قائمة
الرئيسية
ما الجديد
الأعضاء
الـتــيـــوب
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
تثبيت التطبيق
تثبيت
سجل عضوية لنشر مواضيع ومشاركات ومحادثة الأعضاء بدون إزعاج الإعلانات
تم فتح باب الاشرف تقدم لطلب الاشراف علي اقسام المنتدي
قسم قصص السكس
قصص غير جنسية
عالم الوحوش ـ عشرة أجزاء ((منتديات العنتيل))
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
<blockquote data-quote="Mazen El-5dewy" data-source="post: 23234"><p><span style="font-size: 15px">مقدمة من : Zeus »»» قصة عالم الوحوش </span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">الفصل الأول</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">دخلت المنزل فوجدت الباب مفتوح ودخلت ولم تلاحظ ذلك وكانت تنادي علي والدتها بفرح ف لم يرد عليها احد شعرت بقلق لان والدتها لم ترد عليها ذهبت الي المطبخ لتجد هذا المنظر امامها . كانت ولدتها ساقط علي الارض والدماء حولها في كل مكان شعرت برعشة في جسدها باكمله ولم تكن تعلم ماذا تفعل حتي تكلمت الام</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">الام .. ليل اسمعيني كويس خدي الخاتم وامشي من هنا بسرعة</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل ببكاء وجسدها باكمله يرتعش .. مين العمل كده وايه الي احصل</span></p><p><span style="font-size: 15px">الام بدموع .. انا مفيش وقت ادمي خلاص يلا امشي بسرعة ياليل قبل ما يجو تاني</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">وضعت الام الخاتم في يد ابنتها وهي تاخذ أنفسها الاخيرة حتي فرقت الحياة لم تكن تعلم ليل ما الذي يجب عليها فعله فذهبت بسرعة الي منزل صديقتها وكانت في حالة انهيار</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">نور .. في ايه يابنت و ايه الدم ده</span></p><p><span style="font-size: 15px">اخبرت ليل نور عن كل شئ حدث</span></p><p><span style="font-size: 15px">نور .. انت مش هينفع ترجي البيت بتاعك تاني ممكن يجي حد ويقتلك زي ما حصل مع طنط . اهدي تعالى خدي شور وارتاحي شوية وبعدين نبقي نشو احنا هنعمل ايه</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ذهبت ليل الي الحمام وكل ما تفكر فيه هو شكل ولدتها المغطي بالدماء نظرت الي الخاتم الذي في يدها انتهت ليل من الاستحمام وذهبت الي السرير جسدها مازال في حالة من الرعشة ما ان استلقت علي السرير قد غطت في نوم بسبب هذه الاحداث القاسية وعندما نامت بدأ الياقوته الحمراء في الخاتم بالتوهج .</span></p><p><span style="font-size: 15px">بدأت ليل تستيقظ وهي تشعر بالصداع بسبب كثرت البكاء وجدت باب الغرفة يفتح بهدوء وكانت تظن ان تلك هي صديقتها ولكن كان هذا شاب</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">الشاب .. كويس ان انت صحيتي انا جبت ليكي شوية اكل</span></p><p><span style="font-size: 15px">صرخت ليل بي صوت عالي فوضع الشاب يده علي فمها</span></p><p><span style="font-size: 15px">الشاب .. لو عملتي اي صوت هقتلك</span></p><p><span style="font-size: 15px">هزت ليل راسها وهي ترتعش فرفع يده من علي فمها فتكلمت .. انتم مين وعايزين مني ايه</span></p><p><span style="font-size: 15px">الشاب بستغراب .. انا لقيتك نايمة في الشارع . وبعدين انت عارفة انت فين</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. يعني انت مخطفتنيش علشان تقتلني</span></p><p><span style="font-size: 15px">الشاب .. انا لو عايز اقتلك كنت قتلتك</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل ..طب انت مين</span></p><p><span style="font-size: 15px">الشاب .. انا اسمي جاك</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. طب هو ممكن حضرتك توصلني لي بيت صحبتي</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. اصلا مفيش بنيادم واحد هنا عيرك</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. يعني انت تبقي ايه لو مش بنيادم</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. انا مستذاب انت مش واخده بالك من الديل و الودان</span></p><p><span style="font-size: 15px">نظرت ليل فوجدته يمتلك ذيل و اذن مثل اذن الذائب فتكلمت وهي تتنهد الطمأنينة .. اكيد انا بحلم و هصحي دلوقتي</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">قام جاك بضربها علي راسها بخف لكي يثبت لها ان كل هذا حقيقي ثم تحول امامها الذئب صغير وقفز علي السرير امامها نظرت له ليل كان حقا صغير ولطيف ولكنها تاكدت ان كل هذا حقيقي فكانت علي وشك الصراخ مرة أخرى فتحول جاك بسرعة ووضع يده علي فمها</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك بتحذير .. لو فكرتي تصوتي تاني انا هكلك دلوقتي</span></p><p><span style="font-size: 15px">هزت ريم راسها بخوف .. طب انا فين و هرجع ازاي دلوقتى</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. اولا انت في عالم الوحوش . ثانيا اخويا بيفم في البوابات واكيد هيعرف انت جيت ازاي وممكن يعرف يرجعك تاني</span></p><p><span style="font-size: 15px">كان يبدو الحزن و الخوف علي ليل فتحدث جاك .. خدي كلي الاكل ده و نامي و بعد ما تصحي نبقي نتكلم</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ذهب جاك وترك ليل كانت ليل جائعة فاكلت الطعام وبعد ان انتهت شعرت بالعطش و ذهبت لتبحث عن بعض الماء وهي لاتعلم الي اين تذهب و كان المكان يبدو كقصر الاشباح . بينما كانت تمشي اصطدمت بشئ فنظرت لتجد شخص اخر</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">الشخص بنظرة مفترس قد وجد فريسته .. اخيرا جه اليوم الي يجيلي الاكل بي رجليه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ظهر جاك خلف هذا الشخص ووضع يده علي كتفه .. انت ايه الي مصحيك لحد دلوقتي</span></p><p><span style="font-size: 15px">تحدث وهو يشير علي ليل .. مش مهم المهم انا في اكل كتير هتاكل معيا</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك وهو يتنهد .. اهدي ده اخويا الصغير اسمه ليو ومش هيعمل لكي حاجة هو بس كان عايز يخوفك وبعدين انت ايه الي طلعك من الاوضة</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. انا كنت عايزة اشرب</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. روحي علي الاوضة وانا هجيبلك المياه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ذهبت ليل فتحدث ليو .. دي انسانة صح هي بتعمل ايه هنا</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. انا مش عارف هي ازاي جت هنا بس روح انت نام وبعد شوية نبقي نشوف احنا هنعمل ايه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليو .. باقي اخوتك عارفين ان هي موجودة</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. لما نتجمع هقولهم</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليو .. خلاص تمام</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">في الغرفة التي بها ليل كانت ليل نائمة علي السرير ففتحت بوابة و خرج منها شخص</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">الشخص .. جاك قوم علشان عايزك في حاجة مهمة</span></p><p><span style="font-size: 15px">لي يرد عليه احد</span></p><p><span style="font-size: 15px">الشخص وهو يدفعه بقدمه من السرير ليسقط علي الارض .. انت هتمثل انت مش بتنام نوم تقيل يلا اصحي علشان عيزك</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي تنهض وتتالم .. اه يا دهري انا عملت ايه علشان يحصل لي كل ده . هو في حد يصحي حد كده</span></p><p><span style="font-size: 15px">الشخص .. ايه ده انت مين</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">نظر الشخص الي الخاتم الذي ترتديه فعرف ما يحدث . دخل جاك وهو يحمل كاس من الماء</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. ماكس انت جيت امتي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. مش مهم تعالي انا عايز اتكلم معاك شوية</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">اعطي جاك الكاس الي ليل وذهب مع ماكس داخل البوابة</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل في نفسه .. مش ممكن ده كله يطلع فيلم خيال علمي او حاجة زي كده</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">في مكان اخر</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. مش دي انسانة</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. ليه في ايه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. من شوية حسيت ان في بوابة اتفتحت بين عالمين ولما روحت عند مكان البوابات السحرية القديمة لقيتهم مقفولين ده معنا ان في حد هو الي فتح البوابة دي . وغير كده انت لاحظ الخاتم الي معها ده خاتم البوابات ومفيش غير خاتم واحد بس منه</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. انت قصدك ان هي الي فتحت البوابة</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس مش مهم دلوقتي هي فتحتها ولا لا المهم ازي الخاتم وصل ليها...........</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. مش مهم دلوقتي هي فتحتها ولا لاء المهم ازاي وصل الخاتم ليها.........</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">الفصل الثاني</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. يلا اصحي ياليل</span></p><p><span style="font-size: 15px">تنهض ليل وتتحدث وهي مغمضه العينين .. سبيني يانور انام خمس دقائق انت متعرفيش انا حلمت ان انا كنت في مكان غير كده اسمه عالم الوحوش و كان في هناك ولد مز كده كان تقريبا اسمه جاك وجاك ده كان مستذاب</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك وهو يضحك .. شكراً علي المجاملة اللطيفة بس ده ماكنش حلم ويلا اصحي بسرعة</span></p><p><span style="font-size: 15px">فتحت ليل عينها لتنظر الي جاك .. طب كنت اضحك عليا وقولي ان انا بحلم</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك وهو عند الباب كان يضحك علي ليل ..انت هتنزلي كده</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل في نفسها .. هو بيضحك علي ايه</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">،،كانت توجد مرئية صغيرة نظرت ليل فيها فوجد شعرها يشبه زعافة المنزل فعرفت علي ماذا يضحك جاك وجدت فرشاة فعدلت شعرها ثم نزلت فوجدت خمسة أشخاص ينظرون لها فشعرت بتوتر ،،</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. دي ليل الي كلمتكم عنها هتفضل معانا لحد ما ترجع لي العالم بتاعها تاني</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بخوف هي تقترب من جاك بهمس .. مين دول</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك ببسمة عريضه قال وهو يشير علي كل واحد منهم .. اخواتي . ده ليو اصغر واحد فينا شفتي امبارح وبعدين انا وبعدين ماكس و بعدين ماثيو وبعدين راين</span></p><p><span style="font-size: 15px">راين بغضب وهو ينظر لي ليل نظرة قاتلة .. وهي ليه انسانة حقيرة زيها تعيش معنا</span></p><p><span style="font-size: 15px">كان جاك سيتحدث ولكن ردت ليل عليه وهي تتجه نحوه وتمسكه من اذنه .. انت تعرفني من اين علشان تقول عليا حقيرة استني علي انا هربيك</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">،،ضغط راين علي اسنانه وتحول الي ذائب بني كبير وضخم جدا وأخذ وضع الهجوم وكانت ليل واقفة امامه لا تستطيع الحركة من الخوف ،،</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل في نفسها .. انا لو اعرف ان ده كله هيحصل كنت قعدت في بيتي احسن من *** الي كان السبب اخرتها اموت علي ايد قصدي سنان مستذائب</span></p><p><span style="font-size: 15px">تدخل جاك و وقف بين راين و ليل .. اهدي يا راين</span></p><p><span style="font-size: 15px">ذهب راين وترك الغرفة فتحدثت ليل ببلاه .. هو انا لسه عايشه</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">،،ضحك جميع من كان في الغرفة بسبب تصرف ليل المتهور،،</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك وهو يضحك .. ايوه بس اوعي تفكري تعملي كده مع حد تاني لانك ممكن سعتها متلقيش راسك مكنها</span></p><p><span style="font-size: 15px">ريم بصدمه .. لا تاني ولا تالت انا راسي غالية عليا اوي و احبها تفضل مكنها</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليو بستفزاز .. طب لما انت بتخافي عملتي كده ليه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل في نفسها .. استني عليا شواية وانا هويك علي الرعب الي انت عملتوهولي امبارح</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليو ببسمة .. مش هتعرفي تعملي حاجة</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. بس انت عرفت ازاي انا بفكر في ايه هو انتم بتقراو الافكار</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليو .. لا انا بس لان دي قوتي الخاصة</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. ياخسارة انا كده مش هعرف انتقم منك بس في مثل بيقول ان لم تستطيع التغلب عليهم ف انضم لهم . ايه رايك لو (اكملت ليل باقي الكلام في نفسها) .. نعمل انا وانت فيهم مقالب وخصوصا الي اسمه راين</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليو بخبث .. انا موافق</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. انا عرفت انت جيتي هنا ازاي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بفرحة .. بجد يعني ممكن ارجع تاني</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك وهو يشير علي ماكس .. انا مش عارف اذا كان ممكن ولا لاء بس ماكس هيقولك علي كل حاجة</span></p><p><span style="font-size: 15px">فتح ماكس بوابة .. ليل تعالي معيا</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">،،دخلت ليل البوابة فوجدت نفسها عند بحيرة و اشجار،،</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. هو احنا ليه جينا هنا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. انت عارفة ايه كان السبب في فتح البوابة الي انت جيتي منها . ده كان الخاتم الي انت لابسه لانه بيفتح بوابات زي قدرتي بس القوة الي في اكبر من قوتي بمعني اوضح انت الوحيدة الي تقدري ترجي نفسك العالم بتاعك مش حد تاني و بما ان دي نفس قوتي ف انا هدربك لحد ما تعرفي تستخدمي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. طب بما انك شاطر كده خد استخدمه انت وافتح البوابة و ارجع انا العالم بتاعي وخلاص</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس ..ده مش اي خاتم حولي كده تخلعي</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">حولت ليل بكل قوتها نزع الخاتم ولكنها لم تستطع</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. خلاص فهمت ممكن ندخل في الدرس الاول</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس ..لازم علشان تفتحي اي بوابة تبقي عارفة انت عايزة تروحي فين ومحددة المكان الي هتفتحي فيه البوابة علشان كده انا جبتك هنا مكان هدي علشان تعرفي تركزي . انا مش عايزك تفتحي بوابة في مكان بعيد عايزك تفتحي بوابة في نصف البحيرة دي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. طب قولي انا لازم اعمل ايه دلوقتي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. ركزي علي شكل البحيره و بعدين غمضي عينك و ارسمي شكل البحيرة في دماغك زي كده</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">،،فتحت بوابه امام وماكس و اخري في البحيرة،،</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. اه انا فهمت انت عايزني انا اعمل كده . انا علي كده مش هعرف ارجع العالم بتاعي ولا بعد مائة سنة</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس ..انت ماجربتيش علشان تعرفي اذا كنتي هتنجحي ولا لاء . اهدي وركزي وانت هتعرفي بس حولي</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">نظرت ليل الي البحيرة جيدا ثم اخدت نفسا عميقا</span></p><p><span style="font-size: 15px">و تخيل شكل البحيرة وتمكنت من فتح بوابة ولكنها لم تكن مثل بوابة ماكس ابدا عندما نظر ماكس الي البوابة التي فتحتها ليل ظل يضحك بالشكل هستيري لان ليل فتحت بوابة في مثل حجم الخاتم الذي ترتديه</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي تنظر الي الخاتم .. ده بجد ولا انت بتهزر معيا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس وهو يحاول التوقف عن الضحك .. علي الاقل عرفتي تفتحيها من اول محاولة</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ظلت ليل تحاول اكثر من مرة فتح البوابة بشكل اكبر لكنها لم تستطيع الي ان تملكها الياس كان الظلام علي وشك ان يحل شعر ماكس ب احباط ليل فاراد ان يرفع من روحها المعنوية</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس ببسمة .. بصي كده علي البحيرة</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي تنظر بتركيز .. مش شايفة حاجة</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. استني شوية . امممم دلوقتي</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">فتح مكس بوابة عن الشجيرات وادخل يده ليهز تلك الشجيرات فتخرج منها تلك اليارعات المضيئه وتنعكس علي البحيرة مع الاشجار مما يزيد المكان جملا . نظرت ليل الي هذا المنظر الجميل</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. ايه رائيك</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وعينها تلمع من جمال المكان .. جميل جدا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. ده هو مكاني المفضل</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل ..طبعا اي حد هشوف المكان ده اكيد هكون ماكنه المفضل</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس ببسمة .. كويس انه عاجبك لاننا هنتضرب هنا كل يوم .مش هارفض لو حبيتي تجي معيا في يوم خارج التدريب</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بخجل .. تمم الوقت اتاخر لازم نمشي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس وهو يحاول مضيقتها .. ما تفتحي انت البوابة وتروحينا</span></p><p><span style="font-size: 15px">شعرت ليل بالغضب من ماكس فنظر لها ماكس و ابتسم ثم فتح بوابة وعادو الي المنزل</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">الشخصيات</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليو .. مصاص دماء .. بيقراء الأفكار .. اصغر واحد فيهم</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. مستذائب .. بيتحكم في النيران .. اكبر من ليو</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. مصاص دماء .. فتح البوابات .. اكبر من جاك و ليو</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماثيو .. شيطان .. الانتقال السريع .. اكبر من ماكس</span></p><p><span style="font-size: 15px">راين .. مستذائب .. بتحكم في الكهرباء .. اكبر واحد فيهم</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">الفصل الثالث</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">تستيقظ ليل وهي تتنهد وتشعر بالحزن والاكتئاب لانها تشعر انها لن تستطيع العودة الي علمها ابدا لانها حتي بعد التدريب علي فتح البوابة مع ماكس ظلت تحاول ولكن لم يكن هناك جديد نهضت ليل بسبب صوت الباب</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. ممكن ادخل</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. اتفضل</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك وهو يعطيها بعض الملابس .. غيري و البسي الهدوم دي و انزلي لان انت ها تروحي معنا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل باستغراب .. فين</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. الكلية</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. بجد انتم في عندكم كلية والكلام ده</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. ايوه وانت هتيجي معنا لان احنا كلنا هنروح و مش هينفع نسيبك هنا لوحدك</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل ببلاها .. بس انا هروح اعمل ايه</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. هتحضري زي اي طالب عادي وهتكوني مع ليو لان انت لازم يكون في حد يحميكي وغير كده انتم الاتنين من سن بعض تقريبا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. تمام</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">غادر جاك وارتدت ليل الملابس التي كانت عبارة عن فستان ابيض مع القليل من اللون الاحمر و حذاء اسود برقبة طويلة وكان يوجد ذيل و اذن مزيفة ف ارتدتها ليل و وضعت شعرها علي اذنها لتخفيها ثم نزلت وعندما رأيها جاك و ماكس احمر وجههم من شدة جملها</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">نظر ليو لكل من جاك وماكس وقال .. انتي بقي لكي معجبين</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بغرور .. طبعا هيبقي ليا معجمبين كتير انا في العالم بتاعي كان علي طول بيجلي عرسان كتير وانا برفض</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل في نفسها .. في الحقيقة ولا واحد بس المشكلة فيهم مش فيا لاني انا قمر</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليو وهو يضحك لانه قرأ افكار ليل .. طب لما انت قمر محصلش كده ليه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل باحراج .. علي فكرة قرأ افكار الناس قلت ابد انت ابوك مقالكش كده ولا ايه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليو بسخرية .. للاسف ملحقش يربيني. هتربيني انت زي ما عملتي مع راين</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. فكرني اجيب ثوم معيا علشان في حد نويا اقتله</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليو .. مش هتعرفي لان الثوم مبيعمليش حاجة</span></p><p><span style="font-size: 15px">تدخل جاك .. يلا علشان منتاخرش</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">فتح ماكس بوابة في الكلية ودخلها الجميع وانتهي اليوم الاول بالنسبة الي ليل في الكلية وعندما حان وقت المغادرة كانت ليل تقف وتنتظرهم في المكان الذي اتفقو عليه فلم ياتي احد الا راين</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">راين وهو ينظر لها بغضب .. انا الي هواصلك انهاردة يلا نمشي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل في نفسها .. وهو انا ليه حظي عامل كده مفيش غير ده يوصلني</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">كانو يتمشون فوتقف راين في مقابر مهجور فتحدث ليل .. احنا ليه وقفنا هنا</span></p><p><span style="font-size: 15px">راين بنظر شيطانية .. انا همشي ولم مشيتي وريا هقتلك</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">شعرت ليل بالخوف لم تستطيع الرد عليه لانه لايوجد احد يحميها وهو قد يقتلها حقا ذهب راين وترك ليل التي لم تكن تعلم ماذا تفعل هل تمشي ام تنتظر ان ياتي احد ولكنها لم تعلم اذا تحركت من قد تقابل قد تقابل وحوش تسعي الي اكلها كان الوقت يمر و بدأ يحل الظلام وشعرت ليل بالخوف اكثر حتي اتي شخص من خلفها ووضع يده عليها ليرتجف جسها وتستدير ببطء لتجد ليو الذي اصدر صوت مرعب ففزعت ليل وضحك ليو</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليو وهو يضحك .. هههه انت مشفتيش شكلك كان عامل ازاي ههه</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">نظر ليو لي ليل فوجدها تبكي فتوتر ولم يكن يعلم ماذا يفعل فتحدث وقال .. انا اسف مكنتش اعرف انك هتخافي كده</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي تدمع بدون صوت .. انت حيوان . انت متعرفش المكان هنا في حشرات قد ايه وانا كنت خائفة</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">قالت ذالك حتي لا تظهر ضعفها اما ليو ولكن ليو يستطيع قراءة الأفكار فعلم انها تدعي القوة فقط . نهضت ليل نفضت عنها الغبار ومسحت دموعها</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. بس انت ازاي عرفت مكاني</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليو .. انا قرأت أفكار راين و عرفت هو هيعمل ايه وكنت ماشي وراكم بس مش اكتر</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. بس هو مشي من بدري انت ماجيتش ليه من بدري</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليو .. بصراحة استنيت شوية علشان اخوفك</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل نظرت له ليل بستحقار ولم ترد عليه</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">في القصر</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك وهو يتحدث مع راين .. هو فين ليل</span></p><p><span style="font-size: 15px">راين بعدم اهتمام .. معرفش</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. ازاي مش هي كانت معاك</span></p><p><span style="font-size: 15px">راين .. ايوه بس هي سبتني ومشيت</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">بينما كان جاك وراين يتشاجران اتت ليل مع ليو</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. انا كويس هو معه حق انا سبتو ومشيت انا الغلطانة وبعد كده قبلت ليو وهو وصلني</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">نظر ليو لي ليل وهو يعقد حاجبيه و كانه يخبرها انت ليه بتكذبي تجاهلته ليل</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">راين .. اديك سمعتها عندك حاجة تاني</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك وهو يتنهد .. انتي ليه عملتي كده</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. كان في حاجة كنت عايزة اجبها بس تهت . بعد اذنكم انا عايزة انام</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">صعدت ليل الي غرفتها وظلت تبكي وجسدها يرتعش من كثر الخوف كلما تذكرت ما حدث سمت صوت خبط علي باب الغرفة فمسحت دموعها بسرعة و ذهبت لتفتح الباب</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليو .. انت ليه كذبتي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل ببسمة .. لان انتم اخوت و انا غريبة و كفاية بالنسبة لي ان انتم وفقتم تخلوني معاكم ف مش عايزة تصل مشاكل بسببي</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">غادر ليو وكان هناك من يستمع الي ماقلته ليل</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">الجزء الرابع</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">راين بغضب .. انتي ايه الي جابك هنا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بعدم مبالاه .. كنت عطشانه</span></p><p><span style="font-size: 15px">راين بغضب شديد .. انتي ايه الي كنت نواياه لما كذبتي كده لو فكرك ان انا كده هاشكريك علي الي انت عملتي تبقي غلطانة</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي تتنهد وتتحدث معه ببرود .. انا معملتش كده علشان تشكرني بس لو انت زعلان ان انا مقولتش حاجة . عايزني اقولهم تمام انا هقولهم بكره</span></p><p><span style="font-size: 15px">راين بغضب من لا مبالاة ليل .. انا سمعتك وانت بتتكلمي مع ليو انت لو فكرتي تازي حد من اخوتي انا هق..تلك . كل البشر زي بعض انتم كائنات جبانة و خبيثة</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بغضب وهي تعقد حاجبيها .. بص انا مستحملك من اول يوم جيت فيه هنا بس انا مش هسمحلك تتخطي حدودك معيا حتي لو هموت . انا معرفش انت ايه مشكلتك مع البشر مش كل الناس وجوه لي عملة وحدة بس لو انت متعقد تقدر تروح تتعالج</span></p><p><span style="font-size: 15px">راين وهو يمسكها بقوة ويتحدث بغضب ..انتي بتقولي عليا معقد طب اسمع علشان تعرفي انتم قد ايه كائنات حقيرة</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">فلاش باك</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">كان يتمشي راين بجانب احدي البوابات القديمة ليسمع صوت صرخة من داخل البوابة فيجد فتاة ف يفتن من جملها ذهب نحوها ليجدها تبكي</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">راين .. انت بتعيطي</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">نظرت الفتاة الي راين وعندما رأت الاذنين و اذيل شعرت بالخوف</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">راين ببسمة لطيفة ..اهدي انا مش هعملك حاجة بس انت ازاي جيتي هنا</span></p><p><span style="font-size: 15px">الفتاة ببكاء .. انا كنت مع اخويا وفجاء لقيت نفسي هنا ومش عارفة فين اخويا</span></p><p><span style="font-size: 15px">راين .. هو دخل معاكي هنا</span></p><p><span style="font-size: 15px">الفتاة .. لاء اول ماجيت هنا مكنش معيا</span></p><p><span style="font-size: 15px">راين .. يبقي ممكن يكون في العالم بتعكم ومجاش هنا</span></p><p><span style="font-size: 15px">الفتاة .. طب وانا هرجع ازاي</span></p><p><span style="font-size: 15px">راين .. الكهف ده عبارة عن بوابة بين العالمين وانت ممكن تكوني دخلتيها بالغلط وتقدري ترجعي لو مشيتي لي جوه الكهف . اكيد هتلاقي اخوكي مكان ما كنت معاه اخر مرة</span></p><p><span style="font-size: 15px">الفتاة وهي تذهب .. شكرا</span></p><p><span style="font-size: 15px">راين بحزن وهو يتحدث بتلقائية .. طب انا كده مش هشوفك تاني</span></p><p><span style="font-size: 15px">الفتاة وهي تشعر بالخجل .. ممكن اجي تاني بكره</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ظل يتقابل راين مع تلك الفتاة حتي وقعو بحب بعض . وفي مرة</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">الفتاة ببسمة .. انا عملتلك عصير عايزك تذوق العصير وتقولي اي رائيك</span></p><p><span style="font-size: 15px">راين وهو يعنقها ويقبل جبهتها بحنان .. اي حاجة هتعمليها هتكون حلوة</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">بدأ يتذوق العصير ليشعر انه لا يستطيع ان يسطر علي قوته وبداء في التحول الي ذئب ثم شعر بالضعف ولم يستطيع ان يتحرك فنظر الي الفتاة ليجدها ترفع عليه مسدس وهي تبتسم وكانت ستضغط علي المسدس ليظهر الكاوري ويهاجم عليها في مشهد بشع كان يحاول راين ان ينقذها ولكنه لم يستطيع ان يتحرك كان الكاوري انتهي منها كان سيهجم علي راين ايضا ولحسن الحظ كان ماكس هناك ففتح بوابة امام راين بيما الوحش يهجم عليه ليدخل البوابة وما ان دخل الكاوري اغلق ماكس البوابة و انقذ راين واخذهو الي المنزل</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">باك</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">راين ببسمة سخرية .. عرفتي قد ايه انتم قزرين</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. ممكن يكون في ناس وحشين وناسة تانية طيبين وده كمان ينطبق علي الوحوش مش كل الوحوش طيبين ومش كل الوحوش وحشين مثلا كل اخواتك بيعملوني كويس الا انت وبعدين حتي لو كنت وحشة هيكون احسن من الغبي الي حاول ينقذ الي كان هيقتلو .. تتنهد ليل ثم تكمل .. ايه رايك نبداء صفحة جديده بدل الحرب دي لان انت مشكلتك مش معيا وانا كمان معديش مشكلة معاك موافق</span></p><p><span style="font-size: 15px">تذكر راين ماقلته ليل لي ليو شعر انها قد تكون مختلفة فتنهد .. انا موافق</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل ببسمة .. طب تمام بما اننا بقينا اصدقاء لازم تدني هدية تثبت بها حسن نيتك</span></p><p><span style="font-size: 15px">راين بجمود .. انا شكلي اتسرعت</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. انت بتقول كده علشلن متجبليش هدي انت طلعت بخيل اول وبعدين انا كنت بهزر . اه صح هي البوابات الي بين العالمين دي لسه موجوده</span></p><p><span style="font-size: 15px">راين .. لا دي اتقفلت من سنين علشان ينفصل العالمين ده كان قرار الملك</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. ليه هي القصة دي حصلت من امتي</span></p><p><span style="font-size: 15px">راين .. من خمسين سنة</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بصدمة .. ازاي انت عندك كام سنة</span></p><p><span style="font-size: 15px">راين .. الوقت بين العالمين مختلف شهر عندنا زي يوم عندكم</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ظلو يتحدثون قليلا ثم ذهبت ليل لكي تنام وفي اليوم التالي تستيقظ ليل . تنزل وهي بدات تعتاد علي هذه الحياة .تجد الجميع ف تلقي التحيه فيرد الجميع ذهب ماكس نحيت ليل</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس ببسمة .. صباح الخير . انت عملة ايه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. صباح النور . انا كويسة هو في حاجة</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. كان في سوال هو انت لما جيتي العالم كانت ايه اخر حاجة بتعمليها</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. ماما ادتني الخاتم وبعدين روحت علي بيت صحبتي و نمت وصحيت لقيت نفسي هنا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. طب انت مشفتيش اي حاجة غريبة في الخاتم قبل ما تنامي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. لأ مظنش ان حصل اي حاجة</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. انا كنت متاكد</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. هو في ايه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. في حد تاني هو الي اتحكم بالخاتم وفتح البوابة</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. يعني مش هي الي فتحتها</span></p><p><span style="font-size: 15px">مكاس .. لاء لان ليل مش بتعرف تتحكم بقوة الخاتم بس محدش يعرف عن الخاتم الا قليلين من الوحوش</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. انت اصدق ان في حد في عالم الوحوش بيعرف يتحكم في الخاتم و عايزو ففتح البوابة علشان ياخذ الخاتم</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. انا نفسي يكون كده بس . ليل ممكن تقوليلي الخاتم كان مع مامتك من امتي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بقلق .. بابا هو الي قدم الخاتم لي مامتي لما تقدملها</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس بقلق .. كنت حاسس ايا مين كان هو الي اتحكم بالخاتم وفتح البوابة فهو عايز ليل وعارف ان هي في العالم ده دلوقتي</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. طب ليه مش ممكن تكون صدفة</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس بقلق .. ده احتمال بعيد جدا لان الخاتم كان مع البشر من فترة طويلة فلو كان عايز الخاتم كان فتح البوابة من زمان ده مش معناه غير انه عايز.....</span></p><p><span style="font-size: 15px">لم يكمل ماكس و نظر الجميع الي ليل التي ابتلعت ريقها بخوف فهي لاتعلم ماالذي ينتظرها او من هذا الذي يريدها</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">الكاوري : وحوش هجينة عدوانية ليس لها نوع محدد مثل الذئاب او مصاصين الدمام او الشياطين تهاجم كل كائن حي تقابله حتي لو كان مثلها وهي سبب تسمية هذا العالم بي عالم الوحوش بسبب شراستها و عدوانيتها</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">الجزء الخامس</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">في إحدى الاماكن المظلمة ليلا في عالم الو..حوش كان هناك شخص يقف و امامه شخص اخر ملقي علي الارض و الد..ماء تخرج منه بكثرة .كان الشخص الواقف يبتسم بجنون ويخرج لسانه و يلعق الد..ماء التي وجهه ببطء</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">الشخص بجنون وهو يصرخ .. انتي فين . انا مش قادر استني اكتر من كده. انت فين ياليل</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">في مكان اخر</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">تكح ليل كثير فيتحدث ماكس بقلق .. انت كويسة</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي تجلس علي الارض .. انا كويسة بس في حد تقريبا بيجيب في سريتي وبعدين انا مش حاسة ان في اي تقدم في التدريب</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس بمزاح .. لا كده في تقدم كبير جدا لو كملتي علي الحال ده ممكن تقريبا تعرفي تفتحي البوابة بعد مائة سنة</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. قولي ان دي حاجة مستحيلة وخلاص</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس وهو لايعلم ماذا يفعل ليخرجها من حالة الاكتئاب هذه الي ان جائته فكرة رائعة</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس ببسمة عريضه .. بتحبي الاحتفالات</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي تعقد حاجبيها .. اه بس هي ايه نوع الاحتفالات ممكن تكون هنا</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">فتح ماكس بوابة و مد يده الي ليل ليسعدها علي الوقوف وقال وهو يبتسم لها بلطف .. هتعرفي لما نروح هناك خدي البسي الأذن والذيل</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ارتدت ليل الأذن و الذيل وامسكت يد ماكس وهي لا تعلم لماذا تشعر بالقلق من هذا الموضوع . دخلت البوابة فوجدت الكثير من المصابيح و الاضواء و الكثير من الو..حوش من (مستذا..ئبين و مصا..صي دما..ء و الشيا..طين) كان سكون هذا المنظر مخيفا لي اي شخص و لكنهم كانو يلعبون يضحكون والجميع مستمتعين بأجواء الاحتفال وبالفعل استطاع هذا ان يجعل ليل تبتهج قليلا .</span></p><p><span style="font-size: 15px">سحبها ماكس من يدها و ظلو يجربون كل الالعاب التي كانت في المهرجان كانت ليل في منتهي السعادة ظل ماكس ينظر الي ليل وهم يتمشون في المهرجان والبسمة لا تفارق وجه ليل</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس ببسمة .. ضحكتك حلوي اوي خليكي كده واضحكي علي طول</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بخجل .. وايه بقي الحلو في ضحكتي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. مش ضحكتك بس الي حلوة انت كلك جميلة</span></p><p><span style="font-size: 15px">احمر وجه ليل ولم تستطيع الرد عليه ف التزمت الصمت اخذها من يدها وبدا يجري و يسحبها</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي تنظر اليه .. انت بتجري كده ليه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس التف ونظر لها وهو يبتسم .. احلي حاجة في للمهرجان هتبدا لازم نروح مكان تاني علشان نعرف نشوفها</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. بس هي ايه دي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. خليها مفاجأة</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ذهب ماكس الي مكان ملئ بالو..حوش وكان يوجد هناك برج ايضا ففتح بوابة وهو لايزال يمسك بيد ليل فدخلو البوابة و اصبحو داخل هذا البراج وفي لحظة أطفأت جميع انوار المهرجان و التهم الظلام المكان باكمله</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل شعرو بالخوف وامسك يد ماكس بقوة .. هي دي المفاجأة تصدق انا فعلا اتفاجئت</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. لا مش دي المفاجأة عدي لحد تلاتة و بعدين هتعرفي المفاجأة</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">بدأت ليل في العد وهي تنتظر ان تراي ماذا سيحدث و مع وصولها للعد تلاتة كان الضوء قد عاد مرة اخري ولكن لم يكن ضوء الاحتفال بالكان هناك الكثير من الأضواء في سماء الليل و كنها شهاب ولكن كان يوجد الكثر ظلت ليل تنظر الي هذا المنظر الفريد من نوعه فهي اول مره تراي شيا كهذا و ظل ماكس ينظر الي ليل وبعد ان انتهت الشهوب بدا اطلاق الألعاب النارية</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. ايه رايك</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي تقفز حرفيا من السعادة .. دي اجمل حاجة شفتها في حياتي انت شوفت الشهاب الكبير كان شكلو حلو اوي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس ببسمة .. للاسف مشفتوش</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل باستغراب .. ليه ده كان واضح اوي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس وهو ينظر لها بحب .. لاني كنت مركز مع حاجة تانية</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بتوتر من نظرة ماكس وحاولت تغير الموضوع .. طب انا ..... جعانة ايوه انا جعانة</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">فتح ماكس بوابة وعادو الي الاحتفال مجددا جلب ماكس الكثير من الطعام لي ليل التي كانت تاكل بنهم شديد و ماكس وهو ينظر لها بستغراب شعرت ليل بذالك</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل هي تعطيه بعض الطعام .. تاكل</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. لا شكرا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي تستمر في الاكل .. انت الخسران</span></p><p><span style="font-size: 15px">ظل ماكس يشهدها بينما كانت تاكل وهو يقول في نفسه ..بس هي ازاي بتقدر تاكل كمية الاكل الكبيرة دي مش باين عليها خلاص</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">انهت ليل الطعام وكانت وقد ملأت معدتها فتنهدت .. الاكل كان طعمه حلو اوي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس في نفسه وهو ينظر الي الاطباق الفارغة .. اكيد كان حلو</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">كان يوجد هناك بقايا طعام بجانب شفاه ليل</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس وهو يشير علي فهمه .. في حاجة عندك هنا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بستغراب وهي تمسح فمها .. هنا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. لأ الناحية التانية</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. قصدك هنا .... اتمسحت كده</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس ببسمة .. لا لسه موجودة استني كده دقيقه</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">اقترب منها ماكس و مسح لها فمها لم تتوقع ليل ذالك واحمر خدها . اراد ماكس ان يمتص د..ماء ليل لم يفكر ابدا ماكس في امتصا..ص د..ماء ليل ولكنه في تلك اللحظة أراد ذلك بشدة ولكنه يعرف انها ستخاف منه لذلك حاول منع نفسه</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. استنيني هنا شويه وانا هاجي تاني</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بقلق .. هو في حاجة ولا ايه انا ممكن اجي معاك</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس ببسمة وهو يربط علي راسها بلطف .. خليكي هنا مش هينفع تروحي معيا لانه خطير</span></p><p><span style="font-size: 15px">ريم بقلق اكبر .. طب خلي بالك من نفسك</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. استنيني شوية و ماتتحركيش من هنا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس وهو يتحدث مع نفسه .. انت خايفة عليا و نسيتي ان انا كمان وحش في المقام اول انت كمان لازم تخافي مني . طب ازاي اقولك ان الخطر ده عليكي مني</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ذهب ماكس وجلست ليل تنتظر عودة ماكس و في لحظة أغمضت عينها وجدت نفسها في مكان اخر مظلم والظلام هو الشئ الوحيد في هذا المكان</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل في نفسها .. انا لحقت اتحرك من مكاني بالسرعة دي طب انا فين دلوقتي و ازاي جيت هنا . انا اعرف ان الانسان بيمشي وهو نايم لكن بيمشي وهو مغمض دي جديدة و بعدين دي كانت لحظة بس مش اكتر . ايه الي حصل</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">اتي صوت من الا مكان يتحدث الي ليل .. انت اكيد بتسالي انت فين صح</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. اه عرفت من اين انت بتقراء الافكار زي ليو</span></p><p><span style="font-size: 15px">تجهلها الصوت وقال .. انا الي جبتك هنا انت متعرفيش انا فرحان قد ايه ان انا شوفتك و عرفت اقبلك بعد كل السنين دي يا ليل انت متعرفيش انا دورت عليكي قد ايه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بخوف .. انت تعرف اسمي من اين .. شعرت ليل بصدمة كبيرة واتسع بوبو عينها .. هو انت الي فتحت البوابة</span></p><p><span style="font-size: 15px">الصوت .. ايوه . انا اعرفك من لما كنتي لسه **** صغيرة انا بحبك اوي يا ليلي من اول مرة شفتك فيها و انت لسه **** بس للاسف انت اكيد مش عرفاني</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. انت مين</span></p><p><span style="font-size: 15px">الصوت .. هنتقابل قريب خليكي فكراني يا ليلي سلام</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">استيقظت ليل علي صوت ماكس و جدت نفسها في المهرجان ويبدو ان كل هذا كان مجرد حلم</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس ببسمة .. انت لحقتي تنامي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل في نفسها وهي شاردة .. معقول ده كله كان حلم انا حاسه انه كان بجد</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس بصدمة وهو يشير علي يدها .. هو مين الي عمل كده</span></p><p><span style="font-size: 15px">نظرت ليل الي يدها بصدمة كبيرة وخوف</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">نهايه الجزء الخامس</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">الجزء السادس</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس بصدمة وهو يشير علي يدها .. هو مين الي عمل كده</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">نظرت ليل الي يدها بصدمة كبيرة وخوف لانه كان يوجد اثار ع..ضة علي يدها و كان هناك القليل من الد..ماء فتح ماكس بوابة بسرعة وسحب ليل بداخلها فكانو داخل المنزل</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. هو مين الي ع..ضك كده</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي تحاول التذكر لكنها لم تستطيع ف تذكرة ما حدث عندما أغمضت عينها و اخبرت ماكس بذلك</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس بقلق .. ده اكيد مش حلم وممكن يكون هو الي ع..ضك وهو اكيد دلوقتي عرف مكانك . اهم حاجة دلوقتي نظفي الج..رح بسرعة و لفيه باي حاجة علشان الريحة الد..م و انا انا ......</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">انجذب ماكس الي د..ماء ليل ولم يستطيع السيطرة على نفسه ذهب نحوها وكانت ليل خايفة وتنادي عليه ولكنه لو يستطيع السيطرة علي نفسه امسك يدها وبدأ يل..عق قطرات الد..م من علي يدها وكانت ليل تشعر بالخوف ف بكت وعندما بكت ليل افق ماكس قليلا وكان يبدو وكانه في صراع قوي مع نفسه وهو يحاول عدم الاقتراب من ليل فتحت بوابة ودخل اليها بسرعة قبل ان يفقد السيطرة على نفسه مجددا و يج..رح ليل .</span></p><p><span style="font-size: 15px">اخذت ليل تنظف مكان الع..ضة و لفته بقطعة قديمة من القماش قبل ان يتي احد اخر و ذهبت الي غرفتها وأغلقت الباب وذهبت الي السرير وهي ترتعش من منظر ماكس المخيف</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">وفي اليوم التالي تستيقظ ليل وهي تحاول ان لا تتذكر ماحدث بالامس و ان ترسم البسمة علي وجهها . ولكنها شعرت بشي غريب مكان الع..ضة ف فكت القماش وكان المفاجأة لا يوجد اثر لي اي عضة . الان هي لا تفهم اي شي كيف اختفت اثار الع..ضة بسرعة هكذا كيف يمكن ان يحدث ذلك . نزلت بسرعة لتتحدث بشان ما حدث مع ماكس ولكنه عندما رآها فتح بوابة ودخل اليها ذهبت ليل ناحية جاك</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بستغراب .. انت مش ملاحظ حاجة غريبة في ماكس</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك وهو يفكر .. اممم لا حاجة غريبة زي ايه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. لا خلاص ولا حاجة</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">بعد ان انتهي الجميع من تناول الطعام كانو يجلسون معا ولكن الصمت كان يعم المكان فتحدث ليو وقال .. ايه رايكم نروح الشاطئ ونقضي اليوم هناك</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. معاك حق المكان هنا بقي كئيب شوية و التغير مطلوب ايه رايكم</span></p><p><span style="font-size: 15px">وافق الجميع علي فكرة الشاطئ ولكن ليل لم تتحدث فنظر لها جاك .. انتي موافقة</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. طب وماكس هو ميعرفش احنا هنروح فين</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. دي مهمة ماثيو</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بستغراب ..ازاي</span></p><p><span style="font-size: 15px">وفي لحظة تحدث ليل كان ماثيو قد اختفي تمام فتحدثت ليل بتعجب .. واو هو بيعرف يختفي . طب هو فين دلوقتي</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. هو مش بيعرف يختفي ماثيو قوته هي الانتقال السريع</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. يعني زي ماكس كده</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك ..لا قدرته اسرع من ماكس لان ماكس لسه بيفتح بوابة لكن ماثيو مجرد ما بيفكر في المكان بيروح علي طول</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. معتقدش ان انا فهمت اوي بس تمام</span></p><p><span style="font-size: 15px">صعدو الجميع الي غرفهم و جهازو انفسهم و اجتمعوا ثم ذهبو معا الي الشاطئ و وجدو هناك كلا من ماكس و ماثيو بنتظارهم . نزلوا جميعا الماء وكانو يمرحون ويلعبون الا ليل و راين</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">راين .. انت منزلتش ليه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بتوتر .. لاني مش عايزة هدومي تتبل</span></p><p><span style="font-size: 15px">راين ببسمة سخرية .. انت بتخافي من المياه ولا ايه</span></p><p><span style="font-size: 15px">شعرت ليل باحراج لانها تخاف من الماء فضحك عيها راين فتحدثت بسخرية .. طب وانت منزلتش ليه</span></p><p><span style="font-size: 15px">راين بغرور .. انا عارف انت قصدك ايه بس انا منزلتش لاني مش عايز مش لاني بخاف</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">كانو يتحدثان فلوح لهم ليو واخبرهم ان ياتو لان الماء رائع .نهض راين وكان سيتجه لهم لكنه وجد ليل تجلس علي الشاطئ</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">راين .. متخافيش الميه هنا مختلفة عن الي عندكم كثافة المايه هنا اكبر يعني اي حاجة ممكن تطوف عليها</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بخوف .. لا شكرا العمر غالي يعم الحج</span></p><p><span style="font-size: 15px">راين .. متخفش انا هفضل جنبك مش هندخول لجوا خالص</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بعد ثقة .. انا خايفة تغرقني زي ماسبتني في المقابر</span></p><p><span style="font-size: 15px">راين .. ده كان موضوع وخلاص خلص</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">وافقت ليل وهي تتنهد وتشعر بالخوف .</span></p><p><span style="font-size: 15px">ذهبت معه وعندما دخلت ليل الي الماء كان فعلا الماء يرفعها فشعرت باحساس رائع جلب ليو كرة بدو يلعبون بالكرة في الماء الي ان تعبوا وقرروا ان يذهبون لتناول الطعام في الكافتيريا</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">جلس الجميع وكان ياكلون الي ان جائهم شخص اخر وهو يبتسم</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">الشخص وهو يشير علي ليل ..اهلا يا شباب متوقتش اشوفكم هنا . ايه ده معاكم قمر كمان طب مش هنتعرفونا علي بعض</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك بغضب .. ليو خد ليل وامشو دلوقتي واحنا هنيجي وراكم</span></p><p><span style="font-size: 15px">الشخص وهو يوجه كلامه لي ليل .. استني انا اسمي ليث</span></p><p><span style="font-size: 15px">بعد انهي كلامه امسك يدها التي كان بها العضة وقبلها فشرت ليل بان مكان العضة يولمها مع انها قد اختفت</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليو وهو يوجه كلمه لي ليل وينظر الي ليث بغضب .. يلا عشان نمشي</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ذهب ليو وليل فتحدث ليث .. دي انسانة صح</span></p><p><span style="font-size: 15px">شعر كلا من راين و جاك وماكس بالغضب و نظرو له نظرات تهديد ف تحدث ماكس .. لو فكرت تقرب منها</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث ببسمة مستفزة .. هتعمل ايه . وبعدين انا عملت معاكم خدمه انتم لحقتو تنسو بسرعة كده</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">شعر راين بالغضب وكان سيلكمه ولكن منعه جاك وماكس من ذالك تحدث جاك وهو يحاول ان يمتلك أعصابه .. انت جيت هنا ليه . و ايه الي انت عايزه من وراء ده كله</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث وهو ينظر في الاتجاه التي غادرت منها ليل لي يتحدث ببسمة خبيثة .. الي انا عايزه ياخدوا</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. يلا نمشي لان واحد حقير زي ده ميستهلش ان احنا نقعد نتكلم معه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث بستفزاز .. حبيبتك عمله ايه يا راين</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">شعر راين بالغضب وذهب ناحيت ليث ولك..مه بقوة علي وجهه ولكن لم يؤثر هذا علي ليث</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث بستفزاز .. انت بقيت ضعيف اوي كنت عايز تنقذها ازاي وانت باضعف ده</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">كانو سيتعاركون ولكن تدخلت ليل التي استطاعت الهرب من ليو وعادت مجددا</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث وهو يذهب .. انت محظوظ كان زماني قت..لك دلوقتي . سلام لما نتقابل المرة الجاية نبقي نكمل</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ذهب ليث وعندما ذهب تحدث جاك</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك وهو ينظر لها بغضب ..انت ايه الي جابك هنا مش انا قولتلك تمشي مع ليو لو كان حصلك حاجة دلوقتي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. بس انا رجعت علشان كانت قلقانة</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك ببسمة سخرية .. حتي لو كنت قلقانة انت ايه الي ممكن تعمليه لو كان حصل حاجة انت كنت هتخلينا في مشكلة</span></p><p><span style="font-size: 15px">لم تكن ليل تريد البكاء ولكنها لو تستطيع منع نفسها وسقطت تلك الدموع لانها تشعر الان وكنها عبئ عليهم لا اكثر</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس وهو يهداء جاك .. خلاص محصلش حاجة</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">عادو الجميع الي المنزل وكان الجميع في حالة غضب بسبب ليث وكانت ليل تبكي في غرفتها بسبب كلام جاك . وانها لان تشعر انها مجرد ثقل عليهم</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">سلام من الكينج ?</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">الجزء السابع</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. اهلا ياقمر</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. انت ازاي جيت هنا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. انا هنا عشانك</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. انت عايز مني ايه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. انا عايزك و كمان عايز اوريكي حد من عليتك</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. انت قصدك ايه . ماما هي كانت الشخص الوحيد الي في عليتي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. براحتك انا مش هجبرك علي حاجة لو مش عايزة تيجي معيا انا همشي دلوقتي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل في نفسها بحزن .. انا كده كده مجرد حمل عليهم مش اكتر</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بحزم .. استني انا هجي معاك . دقيقة بس</span></p><p><span style="font-size: 15px">كاتبت ليل رساله علي وارقة وتركتها بجانب السرير وذهبت مع ليث</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. احنا رايحين فين</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. لما نوصل هناك هتعرفي</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">في اليوم التالي لم تنزل ليل ولاحظ الجميع ذالك وظن جاك انها حزينة بسببه فقرر انا يصعد هو لها فصعد وجلس لفترة طويلة يدق علي البابا ولكن لم تكن هناك استجابة ففتح البابا ودخل لم يجد احد بالغرفة فشعر بقلق وجد الورقة التي تركتها ليل وكان مكتوب فيها كال تالي</span></p><p><span style="font-size: 15px">(شكراً جدا علي استضافتكم ليا . انا مش عارفة اشكركم ازاي علي كل الي انتم عملتو معيا . انا عارفة ان انا كنت ضيف تقيل ومجرد عقبة قدمكم بس انا مش هبقي كده من دلوقتي اما بالنسبة لي جاك انا مش زعلانة لانك قولت الصراحة . انا كنت مجرد متطفلة .سلام انا همشي لاني مش عايزة حد يتحمل مسؤولية اكتر من كده )</span></p><p><span style="font-size: 15px">نزل جاك اليهم فسأله عن مكان ليل لم يجب واراهم الورقة شعر الجميع بالحزن بسبب رحيل ليل</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس بغضب .. انت كان لازم تقولها الكلام ده</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك .. بس انا مكنش قصدي اني ازعلها انا كنت خايف عليها</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليو .. اهدو ياجماعة مش ممكن ماثيو يعرف هي فين من طاقة الخاتم ويروح عندها ويجبها ويجي تاني</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">نظر الجميع الي ماثيو الذي اغمض عينها وبدأ يركز علي قوت الخاتم ولكنه لم يشعر بشي وكان الخاتم قد اختفي فهز راسه نفيا انه يستطيع اجدها شعر الجميع بالحزن بسبب ذلك</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">في مكان اخر في قصر ملك عالم الشياطين</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. اكيد انت عايزة تعرفي انت ليه جيتي هنا صح</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. ايوه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث ..اولا انا ابقي اخوكي وابونا هو ملك العالم ده كله حاجة مدهشة صح</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل ببسمة سخرية .. انت عايزني اصدق الكلام الي انت بتقوله ده . انا ابويا كان انسان عادي وسبني انا وماما لما كنت صغيرة</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. هو فعلا سابكم بس هو كان بيحبكم وبيفكر فيكم علي طول زي ما انا كنت بفكر فيكي علي طول يا ليلي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بصدمة .. هو انت</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث بحب .. ايوه انا وعايز اقولك ان انا كنت بحبك من اول مرة شوفتك فيها وانت صغيرة ممكن تكوني مش فكراني بس ده مش فارق معيا المهم ان انا بحبك وقدرت اشوفك تاني بعد كل السنين الي فاتت دي من بعد ماشوفتك وانت صغيرة وانا كل يوم مكنش شاغل تفكيري غيرك انت . وفرحت لما جيتي هنا انت متعرفيش انا كنت مستني اللحظة دي قد ايه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بتوتر .. بس علي حسب كلامك المفرض ان احنا اخوات ازاي انت بتحبني</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. انا اخوكي من الاب بس واحنا عندنا هنا عادي وحتي لو في اي حاجة ممكن تمنعني انا هفضل احبك وانت هتكوني ليا . انا مش عايزك تخافي مني لاني مش هازيكي انا مستحيل اعمل اي حاجة تجرحك لاني بحبك يا ليلي</span></p><p><span style="font-size: 15px">صوت بنبرة حدة .. ليث كفاية كده سيب ليل ترتاح</span></p><p><span style="font-size: 15px">نظرت ليل الي مصدر الصوت لتجد راجل مهندم ذو هيبة وعندما رأته بدات دموعها في النزول لانها تأكدت ان هذا حقا والدها فهو يشبه الصور التي كانت تشاهدها دائما عن والدتها ووالدها مع اختلاف الملامح قليلا فهو يبدو عليه ملامح الكبر</span></p><p><span style="font-size: 15px">ازبار .. انت اكيد فكرة ان اسمي هو كامل زي ما قالتلك مامتك بس انا اسمي الحقيقي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهو تقاطعه .. ازبار اسمك ازبار</span></p><p><span style="font-size: 15px">ازبار ببسمة .. انت عرفتي ازاي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. الاسم ده كان مكتوب في الالبوم بتاع الصور انا كنت فكرة ان ده اسم الاستديو بس بعد كل الي حصل مش غريب انه يكون اسمك</span></p><p><span style="font-size: 15px">ازبار ببسمة .. اكيد بنتي هتكون ذكية</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بكره و غضب .. متقولش بنتي انا مش معتبراك ابويا . انت جي بتقول بنتي لما انا بنتك كنت في كل السنين الي فاتت كنت فين لما ماما اتق..تلت جي بعد كل الي حصل ده وتقول بنتي . انا قبلت وحوش هنا بس كانو طيبين جدا الوحيد هنا الي يستهل كلمت وحش هو انت</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">غادر ازبار بعد ان سمع كلام ليل بدون ان يقول اي كلمة شعرت ليل بغضب من تجاهله لانه لو كان يهتم كان سيبرر غيابه كل تلك الفترة ولكنه اكتفي بالصمت</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. اهدي حتي لو كان غلطان انت متعرفيش ايه اسبابه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. لو كان مهتم كان قال اسبابه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. تعالي معيا عايز اوريكي حاجة متخفيش مش هعو..ضك تاني</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. انت فكرتني هي ازاي الع..ضة اختفت</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. انت بتقولي ايه ازاي يعني اختفت</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ارت ليل يدها لي ليث فرائها فستغرب لانه لم يكن هناك اي اثر لي اي ع..ضة</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث وهو يعقد حجبيه .. بس ده حصل ازاي هي كانت هتختفي لوحدها زي اي جرح وتاخد وقت بس مكنتش اختفت بالسرعة دي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. مش عارفة انا صحيت وببص عليها لقيتها اختفت</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث في نفسه .. ممكن ليل تكون شيطانة لا بس مفيش اي طاقة طلعة منها ازاي اثار العضة اختفي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. ليث انت هنا انا بقلي ساعة بنادي عليك</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. لا مفيش حاجة . تعالي معيا</span></p><p><span style="font-size: 15px">اخذ ليث ليل الي غرفتها التي رتبها هو لها وكانت تبدو مثل الغرفة الخاصة بها في علمها</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. انت ازاي عملت كده</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث بكل حب واهتمام .. انا علشلنك اعمل اي حاجة يا ليلي . مش ده بس تعالي عايز اوريكي حاجة كمان</span></p><p><span style="font-size: 15px">امسك ليث البوم صور وكان يوجد الكثير من الصور لي ليل وهي صغيرة و كان هناك صور لي ليث وليل معا كانت تنظر ليل الي تلك الصور وكانت تبدو الفرحة عليها</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث بحزن .. نفسي لو انت كنت فكراني</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. انا فرحانة ان لسه في حد من عليتي بيحبني</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. انت قصدك علي بابا هو فعلا بيحبك هو الي جابك من هنا علشان يشوفك</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. انا مكنش قصدي عليه انا كان قصدي علي ان انا بقي عندي اخ يخاف عليا و يحبني . اما بالنسبة للراجل ده فانا مستحيل اتقبله او اعتبره ابويا في يوم من الايام</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. انا فرحانة ان انت معتبراني جزء من عليتك بس انا مش عايز كده انا عايز اكون كل حاجة بالنسبة لكي ممكن اوفق اني اكون اخوكي الي بيحبك ويحميكي بس مش هوافق انك تتجوزي ابدا ولو حد فكر في انه يحبك اوي يجي جنبك انا هق..تلو</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل ببسمة .. تمام انا موافقة</span></p><p><span style="font-size: 15px">عانق ليث ليل بكل حب .تصلبت ليل مكنها واحمر وجهها باكامل</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. في ايه انت اتكسفتي ولا ايه عادي احنا اخواتك مش الاخوات بيعملوا مع بعض كده</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بصدمة .. لا طبعا الاخوات بيجرو ورا بعض بالخذم والشباشب وبيشدو في شعر بعض</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. يعني انت عيزانا نشد في شعر بعض</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل توترت .. اه قصدي لا قصدي....</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث ببسمة .. انت اجمل حاجة بالنسبة ليا . تصبحي علي خير</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. وانت من اهلو</span></p><p><span style="font-size: 15px">ذهب ليث وترك ليل وكان يتذكر ليل عندما كنت صغيرة</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">فلاش باك</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي صغيرة .. انت زعيان ييه يا ييث</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث وهو يبتسم .. اسمها زعلان مش زعيان و انا اسمي ليث مش ييث .قولي ل</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. ي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. مش ي قولي ل</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي تحاول ان تنطقها .. ل</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث بفرحة .. شطرة دلوقتي قولي لي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي تكافح .. لي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث وهو ينظر ان تقول اسمه بطريقة صحيحة .. دلوقتي قولي كلها علي بعضها ليث</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهو تنطق وينتظرها ليث بلهفة .. ل.ي.ث ييث</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث وهو يشعر بخيبة أمل .. خلاص انا هستسلم ييث . ييث اي حاجة حلو منك يا ليلي</span></p><p><span style="font-size: 15px">حملها ليث ورفعها في الهواء وكان يستدير بها وهي تضحك ثم أنزلها وعادة ملامحه الحزينة مرة اخري</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. انت زعيان تاني</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث وهو يتنهد .. انا مش هقدر اجي هنا تاني ودي ممكن تكون اخر مرة هشوفك فيها</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. يعني انت مش هتيعب معيا تاني</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث بحزن كبير .. اه انا همشي دلوقتي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل ببكاء .. انا مش عايزك تمشي خييك معيا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث بحزن .. وانا كمان عايز افضل معاكي علي طول بس دي حاجة مش بايدي سلام يا ليلي</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">الجزء الثامن</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">تراي شخص يق..تل ولدتها وهي تحاول التحرك لي تمنعه ولكنها كانت لاتستطيع ان تتحرك مهما حاولت وكانت تراي المنظر وهو تبكي بحرقة استدار ذالك الشخص واستطاعت ان تراي وجهه وقد كان ازبار لكنه لم يرها كنها كنت شفافة او خفية . شعرت ليل بصدمة وزاد كرهها لي ازبار لكنه فعل شيء غريب جلس علي الارض وبدا يلعق الد..ماء من علي الارض وهو مستمتع ثم ذهب وبعد ان ذهب بقليل كانت تدخل ليل بفرحة وهي تنادي علي ولدتها فتجدها مغطي بد..ماء كنت تشاهد ليل نفسها وهي تبكي ويعاد المشهد امامها مرة اخر .</span></p><p><span style="font-size: 15px">استيقظت ليل علي صوت ليث</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث بقلق .. انت كويسة انت كنت قعد بتعيطي وانت نايمة ايه الي حصل</span></p><p><span style="font-size: 15px">شعرت ليل بقطرات الدموع علي وجهها فمسحتها .. انا تمام مفيش حاجة</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. طب تعالي معيا انا علشان هنخرج انا وانت</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل في نفسها بحزن عميق .. هو ده كان ايه انا الي بيحصل انا ليه بيحصل معيا ده كله . هو ده كان حلم ولا بجد ولا ايه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث بمزاح وهو يحرك يده امام وجه ليل ..اهلا انت لسه هنا ولا رحتي فين</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهو تهز راسها .. لا انا تمام في ايه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. انت مسمعتيش اصلا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. انا اسفة بس انا كنت سرحانه شوية . انت كنت بتقول ايه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. كنت بقول ايه رايك نخرج انا وانت</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي تشعر بصداع .. انا اسفة بس انا تعبانة</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث بقلق .. طب انا هروح دقيقة وراجع تاني</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">بعد دقائق عاد مجددا</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث وهو يحمل كاس به ماء .. خدي اشربي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. بس انا مش عطشانه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث باهتمام .. بس دي مش مايه عادية . ديه ميت سحرية فيها سحر الشفاء</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بطفولة بعد ان انتهت من شرب الماء .. طعمها وحش اوي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث وهو يربت علي راسها .. طب انت حسه بي ايه دلوقتي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهب تنهض بفرحة .. انا حاسة بقي فيا كمية طاقة كبيرة جدا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث وهو يعقد حاجبيه .. انت قومتي ليه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. مش احنا كنا هنخرج</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. لا انت مش هتروحي في اي حتي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي ترفض مثل ******* .. لا انا مبقيتش تعبانة</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث ببسمة خبيثة وهو يضعها في السرير .. انت لازم تنامي والا هجي انام جنبك</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي تشد الغطاء .. تصبح علي خير</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث وهو يضحك عليها .. وانت من أهله</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ترك ليث الغرفة وترك ليل نائمة ثم خرج خارج القصر وظل واقف هناك لبعض الوقت</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث ببسمة جانبية .. كنت عارف ان اتم هتاجو انا كنت مستينكم علشان ارحب بيكم شفتم انا طيب ازاي</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">جاء الجميع من اجل ان ينقذها ويعيدةها معهم</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس وهو يجز علي اسنانة ..هي فين</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. محدش هيعرف ياخذ ليل مني وبعدين لو عايزها لازم تكون اقوي مني علشان توصلها</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">هاجم ماكس علي ليق لكن ليث كان يتفادى كل ضربات ماكس وبداء ماكس يستخدم البوابات ليستطيع مفجاءت ليث والهجوم عليه لكن ليث توقع من اين سيخرج و بالفع خرجن ماكس من المكان الذي توقعه ليث فستطاع ليث جرحه بسكين كانت معه وعندما جرح ماكس سقط علي الارض ولم ينهض بسبب استعمال ماكس لقوته والتي كانت عبارة عن ( الوهم ) وقع مكاس في وهم ليث . عندما سقط ماكس هاجم كلا من ليو وجاك و راين و ماثيو علي ليث في نفس الوقت ولكنه كان قد هرب من مكانه بسرعة</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث بستفزاز .. اربعة علي واحد مش كتير اوي كده</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك بغضب وهو يهاجم عليه .. اخرس</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث وهو يتفادى هجمته .. انت كنت فاكر ان انت هتعرف تلمسني تبقي بتحلم</span></p><p><span style="font-size: 15px">جاك بغضب من كلام ليث وهو يهجم عليه .. انا هقت..لك اذهب الجحيم</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">افلت ليث من هجمت جاك ثم اصابه بالخنجر و وقع جاك في وهم ليث وسقط هو الاخر مثل ماكس</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">كان قد ارهق ليث من مقاتلتهم وكان كلا من راين وماثيو وليو يهجمون عليه اسحب ليث لانه قد ارهق وترك الحراس يهجمون عليهم وكان هو بنتظارهم ان يتم جرح احد ليوقعه في وهمه كان كلا من ليو وراين هما من يحاربون الحراس وكان ماثيو قد اختفي</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث وهو ينظر للخلف .. انا عرفت ليه دلوقتي انا بكرهك اكتر من اي حد</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">لم يرد عليه ماثيو وكان يقاتل فقط وكان يلقي بالهجمات بسرعة علي ليث وكان ليث وهو يحاول ان يتفادي هجماته ولكنه لا يستطيع لان هجمات ماثيو كانت سريعة جدا وكثير تلقي ليث الكثير من الهجمات وكان قد تعب كثيرا وكان يعتقد ان هذه نهايته لكن عندما كان يهاجمه ماثيو استطاع ان يمسك بيده و جرحه وساقط ماثيو ارضا مثل الباقية نظر ليث الي ليو و راين وكانو قد جرحيو كثيرا ف استطاع ليث ان يدخلهم في وهمه بعد ان سقط الجميع امر ليث الحراث ان يأخذهم الي السجن .</span></p><p><span style="font-size: 15px">كان ماكس ذاهب الي ليه ولكنه سمه ازبار يتحدث شعر بصدمة من الكلام الذي قاله وكان في حالة ذهول تحرك ليث لكنه اصطدم بالجدار واصدر صوت</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">خرج ازبار من غرفته .. انت بتعمل ايه هنا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث وهو ينظر له بحدة .. مفيش انا كنت ماشي من هنا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ازبار وهو يبتسم بخبث .. انت سمعتني . ما تعرفش ان التنصت غلط انا شكلي مربتكش كويس . بس انا هربيك دلوقتي</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">اقترب ازبار من ليث وسيطر عليه وكانه نومه تنويم مغناطيسي</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ازبار ببسمة خبيثة .. امشي دلوقتي و اتصرف عادي لحد ما احتاجك</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">انحني ليث له ثم ذهب وكان شئ لم يكن</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">الجزء التاسع</span></p><p><span style="font-size: 15px">.</span></p><p><span style="font-size: 15px">.</span></p><p><span style="font-size: 15px">.</span></p><p><span style="font-size: 15px">.</span></p><p><span style="font-size: 15px">.</span></p><p><span style="font-size: 15px">.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل ببسمة رقيقة .. انا بحبك جدا يا ماكس انت كل حاجة بالنسبة ليا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس وهو يعنقها بفرحة كبيرة .. وانا كمان بحبك يا ليل</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي تنظر إلى عيون ماكس مباشرتا .. انا خلاص مش عايزة ارجع للعالم بتاعي تاني انا عايز افضل معاك علي طول</span></p><p><span style="font-size: 15px">رفع ماكس ليل في الهواء ظل يدور بها ثم انزلها وبدأ يطبع عليها بعد القبل الصغير علي جبهتها و خديها</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس ببسمة خبيثة .. انت لو موقفتنيش انا ممكن اكلك دلوقتى</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ابتسم ليل برقة . جلس ليث واخذ ليل في أحضانه وأخذ يقبل يدها ثم ع..ضها وبداء يمت..ص د..مائها ثم بداء يلعق مكان العضة</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي تتالم .. ماكس كفاية كده</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس وهو يقبل عنقها .. خلاص انا اسف مش هع..ضك تاني</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">سمع ماكس صوت ينادي عليه فستغرب</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. انا حاسس ان كان في حد بينادي عليا دلوقتي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي تدير وجه ماكس نحيتها .. مفيش حد بينادي عليك خليك معايا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. بس انا حاسس ان فيه حاجة غلط . انا في حاجة نسيتها</span></p><p><span style="font-size: 15px">اغمض ماكس عيناها وكان يحاول التذكر .. انا ازاي جيت هنا انا كنت مع اخوتي علشان ننقذك بس مش فاكر ايه الي حصل بعد كده</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي تقبله علي خده بلطف .. هتنقذني من ايه و انا قاعدة معاك</span></p><p><span style="font-size: 15px">...</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">تكرر الصوت مرة اخري ولكن هذه المرة كان اوضح وعلم ماكس ان هذا صوت ماثيو</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. ده كان ماثيو يعني ده كله مش حقيقي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي تضع يدها حول رقبته وتحاول اغواءه</span></p><p><span style="font-size: 15px">..</span></p><p><span style="font-size: 15px">انا ليل يا ماكس ..حببتك خليك معايا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ابعد ماكس يدها عنه بغضب ..</span></p><p><span style="font-size: 15px">لا ..انتي مش ليل انت مجرد وهم</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">بعد ان قال ماكس ذلك تكسرت ليل وكانها كانت لوح من الزجاج وبدأ المكان الذي كان به ماكس بالاختفاء . استيقظ ماكس بعد ان كسر الوهم فوجد ماثيو بجواره ويحاول افاقته</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">وذهب ماكس سريعا مع ماثيو ناحية باقي اخواتهم وبداء ينادون عليهم و لكنهم كان تحت تأثير الوهم ايضا</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">في مكان اخر عند ليل تستيقظ فتجد حولها عدد كبير من الخادمات</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. في ايه</span></p><p><span style="font-size: 15px">الخادمة .. السيد ليث و الملك أمرنا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ان احنا نجهزك وانك تلبسي الفستان دا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. تمام</span></p><p><span style="font-size: 15px">الخادمة .. ممكن تيجي معانا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. هروح فين</span></p><p><span style="font-size: 15px">الخادمة .. احنا جهزنا لي حضرتك الحمام زي ما الملك أمرنا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. تقدرو تمشوا انتم وانا هجهز نفسي</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">خرجت الخادمات وتركت الملابس ذهبت ليل لي تستحم وبعد ان انتهت ذهبت لي ترتدي الملابس التي كانت عبارة عن فستان طويل لونه احمر دموي و بعد ان انتهت جاء ليث لها</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. شكلك حلو اوي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بثقة .. دي اقل حاجة عندي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. تعالي معايا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل ببسمة .. ليه احنا هنروح فين</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث ببسمة .. هوريكي حاجة عمرك ما شفتي زيها ابدا</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">اخذ ليث ليل وصعد بها الي اعلي القصر وكان القمر يبدو غريبا وكبير جدا</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث .. ايه رايك</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل .. هو شكله غريب كده ليه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ازبار ببسمة شر .. لان دي ليلة القمر الاحمر</span></p><p><span style="font-size: 15px">تابع كلامه بملامح شيطانية .. انا عايز اقولك حاجة علشان محسش بالذنب انت عارفة مين الي كان السبب في مو..ت امك كان انا . قتل..تها علشان اعرف اجيبك هنا لان ده اليوم الي مستني من زمان لاني بعد ما اق..تلك زي ما قت..لت امك هبقي اقوي شيطان في عالم كله</span></p><p><span style="font-size: 15px">ازبار ببسمة خبيث .. قوليلي انت حسه بي ايه دلوقتي . قوليلي انك بتكرهيني . انا عايزك تكرهيني اكتر لان كل ما كرهك ليا زاد كل ما هبقي اقوي</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">سقطت ليل لان بعد ما سمعته لم تستطيع ان تحملها قدماها وبدأت تبكي بحرقة كبيرة علي ولدتها و كرهها لي ازبار لا تستطيع ان تصفه الكلمات . نظرت لي ليث وكنها تخبر انه كان يعلم بكل هذا و لكن ليث كان منوم من قبل ازبار لذاك لم يستطيع الرد عليها</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ازبار وهو يبتسم ابتسامة النصر .. ده كل الي انت هتعملي . انا كنت عارف ان انت ضعيفة بس مكنش عارف انك بالضعف ده</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">نهضت ليل وهي تجري ناحيت ازبار وتصرخ بقوة وغضب .. انا هقت..لك</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">امسك ازبار يدها ورفعها و رماها بعيد</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ازبار ببسمة جانية .. انت عايزة تقتلني هههههه . انا الي هقتلك بس لسه شوية لحد ما القمر يبقي دموي متستعجليش موتك انا كده كده هخليكي تروحي لي مامتك و ابقي سلملي عيها علشان هي وحشتني اوي ههههههههه</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">كانت ليل ساقط علي الارضي تبكي بسبب ضعفها و لانها لاتستطيع الانتقام لما حدث مع ولدتها و بينما كنت تبكي وجدت خنجر علي الارض فأمسكته بسرعة ونهضة</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي توجه الخنجر نحيتها وتبتسم باختلال .. انا مش هخلي الي انت عايزه يحصل ابدا . انا كده كده ميته بس علي الاقل مش هحقق الي انت عايزه</span></p><p><span style="font-size: 15px">قالت ذلك وهي تبكي وتضع الخنجر علي قلبها</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ازبار بغضب .. انت هتعملي ايه</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي تبكي وتقول في نفسها .. انا اسفة يا ماما مقدرتش اخد حقك لاني عاجزة بس ال انا بعمله ده هو الصح سامحيني يا ماما</span></p><p><span style="font-size: 15px">ابعدت ليل الخنجر ثم حركته بسرعة بتجاه قلبها.....</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">(ليلة القمر الاحمر 1)</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">الجزء العاشر والاخير</span></p><p><span style="font-size: 15px">.</span></p><p><span style="font-size: 15px">.</span></p><p><span style="font-size: 15px">.</span></p><p><span style="font-size: 15px">.</span></p><p><span style="font-size: 15px">.</span></p><p><span style="font-size: 15px">.</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل وهي تبكي وتقول في نفسها .. انا اسفة يا ماما مقدرتش اخد حقك لاني عاجزة بس الي انا بعمله ده هو الصح سامحيني يا ماما</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ابعدت ليل الخنجر ثم حركته بسرعة بتجاه قلبها و أغمضت عينها وهي مستعدة للموت ولكنها شعرت ان هناك من يمسك يدها فتحت عينها فوجدته ماكس</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس ببسمة .. احنا اسفين ان احنا اتأخرنا . بس مكنش لازم تفكري ابدا في انك تاذي نفسك . انت لازم تتاسفي لينا لانك لو كنت عملتي كده كنا زمنا جينا علي الفاضي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ذاد بكاء ليل عندما رأيتهم و ابتسمت و قالت بدموع الفرحة .. انا اسفة . انا فرحانة ان انتم هنا</span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس وهو يغمز لها .. بتبقي شطرة اما بتسمعي الكلام دلوقتي اقعدي علي جنب وشوفي احنا هنعمل ايه</span></p><p><span style="font-size: 15px">ازبار ببسمة متكلفة .. شكرا . علشان الي انت عملتو ده انا هق..تلك اخر واحد فيهم . ليث انا عايزك تق..تلهم كلهم الا ليل</span></p><p><span style="font-size: 15px">ذهب ليث وكان يهاجمه وكانو هم ايضا يهاجمه</span></p><p><span style="font-size: 15px">راين .. ماكس . ليو . جاك . روحو انتم و اق..تلو ازبار و سيبو ليث ليا انا و ماثيو</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ذهب فعلا كلا من ماكس و ليو وجاك عند ازبار لي يهاجمه و لكن فعل ازبار شي مثل الإشارة و اصبح في المكان عشرات من الكاوري الذي يسطر عليهم ازبار .</span></p><p><span style="font-size: 15px">بدأ الكاوري في مهاجمة الجميع ماعدا ليث وليل و كان كلا من جاك و ماثيو وماكس وليو و راين مشغولين بي محاربة الكاوري .</span></p><p><span style="font-size: 15px">كان القمر قد بدأ يتحول لي اللون الدموي فامر ازبار ليث ان يمسك ليل وياتي بها اليه .</span></p><p><span style="font-size: 15px">ذهب ليث و امسك ليل وكان سيتجه بها لي ازبار ولكن جاك منعه من ذالك وظل يتقاتل معه .</span></p><p><span style="font-size: 15px">تحول لون القمر الي اللون الدموي و بدأت ليل في الصراخ بشدة .</span></p><p><span style="font-size: 15px">كان الجميع يتساءل عن الذي يحدث</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ازبار ببسمة مختلة .. جيه الوقت ليث اق..تل ليل دلوقتي</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ذهب ليث ناحيت ليل التي كانت لا تفعل شي سوي الصراخ بشدة وتتالم وكأن هناك احد يم..زقها الي قطع صغيرة . كان يحاول ماكس الذهاب الى ليل لكي ينقذوها ولكن الكاوري كانو شرسين للغاية بالرغم من انهم قتلو الكثير ولكنهم يذادون .</span></p><p><span style="font-size: 15px">ظل يقترب ليث من ليل وهو يحمل سيف في يده و كلما كان يقترب كان يتحرك ببطء اكثر وكانه وحاول السيطرة على نفسه ويمنع نفسه من اذية ليل باي طريقه .</span></p><p><span style="font-size: 15px">كان يشعر ليث بغضب شديد لانه ذالك العجوز استطاع ان يسيطر عليه اصبح ليث امام ليل مباشرتا</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ازبار بغضب شديد .. اق..تلها بسرعة اق..تلها . انت مستني ايه</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">رفع ليث السيف ثم انزله ولكن ليس علي ليل بالبتجاه نفسه وجرح نفسه في زراعه لكي يفيق من سحر هذا العجوز كان الدماء تتساقط من زراع ليث الذي نجح في كسر السحر</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ازبار بغضب .. لااااااااء . انا هق..تلك علي الي انت عملتو انت ازاي تعصي اوامري</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليث بغضب كبير وهو ينظر الي هذا الرجل بعيون تخرج منها النيران وقال بصوت عالي وكان يجري نحيت ازبار بسرعة كبيرة .. انت كنت عايزني ازي ليل .انت مو..تك هيكون علي ايدي</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ذهب ليث عند ازبار وكان يهاجم بسرعة كبيرة بالرغم من انه مصابه في زراعه ولكن غضبه كان يتحكم فيه لدرجة جعلته ينسي الالم . كان ليث يهاجم بشراسة كبيرة ولكن لم تصيب اي ضربة ازبار .</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ازبار بغضب شديد .. انت زهقت من لعب العيال ده</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">هجم ازبار علي ليث هجمه واحدة وكانت يده قد نفذت من بطن ليث الذي سقط علي الارض و الد..ماء قد صنعت بركة حوله . اتجه ازبار ناحية ليل</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ازبار بغضب شديد .. محدش هي..قتلك غيري . كان لازم اعمل كده من اول بس دي كانت غلطتي</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ذهب ازبار ناحية ليل ولكن كانت ماكس وإخوته كانوا قد قت..لو جميع الكاوري ووقفوا يدافعون عن ليل . كان كلا من ماكس و اخوته أقوياء ولكن قوتهم لاشي امام ملك عالم الوحوش . اثناء قتالهم قد اصيب الجميع ولم يستطيعوا حتي لمسه مرة واحدة و كانوا قد ارهقوا كان ملك الوحوش علي وشك قت..لهم جميع ولكن طعن..طعه ليل بالخنجر في ظهره وعندما بدأ ملك الوحوش ينزف بدأ خاتم ليل في الوميض بقوة</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ماكس .. يلا يا ليل دي فرصة علشان ترجعي لي العالم بتاعك لو مات قبل ما تفتحي البوابة الخاتم هيفقد قوته وساعتها مش هتعرفي ترجعي للعالم بتاعك لان الياقوته مصنوعة من ددمم ازبار لو مات الخاتم مش هيكون ليه اي لازمة . بسرعة ياليل فكر في اي مكان في العالم بتاعك بسرعة</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">أغمضت ليل عينها وبدأت تفكر في الغرفة التي كانت في منزل صديقتها و هذه المرة نجحت ليل في فتح البوابة ولكنها ترددات في دخول البوابة لان الجميع كانوا مصابين إصابات خطيرة</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بخوف وهي تبكي وترتعش .. بس انا مش هينفع امشي واسبكم و انتم في الحالة دي</span></p><p><span style="font-size: 15px">دفع ماكس ليل داخل البوابة ثم قال بحزن .. سلام يا ليل . انا بحبك</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">قفلت البوابة وكانت ليل في غرفة صديقتها حقا ولكنها كانت تبكي بسبب ما حدث مع الجميع.</span></p><p><span style="font-size: 15px">اتت صديقتها</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">نور بقلق .. في ايه . انت لسه بتعيطي</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل ببكاء .. كلهم في خطر دلوقتي بسببي . انا السبب . ليث كمان مات بسببي</span></p><p><span style="font-size: 15px">نور بخوف علي ليل .. اهدي ده كله مجر كابوس مش اكتر</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل بشهيق بسبب البكاء .. ليث كان بيدافع عني ومات بسببي</span></p><p><span style="font-size: 15px">نور بقلق .. مفيش حد هنا اسمه ليث . حولي بس تهدي علشان نعرف نتكلم . انا هروح اجبلك كباية ماية و جاية تاني</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ذهبت نور ثم عادت مجدد وهي تحمل كاس من الماء و اعطيتها كوب الماء بدأت ليل تشرب الماء وكانت نور بجانبها .</span></p><p><span style="font-size: 15px">حاكت ليل كل شي حدث معها لي نور</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">نور .. انت بعد ما استحميتي و دخلتي نمتي وانت لسه صحية دلوقتي .</span></p><p><span style="font-size: 15px">ليل باستنكار .. مستحيل يكون حلم . راين قالي ان شهر عندهم زي يوم عندنا . وانا مكملتش حتي نص شهر هناك .. علشان كده ممكن تكوني ماحستيش بي غيابي</span></p><p><span style="font-size: 15px">نور وهي تحاول ان أقنعها .. ساعات ممكن نحلم بي احلام ونحس ان هي حقيقة بس هي بتبقي مجرد احلام</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">كانت ليل تشك في هذا الكلام وهي كانت لا تعرف التفرقة بين الخيال والواقع حاولت ان تقنع نفسها ان كلام صديقتها هذا حقيقي ولكنها لم تنسي ابدا شكل ليث الملقي علي الارض والد..ماء حوله وإصابات الجميع .</span></p><p><span style="font-size: 15px">مر شهر وكانت ليل تحاول ان تنسب كل ماحدث خلال تلك الفترة من أحداث صعب وان تعيش حيتها بشكل طبيعي . ولكن كانت هناك مشكلة بعد ان انطفاء الخاتم بعد موت ملك الوحوش .</span></p><p><span style="font-size: 15px">عاد الخاتم للوميض مرة اخري......</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">هل كل ما مرت به ليل كان مجرد حلم فعلا ؟</span></p><p><span style="font-size: 15px">ما معني وميض الخاتم مرة أخرى ؟</span></p><p><span style="font-size: 15px">هل مات حقا ملك الوحوش ام ان للقصة بقية ؟</span></p><p><span style="font-size: 15px">هل ستعود ليل لي عالم الوحوش مرة أخرى ؟</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">(ليلة القمر الاحمر 2 والاخير )</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mazen El-5dewy, post: 23234"] [SIZE=4]مقدمة من : Zeus »»» قصة عالم الوحوش الفصل الأول دخلت المنزل فوجدت الباب مفتوح ودخلت ولم تلاحظ ذلك وكانت تنادي علي والدتها بفرح ف لم يرد عليها احد شعرت بقلق لان والدتها لم ترد عليها ذهبت الي المطبخ لتجد هذا المنظر امامها . كانت ولدتها ساقط علي الارض والدماء حولها في كل مكان شعرت برعشة في جسدها باكمله ولم تكن تعلم ماذا تفعل حتي تكلمت الام الام .. ليل اسمعيني كويس خدي الخاتم وامشي من هنا بسرعة ليل ببكاء وجسدها باكمله يرتعش .. مين العمل كده وايه الي احصل الام بدموع .. انا مفيش وقت ادمي خلاص يلا امشي بسرعة ياليل قبل ما يجو تاني وضعت الام الخاتم في يد ابنتها وهي تاخذ أنفسها الاخيرة حتي فرقت الحياة لم تكن تعلم ليل ما الذي يجب عليها فعله فذهبت بسرعة الي منزل صديقتها وكانت في حالة انهيار نور .. في ايه يابنت و ايه الدم ده اخبرت ليل نور عن كل شئ حدث نور .. انت مش هينفع ترجي البيت بتاعك تاني ممكن يجي حد ويقتلك زي ما حصل مع طنط . اهدي تعالى خدي شور وارتاحي شوية وبعدين نبقي نشو احنا هنعمل ايه ذهبت ليل الي الحمام وكل ما تفكر فيه هو شكل ولدتها المغطي بالدماء نظرت الي الخاتم الذي في يدها انتهت ليل من الاستحمام وذهبت الي السرير جسدها مازال في حالة من الرعشة ما ان استلقت علي السرير قد غطت في نوم بسبب هذه الاحداث القاسية وعندما نامت بدأ الياقوته الحمراء في الخاتم بالتوهج . بدأت ليل تستيقظ وهي تشعر بالصداع بسبب كثرت البكاء وجدت باب الغرفة يفتح بهدوء وكانت تظن ان تلك هي صديقتها ولكن كان هذا شاب الشاب .. كويس ان انت صحيتي انا جبت ليكي شوية اكل صرخت ليل بي صوت عالي فوضع الشاب يده علي فمها الشاب .. لو عملتي اي صوت هقتلك هزت ليل راسها وهي ترتعش فرفع يده من علي فمها فتكلمت .. انتم مين وعايزين مني ايه الشاب بستغراب .. انا لقيتك نايمة في الشارع . وبعدين انت عارفة انت فين ليل .. يعني انت مخطفتنيش علشان تقتلني الشاب .. انا لو عايز اقتلك كنت قتلتك ليل ..طب انت مين الشاب .. انا اسمي جاك ليل .. طب هو ممكن حضرتك توصلني لي بيت صحبتي جاك .. اصلا مفيش بنيادم واحد هنا عيرك ليل .. يعني انت تبقي ايه لو مش بنيادم جاك .. انا مستذاب انت مش واخده بالك من الديل و الودان نظرت ليل فوجدته يمتلك ذيل و اذن مثل اذن الذائب فتكلمت وهي تتنهد الطمأنينة .. اكيد انا بحلم و هصحي دلوقتي قام جاك بضربها علي راسها بخف لكي يثبت لها ان كل هذا حقيقي ثم تحول امامها الذئب صغير وقفز علي السرير امامها نظرت له ليل كان حقا صغير ولطيف ولكنها تاكدت ان كل هذا حقيقي فكانت علي وشك الصراخ مرة أخرى فتحول جاك بسرعة ووضع يده علي فمها جاك بتحذير .. لو فكرتي تصوتي تاني انا هكلك دلوقتي هزت ريم راسها بخوف .. طب انا فين و هرجع ازاي دلوقتى جاك .. اولا انت في عالم الوحوش . ثانيا اخويا بيفم في البوابات واكيد هيعرف انت جيت ازاي وممكن يعرف يرجعك تاني كان يبدو الحزن و الخوف علي ليل فتحدث جاك .. خدي كلي الاكل ده و نامي و بعد ما تصحي نبقي نتكلم ذهب جاك وترك ليل كانت ليل جائعة فاكلت الطعام وبعد ان انتهت شعرت بالعطش و ذهبت لتبحث عن بعض الماء وهي لاتعلم الي اين تذهب و كان المكان يبدو كقصر الاشباح . بينما كانت تمشي اصطدمت بشئ فنظرت لتجد شخص اخر الشخص بنظرة مفترس قد وجد فريسته .. اخيرا جه اليوم الي يجيلي الاكل بي رجليه ظهر جاك خلف هذا الشخص ووضع يده علي كتفه .. انت ايه الي مصحيك لحد دلوقتي تحدث وهو يشير علي ليل .. مش مهم المهم انا في اكل كتير هتاكل معيا جاك وهو يتنهد .. اهدي ده اخويا الصغير اسمه ليو ومش هيعمل لكي حاجة هو بس كان عايز يخوفك وبعدين انت ايه الي طلعك من الاوضة ليل .. انا كنت عايزة اشرب جاك .. روحي علي الاوضة وانا هجيبلك المياه ذهبت ليل فتحدث ليو .. دي انسانة صح هي بتعمل ايه هنا جاك .. انا مش عارف هي ازاي جت هنا بس روح انت نام وبعد شوية نبقي نشوف احنا هنعمل ايه ليو .. باقي اخوتك عارفين ان هي موجودة جاك .. لما نتجمع هقولهم ليو .. خلاص تمام في الغرفة التي بها ليل كانت ليل نائمة علي السرير ففتحت بوابة و خرج منها شخص الشخص .. جاك قوم علشان عايزك في حاجة مهمة لي يرد عليه احد الشخص وهو يدفعه بقدمه من السرير ليسقط علي الارض .. انت هتمثل انت مش بتنام نوم تقيل يلا اصحي علشان عيزك ليل وهي تنهض وتتالم .. اه يا دهري انا عملت ايه علشان يحصل لي كل ده . هو في حد يصحي حد كده الشخص .. ايه ده انت مين نظر الشخص الي الخاتم الذي ترتديه فعرف ما يحدث . دخل جاك وهو يحمل كاس من الماء جاك .. ماكس انت جيت امتي ماكس .. مش مهم تعالي انا عايز اتكلم معاك شوية اعطي جاك الكاس الي ليل وذهب مع ماكس داخل البوابة ليل في نفسه .. مش ممكن ده كله يطلع فيلم خيال علمي او حاجة زي كده في مكان اخر ماكس .. مش دي انسانة جاك .. ليه في ايه ماكس .. من شوية حسيت ان في بوابة اتفتحت بين عالمين ولما روحت عند مكان البوابات السحرية القديمة لقيتهم مقفولين ده معنا ان في حد هو الي فتح البوابة دي . وغير كده انت لاحظ الخاتم الي معها ده خاتم البوابات ومفيش غير خاتم واحد بس منه جاك .. انت قصدك ان هي الي فتحت البوابة ماكس مش مهم دلوقتي هي فتحتها ولا لا المهم ازي الخاتم وصل ليها........... ماكس .. مش مهم دلوقتي هي فتحتها ولا لاء المهم ازاي وصل الخاتم ليها......... الفصل الثاني جاك .. يلا اصحي ياليل تنهض ليل وتتحدث وهي مغمضه العينين .. سبيني يانور انام خمس دقائق انت متعرفيش انا حلمت ان انا كنت في مكان غير كده اسمه عالم الوحوش و كان في هناك ولد مز كده كان تقريبا اسمه جاك وجاك ده كان مستذاب جاك وهو يضحك .. شكراً علي المجاملة اللطيفة بس ده ماكنش حلم ويلا اصحي بسرعة فتحت ليل عينها لتنظر الي جاك .. طب كنت اضحك عليا وقولي ان انا بحلم جاك وهو عند الباب كان يضحك علي ليل ..انت هتنزلي كده ليل في نفسها .. هو بيضحك علي ايه ،،كانت توجد مرئية صغيرة نظرت ليل فيها فوجد شعرها يشبه زعافة المنزل فعرفت علي ماذا يضحك جاك وجدت فرشاة فعدلت شعرها ثم نزلت فوجدت خمسة أشخاص ينظرون لها فشعرت بتوتر ،، جاك .. دي ليل الي كلمتكم عنها هتفضل معانا لحد ما ترجع لي العالم بتاعها تاني ليل بخوف هي تقترب من جاك بهمس .. مين دول جاك ببسمة عريضه قال وهو يشير علي كل واحد منهم .. اخواتي . ده ليو اصغر واحد فينا شفتي امبارح وبعدين انا وبعدين ماكس و بعدين ماثيو وبعدين راين راين بغضب وهو ينظر لي ليل نظرة قاتلة .. وهي ليه انسانة حقيرة زيها تعيش معنا كان جاك سيتحدث ولكن ردت ليل عليه وهي تتجه نحوه وتمسكه من اذنه .. انت تعرفني من اين علشان تقول عليا حقيرة استني علي انا هربيك ،،ضغط راين علي اسنانه وتحول الي ذائب بني كبير وضخم جدا وأخذ وضع الهجوم وكانت ليل واقفة امامه لا تستطيع الحركة من الخوف ،، ليل في نفسها .. انا لو اعرف ان ده كله هيحصل كنت قعدت في بيتي احسن من *** الي كان السبب اخرتها اموت علي ايد قصدي سنان مستذائب تدخل جاك و وقف بين راين و ليل .. اهدي يا راين ذهب راين وترك الغرفة فتحدثت ليل ببلاه .. هو انا لسه عايشه ،،ضحك جميع من كان في الغرفة بسبب تصرف ليل المتهور،، جاك وهو يضحك .. ايوه بس اوعي تفكري تعملي كده مع حد تاني لانك ممكن سعتها متلقيش راسك مكنها ريم بصدمه .. لا تاني ولا تالت انا راسي غالية عليا اوي و احبها تفضل مكنها ليو بستفزاز .. طب لما انت بتخافي عملتي كده ليه ليل في نفسها .. استني عليا شواية وانا هويك علي الرعب الي انت عملتوهولي امبارح ليو ببسمة .. مش هتعرفي تعملي حاجة ليل .. بس انت عرفت ازاي انا بفكر في ايه هو انتم بتقراو الافكار ليو .. لا انا بس لان دي قوتي الخاصة ليل .. ياخسارة انا كده مش هعرف انتقم منك بس في مثل بيقول ان لم تستطيع التغلب عليهم ف انضم لهم . ايه رايك لو (اكملت ليل باقي الكلام في نفسها) .. نعمل انا وانت فيهم مقالب وخصوصا الي اسمه راين ليو بخبث .. انا موافق جاك .. انا عرفت انت جيتي هنا ازاي ليل بفرحة .. بجد يعني ممكن ارجع تاني جاك وهو يشير علي ماكس .. انا مش عارف اذا كان ممكن ولا لاء بس ماكس هيقولك علي كل حاجة فتح ماكس بوابة .. ليل تعالي معيا ،،دخلت ليل البوابة فوجدت نفسها عند بحيرة و اشجار،، ليل .. هو احنا ليه جينا هنا ماكس .. انت عارفة ايه كان السبب في فتح البوابة الي انت جيتي منها . ده كان الخاتم الي انت لابسه لانه بيفتح بوابات زي قدرتي بس القوة الي في اكبر من قوتي بمعني اوضح انت الوحيدة الي تقدري ترجي نفسك العالم بتاعك مش حد تاني و بما ان دي نفس قوتي ف انا هدربك لحد ما تعرفي تستخدمي ليل .. طب بما انك شاطر كده خد استخدمه انت وافتح البوابة و ارجع انا العالم بتاعي وخلاص ماكس ..ده مش اي خاتم حولي كده تخلعي حولت ليل بكل قوتها نزع الخاتم ولكنها لم تستطع ليل .. خلاص فهمت ممكن ندخل في الدرس الاول ماكس ..لازم علشان تفتحي اي بوابة تبقي عارفة انت عايزة تروحي فين ومحددة المكان الي هتفتحي فيه البوابة علشان كده انا جبتك هنا مكان هدي علشان تعرفي تركزي . انا مش عايزك تفتحي بوابة في مكان بعيد عايزك تفتحي بوابة في نصف البحيرة دي ليل .. طب قولي انا لازم اعمل ايه دلوقتي ماكس .. ركزي علي شكل البحيره و بعدين غمضي عينك و ارسمي شكل البحيرة في دماغك زي كده ،،فتحت بوابه امام وماكس و اخري في البحيرة،، ليل .. اه انا فهمت انت عايزني انا اعمل كده . انا علي كده مش هعرف ارجع العالم بتاعي ولا بعد مائة سنة ماكس ..انت ماجربتيش علشان تعرفي اذا كنتي هتنجحي ولا لاء . اهدي وركزي وانت هتعرفي بس حولي نظرت ليل الي البحيرة جيدا ثم اخدت نفسا عميقا و تخيل شكل البحيرة وتمكنت من فتح بوابة ولكنها لم تكن مثل بوابة ماكس ابدا عندما نظر ماكس الي البوابة التي فتحتها ليل ظل يضحك بالشكل هستيري لان ليل فتحت بوابة في مثل حجم الخاتم الذي ترتديه ليل وهي تنظر الي الخاتم .. ده بجد ولا انت بتهزر معيا ماكس وهو يحاول التوقف عن الضحك .. علي الاقل عرفتي تفتحيها من اول محاولة ظلت ليل تحاول اكثر من مرة فتح البوابة بشكل اكبر لكنها لم تستطيع الي ان تملكها الياس كان الظلام علي وشك ان يحل شعر ماكس ب احباط ليل فاراد ان يرفع من روحها المعنوية ماكس ببسمة .. بصي كده علي البحيرة ليل وهي تنظر بتركيز .. مش شايفة حاجة ماكس .. استني شوية . امممم دلوقتي فتح مكس بوابة عن الشجيرات وادخل يده ليهز تلك الشجيرات فتخرج منها تلك اليارعات المضيئه وتنعكس علي البحيرة مع الاشجار مما يزيد المكان جملا . نظرت ليل الي هذا المنظر الجميل ماكس .. ايه رائيك ليل وعينها تلمع من جمال المكان .. جميل جدا ماكس .. ده هو مكاني المفضل ليل ..طبعا اي حد هشوف المكان ده اكيد هكون ماكنه المفضل ماكس ببسمة .. كويس انه عاجبك لاننا هنتضرب هنا كل يوم .مش هارفض لو حبيتي تجي معيا في يوم خارج التدريب ليل بخجل .. تمم الوقت اتاخر لازم نمشي ماكس وهو يحاول مضيقتها .. ما تفتحي انت البوابة وتروحينا شعرت ليل بالغضب من ماكس فنظر لها ماكس و ابتسم ثم فتح بوابة وعادو الي المنزل الشخصيات ليو .. مصاص دماء .. بيقراء الأفكار .. اصغر واحد فيهم جاك .. مستذائب .. بيتحكم في النيران .. اكبر من ليو ماكس .. مصاص دماء .. فتح البوابات .. اكبر من جاك و ليو ماثيو .. شيطان .. الانتقال السريع .. اكبر من ماكس راين .. مستذائب .. بتحكم في الكهرباء .. اكبر واحد فيهم الفصل الثالث تستيقظ ليل وهي تتنهد وتشعر بالحزن والاكتئاب لانها تشعر انها لن تستطيع العودة الي علمها ابدا لانها حتي بعد التدريب علي فتح البوابة مع ماكس ظلت تحاول ولكن لم يكن هناك جديد نهضت ليل بسبب صوت الباب جاك .. ممكن ادخل ليل .. اتفضل جاك وهو يعطيها بعض الملابس .. غيري و البسي الهدوم دي و انزلي لان انت ها تروحي معنا ليل باستغراب .. فين جاك .. الكلية ليل .. بجد انتم في عندكم كلية والكلام ده جاك .. ايوه وانت هتيجي معنا لان احنا كلنا هنروح و مش هينفع نسيبك هنا لوحدك ليل ببلاها .. بس انا هروح اعمل ايه جاك .. هتحضري زي اي طالب عادي وهتكوني مع ليو لان انت لازم يكون في حد يحميكي وغير كده انتم الاتنين من سن بعض تقريبا ليل .. تمام غادر جاك وارتدت ليل الملابس التي كانت عبارة عن فستان ابيض مع القليل من اللون الاحمر و حذاء اسود برقبة طويلة وكان يوجد ذيل و اذن مزيفة ف ارتدتها ليل و وضعت شعرها علي اذنها لتخفيها ثم نزلت وعندما رأيها جاك و ماكس احمر وجههم من شدة جملها نظر ليو لكل من جاك وماكس وقال .. انتي بقي لكي معجبين ليل بغرور .. طبعا هيبقي ليا معجمبين كتير انا في العالم بتاعي كان علي طول بيجلي عرسان كتير وانا برفض ليل في نفسها .. في الحقيقة ولا واحد بس المشكلة فيهم مش فيا لاني انا قمر ليو وهو يضحك لانه قرأ افكار ليل .. طب لما انت قمر محصلش كده ليه ليل باحراج .. علي فكرة قرأ افكار الناس قلت ابد انت ابوك مقالكش كده ولا ايه ليو بسخرية .. للاسف ملحقش يربيني. هتربيني انت زي ما عملتي مع راين ليل .. فكرني اجيب ثوم معيا علشان في حد نويا اقتله ليو .. مش هتعرفي لان الثوم مبيعمليش حاجة تدخل جاك .. يلا علشان منتاخرش فتح ماكس بوابة في الكلية ودخلها الجميع وانتهي اليوم الاول بالنسبة الي ليل في الكلية وعندما حان وقت المغادرة كانت ليل تقف وتنتظرهم في المكان الذي اتفقو عليه فلم ياتي احد الا راين راين وهو ينظر لها بغضب .. انا الي هواصلك انهاردة يلا نمشي ليل في نفسها .. وهو انا ليه حظي عامل كده مفيش غير ده يوصلني كانو يتمشون فوتقف راين في مقابر مهجور فتحدث ليل .. احنا ليه وقفنا هنا راين بنظر شيطانية .. انا همشي ولم مشيتي وريا هقتلك شعرت ليل بالخوف لم تستطيع الرد عليه لانه لايوجد احد يحميها وهو قد يقتلها حقا ذهب راين وترك ليل التي لم تكن تعلم ماذا تفعل هل تمشي ام تنتظر ان ياتي احد ولكنها لم تعلم اذا تحركت من قد تقابل قد تقابل وحوش تسعي الي اكلها كان الوقت يمر و بدأ يحل الظلام وشعرت ليل بالخوف اكثر حتي اتي شخص من خلفها ووضع يده عليها ليرتجف جسها وتستدير ببطء لتجد ليو الذي اصدر صوت مرعب ففزعت ليل وضحك ليو ليو وهو يضحك .. هههه انت مشفتيش شكلك كان عامل ازاي ههه نظر ليو لي ليل فوجدها تبكي فتوتر ولم يكن يعلم ماذا يفعل فتحدث وقال .. انا اسف مكنتش اعرف انك هتخافي كده ليل وهي تدمع بدون صوت .. انت حيوان . انت متعرفش المكان هنا في حشرات قد ايه وانا كنت خائفة قالت ذالك حتي لا تظهر ضعفها اما ليو ولكن ليو يستطيع قراءة الأفكار فعلم انها تدعي القوة فقط . نهضت ليل نفضت عنها الغبار ومسحت دموعها ليل .. بس انت ازاي عرفت مكاني ليو .. انا قرأت أفكار راين و عرفت هو هيعمل ايه وكنت ماشي وراكم بس مش اكتر ليل .. بس هو مشي من بدري انت ماجيتش ليه من بدري ليو .. بصراحة استنيت شوية علشان اخوفك ليل نظرت له ليل بستحقار ولم ترد عليه في القصر جاك وهو يتحدث مع راين .. هو فين ليل راين بعدم اهتمام .. معرفش جاك .. ازاي مش هي كانت معاك راين .. ايوه بس هي سبتني ومشيت بينما كان جاك وراين يتشاجران اتت ليل مع ليو ليل .. انا كويس هو معه حق انا سبتو ومشيت انا الغلطانة وبعد كده قبلت ليو وهو وصلني نظر ليو لي ليل وهو يعقد حاجبيه و كانه يخبرها انت ليه بتكذبي تجاهلته ليل راين .. اديك سمعتها عندك حاجة تاني جاك وهو يتنهد .. انتي ليه عملتي كده ليل .. كان في حاجة كنت عايزة اجبها بس تهت . بعد اذنكم انا عايزة انام صعدت ليل الي غرفتها وظلت تبكي وجسدها يرتعش من كثر الخوف كلما تذكرت ما حدث سمت صوت خبط علي باب الغرفة فمسحت دموعها بسرعة و ذهبت لتفتح الباب ليو .. انت ليه كذبتي ليل ببسمة .. لان انتم اخوت و انا غريبة و كفاية بالنسبة لي ان انتم وفقتم تخلوني معاكم ف مش عايزة تصل مشاكل بسببي غادر ليو وكان هناك من يستمع الي ماقلته ليل الجزء الرابع راين بغضب .. انتي ايه الي جابك هنا ليل بعدم مبالاه .. كنت عطشانه راين بغضب شديد .. انتي ايه الي كنت نواياه لما كذبتي كده لو فكرك ان انا كده هاشكريك علي الي انت عملتي تبقي غلطانة ليل وهي تتنهد وتتحدث معه ببرود .. انا معملتش كده علشان تشكرني بس لو انت زعلان ان انا مقولتش حاجة . عايزني اقولهم تمام انا هقولهم بكره راين بغضب من لا مبالاة ليل .. انا سمعتك وانت بتتكلمي مع ليو انت لو فكرتي تازي حد من اخوتي انا هق..تلك . كل البشر زي بعض انتم كائنات جبانة و خبيثة ليل بغضب وهي تعقد حاجبيها .. بص انا مستحملك من اول يوم جيت فيه هنا بس انا مش هسمحلك تتخطي حدودك معيا حتي لو هموت . انا معرفش انت ايه مشكلتك مع البشر مش كل الناس وجوه لي عملة وحدة بس لو انت متعقد تقدر تروح تتعالج راين وهو يمسكها بقوة ويتحدث بغضب ..انتي بتقولي عليا معقد طب اسمع علشان تعرفي انتم قد ايه كائنات حقيرة فلاش باك كان يتمشي راين بجانب احدي البوابات القديمة ليسمع صوت صرخة من داخل البوابة فيجد فتاة ف يفتن من جملها ذهب نحوها ليجدها تبكي راين .. انت بتعيطي نظرت الفتاة الي راين وعندما رأت الاذنين و اذيل شعرت بالخوف راين ببسمة لطيفة ..اهدي انا مش هعملك حاجة بس انت ازاي جيتي هنا الفتاة ببكاء .. انا كنت مع اخويا وفجاء لقيت نفسي هنا ومش عارفة فين اخويا راين .. هو دخل معاكي هنا الفتاة .. لاء اول ماجيت هنا مكنش معيا راين .. يبقي ممكن يكون في العالم بتعكم ومجاش هنا الفتاة .. طب وانا هرجع ازاي راين .. الكهف ده عبارة عن بوابة بين العالمين وانت ممكن تكوني دخلتيها بالغلط وتقدري ترجعي لو مشيتي لي جوه الكهف . اكيد هتلاقي اخوكي مكان ما كنت معاه اخر مرة الفتاة وهي تذهب .. شكرا راين بحزن وهو يتحدث بتلقائية .. طب انا كده مش هشوفك تاني الفتاة وهي تشعر بالخجل .. ممكن اجي تاني بكره ظل يتقابل راين مع تلك الفتاة حتي وقعو بحب بعض . وفي مرة الفتاة ببسمة .. انا عملتلك عصير عايزك تذوق العصير وتقولي اي رائيك راين وهو يعنقها ويقبل جبهتها بحنان .. اي حاجة هتعمليها هتكون حلوة بدأ يتذوق العصير ليشعر انه لا يستطيع ان يسطر علي قوته وبداء في التحول الي ذئب ثم شعر بالضعف ولم يستطيع ان يتحرك فنظر الي الفتاة ليجدها ترفع عليه مسدس وهي تبتسم وكانت ستضغط علي المسدس ليظهر الكاوري ويهاجم عليها في مشهد بشع كان يحاول راين ان ينقذها ولكنه لم يستطيع ان يتحرك كان الكاوري انتهي منها كان سيهجم علي راين ايضا ولحسن الحظ كان ماكس هناك ففتح بوابة امام راين بيما الوحش يهجم عليه ليدخل البوابة وما ان دخل الكاوري اغلق ماكس البوابة و انقذ راين واخذهو الي المنزل باك راين ببسمة سخرية .. عرفتي قد ايه انتم قزرين ليل .. ممكن يكون في ناس وحشين وناسة تانية طيبين وده كمان ينطبق علي الوحوش مش كل الوحوش طيبين ومش كل الوحوش وحشين مثلا كل اخواتك بيعملوني كويس الا انت وبعدين حتي لو كنت وحشة هيكون احسن من الغبي الي حاول ينقذ الي كان هيقتلو .. تتنهد ليل ثم تكمل .. ايه رايك نبداء صفحة جديده بدل الحرب دي لان انت مشكلتك مش معيا وانا كمان معديش مشكلة معاك موافق تذكر راين ماقلته ليل لي ليو شعر انها قد تكون مختلفة فتنهد .. انا موافق ليل ببسمة .. طب تمام بما اننا بقينا اصدقاء لازم تدني هدية تثبت بها حسن نيتك راين بجمود .. انا شكلي اتسرعت ليل .. انت بتقول كده علشلن متجبليش هدي انت طلعت بخيل اول وبعدين انا كنت بهزر . اه صح هي البوابات الي بين العالمين دي لسه موجوده راين .. لا دي اتقفلت من سنين علشان ينفصل العالمين ده كان قرار الملك ليل .. ليه هي القصة دي حصلت من امتي راين .. من خمسين سنة ليل بصدمة .. ازاي انت عندك كام سنة راين .. الوقت بين العالمين مختلف شهر عندنا زي يوم عندكم ظلو يتحدثون قليلا ثم ذهبت ليل لكي تنام وفي اليوم التالي تستيقظ ليل . تنزل وهي بدات تعتاد علي هذه الحياة .تجد الجميع ف تلقي التحيه فيرد الجميع ذهب ماكس نحيت ليل ماكس ببسمة .. صباح الخير . انت عملة ايه ليل .. صباح النور . انا كويسة هو في حاجة ماكس .. كان في سوال هو انت لما جيتي العالم كانت ايه اخر حاجة بتعمليها ليل .. ماما ادتني الخاتم وبعدين روحت علي بيت صحبتي و نمت وصحيت لقيت نفسي هنا ماكس .. طب انت مشفتيش اي حاجة غريبة في الخاتم قبل ما تنامي ليل .. لأ مظنش ان حصل اي حاجة ماكس .. انا كنت متاكد جاك .. هو في ايه ماكس .. في حد تاني هو الي اتحكم بالخاتم وفتح البوابة جاك .. يعني مش هي الي فتحتها مكاس .. لاء لان ليل مش بتعرف تتحكم بقوة الخاتم بس محدش يعرف عن الخاتم الا قليلين من الوحوش جاك .. انت اصدق ان في حد في عالم الوحوش بيعرف يتحكم في الخاتم و عايزو ففتح البوابة علشان ياخذ الخاتم ماكس .. انا نفسي يكون كده بس . ليل ممكن تقوليلي الخاتم كان مع مامتك من امتي ليل بقلق .. بابا هو الي قدم الخاتم لي مامتي لما تقدملها ماكس بقلق .. كنت حاسس ايا مين كان هو الي اتحكم بالخاتم وفتح البوابة فهو عايز ليل وعارف ان هي في العالم ده دلوقتي جاك .. طب ليه مش ممكن تكون صدفة ماكس بقلق .. ده احتمال بعيد جدا لان الخاتم كان مع البشر من فترة طويلة فلو كان عايز الخاتم كان فتح البوابة من زمان ده مش معناه غير انه عايز..... لم يكمل ماكس و نظر الجميع الي ليل التي ابتلعت ريقها بخوف فهي لاتعلم ماالذي ينتظرها او من هذا الذي يريدها الكاوري : وحوش هجينة عدوانية ليس لها نوع محدد مثل الذئاب او مصاصين الدمام او الشياطين تهاجم كل كائن حي تقابله حتي لو كان مثلها وهي سبب تسمية هذا العالم بي عالم الوحوش بسبب شراستها و عدوانيتها الجزء الخامس في إحدى الاماكن المظلمة ليلا في عالم الو..حوش كان هناك شخص يقف و امامه شخص اخر ملقي علي الارض و الد..ماء تخرج منه بكثرة .كان الشخص الواقف يبتسم بجنون ويخرج لسانه و يلعق الد..ماء التي وجهه ببطء الشخص بجنون وهو يصرخ .. انتي فين . انا مش قادر استني اكتر من كده. انت فين ياليل في مكان اخر تكح ليل كثير فيتحدث ماكس بقلق .. انت كويسة ليل وهي تجلس علي الارض .. انا كويسة بس في حد تقريبا بيجيب في سريتي وبعدين انا مش حاسة ان في اي تقدم في التدريب ماكس بمزاح .. لا كده في تقدم كبير جدا لو كملتي علي الحال ده ممكن تقريبا تعرفي تفتحي البوابة بعد مائة سنة ليل .. قولي ان دي حاجة مستحيلة وخلاص ماكس وهو لايعلم ماذا يفعل ليخرجها من حالة الاكتئاب هذه الي ان جائته فكرة رائعة ماكس ببسمة عريضه .. بتحبي الاحتفالات ليل وهي تعقد حاجبيها .. اه بس هي ايه نوع الاحتفالات ممكن تكون هنا فتح ماكس بوابة و مد يده الي ليل ليسعدها علي الوقوف وقال وهو يبتسم لها بلطف .. هتعرفي لما نروح هناك خدي البسي الأذن والذيل ارتدت ليل الأذن و الذيل وامسكت يد ماكس وهي لا تعلم لماذا تشعر بالقلق من هذا الموضوع . دخلت البوابة فوجدت الكثير من المصابيح و الاضواء و الكثير من الو..حوش من (مستذا..ئبين و مصا..صي دما..ء و الشيا..طين) كان سكون هذا المنظر مخيفا لي اي شخص و لكنهم كانو يلعبون يضحكون والجميع مستمتعين بأجواء الاحتفال وبالفعل استطاع هذا ان يجعل ليل تبتهج قليلا . سحبها ماكس من يدها و ظلو يجربون كل الالعاب التي كانت في المهرجان كانت ليل في منتهي السعادة ظل ماكس ينظر الي ليل وهم يتمشون في المهرجان والبسمة لا تفارق وجه ليل ماكس ببسمة .. ضحكتك حلوي اوي خليكي كده واضحكي علي طول ليل بخجل .. وايه بقي الحلو في ضحكتي ماكس .. مش ضحكتك بس الي حلوة انت كلك جميلة احمر وجه ليل ولم تستطيع الرد عليه ف التزمت الصمت اخذها من يدها وبدا يجري و يسحبها ليل وهي تنظر اليه .. انت بتجري كده ليه ماكس التف ونظر لها وهو يبتسم .. احلي حاجة في للمهرجان هتبدا لازم نروح مكان تاني علشان نعرف نشوفها ليل .. بس هي ايه دي ماكس .. خليها مفاجأة ذهب ماكس الي مكان ملئ بالو..حوش وكان يوجد هناك برج ايضا ففتح بوابة وهو لايزال يمسك بيد ليل فدخلو البوابة و اصبحو داخل هذا البراج وفي لحظة أطفأت جميع انوار المهرجان و التهم الظلام المكان باكمله ليل شعرو بالخوف وامسك يد ماكس بقوة .. هي دي المفاجأة تصدق انا فعلا اتفاجئت ماكس .. لا مش دي المفاجأة عدي لحد تلاتة و بعدين هتعرفي المفاجأة بدأت ليل في العد وهي تنتظر ان تراي ماذا سيحدث و مع وصولها للعد تلاتة كان الضوء قد عاد مرة اخري ولكن لم يكن ضوء الاحتفال بالكان هناك الكثير من الأضواء في سماء الليل و كنها شهاب ولكن كان يوجد الكثر ظلت ليل تنظر الي هذا المنظر الفريد من نوعه فهي اول مره تراي شيا كهذا و ظل ماكس ينظر الي ليل وبعد ان انتهت الشهوب بدا اطلاق الألعاب النارية ماكس .. ايه رايك ليل وهي تقفز حرفيا من السعادة .. دي اجمل حاجة شفتها في حياتي انت شوفت الشهاب الكبير كان شكلو حلو اوي ماكس ببسمة .. للاسف مشفتوش ليل باستغراب .. ليه ده كان واضح اوي ماكس وهو ينظر لها بحب .. لاني كنت مركز مع حاجة تانية ليل بتوتر من نظرة ماكس وحاولت تغير الموضوع .. طب انا ..... جعانة ايوه انا جعانة فتح ماكس بوابة وعادو الي الاحتفال مجددا جلب ماكس الكثير من الطعام لي ليل التي كانت تاكل بنهم شديد و ماكس وهو ينظر لها بستغراب شعرت ليل بذالك ليل هي تعطيه بعض الطعام .. تاكل ماكس .. لا شكرا ليل وهي تستمر في الاكل .. انت الخسران ظل ماكس يشهدها بينما كانت تاكل وهو يقول في نفسه ..بس هي ازاي بتقدر تاكل كمية الاكل الكبيرة دي مش باين عليها خلاص انهت ليل الطعام وكانت وقد ملأت معدتها فتنهدت .. الاكل كان طعمه حلو اوي ماكس في نفسه وهو ينظر الي الاطباق الفارغة .. اكيد كان حلو كان يوجد هناك بقايا طعام بجانب شفاه ليل ماكس وهو يشير علي فهمه .. في حاجة عندك هنا ليل بستغراب وهي تمسح فمها .. هنا ماكس .. لأ الناحية التانية ليل .. قصدك هنا .... اتمسحت كده ماكس ببسمة .. لا لسه موجودة استني كده دقيقه اقترب منها ماكس و مسح لها فمها لم تتوقع ليل ذالك واحمر خدها . اراد ماكس ان يمتص د..ماء ليل لم يفكر ابدا ماكس في امتصا..ص د..ماء ليل ولكنه في تلك اللحظة أراد ذلك بشدة ولكنه يعرف انها ستخاف منه لذلك حاول منع نفسه ماكس .. استنيني هنا شويه وانا هاجي تاني ليل بقلق .. هو في حاجة ولا ايه انا ممكن اجي معاك ماكس ببسمة وهو يربط علي راسها بلطف .. خليكي هنا مش هينفع تروحي معيا لانه خطير ريم بقلق اكبر .. طب خلي بالك من نفسك ماكس .. استنيني شوية و ماتتحركيش من هنا ماكس وهو يتحدث مع نفسه .. انت خايفة عليا و نسيتي ان انا كمان وحش في المقام اول انت كمان لازم تخافي مني . طب ازاي اقولك ان الخطر ده عليكي مني ذهب ماكس وجلست ليل تنتظر عودة ماكس و في لحظة أغمضت عينها وجدت نفسها في مكان اخر مظلم والظلام هو الشئ الوحيد في هذا المكان ليل في نفسها .. انا لحقت اتحرك من مكاني بالسرعة دي طب انا فين دلوقتي و ازاي جيت هنا . انا اعرف ان الانسان بيمشي وهو نايم لكن بيمشي وهو مغمض دي جديدة و بعدين دي كانت لحظة بس مش اكتر . ايه الي حصل اتي صوت من الا مكان يتحدث الي ليل .. انت اكيد بتسالي انت فين صح ليل .. اه عرفت من اين انت بتقراء الافكار زي ليو تجهلها الصوت وقال .. انا الي جبتك هنا انت متعرفيش انا فرحان قد ايه ان انا شوفتك و عرفت اقبلك بعد كل السنين دي يا ليل انت متعرفيش انا دورت عليكي قد ايه ليل بخوف .. انت تعرف اسمي من اين .. شعرت ليل بصدمة كبيرة واتسع بوبو عينها .. هو انت الي فتحت البوابة الصوت .. ايوه . انا اعرفك من لما كنتي لسه **** صغيرة انا بحبك اوي يا ليلي من اول مرة شفتك فيها و انت لسه **** بس للاسف انت اكيد مش عرفاني ليل .. انت مين الصوت .. هنتقابل قريب خليكي فكراني يا ليلي سلام استيقظت ليل علي صوت ماكس و جدت نفسها في المهرجان ويبدو ان كل هذا كان مجرد حلم ماكس ببسمة .. انت لحقتي تنامي ليل في نفسها وهي شاردة .. معقول ده كله كان حلم انا حاسه انه كان بجد ماكس بصدمة وهو يشير علي يدها .. هو مين الي عمل كده نظرت ليل الي يدها بصدمة كبيرة وخوف نهايه الجزء الخامس الجزء السادس ماكس بصدمة وهو يشير علي يدها .. هو مين الي عمل كده نظرت ليل الي يدها بصدمة كبيرة وخوف لانه كان يوجد اثار ع..ضة علي يدها و كان هناك القليل من الد..ماء فتح ماكس بوابة بسرعة وسحب ليل بداخلها فكانو داخل المنزل ماكس .. هو مين الي ع..ضك كده ليل وهي تحاول التذكر لكنها لم تستطيع ف تذكرة ما حدث عندما أغمضت عينها و اخبرت ماكس بذلك ماكس بقلق .. ده اكيد مش حلم وممكن يكون هو الي ع..ضك وهو اكيد دلوقتي عرف مكانك . اهم حاجة دلوقتي نظفي الج..رح بسرعة و لفيه باي حاجة علشان الريحة الد..م و انا انا ...... انجذب ماكس الي د..ماء ليل ولم يستطيع السيطرة على نفسه ذهب نحوها وكانت ليل خايفة وتنادي عليه ولكنه لو يستطيع السيطرة علي نفسه امسك يدها وبدأ يل..عق قطرات الد..م من علي يدها وكانت ليل تشعر بالخوف ف بكت وعندما بكت ليل افق ماكس قليلا وكان يبدو وكانه في صراع قوي مع نفسه وهو يحاول عدم الاقتراب من ليل فتحت بوابة ودخل اليها بسرعة قبل ان يفقد السيطرة على نفسه مجددا و يج..رح ليل . اخذت ليل تنظف مكان الع..ضة و لفته بقطعة قديمة من القماش قبل ان يتي احد اخر و ذهبت الي غرفتها وأغلقت الباب وذهبت الي السرير وهي ترتعش من منظر ماكس المخيف وفي اليوم التالي تستيقظ ليل وهي تحاول ان لا تتذكر ماحدث بالامس و ان ترسم البسمة علي وجهها . ولكنها شعرت بشي غريب مكان الع..ضة ف فكت القماش وكان المفاجأة لا يوجد اثر لي اي عضة . الان هي لا تفهم اي شي كيف اختفت اثار الع..ضة بسرعة هكذا كيف يمكن ان يحدث ذلك . نزلت بسرعة لتتحدث بشان ما حدث مع ماكس ولكنه عندما رآها فتح بوابة ودخل اليها ذهبت ليل ناحية جاك ليل بستغراب .. انت مش ملاحظ حاجة غريبة في ماكس جاك وهو يفكر .. اممم لا حاجة غريبة زي ايه ليل .. لا خلاص ولا حاجة بعد ان انتهي الجميع من تناول الطعام كانو يجلسون معا ولكن الصمت كان يعم المكان فتحدث ليو وقال .. ايه رايكم نروح الشاطئ ونقضي اليوم هناك جاك .. معاك حق المكان هنا بقي كئيب شوية و التغير مطلوب ايه رايكم وافق الجميع علي فكرة الشاطئ ولكن ليل لم تتحدث فنظر لها جاك .. انتي موافقة ليل .. طب وماكس هو ميعرفش احنا هنروح فين جاك .. دي مهمة ماثيو ليل بستغراب ..ازاي وفي لحظة تحدث ليل كان ماثيو قد اختفي تمام فتحدثت ليل بتعجب .. واو هو بيعرف يختفي . طب هو فين دلوقتي جاك .. هو مش بيعرف يختفي ماثيو قوته هي الانتقال السريع ليل .. يعني زي ماكس كده جاك ..لا قدرته اسرع من ماكس لان ماكس لسه بيفتح بوابة لكن ماثيو مجرد ما بيفكر في المكان بيروح علي طول ليل .. معتقدش ان انا فهمت اوي بس تمام صعدو الجميع الي غرفهم و جهازو انفسهم و اجتمعوا ثم ذهبو معا الي الشاطئ و وجدو هناك كلا من ماكس و ماثيو بنتظارهم . نزلوا جميعا الماء وكانو يمرحون ويلعبون الا ليل و راين راين .. انت منزلتش ليه ليل بتوتر .. لاني مش عايزة هدومي تتبل راين ببسمة سخرية .. انت بتخافي من المياه ولا ايه شعرت ليل باحراج لانها تخاف من الماء فضحك عيها راين فتحدثت بسخرية .. طب وانت منزلتش ليه راين بغرور .. انا عارف انت قصدك ايه بس انا منزلتش لاني مش عايز مش لاني بخاف كانو يتحدثان فلوح لهم ليو واخبرهم ان ياتو لان الماء رائع .نهض راين وكان سيتجه لهم لكنه وجد ليل تجلس علي الشاطئ راين .. متخافيش الميه هنا مختلفة عن الي عندكم كثافة المايه هنا اكبر يعني اي حاجة ممكن تطوف عليها ليل بخوف .. لا شكرا العمر غالي يعم الحج راين .. متخفش انا هفضل جنبك مش هندخول لجوا خالص ليل بعد ثقة .. انا خايفة تغرقني زي ماسبتني في المقابر راين .. ده كان موضوع وخلاص خلص وافقت ليل وهي تتنهد وتشعر بالخوف . ذهبت معه وعندما دخلت ليل الي الماء كان فعلا الماء يرفعها فشعرت باحساس رائع جلب ليو كرة بدو يلعبون بالكرة في الماء الي ان تعبوا وقرروا ان يذهبون لتناول الطعام في الكافتيريا جلس الجميع وكان ياكلون الي ان جائهم شخص اخر وهو يبتسم الشخص وهو يشير علي ليل ..اهلا يا شباب متوقتش اشوفكم هنا . ايه ده معاكم قمر كمان طب مش هنتعرفونا علي بعض جاك بغضب .. ليو خد ليل وامشو دلوقتي واحنا هنيجي وراكم الشخص وهو يوجه كلامه لي ليل .. استني انا اسمي ليث بعد انهي كلامه امسك يدها التي كان بها العضة وقبلها فشرت ليل بان مكان العضة يولمها مع انها قد اختفت ليو وهو يوجه كلمه لي ليل وينظر الي ليث بغضب .. يلا عشان نمشي ذهب ليو وليل فتحدث ليث .. دي انسانة صح شعر كلا من راين و جاك وماكس بالغضب و نظرو له نظرات تهديد ف تحدث ماكس .. لو فكرت تقرب منها ليث ببسمة مستفزة .. هتعمل ايه . وبعدين انا عملت معاكم خدمه انتم لحقتو تنسو بسرعة كده شعر راين بالغضب وكان سيلكمه ولكن منعه جاك وماكس من ذالك تحدث جاك وهو يحاول ان يمتلك أعصابه .. انت جيت هنا ليه . و ايه الي انت عايزه من وراء ده كله ليث وهو ينظر في الاتجاه التي غادرت منها ليل لي يتحدث ببسمة خبيثة .. الي انا عايزه ياخدوا جاك .. يلا نمشي لان واحد حقير زي ده ميستهلش ان احنا نقعد نتكلم معه ليث بستفزاز .. حبيبتك عمله ايه يا راين شعر راين بالغضب وذهب ناحيت ليث ولك..مه بقوة علي وجهه ولكن لم يؤثر هذا علي ليث ليث بستفزاز .. انت بقيت ضعيف اوي كنت عايز تنقذها ازاي وانت باضعف ده كانو سيتعاركون ولكن تدخلت ليل التي استطاعت الهرب من ليو وعادت مجددا ليث وهو يذهب .. انت محظوظ كان زماني قت..لك دلوقتي . سلام لما نتقابل المرة الجاية نبقي نكمل ذهب ليث وعندما ذهب تحدث جاك جاك وهو ينظر لها بغضب ..انت ايه الي جابك هنا مش انا قولتلك تمشي مع ليو لو كان حصلك حاجة دلوقتي ليل .. بس انا رجعت علشان كانت قلقانة جاك ببسمة سخرية .. حتي لو كنت قلقانة انت ايه الي ممكن تعمليه لو كان حصل حاجة انت كنت هتخلينا في مشكلة لم تكن ليل تريد البكاء ولكنها لو تستطيع منع نفسها وسقطت تلك الدموع لانها تشعر الان وكنها عبئ عليهم لا اكثر ماكس وهو يهداء جاك .. خلاص محصلش حاجة عادو الجميع الي المنزل وكان الجميع في حالة غضب بسبب ليث وكانت ليل تبكي في غرفتها بسبب كلام جاك . وانها لان تشعر انها مجرد ثقل عليهم سلام من الكينج ? الجزء السابع ليث .. اهلا ياقمر ليل .. انت ازاي جيت هنا ليث .. انا هنا عشانك ليل .. انت عايز مني ايه ليث .. انا عايزك و كمان عايز اوريكي حد من عليتك ليل .. انت قصدك ايه . ماما هي كانت الشخص الوحيد الي في عليتي ليث .. براحتك انا مش هجبرك علي حاجة لو مش عايزة تيجي معيا انا همشي دلوقتي ليل في نفسها بحزن .. انا كده كده مجرد حمل عليهم مش اكتر ليل بحزم .. استني انا هجي معاك . دقيقة بس كاتبت ليل رساله علي وارقة وتركتها بجانب السرير وذهبت مع ليث ليل .. احنا رايحين فين ليث .. لما نوصل هناك هتعرفي في اليوم التالي لم تنزل ليل ولاحظ الجميع ذالك وظن جاك انها حزينة بسببه فقرر انا يصعد هو لها فصعد وجلس لفترة طويلة يدق علي البابا ولكن لم تكن هناك استجابة ففتح البابا ودخل لم يجد احد بالغرفة فشعر بقلق وجد الورقة التي تركتها ليل وكان مكتوب فيها كال تالي (شكراً جدا علي استضافتكم ليا . انا مش عارفة اشكركم ازاي علي كل الي انتم عملتو معيا . انا عارفة ان انا كنت ضيف تقيل ومجرد عقبة قدمكم بس انا مش هبقي كده من دلوقتي اما بالنسبة لي جاك انا مش زعلانة لانك قولت الصراحة . انا كنت مجرد متطفلة .سلام انا همشي لاني مش عايزة حد يتحمل مسؤولية اكتر من كده ) نزل جاك اليهم فسأله عن مكان ليل لم يجب واراهم الورقة شعر الجميع بالحزن بسبب رحيل ليل ماكس بغضب .. انت كان لازم تقولها الكلام ده جاك .. بس انا مكنش قصدي اني ازعلها انا كنت خايف عليها ليو .. اهدو ياجماعة مش ممكن ماثيو يعرف هي فين من طاقة الخاتم ويروح عندها ويجبها ويجي تاني نظر الجميع الي ماثيو الذي اغمض عينها وبدأ يركز علي قوت الخاتم ولكنه لم يشعر بشي وكان الخاتم قد اختفي فهز راسه نفيا انه يستطيع اجدها شعر الجميع بالحزن بسبب ذلك في مكان اخر في قصر ملك عالم الشياطين ليث .. اكيد انت عايزة تعرفي انت ليه جيتي هنا صح ليل .. ايوه ليث ..اولا انا ابقي اخوكي وابونا هو ملك العالم ده كله حاجة مدهشة صح ليل ببسمة سخرية .. انت عايزني اصدق الكلام الي انت بتقوله ده . انا ابويا كان انسان عادي وسبني انا وماما لما كنت صغيرة ليث .. هو فعلا سابكم بس هو كان بيحبكم وبيفكر فيكم علي طول زي ما انا كنت بفكر فيكي علي طول يا ليلي ليل بصدمة .. هو انت ليث بحب .. ايوه انا وعايز اقولك ان انا كنت بحبك من اول مرة شوفتك فيها وانت صغيرة ممكن تكوني مش فكراني بس ده مش فارق معيا المهم ان انا بحبك وقدرت اشوفك تاني بعد كل السنين الي فاتت دي من بعد ماشوفتك وانت صغيرة وانا كل يوم مكنش شاغل تفكيري غيرك انت . وفرحت لما جيتي هنا انت متعرفيش انا كنت مستني اللحظة دي قد ايه ليل بتوتر .. بس علي حسب كلامك المفرض ان احنا اخوات ازاي انت بتحبني ليث .. انا اخوكي من الاب بس واحنا عندنا هنا عادي وحتي لو في اي حاجة ممكن تمنعني انا هفضل احبك وانت هتكوني ليا . انا مش عايزك تخافي مني لاني مش هازيكي انا مستحيل اعمل اي حاجة تجرحك لاني بحبك يا ليلي صوت بنبرة حدة .. ليث كفاية كده سيب ليل ترتاح نظرت ليل الي مصدر الصوت لتجد راجل مهندم ذو هيبة وعندما رأته بدات دموعها في النزول لانها تأكدت ان هذا حقا والدها فهو يشبه الصور التي كانت تشاهدها دائما عن والدتها ووالدها مع اختلاف الملامح قليلا فهو يبدو عليه ملامح الكبر ازبار .. انت اكيد فكرة ان اسمي هو كامل زي ما قالتلك مامتك بس انا اسمي الحقيقي ليل وهو تقاطعه .. ازبار اسمك ازبار ازبار ببسمة .. انت عرفتي ازاي ليل .. الاسم ده كان مكتوب في الالبوم بتاع الصور انا كنت فكرة ان ده اسم الاستديو بس بعد كل الي حصل مش غريب انه يكون اسمك ازبار ببسمة .. اكيد بنتي هتكون ذكية ليل بكره و غضب .. متقولش بنتي انا مش معتبراك ابويا . انت جي بتقول بنتي لما انا بنتك كنت في كل السنين الي فاتت كنت فين لما ماما اتق..تلت جي بعد كل الي حصل ده وتقول بنتي . انا قبلت وحوش هنا بس كانو طيبين جدا الوحيد هنا الي يستهل كلمت وحش هو انت غادر ازبار بعد ان سمع كلام ليل بدون ان يقول اي كلمة شعرت ليل بغضب من تجاهله لانه لو كان يهتم كان سيبرر غيابه كل تلك الفترة ولكنه اكتفي بالصمت ليث .. اهدي حتي لو كان غلطان انت متعرفيش ايه اسبابه ليل .. لو كان مهتم كان قال اسبابه ليث .. تعالي معيا عايز اوريكي حاجة متخفيش مش هعو..ضك تاني ليل .. انت فكرتني هي ازاي الع..ضة اختفت ليث .. انت بتقولي ايه ازاي يعني اختفت ارت ليل يدها لي ليث فرائها فستغرب لانه لم يكن هناك اي اثر لي اي ع..ضة ليث وهو يعقد حجبيه .. بس ده حصل ازاي هي كانت هتختفي لوحدها زي اي جرح وتاخد وقت بس مكنتش اختفت بالسرعة دي ليل .. مش عارفة انا صحيت وببص عليها لقيتها اختفت ليث في نفسه .. ممكن ليل تكون شيطانة لا بس مفيش اي طاقة طلعة منها ازاي اثار العضة اختفي ليل .. ليث انت هنا انا بقلي ساعة بنادي عليك ليث .. لا مفيش حاجة . تعالي معيا اخذ ليث ليل الي غرفتها التي رتبها هو لها وكانت تبدو مثل الغرفة الخاصة بها في علمها ليل .. انت ازاي عملت كده ليث بكل حب واهتمام .. انا علشلنك اعمل اي حاجة يا ليلي . مش ده بس تعالي عايز اوريكي حاجة كمان امسك ليث البوم صور وكان يوجد الكثير من الصور لي ليل وهي صغيرة و كان هناك صور لي ليث وليل معا كانت تنظر ليل الي تلك الصور وكانت تبدو الفرحة عليها ليث بحزن .. نفسي لو انت كنت فكراني ليل .. انا فرحانة ان لسه في حد من عليتي بيحبني ليث .. انت قصدك علي بابا هو فعلا بيحبك هو الي جابك من هنا علشان يشوفك ليل .. انا مكنش قصدي عليه انا كان قصدي علي ان انا بقي عندي اخ يخاف عليا و يحبني . اما بالنسبة للراجل ده فانا مستحيل اتقبله او اعتبره ابويا في يوم من الايام ليث .. انا فرحانة ان انت معتبراني جزء من عليتك بس انا مش عايز كده انا عايز اكون كل حاجة بالنسبة لكي ممكن اوفق اني اكون اخوكي الي بيحبك ويحميكي بس مش هوافق انك تتجوزي ابدا ولو حد فكر في انه يحبك اوي يجي جنبك انا هق..تلو ليل ببسمة .. تمام انا موافقة عانق ليث ليل بكل حب .تصلبت ليل مكنها واحمر وجهها باكامل ليث .. في ايه انت اتكسفتي ولا ايه عادي احنا اخواتك مش الاخوات بيعملوا مع بعض كده ليل بصدمة .. لا طبعا الاخوات بيجرو ورا بعض بالخذم والشباشب وبيشدو في شعر بعض ليث .. يعني انت عيزانا نشد في شعر بعض ليل توترت .. اه قصدي لا قصدي.... ليث ببسمة .. انت اجمل حاجة بالنسبة ليا . تصبحي علي خير ليل .. وانت من اهلو ذهب ليث وترك ليل وكان يتذكر ليل عندما كنت صغيرة فلاش باك ليل وهي صغيرة .. انت زعيان ييه يا ييث ليث وهو يبتسم .. اسمها زعلان مش زعيان و انا اسمي ليث مش ييث .قولي ل ليل .. ي ليث .. مش ي قولي ل ليل وهي تحاول ان تنطقها .. ل ليث بفرحة .. شطرة دلوقتي قولي لي ليل وهي تكافح .. لي ليث وهو ينظر ان تقول اسمه بطريقة صحيحة .. دلوقتي قولي كلها علي بعضها ليث ليل وهو تنطق وينتظرها ليث بلهفة .. ل.ي.ث ييث ليث وهو يشعر بخيبة أمل .. خلاص انا هستسلم ييث . ييث اي حاجة حلو منك يا ليلي حملها ليث ورفعها في الهواء وكان يستدير بها وهي تضحك ثم أنزلها وعادة ملامحه الحزينة مرة اخري ليل .. انت زعيان تاني ليث وهو يتنهد .. انا مش هقدر اجي هنا تاني ودي ممكن تكون اخر مرة هشوفك فيها ليل .. يعني انت مش هتيعب معيا تاني ليث بحزن كبير .. اه انا همشي دلوقتي ليل ببكاء .. انا مش عايزك تمشي خييك معيا ليث بحزن .. وانا كمان عايز افضل معاكي علي طول بس دي حاجة مش بايدي سلام يا ليلي الجزء الثامن تراي شخص يق..تل ولدتها وهي تحاول التحرك لي تمنعه ولكنها كانت لاتستطيع ان تتحرك مهما حاولت وكانت تراي المنظر وهو تبكي بحرقة استدار ذالك الشخص واستطاعت ان تراي وجهه وقد كان ازبار لكنه لم يرها كنها كنت شفافة او خفية . شعرت ليل بصدمة وزاد كرهها لي ازبار لكنه فعل شيء غريب جلس علي الارض وبدا يلعق الد..ماء من علي الارض وهو مستمتع ثم ذهب وبعد ان ذهب بقليل كانت تدخل ليل بفرحة وهي تنادي علي ولدتها فتجدها مغطي بد..ماء كنت تشاهد ليل نفسها وهي تبكي ويعاد المشهد امامها مرة اخر . استيقظت ليل علي صوت ليث ليث بقلق .. انت كويسة انت كنت قعد بتعيطي وانت نايمة ايه الي حصل شعرت ليل بقطرات الدموع علي وجهها فمسحتها .. انا تمام مفيش حاجة ليث .. طب تعالي معيا انا علشان هنخرج انا وانت ليل في نفسها بحزن عميق .. هو ده كان ايه انا الي بيحصل انا ليه بيحصل معيا ده كله . هو ده كان حلم ولا بجد ولا ايه ليث بمزاح وهو يحرك يده امام وجه ليل ..اهلا انت لسه هنا ولا رحتي فين ليل وهو تهز راسها .. لا انا تمام في ايه ليث .. انت مسمعتيش اصلا ليل .. انا اسفة بس انا كنت سرحانه شوية . انت كنت بتقول ايه ليث .. كنت بقول ايه رايك نخرج انا وانت ليل وهي تشعر بصداع .. انا اسفة بس انا تعبانة ليث بقلق .. طب انا هروح دقيقة وراجع تاني بعد دقائق عاد مجددا ليث وهو يحمل كاس به ماء .. خدي اشربي ليل .. بس انا مش عطشانه ليث باهتمام .. بس دي مش مايه عادية . ديه ميت سحرية فيها سحر الشفاء ليل بطفولة بعد ان انتهت من شرب الماء .. طعمها وحش اوي ليث وهو يربت علي راسها .. طب انت حسه بي ايه دلوقتي ليل وهب تنهض بفرحة .. انا حاسة بقي فيا كمية طاقة كبيرة جدا ليث وهو يعقد حاجبيه .. انت قومتي ليه ليل .. مش احنا كنا هنخرج ليث .. لا انت مش هتروحي في اي حتي ليل وهي ترفض مثل ******* .. لا انا مبقيتش تعبانة ليث ببسمة خبيثة وهو يضعها في السرير .. انت لازم تنامي والا هجي انام جنبك ليل وهي تشد الغطاء .. تصبح علي خير ليث وهو يضحك عليها .. وانت من أهله ترك ليث الغرفة وترك ليل نائمة ثم خرج خارج القصر وظل واقف هناك لبعض الوقت ليث ببسمة جانبية .. كنت عارف ان اتم هتاجو انا كنت مستينكم علشان ارحب بيكم شفتم انا طيب ازاي جاء الجميع من اجل ان ينقذها ويعيدةها معهم ماكس وهو يجز علي اسنانة ..هي فين ليث .. محدش هيعرف ياخذ ليل مني وبعدين لو عايزها لازم تكون اقوي مني علشان توصلها هاجم ماكس علي ليق لكن ليث كان يتفادى كل ضربات ماكس وبداء ماكس يستخدم البوابات ليستطيع مفجاءت ليث والهجوم عليه لكن ليث توقع من اين سيخرج و بالفع خرجن ماكس من المكان الذي توقعه ليث فستطاع ليث جرحه بسكين كانت معه وعندما جرح ماكس سقط علي الارض ولم ينهض بسبب استعمال ماكس لقوته والتي كانت عبارة عن ( الوهم ) وقع مكاس في وهم ليث . عندما سقط ماكس هاجم كلا من ليو وجاك و راين و ماثيو علي ليث في نفس الوقت ولكنه كان قد هرب من مكانه بسرعة ليث بستفزاز .. اربعة علي واحد مش كتير اوي كده جاك بغضب وهو يهاجم عليه .. اخرس ليث وهو يتفادى هجمته .. انت كنت فاكر ان انت هتعرف تلمسني تبقي بتحلم جاك بغضب من كلام ليث وهو يهجم عليه .. انا هقت..لك اذهب الجحيم افلت ليث من هجمت جاك ثم اصابه بالخنجر و وقع جاك في وهم ليث وسقط هو الاخر مثل ماكس كان قد ارهق ليث من مقاتلتهم وكان كلا من راين وماثيو وليو يهجمون عليه اسحب ليث لانه قد ارهق وترك الحراس يهجمون عليهم وكان هو بنتظارهم ان يتم جرح احد ليوقعه في وهمه كان كلا من ليو وراين هما من يحاربون الحراس وكان ماثيو قد اختفي ليث وهو ينظر للخلف .. انا عرفت ليه دلوقتي انا بكرهك اكتر من اي حد لم يرد عليه ماثيو وكان يقاتل فقط وكان يلقي بالهجمات بسرعة علي ليث وكان ليث وهو يحاول ان يتفادي هجماته ولكنه لا يستطيع لان هجمات ماثيو كانت سريعة جدا وكثير تلقي ليث الكثير من الهجمات وكان قد تعب كثيرا وكان يعتقد ان هذه نهايته لكن عندما كان يهاجمه ماثيو استطاع ان يمسك بيده و جرحه وساقط ماثيو ارضا مثل الباقية نظر ليث الي ليو و راين وكانو قد جرحيو كثيرا ف استطاع ليث ان يدخلهم في وهمه بعد ان سقط الجميع امر ليث الحراث ان يأخذهم الي السجن . كان ماكس ذاهب الي ليه ولكنه سمه ازبار يتحدث شعر بصدمة من الكلام الذي قاله وكان في حالة ذهول تحرك ليث لكنه اصطدم بالجدار واصدر صوت خرج ازبار من غرفته .. انت بتعمل ايه هنا ليث وهو ينظر له بحدة .. مفيش انا كنت ماشي من هنا ازبار وهو يبتسم بخبث .. انت سمعتني . ما تعرفش ان التنصت غلط انا شكلي مربتكش كويس . بس انا هربيك دلوقتي اقترب ازبار من ليث وسيطر عليه وكانه نومه تنويم مغناطيسي ازبار ببسمة خبيثة .. امشي دلوقتي و اتصرف عادي لحد ما احتاجك انحني ليث له ثم ذهب وكان شئ لم يكن الجزء التاسع . . . . . . ليل ببسمة رقيقة .. انا بحبك جدا يا ماكس انت كل حاجة بالنسبة ليا ماكس وهو يعنقها بفرحة كبيرة .. وانا كمان بحبك يا ليل ليل وهي تنظر إلى عيون ماكس مباشرتا .. انا خلاص مش عايزة ارجع للعالم بتاعي تاني انا عايز افضل معاك علي طول رفع ماكس ليل في الهواء ظل يدور بها ثم انزلها وبدأ يطبع عليها بعد القبل الصغير علي جبهتها و خديها ماكس ببسمة خبيثة .. انت لو موقفتنيش انا ممكن اكلك دلوقتى ابتسم ليل برقة . جلس ليث واخذ ليل في أحضانه وأخذ يقبل يدها ثم ع..ضها وبداء يمت..ص د..مائها ثم بداء يلعق مكان العضة ليل وهي تتالم .. ماكس كفاية كده ماكس وهو يقبل عنقها .. خلاص انا اسف مش هع..ضك تاني سمع ماكس صوت ينادي عليه فستغرب ماكس .. انا حاسس ان كان في حد بينادي عليا دلوقتي ليل وهي تدير وجه ماكس نحيتها .. مفيش حد بينادي عليك خليك معايا ماكس .. بس انا حاسس ان فيه حاجة غلط . انا في حاجة نسيتها اغمض ماكس عيناها وكان يحاول التذكر .. انا ازاي جيت هنا انا كنت مع اخوتي علشان ننقذك بس مش فاكر ايه الي حصل بعد كده ليل وهي تقبله علي خده بلطف .. هتنقذني من ايه و انا قاعدة معاك ... تكرر الصوت مرة اخري ولكن هذه المرة كان اوضح وعلم ماكس ان هذا صوت ماثيو ماكس .. ده كان ماثيو يعني ده كله مش حقيقي ليل وهي تضع يدها حول رقبته وتحاول اغواءه .. انا ليل يا ماكس ..حببتك خليك معايا ابعد ماكس يدها عنه بغضب .. لا ..انتي مش ليل انت مجرد وهم بعد ان قال ماكس ذلك تكسرت ليل وكانها كانت لوح من الزجاج وبدأ المكان الذي كان به ماكس بالاختفاء . استيقظ ماكس بعد ان كسر الوهم فوجد ماثيو بجواره ويحاول افاقته وذهب ماكس سريعا مع ماثيو ناحية باقي اخواتهم وبداء ينادون عليهم و لكنهم كان تحت تأثير الوهم ايضا في مكان اخر عند ليل تستيقظ فتجد حولها عدد كبير من الخادمات ليل .. في ايه الخادمة .. السيد ليث و الملك أمرنا ان احنا نجهزك وانك تلبسي الفستان دا ليل .. تمام الخادمة .. ممكن تيجي معانا ليل .. هروح فين الخادمة .. احنا جهزنا لي حضرتك الحمام زي ما الملك أمرنا ليل .. تقدرو تمشوا انتم وانا هجهز نفسي خرجت الخادمات وتركت الملابس ذهبت ليل لي تستحم وبعد ان انتهت ذهبت لي ترتدي الملابس التي كانت عبارة عن فستان طويل لونه احمر دموي و بعد ان انتهت جاء ليث لها ليث .. شكلك حلو اوي ليل بثقة .. دي اقل حاجة عندي ليث .. تعالي معايا ليل ببسمة .. ليه احنا هنروح فين ليث ببسمة .. هوريكي حاجة عمرك ما شفتي زيها ابدا اخذ ليث ليل وصعد بها الي اعلي القصر وكان القمر يبدو غريبا وكبير جدا ليث .. ايه رايك ليل .. هو شكله غريب كده ليه ازبار ببسمة شر .. لان دي ليلة القمر الاحمر تابع كلامه بملامح شيطانية .. انا عايز اقولك حاجة علشان محسش بالذنب انت عارفة مين الي كان السبب في مو..ت امك كان انا . قتل..تها علشان اعرف اجيبك هنا لان ده اليوم الي مستني من زمان لاني بعد ما اق..تلك زي ما قت..لت امك هبقي اقوي شيطان في عالم كله ازبار ببسمة خبيث .. قوليلي انت حسه بي ايه دلوقتي . قوليلي انك بتكرهيني . انا عايزك تكرهيني اكتر لان كل ما كرهك ليا زاد كل ما هبقي اقوي سقطت ليل لان بعد ما سمعته لم تستطيع ان تحملها قدماها وبدأت تبكي بحرقة كبيرة علي ولدتها و كرهها لي ازبار لا تستطيع ان تصفه الكلمات . نظرت لي ليث وكنها تخبر انه كان يعلم بكل هذا و لكن ليث كان منوم من قبل ازبار لذاك لم يستطيع الرد عليها ازبار وهو يبتسم ابتسامة النصر .. ده كل الي انت هتعملي . انا كنت عارف ان انت ضعيفة بس مكنش عارف انك بالضعف ده نهضت ليل وهي تجري ناحيت ازبار وتصرخ بقوة وغضب .. انا هقت..لك امسك ازبار يدها ورفعها و رماها بعيد ازبار ببسمة جانية .. انت عايزة تقتلني هههههه . انا الي هقتلك بس لسه شوية لحد ما القمر يبقي دموي متستعجليش موتك انا كده كده هخليكي تروحي لي مامتك و ابقي سلملي عيها علشان هي وحشتني اوي ههههههههه كانت ليل ساقط علي الارضي تبكي بسبب ضعفها و لانها لاتستطيع الانتقام لما حدث مع ولدتها و بينما كنت تبكي وجدت خنجر علي الارض فأمسكته بسرعة ونهضة ليل وهي توجه الخنجر نحيتها وتبتسم باختلال .. انا مش هخلي الي انت عايزه يحصل ابدا . انا كده كده ميته بس علي الاقل مش هحقق الي انت عايزه قالت ذلك وهي تبكي وتضع الخنجر علي قلبها ازبار بغضب .. انت هتعملي ايه ليل وهي تبكي وتقول في نفسها .. انا اسفة يا ماما مقدرتش اخد حقك لاني عاجزة بس ال انا بعمله ده هو الصح سامحيني يا ماما ابعدت ليل الخنجر ثم حركته بسرعة بتجاه قلبها..... (ليلة القمر الاحمر 1) الجزء العاشر والاخير . . . . . . ليل وهي تبكي وتقول في نفسها .. انا اسفة يا ماما مقدرتش اخد حقك لاني عاجزة بس الي انا بعمله ده هو الصح سامحيني يا ماما ابعدت ليل الخنجر ثم حركته بسرعة بتجاه قلبها و أغمضت عينها وهي مستعدة للموت ولكنها شعرت ان هناك من يمسك يدها فتحت عينها فوجدته ماكس ماكس ببسمة .. احنا اسفين ان احنا اتأخرنا . بس مكنش لازم تفكري ابدا في انك تاذي نفسك . انت لازم تتاسفي لينا لانك لو كنت عملتي كده كنا زمنا جينا علي الفاضي ذاد بكاء ليل عندما رأيتهم و ابتسمت و قالت بدموع الفرحة .. انا اسفة . انا فرحانة ان انتم هنا ماكس وهو يغمز لها .. بتبقي شطرة اما بتسمعي الكلام دلوقتي اقعدي علي جنب وشوفي احنا هنعمل ايه ازبار ببسمة متكلفة .. شكرا . علشان الي انت عملتو ده انا هق..تلك اخر واحد فيهم . ليث انا عايزك تق..تلهم كلهم الا ليل ذهب ليث وكان يهاجمه وكانو هم ايضا يهاجمه راين .. ماكس . ليو . جاك . روحو انتم و اق..تلو ازبار و سيبو ليث ليا انا و ماثيو ذهب فعلا كلا من ماكس و ليو وجاك عند ازبار لي يهاجمه و لكن فعل ازبار شي مثل الإشارة و اصبح في المكان عشرات من الكاوري الذي يسطر عليهم ازبار . بدأ الكاوري في مهاجمة الجميع ماعدا ليث وليل و كان كلا من جاك و ماثيو وماكس وليو و راين مشغولين بي محاربة الكاوري . كان القمر قد بدأ يتحول لي اللون الدموي فامر ازبار ليث ان يمسك ليل وياتي بها اليه . ذهب ليث و امسك ليل وكان سيتجه بها لي ازبار ولكن جاك منعه من ذالك وظل يتقاتل معه . تحول لون القمر الي اللون الدموي و بدأت ليل في الصراخ بشدة . كان الجميع يتساءل عن الذي يحدث ازبار ببسمة مختلة .. جيه الوقت ليث اق..تل ليل دلوقتي ذهب ليث ناحيت ليل التي كانت لا تفعل شي سوي الصراخ بشدة وتتالم وكأن هناك احد يم..زقها الي قطع صغيرة . كان يحاول ماكس الذهاب الى ليل لكي ينقذوها ولكن الكاوري كانو شرسين للغاية بالرغم من انهم قتلو الكثير ولكنهم يذادون . ظل يقترب ليث من ليل وهو يحمل سيف في يده و كلما كان يقترب كان يتحرك ببطء اكثر وكانه وحاول السيطرة على نفسه ويمنع نفسه من اذية ليل باي طريقه . كان يشعر ليث بغضب شديد لانه ذالك العجوز استطاع ان يسيطر عليه اصبح ليث امام ليل مباشرتا ازبار بغضب شديد .. اق..تلها بسرعة اق..تلها . انت مستني ايه رفع ليث السيف ثم انزله ولكن ليس علي ليل بالبتجاه نفسه وجرح نفسه في زراعه لكي يفيق من سحر هذا العجوز كان الدماء تتساقط من زراع ليث الذي نجح في كسر السحر ازبار بغضب .. لااااااااء . انا هق..تلك علي الي انت عملتو انت ازاي تعصي اوامري ليث بغضب كبير وهو ينظر الي هذا الرجل بعيون تخرج منها النيران وقال بصوت عالي وكان يجري نحيت ازبار بسرعة كبيرة .. انت كنت عايزني ازي ليل .انت مو..تك هيكون علي ايدي ذهب ليث عند ازبار وكان يهاجم بسرعة كبيرة بالرغم من انه مصابه في زراعه ولكن غضبه كان يتحكم فيه لدرجة جعلته ينسي الالم . كان ليث يهاجم بشراسة كبيرة ولكن لم تصيب اي ضربة ازبار . ازبار بغضب شديد .. انت زهقت من لعب العيال ده هجم ازبار علي ليث هجمه واحدة وكانت يده قد نفذت من بطن ليث الذي سقط علي الارض و الد..ماء قد صنعت بركة حوله . اتجه ازبار ناحية ليل ازبار بغضب شديد .. محدش هي..قتلك غيري . كان لازم اعمل كده من اول بس دي كانت غلطتي ذهب ازبار ناحية ليل ولكن كانت ماكس وإخوته كانوا قد قت..لو جميع الكاوري ووقفوا يدافعون عن ليل . كان كلا من ماكس و اخوته أقوياء ولكن قوتهم لاشي امام ملك عالم الوحوش . اثناء قتالهم قد اصيب الجميع ولم يستطيعوا حتي لمسه مرة واحدة و كانوا قد ارهقوا كان ملك الوحوش علي وشك قت..لهم جميع ولكن طعن..طعه ليل بالخنجر في ظهره وعندما بدأ ملك الوحوش ينزف بدأ خاتم ليل في الوميض بقوة ماكس .. يلا يا ليل دي فرصة علشان ترجعي لي العالم بتاعك لو مات قبل ما تفتحي البوابة الخاتم هيفقد قوته وساعتها مش هتعرفي ترجعي للعالم بتاعك لان الياقوته مصنوعة من ددمم ازبار لو مات الخاتم مش هيكون ليه اي لازمة . بسرعة ياليل فكر في اي مكان في العالم بتاعك بسرعة أغمضت ليل عينها وبدأت تفكر في الغرفة التي كانت في منزل صديقتها و هذه المرة نجحت ليل في فتح البوابة ولكنها ترددات في دخول البوابة لان الجميع كانوا مصابين إصابات خطيرة ليل بخوف وهي تبكي وترتعش .. بس انا مش هينفع امشي واسبكم و انتم في الحالة دي دفع ماكس ليل داخل البوابة ثم قال بحزن .. سلام يا ليل . انا بحبك قفلت البوابة وكانت ليل في غرفة صديقتها حقا ولكنها كانت تبكي بسبب ما حدث مع الجميع. اتت صديقتها نور بقلق .. في ايه . انت لسه بتعيطي ليل ببكاء .. كلهم في خطر دلوقتي بسببي . انا السبب . ليث كمان مات بسببي نور بخوف علي ليل .. اهدي ده كله مجر كابوس مش اكتر ليل بشهيق بسبب البكاء .. ليث كان بيدافع عني ومات بسببي نور بقلق .. مفيش حد هنا اسمه ليث . حولي بس تهدي علشان نعرف نتكلم . انا هروح اجبلك كباية ماية و جاية تاني ذهبت نور ثم عادت مجدد وهي تحمل كاس من الماء و اعطيتها كوب الماء بدأت ليل تشرب الماء وكانت نور بجانبها . حاكت ليل كل شي حدث معها لي نور نور .. انت بعد ما استحميتي و دخلتي نمتي وانت لسه صحية دلوقتي . ليل باستنكار .. مستحيل يكون حلم . راين قالي ان شهر عندهم زي يوم عندنا . وانا مكملتش حتي نص شهر هناك .. علشان كده ممكن تكوني ماحستيش بي غيابي نور وهي تحاول ان أقنعها .. ساعات ممكن نحلم بي احلام ونحس ان هي حقيقة بس هي بتبقي مجرد احلام كانت ليل تشك في هذا الكلام وهي كانت لا تعرف التفرقة بين الخيال والواقع حاولت ان تقنع نفسها ان كلام صديقتها هذا حقيقي ولكنها لم تنسي ابدا شكل ليث الملقي علي الارض والد..ماء حوله وإصابات الجميع . مر شهر وكانت ليل تحاول ان تنسب كل ماحدث خلال تلك الفترة من أحداث صعب وان تعيش حيتها بشكل طبيعي . ولكن كانت هناك مشكلة بعد ان انطفاء الخاتم بعد موت ملك الوحوش . عاد الخاتم للوميض مرة اخري...... هل كل ما مرت به ليل كان مجرد حلم فعلا ؟ ما معني وميض الخاتم مرة أخرى ؟ هل مات حقا ملك الوحوش ام ان للقصة بقية ؟ هل ستعود ليل لي عالم الوحوش مرة أخرى ؟ (ليلة القمر الاحمر 2 والاخير ) [/SIZE] [/QUOTE]
إدراج الإقتباسات…
التحقق
1+1
رد
قسم قصص السكس
قصص غير جنسية
عالم الوحوش ـ عشرة أجزاء ((منتديات العنتيل))
هذا الموقع يستخدم ملفات تعريف الارتباط (الكوكيز ) للمساعدة في تخصيص المحتوى وتخصيص تجربتك والحفاظ على تسجيل دخولك إذا قمت بالتسجيل.
من خلال الاستمرار في استخدام هذا الموقع، فإنك توافق على استخدامنا لملفات تعريف الارتباط.
موافق
معرفة المزيد…
أعلى
أسفل