♛
♛الكاتب المجهول♛
عنتيل زائر
الجزء الاول :
(الناس كلها اتلمت وانا غمضت عيني محستش بحاجة ونفسي إتقطع .. الناس شالتني وودتني المستشفي ودخلت العمليات وف شخص من الناس فضل مستنيني وكان ماسك موبايلي ومفاتيحي ومحفظتي)
(عند الشخصين الي عملو الحوار دة)
واحد منهم : (بيتصل بحد) حسين بيه .. جهز نفسك علشان تروح تعزي فيه بالليل ههه
حسين : بجد ؟ خلصتو الموضوع يعني ي عوني؟
عوني : عيب عليك يباشا انا سايبو متصفي ف دمه
حسين : يعني مفيش صقر تاني متأكد ؟
عوني : يباشا عيب دة لو رجع تاني يبقي معجزه اصلاً
حسين : حلو دة ليكم عندي مكافأه كبيره
عوني : إحنا ف الخدمة يباشا (وقفل) (بيكلم الشخص التاني الي معاه) هنتنغنغ ياد ي قدري
قدري : لِف السيجارة دي وإرففففععع الليله إحتفال
هم الاتنين : هههههههههههه
(عندي انا .. انا ونفسي واقفين ف وش بعض ف المستشفي وشايف جسمي ع السرير والدكاترة حواليا)
انا : انا فين ؟
نفسي : زي م انت شايف ف المستشفي بتموت
انا : وانت شمتان يعني ولا انت مفكر اني هموت وانت هتعيش !
نفسي : لا دة ولا دة
انا : اومال ايه
نفسي : عايز اقولك قبل م تموت انك مرمي كدة (بيشاور عليا ع السرير) بسبب انك بتحط نفسك ف حاجات اكبر منك انت مش قدها
انا : مش فاهم انت عايز ايه ؟
نفسي : تقدر تقولي انهي واحد الي بعتلك ناس يعملو فيك كدة ؟ .. اكيد مش عارف م انت عاملي نفسك جوكر وعمال ضد دة وضد دة وواخدها عافيه
انا : إطلع من دمااغي
نفسي : انت مفكر نفسك ناجح وقوي وعندك حياه وعيشة ! انت انسان فاشل واكبر دليل ع فشلك معرفتش ترفع راس اهلك وسط الناس دي ابسط حاجة معرفتش تحقق الي نفسهم فيه ولا حتي عرفت تعمل الي نفسك انت فيه !
انا : تقصد ايه !!
نفسي : قصدي انت عارفه كويس وعارف ان الكلام ع مجموعك فالثانوية .. اديني سبب واحد مقنع انك تعيش علشانه دلوقت يفاشل !
انا : (اتعصبت ومسكته من رقبته) انا مش فاشل فاهم ؟ انا مش فاشل .. انا عملت الي عليا والي حصل كان برا ايدي
نفسي : (بيضحك) اوهام بتضحك بيها ع نفسك .. عيشتك كلها اوهام .. بص خلاص خلاص تعال نخمن مين الي عملها(طرقع ب صوابعه نقلنا ع مكان ف البيرت) يترا دة الي عملها ؟
انا : مستحيل دة ميت
نفسي : (طرقع ب صوابعه نقلنا ع مكان فيه حازم وعادل ومحمود) يترا واحد منهم الي عملها ؟
انا : (ساكت)
نفسي (طرقع ب صوابعه نقلنا ع مكان فيه خالد) يترا هو الي عملها ؟
انا : (ساكت)
نفسي : (طرقع ب صوابعه نقنا ع مكان فيه مصطفي) يترا هو الي عملها ؟
انا : (ساكت)
نفسي : (طرقع بصوابعه نقلنا ع مكان فيه يوسف وعدنان ودياب)
انا : متفكرش تقولها علشان مقطعش لسانك من مكانه
نفسي : هههههه خلاص خلاص (طرقع بصوابعه نقلنا ع مكان فيه حسين) يترا هو الي عملها ؟
انا : (ساكت)
نفسي : شوفت ان كلامي صح وانك حاطط نفسك ف مواضيع اكبر منك !
انا : حِل عني وسيبني ف حالي انا مش ناقصك
نفسي : هحِل عنك بس متنساش كلامي ها متنساش (واختفي وسابني بتفرج ع نفسي مرمي ع السرير)
(عند ماجي والاتنين الي معاهم)
واحد منهم : يلا يلبوه علشان ترجعي البيت قبل م الشرموطة الكبيرة تقلق عليكي
مينا : اااهه ياد ي جورج الشرموطة الكبيرة دي لو مسكتها هشرمها كدة
جورج : عندك حق بأمانة مينفعش معاها غير الشرم دي
ماجي : (بتلبس وتعيط وتبصلهم بقرف)
مينا : ايه يكسمك الكلام مش عاجبك (وبيضربها ع طيزها)
ماجي : (زقت ايه) اوعي ايدك يحيوان (ولبست ومشيت بسرعة)
مينا : احلي كلمة حيوان سمعتها ف حياتي ياد يجورج هههههه
جورج : هههههه
(فالبيت عند مصطفي قاعد مع بسملة ف المقعد لوحدهم)
مصطفي : انتي قولتيلي ان صقر دة الي رن عليكي يبسمة صح ؟
بسمة : (بقلق) ايوه
مصطفي : او بتكدبي قولي قبل م نحط نفسنا ف موقف وحش وساعتها انتي عارفة هيحصل ايه مني
بسمه : (بتبلع ريقها ومش بترد)
مصطفي : (ضربها قلم ع وشها) يبت الكلب يوسخة
بسمه : (بتعيط) انا اسفه و**** يبابا مش هعمل كدة تاني مصطفي : (مسكها من شعرها) فين تليفونك يبت الكلب
بسمه : (طلعته من جيبها وهي بتعيط) اهو يبابا
مصطفي : (خده منها) مفيش تليفونات تاني ليكي ولو غلطتي غلطة واحدة تاني هدفنك مكانك فاهمه ؟ يلا غوري
بسمه : (طلعت ودخلت اوضتها وهي بتعيط) (بينها وبين نفسها : انتي مش قد صقر يبسمة ايه الي انتي عملتيه دة انتي غلطانة وتستاهلي تستاهلي)
مصطفي : (بينه وبين نفسه : يبت الكلب حطيتيني ف وضع قدام الواد الي قد عيالي عايز الارض تتشق وتبلعني يلعن تربيتك)
(عند الشخص الي ماسك موبايلي وحاجاتي ومستنيني بره .. الموبايل بتاعي رن وكان عدنان والشخص رد)
عدنان : الو يصقر
الشخص : الو
عدنان : صقر معايا !
الشخص : انت صحبه ؟
عدنان : اه انت مين !
الشخص : (حكاله الي حصل)
عدنان : (إتجنن) إقفل انا جايلك دلوقت (قفل ونزل بسرعة وعشر دقايق كان ف المستشفي عندي) (بيكلم الشخص) الاتنين الي عملو كدة محدش شاف وشهم
الشخص : لا كانو حاطين ماسكات وضربوه بسرعة ومشيو
عدنان : (عينه محمره هيدمع) و**** لو حصله حاجة لأكون نايك شعب كسمهم واقطع من جلدهم زي الخرفان
الشخص : (حط ايده ع كتفه) خير ان شاء **** ادعيله بس
عدنان : (طلع موبايله ورن ع دياب وقاله الي حصل ودياب نزل ركب عربيته مش شايف قدامه وجه هو ويوسف)
دياب : مين الي عمل كدة يعدنان ؟
عدنان : معرفش بس هعرف وهندمهم ع اليوم الي إتولدو فيه ولاد الحرام
يوسف : طب هو اخباره ايه دلوقت مفيش حد طلع من عنده قال حاجة ؟
الشخص : لا بقالهم اكتر من ساعة الا حاجة جوا وانا واقف
دياب : (بصله كدة ب استغراب) انت مين !
الشخص : (حكاله انه الي جابني المستشفي)
يوسف : تسلم يغالي ليك عندنا واحدة
الشخص : مفيش حاجة انا عملت الي المفروض يتعمل ان شاء **** يطلع هو بالسلامة
دياب : ان شاء **** .. عنك انت حاجات صقر واكيد معطلينك عن مشاغلك تسلملنا
الشخص : (عطاله الحاجات) لا معطليني ولا حاجة اطمن عليه بس انه قام وهمشي ع طول انا مش ورايا حاجة كدة كدة
دياب ويوسف : (إستغربو من الي بيعمله الي هو قاعد تعمل ايه !)
عدنان : (واقف ساند دماغه ع الحيطة وبيدعي) هتقوم يصحبي بإذن **** .. متسبنيش لوحدي احنا طول عمرنا مع بعض معرفش اعمل ايه من غيرك .. متعملهاش فيا يصقر ب**** عليك .. يااارربب
(يوسف بيبص لقي علياء ف الطُرقة جاية نحيتهم)
يوسف : (بيخبط ف كتف دياب) يسطا بص (بيشاور بعينه ع علياء)
دياب : ايه الي جابها دي (بيكلم الشخص) انت رديت ع حد كان بيرن عليه وقولتله ع الي حصل غير عدنان ؟؟
الشخص : لا و****
علياء : (كانت خلاص وصلت لعندهم) ازيكو يشباب .. خير كلكو هنا يعني ف حاجة ولا ايه
يوسف : لا مفيش بس واحد معرفه تعبان شوية فبنزوره
علياء : (باصة ع حالة عدنان الي مش معاهم ف عالم تاني لوحده ومستغربة) اها .. لعله خير ان شاء **** مالو عدنان ؟
دياب : ايه ؟ اه زعلان ع الشخص الي جاينلو اصل كان بينهم كلام وكدة احنا جايين مع عدنان اصلاً
علياء : (بتبص تدور عليا مش لقياني) دياب فين صقر
دياب : فالبيت ليه ؟
علياء : غريبه كلكو هنا ما عدا هو !
دياب : لا هو نايم ف البيت مجاش معانا
علياء : (بصت ع ايده لقيت موبايلي ومفاتيحي) دياب صقر الي ف الاوضة جوا ومستنينه يطلع صح ؟
يوسف : لا مش هو…
علياء : (قطعت كلامه) يووسسفف متكدبش عليا صقر الي جوا ؟؟؟ (صوتها عِلي)
عدنان : (بيزعق) علياااءء اقعدي ع جنب وروحي شوفي انتي رايحة فين علشان مش وقتك ووطي صوتك وانتي بتتكلمي علشان الناس ماشي ؟ صقر الي جوا ايوه عايزه ايه ؟
علياء : (عينها هتدمع بس مسكت نفسها) انت بتكلمني انا كدة يعدنان ؟
عدنان : (شوحلها ب ايده وإدالها ضهره ومشي وقف مكانه)
علياء : تمام (ومشيت)
يوسف : يعدنان بتعمل ايه بس (وراح مشي وراها) علياء استني
علياء : ف ايه ي يوسف ؟
يوسف : متاخديش ع خاطرك من عدنان انتي شايفه حالتُه ازاي من قلقه ع صقر
علياء : انا يزعق فيا قدام الناس ويقولي كدة ي يوسف !
يوسف : معلش حقك عليا انتي عارفة خايف ع صقر ومش ف وعيه دلوقت
علياء : لا وعيه ولا مش وعيه يعم خلاص .. قولي حصل ايه ؟
يوسف : (حكالها الي حصل)
علياء : يلهوي ليه كدة مين دول وعايزين ايه !
يوسف : احنا منعرفش ومكناش معاه زي م قولتلك هو الشخص الي كان واقف معانا دة الي قالنا وهو الي جابه ع المستشفي
علياء : يعمري عليك يصقر .. طيب مفيش حد قالكو اخباره ايه ولا اي حاجة ؟
يوسف : لا ولا اي حاجة
علياء : طيب انا مش هقدر اقعد بعد الي قاله عدنان .. بس ب**** عليك ي يوسف اول م حد يقولكو حاجة تبلغني ماشي ؟
يوسف : حاضر .. انتي قاعدة هنا يعني ولا رايحة فين ؟
علياء : اه صحبتي هنا تعبانة شوية ف الاوضة الي اول الطُرقة ابقي تعالي بلغني إتفقنا ؟
يوسف : إتفقنا هروح انا ل الشباب
علياء : ماشي
يوسف : (رجع ل عدنان ودياب)
دياب : عملت ايه ؟
يوسف : لميت الموضوع الي حداً ما احسن من الاول
دياب : طب كويس
(عند علياء وصحبتها الي مركبه تحاليل ف ايدها)
صحبتها : روحتي فين ومالك وشك مخطوف كدة؟
علياء : شوفت حد اعرفه وانا داخله معاكي الاوضة فكنت بشوفو مالو او ف حاجة
صحبتها : اها طب ف حاجة ؟
علياء : ادعي ان **** يستر ويعديها ع خير
صحبتها : مالك ف ايه ؟
علياء : مش مهم دلوقت هقولك بعدين
صحبتها : (بعدم فِهم) طيب
(عند حسين .. بيرن ع حد)
الشخص : الو مين معايا
حسين : نسيتي صوتي ولا ايه يرانيا
رانيا : بترن تاني ليه يحيوان عايز ايه
حسين : لا احترمي نفسك ومستنيكي بكره فالصبح ف الشقة بدال م اجي اعملك فضيحة فنص بيتكم
رانيا : و**** لأكلم اسراء تقول ل صقر يفضحك ويمسح بيك الارض
حسين : ههههههه صقر مين صقر طار ف السما خلاص
رانيا : تقصد ايه !
حسين : زي م بقولك صقر طار طلع ل السما ف جنة الخُلد ههههه
رانيا : (مصدومة وساكته)
حسين : زي م قولتلك بكره الصبح مستنيكي ف الشقة علشان جسمك واحشني يلبوتي
رانيا : (قفلت ف وشه) (بتكلم نفسها وهي بتدمع) يزباله يبن الكلب يوسخ .. والي بيقوله دة بجد ! صقر مات ! (طلعت رقم اسراء وبترن)
اسراء : عايزه ايه ؟
رانيا : اسمعيني ثانية انا مش عايزه حاجة .. صقر فين
اسراء : اش عرفني صقر فين حد قالك عليا مراته ولا ايه !
رانيا : طب إسمعيني طيب (حكتلها الي حصل من حسين والي قاله)
اسراء : (اتخضت عليا) انتي بتقولي ايه .. اقفلي انا هكلم يوسف (وقفلت ف وشها وبترن ع يوسف)
يوسف : ايه ؟
اسراء : انت فين
يوسف : بره ليه ؟
اسراء : قاعد مع صقر يعني ؟
يوسف : (ب استغراب) ف ايه ي اسراء عايزه ايه ؟
اسراء : (حكتله الي حصل من حسين ورانيا) فإتصلت بيك اشوف
يوسف : (ف نفسه : يبن العرص يحسين اكيد انت حركة زي دي مش هتطلع غير من حد زيك)
اسراء : الوو يوسف روحت فين
يوسف : هحكيلك ومتحكيش لأي حد حاجة فاهمه ؟
اسراء : (بخوف وقلق ان ممكن يكون حسين كلامه صح) إحكي
يوسف : (حكالها الي حصل)
اسراء : يعني هو لسه لحد دلوقت جوا ف العمليات ؟
يوسف : اه وإقفلي يلا ومتجبيش سيره لحد وانا هتصرف
اسراء : حاضر (وقفلت) (بينها وبين نفسها : **** لا دة وحيد امه وابوه **** متكسرناش عليه متكسرنيش ع اخ عندي ميختلفش عن يوسف ****) (وعينها دمعت)
(عند دياب وعدنان والشباب .. طلع دكتور من الاوضة وجريو عليه)
دياب : طمنا يدكتور
الدكتور : للأسف …..
عدنان : (قطع كلامه قبل م يكمل وبيعلي صوته) للأسف ايه يدكتور للأسف ايييهههه
وهنا نهاية الجزء الاول وياريت يكون عجبكو واشوفكو ف جزء جديد يشوية رايقين ??
ويلكم باك يشوية رايقين ?? بصو حوار المواعيد دة مش هعرفه اظبطه يعني مواعيد الاجزاء مش مظبطة انا هحاول متأخرش فكل جزء يعني .. يلا إنجوي ??
الجزء التاني :
دياب : طمنا يدكتور
الدكتور : للأسف
عدنان : (قطع كلامه قبل م يكمل وبيعلي صوته) للأسف ايه يدكتور للأسف ايييهههه (ومسكه من الهدوم)
الدكتور : اهدي حضرتك سيبني اكمل كلامي
دياب : (شال ايد عدنان من ع الدكتور) معلش يدكتور اعذره .. ها احكيلنا ف ايه
الدكتور : هو كويس وكل حاجة بس للأسف المريض خسر ددمم كتير وهنحتاج ددمم
يوسف : ماشي يدكتور دي مش مشكلة احنا التلاته اهو نعمل التحليل ونشوف الانسب ويديلو ددمم
الدكتور : تمام تعالو معايا
(راح معاه الشباب وراح الشجص الي كان مستنيني دة وعملو التحاليل والدكتور قال ان الانسب هو الشخص الغريب دة وعطاني ددمم)
(عند علياء)
صحبتها : علياء
علياء : سرحانه مش سمعاها
صحبتها : علياااءء
علياء : ف اييه
صحبتها : بنادي عليكي يماما ف ايه انتي مالك
علياء : معلش مكنتش واخدة بالي .. مالك حاسة بتعب اناديلك حد ؟
صحبتها : لا يستي انا كنت بنادي عليكي علشان اقولك روحي انتي بدال م انا معطلاكي معايا انا خلاص هخلص المحلول دة وامشي
علياء : لا يبنتي يعني انتي معطلاني عن الشركة اوي ؟ م انا قاعدة موارييش حاجة
صحبتها : الي تشوفيه .. بس مالك ؟
علياء : مالي ؟
صحبتها : من ساعة م رجعتي وانتي مش ع بعضك وسرحانه ف حد قريبك تعبان هنا شوفتيه ؟
علياء : اه و**** حاجة زي كدة اعيلو
صحبتها : الف سلامة عليه بس حصل ايه ؟
علياء : معرفش و****
صحبتها : مش فاهمه
علياء : خلاص هفهمك لما افهم انا
صحبتها : (بعدم فهم تاني) ماشي
(عند حسين وبطو وهم ف شقته)
حسين : (نايم عليها وهي ع ضهرها وبتاعه ف طيزها وبيدخله ويطلعه وعمال يقفش ف فلقاتها) ااهه يشرموطة انتي طيزك حلوه فشخ
بطه : نيك يلقب الشرموطة ااههه إفشخخ (بتحط ايدها ع طيزه وبتفعص فيها)
حسين : (بيمص ف بزازها ويعض حلماتها وبيدخل ويطلع بتاعه من طيزها)
بطة: اااههه براحة يواد ع بزي اه (بتحط صوباعها ع خرمه)
((بطة عندها فيتش انها تبعبص الشخص وهو راكبها ومحمود ف الاول كان رافض الحوار دة طبعا وجربت معاه كذا مره تحاول تبعبصه هو بينيكها مكنش بيوافق وبطلت تحاول تاني لحد م حاولت المره دي فسابها تلعب ف خرمه تقريبا الموضوع عجبه من ساعة م رانيا خلته يجيبهم وهي بتبعبصه واهاته كانت بترُ المكان))
حسين : (بدأ يتآوه) ااهه اهه (وبيدخل ف زبه جامد وهو بياكل ف بزازها بغباء)
بطة : اه اههه اهه حححح ااههه براحة يحسين ااهه (بتدخل صوباعها جوا خرمه)
حسين : (اهاته زادت) اااهههه (بيسرع النيك ف طيزها ع الاخر)
بطة : اااه اااهه كمان اااههه مش قادرهه (دخلت صوباعها كله ف خرمه)
حسين : اااااهههه يللببووهههه (جابهم اول م دخلت صوباعها)
بطة : (صوباعها لسه جواه) ححححححح
حسين : (فاق من الي فيه وانه جابهم لما بعبصته وبقي شايف نفسه خول قدامها وقام من عليها وطلع صوباعها وراح يلبس)
بطة : م تيجي نكمل انت شكلك مختلف اوي انهاردة (قصدها انه وافق انه تلعب ف خرمه وتبعبصه)
حسين : (قرفان من نفسه) قومي يلا يشرموطة علشان تمشي ومتحلميش انك تعملي الي عملتيه دة تاني
بطة : خلاص يعم متزوقش حاضر (ولبست وخلاص ماشيه) باي يبيبي (طلعت من الشقة وماشية )
حسين : (بيكلم نفسه) ايه الي حصل دة ازاي سبتها تعمل في كدة ؟ يبن العرص يصقر كله بسببك انت والمعرصة رانيا .. هاين عليا اجيب جثتك اقطع فيها دلوفت .. والمعرصة التانية دورها جاي بس تستني
(عند بطة وهي ماشيه ف الطريق)
بينها وبين نفسها : هو ايه الي اتغير ؟ مش كان بيرفض ف الاول ؟ وكل مره احاول معاه يبقي هيضربني ؟ ايه الي جد وخلاه يوافق اني ادخل صوباعي كمان مش العب من بره بس ؟ لازم اعرف وهعرف .. لا بس سيبك يبت يبطوط خرمه وهو قافل ع صوباعي كان مخلي زبه هينفجر ف طيزي كنت حاسه بيه .. هححح
(عند ماجي بعد م كانت رجعت البيت ل كوكي وكوكي كانت قاعدة بتحاول تكلمني او توصلي لأني كنت منفضلها)
كوكي : (اول م ماجي دخلت من الباب) كنتي فين يهانم !
ماجي : ماما مش طلباكي دلوقت خالص
كوكي : انتي بتتكلمي كدة معايا ازاي يحيوانه انتي إتجننتي ؟
ماجي : اه انا الي إتجننت وبخلي واحد قد عيالي ينام معايا ايوه انا الي إتجننت (قصدها عليا لما شافتني بنيك امها ) (قالتلها كدة وسابتها ودخلت الاوضة قفلت ع نفسها)
كوكي : (بتكلم نفسها) هتفضلي بتعامليني كدة لحد امتي يماجي يبنتي بقالك اكتر من اسبوعين بتعامليني كدة .. وسي زفت التاني دة الي اختفي .. **** مش عارفه اعمل ايه ****
(عند ماجي فالاوضة وهي مرميه ع السرير من التعب وبتعيط .. بينها وبين نفسها)
نفسها : مكنش ليهم لازمة الكلمتين الي كل شوية تقوليهم ل امك دول
ماجي : مش فاهمه تقصدي ايه
نفسها : يعني انتي بقيتي زيها برضو ورخصتي نفسك ولسه جاية من عند اتنين ولاد
ماجي : (بتزود فالعياط) لاا بقولك ايه انا مش زيها ولا عمري هكون انا وانتي عارفين ان دة غصب عني وبقالي اسبوعين مش بعرف انام ولا اكل لحد م قربت اموت واخلص ةيبقي راحة ليا انما هي عملت كدة بمزاجها ها بمزاجها
نفسها : مختلفناش ف الاخر انتو الاتنين وصلتو لنفس النتيجة
ماجي : طيب سبيني ف حالي (وقعدت تعيط لحد م راحت فالنوم)
(عند الشباب بعد م الشخص عطاني الدم)
الدكتور : هو دلوقت كويس ومفيش خطر عليه وشويه وهيفوق
يوسف : ماشي يدكتور شكرا تعبناك
الدكتور : مفيش تعب حضرتك دة شغلي استأذن انا (ومشي)
عدنان : (خد نفس عميق كدة الي هو اخيرا ارتاح) الحمد****
دياب : (بيكلم الشخص) مش عارف اقولك ايه و**** يغالي بس شكرا تسلملنا يعمنا
الشخص : مفيش حاجة الحمد**** انه بخير
دياب : تسلم يغالي .. اخوك دياب ودة عدنان ودة يوسف (وبيمد ايده يسلم عليه)
الشخص : (بيسلم عليه) اخوك ادم
دياب : ع راسنا يعمنا
يوسف : تسلم ي ادم
ادم : مفيش حاجة يحبيبي
يوسف : دياب هطلع لحد بره واجي
عدنان : رايح فين
يوسف : مش رايح خمسه وجاي (ومشي)
(عند علياء وكان يوسف رايحلها)
يوسف : (بيخبط ع الباب ودخل) سلام عليكم .. الف سلامة سلامتك
صحبة علياء : **** يسلمك مين حضرتك
علياء : تعال ييوسف ها طمني
يوسف : هو كويس مفيش حاجة وشويه وهيفوق
علياء : ااففف اخيرا الحمد**** .. قولي يواد حصل ايه
يوسف : لا دي حاجة برا عني لما يصحي لو كان عايز يقولك هيقولك مليش دعوه انا علشان ميزعلش مني
علياء : كدة يعني يجو ؟
يوسف : معلش بقي اني عارفة الي فيها
علياء : ماشي يعم
يوسف : هروح انا بقي .. (بيكلم صحبتها) معلش ازعجتك (ومشي)
صحبة علياء : علياء ف ايه مين دة ومين الي بتتكلمو عليه دة الي هو قريبك ؟
علياء : فاكره يبت لما سألتيني انتي متعرفيش حد هنا تطلعي تروحيله بدال م قاعدة ف البيت كدة ع طول ؟
((فلاش باك))
(علياء قاعدة مع صحبتها دي الي هي جيرانها ويعتبر ع طول قاعدين مع بعض)
صحبتها : يبت انتي ع طول قاعدة كدة مش بتخرجي خالص عند اي حد تعرفيه ؟
علياء : لا يستني عندي وبخرج
صحبتها : اصل ع طول شيفاكي فالبيت وجوزك ينزل الشغل ويرجع وانتي برضو قاعدة زي البومه هههه
علياء : ههه حيوانه
صحبتها : وبتروحي فين بقي ع كدة لما تخرجي
علياء : (حكتلها علينا واننا واخوات وكدة ومودة بين الاهل والكلام دة)
صحبتها : اها شكلها مَعرِفة كويسة وبتعِزيهم
علياء : اه يبت اوي
صحبتها : اها **** يديم المحبة
علياء : اللهم امين .. تسلميلي يحبيبتي
((عودة م الفلاش باك))
صحبتها : ايوة فاكره ليه
علياء : هم دول الي حكتلك عليهم دة يوسف ودياب وعدنان برا انا شوفتهم بالصدفة وانا داخلالك وصقر هو الي كان تعبان
صحبتها : تعبان ماله ؟
علاء : معرفش بس دة مش تعب عدنان كان متعصب ويوسف مرضيش يقولي ف ايه فده مش تعب دة موضوع تاني
صحبتها : اها خير ان شاء ****
(عدي ساعة ونص وعلياء مشيت يعد م يوسف قالها تمشي لانها كانت عايزة تروح توصل صحبتها لبيتها بعد م خلصت المحلول وبعدين ترجع بس يوسف قالها لا والشباب قعدت جنبي مستنياني )
(عندي انا والشباب ف الاوضة)
انا : (فتحت عيني فجأه وعمال اكُح)
كلهم : صقر .....!!!!
وهنا الجزء يخلص وانا حزين خدو بالكو علشان القفلة مش زي كل مره بس ماشي خرها ف غيرها الجايت اكتر سهله ?? اشوفك الجزء الجاي يرايق??
ويلكم باك يا رايق ? من غير رغي كتير انا عارف اني متأخر فشخ إعذروني يلا ع الجزء الجديد بسرعة??
الجزء التالت :
انا : (فتحت عيني فجأه وعمال اكُح)
كلهم : صقر .....!!!!
عدنان : (جبلي ميه وبيشربني) ع مهلك اشرب
انا : (شربت وفوقت) تسلم
دياب : حمدلله ع السلامة
يوسف : حمدلله ع السلامة يخويا
عدنان : (باسني ع دماغي) حمدلله ع السلامة يبن الكلب
ادم : حمدلله ع السلامة يصفر
انا : **** يسلمكم يرجالة (ببص ل آدم ب استغراب)
دياب : دة ادم الي جابك المستشفي ومرضيش يمشي غير لما تفوق وهو الي إدالك ددمم
انا : ع دماغي يخويا ادم ليك عندي واحدة
ادم : مفيش الكلام دة المهم انك بخير
((ادم جسمه عريض شويه رياضي بشرته بيضا شعره اسود عينه عسلي فاتح حوالي ١٧٥ سانتي عرفت بعدين ان عنده ٢١ سنه ف كُلية حقوق))
انا : عدنان إتصل ب ابويا قولو اني هبات عندك وكدة علشان مش هينفع ارجع البيت كدة
عدنان : حاضر (وطلع بره الاوضة يكلمه)
دياب : مين الي عمل كدة يصقر
انا : و**** ي دياب انا لحد دلوقت مش عارف بس هعرف وهطلع ب روحه
ادم : مبلاش والحمدلله ان هي جت ع قد كدة
انا : (بصتله كدة الي هو انت مالك) م علينا مش مهم دلوقت لما اطلع نشوف الحوار دة
ادم : طيب انا اطمنت عليك همشي بقي ورقمي مع يوسف عطتهوله لو إحتجت حاجة كلمني
انا : حبيبي ي ادم تسلملي
ادم : يلا سلام عليكم يرجاله(ومشي)
دياب : يسطا الواد جابك وفضل قاعد ممشيش ولما جينا احنا قولنالو خلاص روح انت قال لا هقعد ولما كنت عايز ددمم هو الي إدالك ولما خصلنا حوار الدم فضل قاعد برضو ف حاجة غريبة فيه
يوسف : انت تعرفه دة يصقر ؟
انا : لا خالص هو لإما يعرفني وبيعزني لإما عمل كدة علشان لما افتح عيني اشوفو ويبقي ليه عندي واحدة وكدة
دياب : وارد برضو
يوسف : بقولك علياء كانت بره وعارفة انك هنا
انا : مين الي عرفها !!!!
يوسف : هي هنا مع صحبتها كانت تعبانة وشافتنا واقفين بره ع باب الاوضة مستنينك فجت وعرفت لوحدها لما ملقتكش وسطينا
انا : يبضاني
دياب : كبر يعم
انا : دلوقت انا وقعت ف شارع ال ** ف هناك كاميرة بتاعة سوبر ماركت ال وصيدلية ال** ب صنعة لطافة كدة حد منكو يروح يجبلي تسجيلات الكاميرا ف الوقت دة علشان اعرف مين الي نيمني النومة السودة دي
عدنان : سهله اجبلك التسجيلات انا
انا : طب سريعاً يلا روح هات التسجيلات
عدنان : دلوقت ؟ يعم شوية اما نطمن عليك
انا : لا دلوقت
عدنان : الي تشوفو
انا : خد حد مالك معاك دياب او يوسف علشان متروحش لوحدك
عدنان : مش مستاهله يعم كلها ساعة ولا حاجة
انا : خد بس دياب وبالمره يوصلك بالعربية علشان تخلصو ف السريع
عدنان ودياب : (مشيو)
انا : ف ايه ي يوسف
يوسف : ايه .. نعم .. ف ايه
انا : انا بسألك مال وشك ؟
يوسف : ايه .. لا دة م القلق عليك بس
انا : انا عارف انك قلقان عليا بس ف حاجة تاني قلقاك مالك ؟
يوسف : بصراحة كدة انا عارف مين الي عمل كدة
انا : (بتعجب) اومال مقولتش ليه من الاول وعرفت ازاي اصلاً !
يوسف : علشان مينفعش اقول قدامهم
انا : ف ايه يبني م تنطق
يوسف : الي عمل كدة حسين
انا : اهه (فهمت انه مش عايز يقول قدامهم علشان ميعرفوش ان حسين دة كان ليه علاقه مع اسراء اخت يوسف وكدة) طب وانت عرفت منين
يوسف : (حكاله ان اخته اسراء اتصلت بيه وقالتله ع الي قاله ل رانيا فبالتالي الموضوع دة من تحت راس حسين)
انا : طب حلو فشخ يبقي نقابله احنا ورانيا بقي بكره
يوسف : طب انت ازاي هتروح بكره انت معاك يومين تلاته اقل حاجة علشان تطلع من هنا انت خلي جروحك تلِم ع مهلها ونروحله ف يوم تاني يعم هو هيطير
انا : لا بكره علشان البت الي قالها تعالي دي ميعملش فيها حاجة
يوسف : م يعمل يصقر ولا تعور ف داهيه احنا مالنا
انا : معلش اعتبرها صدقة ع واحدة قليلة الحيله يخويا جو
يوسف : طيب يصقر الي انت عايزه .. هتطلع ازاي اكيد الدكتور مش هيحلك
انا : لا متشلش هم
يوسف : صقر .. دياب وعدنان
انا : متقلقش يصحبي موضوع اختك مش هيعرفه غيري انا وانت وهموت بيه ويتدفن معايا
يوسف : بعد الشر عليك يصحبي **** يديمك
(عند ماجي قاعدة ف اوضتها لوحدها كالعادة وحالته مش كويسة)
ماجي : اعمل ايه فالمصيبة الي انا فيها مليش حد اقوله وامي انا مش ف دماغها وقاعدة اصلاً قلقانة انه مكلمتهاش بقاله يومين تلاته اعمل ايه ياربي ساعدني انا تعبت ومش قادره وكارهه نفسي **** ساعدني قبل م اعمل حاجة ف نفسي
(عند رانيا بترن ع اسراء)
رانيا : (ف نفسها : ردي بقي ي اسراء ابوس رجلك)
اسراء : (ف نفسها : ههووفف) الو ف ايه تاني يرانيا
رانيا : طمنيني والنبي ف ايه دة عايزني اقبله بكره بجد
اسراء : صقر ف المستشفي من تحت راسك ومعرفش حالته ايه وإهمدي بقي يقابلك ولا يقتلك ملناش دعوه انتي اصلاً السبب ف كل دة يرانيا حاسبي بقي ع نتايج افعالك الوسخة
رانيا : ابوس رجلك ي اسراء إلحقيني انا م صدقت م خلصت منه انا بقالي كتير اوي مش عارفه اعيش حياتي انا عارفه انه كله بسببي بس انا ندمانه و**** وكل يوم نفسي مش بتسيبني ف حالي
اسراء : مليش دعوه برضو باي (وقفلت ف وشها) (ف نفسها : انا مالي بروح امك الواد يقوم بالسلامة اهم حاجة وف داهيه انتي وحسين وكل اهاليكو)
رانيا : (قاعدة تعيط)
(عدي اليوم وعدنان ودياب جُه ومعاهم التسجيلات وانا قولتلهم اني عرفت الي عملها ومش محتاج التسجيلات وكانو عايزين يعرفو مين وايه السبب)
انا : لا دة موضوع بيني وبين يوسف معلش حاجة تبعه هو برا عني اعذروني ف دي معلش
دياب وعدنان : (مستغربين ان ف حاجة مستخبيه عليهم)
دياب : طيب يعم انت وهو الي تشوفوه لو احتجتو حاجة لاغونا برضو الموضوع واحد
يوسف : واحد يدياب يخويا من غير م تقول
انا : المهم دلوقت انتو روحو كل واحد بيته وسيبو يوسف يبات معايا وهرن عليكو الصبح
عدنان : طب م ابات انا ولا دياب ويرجع يوسف علشان البيت عنده !
انا : يعم إسمع مني وقول حاضر
عدنان : طيب
(عند رباب ف البيت قاعدة لوحدها وهي بترن عليا وانا مش برد)
رباب : (ف نفسها : ايه يبني الاختفاءات دي محدش عارف يتلم عليك وكل شوية قلق م ترد وتخلص بقي انت فين)
(مشي عدنان ودياب من عندي وبات يوسف معايا وتاني يوم والدكتور طبعاً مكنش راضي يسيبني اطلع بس بعد نقاش طويل وعِند طويل قالي انت حر انا خليت مسؤليتي من الموضوع وبتاع ولبست ونزلت انا ويوسف بتسند عليه وركبنا تاكسي وصلنا عند شقة حسين دي وطلعت فوق خبطت يوسف وفتحله حسين قام ضاربه وداخل وانا دخلت وراه وقفلت الباب وقومت قاد مِمَدد ع الرُكنه كدة)
حسين : (عينه هتطلع من وشه من الصدمة الي هو ازااايي!!)
انا : ايه رأيك يسحس مفاجأه مش كدة
حسين : ازاي !
انا : مفيش يخويا سحس يدوبك روحت يومين اصيف وجيت وتقريباً كدة هوديك نفس الرحلة بس روحه مفهاش رجعة
يوسف : ههههه
حسين : صقر إعقل انت عارف انا ابن مين ولو عملتها ابويا مش هيسيبك ف حالك
انا : تصدق ب**** ؟ كسمك لكسم ابوك لكسم عيلتك نفر نفر نفر مع ان ابوك راجل محترم وانا بعِزُه و**** بس كسمه لأجل انه معرفش يربي خول زيك وانا الي عايزه هعمله فيك ولا يشغلني ابوك ولا مين يروح امك .. اربطلي بقي ايده ورا صهره ي يوسف وقلعهولي وانتظر الجديد بقي
يوسف : (ضربه ونيمه ع بطنه وقام رابط ايده ورا ضهره ومخليه قاعد ل البوكسر)
حسين : اوعي يكسمك سيب
انا : ايوه خليك بتشتم كدة وتعلي صوتك حلاوة روح هنيكك يعني هنيكك برضو
((خمس دقايق والباب خبط خليت يوسف يفتح وكانت رانيا))
رانيا : (مش شيفاني لسه واقفة ع الباب) يوسف ! بتعمل اي هنا
يوسف : انا هنا علشان الحقك من القرف الي هيعمله فيكي ولولا الراجل دة (بيشاور عليا) كنت سبته حتي يقطع ف جسمك ومليش دعوه .. ادخلي ادخلي
رانيا : (دخلت وبصتلي ووشها فك ونور اما لقتني وإطمنت انها خلاص إتنجدت واني لسه بخير)
انا : انا مش جاي اشيله عنك علشان انا بعزِك ولا من حبي ف حلاوة عينك انتي كدة كدة لسه ف نظري وسخة انا جاي لواحدة قليلة الحيله علشان اساعدها علشان نبقي حاطين النقط ع الحروف من الاول
رانيا : (وشها زعل وقلب وعينها كانت هتدمع) طيب يصقر شكراً مش عارفه اقولك ايه كويس انك بتساعدني
انا : م علينا من المقدمات دي انا كدة كدة همشيكي دلوقت علشان الي هيحصل مع حسين بلص تمنتاشر انا دخلتك علشان تشوفيني علشان اعملها عليكي واحدة بصراحة انا راجل صريح هههه
رانيا : (حطت وشها ف الارض) الي تشوفو يصقر
انا : طلعها ي يوسف خليها تروح
يوسف : (مشاها نزلت ومروحة)
رانيا : (ف نفسها وهي بتدمع : بس برضو مهما يقول عنده حق انتي تستاهلي كل الي يحصلك بسبب الي عملتيه وهو شالك من مصيبة مكنش حد هينجدك منها)
انا : يلا يسحس زي الشاطر كدة رن ع الاتنين الي عوروني وقولهم عايزكو وخليهم يجو
حسين : لا
انا : يوسف بقولك ايه اتعامل انت لحد م يرن عليهم انا تعبان وجروحي ماسكة نفسها بالعافيه اديك شايف
يوسف : خلصانه
انا : قبل م تخليه يرن عليهم رن ع عدنان هاته
يوسف : صقر
انا : يعم متقلقش مش هنقوله سبب الموضوع قولتله بس هاته علشان يبقي معاك امان
يوسف : بلاش يصقر
انا : إسمع الكلام متتعبناش
يوسف : طيب (اتصل ب عدنان وبعتله لوكيشن علشان يجي عليه)
(عند ادم وهو بيتكلم ف الموبايل)
ادم : ايوه .. ايوه يمدام انا ممشتش غير لما إطمنت عليه .. لا لا مشكش ف اي حاجة ومعرفش انا مين .. الي تؤمري بيه حضرتك تحت امرك.. تمام مع السلامة
(عندي انا وكان عدنان جه)
عدنان : ايه دة انت تاني (ع حسين) ايه حكايته دة يصقر
انا : سيبك من حكايته دلوقت دة الي بعت الاتنين الي عوروني عايزكو تكيفوه لحد م ا يتصل بيهم يجيبهم علشان زي م انت شايف اخوك مش قادر يتحرك ومفهوش حيل للمناهده هههه
عدنان : بس كدة سهله (وفضل يلطش ف حسين ويضربه هو ويوسف لحد م خلاه يرن ع عوني وقدري وقالهم تعالو عايزكو ف موضوع تاني وقفل)
انا : حلو فشخ دة بقي ف قمصان نوم حاططها العرص دة جوه ل الشراميط الي بينيكهم هنا روح ي يوسف هاتلي تلاته ولبس منهم واحد لسحس حبيبة قلبي ههههه
حسين : مش هسيبك يصقر
انا : يعم لما تعرف تطلع من تحت ايدي انهاردة الاول بس
يوسف : (راح جاب قميص ولبسه ل حسين وفصلو يضحكو عليه عدنان ودياب ويضربوه ع طيزه لحد م الباب خبط)
وهنا يخلص الجزء دة ومعلش ع التأخير الي فات كان غصب عني وهحاول الي جاي ميتأخرش كدة تاني وإنجوي ي شوية رايقين ??
هلا وغلا يرايقين ?? معلش بقي انا خليتكو تقرو الرواية من تاني علشان تعملو ريفريش لدماغكو انا نفسي قريتها من جديد و**** علشان افتكر فيها كل حاجة ? والناس الي سألت عليا قبل القصة دي ناس ف قلبي وتسلم ?? والجزء دة تقريباً اطول من كل الاجزاء الي فاتت إنجوي ??
الجزء الرابع
حسين : مش هسيبك يصقر
انا : يعم لما تعرف تطلع من تحت ايدي انهاردة الاول بس
يوسف : (راح جاب قميص ولبسه ل حسين وفصلو يضحكو عليه عدنان ودياب ويضربوه ع طيزه لحد م الباب خبط)
عدنان ويوسف : (بصو من عين الباب لقيوهم هم راحو يفتحو الباب مع بعض وكل واحد فيهم مسك واحد من لياقة التيشيرت وقام شادُه مدخله جوه وقفلو الباب وعدنان إستلم قدري ويوسف إستلم عوني بيضربهم ف وشهم وف عينهم ورجلهم علشان ميعرفوش يعملو حاجة وربطو ايدهم ورا ضهرهم ب قِفزان بلاستيك)
قدري : ااهه يبن العرص انت هو انت ميينن
عوني : ااههه ف ايه يحسين بيه مين الخولات دول
انا : مين حسين بيه دة انت بيه ي حسين ؟ هههههههههههههه هم مش شايفين قميص النوم ولا ايه ؟ ههههههههه المهم ما علينا قلعو العرايس التانية ولبسوهم القمصان زي حسين بيه اقصد مـدام حسين هههههه
يوسف وعدنان : (قلعوهم ولبسوهم قمصان نوم)
عوني : (بصلي شويه افتكر ان انا الي عورني) يبيه سامحنا احنا كنا بننفذ اوامر حسين بيه منعرفش حضرتك الي م يعرفك يجهلك
قدري : (إتصدم لما ادرك اني مموتش) هتعمل ايه يصقر باشا ابوس رجلك ما تفضحنا باللبس الي انت ملبسهولنا دة
انا : وانت ي مدام حسين مش هتبوس رجلي ولا حاجة
يوسف : لا لا دة متعود ع الحوار دة انت ناسي الفيديو الي بنتفرج عليه انا وانت وهو بيتبعبص من البت ولا ايه ؟
انا ويوسف : هههههههههههههههه
عدنان : (طبعاً مش فاهم حاجة بس واقف جنبي علشاني)
حسين : (ساكت وباصص ف الارض والغضب كله ع وشه)
انا : دلوقت إحنا هنعمل فيديو سكس علشان ندخل عالم البورن ٣ من النجمات الصاعدات الجديدات وطبعاً الفيلم هيتصور وهيصور عدنان ويوسف هيبقي واقف جنب الباب قولولي ليه ؟ ليه يصقر ؟ سؤال كويس يصقر هقولكو ليه علشان الي مش هيعمل الي هقول عليه او الي عايز يمشي ألا حد فيكو عايز يمشي صحيح ؟
عوني وقدري : مشينا يصقر باشا سماح ونعيش خدامينك
انا : المهم اكملكو علشان الي عايز يمشي يوسف هيفتحله الباب وهيطلع باللبس الي عليه ويروح ع بيتهم كدة كنت بتقولو عايزين تمشو انتو صح (بشاور ع عوني وقدري) إفتح الباب ي يوسف علشان نمشيهم احنا مش خاطفين حد ومش هنخلي النجمات تعمل حاجة غصب عنها
يوسف : (فتح الباب)
عوني وقدري : (محدش فيهم اتحرك لان مستحيل يمشو كدة ف الشارع ب البوكسر وقمصان النوم)
انا : هعد لحد ٣ لو ممشيتوش يوسف هيقفل الباب .. واحد اتنين تلاته طيب كويس النجمات شكلها متحمسة ل الفيلم الي هيعملوه إقفل ي يوسف
عوني : إرحمنا يباشا
انا : (بكلم عوني وقدري) دلوقت مين الي حطكو ف الحوار دة ؟ حسين بيه اقصد مدام حسين مش كدة ؟
عوني وقدري : ايوه
انا : تمام .. انا دلوقت هخلي يوسف يفككو تمسكو حسين عايز اشوف الفحوله بتاعة الرجالة عايز حسين يصوت كدة ولا اجدعها شرموطة
عدنان : (ايموشن الصدمة ع وشه)
عورتي وقدري : (بيبصو لبعض وساكتين من المفاجأه)
حسين : (دمه فار لما لقيهم ساكتين وخاف)خخخخخخ انت مجنون دول صراصير افعصهم تحت رجلي
انا : اهو قالها من بوقه صراصير انا عايزكو تثبتلوه انتو صراصير بجد ولا لا ها
عوني : بقي احنا صراصير وهتفعصنا ! طب يصقر باشا انا موافق
قدري : وانا موافق ي بيه وتحت امرك ف اي حاجة انت عايزها
انا : هههههه حلو فكهم ي يوسف بقي وخليك جنب الباب برضو علشان لو حد عايز يمشي تفتحله .. افتح الكاميرا الجميلة يخويا عدنان
يوسف : (فكهم ورجع عند الباب)
عدنان : (فتح الكاميرا وبقي بيصور)
انا : (قاعد ع الرُكنه الي ف وشهم وبتفرج)
حسين : هتعمل ايه يكسمك انت وهو هوديكم ف ستين داهيه
عوني : (خبطه قلم ع وشه) اكتمي بقي يمدام حسين يكسمك (وقام منزل البوكسر زانق زبه ف بوق حسين وحسين ع ركبه) (زبه مكنش كبيرجامد كان حوالي ١٨ سانتي بس رفيع مش عريض)
انا : ايوه كدة دلعني دلعناايي ههههه
قدري : (قاعد من ورا عند طيز حسين عمال يحسس عليها ويقفش فيهم ويضربه عليها) يخربيت طيازك يبت طريه كدة ليه بتتناكي فيهم ولا ايه
يوسف : (بصلي وضحكنا اننا فهمنا بعض قصدنا ان هو رانيا ناكته فعلاً)
حسين : ااهه غغغغ ممممم غغغغغغ هاااههه
عوني : (شغال يدخله ويطلعه ف بوقه وهو ماسكه من شعره وراح مطلعه) ايه يشرموطة انتي لسه شوفتي حاجة دة انتي القميص هياكل منك حته
حسين : اااههه يولاد الشراميط هقتلكو كلكو
عوني : (زنق زبه تاني ف بوقه) اكتمي بقي يلبوه
قدري : نزل بوكسر حسين وقعد يبعبص فين ويدخل صوباع واتنين ويضربه ع طيازه) يخربيت خرمك يمعرصة دة انا هفشخهولك انهاردة(وقام مقعده ف وضع الدوجي وطيزه مرفوعة ودماغه مثبتها عوني ولازقها ع الارض وقدري وبيتف ع خرمه وبيطلع زبه بيمشيه ع خرمه)
حسين : اااههه بتعملو ايه يمتناك انت وهو يعرص يشرموط خخخخخ اووععيي
عدنان : صرخ تاني علشان يدخلو علينا الجيران يلاقوك بتتناك تبقي فضيحتك بجلاجل صرخ
قدري : (بدأ يدخل زبه ف خرم حسين زبه كان حوالي ١٩ سانتي واتخن من بتاع عوني وفضل يدخله لحد م دخله كله) ااححح يخربيت خرمك ولا خرم طياز البنات
حسين : (بيمسك صوته من الصويت علشان خاف من الناس والجيران وعمال يتآوه ويتلوي من وجع خرمه) اااهه اااههه طلعه ااههه مشقادر ااهه
عوني : هاتي بوقك دة هنا (وراح مدخل زبه ف برق حسين وقعد ينيك فيه وعوني من ورا بيطلعه ويدخله وحسين عينه ووشو حمرو من الوجع وهو ماسك صوته لحد م بعد شوية من الوضع دة زبه بدأ يسيل ويقف ويعجبه الموضوع)
انا : ههههه اهو الشرموطة الي جواه صحيت (طبعاً كل دة انا قاعد ع الرُكنه وايوه هيجان ع المنظر انا حرفياً مفيش حاجة تهيجني قد ال****** والعنف بس اكيد مش هجيب عليهم عشره ايه البضان دة غير كدة قاعد جسمي مدغدغ اصلاً من الخياطة الي ف جسمي)
عوني : (طلع زبه من بوق حسين)
حسين : (بدأ يتغنج بمتعة واهات بمتعة فيها ألم) اااهه اااهه ااههه احح ااههه ححح
عوني : تعالي بقدري مكاني عايز ادوق طياز المدام (وراح مكان قدري وقدري راح مكانه وعوني دخل زبه ف طيز حسين كان عوني بالنسبة ل حسين اسهل من قدري علشان زبه مش عريض زي قدري) اححح يخربيت خرمك يحسين حلو ننييكك يلببووهه (وبدأ يرزع فيه)
حسين : اااهه اااههه ااااهههه اااييي ااههه
قدري : تعال مص يمتناك عايز اجيب
انا : لا يحبيب الي هيمص والي هيخليك تجيب صحبك عوني
عوني وقدري : (عوني وقف نيك وبصلي ب استغربت وقدري بصلي وساكت)
انا : ف حد مش عاجبه الكلام ؟ لا ؟ تمام يلا ي عوني عايز اشوف قدراتك ف المص عايز اشوف قدري بينطر شلال لبن وكمل نيك يلا
قدري : (قام وقف وكان عوني ع ركبه بينيك حسين وقدري حط زبه ف بوق عوني وعوني فضل يمصله)
انا : لا يكسمك يقدري امسكه من راسه وبلعه زوبرك اعتبره الشرموطة الجديدة
قدري : (مسكه من راسه وقعد يدخل زبه ويطلعه ويخنقه بيه)
عوني : غغغغغ غغغغغغ مممممم ككحح غغغغغ ككححح
قدري : ااهه ححح هجيب (وقام مثبت بوق عوني وفضل يجيب ف بوقه) ااههه
انا : حلو انزل بقي بسرعة خدهم من بوق عوني ف بوقك
قدري : (بصلي وساكت)
انا : يلا يكسمك انجز
حسين : (لسه زب عوني ف طيزه وزبه هو واقف وعمال ينقط) ااهه اووففف ااههه
قدري : (نزل ياخد اللبن من بوق عوني وخده ف بوقه وخليته يبلعه)
انا : (بكلم قدري) انزل يكسمك يلا مص زب حسين
قدري : (نزل تحت حسين ف وضع ال 69 وبيمصله وزبه ف وش حسين بس نايم)
حسين : (ف دنيا تاني خالص واخد راكبه من ورا وواحد بيمصله زبه الي عمال ينقط زي الكس) اااههه ااااههه ااااحححححح اااححححح
انا : (بشاور ل حسين يحط صوباعه ف خرم قدري الي مكشوف قدامه)
حسين : (فتح رجله وتف ع خرمه وقام مدخل نص صوباعه خلي قدري بتنفض) ااااههههه
قدري : (طلع زب حسين من بوقه) اااهه بتعمل ايههه
انا : كمل يبن الشرموطة مص كمملللل
قدري : ااهه حاضر (ورجع يمص ف زب حسين)مممم ااهه مممممممم غغغغغ
انا : عوني يبدل مكان حسين وحسين يركبه وقدري يفضل زي م هو (التلاته بدلو وحسين بقي بينيك عوني الي خرمه ديق فشخ وقدري بيمص زب عوني وعوني بيبعبص قدري والشقة كلها اهات منهم)
عدنان ويوسف : (مذبهلين من دماغي انا حرفياً فشخت ال ٣?)
(فضلو ع الوضع دة لحد م حسين جاب لبنه ف خرم عوني وعوني جاب لبنه ف بوق قدري وإترمو ع الارض)
انا : انا كدة خلصت ومعايا الفيديو وهبقي اقعد افكر اذا كنت هشيره ولا لا بس قبل م اشيره اكيد هقولكو علشان تشوفو حلاوتكو هههههه .. (بكلم عدنان ويوسف) يلا يرجالة احنا بقي .. اه قبل م امشي ميجيش علينا بعد بكره غير وانتو التلاته جايين تبوسو رجلي سواء مع بعض اوكل واحد لوحده وانت(بكلم حسين) هتبوس رجلي ورجل البت الي انت كنت هتمارس وساختك عليهاا انهاردة يكسمك يلا إنجوي يلبوات(ومشينا)
عدنان : يسطا انا عايز افهم برضو ايه حكاية الواد دههه
انا : معلش انت عارف انت اخويا ازاي بس مقدرش اقولك دي بعدنان اعذرني هااا
عدنان : (من غير نِفس) طيب يعم
يوسف : يعم صقر احنا نشغلك مخرج افلام بورن يعم اسمع مني هتكسب دهب و**** ههههه
اانا : اكتم ياد يعرص وسندني علشان نروح البيت عند عدنان
(عند حسين وقدري وعوني بعد عشر دقايق بعد م فاقو)
حسين : قوم يكسمك انت وهو خد لبسك وغورو من هنا
عوني : لا بلا كسمي بلا كسمك انت دلوقت لا حسين بيه ولا حسين زوبر احنا لسه كنا تحت رجل عيل ومخلينا راكبين بعض زي الخوالات
قدري : اه يكسمك فتتكلم عِدل انت مش احسن مننا يمعرص دة كمان شكله عاملها معاك قبل كدة تاني
حسين : (ساكت ووشه ف الارض)
قدري وعوني : (كل واحد لبس ف صمت ومشيو)
حسين (بينه وبين نفسه) : انت تستاهل متعظتش من المره الاولي ليه اهو مسح بيك الارض تاني واوسخ من الاول ومين عالم هيفضحك ولا لا
نفسه : يعني كان عادي تسيب حقك لعيل!
حسين : خخخخ اكتم بقي يلعن كسمك انت السبب فكل دة لولا الغرور الي ملوش لازمة دة وانك عمال تكابر ع الغلط من الاول مكنش حصلكدة انت من الاول والغلط كله راكبك وملكش حق اصلاً
نفسه : ………….
حسين : إتكسرت وإتمسح بيا الارض وهروح ابوس رجله زي الخدام (وقعد يعيط زي *******)
(عند عوني وقدري وهم ماشيين ف الشارع)
عوني : هنعمل ايه
قدري : تفتكر هنعمل ايه ؟ هنروح زي الكللابب نبوس رجله
عوني : وهنسيبه ؟
قدري : خخخخ اكتم خالص ومتتكلمش اديك شوفت ايه الي حصل فينا وحصل ف حسين ابن الباشا والبشوات والشرطة والتيت والشريط والشغل دة .. الواد شكله واصل ومش هامه حد ومسنود علشان يعمل حاجة زي كدة ف زي حسين
عوني : عندك حق
(عند ادم واقف ف مكتب قدام واحدة مدياله ضهرها بالكرسي)
الست : وهو فين دلوقت
ادم : نازل من شقة ف ال ** عمارة **
الست : مش دي شقة الواد الي اسمه حسين ؟
ادم : بالظبط يفندم
الست : وايه الي حصل تاني علشان يروحله تاني من قبل م جرحه يلم كدة !
ادم : لسه منعرفش يفندم بس هنعرف
الست : يعني ايه لسه منعرفش ي ادم المفروض انا اعرف قبل الكل انت مستني لما الدنيا تعرف بعدين تيجي تقولي عرفنا ي ادم !
ادم : انا اسف حضرتك بس معندناش اي معلومة والمراقبة عليه مش نايمه ومعاه فكل مكان .. بس انا عندي تخمين كدة مش عارف هو صح ولا لا
الست : قول قول بقينا شغالين بالتخمين
ادم : إسمعيني بس حضرتك .. دلوقت صقر ف اتنين عوروه والاتنين دول اكيد اعداء وصقر اعداؤه لإما حد من طرف البيرت لإما حسين لإما صحبه خالد الي اتخانق مع عدنان بس دة اعبط من انه يعمل كدة لصقر يبقي قدامنا حسين او حد من طرف البيرت .. جماعة البيرت احنا مراقبينهم انهم مش ف مصر ودة مش شغلهم دة شغل شوارع مصري يبقي مفيش غير مين ؟
الست : حسين .. تصدق ممكن يكون صح .. يعني انت عايز تقول ان ممكن يكون صقر عرف ان حسين هو الي بعت العيال دي وعلشان كدة قام من سريره من قبل م جرحه يلم ؟
ادم : بالظبط كدة
الست : طيب انت هتطلع دلوقت مترجعليش غير وانت متأكد من المعلومة دي يلا
ادم : امرك (وطلع)
الست : (بينها وبين نفسها) وبعدين معاك يصقر .. مش هتجيبها لبر وتهمد (طلعت موبايلها كلمت واحدة) ايوه .. خلاص هانت كلها كام يوم وهنضمه لينا .. مش ممكن يرفض فرصة زي دي يبنتي مستحيل .. سيبها عليا انتي بس وخليكي حاطة رهان وهنشوف .. ماشي يلا باي
(عندي انا وعدنان ويوسف ف بيت عدنان)
يوسف : هطير انا بقي علشان البيت وكدة من امبارح بره وساعتين تلاته وهجيلك تاني خلصانه ؟
انا : خلصانة يرايق سافر
يوسف : يلا مع السلامة يرجالة (ومشي)
عدنان : (ساكت وباصص ف السقف سرحان)
انا : ايه مراتك قالتلك الواد تعبان وتعال نروح نوديه الدكتور فقاعد شايل الهم كدة ؟
عدنان : ايه
انا : ايه انت يبوي ف ايه ؟
عدنان : مفيش يعم
انا : إخلص
عدنان : عايز افهم انا حوار حسين دة مش طبيعي اصل الي حصل المره دي والمره الي فاتت يصحبي
انا : صدقني الموضوع مش معايا الموضوع مع يوسف وانا وقفت مع يوسف فهو قاصدني علشان واقف مع يوسف انما ايه الموضوع دي حاجة مش بتاعتي روح ليوسف يقولك انا مليش دعوه انت عارفني
عدنان : ومن امتي الكلام دة بينا يصحبي ؟
انا : …..
عدنان : ع العموم مش مشكلة المهم انك بخير وهو بخير وانتو الاتنين وسطنا
انا : حبيبي يعم تسلملي وقوم شوفلي حاجة اطفحها علشان هموت م الوجع وانت الجوع الاتنين مع بعض
عدنان : (قام يعملي اكل)
انا : (فتحت الموبايل وقعدت اقلب فيه ولقيت مسدجات كتير فشخ من ماجي ومن رباب وخصوصاً ماجي الي كانت قلقانه موت بعد اخر موقف حصل بينا وبين بنتها نفضتلها ولسه هفتح شات رباب لقيتها بترن رديت) يسلام دة الموبايل مش مصدق نفسه مين الي بيرن
رباب : بطل بكش وقولي مختفي فين يبني ف ايه انت ملكش مالكة كدة ليه م تهمد
انا : (بهزر)م انت مش عايز تملكني يعم اجي اقولك إحتويني تقولي بطل قلة ادب اعمل ايه طيب الاه
رباب : إتللمم
انا : اهو اهو شوفت مكدبتش انا اهو
رباب : بطل هزار بقي طمني عليك بكلمك يعم ع الواتس انت مختفي بقالك كتير قلقت قولت لا يكون كان بيعُط هنا ولا هنا وابو البت مسكه ههااا ههههه
انا : شوف الظلم **** يسامحك يعم انا هاخد حقي قدام **** منك مش هسيبه
رباب : حوش حوش الداعية الاسلامية صقر يخواتي
انا : اللهم ديمها نعمة
رباب : هههه مشكلة .. عامل ايه بقي
انا : الحمد**** بخير انتي اخبارك ايه واخبار حازم حد قرب منك تاني ؟
رباب : لا الحمد**** كله بخير ومحدش قرب مني هو انا ورايا اي حد ولا ايه دة انا ورايا صقر
انا : اه اومال انت مفكر ايه انت تصلي ركعتين بقي
رباب : طب بس بقي متفتحش اوي كدة يحبيبي بدال م اخنقك
انا : ههههه حبيبي **** يباركلك
رباب : المهم بقولك ايه
انا : ايه
رباب : انا بقالي كتير مش بخرج وقاعدة ف البيت وهموووتتت من الخنقة شوف مكان بقي ع زوقك اشم فيه شوية هوا
انا : يباشا بس كدة دة احنا نقلب كل الاماكن ونملاها ورد لأجلك
عدنان : (دخل وحط الاكل قدامي ع الترابيزه)
رباب : ببكككشششش
انا : هههههه خلاص يومين واخدك ف مكان رايق اتفقنا
رباب : يعم مش عايزه اتعبك انت قولي بس علشان انا الامكان الي كنت بروحها فيها ناس شافتني انا وحازم وبتاع ولو روحنا هيفتحو فحاجات قديمة وفين حازم ومجاش معاكي ليه وانت فاهم انا مش عايزه افتح السيره دي تاني لا بخير ولا بشر
انا : يعم تعب ايه مفيش الكلام دة النقاش انتهي يلا سلام
رباب : ماشي يعم ابقي يوم شوف وكلمني قبلها
انا : ماشي يلا هطير بقي علشان هروح اكل عبال م اكل الاكل من ايدك كدة
رباب : (بهزار) إقفل يحيوان سلام
انا : هههه سلام (وقفلت)
رباب : (بينها وبين نفسها) فعلاً و**** عمر الرجولة والجدعنة م كانت بالسن ابداً **** يديمك يصقر و****
عدنان : ومالو يحبيبي نفرش ورد وياسمين ع اساس انك قادر تمشي لوحدك بروح امك
انا : لو عرفت دي مين مش هتقول كدة وحياتك
عدنان : ايه متقولش جورجينا
انا : ومالو يعرص هزر هزر
عدنان : هههه اومال مين
انا : رباب
عدنان : مين رباب
انا : طب مِس رباب
عدنان : متهزرش مِس رباب الي هي مِس رباب
انا : يب
عدنان : احا دي من امتي بتكلمك
انا : من زمان يحبيبي شوفت بقي ان تستاهل اقولها افرشلك الارض ورد
عدنان : تستاهل ونص كمان يبن اللعيبة اوعي تكون بتعُط معاها
انا : ياريت و**** يصحبي انت عارف نفسي فيها بس للأسف لا ههههه
عدنان : يبن المحظوظة يفوزي برضو محظوظ حتي لو مش بتعط
انا : هههه اكتم بقي علشان اكل انت مش هتاكل ولا ايه
عدنان : لا انا واكل مش جعان
انا : خلصانه (وقعدت اكل)
(عند كوكي ف بيتها)
كوكي : (قاعدة ف الصالة عمالة بتنادي ع ماجي) ماجي .. يبنتي انتي .. ماجي (قامت تشوفها ف اوضتها فتحت لقيتها مرميه ع الارض وقاطعة شريان ايدها والدم مغرق الارض) يييللهههوووي ماجي بنتي يبنتي ف ايه ليه كده اااههه ردي عليا ردي عليااا مممااججي (وخدتهاوطلعت بيها ع المستشفي ع طول والدكتور خيطلها وحطها ع جهاز التنفس)
كوكي : طمني يدكتور ابوس ايدك
الدكتور : خير يمدام الحمد**** عدت ع خير بس هو ايه الي يخليها توصل لكده؟
كوكي : صدقني معرفش يدكتور بقالها كتير قاعدة لوحدها
الدكتور : طيب حضرتك دورك ايه ! ع العموم انا حبيت انبهك واقولك ان ف اثار ضرب ع جسمها وانا هعمل محضر بالكلام دة علشان الي زيك يتعلم معني التربية وازاي يربي ولاده
كوكي : ضرب ! ضرب ايه يدكتور ايه الي بتقوله دة !!!
الدكتور : ع اساس ان انتي متعرفيش !
كوكي : انت مجنون ولا ايه م تتكلم معايا كويس اثار ضرب ايه الي ع جسم بنتي
الدكتور : عموماً انا مش هقف اتخانق مع حضرتك ولا بتاع سواء انتي الي عملتي كدة او مش انتي انا هعمل محضر بالكلام دة وحضرة الظابط يشوف مين بقي (ومشي وسابها)
كوكي : (بينها وبين نفسها) ايه المصيبة دي حصلك ايه يماجي يروحي **** (وقعدت تعيط ورنت عليا مرتين مردتش رنت ع يوسف عالانستا) الو ي يوسف
يوسف : ايوه حضرتك ف ايه
كوكي : فين صقر ي يوسف
يوسف : معرفش و**** مش معايا دلوقت حصل حاجة ولا ايه
كوكي : رن عليه وقولو رن ع كوكي بسرعة علشان تصلح المصيبة الي عملتها (قصدها ان بنتها شافتنا والمفروض اني اصلح دة) سلام(وقفلت ف وشه)
يوسف : (بينه وبين نفسه) مالها بت المجنونة دي ومصيبة ايه (طلع رقمي ورن عليا وقالي الي حصل)
انا : سيبك من كسمها يعم انا فيا حيل اتحرك من مكاني
يوسف : مصيبة ايه الي عملتها معاها يصقر
انا : يعم معملتش حاجة يعم
يوسف : ومالو لما اشوفك ابقي نشوف الموضوع دة
انا : ماشي يلا سلام
عدنان : ف ايه
انا : واحدة متعرفهاش الي كانت بترن عليا دلوقت بترن ع يوسف علشان تخليني اكلمها
عدنان : ف حاجة يعني ؟
انا : لا يعم سيبك منها انا عايز انام كدة اناامم بسسس إطفيلي النور دة
(ف مكان تاني واقف شخص طويل وعريض ف سن الاربعينات فاتح كاميرا ع بيت دياب)
الشخص : الو .. حاوطو المكان .. واستنو مني امر (بينه وبين نفسه) اما نشوف مين الي اسمه ديبو الي مبوظ شغلنا دة
وهنا يخلص الجزء الجديد واهو دة بدري اهو ويلا اشوفكو ف الجزء الي جاي ??
ويكلم باك يرايقين ?? أنا عارف اني متاخر فششخخ بس غصصب عني و**** ضغط شغل ويومين كانو مهمين بالنسبالي فالشغل وبشكر اي حد سأل عليا وانا غايب سواء برايڤت او ف الكومنتات الناس دي ع دماغي ويلا من غير م اطول عليكو إنجوي??
(ف مكان تاني واقف شخص طويل وعريض ف سن
الاربعينات فاتح كاميرا ع بيت دياب)
الشخص : الو .. حاوطو المكان .. واستنو مني امر (بينه وبين نفسه) اما نشوف مين الي اسمه ديبو الي مبوظ
شغلنا دة
الرجالة : (حاوطت البيت ودخل منهم اتنين كسرو الباب ودخلو لقيو دياب ع السرير نايم ومتغطي قامو شادين الغطا وهيمسكو دياب لقيو انها مخدة ومفيش حد تحت الغطا)
واحد من الرجالة : الو .. مفيش حد هنا يفندم
الشخص : (اتجنن) ازاايييي الكاميرات كلها جايباه هو داخل البيت ازاي طلع من قدام عينكو وانتو محاوطين المكان كله يشوية اغبيههههه انسحبو فوراً
واحد من الرجالة : امرك (وف ثانية ظهرت موسيقي ضحك وصوت وفتحت شاشة التليفزيون ع كلمة Debo وف ثانية الارض بقت عليها ميه وكل الي واقفين بقو يتكهربو وعاملين زي الي بيرقصو شعبي?)
الشخص : الو الو ايه الي بيحصل حد رد الو
(كل الي كانو ف البيت ماتو من الكهربا والي كانو بره البيت هربو ورجعو ل الشخص الي باعتهم)
الشخص : (متعصب هيفرقع) اغبية انتو شوية اغبية لو جايب بهايم كانو هيفدوني اكتر منكو يفَشَلة اطلعو بره
الرجالة : (طلعو كلهم بره)
(عند دياب ف مكان كدة تحت البيت زي النفق هو عاملو وعامل الباب بتاعه ورا المكتبة الي بيحط فيها الكتب قاعد تحت وقدامه شاشة مركب كاميرات فالبيت كله وبيتفرج ع الي بيحصل)
دياب : (بينه وبين نفسه) ههههههه مش سهل انا و**** اعطيني عشره من عشره هههههه (وطلع فوق ورن ع رقم كدة زي الناس الي بتنضف البيوت بس دول بينضفو البيوت من الجثث بقي وبياخدو فلوسهم?وجُه ونضفو البيت من الجثث ولا اكن ف حاجة حصلت وحاسبهم ومشيو ونام)
(عند كوكي ف المستشفي الظابط بيحقق معاها بسبب الضرب الي ف جسم ماجي)
كوكي : يفندم زي م بقول لحضرتك و**** أنا بتفاجأ دلوقت من الدكتور انه بيقول ف اثار ضرب ع جسمها
الظابط : يعني انتي امها ومش عارفة ايه الي ف بنتك !
كوكي : حضرتك انا علاقتي بيها مش كويسة وهي الفتره الاخيره دي كانت بتاخد مني جنب أوي انا قولت مممن علشان الدراسة وكدة وتعبانة و**** بس مكنتش اعرف كل دة
الظباط : عموماً احنا هنستناها تفوق ولينا كلام تاني مع حضرتك بمدام (ومشي)
كوكي : (طلعت موبايلها وعمالة ترن عليا) (بينها وبين نفسها) رد بقي وحياة امك رد الحق المصيبة دي
(عندي انا وانا نايم عند عدنان صحيت ع الرنات دي كلها وبمسك الموبايل ورديت)
أنا : الو
كوكي : انت فيييننن
أنا : نايم عايزه ايه دلوقت
كوكي : تعالالي المستشفي بسرعة
أنا : بكرة الصبح ان شاء ****
كوكي : صقر بأمانة أنا محتاجاك دلوقت أنا ف مصيبة وبنتي بتموت (وبدأت تعيط)
أنا : خلاص خلاااصص اديني جاي (وقفلت ف وشها) يوووهه مش هنعرف ننام فكسم الليله دي ااهه بجسمي (وقومت وسبت عدنان نايم وطبعاً ماشي بتعكز ع العُكاز الي كان جابهولي عدنان ووقفت تاكس وصلني المستشفي وروحتلها) ف ايه ايه الي حصل
كوكي : (حكتلي الي حصل وهي عماله تعيط)
أنا : خير خير ان شاء **** هتقوم بالسلامة اهدي انتي بس (وجبتلها ميه وهديتها وقعدنا وفاقت شوية)
كوكي : انت ف ايه جاي بعكاز وبتعرج ف حاجة ولا ايه
أنا : مفيش حاجة حاجة بسيطة تقوم ماجي بالسلامة وبعدين الباقي سهل .. فين الظابط الي كلمك ؟
كوكي : معرفش سابني ونزل معرفش راح فين
أنا : طيب خير
كوكي : (فضلت قاعدة شوية لحد م نامت ع الكرسي ع نفسها)
أنا : (كنت جنبها وباصص ع جسمها الي يهيج حجر بس مش وقته خنزرةوغرائز سكس ?قعدت شوية وقومت نمت ع الكنبة وفردت جسمي انا جسمي متغرز كسم الشغلانة دي عايز اريح جسمي لحد الصبح كدة صحيت لقيت كوكي لسه نايمة مكانها سبتها وناديت عامل من عمال المستسقي اديته فلوس جبلي فطار وحاجة اشربها واديته فلوس ليه هو وقعدت جنب ماجي وفضلت باصصلها وف دماغي الف سؤال وسؤال ان ايه سبب العلامات الي ف جسمك وقاعد سرحان ف وشها لحد م فتحت عينها)
ماجي : ااهه مييه ميه
أنا : (جبتلها الميه وشبرتها)
ماجي : (شربت) انت بتعمل اي هن هن هناا
أنا : اهدي علشان انتي تعبانة والي انتي عيزاه أنا هعملهولك ومتحطيش ممتك ف مشكلة وتخلي شكلها وحش قدام الناس لان ف ظابط عمال يحقق معاها من امبارح ع العلامات الي ف جسمك دي
ماجي : (اتخضت لما من فكرة ظابط والعلامات وكدة) يلهوي ظابط ايه وعلامات اي اي ايه يصقر مستحيل حد يعرف السبب دة انا هتقتل فيها وبدأت تعيط
أنا : شششششش علشان ممتك متصحاش أنا هلم موضوع الظابط دة لما يجي متشيليش همه ولما يمشي وممتك تسألك متقوليلهاش حاجة اكنك زعلانة منها وانا مسكتها
ماجي : ع فكرة انا زعلانة منك انت كمان ومكنش يجي ف دماغي انك تعمل كدة ولينا عتاب لما اطلع من المصيبة دي
أنا : (بيني وبين نفسي : يستي غوري انتي كنتي امي يعني) كله بوقته يقمر أنا هصحي ممتك دلوقت وانتي متقوليش حاجة
ماجي : ماشي
أنا : (روحت صحيت كوكي) ماجي فاقت
كوكي : (جريت عليها وحضنتها) كدة تعملي فيا كدة يماجي تقطعي قلبي عليكي يروحي برضو تسيبي ماما وتمشي كدة
(الاتنين بيعيطو وكوكي بتعاتب وماجي مش بترد وانا كسم البضان بتفرج ع فيلم المشاعر دة وانا اصلاً معنديش مشاعر لحد م دخل الظابط علينا)
الظابط : سلام عليكم
أنا : (بلف وشي) وعليكم السلام ايه دة مصطفي عامل ايه (مصطفي دة الي هو قريبي من السلسلة الاولي)
مصطفي : حبيبي يصقر ايه الاخبار بتعمل ايه هنا وماسك عُكاز يعني الف سلامة عليك
أنا : **** يسلمك يعم تسلملي .. مفيش و**** الناس دول جيراني فالبيت الجديد وكدة وزي م انت شايف واقف جنبهم علشان ابويا زي م انت عارف مش فاضي
مصطفي : اها طب يعم خير ان شاء **** بس المفروض المحضر الي الدكتور فتحه دة لازم يتقفل وانت فاهم اكيد
كوكي وماجي : (خايفين وقلقانين ومش فاهمين حاجة)
انا : (خدت مصطفي ع جنب) بقولك ايه انت قفل المحضر دة ب معرفتك انت انت مش هتغلب يعني يمصطفي
مصطفي : (بيهزر) عايزني اخون مهنتي ! اخس عليك اخس
أنا : ههه خف هزار ولم الدور الناس دي تبعي
مصطفي : طبعاً انا عارف انهم لا جيرانك ولا بتاع ومش بعيد تكون بتعب معاهم بس ماشي يبن عمي سهله اعتبره اتقفل يخول
أنا : قد الدنيا يسعة الباشا و**** هههههه (ورجعنا عند ماجي وكوكي)
مصطفي : الف سلامة ي آنسه حمدلله ع سلامتها يمدام استأذن انا مع السلامة يصقر (بيكلم العسكري الي وراه) يلا ي ابني الموضوع مع صقر بيه ههه
أنا : هههه مع السلامة يباشا
كوكي : ف ايه مش فاهمة
أنا : مش مهم المهم بنتك بخير وف حضنك عايزه حاجة تاني ولا أرجع أنا لاني هموت وواقف بالعافية ؟
كوكي : مقولتليش انت ف ايه معاك
أنا : مفيش حاجة هروح امشي وكدة كدة كام ساعة وماجي هتطلع وابقي إرجعو البيت (ببص لماجي) ولينا قعدة سوا يماجي يلا سلام (ومشيت من غير م اسمع)
كوكي : قعدة اية دي يماجي
ماجي : متكلمنيش ولسانك ميجيش ع لساني يمامي معلش علشان انا مش عارفة ابص ف وشك من الي شوفته .. عيل صغير قد عيالك يماما !
كوكي : (حطت وشها ف الارض وسكتت) (بينها وبين نفسها) انتي مش فاهمه حاجة يماجي ومش عارفة ان كل ست ليها متطلبات ورغبات ومش هتفهمي غير لما تكبري
(وانا ماشي وركبت تاكس علشان يرجعني البيت لقيت رقم غريب بعتلي واتس)
الرقم : هلو
أنا : مين
الرقم : حد معجب
أنا : المعجب دة مجهول يعني ملوش هُويه
الرقم : اه
أنا : طب سلام بلوك
الرقم : استنيييي
أنا : ف ايه
الرقم : ف اي يعم انت م تهدا شوية
أنا : مش فايقلك انت مين
الرقم : (بعتتلي صورة ليها ب بيجامة بيت كات وشورت وشكلها يحل من ع حبل المشنقة) انا بطه اكبر منك فكلية تجارة
أنا : (استغربت من الصورة الي هو انتي معندكيش وقت بالسرعة دي?) ايه السرعة دي
بطة : مش فاهمه
أنا : م علينا خلاص .. تعرفيني منين يبطة
بطه : بشوفك فالكليه كتير وسألت عليك كذا حد يعني وصلوني ليك
أنا : (أنا ف نفسي : حوري حوري انا مش بنزل الكليه غير قليل) اها ماشي فرصة سعيدة
بطة : أنا أسعد يروحي .. بتعمل اي كدة
أنا : ف مشوار
بطه : اها طب خد بوسه وخلي بالك ع نفسك (بعتتلي فيديو هي بتبعتلي بوسه وغمزه)
أنا : حبيبي تسلملي
بطه : (بعتت قلبين)
أنا : (عملت عليهم ريأكت قلب وقعدت ساكت وقولت مش ناقصة بضان وشرمطة)
(عند آدم ف مكتب مع واحدة ست)
آدم : زي ما توقعت يفندم أنا طلعت من عندك ع شقة حسين دة لحد م صقر نزل من عنده هو وصحابه وبعدها بشوية لقيت اتنين شكلهم عربجيه نازلين من شقة حسين والاتنين زي م يكونو مهدودين كدة مفهومش نَفَس ووشهم باين عليه صدمة وخوف وحسيت فضل فوق وكدة يبقي صقر عرف ان حسين الي وراها ودول الوادين الي عملوها انما ايه الي عمله صقر جوا بقي معاهم دي محدش يعرفها
الست : دماغك فيها ايه يصقر .. طيب وموضوع دياب والناس الي كانت محاوطه بيتو دي عرفناهم ولا لسه ؟
آدم : عرفناهم حضرتك دول رجالة الازرق ومن الواضح ان دياب بوظلهم حاجة ف عملياتهم علشان كدة كان طالع امر انهم يجيبوه
الست : طبعاً انا مش عايزه اقولك ان صقر وصحابه لو جرالهم حاجة أنا هعلقك ع باب المكتب دة ي ادم انت عارف صقر ودخلت وسطهم وشوفت بعينك لو حد من صحابه حصله حاجة مش هيبقي فايق انت ينضم لينا ومش هيبقي ف الدنيا فاهمني ؟
ادم : فاهم طبعاً يهانم .. أنا حاطتهم كلهم تحت المراقبة ولولا رجالتنا حذرو دياب مكنش زمانه عمل الي عمله وكان زمانه ممسوك ومع الأزرق دلوقت
((فلاش باك دياب وهو قاعد فالبيت قبل م ينزل النفق الي ف بيته ورجالة الازرق تدخل بيته))
(دياب قاعد فجأه لقي مسدج من رقم برايڤت بتقولو اطلع من البيت بسرعة ف ناس داخلة تإذيك دياب بص من الشبابيك لقي حركة كتير بره قام عامل المخدة ع السرير ونزل ف النفق دة بسرعة)
((عودة م الفلاش باك)
الست : تمام ي ادم كدة انت عشره ع عشره وبيرفكت استمر ع كدة لحد م نفاتح صقر في الموضوع
ادم : تحت امرك يهانم بعد اذنك (ومشي)
(عندي أنا وانا ف التاكس قاعد جنب السواق وطلعت موبايلي دخلت ع MT4 أشوف الChart عامل ايه والدنيا رايحة فين وجاية منين وكنت داخل صفقتين دهب ف الوقت الي اصلاً الدهب كان كله خايف منه وقلقان انه يدخل عليه علشان مش عارفين يلحلوله الفتره دي أنا والكوتش بتاعي كنا بندخل ع الدهب وكسم الجبروت? فتحت لقيت تفسي كسبانهم والسواق عينه لمحت الموبايل وشكل الChart وكدة)
السواق : ع كدة يصحبي دة الي اسمه تداول دة؟
أنا : (وانا باصص ف الموبايل زي م أنا) ايوه هو
السواق : وبتعمل منه فلوس ع كدة ؟
أنا : ايوه بعمل
السواق : بس اسمع انه حرام
أنا : (رفعت وشي ل السواق) انت عارف يعني ايه تداول ؟
السواق : لا بس هم بيقولو حرام
أنا : انت عارف يعني ايه تداول ؟ ايوه او لا
السواق : لا
أنا : يبقي خلاص متتكلمش غير وانت عارف م أنا هقولك دلوقت ان سواقة التاكسي حرام هتروح لواحد صحبك بتاع تاكسي تقوله بيقولو ان سواقة التاكسي حرام !
السواق : (سكت) وجهة نظر .. طب م تفهمنا يعني ايه
أنا : لا يعم دة حرام سيبك منه وانا مش هفهمك حاجة حرام بس ع جنب هنا انا وصلت (دفعتله الفلوس ونزلت وطلعت الشقة بتاعتي الي بقعد فيها لوحدي دي ووانا طالع ع السلم شوفت منظر خلاني اطلع شرار من عيني والدم يفور ف جسمي)
وهنا الجزء يخلص ونتقابل ف جزء جديد اروق من دة واطول منه ??
الجزء السادس
(وطالع الشقة بتاعتي الي بقعد فيها لوحدي دي ووانا طالع ع السلم شوفت منظر خلاني اطلع شرار من عيني والدم يفور ف جسمي .. ولدين زانقين بت حوالي ستاشر ١٥ سنه كدة وهم بتاع ١٩ او ١٨ سنه شكلهم مش عربجية شكلهم ابن ناس جسمهم رفيع ومنهم واحد جسمه رفيع فششخخ واحد حاطط ايده ع بوقها بوقها ومكتفها والتاني عمال يقفش فيها ويبعبصها وبيصورها)
الي ماسكها : خلص يسطا واهم حاجة وشها يبقي باين
الي بيصور : وحياة كسمك هخليكي تيجي بعد كدة تلحسي رجلي يمعرصة
البت : (عايزه تتحرك او تفلت منهم بس هي قصيره فشخ فالواد الي ماسكها متحكم فيها وعمالة تعيط)
أنا : (روحت ب العُكاز الي ف ايدي ضارب الي بيصور دة ع دماغه وخابطُه رِجل من ضهره لزقته ف الحيطه)
الي بيصور : اااااااهههه دماغي (الموبايل وقع من ايده وقام يجري ع بره العمارة)
الي ماسكها : (سابها وجاي علشان يضربني) انت مين يبن العرص (جاي يضربني ب البونيه رجعت بوشي ورا)
أنا : (طبعاً أنا مفييش نَفَس يعني لو مسكني هيطلع ميتين امي روحت بالعُكاز برضو ضاربه ف بطنه قام ماسك بطنه روحت ضاربه ف وشه وقع وقام طلع يجري وسندت كدة ع العُكاز وع الحيطة وحاسس اني هقع من طولي)
البت : (سندتني وهي بتعيط) اديني مفتاح شقة حضرتك
أنا : (عطيتها المفتاح وفتحت ودخلت وهي مسنداني رميت جسمي ع الكنبة)
البت : (فتحت التلاجة كان فيها عصير جابتلي وشربت علشان افوق وفضلت قاعدة قدامي بتعيط)
أنا : (شربت العصير وعدت كام دقيقة هدوء لحد م فوقت) قومي اغسلي وشك ف الحمام وتعالي
البت : لا لا أنا هطلع البيت انا كنت بطمن ع حضرتك بس واشكرك
أنا : (كشمتلها) قومي اغسلي وشك بقول وتعالي
البت : (خافت ودخلت الحمام غسلت وشها وقعدت قدامي)
أنا : قوليلي بقي اسمك ايه واحكيلي الموضوع م الاول ل الآخر
البت : (لسه هتعيط وتحكي)
أنا : لا وحياة أمك أنا مفييش حيل احكي من غير عياط علشان نفهم بعض
البت : حاضر .. اسمي خديجة ساكنه فالدور السادس فوق .. ودول اتنين معايا فالمدرسة زياد وكريم اكبر مني وعملو الي عملوه انهاردة دة علشان كريم دة ف مره واحنا ف المدرسة كان عايز يكلمني وبعتلي مع واحدة صحبتي قومت انا قولت للميس عليه هو وصحبتي وقولت لماما وماما كلمت ممته المهم انه اتبهدل جامد يعني فهو عمل كدة علشان الي انا عملته
أنا : الناس اتجننت .. طب وانتي كام..(لقيت موبايلي بيرن دياب) ثواني (رديت) خير
دياب : فينك
أنا : فالشقة
دياب : خلاص جايلك
أنا : ماشي مستنيك
دياب : سلام
أنا : (قفلت) وانتي كام سنه يخديجة
خديجة : ١٥ ف تالته اعدادي وهم تانية ثانوي
أنا : وايه الي جاب ثانوي ل اعدادي والولاد ل البنات !
خديجة : أنا ف مدرسة ********* المشتركة الخاصة
أنا : ااهه انترناشونال والشغل دة
خديجة : اه
(خديجة قصيره فشخ حوالي ١٥٠ سانتي بشرتها بيضة بتنور وحواجبها بُني ومحجبة وعيونها عسلي فاتح وجسمها زي جسم ريتاج بنت ايمان العاصي بس صدرها وطيزها اكبر سيكا)
(كريم الي كان بيصور أبيضاني وشعره كيرلي وعيونه خضرا ورفيع تحس الهوا ممكن يطيرو)
(زياد الي كان ماسكها أبيضاني برضو وشعره ويڤي رفيع برضو بس اتخن من كريم شويه)
أنا : طيب انتي هتطلعي تقولي لماما ع الي حصل ولا هتعملي ايه ؟
خديجة : مش عارفة انا خايفة دة ممكن لو بابا عرف يموتني فيها بابا صعيدي مش من هنا من قريه (وهتعيط)
أنا : خلااصصص لا تقولي ولا تعيدي آدي التليفون اهو هفرمتلك امه وخديه ولا ارميه ولا رجعيه ولا سبيه ارجعه انا اعملي الي تعمليه المهم متعيطيش لان دماغي هتموتني مش ناقص (بقول لقيت الباب اتفتح)
دياب : سلاموعليكم
خديجة : (اتخضت وإتكلبشت لورا فالكنبة)
أنا : يسطا مش هتبطل الي فيك و**** احلف اخد منك نسخة المفتاح الي عمال تزاولني بيها دي م تخبط يبني
دياب : يعم معرفش ان معاك ناس يعم أنا رنيت عليك كنت قولتلي انا ماشي يعم
أنا : طب خد اقعد يمتخلف اقعد (اديته الموبايل) وخد فرمت دة ومتصدعنيش
دياب : دة ايه دة ف حاجة ولا ايه
أنا : فرمته يعم وخلاص
دياب : (قعد يفرمته)
أنا : متقلقيش دة دياب صحبي واكتر زي اخويا
خديجة : تمام
أنا : تعرفي حاجة عن كريم او زياد بيتهم رقمهم بيقعدو فين كدة
خديجة : كريم ساكن فالشارع الي بعدنا البيت الاخضر دة معرفش حاجة عن زياد غير انهم صحاب والاتنين بيلعبو ف البلايستيشن الي ع اول الشارع
أنا : تمام موضوع وخلص ومتفتحيش ف سيرته مع حد اشطا ؟
خديجة : طب وهم هيستكو ؟
دياب : (خلص وبيديني الموبايل) لا من ناحية هيسكتو متقلقيش يعسل انتي الموضوع خلص (ميعرفش الموضوع ولا اي حاجة بس هي البت عجبته)
خديجة : (اتكسفت) تمام هطلع انا بقي
دياب : ع مهلك اجي اطلع معاكي اوصلك؟
خديجة : (اتكسفت وطلعت)
أنا : ايه يعم ايه يعم ايه يعم الحبيب
دياب : ايه يعم ف ايه ههههههه .. وايه الموضوع دة مش فاهم أنا
أنا : لما انت مش فاهم عامل نفسك طليقها ليه
دياب : بلاغيها يعبيط هههه
أنا : (حكتله الي حصل)
دياب : انت ايه يسطا موعود بالحوارات دي ولا ايه
أنا : اعمل ايه بميتين امك طالع انام لقيتهم ع السلم
دياب : وهتعمل ايه مع الوادين دول
أنا : يومين بس جسمي يلم وهروقلهم
دياب : طيب .. أنا جايلك ف حوار برضو هههههه
أنا : إشجييننييي
دياب : (حكالي الي حصل فالبيت عنده)
أنا : ومين دول يمعلم يجلاب المصايب
دياب : هو انا مش عارف بس ف دماغي خد كدة أنا كنت بوقعله شغله الشمال الي ع الديب ويب
أنا : اااهه الف سلامة انت كسم الديب ويب وكسم الي دخلهولك وبعدين هتعمل ايه
دياب : مش هعمل حاجة يعم اديني عايش وواخد احتياطاتي
أنا : احتياطاتك اه بكره الصبح ألاقيهم بينادو عليك فالجوامع
دياب : يعم يعني هي اول مره م كنا هنموت ستين مره قبل كدة
أنا : يصحبي الي تشوفو انت يوم م تحتاح مني حاجة قولي عايزك ف كذا هتلاقيني معاك ودة الي ليك مني امين ؟ امين قوم هتلنا اكل بقي
دياب : ماشي يعمي لما نشوف اخرة ام الاكل دة
أنا : وبالمناسبة أنا نازل الجيم بكره او بعده علشان مبطل بقالي كذا شهر وهرجع
دياب : ومالو يبيج رامي ومالو (ونزل يجيب اكل)
أنا : (فتحت MT4 كالعادة وحللت حركة السوق ودخلت صفقتين ب فريم ١٥دقيقة وقفلت وسبته وقعدت افكر فكل الحوارات الي انا عايش فيها دي انا حياتي عاديه بس بتيجي مره واحدة اسبوع ورا بعض كدة تسخن مش فاهم ليه ومن الحوار دة ل الحوار دة واطلع من مشكلة هنا ادخل ف مشكلة هنا ايه الي وصلني لكدة وحطني ف وجع الدماغ دة ودماغ تودي ودماغ تجيب لحد م زهقت وانا قاعد لحد م جه دياب وكلنا وعدي شهرين مفيش جديد رباب كلمتني مردتش وكوكي نفس الكلام وبنتها الي قولتلها لينا قعدة ومعملتش حاجة ف موضوع خديجة وهي مكانتش بتروح المدرسة من الخوف من كريم وزياد لاني مدتهاش رد ف الموضوع وكنت انا بدات انزل الجيم ف الشهرين دول وانا جسمي كان مقسم لاني كنت بلعب ي دوب اول كام اسبوع الذاكرة العضلية رجعت ورجعت معظم أوزاني القديمة والدنيا كانت ماشيه كويسة بروح الجامعة واذاكر واخرج مع دياب وعدنان ويوسف وباقي صحابنا ونلعب حجوزات كورة ومشوفتش علياء فالشهرين دول خالص كانت بتسال عليا فالبيت بس مش عارف كل م تيجي البيت ل امي ابقي انا بره وحسين وعوني وقدري كانو بيتكلمو يوسف علشان يجو يتأسفولي زي م قولتلهم وانا كنت بقوله انطرهم دلوقت وهم الرعب كان واكلهم اني افضحهم كانو كل اسبوع يكلمو يوسف)
(فيوم وانا طالع الشقة أنا ودياب وعدنان ويوسف لقيت خديجة نازله)
خديجة : صقر عامل ايه
أنا : ازيك يخديجة الحمد**** وانتي وعاملة ايه ف المدرسة
خديجة : مش بروح و****
أنا : ليه كدة
خديجة : م انت عارف بقي (وزعلت لما افتكرت الموقف)
أنا : (ف نفسي : اووهه نسيت) خليكي هنا طيب وهرجعلك .. تعالو دقيقة يشباب (خدت الشباب وطالع بره رايح البلايستيشن الي ع اول الشارع)
يوسف : ع فين يصقر
عدنان : ايه الحوار يابا
أنا : هتفهمو امشو من سكات (وصلنا البلايستيشن لقيت كريم وزياد جوا ومعاهم ٢ تاني واحد جنبهم وواحد واقف وراهم ورا الكنبه قومت داخلهم اول م شافوني الدم نشف ف جسمهم واتخضو)
الي واقف من ورا : ايه يرجالة ف حاجة ولا ايه
دياب : خليك ف حالك يصحبي لما حد يوجهلك كلام او يكلمك إتكلم
هو : لا م هو كل الي قاعدي اخواتي الصغيرين وانا وهم واحد
أنا : يعني انت ودول واحد ؟(وبشاور ع كريم وزياد)
هو : اه يابا واحد
أنا : حلو (قومت خابطو رِجل ف بطنه عملته زي الاستيكر ع الحيطة وقع وفضل مرمي ع الارض)
هو : ااااهههه يبن الكااللببب اااههه
دياب : (بيكلم زياد وكريم) هتقومو معايا ب الادب ولا
ادغدغ المكان ع دماغكو وهاخدكو برضو ؟
كريم وزياد : (قامو)
كربم : انتو عايزين ايه صحبك خلص الموضوع ف ساعتها وانتهينا
دياب : (خبطه بونيه ف وشه وشده من لياقة التيشيرت وف ايده التانية زياد من اللياقة برضو) تعال يكسمك انا وهو من سكات (وطلعنا بيهم ف وسط زهول من كل الناس الي قاعدة عاملين زي الحملة لما تدخل ع عزوة مخدرات?)
انا : (ميلت ع الي واقع ع الارض دة وبوسوسُه) لما تقوم متتنططش وتتشال وتتخبط استناني انا كدة كدة راجعلك اعرفك مين الناس الي انت بتقول عليهم اخواتك دول (وروحت طالع ورا الشباب وروحنا العمارة الي فيها الشقة
ودخلتهم ودخلت خديهم)
يوسف : (بيكلم عدنان) هو الكلام ع ايه ومين دي ومين دول
عدنان : زييا زيك معرفش اي حاجة
خديجة : (مخضوضة من الموقف الي هو ف ايه)
دياب : بص يروح امك انت وهو خديجة بنت خالتي والي يكلمها يلاقيني ف وشه والي مش عاجبه الكلام يقولي علشان اقولو الكلام بطريقه تعجبه والي بيفكر يعمل حاجة ف المستقبل يكون قدها علشان ساعتها مش هرحمه والبت بكره هتروح المدرسة وانتو لو شوفتوها ف الملعب ولا ف اي مكان تحطو وشكو ف الارض وتعدو ومش عايز اقولكو توطو تبرير رجلها امين ؟
زياد وكريم : (ساكتين)
أنا : (ضربت الاتنين ع وشهم ب ايدي) م ترد يبن المرا انت وهو ع الواد امين ولا يكرر الكلام بطريقه تاني ؟
زياد وكريم : امين امين
أنا : سيبهم يدياب خلاص
دياب : (سابهم وطلعو جري) كدة امان يست البنات ؟
خديجة : (مكسوفة) شكراً يدياب
دياب : ف الخدمة يقمر
أنا : احمم خلاص كدة ي خديجة الموضوع خل ولو كلموكي تاني الشقة ف نفس العمارة رني الجرس ع طول وبما انك عرفتي دياب اخويا فدول اخواتي برضو زيهم زي دياب دة يوسف (بشاور ع يوسف) دة عدنان (بشاور ع عدنان) اعتبرينا اخواتك ودياب اعتبرك اخته من قبل م ياخد رأيك حتي ههههه
خديجة : (اتكسفت علشان فهمت انها عاجبة دياب) شكراً مش عارفة اقولكو ايه و**** هروح اشتري حاجات علشان كنت نازلة اشتري واطلع
دياب : بالسلامة يقمر
خديجة : (مشيت)
عدنان : يخواتي قاعدين مع روميو وجوليت
يوسف : لا بس صاحبنا روميو روميو مش هزار ههههه
دياب : خلص ياد ههههه
عدنان : ايه الحوار بقي
دياب : (حكاله الحوار) وبس ي سيدي
يوسف : انتو ايه حكايتكو يجدعان هو الي حل مع علياء وحكيتهولي بيتكرر ولا ايههههه انتو موعدين ولا ايه
كلنا : هههههههههههه
أنا : اعمل ايه طالع السلم لقيتها ف وشي الف وانزل ولا اعمل ايه هههه
عدنان : ومالو يعم
أنا : ع سيرة علياء بقالي كتير مشوفتهاش وبتيجي البيت وانا ببقي ف الجامعة او ف التمرين او مسافر عندي ايفينت تبع الشغل عايز اسال عليها
دياب : اسال يعم براحتك انا اروح ارجع بيتنا علشان عندي كام حوار اخلصهم (وطلع مشي)(وهو طالع لقي خديجة) يمساء العسل ههه
خديجة : (مكسوفة) ع فكرة وقفنا ف العماره دي غلط علشان الناس الي طالعة ونازلة
دياب : حد يقدر يقول عليكي كلمة ولا ايه اقتله
خديجة : (الابتسامة من الودن ل الودن وهتموت م الكسوف)
دياب : (خد منها قلم كانت لسه جيباه وبيكتب ع ايدها رقمه) اهو القلم دة هيشوف ايام حلوه كتير اول حاجة كتبها هي رقمي
خديجه : (سحبت ايدها والقلم وهي بتضحك وطلعت جري)
دياب : (بينه وبين نفسه : حصلك ايه ي اسد حب ايه وبتاع ايه فوق .. بس البت حلوه وكيوته وتفاحايه وتستاهل .. ومالو ومالو خير)
(عند ادم والست الي بيكلمها كل مره ومعاها واحدة تاني)
ست ١ : احنا كدة طولنا اوي لازم نكلمه ف اقرب وقت
ست ٢ : اصبري كل حاجة بوقتها علشان يوافق
ادم : حضرتك مستنيه ايه
ست ٢ : هتفهم ف الوقت المناسب ي ادم المهم تخلي عينك عليه زي م انت وتبعد عنه اي خطر هو وصحابه فاهم
ادمر: تحت امرك يهانم
ست ١ : لما نشوف اخرتها
(عندي انا والشباب قعدنا شوية وكله مشي بيته وانا قولت هروح ل كوكي أشوف موضوع ماجي وروحت خبطت عليها وفتحتلي كوكي وهي وشها شاحب اوي وعينها حمرا وبتعيط وباين عليها مش بتاكل وشكل كدة ف مصيبة)
وهنا الجزء السادس يخلص ونتقابل ف جزء جديد ??
(الناس كلها اتلمت وانا غمضت عيني محستش بحاجة ونفسي إتقطع .. الناس شالتني وودتني المستشفي ودخلت العمليات وف شخص من الناس فضل مستنيني وكان ماسك موبايلي ومفاتيحي ومحفظتي)
(عند الشخصين الي عملو الحوار دة)
واحد منهم : (بيتصل بحد) حسين بيه .. جهز نفسك علشان تروح تعزي فيه بالليل ههه
حسين : بجد ؟ خلصتو الموضوع يعني ي عوني؟
عوني : عيب عليك يباشا انا سايبو متصفي ف دمه
حسين : يعني مفيش صقر تاني متأكد ؟
عوني : يباشا عيب دة لو رجع تاني يبقي معجزه اصلاً
حسين : حلو دة ليكم عندي مكافأه كبيره
عوني : إحنا ف الخدمة يباشا (وقفل) (بيكلم الشخص التاني الي معاه) هنتنغنغ ياد ي قدري
قدري : لِف السيجارة دي وإرففففععع الليله إحتفال
هم الاتنين : هههههههههههه
(عندي انا .. انا ونفسي واقفين ف وش بعض ف المستشفي وشايف جسمي ع السرير والدكاترة حواليا)
انا : انا فين ؟
نفسي : زي م انت شايف ف المستشفي بتموت
انا : وانت شمتان يعني ولا انت مفكر اني هموت وانت هتعيش !
نفسي : لا دة ولا دة
انا : اومال ايه
نفسي : عايز اقولك قبل م تموت انك مرمي كدة (بيشاور عليا ع السرير) بسبب انك بتحط نفسك ف حاجات اكبر منك انت مش قدها
انا : مش فاهم انت عايز ايه ؟
نفسي : تقدر تقولي انهي واحد الي بعتلك ناس يعملو فيك كدة ؟ .. اكيد مش عارف م انت عاملي نفسك جوكر وعمال ضد دة وضد دة وواخدها عافيه
انا : إطلع من دمااغي
نفسي : انت مفكر نفسك ناجح وقوي وعندك حياه وعيشة ! انت انسان فاشل واكبر دليل ع فشلك معرفتش ترفع راس اهلك وسط الناس دي ابسط حاجة معرفتش تحقق الي نفسهم فيه ولا حتي عرفت تعمل الي نفسك انت فيه !
انا : تقصد ايه !!
نفسي : قصدي انت عارفه كويس وعارف ان الكلام ع مجموعك فالثانوية .. اديني سبب واحد مقنع انك تعيش علشانه دلوقت يفاشل !
انا : (اتعصبت ومسكته من رقبته) انا مش فاشل فاهم ؟ انا مش فاشل .. انا عملت الي عليا والي حصل كان برا ايدي
نفسي : (بيضحك) اوهام بتضحك بيها ع نفسك .. عيشتك كلها اوهام .. بص خلاص خلاص تعال نخمن مين الي عملها(طرقع ب صوابعه نقلنا ع مكان ف البيرت) يترا دة الي عملها ؟
انا : مستحيل دة ميت
نفسي : (طرقع ب صوابعه نقلنا ع مكان فيه حازم وعادل ومحمود) يترا واحد منهم الي عملها ؟
انا : (ساكت)
نفسي (طرقع ب صوابعه نقلنا ع مكان فيه خالد) يترا هو الي عملها ؟
انا : (ساكت)
نفسي : (طرقع ب صوابعه نقنا ع مكان فيه مصطفي) يترا هو الي عملها ؟
انا : (ساكت)
نفسي : (طرقع بصوابعه نقلنا ع مكان فيه يوسف وعدنان ودياب)
انا : متفكرش تقولها علشان مقطعش لسانك من مكانه
نفسي : هههههه خلاص خلاص (طرقع بصوابعه نقلنا ع مكان فيه حسين) يترا هو الي عملها ؟
انا : (ساكت)
نفسي : شوفت ان كلامي صح وانك حاطط نفسك ف مواضيع اكبر منك !
انا : حِل عني وسيبني ف حالي انا مش ناقصك
نفسي : هحِل عنك بس متنساش كلامي ها متنساش (واختفي وسابني بتفرج ع نفسي مرمي ع السرير)
(عند ماجي والاتنين الي معاهم)
واحد منهم : يلا يلبوه علشان ترجعي البيت قبل م الشرموطة الكبيرة تقلق عليكي
مينا : اااهه ياد ي جورج الشرموطة الكبيرة دي لو مسكتها هشرمها كدة
جورج : عندك حق بأمانة مينفعش معاها غير الشرم دي
ماجي : (بتلبس وتعيط وتبصلهم بقرف)
مينا : ايه يكسمك الكلام مش عاجبك (وبيضربها ع طيزها)
ماجي : (زقت ايه) اوعي ايدك يحيوان (ولبست ومشيت بسرعة)
مينا : احلي كلمة حيوان سمعتها ف حياتي ياد يجورج هههههه
جورج : هههههه
(فالبيت عند مصطفي قاعد مع بسملة ف المقعد لوحدهم)
مصطفي : انتي قولتيلي ان صقر دة الي رن عليكي يبسمة صح ؟
بسمة : (بقلق) ايوه
مصطفي : او بتكدبي قولي قبل م نحط نفسنا ف موقف وحش وساعتها انتي عارفة هيحصل ايه مني
بسمه : (بتبلع ريقها ومش بترد)
مصطفي : (ضربها قلم ع وشها) يبت الكلب يوسخة
بسمه : (بتعيط) انا اسفه و**** يبابا مش هعمل كدة تاني مصطفي : (مسكها من شعرها) فين تليفونك يبت الكلب
بسمه : (طلعته من جيبها وهي بتعيط) اهو يبابا
مصطفي : (خده منها) مفيش تليفونات تاني ليكي ولو غلطتي غلطة واحدة تاني هدفنك مكانك فاهمه ؟ يلا غوري
بسمه : (طلعت ودخلت اوضتها وهي بتعيط) (بينها وبين نفسها : انتي مش قد صقر يبسمة ايه الي انتي عملتيه دة انتي غلطانة وتستاهلي تستاهلي)
مصطفي : (بينه وبين نفسه : يبت الكلب حطيتيني ف وضع قدام الواد الي قد عيالي عايز الارض تتشق وتبلعني يلعن تربيتك)
(عند الشخص الي ماسك موبايلي وحاجاتي ومستنيني بره .. الموبايل بتاعي رن وكان عدنان والشخص رد)
عدنان : الو يصقر
الشخص : الو
عدنان : صقر معايا !
الشخص : انت صحبه ؟
عدنان : اه انت مين !
الشخص : (حكاله الي حصل)
عدنان : (إتجنن) إقفل انا جايلك دلوقت (قفل ونزل بسرعة وعشر دقايق كان ف المستشفي عندي) (بيكلم الشخص) الاتنين الي عملو كدة محدش شاف وشهم
الشخص : لا كانو حاطين ماسكات وضربوه بسرعة ومشيو
عدنان : (عينه محمره هيدمع) و**** لو حصله حاجة لأكون نايك شعب كسمهم واقطع من جلدهم زي الخرفان
الشخص : (حط ايده ع كتفه) خير ان شاء **** ادعيله بس
عدنان : (طلع موبايله ورن ع دياب وقاله الي حصل ودياب نزل ركب عربيته مش شايف قدامه وجه هو ويوسف)
دياب : مين الي عمل كدة يعدنان ؟
عدنان : معرفش بس هعرف وهندمهم ع اليوم الي إتولدو فيه ولاد الحرام
يوسف : طب هو اخباره ايه دلوقت مفيش حد طلع من عنده قال حاجة ؟
الشخص : لا بقالهم اكتر من ساعة الا حاجة جوا وانا واقف
دياب : (بصله كدة ب استغراب) انت مين !
الشخص : (حكاله انه الي جابني المستشفي)
يوسف : تسلم يغالي ليك عندنا واحدة
الشخص : مفيش حاجة انا عملت الي المفروض يتعمل ان شاء **** يطلع هو بالسلامة
دياب : ان شاء **** .. عنك انت حاجات صقر واكيد معطلينك عن مشاغلك تسلملنا
الشخص : (عطاله الحاجات) لا معطليني ولا حاجة اطمن عليه بس انه قام وهمشي ع طول انا مش ورايا حاجة كدة كدة
دياب ويوسف : (إستغربو من الي بيعمله الي هو قاعد تعمل ايه !)
عدنان : (واقف ساند دماغه ع الحيطة وبيدعي) هتقوم يصحبي بإذن **** .. متسبنيش لوحدي احنا طول عمرنا مع بعض معرفش اعمل ايه من غيرك .. متعملهاش فيا يصقر ب**** عليك .. يااارربب
(يوسف بيبص لقي علياء ف الطُرقة جاية نحيتهم)
يوسف : (بيخبط ف كتف دياب) يسطا بص (بيشاور بعينه ع علياء)
دياب : ايه الي جابها دي (بيكلم الشخص) انت رديت ع حد كان بيرن عليه وقولتله ع الي حصل غير عدنان ؟؟
الشخص : لا و****
علياء : (كانت خلاص وصلت لعندهم) ازيكو يشباب .. خير كلكو هنا يعني ف حاجة ولا ايه
يوسف : لا مفيش بس واحد معرفه تعبان شوية فبنزوره
علياء : (باصة ع حالة عدنان الي مش معاهم ف عالم تاني لوحده ومستغربة) اها .. لعله خير ان شاء **** مالو عدنان ؟
دياب : ايه ؟ اه زعلان ع الشخص الي جاينلو اصل كان بينهم كلام وكدة احنا جايين مع عدنان اصلاً
علياء : (بتبص تدور عليا مش لقياني) دياب فين صقر
دياب : فالبيت ليه ؟
علياء : غريبه كلكو هنا ما عدا هو !
دياب : لا هو نايم ف البيت مجاش معانا
علياء : (بصت ع ايده لقيت موبايلي ومفاتيحي) دياب صقر الي ف الاوضة جوا ومستنينه يطلع صح ؟
يوسف : لا مش هو…
علياء : (قطعت كلامه) يووسسفف متكدبش عليا صقر الي جوا ؟؟؟ (صوتها عِلي)
عدنان : (بيزعق) علياااءء اقعدي ع جنب وروحي شوفي انتي رايحة فين علشان مش وقتك ووطي صوتك وانتي بتتكلمي علشان الناس ماشي ؟ صقر الي جوا ايوه عايزه ايه ؟
علياء : (عينها هتدمع بس مسكت نفسها) انت بتكلمني انا كدة يعدنان ؟
عدنان : (شوحلها ب ايده وإدالها ضهره ومشي وقف مكانه)
علياء : تمام (ومشيت)
يوسف : يعدنان بتعمل ايه بس (وراح مشي وراها) علياء استني
علياء : ف ايه ي يوسف ؟
يوسف : متاخديش ع خاطرك من عدنان انتي شايفه حالتُه ازاي من قلقه ع صقر
علياء : انا يزعق فيا قدام الناس ويقولي كدة ي يوسف !
يوسف : معلش حقك عليا انتي عارفة خايف ع صقر ومش ف وعيه دلوقت
علياء : لا وعيه ولا مش وعيه يعم خلاص .. قولي حصل ايه ؟
يوسف : (حكالها الي حصل)
علياء : يلهوي ليه كدة مين دول وعايزين ايه !
يوسف : احنا منعرفش ومكناش معاه زي م قولتلك هو الشخص الي كان واقف معانا دة الي قالنا وهو الي جابه ع المستشفي
علياء : يعمري عليك يصقر .. طيب مفيش حد قالكو اخباره ايه ولا اي حاجة ؟
يوسف : لا ولا اي حاجة
علياء : طيب انا مش هقدر اقعد بعد الي قاله عدنان .. بس ب**** عليك ي يوسف اول م حد يقولكو حاجة تبلغني ماشي ؟
يوسف : حاضر .. انتي قاعدة هنا يعني ولا رايحة فين ؟
علياء : اه صحبتي هنا تعبانة شوية ف الاوضة الي اول الطُرقة ابقي تعالي بلغني إتفقنا ؟
يوسف : إتفقنا هروح انا ل الشباب
علياء : ماشي
يوسف : (رجع ل عدنان ودياب)
دياب : عملت ايه ؟
يوسف : لميت الموضوع الي حداً ما احسن من الاول
دياب : طب كويس
(عند علياء وصحبتها الي مركبه تحاليل ف ايدها)
صحبتها : روحتي فين ومالك وشك مخطوف كدة؟
علياء : شوفت حد اعرفه وانا داخله معاكي الاوضة فكنت بشوفو مالو او ف حاجة
صحبتها : اها طب ف حاجة ؟
علياء : ادعي ان **** يستر ويعديها ع خير
صحبتها : مالك ف ايه ؟
علياء : مش مهم دلوقت هقولك بعدين
صحبتها : (بعدم فِهم) طيب
(عند حسين .. بيرن ع حد)
الشخص : الو مين معايا
حسين : نسيتي صوتي ولا ايه يرانيا
رانيا : بترن تاني ليه يحيوان عايز ايه
حسين : لا احترمي نفسك ومستنيكي بكره فالصبح ف الشقة بدال م اجي اعملك فضيحة فنص بيتكم
رانيا : و**** لأكلم اسراء تقول ل صقر يفضحك ويمسح بيك الارض
حسين : ههههههه صقر مين صقر طار ف السما خلاص
رانيا : تقصد ايه !
حسين : زي م بقولك صقر طار طلع ل السما ف جنة الخُلد ههههه
رانيا : (مصدومة وساكته)
حسين : زي م قولتلك بكره الصبح مستنيكي ف الشقة علشان جسمك واحشني يلبوتي
رانيا : (قفلت ف وشه) (بتكلم نفسها وهي بتدمع) يزباله يبن الكلب يوسخ .. والي بيقوله دة بجد ! صقر مات ! (طلعت رقم اسراء وبترن)
اسراء : عايزه ايه ؟
رانيا : اسمعيني ثانية انا مش عايزه حاجة .. صقر فين
اسراء : اش عرفني صقر فين حد قالك عليا مراته ولا ايه !
رانيا : طب إسمعيني طيب (حكتلها الي حصل من حسين والي قاله)
اسراء : (اتخضت عليا) انتي بتقولي ايه .. اقفلي انا هكلم يوسف (وقفلت ف وشها وبترن ع يوسف)
يوسف : ايه ؟
اسراء : انت فين
يوسف : بره ليه ؟
اسراء : قاعد مع صقر يعني ؟
يوسف : (ب استغراب) ف ايه ي اسراء عايزه ايه ؟
اسراء : (حكتله الي حصل من حسين ورانيا) فإتصلت بيك اشوف
يوسف : (ف نفسه : يبن العرص يحسين اكيد انت حركة زي دي مش هتطلع غير من حد زيك)
اسراء : الوو يوسف روحت فين
يوسف : هحكيلك ومتحكيش لأي حد حاجة فاهمه ؟
اسراء : (بخوف وقلق ان ممكن يكون حسين كلامه صح) إحكي
يوسف : (حكالها الي حصل)
اسراء : يعني هو لسه لحد دلوقت جوا ف العمليات ؟
يوسف : اه وإقفلي يلا ومتجبيش سيره لحد وانا هتصرف
اسراء : حاضر (وقفلت) (بينها وبين نفسها : **** لا دة وحيد امه وابوه **** متكسرناش عليه متكسرنيش ع اخ عندي ميختلفش عن يوسف ****) (وعينها دمعت)
(عند دياب وعدنان والشباب .. طلع دكتور من الاوضة وجريو عليه)
دياب : طمنا يدكتور
الدكتور : للأسف …..
عدنان : (قطع كلامه قبل م يكمل وبيعلي صوته) للأسف ايه يدكتور للأسف ايييهههه
وهنا نهاية الجزء الاول وياريت يكون عجبكو واشوفكو ف جزء جديد يشوية رايقين ??
ويلكم باك يشوية رايقين ?? بصو حوار المواعيد دة مش هعرفه اظبطه يعني مواعيد الاجزاء مش مظبطة انا هحاول متأخرش فكل جزء يعني .. يلا إنجوي ??
الجزء التاني :
دياب : طمنا يدكتور
الدكتور : للأسف
عدنان : (قطع كلامه قبل م يكمل وبيعلي صوته) للأسف ايه يدكتور للأسف ايييهههه (ومسكه من الهدوم)
الدكتور : اهدي حضرتك سيبني اكمل كلامي
دياب : (شال ايد عدنان من ع الدكتور) معلش يدكتور اعذره .. ها احكيلنا ف ايه
الدكتور : هو كويس وكل حاجة بس للأسف المريض خسر ددمم كتير وهنحتاج ددمم
يوسف : ماشي يدكتور دي مش مشكلة احنا التلاته اهو نعمل التحليل ونشوف الانسب ويديلو ددمم
الدكتور : تمام تعالو معايا
(راح معاه الشباب وراح الشجص الي كان مستنيني دة وعملو التحاليل والدكتور قال ان الانسب هو الشخص الغريب دة وعطاني ددمم)
(عند علياء)
صحبتها : علياء
علياء : سرحانه مش سمعاها
صحبتها : علياااءء
علياء : ف اييه
صحبتها : بنادي عليكي يماما ف ايه انتي مالك
علياء : معلش مكنتش واخدة بالي .. مالك حاسة بتعب اناديلك حد ؟
صحبتها : لا يستي انا كنت بنادي عليكي علشان اقولك روحي انتي بدال م انا معطلاكي معايا انا خلاص هخلص المحلول دة وامشي
علياء : لا يبنتي يعني انتي معطلاني عن الشركة اوي ؟ م انا قاعدة موارييش حاجة
صحبتها : الي تشوفيه .. بس مالك ؟
علياء : مالي ؟
صحبتها : من ساعة م رجعتي وانتي مش ع بعضك وسرحانه ف حد قريبك تعبان هنا شوفتيه ؟
علياء : اه و**** حاجة زي كدة اعيلو
صحبتها : الف سلامة عليه بس حصل ايه ؟
علياء : معرفش و****
صحبتها : مش فاهمه
علياء : خلاص هفهمك لما افهم انا
صحبتها : (بعدم فهم تاني) ماشي
(عند حسين وبطو وهم ف شقته)
حسين : (نايم عليها وهي ع ضهرها وبتاعه ف طيزها وبيدخله ويطلعه وعمال يقفش ف فلقاتها) ااهه يشرموطة انتي طيزك حلوه فشخ
بطه : نيك يلقب الشرموطة ااههه إفشخخ (بتحط ايدها ع طيزه وبتفعص فيها)
حسين : (بيمص ف بزازها ويعض حلماتها وبيدخل ويطلع بتاعه من طيزها)
بطة: اااههه براحة يواد ع بزي اه (بتحط صوباعها ع خرمه)
((بطة عندها فيتش انها تبعبص الشخص وهو راكبها ومحمود ف الاول كان رافض الحوار دة طبعا وجربت معاه كذا مره تحاول تبعبصه هو بينيكها مكنش بيوافق وبطلت تحاول تاني لحد م حاولت المره دي فسابها تلعب ف خرمه تقريبا الموضوع عجبه من ساعة م رانيا خلته يجيبهم وهي بتبعبصه واهاته كانت بترُ المكان))
حسين : (بدأ يتآوه) ااهه اهه (وبيدخل ف زبه جامد وهو بياكل ف بزازها بغباء)
بطة : اه اههه اهه حححح ااههه براحة يحسين ااهه (بتدخل صوباعها جوا خرمه)
حسين : (اهاته زادت) اااهههه (بيسرع النيك ف طيزها ع الاخر)
بطة : اااه اااهه كمان اااههه مش قادرهه (دخلت صوباعها كله ف خرمه)
حسين : اااااهههه يللببووهههه (جابهم اول م دخلت صوباعها)
بطة : (صوباعها لسه جواه) ححححححح
حسين : (فاق من الي فيه وانه جابهم لما بعبصته وبقي شايف نفسه خول قدامها وقام من عليها وطلع صوباعها وراح يلبس)
بطة : م تيجي نكمل انت شكلك مختلف اوي انهاردة (قصدها انه وافق انه تلعب ف خرمه وتبعبصه)
حسين : (قرفان من نفسه) قومي يلا يشرموطة علشان تمشي ومتحلميش انك تعملي الي عملتيه دة تاني
بطة : خلاص يعم متزوقش حاضر (ولبست وخلاص ماشيه) باي يبيبي (طلعت من الشقة وماشية )
حسين : (بيكلم نفسه) ايه الي حصل دة ازاي سبتها تعمل في كدة ؟ يبن العرص يصقر كله بسببك انت والمعرصة رانيا .. هاين عليا اجيب جثتك اقطع فيها دلوفت .. والمعرصة التانية دورها جاي بس تستني
(عند بطة وهي ماشيه ف الطريق)
بينها وبين نفسها : هو ايه الي اتغير ؟ مش كان بيرفض ف الاول ؟ وكل مره احاول معاه يبقي هيضربني ؟ ايه الي جد وخلاه يوافق اني ادخل صوباعي كمان مش العب من بره بس ؟ لازم اعرف وهعرف .. لا بس سيبك يبت يبطوط خرمه وهو قافل ع صوباعي كان مخلي زبه هينفجر ف طيزي كنت حاسه بيه .. هححح
(عند ماجي بعد م كانت رجعت البيت ل كوكي وكوكي كانت قاعدة بتحاول تكلمني او توصلي لأني كنت منفضلها)
كوكي : (اول م ماجي دخلت من الباب) كنتي فين يهانم !
ماجي : ماما مش طلباكي دلوقت خالص
كوكي : انتي بتتكلمي كدة معايا ازاي يحيوانه انتي إتجننتي ؟
ماجي : اه انا الي إتجننت وبخلي واحد قد عيالي ينام معايا ايوه انا الي إتجننت (قصدها عليا لما شافتني بنيك امها ) (قالتلها كدة وسابتها ودخلت الاوضة قفلت ع نفسها)
كوكي : (بتكلم نفسها) هتفضلي بتعامليني كدة لحد امتي يماجي يبنتي بقالك اكتر من اسبوعين بتعامليني كدة .. وسي زفت التاني دة الي اختفي .. **** مش عارفه اعمل ايه ****
(عند ماجي فالاوضة وهي مرميه ع السرير من التعب وبتعيط .. بينها وبين نفسها)
نفسها : مكنش ليهم لازمة الكلمتين الي كل شوية تقوليهم ل امك دول
ماجي : مش فاهمه تقصدي ايه
نفسها : يعني انتي بقيتي زيها برضو ورخصتي نفسك ولسه جاية من عند اتنين ولاد
ماجي : (بتزود فالعياط) لاا بقولك ايه انا مش زيها ولا عمري هكون انا وانتي عارفين ان دة غصب عني وبقالي اسبوعين مش بعرف انام ولا اكل لحد م قربت اموت واخلص ةيبقي راحة ليا انما هي عملت كدة بمزاجها ها بمزاجها
نفسها : مختلفناش ف الاخر انتو الاتنين وصلتو لنفس النتيجة
ماجي : طيب سبيني ف حالي (وقعدت تعيط لحد م راحت فالنوم)
(عند الشباب بعد م الشخص عطاني الدم)
الدكتور : هو دلوقت كويس ومفيش خطر عليه وشويه وهيفوق
يوسف : ماشي يدكتور شكرا تعبناك
الدكتور : مفيش تعب حضرتك دة شغلي استأذن انا (ومشي)
عدنان : (خد نفس عميق كدة الي هو اخيرا ارتاح) الحمد****
دياب : (بيكلم الشخص) مش عارف اقولك ايه و**** يغالي بس شكرا تسلملنا يعمنا
الشخص : مفيش حاجة الحمد**** انه بخير
دياب : تسلم يغالي .. اخوك دياب ودة عدنان ودة يوسف (وبيمد ايده يسلم عليه)
الشخص : (بيسلم عليه) اخوك ادم
دياب : ع راسنا يعمنا
يوسف : تسلم ي ادم
ادم : مفيش حاجة يحبيبي
يوسف : دياب هطلع لحد بره واجي
عدنان : رايح فين
يوسف : مش رايح خمسه وجاي (ومشي)
(عند علياء وكان يوسف رايحلها)
يوسف : (بيخبط ع الباب ودخل) سلام عليكم .. الف سلامة سلامتك
صحبة علياء : **** يسلمك مين حضرتك
علياء : تعال ييوسف ها طمني
يوسف : هو كويس مفيش حاجة وشويه وهيفوق
علياء : ااففف اخيرا الحمد**** .. قولي يواد حصل ايه
يوسف : لا دي حاجة برا عني لما يصحي لو كان عايز يقولك هيقولك مليش دعوه انا علشان ميزعلش مني
علياء : كدة يعني يجو ؟
يوسف : معلش بقي اني عارفة الي فيها
علياء : ماشي يعم
يوسف : هروح انا بقي .. (بيكلم صحبتها) معلش ازعجتك (ومشي)
صحبة علياء : علياء ف ايه مين دة ومين الي بتتكلمو عليه دة الي هو قريبك ؟
علياء : فاكره يبت لما سألتيني انتي متعرفيش حد هنا تطلعي تروحيله بدال م قاعدة ف البيت كدة ع طول ؟
((فلاش باك))
(علياء قاعدة مع صحبتها دي الي هي جيرانها ويعتبر ع طول قاعدين مع بعض)
صحبتها : يبت انتي ع طول قاعدة كدة مش بتخرجي خالص عند اي حد تعرفيه ؟
علياء : لا يستني عندي وبخرج
صحبتها : اصل ع طول شيفاكي فالبيت وجوزك ينزل الشغل ويرجع وانتي برضو قاعدة زي البومه هههه
علياء : ههه حيوانه
صحبتها : وبتروحي فين بقي ع كدة لما تخرجي
علياء : (حكتلها علينا واننا واخوات وكدة ومودة بين الاهل والكلام دة)
صحبتها : اها شكلها مَعرِفة كويسة وبتعِزيهم
علياء : اه يبت اوي
صحبتها : اها **** يديم المحبة
علياء : اللهم امين .. تسلميلي يحبيبتي
((عودة م الفلاش باك))
صحبتها : ايوة فاكره ليه
علياء : هم دول الي حكتلك عليهم دة يوسف ودياب وعدنان برا انا شوفتهم بالصدفة وانا داخلالك وصقر هو الي كان تعبان
صحبتها : تعبان ماله ؟
علاء : معرفش بس دة مش تعب عدنان كان متعصب ويوسف مرضيش يقولي ف ايه فده مش تعب دة موضوع تاني
صحبتها : اها خير ان شاء ****
(عدي ساعة ونص وعلياء مشيت يعد م يوسف قالها تمشي لانها كانت عايزة تروح توصل صحبتها لبيتها بعد م خلصت المحلول وبعدين ترجع بس يوسف قالها لا والشباب قعدت جنبي مستنياني )
(عندي انا والشباب ف الاوضة)
انا : (فتحت عيني فجأه وعمال اكُح)
كلهم : صقر .....!!!!
وهنا الجزء يخلص وانا حزين خدو بالكو علشان القفلة مش زي كل مره بس ماشي خرها ف غيرها الجايت اكتر سهله ?? اشوفك الجزء الجاي يرايق??
ويلكم باك يا رايق ? من غير رغي كتير انا عارف اني متأخر فشخ إعذروني يلا ع الجزء الجديد بسرعة??
الجزء التالت :
انا : (فتحت عيني فجأه وعمال اكُح)
كلهم : صقر .....!!!!
عدنان : (جبلي ميه وبيشربني) ع مهلك اشرب
انا : (شربت وفوقت) تسلم
دياب : حمدلله ع السلامة
يوسف : حمدلله ع السلامة يخويا
عدنان : (باسني ع دماغي) حمدلله ع السلامة يبن الكلب
ادم : حمدلله ع السلامة يصفر
انا : **** يسلمكم يرجالة (ببص ل آدم ب استغراب)
دياب : دة ادم الي جابك المستشفي ومرضيش يمشي غير لما تفوق وهو الي إدالك ددمم
انا : ع دماغي يخويا ادم ليك عندي واحدة
ادم : مفيش الكلام دة المهم انك بخير
((ادم جسمه عريض شويه رياضي بشرته بيضا شعره اسود عينه عسلي فاتح حوالي ١٧٥ سانتي عرفت بعدين ان عنده ٢١ سنه ف كُلية حقوق))
انا : عدنان إتصل ب ابويا قولو اني هبات عندك وكدة علشان مش هينفع ارجع البيت كدة
عدنان : حاضر (وطلع بره الاوضة يكلمه)
دياب : مين الي عمل كدة يصقر
انا : و**** ي دياب انا لحد دلوقت مش عارف بس هعرف وهطلع ب روحه
ادم : مبلاش والحمدلله ان هي جت ع قد كدة
انا : (بصتله كدة الي هو انت مالك) م علينا مش مهم دلوقت لما اطلع نشوف الحوار دة
ادم : طيب انا اطمنت عليك همشي بقي ورقمي مع يوسف عطتهوله لو إحتجت حاجة كلمني
انا : حبيبي ي ادم تسلملي
ادم : يلا سلام عليكم يرجاله(ومشي)
دياب : يسطا الواد جابك وفضل قاعد ممشيش ولما جينا احنا قولنالو خلاص روح انت قال لا هقعد ولما كنت عايز ددمم هو الي إدالك ولما خصلنا حوار الدم فضل قاعد برضو ف حاجة غريبة فيه
يوسف : انت تعرفه دة يصقر ؟
انا : لا خالص هو لإما يعرفني وبيعزني لإما عمل كدة علشان لما افتح عيني اشوفو ويبقي ليه عندي واحدة وكدة
دياب : وارد برضو
يوسف : بقولك علياء كانت بره وعارفة انك هنا
انا : مين الي عرفها !!!!
يوسف : هي هنا مع صحبتها كانت تعبانة وشافتنا واقفين بره ع باب الاوضة مستنينك فجت وعرفت لوحدها لما ملقتكش وسطينا
انا : يبضاني
دياب : كبر يعم
انا : دلوقت انا وقعت ف شارع ال ** ف هناك كاميرة بتاعة سوبر ماركت ال وصيدلية ال** ب صنعة لطافة كدة حد منكو يروح يجبلي تسجيلات الكاميرا ف الوقت دة علشان اعرف مين الي نيمني النومة السودة دي
عدنان : سهله اجبلك التسجيلات انا
انا : طب سريعاً يلا روح هات التسجيلات
عدنان : دلوقت ؟ يعم شوية اما نطمن عليك
انا : لا دلوقت
عدنان : الي تشوفو
انا : خد حد مالك معاك دياب او يوسف علشان متروحش لوحدك
عدنان : مش مستاهله يعم كلها ساعة ولا حاجة
انا : خد بس دياب وبالمره يوصلك بالعربية علشان تخلصو ف السريع
عدنان ودياب : (مشيو)
انا : ف ايه ي يوسف
يوسف : ايه .. نعم .. ف ايه
انا : انا بسألك مال وشك ؟
يوسف : ايه .. لا دة م القلق عليك بس
انا : انا عارف انك قلقان عليا بس ف حاجة تاني قلقاك مالك ؟
يوسف : بصراحة كدة انا عارف مين الي عمل كدة
انا : (بتعجب) اومال مقولتش ليه من الاول وعرفت ازاي اصلاً !
يوسف : علشان مينفعش اقول قدامهم
انا : ف ايه يبني م تنطق
يوسف : الي عمل كدة حسين
انا : اهه (فهمت انه مش عايز يقول قدامهم علشان ميعرفوش ان حسين دة كان ليه علاقه مع اسراء اخت يوسف وكدة) طب وانت عرفت منين
يوسف : (حكاله ان اخته اسراء اتصلت بيه وقالتله ع الي قاله ل رانيا فبالتالي الموضوع دة من تحت راس حسين)
انا : طب حلو فشخ يبقي نقابله احنا ورانيا بقي بكره
يوسف : طب انت ازاي هتروح بكره انت معاك يومين تلاته اقل حاجة علشان تطلع من هنا انت خلي جروحك تلِم ع مهلها ونروحله ف يوم تاني يعم هو هيطير
انا : لا بكره علشان البت الي قالها تعالي دي ميعملش فيها حاجة
يوسف : م يعمل يصقر ولا تعور ف داهيه احنا مالنا
انا : معلش اعتبرها صدقة ع واحدة قليلة الحيله يخويا جو
يوسف : طيب يصقر الي انت عايزه .. هتطلع ازاي اكيد الدكتور مش هيحلك
انا : لا متشلش هم
يوسف : صقر .. دياب وعدنان
انا : متقلقش يصحبي موضوع اختك مش هيعرفه غيري انا وانت وهموت بيه ويتدفن معايا
يوسف : بعد الشر عليك يصحبي **** يديمك
(عند ماجي قاعدة ف اوضتها لوحدها كالعادة وحالته مش كويسة)
ماجي : اعمل ايه فالمصيبة الي انا فيها مليش حد اقوله وامي انا مش ف دماغها وقاعدة اصلاً قلقانة انه مكلمتهاش بقاله يومين تلاته اعمل ايه ياربي ساعدني انا تعبت ومش قادره وكارهه نفسي **** ساعدني قبل م اعمل حاجة ف نفسي
(عند رانيا بترن ع اسراء)
رانيا : (ف نفسها : ردي بقي ي اسراء ابوس رجلك)
اسراء : (ف نفسها : ههووفف) الو ف ايه تاني يرانيا
رانيا : طمنيني والنبي ف ايه دة عايزني اقبله بكره بجد
اسراء : صقر ف المستشفي من تحت راسك ومعرفش حالته ايه وإهمدي بقي يقابلك ولا يقتلك ملناش دعوه انتي اصلاً السبب ف كل دة يرانيا حاسبي بقي ع نتايج افعالك الوسخة
رانيا : ابوس رجلك ي اسراء إلحقيني انا م صدقت م خلصت منه انا بقالي كتير اوي مش عارفه اعيش حياتي انا عارفه انه كله بسببي بس انا ندمانه و**** وكل يوم نفسي مش بتسيبني ف حالي
اسراء : مليش دعوه برضو باي (وقفلت ف وشها) (ف نفسها : انا مالي بروح امك الواد يقوم بالسلامة اهم حاجة وف داهيه انتي وحسين وكل اهاليكو)
رانيا : (قاعدة تعيط)
(عدي اليوم وعدنان ودياب جُه ومعاهم التسجيلات وانا قولتلهم اني عرفت الي عملها ومش محتاج التسجيلات وكانو عايزين يعرفو مين وايه السبب)
انا : لا دة موضوع بيني وبين يوسف معلش حاجة تبعه هو برا عني اعذروني ف دي معلش
دياب وعدنان : (مستغربين ان ف حاجة مستخبيه عليهم)
دياب : طيب يعم انت وهو الي تشوفوه لو احتجتو حاجة لاغونا برضو الموضوع واحد
يوسف : واحد يدياب يخويا من غير م تقول
انا : المهم دلوقت انتو روحو كل واحد بيته وسيبو يوسف يبات معايا وهرن عليكو الصبح
عدنان : طب م ابات انا ولا دياب ويرجع يوسف علشان البيت عنده !
انا : يعم إسمع مني وقول حاضر
عدنان : طيب
(عند رباب ف البيت قاعدة لوحدها وهي بترن عليا وانا مش برد)
رباب : (ف نفسها : ايه يبني الاختفاءات دي محدش عارف يتلم عليك وكل شوية قلق م ترد وتخلص بقي انت فين)
(مشي عدنان ودياب من عندي وبات يوسف معايا وتاني يوم والدكتور طبعاً مكنش راضي يسيبني اطلع بس بعد نقاش طويل وعِند طويل قالي انت حر انا خليت مسؤليتي من الموضوع وبتاع ولبست ونزلت انا ويوسف بتسند عليه وركبنا تاكسي وصلنا عند شقة حسين دي وطلعت فوق خبطت يوسف وفتحله حسين قام ضاربه وداخل وانا دخلت وراه وقفلت الباب وقومت قاد مِمَدد ع الرُكنه كدة)
حسين : (عينه هتطلع من وشه من الصدمة الي هو ازااايي!!)
انا : ايه رأيك يسحس مفاجأه مش كدة
حسين : ازاي !
انا : مفيش يخويا سحس يدوبك روحت يومين اصيف وجيت وتقريباً كدة هوديك نفس الرحلة بس روحه مفهاش رجعة
يوسف : ههههه
حسين : صقر إعقل انت عارف انا ابن مين ولو عملتها ابويا مش هيسيبك ف حالك
انا : تصدق ب**** ؟ كسمك لكسم ابوك لكسم عيلتك نفر نفر نفر مع ان ابوك راجل محترم وانا بعِزُه و**** بس كسمه لأجل انه معرفش يربي خول زيك وانا الي عايزه هعمله فيك ولا يشغلني ابوك ولا مين يروح امك .. اربطلي بقي ايده ورا صهره ي يوسف وقلعهولي وانتظر الجديد بقي
يوسف : (ضربه ونيمه ع بطنه وقام رابط ايده ورا ضهره ومخليه قاعد ل البوكسر)
حسين : اوعي يكسمك سيب
انا : ايوه خليك بتشتم كدة وتعلي صوتك حلاوة روح هنيكك يعني هنيكك برضو
((خمس دقايق والباب خبط خليت يوسف يفتح وكانت رانيا))
رانيا : (مش شيفاني لسه واقفة ع الباب) يوسف ! بتعمل اي هنا
يوسف : انا هنا علشان الحقك من القرف الي هيعمله فيكي ولولا الراجل دة (بيشاور عليا) كنت سبته حتي يقطع ف جسمك ومليش دعوه .. ادخلي ادخلي
رانيا : (دخلت وبصتلي ووشها فك ونور اما لقتني وإطمنت انها خلاص إتنجدت واني لسه بخير)
انا : انا مش جاي اشيله عنك علشان انا بعزِك ولا من حبي ف حلاوة عينك انتي كدة كدة لسه ف نظري وسخة انا جاي لواحدة قليلة الحيله علشان اساعدها علشان نبقي حاطين النقط ع الحروف من الاول
رانيا : (وشها زعل وقلب وعينها كانت هتدمع) طيب يصقر شكراً مش عارفه اقولك ايه كويس انك بتساعدني
انا : م علينا من المقدمات دي انا كدة كدة همشيكي دلوقت علشان الي هيحصل مع حسين بلص تمنتاشر انا دخلتك علشان تشوفيني علشان اعملها عليكي واحدة بصراحة انا راجل صريح هههه
رانيا : (حطت وشها ف الارض) الي تشوفو يصقر
انا : طلعها ي يوسف خليها تروح
يوسف : (مشاها نزلت ومروحة)
رانيا : (ف نفسها وهي بتدمع : بس برضو مهما يقول عنده حق انتي تستاهلي كل الي يحصلك بسبب الي عملتيه وهو شالك من مصيبة مكنش حد هينجدك منها)
انا : يلا يسحس زي الشاطر كدة رن ع الاتنين الي عوروني وقولهم عايزكو وخليهم يجو
حسين : لا
انا : يوسف بقولك ايه اتعامل انت لحد م يرن عليهم انا تعبان وجروحي ماسكة نفسها بالعافيه اديك شايف
يوسف : خلصانه
انا : قبل م تخليه يرن عليهم رن ع عدنان هاته
يوسف : صقر
انا : يعم متقلقش مش هنقوله سبب الموضوع قولتله بس هاته علشان يبقي معاك امان
يوسف : بلاش يصقر
انا : إسمع الكلام متتعبناش
يوسف : طيب (اتصل ب عدنان وبعتله لوكيشن علشان يجي عليه)
(عند ادم وهو بيتكلم ف الموبايل)
ادم : ايوه .. ايوه يمدام انا ممشتش غير لما إطمنت عليه .. لا لا مشكش ف اي حاجة ومعرفش انا مين .. الي تؤمري بيه حضرتك تحت امرك.. تمام مع السلامة
(عندي انا وكان عدنان جه)
عدنان : ايه دة انت تاني (ع حسين) ايه حكايته دة يصقر
انا : سيبك من حكايته دلوقت دة الي بعت الاتنين الي عوروني عايزكو تكيفوه لحد م ا يتصل بيهم يجيبهم علشان زي م انت شايف اخوك مش قادر يتحرك ومفهوش حيل للمناهده هههه
عدنان : بس كدة سهله (وفضل يلطش ف حسين ويضربه هو ويوسف لحد م خلاه يرن ع عوني وقدري وقالهم تعالو عايزكو ف موضوع تاني وقفل)
انا : حلو فشخ دة بقي ف قمصان نوم حاططها العرص دة جوه ل الشراميط الي بينيكهم هنا روح ي يوسف هاتلي تلاته ولبس منهم واحد لسحس حبيبة قلبي ههههه
حسين : مش هسيبك يصقر
انا : يعم لما تعرف تطلع من تحت ايدي انهاردة الاول بس
يوسف : (راح جاب قميص ولبسه ل حسين وفصلو يضحكو عليه عدنان ودياب ويضربوه ع طيزه لحد م الباب خبط)
وهنا يخلص الجزء دة ومعلش ع التأخير الي فات كان غصب عني وهحاول الي جاي ميتأخرش كدة تاني وإنجوي ي شوية رايقين ??
هلا وغلا يرايقين ?? معلش بقي انا خليتكو تقرو الرواية من تاني علشان تعملو ريفريش لدماغكو انا نفسي قريتها من جديد و**** علشان افتكر فيها كل حاجة ? والناس الي سألت عليا قبل القصة دي ناس ف قلبي وتسلم ?? والجزء دة تقريباً اطول من كل الاجزاء الي فاتت إنجوي ??
الجزء الرابع
حسين : مش هسيبك يصقر
انا : يعم لما تعرف تطلع من تحت ايدي انهاردة الاول بس
يوسف : (راح جاب قميص ولبسه ل حسين وفصلو يضحكو عليه عدنان ودياب ويضربوه ع طيزه لحد م الباب خبط)
عدنان ويوسف : (بصو من عين الباب لقيوهم هم راحو يفتحو الباب مع بعض وكل واحد فيهم مسك واحد من لياقة التيشيرت وقام شادُه مدخله جوه وقفلو الباب وعدنان إستلم قدري ويوسف إستلم عوني بيضربهم ف وشهم وف عينهم ورجلهم علشان ميعرفوش يعملو حاجة وربطو ايدهم ورا ضهرهم ب قِفزان بلاستيك)
قدري : ااهه يبن العرص انت هو انت ميينن
عوني : ااههه ف ايه يحسين بيه مين الخولات دول
انا : مين حسين بيه دة انت بيه ي حسين ؟ هههههههههههههه هم مش شايفين قميص النوم ولا ايه ؟ ههههههههه المهم ما علينا قلعو العرايس التانية ولبسوهم القمصان زي حسين بيه اقصد مـدام حسين هههههه
يوسف وعدنان : (قلعوهم ولبسوهم قمصان نوم)
عوني : (بصلي شويه افتكر ان انا الي عورني) يبيه سامحنا احنا كنا بننفذ اوامر حسين بيه منعرفش حضرتك الي م يعرفك يجهلك
قدري : (إتصدم لما ادرك اني مموتش) هتعمل ايه يصقر باشا ابوس رجلك ما تفضحنا باللبس الي انت ملبسهولنا دة
انا : وانت ي مدام حسين مش هتبوس رجلي ولا حاجة
يوسف : لا لا دة متعود ع الحوار دة انت ناسي الفيديو الي بنتفرج عليه انا وانت وهو بيتبعبص من البت ولا ايه ؟
انا ويوسف : هههههههههههههههه
عدنان : (طبعاً مش فاهم حاجة بس واقف جنبي علشاني)
حسين : (ساكت وباصص ف الارض والغضب كله ع وشه)
انا : دلوقت إحنا هنعمل فيديو سكس علشان ندخل عالم البورن ٣ من النجمات الصاعدات الجديدات وطبعاً الفيلم هيتصور وهيصور عدنان ويوسف هيبقي واقف جنب الباب قولولي ليه ؟ ليه يصقر ؟ سؤال كويس يصقر هقولكو ليه علشان الي مش هيعمل الي هقول عليه او الي عايز يمشي ألا حد فيكو عايز يمشي صحيح ؟
عوني وقدري : مشينا يصقر باشا سماح ونعيش خدامينك
انا : المهم اكملكو علشان الي عايز يمشي يوسف هيفتحله الباب وهيطلع باللبس الي عليه ويروح ع بيتهم كدة كنت بتقولو عايزين تمشو انتو صح (بشاور ع عوني وقدري) إفتح الباب ي يوسف علشان نمشيهم احنا مش خاطفين حد ومش هنخلي النجمات تعمل حاجة غصب عنها
يوسف : (فتح الباب)
عوني وقدري : (محدش فيهم اتحرك لان مستحيل يمشو كدة ف الشارع ب البوكسر وقمصان النوم)
انا : هعد لحد ٣ لو ممشيتوش يوسف هيقفل الباب .. واحد اتنين تلاته طيب كويس النجمات شكلها متحمسة ل الفيلم الي هيعملوه إقفل ي يوسف
عوني : إرحمنا يباشا
انا : (بكلم عوني وقدري) دلوقت مين الي حطكو ف الحوار دة ؟ حسين بيه اقصد مدام حسين مش كدة ؟
عوني وقدري : ايوه
انا : تمام .. انا دلوقت هخلي يوسف يفككو تمسكو حسين عايز اشوف الفحوله بتاعة الرجالة عايز حسين يصوت كدة ولا اجدعها شرموطة
عدنان : (ايموشن الصدمة ع وشه)
عورتي وقدري : (بيبصو لبعض وساكتين من المفاجأه)
حسين : (دمه فار لما لقيهم ساكتين وخاف)خخخخخخ انت مجنون دول صراصير افعصهم تحت رجلي
انا : اهو قالها من بوقه صراصير انا عايزكو تثبتلوه انتو صراصير بجد ولا لا ها
عوني : بقي احنا صراصير وهتفعصنا ! طب يصقر باشا انا موافق
قدري : وانا موافق ي بيه وتحت امرك ف اي حاجة انت عايزها
انا : هههههه حلو فكهم ي يوسف بقي وخليك جنب الباب برضو علشان لو حد عايز يمشي تفتحله .. افتح الكاميرا الجميلة يخويا عدنان
يوسف : (فكهم ورجع عند الباب)
عدنان : (فتح الكاميرا وبقي بيصور)
انا : (قاعد ع الرُكنه الي ف وشهم وبتفرج)
حسين : هتعمل ايه يكسمك انت وهو هوديكم ف ستين داهيه
عوني : (خبطه قلم ع وشه) اكتمي بقي يمدام حسين يكسمك (وقام منزل البوكسر زانق زبه ف بوق حسين وحسين ع ركبه) (زبه مكنش كبيرجامد كان حوالي ١٨ سانتي بس رفيع مش عريض)
انا : ايوه كدة دلعني دلعناايي ههههه
قدري : (قاعد من ورا عند طيز حسين عمال يحسس عليها ويقفش فيهم ويضربه عليها) يخربيت طيازك يبت طريه كدة ليه بتتناكي فيهم ولا ايه
يوسف : (بصلي وضحكنا اننا فهمنا بعض قصدنا ان هو رانيا ناكته فعلاً)
حسين : ااهه غغغغ ممممم غغغغغغ هاااههه
عوني : (شغال يدخله ويطلعه ف بوقه وهو ماسكه من شعره وراح مطلعه) ايه يشرموطة انتي لسه شوفتي حاجة دة انتي القميص هياكل منك حته
حسين : اااههه يولاد الشراميط هقتلكو كلكو
عوني : (زنق زبه تاني ف بوقه) اكتمي بقي يلبوه
قدري : نزل بوكسر حسين وقعد يبعبص فين ويدخل صوباع واتنين ويضربه ع طيازه) يخربيت خرمك يمعرصة دة انا هفشخهولك انهاردة(وقام مقعده ف وضع الدوجي وطيزه مرفوعة ودماغه مثبتها عوني ولازقها ع الارض وقدري وبيتف ع خرمه وبيطلع زبه بيمشيه ع خرمه)
حسين : اااههه بتعملو ايه يمتناك انت وهو يعرص يشرموط خخخخخ اووععيي
عدنان : صرخ تاني علشان يدخلو علينا الجيران يلاقوك بتتناك تبقي فضيحتك بجلاجل صرخ
قدري : (بدأ يدخل زبه ف خرم حسين زبه كان حوالي ١٩ سانتي واتخن من بتاع عوني وفضل يدخله لحد م دخله كله) ااححح يخربيت خرمك ولا خرم طياز البنات
حسين : (بيمسك صوته من الصويت علشان خاف من الناس والجيران وعمال يتآوه ويتلوي من وجع خرمه) اااهه اااههه طلعه ااههه مشقادر ااهه
عوني : هاتي بوقك دة هنا (وراح مدخل زبه ف برق حسين وقعد ينيك فيه وعوني من ورا بيطلعه ويدخله وحسين عينه ووشو حمرو من الوجع وهو ماسك صوته لحد م بعد شوية من الوضع دة زبه بدأ يسيل ويقف ويعجبه الموضوع)
انا : ههههه اهو الشرموطة الي جواه صحيت (طبعاً كل دة انا قاعد ع الرُكنه وايوه هيجان ع المنظر انا حرفياً مفيش حاجة تهيجني قد ال****** والعنف بس اكيد مش هجيب عليهم عشره ايه البضان دة غير كدة قاعد جسمي مدغدغ اصلاً من الخياطة الي ف جسمي)
عوني : (طلع زبه من بوق حسين)
حسين : (بدأ يتغنج بمتعة واهات بمتعة فيها ألم) اااهه اااهه ااههه احح ااههه ححح
عوني : تعالي بقدري مكاني عايز ادوق طياز المدام (وراح مكان قدري وقدري راح مكانه وعوني دخل زبه ف طيز حسين كان عوني بالنسبة ل حسين اسهل من قدري علشان زبه مش عريض زي قدري) اححح يخربيت خرمك يحسين حلو ننييكك يلببووهه (وبدأ يرزع فيه)
حسين : اااهه اااههه ااااهههه اااييي ااههه
قدري : تعال مص يمتناك عايز اجيب
انا : لا يحبيب الي هيمص والي هيخليك تجيب صحبك عوني
عوني وقدري : (عوني وقف نيك وبصلي ب استغربت وقدري بصلي وساكت)
انا : ف حد مش عاجبه الكلام ؟ لا ؟ تمام يلا ي عوني عايز اشوف قدراتك ف المص عايز اشوف قدري بينطر شلال لبن وكمل نيك يلا
قدري : (قام وقف وكان عوني ع ركبه بينيك حسين وقدري حط زبه ف بوق عوني وعوني فضل يمصله)
انا : لا يكسمك يقدري امسكه من راسه وبلعه زوبرك اعتبره الشرموطة الجديدة
قدري : (مسكه من راسه وقعد يدخل زبه ويطلعه ويخنقه بيه)
عوني : غغغغغ غغغغغغ مممممم ككحح غغغغغ ككححح
قدري : ااهه ححح هجيب (وقام مثبت بوق عوني وفضل يجيب ف بوقه) ااههه
انا : حلو انزل بقي بسرعة خدهم من بوق عوني ف بوقك
قدري : (بصلي وساكت)
انا : يلا يكسمك انجز
حسين : (لسه زب عوني ف طيزه وزبه هو واقف وعمال ينقط) ااهه اووففف ااههه
قدري : (نزل ياخد اللبن من بوق عوني وخده ف بوقه وخليته يبلعه)
انا : (بكلم قدري) انزل يكسمك يلا مص زب حسين
قدري : (نزل تحت حسين ف وضع ال 69 وبيمصله وزبه ف وش حسين بس نايم)
حسين : (ف دنيا تاني خالص واخد راكبه من ورا وواحد بيمصله زبه الي عمال ينقط زي الكس) اااههه ااااههه ااااحححححح اااححححح
انا : (بشاور ل حسين يحط صوباعه ف خرم قدري الي مكشوف قدامه)
حسين : (فتح رجله وتف ع خرمه وقام مدخل نص صوباعه خلي قدري بتنفض) ااااههههه
قدري : (طلع زب حسين من بوقه) اااهه بتعمل ايههه
انا : كمل يبن الشرموطة مص كمملللل
قدري : ااهه حاضر (ورجع يمص ف زب حسين)مممم ااهه مممممممم غغغغغ
انا : عوني يبدل مكان حسين وحسين يركبه وقدري يفضل زي م هو (التلاته بدلو وحسين بقي بينيك عوني الي خرمه ديق فشخ وقدري بيمص زب عوني وعوني بيبعبص قدري والشقة كلها اهات منهم)
عدنان ويوسف : (مذبهلين من دماغي انا حرفياً فشخت ال ٣?)
(فضلو ع الوضع دة لحد م حسين جاب لبنه ف خرم عوني وعوني جاب لبنه ف بوق قدري وإترمو ع الارض)
انا : انا كدة خلصت ومعايا الفيديو وهبقي اقعد افكر اذا كنت هشيره ولا لا بس قبل م اشيره اكيد هقولكو علشان تشوفو حلاوتكو هههههه .. (بكلم عدنان ويوسف) يلا يرجالة احنا بقي .. اه قبل م امشي ميجيش علينا بعد بكره غير وانتو التلاته جايين تبوسو رجلي سواء مع بعض اوكل واحد لوحده وانت(بكلم حسين) هتبوس رجلي ورجل البت الي انت كنت هتمارس وساختك عليهاا انهاردة يكسمك يلا إنجوي يلبوات(ومشينا)
عدنان : يسطا انا عايز افهم برضو ايه حكاية الواد دههه
انا : معلش انت عارف انت اخويا ازاي بس مقدرش اقولك دي بعدنان اعذرني هااا
عدنان : (من غير نِفس) طيب يعم
يوسف : يعم صقر احنا نشغلك مخرج افلام بورن يعم اسمع مني هتكسب دهب و**** ههههه
اانا : اكتم ياد يعرص وسندني علشان نروح البيت عند عدنان
(عند حسين وقدري وعوني بعد عشر دقايق بعد م فاقو)
حسين : قوم يكسمك انت وهو خد لبسك وغورو من هنا
عوني : لا بلا كسمي بلا كسمك انت دلوقت لا حسين بيه ولا حسين زوبر احنا لسه كنا تحت رجل عيل ومخلينا راكبين بعض زي الخوالات
قدري : اه يكسمك فتتكلم عِدل انت مش احسن مننا يمعرص دة كمان شكله عاملها معاك قبل كدة تاني
حسين : (ساكت ووشه ف الارض)
قدري وعوني : (كل واحد لبس ف صمت ومشيو)
حسين (بينه وبين نفسه) : انت تستاهل متعظتش من المره الاولي ليه اهو مسح بيك الارض تاني واوسخ من الاول ومين عالم هيفضحك ولا لا
نفسه : يعني كان عادي تسيب حقك لعيل!
حسين : خخخخ اكتم بقي يلعن كسمك انت السبب فكل دة لولا الغرور الي ملوش لازمة دة وانك عمال تكابر ع الغلط من الاول مكنش حصلكدة انت من الاول والغلط كله راكبك وملكش حق اصلاً
نفسه : ………….
حسين : إتكسرت وإتمسح بيا الارض وهروح ابوس رجله زي الخدام (وقعد يعيط زي *******)
(عند عوني وقدري وهم ماشيين ف الشارع)
عوني : هنعمل ايه
قدري : تفتكر هنعمل ايه ؟ هنروح زي الكللابب نبوس رجله
عوني : وهنسيبه ؟
قدري : خخخخ اكتم خالص ومتتكلمش اديك شوفت ايه الي حصل فينا وحصل ف حسين ابن الباشا والبشوات والشرطة والتيت والشريط والشغل دة .. الواد شكله واصل ومش هامه حد ومسنود علشان يعمل حاجة زي كدة ف زي حسين
عوني : عندك حق
(عند ادم واقف ف مكتب قدام واحدة مدياله ضهرها بالكرسي)
الست : وهو فين دلوقت
ادم : نازل من شقة ف ال ** عمارة **
الست : مش دي شقة الواد الي اسمه حسين ؟
ادم : بالظبط يفندم
الست : وايه الي حصل تاني علشان يروحله تاني من قبل م جرحه يلم كدة !
ادم : لسه منعرفش يفندم بس هنعرف
الست : يعني ايه لسه منعرفش ي ادم المفروض انا اعرف قبل الكل انت مستني لما الدنيا تعرف بعدين تيجي تقولي عرفنا ي ادم !
ادم : انا اسف حضرتك بس معندناش اي معلومة والمراقبة عليه مش نايمه ومعاه فكل مكان .. بس انا عندي تخمين كدة مش عارف هو صح ولا لا
الست : قول قول بقينا شغالين بالتخمين
ادم : إسمعيني بس حضرتك .. دلوقت صقر ف اتنين عوروه والاتنين دول اكيد اعداء وصقر اعداؤه لإما حد من طرف البيرت لإما حسين لإما صحبه خالد الي اتخانق مع عدنان بس دة اعبط من انه يعمل كدة لصقر يبقي قدامنا حسين او حد من طرف البيرت .. جماعة البيرت احنا مراقبينهم انهم مش ف مصر ودة مش شغلهم دة شغل شوارع مصري يبقي مفيش غير مين ؟
الست : حسين .. تصدق ممكن يكون صح .. يعني انت عايز تقول ان ممكن يكون صقر عرف ان حسين هو الي بعت العيال دي وعلشان كدة قام من سريره من قبل م جرحه يلم ؟
ادم : بالظبط كدة
الست : طيب انت هتطلع دلوقت مترجعليش غير وانت متأكد من المعلومة دي يلا
ادم : امرك (وطلع)
الست : (بينها وبين نفسها) وبعدين معاك يصقر .. مش هتجيبها لبر وتهمد (طلعت موبايلها كلمت واحدة) ايوه .. خلاص هانت كلها كام يوم وهنضمه لينا .. مش ممكن يرفض فرصة زي دي يبنتي مستحيل .. سيبها عليا انتي بس وخليكي حاطة رهان وهنشوف .. ماشي يلا باي
(عندي انا وعدنان ويوسف ف بيت عدنان)
يوسف : هطير انا بقي علشان البيت وكدة من امبارح بره وساعتين تلاته وهجيلك تاني خلصانه ؟
انا : خلصانة يرايق سافر
يوسف : يلا مع السلامة يرجالة (ومشي)
عدنان : (ساكت وباصص ف السقف سرحان)
انا : ايه مراتك قالتلك الواد تعبان وتعال نروح نوديه الدكتور فقاعد شايل الهم كدة ؟
عدنان : ايه
انا : ايه انت يبوي ف ايه ؟
عدنان : مفيش يعم
انا : إخلص
عدنان : عايز افهم انا حوار حسين دة مش طبيعي اصل الي حصل المره دي والمره الي فاتت يصحبي
انا : صدقني الموضوع مش معايا الموضوع مع يوسف وانا وقفت مع يوسف فهو قاصدني علشان واقف مع يوسف انما ايه الموضوع دي حاجة مش بتاعتي روح ليوسف يقولك انا مليش دعوه انت عارفني
عدنان : ومن امتي الكلام دة بينا يصحبي ؟
انا : …..
عدنان : ع العموم مش مشكلة المهم انك بخير وهو بخير وانتو الاتنين وسطنا
انا : حبيبي يعم تسلملي وقوم شوفلي حاجة اطفحها علشان هموت م الوجع وانت الجوع الاتنين مع بعض
عدنان : (قام يعملي اكل)
انا : (فتحت الموبايل وقعدت اقلب فيه ولقيت مسدجات كتير فشخ من ماجي ومن رباب وخصوصاً ماجي الي كانت قلقانه موت بعد اخر موقف حصل بينا وبين بنتها نفضتلها ولسه هفتح شات رباب لقيتها بترن رديت) يسلام دة الموبايل مش مصدق نفسه مين الي بيرن
رباب : بطل بكش وقولي مختفي فين يبني ف ايه انت ملكش مالكة كدة ليه م تهمد
انا : (بهزر)م انت مش عايز تملكني يعم اجي اقولك إحتويني تقولي بطل قلة ادب اعمل ايه طيب الاه
رباب : إتللمم
انا : اهو اهو شوفت مكدبتش انا اهو
رباب : بطل هزار بقي طمني عليك بكلمك يعم ع الواتس انت مختفي بقالك كتير قلقت قولت لا يكون كان بيعُط هنا ولا هنا وابو البت مسكه ههااا ههههه
انا : شوف الظلم **** يسامحك يعم انا هاخد حقي قدام **** منك مش هسيبه
رباب : حوش حوش الداعية الاسلامية صقر يخواتي
انا : اللهم ديمها نعمة
رباب : هههه مشكلة .. عامل ايه بقي
انا : الحمد**** بخير انتي اخبارك ايه واخبار حازم حد قرب منك تاني ؟
رباب : لا الحمد**** كله بخير ومحدش قرب مني هو انا ورايا اي حد ولا ايه دة انا ورايا صقر
انا : اه اومال انت مفكر ايه انت تصلي ركعتين بقي
رباب : طب بس بقي متفتحش اوي كدة يحبيبي بدال م اخنقك
انا : ههههه حبيبي **** يباركلك
رباب : المهم بقولك ايه
انا : ايه
رباب : انا بقالي كتير مش بخرج وقاعدة ف البيت وهموووتتت من الخنقة شوف مكان بقي ع زوقك اشم فيه شوية هوا
انا : يباشا بس كدة دة احنا نقلب كل الاماكن ونملاها ورد لأجلك
عدنان : (دخل وحط الاكل قدامي ع الترابيزه)
رباب : ببكككشششش
انا : هههههه خلاص يومين واخدك ف مكان رايق اتفقنا
رباب : يعم مش عايزه اتعبك انت قولي بس علشان انا الامكان الي كنت بروحها فيها ناس شافتني انا وحازم وبتاع ولو روحنا هيفتحو فحاجات قديمة وفين حازم ومجاش معاكي ليه وانت فاهم انا مش عايزه افتح السيره دي تاني لا بخير ولا بشر
انا : يعم تعب ايه مفيش الكلام دة النقاش انتهي يلا سلام
رباب : ماشي يعم ابقي يوم شوف وكلمني قبلها
انا : ماشي يلا هطير بقي علشان هروح اكل عبال م اكل الاكل من ايدك كدة
رباب : (بهزار) إقفل يحيوان سلام
انا : هههه سلام (وقفلت)
رباب : (بينها وبين نفسها) فعلاً و**** عمر الرجولة والجدعنة م كانت بالسن ابداً **** يديمك يصقر و****
عدنان : ومالو يحبيبي نفرش ورد وياسمين ع اساس انك قادر تمشي لوحدك بروح امك
انا : لو عرفت دي مين مش هتقول كدة وحياتك
عدنان : ايه متقولش جورجينا
انا : ومالو يعرص هزر هزر
عدنان : هههه اومال مين
انا : رباب
عدنان : مين رباب
انا : طب مِس رباب
عدنان : متهزرش مِس رباب الي هي مِس رباب
انا : يب
عدنان : احا دي من امتي بتكلمك
انا : من زمان يحبيبي شوفت بقي ان تستاهل اقولها افرشلك الارض ورد
عدنان : تستاهل ونص كمان يبن اللعيبة اوعي تكون بتعُط معاها
انا : ياريت و**** يصحبي انت عارف نفسي فيها بس للأسف لا ههههه
عدنان : يبن المحظوظة يفوزي برضو محظوظ حتي لو مش بتعط
انا : هههه اكتم بقي علشان اكل انت مش هتاكل ولا ايه
عدنان : لا انا واكل مش جعان
انا : خلصانه (وقعدت اكل)
(عند كوكي ف بيتها)
كوكي : (قاعدة ف الصالة عمالة بتنادي ع ماجي) ماجي .. يبنتي انتي .. ماجي (قامت تشوفها ف اوضتها فتحت لقيتها مرميه ع الارض وقاطعة شريان ايدها والدم مغرق الارض) يييللهههوووي ماجي بنتي يبنتي ف ايه ليه كده اااههه ردي عليا ردي عليااا مممااججي (وخدتهاوطلعت بيها ع المستشفي ع طول والدكتور خيطلها وحطها ع جهاز التنفس)
كوكي : طمني يدكتور ابوس ايدك
الدكتور : خير يمدام الحمد**** عدت ع خير بس هو ايه الي يخليها توصل لكده؟
كوكي : صدقني معرفش يدكتور بقالها كتير قاعدة لوحدها
الدكتور : طيب حضرتك دورك ايه ! ع العموم انا حبيت انبهك واقولك ان ف اثار ضرب ع جسمها وانا هعمل محضر بالكلام دة علشان الي زيك يتعلم معني التربية وازاي يربي ولاده
كوكي : ضرب ! ضرب ايه يدكتور ايه الي بتقوله دة !!!
الدكتور : ع اساس ان انتي متعرفيش !
كوكي : انت مجنون ولا ايه م تتكلم معايا كويس اثار ضرب ايه الي ع جسم بنتي
الدكتور : عموماً انا مش هقف اتخانق مع حضرتك ولا بتاع سواء انتي الي عملتي كدة او مش انتي انا هعمل محضر بالكلام دة وحضرة الظابط يشوف مين بقي (ومشي وسابها)
كوكي : (بينها وبين نفسها) ايه المصيبة دي حصلك ايه يماجي يروحي **** (وقعدت تعيط ورنت عليا مرتين مردتش رنت ع يوسف عالانستا) الو ي يوسف
يوسف : ايوه حضرتك ف ايه
كوكي : فين صقر ي يوسف
يوسف : معرفش و**** مش معايا دلوقت حصل حاجة ولا ايه
كوكي : رن عليه وقولو رن ع كوكي بسرعة علشان تصلح المصيبة الي عملتها (قصدها ان بنتها شافتنا والمفروض اني اصلح دة) سلام(وقفلت ف وشه)
يوسف : (بينه وبين نفسه) مالها بت المجنونة دي ومصيبة ايه (طلع رقمي ورن عليا وقالي الي حصل)
انا : سيبك من كسمها يعم انا فيا حيل اتحرك من مكاني
يوسف : مصيبة ايه الي عملتها معاها يصقر
انا : يعم معملتش حاجة يعم
يوسف : ومالو لما اشوفك ابقي نشوف الموضوع دة
انا : ماشي يلا سلام
عدنان : ف ايه
انا : واحدة متعرفهاش الي كانت بترن عليا دلوقت بترن ع يوسف علشان تخليني اكلمها
عدنان : ف حاجة يعني ؟
انا : لا يعم سيبك منها انا عايز انام كدة اناامم بسسس إطفيلي النور دة
(ف مكان تاني واقف شخص طويل وعريض ف سن الاربعينات فاتح كاميرا ع بيت دياب)
الشخص : الو .. حاوطو المكان .. واستنو مني امر (بينه وبين نفسه) اما نشوف مين الي اسمه ديبو الي مبوظ شغلنا دة
وهنا يخلص الجزء الجديد واهو دة بدري اهو ويلا اشوفكو ف الجزء الي جاي ??
ويكلم باك يرايقين ?? أنا عارف اني متاخر فششخخ بس غصصب عني و**** ضغط شغل ويومين كانو مهمين بالنسبالي فالشغل وبشكر اي حد سأل عليا وانا غايب سواء برايڤت او ف الكومنتات الناس دي ع دماغي ويلا من غير م اطول عليكو إنجوي??
(ف مكان تاني واقف شخص طويل وعريض ف سن
الاربعينات فاتح كاميرا ع بيت دياب)
الشخص : الو .. حاوطو المكان .. واستنو مني امر (بينه وبين نفسه) اما نشوف مين الي اسمه ديبو الي مبوظ
شغلنا دة
الرجالة : (حاوطت البيت ودخل منهم اتنين كسرو الباب ودخلو لقيو دياب ع السرير نايم ومتغطي قامو شادين الغطا وهيمسكو دياب لقيو انها مخدة ومفيش حد تحت الغطا)
واحد من الرجالة : الو .. مفيش حد هنا يفندم
الشخص : (اتجنن) ازاايييي الكاميرات كلها جايباه هو داخل البيت ازاي طلع من قدام عينكو وانتو محاوطين المكان كله يشوية اغبيههههه انسحبو فوراً
واحد من الرجالة : امرك (وف ثانية ظهرت موسيقي ضحك وصوت وفتحت شاشة التليفزيون ع كلمة Debo وف ثانية الارض بقت عليها ميه وكل الي واقفين بقو يتكهربو وعاملين زي الي بيرقصو شعبي?)
الشخص : الو الو ايه الي بيحصل حد رد الو
(كل الي كانو ف البيت ماتو من الكهربا والي كانو بره البيت هربو ورجعو ل الشخص الي باعتهم)
الشخص : (متعصب هيفرقع) اغبية انتو شوية اغبية لو جايب بهايم كانو هيفدوني اكتر منكو يفَشَلة اطلعو بره
الرجالة : (طلعو كلهم بره)
(عند دياب ف مكان كدة تحت البيت زي النفق هو عاملو وعامل الباب بتاعه ورا المكتبة الي بيحط فيها الكتب قاعد تحت وقدامه شاشة مركب كاميرات فالبيت كله وبيتفرج ع الي بيحصل)
دياب : (بينه وبين نفسه) ههههههه مش سهل انا و**** اعطيني عشره من عشره هههههه (وطلع فوق ورن ع رقم كدة زي الناس الي بتنضف البيوت بس دول بينضفو البيوت من الجثث بقي وبياخدو فلوسهم?وجُه ونضفو البيت من الجثث ولا اكن ف حاجة حصلت وحاسبهم ومشيو ونام)
(عند كوكي ف المستشفي الظابط بيحقق معاها بسبب الضرب الي ف جسم ماجي)
كوكي : يفندم زي م بقول لحضرتك و**** أنا بتفاجأ دلوقت من الدكتور انه بيقول ف اثار ضرب ع جسمها
الظابط : يعني انتي امها ومش عارفة ايه الي ف بنتك !
كوكي : حضرتك انا علاقتي بيها مش كويسة وهي الفتره الاخيره دي كانت بتاخد مني جنب أوي انا قولت مممن علشان الدراسة وكدة وتعبانة و**** بس مكنتش اعرف كل دة
الظباط : عموماً احنا هنستناها تفوق ولينا كلام تاني مع حضرتك بمدام (ومشي)
كوكي : (طلعت موبايلها وعمالة ترن عليا) (بينها وبين نفسها) رد بقي وحياة امك رد الحق المصيبة دي
(عندي انا وانا نايم عند عدنان صحيت ع الرنات دي كلها وبمسك الموبايل ورديت)
أنا : الو
كوكي : انت فيييننن
أنا : نايم عايزه ايه دلوقت
كوكي : تعالالي المستشفي بسرعة
أنا : بكرة الصبح ان شاء ****
كوكي : صقر بأمانة أنا محتاجاك دلوقت أنا ف مصيبة وبنتي بتموت (وبدأت تعيط)
أنا : خلاص خلاااصص اديني جاي (وقفلت ف وشها) يوووهه مش هنعرف ننام فكسم الليله دي ااهه بجسمي (وقومت وسبت عدنان نايم وطبعاً ماشي بتعكز ع العُكاز الي كان جابهولي عدنان ووقفت تاكس وصلني المستشفي وروحتلها) ف ايه ايه الي حصل
كوكي : (حكتلي الي حصل وهي عماله تعيط)
أنا : خير خير ان شاء **** هتقوم بالسلامة اهدي انتي بس (وجبتلها ميه وهديتها وقعدنا وفاقت شوية)
كوكي : انت ف ايه جاي بعكاز وبتعرج ف حاجة ولا ايه
أنا : مفيش حاجة حاجة بسيطة تقوم ماجي بالسلامة وبعدين الباقي سهل .. فين الظابط الي كلمك ؟
كوكي : معرفش سابني ونزل معرفش راح فين
أنا : طيب خير
كوكي : (فضلت قاعدة شوية لحد م نامت ع الكرسي ع نفسها)
أنا : (كنت جنبها وباصص ع جسمها الي يهيج حجر بس مش وقته خنزرةوغرائز سكس ?قعدت شوية وقومت نمت ع الكنبة وفردت جسمي انا جسمي متغرز كسم الشغلانة دي عايز اريح جسمي لحد الصبح كدة صحيت لقيت كوكي لسه نايمة مكانها سبتها وناديت عامل من عمال المستسقي اديته فلوس جبلي فطار وحاجة اشربها واديته فلوس ليه هو وقعدت جنب ماجي وفضلت باصصلها وف دماغي الف سؤال وسؤال ان ايه سبب العلامات الي ف جسمك وقاعد سرحان ف وشها لحد م فتحت عينها)
ماجي : ااهه مييه ميه
أنا : (جبتلها الميه وشبرتها)
ماجي : (شربت) انت بتعمل اي هن هن هناا
أنا : اهدي علشان انتي تعبانة والي انتي عيزاه أنا هعملهولك ومتحطيش ممتك ف مشكلة وتخلي شكلها وحش قدام الناس لان ف ظابط عمال يحقق معاها من امبارح ع العلامات الي ف جسمك دي
ماجي : (اتخضت لما من فكرة ظابط والعلامات وكدة) يلهوي ظابط ايه وعلامات اي اي ايه يصقر مستحيل حد يعرف السبب دة انا هتقتل فيها وبدأت تعيط
أنا : شششششش علشان ممتك متصحاش أنا هلم موضوع الظابط دة لما يجي متشيليش همه ولما يمشي وممتك تسألك متقوليلهاش حاجة اكنك زعلانة منها وانا مسكتها
ماجي : ع فكرة انا زعلانة منك انت كمان ومكنش يجي ف دماغي انك تعمل كدة ولينا عتاب لما اطلع من المصيبة دي
أنا : (بيني وبين نفسي : يستي غوري انتي كنتي امي يعني) كله بوقته يقمر أنا هصحي ممتك دلوقت وانتي متقوليش حاجة
ماجي : ماشي
أنا : (روحت صحيت كوكي) ماجي فاقت
كوكي : (جريت عليها وحضنتها) كدة تعملي فيا كدة يماجي تقطعي قلبي عليكي يروحي برضو تسيبي ماما وتمشي كدة
(الاتنين بيعيطو وكوكي بتعاتب وماجي مش بترد وانا كسم البضان بتفرج ع فيلم المشاعر دة وانا اصلاً معنديش مشاعر لحد م دخل الظابط علينا)
الظابط : سلام عليكم
أنا : (بلف وشي) وعليكم السلام ايه دة مصطفي عامل ايه (مصطفي دة الي هو قريبي من السلسلة الاولي)
مصطفي : حبيبي يصقر ايه الاخبار بتعمل ايه هنا وماسك عُكاز يعني الف سلامة عليك
أنا : **** يسلمك يعم تسلملي .. مفيش و**** الناس دول جيراني فالبيت الجديد وكدة وزي م انت شايف واقف جنبهم علشان ابويا زي م انت عارف مش فاضي
مصطفي : اها طب يعم خير ان شاء **** بس المفروض المحضر الي الدكتور فتحه دة لازم يتقفل وانت فاهم اكيد
كوكي وماجي : (خايفين وقلقانين ومش فاهمين حاجة)
انا : (خدت مصطفي ع جنب) بقولك ايه انت قفل المحضر دة ب معرفتك انت انت مش هتغلب يعني يمصطفي
مصطفي : (بيهزر) عايزني اخون مهنتي ! اخس عليك اخس
أنا : ههه خف هزار ولم الدور الناس دي تبعي
مصطفي : طبعاً انا عارف انهم لا جيرانك ولا بتاع ومش بعيد تكون بتعب معاهم بس ماشي يبن عمي سهله اعتبره اتقفل يخول
أنا : قد الدنيا يسعة الباشا و**** هههههه (ورجعنا عند ماجي وكوكي)
مصطفي : الف سلامة ي آنسه حمدلله ع سلامتها يمدام استأذن انا مع السلامة يصقر (بيكلم العسكري الي وراه) يلا ي ابني الموضوع مع صقر بيه ههه
أنا : هههه مع السلامة يباشا
كوكي : ف ايه مش فاهمة
أنا : مش مهم المهم بنتك بخير وف حضنك عايزه حاجة تاني ولا أرجع أنا لاني هموت وواقف بالعافية ؟
كوكي : مقولتليش انت ف ايه معاك
أنا : مفيش حاجة هروح امشي وكدة كدة كام ساعة وماجي هتطلع وابقي إرجعو البيت (ببص لماجي) ولينا قعدة سوا يماجي يلا سلام (ومشيت من غير م اسمع)
كوكي : قعدة اية دي يماجي
ماجي : متكلمنيش ولسانك ميجيش ع لساني يمامي معلش علشان انا مش عارفة ابص ف وشك من الي شوفته .. عيل صغير قد عيالك يماما !
كوكي : (حطت وشها ف الارض وسكتت) (بينها وبين نفسها) انتي مش فاهمه حاجة يماجي ومش عارفة ان كل ست ليها متطلبات ورغبات ومش هتفهمي غير لما تكبري
(وانا ماشي وركبت تاكس علشان يرجعني البيت لقيت رقم غريب بعتلي واتس)
الرقم : هلو
أنا : مين
الرقم : حد معجب
أنا : المعجب دة مجهول يعني ملوش هُويه
الرقم : اه
أنا : طب سلام بلوك
الرقم : استنيييي
أنا : ف ايه
الرقم : ف اي يعم انت م تهدا شوية
أنا : مش فايقلك انت مين
الرقم : (بعتتلي صورة ليها ب بيجامة بيت كات وشورت وشكلها يحل من ع حبل المشنقة) انا بطه اكبر منك فكلية تجارة
أنا : (استغربت من الصورة الي هو انتي معندكيش وقت بالسرعة دي?) ايه السرعة دي
بطة : مش فاهمه
أنا : م علينا خلاص .. تعرفيني منين يبطة
بطه : بشوفك فالكليه كتير وسألت عليك كذا حد يعني وصلوني ليك
أنا : (أنا ف نفسي : حوري حوري انا مش بنزل الكليه غير قليل) اها ماشي فرصة سعيدة
بطة : أنا أسعد يروحي .. بتعمل اي كدة
أنا : ف مشوار
بطه : اها طب خد بوسه وخلي بالك ع نفسك (بعتتلي فيديو هي بتبعتلي بوسه وغمزه)
أنا : حبيبي تسلملي
بطه : (بعتت قلبين)
أنا : (عملت عليهم ريأكت قلب وقعدت ساكت وقولت مش ناقصة بضان وشرمطة)
(عند آدم ف مكتب مع واحدة ست)
آدم : زي ما توقعت يفندم أنا طلعت من عندك ع شقة حسين دة لحد م صقر نزل من عنده هو وصحابه وبعدها بشوية لقيت اتنين شكلهم عربجيه نازلين من شقة حسين والاتنين زي م يكونو مهدودين كدة مفهومش نَفَس ووشهم باين عليه صدمة وخوف وحسيت فضل فوق وكدة يبقي صقر عرف ان حسين الي وراها ودول الوادين الي عملوها انما ايه الي عمله صقر جوا بقي معاهم دي محدش يعرفها
الست : دماغك فيها ايه يصقر .. طيب وموضوع دياب والناس الي كانت محاوطه بيتو دي عرفناهم ولا لسه ؟
آدم : عرفناهم حضرتك دول رجالة الازرق ومن الواضح ان دياب بوظلهم حاجة ف عملياتهم علشان كدة كان طالع امر انهم يجيبوه
الست : طبعاً انا مش عايزه اقولك ان صقر وصحابه لو جرالهم حاجة أنا هعلقك ع باب المكتب دة ي ادم انت عارف صقر ودخلت وسطهم وشوفت بعينك لو حد من صحابه حصله حاجة مش هيبقي فايق انت ينضم لينا ومش هيبقي ف الدنيا فاهمني ؟
ادم : فاهم طبعاً يهانم .. أنا حاطتهم كلهم تحت المراقبة ولولا رجالتنا حذرو دياب مكنش زمانه عمل الي عمله وكان زمانه ممسوك ومع الأزرق دلوقت
((فلاش باك دياب وهو قاعد فالبيت قبل م ينزل النفق الي ف بيته ورجالة الازرق تدخل بيته))
(دياب قاعد فجأه لقي مسدج من رقم برايڤت بتقولو اطلع من البيت بسرعة ف ناس داخلة تإذيك دياب بص من الشبابيك لقي حركة كتير بره قام عامل المخدة ع السرير ونزل ف النفق دة بسرعة)
((عودة م الفلاش باك)
الست : تمام ي ادم كدة انت عشره ع عشره وبيرفكت استمر ع كدة لحد م نفاتح صقر في الموضوع
ادم : تحت امرك يهانم بعد اذنك (ومشي)
(عندي أنا وانا ف التاكس قاعد جنب السواق وطلعت موبايلي دخلت ع MT4 أشوف الChart عامل ايه والدنيا رايحة فين وجاية منين وكنت داخل صفقتين دهب ف الوقت الي اصلاً الدهب كان كله خايف منه وقلقان انه يدخل عليه علشان مش عارفين يلحلوله الفتره دي أنا والكوتش بتاعي كنا بندخل ع الدهب وكسم الجبروت? فتحت لقيت تفسي كسبانهم والسواق عينه لمحت الموبايل وشكل الChart وكدة)
السواق : ع كدة يصحبي دة الي اسمه تداول دة؟
أنا : (وانا باصص ف الموبايل زي م أنا) ايوه هو
السواق : وبتعمل منه فلوس ع كدة ؟
أنا : ايوه بعمل
السواق : بس اسمع انه حرام
أنا : (رفعت وشي ل السواق) انت عارف يعني ايه تداول ؟
السواق : لا بس هم بيقولو حرام
أنا : انت عارف يعني ايه تداول ؟ ايوه او لا
السواق : لا
أنا : يبقي خلاص متتكلمش غير وانت عارف م أنا هقولك دلوقت ان سواقة التاكسي حرام هتروح لواحد صحبك بتاع تاكسي تقوله بيقولو ان سواقة التاكسي حرام !
السواق : (سكت) وجهة نظر .. طب م تفهمنا يعني ايه
أنا : لا يعم دة حرام سيبك منه وانا مش هفهمك حاجة حرام بس ع جنب هنا انا وصلت (دفعتله الفلوس ونزلت وطلعت الشقة بتاعتي الي بقعد فيها لوحدي دي ووانا طالع ع السلم شوفت منظر خلاني اطلع شرار من عيني والدم يفور ف جسمي)
وهنا الجزء يخلص ونتقابل ف جزء جديد اروق من دة واطول منه ??
الجزء السادس
(وطالع الشقة بتاعتي الي بقعد فيها لوحدي دي ووانا طالع ع السلم شوفت منظر خلاني اطلع شرار من عيني والدم يفور ف جسمي .. ولدين زانقين بت حوالي ستاشر ١٥ سنه كدة وهم بتاع ١٩ او ١٨ سنه شكلهم مش عربجية شكلهم ابن ناس جسمهم رفيع ومنهم واحد جسمه رفيع فششخخ واحد حاطط ايده ع بوقها بوقها ومكتفها والتاني عمال يقفش فيها ويبعبصها وبيصورها)
الي ماسكها : خلص يسطا واهم حاجة وشها يبقي باين
الي بيصور : وحياة كسمك هخليكي تيجي بعد كدة تلحسي رجلي يمعرصة
البت : (عايزه تتحرك او تفلت منهم بس هي قصيره فشخ فالواد الي ماسكها متحكم فيها وعمالة تعيط)
أنا : (روحت ب العُكاز الي ف ايدي ضارب الي بيصور دة ع دماغه وخابطُه رِجل من ضهره لزقته ف الحيطه)
الي بيصور : اااااااهههه دماغي (الموبايل وقع من ايده وقام يجري ع بره العمارة)
الي ماسكها : (سابها وجاي علشان يضربني) انت مين يبن العرص (جاي يضربني ب البونيه رجعت بوشي ورا)
أنا : (طبعاً أنا مفييش نَفَس يعني لو مسكني هيطلع ميتين امي روحت بالعُكاز برضو ضاربه ف بطنه قام ماسك بطنه روحت ضاربه ف وشه وقع وقام طلع يجري وسندت كدة ع العُكاز وع الحيطة وحاسس اني هقع من طولي)
البت : (سندتني وهي بتعيط) اديني مفتاح شقة حضرتك
أنا : (عطيتها المفتاح وفتحت ودخلت وهي مسنداني رميت جسمي ع الكنبة)
البت : (فتحت التلاجة كان فيها عصير جابتلي وشربت علشان افوق وفضلت قاعدة قدامي بتعيط)
أنا : (شربت العصير وعدت كام دقيقة هدوء لحد م فوقت) قومي اغسلي وشك ف الحمام وتعالي
البت : لا لا أنا هطلع البيت انا كنت بطمن ع حضرتك بس واشكرك
أنا : (كشمتلها) قومي اغسلي وشك بقول وتعالي
البت : (خافت ودخلت الحمام غسلت وشها وقعدت قدامي)
أنا : قوليلي بقي اسمك ايه واحكيلي الموضوع م الاول ل الآخر
البت : (لسه هتعيط وتحكي)
أنا : لا وحياة أمك أنا مفييش حيل احكي من غير عياط علشان نفهم بعض
البت : حاضر .. اسمي خديجة ساكنه فالدور السادس فوق .. ودول اتنين معايا فالمدرسة زياد وكريم اكبر مني وعملو الي عملوه انهاردة دة علشان كريم دة ف مره واحنا ف المدرسة كان عايز يكلمني وبعتلي مع واحدة صحبتي قومت انا قولت للميس عليه هو وصحبتي وقولت لماما وماما كلمت ممته المهم انه اتبهدل جامد يعني فهو عمل كدة علشان الي انا عملته
أنا : الناس اتجننت .. طب وانتي كام..(لقيت موبايلي بيرن دياب) ثواني (رديت) خير
دياب : فينك
أنا : فالشقة
دياب : خلاص جايلك
أنا : ماشي مستنيك
دياب : سلام
أنا : (قفلت) وانتي كام سنه يخديجة
خديجة : ١٥ ف تالته اعدادي وهم تانية ثانوي
أنا : وايه الي جاب ثانوي ل اعدادي والولاد ل البنات !
خديجة : أنا ف مدرسة ********* المشتركة الخاصة
أنا : ااهه انترناشونال والشغل دة
خديجة : اه
(خديجة قصيره فشخ حوالي ١٥٠ سانتي بشرتها بيضة بتنور وحواجبها بُني ومحجبة وعيونها عسلي فاتح وجسمها زي جسم ريتاج بنت ايمان العاصي بس صدرها وطيزها اكبر سيكا)
(كريم الي كان بيصور أبيضاني وشعره كيرلي وعيونه خضرا ورفيع تحس الهوا ممكن يطيرو)
(زياد الي كان ماسكها أبيضاني برضو وشعره ويڤي رفيع برضو بس اتخن من كريم شويه)
أنا : طيب انتي هتطلعي تقولي لماما ع الي حصل ولا هتعملي ايه ؟
خديجة : مش عارفة انا خايفة دة ممكن لو بابا عرف يموتني فيها بابا صعيدي مش من هنا من قريه (وهتعيط)
أنا : خلااصصص لا تقولي ولا تعيدي آدي التليفون اهو هفرمتلك امه وخديه ولا ارميه ولا رجعيه ولا سبيه ارجعه انا اعملي الي تعمليه المهم متعيطيش لان دماغي هتموتني مش ناقص (بقول لقيت الباب اتفتح)
دياب : سلاموعليكم
خديجة : (اتخضت وإتكلبشت لورا فالكنبة)
أنا : يسطا مش هتبطل الي فيك و**** احلف اخد منك نسخة المفتاح الي عمال تزاولني بيها دي م تخبط يبني
دياب : يعم معرفش ان معاك ناس يعم أنا رنيت عليك كنت قولتلي انا ماشي يعم
أنا : طب خد اقعد يمتخلف اقعد (اديته الموبايل) وخد فرمت دة ومتصدعنيش
دياب : دة ايه دة ف حاجة ولا ايه
أنا : فرمته يعم وخلاص
دياب : (قعد يفرمته)
أنا : متقلقيش دة دياب صحبي واكتر زي اخويا
خديجة : تمام
أنا : تعرفي حاجة عن كريم او زياد بيتهم رقمهم بيقعدو فين كدة
خديجة : كريم ساكن فالشارع الي بعدنا البيت الاخضر دة معرفش حاجة عن زياد غير انهم صحاب والاتنين بيلعبو ف البلايستيشن الي ع اول الشارع
أنا : تمام موضوع وخلص ومتفتحيش ف سيرته مع حد اشطا ؟
خديجة : طب وهم هيستكو ؟
دياب : (خلص وبيديني الموبايل) لا من ناحية هيسكتو متقلقيش يعسل انتي الموضوع خلص (ميعرفش الموضوع ولا اي حاجة بس هي البت عجبته)
خديجة : (اتكسفت) تمام هطلع انا بقي
دياب : ع مهلك اجي اطلع معاكي اوصلك؟
خديجة : (اتكسفت وطلعت)
أنا : ايه يعم ايه يعم ايه يعم الحبيب
دياب : ايه يعم ف ايه ههههههه .. وايه الموضوع دة مش فاهم أنا
أنا : لما انت مش فاهم عامل نفسك طليقها ليه
دياب : بلاغيها يعبيط هههه
أنا : (حكتله الي حصل)
دياب : انت ايه يسطا موعود بالحوارات دي ولا ايه
أنا : اعمل ايه بميتين امك طالع انام لقيتهم ع السلم
دياب : وهتعمل ايه مع الوادين دول
أنا : يومين بس جسمي يلم وهروقلهم
دياب : طيب .. أنا جايلك ف حوار برضو هههههه
أنا : إشجييننييي
دياب : (حكالي الي حصل فالبيت عنده)
أنا : ومين دول يمعلم يجلاب المصايب
دياب : هو انا مش عارف بس ف دماغي خد كدة أنا كنت بوقعله شغله الشمال الي ع الديب ويب
أنا : اااهه الف سلامة انت كسم الديب ويب وكسم الي دخلهولك وبعدين هتعمل ايه
دياب : مش هعمل حاجة يعم اديني عايش وواخد احتياطاتي
أنا : احتياطاتك اه بكره الصبح ألاقيهم بينادو عليك فالجوامع
دياب : يعم يعني هي اول مره م كنا هنموت ستين مره قبل كدة
أنا : يصحبي الي تشوفو انت يوم م تحتاح مني حاجة قولي عايزك ف كذا هتلاقيني معاك ودة الي ليك مني امين ؟ امين قوم هتلنا اكل بقي
دياب : ماشي يعمي لما نشوف اخرة ام الاكل دة
أنا : وبالمناسبة أنا نازل الجيم بكره او بعده علشان مبطل بقالي كذا شهر وهرجع
دياب : ومالو يبيج رامي ومالو (ونزل يجيب اكل)
أنا : (فتحت MT4 كالعادة وحللت حركة السوق ودخلت صفقتين ب فريم ١٥دقيقة وقفلت وسبته وقعدت افكر فكل الحوارات الي انا عايش فيها دي انا حياتي عاديه بس بتيجي مره واحدة اسبوع ورا بعض كدة تسخن مش فاهم ليه ومن الحوار دة ل الحوار دة واطلع من مشكلة هنا ادخل ف مشكلة هنا ايه الي وصلني لكدة وحطني ف وجع الدماغ دة ودماغ تودي ودماغ تجيب لحد م زهقت وانا قاعد لحد م جه دياب وكلنا وعدي شهرين مفيش جديد رباب كلمتني مردتش وكوكي نفس الكلام وبنتها الي قولتلها لينا قعدة ومعملتش حاجة ف موضوع خديجة وهي مكانتش بتروح المدرسة من الخوف من كريم وزياد لاني مدتهاش رد ف الموضوع وكنت انا بدات انزل الجيم ف الشهرين دول وانا جسمي كان مقسم لاني كنت بلعب ي دوب اول كام اسبوع الذاكرة العضلية رجعت ورجعت معظم أوزاني القديمة والدنيا كانت ماشيه كويسة بروح الجامعة واذاكر واخرج مع دياب وعدنان ويوسف وباقي صحابنا ونلعب حجوزات كورة ومشوفتش علياء فالشهرين دول خالص كانت بتسال عليا فالبيت بس مش عارف كل م تيجي البيت ل امي ابقي انا بره وحسين وعوني وقدري كانو بيتكلمو يوسف علشان يجو يتأسفولي زي م قولتلهم وانا كنت بقوله انطرهم دلوقت وهم الرعب كان واكلهم اني افضحهم كانو كل اسبوع يكلمو يوسف)
(فيوم وانا طالع الشقة أنا ودياب وعدنان ويوسف لقيت خديجة نازله)
خديجة : صقر عامل ايه
أنا : ازيك يخديجة الحمد**** وانتي وعاملة ايه ف المدرسة
خديجة : مش بروح و****
أنا : ليه كدة
خديجة : م انت عارف بقي (وزعلت لما افتكرت الموقف)
أنا : (ف نفسي : اووهه نسيت) خليكي هنا طيب وهرجعلك .. تعالو دقيقة يشباب (خدت الشباب وطالع بره رايح البلايستيشن الي ع اول الشارع)
يوسف : ع فين يصقر
عدنان : ايه الحوار يابا
أنا : هتفهمو امشو من سكات (وصلنا البلايستيشن لقيت كريم وزياد جوا ومعاهم ٢ تاني واحد جنبهم وواحد واقف وراهم ورا الكنبه قومت داخلهم اول م شافوني الدم نشف ف جسمهم واتخضو)
الي واقف من ورا : ايه يرجالة ف حاجة ولا ايه
دياب : خليك ف حالك يصحبي لما حد يوجهلك كلام او يكلمك إتكلم
هو : لا م هو كل الي قاعدي اخواتي الصغيرين وانا وهم واحد
أنا : يعني انت ودول واحد ؟(وبشاور ع كريم وزياد)
هو : اه يابا واحد
أنا : حلو (قومت خابطو رِجل ف بطنه عملته زي الاستيكر ع الحيطة وقع وفضل مرمي ع الارض)
هو : ااااهههه يبن الكااللببب اااههه
دياب : (بيكلم زياد وكريم) هتقومو معايا ب الادب ولا
ادغدغ المكان ع دماغكو وهاخدكو برضو ؟
كريم وزياد : (قامو)
كربم : انتو عايزين ايه صحبك خلص الموضوع ف ساعتها وانتهينا
دياب : (خبطه بونيه ف وشه وشده من لياقة التيشيرت وف ايده التانية زياد من اللياقة برضو) تعال يكسمك انا وهو من سكات (وطلعنا بيهم ف وسط زهول من كل الناس الي قاعدة عاملين زي الحملة لما تدخل ع عزوة مخدرات?)
انا : (ميلت ع الي واقع ع الارض دة وبوسوسُه) لما تقوم متتنططش وتتشال وتتخبط استناني انا كدة كدة راجعلك اعرفك مين الناس الي انت بتقول عليهم اخواتك دول (وروحت طالع ورا الشباب وروحنا العمارة الي فيها الشقة
ودخلتهم ودخلت خديهم)
يوسف : (بيكلم عدنان) هو الكلام ع ايه ومين دي ومين دول
عدنان : زييا زيك معرفش اي حاجة
خديجة : (مخضوضة من الموقف الي هو ف ايه)
دياب : بص يروح امك انت وهو خديجة بنت خالتي والي يكلمها يلاقيني ف وشه والي مش عاجبه الكلام يقولي علشان اقولو الكلام بطريقه تعجبه والي بيفكر يعمل حاجة ف المستقبل يكون قدها علشان ساعتها مش هرحمه والبت بكره هتروح المدرسة وانتو لو شوفتوها ف الملعب ولا ف اي مكان تحطو وشكو ف الارض وتعدو ومش عايز اقولكو توطو تبرير رجلها امين ؟
زياد وكريم : (ساكتين)
أنا : (ضربت الاتنين ع وشهم ب ايدي) م ترد يبن المرا انت وهو ع الواد امين ولا يكرر الكلام بطريقه تاني ؟
زياد وكريم : امين امين
أنا : سيبهم يدياب خلاص
دياب : (سابهم وطلعو جري) كدة امان يست البنات ؟
خديجة : (مكسوفة) شكراً يدياب
دياب : ف الخدمة يقمر
أنا : احمم خلاص كدة ي خديجة الموضوع خل ولو كلموكي تاني الشقة ف نفس العمارة رني الجرس ع طول وبما انك عرفتي دياب اخويا فدول اخواتي برضو زيهم زي دياب دة يوسف (بشاور ع يوسف) دة عدنان (بشاور ع عدنان) اعتبرينا اخواتك ودياب اعتبرك اخته من قبل م ياخد رأيك حتي ههههه
خديجة : (اتكسفت علشان فهمت انها عاجبة دياب) شكراً مش عارفة اقولكو ايه و**** هروح اشتري حاجات علشان كنت نازلة اشتري واطلع
دياب : بالسلامة يقمر
خديجة : (مشيت)
عدنان : يخواتي قاعدين مع روميو وجوليت
يوسف : لا بس صاحبنا روميو روميو مش هزار ههههه
دياب : خلص ياد ههههه
عدنان : ايه الحوار بقي
دياب : (حكاله الحوار) وبس ي سيدي
يوسف : انتو ايه حكايتكو يجدعان هو الي حل مع علياء وحكيتهولي بيتكرر ولا ايههههه انتو موعدين ولا ايه
كلنا : هههههههههههه
أنا : اعمل ايه طالع السلم لقيتها ف وشي الف وانزل ولا اعمل ايه هههه
عدنان : ومالو يعم
أنا : ع سيرة علياء بقالي كتير مشوفتهاش وبتيجي البيت وانا ببقي ف الجامعة او ف التمرين او مسافر عندي ايفينت تبع الشغل عايز اسال عليها
دياب : اسال يعم براحتك انا اروح ارجع بيتنا علشان عندي كام حوار اخلصهم (وطلع مشي)(وهو طالع لقي خديجة) يمساء العسل ههه
خديجة : (مكسوفة) ع فكرة وقفنا ف العماره دي غلط علشان الناس الي طالعة ونازلة
دياب : حد يقدر يقول عليكي كلمة ولا ايه اقتله
خديجة : (الابتسامة من الودن ل الودن وهتموت م الكسوف)
دياب : (خد منها قلم كانت لسه جيباه وبيكتب ع ايدها رقمه) اهو القلم دة هيشوف ايام حلوه كتير اول حاجة كتبها هي رقمي
خديجه : (سحبت ايدها والقلم وهي بتضحك وطلعت جري)
دياب : (بينه وبين نفسه : حصلك ايه ي اسد حب ايه وبتاع ايه فوق .. بس البت حلوه وكيوته وتفاحايه وتستاهل .. ومالو ومالو خير)
(عند ادم والست الي بيكلمها كل مره ومعاها واحدة تاني)
ست ١ : احنا كدة طولنا اوي لازم نكلمه ف اقرب وقت
ست ٢ : اصبري كل حاجة بوقتها علشان يوافق
ادم : حضرتك مستنيه ايه
ست ٢ : هتفهم ف الوقت المناسب ي ادم المهم تخلي عينك عليه زي م انت وتبعد عنه اي خطر هو وصحابه فاهم
ادمر: تحت امرك يهانم
ست ١ : لما نشوف اخرتها
(عندي انا والشباب قعدنا شوية وكله مشي بيته وانا قولت هروح ل كوكي أشوف موضوع ماجي وروحت خبطت عليها وفتحتلي كوكي وهي وشها شاحب اوي وعينها حمرا وبتعيط وباين عليها مش بتاكل وشكل كدة ف مصيبة)
وهنا الجزء السادس يخلص ونتقابل ف جزء جديد ??