قائمة
الرئيسية
ما الجديد
الأعضاء
الـتــيـــوب
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
تثبيت التطبيق
تثبيت
سجل عضوية لنشر مواضيع ومشاركات ومحادثة الأعضاء بدون إزعاج الإعلانات
تم فتح باب الاشرف تقدم لطلب الاشراف علي اقسام المنتدي
قسم قصص السكس
قصص غير جنسية
العيش في كوكب آخر | السلسلة الأولى | ـ حتى الجزء التاسع
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
<blockquote data-quote="ابيقور" data-source="post: 44348"><p>قبل ما ابدا القصة الجديدة احب اشكر الشخص الوحيد الدعمني في قصة الأولى ليا وهي حبيته ولكن وهو اقترح عليا ان القصص الغير جنسية هتكون احسن معايا وان اسلوبي في الكتابه كويس فيها فأنا ققررت اكتب القصة التانية كدة يلا نبدأ قصتنا التانيه</p><p></p><p></p><p>الجزء الأول</p><p>من قصة ?العيش في كوكب اخر》</p><p></p><p></p><p></p><p>شخصيات الروايه ?</p><p></p><p></p><p>1/ بطل الروايه جاسر : في اخر سنه في كليه هندسه قسم عقارات عايش مع ابيه وامه ويحبهم كتيرا وليس لديه اخوات ويعشق الرحلات والسفر جدا</p><p></p><p></p><p>2/كنزي : طالبه في نفس كليه ادهم كليه هندسه بس قسم عقارات في اخر سنه وليها اخت تؤام شبها جدا</p><p></p><p></p><p>3/غزل :الاخت التؤام لكنزي بس خلصت دراسه بتشتغل في شركه ديكور</p><p></p><p></p><p>4/ محمد :صاحب ادهم واكبر منه بسنه وخاطب (مريم)عن قصه حب</p><p></p><p></p><p>باقي الشخصيات في واحداث القصة</p><p></p><p></p><p>بقلم ?️ HANTER</p><p></p><p></p><p>جاسر /صباح الخير يا ماما</p><p></p><p></p><p>شيماء مامت جاسر/صباح النور يا حبيبي لسه زعلان</p><p></p><p></p><p>جاسر بحزن/اكيد يا ماما بس الحمد *** بقى</p><p></p><p></p><p>شيماء /متزعلش نفسك وان شاء **** خير</p><p></p><p></p><p>احمد ابو جاسر/ صباح الخير يا جاسر</p><p></p><p></p><p>جاسر بحزن/صباح الخير يا بابا</p><p></p><p></p><p>احمد /شيماء اعملي كوباتين شاي وجبيهم البلكونه علشان عاوز انا و جاسر نقعد ونتكلم</p><p></p><p></p><p>جاسر بحزن/ بابا انا مش قادر اتكلم ممكن</p><p></p><p></p><p>احمد بزعيق / لا نقعد ونتكلم</p><p></p><p></p><p>جاسر /حاضر يا بابا</p><p></p><p></p><p>احمد بهدوء/ احمد <strong>** قول الحمد *</strong></p><p></p><p></p><p>جاسر /الحمد ***</p><p></p><p></p><p>احمد/احمد ** انت الحمد ** حليت في كل الامتحانات حلو إمبارح بس حليت مش كويس بس ان شاء *** تعدي ودلوقتي جيت فرصتي علشان نروح نتقدم بقي لبنت عمتك(نورهان) انا سبتلك وقت كتير تفكر وعمتك عاوزه الرد مني</p><p></p><p></p><p>جاسر /يا بابا انا قولتلك قبل كده لما عرض عليه الجواز من نورهان قولتلك مش حاسسها كده شايفها بنت عمتي وبس ارجوك رد علي عمتي قولها مفيش نصيب</p><p></p><p></p><p>احمد بعصبيه /وانا قولت تتجوز بنت عمتك يااما اغضب عليك ليوم الدين ..</p><p></p><p></p><p>جاسر بحزن/ يابابا افهم قصدي اتجوزها وانا مش وعاوزه وامثل اني بحبها ولا اتجوز حد بحبه ونبني حياه بجد</p><p></p><p></p><p>شيماء / اتفضلوا الشاي يا حبيبي افهم وجهه نظر بابا هو شايف نورهان بنت محترمه ومتربيه واحسن من بنات الزمن دي</p><p></p><p></p><p>جاسر /وفيه بنات كتير زي هناء ممكن احسن</p><p></p><p></p><p>احمد بعصبيه/ وانا قولت الي عندي يا جاسر</p><p></p><p></p><p>جاسر بنرفزه/ حاضر يا بابا اعمل الي انت عاوزه بس خليك فاكر انا مش مبسوط ....</p><p></p><p></p><p>احمد / مش مهم مبسوط ولا لاء دلوقتي انا واثق انك بعد كده وهتبقي مش مبسوط هتبقي طاير من الفرحه ..</p><p></p><p></p><p>شيماء بهدوء/حبيبي لو مرتحتش في الخطوبه قول بس اديني لنفسك فرصه ترتاح</p><p></p><p></p><p>جاسر /....</p><p></p><p></p><p>وكدا تكون نهاية الجزء الأول من القصة قولو رايكم في القصة</p><p></p><p></p><p>اهلا و مرحبا بالعودة تاني لمقابلتكم بعد غياب شهر وزيادة وحشتوني اوي رجعنا تاني نبدأ الفصل التاني</p><p></p><p></p><p>الجزء الثاني</p><p></p><p></p><p>من قصة ?العيش في كوكب اخر》</p><p></p><p></p><p>بقلم ?️HANTER</p><p></p><p></p><p>جاسر /حاضر يا ماما عن اذنكم</p><p></p><p></p><p>جاسر/الو يا سيف كل دي بتكلم مين انتظار بقالك ساعه</p><p></p><p></p><p>محمد بضحك/ اكيد بكلم مريم بنحب اعبالك</p><p></p><p></p><p>جاسر بضحك/ *** يخربتك ضحكتني وانا مليش نفس اضحك</p><p></p><p></p><p>محمد باستغراب/ ليه مالك</p><p></p><p></p><p>جاسر بخنقه/ بابا مصمم اروح اتقدم لنورهان وانا قولت ممكن يكون نسي الموضوع دي</p><p></p><p></p><p>محمد/طب متزعلش ابوك يا جاسر ابوك مريض ممكن لو رفضت يتعب جامد جرب قدرت ماشي مقدرتش يبقي اسمك جربت وتفهمه بهدوء</p><p></p><p></p><p>جاسر/ ليك حق الأمر *** لازم اعمل كده ...</p><p></p><p></p><p>بقلم ?️HANTER</p><p></p><p></p><p>جاسر يطلع يروح لابوه /بابا انا وافقت ومقتنع خد معاد مع عمتو</p><p></p><p></p><p>احمد بفرحه /بجد فرحتني <strong>** يفرح قلوبكم اكلم عمتك نروح ان شاء **</strong> يوم الجمعه</p><p></p><p></p><p>شيماء / <strong>** يفرحك يا</strong></p><p></p><p></p><p>جاسر/يا** انا نازل بقي عن اذنكم ...</p><p></p><p></p><p>جاسر يروح الكليه /صباح الخير يا دكتور</p><p></p><p></p><p>احد دكاتره الكليه سامي /صياح النور يا جاسر</p><p></p><p></p><p>جاسر /عاوز اروح للمعيد هو موجود</p><p></p><p></p><p>سامي/ايوه اتفضل</p><p></p><p></p><p>جاسر يخبط علي الباب /ممكن ادخل</p><p></p><p></p><p>معيد الكليه / اتفضل</p><p></p><p></p><p>جاسر بابتسامه/صباح الخير</p><p></p><p></p><p>معيد الكليه /اتفضل يا جاسر</p><p></p><p></p><p>معيد الكليه / دي بقي يا انسه غزل ما اشطر الطلاب في الكليه عندنا قسم عقارات</p><p></p><p></p><p>غزل بابتسامه /فرصه سعيده يا ...</p><p></p><p></p><p>جاسر بابتسامه/معاكي جاسر</p><p></p><p></p><p>معيد الكليه / ودي غزل يا جاسر كانت الدفعه الي قبلك قسم ديكورات</p><p></p><p></p><p>معيد الكليه /انا اسبكم ثواني اروح اجيب لحضرتك يا انسه غزل الورق الي امتي عاوزه واجيلك</p><p></p><p></p><p>غزل بابتسامه/معلش هتعبك معايا</p><p></p><p></p><p>معيد الكليه/ تعبك راحه ..</p><p></p><p></p><p>غزل بابتسامه/ **** يوفقك وتتخرج علي خير</p><p></p><p></p><p>جاسر/ان شاء ****</p><p></p><p></p><p>بقلم?️HANTER</p><p></p><p></p><p>جاسر يسحب زجاجه مياه علشان يشرب غصب عنه</p><p></p><p></p><p>تقع المياه علي فون غزل/ اسف اقسم ب**** ثواني امسحه ليك</p><p></p><p></p><p>غزل بعصبيه وصوت عالي/ انت غبي الفون لسه جي جديد باظ</p><p></p><p></p><p>جاسر بعصبيه/غبي انا غلطان اني اتأسفت اصلا</p><p></p><p></p><p>معيد الكليه /صوتكم عالي ليه كده</p><p></p><p></p><p>جاسر بعصبيه/ غصب عني وقع مياه علي الفون شتمت وغلطت لسه بتأسف غلطت</p><p></p><p></p><p>معيد الكليه/حقك عليه انا انسه غزل</p><p></p><p></p><p>جاسر / انا ماشي وهاجي لحضرتك بعدين نتكلم</p><p></p><p></p><p>غزل بعصبيه/عمل عملته ويمشي</p><p></p><p></p><p>جاسر يبص ليها بقرف ويمشي ....</p><p></p><p></p><p>بقلم ?️HANTER</p><p></p><p></p><p>كنزي بقلق /برن عليكي غير متاح ؟</p><p></p><p></p><p>غزل بزعل /الفون باظ ....</p><p></p><p></p><p>كنزي بخضه وصدمه / ياللهوي دي لسه جي اول امبارح</p><p></p><p></p><p>غزل بعصبيه/ واحد غبي وقع مياه علي الفون مش عجبه كمان</p><p></p><p></p><p>كنزي/معلش مضيقيش نفسك احمدي ***</p><p></p><p></p><p>غزل /الحمد **</p><p></p><p></p><p>بقلم ?️HANTER</p><p></p><p></p><p>وتعدي الايام مفيش جديد .... ويجي يوم الجمعه ويروح يقدمه لنورهان</p><p></p><p></p><p>احمد /ازيك يا ثناء</p><p></p><p></p><p>ثناء اخت احمد /اتفضلوا نورته</p><p></p><p></p><p>جاسر بابتسامه/دي نورك يا عمتو</p><p></p><p></p><p>احمد بابتسامه/احنا ندخل فى الموضوع علطول احنا عاوزين بنتنا نورهان لابني ونعمل خطوبه الاسبوع الجاي</p><p></p><p></p><p>ثناء بفرحه /دي شرف لينا احنا مش هنلاقي حد شبه احمد</p><p></p><p></p><p>نورهان بكسوف وتقدم العصير/ اتفضل يا خالوا</p><p></p><p></p><p>احمد بفرحه /مبروك يا عروسه</p><p></p><p></p><p>نورهان بكسوف /**** يبارك فيك يا خالوا</p><p></p><p></p><p>شيماء بابتسامه/ تسلم ايدك يا عروسه ابني يا عسل</p><p></p><p></p><p>نورهان بكسوف وابتسامه / شكرا يا طنط *** يخليكي</p><p></p><p></p><p>نورهان بكسوف/اتفضل يا جاسر</p><p></p><p></p><p>جاسر بابتسامه غصب عنه / شكرا يا نورهان</p><p></p><p></p><p>*احمد بعد اذنك يا ثناء نسيب العرسان مع بعض</p><p></p><p></p><p>جاسر /.......</p><p></p><p></p><p>هنعرف الجزء القادم جاسر عايز يقول ايه</p><p></p><p></p><p></p><p>الجزء الثالث</p><p></p><p>وقفنا الجزء الفات ان جاسر راح يخطب نورهان وبعد ما خلص قعدو مع بعض لوحدهم هنعرف الباقي في جزء الجديد</p><p></p><p></p><p>جاسر /ازيك يا نورهان</p><p></p><p>نورهان بكسوف بابتسامه /الحمد *** وانت</p><p></p><p>جاسر /تمام الحمد ***</p><p></p><p>نورهان / انا حاسك مش مبسوط ليه</p><p></p><p>جاسر / لا طبعا بس لازم نعطي لبعد فرصه ونشوف هنعرف نتفاهم ولا لاء علشان لو معرفناش دي نصيب</p><p></p><p>نورهان/اكيد يقدم الي فيه الخير</p><p></p><p>ادهم /ياه</p><p></p><p></p><p>ويغادر جاسر من البيت هو وأسرته وتعدي الايام</p><p>ويجي معاد الخطوبه والكل فرحان...</p><p></p><p></p><p>*محمد عند جاسر في البيت بيلبسه البدلة الخطوبه</p><p></p><p>محمد بابتسامه/مبروك يا عريس كبرت وبقت عريس يا واد</p><p></p><p>جاسر / بحاول ابقي عريس</p><p></p><p>محمد يطبطب علي ايد جاسر / ادي لنفسك فرصه وافرح يا ادهم دي شكلها بتحبك</p><p></p><p>جاسر يتنهد /بحاول يا سيف</p><p></p><p>محمد /يله نروح نجيب مريم وبعدين نجيب العروسه</p><p></p><p>جاسر /يله</p><p></p><p>مريم بابتسامه/مبروك يا جاسر</p><p></p><p>جاسر بابتسامه/ يبارك فيكي يا مريومه واعبالك انتي و محمد ونخلص منكم</p><p></p><p>مريم بضحك /ياه يا جاسر ادعي كتير بقي</p><p></p><p>محمد بضحك /كيس لب انا صح مريومه وادعيلي كتير تحب اسبكم وامشي</p><p></p><p>اجاسر بضحك/بس يا واد يله علشان منتأخرش علي نورهان</p><p></p><p>*ادهم يجيب نورهان وكانت جميلة</p><p>*ويرقصوا وتصوره</p><p></p><p>نسبهم يتصورا ونروح لمكان تاني</p><p>وهو بيت كنزي</p><p></p><p></p><p>كنزي بابتسامه/ماما انا نازله علشان متأخرش</p><p></p><p>مامت كنزي /ماشي خالي بالك من نفسك</p><p></p><p>*كنزي توصل المكان الخطوبه</p><p></p><p>كنزي بابتسامه / مبروك يا نور كبرتي وبقتي عروسه وزي القمر</p><p></p><p>نورهان بضحك/اخيرا بقي النحس اتفك واعبالك يا**</p><p></p><p>كنزي/يا** يا حببتي</p><p></p><p>نورهان بابتسامه/استني اعرفك علي جاسر</p><p></p><p>نورهان بابتسامه/ جاسر صحبتي كنزي</p><p></p><p>جاسر باستغراب /هو انتي ؟</p><p></p><p>كنزي باستغراب /انتي مين ؟انت تعرفني ؟</p><p></p><p>نورهان بغيره /اتفضل رد انت تعرفها</p><p></p><p>جاسر باستغراب/مش انتي البنت الي في الكليه..</p><p></p><p>نورهان/هي في كليه هندسه ممكن يكون شوفتها قبل كده</p><p></p><p>جاسر بيتوهه الموضوع /اه ممكن</p><p></p><p>كنزي /علي العموم الف مبروك هروح اقعد مع صحابي هناك</p><p></p><p>نورهان بغيظ وغيره /تعرفها منين ان شاء **</p><p></p><p>جاسر بابتسامه/ممكن بعدين علشان منضيعش اللحظه دي</p><p></p><p>نورهان/ ماشي ان شاء ** بس لازم اعرف الحكايه دي</p><p></p><p>ادهم ببرود /ماشي</p><p></p><p>*ويعدي الفرح ويعدي اسبوع بدون جديد</p><p>في بيت جاسر مع ولدته</p><p></p><p>جاسر بابتسامه/صباح الفل يا احلي ماما في الدنيا</p><p></p><p>شيماء بضحك/صباح النور عامل اية مع نورهان</p><p></p><p>جاسر /تمام الحمد ***ماشي الحال بحاول اكون احسن...معاها</p><p></p><p>شيماء/رايح تجيب الشهاده</p><p></p><p>جاسر بقلق/ ادعيلي ونبي</p><p></p><p>شيماء /ان شاء ** تعالي في حضني بقي</p><p></p><p>جاسر في حضن هناء/**** ما يحرمني منك</p><p></p><p>احمد بابتسامه/يا صباح الفل</p><p></p><p>جاسر /صباح الخير يا بابا</p><p></p><p>احمد /بقولك انا نازل انا وامك نجيب حاجات من تحت</p><p></p><p>جاسر/تمام يا بابا خالي بالكم من نفسكم</p><p></p><p>احمد يطبطب علي كتف جاسر / ***، يسعدكم</p><p></p><p>جاسر/يا**</p><p></p><p>احمد /بقولك صح</p><p></p><p>جاسر / نعم يا بابا</p><p></p><p>احمد /انا مش عاوز اكون غصبك علي نورهان لو مش عاوزها نقول لعمتك وكل شي قسمه ونصيب</p><p></p><p>جاسر /بجد يا بابا</p><p></p><p>احمد /اكيد انا لما فكرت قولت دي جواز مش هزار</p><p></p><p>جاسر /ماشي انا هحاول لاخر الاسبوع لو مقدرش يبقي كل شي قسمه ونصيب</p><p></p><p>* وينزل ويقابل محمد ويروحوا يجيب النتيجه ..</p><p></p><p>جاسر / محمد ادخل انت جيب الشهاده بدلي علشان انا مرعوب</p><p></p><p>محمد/ متقلقش هدخل اجبها وان شاء *** خير</p><p></p><p>ادهم بتوتر/يا***</p><p></p><p>سيف بعد شويه /...</p><p>هنعرف الجزء القادم ايه ال حصل</p><p></p><p>الجزء الرابع</p><p></p><p>وقفنا الجزء الثالث على أن محمد وجاسر بيجيبوا الشهادة و محمد هو ال دخل يجيب الشهادة</p><p></p><p>بعد شويه محمد/ لاسف يا جاسر</p><p></p><p>جاسر بتوتر /لاسف ايه ؟</p><p></p><p>محمد بضحك/لاسف نجحت</p><p></p><p>جاسر يضربه علي كتفه / وقعت قلبي</p><p></p><p>محمد بضحك /بشمهندش جاسر</p><p></p><p>جاسر بفرحه/اخيرا بقى</p><p></p><p>محمد بابتسامه/يله مبروك وبليل نتقابل ونخربها خروجات نجحت بقي وتخرج نورهان وانا اخرج مريم علي حسابك</p><p></p><p>جاسر بضحك /ماشي يا معلم</p><p></p><p>* ويعدي النهار ويجي الليل و وابو وأم جاسر مرجعوش</p><p></p><p>*وجاسر يحاول يتصل بيهم التلفون غير متاح</p><p></p><p>محمد / يا معلم يله الليل جي ونخرج ولا رجعت وراه</p><p></p><p>جاسر بتوتر/بعدين يا محمد</p><p></p><p>محمد باستغراب/ماشي عادي بس فيه حاجه</p><p></p><p>جاسر / بابا وماما نزلوا من الصبح ولحد دلوقتي ليه مجوش البيت برن عليهم غير متاح</p><p></p><p>محمد/متقلقش ان شاء *** هيرجع ا البيت متخفش وانا اجيلك دلوقتي</p><p></p><p>جاسر /ماشي</p><p></p><p>*ومحمد يروح لجاسر...</p><p></p><p>محمد /مفيش جديد</p><p></p><p>جاسر بتوتر وقلق/مفيش انا قلقان اووي</p><p></p><p>*وبعد شويه ......</p><p></p><p></p><p>يرن فون جاسر /الو مين معايا</p><p></p><p>المتصل/معاك دكتور عز</p><p></p><p>جاسر باستغراب/ ايوه اهلا وسهلا بس معرفش حضرتك</p><p></p><p>دكتور عز / حضرتك ابن الاستاذ احمد *******</p><p></p><p>جاسر بخضه ودموع فيه عينه /ايوه انت تعرف هما فين</p><p></p><p>دكتور عز /هما في مستشفي .....</p><p></p><p>جاسر بصدمه/ ليه مستشفيه ؟</p><p></p><p>دكتور عز بحزن / البقاء *** كانوا في عربيه علي الطريق وعملوا حادثه وكل الي فيه العربيه اتوفه</p><p></p><p>جاسر التلفون يقع من ايده ويترمي علي الارض / لاء انت بتهزر ليه سبوني لوحدي ؟</p><p></p><p>محمد بصدمه / جاسر مالك اهدي كده</p><p></p><p>محمد يكلم الدكتور عز ويعرف الي حصل ....</p><p></p><p>*وتجري الأحداث ، ويعدي اسبوعين ..</p><p></p><p>نورهان ترن جرس الشقه/ازيك يا جاسر</p><p></p><p>جتسر بحزن /نعم يا نورهان عاوزه ايه ؟</p><p></p><p>نورهان بزعل من طريقته / جايه اطمن عليك</p><p></p><p>جاسر / انا كويس</p><p></p><p>نورهان بزعل/انت بتكلمني كده ليه ؟</p><p></p><p>جاسر بحزن وصوت عالي/قدري موقفي ابويه وامي اتوفه ماتوا مش هشوفهم تاني</p><p>ثم ان انا وانت مفيش نصيب مع بعض انا اصلا مكنتش وافق علي الخطوبه وبابا كان غاصب عليه وقولت ممكن مع الايام احبك لو فضلتي معايا كده اكون بظلمك معايا</p><p></p><p>نورهان سمعت الكلام بدموع / ليك حق انا حاسه بكده عادي كل شي قسمه ونصيب بس انت تستحق حد احلي واحسن واجمل مني وتعليمه احسن مني ؟</p><p></p><p>جاسر بهدوء/نورهان انا مدمر بعد وفاه بابا وماما وعاوز جنبي اخت اكيد احنا اخوات وانتي تستهلي كل خير ..</p><p></p><p>نورهان/اكيد <strong>* يدوم صحبيتنا يا</strong> . .</p><p></p><p>*ويعدي شهر ومفيش جديد</p><p></p><p>معيد الكليه يكلم جاسر/ازيك يا جاسر</p><p></p><p>جاسر /ازي حضرتك انشاء **** كنت ناوي اجي بكره ادفع باقي المصاريف بس غصب عني</p><p></p><p>معيد الكليه /مفيش مشكله بص عندي ليك فرصه ولكل الطلاب المميزين هنا رحله الي( دوله الخليج ) لاستثمار اكبر عدد هناك فرصه ليك وفرصه لينا اه رايك</p><p></p><p>جاسر بعد تفكير/ تمام انا موافق ابعدلي التفاصيل ؟ وفرصه اغير جو واستفاد خبره</p><p></p><p>* ويجي يوم السفر ....</p><p></p><p>محمد في بيت جاسر بيودعة بحزن /خالي بالك من نفسك وافضل علطول بتواصل معايا لو عليه كنت عاوز اجي معاك بس غصب عني الشغل بقي ؟ وعلشان تجهزات الفرح</p><p></p><p>جاسر/***** يوفقك يا قلبي انا اكلمك دايما....</p><p>اهو اغير جو ...</p><p></p><p>*ومحمد يوصل جاسر الي مطار القاهره ويركب جاسر الطائرة</p><p></p><p>انا اسف على التأخير المفرود اكون منزل الجزء يوم الاثنين معلش</p><p>واحب اشكر الناس ال بتفاعل مع القصة شكرا جدا ليكم</p><p></p><p></p><p></p><p>قبل ما ابدا الجزء الجديد احب اشكر كل الناس ال بتتفاعل مع القصة شكرا ليكم بجد يلا بينا نبدأ قصتنا</p><p></p><p>الجزء الخامس</p><p></p><p></p><p>يركب الطياره ويروح يشوف رقم علي احد الكراسي</p><p></p><p>صحبه في نفس الدفعه (مازن)/ ازيك يا جاسر</p><p></p><p>جاسر بابتسامه/ازيك يا مازن</p><p></p><p>مازن /اول مره تركب طياره</p><p></p><p>جاسر بشويه قلق /اه **** يستر</p><p></p><p>مازن /متقلقش اول لما تطلع غمض عينك وبعدين اكنك راكب عربيه</p><p></p><p>جاسر بابتسامه/ان شاء **** خير ونوصل بسلامه</p><p></p><p>*وبعد مرور حوالي ساعتين ...</p><p></p><p>سواق الطياره يتكلم في ميك الطياره بصوت عالي/كله بسرعه يربط حازم الطؤاري لان في عطل في الطياره</p><p></p><p>جاسر بقلق/يعني ايه عطل</p><p></p><p>مازن لسه هيرد علي جاسر الطياره يحدث ليها خلل وتتقلب ...</p><p></p><p>الكل /يصوت بصوت عالي ....</p><p></p><p>الطياره اتقلبت ما بين البحر ما بين الارض ..</p><p></p><p>جاسر بصدمه من الي حصل / يطلع علي الشط جري</p><p></p><p>جاسر بينادي علي الي في الطياره بصوت عالي /لو حد عايش يطلع احنا قرب الشط</p><p></p><p>*لا احد يرد عليه ...</p><p></p><p>جاسر بخوف/لو حد جوه يطلع متسبنيش لوحدي</p><p></p><p>*لا احد يرد عليه</p><p></p><p>جاسر يقعت علي الارض بعياط /ونبي حد يرد عليه ؟</p><p></p><p>* لا احد يرد عليه</p><p></p><p>#ويجي الليل جاسر بقلق وخوف يحاول ينام مكانه مش عارف ..</p><p></p><p>جاسر يكلم لنفسه وبدموع في عينه/انا الي بيحصلي دي اهلي يتوفه ويسبوني لوحدي واطلع رحله الطياره تقع ابقي علي جزيره فاضيه مفهاش حاجه غير شويه خضره وبحر وكله يموت ماعدا انا</p><p>يا** النجده من عندك ....</p><p></p><p>^والنوم يغلبه وينام مكانه وهو قاعد وساند علي شجره</p><p>^ويجي الصبح ويقوم بخضه علي صوت الغراب ..</p><p>^يبص حوليه مفيش جديد غير انه يلاقي الطياره اختفت من علي البحر</p><p></p><p>يفضل يبص ويدور يمين وشمال مفيش اي اثر للطيارة</p><p></p><p>يستغرب جاسر ويتوتر ....</p><p></p><p>جاسر يكلم نفسه /طب انا جعان دلوقتي اعمل ايه</p><p></p><p>ثم يكلم نفسه مره اخري/انا عبيط بفكر في الاكل</p><p></p><p>بدل ما افكر ارجع ازي ؟</p><p></p><p>ثم يكلم نفسه مره اخري/ ارجع فين؟ومنين ؟ وازي؟ اصلا انا معرفش انا فين ولا اكل ولا شرب ولا تلفون ولا اي حاجه</p><p></p><p>ثم يكلم نفسه مره اخري/ انا هفضل باقي عمري هنا صح ؟</p><p></p><p>ثم يكلم نفسه مره اخري/ لو حد سأل عليه ؟ هيعرف اصلا انا فين دي جزيره فاضيه مفهاش غير شويه حيوانات</p><p></p><p>ثم يقعد جاسر علي شط البحر ويفضل يضحك بصوت عالي بدون اسباب من بين الضحك دي يعيط عياط جامد</p><p></p><p>بصوت عالي جدا يقول جاسر /يا** انجدني ..</p><p></p><p>وينزل جاسر البحر يدور علي سمك يلاقي سمك صغير بس مش هيعرف يمسكه</p><p></p><p>يفكر ادهم يعمل قطع الشجر بوصه ويصادد ٣ سمكات صغيرين</p><p></p><p>ويجمع قطع شجر ويعمل احتكاك بين الشجر ليشعل نار ويسوي السمك ويأكل</p><p></p><p>ويجمع قطع شجر تانيه ويعمل لنفسه مكان ينام فيه ...</p><p></p><p>ويقعد عند قطع الشجر الي بتشعل نار يدفأ</p><p></p><p>ثم .......</p><p></p><p>هنعرف في الجزء القادم ايه ال هيحصل مع جاسر على الجزيرة المهجورة</p><p></p><p></p><p>الجزء السادس</p><p></p><p>وقفنا الجزء ال فات على</p><p></p><p></p><p>وينزل جاسر البحر يدور علي سمك يلاقي سمك صغير بس مش هيعرف يمسكه</p><p></p><p></p><p>يفكر جاسر يعمل قطع الشجر بوصه ويصادد ٣ سمكات صغيرين</p><p></p><p></p><p>ويجمع قطع شجر ويعمل احتكاك بين الشجر ليشعل نار ويسوي السمك ويأكل</p><p></p><p></p><p>ويجمع قطع شجر تانيه ويعمل لنفسه مكان ينام فيه ...</p><p></p><p></p><p>ويقعد عند قطع الشجر الي بتشعل نار يدفأ</p><p></p><p></p><p>ثم يشوف خيال يأتي من وراه يبص وراه ميلقيش حد</p><p></p><p></p><p>وبعد شويه يلاقي خيال من وراه يبص ميلقيش حد</p><p></p><p></p><p>يدخل ينام في المكان الي صنعه لنفسه ويحاول ينام ولكن الخوف مسيطر عليه</p><p></p><p></p><p>بعد وقت طويل عنيه تروح في النوم ويصحي ويطلع بره يلاقي شنطه</p><p></p><p></p><p>يروح جري يفتح الشنطه يلاقي ٣ رؤوس مذبوحه من اصحابه</p><p></p><p></p><p>مازن و٢ كمان</p><p></p><p></p><p>يصوت بصوت عالي.. الحقوووووني</p><p></p><p></p><p>مفيش حد يرد عليه .....</p><p></p><p></p><p>يروح يفتح الشنطه يتاكد ممكن يكون خيال يلاقي نفس ٣ رؤوس</p><p></p><p></p><p>يقعد علي الارض ويصوت ويقول يا** ليه بيتعمل فيه كده</p><p></p><p></p><p>يبص وراه..</p><p></p><p></p><p>يلاقي الطياره الي اختفت ظهرت تاني</p><p></p><p></p><p>يجري عليه بسرعه. .</p><p></p><p></p><p>يلاقي اصحابه الي اتوفه يشلهم ويدفنهم جنب المكان الي بينام فيه</p><p></p><p></p><p>ويبص في الطياره مفيش الشنط ولا اي حاجه</p><p></p><p></p><p>يطلع جري علي الشط ويقعد بره ويكلم نفسه بصوت عالي بعصبيه</p><p></p><p></p><p>ازي ؟ليه ؟ مين هنا علي الجزيره غيري مين؟</p><p></p><p></p><p>الطياره اختفت وبعدين ظهرت ؟</p><p></p><p></p><p>اصحابي اختفوا وبعدين ظهروا؟</p><p></p><p></p><p>الرؤوس الي قدامي دول مين الي عمل فيهم كده ؟</p><p></p><p></p><p>يا** بقي انا تعبت</p><p></p><p></p><p>*ويجي الليل ... .</p><p></p><p></p><p>قاعد يفكر في الي حصل ما ساعه ما نزل الجزيره دي</p><p></p><p></p><p></p><p>ويلاقي من بعيد ذئب</p><p></p><p></p><p>يقوم جري يمسك قطع من خشب الشجر علشان يضربه</p><p></p><p></p><p>الذئب اول ما يري الرجل يتحرك يجري بسرعه</p><p></p><p></p><p>جاسر يقرر يجري وراه</p><p></p><p></p><p>يفضل يجري جامد و جاسر يجري وراه</p><p></p><p></p><p>بس جاسر يتعب ياخد نفسه</p><p></p><p></p><p>يبص وراه يلاقي يلاقي بئر كبير يطلع منه شعاع نور</p><p></p><p></p><p>يقترب منه علشان يعرف اه دي</p><p></p><p></p><p>يلاقي اصوات غريبه يبعد بسرعه ويرجع لمكانه</p><p></p><p></p><p>*ويجي تاني يوم مفيش جديد</p><p></p><p></p><p>ويقرر جاسر يروح نفس المكان علشان يعرف فيه ايه هناك</p><p></p><p></p><p>ويروح هو في الطريق يسمع صوت بيعيط بصوت عالي</p><p></p><p></p><p>يركز مع الصوت علشان يحدد هو فين</p><p></p><p></p><p>يتوجهه للمكان يلاقي بنت تحت الشجره وبتعيط</p><p></p><p></p><p>يجري عليها</p><p></p><p></p><p>جاسر يبص عليها بخضه/انتي كويسه مالك ؟</p><p></p><p></p><p>البنت بتعيط /جاسر خطيب نورهان</p><p></p><p></p><p>جاسر بصدمه/ غزل</p><p></p><p></p><p>البنت باستغراب/غزل مين ؟</p><p></p><p></p><p>جاسر باستغراب/مش انتي غزل</p><p></p><p></p><p>كنزي بضحك في وسط العياط/ مش اول حد يتلخبط بنا</p><p></p><p></p><p>جاسر بابتسامه علي ضحكتها/ مش فاهم حاجه ؟</p><p></p><p></p><p>كنزي/انا كنزي اخت غزل التؤام بس انا اتاخرت سنه في هي اتخرجت هندسه</p><p></p><p></p><p>وانا دخلت هندسه قسم تاني</p><p></p><p></p><p>جاسر/ايوه فهمت وانتي جايه هنا الرحله الي المعيد قالها</p><p></p><p></p><p>كنزي بحزن /لاسف ايوه والطياره اتقلبت وكله وقع في المياه وانا طلعت جري اول لما طلعت حد جي شممني حاجه اغمي عليه ولسه فايقه حالا لما شوفتك كويس انك شوفتك لاني كنت ممكن اموت لوحدي</p><p></p><p></p><p>جاسر/يله الحمد *** اني لقتك كنت محتار لوحدي</p><p></p><p></p><p>كنزي/يله نمشي من هنا انا المكان دي مش مرتاحه ليه</p><p></p><p></p><p>جاسر /ولا انا الجزيرة كلها</p><p></p><p></p><p>كنزي بضحك /بضحكني وانا مليش نفس اضحك</p><p></p><p></p><p>جاسر بابتسامه/انتي ضحكتك حلوه اصلا</p><p></p><p></p><p>كنزي بكسوف/شكرا</p><p></p><p></p><p>نتقابل الجزء القادم نعرف ايه ال هيحصل معاهم على الجزيرة</p><p></p><p></p><p>الجزء السابع</p><p></p><p></p><p>جاسر/يله نروح المكان الي قاعد فيه ولينا كلام كتير هناك</p><p></p><p></p><p>كنزي بعد ما وصلوا هناك تقعد علي قطعه قماش / تصوت بصوت عالي ويغمي عليها</p><p></p><p></p><p>جاسر يروح بخضه /كنزي ردي عليه ايه الي حصل</p><p></p><p></p><p>جاسر يروح يجيب مياه ويرميها علي وشها/ فوقي بقي ..انا مش ناقص</p><p></p><p></p><p>كنزي بعد شويه تقوم جري في حضنه وتعيط/انا خايفه اوي</p><p></p><p></p><p>جاسر يبتسم يطبطب عليها /متخفيش انا جنبك اهو</p><p></p><p></p><p>كنزي تبعد عن حضنه /اسفه بس انا غصب عني خايفه</p><p></p><p></p><p>جاسر بابتسامه/مفيش مشكله ايه الي حصل ؟</p><p></p><p></p><p>كنزي/انا شفت ناس ميته تحت القماشه دي</p><p></p><p></p><p>جاسر بضحك / انتي ضحكتني وانا مليش نفس لاي حاجه</p><p></p><p></p><p>كنزي باستغراب/بضتحك علي ايه ؟</p><p></p><p></p><p>جاسر بحزن /علشان دول اصحابنا الي كانو في الطياره اخدهم ودفنتهم هنا وحطط عليهم القماشه</p><p></p><p></p><p>كنزي بعياط/وانا قعد عليهم</p><p></p><p></p><p>جاسر / مفيش مشكله انا جنبك متخافيش</p><p></p><p></p><p>ويعدي اليوم ويجي الليل ...</p><p></p><p></p><p>كنزي و جاسر في صمت</p><p></p><p></p><p>كنزي و جاسر في صوت واحد/ ليه بيحصل لينا كده</p><p></p><p></p><p>كنزي وادهم بضحك جامد ..</p><p></p><p></p><p>كنزي بضحك/ بتقول الكلام الي كنت هقوله ليه</p><p></p><p></p><p>جاسر بضحك/ وانتي كمان بتقولي الكلام الي كنت هقوله</p><p></p><p></p><p>كنزي بدموع /اكيد حد هيسأل علينا ؟ ويجو ياخدنا صح</p><p></p><p></p><p>جاسر بحزن /اكيد ونقول يا **</p><p></p><p></p><p>كنزي /يا** بس أكيد بابا وماما وغزل ويقلقوا عليها وانت كمان ممتك وباباك هيسألوا عليك</p><p></p><p></p><p>جاسر بحزن / انا بابا وماما *** يرحمهم</p><p></p><p></p><p>كنزي بحزن / اسفه **** يرحمهم</p><p></p><p></p><p></p><p>كنزي /تعرف علشان اجي الرحله دي محدش كان راضي واتحيلت كتير لحد ما غزل اقنعت بابا وماما زعلت مني جامد بس صلحتها وقالتلي انا قلبي مقبوض من الرحله دي كانت حاسه</p><p></p><p></p><p>جاسر /معلش يا كنزي كل دي ترتيب <strong>**قولي يا</strong></p><p></p><p></p><p>كنزي بحزن/يا**</p><p></p><p></p><p>جاسر /قلبك جامد</p><p></p><p></p><p>كنزي باستغراب/ايوه ليه</p><p></p><p></p><p>جاسر / في ٤حاجات لازم نعرف اسبابهم علشان القعده طويله هنا لحد ما حد يسأل علينا</p><p></p><p></p><p>كنزي بأهتمام / اه هما ٤ حاجات</p><p></p><p></p><p>جاسر / رقم ١ ? نمت وقمت لقت الطياره اختفت</p><p>رقم ٢? صحيت لقت شنطه فتحتها لقت رؤس اصحابنا بدون جسمهم</p><p>رقم ٣? لقت الطياره رجعت وفاضيه تماما</p><p>رقم ٤? لقت ذئب مشيت وراه لقت بئر وطالع منه نور لحد ما لقتك بقي.....</p><p></p><p></p><p>كنزي باهتمام وشويه خوف /وانا معاك نعرف بس متسبنيش وانا اديك نفسي لاني حاسه انك محترم مش هتعمل فيه حاجه</p><p></p><p></p><p>جاسر بابتسامه/اكيد نفضل لحد ما نخرج من هنا انا معرفش اصلا انك دفعتي غير لما شفتك هنا</p><p></p><p></p><p>كنزي بابتسامه/فرصه سعيده</p><p></p><p></p><p>جاسر باستغراب/انتي غريبه في وسط كل ده وبتتسمي وتتضحكي</p><p></p><p></p><p>كنزي بابتسامه/ عارف ليه</p><p></p><p></p><p>جاسر /طبعا احب اعرف ليه</p><p></p><p></p><p>كنزي/علشان حاجتين</p><p></p><p></p><p>جاسر /ايه هما</p><p></p><p></p><p>كنزي/ رقم ١ : علشان انت حصل كلام بينك وبين اختي وهي رجعت فضلت تشتم فيك وانا اضحك ولما شوفت افتكرت</p><p></p><p></p><p>رقم ٢:علشان لقت حد غيرك اتسند عليه لو مش انت كنت زماني مووت من الخوف</p><p></p><p></p><p>جاسر بضحك /واللهي انتي عسل يا كنزي بضحكني وانا بجد مليش نفس لاي حاجه</p><p>انت برضوا وجودك معايا طمني شويه وانا جنبك مش هسيبك ابدا</p><p></p><p></p><p>كنزي بكسوف/ ابدا ابدا ازي يعني ؟اخرك معايه نطلع من الجزيره دي</p><p></p><p></p><p>جاسر بضحك/حاضر بس نطلع بس من هنا</p><p></p><p></p><p>كنزي /انا عاوزه انام</p><p></p><p></p><p>ادهم /تعالي نامي هنا وانا هفضل قاعد جنبك لحد ما تصحي علشان تتطمني</p><p></p><p></p><p>كنزي بارتياح/ماشي شكرا بس متقمش من هنا ممكن</p><p></p><p></p><p>جاسر /اكيد مش هتحرك خالص</p><p></p><p></p><p>*ويعدي الليل ويجي الصبح</p><p></p><p></p><p>كنزي تقومي تمسح في عيونه / تصوت بصوت عالي</p><p></p><p></p><p>جاسر يجري عليها /</p><p></p><p></p><p>هنعرف الجزء القادم ايه ال حصل مع كنزي</p><p></p><p>* حابب أوضح نقطة في موضوع ان الجزء بيكون قصير معلش ده هيكون اخر جزء قصير علشان مش عاوز اعمل سلسلة تانيه من القصة</p><p></p><p></p><p></p><p>الجزء الثامن</p><p></p><p>كنزي تقومي تمسح في عيونه / تصوت بصوت عالي</p><p>جاسر يجري عليها / مالك بتصويتي ليه إنتي كويسه</p><p>كنزي بعياط /كنت فين ؟ يا جاسر</p><p>جاسر بضحك / انتي صوتي خلتيني اضيع السمك الي مصدقت مسكتها علشان صحيتي ملقتنيش جنبك</p><p>كنزي بعياط /ايوه وسمكه ايه ؟</p><p>جاسر /امسحي دموعك ؛ كنت بتصاد سمك علشان نسويها ونأكل ولا نموت من الجوع وانتي صوتي رمتها وجيت جري</p><p>كنزي بزعل / معلش انا خفت بس</p><p>جاسر/ولا يهمك تعالي معايا نحاول تاني</p><p>*ويصادو السمك ويأكلو</p><p>جاسر /كنزي دلوقتي جي وقت نروح البئر الي قولتلك عليه علشان نعرف الحكايه دي</p><p>كنزي بخوف / ماشي بس مش باليل احسن</p><p>جاسر /هي ناقصه رعب احنا بلنهار مرعوبين نروح باليل</p><p>كنزي/يله بينا طب مش هتسبني صح</p><p>جاسر /لاء بس ليه بتقولي كده</p><p>كنزي بعياط / ايوه يطلع علينا عصابه وتقولك سبها او نقتلك وانت تستغني عني</p><p>جاسر بضحك/بتتفرجي علي افلام كتير</p><p>كنزي/ ايوه اه علاقه العصابه بالأفلام</p><p>جاسر بضحك/ غبيه اوي</p><p>كنزي بزعل /متشتمش ممكن</p><p>جاسر/حقك عليه طب هفهمك</p><p>كنزي/مش زعلانه بس فهمني</p><p>جاسر/انا مش هسيبك لو ١٠٠ عصابه ليه بينا بقي</p><p>كنزي/يله</p><p>كنزي بعد ما مشي وقت طويل / انا تعبت لسه بدري</p><p>جاسر بضحك/ تحبي اشيلك طب</p><p>كنزي بعصبيه/ لم نفسك</p><p>جاسر بضحك/بهزر معاكي</p><p>/يله وصلنا اهو</p><p>كنزي/هو دي البئر الي عامل عليه الحكايه دي كلها</p><p>جاسر /اه هو طب قربي بدل ما انتي بتهزري كده</p><p>كنزي بقلق /طب ما تقرب انت لاول</p><p>جاسر /يله احنا الاتنين</p><p>كنزي/تصوت بصوت عالي</p><p>جاسر بخوف /ممكن اعرف بتصوتي ليه</p><p>كنزي بعياط / فيه حشره علي رجلي</p><p>جاسر يمسكها من خدودها/ارحمي امي المتوفيه في تربتها بدلي عياط وصويت علي الفاضيه والمليانه انا علي اعصابي لوحدي</p><p>كنزي /سيب خدودي</p><p>جاسر بضحك /حاضر</p><p>يقترب جاسر وكنزي من البئر يسمعوا صوت</p><p>جاسر بقلق داخلي مش بيحاول يبين/ مش قولتلك في ناس هنا غيرنا</p><p>كنزي بقلق/طب والحل</p><p>جاسر بشجاعه /ننزل نعرف مين تحت يمكن يساعدنا علي الاقل نعرف احنا فين بدل ما احنا علي جزيره خضره وبحر وبس</p><p>كنزي /طب احنا نرجع مكان بتاعنا وبكره نيجي</p><p>جاسر /وليه مش دلوقتي</p><p>كنزي/نرجع ويبقي معانا اي حاجه ندافع عن نفسنا افرض ناس وحشه</p><p>جاسر بضحك / مش بقولك بتتفرجي علي افلام عربي كتير بس فكره مش وحشه علي الاقل نفكر نعمل ايه</p><p>*و جاسر وكنزي ماشين</p><p>جاسر يشد ايد كنزي بسرعه وراه مجموعه من الأشجار..</p><p>كنزي بعصبيه /بتشد ايدي ليه كده</p><p>جاسر يحط ايدو علي بوق كنزي /هششششش اسكتي خالص</p><p>هنعرف الجزء ال قادم ايه ال هيحصل</p><p></p><p></p><p></p><p>الجزء التاسع</p><p></p><p>جاسر يحط ايدو علي بوق كنزي /هششششش اسكتي خالص</p><p>كنزي بخوف وتمسك ايد جاسر /مين دي ؟</p><p>جاسر يطبطب علي ايدها /اسكتي بس يمشي الاول</p><p>*يجروا بسرعه للمكان بتاعهم ..</p><p>كنزي بخوف /مين دول ؟مين ؟مين ياتري ؟مين</p><p>جاسر بعصبيه/ اهدي كل دي مين هي كفايه مين واحده بس</p><p>كنزي بعياط /حاضر بس مين دول</p><p>جاسر بعصبيه/شيفاني ابن عمتهم مثلا</p><p>/اهدي كده يا كنزي ممكن</p><p>كنزي/حاضر</p><p>جاسر/دول شكلهم الناس الي عايشين في البئر وانا لمحتهم جاين من بعيد وشددك بسرعه علشان ميشفنوش</p><p>كنزي / ماشي بس شكلهم غريب اوي دي نفس الشخص الي شممني حاجه اغمي عليه</p><p>جاسر /فعلا عيونهم كبيره وحمراه و شعرهم غريب وبشرتهم نصها اسود والنصف دي بني</p><p>كنزي بخوف/دول شبه الزمبي اووي يطلعوا يأكلونا</p><p>جاسر بعصبيه/صبرني **** انا حاسس اني طالع انا وبنت اختي الصغيره رحله لشرم</p><p>احنا في زفت جزيره منعرفش هي فين ؟ جزيره كلها حيوانات</p><p>ممكن يكون فيها غرائب وعجائب اهدي كده علشان مرحش ارمي نفسي في البحر واريحك مني</p><p>كنزي بعياط وعصبيه/انت بتزهق ليه ممكن اعرف ؟ انا خايفه</p><p>ثم ان انت ملكش اخوات اصلا</p><p>جاسر باستغراب / حاضر مش هزعق بس انتي بطلي غباء</p><p>وانتي تعرفي منين اني مليش اخوات ؟</p><p>كنزي بتوتر/ اعرف وخلص</p><p>جاسر/ايوه منين</p><p>كنزي/ اصلا لما المعيد قال اني طالع الرحله الزفت دي رحت اعمل search علي الناس الي طلعه وعرفت ان انت ملكش اخوات بس كده</p><p>جاسر بيغمز لكنزي /مش سهله انتي برضوا</p><p>كنزي بابتسامه/ عارفه يله نفكر هنعمل ايه؟</p><p>جاسر/بس ابوس ايدك بلاش غباء ممكن وعياط وشغل العيال دي</p><p>كنزي/انا كده لو عجبك بقي يااما هسيبك وامشي</p><p>جاسر بضحك/ مش عجبني والي اقول عليه وتقولي حاضر واتفضلي امشي انا مش ماسك فيكي</p><p>كنزي / انا كنت بعملك اختبار بس فشلت</p><p>جاسر برفع حاجب/ متاكده ان دي اختبار مش كنتي بتهددي تهديد انتي مش قده</p><p>كنزي بابتسامه/ خلص بقي يا عم جاسر عدي وفوت وتعالي نفكر هنعمل ايه؟</p><p>جاسر بضحك /هفوتها بمزاجي</p><p>*ويجي تاني يوم #</p><p>جاسر /مستعده</p><p>كنزي/ايوه يله</p><p>ويوصلوا المكان...</p><p>كنزي وجاسر ينزلوا تحت...</p><p>اول ما ينزلوا يبقا عباره عن مكان كبيرررر نور ضعيف جدا وفاضي خالص</p><p>كنزي بتوتر وماسكه ايد جاسر / المكان فاضي امال الصوت والرجل الي شفناه امبارح دي كان منين ؟</p><p>جاسر بطبطب علي ايدها/اهدي يا كنزي ونعرف اهو انا معاكي مش هسيبك</p><p>*من الخلف يسمعوا صوت</p><p>كنزي تمسك ايد جاسر اكتر ..</p><p>الشخص من الخلف بصوت كبير وضخم/ انتم مين ناس غريبه من علي الكوكب بتاعنا...</p><p>جاسر بهدوء عكس الخوف والتوتر الي جواه / احنا ناس اصحابكم جاين نطمن عليكم</p><p>الشخص / ينادي علي باقي الناس ويقول اظهروا #</p><p>مجموعه كبيره تلف حول جاسر وكنزي جاين منين وشكلكم غريب اوي كده ليه ؟</p><p>كنزي بعياط/ جاسر يله نهرب</p><p>جاسر/يله بسرعه</p><p>شخص من الأشخاص/ تروحوا فين ؟ احنا لازم نعمل عليكم حفله دي واجب</p><p>وشخص اخر يمسك جاسر وكنزي ويشدهم علي كرسي ويربطوا رجلهم</p><p>جاسر يمسك ايد كنزي بصوت واطي /متخفيش انا جنبك</p><p>كنزي بعياط /لاء خايفه مكنش ليه لازم اننا نيجي يعني يا عم البروفسير هنموت</p><p>جاسر /بالناس الغريبه دي من غيرهم كده كده احنا نهايتنا في الجزيره دي يا بومبه</p><p>كنزي بعياط / مش هرد عليك لو انا بومبه انت تبقي ايه ؟</p><p>جاسر بعصبيه وصوته يعلي / انتي بنت متربتيش</p><p>كنزي بعصبيه/ ولا انت</p><p>احد الاشخاص الغربيه بصوت عالي/صوتكم مش عاوزين نسمعة</p><p>كنزي و جاسر /حاضر</p><p>*وبعد شويه الاشخاص دي تختفي</p><p>*وكنزي من كتر العياط تنام وجاسر يفضل باصص عليها ويبتسم</p><p>جاسر بهدوء/كنزي قومي يله نهرب</p><p>كنزي باستغراب /نهرب منين ؟وازي؟</p><p>جاسر / اختفوا فرصتنا نهرب</p><p>كنزي /دول اغبياء اوي</p><p>جاسر باستغراب/ ليه ؟</p><p>كنزي/ربطين رجلنا بس فين الايد شغل العصابات دي</p><p>جاسر بعصبيه /ارحمني يا كنزي هو احنا من ساعه من نازلنا علي ام الجزيره دي فيه حاجه مش طبيعيه جزيره فاضيه وناس اشكلها غريبه يله تهرب بقي ...</p><p>كنزي بضحك /انت طريقتك بتضحكني اوي</p><p>جاسر بعصبيه /وانتي كلامك ينرفز</p><p>ويهربوا بسرعه ..</p><p>في الطريق .. يجي ٤ اشخاص من الناس الغربيه دي ويلتفوا حوليهم</p><p>كنزي بعياط /نعمل ايه</p><p>جاسر /مش عارف</p><p>كنزي بعصبيه /يعني ايه مش عارف دول بيقربوا مننا جامد</p><p>جاسر بصوت عالي /...</p><p>وكدة ينتهي الجزء التاسع و هنعرف ايه الهيحصل في الجزء العاشر والأخير من القصة</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ابيقور, post: 44348"] قبل ما ابدا القصة الجديدة احب اشكر الشخص الوحيد الدعمني في قصة الأولى ليا وهي حبيته ولكن وهو اقترح عليا ان القصص الغير جنسية هتكون احسن معايا وان اسلوبي في الكتابه كويس فيها فأنا ققررت اكتب القصة التانية كدة يلا نبدأ قصتنا التانيه الجزء الأول من قصة ?العيش في كوكب اخر》 شخصيات الروايه ? 1/ بطل الروايه جاسر : في اخر سنه في كليه هندسه قسم عقارات عايش مع ابيه وامه ويحبهم كتيرا وليس لديه اخوات ويعشق الرحلات والسفر جدا 2/كنزي : طالبه في نفس كليه ادهم كليه هندسه بس قسم عقارات في اخر سنه وليها اخت تؤام شبها جدا 3/غزل :الاخت التؤام لكنزي بس خلصت دراسه بتشتغل في شركه ديكور 4/ محمد :صاحب ادهم واكبر منه بسنه وخاطب (مريم)عن قصه حب باقي الشخصيات في واحداث القصة بقلم ?️ HANTER جاسر /صباح الخير يا ماما شيماء مامت جاسر/صباح النور يا حبيبي لسه زعلان جاسر بحزن/اكيد يا ماما بس الحمد *** بقى شيماء /متزعلش نفسك وان شاء **** خير احمد ابو جاسر/ صباح الخير يا جاسر جاسر بحزن/صباح الخير يا بابا احمد /شيماء اعملي كوباتين شاي وجبيهم البلكونه علشان عاوز انا و جاسر نقعد ونتكلم جاسر بحزن/ بابا انا مش قادر اتكلم ممكن احمد بزعيق / لا نقعد ونتكلم جاسر /حاضر يا بابا احمد بهدوء/ احمد [B]** قول الحمد *[/B] جاسر /الحمد *** احمد/احمد ** انت الحمد ** حليت في كل الامتحانات حلو إمبارح بس حليت مش كويس بس ان شاء *** تعدي ودلوقتي جيت فرصتي علشان نروح نتقدم بقي لبنت عمتك(نورهان) انا سبتلك وقت كتير تفكر وعمتك عاوزه الرد مني جاسر /يا بابا انا قولتلك قبل كده لما عرض عليه الجواز من نورهان قولتلك مش حاسسها كده شايفها بنت عمتي وبس ارجوك رد علي عمتي قولها مفيش نصيب احمد بعصبيه /وانا قولت تتجوز بنت عمتك يااما اغضب عليك ليوم الدين .. جاسر بحزن/ يابابا افهم قصدي اتجوزها وانا مش وعاوزه وامثل اني بحبها ولا اتجوز حد بحبه ونبني حياه بجد شيماء / اتفضلوا الشاي يا حبيبي افهم وجهه نظر بابا هو شايف نورهان بنت محترمه ومتربيه واحسن من بنات الزمن دي جاسر /وفيه بنات كتير زي هناء ممكن احسن احمد بعصبيه/ وانا قولت الي عندي يا جاسر جاسر بنرفزه/ حاضر يا بابا اعمل الي انت عاوزه بس خليك فاكر انا مش مبسوط .... احمد / مش مهم مبسوط ولا لاء دلوقتي انا واثق انك بعد كده وهتبقي مش مبسوط هتبقي طاير من الفرحه .. شيماء بهدوء/حبيبي لو مرتحتش في الخطوبه قول بس اديني لنفسك فرصه ترتاح جاسر /.... وكدا تكون نهاية الجزء الأول من القصة قولو رايكم في القصة اهلا و مرحبا بالعودة تاني لمقابلتكم بعد غياب شهر وزيادة وحشتوني اوي رجعنا تاني نبدأ الفصل التاني الجزء الثاني من قصة ?العيش في كوكب اخر》 بقلم ?️HANTER جاسر /حاضر يا ماما عن اذنكم جاسر/الو يا سيف كل دي بتكلم مين انتظار بقالك ساعه محمد بضحك/ اكيد بكلم مريم بنحب اعبالك جاسر بضحك/ *** يخربتك ضحكتني وانا مليش نفس اضحك محمد باستغراب/ ليه مالك جاسر بخنقه/ بابا مصمم اروح اتقدم لنورهان وانا قولت ممكن يكون نسي الموضوع دي محمد/طب متزعلش ابوك يا جاسر ابوك مريض ممكن لو رفضت يتعب جامد جرب قدرت ماشي مقدرتش يبقي اسمك جربت وتفهمه بهدوء جاسر/ ليك حق الأمر *** لازم اعمل كده ... بقلم ?️HANTER جاسر يطلع يروح لابوه /بابا انا وافقت ومقتنع خد معاد مع عمتو احمد بفرحه /بجد فرحتني [B]** يفرح قلوبكم اكلم عمتك نروح ان شاء **[/B] يوم الجمعه شيماء / [B]** يفرحك يا[/B] جاسر/يا** انا نازل بقي عن اذنكم ... جاسر يروح الكليه /صباح الخير يا دكتور احد دكاتره الكليه سامي /صياح النور يا جاسر جاسر /عاوز اروح للمعيد هو موجود سامي/ايوه اتفضل جاسر يخبط علي الباب /ممكن ادخل معيد الكليه / اتفضل جاسر بابتسامه/صباح الخير معيد الكليه /اتفضل يا جاسر معيد الكليه / دي بقي يا انسه غزل ما اشطر الطلاب في الكليه عندنا قسم عقارات غزل بابتسامه /فرصه سعيده يا ... جاسر بابتسامه/معاكي جاسر معيد الكليه / ودي غزل يا جاسر كانت الدفعه الي قبلك قسم ديكورات معيد الكليه /انا اسبكم ثواني اروح اجيب لحضرتك يا انسه غزل الورق الي امتي عاوزه واجيلك غزل بابتسامه/معلش هتعبك معايا معيد الكليه/ تعبك راحه .. غزل بابتسامه/ **** يوفقك وتتخرج علي خير جاسر/ان شاء **** بقلم?️HANTER جاسر يسحب زجاجه مياه علشان يشرب غصب عنه تقع المياه علي فون غزل/ اسف اقسم ب**** ثواني امسحه ليك غزل بعصبيه وصوت عالي/ انت غبي الفون لسه جي جديد باظ جاسر بعصبيه/غبي انا غلطان اني اتأسفت اصلا معيد الكليه /صوتكم عالي ليه كده جاسر بعصبيه/ غصب عني وقع مياه علي الفون شتمت وغلطت لسه بتأسف غلطت معيد الكليه/حقك عليه انا انسه غزل جاسر / انا ماشي وهاجي لحضرتك بعدين نتكلم غزل بعصبيه/عمل عملته ويمشي جاسر يبص ليها بقرف ويمشي .... بقلم ?️HANTER كنزي بقلق /برن عليكي غير متاح ؟ غزل بزعل /الفون باظ .... كنزي بخضه وصدمه / ياللهوي دي لسه جي اول امبارح غزل بعصبيه/ واحد غبي وقع مياه علي الفون مش عجبه كمان كنزي/معلش مضيقيش نفسك احمدي *** غزل /الحمد ** بقلم ?️HANTER وتعدي الايام مفيش جديد .... ويجي يوم الجمعه ويروح يقدمه لنورهان احمد /ازيك يا ثناء ثناء اخت احمد /اتفضلوا نورته جاسر بابتسامه/دي نورك يا عمتو احمد بابتسامه/احنا ندخل فى الموضوع علطول احنا عاوزين بنتنا نورهان لابني ونعمل خطوبه الاسبوع الجاي ثناء بفرحه /دي شرف لينا احنا مش هنلاقي حد شبه احمد نورهان بكسوف وتقدم العصير/ اتفضل يا خالوا احمد بفرحه /مبروك يا عروسه نورهان بكسوف /**** يبارك فيك يا خالوا شيماء بابتسامه/ تسلم ايدك يا عروسه ابني يا عسل نورهان بكسوف وابتسامه / شكرا يا طنط *** يخليكي نورهان بكسوف/اتفضل يا جاسر جاسر بابتسامه غصب عنه / شكرا يا نورهان *احمد بعد اذنك يا ثناء نسيب العرسان مع بعض جاسر /....... هنعرف الجزء القادم جاسر عايز يقول ايه الجزء الثالث وقفنا الجزء الفات ان جاسر راح يخطب نورهان وبعد ما خلص قعدو مع بعض لوحدهم هنعرف الباقي في جزء الجديد جاسر /ازيك يا نورهان نورهان بكسوف بابتسامه /الحمد *** وانت جاسر /تمام الحمد *** نورهان / انا حاسك مش مبسوط ليه جاسر / لا طبعا بس لازم نعطي لبعد فرصه ونشوف هنعرف نتفاهم ولا لاء علشان لو معرفناش دي نصيب نورهان/اكيد يقدم الي فيه الخير ادهم /ياه ويغادر جاسر من البيت هو وأسرته وتعدي الايام ويجي معاد الخطوبه والكل فرحان... *محمد عند جاسر في البيت بيلبسه البدلة الخطوبه محمد بابتسامه/مبروك يا عريس كبرت وبقت عريس يا واد جاسر / بحاول ابقي عريس محمد يطبطب علي ايد جاسر / ادي لنفسك فرصه وافرح يا ادهم دي شكلها بتحبك جاسر يتنهد /بحاول يا سيف محمد /يله نروح نجيب مريم وبعدين نجيب العروسه جاسر /يله مريم بابتسامه/مبروك يا جاسر جاسر بابتسامه/ يبارك فيكي يا مريومه واعبالك انتي و محمد ونخلص منكم مريم بضحك /ياه يا جاسر ادعي كتير بقي محمد بضحك /كيس لب انا صح مريومه وادعيلي كتير تحب اسبكم وامشي اجاسر بضحك/بس يا واد يله علشان منتأخرش علي نورهان *ادهم يجيب نورهان وكانت جميلة *ويرقصوا وتصوره نسبهم يتصورا ونروح لمكان تاني وهو بيت كنزي كنزي بابتسامه/ماما انا نازله علشان متأخرش مامت كنزي /ماشي خالي بالك من نفسك *كنزي توصل المكان الخطوبه كنزي بابتسامه / مبروك يا نور كبرتي وبقتي عروسه وزي القمر نورهان بضحك/اخيرا بقي النحس اتفك واعبالك يا** كنزي/يا** يا حببتي نورهان بابتسامه/استني اعرفك علي جاسر نورهان بابتسامه/ جاسر صحبتي كنزي جاسر باستغراب /هو انتي ؟ كنزي باستغراب /انتي مين ؟انت تعرفني ؟ نورهان بغيره /اتفضل رد انت تعرفها جاسر باستغراب/مش انتي البنت الي في الكليه.. نورهان/هي في كليه هندسه ممكن يكون شوفتها قبل كده جاسر بيتوهه الموضوع /اه ممكن كنزي /علي العموم الف مبروك هروح اقعد مع صحابي هناك نورهان بغيظ وغيره /تعرفها منين ان شاء ** جاسر بابتسامه/ممكن بعدين علشان منضيعش اللحظه دي نورهان/ ماشي ان شاء ** بس لازم اعرف الحكايه دي ادهم ببرود /ماشي *ويعدي الفرح ويعدي اسبوع بدون جديد في بيت جاسر مع ولدته جاسر بابتسامه/صباح الفل يا احلي ماما في الدنيا شيماء بضحك/صباح النور عامل اية مع نورهان جاسر /تمام الحمد ***ماشي الحال بحاول اكون احسن...معاها شيماء/رايح تجيب الشهاده جاسر بقلق/ ادعيلي ونبي شيماء /ان شاء ** تعالي في حضني بقي جاسر في حضن هناء/**** ما يحرمني منك احمد بابتسامه/يا صباح الفل جاسر /صباح الخير يا بابا احمد /بقولك انا نازل انا وامك نجيب حاجات من تحت جاسر/تمام يا بابا خالي بالكم من نفسكم احمد يطبطب علي كتف جاسر / ***، يسعدكم جاسر/يا** احمد /بقولك صح جاسر / نعم يا بابا احمد /انا مش عاوز اكون غصبك علي نورهان لو مش عاوزها نقول لعمتك وكل شي قسمه ونصيب جاسر /بجد يا بابا احمد /اكيد انا لما فكرت قولت دي جواز مش هزار جاسر /ماشي انا هحاول لاخر الاسبوع لو مقدرش يبقي كل شي قسمه ونصيب * وينزل ويقابل محمد ويروحوا يجيب النتيجه .. جاسر / محمد ادخل انت جيب الشهاده بدلي علشان انا مرعوب محمد/ متقلقش هدخل اجبها وان شاء *** خير ادهم بتوتر/يا*** سيف بعد شويه /... هنعرف الجزء القادم ايه ال حصل الجزء الرابع وقفنا الجزء الثالث على أن محمد وجاسر بيجيبوا الشهادة و محمد هو ال دخل يجيب الشهادة بعد شويه محمد/ لاسف يا جاسر جاسر بتوتر /لاسف ايه ؟ محمد بضحك/لاسف نجحت جاسر يضربه علي كتفه / وقعت قلبي محمد بضحك /بشمهندش جاسر جاسر بفرحه/اخيرا بقى محمد بابتسامه/يله مبروك وبليل نتقابل ونخربها خروجات نجحت بقي وتخرج نورهان وانا اخرج مريم علي حسابك جاسر بضحك /ماشي يا معلم * ويعدي النهار ويجي الليل و وابو وأم جاسر مرجعوش *وجاسر يحاول يتصل بيهم التلفون غير متاح محمد / يا معلم يله الليل جي ونخرج ولا رجعت وراه جاسر بتوتر/بعدين يا محمد محمد باستغراب/ماشي عادي بس فيه حاجه جاسر / بابا وماما نزلوا من الصبح ولحد دلوقتي ليه مجوش البيت برن عليهم غير متاح محمد/متقلقش ان شاء *** هيرجع ا البيت متخفش وانا اجيلك دلوقتي جاسر /ماشي *ومحمد يروح لجاسر... محمد /مفيش جديد جاسر بتوتر وقلق/مفيش انا قلقان اووي *وبعد شويه ...... يرن فون جاسر /الو مين معايا المتصل/معاك دكتور عز جاسر باستغراب/ ايوه اهلا وسهلا بس معرفش حضرتك دكتور عز / حضرتك ابن الاستاذ احمد ******* جاسر بخضه ودموع فيه عينه /ايوه انت تعرف هما فين دكتور عز /هما في مستشفي ..... جاسر بصدمه/ ليه مستشفيه ؟ دكتور عز بحزن / البقاء *** كانوا في عربيه علي الطريق وعملوا حادثه وكل الي فيه العربيه اتوفه جاسر التلفون يقع من ايده ويترمي علي الارض / لاء انت بتهزر ليه سبوني لوحدي ؟ محمد بصدمه / جاسر مالك اهدي كده محمد يكلم الدكتور عز ويعرف الي حصل .... *وتجري الأحداث ، ويعدي اسبوعين .. نورهان ترن جرس الشقه/ازيك يا جاسر جتسر بحزن /نعم يا نورهان عاوزه ايه ؟ نورهان بزعل من طريقته / جايه اطمن عليك جاسر / انا كويس نورهان بزعل/انت بتكلمني كده ليه ؟ جاسر بحزن وصوت عالي/قدري موقفي ابويه وامي اتوفه ماتوا مش هشوفهم تاني ثم ان انا وانت مفيش نصيب مع بعض انا اصلا مكنتش وافق علي الخطوبه وبابا كان غاصب عليه وقولت ممكن مع الايام احبك لو فضلتي معايا كده اكون بظلمك معايا نورهان سمعت الكلام بدموع / ليك حق انا حاسه بكده عادي كل شي قسمه ونصيب بس انت تستحق حد احلي واحسن واجمل مني وتعليمه احسن مني ؟ جاسر بهدوء/نورهان انا مدمر بعد وفاه بابا وماما وعاوز جنبي اخت اكيد احنا اخوات وانتي تستهلي كل خير .. نورهان/اكيد [B]* يدوم صحبيتنا يا[/B] . . *ويعدي شهر ومفيش جديد معيد الكليه يكلم جاسر/ازيك يا جاسر جاسر /ازي حضرتك انشاء **** كنت ناوي اجي بكره ادفع باقي المصاريف بس غصب عني معيد الكليه /مفيش مشكله بص عندي ليك فرصه ولكل الطلاب المميزين هنا رحله الي( دوله الخليج ) لاستثمار اكبر عدد هناك فرصه ليك وفرصه لينا اه رايك جاسر بعد تفكير/ تمام انا موافق ابعدلي التفاصيل ؟ وفرصه اغير جو واستفاد خبره * ويجي يوم السفر .... محمد في بيت جاسر بيودعة بحزن /خالي بالك من نفسك وافضل علطول بتواصل معايا لو عليه كنت عاوز اجي معاك بس غصب عني الشغل بقي ؟ وعلشان تجهزات الفرح جاسر/***** يوفقك يا قلبي انا اكلمك دايما.... اهو اغير جو ... *ومحمد يوصل جاسر الي مطار القاهره ويركب جاسر الطائرة انا اسف على التأخير المفرود اكون منزل الجزء يوم الاثنين معلش واحب اشكر الناس ال بتفاعل مع القصة شكرا جدا ليكم قبل ما ابدا الجزء الجديد احب اشكر كل الناس ال بتتفاعل مع القصة شكرا ليكم بجد يلا بينا نبدأ قصتنا الجزء الخامس يركب الطياره ويروح يشوف رقم علي احد الكراسي صحبه في نفس الدفعه (مازن)/ ازيك يا جاسر جاسر بابتسامه/ازيك يا مازن مازن /اول مره تركب طياره جاسر بشويه قلق /اه **** يستر مازن /متقلقش اول لما تطلع غمض عينك وبعدين اكنك راكب عربيه جاسر بابتسامه/ان شاء **** خير ونوصل بسلامه *وبعد مرور حوالي ساعتين ... سواق الطياره يتكلم في ميك الطياره بصوت عالي/كله بسرعه يربط حازم الطؤاري لان في عطل في الطياره جاسر بقلق/يعني ايه عطل مازن لسه هيرد علي جاسر الطياره يحدث ليها خلل وتتقلب ... الكل /يصوت بصوت عالي .... الطياره اتقلبت ما بين البحر ما بين الارض .. جاسر بصدمه من الي حصل / يطلع علي الشط جري جاسر بينادي علي الي في الطياره بصوت عالي /لو حد عايش يطلع احنا قرب الشط *لا احد يرد عليه ... جاسر بخوف/لو حد جوه يطلع متسبنيش لوحدي *لا احد يرد عليه جاسر يقعت علي الارض بعياط /ونبي حد يرد عليه ؟ * لا احد يرد عليه #ويجي الليل جاسر بقلق وخوف يحاول ينام مكانه مش عارف .. جاسر يكلم لنفسه وبدموع في عينه/انا الي بيحصلي دي اهلي يتوفه ويسبوني لوحدي واطلع رحله الطياره تقع ابقي علي جزيره فاضيه مفهاش حاجه غير شويه خضره وبحر وكله يموت ماعدا انا يا** النجده من عندك .... ^والنوم يغلبه وينام مكانه وهو قاعد وساند علي شجره ^ويجي الصبح ويقوم بخضه علي صوت الغراب .. ^يبص حوليه مفيش جديد غير انه يلاقي الطياره اختفت من علي البحر يفضل يبص ويدور يمين وشمال مفيش اي اثر للطيارة يستغرب جاسر ويتوتر .... جاسر يكلم نفسه /طب انا جعان دلوقتي اعمل ايه ثم يكلم نفسه مره اخري/انا عبيط بفكر في الاكل بدل ما افكر ارجع ازي ؟ ثم يكلم نفسه مره اخري/ ارجع فين؟ومنين ؟ وازي؟ اصلا انا معرفش انا فين ولا اكل ولا شرب ولا تلفون ولا اي حاجه ثم يكلم نفسه مره اخري/ انا هفضل باقي عمري هنا صح ؟ ثم يكلم نفسه مره اخري/ لو حد سأل عليه ؟ هيعرف اصلا انا فين دي جزيره فاضيه مفهاش غير شويه حيوانات ثم يقعد جاسر علي شط البحر ويفضل يضحك بصوت عالي بدون اسباب من بين الضحك دي يعيط عياط جامد بصوت عالي جدا يقول جاسر /يا** انجدني .. وينزل جاسر البحر يدور علي سمك يلاقي سمك صغير بس مش هيعرف يمسكه يفكر ادهم يعمل قطع الشجر بوصه ويصادد ٣ سمكات صغيرين ويجمع قطع شجر ويعمل احتكاك بين الشجر ليشعل نار ويسوي السمك ويأكل ويجمع قطع شجر تانيه ويعمل لنفسه مكان ينام فيه ... ويقعد عند قطع الشجر الي بتشعل نار يدفأ ثم ....... هنعرف في الجزء القادم ايه ال هيحصل مع جاسر على الجزيرة المهجورة الجزء السادس وقفنا الجزء ال فات على وينزل جاسر البحر يدور علي سمك يلاقي سمك صغير بس مش هيعرف يمسكه يفكر جاسر يعمل قطع الشجر بوصه ويصادد ٣ سمكات صغيرين ويجمع قطع شجر ويعمل احتكاك بين الشجر ليشعل نار ويسوي السمك ويأكل ويجمع قطع شجر تانيه ويعمل لنفسه مكان ينام فيه ... ويقعد عند قطع الشجر الي بتشعل نار يدفأ ثم يشوف خيال يأتي من وراه يبص وراه ميلقيش حد وبعد شويه يلاقي خيال من وراه يبص ميلقيش حد يدخل ينام في المكان الي صنعه لنفسه ويحاول ينام ولكن الخوف مسيطر عليه بعد وقت طويل عنيه تروح في النوم ويصحي ويطلع بره يلاقي شنطه يروح جري يفتح الشنطه يلاقي ٣ رؤوس مذبوحه من اصحابه مازن و٢ كمان يصوت بصوت عالي.. الحقوووووني مفيش حد يرد عليه ..... يروح يفتح الشنطه يتاكد ممكن يكون خيال يلاقي نفس ٣ رؤوس يقعد علي الارض ويصوت ويقول يا** ليه بيتعمل فيه كده يبص وراه.. يلاقي الطياره الي اختفت ظهرت تاني يجري عليه بسرعه. . يلاقي اصحابه الي اتوفه يشلهم ويدفنهم جنب المكان الي بينام فيه ويبص في الطياره مفيش الشنط ولا اي حاجه يطلع جري علي الشط ويقعد بره ويكلم نفسه بصوت عالي بعصبيه ازي ؟ليه ؟ مين هنا علي الجزيره غيري مين؟ الطياره اختفت وبعدين ظهرت ؟ اصحابي اختفوا وبعدين ظهروا؟ الرؤوس الي قدامي دول مين الي عمل فيهم كده ؟ يا** بقي انا تعبت *ويجي الليل ... . قاعد يفكر في الي حصل ما ساعه ما نزل الجزيره دي ويلاقي من بعيد ذئب يقوم جري يمسك قطع من خشب الشجر علشان يضربه الذئب اول ما يري الرجل يتحرك يجري بسرعه جاسر يقرر يجري وراه يفضل يجري جامد و جاسر يجري وراه بس جاسر يتعب ياخد نفسه يبص وراه يلاقي يلاقي بئر كبير يطلع منه شعاع نور يقترب منه علشان يعرف اه دي يلاقي اصوات غريبه يبعد بسرعه ويرجع لمكانه *ويجي تاني يوم مفيش جديد ويقرر جاسر يروح نفس المكان علشان يعرف فيه ايه هناك ويروح هو في الطريق يسمع صوت بيعيط بصوت عالي يركز مع الصوت علشان يحدد هو فين يتوجهه للمكان يلاقي بنت تحت الشجره وبتعيط يجري عليها جاسر يبص عليها بخضه/انتي كويسه مالك ؟ البنت بتعيط /جاسر خطيب نورهان جاسر بصدمه/ غزل البنت باستغراب/غزل مين ؟ جاسر باستغراب/مش انتي غزل كنزي بضحك في وسط العياط/ مش اول حد يتلخبط بنا جاسر بابتسامه علي ضحكتها/ مش فاهم حاجه ؟ كنزي/انا كنزي اخت غزل التؤام بس انا اتاخرت سنه في هي اتخرجت هندسه وانا دخلت هندسه قسم تاني جاسر/ايوه فهمت وانتي جايه هنا الرحله الي المعيد قالها كنزي بحزن /لاسف ايوه والطياره اتقلبت وكله وقع في المياه وانا طلعت جري اول لما طلعت حد جي شممني حاجه اغمي عليه ولسه فايقه حالا لما شوفتك كويس انك شوفتك لاني كنت ممكن اموت لوحدي جاسر/يله الحمد *** اني لقتك كنت محتار لوحدي كنزي/يله نمشي من هنا انا المكان دي مش مرتاحه ليه جاسر /ولا انا الجزيرة كلها كنزي بضحك /بضحكني وانا مليش نفس اضحك جاسر بابتسامه/انتي ضحكتك حلوه اصلا كنزي بكسوف/شكرا نتقابل الجزء القادم نعرف ايه ال هيحصل معاهم على الجزيرة الجزء السابع جاسر/يله نروح المكان الي قاعد فيه ولينا كلام كتير هناك كنزي بعد ما وصلوا هناك تقعد علي قطعه قماش / تصوت بصوت عالي ويغمي عليها جاسر يروح بخضه /كنزي ردي عليه ايه الي حصل جاسر يروح يجيب مياه ويرميها علي وشها/ فوقي بقي ..انا مش ناقص كنزي بعد شويه تقوم جري في حضنه وتعيط/انا خايفه اوي جاسر يبتسم يطبطب عليها /متخفيش انا جنبك اهو كنزي تبعد عن حضنه /اسفه بس انا غصب عني خايفه جاسر بابتسامه/مفيش مشكله ايه الي حصل ؟ كنزي/انا شفت ناس ميته تحت القماشه دي جاسر بضحك / انتي ضحكتني وانا مليش نفس لاي حاجه كنزي باستغراب/بضتحك علي ايه ؟ جاسر بحزن /علشان دول اصحابنا الي كانو في الطياره اخدهم ودفنتهم هنا وحطط عليهم القماشه كنزي بعياط/وانا قعد عليهم جاسر / مفيش مشكله انا جنبك متخافيش ويعدي اليوم ويجي الليل ... كنزي و جاسر في صمت كنزي و جاسر في صوت واحد/ ليه بيحصل لينا كده كنزي وادهم بضحك جامد .. كنزي بضحك/ بتقول الكلام الي كنت هقوله ليه جاسر بضحك/ وانتي كمان بتقولي الكلام الي كنت هقوله كنزي بدموع /اكيد حد هيسأل علينا ؟ ويجو ياخدنا صح جاسر بحزن /اكيد ونقول يا ** كنزي /يا** بس أكيد بابا وماما وغزل ويقلقوا عليها وانت كمان ممتك وباباك هيسألوا عليك جاسر بحزن / انا بابا وماما *** يرحمهم كنزي بحزن / اسفه **** يرحمهم كنزي /تعرف علشان اجي الرحله دي محدش كان راضي واتحيلت كتير لحد ما غزل اقنعت بابا وماما زعلت مني جامد بس صلحتها وقالتلي انا قلبي مقبوض من الرحله دي كانت حاسه جاسر /معلش يا كنزي كل دي ترتيب [B]**قولي يا[/B] كنزي بحزن/يا** جاسر /قلبك جامد كنزي باستغراب/ايوه ليه جاسر / في ٤حاجات لازم نعرف اسبابهم علشان القعده طويله هنا لحد ما حد يسأل علينا كنزي بأهتمام / اه هما ٤ حاجات جاسر / رقم ١ ? نمت وقمت لقت الطياره اختفت رقم ٢? صحيت لقت شنطه فتحتها لقت رؤس اصحابنا بدون جسمهم رقم ٣? لقت الطياره رجعت وفاضيه تماما رقم ٤? لقت ذئب مشيت وراه لقت بئر وطالع منه نور لحد ما لقتك بقي..... كنزي باهتمام وشويه خوف /وانا معاك نعرف بس متسبنيش وانا اديك نفسي لاني حاسه انك محترم مش هتعمل فيه حاجه جاسر بابتسامه/اكيد نفضل لحد ما نخرج من هنا انا معرفش اصلا انك دفعتي غير لما شفتك هنا كنزي بابتسامه/فرصه سعيده جاسر باستغراب/انتي غريبه في وسط كل ده وبتتسمي وتتضحكي كنزي بابتسامه/ عارف ليه جاسر /طبعا احب اعرف ليه كنزي/علشان حاجتين جاسر /ايه هما كنزي/ رقم ١ : علشان انت حصل كلام بينك وبين اختي وهي رجعت فضلت تشتم فيك وانا اضحك ولما شوفت افتكرت رقم ٢:علشان لقت حد غيرك اتسند عليه لو مش انت كنت زماني مووت من الخوف جاسر بضحك /واللهي انتي عسل يا كنزي بضحكني وانا بجد مليش نفس لاي حاجه انت برضوا وجودك معايا طمني شويه وانا جنبك مش هسيبك ابدا كنزي بكسوف/ ابدا ابدا ازي يعني ؟اخرك معايه نطلع من الجزيره دي جاسر بضحك/حاضر بس نطلع بس من هنا كنزي /انا عاوزه انام ادهم /تعالي نامي هنا وانا هفضل قاعد جنبك لحد ما تصحي علشان تتطمني كنزي بارتياح/ماشي شكرا بس متقمش من هنا ممكن جاسر /اكيد مش هتحرك خالص *ويعدي الليل ويجي الصبح كنزي تقومي تمسح في عيونه / تصوت بصوت عالي جاسر يجري عليها / هنعرف الجزء القادم ايه ال حصل مع كنزي * حابب أوضح نقطة في موضوع ان الجزء بيكون قصير معلش ده هيكون اخر جزء قصير علشان مش عاوز اعمل سلسلة تانيه من القصة الجزء الثامن كنزي تقومي تمسح في عيونه / تصوت بصوت عالي جاسر يجري عليها / مالك بتصويتي ليه إنتي كويسه كنزي بعياط /كنت فين ؟ يا جاسر جاسر بضحك / انتي صوتي خلتيني اضيع السمك الي مصدقت مسكتها علشان صحيتي ملقتنيش جنبك كنزي بعياط /ايوه وسمكه ايه ؟ جاسر /امسحي دموعك ؛ كنت بتصاد سمك علشان نسويها ونأكل ولا نموت من الجوع وانتي صوتي رمتها وجيت جري كنزي بزعل / معلش انا خفت بس جاسر/ولا يهمك تعالي معايا نحاول تاني *ويصادو السمك ويأكلو جاسر /كنزي دلوقتي جي وقت نروح البئر الي قولتلك عليه علشان نعرف الحكايه دي كنزي بخوف / ماشي بس مش باليل احسن جاسر /هي ناقصه رعب احنا بلنهار مرعوبين نروح باليل كنزي/يله بينا طب مش هتسبني صح جاسر /لاء بس ليه بتقولي كده كنزي بعياط / ايوه يطلع علينا عصابه وتقولك سبها او نقتلك وانت تستغني عني جاسر بضحك/بتتفرجي علي افلام كتير كنزي/ ايوه اه علاقه العصابه بالأفلام جاسر بضحك/ غبيه اوي كنزي بزعل /متشتمش ممكن جاسر/حقك عليه طب هفهمك كنزي/مش زعلانه بس فهمني جاسر/انا مش هسيبك لو ١٠٠ عصابه ليه بينا بقي كنزي/يله كنزي بعد ما مشي وقت طويل / انا تعبت لسه بدري جاسر بضحك/ تحبي اشيلك طب كنزي بعصبيه/ لم نفسك جاسر بضحك/بهزر معاكي /يله وصلنا اهو كنزي/هو دي البئر الي عامل عليه الحكايه دي كلها جاسر /اه هو طب قربي بدل ما انتي بتهزري كده كنزي بقلق /طب ما تقرب انت لاول جاسر /يله احنا الاتنين كنزي/تصوت بصوت عالي جاسر بخوف /ممكن اعرف بتصوتي ليه كنزي بعياط / فيه حشره علي رجلي جاسر يمسكها من خدودها/ارحمي امي المتوفيه في تربتها بدلي عياط وصويت علي الفاضيه والمليانه انا علي اعصابي لوحدي كنزي /سيب خدودي جاسر بضحك /حاضر يقترب جاسر وكنزي من البئر يسمعوا صوت جاسر بقلق داخلي مش بيحاول يبين/ مش قولتلك في ناس هنا غيرنا كنزي بقلق/طب والحل جاسر بشجاعه /ننزل نعرف مين تحت يمكن يساعدنا علي الاقل نعرف احنا فين بدل ما احنا علي جزيره خضره وبحر وبس كنزي /طب احنا نرجع مكان بتاعنا وبكره نيجي جاسر /وليه مش دلوقتي كنزي/نرجع ويبقي معانا اي حاجه ندافع عن نفسنا افرض ناس وحشه جاسر بضحك / مش بقولك بتتفرجي علي افلام عربي كتير بس فكره مش وحشه علي الاقل نفكر نعمل ايه *و جاسر وكنزي ماشين جاسر يشد ايد كنزي بسرعه وراه مجموعه من الأشجار.. كنزي بعصبيه /بتشد ايدي ليه كده جاسر يحط ايدو علي بوق كنزي /هششششش اسكتي خالص هنعرف الجزء ال قادم ايه ال هيحصل الجزء التاسع جاسر يحط ايدو علي بوق كنزي /هششششش اسكتي خالص كنزي بخوف وتمسك ايد جاسر /مين دي ؟ جاسر يطبطب علي ايدها /اسكتي بس يمشي الاول *يجروا بسرعه للمكان بتاعهم .. كنزي بخوف /مين دول ؟مين ؟مين ياتري ؟مين جاسر بعصبيه/ اهدي كل دي مين هي كفايه مين واحده بس كنزي بعياط /حاضر بس مين دول جاسر بعصبيه/شيفاني ابن عمتهم مثلا /اهدي كده يا كنزي ممكن كنزي/حاضر جاسر/دول شكلهم الناس الي عايشين في البئر وانا لمحتهم جاين من بعيد وشددك بسرعه علشان ميشفنوش كنزي / ماشي بس شكلهم غريب اوي دي نفس الشخص الي شممني حاجه اغمي عليه جاسر /فعلا عيونهم كبيره وحمراه و شعرهم غريب وبشرتهم نصها اسود والنصف دي بني كنزي بخوف/دول شبه الزمبي اووي يطلعوا يأكلونا جاسر بعصبيه/صبرني **** انا حاسس اني طالع انا وبنت اختي الصغيره رحله لشرم احنا في زفت جزيره منعرفش هي فين ؟ جزيره كلها حيوانات ممكن يكون فيها غرائب وعجائب اهدي كده علشان مرحش ارمي نفسي في البحر واريحك مني كنزي بعياط وعصبيه/انت بتزهق ليه ممكن اعرف ؟ انا خايفه ثم ان انت ملكش اخوات اصلا جاسر باستغراب / حاضر مش هزعق بس انتي بطلي غباء وانتي تعرفي منين اني مليش اخوات ؟ كنزي بتوتر/ اعرف وخلص جاسر/ايوه منين كنزي/ اصلا لما المعيد قال اني طالع الرحله الزفت دي رحت اعمل search علي الناس الي طلعه وعرفت ان انت ملكش اخوات بس كده جاسر بيغمز لكنزي /مش سهله انتي برضوا كنزي بابتسامه/ عارفه يله نفكر هنعمل ايه؟ جاسر/بس ابوس ايدك بلاش غباء ممكن وعياط وشغل العيال دي كنزي/انا كده لو عجبك بقي يااما هسيبك وامشي جاسر بضحك/ مش عجبني والي اقول عليه وتقولي حاضر واتفضلي امشي انا مش ماسك فيكي كنزي / انا كنت بعملك اختبار بس فشلت جاسر برفع حاجب/ متاكده ان دي اختبار مش كنتي بتهددي تهديد انتي مش قده كنزي بابتسامه/ خلص بقي يا عم جاسر عدي وفوت وتعالي نفكر هنعمل ايه؟ جاسر بضحك /هفوتها بمزاجي *ويجي تاني يوم # جاسر /مستعده كنزي/ايوه يله ويوصلوا المكان... كنزي وجاسر ينزلوا تحت... اول ما ينزلوا يبقا عباره عن مكان كبيرررر نور ضعيف جدا وفاضي خالص كنزي بتوتر وماسكه ايد جاسر / المكان فاضي امال الصوت والرجل الي شفناه امبارح دي كان منين ؟ جاسر بطبطب علي ايدها/اهدي يا كنزي ونعرف اهو انا معاكي مش هسيبك *من الخلف يسمعوا صوت كنزي تمسك ايد جاسر اكتر .. الشخص من الخلف بصوت كبير وضخم/ انتم مين ناس غريبه من علي الكوكب بتاعنا... جاسر بهدوء عكس الخوف والتوتر الي جواه / احنا ناس اصحابكم جاين نطمن عليكم الشخص / ينادي علي باقي الناس ويقول اظهروا # مجموعه كبيره تلف حول جاسر وكنزي جاين منين وشكلكم غريب اوي كده ليه ؟ كنزي بعياط/ جاسر يله نهرب جاسر/يله بسرعه شخص من الأشخاص/ تروحوا فين ؟ احنا لازم نعمل عليكم حفله دي واجب وشخص اخر يمسك جاسر وكنزي ويشدهم علي كرسي ويربطوا رجلهم جاسر يمسك ايد كنزي بصوت واطي /متخفيش انا جنبك كنزي بعياط /لاء خايفه مكنش ليه لازم اننا نيجي يعني يا عم البروفسير هنموت جاسر /بالناس الغريبه دي من غيرهم كده كده احنا نهايتنا في الجزيره دي يا بومبه كنزي بعياط / مش هرد عليك لو انا بومبه انت تبقي ايه ؟ جاسر بعصبيه وصوته يعلي / انتي بنت متربتيش كنزي بعصبيه/ ولا انت احد الاشخاص الغربيه بصوت عالي/صوتكم مش عاوزين نسمعة كنزي و جاسر /حاضر *وبعد شويه الاشخاص دي تختفي *وكنزي من كتر العياط تنام وجاسر يفضل باصص عليها ويبتسم جاسر بهدوء/كنزي قومي يله نهرب كنزي باستغراب /نهرب منين ؟وازي؟ جاسر / اختفوا فرصتنا نهرب كنزي /دول اغبياء اوي جاسر باستغراب/ ليه ؟ كنزي/ربطين رجلنا بس فين الايد شغل العصابات دي جاسر بعصبيه /ارحمني يا كنزي هو احنا من ساعه من نازلنا علي ام الجزيره دي فيه حاجه مش طبيعيه جزيره فاضيه وناس اشكلها غريبه يله تهرب بقي ... كنزي بضحك /انت طريقتك بتضحكني اوي جاسر بعصبيه /وانتي كلامك ينرفز ويهربوا بسرعه .. في الطريق .. يجي ٤ اشخاص من الناس الغربيه دي ويلتفوا حوليهم كنزي بعياط /نعمل ايه جاسر /مش عارف كنزي بعصبيه /يعني ايه مش عارف دول بيقربوا مننا جامد جاسر بصوت عالي /... وكدة ينتهي الجزء التاسع و هنعرف ايه الهيحصل في الجزء العاشر والأخير من القصة [/QUOTE]
إدراج الإقتباسات…
التحقق
1+1
رد
قسم قصص السكس
قصص غير جنسية
العيش في كوكب آخر | السلسلة الأولى | ـ حتى الجزء التاسع
هذا الموقع يستخدم ملفات تعريف الارتباط (الكوكيز ) للمساعدة في تخصيص المحتوى وتخصيص تجربتك والحفاظ على تسجيل دخولك إذا قمت بالتسجيل.
من خلال الاستمرار في استخدام هذا الموقع، فإنك توافق على استخدامنا لملفات تعريف الارتباط.
موافق
معرفة المزيد…
أعلى
أسفل