ا
ابيقور
عنتيل زائر
صبـ()ـُب(آٍح الخير أو مساء الخير على حسب ما انت بتقر القصة ??
اانا جديد معكم واتمنا اقدر اسعدكم بحاجة كويسه انشاء ****
البداية
القصة هتكون مميزها بشكل خاص يعني هتكون اكشن ووخيال وهيكون فيهاا سكس اتمنا اعرف ريكم بعد انتها الجز الاول مهاا ماكان رايك قولو هتقبل اي ري بي اي طريقة من غير زعل وهفرح جدا بمشاركتك اتمنا من الجميع قررا ممتعه ومشاهده ساخنه ????????معلش لو في لخبطهه في كاتبة هوعدك هحسن من نفسي عشان بس بكتب بستعجال بس اتقل هتخد حاجه ناضيفهه ???هسيبكم مع القصة ?♥
البداية كانت عام 2002
في مصر
مركز سوهاج نواحي الصعيد قبلي
قرية هرماس
كان في عائلة اسمها عائلة الشويحي عائلة كبيره ومسمعه بقوتهم وبسيطرتهم الكامله علي نحوحي قبلي في جميع الصعيد
كان ليهم الجد
سمير 75سنة طويل وابيض وجسمه عريض واديهه ناشفه من الشقها والتعب طيب جدا وحساس وبيتعصب بسرعه جدا لكن طيب بطريقة تخليك تحبها
الجدة
فوزية 70سنه بيضه اوي وجسمهم كريفي يعجبك ملبن كده وديمان حبسهه القشطهه دي تحت جلبيته البلدي لكنها طيبة وحبوبهه جدا وبتخاف اوي علي اولادها وديمان تحب الخير لي جميع المناطق والناس حوليهم
لابن لا اكبر
سعد 40سنه طويل زي ابوها ومعضل وجسمه كده حاجه عظمه من لا اخر بيلبس جلبيه البلدي والشال والعصاية الخرازقان(( اكيد ال من الصعيد هيعرفها او عمل بيها مشكله قبل كده ?))
لابن لاوسط
عماد 36سنة جسمه مش طويل اوي بس كويس ومش معضل بس عادي طبيعي كد وغلبان اوي بطريقة ما توصفش يخليك تحبووو كده من اول ما تشوفو
الابن الاخير
عادل 30سنة عادل يختلف عن اخواتو متعلم ومع الكلية وشاطر جدا جسم وسط ومعضل جدا وجسمه مقسم بشكل غبي وديمان بيدفع عن الغلبان ومع جوايز كثيراً من الكلية والمسابقات
ريهام مرات سعد 35سنة حاجه فخمه كدا جسم كريفي وجسم فتاكك ياصحبي يخليك تجيبهم اول ماتشوفو كده ? طيزها برزهه وبزاز حاجه جامده وشها ابيض وعنيها عسلي وبتلبس ديما جلبيات وسعه
مديحة مرات عماد 30سنة جسمه عريض فوق وتحت وجسمها بارز ووشها بشوش وغلبانة كده في حالها عنيها عسلي
نورا مرات عادل صحبتو من الكليه حاجه جامدهه جمدااه بشكل غبي جسمه كلو جامد وطوله وسط كد وكيوات وبتزعل بسرعة وعندها غمزات وبتهزر وتضحك علي طول غير حريم سعد وعماد
بيت العيلة
بيت كبيره جدا وسع بشكل غبي سور كبير وسط السور البيت حوليه زريبة من الخلف وجنينه من قدام كلها فواكه حاجه فخمهاا كدا ندخل البيت مدخل كبير جدا وكلو راخام وبلاط في الوقت ده كان ال يعمل كد يبقا مليارديار وهم كده فعل البيت تحت مدخل كبير و4 اوض الضيوف ومطبخ كبير جدا وحمامين جامدين فشخ وفي اوضه كبيره فشخ كنهاا قصر لي الجد سمير والام فوزية
الدور2 لي سعد كامل هو بناتو سمر واية ومالهمش دور كبير سمر 14سنة واية 5سنين
الدور 3 لي عماد ومرتو وابنه حاتم سنه وشهر
الدور لي عادل ومرتو ولسع مخلفش
اسف في التأخير وكلام ده بس هفضل اقلك اتقل هتاخد حاجه تقيلة لول ???
المهم في عام 2002
جات ست كبيرة في السن ومعها ***
صغير في حضنها وكانت مبسوطه بشكل غبي بيهاخدتو ولفتو حلو ورحت قدم مدخل بيت عائلة الشويحي
وكتبت في الورقة
الوريث ظهر
وريني شاطرتكم معها انت اخترات تشيل المسواليه وريني خبرتك وخليك فاكر لو معملتش المطلوب هتموت انت وعيلتك انت عارف اهميت الوريث ده اي كويس ياريت تكون فهمت
البواب احمد 45سنة
ياحج ياحج الحقي ياحج
سمير: اي في يااحمد مالك كدا علي الصبح مستعجل
احمد البواب: يحج في في ويتهته في كلام
سمير: في اي يازفت اخلص مالك خايف كده ليه؟
احمد: اصل اصل في
سمير: اصل اصل اي قول واخلص بدل مجيب الفرد واقتلك هنا مكانك اخلص
احمد: في *** مع رسالة لقيتهم علي بوابة ست جبتهم لبسه **** وقالت اديهملك انت شخصيه بذات واانا خايف
سمير: بتوتر وخوف اندهلي سعد وعماد وعادل بسرعه
احمد: حاض حاضر ياسيدي حاضر واحمد جري لفوق ندمهم كلهم نزلو جري مع حريمهم
سعد: في اي يا بويا اس حصل عم احمد بيقول في نصيبه في اي
عماد: مترد يابابا علي اخويا انا مش فاهم حاجه
سمير: قاعد ومصدوم ومتوتر فشخ
عادل: انا مش فاهم حاجه خالص في اي يا امه مال ابويا
فوزية: معرفش يا حبيب امك انا زيي زيكم هنا في اي ياحج طمنها
سمير: احمد هات الحاجه
احمد: حاضر ياسيدي
احمد جاب الطفل والورقة
الكل مصدوم
سعد: بصدمه هو ال في بالي صح
سمير: بتوتر صح ياولدي هو
عماد: بس بس ظهر بسرعة ازي
سمير: يحجه
فوزية:نعم يحج امرني
سمير: خدي حريم ولادك واطلعي فوق بغضب
فوزية: حاضر ياحج حاضر يلا منك ليها قدامي مسمعتوش الحج
كلهم طلعو
سمير: عادل إقرار الرسالة دي
عادل: حاضر
عادل مسك الرسالة وقرا ال كتبتو فوق وكلهم بصدمه
الجزء الاول كدا خلص تابع الجز الثاني بعد يوم مش هتخأر عليكم ??
هتقولي مافيش جنس وبتع هقلك اتقل هتخد حاجه جامده فشخ لم البطل يظهر ???
القوة الخارقة وغموض كريشنا الجزء الثاني
وحشتوني جدا قول انت لحقت ?? زي ماوعدتكم الجزءالثاني نهاردةوصبح كمان قبل ما اطلع الشغل ياريت يعجبكم وشكرا علي تعليلقات ??
البدية
ويبقى السؤال : هلّ نحًن آحًيِآء حًقآ ؟؟ آمٌ نتٍنفُس فُقط
“ﻑِ ﺍﻟﺤُﺐ ﻧﻤﺘَﻠﻚ ﭐﺭﻭَﺍﺣﺎً ﭐﺧﺮَﻯ ﻧَﻬﺘﻢُ ﺑﻬَﺎ ﭐﻛﺜَﺮ ﻣِﻦ ﭐﺭﻭَﺍﺣﻨﺎ !! ..♥”
في وقت الشدة فقط ، تعرف من هم أحبابك ومن هم حثالة اختيارك ..!
لن تكسرك الحياة إذا أتقنت فن الصبر ..!
إياك وكسر الخواطر .. فإنها ليست عظاماً تجبر بل أرواح تقهر !غباء منك ان تكون حزين بسبب شخص يعيش حياته بكل سعاده .تحسن الظن فتندم .. خير من ان تسيئه فتظلم !لن يهتم الناس بك حتى تهتم أنت بنفسك
اسف علي المقدامة الطويلة دي ?بس اكيد هتفيد ناس كتير يلا اسيبكم مع القصة قراء ممتععه الجميع ♥
الجزء الثاني
من القوة الخارقة وغموض كريشنا
الحميع بصدمه هو الوريث بتوتر
سمير: حصل يبني هو ده ال كلمتكم عنو هو ده ال هیبقا المالك بفرح
سعد بفرح: اخير انا مبسوط فشخ يجدعان كنت بستنا اليوم ده بفارغ الصبر
عماد بفرح: اهو جه ياحبيب اخوك وريني شطارتك ومدت خطوات رجلك معاا
عادل: انا مش فاهم حاجه خالص هو مين ده عوز افهم
سمير بفرح: ده ابنك من النهاردة ياعادل وانت المسوال منها تمام لزم ده ياعادل يكون قوية بشكل خرافي تدريبو يبقا من صغرو واهتم بي لو حصلي حاجه عوزك تكون سند لي وتعرفو ان يوقف مع الصح والحق وال يريضي ضميرو يبني انامش ضامن نفسي عوزك تاخدا بالك منو يبني انت جاهز
: عادل وسط فرحتو وفرحت ابوها واخوات بقي مبسوط فشخ
عادل: انا فرحان اوي اخير حلمي تحقق انا هحطو في عيني يابويا مش بس هخد بالي منو انت توامرني ومسك عادل الطفل رفعو لا فوق وقال ((كريشنا)) كريشنا عادل سمير الشويحي بفخر والكل مصدوم من لااسم
سعد: اسم معانا عظيم وان هيكون شخص لايقهر
انا مبسوط بيك يخويا وانت علي قدر المسواليه
عماد: احنا وثقين فيك املنا كلو بين ايدك ياريت ماتخبش امالنا فيك يخويا
سمير بفخر: عوزكم كده ديما في ضهر بعض وتخافو علي بعض دايما الدنيا دي ياولاد مش سهله احنا معانا الحكم والهيبه والفلوس بس مش كل حاجه ياولاد الفلوس والهيبه والحكم عوزكم ديما تخافو علي بعض وماتهملوش في بعض ضهركم لبعض لو شوفت وحد فيكم وقع تجرو تسندوها لحد ميرجع يوقف ويثبت زي الصخر لزم الدمج بينكم وتساعدو بعض وتساعدو الوريث ((كريشنا ♡))
الكل: حاضر يا حج يطول بعمرك ويحفظك لينا
سمير: يلا اطلعو دلوقتي
الكل: حاضر
سمير: يا احمد
احمد: نعم ياسيدي
سمير: بعصبية بلاش سيدي قولي ياحج احسن
احمد: حاضر ياحج حقق عليا
سمير: عوزاك تروح لي......... وتقولو كل ال حصل وانت شفتو وتجي تحكيلي قلك اي
احمد: حاضر ياحج هرجع بسرعة
وماشهه احمد بسرعة
سمير: قاعد بيفكر وزهقان وفرحان بنفس الوقت
احمد في كمان وسط صحرا وسط مخيم موجود وشخصين قاعدين شكلهم ابيض جدا
هنسميهم. دلوقتي 1و2
1: في اي يا احمد مالك
احمد: سيدي ارسلني ليك وقال احمد كل ال حصل من وقت الست لحد ما عادل سمي ابنها كريشنا الوريث
2:1:قامو بفزعه وفرح وقالو اخير هيبد الجد اخير وصل
1:روح يااحمد قول لي الحج انو احنا وثقين فيها هو وابنها وكمان وثقين جداانهم هيمعملو مع الصح والواجب بتعهم وكويس جدا ان اختار عادل عشان المهمه دي وصلوو كمان ان احنا هنوفق بكلامو هو وال يعملو
2: روح وصل لي سيدك كده يبني وفهمو ان لا اسم عجبناا ومرعب وصلو سلاماتنا
احمد: اومراك ياسيدي
ومشي احمد ورجع البيت
سمير اول ماشافو
سمير: اخيراً جيت احكيلي حصل ايه بسرعة
أحمد: قال كل حاجه حصلت وقالوها ليهم
سمير بفخر وعزات نفس: رروح يا احمد شوف شغلك
احمد: حاضر ياحج اومرك
ومشي احمد وقاعد الحج علي الكرسي ومبسوط فشخ
في شقة عادل الدور 4
نوار: شافت الواد صغير اي ده ياعادل مين ده بتوتر
عادل بفرح حضنها جامد وقال: ده ابننا من دلوقتي ياروح قلبي ومبسوط
نوار: بتوتر اهه ازيي مش فاهمه
عادل: اقعدي ياستي هحكيلك وقال عادل كل حاجه حصلت
عادل:: هاا اي رايك ياستي بقا
هي بفرح ومبسوطه زي ******* ومسكت كريشنا وقعدات تتبوس فيها وبتحضنو وتعيط
نوار: أنا مبسوطه اوي **** يخليك ليا وميحرمنيش منك ياحبيبي انا فرحانه اوي
وعادل فرحان اوي وسند *** علي جنب سرير ووسند جنبو مخدها كبيره وخد نوار في بوسه طويله فشخ وومسك بزازه دعك من علي هدوم ونومها علي سرير ونزل بوس فيها وتقفيش علي هدوم وهي متبدله معها الوضع وقف قلعها القميص ال كان فاجر عليها ويوقف الحجر القميص لحد ركبه وباين منو البرها ولااندار هو هاج من شكلها اصل وقلعهاا
القميص فضلت بي البره ولااندر وفضل يقفش فيها وزبو بيخبط في بطنها وهي
اوف براحه ااههه اهه اححح
برحه اوف انت مولع اوي كده لي
عادل وحشني فشخ اموححح
نزل فشخ في جسمها وبوس وتقفيش ويشد البرة ينزلها ويحط وشوو بين بزازهها
وهي عماله تقول اهه اوف براحه اهه
بزاززي هتقطع اووف انت جامد وحلو نهاردة كده لي كمل اوف احححح براحه مش قادره وهو نزل لحس فيهم ومص وعض وبد ءينزل علي جسمها لحس ومص ومسكها من طيزها
وقلبهاا علي حجرو وقعد
يقفش في بزازهه وطيزها بشكل
غبي وجامد وهي عماله اححح برحهه اوف ظش قادره هموت ريحيني بقا عادل
ولا سمعها فضل تقريباً نص ساعة
يقفش ويلحس فيها من غير ميروح لي كسها رح شد لاندر قطعو ونزل لحس بين رجليها لحد ماوصل لي كسها وبد يلحس وهي توتوو
وتصرخ من متعه ونزلت 3مرات وهو لسع بيسخن ?وبيلحس في كسها وفتح رجليها وهي عماله تصرخ اوف براحه مش قادره براحه
عادل عدل نفسو بعد منزلت 4مرات وطلع زبو وهي قامت بهيجان مسكتو نزلت فيها مص ولا اجدع شرموطه وكانت تبلع لحد بيضات وهو بعد 10دقيقة من مصها الجامد نزل لبنو علي
وشها وبعدين. عدلها ونومها وفتح رجليها وبد يمشي زبوو من برهه ويحكوو فيها جامد وهي بتصرخ من متعهه وبتعض في درعو وهو ولت هنا وبدات يدخلو وحد وحدها وهي تصرخ
تقريبا الكل عرف انها بتفشخ
لان زب عادل 20سنتي ?قلتلك هفاجاك اتقل هتخدي حاجه حلوه
وفضل عادل ينيك في وضع ده بتع ربع ساعة وقومها وقعدها علي حجرو وفضلت تطلع وتنزل وهي عنيها كلها شهو ومتعه واخير عادل نزل بعد ساعه ال اربع بسبب هيجان مراتو ونامت جنبو وحضنها وهم مبسوطين فشخ لكن حصل مفاجأة خلت عادل شخر شخرها سمعها كل في البيت وبص علي كريشنا بصدمه لقي
هنا انتها الجزء الثاني تابع الجزء الثالث قريب هيكون عظمهة ???
معلش انا اسف بسبب قصر الاجزاء بس دي البدية عشان لزم اعملك حاجه تعجبك وتشوق افضل مكتبها كلها في 4او 5أجزاء اناعوز اعملك حاجه تستهل يبقا انت تصبر وتنال اوعدك انها هتعجبك
وسمحوني في لااخطا لاملائي بس عشان انا بكتب بعد الشغل وقت قصير بستعجل بس اوعدكم هحوال احسن من نفسي ومتخفوش مش معيا جيش ولا مدرسة ????يعني معكم اول بوال علي حسب الظروف واصبر هتخدا عظمهه ?♥
???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
الجزء الثالث
من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا ??
يلا بينا نبدا البدايه ???
يخطئ القلب لحظه..فـيعاقبه العقل سنين..
أشتقنا لناس كانت سعادتنا ..كانت حياتنا .. كانت كل شئ…
“ﻑِ ﺍﻟﺤُﺐ ﻧﻤﺘَﻠﻚ ﭐﺭﻭَﺍﺣﺎً ﭐﺧﺮَﻯ ﻧَﻬﺘﻢُ ﺑﻬَﺎ ﭐﻛﺜَﺮ ﻣِﻦ ﭐﺭﻭَﺍﺣﻨﺎ !! ..♥”
آحًدهًمٌ يِحًآولّ آهًدآئيِ آلّسعآدة ولّآ يِعلّمٌ بـُ آنهً آجُمٌلّ هًدآيِآ آلّقدر ..??
ﻧﺤﻦ ﺃﺣﻴﺎﻧﺎً ﻧﺴﺘﺤﻖ ﻛﻞﻣﺎ ﻳﺤﺪﺙ ﻟﻨﺎ ، ﺣﺘّﻰ ﻧﻔﻴﻖ ﻣﻦ ﻏﺒﺎﺋﻨﺎ ﻗﻠﻴﻼً ..
لن يقتنعو بأنك تتألم حتي تموت أمام أعينهم
احذر عدوك مرة وصديقك ألف مرة فإن انقلب الصديق فهو أعلم بالمضرةاجتنب مصاحبة الكذاب فإن اضطررت إليه فلا تُصَدِّقْهُا
تق شر الحليم اذا غضب
كُن عادلًا قبل أن تكون كريمًا
بعض الّنهاياتِ مُرّةً كالقَهوة، ولكنّها تجعلُكَ شخصاً مُستيقظاً، مُتنبه اًلسان العاقل وراء قلبه ، و قلب الأحمق وراء لسانه
أسوأ ما قد يمر على الإنسان أن يحزن من نفسه وعلى نفسه
أنت ما تفعله ، وليس ما تقول أنك ستفعله لا تكن كالشمعة تضيء للآخرين وتحرق نفسه
الن يهتم الناس بك حتى تهتم أنت بنفسك
إذا وضعتني بمقارنة مع أحد ، فلا تختارني تحسن الظن فتندم ..
خير من ان تسيئه فتظلم
!التعامل معي سهل جداً أعطني احتراماً ، أعطيك ماهو أكثر .??
البداية ?
بعد ماكان عادل مصدوم وتفزع بشكل مرعب بص علي مكان كريشنا وما كانش موجود اتصدمو ونوار بتعيط وبص يمين وشمال مالقهوش بص فوق اتتفاجأ بص وقعد يضحك هو نوار بعد ماكانت لا اجوا عياط وقلق
شاف كريشنا ماشي علي الحيطة كانها ماشي علي لارض قام عادل مفزوع ومبسوط نزلو وقعد يضحك هو ومرات علي ال حصل
عادل: اي يبني الهبله من اولها كده شكلك مش هتجيبها لي برا ابد
نوار بفرح: سيب ابني يعمل ال هو عوزو بعد ازنك
خدات نوار كريشنا وحضنتو وفضلت تبوس فيا وهي مبسوطه
عادل: هنزل افرح ابويا وهجي يقلبي عوزه حاجه اجبهالك انا وجاي
نوار:لا ياحبيبي عوزه اشوفك انت بي الدنيا كلها
عادل باس راسهه وفتح الباب ونزل تحت
عند عادل وابوها كان قاعد مع وحد اسمو الحج سيد 55سنه بس جسم هيبهه وشكل معضل كده وفخم وطول 190س
ومش متجوز وهتعرفو سبب بعدين
اول ما سيد شاف عادل خدو بي الحضن
سيد: وحشني يا عادل عامل ايه طمني عليك يا ولد الغالي
عادل: وانت وحشني ياعم فينك مختفي كل ده التدريب وخدك مننا ولا اي
سيد: معلش يا ابني ابوك حطط عليا مسوالية تدريب الفرسان في انجلترا
عادل: ماشي يعم يقويك يا وحش عاش ليك
سيد: تسلم يا كبير يلا شد حيلك عوزين نشوف البطل قريب
عادل بفرح: انا جاي هنا بسبب كده حصل............. قال عادل كل ال حصل معا فوق ومع كريشنا معدا اانو نام مع مراتو طبعا ??
سمير وسيد بفرح في نفس وحد انت بتكلم بجد ?
عادل: ايو يحج هو ده حصل وانا كنت مصدوم زيك كد
سيد بضحك: ههههه شكل الموضوع بدا بدري يا سمير وهتفشخ انت وابنك ياوحش بضحك جامد
سمير بضحك ونظرة فخر: ما تخليش الفرحة تنسيك أن انت ال هتبقا مسوال عن تدريبو بعد سن 18سنة يا سيد
عادل وسمير بيضحكو
سيد بستهزاا: وما تنساش برضو اني انا فشخ ابنك ال قدامك ده ونيكو في أفكاره في تدريب 11 سنه علي التوالي لسع رجعلك من سنة بنظر فخر
عادل بيضحك: مقدرش انسهاا ابدا كانو اوسخ 11سنة في حياتي كلها بضحك
سمير بضحك: وماتنسش انت اني فضلت افشخ فيك هناك 22سنة يا ولد بدوية بضحك
عادل هيموت من ضحك: احممممم
سيد بضحك: مقدرش انسها ابد فضلك يا اخويا انت اكتر من اخ ليا ياحبيبي وحضنو بعض
عادل:: احمم مش هنخف شغل المحن ده شووية ولا اطلب اتنين لمون
سمير بضحك ضرب عادل علي قافه
عادل ماسك قافهه بهزار ايدك تقيله كتر خيرك ياحجه و**** علي الراجل الغتت دهه وطلع يجري
سيد بيضحك: ابنك ده يحج هيكون مدرب كويس جدا لي كريشنا وانا مبسوط بي كده وثق انها هيوصلو لي مستواه لحد ميكون عندو 18سنه واقدر اخدو انجلترا
سمير بتوتر: أخبار الرجاله ال بعتهالك اي يا سيد
سيد: كويسين فشخ وحاجه جامده الفرسان هناك فشخينهم تدريب
سمير: كويس جداً عوز ابقا منهم 200لاف جندي
سيد: مشاة ولا رماة ولا فرسان؟
سمير: الفراق بينهم؟
المشاة دول قوة بدنيه فشخ الوحد يقدر يقتل 100شخص في نص ساعه بس وسرعة البرق عندهم سرعة بطريقة رهيبه
الرماة دول القناصين دول لو دخلو مكان حرب ليهم النصر ديما مابيعرفوش الخسارة
الفرسان رجالة الخيوال ولا أسلحه بجميع انوعها وعربيات مسطحة وعندهم ميزها الدفاع والحامية
سمير بيفكر: طيب من كل نوع عوز 100لاف وعوز اعرف ترتيبهم في حرب
سيد: عنيا ليك يا خويا الفرسان الدفاع الرماة الهجوم المشاة التدامير الوقتي يعني لو دخلو المعركة اقعد بس واتفرج وعد الجثثث
سمير بفخر وعزا نفس: هو ده المطلوب خليهم جاهزين في اي لحظة هطلبهم منك
سيد: تحت امرك ياحج توامرني بحاجه تاني
سمير: لاروح وابقا تابع معيا
سيد: اومرك يحج بعد ازنك
ومشي سيد
سمير: ياحجه ياحجه
فوزية: الحجه من لاواضه نعم ياحج اومرني
سمير: فينك ياحجه عوز اتكلم معاكي شويه
فوزية: في لاواضه ياحبيبي تعاله
دخل سمير لقيه نايمة على سرير وفردها رجليها دخل نام في حضنها وقال
سمير: تعبت يحجه ولسع احنا في البداية وخايف تحصلي حاجه قبل ما اشوف الوريث في مكانو
فوزية: بعد الف شر ربنايخليك ليناديما يا حبيبي مالك خايف كده لي اول مره اشوفك كده
سمير: مشاعرف انا تايه ياحجه وعوز نصيحتك
فوزية: احكي هسمعك
سمير: حاضر اسمعي حصل.............. قال كل حاجه حصلت من وقت ما الوريث ظهر لحد ماطلب الجنود
فوزية: واشمعنا الوقت ده ال طلبت الجنود مالسع يحبيبي محدش يعرف موضوع الوريث غيرنا والبواب وسيد لي خايف ودول يموتو ولا يقولو حاجه
سمير: لزم اكون جاهز لي غدار انا مش هستنا يتغدر بيا يا حجة انا ديما منتصر وهفضل كدا
فوزية: اكيد يحج **** يطول بعمرك
وانت مابتمعملش غير الصح وانا وثقه فيك انك هتكون علي قدار المسواليه دي انت وعادل ابنك مدرب كويس وعارف هو داخل علي اي يعني ماتخوفش نفسك حول تكون انت القوة ال هيسندو عليها عيالك يا حبيبي
سمير حضن فوزية جامد ودخل معها في بوسه جامده وقال
سمير: **** يخليكي ليا وميحرمنيش منك ياست الكل انتي نور البيت هنا
وفضل يبوس فيها وهي تقولو
فوزية: يحج بس اهد احنا اكبرنا على كلام ده وهي بتهنج وهيجهه
سمير بحب: كبرنا طيب تعالي هوريك ونزل فيها بوس
وسمير زبو 17س مش كبير رزعهه وحد جامد لمد ساعة
عند عادل لم طلع عند مرتو القها نامت ونام جانبها وحضنها عادل لي نفسو بيفكر
عادل: ينهار فشخ انا كنت مالي ومال المهمه دي ما اخواتي اوله بيها هم متدربين كويس و انا لسع مفرحتش بحياتي لي اشيل المسواليه من صغري كده انا ما انكرش اني مبسوط اوي بكريشنا لكن في يوم هيكون في حتهه تانى ومكان تاني وممكن وقتها مايفتكرناش اصلا ده ملك يعني هيكون جبار هو فعلا هيكون لي جيش بحجم مدينة كامله اهد كده انت شغال نفسك لي سيبها بظروفها صح علي ****
نام عادل جنب مراتو
الصبح تانى يوم كلها بيفطرو مع بعض
سمير: سعد انت وعماد بقالكم كام يوم مختفين لي
سعد: معلش يحج احنا خلاص انت عارف ان هنسافر انجلترا عشان التدريب انا وعماد
عماد: مش ده كلامك يحج كان لازم نهتم بحريمنا وعيالنا شويه قبل السفر
سمير: تمام معكم حق عموم اجهزو السفر بكرا بليل الساعه 12منتصف الليل
سعد: بس احنا هنروح هناك لي دلوقتي مش لسع بدري علي سافرنا
عماد: سعد مع حق يحج لي هنسافر في الوقت دا
سمير: عادل هيبقا هنا مسوال من كريشنا وسعد وعماد هيروحو انجلترا في 3مجموعات كل وحد فيكم هيستلم مجموعة وشخص اخر من فرسان الموت هيمسك معكم مجموعة وبعد كده هترجعو بيهم الصعيد مفهوم؟
سعد وعماد حاضر ياحج
سمير طلع بعد الفطار وكل وحد من اولادو طلع شقتو
سمير قاعد بيفكر وندها وقال يا
سمير: يا احمد
احمد البواب: نعم يا حج امرني
سمير: عوزك تروح المكان ده :::؛؛؛؛ "" "" ********
وتقولهم المكان يجهز بسرعة خلال سنه يكون المكان اتبني ومتنسش السور يكون 2متر خرسانة مفهوم
احمد: تحت امرك حمامة ?
طلع احمد والحج قاعد وبيفكر
عند سعد طلع عامل وحد مع مراتو جامد
وكذلك عماد وعادل طلع نام من معركه اليل
في انجلترا ??في مكان وسط جبال ضخم في 7 عمارات علي شكل قصور كاملة متوصلين بعض 4ادور كلهم فتحين على بعض وكل مقر من 7في نوع جنود معين
في مقر المكاتب دخل سيد وقعد على المكتب وقال يا
سيد: يا نجم
نجم مساعد سيد 20سنة من سوريا قوي جدا من الجسم ومعضل وطولو 185س وجامد فشخ في سرعه وتصنيع لا أسلحه
نجم: نعم امراني
سيد: جهز مكان كويس لي سعد وعماد عشان رجعين نهاردة بليل
نجم بفرح: اخير انت توامرني حمامة ?
طار نجم وسيد قاعد بيكلم شخص في الفون
سيد: ايو يا فارس عوزك تجهز معدات التدريب كامله لي 300لاف حندي من كل نوع 100 مفهوم وتجهز انت كمان معهم بسرع وقت فاهمني ولا اشوف غيرك
شخص فارس اومرك تنفذا فوراً هكون عند حسن ثقتك بيااا
سيد: وثق فيك سلام وقفل السكه ونام علي المكتب وبدا يفكر
عند سعد وعماد كل وحد في شقتو بيجهزو مالزمات السفرة
سمير: يا احمد
احمد: نعم يا حج
سمير: اطلع شوف يبني سعد وعماد جهزو ولا لسع
احمد: وامرك
طلع احمد ليهم فوق ?لقيهم نزلين ومعهم الشنط مسكهم ونزلهم هم رحو لي ابوهم عند سمير
سمير: جهزتو ولا لسع في حاجه تانيه معكم ولا خلاص كده
سعد: خلاص كده كلو تمام وجاهزين لسفر
سمير: طياره هتطلع بيكم من مكانها المعتاد في حاجه اتغيرات هي السوق والمترجمة حولو تعاملو معهم بطيبعتك مفهوم
سعد: اومرك
سمير حضنهم ودعو امهم وانسوانهم وطلع علي عربيه
وصلو المكان المعتاد كان في مكان اسمو جبل الطير في سوهاج مكان عالي جدا لكن في ليهم مكان مخصص لي هبوط الطيارت الخاصة
بعد 5ساعات
وصل سعد وعماد انجلترا
هنسمي المكان اللي في انجلترا القلعة الملكيه
وصلو القلعة الملكيه وكان سيد مستنيهم وخدهم بي الحضن ودخل بيهم المكتب
نجم: اخير وحشتوني ياجدعان عاملين اي طمونني عليكم و وحضنهم وهو مبسوط عشان هو بيحبهم فشخ
سعد: كويسن ياحمامة انت عامل ايه طمني عنك ياحبيب اخوك
نجم: انا بخير اهو شغال تدريب وبهدله من وقت مسبتوني وانا مفشوخ بضحك
كلهم ضحكو عليها
سعد: عوزين نرتاح فين المرة دي المكان
نجم: مكانكم المعتاد يقلب اخوك روقت ليكم الدنيا علي لا اخر
سعد وعماد: شكرا ليك طير انت بقا طلع عماد وسعد فوق في شقهه في القلعة دور التاني حاجه فخمه من لاخر كل حاجه في الوجود موجوده في شقة وسرير كبير فشخ 5متر وحاجهه فخمه كده كنها قصر مش شقهه
تانى يوم
سعد هو عماد لبسو هدوم التدريب ونزلو
سعد " صباح الخير ياسيد
عماد: صباح الخير ياعمي
سيد: صباح الورد والياسمين عليك ياعماد ياحبيبي مش زي الخول ده ال مش بيحترمني دا
عماد وسعد بيضحكو
عماد "حقق عليا هو بيهزر معك ياعم
سيد بنظر جدا: جاهزين
سعد وعادل: جاهزين
سيد: نجم
نجم: نعم
سيد: هات فارس بسرعه
نجم _حمامة ?
نجم رجع مع شخص لبس قناع ولبس لبس احمر كامل تصميمي خرافي
خرج نجم
فارس: اومرك
سيد: عماد وسعد انت اكيد عرفهم وهم عرفينك كنتو بتدربو مع بعض
فارس: عارفهم طبعا
سيد: عماد سعد ده ((فارس الموت))
22سنه طبعا عارفينو قائد جيش المشاة عندو سرعة اسرع من البراق حرفيا
سعد وعماد مصدومين
وكمان بيختفي بسرعة جبارة قدم العدو ممكن يقتل 100شخص في 5دقايق بس
سعد وعماد مصدومين وفاتحين بقهم
فارس ساكت وبيضحك علي منظرهم
سيد: وانت ياعماد هتمسك جيش الرماة
وانت يا سعد هتمسك الفرسان
كل وحد عرف مكانو يلا بسرعة علي جيشوكم هتلاقو في ساحة المعركة 300لاف جندي من كل نوع 100 هيتقسمو عليكم خلال 10سنين عوز اشوف وحوش علي الارض مش جيوش يلا انطلقو
سعد وعماد وفارس مصدومين حاضر يافندم اوامرك وخرجو
كل وحد خد قواتو وبدا التدريبات الخاصة بيهم
عند عادل في مصر كان كريشنا مغلبهم جدا وكان صعب السيطره عليها
بعد 15 سنة في عام 2017
كريشنا بقي 15سنه
عادل 45سنه
سمير 95سنه وكان تعبان جدا الفتره دي وبيودع
الحجة فوزية اتوفت من 5سنين
سعد 60سنه
عماد 50سنه
سيد 70سنه
احمد البواب 60سنه
نجم 35سنة
فارس الموت 37سنة
الباقي مش مهم
دول مكملين معانا جزء بسيط
وفيهم هيكمل لا اخر
في صعيد سوهاج في عام 2017 دخل شخص غريب وعرف بقدارت كريشنا في المدرسة كان متفوق جدا ويعرف يحل بطريقة خيالية وبيصحح علي المدرسين وكمان جسمو بقي معضل وبقي حلم كل البنات الي في سنو واال اكبر منو
سعد وعماد رجعو مصر بعد 10سنين طبعا ووالمكان اتبني اكيد فكريني سمير لم بعت أحمد البواب ?صحصح معيا كده ?
في جبل الطير ومكان كبير فشخ وجنود في كل مكان والعيائلة كلها نقلت هناك طبعا وكان المكان نظام قلعه زي بتعت صلاح الدين لو حد رح فيهاا هناك
وسور كبير فشخ وعرض 2متر طول 9متر وكل 10متر في برج القناصين ((الرماة))
والبوابة كبيرة فشخ بتفتح بطريقة صعبة جدا وعليهاا فرقه الفرسان
في نص القلعة يوجد فرق ((الموت المشاة))
وكانت جاهزة بكل نواعها لي اي غدر هيحصل
لكن حصل ال كان متوقعة في تهديد وصل سمير يسلم كريشنا او يموت هو والعيائلة
سمير كان تعبان فشخ معرفش يرد وسكت
عند سعد
سعد: عماد فارس بصوت زعيق
عماد وفارس دخلو جري
عماد: في اي ياعم مالك
سعد: اجهز انت وفارس عشان حصل تهديد من.......... وقال يا نموت يا نسلم كريشنا ومش عوز عادل يعرف حاجه بخصوص التهديد عوز الموضوع يخلص قبل مايدخلو الجبل اصلا مفهوم
عماد وفارس مفهوم
وكل وحد طلع لي الفرقه بتعتو وبدا التركيز من لحظه دي
بعد 9شهور حصل ما كانش متوقّع وهجوم دمار علي قلعه جبل الطير
40دبابة
10طيارت حرب روسي دمار
و60عربية مسطحة
و20صروخ في وضع لاستعداد
وصل الخبر لي القلعه لكن حصلت صدمه كبيره جدا قبل دخولهم ارض جبل الطير
هنا انتهاء الجزء الثالث تابع
انتها الجزء الثالث وياريت يكون عجبكم وهستنا اركم عشان اكتب الجزء الرابع ??
الجزء الرابع من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا ???????????????????????????????????????????????????????????????
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
مساء الخير او صباح الخير علي حسب الوقت ال بتقرأ فيها القصة ??
المقدمة
”لا أملك رفاهية الأنهيار، أنا مُجبر على تجاوز كُل شيء.”حوار مع النفس ..
- انت اتغيرت كده ليه ؟
= لا انا متغيرتش ..ليه بتقول كده ؟
-اصلك ساكت ومبتحكيش زي الاول ..
= لا عادي ..بس مابقتش بحب اتكلم كتير واقول اللي جوايا
- ليه دا احلي حاجة فيك التلقائية وانك علي طبيعتك
= ومين كان قدر دا .. علي العموم انا زي مانا بس بقيت بحافظ علي نفسي مش اكتر
- لا انت طيب ومش بتعرف تكسف حد
= لا متخافش مفيش سذاجة تاني ..والطيبة خليناها للي يستاهلها
- بس انت مكنتش كده وكنت بتثق في الناس بسرعة
= وكانت ايه النتيجة !!.. بس خلاص الحمد**** بطلت اتسرع في حكمي علي الناس
- ايه كل دا .. وحد **** مفيش حتي كلمة حلوة
= لا اله الا **** ..لا في اكيد ..بس كلامنا الحلو ومشاعرنا الحلوة شلناها للي يصونها وميشوفش نفسه بيها علينا
- كل ده و متغيرتش! .. بقولك ايه ..انا ماشي احسن..
=تمام ..اتفضل
- اتفضل! ..دا بدل ما تمسك فيا!!
= لا ماهو مكنش ينفع اصلا اطلب من حد عايز يمشي انه يستني ..اللي عايز يمشي يمشي واللي عايز يفضل اهلا وسهلا انا خلاص مش هكون تاني الطرف الضعيف اللي بيتمسك بالناس ويتعب في الاخر
- خلاص براحتك ..طالما انت شايف كده ..
= اه شايف كده و الحمد**** بقيت راضي ومتصالح جدا مع نفسي
(◍•ᴗ•◍) ❤ ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
البداية
الجزء الرابع
من قصه القوة الخارقة وغموض كريشنا
عند انتها الجزء الثالث كان
بعد 9شهور حصل ما كانش متوقّع وهجوم دمار علي قلعه جبل الطير
40دبابة
10طيارت حرب روسي دمار
و60عربية مسطحة
و20صروخ في وضع لاستعداد
وصل الخبر لي القلعه لكن حصلت صدمه كبيره جدا قبل دخولهم ارض جبل الطير
فارس لم شاف سعد وعماد بيجهزو وخايفين بطريقة كبيرة فشخ دي اول معركه ليهم اصلا
فارس الموت: ههههههههههه هموت ضحك عليكم انت وهو
سعد: وعماد مصدومين
سعد: انت بتضحك احنا في نصيبه ياعم في نصيبه كبيره شوفت التقرير ال وصل خلاص هم دخلو الصعيد انت مش فاهم المخاطرة ال احنا فيها
فارس بيضحك بشكل مباشر
عماد بخوف: انت شارب حاجه ولا اي يا فارس؟
فارس: بجدية اهدو من فضلكم يا شباب الموضوع هيخلص في نص ساعة
سعد وعماد خايفين ومصدومين
عماد: ازي ازي بس فهمني ازي هيحصل كدا انت مش شايف ياعم ولا اي دول جيش بحجم دولة كاملة
فارس بنظر فخر: ساعه وهرجعلكم وهفهمك علي كل حاجه
بعد ازنكم واختفااا فجااا -------------------
سعد وعماد
سعد: ده مجنون هو بيعمل اي انا مش فاهم احنا بنموت من الرعب وهو مبسوط هو اي البرود ده
عماد:.............
سعد: **** يسترها بقا ويجي سليم بخوف
عند فارس فوق جبل الطير يظهر هناك وفجاااا يظهر جنب منو 4 أشخاص
فارس: جاهزين المعركة
شخص 1:جاهز ياحبيب اخوك
شخص 2:جاهز ياعم الناس
شخص 3:جاهز يا عم
شخص 4.بنت: جاهزها لحد منشوف اخرتها معكم اي مفروض كنت خلصت المهمه دي لوحد بدل ما تبهدلنا معك
فارس: اسكتي يبت لم نخلص هوريكي يلا هم خلاص علي بعد 20دقيقة من هنا
فارس: خلاص 5دقايق
عربيات فجااا وقفت والدبابات لم شافو 5أشخاص شكلهم مرعب وقفين جنب بعض بشكل مرعب
شخص من لا اعد: انتو مين عوزين اي
فارس بغموض: عوزين روحكم تسمحلي
شخص: انت عبيط مدافع اضرب عليها بسرعة
لكن فجااا 5أشخاص اختفو عند فارس ظهر عند عربيات المصفحة ونزل تدمير فيهم بقوتو وسرعتو الجبارة بسلاح فتاك كان يلمس العربية اطير في الجو اول ما دخل مابصش وره لحد مخلص عليهم خلال 25دقيقة
عند شخص 1 دخل عند الدبابات بقوة الزالزال المدامر كان يقف جنب الدبابه ويبص بنظرها غضب ويضربها بقوتو البدنية الخارقة وسرعتو الجبارة يفجرها في لحظه خلال 30دقيقة كان خلص علي جميع الدبابات ومحدش قدر يلمسو اصلا من سرعتو
عند شخص 2 طار في الجو ونزل عند الجنود وبد يقتل فيهم بسيف الخارق الموجود في ايدو محدش لمحه اساس خلال ساعة كان خلص علي 200لاف جندي مسلح
عند شخص 3كان طار في الجو وظهر عند الطيارت الروسية وبنظر ضحك كان يمسك الطيارة يرميها علي الجبل تفجر خلال 15دقيقة كان خلص
عند شخص 4 كانت بتجري بسرعة البرق ومسكت رجاله المدافع فشختهم حرفيا مالحقوش يشوفها من سرعتها
بعد ساعة كلهم اتجمعو حولينا القائد بتعهم
فارس: اي ريك اكيد مصدوم ?بس احب اطمنك ان انت مش هتقدر تعدي اكتر من كده واحب اقلك خبر حلو احنا مش هنقتلك عشان ترجع لي ال بعتك وتحكيلو كل حاجه حصلت وتفهمو ان مش هنسمحلو يدخل المكان ده وياريت يجي هو بنفسها اوعدك اني هقتلها روح بسرعة
القائد طلع يجري
والفرقة قعدت تضحك
فارس: يلا بينا علي القلعة
كلهم يلا
اختفو كلهم وظهرو في القلعة عند سعد وعماد اول ماشفوهم وقعو من طولهم
فارس: لي شخص 4 فوقيهم يازفتهه
شخص 4:حاضر لفت حولين ايديها وعملت كورة تلج ورمتها عليهم اول ماوصلتهم وصلت مياة سخنة جدا قامو خايفين وبيكحوو جامد
فارس: تعالو اقعدو هنا
هم حاضر قعدو
سعد: مين مين دول ياعم انت شكلهم يرعب
فارس: هعرفك عليهم اسمع
شخص 1
اسمو قاتل الشياطين
((الخلفية))
قاتل الشياطين
شراود 21سنة طويل جدا 190س وبيلبس عابيهه سوده كاملة وقناعه كامل في نفس العبايهه مثل باتمان ??
انه الابن الثاني العائله هايلورز ومحارب جسور تغيرت حياته تماما حينما وقع في حب ميلتينا الجنية التي اشعلت نار العطف والطيبة في قلبه من جديد ولكن ايامهما الزاهية وصلت الي طريق مسدود حينما هلكت ميلتينا في حريق تسبب قتلها وفي ذلك الوقت اتقن شراود ان فيه اعداء لها زعل شراود وملاة الحزن ولاسئ واستسلم شراود الي رغبة انفينيتي لا انتقامة لمحبوبته
شخص 2
اسمها الظل
((الخلفية))
الظل
بلينك 23سنة طويل ومعضل جدا وديمان وشو لي تحت وبيلبس قناع ازرق طولو 185
في قلب الليل يقوم الظل يتخطي اي حارس دون ان يشعر وبدخوله خلسة الي غرفة المحجر يقوم بلينك با اخراج خنجره ناحرا راقبة ضحيته وبعدها بثوان قليلة يختفي بلينك في قلب الليل المظلم انه قاتل ماجور شرس وماهر لم يفشل في اي مهمة من قبل وما من شيء يمكنه الوقوف بين بلينك وضحيته
شخص 3 اسمها المخادع
(الخلفية)
المخادع
تاتلر 25سنة شكل جسمو صغير مش طويل وومعضل وعلي عينوشمال اشارة سوداء
يعرف كل شيء
يقضي تاتلر معظم وقته في الحانة ليملأ اذان الجهلة بحكايات طويلة من أجل سلب اموالهم هذا هوسبب استحقاقه للقب المخادع "
شخص 4 اسمها البرق القرمزي
( الخلفية)
البرق القرمزي 23سنه جسمها جامد فشخ وطولها 175سنطي بتلبس لبس محاربات وشه شكلو نحيف بس جميل لم تقلب بيبقا مرعب
جريتا
نشات جريتا في الغابة حيث تسود قاعدة ذهبية واحدة فوق الجميع
البقاء اللأقوي
ولا انها محاطة بالخطر في اي وقت تعلمت جريتا ان تضرب اولا قبل ان يوجه لأخرون ضربتهم حركاتها سريعة ولا رحمة فيها فهي الة لا تتقن شيئا الا القتل
وعادتها التي تتمثل لعق الدماء العالقة علي نصل سيفها تدخل الرعب علي قلوب خصومها فلا احد يستطيع بروية همجي وحشي يشرب دماء ضحاياه
واكيد عرفيني انا فارس الموت
((الخلفية))
فارس الموت
ويزلي
من اجل لا هل والواطن:؛!
ويزلي هو العضو لاخير الناجي من احدي قبائل الفرسان ذات المقام العالي حينما اندلعت الحرب الاهلية زحفت عائلته نحو الحرب تاركة ويزلي الصغير اللدفاع عن نفسها وعلى الرغم من قسوة الظروف لم ينس ويزلي اصواله واصبح لان من الرجال الشرفاء وكرس ويزلي حياته الخدمة سيده وتشمل مهامه الا عتيادية الحفاظ على السلام وصد الغزاة مهمه صعبة لمن هو اهل لها
فارس: كده تمام ولا لسع مصدومين بضحك
المخادع: هدي العب شويه يخول سيبهم يستوعبو
الظل: هههههه هموت ضحك من شكلهم
البرق القرمزي: هههه معك حق مضحكين اوي
قاتل الشياطين: بطلو ضحك بقا انا طالع انام في مكان في ام القلعة دي
ومشي فضل الظل والمخادع والبرق القرمزي وسعد وعماد مصدومين لسع
مش عارفين يتكلمو من الصدامه
فارس بجديه:
ظل انت ومخادع والبرق اخلعو من هنا بسرق لبرق ورتبو الجيش كويس وشدو في التدريبات الحرب مش سهله دي البداية
كلهم حاضر ياقائد ومشيو
فارس رح جاب مياة وقدمها لي سعد وعماد اشربو عشان تفوقو
بعد ما شربو المياة فضلو ساكتين بتع ٢٠دقيقه
سعد: الناس دي هنا عشان كريشنا صح؟
فارس: كلاامك صح كريشنا فضلو سنة ويروح القلعة في انجلترا بس هيبقا تحت النظر هنا وهيروح شخص تاني انجلترا هتفهم بعدين
سعد: طيب تمام سهله بس عوز اعرف حصل اي في الهجوم ال كان ممكن يدمرنا
فارس بيضحك اسمع ياسيدي
فارس حصل!!!!!::::::: "" "" "" "*********!!!!!!!!::::::::
وحكي فارس كل ال حصل هناك وتهديد القائد
سعد مصدوم وعماد
عماد احنا كده بلح صح
مظبوط كلامك انت واخوك سعد هترجعو حياتكم الطبيعي مع اهلكم مالكمش اي دور تاني في القصة حاليا بره انت وهو يلا ?????
في مكان وسط جبال هملايه في مخيم في روسيا ??
كان في شخص غامض جدا ومعضل جدا وشو شبه الوحش بظبت
القائد رجع لي الشخص ده
القائد : الحق الحقني ياسيدي
الشخص الغامض" حصل اي يازفت انت فين باقي الجيش والقوات مالك عرقان ومتبهدل كده
القائد: اصل حصل حص
الشخص الغامض: حصل اي يازفت انجز قول حصل اي
القائد: الفرسان ادخلت في الموضوع ووحضر منهم هنا 5
وحكي كل حصل وتهديد
الشخص الغامض تعصب جدا وشو قلب الوان بسراعه وقتل القائد بغمض عيني وقال كده الزم انا بنفسي اقتلو ههههههههههه ملك انا وبس هقتلك يا كريشنا انت وفرسانك هقتلكم كلكم بتعصب جامد
نرجع عند فارس
بيكلم سيد في الفون
فارس: الخطة نجحت بجدار ياريس وكمان مافيش حد مننا اتخدش حتها
سيد بفخر: كنت عارف كده عشان كده لم كلمتني وقالت علي تهديد مالقتش حل غير ابعتلك منهم 4والباقي بيجهز
فارس: كويس اني كلمتك قبل ماتصرف من نفسي
سيد': عاش عليك يافارس بجد
فارس: شكرا ليك بجد ياسيدي تعليمك
سيد: يلا هسيبك انا دلوقتي
فارس: اتفضل
قفل الخط نرجع فلاش باك وقت ما وصل التهديد لي القلعة في جبل الطير
لم فارس وعماد وسعد طلب منهم يجهزو اول مطلع فارس رفع فون وكلم سيد
فارس: الو
سيد : قول ال عندك
فارس: حصل''''''''''''"""""""""""""قال حصل وتهديد
سيد: تمام الخطة الخمسيهه هيكونو عندك 4بعد ساعة كون جاهز انت ال 5 اول متخلص تكلمني طمني
فارس: اومرك سيدي سلام
سيد: سلام
ترجع من فلاش باك عند فارس
فارس: طلع عند عادل وكريشنا
اول ما عادل شافو حضنو وسلمو علي بعض كريشنا اول ماشاف فارس جري عليها بسرعة للبرق وحضنو جامد جدا
كريشنا" وقالو اخير شوفتك ياصحبي
فارس: لو كمان هنزل نتدرب مع بعض
كريشنا: بجد
فارس: ايو بجد وكمان مش هنا هنسافر فترا كده انا وانت اي رايك
كريشنا؛: مبسوط وفرحان طبعا
طلع يجري كريشنا يلبس هدوم التدريب
عادل: مش لسع بدري علي انو يروح انجلترا
فارس: مين قال هنروح انجلترا
عادل: امال هتروحو فين عشان اعرف بس
فارس بغموض: ماتخفش كل حاجه هتعرفها قريب جدا
عادل: ال يريحك يا اخويا
فارس حط ايدو علي كتف عادل
فارس؛: ماتقلقش اطمن
نزل كريشنا بهدوم التدريب
كريشنا: يلا يا يفارس بيناا
فارس بنظر تعجب علي هدوم كريشنا
فارس: تعالي الاوال نروح مكان ومسكو من ايدو واختفاا وظهرو في موال كبير جدا
دخل بد فارس يختار ويبص لحد ماشاف جاكت جلد اسود كامل من فوق لتحت وبيتقلب وشاف قناع اسود كمان ولبسهم لي كريشنا وكان شكلوفشيخ ياجدعان احاااا علي الجمدان
كريشنا: هو ده المطلوب
فارس: اومرك تنفذا
كريشنا: مش عوز حد يعرف اني أنا ده بي اي شكل مفهوم لحد معرف مين معيا ومين عليا
فارس: اومرك يا خويا انا في ضهرك
كريشنا "أنا عشان وثق فيك كلمتك انت بذات وعرفتك مستوى قوتي
فارس: هكون عند ثقتك ماتقلقش
كريشنا: الفرسان هنا؟
فارس: موجود منهم 4أشخاص بس
كريشنا: هم كام وحد؟
فارس: هتعرف بعدين مش دلوقتي المخرج عوز كده ?
خلاص ياعم ماشي عنينا المخرج
عوز اشوفهم في ساحة التدريب بعد ساعة
فارس اومرك يلت بينا
وفعلا بعد ساعة كلهم كانو في ساحة التدريب في قلعه جبل الطير لكن تحت لارض 3ادور ساحة كبيره فشخ بطول المبني كله وفيها عوميد كتيره جدا وتصميم كسم كده خرافي وفيها سلااسل وحبال ومعدات جم وسيوف واسلحة بجميع انوعها مكان فل خرافي تحت لاارض
فارس وباقي الفريق احاااا هخخخخخ انت لحقت تعمل كل ده امتا
كريشنا: بغموض مش مهم يلا نبدا عوزكم كلكم دربوني بس كل وحد بسلوبو والباقي يتفرج تمام
الكل تمام
كريشنا؛: مين هيبدا
فارس أنا هبد معك
كريشنا: يلا
وبد فعلاً التدريب كان عبارة عن مستوي ضعيف جدا لي فارس عشان يخلي كريشنا يتحكم في سرعه واا اختفاا بعد ساعة فشخ في كريشنا يبدل فارس مع المخادع بدا يدرب كريشنا ازي يقدر يتحكم في غضبو ويبقا هادي وشخص ذكي ويكسب ال قدام منو بسهواله
فضل يفشخ فيه ساعة ونص
بعد كده نزل الظل بدا يعلمو خف اليد وسرعة السلاح في ايدو وتحرك بسهواله دوان ان يراك شخص فضل يفشخ في كريشنا ساعتين
بعد كده نزل البرق
كريشنا: بعد ازنك ياست الكل سبيني اخد نفسي هو علي اخرو اصلا
البرق: بغموض يلا يابا با وعمالي فيها قوية وبتع ههه بضحك
كريشنا تعصب وقام بدا يدرب معها بطريقتها وفضل معها يتعلم مسكك السيف الفتاك وسرعة الا استخدام
فضل معها اكتر من ساعه ونص وبعد كدا خلصت وكريشنا وقع في لارض بينهت من التعب
وهم بيضحكو جامد علي منظرو كريشنا قام
كريشنا: المره الجايه بقا هحربكم بمضاد بتعكم اجهزو بعد اسبوع
ويمشي
في مكان في جبل هملايه في روسيا في مخيم
شخص الغامض
الجيش جهاز ياقائد
القائد: جاهز ياسيدي كامل وهنحاربهم م
بمضاد واكيد هنفشخهم
شخص غامض: انا هكون معكم عشان اضمن موتو وبلغ الحاكم وارفع رتبتي بقا اخير
عند فارس
فارس: ممكن نتكلم يا كريشنا
كريشنا : اتكلم
فارس:
لي مش عايز تبين قوتك انت اقوي مني حرفيا بس بتعمل كده ليه؟
عشان احمي نفسي واحمي عيلتي من الخطر ال بيقرب منها ومني انا تعبت جدا يافارس بس هكمل لحد مابقا زيكم
كريشنا لسع ميعرفش انو الورريث والملك كمان ?
فارس: مبسوط بيك ياحبيبي انا معاك في دهراك دايما
كريشنا'وثق من كده ماتقلقش
فارس شخص بيكلمو فون
الشخص: اجهزو المرهه دي تقيلههه فشخ عوزكم تكونو جاهزين بالجيش كامل وحول ان كريشنا ميعرفش حاجه عن الموضوع ده دلوقتي لحد ما نشوف هيحصل اي تمام
فارس "تحت امرك ياباشا اعتبر كل حاجه حصلت
شخص: سلام
فارس'سلام
بعد مرور سنه تقريبا كان فارس موجود في القلعة في جبل الطير وكان بيجهز شخص مجهول في سن 18يسافر انجلترا بديل لي كريشنا عشان كان عارف ومتاكد ان ممكن يحصل هجوم في الوقت ده لكن قبل ميقررار ده دخل المساعدة
سيدي سيدي سيدي الحق
فارس: حصل اي يبني في اي
مساعد: في هجوم علي القلعة يا سيد من ملك الموت ياسيدي
هو بيقول كده كان بيترعش ومصدوم وفارس اول مره في حياتو يخفاف ويبد يترعش كدا
فارس بخوف شديد: اندهلي الفرقه بسرعه
مساعد : حاضر حاضر
طلع جري المساعد وصلو مع بعد 15دقيقه عشان كانو بيدربو
الظل" في يا عم مال وشك اصفر
فارس'ملك الموت بيهجم يا ظل بيهجم والمره دي غير كل مره جهاز بجيوش كبيره بشكل يرعب
وانتو عارفين يعني اي جيش ملك الموت
كلهم خايفين ومصدومين ورجليهم مش شايلهم من علي لارض
قاتل الشياطين: اجهز ياعم انت وهو يلا بسرعة كل وحد علي فرقتو
وانت يا فارس كلم سيد ييعت 3كمان من االا ابطال المساعد
وكلهم ع
جهزو
خلال 10دقايق الكل كان جاهز
بس فجااااااااا
شافو منظر خله الكل مصدوم وقلب شكلهم الوان بطريقة بت حرم والرعب ملئي المكان كلهم بصدمه *********
_$$$$
انتها الجزء الرابع واسف علي الاخطاء لا إملائية
بس بكتب بشكل سريع عشان وقتي بعد شغل قصير جدا
عوز توقعتكم لي هيحصل وهم شافو اي وتشجيعكم عشان اكتب الجزء الخامس غير كده مش هكتب ??
المقدمة
مالك سرحان في ايه ؟ وايه الابتسامة الغريبة دي !
لا عادي ..افتكرت حاجه كده
حاجة ايه اللي افتكرتها ! .. احكيلي طيب ؟
عارف بجد ..اد ايه الناس دي غريبة جدا ..
اشمعنا يعني ! .. ليه بتقول كده ؟!
اصل اما كنا بعيد عن ايديهم ومش طايلنا و مفيش اي حاجة تربطنا ولا قدمنالهم اي حاجه كانو بيتمنو يشوفونا بس ..او يتكلمو معانا كام كلمة كده ..كنا بنسبالهم بمثابة حلم من احلامهم و الدنيا و مافيها وسعادتهم كلها واقفة علينا و كانو حرفياً يتمنو لينا الرضا بس نرضي ..
دلؤقتي سبحان **** هما هما نفس الاشخاص اللي احنا بقينا مش عاجبنهم و عمالين ينتقدو فينا وفي الحاجات اللي حبوها فينا في البداية ..كل دا عشان سلمنا ليهم ووافقنا عليهم واديناهم كل اللي نقدر عليه من قلبنا فجأة بقينا عادي خلاص ولا ياتري غلطتنا اننا ريحناهم من الاساس ودخلناهم حياتنا
ولا العيب فيهم هما ان اللي اتعود علي النعمة خلاص مبيشوفهاش ..
البدية،،
?????????????????????
الجزء الخامس
من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا
مساء الخير أو صباح الخير علي حسب الوقت لل بتقرا فيها القصة
?????????????????????????????????????????????
انتهي الجزء الرابع عند
بس فجااااااااا
شافو منظر خله الكل مصدوم وقلب شكلهم الوان بطريقة بت حرم والرعب ملئي المكان كلهم بصدمه *
فارس بتوتر: خخخخخخ كسم كده ده جيش يتعدي 12مليون علي بعد 4ساعات من الصعيد
الظل: هنحارب ازي اصلا ده القائد بتعهم ملك الموت انت عارف عمرو كام ولا قوتو عامله ازي
البرق: اتصل علي سيد يحضر بسرعة قدمنا وقت بتع 4ساعات
المخادع: البرق معها حق اتصل بسرعه
قاتل الشاطين ساكت:::
فارس مسك التلفون ورن علي سيد
عند سيد
وصلو تلفون فارس
سيد: الو ايو يا فارس في اي مالك كده خايف لي
فارس: اصل في هجوم علي القلعة وه وه
سيد: وه وه اي اخلص قول في اي
فارس: الهجوم من ملك الموت
سيد قام من الصدامه وتفزع وشو قلب الوان
سيد: خخخخخخخخخ انت بتقول اي انت متاكد
فارس: ايو متاكد زي ما انا متاكد اني بكلمك دلوقتي
سيد: دي مصيبة كبيره جهز الجيوش ولابطال واجهزا انت هكون عندك خلال نص ساعة
بعد مقفل
خلال نص ساعة كان وصل سيد القلعة ودخل علي طول المكتب
فتح الباب بسرعة
كلهم قاعدين مستنين
سيد: تعالو وريها بسرعة
كلهم حاضر
سيد طلع بيهم عند غرافه سمير ودخل لقي سمير صاحي
سمير: مالكم كده شكلكم يخوف كده
سيد: ملك الموت رجع ياسمير
سمير تعبان اوي وقال : انت بتقول ايه؟
سيد: ايو رجع وحصل:،،،،،،،،،........... وقال سيد عن الهجوم لااول والهجوم الثاني ال بعد 3ساعات
سمير: بيفكر عارفين مين ملك الموت يا ابطال
فارس: بنسمع عنو وعارفين ان هو اسطوره تاريخي بس مش اكتر من كدا
سمير: طيب اسمعوني كويس في حل كويس بس بعد ما تعرفو هتعاملو مع مين كويس
سيد.:... ساكت
فارس: هنسمعك قول
سمير: ملك الموت بعتلي رساله من يومين محدش شافها غيري انا وهيا كذلك
ملك الموت
لقد عدت لا طالب بعرشي! "-شان
كلمة دي بس وكنت مستني انو يتحرك هو فعلاً بدأ التحرك
تعريف شأن
((الخلفية))
شان 2000سنة
جسمها عريض جداً وطويل جدا وبيلبس قناع لصق في جسمها ولبسو كلو من حديد ومع سيف الموت او سيف الخلود
شان احد لاسياد لاقوياء ممن قامو بغزو العالم وكان شان مهووسا باالخلود في سنواته لاخيرة واخيرا قاد شان جيشه في رحلة بحثا عن الحياة لابدية ولا احد يعرف ما واجهه شان ورجاله في رحلتهم ولكن لا امر الموكد هو ان شان عاد بمفرده وعلي قيد الحيآة من اجل الملكك هو هنا عشان يقتل كريشنا او بحق يقلتنا جميعااا
الكل بصدمه كبيره وخايفين جدا
سيد: بس يا سمير يا اخويا شان قوي جدا ازي هنقف قصادة
سمير: مش بس المشكلة في قوة شان المشكله في:""""""""مع شان بيعرف يستخرج طاقه بسرعه كبيرها جدا ولو جنود ماتت في لمحة البصر يرجعها وبيمد شان ب الطاقة عشان قوتو ما. تضعفش قداام خصمها
الكل مصدوم وخايف ومتوتر
الظل بخوف: اظن كده دي النهايه قول ياعم مين هو الشخص ده
سمير: الشخص ده اسمو جوناس 1700سنة
قصير 150س وابيض زي التلج بيلبس بدلة بيضاء جدا
((الخلفية))
لقد عاش جوناس في ملجأ طول حياته علي أمل ان يكون قائد هذا الملجأ يوماً ما ولكن حلمه تحطم حينما اتي كائن شرير ليسكن جسده ويدمر هذا الملجأ
وكاتبع لهذا الظالم شان ويستمر جوناس في خوض هذا المعركة التي ما من امل فيها هل ممكن سياتي يوم ما ويتحررر فيه من تلك العنه؟
كلهم بصدمه اكيد لا
سمير بيضحك هو تعبان
سمير: لا هيجي اليوم وهيتحرر هو ده وعد الملك لي جوناس
الكل مصدوم
سيد: هم خلال 3ساعات هيتم الهجوم علي القلعة نعمل اي
سمير: خد........................ في مكان.............. وخلي معهم حارسة احتياطي
وقواد الدفاع وانت رافع راسك
فارس الموت،؛ بس هم معهم مساعدة من الطاقة واحنا لا ازي هنقدر نواجهم كده
سمير: بيبص لسيد
سيد: احااااااااا تقصدهاااا هييااااااا انت بتكلمممممم جدا تقصدهااااااا
الكل مين دي عوزين نعرف
سيد: هتفهمو بعدين اسكتو
الجميع ساكت
سمير: ايو استدعيها هتسعدكم جدا وهيبقا النصر ليكم
سيد: انا بخاف من شكلها وتصرفتها مش مضمونه بس هروح المخباة بتعها واتكلم معها ياريت توفق لو مرجعتش اعرف اني موت هناك بخوف
سمير بيضحك وساكت
طلع سيد من وصل المخباة في انجلترا بعد نص ساعة مع فارس الموت
سيد: استنا انت بره
فارس الموت: حاضر
دخل سيد المخباة وفجاااا الباب تقفل
سيد: بقلق اكيد عرفتي اني انا هنا
وحده: تع ياسيد لي خايف تعاله قول المصلحه ال جاي عشانها وهقول راي بعد ما اسمعك
سيد: هخخخخخ احا بتفهميني بسرعه المهم حصل:: قال كل ال حصل بخصوص ملك الموت وجوناس
بس ياست البنات هو ده كل الحصل ياستي
وحده: امممم طيب تمام انا موافقه اروح معك يلا بس بعد مخلص هرجع هنا
سيد: علي كيفك
وحده: يلا ياقلب امك بضحك
ووطلعو
وحدة: اول ما طلعت ما دخلتش لي يافارس ولا بقيت تخاف مني انت كمان
فارس: مش خوف وانتي عارفة واكيد عارفة اخر مره عملتي معايا اي مش مهم دلوقتي المهم نروح نقذا القلعة في اسرع وقت وبعدين نيجي نتعاتب
هي: معك حق يلا بينا واختفو هم التلاته وصلو قلعه خلاص 10دقايق بسبب قوت البنت ♕♕♡
اول ما وصلو دخلو القلعة والجنود في كل مكان في القلعة زي النمل. كده والقائد في مكانهم وكل نوع من انواع الجنود في مكانو
دخل سيد عند سمير وباقي الفرقة
الظل
فارس
مخادع
البرق
قاتل الشاطين
والبطلة الجديدة
سمير؛: اهلا يبنتي عامله اي
بنت جديده: انا كويسه يا سمير انت كبرت شكلك ياحج بضحك وكلهم ضحكو معهاا
سيد: كدا مش هنحتاج حاجه تاني ولا ايه رايك؟
سمير: كدا لا ماتسدعيش حد تاني كده فل انت معك من كل نوع جنود 2مليون جندي والدفاع 4م غير مواهب الأبطال قدامك انت كدا معك الفرقة السادسية ولا انت مش عارف قوتهم بغموض سيد: لا عارف اكيد
الظل: هو اي دور )(((البنت)) دي بتوتر!؟
هي: بصتلها بنظر تعجب
سمير: دي اسمها الشادية 700سنة قصيره جدا 150س شكلها زي الفراشه ????بظبت عيونها وردي وجسمها ملبن اصلا بس لم بتقلب شكلها بيتحول لي فراشه ??وبطير بجنحتها فارس يعرفها وفي و؛""""و،،،،، و،،،، ووو،،، يعرفوها برضو عشان نفس الفرقة وحاليا انت وقاتل الشياطين ومخادع وفارس والبرق بدلهم عشان هم معهم مهمه ومخلصتش في الوقت ده والحرب علي لا بواب
المهم
الشادية: ((الخلفية))
ما من مكان أكثر امانا من احلامك!؛:
الشادية اسمها فيليشيا
من الجنيات
الجنيات عبارة عن عفاريت صغيرة باجنحة لها صوت ساحر لقد زعم العديد مشاهدة معجزات بعد لا ستمتاع الي غناء اهحداهن وتدعي لا ساطير أيضا ان اجنحة الجنيات هي بوابةالي عالم إلاحلام من الممكن لأحد ما من الناحية النظرية ان يعيش في إلاحلام
وفي وسط هذاالحرب إلابدية لا يسع فيليشيا إلاالشك في ان عالمها هو مجردحلم فيليشياعندها قوة لاختفاء وطاقة الحياة افضل من جوناس بكثيرا مهمه فيليشياهي هتقدم ليكم الطاقةمن بدية الحرب لي آخرهاا
الكل فرحانين وطلعو من جو القلق والخوف
سيد: جاهزين
الظل: جاهز
البرق: جاهزة
الفارس: جاهز
قاتل الشاطين: جاهز
المخادع: جاهز
الشادية: جاهزة
سيد:
المجموعات هياا
فارس والظل
المشاة فرقة الهجوم
2مليون حجم جيشكم يا إبطال جاهزين
فارس والظل
جاهزين بصوت وحد
المخادع والشادية
الرماة فرقة المصيده
2مليون حجم جيشكم يا ابطال جاهزين
المخادع والشادية جاهزين بصوت وحد
الفرسان واخير اصعب مجموعة
قاتل الشاطين والبرق القرامزي
فرقة الفرسان الدفاع
حجم جيشكم يا ابطال هو
4مليون مشاة غير 500لاف حصارة
تعريف حصارة هي((الدبابات والمدرعات))
جاهزين يا ابطال
قاتل الشياطين والبرق
جاهزين بصوت وحد
سيد الكل: جاهزين
بصوت هز القلعة جاهزين مش هنسيب حد يهزمنااا احنا ملوك وهنفضل ملوك جاهزين بكل قوة يافندم
سيد: كل وحد مع فرقتو
بسرعة
الكل خرج بسرعة البرق وكل وحد خدا مكانو
قدم القلعة المشاة
الظل وفارس الموت
السور كان كلو رماة قناصين
المخادع والشادية
البوابة كانت كلها فرسان دفاع
قاتل الشاطين والبرق
والحرب كانت علي بعد ساعة
عند سمير وسيد
سمير: سيد انت عارف ان الزفت شان هنا عشاني انا مش كريشنا هو هنا عشان هو عارف ان انا ،،،،،،،،،،،،،
وعشان كده هو هنا هو هيسيب الحرب دي عشان يعرف قوتنا وهيجي عشان يقتلني إنا ويمشي
سيد بي حزن: يعني خلاص يا خويا مش هشوفك تأني
سمير بحزن: هو يومي ده يا سيد المهم انك تمشي بسرعة عشان هو بيدور عليك لو شافك هيقتلك معيا وخليك فاكر اوعه تروح لي ((شخص غامض))
غير لو كان حيات كريشنا في خطر جامد مفهوم ولا هيقتلك
سيد بحزن: حاضر يا خويا
سمير: و كريشنا امانه عليك لحد مايوصل. لي)(الشخص الغامض))
مفهوم وميعرف هو مين غير في الوقت المناسب
انا لزم اموت عشان الجو هيبدا يهدا وشان هيفتكر نفسو انتصر بقتلي بس هو ما يعرفش اي هيحصل بعد كده هيبقا هو خسران انا هموت عشان كريشنا يعيش الفترة دي من غير خطر فاهمني
سيد: بدموع فاهمك يا خويا هعمل كل حاجه قولتها بس انتي هتوحشني وحضنو بعض باجوا عياط جدا وسمير بزعيق ودموع
امشي بسرعة امشي
ومشي سيد وكلو دموع وسافر انجلترا فوار
عند الفرقة كلها كانت جاهزة خلاص وكان بينهم وبين جيش شان 200متر بس
فارس بصوت الجنود جاهزين
الكل بصوت وصل لا اعدا جاهزين يا نموت يانعيش منتصرين يحي الملك يحي الملك يحي المالك بصوت عالي وجامد فشخ
عند شان
شان ملك الموت القائد
جوناس بطل من ابطال الطاقه
جيش بحجم 12م قائد الجيش جنسور شكلو مرعب جدا
200عام
شان: ههههه دول هبل مفكرين هحاربهم
جوناس بصدمه: امال هنعمل اي معهم انت مش شايف شكلهم يرعب ياعم ومعهم 6ابطال يعني كدا موت لينا
شان بيضحك: يا اهبل انا جاي عشان اقتل........... وبس هو وصديقه واهل بيتها مش أكتر من كده
جوناس: طيب هنعمل اي مع الجيش ده الجيش بتعنا مرعوب من شكل المكان
شان: ما تعرفش الجيش حاجه هم يبداو الهجوم واحنا نختفي ونظهر في القلعة نخلص ونسحب وبعد كدا نطالب الجيش ينسحب
جوناس:: هخخخ كسم دماغك ياعم
شان: بضحك بلغ القائد يهجم فوار
جوناس عند القائد
جوناس: القائد بيقلك اهجم عوزك تقتل ماترحمش عوزين النصر النا الجيش كلوو النصر النا النصر النا
وبدا الهجوم من عند شان بسرعة كبيره علي القلعة
عند القلعة
فارس اجهزو شكلهم من غير ملك الموت و جوناس كده بقيت سهله
الظل بتوتر: انت مش شايف ان الموضوع يقلق هو عارف قوتنا وبعت الحيش بس من غيرو هو اصلا اختفاء
فارس: مش مهم المهم هنزمهم هو لو نزل هنا هنقتلها برضو بغضب
فارس وظل هجوم وبدات لاشتباك بين فرقة الهجوم بتعت شان
وفرقة هجوم فارس والظل
فارس وظل بيقتلو للجنود بشكل مرعب ده حتي مجموعة الرماة والفرسان بتفرج بس
عند الظل: هخخخ هموت كسم كده دول جنود دول هخخ افشخهم لوحدي احا دي مستويات وفضل فشخ فيهم بسيف بسرعة البرق مافيش جندي شايفو اصلا وجيش المشاة بيفشخ في جيش شان برضو وفارس كسم كده نزل فشخ فيهم بسرعة البرق بطريقة بت حرم
عند المخادع وشادية بيضحكو
الشادية: هي دي الحرب الصعبه هههه هموت
المخادع بيضحك
قاتل الشياطين بيضحك هو والبرق وبيتفرجو زي الجنود علي بيحصل من فرقه المشاة ال نزلها فشخ بجدارة في جيش شان خلال ساعة كان وقعو 7م من 12 يعني فاضل 5م
عند سمير في الغرافة دخل شان وجوناس
سمير: كنت مستنيك من زمان بس اتخرت عليا لي وسمير هادي جدا وبيضحك
شان: بيضحك ماتقلقش قلتلك هيجي اليوم وهو اليوم نهاردة وهتموت بضحك بصوت عالي وشرير
سمير: عارف اني هموت يا شان وعارف انك هتبقا الملك بس ارجواك سيب العائلة في حالها من فضلك
سمير بيقول كده عشان يبعد لانظار عن كريشنا ويطمن عليهم هو مش خايف بس بيعمل كده عشان خطتهم تنجح
شان بضحك: هخخخحححهههه بطريقة دي بقيت ولا حاجه اهو انا عارف ان سنك .........
سنة وانت مقدرتش تقول لي كل الناس دي غير صديققك ههههه بس انا عارف انك معك ماس الخلود بس انا معيا السيف وقطع راس سمير بسيف بسرعة البرق وقطع جسمو لي اشلال وخرج من القلعة هو وجوناس بس اتصدم لم شاف ان جيش القلعة فشخ جيشو وتبخر كلو
وجوناس مصدوم فرقة وحد تعمل كل ده
شان متعصب: اهو ال بيحموها مات وهيضعفو بس لزم استعدي جيش،،......... عشان اكون الملك وارجع ملكي واحكم العالم كله بصوت عالي وفتحت صدر ويرجعو عند المخباة بتعهم
عند القلعة
كلو كان مبسوط من لا نتصار وميعرفش ان سمير تقتل
و
فارس والظل بيحضنوهم الفرق لاخري والجيش كلو في مكانو
فارس رفع التليفون وكلم سيد
المكالمة
سيد: بتوتر حصل اي
فارس بفرح حكي كل حصل وعن ضعف جيش شان
سيد: بحزن يبقا مات
فارس مش فاهم حاجه: مين هو ال مات؟
سيد: انا جيلك في الطريق
فارس طلع حكي كل حاجه لي المجموعه
والكل مستغراب ومش فاهم حاجه
الظل: هيوصل ونفهم منو يقصد اي
خلال ساعة كان وصل سيد
اول ما دخل سيد المكتب
فارس: مين ال مات تقصد مين
سيد بيدمع
الكل مصدوم حصل حاجه لي كريشنا ياسيد ولا اي
سيد بدموع: لا
امال في ايه ياعم خوفتنا
سيد: مساعد الملك السابق مات
الكل مين؟ مساعد الملك السابق ده
سيد بدموع: سمير
الكل
انت بتقول اي مات ازي
شان وجوناس قتلوها هي دي خطتهم اصلا انتو انتصرتو علي الجيش هو قتل مساعد الملك السابق سمير
بحزن
الكل مصدوم وزعلانين فشخ وغضب بان عليهم
سيد: انتو وقعتو في فخ شان بس مكانش ينفع يحصل غير كده
فارس: بعصبية ازي يعني ما قولتش لي كده
سيد بحزن؟: كان بزم يموت شان كان جاي عشان سمير مش كريشنا هو ميعرفش اساس كريشنا لم خرجتو من عند سمير هو قال
......... قال سيد كل ال حصل من كلام سمير
فارس بحزن هو مع حق بس برضو ماكنش ينفع يموت بحزن
كل الفرقه كانت حزينه جدا
وصل الخبر لي عماد وسعد اكيد فكرينهم وهم زعلو بس ماتصدموش هنعرف سبب بعدين
عند عادل سمع بلموضوع وحزن جدا بس متصدمش هنعرف السبب بعدين
كريشنا عرف وتعصب جدا وكان حزين في غرفة نومها لمد شهرين
عشان كان بيحب سمير اوي وهو كان بيوصي عليها
عند سيد وفارس والمجموعة
مجتمعين مع بعض
بس وسط ما هم بيتكلمو ظهر شخص وسط القعدة هم اول ما سيد شافو اتصدم وعرق ووشو قلب الوان و كان الشخص ده
انتهى الجزا الخامس تابع عشان هنزل الجزء السادسة بعد يومين عشان كده هيبدا البطل بسرد القصة من الجزا السادس
محتاج تشجيعكم واعرف اراكم عشان اعرف نفسي هكمل ولا عشان رايكم هو ال هيعرفني هكمل ولا ولاجزا هتطول من الجزا 6 دي بس المقدمة عن حيات البطل وتعريف لابطال وتعريف شيء بسيط من قوة العداو بعد كده كريشنا هيسرد القصة والجزا هيطول وهتبدا القصة بجد من الجزء السادسة بس مش هكتب بجد غير لم اشوف التافعل وقع جدا
شكرا جدا الكل بيشجعني
اركم بعد يومين او 3 علي حسب تافعل لو كويس هيبقي كل يوم جزء كبير ????
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الجزء السادس
من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا
??????????????????????????????????????????
المقدمة ?
فشل اي وبتاع اي في 20سنه منهم 10طفوله وزيهم مراهقه اي النجاح الباهر اللي ممكن تكون عملته في مرحله رضاعه وتغيير بامبرز وطفوله أ ارنب ب بطه ومسيره 16سنه تعليم
صاحب بدايه العشرينات انت لو فكرت شويه هتلاقي طباع في شخصيتك وصفات متعرفهاش عن نفسك غير لما تميت 20سنه متحبطوش نفسكو بكلام بايخ وتجرو ورا شويه بوستات خايبه خدو كل مرحلة في حياتكو من غير تكليف اعلي منها ع الفاضي
**** سبحانه وتعالي قادر يخلق الكون كله باشاره بس خلقه في ست ايام ع مراحل للحكمه
انت بقا المخلوق اللي بتمر بمراحل وتجارب في حياتك كل يوم عايز تتولد بتشتغل وناجح مره واحده جايب الدنيا من فوق وتحت
مش في لسه مرحلة تعليم واهداف بتسعالها عشان توصلها وتنجح بقا وتكبر مش لازم تكون فاهم نفسك الأول وعارف بتعمل اي ورسالتك في الدنيا اي وقدراتك اي
ركزو ع شخصيتكو وطورو فكروكو وغيرو الطباع المكتسبة من الزمن اللي احنا عايشين فيه
حددو اهدافكو الاول وبعدين نشوف حوار النجاح والفشل ده بعدين الندب الفاضي ع السوشيال مش هيفيد بحاجه..
لما حد يقولك مشغول .. مش شرط أنه بيعمل حاجه .. مش شرط أنه قاعد يصلح القمر الصناعى بتاع روسيا .. مشغول يعنى بيفكر فى حاجه مزعلاه .. عنده اكتئاب مش قادر يتكلم .. ماعندوش طاقه يجادل مع حد ... الحوار مع النفس من اصعب الحوارات .. لانه حوار مافيهوش كدب .. مفيهوش هروب !!!
???????????
كل تعليقات وصلت وشكر جدا لكل وحد قال رأيه بصراحه من غير زعل بجد انا فرحت جدا بتعليقات
بس ياريت بينقد القصة يحسن اسلوبة بشكل احسن عشان انا مش شغال عند حد عشان يتكلم معيا بقرف انا هنا عشان اتسلي معكم مش باخدا اي ماقبل انا بكتب عشان الزهق والملل وبحول اني اكون لنفسي يعني انا كنت قايل ان لاجزا 5هيكونو قصيرين عشان دي يعتبر مقدمة عن حياة البطل وتعريف الابطال لاساسية عشان انت تتعرف هتعامل مع اي بعدين انا مش بكتب من فراغ والقصة حاجه جامده وهكملها عشان الناس المحترمة كتبت تعليقات ونقدات بسلوب كويس جدا ومحترم
وااجزا ده حسنت من الكتابة بشكل حلو جدا ومش هتلاحظ أخطأ كتيرا
هسيبكم مع
الجزء السادس
وانت تقرار بنفسك في التعليقات تعليقاتكم بتفرق معيا جدا قراءة ممتعه الجميع
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
البداية
عند سيد وفارس والمجموعة
مجتمعين مع بعض
بس وسط ما هم بيتكلمو ظهر شخص وسط القعدة هم اول ما سيد شافو اتصدم وعرق ووشو قلب الوان و كان الشخص ده
سيد: انت اانت بجد ولا حلم بخوف
الشخص الغامض اكيد فكرينو: هو جاي غضبان جدا وشكلو مرعب
كلهم بصدمه وخوف قاعدين هو بيلف حوليهم
بس فجااا ضربهم كلهم ضربهاا قوية جدا كل وحد في لابطال اتفشخ حرفيا وبيتوجع جامد
هم كلهم بيتوجعو جامد بشكل مرعب
سيد مش قادر يتكلم: انا ما كانش بيدي حاجه اعملها هو مسمحليش ادخل وطردني هو طلب مني اخفي كريشنا وعادل في مخباة الشادية في انجلترا
مكنتش عارف اتكلم معا كان متعصب وخدا القرار من زمان ومارجعش لحد عوزني اعمل اي وانت عارف كويس هو دماغو انشف من الصخر
الابطال ساكتين وبيتوجعو مش فاهمين سيد بيتكلم علي اي
الشخص الغامض)؛ تقوم تسيبها يموت انت عبيط انت مش عارف هو اي مش عارف هو يعرف اي مش عارف هو كان اييي مش عارف هو اي عند الملك انت عارف حصل ايه بعد الخبر ماوصل الملك
سيد بحزن: لا مش عارف بس اكيد زعل جامد وتعصب عليكم وكمان عشان هوو........ وحط راسو في لارض
الشخص الغامض (): عشان اي قولهم
الظل: هو في اي مخبين علينا اي بنظر غضب
فارس عارف وساكت وحطط رسو في لارض والباقي مش فاهم
سيد: اصل اصل سمير بيتهته
الظل: قول واخلص مالو بغضب
سيد: سمير هو ال معا الماس ?الخلود يعني طول مهي معا ميقدرش شان ملك الموت يقتل «((الملك))»
وسمير بس يقدر يحمي الملك عشان كدا شان كان عوز يقتل سمير وعائلة كلها عشان ميظهرش وريث لي سمير وفي حاجه هتعرفهوها بعدين بخصوص كريشنا
الظل بغضب: ماتقول واخلص ولا عوزني اقتلك وانسي انك القائد بتاعي
هو لابطال اقوي من سيد بمرحل كثيراً
سيد: اعمل ال انت عوزو بس مش هينفع اتكلم دلوقتي
فارس ساكت
الظل غضبان ومتعصب : وانت يا فارس عارف كل ده وما قلتش لي عوزين نفهم
سيد: ...........
فارس: .........
وشهم في لا أرض
الشخص الغامض: سمير كان خلود من 2000سنة ده اكبر من الملك وهو عارف حاجات كثيراً عن شان بس هو اكيد في حد مع اسرار سمير
سيد: بخيبة امل شوف محمد البواب هو ال كان مساعد سمير
الشخص الغامض بغضب: وانت مستني اي روح هاتو من البلد وتعاله بسرعة
سيد بخوف،: حاضر ومشي سيد بسرعة كبيره جدا
وصل عند بيت سمير للقديم اكيد فكرين طبعاً»»«»
«« دخل علي البوابة»»
احمد:: سيد باشا اتفضل
سيد بغموض: مش هتبطل شغل التخافي ده عن نفسك
احمد: ساكت
سيد: يلا بينا مافيش وقت حيات كريشنا وقفه بين ايدك
احمد بصدمه: بس اوعدني انك تحافظ عليا وما تقتلش
سيد: اوعدك تعالي
وبسرعة كبيره مشيو هم لاتنين
في القلعة في المكتب بتحديد قاعد الشخص الغامض و الفرقة مستنين سيد واحمد
في مكان ما في روسيا في المخباة بتع شان
شان: يا جوناس تعالي عوزك
جوناس: اومرك عبدك تحت ايدك امرني
شان: كام باقي جنود معانا هنا؟
جوناس: باقي 15م
شان: تمام هتروح تعمل استعدا لجيش الظلام
جوناس بتوتر: ما بلاش انا متروح انت احسن
شان بنظر غضب: لي مش عوز تروح
جوناس: انت عارف ان جيش الظلام مش بيحبني ومش بيسمعلي كلام
شان بغضب: من امتا الكلام ده
جوناس؛: من اخر مره كنت معهم من 40سنة
شان: هروح بنفسي ليهم
جوناس: انت لي بتعمل استدعاء من دلوقتي؟
شان: ابطال القلعة مش سهلين واكيد هيعملو رد باهجوم احنا قتلنا قائدهم
وهو اصلا مساعد الملك السابق
وكانت معا ماس الخلود وطول ما هو عايش مش الملك مش هيموت وانا مش هعرف ارجع العرش بتاعي عشان كده كان لزم يموت
ده كلو وشان ميعرفش عن كريشنا ولا الشادية ال معها طاقة الحياة يعني صعب طول ما الشادية موجوده يقتل الملك
عند القلعة في جبل الطير في الصعيد
وصل سيد واحمد
قعد السيد علي كرسي
واحمد واقف وباقي الفرقة قاعدة والتواتر مالي المكان
والخوف مالي قلب احمد
الشخص الغامض: احمد احنا عارفين ان انت أقرب حد لي سمير عوزين نعرف كل حاجه عن موضوع موت سمير واكيد في شخص مع اسرارة واكيد الشخص ده انت
احمد: لا الشخص دا مش انا كلامك غلط
الشخص الغامض: تقصد اي!؟
احمد: المهم اوعدني انك تضمنلي اني اعيش
الشخص الغامض: مش هوعدك بس هحول علي قد ما هقدار
احمد: طيب عوز احكيلكم قصتي او ازي عرفت المساعد السابق اللملك سمير
الشخص الغامض : انا عوز اعرف كل حاجه عنك عشان شكلك هتكون معيا. دايما
احمد: حاضر
علي السانه احمد
كنت في يوم في بيتي
والصبح اختي قالت
- أحمد !
=ايوة يبنتى عاوزة ايه ؟
- تعالى أبوك تعبان .
= طب ما يولع أعمله ايه يعنى !
- تعالى بسرعة يا أحمد أبوك بيموت ..
...
أسوأ ما فى الموت إنه مفاجئ ، مفيش اى مقدمات ، البُعد فى الحياة حتى وإن كان صعب لكنه يخضع لإحتمال الرجوع لكن الموت حاسم ، فكرة إنك تتأقلم مع موت بنى آدم هى نفس فكرة إنك تعيش بعد ما تكتشف فجأه إن لقدر **** عملت حادثة وحصل قطع فى أى طرف من جسمك ، أنت بتكمل حياتك ناقص شخص كان معاك من البداية وفجأه مشى وسابك ولقيت نفسك هتكمل للنهاية من غيره ، الموت بيسبب بُعد اه لكن الندم الناتج عن موت حد غالى علينا بيخلينا للأسف نتمنى الموت ، أنا واقف معاك النهاردة ويا عالم بكرة هنكون لسه عايشين ولا لا ...
ساعات كتير بسأل نفسى هل هكون أب مثالى فى يوم ما ، يعنى هل التجربة ال أنا عيشتها مع ابويا تؤهلنى أكون أب مثالى بعد كدا ؟ الإجابة المنطقية انه لا ، لو كل حاجة فى الدنيا بتتحسب عن طريق العقل فالإجابة بشكل قاطع إنه لا ، أنا مينفعش أكون أب فى اى يوم من الأيام ، ازاى هكون حنين على ولادى لو أنا مش حنين على أبويا ! والأهم ازاى هشوف ولادى مظلومين لو أنا كنت شايف ان أبويا ظالم ! أسهل طريقة لمعرفة الحقيقة هى الندم وأنا للأسف ندمان ومش عارف إذا كان **** هيسامحنى ولا لا ...
تصدق مش عارف إذا كان ينفع أحكى ولا لا ، العلاقة الأسرية دايما بتكون بين الشخص ونفسه ، بيفكر مليون مرة قبل ما يحكى ويقول دى حكايتى ، التفاصيل دايما مُحرجة إن اى حد يتكلم عليها ، مين فينا عاقل وسليم حكى فى يوم عن مشاكله وبلاويه مع أهله ولكن أنا حاسس إنى لازم أحكى الفكرة إن حزنى بيهون وحكايتى بقت عادة وقانون فى بيوت كتير الفرق بينى وبينهم إن فى فرصة يلحقوا نفسهم وأنا مهما كنت ندمان مش هعرف ألحق نفسى .
خلاص عرفت جاى أتكلم عن ايه ؟ عرفت إنى ندمان على حاجة عمرها ما هتتصلح ! فهمت إن الحياة فرص وأنا ضيعت فرصتى ! حزين جدا إنك فهمت إن جرحى فى الحياة كان تقصيرى فى حق أبويا ، ياريت كان فيه فرصة ووقت أفهم الحياة صح وأعرف أعامل الناس ال حواليا صح عشان لحظة الندم دى مميتة بشكل أنا بردو مكنتش مُتخيله أبداً ، اللهم إنك تعلم أننى أتألم وإنى لألمى حاملٌ ..
هتجوز كمان شهرين وعارف إنى نفسياً مش جاهز أكون أب ، أبويا مات بقاله 4 سنين ولسه روحه ساكنه جوايا وعارف إن روحه مش كفاية ، أنا كان نفسى أكلمه وأقوله إنى بقالى سنين مش ناسى ، بقالى 4 سنين ندمان ، كل يوم أروح قبره وأقوله إنى عاوزك ترجع لحظة واحدة تعرف فيها إنى بندم أشد الندم لكن عارف ومتأكد إن عمره ما هيرجع .
الحكاية بدأت وأنا فى 2 ث ، كنت لسه خام فى الحياة ، معرفش أى حاجة لكن فترة المراهقة دى خادعة بشكل رهيب ، النشوة وحب النفس بالطريقة دى مميتة جداً لدرجة شعورك إنك لوحدك فى الدنيا ومفيش غيرك وبس . كنت خارج من اولى ثانوى طيب ، تايه جداً فى الدنيا ، أقصى طموحى فى الحياة إنى أكسب صاحبى فى ماتش بلايستيشن لا يهمنى بكره ولا بيهمنى أى مسؤولية ودا كان طبيعى بالمناسبة والحال كان مستمر لغاية اللحظة ال عرفت فيها واحدة وكلمتها ..
عارف ! المشكلة بدأت لما حسيت إنى راجل ومفيش منى اتنين مع إنى وقتها كنت لسه بآخد المصروف ، التنمر على الحياة والأنانية فى حب النفس كلها أمراض لعملة واحدة وهى تدمير بنى آدم ، هى كانت بتحبنى جدا على فكرة بس مُعاملتها ليا كانت أشبه بالأذية الغير مباشرة ، فكرة إنها تخلق جوايا إنى قليل بين صحابى وقليل بين أهلى كانت أشبه بالنار ال فضلت تحرق فى قلبى على مدار سنين ، فى مرة كنت بكلمها عادى وبقولها أنا هقوم أشوف أبويا عاوز ايه قالتلى نصاً كدا "ياعم اقعد ، خليه يشوف حد من أخواتك البنات" أنا وقتها مكنتش فاهم إن شخصيتى كانت بتتغير تدريجياً بسبب ال حواليا ، صحابى كل واحد فيهم كان تقريباً عاق بأبوه وأمه وكان عادى مفيش مشكلة ، كان دايما كل واحد فيهم بيحب يظهر قد ايه هو عاق لأن كل ما زادت نسبة العقوق كل ما كان حد جامد وسط صحابه !
بس القضية مش هنا ، ولا عمرها كانت هنا ، القضية طول عمرها كانت بينى وبين أبويا ، الحوار كله يكمن فى إنه بعيد عنى ، طول عمرى كنت فاكر إن أبويا شخص غريب عنى ، لما بشوف حكاية حد او صورة ابن مع أبوه بسأل نفسى هو ليه أبويا بعيد عنى ، ليه أبويا يمتلك هذا الكم من القسوة ، وعلى إفتراض إنه قاسى هو ليه بيمارس قسوته على ابنه الوحيد ! الحنية مش بس مهمة هى ضرورية عشان نكمل حياتنا بشكل طبيعى سواء كانت صادرة مننا أو محتاجين ال يكون حنين معانا وأبويا للأسف مكنش حنين ولا كان مُدرك كم الخراب النفسى ال حصلى بسبب قسوته وبعده عنى ! فى مرة وأنا صغير خالص كان لسه مفيش بقى سوشيال ميديا ولا أى حاجة من دى كنت قاعد أنا وهو لوحدنا ، كان قاعد ساكت مبيتكلمش ولو حصل واتكلم كان دايما يقولى "روح هات كذا ، روح اعمل كذا ، أنت ليه معملتش كذا" بيعاملنى دايما انى مجرد آلة مطلوب منها أداء وظيفة معينة بغض النظر عن شعورى وعن قد ايه أنا محتاج حنيته حتى لو عمرى ما قولتله ، الفكرة عمرها ما كانت فى الفلوس ولا عمرها كانت فى إحتياجاتى المادية حتى لو كانت ضرورية ، طول عمرى كنت مستنى منه مجرد سؤال"عامل ايه" حتى لو وقتها هكدب عليه وأقوله أنا كويس بس على الأقل هحس داخلياً إنه جنبى ومعايا لكنه دايما كان بعيد .
لأن الذكريات الوحشة دايما عايشة فى قلبنا ، أنا مش قادر أنسى اليوم دا ولا ناسى ازاى كان قاسى عليا ..
كنت تعبان جداً ، تعبان بمعنى تعبان ، درجة حرارتى فوق ال 39 ، ونفسى مش قادر أتنفسه كامل ولوز بقى وكحة والطقم كامل يعنى ، الساعة كانت 10 بليل ، أمى راحت تكلمه قالتله "ابنك تعبان ، شوفله دكتور" تخيل كان الرد ايه ؟ بجد يعنى أنت لو أب هترد وتقول ايه ؟ قالها بصوت عالى وكأنه قاصد يسمعنى "خليه ينام الوقتى وبكرا الصبح نبقى نشوفله دكتور" ، أحياناً بسأل نفسى السؤال الأكثر تعقيداً فى حياتى ، ايه ال ممكن يكون بين أب وابنه يخلى الأب بالقسوة دى ! ليه معظم الآباء حاليا فاكرين إن احنا جامدين ومش محتاجين السؤال والعناية ! ليه تلومنى على كل شئ غلط بعمله والأساس فى البداية كان انت !
وفعلا كان بيتكلم بجد ونام من غير ما يعرف أنا بقيت كويس ولا لا ، واحد صاحبى كلمته وشاف دكتور واليوم عدى وقتها لكن فى قلبى شرخ كبير ازاى أبويا يسيبني كدا ، طيب ازاى ميسألش عنى ولا يهمه أمرى بالشكل دا ! معقول فيه كدا أصلاً !
الأيام بتعدى عادى ، والوقت كان تقريباً أسرع حاجة فى حياتى لكن كل لحظة كان فيه موقف مُعين بيحصل ، كل يوم لازم أبويا يأكدلى إنه مصمم يفضل بعيد عنى ، الحيرة ال كنت فيها من شدته فى التعامل كانت عاوزانى أروح أساله وأقوله فيه ايه بينى وبينك دا انت أبويا ! بقالى 17 سنة بتعاملنى كأنى غريب عنك وكأنك مش أبويا ! ليه طول عمرك بعيد مع إنك أقرب حد ليا ! اليأس فى إهتمام أبويا خلّانى أتحول لشخص تانى خالص أنا عمرى ما حسيت إنى ممكن أكون عليه ..
الإنتقام حق مشروع لأى بنى آدم فى الحياة ، أنت كنت سبب فى ضرر ما فى حياتى أنا ليا كامل الحق إنى أنتقم وبالأسلوب وبالطريقة ال تريحنى لكن هنتقم من أبويا ! السؤال مش فى الكيفية أبداً وإنما هل من الطبيعى أنتقم منه حتى لو كان بيأذينى ! ، الفكرة إن عقلى كان مُغيب تماما ، وقلبى مكنش فيه ذرة رحمة تجاهه ودا كان حقى -أو كنت متصوّر إنه حقى- أنا مشوفتش منه أى شئ كويس طول ما أنا عايش ولأن بردو وقتها كنت شايف إن مفيش منى اتنين زى ما قولت ، وجاءت اللحظة ال قررت أنفذ كل حاجة أعرفها عن العقوق وكل حاجة ممكن تحرق قلبه وتجرحه زى ما جرحنى قبل كدا بس المرة دى هكون قاصد وهيكون عارف إنى حابب حزنه .
الحاجة الوحيدة ال كانت شاغلانى إنى أحسسه إنه مش فى بالى ، أحسسه انه حتى وهو أبويا إنه ميقدرش يكسرنى ولا يجرحنى ، أنا كنت مؤمن إنه غلط ولازم يتحاسب ، أبويا زيه زى اى بنى ادم عابر فى حياتى غلط فى حقى ولازم أدفعه بدل الغلطة ألف ولكن نسيت أسال نفسى السؤال المنطقى والأهم ، أنا هستفاد ايه ؟ نهاية كل دا ايه ؟ هل علاقتنا هترجع كويسة ؟ هل هلاقى أب يحتوينى ! "أسوأ ما فى الإنتقام أنه يعالج جروحنا بعينها ليخلق جروحاً أكبر ولا تعالج أبداً"
فكرت هتعمل ايه ؟ خططت هتجرح قلبه ازاى ! طب يلا بينا يا معلم .
أبويا كان دايما بيقولى ابعد عن السجاير ، السجاير دى شيطان هيآخدك للمعاصى من غير ما تآخد بالك وإن حصل وعرفت تسيطر أنت بردو خسران ! مجرد إنى افتكرت كلامه ليا قولت خلاص أول حاجة هعملها إنى هشرب سجاير ، مش مهم إذا كنت هضر نفسى لكن المهم إنه لما يعرف هيحس بقلة الحيلة ! ودا ال أنا عاوزه يحس بيه .
وفعلا القرار كان فى ثانية ، تقريبا مترددتش فى لحظة ، أول فلوس جات فى ايدى نزلت أشترى علبة سجاير وكأنى كنت بنتقم من أبويا فيا ! نزلت اشتريت أحسن نوع وطلعت على السطح الساعة 2 بليل معايا الولاعة الظريفة والسجارة اللطيفة وولعت وخلاص بشرب ! حتى وإن كان غير منطقى لكنى كنت مبسوط جداً إن بفشلى وإنحطاطى فى الحياة هكون بأذى أبويا ، مش فاهم ايه ال وصلنى إنى أكره أبويا بالشكل ! ولا فاهم هل ممكن هو يكون بيكرهنى فعلا زى ما كنت متخيل أو السؤال بشكل عام هل فيه أب بيكره ابنه !
مرت الأيام وزهقت من حوار إنى بشرب سجاير من وراه ، بدأت آخد فلوس الدروس وأضيعها وأصرفها فى أى حاجة لمجرد انى مش هروح الدروس ، أى كلمة من أبويا بقيت بزعق وأحسسه إنه مش هيقدر يعمل حاجة وفعلا كنت بحس دا فى عنيه ، مرة كان بيطلب منى كوباية مية قولتله نصاً كدا "ما تقوم تجبها لنفسك ، أنت مشلول؟"
ايه دا ! أنا بقيت قاسى ؟ مفيش اى ذرة رحمة فى قلبى تجاه أبويا ! كل ال عاوزه أحسسه إنه قليل حتى لو كان أبويا ! ، الشيطان لما بيتمكن من بنى آدم بيقتنع إن البنى آدم أبشع بكتير ..
هى نقطة بين اليقين واللاوعى ، أنا كنت مستنى منه زمان موقف حلو عشان أرجع أثق فيه وأرجع أحبه تانى لكنه كان بخيل زمان فى حبه وبخيل كمان فى حنيته لذلك أنا كمان هكون بخيل فى رحمتى وهكون شيطان فى القسوة حتى لو على أبويا !
كل يوم خناقة كل يوم بزعق كل يوم عايزه يحس بإنه قليل وإنه معتش أبويا ، أنا فاكر إن مكنش فى يوم بيعدى غير لما أقوله "أنت مش أبويا ولا عمرك هتكون أبويا" ، عجيب اوى الندم على الماضى مع إن وقتها كنّا مبسوطين ، أنا كنت مبسوط أوى بال بيحصل فى أبويا وكأنه عدو ليا ، فى مرة كان تعبان عنده صداع بس كان جامد شوية لأن ضغطه كان عالى ونسى يآخد الدوا فقالى "روح هات الدوا الفلانى" قولتله مش فاضى قالى وهو تعبان ومش قادر يتكلم "معلش هات الدوا واتضايق منى بعدين" وأنا كعادة الفترة دى مفيش أى رحمة ولا إحساس قولتله أنا هنام ودخلت نمت فعلاً ولا كأن أبويا تعبان ولا كأنه أبويا أصلا !
الأيام بتعدى بنفس التعامل القذر منى ونفس الصبر وقلة الحيلة منه لأنه إقتنع إنى كنت وصلت لمرحلة انى ممكن أمد ايدى عليه ! وصل بيا الجبروت إنى كنت عاوز أعمل كدا فعلا ، لكن كل ال فات كوم وال جاى دا كوم تانى خالص وحياة تانية خالص ..
المعروف والطبيعى إن بينك وبين أهلك بلاوى ومهما كان حجم البلاوى وطبيعتها مينفعش مهما كان تُظهرها لحد غريب أو تبين إن أبوك وحش أو تصغره وسط الناس وما الى ذلك تمام ؟
أبويا مكنش يعرف إنى بشرب سجاير ولو حتى فيه ملامح واضحة ليه هو تقريبا كان بيكدب نفسه ! لكنى كنت عاوزه يعرف وكنت عاوز أعرف هيعمل ايه ؟ كنت عاوز أشوف آخره ايه يعنى ! هيقدر يضربنى مثلا ؟ مفيش فى ايده فى حاجة ، البنى ادم عامة لما بيوصل لمرحلة إنه خلاص ليس مُدرك بالواقع توقع يتحول لشيطان وأنا كنت ايه ؟ أقل وصف يُقال عنى إنى كُنت فعلاً شيطان ..
فكرت فى فكرة الى حد ما شيطانية كدا قولت أكيد هى دى ال هتخلّى شكله وحش قدام الناس ودا ال كنت عاوزه ، كان قاعد مع ضيوف فى بيتنا فقولت هدخل عليهم وأنا بشرب سجاير كدا ، وأنا داخل لقيت أبويا بيبص كدا ال هو "أنا عملتلك ايه يبنى عشان تعمل فيا كدا ؟" لكنه كان هادى جداً وتقريباً كان متوقع حاجة زى كدا منى ، وبالفعل بصوت هادى جداً فيه شئ من الذل لقيته بيقولى "مش قدامنا ، مش قدامنا" رديت الرد القذر والطبيعى فى وقتها وقولتله لا قدامكوا عادى ايه المشكلة ! بصوت كله بجاحة لدرجة إنى لمست الخوف فى عيون الناس ال قاعدة ! بسرعة دخلت أوضتى وكنت مبسوط جداً بال بيحصل وكأن إنتقامى جاب نتيجة وكأن الدنيا بدأت تضحكلى لكنى كنت لسه عاوز أكمل وكنت عاوز أجرحه زيادة وزيادة وأجيب للموضوع آخر لأنى بصراحة كنت وقتها زى القنبلة عاوز أنفجر وبس !
عدت الأيام والسنين بنفس التعامل لحد 2 كلية ، مش متخيل إن أبويا فضل مستحمل قسوتى عليه 4 سنين ازاى ! بجد قدر يكتم فى نفسه كل الألم الصعب بسببى دا ازاى ، مع الوقت إكتشفت إن أسوأ جرح هتقابله فى حياتك هو جرح بسبب أولادك وبالخصوص ابنك ويا سلام لو كان وحيد ! ، 4 سنين أنا عامل فيها عنترة وسيد زمانى على مفيش ، مفيش حد فى البيت يقدر يطلب طلب منى ويكاد يكونوا بيخافوا يكلمونى أصلا لغاية اللحظة الفارقة جزئياً فى الحوار ..
كنت ماشى فى الشارع بدخّن كالعادة لقيت أبويا مقابلنى وبينادى عليا بصوت إلى حد ما شبه واطى ، عملت نفسى مش واخد بالى لقيته بيعلى صوته وأنا ببعد ومكمل فى طريقى ولا كأنى سامعه ، الناس كانت بتقولى بص لأبوك كلمه وأنا بردو مكمل ولا كأن حد بيتكلم ودخلت شارع تانى والحوار بالنسبالى خلص لكن بالنسبة لأبويا أكيد مخلصش ! ال سأله فيه ايه ؟ ابنك ماله ؟ مكنش كدا ، وال شمتان وفرحان فى أبويا ، وال زعلان عليه إن ابنه الوحيد بيعمل فيه كدا ، لكن الأكيد إن أبويا كان مكسور ، أبويا لأول مرة أنا متأكد إنه حس بالضعف ولأول مرة يتأكد إنه خلاص مفيش أمل منى وإنى طلعت مش ذرية صالحة زى ما أى اب بيتمنى لكن عمره ما سأل نفسه وقال ايه ال وصلنى لكدا ! كان نفسى يعرف إنه كان السبب وإنى كنت محتاجه ومحتاج حنيته أكتر ما هو دلوقتى محتاج حنيتى !
رجعت البيت بليل الساعة 1 ، لقيت الباب مقفول على غير العادة بضرب الجرس محدش بيرد ، يا ماما يا ناس بردو محدش بيرد ، كل الجيران صحيتهم من النوم وبردو محدش رادى يرد ، بضرب الباب وبزقه عشان يتفتح وكان هيتكسر لحد ما لقيت أبويا من البلكونة بيكلمنى وبيقولى "امشى ، مش عاوز أعرفك تانى" قولتله ومين قال إنى عاوز أعرفك ! ومشيت فعلاً وبصيت ورايا لقيت أمى بتعيط لكن كالعادة القلب الحجر مبيفرقش معاه شعور بنى آدمين ..
طبعاً أنت مستنى مني أقولك إن الحياة قفلت فى وشى وإن عرفت قسوة الحياة ومن ثم عرفت غلطتى ورجعت أعيش مع أهلى ! وأعتذر وعلاقتنا ترجع زى ما كانت وكل شئ يرجع لأصله صح ؟ أنت طيب اوى و**** !
أنا كنت مستعد أموت ولا إنى أرجعلهم تانى ! حياتى كلها كانت فى كفة ورجوعى ليهم دا فى كفة تانية ، وبالفعل بدون خوض تفاصيل فى الحوار دا ، أنا واجهت الحياة بصدر رحب وأفنيت عمرى عشان أثبتله قد ايه هو كان غلط وانى كنت صح وفعلا أنا اشتغلت بدل الشغلانه مية والفلوس فى ايدى مفيش أكتر منها وكل حاجة ماشية طبيعى وأحسن من الطبيعى على مدار سنة كاملة ، لحد ما فى يوم أختى كلمتنى وقالتلى "أبوك تعبان" قولتلها ما يولع أعمله ايه يعنى ! قالتلى وهى تقريبا كانت بتعيط "أبوك بيموت تعالى بسرعة !" قولتلها دا بجد ولا ايه ! لقيتها قفلت السكة ، الفكرة إن العمر بيجرى ! اللحظة ال بتعدى مبتجيش تانى ، أنا كنت أتمنى قلبى يرجع يحس تانى قبلها ولو بيوم واحد ! أنا فى حاجة فى قلبى كدا حسيت بوجعها لما أختى قفلت السكة فى وشى ! معقول لسه بحبه ! حتى لو كارهه الكره دا أنا عاوزه يفضل عايش ويكمل حياته حتى لو من غيرى ! لكن اه معقول هو فيه ابن بيكره أبوه إلا لو كان مجنون !
روحت بسرعة على البيت ملقتش حد ، اتصلت على أمى وأخواتى ، انتوا فين بسرعة قولولى ، أبويا ماله وعامل ايه الوقتى ! معرفتش آخد منهم معلومة مفيدة غير مكان المستشفى وروحت هناك بسرعة على أمل أروح وأقوله سامحنى أنا عاوزك عايش وبصحة كويسة مهما كان بينا ايه ! أنا كنت عاوز أشوفه بيضحك بقالى سنين ضحكته غايبة عنى !
لكن الآوان كان أكيد فات ! القدر لا يرحم ظالمين !
دخلت المستشفى وببص لأمى بقولها أبويا عامل ايه دلوقتى لقيتها بتعيط وخلاص ، أخواتى نفس الكلام بيعيطوا وخلاص ، لحد ما حد حط ايده على كتفى وبيقولى "البقاء *** شد حيلك" ببص ورايا لقيته الدكتور !
أيوة بس أنا لسه مشوفتوش ولا ودّعته ! أنا لسه مقولتلوش سامحنى ! هو ممكن يرجع طيب ! لحظة واحدة بس ؟ أنا بتمنى حاجة عارف ومتأكد إنها مستحيل ، قعدت لوحدى مابين الحزن والندم والصدمة ، مشاعر كلها لا تحتوى غير على معنى واحد إنى أستاهل كل ال بيحصلى ، أيوة أنا غلطان ، حتى وإن كنت كارهه مكنش ينفع أعامله بالقذارة دى ، أبويا كان ممكن جداً بيتمنى الموت ولا إنه يشوفنى ، ليه وصلته للمرحلة دى ، وليه وصلته إنه يموت ! وليه مات وهو زعلان منى أو مش راضى عنى ، الحياة لما بترد الجرح بترده الضعف ويمكن أضعاف ، أنا تماسكت عشان اليوم يعدى ، روحت أدفنه ومش قادر أفتكر منظره وهو بيتغسل وازاى كنت بعيط ، وازاى بردو بعيط وكنت زمان بتمنى إنه يموت ! الحنية كانت ومازالت جوايا لكنى كنت قادر أمنعها لكن هتفيد بإيه حنيتى لو أبويا بقى مش موجود !
عمرك ما هتحس الآيام عدت معايا ازاى الفترة دى ، عمرك ما هتفهم قد ايه أنا كنت بين الندم وشعورى برغبتى فى الإنتحار عشان أعاقب نفسى ، كل لحظة جديدة فى حياتى بحس إنى مستحقهاش وإنى مديون لأبويا بعمرى زى ما هو مات بقهرته عليا ، كل يوم بتمنى أموت يمكن وقتها أتخلص من شعورى وحزنى عليه لغاية بعد أسبوعين من وفاته داخل أوضته بالصدفة وفجأه لقيت دفتر مكتوب عليه "مذكراتى" ..
سألت نفسى مين ال هيكتب عن حياته فى البيت دا ، معقول يكون أمى ولا حد من أخواتى ! فتحت أول صفحة لقيت مكتوب فيها إسم أبويا بالكامل وعيد ميلاده وفى آخر الصفحة مكتوب "أنا هكتب عشان عارف إن فى يوم هموت وأنت لسه مش عارف حاجة عن حياتى" ، سألت نفسى هل يقصدنى أنا ولا يقصد مين ! كنت بقلّب فى الصفحات بس حبيت أروح لآخر صفحة وآخر كلام كتبه وإذا كل حاجة فى عقلى وقلبى تتصدم ! الفكرة إنى مهما أندم مش هعرف أصلح أخطائى ، مهما أقول إنى كنت غلط وإنى أتمنى أكون ه صح مش هيرجع الوقت ولا هيرجع الصح ولا هيغير الغلط !
فى تاريخ قبل وفاته بأسبوع واحد كان كاتب الآتى ..
"أنا مش عارف النهاردة ليه حاسس إن عمرى بقى قليل فى الدنيا ، مش عارف إذا كنت عملت الصح فى الدنيا وال ** أمرنا بيه ولا لا ، بس أخيراً أنا عاوز أقول شوية حاجات يمكن أموت وأنت لسه بعيد عنى فحبيت أتكلم هنا عشان لما تدخل أوضتى تلاقينى فاكرك وتلاقينى بقولك آسف سامحنى ، عارف يبنى أنا اتولدت وحيد بردو ، مكنش ليا أخوات زيك كدا وحتى البنات مفيش ، أبويا مات بعد ولادتى ب 4 سنين ، وأمى ماتت بعد ولادتى ب 11 سنة ، أنا عمرى فى حياتى ما شوفت إهتمام ولا رعاية من حد ، من وأنا عندى 11 سنة ، مليش حد فى الدنيا ، أهلى سواء أعمامى أو أخوالى رمونى فى الشارع وحتى حقى محدش فيهم راعى وأعطونى حقى ، لا أنا مختش حقى ، بعد موت أمى نزلت الشارع عرفت الناس كلها النصاب والحرامى والمحترم والمجتهد وكل أنواع الناس فى الدنيا ، اشتغلت كل أنواع الشغل فى الدنيا ، عرفت يعنى تعب ومسؤولية من وأنا لسه 14 سنة ، كل حاجة فى حياتى كانت مُقتصرة على جمع الفلوس وبس عشان أعيش ، لو مكنتش عملت كدا أنا مكنتش هعيش ولا كنت هلاقى حد حنين عليا ويآخد بإيدى ، لا مفيش ، المجتمع معظمه ناس عديمى الضمير والإنسانية ، ال عاوز أقوله إنى قضيت طول حياتى بتعب عشان أوفر لنفسى ثم ليك أنت وأمك وأخواتك حياة تليق بيكوا وبمستقبلكوا ، صدقنى يبنى الحياة عمرها ما كانت مكان للفرحة والسعادة ، أنا شوفت أيام صعبة ومعظم حياتى قضتها نوم فى الشارع ومفيش مخلوق ساعدنى ولا عمر حد س أنا مريت بإيه ولا شوفت ايه ، بص يبنى أنا عارف إنى كنت بعيد عنك وأنت صغير ، عارف إنى عمرى ما كنت حنين عليك حتى لو كنت ابنى الوحيد بس و** العظيم محدش فى الدنيا بيحبك قدى حتى دلوقتى بقول لأمك دايماً إنى نفسى ابننا يرجع لينا ويعمل تانى ال هو عاوزه ، مش عارف ليه حاسس إنى مش هكتب هنا تانى بس كنت عاوز أقولك إنى بحبك وإنى عاوزك تعامل ولادك أحسن معاملة ومتغلطتش غلطتى عشان ولادك ميطلعوش زيك كارهين أبوهم ، ياريت يجى اليوم ال أحضنك فيه بس حاسس كدا إنه مش هييجى .. "
قفلت مذكراته وتأكدت إنى ممكن جداً أكون حيوان ، البشاعة دى كلها كانت فى قلبى ازاى على حد بيحبنى ! أنا ازاى عملت كل الحاجات دى فى واحد ضحى بحياته عشانى ! أنا بس كان نفسى يعرف إنى طول عمرى بندم إنى جرحته وهفضل طول عمرى مكسور قدام نفسى عشان كنت سبب فى موته ، عمرنا ما هنفهم طبيعة العلاقة بين البشر لكن ال فهمته والأكيد إن الظاهر بس مش كفاية ، هو كان بيحبنى بس عمره ما قالى إنه بيحبنى ، أنا طول عمرى كنت مستنى منه حنيته وهو كان أكتر حد حنين عليا وخايف عليا حتى لو هو نفسه مشافش حنية ! كان بس نفسى أرجع ولو لحظة واحدة أصلح فيها كل ال فات ولو فى الإمكان ياريته يرجع ويسمعنى ..
««خليك فاكر واثق ما فيش حد غير اهلك هينفعك ويحبك بجد»»
احمد: بس دي كل حكايتي.
الكل حزين ودموعهم علي عنيهم عشان كلهم مروه بكدا
. الشخص الغامض: بحزن كمل يا احمد ازي عرفت سمير
علي لسان احمد
في يوم كنت زهقان وتعبان وطلعت اتمشي علي البحر
كان جنبي شخص كبير في السن ومع اتنين تانى
الشخص شافني مهموم وندها عليا
سمير : يا استاذا يا استاذا
انا بحزن: نعم تقصدني انا
سمير: ايو تعالي عوزك
انا: حاضر اومرني
سمير: مالك مهموم كده وحزين
انا قلت لنفسي احكيلو قصتي كلها وهو كبير في سن وهيفهمني وينصحني
انا: هحكيلك معني معرفكش بس مرتحالك مش عارف ليه
المهم انا حكيتلو قصتي كلها زي ما حكيت ليكم
سمير: طيب اقعد هنمشي مع بعض
انا حاضر ومشيت مع وصلت البيت القديم وشرحلي
انا هبقي مساعد معها
وفهمت الدنيا وكان مخليني البوابة تمويهها لي للناس عشان ماتحصليش حاجه
بعد فترة وصل موضوع كريشنا هو بعد الفرحة بعتي مكان وسط الجبال
كان في هناك شخصين وبعتني برسالة
الشخص الغامض : شكلهم اي الشخصين دول
انا: كبار جدا في السن 5لاف سنة عمرهم تقريبا وكمان عشان هم سحرا وعملو تحويلات الخلود من السحر مجرد ما بيعملو التحويلات دي الشخص بيبقا خلود وما يموتش غير بسلاح ملك الموت
عشان هو معا سيف الخلود هو الوحيد قادر علي قتلهم
المهم شكلهم أبيض جدا وكمان شعرهم طويل جدا وشعر دقنهم طويل جدا وابيض برضو
لاوال اسمو
مروغوث
والتاني
هاري هويني
وهم معهم كل اسرار سمير وكل حاجه عوز تعرفها هتلاقيها معهم مش معيا
الشخص الغامض: روح انت يا احمد ارجع للبيت
احمد: حاضر
مشي احمد والكل مصدوم
الشخص الغامض: سيد كنت تعرف حاجه عن الموضوع ده
سيد: كنت اعرف مكانهم بس عشان روحت مع سمير بس سابني بره هو دخل لوحده المرة دي وبس مكنتش متوقّع انهم هم ال بندور عليهم
بس انت لزم تعرف نفسك ياعم الجزء قرب يخلص ومعرفناش انت مين ??
الشخص الغامض بضحك معك حق تعالي نعرفهم انا مين وبعدين نكمل موضوعنا ?? قول يا سيد
سيد: الشخص ده يا ابطال محدش يعرف هو مين غير انا وفارس ايو فارس اكيد فكرين الشخص الغامض ال كلم فارس في تلفون هزعل جامد لو مش مركزين معيا ???
المهم هو اسمو
««سوف تتوسل الي كي اقتلك»»
الكلمه المفضلة لي اعد تاركاس
نعم اسمو تاركاس
شكلو كده شبه مخلوق القنطور متحول ولي هيبه كده عمرو 1000عام
ملخص لا اسم تار عشان لا سم صعب في الكتابة كل مره ??
لقد كان تار محاربا بلا رحمة يهابة الحلفاء ولاعداء علي حد سواء الأ انه هلك في احدي المعارك العظيمة وبجانبة جواده النبيل ولكن حينما فتح عيناه مرة اخري وجد نفسها وقد تحول الي مخلوق غريب قنطور متحول غريب الشكل والهيبة وقام تار
بقتل الكيميائي المجنون المسؤوال عن مصيره البشع وبعدها اختفي بين ثنايا النيل وكان عارف وقتها انها هيكون المساعدة الملك وهو حاليا مساعد الملك بديل سمير
تار: ساكت
والكل مصدوم
الظل: يعني كده احنا قعدين مع اخطر كائن علي مستوي العالم ده الضربة بتعتو معلمها فياا لحد لحظة دي بتوجع
سيد بيضحك: المهم هنعمل اي ياتار
تار: مش هنرد الهجوم كل حاجه اتغيرت
سيد والكل متفاجاا
لي مش هنرد الهجوم عليهم
تار: هم كده هيفهموم انكم خلاص ضعفتو بسبب موت سمير بس لو هجمنا هيحط في دماغو افكار كتير وممكن يوصل لي كريشنا بس احنا مش عوزين كده فاهمين كل وحد فيكم يرجع المخباة وحياتها لمدّة سنة شخصين بس هيفضلو عشان تدريبات كريشنا والتدريبات هتكون سرية جدا هيفضل فارس الموت والشادية والباقي هيمشي بصوت مرعب مفهوم
«««««تعريف الشادية والبرق القرمزي بنات انثي يعني جنس تاني بنات ??وهغير اسميهم في الجزء 7?»»»»»»
فارس و الشادية مفهوم كلهم مفهوم
سيد: هنروح امتا لي السحرا
تار: مش هنروح بس هو وحد بس ال يقدر يروح غير كده اي حد هيروح هيموت فوري
سيد: قصدك احمد
تار: احمد لو رح هيموت برضو عشان الحماية ال كان بيروح بيها خلصت مع موت سمير
والكل مشي ورجع لي المخباة معدا سيد وتار وفارس و الشادية
الشادية وفارس طلعو القلعة يريحو
سيد مشي علي انجلترا
تار بيكلمني انا الكاتب
تار: هو انت خلاص اتقلمت علي الدور ومش ناوي تمسك البطل سراد القصة ولا اي ?
انا الكاتب: ايو و**** يا عمو عجبني الدور اوي ??
تار: طيب يلا يا بابا علي شغلك ولا ما تكيفتش؟؟
انا: هخخخخ احا ياعم ماتظبت هو اي ال ما تكيفتش دي
تار: دماغك ماتروحش مكان تاني اانا اقصد مكفكش 6أجزأ صفي النيه ????
انا: لو كان كده ماشي ياعم بس قول الناس تهدا علياكده وخلاص الخطأ مش هتشوفها تاني ???
هيبدا البطل بسرد القصة بشكل حلو ومريح جدا وشكل جميل هيعجبك من غير أخطأ املائي نهائي أقرأ وقرار بنفسك في التعليقات ??
بعد ما الكل مشي من القلعة
كل وحد رجع المخباة بتعاا كل وحد رجع مكانو
كريشنا لحد دلوقتي ما يعرفش حاجه عن الحروب دي او عن تار او ملك الموت او عن سمير بتحديد
بعد مرور الوقت
رجع كل حاجه لي طبيعتها وكريشنا رجع في القلعة مره اخري
هسيبكم مع البطل ولن عودة مره اخرى في السلسلة الاخيره كام جزا و لا أخرهاا امتا معرفش المهم انها لسع طويلة ?
اهلا بيكم يا جماعة اخير الغتت ده ادني فرصه أثبت فيها نفسي كاتب مملئة وعندو أخطأ الاملائي كثيرا جدا واكيد مش عجباكم بس اوعدكم هحسن منهااا يلا بينا ??
انا إسمي كريشنا هكمل معكم انشاء **** لي لا اخر
المهم اسمي كريشنا عادل سمير الشويحي
عندي 18سنة
جسمي عبارة عن عضلات جامدة فشخ بس شكلها فشيخ عليا
عنيا لونه اخضر وملامحي جميله جدا وكل البنات هتموت وتكلمني حرفيا انا في كلية محاسبة وملعومات بس مش بحبها بس مكمل عشان الشهادة
انا شغال علي برنامج فشيخ البرنامج عبارة عن اجهزا توصلني مع حد من الفضاء الخارجي ومن وانا سني 12سنه شغال علي البرنامج ده وهو حلمي اني اتوصل مع الفضاء وفشيخ جدا في البرمجة والهكر بطريقة رهيبة وبحب الرسم جداً وبحب ارسم ال بحبهم
اكيد كلكم عارفين خلفيه عائلتي
في يوم صحيت الصبح ونزلت تحت لقيتهم بيفطرو عادي مولف علي كده عشان بطلع اجري لااول وبعدين اتمرن شويه وبعدين اافطر روتيني اليومياا
اول منزلت تحت امي استلمتني هعرفكم عليهم تاني وفكركم بي لا اسماء
امي اسمها نورا عندها
37سنة
مرت عمي سعد اسمها ريهام 45سنة
مرت عمي عماد اسمها مديحة 40سنة
أكيد طبعا عارفين عمي سعد وعماد وابويا عادل
امي: برضو مش هتجي تفطر ياحبيبي
انا: يا ست الكل انا مش هعرف افطر غير بعد الجري والتمرين أسف جدا
امي: روح يقلب أمك **** معاك ويسعدك ويقفلك اولاد الحلال ويبعد عنك ولاد الحرام وكل سوا
انا: **** يخليكي ليا ياست الكل يلا هسيبك انا سلام
وخرجت جريت ساعة ونص ورجعت عملت تمرين شوية بتاع ساعة ونص برضو بعدين نزلت لقيت امي مجهزا الفطار بيض ولبن وكده عشان التمرين امي كانت بتهتم بيا اوي
المهم لبست ورنيت علي صحابي حسام
حسام في سني 18 جسمها رياضي وحلو كده طولو 170س بس انا اجمل منها طبعا ?هو معيا
في الكلية وكمان العنتيل جدا وبينام مع بنات كتيره جدا المهم انا رنيت عليها
انا: صباح الخير يا خول مش هنزل ولا اي
حسام لسع صاحي من النوم باين علي صوته: هخخ على الصبح كده بكسمك لسع الساعة 10ياعم هنروح فين دلوقتي
انا: ما تشتمش بروح امك عشان ما اجيش انيكك دلوقتي هنروح ياعم الجامعة نهاردة
حسام: احا يعني انت بقالك 3شهور مختفي ودلوقتي عوز تروح الجامعة ياحبيب امك
انا بمصلحة: معلش ياحس انت اخويا ولزم تستحملني ياعم يعني يرضيك اروح لوحدي يا خويا
حسام: خخ عارف كسم الدخلة دي وجو المصالح بتع كل مره ده هقوم البس وهنزلك يا صدع سلام
انا بضحك: سلام
نزلت تحت في البيت
امي: لابس علي سنجة عشرة كدة وريح فين ياقلب امك
انا بضحك: ما هو والد الوزه عوام ياحجه ولا اي رايك انتي ياملبن
بحب اضحك معها كدا ديما
امي: انت طالع لي ابوك يا بكاش انت بتثبتني بكلامك الحلو ده روح وما تتخراش براه وما تعملش ماشكل مفهوم
: انا بس كده اومرك ياست الكل بوستها بسرعة وخرجت ركبت العربية بتعتي
اسمها ««فيراري بفورمولا 1 بدون شعار "كاسبرسكي" الروسية حاجة جامدة فشخ وشكلها جامد جدا ومنظر شيك ومن اغلي أنوع السيارات في العالم ابحث عنها علي جوجل واعرف باقي التفصيل بتعتها»»»»
المهم ركبت العربية وطلعت بيها علي بيت حسام بعد البيت بتاعي بنص ساعة مهم طلعت علي طول علي حسام وصلت بعد 15دقيقة عشان كنت سايق بسرعة رهيبة
حسام: احا كل ده اتخيرا ياعم انزل وحشني ياعلق
نزلت وأنا بضحك وحضنتو جامد عشان هو صحابي الوحيد
انا: وا** العظيم وحشني اووي يا أخويا وكنت عوز اشوفك بس اعمل اي انت عارف ابويا مش بيرحمني من التدريبات انا بكون مبسوط في الشهر ال بكون موجود فيه هنا معك يا خويا و**
حسام بفرح: وا**** العظيم انت اكتر ياخويا انت عارف معزتك عندي عامله ازاي
انا: عارف يا خويا اركب يلا عشان نروح الجامعة
حسام: يلا يحب بس بقلك عوزين نعدي علي ايمان عشان تجي معانا الجامعة
انا بحيره: انت عارف أنا ماليش في الكلام ده ياحس
حسام: يعم البنت مكنه صروخ فتاك ماشي علي لارض يعم اخوك تعبان ياعم ارحم امي التعبانه
انا بضحك: حاضر ياعم هي ساكنه فين؟
حسام بضحك: اطلع من شارع ده وكمل في يمين في شمال بيتها اول بيت هتكون مستنيه تحت
طلعت علي الوصف لحد ما وصلت البيت بس احاااا بجد لا احاا كبيره ياعم دي زي ما هو وصفها بجد صروخ فتاك ماشي علي لارض إيمان 18سنة بطل بجد جسمها كريفي وملبن كده بزازه مدوره بشكل ابن حرم وطيزهاا برزه جامد من خلف
انا: احا ياعم دي ملكة جمال
حسام بتكبر: عيب عليك يسطا انا بتع غير كده
انا: **** يسهلك ياعم بضحك
ايمان لفت من الناحية التانيه وفتحت الباب وركبت وبدا الحوار لا أتي
حسام: عامله اي ياغالية
ايمان بتبص علي فخامة العربية ومصدومه
ايمان: انا كويسة ياحسام انت عامل ايه طمني عليك
حسام: انا بخير ياقمر طول ماشوفتك قصاد عنيا
ايمان اتكسفت جدا وقالت
ايمان: مش هتعرفني
حسام': اوبا معلش يا خويا انا اتسحرت بعيونها ونسيتك خالص بضحك
اعرفك يا ست البنات كريشنا اخويا وصاحبي وكل حاجه حلوه في حياتي وجمدا صاحب عرفتها طول حياتي مافيش منها اتنين
انا بتكبر: اممم طيب كلامي معاك بعدين ياروح أمك يلا هنتحرك ومشيت بعربية
إيمان: انت غامض يا كريشنا وحلو واسلوبك جميل جداً بس باين عليك التكبر شويه
حسام: هو تقريباً كده ياخويا انت بتعكس او بتشقط مش عارف انهي صح
انا بضربو في جنبو بهزر : اهدا أنت دلوقتي
انا يا ايمان مش متكبر بس أكيد انت فاهمة غلط انا كويس جدا بلعكس شخص سهل التعامل معايا بسهوله بس لسه لم ناخد على بعض لاموار هتواضح جدا
ايمان بكسوف: اتمنى كده معرفة خير انشاء ****
كل ده واحنا في الطريق وماشي بسرعة مش كبيرة عشان اعرف اتكلم مع البطل ال معانا دي ??
مهم وصلنا الجامعه واحنا بنهري في اي كلام
راكنت العربيه في موقف العربيات ودخلت الجامعه والشلة بتعتنا اول ماشفتنا جات نحيتنا احنا ودخلين
تعريف الشلة
كريم 18سنة جسمها مظبوط ومش طويل وابيض وشكلو ديمن شيك
علي: 18سنة وجسمها تخين شويه وطويل بس طيب وجدع
اميرة ودي اسم علي مسمهاا بجد محترمه جدا والكل بيحترامها ويشهد بخلاقها 18سنة قصيرة 155سم ?بحب ديما اقلها يااوزعه بتتعصب عليا جدا ومعروف عني اني بحبها وفعلا انا بحبها اوى بس لسع مافيش حد فين عوز ياخدا الخطوا دي
سارة 18سنة جسم وسط وطويلة شويه وبتحب كريم ومعروف عنهم انهم عشاق في الجامعة كلها
فاطمة 18سنة وجسمها كريفي وملبن في نفسها كده بتحب علي وهو كمان بيحبها
دخلنا سلمنا علي بعض وكان في احضان بيني وبين الشباب والبنات عادي
انا: و**** وحشتوني جدا ياجماعه
كريم: وانت اكتر يابرو و**** انت ال بتختفي ياعم مش بتسال
علي: ياعم هو فاضي يحك في شعر رأسه اصلا **** يعينها علي ال هو فيها
كلهم عارفين اني بروح التدريب بغيب هناك 3شهور وشهر في البيت والجامعة
انا: اسف و** ياشباب غصب عني بقا اعمل اي مش بيدي بس هحول ابقا اسال عليكم كل فترا أنشأ **
أميرة بكسوف: المهم انت عامل اية طمني عليك
انا غمزت الشباب فهموم انا عوز اي
حسام : بقلك يابرو هنروح الكانتين نفطر هتجي معانا ولا؟
انا: انت عارف عمتك مش بتطلعني من غير فطور
حسام: وانتي يا اميرة هتجي معانا ولا
اميرة بكسوف: لا انا فطارت روح انتو با الهنا
الشباب خلعو وده هدفي اصلا ?
انا: انا كويس جدا يا اميرة بس انتي عامله ايه طمنيني عليكي
اميرة: انا كويسة ماتقلقش كنت خايفة عليك
انا بمحن: خايفة عليا من اي ياقلبي
اميرة: ضربتني في كتفي جامد اتلم واحترم نفسك احسن ليك
انا بقتمص دور الزعل: اي يبنتي هو انا قولت اي ايدك تقيلة اوي يخربيتك
هي بزعل: انا اسفة انا بهزر معك
انا بضحك: وانا كمان بهزر يا هبله فكي كده
هي بضحك: ضربتني تانى طيب خد اهو عشان تحترم نفسك
انا بضحك؟: حد يبقا مع ملكة جمال زيك وعيونها فيها سحر كده بتسحرني اول مابشوفها ويحترم نفسها برضوا
هي تكسفت جامد وكانت هتمشي ومشيت فعل وهي مكسوفة
بس رجعت تاني وشها مخطوف ومديقة اوي
انا: مالك في ايه يابنتي
هي بتعيط: انا مش قادره استحمل مش قادرة تعبت
انا حضنتها: بس اهدي دموعك غالية عليا في حصل اي
هي بدموع: سعيد وال معا كل يوم يعكسوني ويتحرشو في كلام معيا ونهارده حول يتحراش بيا وكان عوز يمسكني رجعتلك جري علي طول
انا متعصب فشخ وحضنها وعروقي بانت وهي حست اني تعصبت بس مسكت نفسي بهدوا تع معيا
ومسكت ايدها ومشي وسعيد واصحبو هم 9 وسعيد 10
معدي انا وهيا وهم لم شافوها معيا بيضحكو ويقولو
سيب النعجهه ياخروف عمل فيه بطل اخو الشرموطة سمعت كلمة دي ونفور نار اتفجرت في دمافي وعروقي برزت بشكل غبي جدا وضح وكملت لحد ماوصلت الشلة
حسام: مالك في اي متعصب لي وهي بتعيط لي
كريم وعلي بيبصو لبعض ومصدومين
بين مريم واميرة مريم: انتي قولتيلو ولا اي
اميرة: ايو كان لزم اعمل كده عشان انا تعبت
مريم: يبنتي ابو سعيد راجل كبير جدا واصل وسعيد هووالعصابة دي خطر علي كريشنا
اميرة بخوف: لحظة ضعف اهو ال حصل
مريم: **** يسترها
انا متعصب فشخ: ارجع كلكم جاي تاني
علي وحسام وكريم احنا جاين معك
انا متعصب جدا: قلت خليكم هنا مش هقول تاني بنظر غضب
ومشيت نحو سعيد والشلة بتعتو
عند علي وكريم والبنات
مريم وفاطمة: ازي تسبوها كده حد يروح معا
علي: معهم حق لزم نروح
حسام: محدش يروح ومحدش يخاف علي كريشنا تعالو نتفرج بضحك
كلهم مصدومين واميرة خايفه عليا جدا
انا روحت عندهم وكنت البس في ايدي حظاظه وعمال الف فيها بغضب وقف قصدهم سعيد اهو الخروف وصل
روح يا بني اضربو
شخص جاي علي بسرعة ورح يضربني انا صديت الضربة بيدي ومسكت ايدو بعصرها وببص علي للباقي والود عمال يصرخ رحت رزعها علي لارض لدرجة ارتفع تاني وبرجلي ضربتها خبط في العمود نزل ما نطقش تاني والكل مصدوم انا بغموض
انا: ال بعدها وجاي شخصين بسرعه علي مسكتهم لويت درعتهم وكسرتهم وهم يصرخو وضربتهم كل وحد ضربة بكتفي وقعو كل وحد في حته ما نطقتش تانى
انا: يلا مافيش وقت ال بعدهم
وفجاا 6أشخاص مره وحده جاين جري عليا وانا جريت نحيتهم وبسرعة كبيرة ضربت كل وحد فيهم ضربة في بطنها وقع ما نطقش تاني سعيد معضل جدا وجسمه حلو ورياضي بس علي مين ?
سعيد: اوف مش هرحمك تعالي وجاي يجري عليا ولسع هيضربني صديت الضرابة بسرعة وكسرت درعها بسرعة وقولت
انا : دي عشان فكرت **** بنات الناس
ورحت كسر درعه التاني
انا: وده عشان فكرت تحداني
ورحت ضربة ضربة النهاية برجلي علي دماغو خبطت في لارض ورجعت تاني وبعدها نام ومانطقتش تاني وقولت
انا: ودي عشان فكرت تشتم امي
ببص علي يميني لقيت الكل فاتح بقه كده ?
قلت بصوت عالي الكل علي مكانو
بص وريا لقيت الأمن
شخص: بعد اذنك تعال معيا
انا: اجي معك فين ولي؟
شخص اخر: حضرتك هتجي مكتب المدير بسبب ال حضرتك عملتو دلوقتى
انا: بتكبر يلا لحد ما نشوف اخرتها معكم اي.
طلعت معهم دخلت المكتب عند شخص قاعد باين انو كبير سيكا اسمو اسامة 50سنة
المدير: اهلا كريشنا اتفضل
انا: شكرا جدا لحضرتك
المدير: اكيد انت عارف سبب وجودك هنا لي؟
انا بتكبر ورفع رأسي: ايو عارف وما غلطتش في حاجه انا بس كنت بدفع عن شرف بنت وعن عفه امي وعن نفسي مكنتش بعمل غير كده وسال الجامعه كلها لو تحب
المدير بتعجب: انت بسهوله دي عرفت تطلع نفسك منها
انا: لا مش كده فهمتني غلط عشان دي الحقيقه للاسف
وانا مش بعمل غير الصح وبقول الصح بس بتكبر
المدير: طيب تعالي معيا تحت في الصاله
انا وثق من نفسي: يلا
نزلت مع تحت في الصاله وجميع الطلاب موجودين عشان هو استدعهم
المدير بصوت عالي:
ياشباب كريشنا مذنّب ام لا
الطلاب بصوت عالي فشخ
لا مش مذنّب
المدير ساكت
انا بصوت عالي: طبعا كلكم عارفين انا عملت الصح ومش بعمل غير الصح كنت بدافع عن شرف بنت وعن عفه امي وعن نفسي صح
الطلاب صح
انا ببص بنظرة تكبر لمدير انا وماشي
اول ما وصلت العربية الشلة كانت وريا
حسام: احااا ياعم دنت طلعت فشيخ يسطا فكسم الاكشن اي ياعم دول ولا حاجه قصدك
على: اخويا الجامد وكد
كريم: ياعم كسم بنات الجامعه كلها كانت هتاكلك بعنيها يجدع
سارة بتضرب كريم في كتفو وبتضحك بص على اميرة القيها غيرانه من كلامها انا طنشت كل ده
انا: خلاص اناهمشي دلوقتي يا اميرة هتجي معيا اوصلك
اميرة: بكسوف: موفقة
انا مبسوط: يلا
حسام: طيب انا وايمان ظروفنا اي ياعم
انا بضحك: في هناك اهو بعد 10متر تكس ابيض شايفو هيوصلك اسرع مني وركبت العربيه وكلهم بيضحكو عليا جامد
انا: ساكته لي مش مفروض تشكريني
اميرة "بجد شكرا ليك كنت خايفه عليك اوي علي فكره
انا: خايفه عليا من اي بس
اميرة: خايفة عليك من كل حاجه انا
انا: انتي اي يا اميرة
اميرة: انا انا تعبانه عوزه اروح يلا وصلني وبتضحك
انا لنفسي كسم فصلانك يبنتي كنت مستني حاجه تاني
انا بضحك: حاضر
وصلتها واستنيتها تدخل ومشيت وصلت البيت دخلت امي استلمتني
امي: الساعة كام معك
انا: لسع اهو الساعة 2العصر بس مش كتير
امي: طيب روح نام عشان انت صاحي بدري نهاردة
انا: حاضر طالع اهو
طلعت غرافتي وبدات اشتغل علي مشروعي علي كمبيوتر ولاجهزا هواستعد مركبة فضائية
فضلت اشتغل لحد الساعه 1بليل يعني 11ساعة شغل دون رحة وما كنتش حاسس بتعب نهاية بس لزم أنام عشان اصحي اجري وتمرن
اول محطيت راسي علي المخدا
بدا حوار كل يوم مع نفسي هو ك لاتي
حوار مع نفسي كل يوم..
- انت اتغيرت كده ليه ؟
= لا انا متغيرتش ..ليه بتقول كده ؟
-اصلك ساكت ومبتحكيش زي الاول ..
= لا عادي ..بس مابقتش بحب اتكلم كتير واقول اللي جوايا
- ليه دا احلي حاجة فيك التلقائية وانك علي طبيعتك
= ومين كان قدر دا .. علي العموم انا زي مانا بس بقيت بحافظ علي نفسي مش اكتر
- لا انت طيب ومش بتعرف تكسف حد
= لا متخافش مفيش سذاجة تاني ..والطيبة خليناها للي يستاهلها
- بس انت مكنتش كده وكنت بتثق في الناس بسرعة
= وكانت ايه النتيجة !!.. بس خلاص الحمد**** بطلت اتسرع في حكمي علي الناس
- ايه كل دا .. وحد **** مفيش حتي كلمة حلوة
= لا اله الا **** ..لا في اكيد ..بس كلامنا الحلو ومشاعرنا الحلوة شلناها للي يصونها وميشوفش نفسه بيها علينا
- كل ده و متغيرتش! .. بقولك ايه ..انا ماشي احسن..
=تمام ..اتفضل
- اتفضل! ..دا بدل ما تمسك فيا!!
= لا ماهو مكنش ينفع اصلا اطلب من حد عايز يمشي انه يستني ..اللي عايز يمشي يمشي واللي عايز يفضل اهلا وسهلا انا خلاص مش هكون تاني الطرف الضعيف اللي بيتمسك بالناس ويتعب في الاخر
- خلاص براحتك ..طالما انت شايف كده ..
= اه شايف كده و الحمد**** بقيت راضي ومتصالح جدا مع نفسي .
هنا انتهى الجزء السادس ابدعو في تعليقاتكم اانا حسنت جدا من مستوي في الجزا دا ومافيش أخطأ املائي يعني كده اكيد المستوى كويس والجزا طويل كمان بس برضو محتاج اسمع انتقدكم واركم في الجزء القادم بعد يومين انشاء **** او علي حسب برضو ??????????????????????
الجزء السابع
من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا
????????????????????????????????????????????????
«««المقدمة»»»
رعشة الشبق .. ما هي ؟ وكيف تحدث ؟
رعشة الشبق هي ذروة الإحساس بالمتعة التي تشعر فيها المرأة أنها وصلت إلى قمة استمتاعها، والتي بعدها تشعر بإحساس قوي بالراحة والخدر.
ولأنها قمة وذروة فلا بد من خطوات متصاعدة للوصول إليها، لا بد من إعداد وتهيئة جيدة في بداية العملية الجنسية تحتاج إلى تفاهم بين الطرفين واستعداد وقبول مشترك وحالة نفسية ومعنوية عالية، يكون فيها الطرفان في حالة انسجام من البداية، ثم فترة ملاعبة ومداعبة كافية يعرف فيها كل طرف مناطق الجسم الممتعة والمثيرة بالنسبة للطرف الآخر مما يساعد على التفاعل والانسجام
ثم تكون عملية التقاء الختانين.. مع ملاحظة أن الدراسات والأبحاث قد أثبتت أن بعض النساء يكون وصولهن للذروة عن طريق إثارة البظر، والبعض الآخر يكون وصولهن للذروة عن طريق إثارة مقدمة المهبل، والبعض الآخر عن طريق إثارة الجزأين معًا، ولا يمنع ذلك من وجود نسبة من النساء تصل إلى 30% لا يصلن إلى الذروة في أي مرحلة من مراحل حياتهن.. وهي تعتمد على فهم الزوج لهذه المرحلة من الجماع؛ حيث ينتظر حتى تصل المرأة إليها،
ويكون حريصاً ألا يقوم حتى يتأكد من وصول المرأة إليها حتى لو احتاج الأمر إلى أن يسألها.. أو يرى علاماتها.. حيث تبدو المرأة شبه غائبة عن الوعي، وتنتابها رعشة شديدة تكون أشد ما يكون في منطقة المهبل حيث تحدث انقباضات وانبساطات قوية قد تصل إلى الجسم،
يعقب ذلك إحساس بالراحة والاسترخاء، وهناك نوعيات من النساء قد تصل إلى الذروة عدة مرات في اللقاء الواحد، وهذا شيء طبيعي ونوع من الاختلافات الشخصية، ولا تحتاج المرأة للوصول إلى الذروة التالية إلى فترة سكون مثل الرجل فيمكن أن تصل لها عدة مرات بدون فترات سكون
ولاكن يجب دائما اشعار الزوجه بالحنيه والحب??
يلا بينا علي القصة ???
طلعت غرافتي وبدات اشتغل علي مشروعي علي كمبيوتر ولاجهزا هواستدعها مركبة فضائية
فضلت اشتغل لحد الساعه 1بليل يعني 11ساعة شغل دون رحة وما كنتش حاسس بتعب نهاية بس لزم أنام عشان اصحي اجري وتمرن
اول محطيت راسي علي المخدا
بدا حوار كل يوم مع نفسي هو ك لاتي
حوار مع نفسي كل يوم..
- انت اتغيرت كده ليه ؟
= لا انا متغيرتش ..ليه بتقول كده ؟
-اصلك ساكت ومبتحكيش زي الاول ..
= لا عادي ..بس مابقتش بحب اتكلم كتير واقول اللي جوايا
- ليه دا احلي حاجة فيك التلقائية وانك علي طبيعتك
= ومين كان قدر دا .. علي العموم انا زي مانا بس بقيت بحافظ علي نفسي مش اكتر
- لا انت طيب ومش بتعرف تكسف حد
= لا متخافش مفيش سذاجة تاني ..والطيبة خليناها للي يستاهلها
- بس انت مكنتش كده وكنت بتثق في الناس بسرعة
= وكانت ايه النتيجة !!.. بس خلاص الحمد**** بطلت اتسرع في حكمي علي الناس
- ايه كل دا .. وحد **** مفيش حتي كلمة حلوة
= لا اله الا **** ..لا في اكيد ..بس كلامنا الحلو ومشاعرنا الحلوة شلناها للي يصونها وميشوفش نفسه بيها علينا
- كل ده و متغيرتش! .. بقولك ايه ..انا ماشي احسن..
=تمام ..اتفضل
- اتفضل! ..دا بدل ما تمسك فيا!!
= لا ماهو مكنش ينفع اصلا اطلب من حد عايز يمشي انه يستني ..اللي عايز يمشي يمشي واللي عايز يفضل اهلا وسهلا انا خلاص مش هكون تاني الطرف الضعيف اللي بيتمسك بالناس ويتعب في الاخر
- خلاص براحتك ..طالما انت شايف كده ..
= اه شايف كده و الحمد**** بقيت راضي ومتصالح جدا مع نفسي .
بعد التفكير تقريباً بعد ساعتين نمت
صحيت الساعه 7 الصبح يعني نمت 4ساعات وكنت حاسس اني فايق ونشيط زي حوار كل يوم
المهم صحيت دخلت الحمام وبعدين نزلت أجري ساعة ونص وعملت تمرين ساعة ونص برضو ك العادة وطلعت امي كانت جهزت الفطار فطرت وطلعت الغرافة ولبست الطقم الجامد اسود في اسود والنضارة الجامدة
قبل ما انزل رنيت علي حسام
انا: صباح الورد والياسمين على احلى واجمل اخ في الدنيا كلها
حسام كان لسع صاحي من النوم: هخخ صباح النيك علي عنيك احا يعم انت كل اجازه هتقرفني من الصبح كده امتا ياعم هتمشي
انا بمصلحة: خلاص ياعم كرهتني ولا عشان انا ماليش أخوات ولا اصحاب غيرك هتعمل معيا كده ماشي ياعم سلام
حسام: احا احا كمان ياعم خف بيضان بيضان امي مش مستحملة و**** كان فين كلام ده وانت بتشقط اميرة وسبتني ومشيت ياعلق
انا بضحك: معلش يا حس اخوك وكده ياعم اسلك عشان الدنيا تمشي انا اسبوع وراجع التدريب وهغيب 3شهور عوز اتعامل معها كويس عشان اعرف هي بتحب اي وبتكرها اي
حسام؛: شكلك حبيت يا حبيب اخوك وقعت في الفخ يامان
انا بضحك: انت عارف انى بحبها وانا بروح الجامعه عشانك أنت وهيا اصلا
حسام: اخويا ال بيثبتني بضحك
انا:عيب عليك يا حس انا بتع كده برضو
حسام:احاانت اصلا كده
أنابضحك:طيب يلا ياعلق ربع ساعه وهكون عندك
حسام: مستنيك يحب هروح اجهز سلام
انا: ماشي سلام
نزلت ركبت العربيه وطلعت علي حسام
وصلت بعد ربع ساعه تقريباً
حسام: صباح الفل يقلب اخوك
انا: صباح الورد يا حس اركب
ركب حسام معيا وحس اني مدايق سيكاا
حسام: مالك يحب في أي حسس إنك مخنوق شويه
إنا: تعبان شويه ياحس ماتخفش عليا يحب
حسام: ألف سلامة عليك يا خويا لو مش هخاف عليك هخاف علي مين بس انت اخويا ياعبيط
انا: **** يخليك ليا وميحرمنيش منك يقلب اخوك
حسام: امين ياخويا
طلعت انا وحسام وكل ده بنتكلم وأنا سايق العربية وصلت الجامعة بعد نص ساعة
وصلنا ولقيت الكل بيبصلي بنظرة تعحب وفخر وبنات بتبصلي بنظرة اعجاب بصراحه الحال ما عجبنيش نهائي مش بحب كدا انا نهائي بحب اكون طبيعي بس الحياة بتجبرني أكون كده بس انا مش عوز اكون كده
رحت شوفت اميرة مع اصحابها وندهت عليها
من قريب
أنا : اميرة بعد اذنك علي جنب دقيقة
اميرة: حاضر دقيقه بس
انا: ........
اميرة: عامل اية دلوقتي طمني عليك
أنا: كويس انتي عامله ايه
اميرة: انا حاسه انك زعلان صح
انا: ينفع نمشي من هنا عوز اتكلم معاكي
اميرة : ما عنديش مانع هنروح فين
انا: هنروح اي كافية قريب من هنا
اميرة: موفقة جدا يلا
انا: يلا
ركبت معايا العربيه وهي مبسوطه وفضل السكوت مالزمنه لحد ماوصلت كافية بعيد عن الجامعه بنص ساعه كافية جامد بصراحه وفخم جدا دخلت معها
واختارت مكان هادئة جدا وقعدنا انا وهي
انا:...... ساكت
هي بتعجب اميرة: مالك من اول الطريق لحد دلوقتي وانت عامل وضع الصامت كده في حاجه معاك ولا ايه
انا: اميرة عوز اعرف خلفيتك كل حاجه عنك اهلك وشخصيتك
اميرة: بس كده حاضر ياسيدي بص بقا
انت عارف اسمي وسني
ابويا اسمها جمال راجل طيب وبيحب الخير 40سنة بيشتغل محامي شاطر جدا اسمها جمال وشهرتها جمال عبد الماضي اكيد سمعت عنها
انا: ايو سمعت عنها تقريباً محامي شاطر جدا
اميرة: ايو هو دا ابويا امي ست بيت شاطرها وهي وابويا بي يهتمو بيا جدا عشان انا وحيدها امي اسمها شادية 38سنة مش بتشتغل نهائي وابويا وحيد
شخصيتي
اسمع
شوية كلام محتاجة اقولهم ، عاوزة اقول اني عمري ما بصيت للي في ايد غيري ، ويمكن دة سبب توفيق **** ليا، عمري ما قولت اشمعنا فلان يبقي عنده كذا وانا لأ ، ديماً بنصح وبدعم وبقف جنب اللي اعرفه واللي معرفوش وخاصتاً اللي انا عارفة انه مبيحبنيش من جواه ومعرفش بعمل كدة وبدعم ليه غير انها طيبة واصل لدرجة العبط ، بس بسبب طيبتي دية **** بيقف جنبي ف مواقف ببقي حاسه فيها اني خلاص وقعت بلاقي **** بعتلي العون فجأة ، لما كنت بشوف حد من صحابي بينجح كنت ببقي انا سبب كبير حتي لو معنوي في النجاح دة ولو انا مش سبب كنت بلاقي نفسي فرحانة ليه غصب عني كأن انا اللي نجحت ، رغم اني كنت بشوف ف عين الناس اللي انا وقفت جنبها كمية غل مش طبيعي ليا وكانت مواقفهم بتثبت كرههم لنجاحي وكنت بعمل مش شايفه ومش واخدة بالي عشان الدنيا متفضاش حواليا ، لحد ما بقيت النهاردة معايا تلاتة اربعة يتعدوا ، كنت الأول متعرفش تعد صحابي من كترهم ، ولا تعرف تعد معارفي ، ضيقت الدايرة عليا لأني مشفتش منهم ناس بتحب اميرة عشان هي اميرة صاحبتهم مش عشان هي اميرة المعروفة ، يشهد **** ان محدش دخل حياتي الا واستغلني تالت ومتلت وانا مديتش اي رد فعل ، عشان بخاف ابقي لوحدي ، لحد ما اتحولت للشخص اللي أنت شايفه النهاردة دة ، مبقاش يهمني حد ، ولا زعل حد ، ولا بقيت عايزة اقابل حد ولا اقعد مع حد ، بقيت خايفة من كل حد جديد عايز يدخل حياتي ، اتحولت من الشخص الاجتماعي للشخص اللي كاره اللمة ومش عايز يكون جزء منها ، اخدت علي قفايا كتير اوي وعيشت نظرية المؤامرة عليا كتير كأن حياتي فيلم مش حياة طبيعية لدرجة اني مبقيتش باقية علي حاجة ولا هاممني حاجة وداخلة ف الدنيا بصدري اوي ، كنت الاول بخاف من الموت عشان نفسي اعيش واسافر وانجح وألف العالم ، النهاردة انا بعترف قدامك اني لاول مرة مبقيتش خايفة من الموت ، وعندي استعداد ليه في اي وقت بس عاوزة اصلح من نفسي قدام **** لإن **** الوحيد اللي خايفة منه ، مبقيتش بخاف من البشر من كتر الأذي اللي اتعرضتله ف سن صغير ، وصلت لمرحلة ان البنت اللي عندها 18 سنة مرت بكل حاجة والنهاردة بتحكيلك كل ده و حاسه انها ٨١ سنة ، مش 18سنة وعايشة من غير
هدف غير اني عاوزاك تدعيلي يا كريشنا ان **** يقرب مني الخير ويهديني ويهديلي نفسي وبالي يروق وارتاح ويبعد عني الشر عشان انا خايفة من كتر الأذي اللي بتعرضله اتحول لشخص مؤذي ودة بعيد تماماً عن شخصيتي ، او اتحول لشخص مريض نفسي من كتر الضغط النفسي والتوتر اللي بتحط فيه ، الحمد**** علي نعمة ان الواحد قلبه نضيف وبيفرح لغيره ، الحمد**** علي نعمة ان الواحد عمره ما اتمني الشر لحد ، الحمد**** علي نعمة ان النفس سوية ومفيش شعور بالنقص ، الحمد**** علي نعمة ان الواحد شبعان ومش مهتم بأي شئ بيدور حواليه ، الحمد**** ان الحرب اللي انا فيها هي منافسة شريفة من ناحيتي انا بس للبقاء وان الواحد يفضل موجود وبيتسمع ، والحمدلله اننا طيبين وهبل وعبط عشان طيبتنا هي اللي بتنجينا وهتنجينا كل حاجه في شخصيتي وحياتي حبيت اشارك بيها معك عشان تكون عارف كل حاجه وحشه وحلوة عني
انا: خلصتي؟
اميرة: ايو
انا: عوزه تعرفي حاجه عني
اميرة: لا انا فاهمك اصلا وكمان عارفة شخصيتك بس عوزها اعرف اول مره اشوفك حزين كده
انا: عمري يا اميرة ما بحب اشتكي من حاجه في حياتي انا طول حياتي عايش في شخصيتين شخصية كريشنا الطيب الغلبان وشخصيه كريشنا الجامد الكل بيحبوها ويتعاملو معها عشان هو غني ومع فلوس وكمان عشان هو جسمها حلو وعشان مصالحهم بس مابقتش عارف اعمل ايه ومن وانا صغير ابويا حط عليا مسوالية كبيرة جدا وبقي يدربني معاه وعلمني اكون زي الصخر وجدي كان هو الوحيد فاهمني وعارف شخصيتي كويس هوكان بيفهمني بسرعة جدا وبيفهم انا عوز اي من نظرة وحده وكنت حزين جدا علي موتها
بس هي الدنيا كده يوم ليك ويوم عليك عمرها ما بتدوم لحد
اميرة : بحزن عارفة شعورك كويس وأنت مش عارف انت ايه انت تايه مش فاهم انت عوز اي بس حول انك تعيش لحظة شبابك محدش عارف بكرا هيكون في ايه او هنكون فين
انا: يبنتي عقلك اكبر من سنك مش بيبان عليكي كلام ده أبد
اميرة: انا **** جدا يا كريشنا وكمان بحب اكون هادئة جدا مع اي شخص بتعامل مع وعلي فكره بقا انت اول شخص في حياتي اخرج معا ««بكسوف»»
انا: اشمعنا انا بقا بنظرة حب وحنان
أميرة: عشان انا وثاقة فيك ياكريشنا
أنا: امممم طيب ياستي ماشي المهم احنا اتكلمنا كتير ومعرفتش هتشربي اي بضحك
اميرة بتسامة: عصير كوكتيل
انا: ندهت علي الجرسون
شخص: امرني حضرتك
انا: اتنين عصير كوكتيل وهات معك شكولاتة
شخص: اومر حضرتك شكولاتة نوع معين حضرتك؟
انا: هات من كل نوع 5ولفهم لفة حلوة كده
الشخص: امرك يافندم
اميرة: لي تعب بس مش عوزه غير عصير
انا: دي حاجه هبلة يبنتي
فضلت معها بتع 3ساعات وانا وهيا بنضحك وبنتكلم في اي هري وخلاص كنت مبسوط ومرتاح معها
اميرة: بصت في الساعه يالهوي انا لزم امشي بسرعة اتخرت
أنا: خلاص ماشي اطلعي علي العربية هروح إدفع الحساب وهجي
هي طلعت وانا روحت عند الجرسون
انا: خلصت الهدية!؟
شخص: ايو حضرتك
إنا: طيب امسك حط الخاتم ده معهم
شخص: تمام حضرتك
«««كنت مشتري خاتم ?الماظ غالي جدا بسعر خيالي عشانها كنت مكسوف اديها الخاتم عشان كده عملت حوار الهدية عشان ما تكسفنيش »»
بعد دقيقه طلع معا الهداية وشكلها حلو جدا وشيكك جدا
انا: كام الحساب بقا
الشخص: الحساب حضرتك 1200جنيه
انا: تمام دقيقه طلعت 1500خد دول والباقي عشانك سلام
شخص: ده كتير اووي يا باشا **** يكرمك ويوفقك ويبارك بعمرك ويعطيك الصحه والعافيه الصالحه ويبعد عنك كل مكروه وسوء ويفرح قلبك الطيب ويرزقك ويجبر بخاطرك ياشيخ روح
ده كلو وانا ماشي وهو فرح جدا بملغ بنسبالي حاجه تافهة جدا انا فرحت جدا قولت هبقا ارجع اعرف هو لي فرح كده مبلغ مش كبير يعني اكيد في سبب وفعلا طلعت لي اميرة كانت في العربيه مستنيه
اول مركبت العربيه
انا: امسكي ياستي اول هديه عشان اول مره نكون مع بعض
هي فرحت جدا وعنيها لمعة وغمزاتها ظهرات كان شكلها ملاك علي لارض وبقيت مكسوفة
اميرة: كتير اووي ده يبني مافيش حاجه لكل ده
انا: مافيش حاجه اسمها كتيره عليكي انتي بعد ما كنت حزين ومخنوق بسببك بقيت كويس ودي مكافأة صغيرة منى
اميرة: شكرا يا كريشنا ما تحرمش منك
انا ضحكت بسبب كسوفها ومشيت وصلت اول الشارع بتعها وقالت
اميرة: بس انا هنزل هنا بيتي هناك اهو 4عمارة الدور التاني كامل بتعنا
انا: خلاص ماشي بس ممكن طلب
اميرة: من غير ممكن اطلب على طول
انا: انا آخر يوم ليا هنا وبكرا هرجع التدريب 3شهور كنت محتاج رقمك عشان اطمن عليكي لو ينفع
هي فكرت كده وقالت: موفقة اكتب......... 011
انا: تمام هرن عليكي رقمي اخره...... 52
اميرة: تمام بأي
ودعتها وطلعت في طريق شوفت حادثة كبيره فشخ وطفله متعلقة في الحبال بين العميار انا في لحظة كنت مختفي من العربية وظهرت خلف العمارة وقلبت الجاكت ولبست القناع من جيب الجاكت اسود في اسود عشان محدش يعرفني ويعرف قوتي وفي لحظة كنت جاهزة وبجري بسرعة البرق وطرت في الجو وبقيت اتنطط علي الحيطان بسرعة كبيرة والكل مصدوم ومسكت البنت في حضني ورفعت ايدي ومسكت الحبال البنت
بنت: عمو شكرا اسمك اي ياعمو
انا: فكرت قولت ماينفعش حد يعرفني قولت اقول كريش ايو اسمي كريش ياقمر هي عمو كريش وقبل متخلص الكلمه كنت انا وهيا علي لارض وبلمحة البصر كنت مختفي في العربية ومغير كل حاجه وقلعت القناع وبسرعة مشيت وسط صدمه الجميع
النااس
شخص: مين ده
شخص اخر: هو اي حصل هو ده بجد
شخص اخر : دي حقيقه هو انقذها بسهواله جدا
البنت: عمو اسمو كريش حبوب جدا
الكل مصدوم كريش
عندي انا
وصلت البيت دخلت لقيت اهلي كلهم متجمعين
عمي سعد ومرتها
عمي عماد ومرتها
امي وابويا عادل
اول مهم شافوني
ابويا؛: كريشنا تعالي هنا عوزك
انا: حاضر
ابويا بغضب: بص علي لاخبار في الشاشة كدة
انا بصيت علي الشاشه ومصدوم ده انا وبنقذا البنت طالع علي لاخبار وبيسالو مين الشخص الغامض دا ولو ظهر هيخد ماقابل مادي جامد
انا: عامل نفسي مصدوم عشان مش عوز حد يعرف حاجه عني في الوقت ده
انا: بصدمة مين الراجل ده
ابويا والكل مصدوم
ابويا: يعني انت مش هو اللي هناك
انا: انا هناك ازاي ياعم انا كنت مع صحبتي في الكافيه ولسه جاي قدمك اهو ازاي انا هناك وانا مش بالقوة دي وأنت بتدربني وعارف
ابويا والكل مصدوم
عمي سعد: ياتره مين اللي عمل كده
عمي عماد: اكيد هيطمع في المبلغ وهيبان في الوقت المناسب
ابويا: طيب ماشي أعمل حسابك بكرا هنسافر إنجلترا انا: بصدمة اشمعنا انجلترا مش بدرب في الساحه في القلعة في جبل الطير
ابويا: هتفهم كل حاجه بعدين المهم إنك تكون جاهز
انا: تمام حاضر
انا: يا ست الكل انا جعان موت عوز بقا أكل من ايدك الحلوة دي
أمي: عنيا ياقلب امك 10دقيق بس وهيكون الا اكل جهاز
أنا: ماشي ياقلبي
طلعت بعد شويه أكلت وطلعت الغرافة واشتغلت علي المشروع بتاعي لمد 12ساعة وفي اخر محوله نهارده شوفت حاجه فرحتني جدا و اخير بعد شغل وتعب اول أشارة من الفضاة مكتوبة بخط احمر عريض جدا
«««سوف يتم التواصل معك خلال أيام من فريق الدعم »»
انا فرحت جداً ان خلاص فاضل علي الحلم تكهه وهوصل لي المركبة الفضائية
كنت مبسوط فشخ وطلعت علي السرير أنام
بس برضو لزم دماغي تعمل حوار شوارع قبل النوم ??
انا قبل النوم حوار مع نفسي
انا- تفتكر هيرجعوا؟!
نفسي =اه هيرجعوا.. اللي اذاگ هيرجع.
اللي وجعك و وجع قلبك معاگ هيرجع.
واللي سابگ هيرجع.
واللي باعگ هيرجع من تاني.
واللي عمل بلوگ هيشيله.
بس عارف هيرجعوا امتى؟!
انا - امتى؟!
نفسي= هيرجعوا لما يلاقوگ اتغيرت.
لما يلاقوگ بقيت انضج.
لما تبطل تفكير فيهم.
هيرجعوا اول م تستعيد قوتگ وطاقتگ من تاني وتبقى اقوى من الاول.
هيرجعوا لما تنساهم.
هيرجعوا لما يحسوا انهم مسابوش اي علامه في حياتگ.
هيرجعولگ لما تنجح.
هيرجعوا لما يعرفوا انگ نسيتهم و في وقتها هيندموا اشد الندم.
هيرجعوا لما تلاقي بديل ليهم ويكون افضل منهم ف كل حاجه. هيرجعوا لما تحطهم في مكانهم الطبيعي..في اللا وجود.
صدقني هيرجعوا.
نفسي= متخليهومش يشتتوا انتباهگ ولا توقف حياتگ عليهم لو للحظه واحده.
ومتقلقش هيرجعولگ لما يكون فات الاوان وبدأت تتعايش مع حياتگ...لأن عمرك م هتكون حابب وجودهم تاني في حياتگ.
هما خدوا قرارهم انهم هيسيبوگ ويمشوا ويشوفو غيرگ..لاسباب غير منطقيه بالمرة سابوگ ف عز ضعفك و في عز احتياجگ ليهم .
انا - تفتكر ينفع ارجعلهم تاني واديهم فرصه!!؟
نفسي = تبقى غبي...هما هيرجعوا طالبين فرصه تانيه...بس اوعى ترجع.
اوعى ترجع وتدي فرصه تانيه لناس مدتكش فرصه اولى اصلا.
الغايب ملوش امان تاني.
انا- حتى لو رجع؟!
نفسي= حتى لو رجع.
انا: طيب أنا هنام دا انت صداع ?
ونمت صحيت الصبح بدري جريت ك العادي وماعملتش تمرين عشان كده كده هتمرن اول مهوصل انجلترا
اول ما ابويا شافني بفطر
ابويا: صباح الخير يا كريشنا
أنا: صباح الفل يابابا
ابويا: هنمشي خلال ساعة اجهزا بعد الفطار
انا سكت بس فهمت ان في حاجه او سبب بس اكيد هعرف في اي بعدين
فطرت وطلعت جهزت الحاجه بتعتي ونزلت لقيت ابويا جهاز
ابويا: سيب كل حاجه هنروح من غير حاجه كل حاجه موجوده هناك
انا: حاضر
ودعت امي والجميع أنا وابويا
فعلاً ركبت العربية معا ابويا وطلعت علي القلعة وهناك اول ما وصلت
شوفت بنت جامده فشخ مع فارس
اول ما دخلت
فارس والبنت: حمد**** على السلامة ياجماعة
انا وابويا **** يسلمكم
ابويا: اعرفك فارس انت عارفة صح
أنا: اكيد انافشختهم هو الفرقة بتعتها من فترة هنا وبعدها ما شفتهمش تاني بضحك
فارس بضحك: يبني احنا كنا بنلعب معك اصلا
كلهم بيضحكو
انا: طيب مين الموزه دي؟
ابويا ضربني علي قفاية بضحك
ابويا: عشان تحترم نفسك دي المدربة بتعتك هيا وفارس
انا: احا يعني انا هكون مع الملبن دي في مكان وحد
رح ضربني تانى وقعدو يضحكو عليا ?
ابويا: الملبن دي لم تقلب بتبقا شخص تاني خالص
انا: طيب تمام اوي لم ارجع البيت هنشوف الموضوع ده مع امي
كلهم ضحكو علي اسلوبي
ابويا بثقة: أمك دي فوق راسي يبني المهم
دي اسمها الشادية عندها 37سنة
««اكيد عرفين وصفها»»
أنا: الشادية اسم صعب
الشادية: ممكن لم تقول اسمي تقولي يا نرمين عادي جدا
أنا: خلاص لو كان كده تمام من نهارده اسمك نرمين ياوتكه بضحك
وكلهم ضحكو وهي تكسفت
ابويا بجديه : يلا بينا
الشادية وفارس يلا
انا: معاد الطيارة امتا و فين مكان تحرك الطيارة الساعه كام
فارس وابويا والشادية بضحك مش محتاجين طيارة
انا: امال هسافر ازي يعني هطير في السماء
ابويا: حاجه زي كده
انا مصدوم
ابويا لي الشادية وفارس يلا
هم يلا
فجااا كلهم شكلهم اتغير معدا انا وابويا
فارس البس لبس المحاربين القناع والطقم الكامل لونه احمر وفي ايدو سيف بيلمع
نرمين: شكلها تحول علي شكل فراشه او جنيه صغيره ??
انا وقف مصدوم اول مره اشوف فارس كده وخوفني اكتر شكل نرمين
لسع هتكلم لقيت نرمين مسكتني واختفت بيا وصلنا انجلترا خلال 10دقايق بعدها بربع ساعة ابويا وفارس وصلو كمان انا كنت مصدوم جدا ومشعارف اي حصل احساس جامد في لمكان ده من غير ما اتكلم بدات ارجع اذكرياتي ودماغي لفت ومسكت دماغي من كتر الصدع وعمال اتنفض والكل جري عليا مسكني وأنا في حاجات بتروح وتجي في دماغي وذكريات كتيره جدا مش فاهم معانها ولا هيا وضحه في دماغي ومن كتر الوجع كنت بصرخ جامد وفجاا اغمي عليا
بعد 3أيام كنت نايم علي السرير في غرفة كبيره جدا وشكلها جامد فشخ
اول ما صحيت لقيت 4أشخاص بيتكلمو
ابويا
فارس
نرمين
وعم سيد صحاب جدي
كان بينهم حور كا لا اتي
سيد: هو بقالو 3أيام نايم وعمال يقول كلام مش مفهوم هو حصلو اي بظبت
ابويا : انا وصلت انا وفارس ببص علي كريشنا لقيتها مصدوم و بيبص علي القلعة ومسك دماغه وفجاا فضل يصرخ جامد وبعدين اغمه عليها من الوجع
فارس: بيفكر
نرمين كمان: بتفكر
سيد مصدوم
ابويا مش فاهم حاجه
سيد: فارس
فارس: نعم
سيد: رجع عادل البيت
فارس: حاضر
عادل: وكريشنا
سيد: انت مش هتخاف علي كريشنا أكتر مني
عادل بامر: حاضر
ومشي عادل وفارس
بعد نص ساعه رجع فارس
سيد: وصل
فارس: حصل
سيد: اتوصل مع ««شخص»» يجي المكتب بعد ساعة
فارس: اعتبرها حصل
سيد: نرمين
نرمين: نعم
سيد: خليكي جنب كريشنا اول ما يفوق كلميني فور مفهوم
نرمين: حاضر
أنا كنت سامع كل حاجه وساكت ومصدوم اصلا وازي سيد متحكم في كل دول وابويا سمع كلامها باامر انا لزم افهم كل حاجه بتحصل ومين شخص الجاي لزم اعرف كل حاجه بتحصلي اكيد معهم السبب بس كنت تعبان فشخ وصداع جامد في دماغي ف نمت تاني صحيت بليل لقيت القمر قاعده جنبي ونايمة علي كرسي جنبي
انا قومت من غير ما تحس بيا طلعت البلكونة وكنت قاعد بفكر في كام حاجه في دماغي
عند الدكتور مع سيد وفارس والظل والبرق القرمزي والمخادع وقاتل الشياطين
««تغير اسم البرق القرمزي الي نسرين عشان الناس تفهم انها بنت »»
لا ابطال بترتيب
الظل
قاتل الشياطين
فارس الموت
المخادع
البرق القرمزي ««بنت تم تغير اسمها الي نسرين»»
الشادية ««بنت تم تغير اسمها الي نرمين»»
كأن قاعدين كلهم معادا نرمين كانت عندي ومعهم الدكتور مش مهم اسمها
سيد: يا دكتور ممكن تعرفني حاله كريشنا
الدكتور: اسف جدا هو تمام جدا وصحتو جيدا بشكل كويس وكل حاجه بطيبعتها مش لاقي سبب اقولو ليكم بجد اعزراني
سيد بقلق: طيب تمام اتفضل انت
دكتور: بعد ازنك
سيد: فارس كلمت تار
««تار هو الشخص ال سيد بعت فارس يكلمها يحضر بعد ساعه اكيد عارفين وصف تار وفكرين اسمها هو مساعد الملك ♕»»
فارس: حصل هو هيكون هنا خلال دقايق
كلهم قاعدين ومش فاهمين حاجه
نرجع عندي انا
عندي انا كنت وقف بصيت علي مكان نرمين كانت نايمه رجعت نمت تاني من تعب ونمت بجد
عند سيد بعد ساعه في المكتب تار وصل
ونرمين كانت صحيت وشافتني نايم ونزلت عند التجمع
تار: مواجهة الكلام لي سيد ««حصل ايه لي بتعملي استداع فوري مش اي مشكله تافهة تعملي استدع لو مش عارف ترتب نفسك قول وانا هغيرك فور»»
سيد: الموضوع ضروري جدا أنا عملت استعد لي كريشنا هنا
تار: طيب واي المشكلة في كده
سيد: المشكله ان حصل ««««««قال حاجه حصلت معيا من اول ما دخلت لحد ما غمي عليا»»
تار بيفكر ومتوتر: هو فاق ولا لسع
نارمين: انا لسة جاية من هناك ولسع محصلش منها اي تحرك غير بيقول كلام مش مفهوم
تار: لزم بسرع وقت كريشنا يدرب كويس من نهارده وبعد اسبوع هجي بنفسي اتكلم معا لم يفوق بلاش اسالة كتيره وأنا هسال الحكماء في المملكة عن الموضوع بنفسي
الكل امرك
اختفى تار
سيد: فارس نرمين من نهارده مسواليتكم تدريب كريشنا
الظل ونسرين والمخادع وقاتل الشياطين عوزكم في مهمه
الكل تمام
في مكان في المخباة بتع شان
شان: يا جوناس
جوناس: امر موالاي عبدك بين ايدك
شان: هتحرك بكرا علي جيش الظلام وانت هتمسك مسوالية الجيش هنا لحد مارجع مش عوز اي تغير مفهوم
جوناس: تحت امر موالاي
شان: امشي دلوقتي
عندي في الغرفة صحيت تاني يوم لقيت جنبي نرمين وفارس
فارس اول ماشافني صاحيت وفوقت
فارس فرحان: حمد**** على السلامة ياوحش
أنا بتعب: أنا نمت من امتا
نرمين: من 4أيام وأنت نايم
انا عامل نفسي مصدوم: بجد
فارس: ايو ياعم فوق يله عشان نرجع التدريبات
انا: كسم كده ياعم فين ابويا
فارس: ابوك مع مصلحه في القلعة في جبل الطير هيخلصها ويرجع
««أنا عارف كل حاجه بس بستعبط وفارس بيحور عليا لي وعشان اي مش فاهم بس مع لايام هنفهم»»
انا: خلاص تمام هريح نهارده وبكرا هبد التدريبات
فارس بيفكر: مافيش وقت انهارده بليل التدريبات
انا: احا كمان بليل
نرمين بغموض: امال انت فاكر اي
فارس بضحك: هيتصدم لم يدخل
انا: ادخل فين
نرمين: مش وقتها خالص يا كريشنا المهم الساعه 7بليل تكون جاهز التدريب هيكون 7أيام متوصلة ليك في اليوم ساعة رحة فقط لا غير
انا مصدوم: هخخخخخ احا هو انا حد قلكم عليا خارق ولا حاجه
«««فارس بيبصلي وهو بيضحك عشان فارس عارف كل حاجه عني وعارف ان 7أيام متوصلة مش حاجه بنسبالي بس مش عوزها هي تلحظ الكلام ده في الوقت الحالي»»»»
نرمين مش سهله بصت علي فارس وعليا حسيت انها فهمت حاجه
نرمين: طيب هنمشي احنا وبليل هنرجعلك
انا: تمام
انا بصراحه نمت عشان أجهز المعركة دي عشان اثبت نفسي وما يتعملش مني بطاطس ??
عند فارس ونرمين
فارس: ممكن نتكلم
نرمين بحزن: عوز تقول اي
فارس: أنا عارف اني كنت غلط لم مسالتش عليكي كل الفترة دي بس غصب عني مش بيدي حاجه علي فكره كنت في مهمه حامية كريشنا لحد ما أنتي كمان اتعملك استدعاء لمهمه دي انا مش وحش ولا خوفت منك انا لسه بحبك اكتر من نفسي
نرمين بدموع: وانا كمان بحبك وبموت فيكي كنت مستنيه رجوعك انا مكنتش عارفة حاجه أنا بجد اسفه ظلمتك اوي
فارس خدها في حضنها ومسح دموعها: بس يبنتي انا مش زعلان عشان انا بحبك ب اي شكل أو على اي اساس عمري ما كنت هسيبك
هي فرحت جدا وفضلت في حضن فارس يتكلمو
عندي انا صحيت الساعه 5 وافتكرت اميرة
قولت ارن عليها وفعلا رنيت عليها
إنا: مساء الخير
اميرة:....... ساكته
أنا: الو اميرة معيا
اميرة: كريشنا صح؟
أنا: ايو يبنتي مش عارفه صوتي
اميرة: اصلا مش هو ده رقمك ال معيا ده رقم غريب
انا: اها أنا نسيت عشان انا سافرت انجلترا
اميرة: لي واشمعنا مش كنت راجع التدريب
انا: ايو بس كأن لزم اسافر عشان معيا كام مشكله مع ابويا في شغلو هنا
«««كنت لازم احور عليها دلوقتي لحد ما اضمنها في صفي»»»
اميرة: اممم المهم انت عامل ايه
أنا: تمام بخير دامك بخير يا قمر
هي بكسوف: علي فكره الهدية كانت جميله جدا وفرحت اوي بيها والخاتم عجبني بس باين عليها غالي اوي لي كل المصريف دي لو كان خاتم عادي كنت هكون مبسوطه برضو
انا: المهم إن الهدية عجبتك مش مهم السعر المهم انك مبسوطه ودي حاجه فرحتني جدا
اميرة: علي فكره انا إن انا بحبك
قالت كده وقفلت السكه في وشي ورنيت عليها تاني كانت قفلت الفون انا فرحان اوي بصراحه انها جات منها مش مني عشان ما تكسفنيش وكنت مبسوط فشخ وكنت بضحك علي تصرفاتها معيا
بعد ساعة كان عندي فارس
فارس: كريشنا
أنا: نعم
فارس: التدريبات اتجلت لمدّة يومين
أنا: لي يبني حصل ايه
فارس: في شخص عوز يتكلم معك
انا: عادي بس مين ولي يتكلم معايا
فارس: لم يوصل هتفهم كل حاجه
((«««عند تار في مكان في جبل كبير جدا ومدخل غامض»»»)))
♕«««قاعد مع شخص غامض»»»♕
تار: بس دي كل حاجه حصلت معا اول ما دخل القلعة
الشخص الغامض: كريشنا لزم يروح السحرا عشان هم عندهم كل لاجابات عن سوالك ولزم يكون مع كريشنا ماس الخلود وخاتم الموت وسيف الخلود ال معا شان لزم كريشنا يجمع الخاتم والماس والسيف وخوذة السحر من (((««ــ_____§____»»»)))
لزم يا تار 4حاجات دول يجمعهم كريشنا عشان يقدر يحارب علي عرش الملك ويحررر (((««ــ_____§»»)) من (((««ــ§___»»))) وكمان عشان يعمل كل ده لزم يكون مستعد لمواجه السحرا هم معهم المفتاح الكل اسالتك
كريشنا لزم يكون وثق من نفسها لزم تروح بنفسك تتكلم معاه وتفهمه ازي يكون وثق من نفسها مفهوم
تار مصدوم: مفهوم
عندي انا كنت قاعد مبضون بصراحه وزهقان فشخ
فجااا دخل عليا فارس
فارس: تعالي معيا يا كريشنا
انا: فين
فارس: تعالي وهتعرف
طلعت مع فارس وصلت المكتب لقيت سيد قاعد مع شخص شبه القنطور متحول الشكل اكيد عارفين باقي التفصيل عن تار))
دخلت
تار: كلكم براه بس كريشنا يفضل موجود
انا بصراحه كنت خايف
تار: لي مش وثق في نفسك يبني
أنا: أنا مش فاهم حاجه انا حياتي بعد موت جدي تحولت جدا كنت عايش مرتاح مابقتش مرتاح ولا افهم انا مين ولا اي
تار بغموض: انت عارف يعني اي الثقة أساس
او اي معنا الثقة بنفس؟
أنا: لا مش فاهم قصدك
تار: اسمع بقا
الثقة بالنفس ليه أثر جامد عليك …...وأثرها عليك
أقوال عن الثقة بالنفس....
1 -الحياة إما أن تكون مغامرة جريئة ... أو لا شيء. (هيلين كيلر)
2 -إذا لم تحاول أن تفعل شيء أبعد مما قد أتقنته .. فأنك لا تتقدم أبدا. (رونالد. اسبورت)
3 -يجب أن تثق بنفسك .. وإذا لم تثق بنفسك فمن ذا الذي سيثق بك !!؟؟
4 -إن الإجابة الوحيدة على الهزيمة هي الانتصار. (ونستون تشرشل)
مقدمة
الثقة بالنفس من الأمور الهامة جدًا في حياة الأفراد جميعًا، فهي ليست كلمةً رنانة فحسب؛ بل مصطلحٌ حقيقيٌّ يقترن بعلاقةٍ وثيقةٍ بالرفاهية المطلقة والصحة العقلية والقدرة على الوقوف في وجه التحديات والعقبات التي تواجه الشخص في حياته اليومية، كما أنها مصطلحٌ يجمع بين التفكير بالذات والاهتمام بها مع الأخذ بعين الاعتبار الاهتمام بالآخرين ومساعدتهم.
وتعددت التعريفات حول مصطلح الثقة بالنفس على مرِّ التاريخ، إلا أن الإجماع قد أفضى إلى أنها الاعتراف بالنفس وتقديرها والإيمان بقدراتها، ثم التصرف والانطلاق بناءً على المعتقدات المؤمن بها، حيث يبث ذلك شعورًا إيجابيًّا حول الفرد في نفوس الآخرين، كما أن الإنسان الواثق من نفسه يكون قادرًا على امتلاك القوة الكافية للقيام بالأعمال والمهام بمختلف أشكالها وإنجازها على أكمل وجه، فالثقة بالنفس تترتب على احترام الذات والتحلي بالشجاعة في الإفصاحِ عن المعتقدات والرغبات والطموحات.
ويعتقد البعض بأن الثقة بالنفس تتمثل بالإيمان المطلق بخلو الشخصية من العيوب والمثالية التامة والتشبث بمعتقداتٍ غير واقعيةٍ إطلاقًا، ولكن ذلك مخالف تمامًا للمفهوم الحقيقي، إذ أن المفهوم الحقيقي هو العيش في حياةٍ يحترم بها المرء ذاته مع وجود مشاعرَ إيجابيةٍ قادرة على بث الطاقة في النفس، والأفكار الإيجابية حول الذات والعالم المحيط، والقدرة على إنجاز الأهداف وتحقيق النجاح بها، وقبول الذات والاندماج مع العالم.
أولا مفهوم الثقة بمعنى أدق :
عند توضيح مفهوم الثقة بالنفس وأهميتها فيجب ذكر أن الثقة بالنفس تعتبر صفة من الصفات التي يتمتع بها الشخص المتوازن, و يمكن ملاحظة الثقة بالنفس عند تعرض الشخص إلى موقف ما، أو مع عدد من الأشخاص الآخرون. يعتقد الكثير أن صفة الثقة بالنفس هي ثقة فطرية ولدنا بها، ولكن الثقة بالنفس ما هي إلا صفة مكتسبة، ويستطيع أي شخص أن يطورها ويعمل على دعمها, حيث أن لا يمكن لأي أحد أن يلاحظ الثقة بالنفس بشكل دائم كل يوم، بل هي تظهر في عدد معين من المواقف التي يتعرض لها الإنسان، وتكون بشكل مفاجئ.
تار: فاهم حاجه
انا: انا مش عارف لي عندي احساس قوي جدا بيعافر فيا وأنا بسمعك كلامك فرق معيا كتير
تار فرحان بيقول لي نفسها
((«««كلام ــ_____§____صح جدا كريشنا ينقصها معرفة الثقة بنفس علشان يتعود علي القوة لاساسية بتعتها»»»»))
تار: يلا تمام هكمل اسمع
هنا يمكننا القول أنه يمكن تعريف مفهوم الثقة بالنفس على أنها استطاعة الفرد على فعل شيء، أو تحقيق أي هدف مهم له عن طريق التخلص من الخوف. وتعتبر الثقة بالنفس هي شعور يكون داخل الفرد، وتكون بمثابة حالة إيجابية لدعم قدرات الفرد والاستعدادات الخاصة به.
ثانيا : أسباب عدم الثقة بالنفس
تختلف العوامل التي تساهم في تدني الثقة بالنفس من شخص لآخر، " بعض الأسباب، نذكرها كما يلي:
1- الجينات:
تلعب جيناتك خلفيتك الثقافية وخبراتك في مرحلة الطفولة دوراً كبيراً في ثقتك بنفسك وقيمتها , فقد أظهرت الدراسات أن تركيبتنا الجينية تؤثر على كمية بعض المواد الكيميائية المعززة للثقة التي يمكن لي دماغنا الوصول إليها، مثل السيروتونين، وهو ناقل عصبي مرتبط بالسعادة يمكن أن تثبط بعض الاختلافات الجينية. وقد يتم توريث ما بين 25 إلى 50% من سمات الشخصية المرتبطة بالثقة.
2- تجارب الحياة الشخصية:
يمكن أن يؤدي عدد من التجارب الفردية إلى الشعور بعدم اليقين تماماً في النفس، بالطريقة التي عملنا بها في عائلتنا في الصغر يمكن أن تؤثر علينا لفترة طويلة بعد الطفولة. على سبيل المثال، إذا كان أحد والديك يقلل من شأنك باستمرار، أو يقارنك بالآخرين، أو أخبرك أنك لن تصل إلى أي شيء، فمن المحتمل أنك تحمل هذه الرسائل معك اليوم.
ومن أسباب ضعف الشخصية وعدم الثقة بالنفس كذلك:
يلعب التنمر والتحرش والإذلال دوراً كبيراً في اهتزاز ثقتنا بأنفسنا، يمكن أن يترك التنمر في مرحلة الطفولة أثراً على ثقتك بنفسك عندما يتعلق الأمر بالمظهر والقدرات الفكرية والرياضية وغيرها من مجالات حياتك.
يمكن أن تلعب الخلفية العرقية والثقافية والتوجه الجنسي فرقاً أيضاً، إذا كنت في الطرف المتلقي للتمييز، فربما تكون قد استوعبت بعض الرسائل السلبية وغير الصحيحة حول إمكاناتك وما إذا كنت تنتمي، سواء ذكراً أو أنثى.
الطفولة غير السعيدة للشخص، غالباً ما يبدأ تدني احترام الذات في مرحلة الطفولة. يرسل لنا مدرسونا وأصدقاؤنا وإخواننا وأولياء أمورنا وحتى وسائل الإعلام رسائل إيجابية وسلبية عن أنفسنا.
وضعف الأداء الأكاديمي في المدرسة قد يؤدي إلى انعدام الثقة.أحداث صعبة وفارقة في الحياة، مثل الإصابة بمرض خطير، أو فقد عزيز، أو مشاكل مالية.مشكلة صحية مستمرة، مثل: الإعاقة الجسدية.
أو الإصابة بمرض عقلي، مثل: اضطراب القلق أو الاكتئاب
ثالثا : كيف تؤثر قلة الثقة بالنفس على حياتنا :
يمكن أن يؤدي تدني احترام الذات إلى تقليل جودة حياة الشخص بعدة طرق مختلفة، بما في ذلك:
1- المشاعر السلبية: يمكن أن يؤدي النقد الذاتي المستمر إلى استمرار الشعور بالحزن أو الاكتئاب أو القلق أو الغضب أو الخجل أو الذنب.
2- مشاكل في العلاقات: قد يتحمل الشخص ذو النقد الهدّام للذات كل أنواع السلوك غير المعقول من الشريك لأنه يعتقد أنه يجب عليه كسب الحب والصداقة، أو يشكّ بالأساس في كونه محبوباً.
3- الخوف من المحاولة: قد يشك الشخص في قدراته أو قيمته ويتجنب التحديات.
4- الخوف من الحكم: قد يتجنب الشخص المشاركة في الأنشطة التي تتضمن أناساً آخرين، مثل الرياضة أو المناسبات الاجتماعية خشية أن يتم الحكم عليه بشكل سلبي.
5- يشعر الشخص بالخجل والتوتر من الآخرين ويبحث باستمرار عن «علامات» على أن الناس لا يحبونه.
6- تطوير عادات غير مفيدة، فقد يهمل الشخص أو يسيء إلى نفسه بدرجة كبيرة، ويبدأ في الاتجاه إلى سلوكيات وعادات ضارة، مثل: شرب الكثير من الكحول أو التدخين.
7- سلوكيات إيذاء النفس: يؤدي تدني احترام الذات إلى زيادة خطر إيذاء الذات، ويبدأ الشخص في عادات صحية خطرة، مثل: اضطراب الأكل أو تعاطي المخدرات، وقد يصل الأمر إلى الانتحار.
8- الإضرار بالصحة العقلية: يمكن أن يؤدي قلة احترام الذات واحتقارها إلى مشاكل مثل الاكتئاب والقلق.
رابعا أنواع الثقة:
هناك ثمانية أنواع من الثقة وهي على الشكل التالي
1- الثقة في الآخرين
البشر كائنات اجتماعية ، وهذا هو السبب في أننا نحتاج إلى الآخرين للعيش بشكل أفضل والتمتع بسلامة نفسية أكبر وعاطفية إن وجود علاقات وثيقة يعطي معنى لحياتنا ، كما أن وجود أناس موثوقين يساعدنا على أن نكون سعداء. من الواضح أننا لا نستطيع أن نثق في الجميع لأنه ، في بعض الأحيان ، يمكن أن نتعرض للأفراد الذين يريدون الاحتيال علينا ، أو احتيالنا أو الاستفادة منا ، ولكن بشكل خاص في الأشخاص المقربين الذين أظهروا لنا أننا نستطيع أن نثق بهم ، يجب أن نمنحهم تصويتًا الثقة.
والثقة ليست شيئا يأتي كمعيار ، على الرغم من أن بعض الخبراء يعتقدون أنه فطري ، على الأقل فيما يتعلق بأقاربنا ، وعندما نلتقي بشخص ما ، يجب على المرء أن يكسبه. الإخلاص والمصداقية هي بعض المتغيرات التي تزيد أو لا تثق يمكننا الحصول عليها في أشخاص آخرين.
2.- الثقة بالنفس أو الاكتفاء الذاتي
الكفاءة الذاتية هي ما يعرف عادة باسم الثقة بالنفس ، وهو مفهوم قدمه عالم النفس الأوكراني الكندي ألبرت باندورا في عام 1986 ، والذي تحدث عنه في كتابه "نظرية التعلم الاجتماعي". تتعامل هذه النظرية المعروفة مع تنظيم الدوافع والعمل الإنساني ، والذي يتضمن ثلاثة أنواع من التوقعات: توقعات نتيجة الوضع ، وتوقعات نتائج العمل ، والكفاءة الذاتية المدركة.
وغالبًا ما يتم الخلط بين الثقة بالنفس واحترام الذات ، وعلى الرغم من ارتباطها ، إلا أنها ليست هي نفسها . تقدير الذات هو التقييم العام الذي يمتلكه الشخص لنفسه ، بينما تشير الثقة بالنفس إلى تقييم الذات فيما يتعلق بقدرته على أداء مهمة وتنفيذ هدف.
إنه مفهوم يرتبط ارتباطًا وثيقًا بالتطور الشخصي ، حيث أن الثقة العالية بالنفس تتيح التغلب على العقبات التي قد تنشأ في طريق الفرد عند القتال من أجل هدف. عندما يكون لدى الشخص كفاءة ذاتية عالية ، فهي مهتمة للغاية بالمهام التي تشارك فيها لأنها تشعر بالكفاءة ، وترى المشاكل على أنها تحفيز التحديات ، وتختبر التزامًا كبيرًا بمصالحها وأنشطتها ، وتتعافى بسرعة من إخفاقاتها. لحسن الحظ ، يمكن العمل على الثقة بالنفس وتحسينها.
يعتقد باندورا أنه في ثقة الشخص بالذات ، هناك أربعة جوانب مهمة تتدخل : إنجازات التنفيذ ، التي هي نجاحات وإخفاقات التجارب الماضية ، بدلاً من إدراكها وتكرار ظهورها. تؤثر الملاحظة أو الخبرة المكتسبة بشكل خاص في الحالات التي لا يتمتع فيها الشخص بخبرة ضئيلة عند أداء المهمة. الإقناع اللفظي (على سبيل المثال ، كلمات التشجيع) والحالة الفسيولوجية للفرد ، والتي تشمل ليس فقط الأحاسيس الجسدية ولكن أيضا الحالات العاطفية ، تؤثر على كيفية تفسير الشخص للوضع.
3. كاذبة الثقة بالنفس
في بعض الأحيان ، يبدو أن بعض الأفراد يبدون ثقة عالية عندما لا يثقون في أنفسهم. هذا هو ما يعرف باسم الثقة بالنفس الزائفة ، شكل من أشكال الحماية ضد مفهوم انخفاض الكفاءة الذاتية .
يمكن للموضوعين ذوي الثقة الخاطئة في النفس أن يقنعوا أنفسهم في بعض الأحيان بأنهم يثقون بأنفسهم حتى لو لم يفعلوا ذلك ، ويمكنهم حتى أن يجعلوا من التكلم الذاتي الإيجابي لأنفسهم ، مع عبارات متفائلة.إنه نوع من الخداع الذاتي لا يحبّ التنمية الشخصية على الإطلاق ، ويسمح للشخص بالهروب من الحالة الداخلية الحقيقية للثقة بالنفس التي في كثير من الحالات وراء "القناع". و هذا النوع من الثقة يمكن أن يؤدي إلى عواقب سلبية على الشخص الذي يختبر
4- . الثقة السلوكية
لها علاقة بسلوك الشخص ، وهي قدرة الأفراد على التصرف بشكل إيجابي أو غير ذلك ، للتغلب على العقبات واتخاذ القرارات الصحيحة التي تؤثر على سلوك الفرد.
5. الثقة العاطفية
العواطف هي المفتاح لرفاه الناس ، وإدارتها السليمة تجعل من الممكن للشخص أن يكون أكثر أو أقل سعادة. مع شعبية مصطلح الذكاء العاطفي ، ليس من المستغرب أن نتحدث عن الثقة العاطفية.
وبعض الأفراد يخشون عواطفهم الخاصة ، ولكن إتقان القدرة على فهم وتفسير مشاعر الآخرين ، والقدرة على تنظيم العواطف لتفضيل العلاقات بين الأشخاص مع الآخرين ، هو ممكن مع الثقة العاطفية.
6. الثقة الروحية
يشير إلى الإيمان بأن الأفراد على الحياة التي تحيط بهم والسياق الذي ينتقلون فيه.
7. الثقة البسيطة
يعتقد بعض الخبراء ، مثل عالم الأحياء هومبيرتو ماتورانا ، أن الثقة يمكن أن تكون فطرية . هذا هو ما يعرف باسم الثقة البسيطة ، ونحن نولد معها. إنه تلقائي ، مثل الثقة تجاه والدينا. إنها كاملة وكاملة.
8. تغذية الثقة
ومع ذلك ، يمكن أن يتم تشكيل هذه الثقة البسيطة طوال الحياة ونتائج التجارب . ثم يمكننا الحفاظ على ثقة عالية في أشخاص آخرين أو قد تظهر عدم الثقة.
خامسا : كيف أثق بنفسي وماهي طرق بناء الثقة بالنفس
الثقة بالنفس هي مولد الطاقة بالحياة، فكيف نعزز الثقة في أنفسنا؟ ما عليك أن تعلم في البداية . أن الثقة بالنفس لا تولد مع الشخص وإنما هي مكتسبة ويمكن تعزيزها بل بنائها حتى من الصفر ثم يجب أن يكون لديك دافع للتغيير وحاول أن تتبع الاتي:
1 -الصورة الذاتية.
بداية صناعة الذات تبدأ من الذات نفسها، وصناعة الثقة تبدأ من تصورك أنت عن نفسك؛ فعليك حتى تبني شخصية قوية واثقة أن يكون تصورك عن نفسك إيجابي
لان ببساطة التصور الإيجابي يمنحك طموح التغيير، وحافز الفعل والصبر على المصاعب.
2- حب وتقدير الذات
هذه الصورة الإيجابية والحالمة عن الذات لا تخرج الا من تقدير لهذه الذات ومحبة لها, ويجب أن تنظر قليلا لنفسك بأنك تستحق الافضل وتحب ذاتك وتقدرها ولا تضعها في موضع مهين ولا تسيئ لصورة هذه الذات أمام الناس
3 -الثقة فيما تملك ما دمت بالفعل تملكه.
اعلم دائما أن كل إنسان له ما يميزه من علم أو طريقة في التفكير أو الكلام لكن على كل إنسان أن يدرك نقاط ضعفه وقوته، ومن يدرك ذلك سريعًا هو من يصعد سلم المجد سريعًا؛ فأنت دائما تملك ما لا يملكه الغير، وهذا هو الطبيعي؛ أن تملك معلومات ومهارات تختلف عما يملكه آخرون، وأن يختلف صوتك وطريقة إلقائك ومشيتك وطريقة عرضك.. إلخ؛ فما الذي يدعوك للخجل من نفسك ما دمت تتميز بها
4- -زيادة المعارف والتجارب.
أعط عقلك الفرصة للتعرف على الأشياء الجديدة، ولا تردد في تجربة الهوايات التي لم يسبق لك ممارستها، فكلما زادت تجاربك ومعارفك زادت ثقتك في نفسك.
5- -التواصل مع الآخرين والمرونة الاجتماعية .
فكلما زادت معارفك زادت ثقتك، وتمرن على التفاعل والديناميكية داخل الجماعة بالمشاركة في الأنشطة والمشاركة في الرأي
6- عزز معارفك وخبراتك في موضوع معين.
وستجد أن الناس سوف يحتاجون إليك بسبب خبرتك ومهارتك في هذا الموضوع، فتصبح مرجعا لهم الأمر الذي يقوي الثقة في قدراتك.
7- تجنب كثيري الشكوى والتذمر وعديمي التفاؤل.
فعليك عزيزي بمصاحبة اإلايجابيين والبعد عن السلبيين حتى ترى الحياة بصورة وبطريقة أفضل
8- القدرة على اتخاذ القرار.
عليك بالموازنة بين البدائل حتى يسهل عليك اتخاذ القرار.
9- دع الخوف والقلق.
لا تقلق نفسك، وشجع نفسك دائما با تأكيدات متضامنة أنا قادر أنا أستطيع حتى يسهل عليك الأمر و حتى وإن باءت التجربة بالفشل فيكفيك شرف المحاولة.
10- تجنب دائما مقارنة نفسك بالآخرين
تأكد بأن الآخرين لا يزيدون عنك شيئا , فكما أن لديهم مزايا فلك أنت مزايا اخرى وكما أن لديك ًجوانب قصور فلديهم مثلها
سادسا : الإيمان بمصادر القوة بداخلك
اجلس مع نفسك وصارحها وثق بأنك قادر على التحسن يوما بعد يوم .... عليك أن توقف كل تفكير يقلل من شأنك ويجب عليك أن تعلم بأنك إنسان منتج لم تخلق
عبثا ف**** عندما خلقنا لم يخلقنا عبثا انت لك هدف وغاية يجب أن تؤديها في هذه الحياة ما دمت حياً على وجه ً عليك أن تفتخر كونك ان
سان ملتزم خالفت من اتبع الشيطان وهذا في
حد ذاته من سمات الانسان العاقل الذي لا يزعزعه انتقاد من قبل آخرين، لأنك أصبحت كريشنا الذي دان نفسه وعمل لما بعد الموت، كما يجب عليك اقناع نفسك مع الترديد بأنك شخص
قوي ويجب أن تتعرف على قدراتك الكامنة في نفسك .... وأنك تملك ثقة عالية وعليك من اليوم أن تخرجها.و اعطي نفسك فرصة أخرى للحياه بشكل أفضل .... اقبل بالتحدي ولا تعتذر أبدا عن المنافسة مهما ً كانت ومهما مررت بفشل سابق بها .... تجنب قول أنا لست كفئ لهذه المنافسة أو أني لست بارعا في العمل ... بل توكل على نفسك واقتحم وحاول بكل ثقة .... حينها أضمن لك بأنك ً ستنجح بالتأكيد.
وفي النهاية افعل ما تراه صعبا لكي تجد كل الدروب فتحت لك .... فتش عن كل ما يخيفك واقتحمه ستجد بأن الخوف قد تلاشى ولا وجود له.
انا: بجد كنت محتاج اسمعك انت بكلامك وافرت كلام كتيرر عندي كنت خايف جدا بس حاليا انا تغيرت وحسيت بختلاف انا مش عارف حاجه عن حياتي بس انا مابقتش خايف وهكمل طريقي انا بجد مبسوط جدا بكلامك ريحني من تعب وتفكير كتير جدا
تار : بص يا كريشنا
عارف ليه أغلب الناس مش بتنجح وقلة قليلة بس اللي ناجحة ؟؟؟؟
انا: لا عوز اعرف
تار: لو قعدت تسمع قصص نجاح الملوك اللي كافحوا من الصفر هتسمع غرائب وعجائب وهتلاقي ما بينهم شئ مشترك مش موجود عند كل اللي فشلوا !!
عارف ايه هو السر ده ؟
انا: لا نفسي افهم
تار: السر ده هو إنهم عارفين إنها مش بالساهل وعارفين إن الموضوع هياخد وقت كبير ومجهود كبير ومش هيدب الأرض تطلع دهب.
طريقة تفكير الشخص اللي فشل متركبة بطريقة تخليه لازم يفشل !!
هو دايماً متسرع النتيجة !!
عشان كده أغلبنا ك مقتلينا بيميل للحاجات اللي بتحقق له سعادة أو متعة سريعة !!
وتلاقينا كلنا بنلتف حوالينها بسرعة وتلاقي عليها زحمة كبييييرة !!!
زي إنك تروح تاكل أكلة حلوة أو تتفسح فسحة حلوة ومفيش مانع أبداً إنك تصرف كل اللي في جيبك على الحاجة اللي هتحقق لك متعة سريعة !!
لكن أقولك تعالى اتعلم وافهم واشتغل وادرس وطبق ونفذ واغلط وصلح وخطط واصبر وطول نفسك ومتزهقش مهما حصل ومهما ضلمت هتلاقي في آخر النفق نور مش هتلاقي كتير يمشي ورايا !!
النجاح عزيز مبيروحش لأي حد
عايز تنجح ؟؟
انا: اكيد
تار: ادفع التمن لأن صدقني مفيش في الدنيا حاجة ببلاش ... هتدفع يعني هتدفع ... حتى الفشل له تمن وتمنه أغلى بكتير و**** من تمن النجاح بس احنا اللي معندناش صبر وعايزينها بسرعة !!
كل الناجحين صبروا على عقبات الطريق ... مفيش نجاح ببلاش !!
انا: معك حق وأنا مش هقبل بغير اني هنجح
تار: بغموض وصلت لي اي مع مركبه الفضاء وصلك الرد منهم
انا: احااا انا مصدوم الموضوع ده سري جدا محدش يعرف غيري انا وبس خخخخ احا ياعم انت مين بجد
تار: مش مهم انا مين المهم انت مين وفين وهتوصل امتا
انا: مبلم مش فاهم حاجه
تار: راجع كلامي كويس وهتفهم كل حاجه
أنا: هشوفك تاني؟
تار: لم تكون جاهز هكون موجود هنا
انا مش فاهم بس هو اختفاء فجااا انا لنفسي احي علي كسم ده مكان كلو بيختفي بسهواله كده
انا مع حوار لنفسي
نفسي: هو عارف كل حاجه عنك ومش بس كد لا هو كمان فاهم انت عوز اي هو قال حاجات كتيرا احنا محتاجين نسمعها
انا: معك حق بس اي حوار النظرات هو كان مفشوخ ضحك لم كنت بشرح احساسي
نفسي: مش مهم نفهم في الوقت الحالي المهم انك عرفت ازي توثق في نفسك
انا: معك حق
بعد كده دخل عليا فارس
فارس: اي ياعم بقالكم كتير
انا: هحكيلك حصل ((««ــ_____§ــ§ــ§ــ§___»»)) دي كل حاجه هو قالها بحرف
فارس: المهم أنك تقدر تطبق الكلام علي نفسك
انا: هحول يا فارس
عند تار (عند الشخص الغامض)
الشخص الغامض: عملت اي
تار: حصل $&ــ_____§____كل حاجه
الشخص الغامض: مبسوط هو بس ناقص يعمل حاجه وهي يعرف قدراتها اي ويعرف هو ابن مين ودي اصعب حاجه هتكون قدم كريشنا
تار ساكت ــ_____§____
في مكان مهجورة كان هناك موجود شأن
وحط السيف علي مكان منحوت علي مقاس السيف وطلع نور جامد جدا وفجاا فتح بوابة كبيرة جدا وشكلها اسود في اسود
دخل شان والبوبة اتقفلت
شخص: انت هنا لي وعوز اي
شان: عوز قائد الجيش انا شأن
الشخص: اهلا بالملك شان اتفضل
وتفتح بوابة كمان لشان دخل منها قدام قائد جيش الظلام
تعريف جيش الظلام
(((««جيش اسمو جيش الكلاسيك جيش بحجم كبير جدا وكل جنودها سود طين ومعهم معدات شوكيش وسيوف تقيلة فشخ وما فيش حرب أو مدينة دخلوها وما اغتصبوش حريمها وبناتها ودمروها جيش مرعب جدا وكل هدفهم تدمير العالم»»»))
القائد او الملك بتعهم قاعد علي كرسي كبير فشخ وشكلو اسود طين والكرسي كلو ددمم ومكان يرعب اصلا
القائد: قول عوز اي يا شأن وجاي هنا لي تانى
شأن: انا قتلت سمير وكنت محتاج الجيش عشان ادمر الملك والجيش بتعهم واحتل العرش مرة اخري
القائد بيضحك جامد
القائد:امم انت قتلت سمير صح هههه وضحك تاني
شأن بغضب:ايو قتلت سمير
القائد بيزعق:روح ياشان أنت مش مستعد عشان انت متعرفش ان ((«««ــ_____§ــ§ــ§»»)!موجود بيضحك بصوت عالي ولزم ده كمان يموت انت اتغفلت يا شان والملك لم يتغفل يبقا مايستهلش يحكم تاني روح هاتلي راس (((««ــ§___»»»)وقتها هفكر اساعدك
شان:متعصب وغضبان وقال ازي ازي الوريث موجود انا قاتل سمير بي ايدي
القائد: الوريث موجود ياشان والماس قريبا منها جدا وهو خلاص قرب يوصلك ياشان هو هيقتلك عشان يقدر يسحب منك سيف الخلود لو هو جمع سيف الخلود والماس وخوذة السحر وخاتم الموت انت عارف هو هيعمل اي كويس
شان بضعف: والحل اي
القائد: تقتل الوريث
شان: هعرفها ازي
القائد: لم هيكون قريبا منك هتلاقي لون السماة اتغير وهتلاقي العصفير كتيرا و رياح شديدها
شان: هو ابن مين
القائد: مش مهم ابن مين المهم يموت غير كده انت هتموت
شان متعصب وغضبان: هقتلك هقتلك بصوت عالي
القائد: سمير لعب في عقلك عشان الوريث يعيش بسلام وعرف يخليك بعيد عن الوريث كنت فكرك اذكي من كده بس انت طلعت ولا حاجه يا شان ضعيف
شان متعصب ومولع علي اخره وغضبان بطريقة صعبة
((««القائد بيعمل كده مع شان عشان يستغل شان ويقتل الوريث لم يحصل كده جيش الظلام هيبدا يتحرك في نواحي العالم ويقتل ويدمر العالم كلها»»))
عندي انا كنت قاعد في الغرفة بتعت القلعة وبفكر وفاجاة نمت على نفسي ودخلت حلم
في الحلم
شخص قاعد قدام مني بيقول
««بعد يومين هتكون مركبة الفضاء وصلت عندك »»
فاجاة صحيت تاني بس تعبان فشخ وعنيا وجعاني جامد وحسيت جسمي غير الاول وما بقتش عارف افرح ولا ازعل
بعد شوية دخل عليا فارس ومتوتر
فارس: تعالى بسرعة يا كريشنا
نزلت معا من غير كلام
انا: في اي ياعم جيبني وراك كده لي بسرعة
فارس بصدمة اصل»»
هناانتهي الجزءالسابع وشكر جدا كل شخص قدر تعبي وقال كلمة حلوة وشجعني التعليقات بتفرق معيا جدا وبتشجعني أكتب وكمان بتديني دافع اكملك
كتابة يعني انا بكتب حاجه كويسه مفروض ما تستخسرش فياتعليق عشان احسن من نفسي ????
الجزء الثامن
من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا ??
????????????????
((««انا هخد فكرة الوحوش من قصة سيزار من السلسلة الخامسة قصة الحرب والجنس والغموض السلسلة الخامسة ((المبعوث)) قصة جامده فشخ وبصراحه ابدع فيها مازن بشكل جامد وانشاللة **** يقضيلو الجيش علي خير ويرجع احسن من الاول
الفكره اني هخد بس فكره الوحوش بس مش نفس لااحدث ولا نفس اسلوب السرد هتبقي مختلفة شويه تابع معيا وهتافهم))
????????????????
أنا بصراحه مش لاقي تشجيع خالص منكم نهائيّ عشان اكمل القصة في قصص كتيرر بتخد حقهه وذياد وبفكر ان اوقف القصة بعد السلسلة الاولي عشان اللي بيشجعني اكتب هو تشجيعك ليا ونقداك ليا عشان احسن من مستوايا شكرا جدا الناس بتقول كلمه حلوه ليا ??
????????????????
««المقدمة »»
كبرنا بهدوء ..
كبرنا لدرجة أننا لم نعد نبحث عن أصدقاء جدد أو حتى على أشخاص يحبوننا و نحبهم..
كبرنا لدرجة أننا نرتدي نفس الملابس لأسبوع و أسبوعين متتالين دون أن نشعر بالحرج ...
كبرنا لدرجة اننا أصبحنا نخاف على أهلنا بدلآ من الخوف منهم..
توقفنا عن مجادلة أحد حتى وإن كنا على صواب.. أصبحنا نترك الأيام تثبت صحة وجهة نظرنا..
كبرنا لدرجة أننا لم نعد نتحدث مع أحد عما يحدث معنا ولا عما يؤلمنا ونداوي جراحنا بأنفسنا..
كبرنا وأصبحنا نفرح بصمت ونبكي بصمت ونضحك بابتسامة..
لم نعد نهتم بنوع الهاتف الذي نمتلكه و لا نوع السيارة أو رقمها ... دون أن نخجل مما نملك..
و لم نعد نتأثر بمعسول الكلام فنحن نريد أفعالآ من القلب..
كبرنا و أصبحنا نعطي صدقة للفقير و نساعد المحتاج رغم ضعفنا ..
كبرنا و عرفنا أن المظاهر خداعة، و تعلمنا إنه ليس كل ما يلمع ذهباً، و أن حبل الكذب قصير و أصبحنا نعرف من يضحك علينا بل ونتركه يصدق نفسه بأنه أستغفلنا..
أصبحنا نعرف متى نسامح و لا ننتقم و متى نتغابى و تعلمنا ألا ننتظر أي شيء من أحد ولا نتأمل بأحد بل تعلمنا كيف نكتفي بأنفسنا..
تعلمنا متى نثق و بمن نثق...
كبرنا..
نعم كبرنا و كبرنا بهدوء و على الأجيال الجديدة من الأبناء و الأحفاد و الأجيال قراءة هذه المعاني و فهمها."!!
البدية ꧁꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧂꧂
شأن بغضب:ايو قتلت سمير
القائد بيزعق:روح ياشان أنت مش مستعد عشان انت متعرفش ان ((«««ــ_____§ــ§ــ§»»)!موجود بيضحك بصوت عالي ولزم ده كمان يموت انت اتغفلت يا شان والملك لم يتغفل يبقا مايستهلش يحكم تاني روح هاتلي راس (((««ــ§___»»»)وقتها هفكر اساعدك
شان:متعصب وغضبان وقال ازي ازي الوريث موجود انا قاتل سمير بي ايدي
القائد: الوريث موجود ياشان والماسة قريبا منها جدا وهو خلاص قرب يوصلك ياشان هو هيقتلك عشان يقدر يسحب منك سيف الخلود لو هو جمع سيف الخلود والماس وخوذة السحر وخاتم الموت انت عارف هو هيعمل اي كويس
شان بضعف: والحل اي
القائد: تقتل الوريث
شان: هعرفها ازي
القائد: لم هيكون قريبا منك هتلاقي لون السماة اتغير وهتلاقي العصفير كتيرا و رياح شديدها
شان: هو ابن مين
القائد: مش مهم ابن مين المهم يموت غير كده انت هتموت
شان متعصب وغضبان: هقتلك هقتلك بصوت عالي
القائد: سمير لعب في عقلك عشان الوريث يعيش بسلام وعرف يخليك بعيد عن الوريث كنت فكرك اذكي من كده بس انت طلعت ولا حاجه يا شان ضعيف
شان متعصب ومولع علي اخره وغضبان بطريقة صعبة
((««القائد بيعمل كده مع شان عشان يستغل شان ويقتل الوريث لم يحصل كده جيش الظلام هيبدا يتحرك في نواحي العالم ويقتل ويدمر العالم كلها»»))
عندي انا كنت قاعد في الغرفة بتعت القلعة وبفكر وفجاا نمت على نفسي ودخلت حلم
في الحلم
شخص قاعد قدام مني بيقول
««بعد يومين هتكون مركبة الفضاء وصلت عندك »»
فجااا صحيت تاني بس تعبان فشخ وعنيا وجعاني جامد وحسيت جسمي غير الاول وما بقتش عارف افرح ولا ازعل
بعد شوية دخل عليا فارس ومتوتر
فارس: تعالى بسرعة يا كريشنا
نزلت معا من غير كلام
انا: في اي ياعم جيبني وراك كده لي بسرعة
فارس: اصل««فريقنا وقع مع وحش في الغابة»»
انا: طيب اي المشكلة ما يقتلو الوحش ده
فارس: المشكلة مش كده المشكلة الوحش خطير جدا
((تعريف الوحش
وحش ساحرة الشرة علي شكل إنسان الوحش كامل من فوق لي تحت اصفر ومع سيف يقدر يحاربك الوحش قوي جدا لزم عشان تقتل الوحش يكون مجموعة مكونها من 5إبطال الوحش بيكون مكتوب عليها مستوي من 1ل 5اصعب مستوي 4و5 الطاقه بتعت الوحش بتكون ظهارة قدامك مستوي 100
انت ممكن الوحش يموت في اول هجوم وممكن يفضل يهاجمك بطريقة صعبة جدا
بس لم الوحش يموت بينزل مكانها كنز الكنز بيكون فيها سيف الوحش وفيها هدية انواع أسلحه بتكون أسلحه جامده عبارة عن سيوف بااشكل مختلفة
في انوع «شاعة اسهل نوع»نادر نوع متوسط »اسطوري » نوع جامد فشخ وهينفع في المعرك مع جيش الظلام)))
انا: طيب هانعمل اي انا مش بعرف امسك السيف
فارس؛: هنروح أنا وانت ونرمين هم هناك 4 هنكملهم انا ونرمين وأنت هتفرج عشان تعرف تعامل بعد كده لم تطلع معانا المهمات دي
انا: هي دي المهمات بتعتكم
فارس: ايو ياعم وفي انوع وحوش تانى هتعرفها بعدين
انا: طيب يلا بينا
فعلا وصلت انا وفارس ونرمين خلال 10دقايق علي اول طريق القلعة شوفت الوحش بي ياهجم لابطال
الظل والمخادع وقاتل الشياطين ونسرين
ببص علي فارس ونرمين لقيتهم عند الوحش مستوي وحش كان 1 وكان مستوي الطاقه 80يعني لابطال ضربو 20 بس من الوحش
بس احاا الوحش كان 80 خلال دقيقه بقي 15 وببص علي لابطال احااا بيفشخوو الوحش في دقيقه كان وقع واختفااا وظهر مكان الوحش كنز اصفر
مشيت نحيتهم لقيتهم بيفتحو الكنز
فارس: خخخخ احا سيف الوحش اسطوري ««بفرح جامد»»
الظل: اخيرن ياعم مهمه كويسه
كلهم مبسوطين وانا مبلم مش فاهم حاجه
إنا: هو أي ده يا جماعة
فارس: بص ده سيف ساحرة الشرة جامد جدا هينفع في المعرك ضد جيش الظلام
أنا: شايف السيف بصراحه شكلها اصفر بيلمع وباين انها فشيخ
أنا: عوز انزل التدريب
فارس: انت حاسس انك جاهز
انا: جاهز ياخويا
في القلعة
فارس ونرمين
جاهز يابطل
انا: جاهز يلا بينا
طلعت معهم في مكان فوق القلعة بس بعد دقيقه فارس حط مفتاح ?أصفر وبيلمع علي مكان منحوت علي شكل المفتاح
وفتح باب كبير جدا علي نظام غرفة دخل فارس ونرمين و انا ورهم ومش فاهم حاجة بس مبهور جدا
بس فاجاة الغرفه نزلت بينا انا كنت مرعوب من بيحصل الغرافة بتنزل بشكل سريع جدا
بعد تقريباً 15دقيقه وصلت وبنفس المفتاح فتح فارس الباب
هم نزلو بيبصو عليا انا نزلت بس احاا شخرت المكان كبير فشخ وكلو أسلحه احا ده مش حاجه قدام الساحة بتعتنا في القلعة في مصر وطول بعرض جامد وارتفاع جامد فشخ وفيها صنديق كتيره جدا بنواع مختلفة انا
انا: هخخخخ احا ياعم اي ده دي دولة جوه دولة
فارس بيضحك: يبني دي ولا حاجه اصلا دي لو نزلتها في النهار هتصدم اصلا بتكون كلها جيش مرعب هنا بيتدرب
انا مصدوم
ونرمين بتضحك
انا: طيب اي نظام التدريبات هنا ياعم انت وهيا
نرمين: بص يا كريشنا موضوع قوتك ال انت خفيها علي النااس كلها هنا مش هينفع معك لزم هنا طلع كل قدراتك وموهبك كامله وانت اصلا القوة الخارقة عندك مش بمستوها يعني بلاش جو الحوارت هنا
انا وفارس مصدومين هي عرفت ازي
انا ببص علي فارس بزعل عشان هو عارف كل حاجه عن الموضوع ده
فارس حس انا عوز اقول اي وقال
فارس: لا ياعم مش انا الل عملت كده عيب عليك عمري ماقول حاجه انت مش عوزني اقولها
نرمين بتضحك
نرمين: كريشنا انا نصي انسانه ونصي جني زي ما انت سمعت عني وشوفت تحولي صح
انا مصدوم: صح
نرمين: انا بقا من قدراتي أقرأ اللأ فكار
انا مصدوم
نرمين: وكمان عارفه كل حاجه عنك وعارفة موضوع المركبة الفضائية وعارفة كمان الموضوع الشغالك من مبارح
انا مصدوم: موضوع ايه
نرمين: موضوع الحلم يا كريشنا بس انت هتعرف معانا بعدين ما تخليش حاجه زي دي تشغلك من دلوقتي
انا بفكر
احا انا قعاد مش مستوعب كل كلام ده ده كمان تار قارئ افكري عشان كده عرف موضوع المركبة الفضائية يعني انا مع ناس مش سهلة
نرمين: متشغلش بالك هتعرف كل حاجه في وقتها
المهم انك هنا تستعرض كل قوتك
فارس: كريشنا جاهز
انا: يعم جاهز يلا مش فارقة حاجه
نرمين: عوزك تستعرض كل قوتك دلوقتي
انا: حاضر
فعلاً بدات استعرض قوتي بدات اجري بكل سرعة واطلع اطنط علي الحيطان واجري بسرعة كبيرة ونط من امكان كبيرة جدا واطلع وانزل بسرعه كبيرة
فارس بصوت عالي: كريشنا تعال
رحت عندهم وانا ولا كاني كنت بعمل حاجه:
نرمين: هو ده آخر مستواك بصدمة
فارس: هو مابيعرفش يعمل غير كده اصلا
نرمين بزعل: فارس استعرض قواتك
ببص جنبي لقيت فارس اختفاء
بص علي فارس ومصدوم
عند فارس
بيجري بسرعة البرق ومع السيف وبيرفع ايدو يرتفع لي اخر الساحة وينزل بسهوله جدا وبيختفي بسرعة كبيرة ويظهر في اماكن بعيدة جدا ومكنتش اصلا شايف غير الظل بتاعه وبيعمل حركات بسيف بطريقة صعبة جدا
نرمين: فارس بصوت عالي فشخ
فارس فاجاة كأن جنبي انا تصدمت وبعدات خطوه بعيد
فارس بيضحك: تعال يبني مالك
نرمين صدمتني اكتر: فارس ما ستعراضش كل قوتو ياكريشنا
انا: خخخخخ احا كل ده ولسع
نرمين بغموض: دي عشره في المية من قوتو
انا: هخخخخخ احا اي ياعم انا مش قادر اكمل التدريب من الصدمه
نرمين: أنت عندك قوة يا كريشنا مثلا يعني ممكن تطير وممكن كمان تجري اسرع من فارس وممكن تختفي وتظهر احسن مني ومن فارس انت جوه منك قوة كبيرة جدا بس ركز في كلام تار افهم معنا الثقة بنفس وكل حاجه هتبقي سهله جدا
انا بسمعها ومصدوم
فارس: نرمين بتقول الحقيقه يافارس
أنا: هو في حد اقوي منكم ولا اي نظام
فارس: انا ونرمين اقوة اتنين في القلعة
انا: تمام في حاجه تاني ولا
نرمين: لا هنبدا التدريبات جاهز
انا: متوتر جاهز هو نهار ازرق اصلا?
فارس: شايف اخر الساحه
انا: لا مش شايف يعم كبيره فشخ هشوف اي
فارس: عوزك تروح وترجع 10مرات في 15دقيقة
انا: احا انت بتكلم جد
فارس بنظرة جد: انت لسع هتكلم يلا
انا خوفت وطلعت اجري بكل قوتي بسرعه رهيبة
وخلصت 10مرات بس في ساعة
انا بتعب اول مره اتعب من اول حياتى وبنهت جامد
انا: مش قادر استحمل تاني
نرمين: مافيش رحة هنا قولتلك قبل كدا يلا ارجع من لاول بسرعة
أنا بصراحه خوفت من شكلها وتصرفاتها طلعت اجري بس احا دا بقيت أسرع من لاول وضح جدا عليا
خلصت 10مرات في 40دقيقة
فارس: عاش يابطل يلا كمل
وفعلا جريت تاني بس اسرع من الاول وفعلا خلصت في 20دقيقة
فارس: عاش ياوحش كمل
انا كنت بموت حرفيا ومش قادر اتكلم
وفعلا بدأت من جديد وبسرعة احسن من الاول وفعلا خلصت في اقل من 15دقيقة
فارس ونرمين مبسوطين جدا
نرمين: عاش عليك بجد وحش
انا مش قادر اتكلم وحالتي حالة
نرمين: التدريب التاني شايف آخر الساحة بس مش على لارض
انامصدوم بتكلم بي العافية: احا امال تقصدي اي
فارس: آخر الساحة لا فوق يا كريشنا☝
انابتعب: وهي ليها آخر أصلا وهعملها ازي دي
نرمين: ومين قال انك هتجري انت هتحول انك تطير
انا بتعب: وهعمل كدا ازي حضرتك
فارس وقف قدام مني وقال: بص ياكريشنا حول انك توقف كده وتامل إنك بتجري بسرعة كبيرة أوي وحول انك ترفع درعك فوق ودرعك التاني في جنبك وحول تحس بنفسك وأنت طاير زي كده وفاجاة طار فارس واختفي ومن غير مالحق ابص كان وقف جنبي وانا حرفيا كنت مصدوم وتعبان فشخ وكنت خايف من نرمين وشكلها بصراحه
عملت زي ما هو قال وفضلت اتامل بتع ساعة ونص وتقريبا تعبت والشعور عندي اتغير وحسيت اني بطير ببص لقيت نفسي فعلاً بطير بس فاجاة وقعت علي ضهري بسرعة كبيرة وتخبط جامد لدرجة جسمي وجعني فشخ
نرمين: لزم عشان تغلط تدفع الحساب
انا: بتعب عملت اي انا
فارس: انت المفروض انك تكون ميت اصلا انت وقعت من ارتفاع عالي أنت لو كنت ركزت في ثقتك في نفسك وما خوفتش كنت زامانك بطير بسهوله جدا
انا : ممكن راحة
نرمين: مش وقتها قوم جرب تاني
وفعلا قومت وعملت اتامل بعد ساعة قدرت اطير أكتر من اللي مره فاتت بس وقعت تأني كنت مفشوخ وبتوجع بصعوبة بس هم كانو مبسوطين بيا انا ومفشوخ بس دوست علي نفسي كملت بعد 5ساعات قدرات اطير بشكل فشيخ وصلت آخر الساحة وكمان عرفت ازي انزل بسرعة واطير بعرض وبطول وكانت حاجه جديدة عليا وكنت مبسوط جدا وحسيت اني بقيت مختلف جدا عن لاول
فارس ونرمين مبسوطين
فارس: يلا عاش ياوحش
انا بتعب: التدريب الجاي اي
نرمين: إنك تحارب بسيفك بس أنت وبتجري بسرعة كبيرة وحول انك تقدر تحول جريتك الي طيران انت وفي ايدك السيف
نرمين : امسك السيف ده اسطوري سيف جامد
انا: مش هو السيف ده بتع الوحش
فارس: ايو يلا أبد
انا من غير كلام بدأت اعمل كل حاجه بنفس التفصيل بعد تقريبا7ساعات قدرت اعمل كل حاجه زي ماهي قالت بضبط وكنت مبسوط فشخ
فارس مبسوط: خخخ احا يعم انت ببتعلم بسرعه كبيره فشخ
نرمين: يلا ارتاح شويه وبعدين نكمل
انا سمعت كلامها من هنا ورميت جسمي علي لا ارض من هنا وكنت مفشوخ حرفيا وهيا وفارس بيضحكو عليا
انا وتعبان فشخ: انا هموت واكل جعان فشخ
فعلاً كان في باب علي جنب في الساحه دخل منها فارس وطلع بي انواع اكل كتيره جدا وانا مسدقت تقريباً كنت بأكل زي الوحوش بضبط انا بقالي هنا معهم 4ايام ما اكلتش حاجه ولا اشربت حاجه ولا نمت بس ماكنتش حاسس بنعس عشان انا اصلا مش بنام غير ساعتين او اقل كمان ومعرفش السبب
بعد ساعة تقريباً
نرمين: جهاز
انا بثقه: جاهز اي التدريب الجاي
فارس: فتح باب وطلع منها وحش مربوط بسلاسل وشكلو زي الوحش ال تقتل ساحرة الشر
انا مصدوم: وإنا ده هعمل معاه اي
نرمين: ده وحش مستواه 1 يعني سهل جدا
انا: ده لسع الطاقة بتعتها 100 هتعامل معها ازي أنشأ **** ده
فارس: أنت هتحول تصد هجماته وتضربها كل ضربة منك هتبقي اصعب من القبلها يعني ضربك علي توالي هسيبب ضرار الوحش فهمت
انا: ايو تمام فهمت
وفعلا بدأت اعمل كده وبدأت اضرب الوحش بس هو كان بيضربني وكنت بصد وفعلا بعد 5ساعات معرفتش انزل من طاقة الوحش غير 2في الميه وفاضل 98
وكنت مفشوخ حرفيا
نرمين: بغموض ونظرة تافهم: عاش عليك المهم يا كريشنا إنك تقدر تستخدم قوتك مع الوحش
انا هنا ركزت و فهمت قصدها. وفرحت وطلعت اجري بسرعة كبيرة جدا علي الوحش واطير حوالين الوحش فعلاً خلال ساعتين كنت قاتل الوحش وظهر مكان الوحش كنز اصفر
نرمين بفرح: عاش يابطل افتح الكنز بقا نشوف حظك اي
انا بفخر: فتحت الكنز شوفت خوذة ودرع حديد صلب وشكلهم اصفرجدا بيلمع ا
لقيت نرمين وفارس فرحنين فشخ
انا: هو اي دول كمان
فارس: بص يا كريشنا دي خوذة الوحش ودرع الوحش اسطوري يعني حاجه فشخ بنسبالك وكمان اسمهم معدات الصيد يعني انت معك سيف الوحش اسطوري والخوذة وكمان الدرع يعني معدات الصيد معك اسطوري كلها
انا مصدوم&: وهيفيدوني بي اي
نرمين: لم تطلع مهمات صيد الوحش هتلبسهم عشان تسبب ضرار الوحوش بشكل سريع جدا والدرع حماية ليك من ضربات الوحش مستويات العالية 3و4و5
وكمان ليهم استخدام تاني هتعرفها بعدين فاهم
أنا مستغرب: فاهم اي التدريب بعد كده
فارس: هنفضل نتدرب مع بعض نفس التدريبات دي لحد ماتكون خلاص قادر على استخدام قوتك بشكل كويس
انا: تمام
فضلت لمدّة 7أيام علي توالي معهم علي نفس التدريبات وفعلا كنت بتحسن بشكل كبير وكويس جدا
نرمين: عاش يابطل بجد عاش ليك انت ابداعت معانا
فارس: اخويا ال مشرفني عاش يابطل بجد شابوة ليك
انا: شكرا علي تشجيعكم في قلبي بس عوز افهم حاجه كده لحظته فيكم
هم بيبصو لبعض بستغراب
نرمين: حاجه اي دي
فارس بتوتر: قصدك اي
««انا كنت ملاحظ انهم ديما مع بعض وبيبصو لبعض بنظرات حب وكمان حسيت في حاجه بينهم بس محبتش احرجهم»»
انا: هو انتي يانرمين اقوي من فارس صح
نرمين وفارس حسبتهم ارتاحو
نرمين: ايوه صح وانا كمان اللي كنت بدرب فارس
فارس: كنت بتفشخني يسطا زيك كده بضحك
أنا حبيت اعمل جو: بصراحه ماكنتش متوقع ان الجمال ده كله يبقا بشراسه دي
فارس كان بيضحك: لم نفسك احسن اعملها معك
وهي مكسوفة
أنا : لا ياعم وعلي اي انا مفشوخ خلقي اصلا
فارس وهيا بيضحكو عليا
فارس يلا بينا
وفعلا طلعنا وصلنا فوق بعد 15دقيقة وكان الغرفة بتطلع بسرعة كبيرة
وصلت الغرفة بتعتي وترميت على السرير ونمت من تعب ولارهاق
في المخباة اللي في روسيا عند شأن
شان وصل المخباة وهو متعصب فشخ
جوناس شاف شأن متعصب بطريقة دي وخاف يتكلم معاه
شأن: جوناس
جوناس خايف: نعم مولااي
شان: كام عدد الجيش اللي موجود هنا والخلية التانيه
جوناس: العداد هنا وصل 17م وفي الخلية 30م
شان: يعني معانا 47مليون
جوناس: فعلاً كلامك صح
شان: عوزك تجمعهم كلهم في الخلية وتشرف علي تدريبهم ب نفسك مفهوم
جوناس: مفهوم موالااي
بعد يومين في القلعة في انجلترا
عند فارس قاعد مع الفريق وسيد
سيد: حصل ايه في تدريب كريشنا يافارس انت ونرمين
نرمين: كان ممتاز جدا
فارس: هقلك كل حاجه بتفصيل حصل من اول مادخلنا الساحة ((««♡♡♕꧁꧁꧂» ꧂«»))
قال كل حاجه حصلت معايا هناك
سيد مبسوط: تمام عاش عليكم بجد
كده مستوي كريشنا احسن عوزكم تكملو معا كده لحد ميوصل لي مستوه الحقيقي وبعدين ندخل في نوع التدريب التاني
فارس: تحت امرك
عندي انا كنت قاعد وبفكر مع نفسي
انا: لامور بقيت صعبه جدا وكل حاجه اتغيرت ومفروض أكون شغال في مشروعي وحلمي بس كل حاجه اتغيرت
نفسي: مش يمكن خير ليك وهو مستواك اتحسن جدا
أنا: بس انا مش عارف ولا فاهم حاجه خالص كل حاجه هنا غامضة
نفسي: انت مستعجل لي سيب كل حاجه مع الوقت
أنا : كلامك صح جدا بس انا خايف جداً
نفسي: انت خايف من ايه مش شايف هم كانو مصدمين من مستوك ازي انت ركز في ثقة في نفسك هتكون كويس
أنا: انت شايف كده؟
نفسى: هو في غير كده اصلا
ووفعلا لحظت ان قوتي بتكون كامله لم اكون واثق في نفسي
بعد مرور ايام وكنت بنزل الساحة وبدرب نفس التدريبات وكنت بتعب فشخ
سيد كان جاي الغرافة عندي وبيخبط علي الباب
انا: اتفضل ادخل
دخل سيد
انا: تع ياعم سيد عامل ايه
سيد: تمام ياكريشنا عامل اية
انا: تمام الحمد****
سيد: كريشنا أنت هترجع مصر نهارده كون جاهز
انا: بفرح اخيرا
سيد: المهم يا ابني تكون عادي جدا وما تستعملش قوتك لي اي سبب مفهوم
انا: مفهوم
انا كنت بجهزا نفسي
عند سيد بيتكلم مع الفريق
سيد: ها فهمتو شخصيه كريشنا
الكل كل حاجه تمام
سيد: كريشنا عندها غموض بس عوز اسمع كل حاجه عن كريشنا عشان تار كلمني ومحتاج يعرف تعريف الشخصية كويس
((««وكمان القراين يعرفو شخصيه كريشنا ويعرفو هم بيتعاملو مع اي»»))
نرمين: كريشنا عنده قوة ملاحظة شديدة صعب انك تخدعه بيقرا المكتوب ف عنين اللى قدامه بيعرف انت بتفكر ازاى ولما بيتعرف ع حد بمجرد انه يقعد معاه ربع ساعة بس بيعرف شخصيته وطريقة تفكيره وكلامه كدب او حقيقة ... ?
بيربط الاحداث ببعض بطريقة ذكية لحد م يوصل للحقيقة وتقريبا الصفات دى مرهقة بالنسباله اوى بتخليه ديما بيفكر وبيكتشف حاجات اكتر بالتفكير وربط الاحداث وده مش سهل بس دى ميزة **** كرمه بيها ....
فارس: مفتاح قلبه يكمن في الصراحه والثقة و والتفصيل عشان بيعملو معا تأثير كويس
الظل: يتميز كريشنا بالجسد القوي والمرونة الكبيرة، والقدرة العالية على تحمل التعب والإرهاق والضغوط في التدريبات، ويكره التسول والبطالة، ويتميز بالصدق في أحاسيسه ومشاعره إلى حد كبير، ومؤمن بالصراحة، محب للآخرين، عاشق لجمال المنظر والترتيب، كما يتميز بالحماس في أداء التدريبات دون ملل أو ضجر، ويميل الى البعد عن الناس والعلاقات الاجتماعية والوحدة؛ بسبب شعوره بعدم الارتياح والثقة بالكثير من الناس، لا يستسلم للأوهام والأحلام، بل النظام والتدريبات والمنطق والدأب المستمر،
نسرين: يعتبر كريشنا من الشخصيات القوية التي يمكن اللجوء إليها لأخذ النصائح والحكم، وبالرغم من أن المظهر الخارجي لكريشنا يوحي بعدم المبالاة والهدوء، إلاّ أنه يخفي مشاعر عميقة عن الآخرين، بسبب الواجبات والمسؤوليات الكبيرة التي تقع عليه، وسعيه الدائم إلى تحقيق مطالبه في فترة زمنية قصيرة.
قاتل الشاطين: كريشنا من المفكرين من يميلون إلى النقد، ويأخذون وقتاً كبيراً قبل اتخاذ أي قرار، كما يميل إلى الترتيب وتنسيق أموره مبتعد عن الفوضى، وهو شخصية جادة تحب التفاني بالعمل، يبتغن بذلك الحصول على ما يريد وقد يقضي لياليه بلا نوم ليكمل إنجاز مشروعه
المخادع: ، كما يتميز بالحس الفنيّ المميز لديه فيعبر عما في داخلها من خلال الجري المستمر أو التدريبات أو التفكير، ويلجأإلى التدريبات كنشاط للترفيه عن النفس وهروباً من الواقع، ويتميز كريشنا بذاكرته القوية، وتعدّ الذكريات عندها نافذة للترويح عن النفس، ولا يخذل كريشنا الآخرين، فهو مخلص لمن هم حوله، وصبور أيضاً، ويحاول باستمرار العثور على الخير في الناس، ويمنحهم الوقت الكافي لإصلاح تصرفاتهم إذا لزم الأمر، هذا عدا عن حس المسؤولية الموجود داخله ومحط ثقة الآخرين، فلا يحب كريشنا خذلان أي أحد، بل يريد أن يعلم الجميع بأنه موجود دائمًا لمساعدتهم بغض النظر عن السبب، كما يتميز كريشنا بتواضعه في معاملته مع الآخرين، وذلك لا يمنعه من الافتخار بإنجازاته دو إلى الفخر
سيد مصدوم من بيسمعه عشان هم حللو شخصيتي براعة بجد وهو مصدوم
سيد: واي عيوب كريشنا اي
فارس: -عيوب كريشنا المزاجية، وعدم الارتياح والثقة للكثير من الناس، وهذا ما يجعل اختلاطه بالآخرين صعباً، كما أنه يميل الى الوحدة، والغموض، وشدة التدقيق على كل فعل حتى لو لم يكن يستحق، والحاجة الى التسلسل والتدرج في التعامل مع الآخرين، حتى يطمئن ويرتاح لهم،
نرمين: كما أنه خجول، ومخادع، وبارد المشاعر، ويوجه النقد القاسي الذي يجعل الكثير من الناس تنفر منه، وردود أفعاله سريعة، كما يحرص على التحفظ ويشدد على التجريب، والتأكد من صحة كل شيء، ويعتمد كريشنا فقط على العقل في اتخاذ قرارته ويبعد عن العاطفة، مما يجعله ذلك قاسياً في قرارته وردوده، ويجد الصعوبة الكبيرة في اختيار الأصدقاء والأشخاص المقربين. كما يفضل الروتين اليوميا والتمسك بحلمها
الظل: كما أنه أناني ويصر على الرفض في حالة عدم اقتناعه، ولا يستطيع كريشنا على التعبير عن مشاعره بشكل مناسب ومثالي، لذلك يبدو صعبَ الفهم ومحافظاً،
نسرين: كريشنا شخصية قلقة ومتوترة في كثير من الأحيان، وعنيدة، إذ من الصعب على الآخرين تغيير رأيه في حال اعتقاده بأمر ما، وفي كثير من الأحيان قد يشعر بالإحباط بسهولة بسبب أمور بسيطة،
قاتل الشاطين: وبما أنّ شخصية كريشنا تميل إلى المثالية، فمن الممكن أن ينهي الموضوع بالفشل، ولا يسعى لإكماله في حال أحسّ بأنه غير مكتمل ومثاليّ.
المخادع: لي ذلك يفرض علي كريشنا إن يكون وثقة من نفسها ويفكر بجدية عشان يقدر يتخطي الصعوبات دي كلها
سيد بيسمع وهو مصدوم
سيد: بس ازي عرفتو كل ده خلال يومين بس وبتفصيل دي كلها
نرجع فلاش باك
كان قاعد سيد مع الفريق في المكتب
سيد: عوز اعرف كل حاجه عن كريشنا اقل حاجه في حيات كريشنا عوز ادق التفصيل عوز تحليل كامل عندي عن شخصية كريشنا الكويسه وال مش كويسه خلال اسبوع يكون التقرير موجود علي مكتبي مفهوم
الكل مفهوم
نرجع من فلاش باك
الفريق
الظل: نرمين كانت بتقرأ أفكاره وفارس عارف حاجات كتيره عن كريشنا وهو كان قاعد معانا فتراه قبل كده
فارس: وعرفنا ندمج كل حاجه وطلع معانا التقرير اللي انت اسمعتها حال
سيد: تمام الكل يطلع وفارس ونرمين يفضلو هنا
الكل تمام
خرج الكل وفضل فارس ونرمين
سيد: فارس انت ونرمين هتطلعو مع كريشنا ترجعو مصر لمدّة 5شهور هتفضلو هناك عشان في مرقبة علي القلعة من ((ــ_____§____))
ولزم كريشنا يرجع حياته ويعيش طبيعي جدا وراقبة كويس مش عوز اي تحرك مش تمام من كريشنا والا انت ونرمين هتعاقبو فاهم ولا مش فاهم
فارس ونرمين: فاهمين
سيد: روحو يلا
فعلاً خرج فارس ونرمين عندي
سيد هو قعد طلع مفتاح من جرد المكتب ودخل غرفة من المكتب وكان في زارر احمر ضغط عليها ورجع المكتب تاني
بعد لحظات ظهر تار في المكتب
تار: قول التقرير
سيد : حاضر
(((حصل))
قال كل حاجه تقالت من الفريق عن حياتي وشخصيتي
تار فرحان: كويس جدا
تار: مالك متوتر كده ليه؟
سيد: جيش الظلام بيعمل تجسس على القلعة من يومين بس ما عرفش يوصل لي حاجه وأنا طلبت من فارس ونرمين يروحو مصر مع كريشنا لمدّة 5شهور لحد ما نشوف آخرهم اي
تار: كويس جداً انا هشوف الموضوع دا
سيد ارتاح: تمام
واختفي تار
عندي انا كان وصل نرمين وفارس
فارس: اي يابطل اكيد مبسوط انك راجع مصر وهترتاح مني
انا بغموض: ايو و**** هرتاح جدا وهبقا مبسوط بعيد عنكم
فارس ونرمين بيضحكو
فارس طيب: يلا بينا
أنا: يلا
وفعلا وصلن القلعة في مصر بعد 10دقايق
فارس: هتفضل هنا ولا هترجع بيتك
أنا: هرجع البيت افضل وهبقا اجي ادرب معكم
نرمين: تمام والمهم انك ما تحولش تستخدم قوتك نهائي للي اي سبب فاهمني
انا: حاضر
وفعلا مشيت وصلت البيت بعد ساعة
اول ما دخلت لقيت امي في وشي اخدتها في حضني
امي: وحشتني ياقلب امك طمني عليك عامل ايه
أنا: بخير ياست الكل بفضل دعواتك
امي: تعاله ياحبيبي اجهزلك تاكل شكلك جاي تعبان
انا: أنا فعلا تعبان شويه هستناكي لحد لما تخلصي
امي: هجهزلك وهرجع تحكيلي مالك في ايه عشان باين عليك شايل كتير
أنا: خلاص ماشي مستنيكي
فعلاً قعدت لحد امي ما جات وهيا معها لا اكل
امي: بألف هنا ياحبيبي
أكلت فعلاً كتير عشان كنت جعان جدا
بعد ما اكلت قعدت ونمت علي رجل امي وهي حطت ايدها علي راسي وقالت
امي: احكي ياحبيبي مالك في ايه
أنا: أنا تايه ومش فاهم حاجه خالص في حياتي كل فترة بتحول من شكل لي شكل بقيت عايش وسط كبوس مش فاهم انا بحلم ولا عايش حقيقي
امي: لي بتقول كده
انا: هحكيلك كل حاجه حصلت معيا من الاول بصي ياستي (((«꧁꧁꧂» ꧂»))
دي كل حاجه حصلت معايا لحد دلوقتي ولسه مش عارف هيكون مصيري اي
أمي: لما الحياه تحب تعلمك وتروح مدخلاك ف تجربه صعبه ،
نصيحه مني
امشي فيها للآخر وعيش فيها بكل تفاصيلها عشان تتعلم صح
لو رجعت من نص الطريق احتمال كبير ماتتعلمش حاجه
والأكيد انك هتكرر نفس الاخطاء طول حياتك
الحياه تجارب والشاطر اللي يتعلم منها
أنا: فعلاً كلامك صح بس لي انا بذات يحصل معيا كل ده
امي: هي الدنيا دي كلها كده يوم حلو ويوم وحش نصيحة مني ياكريشنا انا مش ضامنة نفسي اشوفك في المستقبل بس عارفه وثقة هتكون حاجه كبيرة جدا اسمع يا حبيبي لاتحاول ان تكون انسان لا يخطئ، فهذا مستحيل
بل كن انسان يتعلم من أخطائه فهذا عظيم
فالحياه تجارب ومصاعب، عندما تتألم تصبح أكثر حكمه
وعندما تفشل تصبح أكثر قوة، وعندما تبتسم تصبح أكثر تفاؤلآ نحن في هذه الحياه اما ان نكون قدوه أو عبرهااا وانت لزم تكون قدوه وليس العكس حول ديمن تستخدم قوتك الخير مش الشر اعمل الخير دايما ومش مهم تبان في الصوره المهم انك تكون بتعمل الخير وأنت وثق ان في يوم هيرجعلك اضعاف
أنا: الخير بيكون ازي يعني اعمل ايه
امي: فاكر قبل متسافر انت عملت اي مع البنت الصغيرة
انا بصدمة: انتي عرفتي ازاي انها انا عملت كده
امي: انت مش هتخبي عليا عشان انا عارفة شكل الجاكت كويس وشوفتو هو والقناع عندك في الغرفة انا وبنضف
انا:.... ساكت
امي: هو ده خير يبني مش شر وحلو انك بتعمل كده انا فرحت لم شوفتك
انا: شكرا يا ست الكل انا رتحت جدا وبقيت احسن
امي: **** يخليك ليا ياحبيبي
أنا: امال فين ابويا وعمامي
امي: ابوك وعمامك بكره مسافرين لمدّة اسبوع في&$ عشان ام مرات عمك سعد تعيش انت وانا هسافر معهم هتفضل انت ومرات عمك عماد لحد مانرجع
أنا: خلاص تمام انا هطلع انام تصبحي على خير يا ست الكل
امي: وأنت من اهل الخير والسعادة ياحبيبي
طلعت نمت بس قعدت افكر ان مرات عمي عماد
هتكون معيا من بكره واكيد هتجي تصحيني الصبح كل يوم يعني لزم اكون عامل حسابي والبس حاجه علي البوكسر انا ونايم وفعلا نمت
تاني يوم الصبح صحيت لوحدي
نزلت لقيت مرات عمي بتجهز الفطار
««~مرات عمي مديحة 40سنة اكيد عارفين وصفها هي جامده بصراحه وفي حالها جدا وطيبه اوي وجامده بصراحه بزاز مظبوطة زي ما قال الكتاب وطيز تحفهه فنيه وكنت بهيج عليها انا وصغير بس ماكنش عندي وقت الحاجات دي ومكنتش بعمل العادة السريه عشان كنت محافظ علي صحتي «»» ~»»
أنا : صباح الخير يا يعسل ««أنا دايما بقولها كده عادي جدا»»
مرات عمي: صباح النور ياباكش ليا ساعة بخبط على الباب
انا: وما دخلتيش لي انتي غريبه ولا ايه
مرت عمي: لا مش كده بس كنت خايفه ما تكونش عامل حسابك
انا: لا يستي ادخلي براحتك عادي انتي عارفه انا بعزك اد اي
مرات عمي: خلاص ياعم ماشي يلا عشان هنفطر
ببص علي مرات عمي احااا لبسه عبايه لصقه جامد علي جسمها وكل تفصيل جسمها باينه اول مره هيا تعمل كده ولا عشان جوزها مش موجود ولا عشان اي مش فاهم بس احاا بجد زبي قام ضرب تعظيم سلام الصروخ اول مره تفكيري يروح لحد من محارمي بطريقة دي وزبي كان قايم علي اخره وباين اوي وضح وحسيت انها خدات بالها مني قالتلي
مديحة: تعالي اقعد يلا الفطار جاهز
انا: حاضر
قعدت معها وبدات اركز في عنيها وبزازها بصراحه أول مره اهيج كده وبطريقه دي
مديحة: لا اكل عجابك
أنا: بصراحه جامد اوى تسلم ايدك
مديحة: بتسامة بالف هنا المهم عجابك
فطرت وخلصت بس المشكله زبي لسع قايم
مديحة قامت دخلت المطبخ وأنا قمت بسرعة طلعت الغرفة وقعدت علي السرير وبدات اهدي نفسي وابعد الفكرة دي عن دماغي رحت افتكرت حسام
رنيت علي حسام المكالمة
أنا: صباح الفل ياقلب اخوك
حسام: اخويا الجدع بزيادة الوحشني فشخ
أنا: قلب اخوك اقسم بربي اي فاضي نخرج
حسام: لو ما كنتش فاضي هفضالك ياحبيب اخوك هنخرج فين
انا: هنروح اي كافية
حسام: اشطا هكون جاهز بعد&$
إنا: تمام هاجهزا وعدي عليك
حسام: هكون في انتظارك يقلبي
فصلت مع حسام ولبست الطاقم الجامد بتع الخروجات والجاكت لاسود ونزلت
اول ما مرات عمي شفتني
مديحة: ريح فين دلوقتي
انا: خارج مع حسام صاحبي عوزها حاجه اجبهالك انا وجاي
مديحة بزعل: لا عوزه سلامتك بس ترجع بسرعة
أنا: عنيا ليكي ياقلبي بضحك وهي كمان ضحكت وخرجت ركبت العربية وطلعت علي بيت حسام وصلت بعد ربع ساعة وكان حسام جاهز
حسام : اخويا الوحشني وحضني جامد ««انا كنت بحب حسام جدا عشان انا وحيد وماليش اصحاب غير حسام»»
انا: وأنت أكتر يقلب اخوك عامل ايه
حسام: انا تمام
أنا: اركب هنروح كافية
حسام: اشطا يلا
فعلاً طلعت انا وحسام علي كافية ال كنت فيها انا واميرة عشان اشوف الراجل اللي كان فرحان وبيدعيلي اخر مره
فعلاً رحت هناك وفضلت قاعد انا وحسام تقريباً بتع ساعتين وأنا خارج سألت عن الشخص بس كان في اجازه ومشيت انا وحسام بس احنا ورجعين سمعت حسام بيقولي
حسام: شايف ياكريشنا في حريقة كبيرة هناك تع نشوف
انا فعلاً بصيت لقيت حريقة جامده
وصلت انا وحسام هناك حسام نزل يجري وانا دخلت في العماره بسرعة كبيرة وقلبت الجاكت ولبست القناع وطلعت بسرعه كبيرة انقذا الناس فعلاً كنت بسمع صريخ جامد كنت بمسك 5أشخاص ونزل بيهم من الشباك ونزلهم علي لارض واطلع بسرعه كبيرة انقذا الباقي وبسرعة كبيره كنت اناقذا كل الموجودين في المكان وكل الناس مصدومة وبتصورني واختفيت من قدامهم وقلبت الجاكت وقلعت القناع وبسرعة كنت عند العربية وحسام بيبص عليا شافني وقف عند العربية وكل الناس مصدومة عوزين يعرفو مين الشخص المختفي ده وبيساعد الناس
حسام: شوفت الشخص المقنع الكان هنا
انا عامل نفسي مصدوم: احا ياعم كسم كده مين ده
حسام: محدش يعرف دي تاني مره يظهر ويختفي مافيش حد عارف هو مين والحكومة عملت مكافأة كبيرة جدا لو هو كشف علي نفسها
انا بغموض: اكيد هو شخص كويس ومش حابب الشهره عشان كده مختفي
حسام: فعلاً كلامك صح بس هيروح فين مسيره هيبان
انا: يمكن
ركبنا العربية وصلت حسام عند البيت وطلعت علي البيت لقيت مرات عمي مستنيني بنفس لبس الصبح
مرات عمي كانت بتفرج على الشاشة
مديحة: تعالي ياكريشنا شوف البطل ظهر تاني
انا بصدمة: بطل اي اي ده رحت ابص علي الشاشه اتصدمت ده انا لم كنت بنقذا الناس
المذيع
لي تاني مره البطل المنقذا يظهر دون ان يري اي شخص او يظهر هويته الحقيقة انقذا جميع الناس بسهوله جدا لول ماكان موجود هناك لكان حصل أمر ما لي هذا الناس وقامت الحكومة برفع المبلغ لي ذلك الشخص المقنع ان يظهر نفسها الجميع
انا بسمع بقول لنفسي بضحك: ههههه يظهر قال دول مجانين مستحيل انتو عوزين الفريق يقتلني ولا اي ?
مديحة: هو لي اتتوقع يا كريشنا مش عوز يكشف نفسها
إنا: اتوقع انها مش حابب الشهره او خايف من حاجه في كذا إحتمال
مديحة: معك حق فعلاً صدقت
أنا: بس قوليلي صح هو انتي نهارده حلوة ولا انا ماكنتش بشوف قبل كده
مرت عمي اتكسفت جدا وقالت: بس يا اهبل انا حلوة علي طول بس عمك مش بيحب البس ده عشان كده بخاف منه بس اهو بفك عن نفسي شويه لحد ما هو يرجع وهترجع الحياة زي ماانت عارف
««بحزن»»
««انا صعبت عليا بصراحه»»
انا: ينفع اسالك سؤال محرج ?
مديحة برتياح ليا: اسأل يا كريشنا
أنا: هو انتي بتحبي عمي
مديحة: بحب عمك بس هو مش بيهتم بيا وكمان علي طول متحكم فيا بطريقة صعبه جدا
أنا: بيعمل واجباته معكي ولا
مديحة: من 5سنين وهو ما فكرش يعمل معايا حاجه ولا فكر في مشاعري حته فكر إن خلاص انا كبرت علي كلام ده هو مايعرفش ان الست بتكون محتاجه جدا في الوقت ده
أنا: انتي بتكلمي معيا من غير كسوف اشمعنا
مديحة: مرتحالك وأنا بحبك من صغرك
أنا: حب عادي ولا حب تانى
مديحة: هتفرق في حاجه
انا: هتفرق طبعا
مديحة: حب عادي
أنا: انتي بتخافي تنامي لوحدك صح
مديحة بكسوف: لا عادي انت موجود مش هخاف
انا: تعالي معيا الغرفة كبيرة جدا وفي كنبه ببتعمل سرير عندي انتي نامي علي سرير وأنا هنام علي الكنبة
مديحة: بكسوف ماشي
وفعلا طلعت فوق فتحت الكنبة وعملتها سرير وقعدت عليها هي جات جنبي وقعدات
أنا: انتي مش خايفه مني
مديحة: مش خايفه من حاجه عشان بكون مطمنها انا وجنبك عكس عمك بكون خايفة جدا وأنا معا
انا: طيب لو عوزه تلبسي حاجه خفيفه تنامي بيها معنديش مانع
هي بكسوف: تمام
وفعلا رحت غرفتها ورجعت بعد نص ساعة لبسه قميص نوم احمر احا علي الجمدان عجبتني فشخ
انا: اي الجمال ده بس
مديحة: اتلم ولا اروح انام في غرافتي
أنا: لا ياستي المهم عوز حاجه اشربها من ايدك الجميلة دي
مديحة بكسوف: عنيا
وفعلا راحت تعمل مشروب
وأنا فتحت الكمبيوتر عشان اقدر انسي وطلع موضوع مديحة من دماغي وزبي ينام عشان كده هتفضح
بعد شوية جات ومعها عصير المانجا
انا: تسلم ايدك
مديحة: عفوا
مديحة: انت تعرف بنات
أنا: لا ماليش في حوارت دي
««انا بحور عليها»»
مديحة: طيب سوال محرج ?
انا: اسالي
مديحة: عمرك نمت مع نسوان
أنا: بصراحه لا
مديحة مبتسمة: طيب كويس
مديحة: ممكن طلب وما تفهمنيش غلط؟
أنا: سامعك
مديحة: ممكن انام في حضنك لحد الصبح
انا:...... مصدوم
مديحة: ماتفهمنيش
انا: بس انا فاهمك تعالي ياستي
وفعلا جات في حضني وكانت مبسوطه ونمت أنا وهيا لصبح بس صحيت قبلها لقيت زبي علي اخره وهيا نايمة في حضني وزبي لصق في كسها من علي الهدوم وبزازه في وشي علي طول ونايمه
صحيت زبي علي اخره ببص عليها لقيته صحيت احا لحظت زبي وابتسمت
مديحة: اجمل يوم في حياتي كلها
أنا: إنا اسف بس مش بيدي
مديحة: عادي انت شباب ولسع مالمستش ست
أنا: معيا ست ونفسي المسها مديحة فهمت إن بتكلم عليها
مديحة: واي ال يمنعك انك تلمسها
انا: خايف ترفض
مديحة: طيب ما تحول يمكن هي كمان عوزها كده
أنا: يمكن هحول معها
مديحة بتسمت وقامت من حضني
مديحة : هروح أجهز الفطار
أنا: دقيقة جاي معكي
مديحة: مستنيك تحت
فعلاً نزلت وانا عملت شوية تمرين ونزلت جريت نص ساعة ورجعت لقيته في المطبخ بنفس القميص رحت دخلت المطبخ هي
مديحة:خلصت
أنا: ايو خلصت
مديحة: طيب تعالي هات علبة التوابل دي مش عارفه اجيبها
أنا: حاضر وفعلا رحت نحايتها ولصقت في جسمها وزبي دخل في فلق طيزها حرفيا وانا رفعت نفسي عشان اجيب العلبة وهي عشان زبي جوه طيزها حرفيا ترفعت معيا وبصوت وجع
مديحة: كريشنا حاسب براحة
انا: انا آسف بس مقصدتش غصب عني
مديحة: بتبصلي بنظرة عطف: روح وهجيب الفطار وهجي ورك فعلا فطرت أنا وهيا وكانت زعلانه المهم النهار خلص وطلعت أنام بعد ساعة جات وهي لبسه نفس القميص من غير كلام جات في حضني وقالت بعياط
مديحة: أنا مش مستحملة
أنا: مالك بس
مديحة: أنا تعبانه ياكريشنا ولمستك ليا في المطبخ تعبتني اكتر
أنا: هو ينفع تجوزيني
هي بخضه: ازي يعني مش فاهمه
أنا: طول ما احنا مع بعض انتي مراتي وإنا جوزك
هي ببتسامة: موفقة
ورحت انا وهي في بوسه جامده تقريباً كنت باكل شفيفها اول مره ليا امارس الجنس
وفضلت ابوس فيها جامد وايدي بتدعك في بززازهه بطريقة صعبه وهيا كمان بتاكل في شفايفي بشكل جامد هي: أنا بحبك اوى اموهه وأنا عمال اعض في شفيفها وايدي بتدعك في بزازهه بشكل سريع بعد ربع ساعة تقفيش وبوس كانت هياا علي اخره ونزلت اربع مرات مهي محرومة من 5سنين وانا اول مره نزلت لحس في رقبتهه ولحس وعض شفيفها وايدي بتدعك جسمها قلعتها القميص كانت بي البرا ولا اندر بس قطعتهم ونزلت لحس في بزازهه وهي صوتها كأن عالي جدا وبتوجع
مديحة: اوف احححح خلاص مش قادره حرم عليك
ااااااااااه بوجع جامد
وأنا نزلت لحس في بزازها وصلت لحد كسها ونزلت لحس فيها بشكل مجنون وهي
مديحة: احححح اسرع عشان خاطري ااااااااااه اه اه احح خخخخ
وبتشخر وبتمسكي راسي ودوس اكتر علي كسها وتقريبا كانت 5مره تنزل ورحت قلبتني علي سرير وبقيت تبوس شفيفي وايدها بطلع زبي اول ما طلع قدم عنيها اتصدمت
مديحة: وده انا هحطو في كسي ازي بصدمة
زبي كان 21س كبير وعريض جدا هي مسكت زبي وفضلت تبوس فيها وتمص بطريقة بت حرم وانا عمال دوس عليها فضلت تمص تقريباً نص ساعه كنت أنا علي اخري ونزلت علي وشها ورحت بسرعة وخدها فوق حجري وبوس في شفيفها ورفعت وسطها لفوق وبدات انزل بجسمها علي زبي وآل ما راس زبي لمست كسها ههي صرخت جامد
مديحة: ااااااااااه ااااااااااه ااااااااااه ااااااااااه ااااااااااه ااااااااااه حرم عليك بيوجعني اوي آه
فضلت اريح جسمها علي زبي لحد ماوصل نص زبي في كسها وهي
آه بصوت عالي بيوجع حرم عليك بيوجعني اوي آه براحه شويه كسي تفشخ رحت معها في بوسه وتمكنت منها وقعدتها مره واحده علي زبي وهي مش عارفه تصرخ من الممتعة وانا بوسها بطريقة جامده وهي اول ماسبت شفيفها
حرم عليك بيوجعني اوي آه آه آه آه آه آه آه آه آه اوف مش قادره استحمل اكتر من كده بيوجعني
فضلت اطلعها ونزله علي زبي بشكل هادئة لحد ما حسيتها تعودت علي زبي فضلت انيك فيها لمدّة 3ساعة متوصلة في 3ساعات اغمي عليها مرتين وأنا نزلت مرتين وهي أكتر من 10مرات
مديحة: حرم عليك خليت كسي نفق
انا: اعمل ايه انتي أول وحده
هي كانت هطير من الفرحة
مديحة: عمر عمك ما كمل معيا ربع ساعة أنت صدمتني بشكل زبك ولسع مش مستوعبة ان كان جوه كسي
أنا: المهم مافيش ندم بعد كده
مديحة بتسامة: لا انا هخلص عليك لاسبوع ده اصلا
أنا: هفشخك يروحي
فعلاً فضلت بنيك فيها لمدة أسبوع كامل ومافيش اي رد فعلا منها
اخر يوم في الاسبوع
مديحة: صباح الخير ياقلبي
انا: صباح الورد ياروحي
مديحة: هروح أجهز الفطار
أنا: وانا هقوم اتمرن وانزل اجري شويه
وفعلا نزلت أجري بس التفكير كان شغلني جامد فضلت اجري ساعتين
بس رجعت البيت لقيت أهلي كلهم رجعو من السفر سلمت عليهم ودخلت افطر
في روسيا في المخباة بتع شان
شان: جوناس
جوناس: امر مولاي
شان: عوزك تراقب بيت سمير عوز أعرف كل حاجه عن بيت سمير واعرف كل حاجه عنهم
جوناس : امر مولاي
بعد ساعة رجع جوناس
جوناس: مولاي
شأن: قول
جوناس: لا أبناء سعد وعماد وعادل
شغالين في التجارة
سعد مع بنتين في كلية تجارة
وعماد ابن وحيد في كلية علوم في اسكندريه وغلبان جدا وطيب وجسمها طبيعي جدا
وعادل مش بيخلف
مافيش افراد تانى
««(انت هتقولي وماقلش لي علي كريشنا هقولك بعدين ?»)
شأن: متعصب أمال هو فين فين هو فيييييييين بصوت عالي فشخ
في مكان في المانيا «($&)»
كأن موجود جوناس ومعا شخص ((غامض))
جوناس: أمر مولاي عملت كل حاجه طلبتها مني
الشخص الغامض ««: بيضحك
جوناس: وكان متعصب جدا وما عرفش اي حاجه عن كريشنا نهائي
الشخص الغامض: بيضحك بلع الفخ الغبيّ
جوناس: بس هو ناوي علي شر جامد ودي نصيبه
الشخص الغامض: تقصد اي
جوناس: هو قال إن هيروح هيقتل ««~~♕
هنا خلص الجزء التامن اللقاء في القادم ??
الجزء التاسع
من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا
????????????????
????????????????
شكرا جدا الناس بتقول كلمه حلوه ليا وتفرحني ??
????????????????
مقالة رائعة .. ??
■■ الكلام .... متى وكيف وامتى !!!!!!!!!!!
☆☆مش كل الكلام يتقال
- كم الكلام اللي بيكون جوه قلوبنا .... مهول
مشاعر وافكار بتظهر كل دقيقة
****** بس احنا اللي بنختار نقول اية
و ايه اللي لازم يفضل جوانا *******
▪︎ في كلام ..... ميخصش غيرنا
حوار شخصي صرف
وده اللي لازم يفضل في طي الكتمان
▪︎ وكلام تاني ..... مجرد افكار
تحمل الصواب او الخطأ
وغالبا ده بيكون نتيجه لتعامل الناس معانا
قد يكون احساسنا صح
ولكن مش لاي حد
- الكلام ده ممكن نشارك به
ولكن اختار من تشارك اولا
▪︎ وكلام ..... لازم يتقال
((((( احنا اللي بنختار نقول ايه
ونقوله لمين
وامتي ينفع يتقال ))))))
●● جربت
يكون جواك كلام كتير او لوم لحد
لو انتظرت فتره قبل ما تقوله
هتدرك انك مش محتاج تقوله
خلاص هديت
اديت لنفسك فرصه تهدأ
ادركت ان الموضوع مش بالحجم اللي انت تخيلته
¤¤¤ مشكله ناس كتير الايام ده ¤¤¤
- انها بتتكلم ....
قبل ما تفكر
- بتخسر ناس ....
باسلوبها
- وترجع تسأل ليه الناس ....
بتبعد
☆☆☆ قالوا زمان ......
لسانك حصانك
ان صنته صانك
وان خنته خانك
امسك لجام حصانك كويس
وقتها انت اكتر واحد هتكسب
????????????????
(((«««~البدية ~»»»)))
في مكان في المانيا «($&)»
كأن موجود جوناس ومعا شخص ((غامض))
جوناس: أمر مولاي عملت كل حاجه طلبتها مني
الشخص الغامض ««: بيضحك
جوناس: وكان متعصب جدا وما عرفش اي حاجه عن كريشنا نهائي
الشخص الغامض: بيضحك بلع الفخ الغبيّ
جوناس: بس هو ناوي علي شر جامد ودي نصيبه
الشخص الغامض: تقصد اي
جوناس: هو قال إن هيروح يقتل عائلة سمير بعد اسبوع وهيدمر القلعة في جبل الطير هو حاليا الجيش وصل معانا 60م فيهم 15م من جيش الظلام وبعد شهر هيعلن الحرب علي القلعة والبيت الكبير
الشخص الغامض «»: انت بتقول جيش الظلام
جوناس: نعم شان طلب منهم دعم ارسلو 15م
الشخص الغامض بصدمه وتوتر»»: الحرب دي هتكون دمار
جوناس: شأن خلاص أعلن الحرب وبدا في تجهيز الجيش
الشخص الغامض:لزم أنت تسيب (((&♡♕)))
في الحرب دي مفهوم
جوناس: أمر مولاي
الشخص الغامض: . روح أنت وماتخليش شان يحس بيك مفهوم
جوناس: امرك
عند تار قاعد مع الشخص الغامض» ٪
الشخص الغامض: لزم كريشنا يطلع من مصر بسرع وقت
تار: اشمعنا هو لسع راجع مصر من اسبوع
الشخص الغامض : شان هيعلن الحرب علي القلعة وهيدمر عائلة سمير كلها
تار : اي المشكلة في كده ما الجيش في القلعة كافيل بيهم انت ما شفوتش في آخر حرب حصل اي
الشخص الغامض: اخر حرب كانت خطة شان كده عشان يقتل سمير وهو ما كانش موجود في الحرب دي لكن المرة دي هيكون موجود وكمان هيشارك معاه جيش الظلام بعددد قليل 15م
تار مصدوم وخايف: جيش الظلام!!!!! و15م عدد قليل
الشخص الغامض: لزم يكون الجيش جاهز ومعهم أسلحه الوحوش الاسطورية مفهوم الحرب بعد شهر أو ممكن اكتر كون علي استعداد كامل ياتار لزم شان يموت في الحرب دي وبسرع وقت لزم سيف الخلود يكون معانا دي فرصه كويسه وأنت هتشارك في الحرب وهتكون القائد والمسوال قدامي
تار مصدوم: طيب قتل شان صعب في وجود جوناس
الشخص الغامض بيضحك: ماتقلقش من جوناس
تار: قصدك ايه؟
الشخص الغامض: جوناس شغال لي حسابي
تار مصدوم وفرحان في نفس الوقت
تار: ازي يعني جوناس عليها العنه شان ازي خضع ليك
الشخص الغامض بفخر: اسمع
(نروح فلاش باك)
علي السان الشخص الغامض
كنت عارف إن شان هيروح لي جيش الظلام بعد قتل سمير عشان يطلب الجيش يساعده في أعلن الحرب ع ((«♕»)
وكمان كنت عارف ان جيش الظلام عارف ان الوريث ظهر عشان كده هيرفض يساعد شان
وهم هيستغلو شان عشان يقتل الوريث وبعدين يقتلو شان ويسحبو منها ((«السيف»»))
وبكد جيش الظلام هيقدر يطلع العالم ويظهر من تانى ويدمر ويدنس العالم بوسخته القذرة معندهمش رحمة
كان لزم اروح لي جوناس عشان يكون في صفي
ظهرت عند جوناس بعد خروج شان عند جوناس ظهرت فاجاة
جوناس بصدمه وخوف: انت مين وعوز اي
أنا: ان مصيرك يا جوناس انا الوعد
جوناس بصدمه: انت بتكلم عليا اي مش فاهم
انا: انا جاي احقللك الوعد اللي قطعتو عليك من 1500سنه
جوناس بصدمه: انت ال ((«♕»)
انا بضحك: جاهز عشان تكون خاضع ليا وتكون مع الخير
جوناس بضعف: جاهز ارجوك انا تعبت من العنة دي
انا رحت عامل((♡♕♡)) علي جوناس خلال دقايق كان بيتنفض بعد ساعة كأن جوناس رجع شخص عادي وطبيعي
جوناس: شكرا ليك مولاي عبدك هيكون تحت طوعك ديمان
أنا: شان بعد ما هيرجع من عند جيش الظلام
هيطلب منك انك تراقب عائلة سمير هتعمل كده وتبان طبيعي جدا معا ولكن في شخص اسمها كريشنا مش عوز شان يعرف عنها اي حاجه مفهوم
جوناس تحت أمر مولاي العظيم
((نرجع من ?فلاش باك))
تار قاعد مصدوم ومش فاهم حاجه نهائي بس فرحان
تار: كده شان هيموت بسهوله
الشخص الغامض: موت شان مش سهل عشان شان محارب من قرون وكان ملك في الماضي اوعه تستهون بشأن المهم تروح انت تستقر في القلعة في انجلتر اول ما ابعتلك اشارة تكون جاهز وكريشنا يكون في القلعة في انجلترا ومعها فارس مفهوم
تار: بسس فارس اهم محارب في الفريق
الشخص الغامض: هبعتلك 2محاربين من عندي نفس قوت فارس ويمكن اقوه كمان
تار: أمرك يا مولاي
الشخص الغامض: كريشنا بيعمل تصرفات ممكن تكشفها يا تار لزم تتكلم معها وتفهمها اللي بيعملها خطر علي حياتها في الوقت الحالي
تار مصدوم: هو كريشنا بيعمل ايه
الشخص الغامض:««♕♡&$»» قال علي حوار البنت ال انقذتها من السقوط والناس برضو ال انقذتها من الحريق
تار مصدوم: حاضر هتكلم معا
مشي تار وفضل الشخص الغامض بيفكر
نرجع عندي أنا
كنت قاعد شغال علي المشروع بتاعي
وفاجاة ظهر شريط أخضر علي شاشة الجهاز مكتوب
((المركبة علي وصول كون مستعد))
كنت مصدوم جدا عشان انا علي بعد خطوة من حلم الطفولة
بعد الحظات اشارة ظهرت تاني
««كون علي استعداد بعد لحظات»»
وفعلا بعد لحظات حسيت بي قوة جبارة بتسحبني وفاجاة بصدمه كبيرة لقيت نفسي موجود في صحرا وفي مركبه شكلها مدور وفي منها نور شديد طالع لدرجة ما كنتش قادر افتح عيني وبعد لحظات خرج من المركبة شخص عريان وكل جسمها وضح وكان في جسمها سلسلة خضره وفيها دويره وطلع منها نور جامد
والمركبة بعد لحظات اختفت انا ما كنتش فاهم حاجه نهائي بس مصدوم من شكل الشخص ده جسمها طبيعي جدا وشكلو إنسان طبيعي جدا بس مميز بشاره في صدره لوانها اخضر وجسمها صغير جدا
إنا: أنت مين انت إنسان!!!
الشخص: كلام بصوت جميل انا لست انسان انا عميل فضائي انا موجود هنا من أجل مساعدتك
انا بصدمة: انت ازي عريان كده
الشخص: لا يوجد هدوم لنا في الفضاء نحنا لن شكل موحد لكن بوجودي هنا لا يمكنني تفعيل هذا الخصية لي ذلك انا بهذا الشكل لكن لا تقلق
رح حط ايدها على صدره وقال كلام مش مفهوم اصلا
وفاجاة كأن جسمها بيتحول علي شكل انسان كامل وبهدوم كاملة علي جسمها وبقي في نفس طولي وشكل انسان كان البس كأن بدلة سوده كاملة ب الجزمة بتعتها وكرافتة
كمان وشكلها شيك هو شكلو بقي حلوة جدا وجسمها مظبوط جدا يعني مش هتعرف اذا ده انسان او كائن فضائي
الشخص: انا هكون حارسك الشخصي من نهارده
انا: انت اسمك اي
الشخص: أنا ماليش اسم نحنا في الفضاء ليس لنا اسماء
انا بفكر اسميها اي وبعد تفكير جمعت اسم حلو وكويس
أنا: انت اسمك من نهارده بويا
بويا: عمل علامة علي صدره وقال بويا بشكل مستمر بعد لحظات ظهر علامة خضره مكان ايدها وقال
بويا: اسم مقبول
انا مش فاهم حاجه خالص بس قولت هشوف اخرتها اي وكنت مبسوط اوي عشان اخير حلمي بعد سهر وتعب اتحقق
أنا بفكر هخليها ينام فين فين فاجاة هو ااتكلم فاجاة
بويا: هنام في القلعة الموجودة في جبل الطير الشرقي
خخخ احا اي ده هو عرف ازي بفكر في اي
إنا: انت بتقرأ افكاري ولا اي
بويا: نعم انا بقراءة الافكار
أنا: عوزك تكون طبيعي حول انك تستخدم لغة لانسان العادي تمام
بويا: حاضر
وعمل نفس الحوار ال عملو لم قلت اسمو وقال انسان طبيعي معاملة طبيعي كلام طبيعي لغة البشر العادي
ونفس ال حصل بعد لحظات اشارة أخضر هو قال
بويا: تم القبول أنا حاليا جاهز
أنا: يلا بينا بس هنمشي ازي الجو ليل كحل ياعم
بويا: هنروح فين
انا: نروح القلعة عشان اجهزلك مكان تنام فيها
بويا: تمام كون جاهز
فاجاة مسك ايدي ومسك العلامة الموجودة في السلسلة وقال كلام مش مفهوم وطلع منها نور جامد اوى ماكنتش قادر افتح عيني اول ما فتحت عيني لقيت نفسي في القلعة كنت مصدوم وهتجنن هو حصل اي انا لسع غمضت عيني وفتحت من تاني
انا: انت عملت اي ازي كده
بويا: انا استخدمت اشارة التنقل
أنا: مصدوم طيب تعال معيا روحت دخلت القلعة لقيت فارس في وشي
فارس مصدوم: انت بتعمل ايه هنا ومين ال معك ده
انا: اهد هفهمك كل حاجه بس عوز غرافة فاضيه
فارس مش فاهم حاجه بس قال ماشي
بس حسيت في حاجة في دماغي بتقول
انا مش بنام احنا الفضائين مش بنام ولا ناكل ولا نشرب بنعيش بطاقة انا لزم اكون في الضوء بنهار
احا أنا كنت مصدوم هو ازي قدر يتوصل معيا
أنا : فارس هو في مكان فوق القلعة صح
فارس: صح في مكان بس فيها غرافة وحده والباقي ممر سطوح
أنا: تمام اوي انا عوز الغرافة دي وهفهمك كل حاجه بعدين
فارس: تعالي معيا
طلعت مع فارس انا وبويا وصلت الغرافة ودخل بويا وأنا وفارس نزلنا تحت
فارس: أنت اتجننت مين ده ولي جايبه معك
انا: اهده هفهمك كل حاجه
ونارمين جات علي صوت الزعيق بتع فارس
نرمين: في اي
فارس: الباشا جايب وحد غريب يسكن هنا
انا بزعيق: اهدا ياعم واسمع *** امي
نرمين: اهد نفهم
انا: انتو عارفين اني كنت شغال علي مشروع استعد مركبه فضائية صح
نرمين: صح
انا: كنت شغال علي الجهاز وفاجاة ««~~~♡♕꧁&꧂$»»
حكيت ليهم كل حاجه
هم مصدومين
وأنا ياعم فارس انا وقف معك بنتكلم قدر يتوصل معيا عن طريق دماغي ومش عارف ازي وقال انهم مش بينامو ولزم في نهار يكون في الضوء وبليل عادي في اي مكان عشان كده طلبت منك مكان فوق القلعة فهمت
فارس بصدمة: وانت هتعامل مع ازي ده انا مش فاهم
أنا: ياعم انا مش عارف بس هو قال ان هيكون معيا ديمان فهمت
فارس مصدوم
نرمين: دي حاجه كويسه يا كريشنا انت مش محتاج حاجه غير انك تدربها يتعامل مع النااس ازي
أنا: هسيبها فوق فتره لحد معرف هعمل معا اي
كلهم تمام
انا: انا عوز ارجع بيتي مش معايا العربية
فارس: اطلع فوق وطلب منها يرجعك
إنا: فكره حلوه
فعلا طلعت عند بويا
أنا: بويا انا عوز ارجع البيت في غرافة نومي بتحديد
بويا: اوك فعلاً عمل نفس الحركة وانا ماستحملتش النور وغمضت عيني وفتحت كنت نايم علي السرير وأنا مصدوم
انا مش عارف اي بيحصلي وحور الكائن ده اي مشعارف هتعامل معا ازي مش عارف خير ولا شر ولا عارف حاجه خالص رحت نمت فاجاة بس حلمت حلم مع شخص
الحلم
كنت قاعد في مكان كبير جدا وحوليا كتب كتيره فشخ وفي شخصين قعدين قدامي شكلهم ابيض وشعرهم ابيض وطويل فشخ وشكل سنههم كبيرةجدا من شكلهم((اكيد انتو عارفينهم))
اانا: انا هنا بعمل اي وانتو مين
شخص: أنت لسع مش فاهم حاجه
شخص تاني: انت لي بتحول تهرب من المسوالية
أنا: انا فعلاً مش فاهم حاجه واي مسوالية تقصد
شخص 1:لزم تكون عارف أنت مين وانت اي وتكون وثق في نفسك لزم تعرف انت ابن مين
أنا: انا ابن عادل سمير الشويحي
شخص 2:مش مهم انت أبن مين مهم أنت عارف اصلك اي
شخص1:القوة هي القدرة على تحمل الأشياء بهدوء
اشياء مثل الظلم، سوء الحظ، الحزن ؛القوة
شخص 2:إياك وكسر الخواطر .. فإنها ليست عظاماً تجبر بل أرواح تقهر
شخص 1:كُن عادلًا قبل أن تكون كريمًا
شخص 2:لا توجد خسارة في الحياة ..
كل مافي الأمر بأن هُناك درس جديد
كان عليك أن تتعلمه .
شخص1: نصيحة غالية ..عندما تكون شخص ظالم ..
سوف ينساك الذين كانوا يرقصون من حولك .. وسوف يبقى فقط إنسان واحد يذكرك للأبد ..
هو ذلك الإنسان الذي آذيته (( حياته )) ..
لذلك إحذر :
أن تُؤذي أحداً وأنت في (( منصبك )) ..... !!
طلعت من الحلم وأنا مصدوم وخايف ومتوتر جامد لقيت نفسي مرعوب ومش فاهم هو يقصد اي بمنصب ويقصد اي بي انت ابن مين واصلك مين انا مش عارف حاجه انا تعبت كنت مخنوق ومبضون علي لا آخر
في القلعة عند سيد وتار والفريق في مكتب القلعة في مصر
تار: انتو عارفين انتو هنا ليا
سيد: لا مش فاهميني لي هنا واشمعنا هنا بذات
تار: هتفهم كل حاجه في واقتها
تار: فارس ونرمين بس يفضلو هنا والباقي يستنا برا المكتب
كلهم طلعو فاضل فارس ونرمين بس!!!
تار بيلف حوالين فارس ونرمين وسيد وبيضحك
فاجاة رح ضربهم هم التالته في وقت واحد
ضربه موت بصراحه لدرجه انهم فقدو الوعي
رح عمل عليهم كورة من التلج ورمها عليهم بسرعة كبيرة
وبعد دقايق فاقو كلهم وبيتوجعو جامد
سيد بيتوجع: أنت بتعمل كده ليه حرم عليك مش حاسس بجسمي
فارس: هو اي ال حصل احنا مش فاهميني حاجه
تار: مين مسوال من كريشنا
سيد: نرمين وفارس
تار: ومفروض يكونو بيراقبو كريشنا صح
سيد: صح
تار: طيب انتو اكيد عارفين الشخص المقنع ال ظهر مرتين
فارس عارف هو مين وونرمين عارفه هو مين برضو
سيد: لا ماحدش لسه يعرف هو مين الحكومه نفسها مش عارفه هو مين وعملت مبلغ خيالي وبرضو رفض يظهر نفسها
تار: بس فارس وو نرمين عارفين هو مين
فارس ونرمين حطين راسهم في لارض وساكتين
سيد : الكلام ده بجد يافارڛ انت ونرمين
فارس: صح
سيد بعصبية: ولم سالتك علي الشخص ده قولت انك ما تعرفوش ليه اديني سبب وحد مقنع
تار: الشخص ده يا سيد كريشنا وكمان فارس بيساعدها في كده وكمان فارس ونرمين عايشين في العسل مع بعض وسيبين كريشنا من غير حماية ولا مراقبة
سيد بعصبية: هو كلام ده صح
نرمين: صح بس فارس قال ان كريشنا مستحيل يكشف نفسها هو بيساعد عشان يعمل خيراً
تار: كريشنا حياتها في خطر كبير
فارس: الشخص اللي الفضائية ظهر
تار مصدوم: بجد ظهر؟
نرمين: فارس بيقول الحقيقه وهو موجود فوق كمان
تار: كده كريشنا هيبقا مع قوة كبيرة
سيد: وغير كده الفضائية ظهر في وقت بدري جدا المفروض يظهر بعد ما كريشنا يكون في قوة شان
تار: كده في حاجه غلط هو حصل اي في تدريبات كريشنا
فارس: حصل ((&&$&)) قال كل حاجه حصلت معيا في تدريبات
تار: لزم كريشنا يدخل التدريب التاني بسرع وقت
فارس: اومرك
تار: نرمين
نرمين: نعم
تار: عوز الجيش يكون جاهز خلال ساعة مفهوم
نرمين : تحت امرك
تار: خدي فارس وباقي الفريق وانزلو الساحة بسرع وقت
فارس ونرمين: تحت امرك
مشي فارس ونرمين فضل سيد وتار
تار: سيد عوزك تروح انجلترا وتكون مركز جدا مع جيش الظلام عشان هو بدا يتحرك وده مش كويس عشان كريشنا مفهوم
سيد: تحت امرك بعد اذنك
عند تار اختفي وظهر في المانيا عند الشخص اللي غامض
تار: اهلا مولاي
الشخص اللي غامض: حصل ايه
تار: كل حاجه تمام بس في حاجه حصلت
الشخص اللي غامض: حصل ايه
تار: الشخص اللي الفضائية ظهر عند كريشنا ومع من يومين
الشخص اللي غامض قام مفزوع
الشخص اللي غامض: انت عارف ده معانا اي
تار: إن كريشنا حاليا في قوة شأن او اكتر بس هو بيخفي نفسها وده مش كويس خالص
الشخص الغامض: عوزك تروح عند كريشنا وحول تجرب انك تقرا أفكاره
تار: أمر مولاي بعد اذنك
عند الفريق كان في الساحة و فاجاة ظهر تار
تار: الكل جاهز
الكل: جاهزين
تار: انتو طبعا عارفين شان كويس
فارس: طبعا عارفين كل حاجه عنها
تار: شان اعلن الحرب علي القلعة
الظل: واي فيها يعني هنفشخهم
نرمين: اخر مره فارس ونسرين دمروهم في لمحة البصر
تار: المرة دي غير كل مره المره دي شأن هيشارك في الحرب دي
الكل مصدوم:
فارس: كده الحرب دي هتكون دمار
تار: الأسف أنت مش هتكون موجود في الحرب دي
فارس: أمال هكون موجود فين
تار: مع كريشنا في انجلترا
فارس: أمرك
الظل: كده انت قسمت خط الهجوم نصين
قاتل الشاطين: أنت كده قتلت فرقة المشاة المفروض انها فرقة الموت
نسرين: كلامهم صح انا وحدي مش هكون قادره علي مواجهة هجوم شأن
نرمين ذكية جدا: طيب ممكن نسكت ونسمع
تار: هي الوحيدة ال تقريبا بتفكر قبل ماتتكلم مش زيكم المهم فرقة الرماة هيقودها ((نرمين نسرين الظل))
فرقة الفرسان هيقودها ((المخادع وقاتل الشياطين))
الكل مصدوم
نرمين ذكية برضو: والمشاة بقا
تار بيضحك: ذكية جدا يانرمين فرقة المشاة المفروض انها اقوي فرقة صح
الكل : صح
تار: فرقة المشاة الهيقودها (( جيسون
الكل مصدوم وفاتح بقه
نرمين بصدمه: كمل
تار : و هارلي كوين
نرمين بصدمه كبيره: هارلي!!!!
تار: وانا هقود الحرب دي بنفسي!!
الكل مصدوم وفاتح بقهه
فارس: انت عارف بتقول ايه!!!
الظل: انت هتعمل دمار انت متخيل قوتهم عاملها ازيي!! المخادع: أنت كده هتعلن حرب عالمية انت عارف كويس بتتكلم علي مين!!!
نسرين: هو انا سمعتها ده حقيقي!! ولا حلم؟!!
قاتل الشياطين: ضربها علي قافه حقيقي يروحي
نرمين: احنا اخرن نسمع عن اسطورتهم بس هنشوفهم ونتعامل معهم كمان!!!
تار: طيب هفهمكم شخصيات هارلي كوين و جيسون
اسمعو
(وصف)
جيسون
شكلها صغير جدا وعندها قوة سحر خارقه وبيستعمل
السحر
بيستعمل قدرات
المياة النار العواصف التلج وبيقدر يعمل دمج بينهم بسهوله جدا وخطر جدا علي اي خصم مهاا مااا كان مين!!
((الخلفيه))
هو حارس العنصريين البالغ من العمر 20الف عام
اهتمامه بالغ بالعالم الواقعي ويقضي حياته في هذا العالم باحثا في اعاجيبة وخباياه
ومع مرور الوقت يشغل التوازن المختل في اي معركه قادر علي تحويل الحرب في صلحها ومستعد اللتضحية باي شيء من اجل الملك يكون بسلامها هذا وعد جدها من قرون فاتت ومن ذلك الوقت اللي هذا الوقت محافظ جيسون علي هذا الوعد
هارلي كوين
((وصف))
هارلي كوين
شخص عظيم جدا وكبير جدا 70الف عام عمر هارلي كوين
ومش بيظهر غير في الصعوبات
شخص قوي جدا حلمها يدمر جيش الظلام هو مستعد يقتل من 1لي 100م لوحدها قدرات هارلي كوين
لاختفاة والظهور في اي مكان في لمحة البصر وعندها سرعة لا نهاية وبيتحرك بشكل مستمر
كلمات هارلي كوين المفضلة
(«كلما كان حجم مدفعك أكبر كلما خلصت مشاكلك!!)»)
ولد في مزرعه صغيرة اختار ما نفريد لانضمام الي الجيش في سن مبكراً لدعم اسرته بالدخل المادي وسرعان ما برزت مواهبه خلال المعارك وتم ارساله في مهمه سريه للتسلل الي طاقم قراصنة سيئ السمعة
بعد سنوات عديدة والعديد من التقارير السرية تم القضاة علي القراصنه في النهاية ?لسوء الحظ قتل جميع الضباط الذين ارسلو هارلي كوين ويعرفون هويته الحقيقه في المعركة النهائية ولم يتمكن هارلي كوين من اثبات هويته تعب من محاولاته في اعادة اسمه نقيا كما كان بتجول هارلي كوين في الأرض كجندي مشرد ويتصدي الصائدو والكنوز بمدفعه المتفجر ويعيش بحرية تامة دي حكاية هارلي كوين
الكل مصدوم فشخ
فارس: الحرب دي هتكون النهاية في حيات شان
نرمين: ممكن اسأل سوال
تار: اتفضلي
نرمين: اشمعنا في الحرب دي بذات انت بدأت تدخل في حروب دي واشمعنا الحرب دي ممكن افهم
تار: انتي ذكية جدا يانرمين عشان كده هيبقي ليكي دور كبير في الحرب الجاية انت هتبقي الدعم المحاربين كلهم انتي هيبقي عليكي مجهود كبير جدا
بس أجابه سوالك هي إن انا دخلت الحرب دي انا و هارلي كوين و جيسون عشان الحرب دي هيشارك فيها 15م من جيش الظلام
نرمين مش عارفه تكلم: جيش الظلام!!!!
فارس: جيش الظلام!!!!
الظل مش مستوعب: قول انك بتهزر
تار: الا للاسف دي حقيقة وهم تحالفو ضدنا. مع شان عشان يقتل ويدمر القلعة والبيت الكبير
لكن فاجاة ظهر شخص كبير جدا وقوي جدا وطالع من عيونها نور جامد جدا وطويل جدا وشكلها عجوز جدا والكل اول ما شاف الشخص ده اغمي عليهم كلهم معدا تار ونرمين
????????????????????????????????????????????????
هنا الجزء التاسع وقبل الأخير في السلسلةالأولى خلص اللي اللقاء في الجزا القادم ولاخير في السلسلةلاولي باذن **** ♥
طيب لي نرمين ما غماش عليها زيهم هياا وتار وهيكون مين الشخص ده لو عوز تعرف شجعني بكلمه حلوه زيك ?☝?
الجزء العاشر والأخير
من قصه القوة الخارقة وغموض كريشنا ولاخير في السلسلة الاولي ?☝
شكرا جدا الناس بتشجعني وبتديني حافز على التكملة شكرا من قلبي ❤???
يلا بينا ??
طبعا مثلما قلت سابقاً القصة شبه كان فيها أخطأ
انا غيرت كل حاجه بعد الجزء الخامس وما كنش ينفع احذف وابد من جديد عشان كنت فعل كتبت اكثر من نصفها بالفعل.. بعد تعب وسهر ?
سأغير قليلا طريقة سرد القصة لأجعلها اكثر غموضاً..
بداية القصة لست حماسية للغاية،لكن شيئا ف شيئا سيتم اكتشاف الكثير من الأسرار والخبايا في العائلة الملكية..
انا عملت اول 5 أجزاء تعريف الشخصيات
لكنني لن اضع التعريف كامل الآن.. بسبب ان شخصيات القصة كثيرة نوعا ما.. بل سأضع مع كل جزء الشخصيات التي ظهرت به
القصة خيالية جدا.. بعض الغموض.. اكشن وواثاره وحرب وهذا النوع المفضل لدي مع الغموض ايضا.. وهناك ايضا بعض الرومانسية لكن ليس كثيرا..
لقد كتبت مقدمة به تلخيص بسيط للغاية للقصة عشان السلسلةالاولي كده خلاص اخرها وهبد اكتب السلسلةالتانيه بعدما ما اشوف التفاعل يستهل اني اتعب واكتب واسهر ولا ..?
سأترككم مع المقدمة الآن..
عِنْدَمَا يَظْهَرُ جِيلٌ جَدِيدٌ مِنَ الظَّلَامِ..
يَظْهَرُ مَنْ يَصُدُّ هَذَا الظَّلَامِ بِقُوي مُخْتَلِفَةٍ..
لِحِمَايَةِ الأرْوَاحِ.. للحِفَاظِ عَلَي السَّلَامِ..
لِحِمَايَةِ الْعَالَمِ الضَّوْئِي مِنَ الأخْطَارِ..
خَطْف.. قَتْل.. دَمَار.. وغَيْرِهَا مِنَ الْجَرَائِمِ..
الَّتِي لَنْ يُوقِفْهَا سِوَي شَخْصٌ وَاحِد..
وَهُوَ صَاحِبُ اُسْطُورَة آلَمًلَکْ آلَدٍآيَمً
لَقَد وُضِعَتْ مَسْؤُولِيَّةَ حِمَايَة الْعَالَم البًشُريَ..
عَلَي عَاتِقِ ذِلَکْ آلَشُخِصّ فِي الْعِقْد الثَّانِي مِنْ عُمْرِهَا..!
فَقَدَ عَائِلَتهَا.. فَقَدَ آسِرتٌهّآ وٌحًنِنِهّمً
سِيَتٌحَمَّلْ الْكَثِير.. وَسَتُقَابِلْهَا مَخَاطِرْ اكْبَر..
مَنْ سَيَقِفْ فِي صَفِهَا..؟! وَمَنْ ضِدَّهَا..؟!
مَنْ هُو الْعَدُو..؟! وَمَنْ هُو الْحَبِيبْ..؟!
أفْكَارٌ لا نِهَايَةَ لَهَا.. فِي سَبِيلِ الْوصُولِ..
لِنِهَايَةٍ وَاحِدَة.. وَهِي الْقَضَاءُ عَلَي الشَّر..!
مِنَ الصَّعْبِ الْمُوَاجَهَةُ.. وَلَكِنَّ التَّخَفِي لَيْسَ حَلاً..!
أفْكَارٌ بَغِيضَة.. تَرْكٌ وَوِحْدَة..
عُزْلَةٌ بَيْنَ الذِّكْرَيَاتِ الْمُؤْلِمَةِ..
الإِبْتِعَادْ لِحِمَايَةِ مَنْ تُحِبْ..
الْخُطَطْ الْمُلْتَوِيَة.. وَالْمَصِيرُ مَكْتُوبْ..
وَسَيَلْعَبُ الْقَدَرُ دَوْرَهُ.. لِجَمْعِ الشَّمْلِ مِنْ جَدِيدْ..
عَائِلَةٌ مُتَفَرِّقَة.. اِنْتِقَام.. وَالأَمْلَاكْ..
الأَمْوَالْ.. الْجَشَع.. وَأَلَمُ الَفُرَاقْ..
خُيُوطٌ مُتَشَابِكَة.. وَأَدِلَةٌ مُتَنَاقِضَة..
الْحُبْ.. الْكُرْه.. الْقَتْل.. الْمَشَاعِر..
مَا لَمٍ يَحْدُث.. وَلَنْ يَحْدُث..
لَكِنَّه الْقَدَرُ يَا سَادَة..
وَسَتَظلُ الأُسْطُورَةُ الْوَحِيِدَة..
هّيَ آسِطِوٌرةّ کْريَشُنِآ آلَ اُسْطُورَة
هِي الْقَادِرَةُ عَلَي إِنْهَاءِ كُلَّ شَيِء..
سَيَنْتَهِي اَمْر الْعَالَمْ البًشُريَ ..
إِنْ فَكَّرَ کْريَشُنِآ بِالإِسْتِسْلَام.. لِنِهَايَتِهَا..!
بس كدا.. ملخص عن البطل بتع قصتنا ياابطال
اتمني تتفاعلوا اكثر.. كلما زاد تفاعلكم كلما انزلت لااجزاء اسرع يا احلي مًنِتٌدٍيَ??☝
البديه ?☝
كان في االجزء السابق
نرمين مش عارفه تكلم: جيش الظلام!!!!
فارس: جيش الظلام!!!!
الظل مش مستوعب: قول انك بتهزر
تار: الا للاسف دي حقيقة وهم تحالفو ضدنا. مع شان عشان يقتل ويدمر القلعة والبيت الكبير
وقت ما كأن الكل مصدوم ومش مستوعب كلام تار
فاجاة ظهر شخص كبير جدا وقوي جدا وطالع من عيونها نور جامد جدا وطويل جدا وشكلها عجوز جدا والكل اول ما شاف الشخص ده اغمي عليهم كلهم معدا تار ونرمين
تار ونرمين انحنو وقالو
مولاي الملك مرحبا بوجودك وسطينا
((الشخص اللي غامض ههو الملك ☝تع عشان معانا مدعكهه تحت ??))
الملك: فوقيهم يانرمين
نرمين: أمر مولاي الملك
نرمين عملت كوره من تلج ورمتهم عليها اول ما وصلت كانت بقيت مياة صافي والكل فاق
نرمين: تم يا مولاي
الملك: قوم منك ليها اقعد
الابطال قامو مش فاهمين حاجه خالص ومتوترين ومصدومين حرفيا من شكل الملك
فارس: انت مين وليا اول ما ظهرت كلنا اغمي علينا
نرمين: ده مولاي الملك يا فارس ملك المملكة العلوية حكم هذا القلعة ومحارب الشر هذا هو الخير ده الحب الحقيقي الخير يافارس ده الملك
تار: ده أعظم ملوك التاريخ يا فارس
بعد ازٍنِکْ يا مولاي عرف نفسك
نرمين: أنت الأن فى حضرة اقوي إمبراطور فى تاريخ البشرية
الملك: أنا الفاتح العادل صاحب المجد
_أنا أعظم حكام مصري على مر التاريخ ???
_أنا أول ملك فى تاريخ البشريه لم يخسر أي معركة أنا من حارب فى ١٧ معركة كبرى ولم أخسر أي معركة
_أنا الإمبراطور الذى قضى حياته فى رفع رايه امبراطورية آلَنِوٌر التى لا تغيب عنها الشمس
_أنا من الذى اتفق علي ملوك ٣٢٠ مملكة آسيوية علي التخلص مني ولكنهم نسوا اني ملك آلَنِوٌر العظيمة
_أنا من هزم ٣٢٠ مملكة وحدي فى معركه آلَمًجّدٍ
_أنا الإمبراطور الذى كان ينحنى له كل ملوك العالم وكانت رسائلهم تبدأ دوماً "بخادمك المطيع" عندما كانت ترسل لي الهدايا من كل ممالك العالم طالبه الرضا
إنه انا الملك العظيم تحتمس
وصف الملك ((هو أحد ملوك الأسرة الثامنة عشرة وإبن الملك (♡♕꧁$꧂$»») الرابع والملك تحتمس تولي الحكم وهو يبلغ ١٢ عام وتولت أمه وصايته ، وحكم لي وقتنا هذا ، تزوج في العام الثاني من حكمه من تي وانجب منهاأبن؛ وحيد وساد في عهده السلام والمباني العظيمة التي ملت البلاد والحب والخير
((شكل الملك تحتمس كبيرجدا في السن وطويل وعريض جدا. وجسمها بيطلع نور من عنيها وعندها تاج ?بيلمع ولبس طقم ملوكي اصفر بيلمع كامل وشكله يرعب بسبب كبر سنه )))
الكل مصدوم جدا وخايف ومرعوب حرفيا مافيش غير تار ونرمين وضعهم طبيعي وكان انهم متعودين على شكلها
نرمين: الملك تحتمس من اقوى الملوك آلَ حكمت في هذا الزمن يا شباب
تار: هو من هزم شأن في الحرب لاخير بينهم من اجل كرسي الملك ومن ذلك الوقت شان مختفي لسع ظاهر في هذا الوقت وهذا الزمن عشان يقتل الملك ويرجع كرسي الملكك له ويرجع الوحشيه والظلم من تاني ويرجع جيش الظلام يحكم العالم ويدنسها من تاني وينهب خير البلاد
نرمين: وشان فكر بقتل سمير هيقدر يقتل الملك ويرجع كرسي الملك تاني لكن هو عرف وجود الوريث من جيش الظلام وعشان كده هو بدا يحاربنا من تاني بس المرة دي اصعب من كل مره انا قدرت أقرأ افكار سيد وعرفت كل حاجه عشان كده كنت متوقعة ظهور الملك في ايه وقت
تار: كلام نرمين صح جدا
تحتمس الملك: الوقت اللي فاضل علي الحرب الجاية قريب جدا شان قرار يمد الحرب دي بعد 20يوم يعني الحرب دي بذات لزم شأن يموت فيها واكيد تار عرفكم لابطال الجديده هارلي كوين وجيسون
الكل لسع مصدوم ومش عارفين يتكلمو بس فارس بدا يركز ويرجع الوقع وقال
فارس: طيب ما انت يامولاي الملك ممكن تنهي الحرب دي في لحظة
تحتمس: انا ما ينفعش ادخل في الحرب دي بذات عشان لو انا دخلت جيش الظلام هيبد يتحرك وانا مش عوز كده مش لزم جيش الظلام يتحرك قبل ما كريشنا يكون مستعد وفي مستوي قوتها عشان يقدر يستوعب كل حاجه هتحصل معا
فارس: ممكن سوال
تحتمس: اسال
فارس: هو كريشنا يبقا ابن مين
تحتمس: مش مهم هتعرف بعدين المهم انك تكون جنبها وما تسمحلهش بتحركات مش هيكون في صلحنا في الوقت ده
فارس: أمر مولاي الملك
تار: انت هتسافر انجلترا بكره يافارس
تحتمس: لا المكان اتغير يا تار
تار: اشمعنا يامولاي
تحتمس: عشان القلعة هناك متراقبة وهنا متراقبة والبيت متراقب وكمان المخباة بتع نرمين متراقب مافيش مكان غير يروح عند السحر
تار: تقصد مروغوث و هاري هويني
تحتمس: بظبت هم لزم يروح هناك هيتعلم حاجات كتيره وهتساعدها علي النمو بشكل سريع جدا
تار: تمام انا عرفت مكانهم هوصلهم هو وفارس ولا هو لوحدو
تحتمس: لا هو لوحدو
تار: أمر مولاي
تحتمس: ركزو على كلامي كويس
الكل مركز مع الملك ومنتبه جدا
تحتمس: التدريب هيبد من بكره هنا ليل ونهار المجموعات هتقسم ك لاتي ااقوي 3اشخاص بترتيب وفي الفرقة بتعتهم مفهوم
الكل مفهوم مولاي
تحتمس: هارلي كوين، وجيسون، وفارس، الفرسان
الظل، قاتل الشياطين نسرين، الرماة
المخادع ونرمين في الدفاع المشاة
انا عملت تٌغُيَر كامل في آلَخطه الهجوم وهي ك لاتي
هقولكم لاوال الفرق بيم الصفوف والمصفوفه ???
1) أفضل المصفوفات فى الهجوم.. ?
2 ) أفضل المصفوفات فى الدفاع ?
أولاً: الهجوم ??? :
المشاه
إن أفضل طريقه لهجوم نوع المشاه هو أن تقوم أولا بوضع الصفوف لامامي ( 10م فرسان +10م رماه ) ثم إختيار المصفوفه الصحيحه التى تجنبك أكثر خسائر و تلحق بالمدافع أكثر الخساير...
** لماذا استخدام الصفوف لاممامي ؟؟
كلنا نعلم أن فتره المعركه مالهاش حدود معينة ، و حين يتم استخدام الصفوف لامامي فيكون الهدف منه هو هو أن يتلقى الفرسان والرماه فقط اكبر ضرر من جدار المدافع والا يتأثر المشاه بأى ضرر.
*- أفضل مصفوفة تستخدمه عند هجوم العدو بفرقه المشاه
1) صفوف الرماه :
تكون مشاتك اخر خط وهى تسبب ضرر كبير للمدافع و تتلاقى أقل خسائر
2) مصفوفه الفرسان :
أيضا فى هذه المصفوفه تكون المشاه فى اخر خط وتسبب تقريبا نفس الضرر..
** تجنب استخدام صفوف الفرسان :
فى صفوف الفرسان تكون المشاه على الأطراف ، ويكون تأثيره فى الضرر ضعيف و الخسائر فى صفوفك كبيره..
كيف تنفذ هجوم ناجح
الكثير في الحروب ربما يفوز و ربما يخسر و لهذا يجب ان تضع خطة تعلم انك ستنتصر 100% ..
- اولا..يجب ان تعلم انا القوات او الجنود..رماة.. مشاة.. فرسان..منجنيق..انه كل عنصر لديه نقطة ضعف على سبيل التوضيح.
-المشاة ضعيف امام الفرسان
-الفرسان ضعاف امام رماة
-و الرماة ضعيف امام المشاة و المنجنيق ضعيف امامهم جميعا قوي الا على الجدار فقط.
عند استطلاعك علي العدو و كان الاستطلاع مثلا جيش العدو 50م رماة انت في هذه الحالة تهجم ب 20م فرسان و 30م مشاة.. و المصفوف يكون علي حسب مصفوف العدو لان يستعمل رماة يعني مصفوف رماة تهاجم انت تستخدم فرسان و مشاة فقط
مفهوم كلامي لحد دلوقتي
الكل مصدوم اول مره يعرفو المعلمومات دي
الكل مفهوم مولاي الملك
تحتمس: وعشان تكسب عدوك سيبها هو يتحرك لاول اول ما عدوك يتحرك هتعرف هو بياهجمك بمصفوفه اي وتعرف نوع الجنود عشان تدافع بمضاد الهجوم
مثلا العدو لو هجم رماة مفرووض احنا نستخدم اي
تار: مفروض نستخدم مصفوف المشاة
تحتمس: تمام لو نوع جنود العدو فرسان هتستخدم انت اي
نرمين: المفروض نستخدم المضاد اللي هو الرماة عشان نقدر نوقع اكبر عدد من قوات العدو في فتره قصيره جدا وبكده نقدر نسيطر علي الامور بشكل طبيعي والفوز يكون حليفنا
تحتمس: دماغك ذكية بشكل مبالغ فيها المهم كلام نرمين صح جدا فهمتو لامور هتمشي ازي
الكل : مفهوم مولاي الملك
تحتمس: كل مجموعة تدرب مع نفسها ومع قواتهم عشان الوضع يبقا في صلحنا لزم نركز ونتوقع الهجوم في اي لحظة مفهوم
الكل: مفهوم مولاي الملك
اتحتمس: انت يا تار هتروح عند كريشنا عشان يجهزا ويروح عند السحرا مفهوم
تار: مفهوم مولاي
تحتمس: يلا كل وحد علي مكانها
وفعلا الكل اختفاء من الساحة بسرعة رهيبه وتار رح عندي
نرجع من العظمه دي عندي ☝
انا كنت صاحي الصبح وبفطر وطالع بي العربية مش عارف ريح فين فاجاة جات في بالي اميرة آخر مره قلتلي بحبك وما فتحتش تلفونها تاني انا لزم اروح عندها البيت هو الحوار صعب عليا بس هحول مش هخسر حاجه
وفعلا ركبت العربية وطلعت عند بيت اميرة ونزلت من العربيه وسط شارع كبير كده كان البيت رابع عمارة الدور التاني فعلا دخلت العماره وطلعت الدور التاني وخبطت علي الباب وفتحت وحدها مش كبيره اوي ولا صغيره تقريبا عندها 40سنه وجسمهم مظبوط جدا ومتناسق المهم
أنا: مساء الخير هو ده بيت اميرة
الست: ايو هو بيت اميرة انت مين بقاا
انا متوتر: انا صديقها من الجامعة وجاي عوزها في كلمتين بحصوص لامتحانات عشان كنت مسافر وهي الوحيده ال نفس تخصصي
الست: دقيقة واحدة هروح اندهالك
انا: تفضلي حضرتك
بعد دقيقه جات اميره وكانت زي القمر بلبس البيت انا ضحكت من حلوتها
أنا: اي الحلاوة والجمال ده انا ماكنتش عارفك يبنتي
جاية مكسوفه اوي وقالت
اميرة: اتلم احسن اقفل الباب في وشك
انا: يهون عليكي برضو حبيبك يتقفل في وشه الباب ياقطهه
اميرة مكسوفه اوي: لا واتلم واسكت وجاي لي وعوز اي انت مش كنت مختفي
انا: طيب تعالي نطلع ونتافهم بره عشان لو الحجه شافتني بعكسك كده مش بعيد ابقا شهيد الحب العاشق المميتت ?
هيا ضحكت جامد تقريبا امها سمعت وجيران كمان ?
اميرة: تعاله اقعد طيب لحد ما أجهز
أنا: لا هنزل استناكي تحت في العربية يا اميرتي
اميرة: غلس عارف اني بتكسف اسكت روح يلا وهحصلك بعد ساعتين كده اكون جهزت
انا مصدوم: ساعتين لي يبنتي انتي زي القمر كده بجد انا عوزك كده اصلا
اميرة: مكسوفه ماشي ياعم البكاش هلبس وهحصلك
فعلاً نزلت العربية بعد تقريبا 20دقيقه كانت جات لبسهه طقم ابن حرم فستان اسود كامل وجاكت اسود وفردهه شعرها كان طويل وشكلو حلو وملامحه باينها طبيعي جدا
انا:صفرت صفرهه جامده وقولت: اوبا اي الجمدان ده يبنتي الناس هتحسدني عليكي و**** انا كده هتغر و**** معيا ملكة جمال ياناس
اميرة كانت مكسوفه جامد وقالت: اتلم يبني هرجع سدقني اسكت
انا: حاضر اهو هسكت بس لزم ادي جمالك حقها يبنتي اركبي يلا
وفعلا ركبت العربية وكانت قعده جنبي ومبسوطه جدا
أنا: تحبي نروح فين عوز مكان علي مزاجك بقا
اميرة: هنروح فين طيب بص ياسيدي ممكن نروح النادي نتمشي علي البحر
انا: موفق يلا
وفعلا طلعت انا وهيا علي البحر وصلت هناك بعد نص ساعه كنت مشغول في عيونها وجمالها ونسيت الطريق اساس
نزلت انا وهي وبدان نتمشي وهي مبسوطه جدا
انا: ممكن اقلك حاجه
أميرة: اممم ماشي
انا: انتي قولتي حاجه اخر مره ممكن تقوليها تاني
اميرة: بطل بقا
انا بضحك: طيب ياستي عارفة
اميرة: اي
انا: انتي بتحبيني قد اي
اميرة: عارف انا بحبك اوى وبطريقه ماتوصفش انت مش عارف غلواتك عندي اي وكنت مبسوطه اوي لم جيت البيت كنت وثقه انك هتجي وعارفه كمان انك بنحبني صح
انا: كلمه بحبك مش حاجه سدقيني انا بحبك بطريقة ماتوصفش اساس وكنت نفسي اكلمك من زمان اصلا بس كنت خايف اخدا الخطوة عشان انا شخص حياتي صعبه جدا وكنت خايف اظلمك معيا مش عارف اعمل ايه
اميرة: انا عمري ما هسيبك انا هبقي سندك ديما هبقي ليك كل حاجه حلوه في حياتك لو الدنيا كلها زعلتك وجات عليك انا عمري ما هكون منهم هكون انا الحاجه اللي وحيدة اللي تسعدك وتفرحك انا مشعوزه اعرف حاجه بس وثقه فيك انت قد اي مسواليه وثقه كمان انك هتبقي اقوي في كل صدمه او مخاطره هتقبلك انت طيب اوي وقلبك حنين عشان كده اكيد هتكون قد اي حاجه
أنا: كلامك حلو علي فكره وحاسس ان عقلك اكبر من سنك اصلا كلامك بيريحني جدا
أميرة: هوعدك هكون كده ديمان معاك علي الحلوة والمره
فاجاة واحنا بنتكلم شوفت مجموعة كبيرة جدا من شباب معهم عصيان ومعهم موتسكلات جاين علينا ومعهم الود اللي انا ضربتها في الجامعة لم كأن بيعاكس اميرة
اميرة خايفة: بلاش تدخل معهم في قتال تعالي نمشي
انا كنت خايف علي اميرة جدا هم مش هيخدو في ايدي حاجه بس خايف علي اميرة بس فاجاة
سمعت صوت في دماغي بيقول
الصوت: انت في خطر انت في خطر محتاج مساعده
انا: انت مين ياعم
الصوت: انا بويا العميل الفضائي
انا فرحت: اشطا ياعم بويا ياريت تيجي تخلص الحوار ده عشان مش هينفع ادخل انا
بويا: لحظه هكون عندك
فعلاً بعد لحظة كان بويا ظهر وره مني وقال
بويا: تحب اي نوع قتال
اميرة: مين الشخص ده
انا: اهدي هفهمك كل حاجه بعدين
انا: بويا عوز نوع قتال عادي يعني من غير موت تكسير اعضام بس مفهوم
بويا: امرك
فعلاً بويا فضل وقف جنبي لحد ما وصلو
الشخص: انت مفكر نفسك المره دي هتهرب بيضحك المرة دي هعلم عليك و
قبل ما يكمل كلامها كان بويا مسكه من درعه وكسر درعتها لاتنين بسرعه كبيره وبعدين مسكها رمها علي حيطه نزل مدمر
الباقي جاي يجري علي بويا
بويا بسرعة رهيبه كان بيكسر اجسمهم بسهوله جدا وكان ال يكسر جسمها يرميها دخل ما بصش وره غير لم كان خلص علي كل الموجودين وبصلي وضحك
انا واميرة مصدومين
اميرة: اي ده مين ده
انا: اهدي هفهمك كل حاجه
انا'": بويا ارجع مكانك هحصلك بعد ساعة
بويا: امرك واختفي بسرعة رهيبه
اميرة خايفة: مين ده فهمني بعصبية
انا اهدي هفهمك: بصي فكره مشروع المركبة الفضائية بتاعي
اميرة: ايو عارفها
انا: طيب بصي يستي حصل «» حكيت معها كل حاجه جصلت معيا في مشروع المركبة الفضائية بس
اميرة: فرحانه جدا: هو عرف منين انك في خطر
انا: هو تقريباً بيقدر يتوصل معيا علي طريق دماغي ودي حاجه انا مش مستوعبها اصلا
اميرة: دي حاجه كويسه جدا أنا مبسوطه اوي
وفعلا كانت مبسوطه جدا عشان حلمي تحقق
انا: يلا يقلبي هروحك عشان معيا مشوار كده
اميرة: يلا ياحبيبي
وفعلا ركبت العربية وطلعت وصلتها البيت اول مره احضنها تقريبا فضلت شويه حلوين حضنها وهي كان مكسوفه بس هي بتحبني اوي عشان كده هحول ابعدها عن اي ماشكل
انا: مش عوز أطلع من حضنك بس لزم امشي هحول اجيلك في وقت تاني وهجيب أهلي معيا وهجي اتقدملك
اميرة: فرحانه اوي مستنيك ياحبيبي
وفعلا نزلتها وطلعت علي القلعه بسرعه كبيره بالعربية وصلت ودخلت وطلعت علي بويا علي طول
أنا: بويا ممكن تجي نتكلم دلوقتي
بويا: انا بقدر اتوصل مع خلايه مخك عن طريقة إصدار اشارة حطيتها في دماغك اول ما شوفتك ولاشارة دي بتديني توصل مع خلايه مخك وعقلك بشكل كويس لم تكون في خطر بتديني أشارة وفي حاجه كمان انا ممكن ادخل جسمك واقدر اتوصل معك ديما واكون متوصل معك وكل قدراتي هتقدر تستخدمها بسهواله بس انت لست مستعد جسمك لا يستوعب الطاقة بتعتي لزمك شغل علي جسمك كامل عشان نقدرنعمل دمج كامل
انا: اولآ انت ازي عرفت انا جاي عشان اي
ثانيا لو عملت دمج معك هستخدم كل قدراتك صح
بويا: اول شوفتك قراءته افكارك
بفعل ستحصل علي جميع قدراتي ويمكنك استخدمها لكن لا يمكنك فك هذا الدمج عشان انا هنقلك الطاقة كامله وانا هرجع الفضاء من تانى
انا بفكر:؛!!!!
انا: طيب سيب الموضوع ده بعدين
بويا: امرك
أنا نزلت تحت بصدفه لقيت في وشي تار وفارس ونرمين ولقيت كل الجنود مترتبها بطريقة مرعبه والابطال متوزعها بشكل مخيف وكان في اتنين شكلهم جداد بس مرعبين جدا وباين انهم كبار في السن
انا: اهلا تار باشا ونا اقول القلعه منورها لي ومتنظمها كده
تار: كويس إنك هنا كنت لسع هبعتلك فارس
انا: امرني انت ليك جميل عليا
تار: مافيش أمر انت زي ابني المهم جهز نفسك عشان هتروح مكان كويس هتدرب فيها هناك
انا قلت اسمع كلامهم عشان كلامهم ديما بيقويني
أنا: هكون جاهز بس مين اللي هناك دول جداد صح
تار: صح اللي هناك ده اسمها جيسون
واللي مع فارس ده اسمها هارلي كوين
انا: اممم شكلهم قوي جدا
تار: دول اقوي مني انا شخصيا هم اللي هيمسكو تدريبك بعد كده
انا: اوبا انت كده بتهزر
احنا وبنتكلم كانو هم جاين علينا ومعهم فارس ونرمين
فارس: اخويا اللي واحشني اقسم ب**** وحضني
نرمين: عامل ايه يا كريشنا
أنا: تمام ياست البنات
جيسون: أهلا وسهلا كريشنا
هارلي كوين: اهلا بيك كريشنا
فارس: اكيد تار عرفك عليهم
انا: فعلا تار عمل كده أهلا وسهلا بحضرتكم ليا الشرف اكون موجود معكم
جيسون: احنا لينا الشرف نكون معك
تار: يلا ياكريشنا ارجع للبيت وجهز نفسك بعد يومين
أنا: بعد ازنكم
وفعلا ركبت العربية وطلعت علي البيت
عند تار في قلعه
تار: اي رايكم في شخصيه كريشنا
جيسون : شخصيه قوية وكلها غموض
««هارلي كوين هنختصر لاسم بي هارلي»»
هارلي: تقريبا كده كريشنا قوي بس هو مش عوز يبين اي نوع قوه بس لم يجي تحت ايدي هغصبها علي كده
جيسون: هيبقي ليها مستقبل عظيم اظن كده هيبقي اقوي من&♡♕ في يوم من الايام
هارلي: معك حق شخص ذكي جدا صعب تفهم هو بيعمل اي
جيسون: بعد الحرب هنتعامل معا
تار: تحليل منطقي ومطمن جدا ياابطال
هارلي: يلا بينا علي التدريبات
الكل يلا
عندي انا وصلت البيت وقبلت ابويا
ابويا: حمد**** على السلامة ياباشا كنت فين
انا: عم ناس و**** العظيم وحشني يحج اي اخبارك طمني عليك
ابويا بيضحك: بتاكل بعقلي حلاوه يلا
انا: عيب عليك ياحج انا بتع كده انت عارف انك في الحته الشمال
ابويا بيضربني علي قفاية: انا برضو ولا هيا
انا: انت وهي مش هتفرق انت وامي وحد يحج
ابويا: مقصدش امك اقصد اميرة هانم
انا: انت عرفت ازي
ابويا: رنيت علي حسام صحبك فكراتك معها لكن انت طلعت مش معها وقعتو في الكلام وقال كل حاجه
انا: ابن المره الوسخهه ده لم اشوفو هنيكوو
ابويا ضربني تاني وشوفت امي طلعت اجري عندها
انا: ماتشوفي جوزك ياست الكل يرضيكي يضرب ابنك الوحيد
أمي: انت بتضرب نور عيني لي
ابويا: اسالي ابنك كان فين ومع مين
امي: كنت فين يا حبيب امك
انا: ايو جاي يامرت عمي اهو جاي وطلعت اجري ومافيش حد ندها عليا اصلا ?وقعدو يضحكو عليا
ابويا: ابنك بيحب بنت المحامي جمال عبد الماضي
امي: مش ده محامي عائلة الشريفي
ابويا: صح وعشان هم اعدانا هيكون صعب لامر يتم بسهوله وغير كده ابنك ضرب ابن العيلة دي الصغير سعيد في الكلية عشان كان بيديق البنت دي
والمحامي شاطر جدا ومسمع والشريفي هم خصم قوي جدا لينا يعني لو سعيد سكت علي ايهانه نفسها ابوها مش هيستسلم انا لزم اعرف سيد بسرعه عشان يلاقي حل
امي: ماتقلقش علي كريشنا هو عارف بيعمل اي كويس
ابويا: خير انشاء **** المهم هطلع علي القلعة في جبل الطير نهارده
امي: تمام
نرجع عندي كنت طالع لقيت مرات عمي بتشدني علي غرافتها بسرعه خطفتني بوسه وانا دمجت معها بشكل جامد عشان كانت وحشني
مديحه: وحشني اوي اوي
انا: انا بس اللي وحشك يالبوه
مديحه: انت وزبك ياحبيبي
وعملت معها مسمرين جامدين تقريبا تفشخت حرفينا سبتها وطلعت غرافتي بس امي جات وريه
امي: تعال عوزك
انا مرعوب حاضر: دخلت مع امي الغرافة
رحت ضربتني كف جامد فشخ
انا: !!!!!!!!
امي بتعمل اي مع مرات عمك انت مش مستوعب انت بتعمل اي
انا:!!!!!؟؟؟
امي:مش عوزه اشوفك هنا مفهوم تقوم تلم هدومك وتطلع مع ابوك وتفضل في القلعة وما شوف وشك هنا تاني مفهوم
انا سبتها ونزلت وانا متعصب فشخ وخرجت بسرعة رهيبه وركبت العربية وطلعت علي القلعة بسرعة رهيبه جدا وصلت في وقت قليل جدا
دخلت متعصب جدا وشافني فارس وتار و نرمين وجيسون و هارلي ومن غير ما بص علي حد نزلت الساحه بسرعة رهيبه
تار: تعالو معيا بسرعة شكلها متعصب اوي وده هدف كويس
وفعلا نزلو وريا تحت في الساحة كنت انا نزل متعصب فشخ ولقيت سيف مسكتها بسرعة وفاجاة تار رمها سيف لي فارس وفارس اول شخص ظهر في وشي وبدات اهجم فارس بشكل مرعب جدا وسرعه رهيبه وفارس بيصد هجومي بس وبيختفي وبيظهر وانا بسرعة رهيبه بهجمها مش مديها وقت نهائي وكان خلاص مش قادر يكمل
فارس: حد يدخل بسرعة مش قادر اكمل
تار: يلا يا جسيون
وفعلا ظهر قدام مني جيسون بدات اركز معهم هم لاتنين بشكل مرعب وبحرك السيف بطريقة مرعبه وكان تار بيصور بيحصل وأنا نزل فشخ في فارس وجيسون وبحارب بجديه بسرعة رهيبه وبطير وبختفي وفارس اتصاب في درعه وقع علي لارض وبدات اركز مع جيسون
عند تار وهارلي:
هارلي بقلق: انا هدخل اعمل مساعدة وحول انك تكلم تحتمس يجي بسرعة عشان يقدر يوقفها عشان هو كده قوتها بدات تتسربت بشكل مبالغ
تار اختفي بسرعة
ونرمين بتكمل تصوير وهارلي وجيسون بيصدو مني الهجوم بشكل كبير جدا وبعد شويه كان جيسون وقع اتصاب
عند هارلي كان مفشوخ بيهرب مني بسرعة رهيبه وهو بيصد بس دون اي رد فعلا وكان ذكي جدا وبيعرف يخليني اتحرك بشكل مبالغ هو اكتر وحد عرف يجريني وكنت بفشخ فيها حرفينا هو كل ال بيعملو بيجريني وبيصد لكن فاجاة ظهر شخص قدامي اغمي عليا فور مالحقتش اشوف ملامحها حتي
تحتمس: حصل ايه
تار: مش عارفين هو جاي متصعب بشكل مرعب وكان لزم نوقف قصادها وزي ما انت شايف فارس وجيسون اتصابو وهارلي كان بيجريه
تحتمس عمل نافذة من السحر وظهر قدمها الماضي من اول ما صحيت لحد ماوصلت البيت وشاف ال حصل مع مرت عمي وال عملتها امي فيا»
تحتمس بعصبية: الزفت ده يفضل هنا وبكره يطلع عند السحرا مفهوم
تار مرعوب: مفهوم مولاي
عندي انا صحيت بعد 5ساعات مش فكر حاجه نهائي ودماغي وجسمي تعبني جدا
تار: اخير صحيت
انا: هو حصلي اي انا جسمي وجعني فشخ وكمان دماغي هتفجر
هارلي: انت مش فكر حاجه خالص
انا: مش فاكر غير لما كنت متعصب وطلعت من بيت متعصب بس مش أكتر من كده
هارلي ساكت وجيسون و فارس متصبين بيتعلاجو
تار: طيب ارتاح نهارد هنطلع نروح مكان تدريبك مفهوم
أنا: حاضر
الكل خرج وانا فضلت احول اعرف حصل اي بس مش فاهم
بعد تقريبا ساعه دخل عليا تار
تار: جاهز
انا: جاهز ياعم يلا
تار: امسك ايدي وفعلا عملت كده وتار اختفي وظهر في صحراء و كان الجو برد ?شديد بطريقة مرعبه وهوه جامد وأنا كنت هموت من البرد
تار مش حاسس نهائي وطبيعي جدا تار بصوت عالي
تار: هتتعود ما تخفش حول انك تمشي طبيعي
انا عملت كده فعلا ومشي بينا لحد ما وصل بوابة شكلها مرعب وباين ان اللي ساكن هنا اشخاص قويه بشكل مرعب وحسيت بحاجة بتقرب مني علي شكل هوه جامد وفاجاة اتحول علي شكل انسان وقال
الشخص: أهلا وسهلا بالوريث المنتظرة هم في انتظارك من زمان
تار: ينفع ادخل معها
الشخص: لو حولت تعمل كده هتموت هو بس اللي يقدر يدخل
تار خاف
انا خايف ومش فاهم حاجه ولا عارف هنا هيكون مصيري اي بس قلت هنا هيكون احسن ليا هبقي بعيد ومعتزل عن العالم كله
الشخص: خلصت تفكير يا كريشنا؛؟
انا: خخخخ احي من اولها كده باين انك مش سهل
الشخص: انت شخص ذكي جدا ياكريشنا
تار: انا همشي و هو هيعرفك كل حاجه يا كريشنا
انا: تمام روح انت
وفعلا تار اختفي
انا الشخص: انت اسمك ايه؟
الشخص: إنا اسمي جاي
وصف جاي طويل جدا وشكلها مرعب جدا وباين انها كبير جدا بس هنعرف بعدين
انا: طيب يلا بينا
جاي: كون مستعد يا كريشنا
انا: مستعد بس متوتر شويه يلا
جاي فاجاة عمل حركة بيدها علي شكل دائرة وظهر في نفس المكان بوابه سوده جدا وعليها سفين عكس بعض
جاي: انا اخري معك هنا ادخل وهتفهم كل حاجه
وفعلا اختفاء وتحول علي شكل هوه وعاصفه من تاني
انا اخدت نفس عميق وحولت ابان طبيعي جدا ودخلت من البوبة وفاجاة البوابة دي اتقفلت وظهر شخصين قدم مني
انا مصدوم: خخخخخ احاااا انتووووووو هو ده حلم واالا حقيقي انا مش فاهم حاجه انتو مش حلم صح
شخص بيضحك: لا حقيقي ياكريشنا المرة اللي فاتت كان حلم المرة دي حقيقه
أنا اول ماشوفتهم اتصدمت عشان هم اللى ظهروللي فى الحلم
شخص: انا اسمي مروغوث
شخص التاني: انا اسمي هاري هويني
(أكيد عارفين وصفهم)
هاري: انت مستغرب المكان صح
أنا : ده حقيقي أول مره احس اني طاير مش حاسس بالعالم الخارجي جوه مني احساس قوي بيشدني اكون هنا علشان كده جيت من غير كلام مع تار
مورغوث: أنت هنا هتكون احسن بكتير من العالم اللي خارجي أنت هنا حياتك هتغير مليون مره وهتطلع من هنا شخص تاني خالص
أنا: انا مش عارف ليه حاسس اني جوه مني طاقة بتحربني دايما
مورغوث: أنت هتبقي كويس هنا ماتقلقش وهتعرف اسرار كتيره بس حول انك تستوعب كل صدمه وكانك كنت متوقّع ده يحصل
انا: طيب لي أنا مش عارف اسيطر علي نفسي لي مش فاهم حاجه كل حاجه بتحصل معايا مش ببقا فاهمها بس بعملها معني بعمل كده بس حاسس في حاجه بتحركني وبتعمل جوه مني شغف اعمل كده
هاري: كل واحد فينا جوه منها نوعين نوع الخير ونوع الشر لزم انت تقتل نوع فيهم لو ماعملتش كده هتفضل طول العمر كده بتحرك في الغلط شويه وفي الصح شويه فاهمني
انا: ازي اعمل كده
مورغوث: انت لزم تسيطر علي الخير انت ليك مستقبل عظيم هتكون ملك قوي هترعب لااعدا بس مجرد ماتظهر
هاري: هيكون ليك اسم عظيم هتكون امبرطور قوي أنت لزم تكون مع الخير هو ده قدرك فاهم
انا اول مره حد يقولي كده واول مره اركز في الكلام وافهم بسهوله جدا
انا: انا تعبت الدنيا كلها بتخبط فيا
فضلت طول عمري بسعى إن محدش يزعل مني ، ماخيبش ظن حد أعتمد عليا ، وماكسرش بخاطر حد حتى لو هاجي على نفسي، بعدي وأسامح وأكتم حزني جوايا ، أكون الجدع دايماً مع أي حد يعاملني ، أشيل وأسند وأوفي وأخلص .. وفي النهاية أنا ماظلمتش حد غير نفسي ..
هاري: أؤمن بقوّة الكلمة، أؤمن بوقعها وأثرها، فكم من كلمة أنارت دربًا، وأسعدت قلبًا، وبدّدت حُزنًا، وحفّزت عزيمة، وكم من كلمة حطّمت نفسًا، وأطفأت أملاً، وكدّرت يومًا، وأخفتت هِمّة؛ اختر كلمتك بعناية واعلم أن تأثيرها أبعد مما تظنّ.
مورغوث: لاكتساب شخصية قوية
1. حاول دائما الزيادة من ثقافتك ومعلوماتك
2. احتفظ بسرية أمورك وامتنع عن الثرثرة والجدال
3. ابتعد عن الاعتذار المتكرر لا تعتذر إلا عندما تخطئ
4. لا تكن من محبي التأثير في الآخرين كن على طبيعتك
5. لا تقلل من انجازاتك ولا من شأنك ولا تسمح لأحد بذلك
6. لا تتوسل لشخص ولا تتذلل فكرامة الإنسان لا تقدر بثمن
7. خذ القرارات بنفسك فلا أحد غيرك يمكنه التفكير عنك
8. انظر للحياة بعين الحقيقة والابتسامة وكن مُمَيَّزاً و ليس مقلداً
9. تذكر بأن القوة ليست هي التجبر والطغيان بل هي تحقيق العدل
10. قدر قيمة الوقت ولا تضيعه في الإنصات إلى أوهام الكذابين وصراعاتهم
11. استمع أكثر مما تتكلم واحرص على عدم الإكثار من رواية متاعبك الخاصة
12. لست ملزما بأخذ كل ما يملى عليك خذ ما ينفعك وما يساعدك على فعل الخير
13. تستحق العيش بسعادة وتحقيق ما تريد لكن الأمر لا يحدث بطريقة سحرية بل بأن تبادر بذلك
14. توقع الأذى من غيرك وانتظر من الناس من لا يريحك ولا ينصفك وحاول تجاوز الأمور السخيفة ."
: هحول اعمل كد هكون مع الخير دايما
هاري: العدل ثم العدل ثم الظلم اياك ان تظلم كون ديما مع الحق والخير
أنا: اوعدك هكون كده
مورغوث : في شخص انت لزم تشوفها هو الوحيد اللي يقدر يساعدك هو معا مفتاح قواتك وأنت لزم تكون جاهز خلال 15يوم لزم تقابل الشخص ده وزي ما عرفتك اول ما دخلت حول انك تستخدم الصدمه الرد فعل طبيعي جدا تمام
انا: خايف ومتوتر بصراحه
هاري: الشخص اللي هتاقبلها هو اللي هيساعدك تكون علي العرش
مورغوث: جاهز
انا بتوتر: جاهز
وفاجاة هارلي قال ادخل ودخل خخخخخخخخ احاا ده حلم ولا حقيقه حد يفهمني اي ده هو مش!!!!!!
انتهى الجزء العاشر والاخيرة في السلسلة الأولى ☝??
اانا جديد معكم واتمنا اقدر اسعدكم بحاجة كويسه انشاء ****
البداية
القصة هتكون مميزها بشكل خاص يعني هتكون اكشن ووخيال وهيكون فيهاا سكس اتمنا اعرف ريكم بعد انتها الجز الاول مهاا ماكان رايك قولو هتقبل اي ري بي اي طريقة من غير زعل وهفرح جدا بمشاركتك اتمنا من الجميع قررا ممتعه ومشاهده ساخنه ????????معلش لو في لخبطهه في كاتبة هوعدك هحسن من نفسي عشان بس بكتب بستعجال بس اتقل هتخد حاجه ناضيفهه ???هسيبكم مع القصة ?♥
البداية كانت عام 2002
في مصر
مركز سوهاج نواحي الصعيد قبلي
قرية هرماس
كان في عائلة اسمها عائلة الشويحي عائلة كبيره ومسمعه بقوتهم وبسيطرتهم الكامله علي نحوحي قبلي في جميع الصعيد
كان ليهم الجد
سمير 75سنة طويل وابيض وجسمه عريض واديهه ناشفه من الشقها والتعب طيب جدا وحساس وبيتعصب بسرعه جدا لكن طيب بطريقة تخليك تحبها
الجدة
فوزية 70سنه بيضه اوي وجسمهم كريفي يعجبك ملبن كده وديمان حبسهه القشطهه دي تحت جلبيته البلدي لكنها طيبة وحبوبهه جدا وبتخاف اوي علي اولادها وديمان تحب الخير لي جميع المناطق والناس حوليهم
لابن لا اكبر
سعد 40سنه طويل زي ابوها ومعضل وجسمه كده حاجه عظمه من لا اخر بيلبس جلبيه البلدي والشال والعصاية الخرازقان(( اكيد ال من الصعيد هيعرفها او عمل بيها مشكله قبل كده ?))
لابن لاوسط
عماد 36سنة جسمه مش طويل اوي بس كويس ومش معضل بس عادي طبيعي كد وغلبان اوي بطريقة ما توصفش يخليك تحبووو كده من اول ما تشوفو
الابن الاخير
عادل 30سنة عادل يختلف عن اخواتو متعلم ومع الكلية وشاطر جدا جسم وسط ومعضل جدا وجسمه مقسم بشكل غبي وديمان بيدفع عن الغلبان ومع جوايز كثيراً من الكلية والمسابقات
ريهام مرات سعد 35سنة حاجه فخمه كدا جسم كريفي وجسم فتاكك ياصحبي يخليك تجيبهم اول ماتشوفو كده ? طيزها برزهه وبزاز حاجه جامده وشها ابيض وعنيها عسلي وبتلبس ديما جلبيات وسعه
مديحة مرات عماد 30سنة جسمه عريض فوق وتحت وجسمها بارز ووشها بشوش وغلبانة كده في حالها عنيها عسلي
نورا مرات عادل صحبتو من الكليه حاجه جامدهه جمدااه بشكل غبي جسمه كلو جامد وطوله وسط كد وكيوات وبتزعل بسرعة وعندها غمزات وبتهزر وتضحك علي طول غير حريم سعد وعماد
بيت العيلة
بيت كبيره جدا وسع بشكل غبي سور كبير وسط السور البيت حوليه زريبة من الخلف وجنينه من قدام كلها فواكه حاجه فخمهاا كدا ندخل البيت مدخل كبير جدا وكلو راخام وبلاط في الوقت ده كان ال يعمل كد يبقا مليارديار وهم كده فعل البيت تحت مدخل كبير و4 اوض الضيوف ومطبخ كبير جدا وحمامين جامدين فشخ وفي اوضه كبيره فشخ كنهاا قصر لي الجد سمير والام فوزية
الدور2 لي سعد كامل هو بناتو سمر واية ومالهمش دور كبير سمر 14سنة واية 5سنين
الدور 3 لي عماد ومرتو وابنه حاتم سنه وشهر
الدور لي عادل ومرتو ولسع مخلفش
اسف في التأخير وكلام ده بس هفضل اقلك اتقل هتاخد حاجه تقيلة لول ???
المهم في عام 2002
جات ست كبيرة في السن ومعها ***
صغير في حضنها وكانت مبسوطه بشكل غبي بيهاخدتو ولفتو حلو ورحت قدم مدخل بيت عائلة الشويحي
وكتبت في الورقة
الوريث ظهر
وريني شاطرتكم معها انت اخترات تشيل المسواليه وريني خبرتك وخليك فاكر لو معملتش المطلوب هتموت انت وعيلتك انت عارف اهميت الوريث ده اي كويس ياريت تكون فهمت
البواب احمد 45سنة
ياحج ياحج الحقي ياحج
سمير: اي في يااحمد مالك كدا علي الصبح مستعجل
احمد البواب: يحج في في ويتهته في كلام
سمير: في اي يازفت اخلص مالك خايف كده ليه؟
احمد: اصل اصل في
سمير: اصل اصل اي قول واخلص بدل مجيب الفرد واقتلك هنا مكانك اخلص
احمد: في *** مع رسالة لقيتهم علي بوابة ست جبتهم لبسه **** وقالت اديهملك انت شخصيه بذات واانا خايف
سمير: بتوتر وخوف اندهلي سعد وعماد وعادل بسرعه
احمد: حاض حاضر ياسيدي حاضر واحمد جري لفوق ندمهم كلهم نزلو جري مع حريمهم
سعد: في اي يا بويا اس حصل عم احمد بيقول في نصيبه في اي
عماد: مترد يابابا علي اخويا انا مش فاهم حاجه
سمير: قاعد ومصدوم ومتوتر فشخ
عادل: انا مش فاهم حاجه خالص في اي يا امه مال ابويا
فوزية: معرفش يا حبيب امك انا زيي زيكم هنا في اي ياحج طمنها
سمير: احمد هات الحاجه
احمد: حاضر ياسيدي
احمد جاب الطفل والورقة
الكل مصدوم
سعد: بصدمه هو ال في بالي صح
سمير: بتوتر صح ياولدي هو
عماد: بس بس ظهر بسرعة ازي
سمير: يحجه
فوزية:نعم يحج امرني
سمير: خدي حريم ولادك واطلعي فوق بغضب
فوزية: حاضر ياحج حاضر يلا منك ليها قدامي مسمعتوش الحج
كلهم طلعو
سمير: عادل إقرار الرسالة دي
عادل: حاضر
عادل مسك الرسالة وقرا ال كتبتو فوق وكلهم بصدمه
الجزء الاول كدا خلص تابع الجز الثاني بعد يوم مش هتخأر عليكم ??
هتقولي مافيش جنس وبتع هقلك اتقل هتخد حاجه جامده فشخ لم البطل يظهر ???
القوة الخارقة وغموض كريشنا الجزء الثاني
وحشتوني جدا قول انت لحقت ?? زي ماوعدتكم الجزءالثاني نهاردةوصبح كمان قبل ما اطلع الشغل ياريت يعجبكم وشكرا علي تعليلقات ??
البدية
ويبقى السؤال : هلّ نحًن آحًيِآء حًقآ ؟؟ آمٌ نتٍنفُس فُقط
“ﻑِ ﺍﻟﺤُﺐ ﻧﻤﺘَﻠﻚ ﭐﺭﻭَﺍﺣﺎً ﭐﺧﺮَﻯ ﻧَﻬﺘﻢُ ﺑﻬَﺎ ﭐﻛﺜَﺮ ﻣِﻦ ﭐﺭﻭَﺍﺣﻨﺎ !! ..♥”
في وقت الشدة فقط ، تعرف من هم أحبابك ومن هم حثالة اختيارك ..!
لن تكسرك الحياة إذا أتقنت فن الصبر ..!
إياك وكسر الخواطر .. فإنها ليست عظاماً تجبر بل أرواح تقهر !غباء منك ان تكون حزين بسبب شخص يعيش حياته بكل سعاده .تحسن الظن فتندم .. خير من ان تسيئه فتظلم !لن يهتم الناس بك حتى تهتم أنت بنفسك
اسف علي المقدامة الطويلة دي ?بس اكيد هتفيد ناس كتير يلا اسيبكم مع القصة قراء ممتععه الجميع ♥
الجزء الثاني
من القوة الخارقة وغموض كريشنا
الحميع بصدمه هو الوريث بتوتر
سمير: حصل يبني هو ده ال كلمتكم عنو هو ده ال هیبقا المالك بفرح
سعد بفرح: اخير انا مبسوط فشخ يجدعان كنت بستنا اليوم ده بفارغ الصبر
عماد بفرح: اهو جه ياحبيب اخوك وريني شطارتك ومدت خطوات رجلك معاا
عادل: انا مش فاهم حاجه خالص هو مين ده عوز افهم
سمير بفرح: ده ابنك من النهاردة ياعادل وانت المسوال منها تمام لزم ده ياعادل يكون قوية بشكل خرافي تدريبو يبقا من صغرو واهتم بي لو حصلي حاجه عوزك تكون سند لي وتعرفو ان يوقف مع الصح والحق وال يريضي ضميرو يبني انامش ضامن نفسي عوزك تاخدا بالك منو يبني انت جاهز
: عادل وسط فرحتو وفرحت ابوها واخوات بقي مبسوط فشخ
عادل: انا فرحان اوي اخير حلمي تحقق انا هحطو في عيني يابويا مش بس هخد بالي منو انت توامرني ومسك عادل الطفل رفعو لا فوق وقال ((كريشنا)) كريشنا عادل سمير الشويحي بفخر والكل مصدوم من لااسم
سعد: اسم معانا عظيم وان هيكون شخص لايقهر
انا مبسوط بيك يخويا وانت علي قدر المسواليه
عماد: احنا وثقين فيك املنا كلو بين ايدك ياريت ماتخبش امالنا فيك يخويا
سمير بفخر: عوزكم كده ديما في ضهر بعض وتخافو علي بعض دايما الدنيا دي ياولاد مش سهله احنا معانا الحكم والهيبه والفلوس بس مش كل حاجه ياولاد الفلوس والهيبه والحكم عوزكم ديما تخافو علي بعض وماتهملوش في بعض ضهركم لبعض لو شوفت وحد فيكم وقع تجرو تسندوها لحد ميرجع يوقف ويثبت زي الصخر لزم الدمج بينكم وتساعدو بعض وتساعدو الوريث ((كريشنا ♡))
الكل: حاضر يا حج يطول بعمرك ويحفظك لينا
سمير: يلا اطلعو دلوقتي
الكل: حاضر
سمير: يا احمد
احمد: نعم ياسيدي
سمير: بعصبية بلاش سيدي قولي ياحج احسن
احمد: حاضر ياحج حقق عليا
سمير: عوزاك تروح لي......... وتقولو كل ال حصل وانت شفتو وتجي تحكيلي قلك اي
احمد: حاضر ياحج هرجع بسرعة
وماشهه احمد بسرعة
سمير: قاعد بيفكر وزهقان وفرحان بنفس الوقت
احمد في كمان وسط صحرا وسط مخيم موجود وشخصين قاعدين شكلهم ابيض جدا
هنسميهم. دلوقتي 1و2
1: في اي يا احمد مالك
احمد: سيدي ارسلني ليك وقال احمد كل ال حصل من وقت الست لحد ما عادل سمي ابنها كريشنا الوريث
2:1:قامو بفزعه وفرح وقالو اخير هيبد الجد اخير وصل
1:روح يااحمد قول لي الحج انو احنا وثقين فيها هو وابنها وكمان وثقين جداانهم هيمعملو مع الصح والواجب بتعهم وكويس جدا ان اختار عادل عشان المهمه دي وصلوو كمان ان احنا هنوفق بكلامو هو وال يعملو
2: روح وصل لي سيدك كده يبني وفهمو ان لا اسم عجبناا ومرعب وصلو سلاماتنا
احمد: اومراك ياسيدي
ومشي احمد ورجع البيت
سمير اول ماشافو
سمير: اخيراً جيت احكيلي حصل ايه بسرعة
أحمد: قال كل حاجه حصلت وقالوها ليهم
سمير بفخر وعزات نفس: رروح يا احمد شوف شغلك
احمد: حاضر ياحج اومرك
ومشي احمد وقاعد الحج علي الكرسي ومبسوط فشخ
في شقة عادل الدور 4
نوار: شافت الواد صغير اي ده ياعادل مين ده بتوتر
عادل بفرح حضنها جامد وقال: ده ابننا من دلوقتي ياروح قلبي ومبسوط
نوار: بتوتر اهه ازيي مش فاهمه
عادل: اقعدي ياستي هحكيلك وقال عادل كل حاجه حصلت
عادل:: هاا اي رايك ياستي بقا
هي بفرح ومبسوطه زي ******* ومسكت كريشنا وقعدات تتبوس فيها وبتحضنو وتعيط
نوار: أنا مبسوطه اوي **** يخليك ليا وميحرمنيش منك ياحبيبي انا فرحانه اوي
وعادل فرحان اوي وسند *** علي جنب سرير ووسند جنبو مخدها كبيره وخد نوار في بوسه طويله فشخ وومسك بزازه دعك من علي هدوم ونومها علي سرير ونزل بوس فيها وتقفيش علي هدوم وهي متبدله معها الوضع وقف قلعها القميص ال كان فاجر عليها ويوقف الحجر القميص لحد ركبه وباين منو البرها ولااندار هو هاج من شكلها اصل وقلعهاا
القميص فضلت بي البره ولااندر وفضل يقفش فيها وزبو بيخبط في بطنها وهي
اوف براحه ااههه اهه اححح
برحه اوف انت مولع اوي كده لي
عادل وحشني فشخ اموححح
نزل فشخ في جسمها وبوس وتقفيش ويشد البرة ينزلها ويحط وشوو بين بزازهها
وهي عماله تقول اهه اوف براحه اهه
بزاززي هتقطع اووف انت جامد وحلو نهاردة كده لي كمل اوف احححح براحه مش قادره وهو نزل لحس فيهم ومص وعض وبد ءينزل علي جسمها لحس ومص ومسكها من طيزها
وقلبهاا علي حجرو وقعد
يقفش في بزازهه وطيزها بشكل
غبي وجامد وهي عماله اححح برحهه اوف ظش قادره هموت ريحيني بقا عادل
ولا سمعها فضل تقريباً نص ساعة
يقفش ويلحس فيها من غير ميروح لي كسها رح شد لاندر قطعو ونزل لحس بين رجليها لحد ماوصل لي كسها وبد يلحس وهي توتوو
وتصرخ من متعه ونزلت 3مرات وهو لسع بيسخن ?وبيلحس في كسها وفتح رجليها وهي عماله تصرخ اوف براحه مش قادره براحه
عادل عدل نفسو بعد منزلت 4مرات وطلع زبو وهي قامت بهيجان مسكتو نزلت فيها مص ولا اجدع شرموطه وكانت تبلع لحد بيضات وهو بعد 10دقيقة من مصها الجامد نزل لبنو علي
وشها وبعدين. عدلها ونومها وفتح رجليها وبد يمشي زبوو من برهه ويحكوو فيها جامد وهي بتصرخ من متعهه وبتعض في درعو وهو ولت هنا وبدات يدخلو وحد وحدها وهي تصرخ
تقريبا الكل عرف انها بتفشخ
لان زب عادل 20سنتي ?قلتلك هفاجاك اتقل هتخدي حاجه حلوه
وفضل عادل ينيك في وضع ده بتع ربع ساعة وقومها وقعدها علي حجرو وفضلت تطلع وتنزل وهي عنيها كلها شهو ومتعه واخير عادل نزل بعد ساعه ال اربع بسبب هيجان مراتو ونامت جنبو وحضنها وهم مبسوطين فشخ لكن حصل مفاجأة خلت عادل شخر شخرها سمعها كل في البيت وبص علي كريشنا بصدمه لقي
هنا انتها الجزء الثاني تابع الجزء الثالث قريب هيكون عظمهة ???
معلش انا اسف بسبب قصر الاجزاء بس دي البدية عشان لزم اعملك حاجه تعجبك وتشوق افضل مكتبها كلها في 4او 5أجزاء اناعوز اعملك حاجه تستهل يبقا انت تصبر وتنال اوعدك انها هتعجبك
وسمحوني في لااخطا لاملائي بس عشان انا بكتب بعد الشغل وقت قصير بستعجل بس اوعدكم هحوال احسن من نفسي ومتخفوش مش معيا جيش ولا مدرسة ????يعني معكم اول بوال علي حسب الظروف واصبر هتخدا عظمهه ?♥
???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
الجزء الثالث
من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا ??
يلا بينا نبدا البدايه ???
يخطئ القلب لحظه..فـيعاقبه العقل سنين..
أشتقنا لناس كانت سعادتنا ..كانت حياتنا .. كانت كل شئ…
“ﻑِ ﺍﻟﺤُﺐ ﻧﻤﺘَﻠﻚ ﭐﺭﻭَﺍﺣﺎً ﭐﺧﺮَﻯ ﻧَﻬﺘﻢُ ﺑﻬَﺎ ﭐﻛﺜَﺮ ﻣِﻦ ﭐﺭﻭَﺍﺣﻨﺎ !! ..♥”
آحًدهًمٌ يِحًآولّ آهًدآئيِ آلّسعآدة ولّآ يِعلّمٌ بـُ آنهً آجُمٌلّ هًدآيِآ آلّقدر ..??
ﻧﺤﻦ ﺃﺣﻴﺎﻧﺎً ﻧﺴﺘﺤﻖ ﻛﻞﻣﺎ ﻳﺤﺪﺙ ﻟﻨﺎ ، ﺣﺘّﻰ ﻧﻔﻴﻖ ﻣﻦ ﻏﺒﺎﺋﻨﺎ ﻗﻠﻴﻼً ..
لن يقتنعو بأنك تتألم حتي تموت أمام أعينهم
احذر عدوك مرة وصديقك ألف مرة فإن انقلب الصديق فهو أعلم بالمضرةاجتنب مصاحبة الكذاب فإن اضطررت إليه فلا تُصَدِّقْهُا
تق شر الحليم اذا غضب
كُن عادلًا قبل أن تكون كريمًا
بعض الّنهاياتِ مُرّةً كالقَهوة، ولكنّها تجعلُكَ شخصاً مُستيقظاً، مُتنبه اًلسان العاقل وراء قلبه ، و قلب الأحمق وراء لسانه
أسوأ ما قد يمر على الإنسان أن يحزن من نفسه وعلى نفسه
أنت ما تفعله ، وليس ما تقول أنك ستفعله لا تكن كالشمعة تضيء للآخرين وتحرق نفسه
الن يهتم الناس بك حتى تهتم أنت بنفسك
إذا وضعتني بمقارنة مع أحد ، فلا تختارني تحسن الظن فتندم ..
خير من ان تسيئه فتظلم
!التعامل معي سهل جداً أعطني احتراماً ، أعطيك ماهو أكثر .??
البداية ?
بعد ماكان عادل مصدوم وتفزع بشكل مرعب بص علي مكان كريشنا وما كانش موجود اتصدمو ونوار بتعيط وبص يمين وشمال مالقهوش بص فوق اتتفاجأ بص وقعد يضحك هو نوار بعد ماكانت لا اجوا عياط وقلق
شاف كريشنا ماشي علي الحيطة كانها ماشي علي لارض قام عادل مفزوع ومبسوط نزلو وقعد يضحك هو ومرات علي ال حصل
عادل: اي يبني الهبله من اولها كده شكلك مش هتجيبها لي برا ابد
نوار بفرح: سيب ابني يعمل ال هو عوزو بعد ازنك
خدات نوار كريشنا وحضنتو وفضلت تبوس فيا وهي مبسوطه
عادل: هنزل افرح ابويا وهجي يقلبي عوزه حاجه اجبهالك انا وجاي
نوار:لا ياحبيبي عوزه اشوفك انت بي الدنيا كلها
عادل باس راسهه وفتح الباب ونزل تحت
عند عادل وابوها كان قاعد مع وحد اسمو الحج سيد 55سنه بس جسم هيبهه وشكل معضل كده وفخم وطول 190س
ومش متجوز وهتعرفو سبب بعدين
اول ما سيد شاف عادل خدو بي الحضن
سيد: وحشني يا عادل عامل ايه طمني عليك يا ولد الغالي
عادل: وانت وحشني ياعم فينك مختفي كل ده التدريب وخدك مننا ولا اي
سيد: معلش يا ابني ابوك حطط عليا مسوالية تدريب الفرسان في انجلترا
عادل: ماشي يعم يقويك يا وحش عاش ليك
سيد: تسلم يا كبير يلا شد حيلك عوزين نشوف البطل قريب
عادل بفرح: انا جاي هنا بسبب كده حصل............. قال عادل كل ال حصل معا فوق ومع كريشنا معدا اانو نام مع مراتو طبعا ??
سمير وسيد بفرح في نفس وحد انت بتكلم بجد ?
عادل: ايو يحج هو ده حصل وانا كنت مصدوم زيك كد
سيد بضحك: ههههه شكل الموضوع بدا بدري يا سمير وهتفشخ انت وابنك ياوحش بضحك جامد
سمير بضحك ونظرة فخر: ما تخليش الفرحة تنسيك أن انت ال هتبقا مسوال عن تدريبو بعد سن 18سنة يا سيد
عادل وسمير بيضحكو
سيد بستهزاا: وما تنساش برضو اني انا فشخ ابنك ال قدامك ده ونيكو في أفكاره في تدريب 11 سنه علي التوالي لسع رجعلك من سنة بنظر فخر
عادل بيضحك: مقدرش انسهاا ابدا كانو اوسخ 11سنة في حياتي كلها بضحك
سمير بضحك: وماتنسش انت اني فضلت افشخ فيك هناك 22سنة يا ولد بدوية بضحك
عادل هيموت من ضحك: احممممم
سيد بضحك: مقدرش انسها ابد فضلك يا اخويا انت اكتر من اخ ليا ياحبيبي وحضنو بعض
عادل:: احمم مش هنخف شغل المحن ده شووية ولا اطلب اتنين لمون
سمير بضحك ضرب عادل علي قافه
عادل ماسك قافهه بهزار ايدك تقيله كتر خيرك ياحجه و**** علي الراجل الغتت دهه وطلع يجري
سيد بيضحك: ابنك ده يحج هيكون مدرب كويس جدا لي كريشنا وانا مبسوط بي كده وثق انها هيوصلو لي مستواه لحد ميكون عندو 18سنه واقدر اخدو انجلترا
سمير بتوتر: أخبار الرجاله ال بعتهالك اي يا سيد
سيد: كويسين فشخ وحاجه جامده الفرسان هناك فشخينهم تدريب
سمير: كويس جداً عوز ابقا منهم 200لاف جندي
سيد: مشاة ولا رماة ولا فرسان؟
سمير: الفراق بينهم؟
المشاة دول قوة بدنيه فشخ الوحد يقدر يقتل 100شخص في نص ساعه بس وسرعة البرق عندهم سرعة بطريقة رهيبه
الرماة دول القناصين دول لو دخلو مكان حرب ليهم النصر ديما مابيعرفوش الخسارة
الفرسان رجالة الخيوال ولا أسلحه بجميع انوعها وعربيات مسطحة وعندهم ميزها الدفاع والحامية
سمير بيفكر: طيب من كل نوع عوز 100لاف وعوز اعرف ترتيبهم في حرب
سيد: عنيا ليك يا خويا الفرسان الدفاع الرماة الهجوم المشاة التدامير الوقتي يعني لو دخلو المعركة اقعد بس واتفرج وعد الجثثث
سمير بفخر وعزا نفس: هو ده المطلوب خليهم جاهزين في اي لحظة هطلبهم منك
سيد: تحت امرك ياحج توامرني بحاجه تاني
سمير: لاروح وابقا تابع معيا
سيد: اومرك يحج بعد ازنك
ومشي سيد
سمير: ياحجه ياحجه
فوزية: الحجه من لاواضه نعم ياحج اومرني
سمير: فينك ياحجه عوز اتكلم معاكي شويه
فوزية: في لاواضه ياحبيبي تعاله
دخل سمير لقيه نايمة على سرير وفردها رجليها دخل نام في حضنها وقال
سمير: تعبت يحجه ولسع احنا في البداية وخايف تحصلي حاجه قبل ما اشوف الوريث في مكانو
فوزية: بعد الف شر ربنايخليك ليناديما يا حبيبي مالك خايف كده لي اول مره اشوفك كده
سمير: مشاعرف انا تايه ياحجه وعوز نصيحتك
فوزية: احكي هسمعك
سمير: حاضر اسمعي حصل.............. قال كل حاجه حصلت من وقت ما الوريث ظهر لحد ماطلب الجنود
فوزية: واشمعنا الوقت ده ال طلبت الجنود مالسع يحبيبي محدش يعرف موضوع الوريث غيرنا والبواب وسيد لي خايف ودول يموتو ولا يقولو حاجه
سمير: لزم اكون جاهز لي غدار انا مش هستنا يتغدر بيا يا حجة انا ديما منتصر وهفضل كدا
فوزية: اكيد يحج **** يطول بعمرك
وانت مابتمعملش غير الصح وانا وثقه فيك انك هتكون علي قدار المسواليه دي انت وعادل ابنك مدرب كويس وعارف هو داخل علي اي يعني ماتخوفش نفسك حول تكون انت القوة ال هيسندو عليها عيالك يا حبيبي
سمير حضن فوزية جامد ودخل معها في بوسه جامده وقال
سمير: **** يخليكي ليا وميحرمنيش منك ياست الكل انتي نور البيت هنا
وفضل يبوس فيها وهي تقولو
فوزية: يحج بس اهد احنا اكبرنا على كلام ده وهي بتهنج وهيجهه
سمير بحب: كبرنا طيب تعالي هوريك ونزل فيها بوس
وسمير زبو 17س مش كبير رزعهه وحد جامد لمد ساعة
عند عادل لم طلع عند مرتو القها نامت ونام جانبها وحضنها عادل لي نفسو بيفكر
عادل: ينهار فشخ انا كنت مالي ومال المهمه دي ما اخواتي اوله بيها هم متدربين كويس و انا لسع مفرحتش بحياتي لي اشيل المسواليه من صغري كده انا ما انكرش اني مبسوط اوي بكريشنا لكن في يوم هيكون في حتهه تانى ومكان تاني وممكن وقتها مايفتكرناش اصلا ده ملك يعني هيكون جبار هو فعلا هيكون لي جيش بحجم مدينة كامله اهد كده انت شغال نفسك لي سيبها بظروفها صح علي ****
نام عادل جنب مراتو
الصبح تانى يوم كلها بيفطرو مع بعض
سمير: سعد انت وعماد بقالكم كام يوم مختفين لي
سعد: معلش يحج احنا خلاص انت عارف ان هنسافر انجلترا عشان التدريب انا وعماد
عماد: مش ده كلامك يحج كان لازم نهتم بحريمنا وعيالنا شويه قبل السفر
سمير: تمام معكم حق عموم اجهزو السفر بكرا بليل الساعه 12منتصف الليل
سعد: بس احنا هنروح هناك لي دلوقتي مش لسع بدري علي سافرنا
عماد: سعد مع حق يحج لي هنسافر في الوقت دا
سمير: عادل هيبقا هنا مسوال من كريشنا وسعد وعماد هيروحو انجلترا في 3مجموعات كل وحد فيكم هيستلم مجموعة وشخص اخر من فرسان الموت هيمسك معكم مجموعة وبعد كده هترجعو بيهم الصعيد مفهوم؟
سعد وعماد حاضر ياحج
سمير طلع بعد الفطار وكل وحد من اولادو طلع شقتو
سمير قاعد بيفكر وندها وقال يا
سمير: يا احمد
احمد البواب: نعم يا حج امرني
سمير: عوزك تروح المكان ده :::؛؛؛؛ "" "" ********
وتقولهم المكان يجهز بسرعة خلال سنه يكون المكان اتبني ومتنسش السور يكون 2متر خرسانة مفهوم
احمد: تحت امرك حمامة ?
طلع احمد والحج قاعد وبيفكر
عند سعد طلع عامل وحد مع مراتو جامد
وكذلك عماد وعادل طلع نام من معركه اليل
في انجلترا ??في مكان وسط جبال ضخم في 7 عمارات علي شكل قصور كاملة متوصلين بعض 4ادور كلهم فتحين على بعض وكل مقر من 7في نوع جنود معين
في مقر المكاتب دخل سيد وقعد على المكتب وقال يا
سيد: يا نجم
نجم مساعد سيد 20سنة من سوريا قوي جدا من الجسم ومعضل وطولو 185س وجامد فشخ في سرعه وتصنيع لا أسلحه
نجم: نعم امراني
سيد: جهز مكان كويس لي سعد وعماد عشان رجعين نهاردة بليل
نجم بفرح: اخير انت توامرني حمامة ?
طار نجم وسيد قاعد بيكلم شخص في الفون
سيد: ايو يا فارس عوزك تجهز معدات التدريب كامله لي 300لاف حندي من كل نوع 100 مفهوم وتجهز انت كمان معهم بسرع وقت فاهمني ولا اشوف غيرك
شخص فارس اومرك تنفذا فوراً هكون عند حسن ثقتك بيااا
سيد: وثق فيك سلام وقفل السكه ونام علي المكتب وبدا يفكر
عند سعد وعماد كل وحد في شقتو بيجهزو مالزمات السفرة
سمير: يا احمد
احمد: نعم يا حج
سمير: اطلع شوف يبني سعد وعماد جهزو ولا لسع
احمد: وامرك
طلع احمد ليهم فوق ?لقيهم نزلين ومعهم الشنط مسكهم ونزلهم هم رحو لي ابوهم عند سمير
سمير: جهزتو ولا لسع في حاجه تانيه معكم ولا خلاص كده
سعد: خلاص كده كلو تمام وجاهزين لسفر
سمير: طياره هتطلع بيكم من مكانها المعتاد في حاجه اتغيرات هي السوق والمترجمة حولو تعاملو معهم بطيبعتك مفهوم
سعد: اومرك
سمير حضنهم ودعو امهم وانسوانهم وطلع علي عربيه
وصلو المكان المعتاد كان في مكان اسمو جبل الطير في سوهاج مكان عالي جدا لكن في ليهم مكان مخصص لي هبوط الطيارت الخاصة
بعد 5ساعات
وصل سعد وعماد انجلترا
هنسمي المكان اللي في انجلترا القلعة الملكيه
وصلو القلعة الملكيه وكان سيد مستنيهم وخدهم بي الحضن ودخل بيهم المكتب
نجم: اخير وحشتوني ياجدعان عاملين اي طمونني عليكم و وحضنهم وهو مبسوط عشان هو بيحبهم فشخ
سعد: كويسن ياحمامة انت عامل ايه طمني عنك ياحبيب اخوك
نجم: انا بخير اهو شغال تدريب وبهدله من وقت مسبتوني وانا مفشوخ بضحك
كلهم ضحكو عليها
سعد: عوزين نرتاح فين المرة دي المكان
نجم: مكانكم المعتاد يقلب اخوك روقت ليكم الدنيا علي لا اخر
سعد وعماد: شكرا ليك طير انت بقا طلع عماد وسعد فوق في شقهه في القلعة دور التاني حاجه فخمه من لاخر كل حاجه في الوجود موجوده في شقة وسرير كبير فشخ 5متر وحاجهه فخمه كده كنها قصر مش شقهه
تانى يوم
سعد هو عماد لبسو هدوم التدريب ونزلو
سعد " صباح الخير ياسيد
عماد: صباح الخير ياعمي
سيد: صباح الورد والياسمين عليك ياعماد ياحبيبي مش زي الخول ده ال مش بيحترمني دا
عماد وسعد بيضحكو
عماد "حقق عليا هو بيهزر معك ياعم
سيد بنظر جدا: جاهزين
سعد وعادل: جاهزين
سيد: نجم
نجم: نعم
سيد: هات فارس بسرعه
نجم _حمامة ?
نجم رجع مع شخص لبس قناع ولبس لبس احمر كامل تصميمي خرافي
خرج نجم
فارس: اومرك
سيد: عماد وسعد انت اكيد عرفهم وهم عرفينك كنتو بتدربو مع بعض
فارس: عارفهم طبعا
سيد: عماد سعد ده ((فارس الموت))
22سنه طبعا عارفينو قائد جيش المشاة عندو سرعة اسرع من البراق حرفيا
سعد وعماد مصدومين
وكمان بيختفي بسرعة جبارة قدم العدو ممكن يقتل 100شخص في 5دقايق بس
سعد وعماد مصدومين وفاتحين بقهم
فارس ساكت وبيضحك علي منظرهم
سيد: وانت ياعماد هتمسك جيش الرماة
وانت يا سعد هتمسك الفرسان
كل وحد عرف مكانو يلا بسرعة علي جيشوكم هتلاقو في ساحة المعركة 300لاف جندي من كل نوع 100 هيتقسمو عليكم خلال 10سنين عوز اشوف وحوش علي الارض مش جيوش يلا انطلقو
سعد وعماد وفارس مصدومين حاضر يافندم اوامرك وخرجو
كل وحد خد قواتو وبدا التدريبات الخاصة بيهم
عند عادل في مصر كان كريشنا مغلبهم جدا وكان صعب السيطره عليها
بعد 15 سنة في عام 2017
كريشنا بقي 15سنه
عادل 45سنه
سمير 95سنه وكان تعبان جدا الفتره دي وبيودع
الحجة فوزية اتوفت من 5سنين
سعد 60سنه
عماد 50سنه
سيد 70سنه
احمد البواب 60سنه
نجم 35سنة
فارس الموت 37سنة
الباقي مش مهم
دول مكملين معانا جزء بسيط
وفيهم هيكمل لا اخر
في صعيد سوهاج في عام 2017 دخل شخص غريب وعرف بقدارت كريشنا في المدرسة كان متفوق جدا ويعرف يحل بطريقة خيالية وبيصحح علي المدرسين وكمان جسمو بقي معضل وبقي حلم كل البنات الي في سنو واال اكبر منو
سعد وعماد رجعو مصر بعد 10سنين طبعا ووالمكان اتبني اكيد فكريني سمير لم بعت أحمد البواب ?صحصح معيا كده ?
في جبل الطير ومكان كبير فشخ وجنود في كل مكان والعيائلة كلها نقلت هناك طبعا وكان المكان نظام قلعه زي بتعت صلاح الدين لو حد رح فيهاا هناك
وسور كبير فشخ وعرض 2متر طول 9متر وكل 10متر في برج القناصين ((الرماة))
والبوابة كبيرة فشخ بتفتح بطريقة صعبة جدا وعليهاا فرقه الفرسان
في نص القلعة يوجد فرق ((الموت المشاة))
وكانت جاهزة بكل نواعها لي اي غدر هيحصل
لكن حصل ال كان متوقعة في تهديد وصل سمير يسلم كريشنا او يموت هو والعيائلة
سمير كان تعبان فشخ معرفش يرد وسكت
عند سعد
سعد: عماد فارس بصوت زعيق
عماد وفارس دخلو جري
عماد: في اي ياعم مالك
سعد: اجهز انت وفارس عشان حصل تهديد من.......... وقال يا نموت يا نسلم كريشنا ومش عوز عادل يعرف حاجه بخصوص التهديد عوز الموضوع يخلص قبل مايدخلو الجبل اصلا مفهوم
عماد وفارس مفهوم
وكل وحد طلع لي الفرقه بتعتو وبدا التركيز من لحظه دي
بعد 9شهور حصل ما كانش متوقّع وهجوم دمار علي قلعه جبل الطير
40دبابة
10طيارت حرب روسي دمار
و60عربية مسطحة
و20صروخ في وضع لاستعداد
وصل الخبر لي القلعه لكن حصلت صدمه كبيره جدا قبل دخولهم ارض جبل الطير
هنا انتهاء الجزء الثالث تابع
انتها الجزء الثالث وياريت يكون عجبكم وهستنا اركم عشان اكتب الجزء الرابع ??
الجزء الرابع من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا ???????????????????????????????????????????????????????????????
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
مساء الخير او صباح الخير علي حسب الوقت ال بتقرأ فيها القصة ??
المقدمة
”لا أملك رفاهية الأنهيار، أنا مُجبر على تجاوز كُل شيء.”حوار مع النفس ..
- انت اتغيرت كده ليه ؟
= لا انا متغيرتش ..ليه بتقول كده ؟
-اصلك ساكت ومبتحكيش زي الاول ..
= لا عادي ..بس مابقتش بحب اتكلم كتير واقول اللي جوايا
- ليه دا احلي حاجة فيك التلقائية وانك علي طبيعتك
= ومين كان قدر دا .. علي العموم انا زي مانا بس بقيت بحافظ علي نفسي مش اكتر
- لا انت طيب ومش بتعرف تكسف حد
= لا متخافش مفيش سذاجة تاني ..والطيبة خليناها للي يستاهلها
- بس انت مكنتش كده وكنت بتثق في الناس بسرعة
= وكانت ايه النتيجة !!.. بس خلاص الحمد**** بطلت اتسرع في حكمي علي الناس
- ايه كل دا .. وحد **** مفيش حتي كلمة حلوة
= لا اله الا **** ..لا في اكيد ..بس كلامنا الحلو ومشاعرنا الحلوة شلناها للي يصونها وميشوفش نفسه بيها علينا
- كل ده و متغيرتش! .. بقولك ايه ..انا ماشي احسن..
=تمام ..اتفضل
- اتفضل! ..دا بدل ما تمسك فيا!!
= لا ماهو مكنش ينفع اصلا اطلب من حد عايز يمشي انه يستني ..اللي عايز يمشي يمشي واللي عايز يفضل اهلا وسهلا انا خلاص مش هكون تاني الطرف الضعيف اللي بيتمسك بالناس ويتعب في الاخر
- خلاص براحتك ..طالما انت شايف كده ..
= اه شايف كده و الحمد**** بقيت راضي ومتصالح جدا مع نفسي
(◍•ᴗ•◍) ❤ ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
البداية
الجزء الرابع
من قصه القوة الخارقة وغموض كريشنا
عند انتها الجزء الثالث كان
بعد 9شهور حصل ما كانش متوقّع وهجوم دمار علي قلعه جبل الطير
40دبابة
10طيارت حرب روسي دمار
و60عربية مسطحة
و20صروخ في وضع لاستعداد
وصل الخبر لي القلعه لكن حصلت صدمه كبيره جدا قبل دخولهم ارض جبل الطير
فارس لم شاف سعد وعماد بيجهزو وخايفين بطريقة كبيرة فشخ دي اول معركه ليهم اصلا
فارس الموت: ههههههههههه هموت ضحك عليكم انت وهو
سعد: وعماد مصدومين
سعد: انت بتضحك احنا في نصيبه ياعم في نصيبه كبيره شوفت التقرير ال وصل خلاص هم دخلو الصعيد انت مش فاهم المخاطرة ال احنا فيها
فارس بيضحك بشكل مباشر
عماد بخوف: انت شارب حاجه ولا اي يا فارس؟
فارس: بجدية اهدو من فضلكم يا شباب الموضوع هيخلص في نص ساعة
سعد وعماد خايفين ومصدومين
عماد: ازي ازي بس فهمني ازي هيحصل كدا انت مش شايف ياعم ولا اي دول جيش بحجم دولة كاملة
فارس بنظر فخر: ساعه وهرجعلكم وهفهمك علي كل حاجه
بعد ازنكم واختفااا فجااا -------------------
سعد وعماد
سعد: ده مجنون هو بيعمل اي انا مش فاهم احنا بنموت من الرعب وهو مبسوط هو اي البرود ده
عماد:.............
سعد: **** يسترها بقا ويجي سليم بخوف
عند فارس فوق جبل الطير يظهر هناك وفجاااا يظهر جنب منو 4 أشخاص
فارس: جاهزين المعركة
شخص 1:جاهز ياحبيب اخوك
شخص 2:جاهز ياعم الناس
شخص 3:جاهز يا عم
شخص 4.بنت: جاهزها لحد منشوف اخرتها معكم اي مفروض كنت خلصت المهمه دي لوحد بدل ما تبهدلنا معك
فارس: اسكتي يبت لم نخلص هوريكي يلا هم خلاص علي بعد 20دقيقة من هنا
فارس: خلاص 5دقايق
عربيات فجااا وقفت والدبابات لم شافو 5أشخاص شكلهم مرعب وقفين جنب بعض بشكل مرعب
شخص من لا اعد: انتو مين عوزين اي
فارس بغموض: عوزين روحكم تسمحلي
شخص: انت عبيط مدافع اضرب عليها بسرعة
لكن فجااا 5أشخاص اختفو عند فارس ظهر عند عربيات المصفحة ونزل تدمير فيهم بقوتو وسرعتو الجبارة بسلاح فتاك كان يلمس العربية اطير في الجو اول ما دخل مابصش وره لحد مخلص عليهم خلال 25دقيقة
عند شخص 1 دخل عند الدبابات بقوة الزالزال المدامر كان يقف جنب الدبابه ويبص بنظرها غضب ويضربها بقوتو البدنية الخارقة وسرعتو الجبارة يفجرها في لحظه خلال 30دقيقة كان خلص علي جميع الدبابات ومحدش قدر يلمسو اصلا من سرعتو
عند شخص 2 طار في الجو ونزل عند الجنود وبد يقتل فيهم بسيف الخارق الموجود في ايدو محدش لمحه اساس خلال ساعة كان خلص علي 200لاف جندي مسلح
عند شخص 3كان طار في الجو وظهر عند الطيارت الروسية وبنظر ضحك كان يمسك الطيارة يرميها علي الجبل تفجر خلال 15دقيقة كان خلص
عند شخص 4 كانت بتجري بسرعة البرق ومسكت رجاله المدافع فشختهم حرفيا مالحقوش يشوفها من سرعتها
بعد ساعة كلهم اتجمعو حولينا القائد بتعهم
فارس: اي ريك اكيد مصدوم ?بس احب اطمنك ان انت مش هتقدر تعدي اكتر من كده واحب اقلك خبر حلو احنا مش هنقتلك عشان ترجع لي ال بعتك وتحكيلو كل حاجه حصلت وتفهمو ان مش هنسمحلو يدخل المكان ده وياريت يجي هو بنفسها اوعدك اني هقتلها روح بسرعة
القائد طلع يجري
والفرقة قعدت تضحك
فارس: يلا بينا علي القلعة
كلهم يلا
اختفو كلهم وظهرو في القلعة عند سعد وعماد اول ماشفوهم وقعو من طولهم
فارس: لي شخص 4 فوقيهم يازفتهه
شخص 4:حاضر لفت حولين ايديها وعملت كورة تلج ورمتها عليهم اول ماوصلتهم وصلت مياة سخنة جدا قامو خايفين وبيكحوو جامد
فارس: تعالو اقعدو هنا
هم حاضر قعدو
سعد: مين مين دول ياعم انت شكلهم يرعب
فارس: هعرفك عليهم اسمع
شخص 1
اسمو قاتل الشياطين
((الخلفية))
قاتل الشياطين
شراود 21سنة طويل جدا 190س وبيلبس عابيهه سوده كاملة وقناعه كامل في نفس العبايهه مثل باتمان ??
انه الابن الثاني العائله هايلورز ومحارب جسور تغيرت حياته تماما حينما وقع في حب ميلتينا الجنية التي اشعلت نار العطف والطيبة في قلبه من جديد ولكن ايامهما الزاهية وصلت الي طريق مسدود حينما هلكت ميلتينا في حريق تسبب قتلها وفي ذلك الوقت اتقن شراود ان فيه اعداء لها زعل شراود وملاة الحزن ولاسئ واستسلم شراود الي رغبة انفينيتي لا انتقامة لمحبوبته
شخص 2
اسمها الظل
((الخلفية))
الظل
بلينك 23سنة طويل ومعضل جدا وديمان وشو لي تحت وبيلبس قناع ازرق طولو 185
في قلب الليل يقوم الظل يتخطي اي حارس دون ان يشعر وبدخوله خلسة الي غرفة المحجر يقوم بلينك با اخراج خنجره ناحرا راقبة ضحيته وبعدها بثوان قليلة يختفي بلينك في قلب الليل المظلم انه قاتل ماجور شرس وماهر لم يفشل في اي مهمة من قبل وما من شيء يمكنه الوقوف بين بلينك وضحيته
شخص 3 اسمها المخادع
(الخلفية)
المخادع
تاتلر 25سنة شكل جسمو صغير مش طويل وومعضل وعلي عينوشمال اشارة سوداء
يعرف كل شيء
يقضي تاتلر معظم وقته في الحانة ليملأ اذان الجهلة بحكايات طويلة من أجل سلب اموالهم هذا هوسبب استحقاقه للقب المخادع "
شخص 4 اسمها البرق القرمزي
( الخلفية)
البرق القرمزي 23سنه جسمها جامد فشخ وطولها 175سنطي بتلبس لبس محاربات وشه شكلو نحيف بس جميل لم تقلب بيبقا مرعب
جريتا
نشات جريتا في الغابة حيث تسود قاعدة ذهبية واحدة فوق الجميع
البقاء اللأقوي
ولا انها محاطة بالخطر في اي وقت تعلمت جريتا ان تضرب اولا قبل ان يوجه لأخرون ضربتهم حركاتها سريعة ولا رحمة فيها فهي الة لا تتقن شيئا الا القتل
وعادتها التي تتمثل لعق الدماء العالقة علي نصل سيفها تدخل الرعب علي قلوب خصومها فلا احد يستطيع بروية همجي وحشي يشرب دماء ضحاياه
واكيد عرفيني انا فارس الموت
((الخلفية))
فارس الموت
ويزلي
من اجل لا هل والواطن:؛!
ويزلي هو العضو لاخير الناجي من احدي قبائل الفرسان ذات المقام العالي حينما اندلعت الحرب الاهلية زحفت عائلته نحو الحرب تاركة ويزلي الصغير اللدفاع عن نفسها وعلى الرغم من قسوة الظروف لم ينس ويزلي اصواله واصبح لان من الرجال الشرفاء وكرس ويزلي حياته الخدمة سيده وتشمل مهامه الا عتيادية الحفاظ على السلام وصد الغزاة مهمه صعبة لمن هو اهل لها
فارس: كده تمام ولا لسع مصدومين بضحك
المخادع: هدي العب شويه يخول سيبهم يستوعبو
الظل: هههههه هموت ضحك من شكلهم
البرق القرمزي: هههه معك حق مضحكين اوي
قاتل الشياطين: بطلو ضحك بقا انا طالع انام في مكان في ام القلعة دي
ومشي فضل الظل والمخادع والبرق القرمزي وسعد وعماد مصدومين لسع
مش عارفين يتكلمو من الصدامه
فارس بجديه:
ظل انت ومخادع والبرق اخلعو من هنا بسرق لبرق ورتبو الجيش كويس وشدو في التدريبات الحرب مش سهله دي البداية
كلهم حاضر ياقائد ومشيو
فارس رح جاب مياة وقدمها لي سعد وعماد اشربو عشان تفوقو
بعد ما شربو المياة فضلو ساكتين بتع ٢٠دقيقه
سعد: الناس دي هنا عشان كريشنا صح؟
فارس: كلاامك صح كريشنا فضلو سنة ويروح القلعة في انجلترا بس هيبقا تحت النظر هنا وهيروح شخص تاني انجلترا هتفهم بعدين
سعد: طيب تمام سهله بس عوز اعرف حصل اي في الهجوم ال كان ممكن يدمرنا
فارس بيضحك اسمع ياسيدي
فارس حصل!!!!!::::::: "" "" "" "*********!!!!!!!!::::::::
وحكي فارس كل ال حصل هناك وتهديد القائد
سعد مصدوم وعماد
عماد احنا كده بلح صح
مظبوط كلامك انت واخوك سعد هترجعو حياتكم الطبيعي مع اهلكم مالكمش اي دور تاني في القصة حاليا بره انت وهو يلا ?????
في مكان وسط جبال هملايه في مخيم في روسيا ??
كان في شخص غامض جدا ومعضل جدا وشو شبه الوحش بظبت
القائد رجع لي الشخص ده
القائد : الحق الحقني ياسيدي
الشخص الغامض" حصل اي يازفت انت فين باقي الجيش والقوات مالك عرقان ومتبهدل كده
القائد: اصل حصل حص
الشخص الغامض: حصل اي يازفت انجز قول حصل اي
القائد: الفرسان ادخلت في الموضوع ووحضر منهم هنا 5
وحكي كل حصل وتهديد
الشخص الغامض تعصب جدا وشو قلب الوان بسراعه وقتل القائد بغمض عيني وقال كده الزم انا بنفسي اقتلو ههههههههههه ملك انا وبس هقتلك يا كريشنا انت وفرسانك هقتلكم كلكم بتعصب جامد
نرجع عند فارس
بيكلم سيد في الفون
فارس: الخطة نجحت بجدار ياريس وكمان مافيش حد مننا اتخدش حتها
سيد بفخر: كنت عارف كده عشان كده لم كلمتني وقالت علي تهديد مالقتش حل غير ابعتلك منهم 4والباقي بيجهز
فارس: كويس اني كلمتك قبل ماتصرف من نفسي
سيد': عاش عليك يافارس بجد
فارس: شكرا ليك بجد ياسيدي تعليمك
سيد: يلا هسيبك انا دلوقتي
فارس: اتفضل
قفل الخط نرجع فلاش باك وقت ما وصل التهديد لي القلعة في جبل الطير
لم فارس وعماد وسعد طلب منهم يجهزو اول مطلع فارس رفع فون وكلم سيد
فارس: الو
سيد : قول ال عندك
فارس: حصل''''''''''''"""""""""""""قال حصل وتهديد
سيد: تمام الخطة الخمسيهه هيكونو عندك 4بعد ساعة كون جاهز انت ال 5 اول متخلص تكلمني طمني
فارس: اومرك سيدي سلام
سيد: سلام
ترجع من فلاش باك عند فارس
فارس: طلع عند عادل وكريشنا
اول ما عادل شافو حضنو وسلمو علي بعض كريشنا اول ماشاف فارس جري عليها بسرعة للبرق وحضنو جامد جدا
كريشنا" وقالو اخير شوفتك ياصحبي
فارس: لو كمان هنزل نتدرب مع بعض
كريشنا: بجد
فارس: ايو بجد وكمان مش هنا هنسافر فترا كده انا وانت اي رايك
كريشنا؛: مبسوط وفرحان طبعا
طلع يجري كريشنا يلبس هدوم التدريب
عادل: مش لسع بدري علي انو يروح انجلترا
فارس: مين قال هنروح انجلترا
عادل: امال هتروحو فين عشان اعرف بس
فارس بغموض: ماتخفش كل حاجه هتعرفها قريب جدا
عادل: ال يريحك يا اخويا
فارس حط ايدو علي كتف عادل
فارس؛: ماتقلقش اطمن
نزل كريشنا بهدوم التدريب
كريشنا: يلا يا يفارس بيناا
فارس بنظر تعجب علي هدوم كريشنا
فارس: تعالي الاوال نروح مكان ومسكو من ايدو واختفاا وظهرو في موال كبير جدا
دخل بد فارس يختار ويبص لحد ماشاف جاكت جلد اسود كامل من فوق لتحت وبيتقلب وشاف قناع اسود كمان ولبسهم لي كريشنا وكان شكلوفشيخ ياجدعان احاااا علي الجمدان
كريشنا: هو ده المطلوب
فارس: اومرك تنفذا
كريشنا: مش عوز حد يعرف اني أنا ده بي اي شكل مفهوم لحد معرف مين معيا ومين عليا
فارس: اومرك يا خويا انا في ضهرك
كريشنا "أنا عشان وثق فيك كلمتك انت بذات وعرفتك مستوى قوتي
فارس: هكون عند ثقتك ماتقلقش
كريشنا: الفرسان هنا؟
فارس: موجود منهم 4أشخاص بس
كريشنا: هم كام وحد؟
فارس: هتعرف بعدين مش دلوقتي المخرج عوز كده ?
خلاص ياعم ماشي عنينا المخرج
عوز اشوفهم في ساحة التدريب بعد ساعة
فارس اومرك يلت بينا
وفعلا بعد ساعة كلهم كانو في ساحة التدريب في قلعه جبل الطير لكن تحت لارض 3ادور ساحة كبيره فشخ بطول المبني كله وفيها عوميد كتيره جدا وتصميم كسم كده خرافي وفيها سلااسل وحبال ومعدات جم وسيوف واسلحة بجميع انوعها مكان فل خرافي تحت لاارض
فارس وباقي الفريق احاااا هخخخخخ انت لحقت تعمل كل ده امتا
كريشنا: بغموض مش مهم يلا نبدا عوزكم كلكم دربوني بس كل وحد بسلوبو والباقي يتفرج تمام
الكل تمام
كريشنا؛: مين هيبدا
فارس أنا هبد معك
كريشنا: يلا
وبد فعلاً التدريب كان عبارة عن مستوي ضعيف جدا لي فارس عشان يخلي كريشنا يتحكم في سرعه واا اختفاا بعد ساعة فشخ في كريشنا يبدل فارس مع المخادع بدا يدرب كريشنا ازي يقدر يتحكم في غضبو ويبقا هادي وشخص ذكي ويكسب ال قدام منو بسهواله
فضل يفشخ فيه ساعة ونص
بعد كده نزل الظل بدا يعلمو خف اليد وسرعة السلاح في ايدو وتحرك بسهواله دوان ان يراك شخص فضل يفشخ في كريشنا ساعتين
بعد كده نزل البرق
كريشنا: بعد ازنك ياست الكل سبيني اخد نفسي هو علي اخرو اصلا
البرق: بغموض يلا يابا با وعمالي فيها قوية وبتع ههه بضحك
كريشنا تعصب وقام بدا يدرب معها بطريقتها وفضل معها يتعلم مسكك السيف الفتاك وسرعة الا استخدام
فضل معها اكتر من ساعه ونص وبعد كدا خلصت وكريشنا وقع في لارض بينهت من التعب
وهم بيضحكو جامد علي منظرو كريشنا قام
كريشنا: المره الجايه بقا هحربكم بمضاد بتعكم اجهزو بعد اسبوع
ويمشي
في مكان في جبل هملايه في روسيا في مخيم
شخص الغامض
الجيش جهاز ياقائد
القائد: جاهز ياسيدي كامل وهنحاربهم م
بمضاد واكيد هنفشخهم
شخص غامض: انا هكون معكم عشان اضمن موتو وبلغ الحاكم وارفع رتبتي بقا اخير
عند فارس
فارس: ممكن نتكلم يا كريشنا
كريشنا : اتكلم
فارس:
لي مش عايز تبين قوتك انت اقوي مني حرفيا بس بتعمل كده ليه؟
عشان احمي نفسي واحمي عيلتي من الخطر ال بيقرب منها ومني انا تعبت جدا يافارس بس هكمل لحد مابقا زيكم
كريشنا لسع ميعرفش انو الورريث والملك كمان ?
فارس: مبسوط بيك ياحبيبي انا معاك في دهراك دايما
كريشنا'وثق من كده ماتقلقش
فارس شخص بيكلمو فون
الشخص: اجهزو المرهه دي تقيلههه فشخ عوزكم تكونو جاهزين بالجيش كامل وحول ان كريشنا ميعرفش حاجه عن الموضوع ده دلوقتي لحد ما نشوف هيحصل اي تمام
فارس "تحت امرك ياباشا اعتبر كل حاجه حصلت
شخص: سلام
فارس'سلام
بعد مرور سنه تقريبا كان فارس موجود في القلعة في جبل الطير وكان بيجهز شخص مجهول في سن 18يسافر انجلترا بديل لي كريشنا عشان كان عارف ومتاكد ان ممكن يحصل هجوم في الوقت ده لكن قبل ميقررار ده دخل المساعدة
سيدي سيدي سيدي الحق
فارس: حصل اي يبني في اي
مساعد: في هجوم علي القلعة يا سيد من ملك الموت ياسيدي
هو بيقول كده كان بيترعش ومصدوم وفارس اول مره في حياتو يخفاف ويبد يترعش كدا
فارس بخوف شديد: اندهلي الفرقه بسرعه
مساعد : حاضر حاضر
طلع جري المساعد وصلو مع بعد 15دقيقه عشان كانو بيدربو
الظل" في يا عم مال وشك اصفر
فارس'ملك الموت بيهجم يا ظل بيهجم والمره دي غير كل مره جهاز بجيوش كبيره بشكل يرعب
وانتو عارفين يعني اي جيش ملك الموت
كلهم خايفين ومصدومين ورجليهم مش شايلهم من علي لارض
قاتل الشياطين: اجهز ياعم انت وهو يلا بسرعة كل وحد علي فرقتو
وانت يا فارس كلم سيد ييعت 3كمان من االا ابطال المساعد
وكلهم ع
جهزو
خلال 10دقايق الكل كان جاهز
بس فجااااااااا
شافو منظر خله الكل مصدوم وقلب شكلهم الوان بطريقة بت حرم والرعب ملئي المكان كلهم بصدمه *********
_$$$$
انتها الجزء الرابع واسف علي الاخطاء لا إملائية
بس بكتب بشكل سريع عشان وقتي بعد شغل قصير جدا
عوز توقعتكم لي هيحصل وهم شافو اي وتشجيعكم عشان اكتب الجزء الخامس غير كده مش هكتب ??
المقدمة
مالك سرحان في ايه ؟ وايه الابتسامة الغريبة دي !
لا عادي ..افتكرت حاجه كده
حاجة ايه اللي افتكرتها ! .. احكيلي طيب ؟
عارف بجد ..اد ايه الناس دي غريبة جدا ..
اشمعنا يعني ! .. ليه بتقول كده ؟!
اصل اما كنا بعيد عن ايديهم ومش طايلنا و مفيش اي حاجة تربطنا ولا قدمنالهم اي حاجه كانو بيتمنو يشوفونا بس ..او يتكلمو معانا كام كلمة كده ..كنا بنسبالهم بمثابة حلم من احلامهم و الدنيا و مافيها وسعادتهم كلها واقفة علينا و كانو حرفياً يتمنو لينا الرضا بس نرضي ..
دلؤقتي سبحان **** هما هما نفس الاشخاص اللي احنا بقينا مش عاجبنهم و عمالين ينتقدو فينا وفي الحاجات اللي حبوها فينا في البداية ..كل دا عشان سلمنا ليهم ووافقنا عليهم واديناهم كل اللي نقدر عليه من قلبنا فجأة بقينا عادي خلاص ولا ياتري غلطتنا اننا ريحناهم من الاساس ودخلناهم حياتنا
ولا العيب فيهم هما ان اللي اتعود علي النعمة خلاص مبيشوفهاش ..
البدية،،
?????????????????????
الجزء الخامس
من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا
مساء الخير أو صباح الخير علي حسب الوقت لل بتقرا فيها القصة
?????????????????????????????????????????????
انتهي الجزء الرابع عند
بس فجااااااااا
شافو منظر خله الكل مصدوم وقلب شكلهم الوان بطريقة بت حرم والرعب ملئي المكان كلهم بصدمه *
فارس بتوتر: خخخخخخ كسم كده ده جيش يتعدي 12مليون علي بعد 4ساعات من الصعيد
الظل: هنحارب ازي اصلا ده القائد بتعهم ملك الموت انت عارف عمرو كام ولا قوتو عامله ازي
البرق: اتصل علي سيد يحضر بسرعة قدمنا وقت بتع 4ساعات
المخادع: البرق معها حق اتصل بسرعه
قاتل الشاطين ساكت:::
فارس مسك التلفون ورن علي سيد
عند سيد
وصلو تلفون فارس
سيد: الو ايو يا فارس في اي مالك كده خايف لي
فارس: اصل في هجوم علي القلعة وه وه
سيد: وه وه اي اخلص قول في اي
فارس: الهجوم من ملك الموت
سيد قام من الصدامه وتفزع وشو قلب الوان
سيد: خخخخخخخخخ انت بتقول اي انت متاكد
فارس: ايو متاكد زي ما انا متاكد اني بكلمك دلوقتي
سيد: دي مصيبة كبيره جهز الجيوش ولابطال واجهزا انت هكون عندك خلال نص ساعة
بعد مقفل
خلال نص ساعة كان وصل سيد القلعة ودخل علي طول المكتب
فتح الباب بسرعة
كلهم قاعدين مستنين
سيد: تعالو وريها بسرعة
كلهم حاضر
سيد طلع بيهم عند غرافه سمير ودخل لقي سمير صاحي
سمير: مالكم كده شكلكم يخوف كده
سيد: ملك الموت رجع ياسمير
سمير تعبان اوي وقال : انت بتقول ايه؟
سيد: ايو رجع وحصل:،،،،،،،،،........... وقال سيد عن الهجوم لااول والهجوم الثاني ال بعد 3ساعات
سمير: بيفكر عارفين مين ملك الموت يا ابطال
فارس: بنسمع عنو وعارفين ان هو اسطوره تاريخي بس مش اكتر من كدا
سمير: طيب اسمعوني كويس في حل كويس بس بعد ما تعرفو هتعاملو مع مين كويس
سيد.:... ساكت
فارس: هنسمعك قول
سمير: ملك الموت بعتلي رساله من يومين محدش شافها غيري انا وهيا كذلك
ملك الموت
لقد عدت لا طالب بعرشي! "-شان
كلمة دي بس وكنت مستني انو يتحرك هو فعلاً بدأ التحرك
تعريف شأن
((الخلفية))
شان 2000سنة
جسمها عريض جداً وطويل جدا وبيلبس قناع لصق في جسمها ولبسو كلو من حديد ومع سيف الموت او سيف الخلود
شان احد لاسياد لاقوياء ممن قامو بغزو العالم وكان شان مهووسا باالخلود في سنواته لاخيرة واخيرا قاد شان جيشه في رحلة بحثا عن الحياة لابدية ولا احد يعرف ما واجهه شان ورجاله في رحلتهم ولكن لا امر الموكد هو ان شان عاد بمفرده وعلي قيد الحيآة من اجل الملكك هو هنا عشان يقتل كريشنا او بحق يقلتنا جميعااا
الكل بصدمه كبيره وخايفين جدا
سيد: بس يا سمير يا اخويا شان قوي جدا ازي هنقف قصادة
سمير: مش بس المشكلة في قوة شان المشكله في:""""""""مع شان بيعرف يستخرج طاقه بسرعه كبيرها جدا ولو جنود ماتت في لمحة البصر يرجعها وبيمد شان ب الطاقة عشان قوتو ما. تضعفش قداام خصمها
الكل مصدوم وخايف ومتوتر
الظل بخوف: اظن كده دي النهايه قول ياعم مين هو الشخص ده
سمير: الشخص ده اسمو جوناس 1700سنة
قصير 150س وابيض زي التلج بيلبس بدلة بيضاء جدا
((الخلفية))
لقد عاش جوناس في ملجأ طول حياته علي أمل ان يكون قائد هذا الملجأ يوماً ما ولكن حلمه تحطم حينما اتي كائن شرير ليسكن جسده ويدمر هذا الملجأ
وكاتبع لهذا الظالم شان ويستمر جوناس في خوض هذا المعركة التي ما من امل فيها هل ممكن سياتي يوم ما ويتحررر فيه من تلك العنه؟
كلهم بصدمه اكيد لا
سمير بيضحك هو تعبان
سمير: لا هيجي اليوم وهيتحرر هو ده وعد الملك لي جوناس
الكل مصدوم
سيد: هم خلال 3ساعات هيتم الهجوم علي القلعة نعمل اي
سمير: خد........................ في مكان.............. وخلي معهم حارسة احتياطي
وقواد الدفاع وانت رافع راسك
فارس الموت،؛ بس هم معهم مساعدة من الطاقة واحنا لا ازي هنقدر نواجهم كده
سمير: بيبص لسيد
سيد: احااااااااا تقصدهاااا هييااااااا انت بتكلمممممم جدا تقصدهااااااا
الكل مين دي عوزين نعرف
سيد: هتفهمو بعدين اسكتو
الجميع ساكت
سمير: ايو استدعيها هتسعدكم جدا وهيبقا النصر ليكم
سيد: انا بخاف من شكلها وتصرفتها مش مضمونه بس هروح المخباة بتعها واتكلم معها ياريت توفق لو مرجعتش اعرف اني موت هناك بخوف
سمير بيضحك وساكت
طلع سيد من وصل المخباة في انجلترا بعد نص ساعة مع فارس الموت
سيد: استنا انت بره
فارس الموت: حاضر
دخل سيد المخباة وفجاااا الباب تقفل
سيد: بقلق اكيد عرفتي اني انا هنا
وحده: تع ياسيد لي خايف تعاله قول المصلحه ال جاي عشانها وهقول راي بعد ما اسمعك
سيد: هخخخخخ احا بتفهميني بسرعه المهم حصل:: قال كل ال حصل بخصوص ملك الموت وجوناس
بس ياست البنات هو ده كل الحصل ياستي
وحده: امممم طيب تمام انا موافقه اروح معك يلا بس بعد مخلص هرجع هنا
سيد: علي كيفك
وحده: يلا ياقلب امك بضحك
ووطلعو
وحدة: اول ما طلعت ما دخلتش لي يافارس ولا بقيت تخاف مني انت كمان
فارس: مش خوف وانتي عارفة واكيد عارفة اخر مره عملتي معايا اي مش مهم دلوقتي المهم نروح نقذا القلعة في اسرع وقت وبعدين نيجي نتعاتب
هي: معك حق يلا بينا واختفو هم التلاته وصلو قلعه خلاص 10دقايق بسبب قوت البنت ♕♕♡
اول ما وصلو دخلو القلعة والجنود في كل مكان في القلعة زي النمل. كده والقائد في مكانهم وكل نوع من انواع الجنود في مكانو
دخل سيد عند سمير وباقي الفرقة
الظل
فارس
مخادع
البرق
قاتل الشاطين
والبطلة الجديدة
سمير؛: اهلا يبنتي عامله اي
بنت جديده: انا كويسه يا سمير انت كبرت شكلك ياحج بضحك وكلهم ضحكو معهاا
سيد: كدا مش هنحتاج حاجه تاني ولا ايه رايك؟
سمير: كدا لا ماتسدعيش حد تاني كده فل انت معك من كل نوع جنود 2مليون جندي والدفاع 4م غير مواهب الأبطال قدامك انت كدا معك الفرقة السادسية ولا انت مش عارف قوتهم بغموض سيد: لا عارف اكيد
الظل: هو اي دور )(((البنت)) دي بتوتر!؟
هي: بصتلها بنظر تعجب
سمير: دي اسمها الشادية 700سنة قصيره جدا 150س شكلها زي الفراشه ????بظبت عيونها وردي وجسمها ملبن اصلا بس لم بتقلب شكلها بيتحول لي فراشه ??وبطير بجنحتها فارس يعرفها وفي و؛""""و،،،،، و،،،، ووو،،، يعرفوها برضو عشان نفس الفرقة وحاليا انت وقاتل الشياطين ومخادع وفارس والبرق بدلهم عشان هم معهم مهمه ومخلصتش في الوقت ده والحرب علي لا بواب
المهم
الشادية: ((الخلفية))
ما من مكان أكثر امانا من احلامك!؛:
الشادية اسمها فيليشيا
من الجنيات
الجنيات عبارة عن عفاريت صغيرة باجنحة لها صوت ساحر لقد زعم العديد مشاهدة معجزات بعد لا ستمتاع الي غناء اهحداهن وتدعي لا ساطير أيضا ان اجنحة الجنيات هي بوابةالي عالم إلاحلام من الممكن لأحد ما من الناحية النظرية ان يعيش في إلاحلام
وفي وسط هذاالحرب إلابدية لا يسع فيليشيا إلاالشك في ان عالمها هو مجردحلم فيليشياعندها قوة لاختفاء وطاقة الحياة افضل من جوناس بكثيرا مهمه فيليشياهي هتقدم ليكم الطاقةمن بدية الحرب لي آخرهاا
الكل فرحانين وطلعو من جو القلق والخوف
سيد: جاهزين
الظل: جاهز
البرق: جاهزة
الفارس: جاهز
قاتل الشاطين: جاهز
المخادع: جاهز
الشادية: جاهزة
سيد:
المجموعات هياا
فارس والظل
المشاة فرقة الهجوم
2مليون حجم جيشكم يا إبطال جاهزين
فارس والظل
جاهزين بصوت وحد
المخادع والشادية
الرماة فرقة المصيده
2مليون حجم جيشكم يا ابطال جاهزين
المخادع والشادية جاهزين بصوت وحد
الفرسان واخير اصعب مجموعة
قاتل الشاطين والبرق القرامزي
فرقة الفرسان الدفاع
حجم جيشكم يا ابطال هو
4مليون مشاة غير 500لاف حصارة
تعريف حصارة هي((الدبابات والمدرعات))
جاهزين يا ابطال
قاتل الشياطين والبرق
جاهزين بصوت وحد
سيد الكل: جاهزين
بصوت هز القلعة جاهزين مش هنسيب حد يهزمنااا احنا ملوك وهنفضل ملوك جاهزين بكل قوة يافندم
سيد: كل وحد مع فرقتو
بسرعة
الكل خرج بسرعة البرق وكل وحد خدا مكانو
قدم القلعة المشاة
الظل وفارس الموت
السور كان كلو رماة قناصين
المخادع والشادية
البوابة كانت كلها فرسان دفاع
قاتل الشاطين والبرق
والحرب كانت علي بعد ساعة
عند سمير وسيد
سمير: سيد انت عارف ان الزفت شان هنا عشاني انا مش كريشنا هو هنا عشان هو عارف ان انا ،،،،،،،،،،،،،
وعشان كده هو هنا هو هيسيب الحرب دي عشان يعرف قوتنا وهيجي عشان يقتلني إنا ويمشي
سيد بي حزن: يعني خلاص يا خويا مش هشوفك تأني
سمير بحزن: هو يومي ده يا سيد المهم انك تمشي بسرعة عشان هو بيدور عليك لو شافك هيقتلك معيا وخليك فاكر اوعه تروح لي ((شخص غامض))
غير لو كان حيات كريشنا في خطر جامد مفهوم ولا هيقتلك
سيد بحزن: حاضر يا خويا
سمير: و كريشنا امانه عليك لحد مايوصل. لي)(الشخص الغامض))
مفهوم وميعرف هو مين غير في الوقت المناسب
انا لزم اموت عشان الجو هيبدا يهدا وشان هيفتكر نفسو انتصر بقتلي بس هو ما يعرفش اي هيحصل بعد كده هيبقا هو خسران انا هموت عشان كريشنا يعيش الفترة دي من غير خطر فاهمني
سيد: بدموع فاهمك يا خويا هعمل كل حاجه قولتها بس انتي هتوحشني وحضنو بعض باجوا عياط جدا وسمير بزعيق ودموع
امشي بسرعة امشي
ومشي سيد وكلو دموع وسافر انجلترا فوار
عند الفرقة كلها كانت جاهزة خلاص وكان بينهم وبين جيش شان 200متر بس
فارس بصوت الجنود جاهزين
الكل بصوت وصل لا اعدا جاهزين يا نموت يانعيش منتصرين يحي الملك يحي الملك يحي المالك بصوت عالي وجامد فشخ
عند شان
شان ملك الموت القائد
جوناس بطل من ابطال الطاقه
جيش بحجم 12م قائد الجيش جنسور شكلو مرعب جدا
200عام
شان: ههههه دول هبل مفكرين هحاربهم
جوناس بصدمه: امال هنعمل اي معهم انت مش شايف شكلهم يرعب ياعم ومعهم 6ابطال يعني كدا موت لينا
شان بيضحك: يا اهبل انا جاي عشان اقتل........... وبس هو وصديقه واهل بيتها مش أكتر من كده
جوناس: طيب هنعمل اي مع الجيش ده الجيش بتعنا مرعوب من شكل المكان
شان: ما تعرفش الجيش حاجه هم يبداو الهجوم واحنا نختفي ونظهر في القلعة نخلص ونسحب وبعد كدا نطالب الجيش ينسحب
جوناس:: هخخخ كسم دماغك ياعم
شان: بضحك بلغ القائد يهجم فوار
جوناس عند القائد
جوناس: القائد بيقلك اهجم عوزك تقتل ماترحمش عوزين النصر النا الجيش كلوو النصر النا النصر النا
وبدا الهجوم من عند شان بسرعة كبيره علي القلعة
عند القلعة
فارس اجهزو شكلهم من غير ملك الموت و جوناس كده بقيت سهله
الظل بتوتر: انت مش شايف ان الموضوع يقلق هو عارف قوتنا وبعت الحيش بس من غيرو هو اصلا اختفاء
فارس: مش مهم المهم هنزمهم هو لو نزل هنا هنقتلها برضو بغضب
فارس وظل هجوم وبدات لاشتباك بين فرقة الهجوم بتعت شان
وفرقة هجوم فارس والظل
فارس وظل بيقتلو للجنود بشكل مرعب ده حتي مجموعة الرماة والفرسان بتفرج بس
عند الظل: هخخخ هموت كسم كده دول جنود دول هخخ افشخهم لوحدي احا دي مستويات وفضل فشخ فيهم بسيف بسرعة البرق مافيش جندي شايفو اصلا وجيش المشاة بيفشخ في جيش شان برضو وفارس كسم كده نزل فشخ فيهم بسرعة البرق بطريقة بت حرم
عند المخادع وشادية بيضحكو
الشادية: هي دي الحرب الصعبه هههه هموت
المخادع بيضحك
قاتل الشياطين بيضحك هو والبرق وبيتفرجو زي الجنود علي بيحصل من فرقه المشاة ال نزلها فشخ بجدارة في جيش شان خلال ساعة كان وقعو 7م من 12 يعني فاضل 5م
عند سمير في الغرافة دخل شان وجوناس
سمير: كنت مستنيك من زمان بس اتخرت عليا لي وسمير هادي جدا وبيضحك
شان: بيضحك ماتقلقش قلتلك هيجي اليوم وهو اليوم نهاردة وهتموت بضحك بصوت عالي وشرير
سمير: عارف اني هموت يا شان وعارف انك هتبقا الملك بس ارجواك سيب العائلة في حالها من فضلك
سمير بيقول كده عشان يبعد لانظار عن كريشنا ويطمن عليهم هو مش خايف بس بيعمل كده عشان خطتهم تنجح
شان بضحك: هخخخحححهههه بطريقة دي بقيت ولا حاجه اهو انا عارف ان سنك .........
سنة وانت مقدرتش تقول لي كل الناس دي غير صديققك ههههه بس انا عارف انك معك ماس الخلود بس انا معيا السيف وقطع راس سمير بسيف بسرعة البرق وقطع جسمو لي اشلال وخرج من القلعة هو وجوناس بس اتصدم لم شاف ان جيش القلعة فشخ جيشو وتبخر كلو
وجوناس مصدوم فرقة وحد تعمل كل ده
شان متعصب: اهو ال بيحموها مات وهيضعفو بس لزم استعدي جيش،،......... عشان اكون الملك وارجع ملكي واحكم العالم كله بصوت عالي وفتحت صدر ويرجعو عند المخباة بتعهم
عند القلعة
كلو كان مبسوط من لا نتصار وميعرفش ان سمير تقتل
و
فارس والظل بيحضنوهم الفرق لاخري والجيش كلو في مكانو
فارس رفع التليفون وكلم سيد
المكالمة
سيد: بتوتر حصل اي
فارس بفرح حكي كل حصل وعن ضعف جيش شان
سيد: بحزن يبقا مات
فارس مش فاهم حاجه: مين هو ال مات؟
سيد: انا جيلك في الطريق
فارس طلع حكي كل حاجه لي المجموعه
والكل مستغراب ومش فاهم حاجه
الظل: هيوصل ونفهم منو يقصد اي
خلال ساعة كان وصل سيد
اول ما دخل سيد المكتب
فارس: مين ال مات تقصد مين
سيد بيدمع
الكل مصدوم حصل حاجه لي كريشنا ياسيد ولا اي
سيد بدموع: لا
امال في ايه ياعم خوفتنا
سيد: مساعد الملك السابق مات
الكل مين؟ مساعد الملك السابق ده
سيد بدموع: سمير
الكل
انت بتقول اي مات ازي
شان وجوناس قتلوها هي دي خطتهم اصلا انتو انتصرتو علي الجيش هو قتل مساعد الملك السابق سمير
بحزن
الكل مصدوم وزعلانين فشخ وغضب بان عليهم
سيد: انتو وقعتو في فخ شان بس مكانش ينفع يحصل غير كده
فارس: بعصبية ازي يعني ما قولتش لي كده
سيد بحزن؟: كان بزم يموت شان كان جاي عشان سمير مش كريشنا هو ميعرفش اساس كريشنا لم خرجتو من عند سمير هو قال
......... قال سيد كل ال حصل من كلام سمير
فارس بحزن هو مع حق بس برضو ماكنش ينفع يموت بحزن
كل الفرقه كانت حزينه جدا
وصل الخبر لي عماد وسعد اكيد فكرينهم وهم زعلو بس ماتصدموش هنعرف سبب بعدين
عند عادل سمع بلموضوع وحزن جدا بس متصدمش هنعرف السبب بعدين
كريشنا عرف وتعصب جدا وكان حزين في غرفة نومها لمد شهرين
عشان كان بيحب سمير اوي وهو كان بيوصي عليها
عند سيد وفارس والمجموعة
مجتمعين مع بعض
بس وسط ما هم بيتكلمو ظهر شخص وسط القعدة هم اول ما سيد شافو اتصدم وعرق ووشو قلب الوان و كان الشخص ده
انتهى الجزا الخامس تابع عشان هنزل الجزء السادسة بعد يومين عشان كده هيبدا البطل بسرد القصة من الجزا السادس
محتاج تشجيعكم واعرف اراكم عشان اعرف نفسي هكمل ولا عشان رايكم هو ال هيعرفني هكمل ولا ولاجزا هتطول من الجزا 6 دي بس المقدمة عن حيات البطل وتعريف لابطال وتعريف شيء بسيط من قوة العداو بعد كده كريشنا هيسرد القصة والجزا هيطول وهتبدا القصة بجد من الجزء السادسة بس مش هكتب بجد غير لم اشوف التافعل وقع جدا
شكرا جدا الكل بيشجعني
اركم بعد يومين او 3 علي حسب تافعل لو كويس هيبقي كل يوم جزء كبير ????
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الجزء السادس
من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا
??????????????????????????????????????????
المقدمة ?
فشل اي وبتاع اي في 20سنه منهم 10طفوله وزيهم مراهقه اي النجاح الباهر اللي ممكن تكون عملته في مرحله رضاعه وتغيير بامبرز وطفوله أ ارنب ب بطه ومسيره 16سنه تعليم
صاحب بدايه العشرينات انت لو فكرت شويه هتلاقي طباع في شخصيتك وصفات متعرفهاش عن نفسك غير لما تميت 20سنه متحبطوش نفسكو بكلام بايخ وتجرو ورا شويه بوستات خايبه خدو كل مرحلة في حياتكو من غير تكليف اعلي منها ع الفاضي
**** سبحانه وتعالي قادر يخلق الكون كله باشاره بس خلقه في ست ايام ع مراحل للحكمه
انت بقا المخلوق اللي بتمر بمراحل وتجارب في حياتك كل يوم عايز تتولد بتشتغل وناجح مره واحده جايب الدنيا من فوق وتحت
مش في لسه مرحلة تعليم واهداف بتسعالها عشان توصلها وتنجح بقا وتكبر مش لازم تكون فاهم نفسك الأول وعارف بتعمل اي ورسالتك في الدنيا اي وقدراتك اي
ركزو ع شخصيتكو وطورو فكروكو وغيرو الطباع المكتسبة من الزمن اللي احنا عايشين فيه
حددو اهدافكو الاول وبعدين نشوف حوار النجاح والفشل ده بعدين الندب الفاضي ع السوشيال مش هيفيد بحاجه..
لما حد يقولك مشغول .. مش شرط أنه بيعمل حاجه .. مش شرط أنه قاعد يصلح القمر الصناعى بتاع روسيا .. مشغول يعنى بيفكر فى حاجه مزعلاه .. عنده اكتئاب مش قادر يتكلم .. ماعندوش طاقه يجادل مع حد ... الحوار مع النفس من اصعب الحوارات .. لانه حوار مافيهوش كدب .. مفيهوش هروب !!!
???????????
كل تعليقات وصلت وشكر جدا لكل وحد قال رأيه بصراحه من غير زعل بجد انا فرحت جدا بتعليقات
بس ياريت بينقد القصة يحسن اسلوبة بشكل احسن عشان انا مش شغال عند حد عشان يتكلم معيا بقرف انا هنا عشان اتسلي معكم مش باخدا اي ماقبل انا بكتب عشان الزهق والملل وبحول اني اكون لنفسي يعني انا كنت قايل ان لاجزا 5هيكونو قصيرين عشان دي يعتبر مقدمة عن حياة البطل وتعريف الابطال لاساسية عشان انت تتعرف هتعامل مع اي بعدين انا مش بكتب من فراغ والقصة حاجه جامده وهكملها عشان الناس المحترمة كتبت تعليقات ونقدات بسلوب كويس جدا ومحترم
وااجزا ده حسنت من الكتابة بشكل حلو جدا ومش هتلاحظ أخطأ كتيرا
هسيبكم مع
الجزء السادس
وانت تقرار بنفسك في التعليقات تعليقاتكم بتفرق معيا جدا قراءة ممتعه الجميع
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
البداية
عند سيد وفارس والمجموعة
مجتمعين مع بعض
بس وسط ما هم بيتكلمو ظهر شخص وسط القعدة هم اول ما سيد شافو اتصدم وعرق ووشو قلب الوان و كان الشخص ده
سيد: انت اانت بجد ولا حلم بخوف
الشخص الغامض اكيد فكرينو: هو جاي غضبان جدا وشكلو مرعب
كلهم بصدمه وخوف قاعدين هو بيلف حوليهم
بس فجااا ضربهم كلهم ضربهاا قوية جدا كل وحد في لابطال اتفشخ حرفيا وبيتوجع جامد
هم كلهم بيتوجعو جامد بشكل مرعب
سيد مش قادر يتكلم: انا ما كانش بيدي حاجه اعملها هو مسمحليش ادخل وطردني هو طلب مني اخفي كريشنا وعادل في مخباة الشادية في انجلترا
مكنتش عارف اتكلم معا كان متعصب وخدا القرار من زمان ومارجعش لحد عوزني اعمل اي وانت عارف كويس هو دماغو انشف من الصخر
الابطال ساكتين وبيتوجعو مش فاهمين سيد بيتكلم علي اي
الشخص الغامض)؛ تقوم تسيبها يموت انت عبيط انت مش عارف هو اي مش عارف هو يعرف اي مش عارف هو كان اييي مش عارف هو اي عند الملك انت عارف حصل ايه بعد الخبر ماوصل الملك
سيد بحزن: لا مش عارف بس اكيد زعل جامد وتعصب عليكم وكمان عشان هوو........ وحط راسو في لارض
الشخص الغامض (): عشان اي قولهم
الظل: هو في اي مخبين علينا اي بنظر غضب
فارس عارف وساكت وحطط رسو في لارض والباقي مش فاهم
سيد: اصل اصل سمير بيتهته
الظل: قول واخلص مالو بغضب
سيد: سمير هو ال معا الماس ?الخلود يعني طول مهي معا ميقدرش شان ملك الموت يقتل «((الملك))»
وسمير بس يقدر يحمي الملك عشان كدا شان كان عوز يقتل سمير وعائلة كلها عشان ميظهرش وريث لي سمير وفي حاجه هتعرفهوها بعدين بخصوص كريشنا
الظل بغضب: ماتقول واخلص ولا عوزني اقتلك وانسي انك القائد بتاعي
هو لابطال اقوي من سيد بمرحل كثيراً
سيد: اعمل ال انت عوزو بس مش هينفع اتكلم دلوقتي
فارس ساكت
الظل غضبان ومتعصب : وانت يا فارس عارف كل ده وما قلتش لي عوزين نفهم
سيد: ...........
فارس: .........
وشهم في لا أرض
الشخص الغامض: سمير كان خلود من 2000سنة ده اكبر من الملك وهو عارف حاجات كثيراً عن شان بس هو اكيد في حد مع اسرار سمير
سيد: بخيبة امل شوف محمد البواب هو ال كان مساعد سمير
الشخص الغامض بغضب: وانت مستني اي روح هاتو من البلد وتعاله بسرعة
سيد بخوف،: حاضر ومشي سيد بسرعة كبيره جدا
وصل عند بيت سمير للقديم اكيد فكرين طبعاً»»«»
«« دخل علي البوابة»»
احمد:: سيد باشا اتفضل
سيد بغموض: مش هتبطل شغل التخافي ده عن نفسك
احمد: ساكت
سيد: يلا بينا مافيش وقت حيات كريشنا وقفه بين ايدك
احمد بصدمه: بس اوعدني انك تحافظ عليا وما تقتلش
سيد: اوعدك تعالي
وبسرعة كبيره مشيو هم لاتنين
في القلعة في المكتب بتحديد قاعد الشخص الغامض و الفرقة مستنين سيد واحمد
في مكان ما في روسيا في المخباة بتع شان
شان: يا جوناس تعالي عوزك
جوناس: اومرك عبدك تحت ايدك امرني
شان: كام باقي جنود معانا هنا؟
جوناس: باقي 15م
شان: تمام هتروح تعمل استعدا لجيش الظلام
جوناس بتوتر: ما بلاش انا متروح انت احسن
شان بنظر غضب: لي مش عوز تروح
جوناس: انت عارف ان جيش الظلام مش بيحبني ومش بيسمعلي كلام
شان بغضب: من امتا الكلام ده
جوناس؛: من اخر مره كنت معهم من 40سنة
شان: هروح بنفسي ليهم
جوناس: انت لي بتعمل استدعاء من دلوقتي؟
شان: ابطال القلعة مش سهلين واكيد هيعملو رد باهجوم احنا قتلنا قائدهم
وهو اصلا مساعد الملك السابق
وكانت معا ماس الخلود وطول ما هو عايش مش الملك مش هيموت وانا مش هعرف ارجع العرش بتاعي عشان كده كان لزم يموت
ده كلو وشان ميعرفش عن كريشنا ولا الشادية ال معها طاقة الحياة يعني صعب طول ما الشادية موجوده يقتل الملك
عند القلعة في جبل الطير في الصعيد
وصل سيد واحمد
قعد السيد علي كرسي
واحمد واقف وباقي الفرقة قاعدة والتواتر مالي المكان
والخوف مالي قلب احمد
الشخص الغامض: احمد احنا عارفين ان انت أقرب حد لي سمير عوزين نعرف كل حاجه عن موضوع موت سمير واكيد في شخص مع اسرارة واكيد الشخص ده انت
احمد: لا الشخص دا مش انا كلامك غلط
الشخص الغامض: تقصد اي!؟
احمد: المهم اوعدني انك تضمنلي اني اعيش
الشخص الغامض: مش هوعدك بس هحول علي قد ما هقدار
احمد: طيب عوز احكيلكم قصتي او ازي عرفت المساعد السابق اللملك سمير
الشخص الغامض : انا عوز اعرف كل حاجه عنك عشان شكلك هتكون معيا. دايما
احمد: حاضر
علي السانه احمد
كنت في يوم في بيتي
والصبح اختي قالت
- أحمد !
=ايوة يبنتى عاوزة ايه ؟
- تعالى أبوك تعبان .
= طب ما يولع أعمله ايه يعنى !
- تعالى بسرعة يا أحمد أبوك بيموت ..
...
أسوأ ما فى الموت إنه مفاجئ ، مفيش اى مقدمات ، البُعد فى الحياة حتى وإن كان صعب لكنه يخضع لإحتمال الرجوع لكن الموت حاسم ، فكرة إنك تتأقلم مع موت بنى آدم هى نفس فكرة إنك تعيش بعد ما تكتشف فجأه إن لقدر **** عملت حادثة وحصل قطع فى أى طرف من جسمك ، أنت بتكمل حياتك ناقص شخص كان معاك من البداية وفجأه مشى وسابك ولقيت نفسك هتكمل للنهاية من غيره ، الموت بيسبب بُعد اه لكن الندم الناتج عن موت حد غالى علينا بيخلينا للأسف نتمنى الموت ، أنا واقف معاك النهاردة ويا عالم بكرة هنكون لسه عايشين ولا لا ...
ساعات كتير بسأل نفسى هل هكون أب مثالى فى يوم ما ، يعنى هل التجربة ال أنا عيشتها مع ابويا تؤهلنى أكون أب مثالى بعد كدا ؟ الإجابة المنطقية انه لا ، لو كل حاجة فى الدنيا بتتحسب عن طريق العقل فالإجابة بشكل قاطع إنه لا ، أنا مينفعش أكون أب فى اى يوم من الأيام ، ازاى هكون حنين على ولادى لو أنا مش حنين على أبويا ! والأهم ازاى هشوف ولادى مظلومين لو أنا كنت شايف ان أبويا ظالم ! أسهل طريقة لمعرفة الحقيقة هى الندم وأنا للأسف ندمان ومش عارف إذا كان **** هيسامحنى ولا لا ...
تصدق مش عارف إذا كان ينفع أحكى ولا لا ، العلاقة الأسرية دايما بتكون بين الشخص ونفسه ، بيفكر مليون مرة قبل ما يحكى ويقول دى حكايتى ، التفاصيل دايما مُحرجة إن اى حد يتكلم عليها ، مين فينا عاقل وسليم حكى فى يوم عن مشاكله وبلاويه مع أهله ولكن أنا حاسس إنى لازم أحكى الفكرة إن حزنى بيهون وحكايتى بقت عادة وقانون فى بيوت كتير الفرق بينى وبينهم إن فى فرصة يلحقوا نفسهم وأنا مهما كنت ندمان مش هعرف ألحق نفسى .
خلاص عرفت جاى أتكلم عن ايه ؟ عرفت إنى ندمان على حاجة عمرها ما هتتصلح ! فهمت إن الحياة فرص وأنا ضيعت فرصتى ! حزين جدا إنك فهمت إن جرحى فى الحياة كان تقصيرى فى حق أبويا ، ياريت كان فيه فرصة ووقت أفهم الحياة صح وأعرف أعامل الناس ال حواليا صح عشان لحظة الندم دى مميتة بشكل أنا بردو مكنتش مُتخيله أبداً ، اللهم إنك تعلم أننى أتألم وإنى لألمى حاملٌ ..
هتجوز كمان شهرين وعارف إنى نفسياً مش جاهز أكون أب ، أبويا مات بقاله 4 سنين ولسه روحه ساكنه جوايا وعارف إن روحه مش كفاية ، أنا كان نفسى أكلمه وأقوله إنى بقالى سنين مش ناسى ، بقالى 4 سنين ندمان ، كل يوم أروح قبره وأقوله إنى عاوزك ترجع لحظة واحدة تعرف فيها إنى بندم أشد الندم لكن عارف ومتأكد إن عمره ما هيرجع .
الحكاية بدأت وأنا فى 2 ث ، كنت لسه خام فى الحياة ، معرفش أى حاجة لكن فترة المراهقة دى خادعة بشكل رهيب ، النشوة وحب النفس بالطريقة دى مميتة جداً لدرجة شعورك إنك لوحدك فى الدنيا ومفيش غيرك وبس . كنت خارج من اولى ثانوى طيب ، تايه جداً فى الدنيا ، أقصى طموحى فى الحياة إنى أكسب صاحبى فى ماتش بلايستيشن لا يهمنى بكره ولا بيهمنى أى مسؤولية ودا كان طبيعى بالمناسبة والحال كان مستمر لغاية اللحظة ال عرفت فيها واحدة وكلمتها ..
عارف ! المشكلة بدأت لما حسيت إنى راجل ومفيش منى اتنين مع إنى وقتها كنت لسه بآخد المصروف ، التنمر على الحياة والأنانية فى حب النفس كلها أمراض لعملة واحدة وهى تدمير بنى آدم ، هى كانت بتحبنى جدا على فكرة بس مُعاملتها ليا كانت أشبه بالأذية الغير مباشرة ، فكرة إنها تخلق جوايا إنى قليل بين صحابى وقليل بين أهلى كانت أشبه بالنار ال فضلت تحرق فى قلبى على مدار سنين ، فى مرة كنت بكلمها عادى وبقولها أنا هقوم أشوف أبويا عاوز ايه قالتلى نصاً كدا "ياعم اقعد ، خليه يشوف حد من أخواتك البنات" أنا وقتها مكنتش فاهم إن شخصيتى كانت بتتغير تدريجياً بسبب ال حواليا ، صحابى كل واحد فيهم كان تقريباً عاق بأبوه وأمه وكان عادى مفيش مشكلة ، كان دايما كل واحد فيهم بيحب يظهر قد ايه هو عاق لأن كل ما زادت نسبة العقوق كل ما كان حد جامد وسط صحابه !
بس القضية مش هنا ، ولا عمرها كانت هنا ، القضية طول عمرها كانت بينى وبين أبويا ، الحوار كله يكمن فى إنه بعيد عنى ، طول عمرى كنت فاكر إن أبويا شخص غريب عنى ، لما بشوف حكاية حد او صورة ابن مع أبوه بسأل نفسى هو ليه أبويا بعيد عنى ، ليه أبويا يمتلك هذا الكم من القسوة ، وعلى إفتراض إنه قاسى هو ليه بيمارس قسوته على ابنه الوحيد ! الحنية مش بس مهمة هى ضرورية عشان نكمل حياتنا بشكل طبيعى سواء كانت صادرة مننا أو محتاجين ال يكون حنين معانا وأبويا للأسف مكنش حنين ولا كان مُدرك كم الخراب النفسى ال حصلى بسبب قسوته وبعده عنى ! فى مرة وأنا صغير خالص كان لسه مفيش بقى سوشيال ميديا ولا أى حاجة من دى كنت قاعد أنا وهو لوحدنا ، كان قاعد ساكت مبيتكلمش ولو حصل واتكلم كان دايما يقولى "روح هات كذا ، روح اعمل كذا ، أنت ليه معملتش كذا" بيعاملنى دايما انى مجرد آلة مطلوب منها أداء وظيفة معينة بغض النظر عن شعورى وعن قد ايه أنا محتاج حنيته حتى لو عمرى ما قولتله ، الفكرة عمرها ما كانت فى الفلوس ولا عمرها كانت فى إحتياجاتى المادية حتى لو كانت ضرورية ، طول عمرى كنت مستنى منه مجرد سؤال"عامل ايه" حتى لو وقتها هكدب عليه وأقوله أنا كويس بس على الأقل هحس داخلياً إنه جنبى ومعايا لكنه دايما كان بعيد .
لأن الذكريات الوحشة دايما عايشة فى قلبنا ، أنا مش قادر أنسى اليوم دا ولا ناسى ازاى كان قاسى عليا ..
كنت تعبان جداً ، تعبان بمعنى تعبان ، درجة حرارتى فوق ال 39 ، ونفسى مش قادر أتنفسه كامل ولوز بقى وكحة والطقم كامل يعنى ، الساعة كانت 10 بليل ، أمى راحت تكلمه قالتله "ابنك تعبان ، شوفله دكتور" تخيل كان الرد ايه ؟ بجد يعنى أنت لو أب هترد وتقول ايه ؟ قالها بصوت عالى وكأنه قاصد يسمعنى "خليه ينام الوقتى وبكرا الصبح نبقى نشوفله دكتور" ، أحياناً بسأل نفسى السؤال الأكثر تعقيداً فى حياتى ، ايه ال ممكن يكون بين أب وابنه يخلى الأب بالقسوة دى ! ليه معظم الآباء حاليا فاكرين إن احنا جامدين ومش محتاجين السؤال والعناية ! ليه تلومنى على كل شئ غلط بعمله والأساس فى البداية كان انت !
وفعلا كان بيتكلم بجد ونام من غير ما يعرف أنا بقيت كويس ولا لا ، واحد صاحبى كلمته وشاف دكتور واليوم عدى وقتها لكن فى قلبى شرخ كبير ازاى أبويا يسيبني كدا ، طيب ازاى ميسألش عنى ولا يهمه أمرى بالشكل دا ! معقول فيه كدا أصلاً !
الأيام بتعدى عادى ، والوقت كان تقريباً أسرع حاجة فى حياتى لكن كل لحظة كان فيه موقف مُعين بيحصل ، كل يوم لازم أبويا يأكدلى إنه مصمم يفضل بعيد عنى ، الحيرة ال كنت فيها من شدته فى التعامل كانت عاوزانى أروح أساله وأقوله فيه ايه بينى وبينك دا انت أبويا ! بقالى 17 سنة بتعاملنى كأنى غريب عنك وكأنك مش أبويا ! ليه طول عمرك بعيد مع إنك أقرب حد ليا ! اليأس فى إهتمام أبويا خلّانى أتحول لشخص تانى خالص أنا عمرى ما حسيت إنى ممكن أكون عليه ..
الإنتقام حق مشروع لأى بنى آدم فى الحياة ، أنت كنت سبب فى ضرر ما فى حياتى أنا ليا كامل الحق إنى أنتقم وبالأسلوب وبالطريقة ال تريحنى لكن هنتقم من أبويا ! السؤال مش فى الكيفية أبداً وإنما هل من الطبيعى أنتقم منه حتى لو كان بيأذينى ! ، الفكرة إن عقلى كان مُغيب تماما ، وقلبى مكنش فيه ذرة رحمة تجاهه ودا كان حقى -أو كنت متصوّر إنه حقى- أنا مشوفتش منه أى شئ كويس طول ما أنا عايش ولأن بردو وقتها كنت شايف إن مفيش منى اتنين زى ما قولت ، وجاءت اللحظة ال قررت أنفذ كل حاجة أعرفها عن العقوق وكل حاجة ممكن تحرق قلبه وتجرحه زى ما جرحنى قبل كدا بس المرة دى هكون قاصد وهيكون عارف إنى حابب حزنه .
الحاجة الوحيدة ال كانت شاغلانى إنى أحسسه إنه مش فى بالى ، أحسسه انه حتى وهو أبويا إنه ميقدرش يكسرنى ولا يجرحنى ، أنا كنت مؤمن إنه غلط ولازم يتحاسب ، أبويا زيه زى اى بنى ادم عابر فى حياتى غلط فى حقى ولازم أدفعه بدل الغلطة ألف ولكن نسيت أسال نفسى السؤال المنطقى والأهم ، أنا هستفاد ايه ؟ نهاية كل دا ايه ؟ هل علاقتنا هترجع كويسة ؟ هل هلاقى أب يحتوينى ! "أسوأ ما فى الإنتقام أنه يعالج جروحنا بعينها ليخلق جروحاً أكبر ولا تعالج أبداً"
فكرت هتعمل ايه ؟ خططت هتجرح قلبه ازاى ! طب يلا بينا يا معلم .
أبويا كان دايما بيقولى ابعد عن السجاير ، السجاير دى شيطان هيآخدك للمعاصى من غير ما تآخد بالك وإن حصل وعرفت تسيطر أنت بردو خسران ! مجرد إنى افتكرت كلامه ليا قولت خلاص أول حاجة هعملها إنى هشرب سجاير ، مش مهم إذا كنت هضر نفسى لكن المهم إنه لما يعرف هيحس بقلة الحيلة ! ودا ال أنا عاوزه يحس بيه .
وفعلا القرار كان فى ثانية ، تقريبا مترددتش فى لحظة ، أول فلوس جات فى ايدى نزلت أشترى علبة سجاير وكأنى كنت بنتقم من أبويا فيا ! نزلت اشتريت أحسن نوع وطلعت على السطح الساعة 2 بليل معايا الولاعة الظريفة والسجارة اللطيفة وولعت وخلاص بشرب ! حتى وإن كان غير منطقى لكنى كنت مبسوط جداً إن بفشلى وإنحطاطى فى الحياة هكون بأذى أبويا ، مش فاهم ايه ال وصلنى إنى أكره أبويا بالشكل ! ولا فاهم هل ممكن هو يكون بيكرهنى فعلا زى ما كنت متخيل أو السؤال بشكل عام هل فيه أب بيكره ابنه !
مرت الأيام وزهقت من حوار إنى بشرب سجاير من وراه ، بدأت آخد فلوس الدروس وأضيعها وأصرفها فى أى حاجة لمجرد انى مش هروح الدروس ، أى كلمة من أبويا بقيت بزعق وأحسسه إنه مش هيقدر يعمل حاجة وفعلا كنت بحس دا فى عنيه ، مرة كان بيطلب منى كوباية مية قولتله نصاً كدا "ما تقوم تجبها لنفسك ، أنت مشلول؟"
ايه دا ! أنا بقيت قاسى ؟ مفيش اى ذرة رحمة فى قلبى تجاه أبويا ! كل ال عاوزه أحسسه إنه قليل حتى لو كان أبويا ! ، الشيطان لما بيتمكن من بنى آدم بيقتنع إن البنى آدم أبشع بكتير ..
هى نقطة بين اليقين واللاوعى ، أنا كنت مستنى منه زمان موقف حلو عشان أرجع أثق فيه وأرجع أحبه تانى لكنه كان بخيل زمان فى حبه وبخيل كمان فى حنيته لذلك أنا كمان هكون بخيل فى رحمتى وهكون شيطان فى القسوة حتى لو على أبويا !
كل يوم خناقة كل يوم بزعق كل يوم عايزه يحس بإنه قليل وإنه معتش أبويا ، أنا فاكر إن مكنش فى يوم بيعدى غير لما أقوله "أنت مش أبويا ولا عمرك هتكون أبويا" ، عجيب اوى الندم على الماضى مع إن وقتها كنّا مبسوطين ، أنا كنت مبسوط أوى بال بيحصل فى أبويا وكأنه عدو ليا ، فى مرة كان تعبان عنده صداع بس كان جامد شوية لأن ضغطه كان عالى ونسى يآخد الدوا فقالى "روح هات الدوا الفلانى" قولتله مش فاضى قالى وهو تعبان ومش قادر يتكلم "معلش هات الدوا واتضايق منى بعدين" وأنا كعادة الفترة دى مفيش أى رحمة ولا إحساس قولتله أنا هنام ودخلت نمت فعلاً ولا كأن أبويا تعبان ولا كأنه أبويا أصلا !
الأيام بتعدى بنفس التعامل القذر منى ونفس الصبر وقلة الحيلة منه لأنه إقتنع إنى كنت وصلت لمرحلة انى ممكن أمد ايدى عليه ! وصل بيا الجبروت إنى كنت عاوز أعمل كدا فعلا ، لكن كل ال فات كوم وال جاى دا كوم تانى خالص وحياة تانية خالص ..
المعروف والطبيعى إن بينك وبين أهلك بلاوى ومهما كان حجم البلاوى وطبيعتها مينفعش مهما كان تُظهرها لحد غريب أو تبين إن أبوك وحش أو تصغره وسط الناس وما الى ذلك تمام ؟
أبويا مكنش يعرف إنى بشرب سجاير ولو حتى فيه ملامح واضحة ليه هو تقريبا كان بيكدب نفسه ! لكنى كنت عاوزه يعرف وكنت عاوز أعرف هيعمل ايه ؟ كنت عاوز أشوف آخره ايه يعنى ! هيقدر يضربنى مثلا ؟ مفيش فى ايده فى حاجة ، البنى ادم عامة لما بيوصل لمرحلة إنه خلاص ليس مُدرك بالواقع توقع يتحول لشيطان وأنا كنت ايه ؟ أقل وصف يُقال عنى إنى كُنت فعلاً شيطان ..
فكرت فى فكرة الى حد ما شيطانية كدا قولت أكيد هى دى ال هتخلّى شكله وحش قدام الناس ودا ال كنت عاوزه ، كان قاعد مع ضيوف فى بيتنا فقولت هدخل عليهم وأنا بشرب سجاير كدا ، وأنا داخل لقيت أبويا بيبص كدا ال هو "أنا عملتلك ايه يبنى عشان تعمل فيا كدا ؟" لكنه كان هادى جداً وتقريباً كان متوقع حاجة زى كدا منى ، وبالفعل بصوت هادى جداً فيه شئ من الذل لقيته بيقولى "مش قدامنا ، مش قدامنا" رديت الرد القذر والطبيعى فى وقتها وقولتله لا قدامكوا عادى ايه المشكلة ! بصوت كله بجاحة لدرجة إنى لمست الخوف فى عيون الناس ال قاعدة ! بسرعة دخلت أوضتى وكنت مبسوط جداً بال بيحصل وكأن إنتقامى جاب نتيجة وكأن الدنيا بدأت تضحكلى لكنى كنت لسه عاوز أكمل وكنت عاوز أجرحه زيادة وزيادة وأجيب للموضوع آخر لأنى بصراحة كنت وقتها زى القنبلة عاوز أنفجر وبس !
عدت الأيام والسنين بنفس التعامل لحد 2 كلية ، مش متخيل إن أبويا فضل مستحمل قسوتى عليه 4 سنين ازاى ! بجد قدر يكتم فى نفسه كل الألم الصعب بسببى دا ازاى ، مع الوقت إكتشفت إن أسوأ جرح هتقابله فى حياتك هو جرح بسبب أولادك وبالخصوص ابنك ويا سلام لو كان وحيد ! ، 4 سنين أنا عامل فيها عنترة وسيد زمانى على مفيش ، مفيش حد فى البيت يقدر يطلب طلب منى ويكاد يكونوا بيخافوا يكلمونى أصلا لغاية اللحظة الفارقة جزئياً فى الحوار ..
كنت ماشى فى الشارع بدخّن كالعادة لقيت أبويا مقابلنى وبينادى عليا بصوت إلى حد ما شبه واطى ، عملت نفسى مش واخد بالى لقيته بيعلى صوته وأنا ببعد ومكمل فى طريقى ولا كأنى سامعه ، الناس كانت بتقولى بص لأبوك كلمه وأنا بردو مكمل ولا كأن حد بيتكلم ودخلت شارع تانى والحوار بالنسبالى خلص لكن بالنسبة لأبويا أكيد مخلصش ! ال سأله فيه ايه ؟ ابنك ماله ؟ مكنش كدا ، وال شمتان وفرحان فى أبويا ، وال زعلان عليه إن ابنه الوحيد بيعمل فيه كدا ، لكن الأكيد إن أبويا كان مكسور ، أبويا لأول مرة أنا متأكد إنه حس بالضعف ولأول مرة يتأكد إنه خلاص مفيش أمل منى وإنى طلعت مش ذرية صالحة زى ما أى اب بيتمنى لكن عمره ما سأل نفسه وقال ايه ال وصلنى لكدا ! كان نفسى يعرف إنه كان السبب وإنى كنت محتاجه ومحتاج حنيته أكتر ما هو دلوقتى محتاج حنيتى !
رجعت البيت بليل الساعة 1 ، لقيت الباب مقفول على غير العادة بضرب الجرس محدش بيرد ، يا ماما يا ناس بردو محدش بيرد ، كل الجيران صحيتهم من النوم وبردو محدش رادى يرد ، بضرب الباب وبزقه عشان يتفتح وكان هيتكسر لحد ما لقيت أبويا من البلكونة بيكلمنى وبيقولى "امشى ، مش عاوز أعرفك تانى" قولتله ومين قال إنى عاوز أعرفك ! ومشيت فعلاً وبصيت ورايا لقيت أمى بتعيط لكن كالعادة القلب الحجر مبيفرقش معاه شعور بنى آدمين ..
طبعاً أنت مستنى مني أقولك إن الحياة قفلت فى وشى وإن عرفت قسوة الحياة ومن ثم عرفت غلطتى ورجعت أعيش مع أهلى ! وأعتذر وعلاقتنا ترجع زى ما كانت وكل شئ يرجع لأصله صح ؟ أنت طيب اوى و**** !
أنا كنت مستعد أموت ولا إنى أرجعلهم تانى ! حياتى كلها كانت فى كفة ورجوعى ليهم دا فى كفة تانية ، وبالفعل بدون خوض تفاصيل فى الحوار دا ، أنا واجهت الحياة بصدر رحب وأفنيت عمرى عشان أثبتله قد ايه هو كان غلط وانى كنت صح وفعلا أنا اشتغلت بدل الشغلانه مية والفلوس فى ايدى مفيش أكتر منها وكل حاجة ماشية طبيعى وأحسن من الطبيعى على مدار سنة كاملة ، لحد ما فى يوم أختى كلمتنى وقالتلى "أبوك تعبان" قولتلها ما يولع أعمله ايه يعنى ! قالتلى وهى تقريبا كانت بتعيط "أبوك بيموت تعالى بسرعة !" قولتلها دا بجد ولا ايه ! لقيتها قفلت السكة ، الفكرة إن العمر بيجرى ! اللحظة ال بتعدى مبتجيش تانى ، أنا كنت أتمنى قلبى يرجع يحس تانى قبلها ولو بيوم واحد ! أنا فى حاجة فى قلبى كدا حسيت بوجعها لما أختى قفلت السكة فى وشى ! معقول لسه بحبه ! حتى لو كارهه الكره دا أنا عاوزه يفضل عايش ويكمل حياته حتى لو من غيرى ! لكن اه معقول هو فيه ابن بيكره أبوه إلا لو كان مجنون !
روحت بسرعة على البيت ملقتش حد ، اتصلت على أمى وأخواتى ، انتوا فين بسرعة قولولى ، أبويا ماله وعامل ايه الوقتى ! معرفتش آخد منهم معلومة مفيدة غير مكان المستشفى وروحت هناك بسرعة على أمل أروح وأقوله سامحنى أنا عاوزك عايش وبصحة كويسة مهما كان بينا ايه ! أنا كنت عاوز أشوفه بيضحك بقالى سنين ضحكته غايبة عنى !
لكن الآوان كان أكيد فات ! القدر لا يرحم ظالمين !
دخلت المستشفى وببص لأمى بقولها أبويا عامل ايه دلوقتى لقيتها بتعيط وخلاص ، أخواتى نفس الكلام بيعيطوا وخلاص ، لحد ما حد حط ايده على كتفى وبيقولى "البقاء *** شد حيلك" ببص ورايا لقيته الدكتور !
أيوة بس أنا لسه مشوفتوش ولا ودّعته ! أنا لسه مقولتلوش سامحنى ! هو ممكن يرجع طيب ! لحظة واحدة بس ؟ أنا بتمنى حاجة عارف ومتأكد إنها مستحيل ، قعدت لوحدى مابين الحزن والندم والصدمة ، مشاعر كلها لا تحتوى غير على معنى واحد إنى أستاهل كل ال بيحصلى ، أيوة أنا غلطان ، حتى وإن كنت كارهه مكنش ينفع أعامله بالقذارة دى ، أبويا كان ممكن جداً بيتمنى الموت ولا إنه يشوفنى ، ليه وصلته للمرحلة دى ، وليه وصلته إنه يموت ! وليه مات وهو زعلان منى أو مش راضى عنى ، الحياة لما بترد الجرح بترده الضعف ويمكن أضعاف ، أنا تماسكت عشان اليوم يعدى ، روحت أدفنه ومش قادر أفتكر منظره وهو بيتغسل وازاى كنت بعيط ، وازاى بردو بعيط وكنت زمان بتمنى إنه يموت ! الحنية كانت ومازالت جوايا لكنى كنت قادر أمنعها لكن هتفيد بإيه حنيتى لو أبويا بقى مش موجود !
عمرك ما هتحس الآيام عدت معايا ازاى الفترة دى ، عمرك ما هتفهم قد ايه أنا كنت بين الندم وشعورى برغبتى فى الإنتحار عشان أعاقب نفسى ، كل لحظة جديدة فى حياتى بحس إنى مستحقهاش وإنى مديون لأبويا بعمرى زى ما هو مات بقهرته عليا ، كل يوم بتمنى أموت يمكن وقتها أتخلص من شعورى وحزنى عليه لغاية بعد أسبوعين من وفاته داخل أوضته بالصدفة وفجأه لقيت دفتر مكتوب عليه "مذكراتى" ..
سألت نفسى مين ال هيكتب عن حياته فى البيت دا ، معقول يكون أمى ولا حد من أخواتى ! فتحت أول صفحة لقيت مكتوب فيها إسم أبويا بالكامل وعيد ميلاده وفى آخر الصفحة مكتوب "أنا هكتب عشان عارف إن فى يوم هموت وأنت لسه مش عارف حاجة عن حياتى" ، سألت نفسى هل يقصدنى أنا ولا يقصد مين ! كنت بقلّب فى الصفحات بس حبيت أروح لآخر صفحة وآخر كلام كتبه وإذا كل حاجة فى عقلى وقلبى تتصدم ! الفكرة إنى مهما أندم مش هعرف أصلح أخطائى ، مهما أقول إنى كنت غلط وإنى أتمنى أكون ه صح مش هيرجع الوقت ولا هيرجع الصح ولا هيغير الغلط !
فى تاريخ قبل وفاته بأسبوع واحد كان كاتب الآتى ..
"أنا مش عارف النهاردة ليه حاسس إن عمرى بقى قليل فى الدنيا ، مش عارف إذا كنت عملت الصح فى الدنيا وال ** أمرنا بيه ولا لا ، بس أخيراً أنا عاوز أقول شوية حاجات يمكن أموت وأنت لسه بعيد عنى فحبيت أتكلم هنا عشان لما تدخل أوضتى تلاقينى فاكرك وتلاقينى بقولك آسف سامحنى ، عارف يبنى أنا اتولدت وحيد بردو ، مكنش ليا أخوات زيك كدا وحتى البنات مفيش ، أبويا مات بعد ولادتى ب 4 سنين ، وأمى ماتت بعد ولادتى ب 11 سنة ، أنا عمرى فى حياتى ما شوفت إهتمام ولا رعاية من حد ، من وأنا عندى 11 سنة ، مليش حد فى الدنيا ، أهلى سواء أعمامى أو أخوالى رمونى فى الشارع وحتى حقى محدش فيهم راعى وأعطونى حقى ، لا أنا مختش حقى ، بعد موت أمى نزلت الشارع عرفت الناس كلها النصاب والحرامى والمحترم والمجتهد وكل أنواع الناس فى الدنيا ، اشتغلت كل أنواع الشغل فى الدنيا ، عرفت يعنى تعب ومسؤولية من وأنا لسه 14 سنة ، كل حاجة فى حياتى كانت مُقتصرة على جمع الفلوس وبس عشان أعيش ، لو مكنتش عملت كدا أنا مكنتش هعيش ولا كنت هلاقى حد حنين عليا ويآخد بإيدى ، لا مفيش ، المجتمع معظمه ناس عديمى الضمير والإنسانية ، ال عاوز أقوله إنى قضيت طول حياتى بتعب عشان أوفر لنفسى ثم ليك أنت وأمك وأخواتك حياة تليق بيكوا وبمستقبلكوا ، صدقنى يبنى الحياة عمرها ما كانت مكان للفرحة والسعادة ، أنا شوفت أيام صعبة ومعظم حياتى قضتها نوم فى الشارع ومفيش مخلوق ساعدنى ولا عمر حد س أنا مريت بإيه ولا شوفت ايه ، بص يبنى أنا عارف إنى كنت بعيد عنك وأنت صغير ، عارف إنى عمرى ما كنت حنين عليك حتى لو كنت ابنى الوحيد بس و** العظيم محدش فى الدنيا بيحبك قدى حتى دلوقتى بقول لأمك دايماً إنى نفسى ابننا يرجع لينا ويعمل تانى ال هو عاوزه ، مش عارف ليه حاسس إنى مش هكتب هنا تانى بس كنت عاوز أقولك إنى بحبك وإنى عاوزك تعامل ولادك أحسن معاملة ومتغلطتش غلطتى عشان ولادك ميطلعوش زيك كارهين أبوهم ، ياريت يجى اليوم ال أحضنك فيه بس حاسس كدا إنه مش هييجى .. "
قفلت مذكراته وتأكدت إنى ممكن جداً أكون حيوان ، البشاعة دى كلها كانت فى قلبى ازاى على حد بيحبنى ! أنا ازاى عملت كل الحاجات دى فى واحد ضحى بحياته عشانى ! أنا بس كان نفسى يعرف إنى طول عمرى بندم إنى جرحته وهفضل طول عمرى مكسور قدام نفسى عشان كنت سبب فى موته ، عمرنا ما هنفهم طبيعة العلاقة بين البشر لكن ال فهمته والأكيد إن الظاهر بس مش كفاية ، هو كان بيحبنى بس عمره ما قالى إنه بيحبنى ، أنا طول عمرى كنت مستنى منه حنيته وهو كان أكتر حد حنين عليا وخايف عليا حتى لو هو نفسه مشافش حنية ! كان بس نفسى أرجع ولو لحظة واحدة أصلح فيها كل ال فات ولو فى الإمكان ياريته يرجع ويسمعنى ..
««خليك فاكر واثق ما فيش حد غير اهلك هينفعك ويحبك بجد»»
احمد: بس دي كل حكايتي.
الكل حزين ودموعهم علي عنيهم عشان كلهم مروه بكدا
. الشخص الغامض: بحزن كمل يا احمد ازي عرفت سمير
علي لسان احمد
في يوم كنت زهقان وتعبان وطلعت اتمشي علي البحر
كان جنبي شخص كبير في السن ومع اتنين تانى
الشخص شافني مهموم وندها عليا
سمير : يا استاذا يا استاذا
انا بحزن: نعم تقصدني انا
سمير: ايو تعالي عوزك
انا: حاضر اومرني
سمير: مالك مهموم كده وحزين
انا قلت لنفسي احكيلو قصتي كلها وهو كبير في سن وهيفهمني وينصحني
انا: هحكيلك معني معرفكش بس مرتحالك مش عارف ليه
المهم انا حكيتلو قصتي كلها زي ما حكيت ليكم
سمير: طيب اقعد هنمشي مع بعض
انا حاضر ومشيت مع وصلت البيت القديم وشرحلي
انا هبقي مساعد معها
وفهمت الدنيا وكان مخليني البوابة تمويهها لي للناس عشان ماتحصليش حاجه
بعد فترة وصل موضوع كريشنا هو بعد الفرحة بعتي مكان وسط الجبال
كان في هناك شخصين وبعتني برسالة
الشخص الغامض : شكلهم اي الشخصين دول
انا: كبار جدا في السن 5لاف سنة عمرهم تقريبا وكمان عشان هم سحرا وعملو تحويلات الخلود من السحر مجرد ما بيعملو التحويلات دي الشخص بيبقا خلود وما يموتش غير بسلاح ملك الموت
عشان هو معا سيف الخلود هو الوحيد قادر علي قتلهم
المهم شكلهم أبيض جدا وكمان شعرهم طويل جدا وشعر دقنهم طويل جدا وابيض برضو
لاوال اسمو
مروغوث
والتاني
هاري هويني
وهم معهم كل اسرار سمير وكل حاجه عوز تعرفها هتلاقيها معهم مش معيا
الشخص الغامض: روح انت يا احمد ارجع للبيت
احمد: حاضر
مشي احمد والكل مصدوم
الشخص الغامض: سيد كنت تعرف حاجه عن الموضوع ده
سيد: كنت اعرف مكانهم بس عشان روحت مع سمير بس سابني بره هو دخل لوحده المرة دي وبس مكنتش متوقّع انهم هم ال بندور عليهم
بس انت لزم تعرف نفسك ياعم الجزء قرب يخلص ومعرفناش انت مين ??
الشخص الغامض بضحك معك حق تعالي نعرفهم انا مين وبعدين نكمل موضوعنا ?? قول يا سيد
سيد: الشخص ده يا ابطال محدش يعرف هو مين غير انا وفارس ايو فارس اكيد فكرين الشخص الغامض ال كلم فارس في تلفون هزعل جامد لو مش مركزين معيا ???
المهم هو اسمو
««سوف تتوسل الي كي اقتلك»»
الكلمه المفضلة لي اعد تاركاس
نعم اسمو تاركاس
شكلو كده شبه مخلوق القنطور متحول ولي هيبه كده عمرو 1000عام
ملخص لا اسم تار عشان لا سم صعب في الكتابة كل مره ??
لقد كان تار محاربا بلا رحمة يهابة الحلفاء ولاعداء علي حد سواء الأ انه هلك في احدي المعارك العظيمة وبجانبة جواده النبيل ولكن حينما فتح عيناه مرة اخري وجد نفسها وقد تحول الي مخلوق غريب قنطور متحول غريب الشكل والهيبة وقام تار
بقتل الكيميائي المجنون المسؤوال عن مصيره البشع وبعدها اختفي بين ثنايا النيل وكان عارف وقتها انها هيكون المساعدة الملك وهو حاليا مساعد الملك بديل سمير
تار: ساكت
والكل مصدوم
الظل: يعني كده احنا قعدين مع اخطر كائن علي مستوي العالم ده الضربة بتعتو معلمها فياا لحد لحظة دي بتوجع
سيد بيضحك: المهم هنعمل اي ياتار
تار: مش هنرد الهجوم كل حاجه اتغيرت
سيد والكل متفاجاا
لي مش هنرد الهجوم عليهم
تار: هم كده هيفهموم انكم خلاص ضعفتو بسبب موت سمير بس لو هجمنا هيحط في دماغو افكار كتير وممكن يوصل لي كريشنا بس احنا مش عوزين كده فاهمين كل وحد فيكم يرجع المخباة وحياتها لمدّة سنة شخصين بس هيفضلو عشان تدريبات كريشنا والتدريبات هتكون سرية جدا هيفضل فارس الموت والشادية والباقي هيمشي بصوت مرعب مفهوم
«««««تعريف الشادية والبرق القرمزي بنات انثي يعني جنس تاني بنات ??وهغير اسميهم في الجزء 7?»»»»»»
فارس و الشادية مفهوم كلهم مفهوم
سيد: هنروح امتا لي السحرا
تار: مش هنروح بس هو وحد بس ال يقدر يروح غير كده اي حد هيروح هيموت فوري
سيد: قصدك احمد
تار: احمد لو رح هيموت برضو عشان الحماية ال كان بيروح بيها خلصت مع موت سمير
والكل مشي ورجع لي المخباة معدا سيد وتار وفارس و الشادية
الشادية وفارس طلعو القلعة يريحو
سيد مشي علي انجلترا
تار بيكلمني انا الكاتب
تار: هو انت خلاص اتقلمت علي الدور ومش ناوي تمسك البطل سراد القصة ولا اي ?
انا الكاتب: ايو و**** يا عمو عجبني الدور اوي ??
تار: طيب يلا يا بابا علي شغلك ولا ما تكيفتش؟؟
انا: هخخخخ احا ياعم ماتظبت هو اي ال ما تكيفتش دي
تار: دماغك ماتروحش مكان تاني اانا اقصد مكفكش 6أجزأ صفي النيه ????
انا: لو كان كده ماشي ياعم بس قول الناس تهدا علياكده وخلاص الخطأ مش هتشوفها تاني ???
هيبدا البطل بسرد القصة بشكل حلو ومريح جدا وشكل جميل هيعجبك من غير أخطأ املائي نهائي أقرأ وقرار بنفسك في التعليقات ??
بعد ما الكل مشي من القلعة
كل وحد رجع المخباة بتعاا كل وحد رجع مكانو
كريشنا لحد دلوقتي ما يعرفش حاجه عن الحروب دي او عن تار او ملك الموت او عن سمير بتحديد
بعد مرور الوقت
رجع كل حاجه لي طبيعتها وكريشنا رجع في القلعة مره اخري
هسيبكم مع البطل ولن عودة مره اخرى في السلسلة الاخيره كام جزا و لا أخرهاا امتا معرفش المهم انها لسع طويلة ?
اهلا بيكم يا جماعة اخير الغتت ده ادني فرصه أثبت فيها نفسي كاتب مملئة وعندو أخطأ الاملائي كثيرا جدا واكيد مش عجباكم بس اوعدكم هحسن منهااا يلا بينا ??
انا إسمي كريشنا هكمل معكم انشاء **** لي لا اخر
المهم اسمي كريشنا عادل سمير الشويحي
عندي 18سنة
جسمي عبارة عن عضلات جامدة فشخ بس شكلها فشيخ عليا
عنيا لونه اخضر وملامحي جميله جدا وكل البنات هتموت وتكلمني حرفيا انا في كلية محاسبة وملعومات بس مش بحبها بس مكمل عشان الشهادة
انا شغال علي برنامج فشيخ البرنامج عبارة عن اجهزا توصلني مع حد من الفضاء الخارجي ومن وانا سني 12سنه شغال علي البرنامج ده وهو حلمي اني اتوصل مع الفضاء وفشيخ جدا في البرمجة والهكر بطريقة رهيبة وبحب الرسم جداً وبحب ارسم ال بحبهم
اكيد كلكم عارفين خلفيه عائلتي
في يوم صحيت الصبح ونزلت تحت لقيتهم بيفطرو عادي مولف علي كده عشان بطلع اجري لااول وبعدين اتمرن شويه وبعدين اافطر روتيني اليومياا
اول منزلت تحت امي استلمتني هعرفكم عليهم تاني وفكركم بي لا اسماء
امي اسمها نورا عندها
37سنة
مرت عمي سعد اسمها ريهام 45سنة
مرت عمي عماد اسمها مديحة 40سنة
أكيد طبعا عارفين عمي سعد وعماد وابويا عادل
امي: برضو مش هتجي تفطر ياحبيبي
انا: يا ست الكل انا مش هعرف افطر غير بعد الجري والتمرين أسف جدا
امي: روح يقلب أمك **** معاك ويسعدك ويقفلك اولاد الحلال ويبعد عنك ولاد الحرام وكل سوا
انا: **** يخليكي ليا ياست الكل يلا هسيبك انا سلام
وخرجت جريت ساعة ونص ورجعت عملت تمرين شوية بتاع ساعة ونص برضو بعدين نزلت لقيت امي مجهزا الفطار بيض ولبن وكده عشان التمرين امي كانت بتهتم بيا اوي
المهم لبست ورنيت علي صحابي حسام
حسام في سني 18 جسمها رياضي وحلو كده طولو 170س بس انا اجمل منها طبعا ?هو معيا
في الكلية وكمان العنتيل جدا وبينام مع بنات كتيره جدا المهم انا رنيت عليها
انا: صباح الخير يا خول مش هنزل ولا اي
حسام لسع صاحي من النوم باين علي صوته: هخخ على الصبح كده بكسمك لسع الساعة 10ياعم هنروح فين دلوقتي
انا: ما تشتمش بروح امك عشان ما اجيش انيكك دلوقتي هنروح ياعم الجامعة نهاردة
حسام: احا يعني انت بقالك 3شهور مختفي ودلوقتي عوز تروح الجامعة ياحبيب امك
انا بمصلحة: معلش ياحس انت اخويا ولزم تستحملني ياعم يعني يرضيك اروح لوحدي يا خويا
حسام: خخ عارف كسم الدخلة دي وجو المصالح بتع كل مره ده هقوم البس وهنزلك يا صدع سلام
انا بضحك: سلام
نزلت تحت في البيت
امي: لابس علي سنجة عشرة كدة وريح فين ياقلب امك
انا بضحك: ما هو والد الوزه عوام ياحجه ولا اي رايك انتي ياملبن
بحب اضحك معها كدا ديما
امي: انت طالع لي ابوك يا بكاش انت بتثبتني بكلامك الحلو ده روح وما تتخراش براه وما تعملش ماشكل مفهوم
: انا بس كده اومرك ياست الكل بوستها بسرعة وخرجت ركبت العربية بتعتي
اسمها ««فيراري بفورمولا 1 بدون شعار "كاسبرسكي" الروسية حاجة جامدة فشخ وشكلها جامد جدا ومنظر شيك ومن اغلي أنوع السيارات في العالم ابحث عنها علي جوجل واعرف باقي التفصيل بتعتها»»»»
المهم ركبت العربية وطلعت بيها علي بيت حسام بعد البيت بتاعي بنص ساعة مهم طلعت علي طول علي حسام وصلت بعد 15دقيقة عشان كنت سايق بسرعة رهيبة
حسام: احا كل ده اتخيرا ياعم انزل وحشني ياعلق
نزلت وأنا بضحك وحضنتو جامد عشان هو صحابي الوحيد
انا: وا** العظيم وحشني اووي يا أخويا وكنت عوز اشوفك بس اعمل اي انت عارف ابويا مش بيرحمني من التدريبات انا بكون مبسوط في الشهر ال بكون موجود فيه هنا معك يا خويا و**
حسام بفرح: وا**** العظيم انت اكتر ياخويا انت عارف معزتك عندي عامله ازاي
انا: عارف يا خويا اركب يلا عشان نروح الجامعة
حسام: يلا يحب بس بقلك عوزين نعدي علي ايمان عشان تجي معانا الجامعة
انا بحيره: انت عارف أنا ماليش في الكلام ده ياحس
حسام: يعم البنت مكنه صروخ فتاك ماشي علي لارض يعم اخوك تعبان ياعم ارحم امي التعبانه
انا بضحك: حاضر ياعم هي ساكنه فين؟
حسام بضحك: اطلع من شارع ده وكمل في يمين في شمال بيتها اول بيت هتكون مستنيه تحت
طلعت علي الوصف لحد ما وصلت البيت بس احاااا بجد لا احاا كبيره ياعم دي زي ما هو وصفها بجد صروخ فتاك ماشي علي لارض إيمان 18سنة بطل بجد جسمها كريفي وملبن كده بزازه مدوره بشكل ابن حرم وطيزهاا برزه جامد من خلف
انا: احا ياعم دي ملكة جمال
حسام بتكبر: عيب عليك يسطا انا بتع غير كده
انا: **** يسهلك ياعم بضحك
ايمان لفت من الناحية التانيه وفتحت الباب وركبت وبدا الحوار لا أتي
حسام: عامله اي ياغالية
ايمان بتبص علي فخامة العربية ومصدومه
ايمان: انا كويسة ياحسام انت عامل ايه طمني عليك
حسام: انا بخير ياقمر طول ماشوفتك قصاد عنيا
ايمان اتكسفت جدا وقالت
ايمان: مش هتعرفني
حسام': اوبا معلش يا خويا انا اتسحرت بعيونها ونسيتك خالص بضحك
اعرفك يا ست البنات كريشنا اخويا وصاحبي وكل حاجه حلوه في حياتي وجمدا صاحب عرفتها طول حياتي مافيش منها اتنين
انا بتكبر: اممم طيب كلامي معاك بعدين ياروح أمك يلا هنتحرك ومشيت بعربية
إيمان: انت غامض يا كريشنا وحلو واسلوبك جميل جداً بس باين عليك التكبر شويه
حسام: هو تقريباً كده ياخويا انت بتعكس او بتشقط مش عارف انهي صح
انا بضربو في جنبو بهزر : اهدا أنت دلوقتي
انا يا ايمان مش متكبر بس أكيد انت فاهمة غلط انا كويس جدا بلعكس شخص سهل التعامل معايا بسهوله بس لسه لم ناخد على بعض لاموار هتواضح جدا
ايمان بكسوف: اتمنى كده معرفة خير انشاء ****
كل ده واحنا في الطريق وماشي بسرعة مش كبيرة عشان اعرف اتكلم مع البطل ال معانا دي ??
مهم وصلنا الجامعه واحنا بنهري في اي كلام
راكنت العربيه في موقف العربيات ودخلت الجامعه والشلة بتعتنا اول ماشفتنا جات نحيتنا احنا ودخلين
تعريف الشلة
كريم 18سنة جسمها مظبوط ومش طويل وابيض وشكلو ديمن شيك
علي: 18سنة وجسمها تخين شويه وطويل بس طيب وجدع
اميرة ودي اسم علي مسمهاا بجد محترمه جدا والكل بيحترامها ويشهد بخلاقها 18سنة قصيرة 155سم ?بحب ديما اقلها يااوزعه بتتعصب عليا جدا ومعروف عني اني بحبها وفعلا انا بحبها اوى بس لسع مافيش حد فين عوز ياخدا الخطوا دي
سارة 18سنة جسم وسط وطويلة شويه وبتحب كريم ومعروف عنهم انهم عشاق في الجامعة كلها
فاطمة 18سنة وجسمها كريفي وملبن في نفسها كده بتحب علي وهو كمان بيحبها
دخلنا سلمنا علي بعض وكان في احضان بيني وبين الشباب والبنات عادي
انا: و**** وحشتوني جدا ياجماعه
كريم: وانت اكتر يابرو و**** انت ال بتختفي ياعم مش بتسال
علي: ياعم هو فاضي يحك في شعر رأسه اصلا **** يعينها علي ال هو فيها
كلهم عارفين اني بروح التدريب بغيب هناك 3شهور وشهر في البيت والجامعة
انا: اسف و** ياشباب غصب عني بقا اعمل اي مش بيدي بس هحول ابقا اسال عليكم كل فترا أنشأ **
أميرة بكسوف: المهم انت عامل اية طمني عليك
انا غمزت الشباب فهموم انا عوز اي
حسام : بقلك يابرو هنروح الكانتين نفطر هتجي معانا ولا؟
انا: انت عارف عمتك مش بتطلعني من غير فطور
حسام: وانتي يا اميرة هتجي معانا ولا
اميرة بكسوف: لا انا فطارت روح انتو با الهنا
الشباب خلعو وده هدفي اصلا ?
انا: انا كويس جدا يا اميرة بس انتي عامله ايه طمنيني عليكي
اميرة: انا كويسة ماتقلقش كنت خايفة عليك
انا بمحن: خايفة عليا من اي ياقلبي
اميرة: ضربتني في كتفي جامد اتلم واحترم نفسك احسن ليك
انا بقتمص دور الزعل: اي يبنتي هو انا قولت اي ايدك تقيلة اوي يخربيتك
هي بزعل: انا اسفة انا بهزر معك
انا بضحك: وانا كمان بهزر يا هبله فكي كده
هي بضحك: ضربتني تانى طيب خد اهو عشان تحترم نفسك
انا بضحك؟: حد يبقا مع ملكة جمال زيك وعيونها فيها سحر كده بتسحرني اول مابشوفها ويحترم نفسها برضوا
هي تكسفت جامد وكانت هتمشي ومشيت فعل وهي مكسوفة
بس رجعت تاني وشها مخطوف ومديقة اوي
انا: مالك في ايه يابنتي
هي بتعيط: انا مش قادره استحمل مش قادرة تعبت
انا حضنتها: بس اهدي دموعك غالية عليا في حصل اي
هي بدموع: سعيد وال معا كل يوم يعكسوني ويتحرشو في كلام معيا ونهارده حول يتحراش بيا وكان عوز يمسكني رجعتلك جري علي طول
انا متعصب فشخ وحضنها وعروقي بانت وهي حست اني تعصبت بس مسكت نفسي بهدوا تع معيا
ومسكت ايدها ومشي وسعيد واصحبو هم 9 وسعيد 10
معدي انا وهيا وهم لم شافوها معيا بيضحكو ويقولو
سيب النعجهه ياخروف عمل فيه بطل اخو الشرموطة سمعت كلمة دي ونفور نار اتفجرت في دمافي وعروقي برزت بشكل غبي جدا وضح وكملت لحد ماوصلت الشلة
حسام: مالك في اي متعصب لي وهي بتعيط لي
كريم وعلي بيبصو لبعض ومصدومين
بين مريم واميرة مريم: انتي قولتيلو ولا اي
اميرة: ايو كان لزم اعمل كده عشان انا تعبت
مريم: يبنتي ابو سعيد راجل كبير جدا واصل وسعيد هووالعصابة دي خطر علي كريشنا
اميرة بخوف: لحظة ضعف اهو ال حصل
مريم: **** يسترها
انا متعصب فشخ: ارجع كلكم جاي تاني
علي وحسام وكريم احنا جاين معك
انا متعصب جدا: قلت خليكم هنا مش هقول تاني بنظر غضب
ومشيت نحو سعيد والشلة بتعتو
عند علي وكريم والبنات
مريم وفاطمة: ازي تسبوها كده حد يروح معا
علي: معهم حق لزم نروح
حسام: محدش يروح ومحدش يخاف علي كريشنا تعالو نتفرج بضحك
كلهم مصدومين واميرة خايفه عليا جدا
انا روحت عندهم وكنت البس في ايدي حظاظه وعمال الف فيها بغضب وقف قصدهم سعيد اهو الخروف وصل
روح يا بني اضربو
شخص جاي علي بسرعة ورح يضربني انا صديت الضربة بيدي ومسكت ايدو بعصرها وببص علي للباقي والود عمال يصرخ رحت رزعها علي لارض لدرجة ارتفع تاني وبرجلي ضربتها خبط في العمود نزل ما نطقش تاني والكل مصدوم انا بغموض
انا: ال بعدها وجاي شخصين بسرعه علي مسكتهم لويت درعتهم وكسرتهم وهم يصرخو وضربتهم كل وحد ضربة بكتفي وقعو كل وحد في حته ما نطقتش تانى
انا: يلا مافيش وقت ال بعدهم
وفجاا 6أشخاص مره وحده جاين جري عليا وانا جريت نحيتهم وبسرعة كبيرة ضربت كل وحد فيهم ضربة في بطنها وقع ما نطقش تاني سعيد معضل جدا وجسمه حلو ورياضي بس علي مين ?
سعيد: اوف مش هرحمك تعالي وجاي يجري عليا ولسع هيضربني صديت الضرابة بسرعة وكسرت درعها بسرعة وقولت
انا : دي عشان فكرت **** بنات الناس
ورحت كسر درعه التاني
انا: وده عشان فكرت تحداني
ورحت ضربة ضربة النهاية برجلي علي دماغو خبطت في لارض ورجعت تاني وبعدها نام ومانطقتش تاني وقولت
انا: ودي عشان فكرت تشتم امي
ببص علي يميني لقيت الكل فاتح بقه كده ?
قلت بصوت عالي الكل علي مكانو
بص وريا لقيت الأمن
شخص: بعد اذنك تعال معيا
انا: اجي معك فين ولي؟
شخص اخر: حضرتك هتجي مكتب المدير بسبب ال حضرتك عملتو دلوقتى
انا: بتكبر يلا لحد ما نشوف اخرتها معكم اي.
طلعت معهم دخلت المكتب عند شخص قاعد باين انو كبير سيكا اسمو اسامة 50سنة
المدير: اهلا كريشنا اتفضل
انا: شكرا جدا لحضرتك
المدير: اكيد انت عارف سبب وجودك هنا لي؟
انا بتكبر ورفع رأسي: ايو عارف وما غلطتش في حاجه انا بس كنت بدفع عن شرف بنت وعن عفه امي وعن نفسي مكنتش بعمل غير كده وسال الجامعه كلها لو تحب
المدير بتعجب: انت بسهوله دي عرفت تطلع نفسك منها
انا: لا مش كده فهمتني غلط عشان دي الحقيقه للاسف
وانا مش بعمل غير الصح وبقول الصح بس بتكبر
المدير: طيب تعالي معيا تحت في الصاله
انا وثق من نفسي: يلا
نزلت مع تحت في الصاله وجميع الطلاب موجودين عشان هو استدعهم
المدير بصوت عالي:
ياشباب كريشنا مذنّب ام لا
الطلاب بصوت عالي فشخ
لا مش مذنّب
المدير ساكت
انا بصوت عالي: طبعا كلكم عارفين انا عملت الصح ومش بعمل غير الصح كنت بدافع عن شرف بنت وعن عفه امي وعن نفسي صح
الطلاب صح
انا ببص بنظرة تكبر لمدير انا وماشي
اول ما وصلت العربية الشلة كانت وريا
حسام: احااا ياعم دنت طلعت فشيخ يسطا فكسم الاكشن اي ياعم دول ولا حاجه قصدك
على: اخويا الجامد وكد
كريم: ياعم كسم بنات الجامعه كلها كانت هتاكلك بعنيها يجدع
سارة بتضرب كريم في كتفو وبتضحك بص على اميرة القيها غيرانه من كلامها انا طنشت كل ده
انا: خلاص اناهمشي دلوقتي يا اميرة هتجي معيا اوصلك
اميرة: بكسوف: موفقة
انا مبسوط: يلا
حسام: طيب انا وايمان ظروفنا اي ياعم
انا بضحك: في هناك اهو بعد 10متر تكس ابيض شايفو هيوصلك اسرع مني وركبت العربيه وكلهم بيضحكو عليا جامد
انا: ساكته لي مش مفروض تشكريني
اميرة "بجد شكرا ليك كنت خايفه عليك اوي علي فكره
انا: خايفه عليا من اي بس
اميرة: خايفة عليك من كل حاجه انا
انا: انتي اي يا اميرة
اميرة: انا انا تعبانه عوزه اروح يلا وصلني وبتضحك
انا لنفسي كسم فصلانك يبنتي كنت مستني حاجه تاني
انا بضحك: حاضر
وصلتها واستنيتها تدخل ومشيت وصلت البيت دخلت امي استلمتني
امي: الساعة كام معك
انا: لسع اهو الساعة 2العصر بس مش كتير
امي: طيب روح نام عشان انت صاحي بدري نهاردة
انا: حاضر طالع اهو
طلعت غرافتي وبدات اشتغل علي مشروعي علي كمبيوتر ولاجهزا هواستعد مركبة فضائية
فضلت اشتغل لحد الساعه 1بليل يعني 11ساعة شغل دون رحة وما كنتش حاسس بتعب نهاية بس لزم أنام عشان اصحي اجري وتمرن
اول محطيت راسي علي المخدا
بدا حوار كل يوم مع نفسي هو ك لاتي
حوار مع نفسي كل يوم..
- انت اتغيرت كده ليه ؟
= لا انا متغيرتش ..ليه بتقول كده ؟
-اصلك ساكت ومبتحكيش زي الاول ..
= لا عادي ..بس مابقتش بحب اتكلم كتير واقول اللي جوايا
- ليه دا احلي حاجة فيك التلقائية وانك علي طبيعتك
= ومين كان قدر دا .. علي العموم انا زي مانا بس بقيت بحافظ علي نفسي مش اكتر
- لا انت طيب ومش بتعرف تكسف حد
= لا متخافش مفيش سذاجة تاني ..والطيبة خليناها للي يستاهلها
- بس انت مكنتش كده وكنت بتثق في الناس بسرعة
= وكانت ايه النتيجة !!.. بس خلاص الحمد**** بطلت اتسرع في حكمي علي الناس
- ايه كل دا .. وحد **** مفيش حتي كلمة حلوة
= لا اله الا **** ..لا في اكيد ..بس كلامنا الحلو ومشاعرنا الحلوة شلناها للي يصونها وميشوفش نفسه بيها علينا
- كل ده و متغيرتش! .. بقولك ايه ..انا ماشي احسن..
=تمام ..اتفضل
- اتفضل! ..دا بدل ما تمسك فيا!!
= لا ماهو مكنش ينفع اصلا اطلب من حد عايز يمشي انه يستني ..اللي عايز يمشي يمشي واللي عايز يفضل اهلا وسهلا انا خلاص مش هكون تاني الطرف الضعيف اللي بيتمسك بالناس ويتعب في الاخر
- خلاص براحتك ..طالما انت شايف كده ..
= اه شايف كده و الحمد**** بقيت راضي ومتصالح جدا مع نفسي .
هنا انتهى الجزء السادس ابدعو في تعليقاتكم اانا حسنت جدا من مستوي في الجزا دا ومافيش أخطأ املائي يعني كده اكيد المستوى كويس والجزا طويل كمان بس برضو محتاج اسمع انتقدكم واركم في الجزء القادم بعد يومين انشاء **** او علي حسب برضو ??????????????????????
الجزء السابع
من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا
????????????????????????????????????????????????
«««المقدمة»»»
رعشة الشبق .. ما هي ؟ وكيف تحدث ؟
رعشة الشبق هي ذروة الإحساس بالمتعة التي تشعر فيها المرأة أنها وصلت إلى قمة استمتاعها، والتي بعدها تشعر بإحساس قوي بالراحة والخدر.
ولأنها قمة وذروة فلا بد من خطوات متصاعدة للوصول إليها، لا بد من إعداد وتهيئة جيدة في بداية العملية الجنسية تحتاج إلى تفاهم بين الطرفين واستعداد وقبول مشترك وحالة نفسية ومعنوية عالية، يكون فيها الطرفان في حالة انسجام من البداية، ثم فترة ملاعبة ومداعبة كافية يعرف فيها كل طرف مناطق الجسم الممتعة والمثيرة بالنسبة للطرف الآخر مما يساعد على التفاعل والانسجام
ثم تكون عملية التقاء الختانين.. مع ملاحظة أن الدراسات والأبحاث قد أثبتت أن بعض النساء يكون وصولهن للذروة عن طريق إثارة البظر، والبعض الآخر يكون وصولهن للذروة عن طريق إثارة مقدمة المهبل، والبعض الآخر عن طريق إثارة الجزأين معًا، ولا يمنع ذلك من وجود نسبة من النساء تصل إلى 30% لا يصلن إلى الذروة في أي مرحلة من مراحل حياتهن.. وهي تعتمد على فهم الزوج لهذه المرحلة من الجماع؛ حيث ينتظر حتى تصل المرأة إليها،
ويكون حريصاً ألا يقوم حتى يتأكد من وصول المرأة إليها حتى لو احتاج الأمر إلى أن يسألها.. أو يرى علاماتها.. حيث تبدو المرأة شبه غائبة عن الوعي، وتنتابها رعشة شديدة تكون أشد ما يكون في منطقة المهبل حيث تحدث انقباضات وانبساطات قوية قد تصل إلى الجسم،
يعقب ذلك إحساس بالراحة والاسترخاء، وهناك نوعيات من النساء قد تصل إلى الذروة عدة مرات في اللقاء الواحد، وهذا شيء طبيعي ونوع من الاختلافات الشخصية، ولا تحتاج المرأة للوصول إلى الذروة التالية إلى فترة سكون مثل الرجل فيمكن أن تصل لها عدة مرات بدون فترات سكون
ولاكن يجب دائما اشعار الزوجه بالحنيه والحب??
يلا بينا علي القصة ???
طلعت غرافتي وبدات اشتغل علي مشروعي علي كمبيوتر ولاجهزا هواستدعها مركبة فضائية
فضلت اشتغل لحد الساعه 1بليل يعني 11ساعة شغل دون رحة وما كنتش حاسس بتعب نهاية بس لزم أنام عشان اصحي اجري وتمرن
اول محطيت راسي علي المخدا
بدا حوار كل يوم مع نفسي هو ك لاتي
حوار مع نفسي كل يوم..
- انت اتغيرت كده ليه ؟
= لا انا متغيرتش ..ليه بتقول كده ؟
-اصلك ساكت ومبتحكيش زي الاول ..
= لا عادي ..بس مابقتش بحب اتكلم كتير واقول اللي جوايا
- ليه دا احلي حاجة فيك التلقائية وانك علي طبيعتك
= ومين كان قدر دا .. علي العموم انا زي مانا بس بقيت بحافظ علي نفسي مش اكتر
- لا انت طيب ومش بتعرف تكسف حد
= لا متخافش مفيش سذاجة تاني ..والطيبة خليناها للي يستاهلها
- بس انت مكنتش كده وكنت بتثق في الناس بسرعة
= وكانت ايه النتيجة !!.. بس خلاص الحمد**** بطلت اتسرع في حكمي علي الناس
- ايه كل دا .. وحد **** مفيش حتي كلمة حلوة
= لا اله الا **** ..لا في اكيد ..بس كلامنا الحلو ومشاعرنا الحلوة شلناها للي يصونها وميشوفش نفسه بيها علينا
- كل ده و متغيرتش! .. بقولك ايه ..انا ماشي احسن..
=تمام ..اتفضل
- اتفضل! ..دا بدل ما تمسك فيا!!
= لا ماهو مكنش ينفع اصلا اطلب من حد عايز يمشي انه يستني ..اللي عايز يمشي يمشي واللي عايز يفضل اهلا وسهلا انا خلاص مش هكون تاني الطرف الضعيف اللي بيتمسك بالناس ويتعب في الاخر
- خلاص براحتك ..طالما انت شايف كده ..
= اه شايف كده و الحمد**** بقيت راضي ومتصالح جدا مع نفسي .
بعد التفكير تقريباً بعد ساعتين نمت
صحيت الساعه 7 الصبح يعني نمت 4ساعات وكنت حاسس اني فايق ونشيط زي حوار كل يوم
المهم صحيت دخلت الحمام وبعدين نزلت أجري ساعة ونص وعملت تمرين ساعة ونص برضو ك العادة وطلعت امي كانت جهزت الفطار فطرت وطلعت الغرافة ولبست الطقم الجامد اسود في اسود والنضارة الجامدة
قبل ما انزل رنيت علي حسام
انا: صباح الورد والياسمين على احلى واجمل اخ في الدنيا كلها
حسام كان لسع صاحي من النوم: هخخ صباح النيك علي عنيك احا يعم انت كل اجازه هتقرفني من الصبح كده امتا ياعم هتمشي
انا بمصلحة: خلاص ياعم كرهتني ولا عشان انا ماليش أخوات ولا اصحاب غيرك هتعمل معيا كده ماشي ياعم سلام
حسام: احا احا كمان ياعم خف بيضان بيضان امي مش مستحملة و**** كان فين كلام ده وانت بتشقط اميرة وسبتني ومشيت ياعلق
انا بضحك: معلش يا حس اخوك وكده ياعم اسلك عشان الدنيا تمشي انا اسبوع وراجع التدريب وهغيب 3شهور عوز اتعامل معها كويس عشان اعرف هي بتحب اي وبتكرها اي
حسام؛: شكلك حبيت يا حبيب اخوك وقعت في الفخ يامان
انا بضحك: انت عارف انى بحبها وانا بروح الجامعه عشانك أنت وهيا اصلا
حسام: اخويا ال بيثبتني بضحك
انا:عيب عليك يا حس انا بتع كده برضو
حسام:احاانت اصلا كده
أنابضحك:طيب يلا ياعلق ربع ساعه وهكون عندك
حسام: مستنيك يحب هروح اجهز سلام
انا: ماشي سلام
نزلت ركبت العربيه وطلعت علي حسام
وصلت بعد ربع ساعه تقريباً
حسام: صباح الفل يقلب اخوك
انا: صباح الورد يا حس اركب
ركب حسام معيا وحس اني مدايق سيكاا
حسام: مالك يحب في أي حسس إنك مخنوق شويه
إنا: تعبان شويه ياحس ماتخفش عليا يحب
حسام: ألف سلامة عليك يا خويا لو مش هخاف عليك هخاف علي مين بس انت اخويا ياعبيط
انا: **** يخليك ليا وميحرمنيش منك يقلب اخوك
حسام: امين ياخويا
طلعت انا وحسام وكل ده بنتكلم وأنا سايق العربية وصلت الجامعة بعد نص ساعة
وصلنا ولقيت الكل بيبصلي بنظرة تعحب وفخر وبنات بتبصلي بنظرة اعجاب بصراحه الحال ما عجبنيش نهائي مش بحب كدا انا نهائي بحب اكون طبيعي بس الحياة بتجبرني أكون كده بس انا مش عوز اكون كده
رحت شوفت اميرة مع اصحابها وندهت عليها
من قريب
أنا : اميرة بعد اذنك علي جنب دقيقة
اميرة: حاضر دقيقه بس
انا: ........
اميرة: عامل اية دلوقتي طمني عليك
أنا: كويس انتي عامله ايه
اميرة: انا حاسه انك زعلان صح
انا: ينفع نمشي من هنا عوز اتكلم معاكي
اميرة : ما عنديش مانع هنروح فين
انا: هنروح اي كافية قريب من هنا
اميرة: موفقة جدا يلا
انا: يلا
ركبت معايا العربيه وهي مبسوطه وفضل السكوت مالزمنه لحد ماوصلت كافية بعيد عن الجامعه بنص ساعه كافية جامد بصراحه وفخم جدا دخلت معها
واختارت مكان هادئة جدا وقعدنا انا وهي
انا:...... ساكت
هي بتعجب اميرة: مالك من اول الطريق لحد دلوقتي وانت عامل وضع الصامت كده في حاجه معاك ولا ايه
انا: اميرة عوز اعرف خلفيتك كل حاجه عنك اهلك وشخصيتك
اميرة: بس كده حاضر ياسيدي بص بقا
انت عارف اسمي وسني
ابويا اسمها جمال راجل طيب وبيحب الخير 40سنة بيشتغل محامي شاطر جدا اسمها جمال وشهرتها جمال عبد الماضي اكيد سمعت عنها
انا: ايو سمعت عنها تقريباً محامي شاطر جدا
اميرة: ايو هو دا ابويا امي ست بيت شاطرها وهي وابويا بي يهتمو بيا جدا عشان انا وحيدها امي اسمها شادية 38سنة مش بتشتغل نهائي وابويا وحيد
شخصيتي
اسمع
شوية كلام محتاجة اقولهم ، عاوزة اقول اني عمري ما بصيت للي في ايد غيري ، ويمكن دة سبب توفيق **** ليا، عمري ما قولت اشمعنا فلان يبقي عنده كذا وانا لأ ، ديماً بنصح وبدعم وبقف جنب اللي اعرفه واللي معرفوش وخاصتاً اللي انا عارفة انه مبيحبنيش من جواه ومعرفش بعمل كدة وبدعم ليه غير انها طيبة واصل لدرجة العبط ، بس بسبب طيبتي دية **** بيقف جنبي ف مواقف ببقي حاسه فيها اني خلاص وقعت بلاقي **** بعتلي العون فجأة ، لما كنت بشوف حد من صحابي بينجح كنت ببقي انا سبب كبير حتي لو معنوي في النجاح دة ولو انا مش سبب كنت بلاقي نفسي فرحانة ليه غصب عني كأن انا اللي نجحت ، رغم اني كنت بشوف ف عين الناس اللي انا وقفت جنبها كمية غل مش طبيعي ليا وكانت مواقفهم بتثبت كرههم لنجاحي وكنت بعمل مش شايفه ومش واخدة بالي عشان الدنيا متفضاش حواليا ، لحد ما بقيت النهاردة معايا تلاتة اربعة يتعدوا ، كنت الأول متعرفش تعد صحابي من كترهم ، ولا تعرف تعد معارفي ، ضيقت الدايرة عليا لأني مشفتش منهم ناس بتحب اميرة عشان هي اميرة صاحبتهم مش عشان هي اميرة المعروفة ، يشهد **** ان محدش دخل حياتي الا واستغلني تالت ومتلت وانا مديتش اي رد فعل ، عشان بخاف ابقي لوحدي ، لحد ما اتحولت للشخص اللي أنت شايفه النهاردة دة ، مبقاش يهمني حد ، ولا زعل حد ، ولا بقيت عايزة اقابل حد ولا اقعد مع حد ، بقيت خايفة من كل حد جديد عايز يدخل حياتي ، اتحولت من الشخص الاجتماعي للشخص اللي كاره اللمة ومش عايز يكون جزء منها ، اخدت علي قفايا كتير اوي وعيشت نظرية المؤامرة عليا كتير كأن حياتي فيلم مش حياة طبيعية لدرجة اني مبقيتش باقية علي حاجة ولا هاممني حاجة وداخلة ف الدنيا بصدري اوي ، كنت الاول بخاف من الموت عشان نفسي اعيش واسافر وانجح وألف العالم ، النهاردة انا بعترف قدامك اني لاول مرة مبقيتش خايفة من الموت ، وعندي استعداد ليه في اي وقت بس عاوزة اصلح من نفسي قدام **** لإن **** الوحيد اللي خايفة منه ، مبقيتش بخاف من البشر من كتر الأذي اللي اتعرضتله ف سن صغير ، وصلت لمرحلة ان البنت اللي عندها 18 سنة مرت بكل حاجة والنهاردة بتحكيلك كل ده و حاسه انها ٨١ سنة ، مش 18سنة وعايشة من غير
هدف غير اني عاوزاك تدعيلي يا كريشنا ان **** يقرب مني الخير ويهديني ويهديلي نفسي وبالي يروق وارتاح ويبعد عني الشر عشان انا خايفة من كتر الأذي اللي بتعرضله اتحول لشخص مؤذي ودة بعيد تماماً عن شخصيتي ، او اتحول لشخص مريض نفسي من كتر الضغط النفسي والتوتر اللي بتحط فيه ، الحمد**** علي نعمة ان الواحد قلبه نضيف وبيفرح لغيره ، الحمد**** علي نعمة ان الواحد عمره ما اتمني الشر لحد ، الحمد**** علي نعمة ان النفس سوية ومفيش شعور بالنقص ، الحمد**** علي نعمة ان الواحد شبعان ومش مهتم بأي شئ بيدور حواليه ، الحمد**** ان الحرب اللي انا فيها هي منافسة شريفة من ناحيتي انا بس للبقاء وان الواحد يفضل موجود وبيتسمع ، والحمدلله اننا طيبين وهبل وعبط عشان طيبتنا هي اللي بتنجينا وهتنجينا كل حاجه في شخصيتي وحياتي حبيت اشارك بيها معك عشان تكون عارف كل حاجه وحشه وحلوة عني
انا: خلصتي؟
اميرة: ايو
انا: عوزه تعرفي حاجه عني
اميرة: لا انا فاهمك اصلا وكمان عارفة شخصيتك بس عوزها اعرف اول مره اشوفك حزين كده
انا: عمري يا اميرة ما بحب اشتكي من حاجه في حياتي انا طول حياتي عايش في شخصيتين شخصية كريشنا الطيب الغلبان وشخصيه كريشنا الجامد الكل بيحبوها ويتعاملو معها عشان هو غني ومع فلوس وكمان عشان هو جسمها حلو وعشان مصالحهم بس مابقتش عارف اعمل ايه ومن وانا صغير ابويا حط عليا مسوالية كبيرة جدا وبقي يدربني معاه وعلمني اكون زي الصخر وجدي كان هو الوحيد فاهمني وعارف شخصيتي كويس هوكان بيفهمني بسرعة جدا وبيفهم انا عوز اي من نظرة وحده وكنت حزين جدا علي موتها
بس هي الدنيا كده يوم ليك ويوم عليك عمرها ما بتدوم لحد
اميرة : بحزن عارفة شعورك كويس وأنت مش عارف انت ايه انت تايه مش فاهم انت عوز اي بس حول انك تعيش لحظة شبابك محدش عارف بكرا هيكون في ايه او هنكون فين
انا: يبنتي عقلك اكبر من سنك مش بيبان عليكي كلام ده أبد
اميرة: انا **** جدا يا كريشنا وكمان بحب اكون هادئة جدا مع اي شخص بتعامل مع وعلي فكره بقا انت اول شخص في حياتي اخرج معا ««بكسوف»»
انا: اشمعنا انا بقا بنظرة حب وحنان
أميرة: عشان انا وثاقة فيك ياكريشنا
أنا: امممم طيب ياستي ماشي المهم احنا اتكلمنا كتير ومعرفتش هتشربي اي بضحك
اميرة بتسامة: عصير كوكتيل
انا: ندهت علي الجرسون
شخص: امرني حضرتك
انا: اتنين عصير كوكتيل وهات معك شكولاتة
شخص: اومر حضرتك شكولاتة نوع معين حضرتك؟
انا: هات من كل نوع 5ولفهم لفة حلوة كده
الشخص: امرك يافندم
اميرة: لي تعب بس مش عوزه غير عصير
انا: دي حاجه هبلة يبنتي
فضلت معها بتع 3ساعات وانا وهيا بنضحك وبنتكلم في اي هري وخلاص كنت مبسوط ومرتاح معها
اميرة: بصت في الساعه يالهوي انا لزم امشي بسرعة اتخرت
أنا: خلاص ماشي اطلعي علي العربية هروح إدفع الحساب وهجي
هي طلعت وانا روحت عند الجرسون
انا: خلصت الهدية!؟
شخص: ايو حضرتك
إنا: طيب امسك حط الخاتم ده معهم
شخص: تمام حضرتك
«««كنت مشتري خاتم ?الماظ غالي جدا بسعر خيالي عشانها كنت مكسوف اديها الخاتم عشان كده عملت حوار الهدية عشان ما تكسفنيش »»
بعد دقيقه طلع معا الهداية وشكلها حلو جدا وشيكك جدا
انا: كام الحساب بقا
الشخص: الحساب حضرتك 1200جنيه
انا: تمام دقيقه طلعت 1500خد دول والباقي عشانك سلام
شخص: ده كتير اووي يا باشا **** يكرمك ويوفقك ويبارك بعمرك ويعطيك الصحه والعافيه الصالحه ويبعد عنك كل مكروه وسوء ويفرح قلبك الطيب ويرزقك ويجبر بخاطرك ياشيخ روح
ده كلو وانا ماشي وهو فرح جدا بملغ بنسبالي حاجه تافهة جدا انا فرحت جدا قولت هبقا ارجع اعرف هو لي فرح كده مبلغ مش كبير يعني اكيد في سبب وفعلا طلعت لي اميرة كانت في العربيه مستنيه
اول مركبت العربيه
انا: امسكي ياستي اول هديه عشان اول مره نكون مع بعض
هي فرحت جدا وعنيها لمعة وغمزاتها ظهرات كان شكلها ملاك علي لارض وبقيت مكسوفة
اميرة: كتير اووي ده يبني مافيش حاجه لكل ده
انا: مافيش حاجه اسمها كتيره عليكي انتي بعد ما كنت حزين ومخنوق بسببك بقيت كويس ودي مكافأة صغيرة منى
اميرة: شكرا يا كريشنا ما تحرمش منك
انا ضحكت بسبب كسوفها ومشيت وصلت اول الشارع بتعها وقالت
اميرة: بس انا هنزل هنا بيتي هناك اهو 4عمارة الدور التاني كامل بتعنا
انا: خلاص ماشي بس ممكن طلب
اميرة: من غير ممكن اطلب على طول
انا: انا آخر يوم ليا هنا وبكرا هرجع التدريب 3شهور كنت محتاج رقمك عشان اطمن عليكي لو ينفع
هي فكرت كده وقالت: موفقة اكتب......... 011
انا: تمام هرن عليكي رقمي اخره...... 52
اميرة: تمام بأي
ودعتها وطلعت في طريق شوفت حادثة كبيره فشخ وطفله متعلقة في الحبال بين العميار انا في لحظة كنت مختفي من العربية وظهرت خلف العمارة وقلبت الجاكت ولبست القناع من جيب الجاكت اسود في اسود عشان محدش يعرفني ويعرف قوتي وفي لحظة كنت جاهزة وبجري بسرعة البرق وطرت في الجو وبقيت اتنطط علي الحيطان بسرعة كبيرة والكل مصدوم ومسكت البنت في حضني ورفعت ايدي ومسكت الحبال البنت
بنت: عمو شكرا اسمك اي ياعمو
انا: فكرت قولت ماينفعش حد يعرفني قولت اقول كريش ايو اسمي كريش ياقمر هي عمو كريش وقبل متخلص الكلمه كنت انا وهيا علي لارض وبلمحة البصر كنت مختفي في العربية ومغير كل حاجه وقلعت القناع وبسرعة مشيت وسط صدمه الجميع
النااس
شخص: مين ده
شخص اخر: هو اي حصل هو ده بجد
شخص اخر : دي حقيقه هو انقذها بسهواله جدا
البنت: عمو اسمو كريش حبوب جدا
الكل مصدوم كريش
عندي انا
وصلت البيت دخلت لقيت اهلي كلهم متجمعين
عمي سعد ومرتها
عمي عماد ومرتها
امي وابويا عادل
اول مهم شافوني
ابويا؛: كريشنا تعالي هنا عوزك
انا: حاضر
ابويا بغضب: بص علي لاخبار في الشاشة كدة
انا بصيت علي الشاشه ومصدوم ده انا وبنقذا البنت طالع علي لاخبار وبيسالو مين الشخص الغامض دا ولو ظهر هيخد ماقابل مادي جامد
انا: عامل نفسي مصدوم عشان مش عوز حد يعرف حاجه عني في الوقت ده
انا: بصدمة مين الراجل ده
ابويا والكل مصدوم
ابويا: يعني انت مش هو اللي هناك
انا: انا هناك ازاي ياعم انا كنت مع صحبتي في الكافيه ولسه جاي قدمك اهو ازاي انا هناك وانا مش بالقوة دي وأنت بتدربني وعارف
ابويا والكل مصدوم
عمي سعد: ياتره مين اللي عمل كده
عمي عماد: اكيد هيطمع في المبلغ وهيبان في الوقت المناسب
ابويا: طيب ماشي أعمل حسابك بكرا هنسافر إنجلترا انا: بصدمة اشمعنا انجلترا مش بدرب في الساحه في القلعة في جبل الطير
ابويا: هتفهم كل حاجه بعدين المهم إنك تكون جاهز
انا: تمام حاضر
انا: يا ست الكل انا جعان موت عوز بقا أكل من ايدك الحلوة دي
أمي: عنيا ياقلب امك 10دقيق بس وهيكون الا اكل جهاز
أنا: ماشي ياقلبي
طلعت بعد شويه أكلت وطلعت الغرافة واشتغلت علي المشروع بتاعي لمد 12ساعة وفي اخر محوله نهارده شوفت حاجه فرحتني جدا و اخير بعد شغل وتعب اول أشارة من الفضاة مكتوبة بخط احمر عريض جدا
«««سوف يتم التواصل معك خلال أيام من فريق الدعم »»
انا فرحت جداً ان خلاص فاضل علي الحلم تكهه وهوصل لي المركبة الفضائية
كنت مبسوط فشخ وطلعت علي السرير أنام
بس برضو لزم دماغي تعمل حوار شوارع قبل النوم ??
انا قبل النوم حوار مع نفسي
انا- تفتكر هيرجعوا؟!
نفسي =اه هيرجعوا.. اللي اذاگ هيرجع.
اللي وجعك و وجع قلبك معاگ هيرجع.
واللي سابگ هيرجع.
واللي باعگ هيرجع من تاني.
واللي عمل بلوگ هيشيله.
بس عارف هيرجعوا امتى؟!
انا - امتى؟!
نفسي= هيرجعوا لما يلاقوگ اتغيرت.
لما يلاقوگ بقيت انضج.
لما تبطل تفكير فيهم.
هيرجعوا اول م تستعيد قوتگ وطاقتگ من تاني وتبقى اقوى من الاول.
هيرجعوا لما تنساهم.
هيرجعوا لما يحسوا انهم مسابوش اي علامه في حياتگ.
هيرجعولگ لما تنجح.
هيرجعوا لما يعرفوا انگ نسيتهم و في وقتها هيندموا اشد الندم.
هيرجعوا لما تلاقي بديل ليهم ويكون افضل منهم ف كل حاجه. هيرجعوا لما تحطهم في مكانهم الطبيعي..في اللا وجود.
صدقني هيرجعوا.
نفسي= متخليهومش يشتتوا انتباهگ ولا توقف حياتگ عليهم لو للحظه واحده.
ومتقلقش هيرجعولگ لما يكون فات الاوان وبدأت تتعايش مع حياتگ...لأن عمرك م هتكون حابب وجودهم تاني في حياتگ.
هما خدوا قرارهم انهم هيسيبوگ ويمشوا ويشوفو غيرگ..لاسباب غير منطقيه بالمرة سابوگ ف عز ضعفك و في عز احتياجگ ليهم .
انا - تفتكر ينفع ارجعلهم تاني واديهم فرصه!!؟
نفسي = تبقى غبي...هما هيرجعوا طالبين فرصه تانيه...بس اوعى ترجع.
اوعى ترجع وتدي فرصه تانيه لناس مدتكش فرصه اولى اصلا.
الغايب ملوش امان تاني.
انا- حتى لو رجع؟!
نفسي= حتى لو رجع.
انا: طيب أنا هنام دا انت صداع ?
ونمت صحيت الصبح بدري جريت ك العادي وماعملتش تمرين عشان كده كده هتمرن اول مهوصل انجلترا
اول ما ابويا شافني بفطر
ابويا: صباح الخير يا كريشنا
أنا: صباح الفل يابابا
ابويا: هنمشي خلال ساعة اجهزا بعد الفطار
انا سكت بس فهمت ان في حاجه او سبب بس اكيد هعرف في اي بعدين
فطرت وطلعت جهزت الحاجه بتعتي ونزلت لقيت ابويا جهاز
ابويا: سيب كل حاجه هنروح من غير حاجه كل حاجه موجوده هناك
انا: حاضر
ودعت امي والجميع أنا وابويا
فعلاً ركبت العربية معا ابويا وطلعت علي القلعة وهناك اول ما وصلت
شوفت بنت جامده فشخ مع فارس
اول ما دخلت
فارس والبنت: حمد**** على السلامة ياجماعة
انا وابويا **** يسلمكم
ابويا: اعرفك فارس انت عارفة صح
أنا: اكيد انافشختهم هو الفرقة بتعتها من فترة هنا وبعدها ما شفتهمش تاني بضحك
فارس بضحك: يبني احنا كنا بنلعب معك اصلا
كلهم بيضحكو
انا: طيب مين الموزه دي؟
ابويا ضربني علي قفاية بضحك
ابويا: عشان تحترم نفسك دي المدربة بتعتك هيا وفارس
انا: احا يعني انا هكون مع الملبن دي في مكان وحد
رح ضربني تانى وقعدو يضحكو عليا ?
ابويا: الملبن دي لم تقلب بتبقا شخص تاني خالص
انا: طيب تمام اوي لم ارجع البيت هنشوف الموضوع ده مع امي
كلهم ضحكو علي اسلوبي
ابويا بثقة: أمك دي فوق راسي يبني المهم
دي اسمها الشادية عندها 37سنة
««اكيد عرفين وصفها»»
أنا: الشادية اسم صعب
الشادية: ممكن لم تقول اسمي تقولي يا نرمين عادي جدا
أنا: خلاص لو كان كده تمام من نهارده اسمك نرمين ياوتكه بضحك
وكلهم ضحكو وهي تكسفت
ابويا بجديه : يلا بينا
الشادية وفارس يلا
انا: معاد الطيارة امتا و فين مكان تحرك الطيارة الساعه كام
فارس وابويا والشادية بضحك مش محتاجين طيارة
انا: امال هسافر ازي يعني هطير في السماء
ابويا: حاجه زي كده
انا مصدوم
ابويا لي الشادية وفارس يلا
هم يلا
فجااا كلهم شكلهم اتغير معدا انا وابويا
فارس البس لبس المحاربين القناع والطقم الكامل لونه احمر وفي ايدو سيف بيلمع
نرمين: شكلها تحول علي شكل فراشه او جنيه صغيره ??
انا وقف مصدوم اول مره اشوف فارس كده وخوفني اكتر شكل نرمين
لسع هتكلم لقيت نرمين مسكتني واختفت بيا وصلنا انجلترا خلال 10دقايق بعدها بربع ساعة ابويا وفارس وصلو كمان انا كنت مصدوم جدا ومشعارف اي حصل احساس جامد في لمكان ده من غير ما اتكلم بدات ارجع اذكرياتي ودماغي لفت ومسكت دماغي من كتر الصدع وعمال اتنفض والكل جري عليا مسكني وأنا في حاجات بتروح وتجي في دماغي وذكريات كتيره جدا مش فاهم معانها ولا هيا وضحه في دماغي ومن كتر الوجع كنت بصرخ جامد وفجاا اغمي عليا
بعد 3أيام كنت نايم علي السرير في غرفة كبيره جدا وشكلها جامد فشخ
اول ما صحيت لقيت 4أشخاص بيتكلمو
ابويا
فارس
نرمين
وعم سيد صحاب جدي
كان بينهم حور كا لا اتي
سيد: هو بقالو 3أيام نايم وعمال يقول كلام مش مفهوم هو حصلو اي بظبت
ابويا : انا وصلت انا وفارس ببص علي كريشنا لقيتها مصدوم و بيبص علي القلعة ومسك دماغه وفجاا فضل يصرخ جامد وبعدين اغمه عليها من الوجع
فارس: بيفكر
نرمين كمان: بتفكر
سيد مصدوم
ابويا مش فاهم حاجه
سيد: فارس
فارس: نعم
سيد: رجع عادل البيت
فارس: حاضر
عادل: وكريشنا
سيد: انت مش هتخاف علي كريشنا أكتر مني
عادل بامر: حاضر
ومشي عادل وفارس
بعد نص ساعه رجع فارس
سيد: وصل
فارس: حصل
سيد: اتوصل مع ««شخص»» يجي المكتب بعد ساعة
فارس: اعتبرها حصل
سيد: نرمين
نرمين: نعم
سيد: خليكي جنب كريشنا اول ما يفوق كلميني فور مفهوم
نرمين: حاضر
أنا كنت سامع كل حاجه وساكت ومصدوم اصلا وازي سيد متحكم في كل دول وابويا سمع كلامها باامر انا لزم افهم كل حاجه بتحصل ومين شخص الجاي لزم اعرف كل حاجه بتحصلي اكيد معهم السبب بس كنت تعبان فشخ وصداع جامد في دماغي ف نمت تاني صحيت بليل لقيت القمر قاعده جنبي ونايمة علي كرسي جنبي
انا قومت من غير ما تحس بيا طلعت البلكونة وكنت قاعد بفكر في كام حاجه في دماغي
عند الدكتور مع سيد وفارس والظل والبرق القرمزي والمخادع وقاتل الشياطين
««تغير اسم البرق القرمزي الي نسرين عشان الناس تفهم انها بنت »»
لا ابطال بترتيب
الظل
قاتل الشياطين
فارس الموت
المخادع
البرق القرمزي ««بنت تم تغير اسمها الي نسرين»»
الشادية ««بنت تم تغير اسمها الي نرمين»»
كأن قاعدين كلهم معادا نرمين كانت عندي ومعهم الدكتور مش مهم اسمها
سيد: يا دكتور ممكن تعرفني حاله كريشنا
الدكتور: اسف جدا هو تمام جدا وصحتو جيدا بشكل كويس وكل حاجه بطيبعتها مش لاقي سبب اقولو ليكم بجد اعزراني
سيد بقلق: طيب تمام اتفضل انت
دكتور: بعد ازنك
سيد: فارس كلمت تار
««تار هو الشخص ال سيد بعت فارس يكلمها يحضر بعد ساعه اكيد عارفين وصف تار وفكرين اسمها هو مساعد الملك ♕»»
فارس: حصل هو هيكون هنا خلال دقايق
كلهم قاعدين ومش فاهمين حاجه
نرجع عندي انا
عندي انا كنت وقف بصيت علي مكان نرمين كانت نايمه رجعت نمت تاني من تعب ونمت بجد
عند سيد بعد ساعه في المكتب تار وصل
ونرمين كانت صحيت وشافتني نايم ونزلت عند التجمع
تار: مواجهة الكلام لي سيد ««حصل ايه لي بتعملي استداع فوري مش اي مشكله تافهة تعملي استدع لو مش عارف ترتب نفسك قول وانا هغيرك فور»»
سيد: الموضوع ضروري جدا أنا عملت استعد لي كريشنا هنا
تار: طيب واي المشكلة في كده
سيد: المشكله ان حصل ««««««قال حاجه حصلت معيا من اول ما دخلت لحد ما غمي عليا»»
تار بيفكر ومتوتر: هو فاق ولا لسع
نارمين: انا لسة جاية من هناك ولسع محصلش منها اي تحرك غير بيقول كلام مش مفهوم
تار: لزم بسرع وقت كريشنا يدرب كويس من نهارده وبعد اسبوع هجي بنفسي اتكلم معا لم يفوق بلاش اسالة كتيره وأنا هسال الحكماء في المملكة عن الموضوع بنفسي
الكل امرك
اختفى تار
سيد: فارس نرمين من نهارده مسواليتكم تدريب كريشنا
الظل ونسرين والمخادع وقاتل الشياطين عوزكم في مهمه
الكل تمام
في مكان في المخباة بتع شان
شان: يا جوناس
جوناس: امر موالاي عبدك بين ايدك
شان: هتحرك بكرا علي جيش الظلام وانت هتمسك مسوالية الجيش هنا لحد مارجع مش عوز اي تغير مفهوم
جوناس: تحت امر موالاي
شان: امشي دلوقتي
عندي في الغرفة صحيت تاني يوم لقيت جنبي نرمين وفارس
فارس اول ماشافني صاحيت وفوقت
فارس فرحان: حمد**** على السلامة ياوحش
أنا بتعب: أنا نمت من امتا
نرمين: من 4أيام وأنت نايم
انا عامل نفسي مصدوم: بجد
فارس: ايو ياعم فوق يله عشان نرجع التدريبات
انا: كسم كده ياعم فين ابويا
فارس: ابوك مع مصلحه في القلعة في جبل الطير هيخلصها ويرجع
««أنا عارف كل حاجه بس بستعبط وفارس بيحور عليا لي وعشان اي مش فاهم بس مع لايام هنفهم»»
انا: خلاص تمام هريح نهارده وبكرا هبد التدريبات
فارس بيفكر: مافيش وقت انهارده بليل التدريبات
انا: احا كمان بليل
نرمين بغموض: امال انت فاكر اي
فارس بضحك: هيتصدم لم يدخل
انا: ادخل فين
نرمين: مش وقتها خالص يا كريشنا المهم الساعه 7بليل تكون جاهز التدريب هيكون 7أيام متوصلة ليك في اليوم ساعة رحة فقط لا غير
انا مصدوم: هخخخخخ احا هو انا حد قلكم عليا خارق ولا حاجه
«««فارس بيبصلي وهو بيضحك عشان فارس عارف كل حاجه عني وعارف ان 7أيام متوصلة مش حاجه بنسبالي بس مش عوزها هي تلحظ الكلام ده في الوقت الحالي»»»»
نرمين مش سهله بصت علي فارس وعليا حسيت انها فهمت حاجه
نرمين: طيب هنمشي احنا وبليل هنرجعلك
انا: تمام
انا بصراحه نمت عشان أجهز المعركة دي عشان اثبت نفسي وما يتعملش مني بطاطس ??
عند فارس ونرمين
فارس: ممكن نتكلم
نرمين بحزن: عوز تقول اي
فارس: أنا عارف اني كنت غلط لم مسالتش عليكي كل الفترة دي بس غصب عني مش بيدي حاجه علي فكره كنت في مهمه حامية كريشنا لحد ما أنتي كمان اتعملك استدعاء لمهمه دي انا مش وحش ولا خوفت منك انا لسه بحبك اكتر من نفسي
نرمين بدموع: وانا كمان بحبك وبموت فيكي كنت مستنيه رجوعك انا مكنتش عارفة حاجه أنا بجد اسفه ظلمتك اوي
فارس خدها في حضنها ومسح دموعها: بس يبنتي انا مش زعلان عشان انا بحبك ب اي شكل أو على اي اساس عمري ما كنت هسيبك
هي فرحت جدا وفضلت في حضن فارس يتكلمو
عندي انا صحيت الساعه 5 وافتكرت اميرة
قولت ارن عليها وفعلا رنيت عليها
إنا: مساء الخير
اميرة:....... ساكته
أنا: الو اميرة معيا
اميرة: كريشنا صح؟
أنا: ايو يبنتي مش عارفه صوتي
اميرة: اصلا مش هو ده رقمك ال معيا ده رقم غريب
انا: اها أنا نسيت عشان انا سافرت انجلترا
اميرة: لي واشمعنا مش كنت راجع التدريب
انا: ايو بس كأن لزم اسافر عشان معيا كام مشكله مع ابويا في شغلو هنا
«««كنت لازم احور عليها دلوقتي لحد ما اضمنها في صفي»»»
اميرة: اممم المهم انت عامل ايه
أنا: تمام بخير دامك بخير يا قمر
هي بكسوف: علي فكره الهدية كانت جميله جدا وفرحت اوي بيها والخاتم عجبني بس باين عليها غالي اوي لي كل المصريف دي لو كان خاتم عادي كنت هكون مبسوطه برضو
انا: المهم إن الهدية عجبتك مش مهم السعر المهم انك مبسوطه ودي حاجه فرحتني جدا
اميرة: علي فكره انا إن انا بحبك
قالت كده وقفلت السكه في وشي ورنيت عليها تاني كانت قفلت الفون انا فرحان اوي بصراحه انها جات منها مش مني عشان ما تكسفنيش وكنت مبسوط فشخ وكنت بضحك علي تصرفاتها معيا
بعد ساعة كان عندي فارس
فارس: كريشنا
أنا: نعم
فارس: التدريبات اتجلت لمدّة يومين
أنا: لي يبني حصل ايه
فارس: في شخص عوز يتكلم معك
انا: عادي بس مين ولي يتكلم معايا
فارس: لم يوصل هتفهم كل حاجه
((«««عند تار في مكان في جبل كبير جدا ومدخل غامض»»»)))
♕«««قاعد مع شخص غامض»»»♕
تار: بس دي كل حاجه حصلت معا اول ما دخل القلعة
الشخص الغامض: كريشنا لزم يروح السحرا عشان هم عندهم كل لاجابات عن سوالك ولزم يكون مع كريشنا ماس الخلود وخاتم الموت وسيف الخلود ال معا شان لزم كريشنا يجمع الخاتم والماس والسيف وخوذة السحر من (((««ــ_____§____»»»)))
لزم يا تار 4حاجات دول يجمعهم كريشنا عشان يقدر يحارب علي عرش الملك ويحررر (((««ــ_____§»»)) من (((««ــ§___»»))) وكمان عشان يعمل كل ده لزم يكون مستعد لمواجه السحرا هم معهم المفتاح الكل اسالتك
كريشنا لزم يكون وثق من نفسها لزم تروح بنفسك تتكلم معاه وتفهمه ازي يكون وثق من نفسها مفهوم
تار مصدوم: مفهوم
عندي انا كنت قاعد مبضون بصراحه وزهقان فشخ
فجااا دخل عليا فارس
فارس: تعالي معيا يا كريشنا
انا: فين
فارس: تعالي وهتعرف
طلعت مع فارس وصلت المكتب لقيت سيد قاعد مع شخص شبه القنطور متحول الشكل اكيد عارفين باقي التفصيل عن تار))
دخلت
تار: كلكم براه بس كريشنا يفضل موجود
انا بصراحه كنت خايف
تار: لي مش وثق في نفسك يبني
أنا: أنا مش فاهم حاجه انا حياتي بعد موت جدي تحولت جدا كنت عايش مرتاح مابقتش مرتاح ولا افهم انا مين ولا اي
تار بغموض: انت عارف يعني اي الثقة أساس
او اي معنا الثقة بنفس؟
أنا: لا مش فاهم قصدك
تار: اسمع بقا
الثقة بالنفس ليه أثر جامد عليك …...وأثرها عليك
أقوال عن الثقة بالنفس....
1 -الحياة إما أن تكون مغامرة جريئة ... أو لا شيء. (هيلين كيلر)
2 -إذا لم تحاول أن تفعل شيء أبعد مما قد أتقنته .. فأنك لا تتقدم أبدا. (رونالد. اسبورت)
3 -يجب أن تثق بنفسك .. وإذا لم تثق بنفسك فمن ذا الذي سيثق بك !!؟؟
4 -إن الإجابة الوحيدة على الهزيمة هي الانتصار. (ونستون تشرشل)
مقدمة
الثقة بالنفس من الأمور الهامة جدًا في حياة الأفراد جميعًا، فهي ليست كلمةً رنانة فحسب؛ بل مصطلحٌ حقيقيٌّ يقترن بعلاقةٍ وثيقةٍ بالرفاهية المطلقة والصحة العقلية والقدرة على الوقوف في وجه التحديات والعقبات التي تواجه الشخص في حياته اليومية، كما أنها مصطلحٌ يجمع بين التفكير بالذات والاهتمام بها مع الأخذ بعين الاعتبار الاهتمام بالآخرين ومساعدتهم.
وتعددت التعريفات حول مصطلح الثقة بالنفس على مرِّ التاريخ، إلا أن الإجماع قد أفضى إلى أنها الاعتراف بالنفس وتقديرها والإيمان بقدراتها، ثم التصرف والانطلاق بناءً على المعتقدات المؤمن بها، حيث يبث ذلك شعورًا إيجابيًّا حول الفرد في نفوس الآخرين، كما أن الإنسان الواثق من نفسه يكون قادرًا على امتلاك القوة الكافية للقيام بالأعمال والمهام بمختلف أشكالها وإنجازها على أكمل وجه، فالثقة بالنفس تترتب على احترام الذات والتحلي بالشجاعة في الإفصاحِ عن المعتقدات والرغبات والطموحات.
ويعتقد البعض بأن الثقة بالنفس تتمثل بالإيمان المطلق بخلو الشخصية من العيوب والمثالية التامة والتشبث بمعتقداتٍ غير واقعيةٍ إطلاقًا، ولكن ذلك مخالف تمامًا للمفهوم الحقيقي، إذ أن المفهوم الحقيقي هو العيش في حياةٍ يحترم بها المرء ذاته مع وجود مشاعرَ إيجابيةٍ قادرة على بث الطاقة في النفس، والأفكار الإيجابية حول الذات والعالم المحيط، والقدرة على إنجاز الأهداف وتحقيق النجاح بها، وقبول الذات والاندماج مع العالم.
أولا مفهوم الثقة بمعنى أدق :
عند توضيح مفهوم الثقة بالنفس وأهميتها فيجب ذكر أن الثقة بالنفس تعتبر صفة من الصفات التي يتمتع بها الشخص المتوازن, و يمكن ملاحظة الثقة بالنفس عند تعرض الشخص إلى موقف ما، أو مع عدد من الأشخاص الآخرون. يعتقد الكثير أن صفة الثقة بالنفس هي ثقة فطرية ولدنا بها، ولكن الثقة بالنفس ما هي إلا صفة مكتسبة، ويستطيع أي شخص أن يطورها ويعمل على دعمها, حيث أن لا يمكن لأي أحد أن يلاحظ الثقة بالنفس بشكل دائم كل يوم، بل هي تظهر في عدد معين من المواقف التي يتعرض لها الإنسان، وتكون بشكل مفاجئ.
تار: فاهم حاجه
انا: انا مش عارف لي عندي احساس قوي جدا بيعافر فيا وأنا بسمعك كلامك فرق معيا كتير
تار فرحان بيقول لي نفسها
((«««كلام ــ_____§____صح جدا كريشنا ينقصها معرفة الثقة بنفس علشان يتعود علي القوة لاساسية بتعتها»»»»))
تار: يلا تمام هكمل اسمع
هنا يمكننا القول أنه يمكن تعريف مفهوم الثقة بالنفس على أنها استطاعة الفرد على فعل شيء، أو تحقيق أي هدف مهم له عن طريق التخلص من الخوف. وتعتبر الثقة بالنفس هي شعور يكون داخل الفرد، وتكون بمثابة حالة إيجابية لدعم قدرات الفرد والاستعدادات الخاصة به.
ثانيا : أسباب عدم الثقة بالنفس
تختلف العوامل التي تساهم في تدني الثقة بالنفس من شخص لآخر، " بعض الأسباب، نذكرها كما يلي:
1- الجينات:
تلعب جيناتك خلفيتك الثقافية وخبراتك في مرحلة الطفولة دوراً كبيراً في ثقتك بنفسك وقيمتها , فقد أظهرت الدراسات أن تركيبتنا الجينية تؤثر على كمية بعض المواد الكيميائية المعززة للثقة التي يمكن لي دماغنا الوصول إليها، مثل السيروتونين، وهو ناقل عصبي مرتبط بالسعادة يمكن أن تثبط بعض الاختلافات الجينية. وقد يتم توريث ما بين 25 إلى 50% من سمات الشخصية المرتبطة بالثقة.
2- تجارب الحياة الشخصية:
يمكن أن يؤدي عدد من التجارب الفردية إلى الشعور بعدم اليقين تماماً في النفس، بالطريقة التي عملنا بها في عائلتنا في الصغر يمكن أن تؤثر علينا لفترة طويلة بعد الطفولة. على سبيل المثال، إذا كان أحد والديك يقلل من شأنك باستمرار، أو يقارنك بالآخرين، أو أخبرك أنك لن تصل إلى أي شيء، فمن المحتمل أنك تحمل هذه الرسائل معك اليوم.
ومن أسباب ضعف الشخصية وعدم الثقة بالنفس كذلك:
يلعب التنمر والتحرش والإذلال دوراً كبيراً في اهتزاز ثقتنا بأنفسنا، يمكن أن يترك التنمر في مرحلة الطفولة أثراً على ثقتك بنفسك عندما يتعلق الأمر بالمظهر والقدرات الفكرية والرياضية وغيرها من مجالات حياتك.
يمكن أن تلعب الخلفية العرقية والثقافية والتوجه الجنسي فرقاً أيضاً، إذا كنت في الطرف المتلقي للتمييز، فربما تكون قد استوعبت بعض الرسائل السلبية وغير الصحيحة حول إمكاناتك وما إذا كنت تنتمي، سواء ذكراً أو أنثى.
الطفولة غير السعيدة للشخص، غالباً ما يبدأ تدني احترام الذات في مرحلة الطفولة. يرسل لنا مدرسونا وأصدقاؤنا وإخواننا وأولياء أمورنا وحتى وسائل الإعلام رسائل إيجابية وسلبية عن أنفسنا.
وضعف الأداء الأكاديمي في المدرسة قد يؤدي إلى انعدام الثقة.أحداث صعبة وفارقة في الحياة، مثل الإصابة بمرض خطير، أو فقد عزيز، أو مشاكل مالية.مشكلة صحية مستمرة، مثل: الإعاقة الجسدية.
أو الإصابة بمرض عقلي، مثل: اضطراب القلق أو الاكتئاب
ثالثا : كيف تؤثر قلة الثقة بالنفس على حياتنا :
يمكن أن يؤدي تدني احترام الذات إلى تقليل جودة حياة الشخص بعدة طرق مختلفة، بما في ذلك:
1- المشاعر السلبية: يمكن أن يؤدي النقد الذاتي المستمر إلى استمرار الشعور بالحزن أو الاكتئاب أو القلق أو الغضب أو الخجل أو الذنب.
2- مشاكل في العلاقات: قد يتحمل الشخص ذو النقد الهدّام للذات كل أنواع السلوك غير المعقول من الشريك لأنه يعتقد أنه يجب عليه كسب الحب والصداقة، أو يشكّ بالأساس في كونه محبوباً.
3- الخوف من المحاولة: قد يشك الشخص في قدراته أو قيمته ويتجنب التحديات.
4- الخوف من الحكم: قد يتجنب الشخص المشاركة في الأنشطة التي تتضمن أناساً آخرين، مثل الرياضة أو المناسبات الاجتماعية خشية أن يتم الحكم عليه بشكل سلبي.
5- يشعر الشخص بالخجل والتوتر من الآخرين ويبحث باستمرار عن «علامات» على أن الناس لا يحبونه.
6- تطوير عادات غير مفيدة، فقد يهمل الشخص أو يسيء إلى نفسه بدرجة كبيرة، ويبدأ في الاتجاه إلى سلوكيات وعادات ضارة، مثل: شرب الكثير من الكحول أو التدخين.
7- سلوكيات إيذاء النفس: يؤدي تدني احترام الذات إلى زيادة خطر إيذاء الذات، ويبدأ الشخص في عادات صحية خطرة، مثل: اضطراب الأكل أو تعاطي المخدرات، وقد يصل الأمر إلى الانتحار.
8- الإضرار بالصحة العقلية: يمكن أن يؤدي قلة احترام الذات واحتقارها إلى مشاكل مثل الاكتئاب والقلق.
رابعا أنواع الثقة:
هناك ثمانية أنواع من الثقة وهي على الشكل التالي
1- الثقة في الآخرين
البشر كائنات اجتماعية ، وهذا هو السبب في أننا نحتاج إلى الآخرين للعيش بشكل أفضل والتمتع بسلامة نفسية أكبر وعاطفية إن وجود علاقات وثيقة يعطي معنى لحياتنا ، كما أن وجود أناس موثوقين يساعدنا على أن نكون سعداء. من الواضح أننا لا نستطيع أن نثق في الجميع لأنه ، في بعض الأحيان ، يمكن أن نتعرض للأفراد الذين يريدون الاحتيال علينا ، أو احتيالنا أو الاستفادة منا ، ولكن بشكل خاص في الأشخاص المقربين الذين أظهروا لنا أننا نستطيع أن نثق بهم ، يجب أن نمنحهم تصويتًا الثقة.
والثقة ليست شيئا يأتي كمعيار ، على الرغم من أن بعض الخبراء يعتقدون أنه فطري ، على الأقل فيما يتعلق بأقاربنا ، وعندما نلتقي بشخص ما ، يجب على المرء أن يكسبه. الإخلاص والمصداقية هي بعض المتغيرات التي تزيد أو لا تثق يمكننا الحصول عليها في أشخاص آخرين.
2.- الثقة بالنفس أو الاكتفاء الذاتي
الكفاءة الذاتية هي ما يعرف عادة باسم الثقة بالنفس ، وهو مفهوم قدمه عالم النفس الأوكراني الكندي ألبرت باندورا في عام 1986 ، والذي تحدث عنه في كتابه "نظرية التعلم الاجتماعي". تتعامل هذه النظرية المعروفة مع تنظيم الدوافع والعمل الإنساني ، والذي يتضمن ثلاثة أنواع من التوقعات: توقعات نتيجة الوضع ، وتوقعات نتائج العمل ، والكفاءة الذاتية المدركة.
وغالبًا ما يتم الخلط بين الثقة بالنفس واحترام الذات ، وعلى الرغم من ارتباطها ، إلا أنها ليست هي نفسها . تقدير الذات هو التقييم العام الذي يمتلكه الشخص لنفسه ، بينما تشير الثقة بالنفس إلى تقييم الذات فيما يتعلق بقدرته على أداء مهمة وتنفيذ هدف.
إنه مفهوم يرتبط ارتباطًا وثيقًا بالتطور الشخصي ، حيث أن الثقة العالية بالنفس تتيح التغلب على العقبات التي قد تنشأ في طريق الفرد عند القتال من أجل هدف. عندما يكون لدى الشخص كفاءة ذاتية عالية ، فهي مهتمة للغاية بالمهام التي تشارك فيها لأنها تشعر بالكفاءة ، وترى المشاكل على أنها تحفيز التحديات ، وتختبر التزامًا كبيرًا بمصالحها وأنشطتها ، وتتعافى بسرعة من إخفاقاتها. لحسن الحظ ، يمكن العمل على الثقة بالنفس وتحسينها.
يعتقد باندورا أنه في ثقة الشخص بالذات ، هناك أربعة جوانب مهمة تتدخل : إنجازات التنفيذ ، التي هي نجاحات وإخفاقات التجارب الماضية ، بدلاً من إدراكها وتكرار ظهورها. تؤثر الملاحظة أو الخبرة المكتسبة بشكل خاص في الحالات التي لا يتمتع فيها الشخص بخبرة ضئيلة عند أداء المهمة. الإقناع اللفظي (على سبيل المثال ، كلمات التشجيع) والحالة الفسيولوجية للفرد ، والتي تشمل ليس فقط الأحاسيس الجسدية ولكن أيضا الحالات العاطفية ، تؤثر على كيفية تفسير الشخص للوضع.
3. كاذبة الثقة بالنفس
في بعض الأحيان ، يبدو أن بعض الأفراد يبدون ثقة عالية عندما لا يثقون في أنفسهم. هذا هو ما يعرف باسم الثقة بالنفس الزائفة ، شكل من أشكال الحماية ضد مفهوم انخفاض الكفاءة الذاتية .
يمكن للموضوعين ذوي الثقة الخاطئة في النفس أن يقنعوا أنفسهم في بعض الأحيان بأنهم يثقون بأنفسهم حتى لو لم يفعلوا ذلك ، ويمكنهم حتى أن يجعلوا من التكلم الذاتي الإيجابي لأنفسهم ، مع عبارات متفائلة.إنه نوع من الخداع الذاتي لا يحبّ التنمية الشخصية على الإطلاق ، ويسمح للشخص بالهروب من الحالة الداخلية الحقيقية للثقة بالنفس التي في كثير من الحالات وراء "القناع". و هذا النوع من الثقة يمكن أن يؤدي إلى عواقب سلبية على الشخص الذي يختبر
4- . الثقة السلوكية
لها علاقة بسلوك الشخص ، وهي قدرة الأفراد على التصرف بشكل إيجابي أو غير ذلك ، للتغلب على العقبات واتخاذ القرارات الصحيحة التي تؤثر على سلوك الفرد.
5. الثقة العاطفية
العواطف هي المفتاح لرفاه الناس ، وإدارتها السليمة تجعل من الممكن للشخص أن يكون أكثر أو أقل سعادة. مع شعبية مصطلح الذكاء العاطفي ، ليس من المستغرب أن نتحدث عن الثقة العاطفية.
وبعض الأفراد يخشون عواطفهم الخاصة ، ولكن إتقان القدرة على فهم وتفسير مشاعر الآخرين ، والقدرة على تنظيم العواطف لتفضيل العلاقات بين الأشخاص مع الآخرين ، هو ممكن مع الثقة العاطفية.
6. الثقة الروحية
يشير إلى الإيمان بأن الأفراد على الحياة التي تحيط بهم والسياق الذي ينتقلون فيه.
7. الثقة البسيطة
يعتقد بعض الخبراء ، مثل عالم الأحياء هومبيرتو ماتورانا ، أن الثقة يمكن أن تكون فطرية . هذا هو ما يعرف باسم الثقة البسيطة ، ونحن نولد معها. إنه تلقائي ، مثل الثقة تجاه والدينا. إنها كاملة وكاملة.
8. تغذية الثقة
ومع ذلك ، يمكن أن يتم تشكيل هذه الثقة البسيطة طوال الحياة ونتائج التجارب . ثم يمكننا الحفاظ على ثقة عالية في أشخاص آخرين أو قد تظهر عدم الثقة.
خامسا : كيف أثق بنفسي وماهي طرق بناء الثقة بالنفس
الثقة بالنفس هي مولد الطاقة بالحياة، فكيف نعزز الثقة في أنفسنا؟ ما عليك أن تعلم في البداية . أن الثقة بالنفس لا تولد مع الشخص وإنما هي مكتسبة ويمكن تعزيزها بل بنائها حتى من الصفر ثم يجب أن يكون لديك دافع للتغيير وحاول أن تتبع الاتي:
1 -الصورة الذاتية.
بداية صناعة الذات تبدأ من الذات نفسها، وصناعة الثقة تبدأ من تصورك أنت عن نفسك؛ فعليك حتى تبني شخصية قوية واثقة أن يكون تصورك عن نفسك إيجابي
لان ببساطة التصور الإيجابي يمنحك طموح التغيير، وحافز الفعل والصبر على المصاعب.
2- حب وتقدير الذات
هذه الصورة الإيجابية والحالمة عن الذات لا تخرج الا من تقدير لهذه الذات ومحبة لها, ويجب أن تنظر قليلا لنفسك بأنك تستحق الافضل وتحب ذاتك وتقدرها ولا تضعها في موضع مهين ولا تسيئ لصورة هذه الذات أمام الناس
3 -الثقة فيما تملك ما دمت بالفعل تملكه.
اعلم دائما أن كل إنسان له ما يميزه من علم أو طريقة في التفكير أو الكلام لكن على كل إنسان أن يدرك نقاط ضعفه وقوته، ومن يدرك ذلك سريعًا هو من يصعد سلم المجد سريعًا؛ فأنت دائما تملك ما لا يملكه الغير، وهذا هو الطبيعي؛ أن تملك معلومات ومهارات تختلف عما يملكه آخرون، وأن يختلف صوتك وطريقة إلقائك ومشيتك وطريقة عرضك.. إلخ؛ فما الذي يدعوك للخجل من نفسك ما دمت تتميز بها
4- -زيادة المعارف والتجارب.
أعط عقلك الفرصة للتعرف على الأشياء الجديدة، ولا تردد في تجربة الهوايات التي لم يسبق لك ممارستها، فكلما زادت تجاربك ومعارفك زادت ثقتك في نفسك.
5- -التواصل مع الآخرين والمرونة الاجتماعية .
فكلما زادت معارفك زادت ثقتك، وتمرن على التفاعل والديناميكية داخل الجماعة بالمشاركة في الأنشطة والمشاركة في الرأي
6- عزز معارفك وخبراتك في موضوع معين.
وستجد أن الناس سوف يحتاجون إليك بسبب خبرتك ومهارتك في هذا الموضوع، فتصبح مرجعا لهم الأمر الذي يقوي الثقة في قدراتك.
7- تجنب كثيري الشكوى والتذمر وعديمي التفاؤل.
فعليك عزيزي بمصاحبة اإلايجابيين والبعد عن السلبيين حتى ترى الحياة بصورة وبطريقة أفضل
8- القدرة على اتخاذ القرار.
عليك بالموازنة بين البدائل حتى يسهل عليك اتخاذ القرار.
9- دع الخوف والقلق.
لا تقلق نفسك، وشجع نفسك دائما با تأكيدات متضامنة أنا قادر أنا أستطيع حتى يسهل عليك الأمر و حتى وإن باءت التجربة بالفشل فيكفيك شرف المحاولة.
10- تجنب دائما مقارنة نفسك بالآخرين
تأكد بأن الآخرين لا يزيدون عنك شيئا , فكما أن لديهم مزايا فلك أنت مزايا اخرى وكما أن لديك ًجوانب قصور فلديهم مثلها
سادسا : الإيمان بمصادر القوة بداخلك
اجلس مع نفسك وصارحها وثق بأنك قادر على التحسن يوما بعد يوم .... عليك أن توقف كل تفكير يقلل من شأنك ويجب عليك أن تعلم بأنك إنسان منتج لم تخلق
عبثا ف**** عندما خلقنا لم يخلقنا عبثا انت لك هدف وغاية يجب أن تؤديها في هذه الحياة ما دمت حياً على وجه ً عليك أن تفتخر كونك ان
سان ملتزم خالفت من اتبع الشيطان وهذا في
حد ذاته من سمات الانسان العاقل الذي لا يزعزعه انتقاد من قبل آخرين، لأنك أصبحت كريشنا الذي دان نفسه وعمل لما بعد الموت، كما يجب عليك اقناع نفسك مع الترديد بأنك شخص
قوي ويجب أن تتعرف على قدراتك الكامنة في نفسك .... وأنك تملك ثقة عالية وعليك من اليوم أن تخرجها.و اعطي نفسك فرصة أخرى للحياه بشكل أفضل .... اقبل بالتحدي ولا تعتذر أبدا عن المنافسة مهما ً كانت ومهما مررت بفشل سابق بها .... تجنب قول أنا لست كفئ لهذه المنافسة أو أني لست بارعا في العمل ... بل توكل على نفسك واقتحم وحاول بكل ثقة .... حينها أضمن لك بأنك ً ستنجح بالتأكيد.
وفي النهاية افعل ما تراه صعبا لكي تجد كل الدروب فتحت لك .... فتش عن كل ما يخيفك واقتحمه ستجد بأن الخوف قد تلاشى ولا وجود له.
انا: بجد كنت محتاج اسمعك انت بكلامك وافرت كلام كتيرر عندي كنت خايف جدا بس حاليا انا تغيرت وحسيت بختلاف انا مش عارف حاجه عن حياتي بس انا مابقتش خايف وهكمل طريقي انا بجد مبسوط جدا بكلامك ريحني من تعب وتفكير كتير جدا
تار : بص يا كريشنا
عارف ليه أغلب الناس مش بتنجح وقلة قليلة بس اللي ناجحة ؟؟؟؟
انا: لا عوز اعرف
تار: لو قعدت تسمع قصص نجاح الملوك اللي كافحوا من الصفر هتسمع غرائب وعجائب وهتلاقي ما بينهم شئ مشترك مش موجود عند كل اللي فشلوا !!
عارف ايه هو السر ده ؟
انا: لا نفسي افهم
تار: السر ده هو إنهم عارفين إنها مش بالساهل وعارفين إن الموضوع هياخد وقت كبير ومجهود كبير ومش هيدب الأرض تطلع دهب.
طريقة تفكير الشخص اللي فشل متركبة بطريقة تخليه لازم يفشل !!
هو دايماً متسرع النتيجة !!
عشان كده أغلبنا ك مقتلينا بيميل للحاجات اللي بتحقق له سعادة أو متعة سريعة !!
وتلاقينا كلنا بنلتف حوالينها بسرعة وتلاقي عليها زحمة كبييييرة !!!
زي إنك تروح تاكل أكلة حلوة أو تتفسح فسحة حلوة ومفيش مانع أبداً إنك تصرف كل اللي في جيبك على الحاجة اللي هتحقق لك متعة سريعة !!
لكن أقولك تعالى اتعلم وافهم واشتغل وادرس وطبق ونفذ واغلط وصلح وخطط واصبر وطول نفسك ومتزهقش مهما حصل ومهما ضلمت هتلاقي في آخر النفق نور مش هتلاقي كتير يمشي ورايا !!
النجاح عزيز مبيروحش لأي حد
عايز تنجح ؟؟
انا: اكيد
تار: ادفع التمن لأن صدقني مفيش في الدنيا حاجة ببلاش ... هتدفع يعني هتدفع ... حتى الفشل له تمن وتمنه أغلى بكتير و**** من تمن النجاح بس احنا اللي معندناش صبر وعايزينها بسرعة !!
كل الناجحين صبروا على عقبات الطريق ... مفيش نجاح ببلاش !!
انا: معك حق وأنا مش هقبل بغير اني هنجح
تار: بغموض وصلت لي اي مع مركبه الفضاء وصلك الرد منهم
انا: احااا انا مصدوم الموضوع ده سري جدا محدش يعرف غيري انا وبس خخخخ احا ياعم انت مين بجد
تار: مش مهم انا مين المهم انت مين وفين وهتوصل امتا
انا: مبلم مش فاهم حاجه
تار: راجع كلامي كويس وهتفهم كل حاجه
أنا: هشوفك تاني؟
تار: لم تكون جاهز هكون موجود هنا
انا مش فاهم بس هو اختفاء فجااا انا لنفسي احي علي كسم ده مكان كلو بيختفي بسهواله كده
انا مع حوار لنفسي
نفسي: هو عارف كل حاجه عنك ومش بس كد لا هو كمان فاهم انت عوز اي هو قال حاجات كتيرا احنا محتاجين نسمعها
انا: معك حق بس اي حوار النظرات هو كان مفشوخ ضحك لم كنت بشرح احساسي
نفسي: مش مهم نفهم في الوقت الحالي المهم انك عرفت ازي توثق في نفسك
انا: معك حق
بعد كده دخل عليا فارس
فارس: اي ياعم بقالكم كتير
انا: هحكيلك حصل ((««ــ_____§ــ§ــ§ــ§___»»)) دي كل حاجه هو قالها بحرف
فارس: المهم أنك تقدر تطبق الكلام علي نفسك
انا: هحول يا فارس
عند تار (عند الشخص الغامض)
الشخص الغامض: عملت اي
تار: حصل $&ــ_____§____كل حاجه
الشخص الغامض: مبسوط هو بس ناقص يعمل حاجه وهي يعرف قدراتها اي ويعرف هو ابن مين ودي اصعب حاجه هتكون قدم كريشنا
تار ساكت ــ_____§____
في مكان مهجورة كان هناك موجود شأن
وحط السيف علي مكان منحوت علي مقاس السيف وطلع نور جامد جدا وفجاا فتح بوابة كبيرة جدا وشكلها اسود في اسود
دخل شان والبوبة اتقفلت
شخص: انت هنا لي وعوز اي
شان: عوز قائد الجيش انا شأن
الشخص: اهلا بالملك شان اتفضل
وتفتح بوابة كمان لشان دخل منها قدام قائد جيش الظلام
تعريف جيش الظلام
(((««جيش اسمو جيش الكلاسيك جيش بحجم كبير جدا وكل جنودها سود طين ومعهم معدات شوكيش وسيوف تقيلة فشخ وما فيش حرب أو مدينة دخلوها وما اغتصبوش حريمها وبناتها ودمروها جيش مرعب جدا وكل هدفهم تدمير العالم»»»))
القائد او الملك بتعهم قاعد علي كرسي كبير فشخ وشكلو اسود طين والكرسي كلو ددمم ومكان يرعب اصلا
القائد: قول عوز اي يا شأن وجاي هنا لي تانى
شأن: انا قتلت سمير وكنت محتاج الجيش عشان ادمر الملك والجيش بتعهم واحتل العرش مرة اخري
القائد بيضحك جامد
القائد:امم انت قتلت سمير صح هههه وضحك تاني
شأن بغضب:ايو قتلت سمير
القائد بيزعق:روح ياشان أنت مش مستعد عشان انت متعرفش ان ((«««ــ_____§ــ§ــ§»»)!موجود بيضحك بصوت عالي ولزم ده كمان يموت انت اتغفلت يا شان والملك لم يتغفل يبقا مايستهلش يحكم تاني روح هاتلي راس (((««ــ§___»»»)وقتها هفكر اساعدك
شان:متعصب وغضبان وقال ازي ازي الوريث موجود انا قاتل سمير بي ايدي
القائد: الوريث موجود ياشان والماس قريبا منها جدا وهو خلاص قرب يوصلك ياشان هو هيقتلك عشان يقدر يسحب منك سيف الخلود لو هو جمع سيف الخلود والماس وخوذة السحر وخاتم الموت انت عارف هو هيعمل اي كويس
شان بضعف: والحل اي
القائد: تقتل الوريث
شان: هعرفها ازي
القائد: لم هيكون قريبا منك هتلاقي لون السماة اتغير وهتلاقي العصفير كتيرا و رياح شديدها
شان: هو ابن مين
القائد: مش مهم ابن مين المهم يموت غير كده انت هتموت
شان متعصب وغضبان: هقتلك هقتلك بصوت عالي
القائد: سمير لعب في عقلك عشان الوريث يعيش بسلام وعرف يخليك بعيد عن الوريث كنت فكرك اذكي من كده بس انت طلعت ولا حاجه يا شان ضعيف
شان متعصب ومولع علي اخره وغضبان بطريقة صعبة
((««القائد بيعمل كده مع شان عشان يستغل شان ويقتل الوريث لم يحصل كده جيش الظلام هيبدا يتحرك في نواحي العالم ويقتل ويدمر العالم كلها»»))
عندي انا كنت قاعد في الغرفة بتعت القلعة وبفكر وفاجاة نمت على نفسي ودخلت حلم
في الحلم
شخص قاعد قدام مني بيقول
««بعد يومين هتكون مركبة الفضاء وصلت عندك »»
فاجاة صحيت تاني بس تعبان فشخ وعنيا وجعاني جامد وحسيت جسمي غير الاول وما بقتش عارف افرح ولا ازعل
بعد شوية دخل عليا فارس ومتوتر
فارس: تعالى بسرعة يا كريشنا
نزلت معا من غير كلام
انا: في اي ياعم جيبني وراك كده لي بسرعة
فارس بصدمة اصل»»
هناانتهي الجزءالسابع وشكر جدا كل شخص قدر تعبي وقال كلمة حلوة وشجعني التعليقات بتفرق معيا جدا وبتشجعني أكتب وكمان بتديني دافع اكملك
كتابة يعني انا بكتب حاجه كويسه مفروض ما تستخسرش فياتعليق عشان احسن من نفسي ????
الجزء الثامن
من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا ??
????????????????
((««انا هخد فكرة الوحوش من قصة سيزار من السلسلة الخامسة قصة الحرب والجنس والغموض السلسلة الخامسة ((المبعوث)) قصة جامده فشخ وبصراحه ابدع فيها مازن بشكل جامد وانشاللة **** يقضيلو الجيش علي خير ويرجع احسن من الاول
الفكره اني هخد بس فكره الوحوش بس مش نفس لااحدث ولا نفس اسلوب السرد هتبقي مختلفة شويه تابع معيا وهتافهم))
????????????????
أنا بصراحه مش لاقي تشجيع خالص منكم نهائيّ عشان اكمل القصة في قصص كتيرر بتخد حقهه وذياد وبفكر ان اوقف القصة بعد السلسلة الاولي عشان اللي بيشجعني اكتب هو تشجيعك ليا ونقداك ليا عشان احسن من مستوايا شكرا جدا الناس بتقول كلمه حلوه ليا ??
????????????????
««المقدمة »»
كبرنا بهدوء ..
كبرنا لدرجة أننا لم نعد نبحث عن أصدقاء جدد أو حتى على أشخاص يحبوننا و نحبهم..
كبرنا لدرجة أننا نرتدي نفس الملابس لأسبوع و أسبوعين متتالين دون أن نشعر بالحرج ...
كبرنا لدرجة اننا أصبحنا نخاف على أهلنا بدلآ من الخوف منهم..
توقفنا عن مجادلة أحد حتى وإن كنا على صواب.. أصبحنا نترك الأيام تثبت صحة وجهة نظرنا..
كبرنا لدرجة أننا لم نعد نتحدث مع أحد عما يحدث معنا ولا عما يؤلمنا ونداوي جراحنا بأنفسنا..
كبرنا وأصبحنا نفرح بصمت ونبكي بصمت ونضحك بابتسامة..
لم نعد نهتم بنوع الهاتف الذي نمتلكه و لا نوع السيارة أو رقمها ... دون أن نخجل مما نملك..
و لم نعد نتأثر بمعسول الكلام فنحن نريد أفعالآ من القلب..
كبرنا و أصبحنا نعطي صدقة للفقير و نساعد المحتاج رغم ضعفنا ..
كبرنا و عرفنا أن المظاهر خداعة، و تعلمنا إنه ليس كل ما يلمع ذهباً، و أن حبل الكذب قصير و أصبحنا نعرف من يضحك علينا بل ونتركه يصدق نفسه بأنه أستغفلنا..
أصبحنا نعرف متى نسامح و لا ننتقم و متى نتغابى و تعلمنا ألا ننتظر أي شيء من أحد ولا نتأمل بأحد بل تعلمنا كيف نكتفي بأنفسنا..
تعلمنا متى نثق و بمن نثق...
كبرنا..
نعم كبرنا و كبرنا بهدوء و على الأجيال الجديدة من الأبناء و الأحفاد و الأجيال قراءة هذه المعاني و فهمها."!!
البدية ꧁꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧁꧂꧂꧂
شأن بغضب:ايو قتلت سمير
القائد بيزعق:روح ياشان أنت مش مستعد عشان انت متعرفش ان ((«««ــ_____§ــ§ــ§»»)!موجود بيضحك بصوت عالي ولزم ده كمان يموت انت اتغفلت يا شان والملك لم يتغفل يبقا مايستهلش يحكم تاني روح هاتلي راس (((««ــ§___»»»)وقتها هفكر اساعدك
شان:متعصب وغضبان وقال ازي ازي الوريث موجود انا قاتل سمير بي ايدي
القائد: الوريث موجود ياشان والماسة قريبا منها جدا وهو خلاص قرب يوصلك ياشان هو هيقتلك عشان يقدر يسحب منك سيف الخلود لو هو جمع سيف الخلود والماس وخوذة السحر وخاتم الموت انت عارف هو هيعمل اي كويس
شان بضعف: والحل اي
القائد: تقتل الوريث
شان: هعرفها ازي
القائد: لم هيكون قريبا منك هتلاقي لون السماة اتغير وهتلاقي العصفير كتيرا و رياح شديدها
شان: هو ابن مين
القائد: مش مهم ابن مين المهم يموت غير كده انت هتموت
شان متعصب وغضبان: هقتلك هقتلك بصوت عالي
القائد: سمير لعب في عقلك عشان الوريث يعيش بسلام وعرف يخليك بعيد عن الوريث كنت فكرك اذكي من كده بس انت طلعت ولا حاجه يا شان ضعيف
شان متعصب ومولع علي اخره وغضبان بطريقة صعبة
((««القائد بيعمل كده مع شان عشان يستغل شان ويقتل الوريث لم يحصل كده جيش الظلام هيبدا يتحرك في نواحي العالم ويقتل ويدمر العالم كلها»»))
عندي انا كنت قاعد في الغرفة بتعت القلعة وبفكر وفجاا نمت على نفسي ودخلت حلم
في الحلم
شخص قاعد قدام مني بيقول
««بعد يومين هتكون مركبة الفضاء وصلت عندك »»
فجااا صحيت تاني بس تعبان فشخ وعنيا وجعاني جامد وحسيت جسمي غير الاول وما بقتش عارف افرح ولا ازعل
بعد شوية دخل عليا فارس ومتوتر
فارس: تعالى بسرعة يا كريشنا
نزلت معا من غير كلام
انا: في اي ياعم جيبني وراك كده لي بسرعة
فارس: اصل««فريقنا وقع مع وحش في الغابة»»
انا: طيب اي المشكلة ما يقتلو الوحش ده
فارس: المشكلة مش كده المشكلة الوحش خطير جدا
((تعريف الوحش
وحش ساحرة الشرة علي شكل إنسان الوحش كامل من فوق لي تحت اصفر ومع سيف يقدر يحاربك الوحش قوي جدا لزم عشان تقتل الوحش يكون مجموعة مكونها من 5إبطال الوحش بيكون مكتوب عليها مستوي من 1ل 5اصعب مستوي 4و5 الطاقه بتعت الوحش بتكون ظهارة قدامك مستوي 100
انت ممكن الوحش يموت في اول هجوم وممكن يفضل يهاجمك بطريقة صعبة جدا
بس لم الوحش يموت بينزل مكانها كنز الكنز بيكون فيها سيف الوحش وفيها هدية انواع أسلحه بتكون أسلحه جامده عبارة عن سيوف بااشكل مختلفة
في انوع «شاعة اسهل نوع»نادر نوع متوسط »اسطوري » نوع جامد فشخ وهينفع في المعرك مع جيش الظلام)))
انا: طيب هانعمل اي انا مش بعرف امسك السيف
فارس؛: هنروح أنا وانت ونرمين هم هناك 4 هنكملهم انا ونرمين وأنت هتفرج عشان تعرف تعامل بعد كده لم تطلع معانا المهمات دي
انا: هي دي المهمات بتعتكم
فارس: ايو ياعم وفي انوع وحوش تانى هتعرفها بعدين
انا: طيب يلا بينا
فعلا وصلت انا وفارس ونرمين خلال 10دقايق علي اول طريق القلعة شوفت الوحش بي ياهجم لابطال
الظل والمخادع وقاتل الشياطين ونسرين
ببص علي فارس ونرمين لقيتهم عند الوحش مستوي وحش كان 1 وكان مستوي الطاقه 80يعني لابطال ضربو 20 بس من الوحش
بس احاا الوحش كان 80 خلال دقيقه بقي 15 وببص علي لابطال احااا بيفشخوو الوحش في دقيقه كان وقع واختفااا وظهر مكان الوحش كنز اصفر
مشيت نحيتهم لقيتهم بيفتحو الكنز
فارس: خخخخ احا سيف الوحش اسطوري ««بفرح جامد»»
الظل: اخيرن ياعم مهمه كويسه
كلهم مبسوطين وانا مبلم مش فاهم حاجه
إنا: هو أي ده يا جماعة
فارس: بص ده سيف ساحرة الشرة جامد جدا هينفع في المعرك ضد جيش الظلام
أنا: شايف السيف بصراحه شكلها اصفر بيلمع وباين انها فشيخ
أنا: عوز انزل التدريب
فارس: انت حاسس انك جاهز
انا: جاهز ياخويا
في القلعة
فارس ونرمين
جاهز يابطل
انا: جاهز يلا بينا
طلعت معهم في مكان فوق القلعة بس بعد دقيقه فارس حط مفتاح ?أصفر وبيلمع علي مكان منحوت علي شكل المفتاح
وفتح باب كبير جدا علي نظام غرفة دخل فارس ونرمين و انا ورهم ومش فاهم حاجة بس مبهور جدا
بس فاجاة الغرفه نزلت بينا انا كنت مرعوب من بيحصل الغرافة بتنزل بشكل سريع جدا
بعد تقريباً 15دقيقه وصلت وبنفس المفتاح فتح فارس الباب
هم نزلو بيبصو عليا انا نزلت بس احاا شخرت المكان كبير فشخ وكلو أسلحه احا ده مش حاجه قدام الساحة بتعتنا في القلعة في مصر وطول بعرض جامد وارتفاع جامد فشخ وفيها صنديق كتيره جدا بنواع مختلفة انا
انا: هخخخخ احا ياعم اي ده دي دولة جوه دولة
فارس بيضحك: يبني دي ولا حاجه اصلا دي لو نزلتها في النهار هتصدم اصلا بتكون كلها جيش مرعب هنا بيتدرب
انا مصدوم
ونرمين بتضحك
انا: طيب اي نظام التدريبات هنا ياعم انت وهيا
نرمين: بص يا كريشنا موضوع قوتك ال انت خفيها علي النااس كلها هنا مش هينفع معك لزم هنا طلع كل قدراتك وموهبك كامله وانت اصلا القوة الخارقة عندك مش بمستوها يعني بلاش جو الحوارت هنا
انا وفارس مصدومين هي عرفت ازي
انا ببص علي فارس بزعل عشان هو عارف كل حاجه عن الموضوع ده
فارس حس انا عوز اقول اي وقال
فارس: لا ياعم مش انا الل عملت كده عيب عليك عمري ماقول حاجه انت مش عوزني اقولها
نرمين بتضحك
نرمين: كريشنا انا نصي انسانه ونصي جني زي ما انت سمعت عني وشوفت تحولي صح
انا مصدوم: صح
نرمين: انا بقا من قدراتي أقرأ اللأ فكار
انا مصدوم
نرمين: وكمان عارفه كل حاجه عنك وعارفة موضوع المركبة الفضائية وعارفة كمان الموضوع الشغالك من مبارح
انا مصدوم: موضوع ايه
نرمين: موضوع الحلم يا كريشنا بس انت هتعرف معانا بعدين ما تخليش حاجه زي دي تشغلك من دلوقتي
انا بفكر
احا انا قعاد مش مستوعب كل كلام ده ده كمان تار قارئ افكري عشان كده عرف موضوع المركبة الفضائية يعني انا مع ناس مش سهلة
نرمين: متشغلش بالك هتعرف كل حاجه في وقتها
المهم انك هنا تستعرض كل قوتك
فارس: كريشنا جاهز
انا: يعم جاهز يلا مش فارقة حاجه
نرمين: عوزك تستعرض كل قوتك دلوقتي
انا: حاضر
فعلاً بدات استعرض قوتي بدات اجري بكل سرعة واطلع اطنط علي الحيطان واجري بسرعة كبيرة ونط من امكان كبيرة جدا واطلع وانزل بسرعه كبيرة
فارس بصوت عالي: كريشنا تعال
رحت عندهم وانا ولا كاني كنت بعمل حاجه:
نرمين: هو ده آخر مستواك بصدمة
فارس: هو مابيعرفش يعمل غير كده اصلا
نرمين بزعل: فارس استعرض قواتك
ببص جنبي لقيت فارس اختفاء
بص علي فارس ومصدوم
عند فارس
بيجري بسرعة البرق ومع السيف وبيرفع ايدو يرتفع لي اخر الساحة وينزل بسهوله جدا وبيختفي بسرعة كبيرة ويظهر في اماكن بعيدة جدا ومكنتش اصلا شايف غير الظل بتاعه وبيعمل حركات بسيف بطريقة صعبة جدا
نرمين: فارس بصوت عالي فشخ
فارس فاجاة كأن جنبي انا تصدمت وبعدات خطوه بعيد
فارس بيضحك: تعال يبني مالك
نرمين صدمتني اكتر: فارس ما ستعراضش كل قوتو ياكريشنا
انا: خخخخخ احا كل ده ولسع
نرمين بغموض: دي عشره في المية من قوتو
انا: هخخخخخ احا اي ياعم انا مش قادر اكمل التدريب من الصدمه
نرمين: أنت عندك قوة يا كريشنا مثلا يعني ممكن تطير وممكن كمان تجري اسرع من فارس وممكن تختفي وتظهر احسن مني ومن فارس انت جوه منك قوة كبيرة جدا بس ركز في كلام تار افهم معنا الثقة بنفس وكل حاجه هتبقي سهله جدا
انا بسمعها ومصدوم
فارس: نرمين بتقول الحقيقه يافارس
أنا: هو في حد اقوي منكم ولا اي نظام
فارس: انا ونرمين اقوة اتنين في القلعة
انا: تمام في حاجه تاني ولا
نرمين: لا هنبدا التدريبات جاهز
انا: متوتر جاهز هو نهار ازرق اصلا?
فارس: شايف اخر الساحه
انا: لا مش شايف يعم كبيره فشخ هشوف اي
فارس: عوزك تروح وترجع 10مرات في 15دقيقة
انا: احا انت بتكلم جد
فارس بنظرة جد: انت لسع هتكلم يلا
انا خوفت وطلعت اجري بكل قوتي بسرعه رهيبة
وخلصت 10مرات بس في ساعة
انا بتعب اول مره اتعب من اول حياتى وبنهت جامد
انا: مش قادر استحمل تاني
نرمين: مافيش رحة هنا قولتلك قبل كدا يلا ارجع من لاول بسرعة
أنا بصراحه خوفت من شكلها وتصرفاتها طلعت اجري بس احا دا بقيت أسرع من لاول وضح جدا عليا
خلصت 10مرات في 40دقيقة
فارس: عاش يابطل يلا كمل
وفعلا جريت تاني بس اسرع من الاول وفعلا خلصت في 20دقيقة
فارس: عاش ياوحش كمل
انا كنت بموت حرفيا ومش قادر اتكلم
وفعلا بدأت من جديد وبسرعة احسن من الاول وفعلا خلصت في اقل من 15دقيقة
فارس ونرمين مبسوطين جدا
نرمين: عاش عليك بجد وحش
انا مش قادر اتكلم وحالتي حالة
نرمين: التدريب التاني شايف آخر الساحة بس مش على لارض
انامصدوم بتكلم بي العافية: احا امال تقصدي اي
فارس: آخر الساحة لا فوق يا كريشنا☝
انابتعب: وهي ليها آخر أصلا وهعملها ازي دي
نرمين: ومين قال انك هتجري انت هتحول انك تطير
انا بتعب: وهعمل كدا ازي حضرتك
فارس وقف قدام مني وقال: بص ياكريشنا حول انك توقف كده وتامل إنك بتجري بسرعة كبيرة أوي وحول انك ترفع درعك فوق ودرعك التاني في جنبك وحول تحس بنفسك وأنت طاير زي كده وفاجاة طار فارس واختفي ومن غير مالحق ابص كان وقف جنبي وانا حرفيا كنت مصدوم وتعبان فشخ وكنت خايف من نرمين وشكلها بصراحه
عملت زي ما هو قال وفضلت اتامل بتع ساعة ونص وتقريبا تعبت والشعور عندي اتغير وحسيت اني بطير ببص لقيت نفسي فعلاً بطير بس فاجاة وقعت علي ضهري بسرعة كبيرة وتخبط جامد لدرجة جسمي وجعني فشخ
نرمين: لزم عشان تغلط تدفع الحساب
انا: بتعب عملت اي انا
فارس: انت المفروض انك تكون ميت اصلا انت وقعت من ارتفاع عالي أنت لو كنت ركزت في ثقتك في نفسك وما خوفتش كنت زامانك بطير بسهوله جدا
انا : ممكن راحة
نرمين: مش وقتها قوم جرب تاني
وفعلا قومت وعملت اتامل بعد ساعة قدرت اطير أكتر من اللي مره فاتت بس وقعت تأني كنت مفشوخ وبتوجع بصعوبة بس هم كانو مبسوطين بيا انا ومفشوخ بس دوست علي نفسي كملت بعد 5ساعات قدرات اطير بشكل فشيخ وصلت آخر الساحة وكمان عرفت ازي انزل بسرعة واطير بعرض وبطول وكانت حاجه جديدة عليا وكنت مبسوط جدا وحسيت اني بقيت مختلف جدا عن لاول
فارس ونرمين مبسوطين
فارس: يلا عاش ياوحش
انا بتعب: التدريب الجاي اي
نرمين: إنك تحارب بسيفك بس أنت وبتجري بسرعة كبيرة وحول انك تقدر تحول جريتك الي طيران انت وفي ايدك السيف
نرمين : امسك السيف ده اسطوري سيف جامد
انا: مش هو السيف ده بتع الوحش
فارس: ايو يلا أبد
انا من غير كلام بدأت اعمل كل حاجه بنفس التفصيل بعد تقريبا7ساعات قدرت اعمل كل حاجه زي ماهي قالت بضبط وكنت مبسوط فشخ
فارس مبسوط: خخخ احا يعم انت ببتعلم بسرعه كبيره فشخ
نرمين: يلا ارتاح شويه وبعدين نكمل
انا سمعت كلامها من هنا ورميت جسمي علي لا ارض من هنا وكنت مفشوخ حرفيا وهيا وفارس بيضحكو عليا
انا وتعبان فشخ: انا هموت واكل جعان فشخ
فعلاً كان في باب علي جنب في الساحه دخل منها فارس وطلع بي انواع اكل كتيره جدا وانا مسدقت تقريباً كنت بأكل زي الوحوش بضبط انا بقالي هنا معهم 4ايام ما اكلتش حاجه ولا اشربت حاجه ولا نمت بس ماكنتش حاسس بنعس عشان انا اصلا مش بنام غير ساعتين او اقل كمان ومعرفش السبب
بعد ساعة تقريباً
نرمين: جهاز
انا بثقه: جاهز اي التدريب الجاي
فارس: فتح باب وطلع منها وحش مربوط بسلاسل وشكلو زي الوحش ال تقتل ساحرة الشر
انا مصدوم: وإنا ده هعمل معاه اي
نرمين: ده وحش مستواه 1 يعني سهل جدا
انا: ده لسع الطاقة بتعتها 100 هتعامل معها ازي أنشأ **** ده
فارس: أنت هتحول تصد هجماته وتضربها كل ضربة منك هتبقي اصعب من القبلها يعني ضربك علي توالي هسيبب ضرار الوحش فهمت
انا: ايو تمام فهمت
وفعلا بدأت اعمل كده وبدأت اضرب الوحش بس هو كان بيضربني وكنت بصد وفعلا بعد 5ساعات معرفتش انزل من طاقة الوحش غير 2في الميه وفاضل 98
وكنت مفشوخ حرفيا
نرمين: بغموض ونظرة تافهم: عاش عليك المهم يا كريشنا إنك تقدر تستخدم قوتك مع الوحش
انا هنا ركزت و فهمت قصدها. وفرحت وطلعت اجري بسرعة كبيرة جدا علي الوحش واطير حوالين الوحش فعلاً خلال ساعتين كنت قاتل الوحش وظهر مكان الوحش كنز اصفر
نرمين بفرح: عاش يابطل افتح الكنز بقا نشوف حظك اي
انا بفخر: فتحت الكنز شوفت خوذة ودرع حديد صلب وشكلهم اصفرجدا بيلمع ا
لقيت نرمين وفارس فرحنين فشخ
انا: هو اي دول كمان
فارس: بص يا كريشنا دي خوذة الوحش ودرع الوحش اسطوري يعني حاجه فشخ بنسبالك وكمان اسمهم معدات الصيد يعني انت معك سيف الوحش اسطوري والخوذة وكمان الدرع يعني معدات الصيد معك اسطوري كلها
انا مصدوم&: وهيفيدوني بي اي
نرمين: لم تطلع مهمات صيد الوحش هتلبسهم عشان تسبب ضرار الوحوش بشكل سريع جدا والدرع حماية ليك من ضربات الوحش مستويات العالية 3و4و5
وكمان ليهم استخدام تاني هتعرفها بعدين فاهم
أنا مستغرب: فاهم اي التدريب بعد كده
فارس: هنفضل نتدرب مع بعض نفس التدريبات دي لحد ماتكون خلاص قادر على استخدام قوتك بشكل كويس
انا: تمام
فضلت لمدّة 7أيام علي توالي معهم علي نفس التدريبات وفعلا كنت بتحسن بشكل كبير وكويس جدا
نرمين: عاش يابطل بجد عاش ليك انت ابداعت معانا
فارس: اخويا ال مشرفني عاش يابطل بجد شابوة ليك
انا: شكرا علي تشجيعكم في قلبي بس عوز افهم حاجه كده لحظته فيكم
هم بيبصو لبعض بستغراب
نرمين: حاجه اي دي
فارس بتوتر: قصدك اي
««انا كنت ملاحظ انهم ديما مع بعض وبيبصو لبعض بنظرات حب وكمان حسيت في حاجه بينهم بس محبتش احرجهم»»
انا: هو انتي يانرمين اقوي من فارس صح
نرمين وفارس حسبتهم ارتاحو
نرمين: ايوه صح وانا كمان اللي كنت بدرب فارس
فارس: كنت بتفشخني يسطا زيك كده بضحك
أنا حبيت اعمل جو: بصراحه ماكنتش متوقع ان الجمال ده كله يبقا بشراسه دي
فارس كان بيضحك: لم نفسك احسن اعملها معك
وهي مكسوفة
أنا : لا ياعم وعلي اي انا مفشوخ خلقي اصلا
فارس وهيا بيضحكو عليا
فارس يلا بينا
وفعلا طلعنا وصلنا فوق بعد 15دقيقة وكان الغرفة بتطلع بسرعة كبيرة
وصلت الغرفة بتعتي وترميت على السرير ونمت من تعب ولارهاق
في المخباة اللي في روسيا عند شأن
شان وصل المخباة وهو متعصب فشخ
جوناس شاف شأن متعصب بطريقة دي وخاف يتكلم معاه
شأن: جوناس
جوناس خايف: نعم مولااي
شان: كام عدد الجيش اللي موجود هنا والخلية التانيه
جوناس: العداد هنا وصل 17م وفي الخلية 30م
شان: يعني معانا 47مليون
جوناس: فعلاً كلامك صح
شان: عوزك تجمعهم كلهم في الخلية وتشرف علي تدريبهم ب نفسك مفهوم
جوناس: مفهوم موالااي
بعد يومين في القلعة في انجلترا
عند فارس قاعد مع الفريق وسيد
سيد: حصل ايه في تدريب كريشنا يافارس انت ونرمين
نرمين: كان ممتاز جدا
فارس: هقلك كل حاجه بتفصيل حصل من اول مادخلنا الساحة ((««♡♡♕꧁꧁꧂» ꧂«»))
قال كل حاجه حصلت معايا هناك
سيد مبسوط: تمام عاش عليكم بجد
كده مستوي كريشنا احسن عوزكم تكملو معا كده لحد ميوصل لي مستوه الحقيقي وبعدين ندخل في نوع التدريب التاني
فارس: تحت امرك
عندي انا كنت قاعد وبفكر مع نفسي
انا: لامور بقيت صعبه جدا وكل حاجه اتغيرت ومفروض أكون شغال في مشروعي وحلمي بس كل حاجه اتغيرت
نفسي: مش يمكن خير ليك وهو مستواك اتحسن جدا
أنا: بس انا مش عارف ولا فاهم حاجه خالص كل حاجه هنا غامضة
نفسي: انت مستعجل لي سيب كل حاجه مع الوقت
أنا : كلامك صح جدا بس انا خايف جداً
نفسي: انت خايف من ايه مش شايف هم كانو مصدمين من مستوك ازي انت ركز في ثقة في نفسك هتكون كويس
أنا: انت شايف كده؟
نفسى: هو في غير كده اصلا
ووفعلا لحظت ان قوتي بتكون كامله لم اكون واثق في نفسي
بعد مرور ايام وكنت بنزل الساحة وبدرب نفس التدريبات وكنت بتعب فشخ
سيد كان جاي الغرافة عندي وبيخبط علي الباب
انا: اتفضل ادخل
دخل سيد
انا: تع ياعم سيد عامل ايه
سيد: تمام ياكريشنا عامل اية
انا: تمام الحمد****
سيد: كريشنا أنت هترجع مصر نهارده كون جاهز
انا: بفرح اخيرا
سيد: المهم يا ابني تكون عادي جدا وما تستعملش قوتك لي اي سبب مفهوم
انا: مفهوم
انا كنت بجهزا نفسي
عند سيد بيتكلم مع الفريق
سيد: ها فهمتو شخصيه كريشنا
الكل كل حاجه تمام
سيد: كريشنا عندها غموض بس عوز اسمع كل حاجه عن كريشنا عشان تار كلمني ومحتاج يعرف تعريف الشخصية كويس
((««وكمان القراين يعرفو شخصيه كريشنا ويعرفو هم بيتعاملو مع اي»»))
نرمين: كريشنا عنده قوة ملاحظة شديدة صعب انك تخدعه بيقرا المكتوب ف عنين اللى قدامه بيعرف انت بتفكر ازاى ولما بيتعرف ع حد بمجرد انه يقعد معاه ربع ساعة بس بيعرف شخصيته وطريقة تفكيره وكلامه كدب او حقيقة ... ?
بيربط الاحداث ببعض بطريقة ذكية لحد م يوصل للحقيقة وتقريبا الصفات دى مرهقة بالنسباله اوى بتخليه ديما بيفكر وبيكتشف حاجات اكتر بالتفكير وربط الاحداث وده مش سهل بس دى ميزة **** كرمه بيها ....
فارس: مفتاح قلبه يكمن في الصراحه والثقة و والتفصيل عشان بيعملو معا تأثير كويس
الظل: يتميز كريشنا بالجسد القوي والمرونة الكبيرة، والقدرة العالية على تحمل التعب والإرهاق والضغوط في التدريبات، ويكره التسول والبطالة، ويتميز بالصدق في أحاسيسه ومشاعره إلى حد كبير، ومؤمن بالصراحة، محب للآخرين، عاشق لجمال المنظر والترتيب، كما يتميز بالحماس في أداء التدريبات دون ملل أو ضجر، ويميل الى البعد عن الناس والعلاقات الاجتماعية والوحدة؛ بسبب شعوره بعدم الارتياح والثقة بالكثير من الناس، لا يستسلم للأوهام والأحلام، بل النظام والتدريبات والمنطق والدأب المستمر،
نسرين: يعتبر كريشنا من الشخصيات القوية التي يمكن اللجوء إليها لأخذ النصائح والحكم، وبالرغم من أن المظهر الخارجي لكريشنا يوحي بعدم المبالاة والهدوء، إلاّ أنه يخفي مشاعر عميقة عن الآخرين، بسبب الواجبات والمسؤوليات الكبيرة التي تقع عليه، وسعيه الدائم إلى تحقيق مطالبه في فترة زمنية قصيرة.
قاتل الشاطين: كريشنا من المفكرين من يميلون إلى النقد، ويأخذون وقتاً كبيراً قبل اتخاذ أي قرار، كما يميل إلى الترتيب وتنسيق أموره مبتعد عن الفوضى، وهو شخصية جادة تحب التفاني بالعمل، يبتغن بذلك الحصول على ما يريد وقد يقضي لياليه بلا نوم ليكمل إنجاز مشروعه
المخادع: ، كما يتميز بالحس الفنيّ المميز لديه فيعبر عما في داخلها من خلال الجري المستمر أو التدريبات أو التفكير، ويلجأإلى التدريبات كنشاط للترفيه عن النفس وهروباً من الواقع، ويتميز كريشنا بذاكرته القوية، وتعدّ الذكريات عندها نافذة للترويح عن النفس، ولا يخذل كريشنا الآخرين، فهو مخلص لمن هم حوله، وصبور أيضاً، ويحاول باستمرار العثور على الخير في الناس، ويمنحهم الوقت الكافي لإصلاح تصرفاتهم إذا لزم الأمر، هذا عدا عن حس المسؤولية الموجود داخله ومحط ثقة الآخرين، فلا يحب كريشنا خذلان أي أحد، بل يريد أن يعلم الجميع بأنه موجود دائمًا لمساعدتهم بغض النظر عن السبب، كما يتميز كريشنا بتواضعه في معاملته مع الآخرين، وذلك لا يمنعه من الافتخار بإنجازاته دو إلى الفخر
سيد مصدوم من بيسمعه عشان هم حللو شخصيتي براعة بجد وهو مصدوم
سيد: واي عيوب كريشنا اي
فارس: -عيوب كريشنا المزاجية، وعدم الارتياح والثقة للكثير من الناس، وهذا ما يجعل اختلاطه بالآخرين صعباً، كما أنه يميل الى الوحدة، والغموض، وشدة التدقيق على كل فعل حتى لو لم يكن يستحق، والحاجة الى التسلسل والتدرج في التعامل مع الآخرين، حتى يطمئن ويرتاح لهم،
نرمين: كما أنه خجول، ومخادع، وبارد المشاعر، ويوجه النقد القاسي الذي يجعل الكثير من الناس تنفر منه، وردود أفعاله سريعة، كما يحرص على التحفظ ويشدد على التجريب، والتأكد من صحة كل شيء، ويعتمد كريشنا فقط على العقل في اتخاذ قرارته ويبعد عن العاطفة، مما يجعله ذلك قاسياً في قرارته وردوده، ويجد الصعوبة الكبيرة في اختيار الأصدقاء والأشخاص المقربين. كما يفضل الروتين اليوميا والتمسك بحلمها
الظل: كما أنه أناني ويصر على الرفض في حالة عدم اقتناعه، ولا يستطيع كريشنا على التعبير عن مشاعره بشكل مناسب ومثالي، لذلك يبدو صعبَ الفهم ومحافظاً،
نسرين: كريشنا شخصية قلقة ومتوترة في كثير من الأحيان، وعنيدة، إذ من الصعب على الآخرين تغيير رأيه في حال اعتقاده بأمر ما، وفي كثير من الأحيان قد يشعر بالإحباط بسهولة بسبب أمور بسيطة،
قاتل الشاطين: وبما أنّ شخصية كريشنا تميل إلى المثالية، فمن الممكن أن ينهي الموضوع بالفشل، ولا يسعى لإكماله في حال أحسّ بأنه غير مكتمل ومثاليّ.
المخادع: لي ذلك يفرض علي كريشنا إن يكون وثقة من نفسها ويفكر بجدية عشان يقدر يتخطي الصعوبات دي كلها
سيد بيسمع وهو مصدوم
سيد: بس ازي عرفتو كل ده خلال يومين بس وبتفصيل دي كلها
نرجع فلاش باك
كان قاعد سيد مع الفريق في المكتب
سيد: عوز اعرف كل حاجه عن كريشنا اقل حاجه في حيات كريشنا عوز ادق التفصيل عوز تحليل كامل عندي عن شخصية كريشنا الكويسه وال مش كويسه خلال اسبوع يكون التقرير موجود علي مكتبي مفهوم
الكل مفهوم
نرجع من فلاش باك
الفريق
الظل: نرمين كانت بتقرأ أفكاره وفارس عارف حاجات كتيره عن كريشنا وهو كان قاعد معانا فتراه قبل كده
فارس: وعرفنا ندمج كل حاجه وطلع معانا التقرير اللي انت اسمعتها حال
سيد: تمام الكل يطلع وفارس ونرمين يفضلو هنا
الكل تمام
خرج الكل وفضل فارس ونرمين
سيد: فارس انت ونرمين هتطلعو مع كريشنا ترجعو مصر لمدّة 5شهور هتفضلو هناك عشان في مرقبة علي القلعة من ((ــ_____§____))
ولزم كريشنا يرجع حياته ويعيش طبيعي جدا وراقبة كويس مش عوز اي تحرك مش تمام من كريشنا والا انت ونرمين هتعاقبو فاهم ولا مش فاهم
فارس ونرمين: فاهمين
سيد: روحو يلا
فعلاً خرج فارس ونرمين عندي
سيد هو قعد طلع مفتاح من جرد المكتب ودخل غرفة من المكتب وكان في زارر احمر ضغط عليها ورجع المكتب تاني
بعد لحظات ظهر تار في المكتب
تار: قول التقرير
سيد : حاضر
(((حصل))
قال كل حاجه تقالت من الفريق عن حياتي وشخصيتي
تار فرحان: كويس جدا
تار: مالك متوتر كده ليه؟
سيد: جيش الظلام بيعمل تجسس على القلعة من يومين بس ما عرفش يوصل لي حاجه وأنا طلبت من فارس ونرمين يروحو مصر مع كريشنا لمدّة 5شهور لحد ما نشوف آخرهم اي
تار: كويس جداً انا هشوف الموضوع دا
سيد ارتاح: تمام
واختفي تار
عندي انا كان وصل نرمين وفارس
فارس: اي يابطل اكيد مبسوط انك راجع مصر وهترتاح مني
انا بغموض: ايو و**** هرتاح جدا وهبقا مبسوط بعيد عنكم
فارس ونرمين بيضحكو
فارس طيب: يلا بينا
أنا: يلا
وفعلا وصلن القلعة في مصر بعد 10دقايق
فارس: هتفضل هنا ولا هترجع بيتك
أنا: هرجع البيت افضل وهبقا اجي ادرب معكم
نرمين: تمام والمهم انك ما تحولش تستخدم قوتك نهائي للي اي سبب فاهمني
انا: حاضر
وفعلا مشيت وصلت البيت بعد ساعة
اول ما دخلت لقيت امي في وشي اخدتها في حضني
امي: وحشتني ياقلب امك طمني عليك عامل ايه
أنا: بخير ياست الكل بفضل دعواتك
امي: تعاله ياحبيبي اجهزلك تاكل شكلك جاي تعبان
انا: أنا فعلا تعبان شويه هستناكي لحد لما تخلصي
امي: هجهزلك وهرجع تحكيلي مالك في ايه عشان باين عليك شايل كتير
أنا: خلاص ماشي مستنيكي
فعلاً قعدت لحد امي ما جات وهيا معها لا اكل
امي: بألف هنا ياحبيبي
أكلت فعلاً كتير عشان كنت جعان جدا
بعد ما اكلت قعدت ونمت علي رجل امي وهي حطت ايدها علي راسي وقالت
امي: احكي ياحبيبي مالك في ايه
أنا: أنا تايه ومش فاهم حاجه خالص في حياتي كل فترة بتحول من شكل لي شكل بقيت عايش وسط كبوس مش فاهم انا بحلم ولا عايش حقيقي
امي: لي بتقول كده
انا: هحكيلك كل حاجه حصلت معيا من الاول بصي ياستي (((«꧁꧁꧂» ꧂»))
دي كل حاجه حصلت معايا لحد دلوقتي ولسه مش عارف هيكون مصيري اي
أمي: لما الحياه تحب تعلمك وتروح مدخلاك ف تجربه صعبه ،
نصيحه مني
امشي فيها للآخر وعيش فيها بكل تفاصيلها عشان تتعلم صح
لو رجعت من نص الطريق احتمال كبير ماتتعلمش حاجه
والأكيد انك هتكرر نفس الاخطاء طول حياتك
الحياه تجارب والشاطر اللي يتعلم منها
أنا: فعلاً كلامك صح بس لي انا بذات يحصل معيا كل ده
امي: هي الدنيا دي كلها كده يوم حلو ويوم وحش نصيحة مني ياكريشنا انا مش ضامنة نفسي اشوفك في المستقبل بس عارفه وثقة هتكون حاجه كبيرة جدا اسمع يا حبيبي لاتحاول ان تكون انسان لا يخطئ، فهذا مستحيل
بل كن انسان يتعلم من أخطائه فهذا عظيم
فالحياه تجارب ومصاعب، عندما تتألم تصبح أكثر حكمه
وعندما تفشل تصبح أكثر قوة، وعندما تبتسم تصبح أكثر تفاؤلآ نحن في هذه الحياه اما ان نكون قدوه أو عبرهااا وانت لزم تكون قدوه وليس العكس حول ديمن تستخدم قوتك الخير مش الشر اعمل الخير دايما ومش مهم تبان في الصوره المهم انك تكون بتعمل الخير وأنت وثق ان في يوم هيرجعلك اضعاف
أنا: الخير بيكون ازي يعني اعمل ايه
امي: فاكر قبل متسافر انت عملت اي مع البنت الصغيرة
انا بصدمة: انتي عرفتي ازاي انها انا عملت كده
امي: انت مش هتخبي عليا عشان انا عارفة شكل الجاكت كويس وشوفتو هو والقناع عندك في الغرفة انا وبنضف
انا:.... ساكت
امي: هو ده خير يبني مش شر وحلو انك بتعمل كده انا فرحت لم شوفتك
انا: شكرا يا ست الكل انا رتحت جدا وبقيت احسن
امي: **** يخليك ليا ياحبيبي
أنا: امال فين ابويا وعمامي
امي: ابوك وعمامك بكره مسافرين لمدّة اسبوع في&$ عشان ام مرات عمك سعد تعيش انت وانا هسافر معهم هتفضل انت ومرات عمك عماد لحد مانرجع
أنا: خلاص تمام انا هطلع انام تصبحي على خير يا ست الكل
امي: وأنت من اهل الخير والسعادة ياحبيبي
طلعت نمت بس قعدت افكر ان مرات عمي عماد
هتكون معيا من بكره واكيد هتجي تصحيني الصبح كل يوم يعني لزم اكون عامل حسابي والبس حاجه علي البوكسر انا ونايم وفعلا نمت
تاني يوم الصبح صحيت لوحدي
نزلت لقيت مرات عمي بتجهز الفطار
««~مرات عمي مديحة 40سنة اكيد عارفين وصفها هي جامده بصراحه وفي حالها جدا وطيبه اوي وجامده بصراحه بزاز مظبوطة زي ما قال الكتاب وطيز تحفهه فنيه وكنت بهيج عليها انا وصغير بس ماكنش عندي وقت الحاجات دي ومكنتش بعمل العادة السريه عشان كنت محافظ علي صحتي «»» ~»»
أنا : صباح الخير يا يعسل ««أنا دايما بقولها كده عادي جدا»»
مرات عمي: صباح النور ياباكش ليا ساعة بخبط على الباب
انا: وما دخلتيش لي انتي غريبه ولا ايه
مرت عمي: لا مش كده بس كنت خايفه ما تكونش عامل حسابك
انا: لا يستي ادخلي براحتك عادي انتي عارفه انا بعزك اد اي
مرات عمي: خلاص ياعم ماشي يلا عشان هنفطر
ببص علي مرات عمي احااا لبسه عبايه لصقه جامد علي جسمها وكل تفصيل جسمها باينه اول مره هيا تعمل كده ولا عشان جوزها مش موجود ولا عشان اي مش فاهم بس احاا بجد زبي قام ضرب تعظيم سلام الصروخ اول مره تفكيري يروح لحد من محارمي بطريقة دي وزبي كان قايم علي اخره وباين اوي وضح وحسيت انها خدات بالها مني قالتلي
مديحة: تعالي اقعد يلا الفطار جاهز
انا: حاضر
قعدت معها وبدات اركز في عنيها وبزازها بصراحه أول مره اهيج كده وبطريقه دي
مديحة: لا اكل عجابك
أنا: بصراحه جامد اوى تسلم ايدك
مديحة: بتسامة بالف هنا المهم عجابك
فطرت وخلصت بس المشكله زبي لسع قايم
مديحة قامت دخلت المطبخ وأنا قمت بسرعة طلعت الغرفة وقعدت علي السرير وبدات اهدي نفسي وابعد الفكرة دي عن دماغي رحت افتكرت حسام
رنيت علي حسام المكالمة
أنا: صباح الفل ياقلب اخوك
حسام: اخويا الجدع بزيادة الوحشني فشخ
أنا: قلب اخوك اقسم بربي اي فاضي نخرج
حسام: لو ما كنتش فاضي هفضالك ياحبيب اخوك هنخرج فين
انا: هنروح اي كافية
حسام: اشطا هكون جاهز بعد&$
إنا: تمام هاجهزا وعدي عليك
حسام: هكون في انتظارك يقلبي
فصلت مع حسام ولبست الطاقم الجامد بتع الخروجات والجاكت لاسود ونزلت
اول ما مرات عمي شفتني
مديحة: ريح فين دلوقتي
انا: خارج مع حسام صاحبي عوزها حاجه اجبهالك انا وجاي
مديحة بزعل: لا عوزه سلامتك بس ترجع بسرعة
أنا: عنيا ليكي ياقلبي بضحك وهي كمان ضحكت وخرجت ركبت العربية وطلعت علي بيت حسام وصلت بعد ربع ساعة وكان حسام جاهز
حسام : اخويا الوحشني وحضني جامد ««انا كنت بحب حسام جدا عشان انا وحيد وماليش اصحاب غير حسام»»
انا: وأنت أكتر يقلب اخوك عامل ايه
حسام: انا تمام
أنا: اركب هنروح كافية
حسام: اشطا يلا
فعلاً طلعت انا وحسام علي كافية ال كنت فيها انا واميرة عشان اشوف الراجل اللي كان فرحان وبيدعيلي اخر مره
فعلاً رحت هناك وفضلت قاعد انا وحسام تقريباً بتع ساعتين وأنا خارج سألت عن الشخص بس كان في اجازه ومشيت انا وحسام بس احنا ورجعين سمعت حسام بيقولي
حسام: شايف ياكريشنا في حريقة كبيرة هناك تع نشوف
انا فعلاً بصيت لقيت حريقة جامده
وصلت انا وحسام هناك حسام نزل يجري وانا دخلت في العماره بسرعة كبيرة وقلبت الجاكت ولبست القناع وطلعت بسرعه كبيرة انقذا الناس فعلاً كنت بسمع صريخ جامد كنت بمسك 5أشخاص ونزل بيهم من الشباك ونزلهم علي لارض واطلع بسرعه كبيرة انقذا الباقي وبسرعة كبيره كنت اناقذا كل الموجودين في المكان وكل الناس مصدومة وبتصورني واختفيت من قدامهم وقلبت الجاكت وقلعت القناع وبسرعة كنت عند العربية وحسام بيبص عليا شافني وقف عند العربية وكل الناس مصدومة عوزين يعرفو مين الشخص المختفي ده وبيساعد الناس
حسام: شوفت الشخص المقنع الكان هنا
انا عامل نفسي مصدوم: احا ياعم كسم كده مين ده
حسام: محدش يعرف دي تاني مره يظهر ويختفي مافيش حد عارف هو مين والحكومة عملت مكافأة كبيرة جدا لو هو كشف علي نفسها
انا بغموض: اكيد هو شخص كويس ومش حابب الشهره عشان كده مختفي
حسام: فعلاً كلامك صح بس هيروح فين مسيره هيبان
انا: يمكن
ركبنا العربية وصلت حسام عند البيت وطلعت علي البيت لقيت مرات عمي مستنيني بنفس لبس الصبح
مرات عمي كانت بتفرج على الشاشة
مديحة: تعالي ياكريشنا شوف البطل ظهر تاني
انا بصدمة: بطل اي اي ده رحت ابص علي الشاشه اتصدمت ده انا لم كنت بنقذا الناس
المذيع
لي تاني مره البطل المنقذا يظهر دون ان يري اي شخص او يظهر هويته الحقيقة انقذا جميع الناس بسهوله جدا لول ماكان موجود هناك لكان حصل أمر ما لي هذا الناس وقامت الحكومة برفع المبلغ لي ذلك الشخص المقنع ان يظهر نفسها الجميع
انا بسمع بقول لنفسي بضحك: ههههه يظهر قال دول مجانين مستحيل انتو عوزين الفريق يقتلني ولا اي ?
مديحة: هو لي اتتوقع يا كريشنا مش عوز يكشف نفسها
إنا: اتوقع انها مش حابب الشهره او خايف من حاجه في كذا إحتمال
مديحة: معك حق فعلاً صدقت
أنا: بس قوليلي صح هو انتي نهارده حلوة ولا انا ماكنتش بشوف قبل كده
مرت عمي اتكسفت جدا وقالت: بس يا اهبل انا حلوة علي طول بس عمك مش بيحب البس ده عشان كده بخاف منه بس اهو بفك عن نفسي شويه لحد ما هو يرجع وهترجع الحياة زي ماانت عارف
««بحزن»»
««انا صعبت عليا بصراحه»»
انا: ينفع اسالك سؤال محرج ?
مديحة برتياح ليا: اسأل يا كريشنا
أنا: هو انتي بتحبي عمي
مديحة: بحب عمك بس هو مش بيهتم بيا وكمان علي طول متحكم فيا بطريقة صعبه جدا
أنا: بيعمل واجباته معكي ولا
مديحة: من 5سنين وهو ما فكرش يعمل معايا حاجه ولا فكر في مشاعري حته فكر إن خلاص انا كبرت علي كلام ده هو مايعرفش ان الست بتكون محتاجه جدا في الوقت ده
أنا: انتي بتكلمي معيا من غير كسوف اشمعنا
مديحة: مرتحالك وأنا بحبك من صغرك
أنا: حب عادي ولا حب تانى
مديحة: هتفرق في حاجه
انا: هتفرق طبعا
مديحة: حب عادي
أنا: انتي بتخافي تنامي لوحدك صح
مديحة بكسوف: لا عادي انت موجود مش هخاف
انا: تعالي معيا الغرفة كبيرة جدا وفي كنبه ببتعمل سرير عندي انتي نامي علي سرير وأنا هنام علي الكنبة
مديحة: بكسوف ماشي
وفعلا طلعت فوق فتحت الكنبة وعملتها سرير وقعدت عليها هي جات جنبي وقعدات
أنا: انتي مش خايفه مني
مديحة: مش خايفه من حاجه عشان بكون مطمنها انا وجنبك عكس عمك بكون خايفة جدا وأنا معا
انا: طيب لو عوزه تلبسي حاجه خفيفه تنامي بيها معنديش مانع
هي بكسوف: تمام
وفعلا رحت غرفتها ورجعت بعد نص ساعة لبسه قميص نوم احمر احا علي الجمدان عجبتني فشخ
انا: اي الجمال ده بس
مديحة: اتلم ولا اروح انام في غرافتي
أنا: لا ياستي المهم عوز حاجه اشربها من ايدك الجميلة دي
مديحة بكسوف: عنيا
وفعلا راحت تعمل مشروب
وأنا فتحت الكمبيوتر عشان اقدر انسي وطلع موضوع مديحة من دماغي وزبي ينام عشان كده هتفضح
بعد شوية جات ومعها عصير المانجا
انا: تسلم ايدك
مديحة: عفوا
مديحة: انت تعرف بنات
أنا: لا ماليش في حوارت دي
««انا بحور عليها»»
مديحة: طيب سوال محرج ?
انا: اسالي
مديحة: عمرك نمت مع نسوان
أنا: بصراحه لا
مديحة مبتسمة: طيب كويس
مديحة: ممكن طلب وما تفهمنيش غلط؟
أنا: سامعك
مديحة: ممكن انام في حضنك لحد الصبح
انا:...... مصدوم
مديحة: ماتفهمنيش
انا: بس انا فاهمك تعالي ياستي
وفعلا جات في حضني وكانت مبسوطه ونمت أنا وهيا لصبح بس صحيت قبلها لقيت زبي علي اخره وهيا نايمة في حضني وزبي لصق في كسها من علي الهدوم وبزازه في وشي علي طول ونايمه
صحيت زبي علي اخره ببص عليها لقيته صحيت احا لحظت زبي وابتسمت
مديحة: اجمل يوم في حياتي كلها
أنا: إنا اسف بس مش بيدي
مديحة: عادي انت شباب ولسع مالمستش ست
أنا: معيا ست ونفسي المسها مديحة فهمت إن بتكلم عليها
مديحة: واي ال يمنعك انك تلمسها
انا: خايف ترفض
مديحة: طيب ما تحول يمكن هي كمان عوزها كده
أنا: يمكن هحول معها
مديحة بتسمت وقامت من حضني
مديحة : هروح أجهز الفطار
أنا: دقيقة جاي معكي
مديحة: مستنيك تحت
فعلاً نزلت وانا عملت شوية تمرين ونزلت جريت نص ساعة ورجعت لقيته في المطبخ بنفس القميص رحت دخلت المطبخ هي
مديحة:خلصت
أنا: ايو خلصت
مديحة: طيب تعالي هات علبة التوابل دي مش عارفه اجيبها
أنا: حاضر وفعلا رحت نحايتها ولصقت في جسمها وزبي دخل في فلق طيزها حرفيا وانا رفعت نفسي عشان اجيب العلبة وهي عشان زبي جوه طيزها حرفيا ترفعت معيا وبصوت وجع
مديحة: كريشنا حاسب براحة
انا: انا آسف بس مقصدتش غصب عني
مديحة: بتبصلي بنظرة عطف: روح وهجيب الفطار وهجي ورك فعلا فطرت أنا وهيا وكانت زعلانه المهم النهار خلص وطلعت أنام بعد ساعة جات وهي لبسه نفس القميص من غير كلام جات في حضني وقالت بعياط
مديحة: أنا مش مستحملة
أنا: مالك بس
مديحة: أنا تعبانه ياكريشنا ولمستك ليا في المطبخ تعبتني اكتر
أنا: هو ينفع تجوزيني
هي بخضه: ازي يعني مش فاهمه
أنا: طول ما احنا مع بعض انتي مراتي وإنا جوزك
هي ببتسامة: موفقة
ورحت انا وهي في بوسه جامده تقريباً كنت باكل شفيفها اول مره ليا امارس الجنس
وفضلت ابوس فيها جامد وايدي بتدعك في بززازهه بطريقة صعبه وهيا كمان بتاكل في شفايفي بشكل جامد هي: أنا بحبك اوى اموهه وأنا عمال اعض في شفيفها وايدي بتدعك في بزازهه بشكل سريع بعد ربع ساعة تقفيش وبوس كانت هياا علي اخره ونزلت اربع مرات مهي محرومة من 5سنين وانا اول مره نزلت لحس في رقبتهه ولحس وعض شفيفها وايدي بتدعك جسمها قلعتها القميص كانت بي البرا ولا اندر بس قطعتهم ونزلت لحس في بزازهه وهي صوتها كأن عالي جدا وبتوجع
مديحة: اوف احححح خلاص مش قادره حرم عليك
ااااااااااه بوجع جامد
وأنا نزلت لحس في بزازها وصلت لحد كسها ونزلت لحس فيها بشكل مجنون وهي
مديحة: احححح اسرع عشان خاطري ااااااااااه اه اه احح خخخخ
وبتشخر وبتمسكي راسي ودوس اكتر علي كسها وتقريبا كانت 5مره تنزل ورحت قلبتني علي سرير وبقيت تبوس شفيفي وايدها بطلع زبي اول ما طلع قدم عنيها اتصدمت
مديحة: وده انا هحطو في كسي ازي بصدمة
زبي كان 21س كبير وعريض جدا هي مسكت زبي وفضلت تبوس فيها وتمص بطريقة بت حرم وانا عمال دوس عليها فضلت تمص تقريباً نص ساعه كنت أنا علي اخري ونزلت علي وشها ورحت بسرعة وخدها فوق حجري وبوس في شفيفها ورفعت وسطها لفوق وبدات انزل بجسمها علي زبي وآل ما راس زبي لمست كسها ههي صرخت جامد
مديحة: ااااااااااه ااااااااااه ااااااااااه ااااااااااه ااااااااااه ااااااااااه حرم عليك بيوجعني اوي آه
فضلت اريح جسمها علي زبي لحد ماوصل نص زبي في كسها وهي
آه بصوت عالي بيوجع حرم عليك بيوجعني اوي آه براحه شويه كسي تفشخ رحت معها في بوسه وتمكنت منها وقعدتها مره واحده علي زبي وهي مش عارفه تصرخ من الممتعة وانا بوسها بطريقة جامده وهي اول ماسبت شفيفها
حرم عليك بيوجعني اوي آه آه آه آه آه آه آه آه آه اوف مش قادره استحمل اكتر من كده بيوجعني
فضلت اطلعها ونزله علي زبي بشكل هادئة لحد ما حسيتها تعودت علي زبي فضلت انيك فيها لمدّة 3ساعة متوصلة في 3ساعات اغمي عليها مرتين وأنا نزلت مرتين وهي أكتر من 10مرات
مديحة: حرم عليك خليت كسي نفق
انا: اعمل ايه انتي أول وحده
هي كانت هطير من الفرحة
مديحة: عمر عمك ما كمل معيا ربع ساعة أنت صدمتني بشكل زبك ولسع مش مستوعبة ان كان جوه كسي
أنا: المهم مافيش ندم بعد كده
مديحة بتسامة: لا انا هخلص عليك لاسبوع ده اصلا
أنا: هفشخك يروحي
فعلاً فضلت بنيك فيها لمدة أسبوع كامل ومافيش اي رد فعلا منها
اخر يوم في الاسبوع
مديحة: صباح الخير ياقلبي
انا: صباح الورد ياروحي
مديحة: هروح أجهز الفطار
أنا: وانا هقوم اتمرن وانزل اجري شويه
وفعلا نزلت أجري بس التفكير كان شغلني جامد فضلت اجري ساعتين
بس رجعت البيت لقيت أهلي كلهم رجعو من السفر سلمت عليهم ودخلت افطر
في روسيا في المخباة بتع شان
شان: جوناس
جوناس: امر مولاي
شان: عوزك تراقب بيت سمير عوز أعرف كل حاجه عن بيت سمير واعرف كل حاجه عنهم
جوناس : امر مولاي
بعد ساعة رجع جوناس
جوناس: مولاي
شأن: قول
جوناس: لا أبناء سعد وعماد وعادل
شغالين في التجارة
سعد مع بنتين في كلية تجارة
وعماد ابن وحيد في كلية علوم في اسكندريه وغلبان جدا وطيب وجسمها طبيعي جدا
وعادل مش بيخلف
مافيش افراد تانى
««(انت هتقولي وماقلش لي علي كريشنا هقولك بعدين ?»)
شأن: متعصب أمال هو فين فين هو فيييييييين بصوت عالي فشخ
في مكان في المانيا «($&)»
كأن موجود جوناس ومعا شخص ((غامض))
جوناس: أمر مولاي عملت كل حاجه طلبتها مني
الشخص الغامض ««: بيضحك
جوناس: وكان متعصب جدا وما عرفش اي حاجه عن كريشنا نهائي
الشخص الغامض: بيضحك بلع الفخ الغبيّ
جوناس: بس هو ناوي علي شر جامد ودي نصيبه
الشخص الغامض: تقصد اي
جوناس: هو قال إن هيروح هيقتل ««~~♕
هنا خلص الجزء التامن اللقاء في القادم ??
الجزء التاسع
من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا
????????????????
????????????????
شكرا جدا الناس بتقول كلمه حلوه ليا وتفرحني ??
????????????????
مقالة رائعة .. ??
■■ الكلام .... متى وكيف وامتى !!!!!!!!!!!
☆☆مش كل الكلام يتقال
- كم الكلام اللي بيكون جوه قلوبنا .... مهول
مشاعر وافكار بتظهر كل دقيقة
****** بس احنا اللي بنختار نقول اية
و ايه اللي لازم يفضل جوانا *******
▪︎ في كلام ..... ميخصش غيرنا
حوار شخصي صرف
وده اللي لازم يفضل في طي الكتمان
- حوارنا عن نفسنا
- وتعاملنا مع الاخرين
- وتعاملهم معنا
- احلامنا ومستقبلنا
- خطاطنا وطريقة حياتنا
▪︎ وكلام تاني ..... مجرد افكار
تحمل الصواب او الخطأ
وغالبا ده بيكون نتيجه لتعامل الناس معانا
قد يكون احساسنا صح
ولكن مش لاي حد
- الكلام ده ممكن نشارك به
ولكن اختار من تشارك اولا
▪︎ وكلام ..... لازم يتقال
- تعبيرنا عن محبتنا واهتمامنا .. باللي بنحبهم
- كلمات الشكر والامتنان
- المدح والتشجيع
((((( احنا اللي بنختار نقول ايه
ونقوله لمين
وامتي ينفع يتقال ))))))
●● جربت
يكون جواك كلام كتير او لوم لحد
لو انتظرت فتره قبل ما تقوله
هتدرك انك مش محتاج تقوله
خلاص هديت
اديت لنفسك فرصه تهدأ
ادركت ان الموضوع مش بالحجم اللي انت تخيلته
¤¤¤ مشكله ناس كتير الايام ده ¤¤¤
- انها بتتكلم ....
قبل ما تفكر
- بتخسر ناس ....
باسلوبها
- وترجع تسأل ليه الناس ....
بتبعد
☆☆☆ قالوا زمان ......
لسانك حصانك
ان صنته صانك
وان خنته خانك
امسك لجام حصانك كويس
وقتها انت اكتر واحد هتكسب
????????????????
(((«««~البدية ~»»»)))
في مكان في المانيا «($&)»
كأن موجود جوناس ومعا شخص ((غامض))
جوناس: أمر مولاي عملت كل حاجه طلبتها مني
الشخص الغامض ««: بيضحك
جوناس: وكان متعصب جدا وما عرفش اي حاجه عن كريشنا نهائي
الشخص الغامض: بيضحك بلع الفخ الغبيّ
جوناس: بس هو ناوي علي شر جامد ودي نصيبه
الشخص الغامض: تقصد اي
جوناس: هو قال إن هيروح يقتل عائلة سمير بعد اسبوع وهيدمر القلعة في جبل الطير هو حاليا الجيش وصل معانا 60م فيهم 15م من جيش الظلام وبعد شهر هيعلن الحرب علي القلعة والبيت الكبير
الشخص الغامض «»: انت بتقول جيش الظلام
جوناس: نعم شان طلب منهم دعم ارسلو 15م
الشخص الغامض بصدمه وتوتر»»: الحرب دي هتكون دمار
جوناس: شأن خلاص أعلن الحرب وبدا في تجهيز الجيش
الشخص الغامض:لزم أنت تسيب (((&♡♕)))
في الحرب دي مفهوم
جوناس: أمر مولاي
الشخص الغامض: . روح أنت وماتخليش شان يحس بيك مفهوم
جوناس: امرك
عند تار قاعد مع الشخص الغامض» ٪
الشخص الغامض: لزم كريشنا يطلع من مصر بسرع وقت
تار: اشمعنا هو لسع راجع مصر من اسبوع
الشخص الغامض : شان هيعلن الحرب علي القلعة وهيدمر عائلة سمير كلها
تار : اي المشكلة في كده ما الجيش في القلعة كافيل بيهم انت ما شفوتش في آخر حرب حصل اي
الشخص الغامض: اخر حرب كانت خطة شان كده عشان يقتل سمير وهو ما كانش موجود في الحرب دي لكن المرة دي هيكون موجود وكمان هيشارك معاه جيش الظلام بعددد قليل 15م
تار مصدوم وخايف: جيش الظلام!!!!! و15م عدد قليل
الشخص الغامض: لزم يكون الجيش جاهز ومعهم أسلحه الوحوش الاسطورية مفهوم الحرب بعد شهر أو ممكن اكتر كون علي استعداد كامل ياتار لزم شان يموت في الحرب دي وبسرع وقت لزم سيف الخلود يكون معانا دي فرصه كويسه وأنت هتشارك في الحرب وهتكون القائد والمسوال قدامي
تار مصدوم: طيب قتل شان صعب في وجود جوناس
الشخص الغامض بيضحك: ماتقلقش من جوناس
تار: قصدك ايه؟
الشخص الغامض: جوناس شغال لي حسابي
تار مصدوم وفرحان في نفس الوقت
تار: ازي يعني جوناس عليها العنه شان ازي خضع ليك
الشخص الغامض بفخر: اسمع
(نروح فلاش باك)
علي السان الشخص الغامض
كنت عارف إن شان هيروح لي جيش الظلام بعد قتل سمير عشان يطلب الجيش يساعده في أعلن الحرب ع ((«♕»)
وكمان كنت عارف ان جيش الظلام عارف ان الوريث ظهر عشان كده هيرفض يساعد شان
وهم هيستغلو شان عشان يقتل الوريث وبعدين يقتلو شان ويسحبو منها ((«السيف»»))
وبكد جيش الظلام هيقدر يطلع العالم ويظهر من تانى ويدمر ويدنس العالم بوسخته القذرة معندهمش رحمة
كان لزم اروح لي جوناس عشان يكون في صفي
ظهرت عند جوناس بعد خروج شان عند جوناس ظهرت فاجاة
جوناس بصدمه وخوف: انت مين وعوز اي
أنا: ان مصيرك يا جوناس انا الوعد
جوناس بصدمه: انت بتكلم عليا اي مش فاهم
انا: انا جاي احقللك الوعد اللي قطعتو عليك من 1500سنه
جوناس بصدمه: انت ال ((«♕»)
انا بضحك: جاهز عشان تكون خاضع ليا وتكون مع الخير
جوناس بضعف: جاهز ارجوك انا تعبت من العنة دي
انا رحت عامل((♡♕♡)) علي جوناس خلال دقايق كان بيتنفض بعد ساعة كأن جوناس رجع شخص عادي وطبيعي
جوناس: شكرا ليك مولاي عبدك هيكون تحت طوعك ديمان
أنا: شان بعد ما هيرجع من عند جيش الظلام
هيطلب منك انك تراقب عائلة سمير هتعمل كده وتبان طبيعي جدا معا ولكن في شخص اسمها كريشنا مش عوز شان يعرف عنها اي حاجه مفهوم
جوناس تحت أمر مولاي العظيم
((نرجع من ?فلاش باك))
تار قاعد مصدوم ومش فاهم حاجه نهائي بس فرحان
تار: كده شان هيموت بسهوله
الشخص الغامض: موت شان مش سهل عشان شان محارب من قرون وكان ملك في الماضي اوعه تستهون بشأن المهم تروح انت تستقر في القلعة في انجلتر اول ما ابعتلك اشارة تكون جاهز وكريشنا يكون في القلعة في انجلترا ومعها فارس مفهوم
تار: بسس فارس اهم محارب في الفريق
الشخص الغامض: هبعتلك 2محاربين من عندي نفس قوت فارس ويمكن اقوه كمان
تار: أمرك يا مولاي
الشخص الغامض: كريشنا بيعمل تصرفات ممكن تكشفها يا تار لزم تتكلم معها وتفهمها اللي بيعملها خطر علي حياتها في الوقت الحالي
تار مصدوم: هو كريشنا بيعمل ايه
الشخص الغامض:««♕♡&$»» قال علي حوار البنت ال انقذتها من السقوط والناس برضو ال انقذتها من الحريق
تار مصدوم: حاضر هتكلم معا
مشي تار وفضل الشخص الغامض بيفكر
نرجع عندي أنا
كنت قاعد شغال علي المشروع بتاعي
وفاجاة ظهر شريط أخضر علي شاشة الجهاز مكتوب
((المركبة علي وصول كون مستعد))
كنت مصدوم جدا عشان انا علي بعد خطوة من حلم الطفولة
بعد الحظات اشارة ظهرت تاني
««كون علي استعداد بعد لحظات»»
وفعلا بعد لحظات حسيت بي قوة جبارة بتسحبني وفاجاة بصدمه كبيرة لقيت نفسي موجود في صحرا وفي مركبه شكلها مدور وفي منها نور شديد طالع لدرجة ما كنتش قادر افتح عيني وبعد لحظات خرج من المركبة شخص عريان وكل جسمها وضح وكان في جسمها سلسلة خضره وفيها دويره وطلع منها نور جامد
والمركبة بعد لحظات اختفت انا ما كنتش فاهم حاجه نهائي بس مصدوم من شكل الشخص ده جسمها طبيعي جدا وشكلو إنسان طبيعي جدا بس مميز بشاره في صدره لوانها اخضر وجسمها صغير جدا
إنا: أنت مين انت إنسان!!!
الشخص: كلام بصوت جميل انا لست انسان انا عميل فضائي انا موجود هنا من أجل مساعدتك
انا بصدمة: انت ازي عريان كده
الشخص: لا يوجد هدوم لنا في الفضاء نحنا لن شكل موحد لكن بوجودي هنا لا يمكنني تفعيل هذا الخصية لي ذلك انا بهذا الشكل لكن لا تقلق
رح حط ايدها على صدره وقال كلام مش مفهوم اصلا
وفاجاة كأن جسمها بيتحول علي شكل انسان كامل وبهدوم كاملة علي جسمها وبقي في نفس طولي وشكل انسان كان البس كأن بدلة سوده كاملة ب الجزمة بتعتها وكرافتة
كمان وشكلها شيك هو شكلو بقي حلوة جدا وجسمها مظبوط جدا يعني مش هتعرف اذا ده انسان او كائن فضائي
الشخص: انا هكون حارسك الشخصي من نهارده
انا: انت اسمك اي
الشخص: أنا ماليش اسم نحنا في الفضاء ليس لنا اسماء
انا بفكر اسميها اي وبعد تفكير جمعت اسم حلو وكويس
أنا: انت اسمك من نهارده بويا
بويا: عمل علامة علي صدره وقال بويا بشكل مستمر بعد لحظات ظهر علامة خضره مكان ايدها وقال
بويا: اسم مقبول
انا مش فاهم حاجه خالص بس قولت هشوف اخرتها اي وكنت مبسوط اوي عشان اخير حلمي بعد سهر وتعب اتحقق
أنا بفكر هخليها ينام فين فين فاجاة هو ااتكلم فاجاة
بويا: هنام في القلعة الموجودة في جبل الطير الشرقي
خخخ احا اي ده هو عرف ازي بفكر في اي
إنا: انت بتقرأ افكاري ولا اي
بويا: نعم انا بقراءة الافكار
أنا: عوزك تكون طبيعي حول انك تستخدم لغة لانسان العادي تمام
بويا: حاضر
وعمل نفس الحوار ال عملو لم قلت اسمو وقال انسان طبيعي معاملة طبيعي كلام طبيعي لغة البشر العادي
ونفس ال حصل بعد لحظات اشارة أخضر هو قال
بويا: تم القبول أنا حاليا جاهز
أنا: يلا بينا بس هنمشي ازي الجو ليل كحل ياعم
بويا: هنروح فين
انا: نروح القلعة عشان اجهزلك مكان تنام فيها
بويا: تمام كون جاهز
فاجاة مسك ايدي ومسك العلامة الموجودة في السلسلة وقال كلام مش مفهوم وطلع منها نور جامد اوى ماكنتش قادر افتح عيني اول ما فتحت عيني لقيت نفسي في القلعة كنت مصدوم وهتجنن هو حصل اي انا لسع غمضت عيني وفتحت من تاني
انا: انت عملت اي ازي كده
بويا: انا استخدمت اشارة التنقل
أنا: مصدوم طيب تعال معيا روحت دخلت القلعة لقيت فارس في وشي
فارس مصدوم: انت بتعمل ايه هنا ومين ال معك ده
انا: اهد هفهمك كل حاجه بس عوز غرافة فاضيه
فارس مش فاهم حاجه بس قال ماشي
بس حسيت في حاجة في دماغي بتقول
انا مش بنام احنا الفضائين مش بنام ولا ناكل ولا نشرب بنعيش بطاقة انا لزم اكون في الضوء بنهار
احا أنا كنت مصدوم هو ازي قدر يتوصل معيا
أنا : فارس هو في مكان فوق القلعة صح
فارس: صح في مكان بس فيها غرافة وحده والباقي ممر سطوح
أنا: تمام اوي انا عوز الغرافة دي وهفهمك كل حاجه بعدين
فارس: تعالي معيا
طلعت مع فارس انا وبويا وصلت الغرافة ودخل بويا وأنا وفارس نزلنا تحت
فارس: أنت اتجننت مين ده ولي جايبه معك
انا: اهده هفهمك كل حاجه
ونارمين جات علي صوت الزعيق بتع فارس
نرمين: في اي
فارس: الباشا جايب وحد غريب يسكن هنا
انا بزعيق: اهدا ياعم واسمع *** امي
نرمين: اهد نفهم
انا: انتو عارفين اني كنت شغال علي مشروع استعد مركبه فضائية صح
نرمين: صح
انا: كنت شغال علي الجهاز وفاجاة ««~~~♡♕꧁&꧂$»»
حكيت ليهم كل حاجه
هم مصدومين
وأنا ياعم فارس انا وقف معك بنتكلم قدر يتوصل معيا عن طريق دماغي ومش عارف ازي وقال انهم مش بينامو ولزم في نهار يكون في الضوء وبليل عادي في اي مكان عشان كده طلبت منك مكان فوق القلعة فهمت
فارس بصدمة: وانت هتعامل مع ازي ده انا مش فاهم
أنا: ياعم انا مش عارف بس هو قال ان هيكون معيا ديمان فهمت
فارس مصدوم
نرمين: دي حاجه كويسه يا كريشنا انت مش محتاج حاجه غير انك تدربها يتعامل مع النااس ازي
أنا: هسيبها فوق فتره لحد معرف هعمل معا اي
كلهم تمام
انا: انا عوز ارجع بيتي مش معايا العربية
فارس: اطلع فوق وطلب منها يرجعك
إنا: فكره حلوه
فعلا طلعت عند بويا
أنا: بويا انا عوز ارجع البيت في غرافة نومي بتحديد
بويا: اوك فعلاً عمل نفس الحركة وانا ماستحملتش النور وغمضت عيني وفتحت كنت نايم علي السرير وأنا مصدوم
انا مش عارف اي بيحصلي وحور الكائن ده اي مشعارف هتعامل معا ازي مش عارف خير ولا شر ولا عارف حاجه خالص رحت نمت فاجاة بس حلمت حلم مع شخص
الحلم
كنت قاعد في مكان كبير جدا وحوليا كتب كتيره فشخ وفي شخصين قعدين قدامي شكلهم ابيض وشعرهم ابيض وطويل فشخ وشكل سنههم كبيرةجدا من شكلهم((اكيد انتو عارفينهم))
اانا: انا هنا بعمل اي وانتو مين
شخص: أنت لسع مش فاهم حاجه
شخص تاني: انت لي بتحول تهرب من المسوالية
أنا: انا فعلاً مش فاهم حاجه واي مسوالية تقصد
شخص 1:لزم تكون عارف أنت مين وانت اي وتكون وثق في نفسك لزم تعرف انت ابن مين
أنا: انا ابن عادل سمير الشويحي
شخص 2:مش مهم انت أبن مين مهم أنت عارف اصلك اي
شخص1:القوة هي القدرة على تحمل الأشياء بهدوء
اشياء مثل الظلم، سوء الحظ، الحزن ؛القوة
شخص 2:إياك وكسر الخواطر .. فإنها ليست عظاماً تجبر بل أرواح تقهر
شخص 1:كُن عادلًا قبل أن تكون كريمًا
شخص 2:لا توجد خسارة في الحياة ..
كل مافي الأمر بأن هُناك درس جديد
كان عليك أن تتعلمه .
شخص1: نصيحة غالية ..عندما تكون شخص ظالم ..
سوف ينساك الذين كانوا يرقصون من حولك .. وسوف يبقى فقط إنسان واحد يذكرك للأبد ..
هو ذلك الإنسان الذي آذيته (( حياته )) ..
لذلك إحذر :
أن تُؤذي أحداً وأنت في (( منصبك )) ..... !!
طلعت من الحلم وأنا مصدوم وخايف ومتوتر جامد لقيت نفسي مرعوب ومش فاهم هو يقصد اي بمنصب ويقصد اي بي انت ابن مين واصلك مين انا مش عارف حاجه انا تعبت كنت مخنوق ومبضون علي لا آخر
في القلعة عند سيد وتار والفريق في مكتب القلعة في مصر
تار: انتو عارفين انتو هنا ليا
سيد: لا مش فاهميني لي هنا واشمعنا هنا بذات
تار: هتفهم كل حاجه في واقتها
تار: فارس ونرمين بس يفضلو هنا والباقي يستنا برا المكتب
كلهم طلعو فاضل فارس ونرمين بس!!!
تار بيلف حوالين فارس ونرمين وسيد وبيضحك
فاجاة رح ضربهم هم التالته في وقت واحد
ضربه موت بصراحه لدرجه انهم فقدو الوعي
رح عمل عليهم كورة من التلج ورمها عليهم بسرعة كبيرة
وبعد دقايق فاقو كلهم وبيتوجعو جامد
سيد بيتوجع: أنت بتعمل كده ليه حرم عليك مش حاسس بجسمي
فارس: هو اي ال حصل احنا مش فاهميني حاجه
تار: مين مسوال من كريشنا
سيد: نرمين وفارس
تار: ومفروض يكونو بيراقبو كريشنا صح
سيد: صح
تار: طيب انتو اكيد عارفين الشخص المقنع ال ظهر مرتين
فارس عارف هو مين وونرمين عارفه هو مين برضو
سيد: لا ماحدش لسه يعرف هو مين الحكومه نفسها مش عارفه هو مين وعملت مبلغ خيالي وبرضو رفض يظهر نفسها
تار: بس فارس وو نرمين عارفين هو مين
فارس ونرمين حطين راسهم في لارض وساكتين
سيد : الكلام ده بجد يافارڛ انت ونرمين
فارس: صح
سيد بعصبية: ولم سالتك علي الشخص ده قولت انك ما تعرفوش ليه اديني سبب وحد مقنع
تار: الشخص ده يا سيد كريشنا وكمان فارس بيساعدها في كده وكمان فارس ونرمين عايشين في العسل مع بعض وسيبين كريشنا من غير حماية ولا مراقبة
سيد بعصبية: هو كلام ده صح
نرمين: صح بس فارس قال ان كريشنا مستحيل يكشف نفسها هو بيساعد عشان يعمل خيراً
تار: كريشنا حياتها في خطر كبير
فارس: الشخص اللي الفضائية ظهر
تار مصدوم: بجد ظهر؟
نرمين: فارس بيقول الحقيقه وهو موجود فوق كمان
تار: كده كريشنا هيبقا مع قوة كبيرة
سيد: وغير كده الفضائية ظهر في وقت بدري جدا المفروض يظهر بعد ما كريشنا يكون في قوة شان
تار: كده في حاجه غلط هو حصل اي في تدريبات كريشنا
فارس: حصل ((&&$&)) قال كل حاجه حصلت معيا في تدريبات
تار: لزم كريشنا يدخل التدريب التاني بسرع وقت
فارس: اومرك
تار: نرمين
نرمين: نعم
تار: عوز الجيش يكون جاهز خلال ساعة مفهوم
نرمين : تحت امرك
تار: خدي فارس وباقي الفريق وانزلو الساحة بسرع وقت
فارس ونرمين: تحت امرك
مشي فارس ونرمين فضل سيد وتار
تار: سيد عوزك تروح انجلترا وتكون مركز جدا مع جيش الظلام عشان هو بدا يتحرك وده مش كويس عشان كريشنا مفهوم
سيد: تحت امرك بعد اذنك
عند تار اختفي وظهر في المانيا عند الشخص اللي غامض
تار: اهلا مولاي
الشخص اللي غامض: حصل ايه
تار: كل حاجه تمام بس في حاجه حصلت
الشخص اللي غامض: حصل ايه
تار: الشخص اللي الفضائية ظهر عند كريشنا ومع من يومين
الشخص اللي غامض قام مفزوع
الشخص اللي غامض: انت عارف ده معانا اي
تار: إن كريشنا حاليا في قوة شأن او اكتر بس هو بيخفي نفسها وده مش كويس خالص
الشخص الغامض: عوزك تروح عند كريشنا وحول تجرب انك تقرا أفكاره
تار: أمر مولاي بعد اذنك
عند الفريق كان في الساحة و فاجاة ظهر تار
تار: الكل جاهز
الكل: جاهزين
تار: انتو طبعا عارفين شان كويس
فارس: طبعا عارفين كل حاجه عنها
تار: شان اعلن الحرب علي القلعة
الظل: واي فيها يعني هنفشخهم
نرمين: اخر مره فارس ونسرين دمروهم في لمحة البصر
تار: المرة دي غير كل مره المره دي شأن هيشارك في الحرب دي
الكل مصدوم:
فارس: كده الحرب دي هتكون دمار
تار: الأسف أنت مش هتكون موجود في الحرب دي
فارس: أمال هكون موجود فين
تار: مع كريشنا في انجلترا
فارس: أمرك
الظل: كده انت قسمت خط الهجوم نصين
قاتل الشاطين: أنت كده قتلت فرقة المشاة المفروض انها فرقة الموت
نسرين: كلامهم صح انا وحدي مش هكون قادره علي مواجهة هجوم شأن
نرمين ذكية جدا: طيب ممكن نسكت ونسمع
تار: هي الوحيدة ال تقريبا بتفكر قبل ماتتكلم مش زيكم المهم فرقة الرماة هيقودها ((نرمين نسرين الظل))
فرقة الفرسان هيقودها ((المخادع وقاتل الشياطين))
الكل مصدوم
نرمين ذكية برضو: والمشاة بقا
تار بيضحك: ذكية جدا يانرمين فرقة المشاة المفروض انها اقوي فرقة صح
الكل : صح
تار: فرقة المشاة الهيقودها (( جيسون
الكل مصدوم وفاتح بقه
نرمين بصدمه: كمل
تار : و هارلي كوين
نرمين بصدمه كبيره: هارلي!!!!
تار: وانا هقود الحرب دي بنفسي!!
الكل مصدوم وفاتح بقهه
فارس: انت عارف بتقول ايه!!!
الظل: انت هتعمل دمار انت متخيل قوتهم عاملها ازيي!! المخادع: أنت كده هتعلن حرب عالمية انت عارف كويس بتتكلم علي مين!!!
نسرين: هو انا سمعتها ده حقيقي!! ولا حلم؟!!
قاتل الشياطين: ضربها علي قافه حقيقي يروحي
نرمين: احنا اخرن نسمع عن اسطورتهم بس هنشوفهم ونتعامل معهم كمان!!!
تار: طيب هفهمكم شخصيات هارلي كوين و جيسون
اسمعو
(وصف)
جيسون
شكلها صغير جدا وعندها قوة سحر خارقه وبيستعمل
السحر
بيستعمل قدرات
المياة النار العواصف التلج وبيقدر يعمل دمج بينهم بسهوله جدا وخطر جدا علي اي خصم مهاا مااا كان مين!!
((الخلفيه))
هو حارس العنصريين البالغ من العمر 20الف عام
اهتمامه بالغ بالعالم الواقعي ويقضي حياته في هذا العالم باحثا في اعاجيبة وخباياه
ومع مرور الوقت يشغل التوازن المختل في اي معركه قادر علي تحويل الحرب في صلحها ومستعد اللتضحية باي شيء من اجل الملك يكون بسلامها هذا وعد جدها من قرون فاتت ومن ذلك الوقت اللي هذا الوقت محافظ جيسون علي هذا الوعد
هارلي كوين
((وصف))
هارلي كوين
شخص عظيم جدا وكبير جدا 70الف عام عمر هارلي كوين
ومش بيظهر غير في الصعوبات
شخص قوي جدا حلمها يدمر جيش الظلام هو مستعد يقتل من 1لي 100م لوحدها قدرات هارلي كوين
لاختفاة والظهور في اي مكان في لمحة البصر وعندها سرعة لا نهاية وبيتحرك بشكل مستمر
كلمات هارلي كوين المفضلة
(«كلما كان حجم مدفعك أكبر كلما خلصت مشاكلك!!)»)
ولد في مزرعه صغيرة اختار ما نفريد لانضمام الي الجيش في سن مبكراً لدعم اسرته بالدخل المادي وسرعان ما برزت مواهبه خلال المعارك وتم ارساله في مهمه سريه للتسلل الي طاقم قراصنة سيئ السمعة
بعد سنوات عديدة والعديد من التقارير السرية تم القضاة علي القراصنه في النهاية ?لسوء الحظ قتل جميع الضباط الذين ارسلو هارلي كوين ويعرفون هويته الحقيقه في المعركة النهائية ولم يتمكن هارلي كوين من اثبات هويته تعب من محاولاته في اعادة اسمه نقيا كما كان بتجول هارلي كوين في الأرض كجندي مشرد ويتصدي الصائدو والكنوز بمدفعه المتفجر ويعيش بحرية تامة دي حكاية هارلي كوين
الكل مصدوم فشخ
فارس: الحرب دي هتكون النهاية في حيات شان
نرمين: ممكن اسأل سوال
تار: اتفضلي
نرمين: اشمعنا في الحرب دي بذات انت بدأت تدخل في حروب دي واشمعنا الحرب دي ممكن افهم
تار: انتي ذكية جدا يانرمين عشان كده هيبقي ليكي دور كبير في الحرب الجاية انت هتبقي الدعم المحاربين كلهم انتي هيبقي عليكي مجهود كبير جدا
بس أجابه سوالك هي إن انا دخلت الحرب دي انا و هارلي كوين و جيسون عشان الحرب دي هيشارك فيها 15م من جيش الظلام
نرمين مش عارفه تكلم: جيش الظلام!!!!
فارس: جيش الظلام!!!!
الظل مش مستوعب: قول انك بتهزر
تار: الا للاسف دي حقيقة وهم تحالفو ضدنا. مع شان عشان يقتل ويدمر القلعة والبيت الكبير
لكن فاجاة ظهر شخص كبير جدا وقوي جدا وطالع من عيونها نور جامد جدا وطويل جدا وشكلها عجوز جدا والكل اول ما شاف الشخص ده اغمي عليهم كلهم معدا تار ونرمين
????????????????????????????????????????????????
هنا الجزء التاسع وقبل الأخير في السلسلةالأولى خلص اللي اللقاء في الجزا القادم ولاخير في السلسلةلاولي باذن **** ♥
طيب لي نرمين ما غماش عليها زيهم هياا وتار وهيكون مين الشخص ده لو عوز تعرف شجعني بكلمه حلوه زيك ?☝?
الجزء العاشر والأخير
من قصه القوة الخارقة وغموض كريشنا ولاخير في السلسلة الاولي ?☝
شكرا جدا الناس بتشجعني وبتديني حافز على التكملة شكرا من قلبي ❤???
يلا بينا ??
طبعا مثلما قلت سابقاً القصة شبه كان فيها أخطأ
انا غيرت كل حاجه بعد الجزء الخامس وما كنش ينفع احذف وابد من جديد عشان كنت فعل كتبت اكثر من نصفها بالفعل.. بعد تعب وسهر ?
سأغير قليلا طريقة سرد القصة لأجعلها اكثر غموضاً..
بداية القصة لست حماسية للغاية،لكن شيئا ف شيئا سيتم اكتشاف الكثير من الأسرار والخبايا في العائلة الملكية..
انا عملت اول 5 أجزاء تعريف الشخصيات
لكنني لن اضع التعريف كامل الآن.. بسبب ان شخصيات القصة كثيرة نوعا ما.. بل سأضع مع كل جزء الشخصيات التي ظهرت به
القصة خيالية جدا.. بعض الغموض.. اكشن وواثاره وحرب وهذا النوع المفضل لدي مع الغموض ايضا.. وهناك ايضا بعض الرومانسية لكن ليس كثيرا..
لقد كتبت مقدمة به تلخيص بسيط للغاية للقصة عشان السلسلةالاولي كده خلاص اخرها وهبد اكتب السلسلةالتانيه بعدما ما اشوف التفاعل يستهل اني اتعب واكتب واسهر ولا ..?
سأترككم مع المقدمة الآن..
عِنْدَمَا يَظْهَرُ جِيلٌ جَدِيدٌ مِنَ الظَّلَامِ..
يَظْهَرُ مَنْ يَصُدُّ هَذَا الظَّلَامِ بِقُوي مُخْتَلِفَةٍ..
لِحِمَايَةِ الأرْوَاحِ.. للحِفَاظِ عَلَي السَّلَامِ..
لِحِمَايَةِ الْعَالَمِ الضَّوْئِي مِنَ الأخْطَارِ..
خَطْف.. قَتْل.. دَمَار.. وغَيْرِهَا مِنَ الْجَرَائِمِ..
الَّتِي لَنْ يُوقِفْهَا سِوَي شَخْصٌ وَاحِد..
وَهُوَ صَاحِبُ اُسْطُورَة آلَمًلَکْ آلَدٍآيَمً
لَقَد وُضِعَتْ مَسْؤُولِيَّةَ حِمَايَة الْعَالَم البًشُريَ..
عَلَي عَاتِقِ ذِلَکْ آلَشُخِصّ فِي الْعِقْد الثَّانِي مِنْ عُمْرِهَا..!
فَقَدَ عَائِلَتهَا.. فَقَدَ آسِرتٌهّآ وٌحًنِنِهّمً
سِيَتٌحَمَّلْ الْكَثِير.. وَسَتُقَابِلْهَا مَخَاطِرْ اكْبَر..
مَنْ سَيَقِفْ فِي صَفِهَا..؟! وَمَنْ ضِدَّهَا..؟!
مَنْ هُو الْعَدُو..؟! وَمَنْ هُو الْحَبِيبْ..؟!
أفْكَارٌ لا نِهَايَةَ لَهَا.. فِي سَبِيلِ الْوصُولِ..
لِنِهَايَةٍ وَاحِدَة.. وَهِي الْقَضَاءُ عَلَي الشَّر..!
مِنَ الصَّعْبِ الْمُوَاجَهَةُ.. وَلَكِنَّ التَّخَفِي لَيْسَ حَلاً..!
أفْكَارٌ بَغِيضَة.. تَرْكٌ وَوِحْدَة..
عُزْلَةٌ بَيْنَ الذِّكْرَيَاتِ الْمُؤْلِمَةِ..
الإِبْتِعَادْ لِحِمَايَةِ مَنْ تُحِبْ..
الْخُطَطْ الْمُلْتَوِيَة.. وَالْمَصِيرُ مَكْتُوبْ..
وَسَيَلْعَبُ الْقَدَرُ دَوْرَهُ.. لِجَمْعِ الشَّمْلِ مِنْ جَدِيدْ..
عَائِلَةٌ مُتَفَرِّقَة.. اِنْتِقَام.. وَالأَمْلَاكْ..
الأَمْوَالْ.. الْجَشَع.. وَأَلَمُ الَفُرَاقْ..
خُيُوطٌ مُتَشَابِكَة.. وَأَدِلَةٌ مُتَنَاقِضَة..
الْحُبْ.. الْكُرْه.. الْقَتْل.. الْمَشَاعِر..
مَا لَمٍ يَحْدُث.. وَلَنْ يَحْدُث..
لَكِنَّه الْقَدَرُ يَا سَادَة..
وَسَتَظلُ الأُسْطُورَةُ الْوَحِيِدَة..
هّيَ آسِطِوٌرةّ کْريَشُنِآ آلَ اُسْطُورَة
هِي الْقَادِرَةُ عَلَي إِنْهَاءِ كُلَّ شَيِء..
سَيَنْتَهِي اَمْر الْعَالَمْ البًشُريَ ..
إِنْ فَكَّرَ کْريَشُنِآ بِالإِسْتِسْلَام.. لِنِهَايَتِهَا..!
بس كدا.. ملخص عن البطل بتع قصتنا ياابطال
اتمني تتفاعلوا اكثر.. كلما زاد تفاعلكم كلما انزلت لااجزاء اسرع يا احلي مًنِتٌدٍيَ??☝
البديه ?☝
كان في االجزء السابق
نرمين مش عارفه تكلم: جيش الظلام!!!!
فارس: جيش الظلام!!!!
الظل مش مستوعب: قول انك بتهزر
تار: الا للاسف دي حقيقة وهم تحالفو ضدنا. مع شان عشان يقتل ويدمر القلعة والبيت الكبير
وقت ما كأن الكل مصدوم ومش مستوعب كلام تار
فاجاة ظهر شخص كبير جدا وقوي جدا وطالع من عيونها نور جامد جدا وطويل جدا وشكلها عجوز جدا والكل اول ما شاف الشخص ده اغمي عليهم كلهم معدا تار ونرمين
تار ونرمين انحنو وقالو
مولاي الملك مرحبا بوجودك وسطينا
((الشخص اللي غامض ههو الملك ☝تع عشان معانا مدعكهه تحت ??))
الملك: فوقيهم يانرمين
نرمين: أمر مولاي الملك
نرمين عملت كوره من تلج ورمتهم عليها اول ما وصلت كانت بقيت مياة صافي والكل فاق
نرمين: تم يا مولاي
الملك: قوم منك ليها اقعد
الابطال قامو مش فاهمين حاجه خالص ومتوترين ومصدومين حرفيا من شكل الملك
فارس: انت مين وليا اول ما ظهرت كلنا اغمي علينا
نرمين: ده مولاي الملك يا فارس ملك المملكة العلوية حكم هذا القلعة ومحارب الشر هذا هو الخير ده الحب الحقيقي الخير يافارس ده الملك
تار: ده أعظم ملوك التاريخ يا فارس
بعد ازٍنِکْ يا مولاي عرف نفسك
نرمين: أنت الأن فى حضرة اقوي إمبراطور فى تاريخ البشرية
الملك: أنا الفاتح العادل صاحب المجد
_أنا أعظم حكام مصري على مر التاريخ ???
_أنا أول ملك فى تاريخ البشريه لم يخسر أي معركة أنا من حارب فى ١٧ معركة كبرى ولم أخسر أي معركة
_أنا الإمبراطور الذى قضى حياته فى رفع رايه امبراطورية آلَنِوٌر التى لا تغيب عنها الشمس
_أنا من الذى اتفق علي ملوك ٣٢٠ مملكة آسيوية علي التخلص مني ولكنهم نسوا اني ملك آلَنِوٌر العظيمة
_أنا من هزم ٣٢٠ مملكة وحدي فى معركه آلَمًجّدٍ
_أنا الإمبراطور الذى كان ينحنى له كل ملوك العالم وكانت رسائلهم تبدأ دوماً "بخادمك المطيع" عندما كانت ترسل لي الهدايا من كل ممالك العالم طالبه الرضا
إنه انا الملك العظيم تحتمس
وصف الملك ((هو أحد ملوك الأسرة الثامنة عشرة وإبن الملك (♡♕꧁$꧂$»») الرابع والملك تحتمس تولي الحكم وهو يبلغ ١٢ عام وتولت أمه وصايته ، وحكم لي وقتنا هذا ، تزوج في العام الثاني من حكمه من تي وانجب منهاأبن؛ وحيد وساد في عهده السلام والمباني العظيمة التي ملت البلاد والحب والخير
((شكل الملك تحتمس كبيرجدا في السن وطويل وعريض جدا. وجسمها بيطلع نور من عنيها وعندها تاج ?بيلمع ولبس طقم ملوكي اصفر بيلمع كامل وشكله يرعب بسبب كبر سنه )))
الكل مصدوم جدا وخايف ومرعوب حرفيا مافيش غير تار ونرمين وضعهم طبيعي وكان انهم متعودين على شكلها
نرمين: الملك تحتمس من اقوى الملوك آلَ حكمت في هذا الزمن يا شباب
تار: هو من هزم شأن في الحرب لاخير بينهم من اجل كرسي الملك ومن ذلك الوقت شان مختفي لسع ظاهر في هذا الوقت وهذا الزمن عشان يقتل الملك ويرجع كرسي الملكك له ويرجع الوحشيه والظلم من تاني ويرجع جيش الظلام يحكم العالم ويدنسها من تاني وينهب خير البلاد
نرمين: وشان فكر بقتل سمير هيقدر يقتل الملك ويرجع كرسي الملك تاني لكن هو عرف وجود الوريث من جيش الظلام وعشان كده هو بدا يحاربنا من تاني بس المرة دي اصعب من كل مره انا قدرت أقرأ افكار سيد وعرفت كل حاجه عشان كده كنت متوقعة ظهور الملك في ايه وقت
تار: كلام نرمين صح جدا
تحتمس الملك: الوقت اللي فاضل علي الحرب الجاية قريب جدا شان قرار يمد الحرب دي بعد 20يوم يعني الحرب دي بذات لزم شأن يموت فيها واكيد تار عرفكم لابطال الجديده هارلي كوين وجيسون
الكل لسع مصدوم ومش عارفين يتكلمو بس فارس بدا يركز ويرجع الوقع وقال
فارس: طيب ما انت يامولاي الملك ممكن تنهي الحرب دي في لحظة
تحتمس: انا ما ينفعش ادخل في الحرب دي بذات عشان لو انا دخلت جيش الظلام هيبد يتحرك وانا مش عوز كده مش لزم جيش الظلام يتحرك قبل ما كريشنا يكون مستعد وفي مستوي قوتها عشان يقدر يستوعب كل حاجه هتحصل معا
فارس: ممكن سوال
تحتمس: اسال
فارس: هو كريشنا يبقا ابن مين
تحتمس: مش مهم هتعرف بعدين المهم انك تكون جنبها وما تسمحلهش بتحركات مش هيكون في صلحنا في الوقت ده
فارس: أمر مولاي الملك
تار: انت هتسافر انجلترا بكره يافارس
تحتمس: لا المكان اتغير يا تار
تار: اشمعنا يامولاي
تحتمس: عشان القلعة هناك متراقبة وهنا متراقبة والبيت متراقب وكمان المخباة بتع نرمين متراقب مافيش مكان غير يروح عند السحر
تار: تقصد مروغوث و هاري هويني
تحتمس: بظبت هم لزم يروح هناك هيتعلم حاجات كتيره وهتساعدها علي النمو بشكل سريع جدا
تار: تمام انا عرفت مكانهم هوصلهم هو وفارس ولا هو لوحدو
تحتمس: لا هو لوحدو
تار: أمر مولاي
تحتمس: ركزو على كلامي كويس
الكل مركز مع الملك ومنتبه جدا
تحتمس: التدريب هيبد من بكره هنا ليل ونهار المجموعات هتقسم ك لاتي ااقوي 3اشخاص بترتيب وفي الفرقة بتعتهم مفهوم
الكل مفهوم مولاي
تحتمس: هارلي كوين، وجيسون، وفارس، الفرسان
الظل، قاتل الشياطين نسرين، الرماة
المخادع ونرمين في الدفاع المشاة
انا عملت تٌغُيَر كامل في آلَخطه الهجوم وهي ك لاتي
هقولكم لاوال الفرق بيم الصفوف والمصفوفه ???
1) أفضل المصفوفات فى الهجوم.. ?
2 ) أفضل المصفوفات فى الدفاع ?
أولاً: الهجوم ??? :
المشاه
إن أفضل طريقه لهجوم نوع المشاه هو أن تقوم أولا بوضع الصفوف لامامي ( 10م فرسان +10م رماه ) ثم إختيار المصفوفه الصحيحه التى تجنبك أكثر خسائر و تلحق بالمدافع أكثر الخساير...
** لماذا استخدام الصفوف لاممامي ؟؟
كلنا نعلم أن فتره المعركه مالهاش حدود معينة ، و حين يتم استخدام الصفوف لامامي فيكون الهدف منه هو هو أن يتلقى الفرسان والرماه فقط اكبر ضرر من جدار المدافع والا يتأثر المشاه بأى ضرر.
*- أفضل مصفوفة تستخدمه عند هجوم العدو بفرقه المشاه
1) صفوف الرماه :
تكون مشاتك اخر خط وهى تسبب ضرر كبير للمدافع و تتلاقى أقل خسائر
2) مصفوفه الفرسان :
أيضا فى هذه المصفوفه تكون المشاه فى اخر خط وتسبب تقريبا نفس الضرر..
** تجنب استخدام صفوف الفرسان :
فى صفوف الفرسان تكون المشاه على الأطراف ، ويكون تأثيره فى الضرر ضعيف و الخسائر فى صفوفك كبيره..
كيف تنفذ هجوم ناجح
الكثير في الحروب ربما يفوز و ربما يخسر و لهذا يجب ان تضع خطة تعلم انك ستنتصر 100% ..
- اولا..يجب ان تعلم انا القوات او الجنود..رماة.. مشاة.. فرسان..منجنيق..انه كل عنصر لديه نقطة ضعف على سبيل التوضيح.
-المشاة ضعيف امام الفرسان
-الفرسان ضعاف امام رماة
-و الرماة ضعيف امام المشاة و المنجنيق ضعيف امامهم جميعا قوي الا على الجدار فقط.
عند استطلاعك علي العدو و كان الاستطلاع مثلا جيش العدو 50م رماة انت في هذه الحالة تهجم ب 20م فرسان و 30م مشاة.. و المصفوف يكون علي حسب مصفوف العدو لان يستعمل رماة يعني مصفوف رماة تهاجم انت تستخدم فرسان و مشاة فقط
مفهوم كلامي لحد دلوقتي
الكل مصدوم اول مره يعرفو المعلمومات دي
الكل مفهوم مولاي الملك
تحتمس: وعشان تكسب عدوك سيبها هو يتحرك لاول اول ما عدوك يتحرك هتعرف هو بياهجمك بمصفوفه اي وتعرف نوع الجنود عشان تدافع بمضاد الهجوم
مثلا العدو لو هجم رماة مفرووض احنا نستخدم اي
تار: مفروض نستخدم مصفوف المشاة
تحتمس: تمام لو نوع جنود العدو فرسان هتستخدم انت اي
نرمين: المفروض نستخدم المضاد اللي هو الرماة عشان نقدر نوقع اكبر عدد من قوات العدو في فتره قصيره جدا وبكده نقدر نسيطر علي الامور بشكل طبيعي والفوز يكون حليفنا
تحتمس: دماغك ذكية بشكل مبالغ فيها المهم كلام نرمين صح جدا فهمتو لامور هتمشي ازي
الكل : مفهوم مولاي الملك
تحتمس: كل مجموعة تدرب مع نفسها ومع قواتهم عشان الوضع يبقا في صلحنا لزم نركز ونتوقع الهجوم في اي لحظة مفهوم
الكل: مفهوم مولاي الملك
اتحتمس: انت يا تار هتروح عند كريشنا عشان يجهزا ويروح عند السحرا مفهوم
تار: مفهوم مولاي
تحتمس: يلا كل وحد علي مكانها
وفعلا الكل اختفاء من الساحة بسرعة رهيبه وتار رح عندي
نرجع من العظمه دي عندي ☝
انا كنت صاحي الصبح وبفطر وطالع بي العربية مش عارف ريح فين فاجاة جات في بالي اميرة آخر مره قلتلي بحبك وما فتحتش تلفونها تاني انا لزم اروح عندها البيت هو الحوار صعب عليا بس هحول مش هخسر حاجه
وفعلا ركبت العربية وطلعت عند بيت اميرة ونزلت من العربيه وسط شارع كبير كده كان البيت رابع عمارة الدور التاني فعلا دخلت العماره وطلعت الدور التاني وخبطت علي الباب وفتحت وحدها مش كبيره اوي ولا صغيره تقريبا عندها 40سنه وجسمهم مظبوط جدا ومتناسق المهم
أنا: مساء الخير هو ده بيت اميرة
الست: ايو هو بيت اميرة انت مين بقاا
انا متوتر: انا صديقها من الجامعة وجاي عوزها في كلمتين بحصوص لامتحانات عشان كنت مسافر وهي الوحيده ال نفس تخصصي
الست: دقيقة واحدة هروح اندهالك
انا: تفضلي حضرتك
بعد دقيقه جات اميره وكانت زي القمر بلبس البيت انا ضحكت من حلوتها
أنا: اي الحلاوة والجمال ده انا ماكنتش عارفك يبنتي
جاية مكسوفه اوي وقالت
اميرة: اتلم احسن اقفل الباب في وشك
انا: يهون عليكي برضو حبيبك يتقفل في وشه الباب ياقطهه
اميرة مكسوفه اوي: لا واتلم واسكت وجاي لي وعوز اي انت مش كنت مختفي
انا: طيب تعالي نطلع ونتافهم بره عشان لو الحجه شافتني بعكسك كده مش بعيد ابقا شهيد الحب العاشق المميتت ?
هيا ضحكت جامد تقريبا امها سمعت وجيران كمان ?
اميرة: تعاله اقعد طيب لحد ما أجهز
أنا: لا هنزل استناكي تحت في العربية يا اميرتي
اميرة: غلس عارف اني بتكسف اسكت روح يلا وهحصلك بعد ساعتين كده اكون جهزت
انا مصدوم: ساعتين لي يبنتي انتي زي القمر كده بجد انا عوزك كده اصلا
اميرة: مكسوفه ماشي ياعم البكاش هلبس وهحصلك
فعلاً نزلت العربية بعد تقريبا 20دقيقه كانت جات لبسهه طقم ابن حرم فستان اسود كامل وجاكت اسود وفردهه شعرها كان طويل وشكلو حلو وملامحه باينها طبيعي جدا
انا:صفرت صفرهه جامده وقولت: اوبا اي الجمدان ده يبنتي الناس هتحسدني عليكي و**** انا كده هتغر و**** معيا ملكة جمال ياناس
اميرة كانت مكسوفه جامد وقالت: اتلم يبني هرجع سدقني اسكت
انا: حاضر اهو هسكت بس لزم ادي جمالك حقها يبنتي اركبي يلا
وفعلا ركبت العربية وكانت قعده جنبي ومبسوطه جدا
أنا: تحبي نروح فين عوز مكان علي مزاجك بقا
اميرة: هنروح فين طيب بص ياسيدي ممكن نروح النادي نتمشي علي البحر
انا: موفق يلا
وفعلا طلعت انا وهيا علي البحر وصلت هناك بعد نص ساعه كنت مشغول في عيونها وجمالها ونسيت الطريق اساس
نزلت انا وهي وبدان نتمشي وهي مبسوطه جدا
انا: ممكن اقلك حاجه
أميرة: اممم ماشي
انا: انتي قولتي حاجه اخر مره ممكن تقوليها تاني
اميرة: بطل بقا
انا بضحك: طيب ياستي عارفة
اميرة: اي
انا: انتي بتحبيني قد اي
اميرة: عارف انا بحبك اوى وبطريقه ماتوصفش انت مش عارف غلواتك عندي اي وكنت مبسوطه اوي لم جيت البيت كنت وثقه انك هتجي وعارفه كمان انك بنحبني صح
انا: كلمه بحبك مش حاجه سدقيني انا بحبك بطريقة ماتوصفش اساس وكنت نفسي اكلمك من زمان اصلا بس كنت خايف اخدا الخطوة عشان انا شخص حياتي صعبه جدا وكنت خايف اظلمك معيا مش عارف اعمل ايه
اميرة: انا عمري ما هسيبك انا هبقي سندك ديما هبقي ليك كل حاجه حلوه في حياتك لو الدنيا كلها زعلتك وجات عليك انا عمري ما هكون منهم هكون انا الحاجه اللي وحيدة اللي تسعدك وتفرحك انا مشعوزه اعرف حاجه بس وثقه فيك انت قد اي مسواليه وثقه كمان انك هتبقي اقوي في كل صدمه او مخاطره هتقبلك انت طيب اوي وقلبك حنين عشان كده اكيد هتكون قد اي حاجه
أنا: كلامك حلو علي فكره وحاسس ان عقلك اكبر من سنك اصلا كلامك بيريحني جدا
أميرة: هوعدك هكون كده ديمان معاك علي الحلوة والمره
فاجاة واحنا بنتكلم شوفت مجموعة كبيرة جدا من شباب معهم عصيان ومعهم موتسكلات جاين علينا ومعهم الود اللي انا ضربتها في الجامعة لم كأن بيعاكس اميرة
اميرة خايفة: بلاش تدخل معهم في قتال تعالي نمشي
انا كنت خايف علي اميرة جدا هم مش هيخدو في ايدي حاجه بس خايف علي اميرة بس فاجاة
سمعت صوت في دماغي بيقول
الصوت: انت في خطر انت في خطر محتاج مساعده
انا: انت مين ياعم
الصوت: انا بويا العميل الفضائي
انا فرحت: اشطا ياعم بويا ياريت تيجي تخلص الحوار ده عشان مش هينفع ادخل انا
بويا: لحظه هكون عندك
فعلاً بعد لحظة كان بويا ظهر وره مني وقال
بويا: تحب اي نوع قتال
اميرة: مين الشخص ده
انا: اهدي هفهمك كل حاجه بعدين
انا: بويا عوز نوع قتال عادي يعني من غير موت تكسير اعضام بس مفهوم
بويا: امرك
فعلاً بويا فضل وقف جنبي لحد ما وصلو
الشخص: انت مفكر نفسك المره دي هتهرب بيضحك المرة دي هعلم عليك و
قبل ما يكمل كلامها كان بويا مسكه من درعه وكسر درعتها لاتنين بسرعه كبيره وبعدين مسكها رمها علي حيطه نزل مدمر
الباقي جاي يجري علي بويا
بويا بسرعة رهيبه كان بيكسر اجسمهم بسهوله جدا وكان ال يكسر جسمها يرميها دخل ما بصش وره غير لم كان خلص علي كل الموجودين وبصلي وضحك
انا واميرة مصدومين
اميرة: اي ده مين ده
انا: اهدي هفهمك كل حاجه
انا'": بويا ارجع مكانك هحصلك بعد ساعة
بويا: امرك واختفي بسرعة رهيبه
اميرة خايفة: مين ده فهمني بعصبية
انا اهدي هفهمك: بصي فكره مشروع المركبة الفضائية بتاعي
اميرة: ايو عارفها
انا: طيب بصي يستي حصل «» حكيت معها كل حاجه جصلت معيا في مشروع المركبة الفضائية بس
اميرة: فرحانه جدا: هو عرف منين انك في خطر
انا: هو تقريباً بيقدر يتوصل معيا علي طريق دماغي ودي حاجه انا مش مستوعبها اصلا
اميرة: دي حاجه كويسه جدا أنا مبسوطه اوي
وفعلا كانت مبسوطه جدا عشان حلمي تحقق
انا: يلا يقلبي هروحك عشان معيا مشوار كده
اميرة: يلا ياحبيبي
وفعلا ركبت العربية وطلعت وصلتها البيت اول مره احضنها تقريبا فضلت شويه حلوين حضنها وهي كان مكسوفه بس هي بتحبني اوي عشان كده هحول ابعدها عن اي ماشكل
انا: مش عوز أطلع من حضنك بس لزم امشي هحول اجيلك في وقت تاني وهجيب أهلي معيا وهجي اتقدملك
اميرة: فرحانه اوي مستنيك ياحبيبي
وفعلا نزلتها وطلعت علي القلعه بسرعه كبيره بالعربية وصلت ودخلت وطلعت علي بويا علي طول
أنا: بويا ممكن تجي نتكلم دلوقتي
بويا: انا بقدر اتوصل مع خلايه مخك عن طريقة إصدار اشارة حطيتها في دماغك اول ما شوفتك ولاشارة دي بتديني توصل مع خلايه مخك وعقلك بشكل كويس لم تكون في خطر بتديني أشارة وفي حاجه كمان انا ممكن ادخل جسمك واقدر اتوصل معك ديما واكون متوصل معك وكل قدراتي هتقدر تستخدمها بسهواله بس انت لست مستعد جسمك لا يستوعب الطاقة بتعتي لزمك شغل علي جسمك كامل عشان نقدرنعمل دمج كامل
انا: اولآ انت ازي عرفت انا جاي عشان اي
ثانيا لو عملت دمج معك هستخدم كل قدراتك صح
بويا: اول شوفتك قراءته افكارك
بفعل ستحصل علي جميع قدراتي ويمكنك استخدمها لكن لا يمكنك فك هذا الدمج عشان انا هنقلك الطاقة كامله وانا هرجع الفضاء من تانى
انا بفكر:؛!!!!
انا: طيب سيب الموضوع ده بعدين
بويا: امرك
أنا نزلت تحت بصدفه لقيت في وشي تار وفارس ونرمين ولقيت كل الجنود مترتبها بطريقة مرعبه والابطال متوزعها بشكل مخيف وكان في اتنين شكلهم جداد بس مرعبين جدا وباين انهم كبار في السن
انا: اهلا تار باشا ونا اقول القلعه منورها لي ومتنظمها كده
تار: كويس إنك هنا كنت لسع هبعتلك فارس
انا: امرني انت ليك جميل عليا
تار: مافيش أمر انت زي ابني المهم جهز نفسك عشان هتروح مكان كويس هتدرب فيها هناك
انا قلت اسمع كلامهم عشان كلامهم ديما بيقويني
أنا: هكون جاهز بس مين اللي هناك دول جداد صح
تار: صح اللي هناك ده اسمها جيسون
واللي مع فارس ده اسمها هارلي كوين
انا: اممم شكلهم قوي جدا
تار: دول اقوي مني انا شخصيا هم اللي هيمسكو تدريبك بعد كده
انا: اوبا انت كده بتهزر
احنا وبنتكلم كانو هم جاين علينا ومعهم فارس ونرمين
فارس: اخويا اللي واحشني اقسم ب**** وحضني
نرمين: عامل ايه يا كريشنا
أنا: تمام ياست البنات
جيسون: أهلا وسهلا كريشنا
هارلي كوين: اهلا بيك كريشنا
فارس: اكيد تار عرفك عليهم
انا: فعلا تار عمل كده أهلا وسهلا بحضرتكم ليا الشرف اكون موجود معكم
جيسون: احنا لينا الشرف نكون معك
تار: يلا ياكريشنا ارجع للبيت وجهز نفسك بعد يومين
أنا: بعد ازنكم
وفعلا ركبت العربية وطلعت علي البيت
عند تار في قلعه
تار: اي رايكم في شخصيه كريشنا
جيسون : شخصيه قوية وكلها غموض
««هارلي كوين هنختصر لاسم بي هارلي»»
هارلي: تقريبا كده كريشنا قوي بس هو مش عوز يبين اي نوع قوه بس لم يجي تحت ايدي هغصبها علي كده
جيسون: هيبقي ليها مستقبل عظيم اظن كده هيبقي اقوي من&♡♕ في يوم من الايام
هارلي: معك حق شخص ذكي جدا صعب تفهم هو بيعمل اي
جيسون: بعد الحرب هنتعامل معا
تار: تحليل منطقي ومطمن جدا ياابطال
هارلي: يلا بينا علي التدريبات
الكل يلا
عندي انا وصلت البيت وقبلت ابويا
ابويا: حمد**** على السلامة ياباشا كنت فين
انا: عم ناس و**** العظيم وحشني يحج اي اخبارك طمني عليك
ابويا بيضحك: بتاكل بعقلي حلاوه يلا
انا: عيب عليك ياحج انا بتع كده انت عارف انك في الحته الشمال
ابويا بيضربني علي قفاية: انا برضو ولا هيا
انا: انت وهي مش هتفرق انت وامي وحد يحج
ابويا: مقصدش امك اقصد اميرة هانم
انا: انت عرفت ازي
ابويا: رنيت علي حسام صحبك فكراتك معها لكن انت طلعت مش معها وقعتو في الكلام وقال كل حاجه
انا: ابن المره الوسخهه ده لم اشوفو هنيكوو
ابويا ضربني تاني وشوفت امي طلعت اجري عندها
انا: ماتشوفي جوزك ياست الكل يرضيكي يضرب ابنك الوحيد
أمي: انت بتضرب نور عيني لي
ابويا: اسالي ابنك كان فين ومع مين
امي: كنت فين يا حبيب امك
انا: ايو جاي يامرت عمي اهو جاي وطلعت اجري ومافيش حد ندها عليا اصلا ?وقعدو يضحكو عليا
ابويا: ابنك بيحب بنت المحامي جمال عبد الماضي
امي: مش ده محامي عائلة الشريفي
ابويا: صح وعشان هم اعدانا هيكون صعب لامر يتم بسهوله وغير كده ابنك ضرب ابن العيلة دي الصغير سعيد في الكلية عشان كان بيديق البنت دي
والمحامي شاطر جدا ومسمع والشريفي هم خصم قوي جدا لينا يعني لو سعيد سكت علي ايهانه نفسها ابوها مش هيستسلم انا لزم اعرف سيد بسرعه عشان يلاقي حل
امي: ماتقلقش علي كريشنا هو عارف بيعمل اي كويس
ابويا: خير انشاء **** المهم هطلع علي القلعة في جبل الطير نهارده
امي: تمام
نرجع عندي كنت طالع لقيت مرات عمي بتشدني علي غرافتها بسرعه خطفتني بوسه وانا دمجت معها بشكل جامد عشان كانت وحشني
مديحه: وحشني اوي اوي
انا: انا بس اللي وحشك يالبوه
مديحه: انت وزبك ياحبيبي
وعملت معها مسمرين جامدين تقريبا تفشخت حرفينا سبتها وطلعت غرافتي بس امي جات وريه
امي: تعال عوزك
انا مرعوب حاضر: دخلت مع امي الغرافة
رحت ضربتني كف جامد فشخ
انا: !!!!!!!!
امي بتعمل اي مع مرات عمك انت مش مستوعب انت بتعمل اي
انا:!!!!!؟؟؟
امي:مش عوزه اشوفك هنا مفهوم تقوم تلم هدومك وتطلع مع ابوك وتفضل في القلعة وما شوف وشك هنا تاني مفهوم
انا سبتها ونزلت وانا متعصب فشخ وخرجت بسرعة رهيبه وركبت العربية وطلعت علي القلعة بسرعة رهيبه جدا وصلت في وقت قليل جدا
دخلت متعصب جدا وشافني فارس وتار و نرمين وجيسون و هارلي ومن غير ما بص علي حد نزلت الساحه بسرعة رهيبه
تار: تعالو معيا بسرعة شكلها متعصب اوي وده هدف كويس
وفعلا نزلو وريا تحت في الساحة كنت انا نزل متعصب فشخ ولقيت سيف مسكتها بسرعة وفاجاة تار رمها سيف لي فارس وفارس اول شخص ظهر في وشي وبدات اهجم فارس بشكل مرعب جدا وسرعه رهيبه وفارس بيصد هجومي بس وبيختفي وبيظهر وانا بسرعة رهيبه بهجمها مش مديها وقت نهائي وكان خلاص مش قادر يكمل
فارس: حد يدخل بسرعة مش قادر اكمل
تار: يلا يا جسيون
وفعلا ظهر قدام مني جيسون بدات اركز معهم هم لاتنين بشكل مرعب وبحرك السيف بطريقة مرعبه وكان تار بيصور بيحصل وأنا نزل فشخ في فارس وجيسون وبحارب بجديه بسرعة رهيبه وبطير وبختفي وفارس اتصاب في درعه وقع علي لارض وبدات اركز مع جيسون
عند تار وهارلي:
هارلي بقلق: انا هدخل اعمل مساعدة وحول انك تكلم تحتمس يجي بسرعة عشان يقدر يوقفها عشان هو كده قوتها بدات تتسربت بشكل مبالغ
تار اختفي بسرعة
ونرمين بتكمل تصوير وهارلي وجيسون بيصدو مني الهجوم بشكل كبير جدا وبعد شويه كان جيسون وقع اتصاب
عند هارلي كان مفشوخ بيهرب مني بسرعة رهيبه وهو بيصد بس دون اي رد فعلا وكان ذكي جدا وبيعرف يخليني اتحرك بشكل مبالغ هو اكتر وحد عرف يجريني وكنت بفشخ فيها حرفينا هو كل ال بيعملو بيجريني وبيصد لكن فاجاة ظهر شخص قدامي اغمي عليا فور مالحقتش اشوف ملامحها حتي
تحتمس: حصل ايه
تار: مش عارفين هو جاي متصعب بشكل مرعب وكان لزم نوقف قصادها وزي ما انت شايف فارس وجيسون اتصابو وهارلي كان بيجريه
تحتمس عمل نافذة من السحر وظهر قدمها الماضي من اول ما صحيت لحد ماوصلت البيت وشاف ال حصل مع مرت عمي وال عملتها امي فيا»
تحتمس بعصبية: الزفت ده يفضل هنا وبكره يطلع عند السحرا مفهوم
تار مرعوب: مفهوم مولاي
عندي انا صحيت بعد 5ساعات مش فكر حاجه نهائي ودماغي وجسمي تعبني جدا
تار: اخير صحيت
انا: هو حصلي اي انا جسمي وجعني فشخ وكمان دماغي هتفجر
هارلي: انت مش فكر حاجه خالص
انا: مش فاكر غير لما كنت متعصب وطلعت من بيت متعصب بس مش أكتر من كده
هارلي ساكت وجيسون و فارس متصبين بيتعلاجو
تار: طيب ارتاح نهارد هنطلع نروح مكان تدريبك مفهوم
أنا: حاضر
الكل خرج وانا فضلت احول اعرف حصل اي بس مش فاهم
بعد تقريبا ساعه دخل عليا تار
تار: جاهز
انا: جاهز ياعم يلا
تار: امسك ايدي وفعلا عملت كده وتار اختفي وظهر في صحراء و كان الجو برد ?شديد بطريقة مرعبه وهوه جامد وأنا كنت هموت من البرد
تار مش حاسس نهائي وطبيعي جدا تار بصوت عالي
تار: هتتعود ما تخفش حول انك تمشي طبيعي
انا عملت كده فعلا ومشي بينا لحد ما وصل بوابة شكلها مرعب وباين ان اللي ساكن هنا اشخاص قويه بشكل مرعب وحسيت بحاجة بتقرب مني علي شكل هوه جامد وفاجاة اتحول علي شكل انسان وقال
الشخص: أهلا وسهلا بالوريث المنتظرة هم في انتظارك من زمان
تار: ينفع ادخل معها
الشخص: لو حولت تعمل كده هتموت هو بس اللي يقدر يدخل
تار خاف
انا خايف ومش فاهم حاجه ولا عارف هنا هيكون مصيري اي بس قلت هنا هيكون احسن ليا هبقي بعيد ومعتزل عن العالم كله
الشخص: خلصت تفكير يا كريشنا؛؟
انا: خخخخ احي من اولها كده باين انك مش سهل
الشخص: انت شخص ذكي جدا ياكريشنا
تار: انا همشي و هو هيعرفك كل حاجه يا كريشنا
انا: تمام روح انت
وفعلا تار اختفي
انا الشخص: انت اسمك ايه؟
الشخص: إنا اسمي جاي
وصف جاي طويل جدا وشكلها مرعب جدا وباين انها كبير جدا بس هنعرف بعدين
انا: طيب يلا بينا
جاي: كون مستعد يا كريشنا
انا: مستعد بس متوتر شويه يلا
جاي فاجاة عمل حركة بيدها علي شكل دائرة وظهر في نفس المكان بوابه سوده جدا وعليها سفين عكس بعض
جاي: انا اخري معك هنا ادخل وهتفهم كل حاجه
وفعلا اختفاء وتحول علي شكل هوه وعاصفه من تاني
انا اخدت نفس عميق وحولت ابان طبيعي جدا ودخلت من البوبة وفاجاة البوابة دي اتقفلت وظهر شخصين قدم مني
انا مصدوم: خخخخخ احاااا انتووووووو هو ده حلم واالا حقيقي انا مش فاهم حاجه انتو مش حلم صح
شخص بيضحك: لا حقيقي ياكريشنا المرة اللي فاتت كان حلم المرة دي حقيقه
أنا اول ماشوفتهم اتصدمت عشان هم اللى ظهروللي فى الحلم
شخص: انا اسمي مروغوث
شخص التاني: انا اسمي هاري هويني
(أكيد عارفين وصفهم)
هاري: انت مستغرب المكان صح
أنا : ده حقيقي أول مره احس اني طاير مش حاسس بالعالم الخارجي جوه مني احساس قوي بيشدني اكون هنا علشان كده جيت من غير كلام مع تار
مورغوث: أنت هنا هتكون احسن بكتير من العالم اللي خارجي أنت هنا حياتك هتغير مليون مره وهتطلع من هنا شخص تاني خالص
أنا: انا مش عارف ليه حاسس اني جوه مني طاقة بتحربني دايما
مورغوث: أنت هتبقي كويس هنا ماتقلقش وهتعرف اسرار كتيره بس حول انك تستوعب كل صدمه وكانك كنت متوقّع ده يحصل
انا: طيب لي أنا مش عارف اسيطر علي نفسي لي مش فاهم حاجه كل حاجه بتحصل معايا مش ببقا فاهمها بس بعملها معني بعمل كده بس حاسس في حاجه بتحركني وبتعمل جوه مني شغف اعمل كده
هاري: كل واحد فينا جوه منها نوعين نوع الخير ونوع الشر لزم انت تقتل نوع فيهم لو ماعملتش كده هتفضل طول العمر كده بتحرك في الغلط شويه وفي الصح شويه فاهمني
انا: ازي اعمل كده
مورغوث: انت لزم تسيطر علي الخير انت ليك مستقبل عظيم هتكون ملك قوي هترعب لااعدا بس مجرد ماتظهر
هاري: هيكون ليك اسم عظيم هتكون امبرطور قوي أنت لزم تكون مع الخير هو ده قدرك فاهم
انا اول مره حد يقولي كده واول مره اركز في الكلام وافهم بسهوله جدا
انا: انا تعبت الدنيا كلها بتخبط فيا
فضلت طول عمري بسعى إن محدش يزعل مني ، ماخيبش ظن حد أعتمد عليا ، وماكسرش بخاطر حد حتى لو هاجي على نفسي، بعدي وأسامح وأكتم حزني جوايا ، أكون الجدع دايماً مع أي حد يعاملني ، أشيل وأسند وأوفي وأخلص .. وفي النهاية أنا ماظلمتش حد غير نفسي ..
هاري: أؤمن بقوّة الكلمة، أؤمن بوقعها وأثرها، فكم من كلمة أنارت دربًا، وأسعدت قلبًا، وبدّدت حُزنًا، وحفّزت عزيمة، وكم من كلمة حطّمت نفسًا، وأطفأت أملاً، وكدّرت يومًا، وأخفتت هِمّة؛ اختر كلمتك بعناية واعلم أن تأثيرها أبعد مما تظنّ.
مورغوث: لاكتساب شخصية قوية
1. حاول دائما الزيادة من ثقافتك ومعلوماتك
2. احتفظ بسرية أمورك وامتنع عن الثرثرة والجدال
3. ابتعد عن الاعتذار المتكرر لا تعتذر إلا عندما تخطئ
4. لا تكن من محبي التأثير في الآخرين كن على طبيعتك
5. لا تقلل من انجازاتك ولا من شأنك ولا تسمح لأحد بذلك
6. لا تتوسل لشخص ولا تتذلل فكرامة الإنسان لا تقدر بثمن
7. خذ القرارات بنفسك فلا أحد غيرك يمكنه التفكير عنك
8. انظر للحياة بعين الحقيقة والابتسامة وكن مُمَيَّزاً و ليس مقلداً
9. تذكر بأن القوة ليست هي التجبر والطغيان بل هي تحقيق العدل
10. قدر قيمة الوقت ولا تضيعه في الإنصات إلى أوهام الكذابين وصراعاتهم
11. استمع أكثر مما تتكلم واحرص على عدم الإكثار من رواية متاعبك الخاصة
12. لست ملزما بأخذ كل ما يملى عليك خذ ما ينفعك وما يساعدك على فعل الخير
13. تستحق العيش بسعادة وتحقيق ما تريد لكن الأمر لا يحدث بطريقة سحرية بل بأن تبادر بذلك
14. توقع الأذى من غيرك وانتظر من الناس من لا يريحك ولا ينصفك وحاول تجاوز الأمور السخيفة ."
: هحول اعمل كد هكون مع الخير دايما
هاري: العدل ثم العدل ثم الظلم اياك ان تظلم كون ديما مع الحق والخير
أنا: اوعدك هكون كده
مورغوث : في شخص انت لزم تشوفها هو الوحيد اللي يقدر يساعدك هو معا مفتاح قواتك وأنت لزم تكون جاهز خلال 15يوم لزم تقابل الشخص ده وزي ما عرفتك اول ما دخلت حول انك تستخدم الصدمه الرد فعل طبيعي جدا تمام
انا: خايف ومتوتر بصراحه
هاري: الشخص اللي هتاقبلها هو اللي هيساعدك تكون علي العرش
مورغوث: جاهز
انا بتوتر: جاهز
وفاجاة هارلي قال ادخل ودخل خخخخخخخخ احاا ده حلم ولا حقيقه حد يفهمني اي ده هو مش!!!!!!
انتهى الجزء العاشر والاخيرة في السلسلة الأولى ☝??