ا
ابيقور
عنتيل زائر
لمتابعة | السلسلة الأولي |
أطوار التغير لنضج التفكير وتحديد الهوية | السلسلة الأولي |
الجزء الاول
دائما الحياه تعطينا فرصه واحده ولكن هناك فروق بين البشر هناك من يستغل الفرصه دون ان ينظر للاخرين وهناك من يستغلهاا معي مراعات الاخرين وهناك الابله ذات الحياه المثاليه لا يستغل الفرص فهو ليس معنا في نفس الحياه هوا لديه حياته الخاصه ولكن هل عندما تؤتي الفرصه علي مصلحتك للغير سوف ينظر لمصلحتك ام لا .....
الجزاء الاول
قبل مبداء اي حاجه وحشتوني جدا يا اجدع صحاب وحشتوني بجد واوعدكو ان السلسله دي غير بس طالب منكو وعد انكو تدعمو القصه عشان بجد طالع عيني في الجامعه وبكتبهاا بالعفيه فلو حسيت انهاا مش محبوبه مش هكمل فيهااا... يلا نبداء
وقفناا الجزاء الي فات لما انضربت بالنار والدكتور طلع يبلغ اهلي اني موت في نفس الوقت دا عندي
قاعد في مكان ضلمه في ضلمه ومش شايف اي حاجه بس سامع سامع حد بيقول
الشخص / تغيط كثيرا يا فارس وفعلت ما لم يفعله احد
انا/ لكل فعل رد فعل وهما الي بداؤ بالفعل يبقا محدش يحاسبني علي رد فعلي
الشخص/ ولكن هناك اشياء بجب ان تفعل لها مكانه في رد فعلك
انا/ لما الي قدامي يعمل لهاا مكانه هبقا اعملهاا انا غير كدا هدوس علي اي حد بجزمتي
الشخص / تريث ايهاا الحقير فانت في الكون لست سوا حشره
انا/ حشره امام **** ...وملك ملوك الانس والجان امام كل طاغي مختال في الارض
وفجئه ظهر قدامي الكائن دا وكان كائن ضخم بطريقه غبيه بس كان كله نور وجسمه في جناحات كبيره من كتر النور الي بيشع من جسمه مقدرتش افتح عيني
انا/ انت مين وعايز مني اي
الشخص / ليس من المهم ان تعرف اما عن ماذا اريد فسوف اخبرك في الوقت المناسب ولكن الان جاء معاد عودتك للحياه يا ابن ادم
وحط ايده علي راسي محست غير وانا بكح علي سرير المستشفي في اوضه العنايه بس الغريب ان اول ما الممرضه شافت كدا قعدت تصوت وتجري وفي اقل من دقيقتين لقيت المستشفي كلهاا فوق دماغي
بتكلم بصعوبه وبقول
انا/في اي بس يا جماعه اي الي حصل لدا كله اول مرا تشوفو مريض
الدكتور 1/ لا اول مرا نشوف مريض يعود من الموت
رد دكتور ثاني وقال/ دي مش اول مره يا دكتور
رد الثالث وقال / دا حتي اخوه بعد ما نزل عشان يتشرح رجع من الموت ثاني
بس الغريب اني لما فوقت لقيت الممرضه بتحط حاجه في المحلول ولماا انفجعت ملحقتش تشيل السرنجه من المحلول وهيا واقفه مش علي بعضهاا بس احاا دي في وشم علي ايدهاا لا دا كدا فيه حاجه غلط
انا/ عمار
عمار/ نعم يا باشا
انا/رجلتك فين
عمار/ موجوده تحت
انا/ طب هتهاا هنا
عمار/حصل يا باشا
واتكلم في الفون وطلب الرجاله تطلع واول ما وصوله وشهاا بداء يجيب في الوان اكتر
انا/ عمار خد الممرضه دي علي مكان امن لحد منعرف هيا تبع مين
عمار/حصل
بس الغريب انهاا قدرت تهاجم عمار وتضربه كمان وكانت خلاص هتضرب باقي الحراصه كمان لحد ما لقيت احمد اخوايا ضربهاا في ركبتهاا موقعهاا وبعد كدا راح ضارب رجليهاا الثانيه فشخهاا حرفيان وراح ضربهاا ب سيف ايده عند التجمع الاعصاب الي في الرقبه ف اغمي عليهاا وكتفهاا
انا/ احاا انت اتعلمت دا كله فين
احمد / البركه في مازن الخديوي يا خوي
انا/ ازاي
احمد/ هقولك
فلاش بالك
بعد ما فوقت من الي حصلي لقيت حد داخل عليا
مازن / انت لازم تبقا قوي مينفعش تفضل ضعيف كدا
احمد/ وانت بقا الي هتخليني قوي
مازن/ تعال معايا وانت تعرف
وبالفعل مشي احمد معاه وضربه كل يوم في غرفه الزمن لحد ما بقي قوي جدا وبعد كدا رجعه ثاني للقصر
احمد / بس انت مقولتليش انت مين
مازن/ انا الموت للاعداء انا الحياه للاحباب انا الاسطوره من قال عنه الكثيرن انا القيصر مازن الخديوي واختفي
نرجع تاني تمام ياحمد لما افوق هتكلم معاك
وبعد حوالي 15 يوم قومت ورجعت لحياتي من ثاني ورحت اشوف بنت المرا دي تبع مين واول ما دخلت عليهاا لقتهاا هجمت عليا بس انا عرفت اصدهاا ولويت دراعهاا وربطهاا من ايدهاا متعلقه وكلمت عمار جاب فرقه استجواب وبعد ساعه لقيت عمار طلعلي وقالي
عمار / كله تمام يا باشا هيا عايزه تكلمك دلوقتي
بس لما دخلت جوا لقيت منظرهاا بشع جدا حرفيا ميته من الضرب والتعزيب
انا/ ها هتكلمي ولا نجيب عمار ثاني
البنت/ هتكلم هتكلم انا و**** معرف حاجه انا قاتله مؤجوره من الدارك ويب واتبعتلي مهمه من شخص مجهول اني اخلص عليك انما و**** انا معرف مين الشخص
انا / تمام. عمار
البنت/ لا ونبي عمار لا عمار لا كفايه الي اتعمل فيا
عمار/امرك يا باشا
انا/ خدهاا وخليهاا تريح في سرير فوق وسبهاا ترتاح وكلم الدكتور عشان يجي يعلجهاا واول ما تستعيد قوتهاا هتهالي
عمار/ تمام يا باشا
بعد ما عمار خرج استدعيت مازن
انا/ ملقتكش جيت ولا ظورتيني يعني وانا مريض
مازان/ الشخص الضعيف ملوش مكانه عندي ومدام معرفتش تحمي نفسك ولا الي حوليك يبقا ملكش لزمه انك تعيش
انا/ اه يعني انت بصريح العباره معتش عيزني
مازان/ انا عايز شخص قوي يعني يقدر يصد اي حد ويستنتج كل حاجه انت ما لحظتش عربيات المرقبه وراك ولما عمار قلك تنشط ودي كانت النتيجه
انا/ ولما انت عارف محظرتنيش لي
مازن/عشان مش كل مرا هبقا عارف ولا كل مرا هلحقك استخدم الي اتعلمته يا فارس مفهوم وسبني واختفي
انا هنا خلاص مكنتش قادر فطلعت نمت علي طول بس الغريب اني حلمت بنفس الشخص وهوا بيقول
احظر الصديق فهو من يخون احظر الصديق فهو من يخون
وانا هنا قومت من نومي وتميت اتكلم معي نفسي
انا/ ومين يعني الي هيكون خني
نفسي / معرفش معرفش بس الاكيد ان فيه خيانه
انا/ طب هيكون مين يعني علي مستحيل دا ظابط مخابرات طب ميشو برضو مستحيل دا طول عمره في ظهري طب مازن لا طبعاا عمره ما هيخون طب هيكون مين يعني مين
وانا من كتر التعب والارهاق محستش بنفسي غير وانا نايم وصحيت ثاني يوم نديت علي احمد
انا/ احمد
احمد/نعم يا خوي
أنا/عيزك تعاله في المكتب
احمد/ حاضر
وبعد عشر دقائق لقيت احمد جيلي المكتب
احمد/ خير يا خوي
انا/ اقعد
احمد/حاضر
انا/ انت طبعا عايز تعرف مين مازن الخديو واي علاقتي بيه صح كدا
احمد/ اتمني يا خوي
انا/ مازن يبقي...... يا ترا انا هقول لي احمد اه وليه هقوله في الوقت الحالي وايه يهكون رضده فعله وازاي عن طريقه هعرف الخائن كل دا هنعرف في الفصل الجديد الي هيكون جمعه و الاحد من كل اسبوع يعني الجزاء الجاي هيبقا يوم الاحد أنشأ **** اشوفكو في الجزاء الجاااي .....سلااام .
الجزء الثاني
اسف علي التاخير بس و**** عندي مشاكل كتير نيك في الجامعه وداخل علي امتحانات ومفشوخ حرفيا بس حبيت انزلكو جزاء تصبيره كدا يلاا نبدا
بعد ما احمد دخل عليا المكتب وبدات احكيله قولت
انا/ طبعا انت عايز تعرف مين مازن صح كدا
احمد/ ياريت طبعا
انا/ مازن يبقا صاحب ابوك **** يرحمو ومن اقوي الهاكرز في العالم
احمد / بتكلم بجد طب ابوك اتعرف عليه ازاي اوعي تقولي ان ابوك كان في منظمه ايزيس
انا/ وانت اي عرفك بالمنظمه
احمد/ مهو مهو اب ابوك كان حكيلي عنهاا وكدا
انا/ تمام تمام تقدر تمشي دلوقتي
ويادوب وصل الباب وقولتله احمد
بص بس كان وشه عرقان ك انه خايف وقال
احمد/ ن نعم يا خوي
انا/ لا كنت بطمن عليك مش اكتر
وضحكت
وهنا استدعيت كل الي عامل معاهم عهد الدم عشان الي في دماغي لو صح هتبقي بلوه
وحضر الملك الابيض وعائنه ونائله والناصور وجسار والعرافه
انا / لازم اعرف مين الي مجند احمد اخوايا ودلوقتي حالا الناصور
الناصور / تحت امرك مولاي
انا/عليك مهمه الاستكشاف تجيب كل المعلومات من قرينه وطبعا انت عارف ازاي
الناصور/ تحت امرك مولاي
انا/ الملك الابيض
الملك الابيض/ تحت امرك مولاي
انا/ تعرفلي كم المعلومات الي احمد وصلهاا
انا/ جسار
جسار / تحت امرك مولاي
انا/ تعرفلي لو امه واخته معاه ولا لاء
جسار/ تحت امرك يا مولاي
انا/ عائنه
عائنه/ تحت امرك مولاي تعرفي مين الي وراهم واي سبب تجسسهم
عائنه/ تحت امرك مولاي
انا/ نائله والعرافه
نائله/ تحت امرك مولاي
العرافه/ تحت امرك مولاي
انا/ تعملو تلصم علي البيت ميخشهوش اي نوع من انواع الشياطين او الجن او القرين عايز كل الي يدخل هنا يكون بطوله مفهوم
وهنا الكل نفز الي أمرته بيه واختفي بس عشر دقائق وحسيت ان في صداع جامد قوي في دماغي وصوت مشوش بيقول انقذ الارحام انقذ الارحام انقذ الارحام انقذ الارحام وانا من كتر الصداع اغمي عليا بس صحيت علي نفس الكيان الي ظهرالي قبل كدا بس باين عليه الغضب جدا
وقال/ لولاا التحزير ما تحركت ايوهاا الحقير
انا/ وانا كنت اعرف مين ان اخوايا خاين
الكائن/ ومين قلك انه خائن ومين قلك ان دول عيلتك اصلا مهو انت لو بتفهم كنت عرفت بس بسيطه انت مش هتخرج من هنا غير لما تحل ثلاث الغاز وغير كدا هتفضل سجين زليل عندي
انا/ انت مجنون انت مين وبتعمل لي كداااا
الكائن/ انا الخير والشر انا من يتحكم في زمام الامور ان قائد الحروب والسلام انا من امر الانسان بالواط والدياثه انا من غير فكر البشر غير الاسوياء انا داخل كل شخص انا الضميرر انا النفس الاماره البسوء انا من غير من طبيعه البشر
انا/ وعايز مني اي يا عم الضمير
الكائن/ عيزك تصحي لنفسك انا بداخلك ولن تخرج من هنا حتي تحل الغازي
انا/ واي هيا الغازك
الكائن/ من يمتلك المعرفه يمتلك العالم اجمع ولكن كيف لك ان تعرف انهاا حقا المعرفه فا الشخص المثالي(دي المثالي يعني الجيد وليس المثلي في فرق كبير انا مش بسكلته ) من يفرق بين الصواب و الخطاء والغبي من يؤخذ الامور كما هيا
وسبني واختفي وانا هنا انهرت حرفيااا ف انا قاعد في وسط صحراء ومفيش فيهاا غير مكان واحد وهوا كوخ صغير وفضلت علي الحال دا عشر ايام وكل يوم يجي يسؤل عرفت الجواب اقوله لا لحد ما يؤست اني اخرج من هنا دون الجواب وبدات بالفعل اشغل دماغي بس الغريب ان الاجابه طلعت اسهل مما اتخيل ف المعرفه متكونه من اي من معلومات طب والمعلومات متكونه من اي معطيات ونتائج يعني بالاصح انا لو فعلت كذا هتبقي نتجته كذا طب الفرق مبين الصح والخطاء اي ان لو المعطي دا صح اكيد النتائج صح طب لو غلط ف اكيد النتائج غلط يبقا الحل الوحيد اني افلتر المعطيات طب افلترهاا ازي قدامي طريقين يا اما ادور ورا المعلومه و اتؤكد يا اما اختبر المعلومه طب اختبرهاا ازاي اني ادي صاحب المعلومه طعم واستني النتيجه وبناء علي كدا اعرف احدد الصواب من الخطاء ويادوب خلصت تفكير ولقيته ظهر قدامي وقلي برافو قدرت تعدي من اول اختبار قدامك اختبارين كمان بكرا هيظهرلك شخصين ومهمتك تعرف الشخص الاصلي من السراب وبدون ما تلمسهم او يلحظو وبالفعل ثاني يوم ظهرلي شخصين والمشكله انهم طبق الاصل بس انا حبيت اطبق الي اتعلمته يعني افرق مبين الخطاء والصواب طيب السراب عباره عن اي عن هيئه شيطانيه تؤخذ شكل الجسم طيب تمام معني كدا ان السراب مش هيفكر آلانه معتمد علي اخذ الشكل وبس وهنا اتكلمت معاهم الاول حسيت ان نظره عينه فيهاا خوف معني كدا انه مش سراب الان السراب معندوش مشاعر بس استنا مش يمكن دا لعبه من الكائن عشان اغلط يبقا لا انا لازم اتكلم معاهم وبالفعل اتكلمت بس الاول كان بيرد بطلقائيه بدون تفكير بس المشكله ان الثاني كان بيرد نفس الرد هنا شغلت دماغي وسؤلت الثاني معرفش يرد فعرفت أن هوا السراب وبالفعل الكائن ظهر وقلي برافو عليك كدا ثاني اختبار نجحت فيه دلوقتي تقدر تحرر نفسك بس بدون ما حد يساعد وانا هنا طحت زعيق وسراخ لاني كنت تعبت جدا وبعد ثلاث ايام مشي في الصحره افتكرت حاجه مهمه اني اصلا مجتش هنا بجسمي البشري معني كدا ان روحي بس الي هنا انما جسمي موجود في المكتب هوا محتاج صدمه بس عشان يرجع يفوق وبالفعل بدات احاول واوحاول واحاول مفيش فيده بس افتكرت حاجه أن وانا *** كنت لما بقع من حته عليا جسمي كان بيتعمله الصدمه ويفوق ولما سؤلت دكتور قالو أن العقل لما بيحس بخطر بيبعتلك الاشاره دي عشان الجسم يشتغل من ثاني وبالفعل طلعت فوق جبل ونطيت وبالفعل فوقت لقيت نفسي واقع جنب المكتب وكنت مفكر ان كل الي حصلي دا كان حلم مش اكتر بس سمعت صوت في عقلي بيقولي برافو قدرت تنهي الاختبارات دلوقتي طبق المعرفه في حياتك كلهاا عشان تنجح ومتنساش انقذ بني رحمك وبالفعل عشر دقائق ولقيت الناصور داخل عليا
الناصور/ انا عندي اخبار مش كويسه سموك
انا/ اتكلم
الناصور/ الشخص الي كان هنا ملوش قرين اصلا
انا/ ودا معناه اي
الناصور/ انه لسراب لمن الشياطين
ولسه النصور مخلص كلامه ولقيت الملك الابيض ظهر
الملك الابيض/ عندي معلومات مش كويسه مولاي
انا/ اتفضل قول انت كمان
الملك الابيض/ كل شئ عند الشياطين وبدقه عاليه
انا/ يعني اي
الملك الابيض/ يعني في جاسوس من الشياطين هنا
ولسه مخلصش كلامه لقيت جسار داخل عليا وجنوده مكتفين اتنين شكلهم بشع قوي
انا/ مين دول يا جسار
جسار/ دول حضرتك الشخصين الي قولتي اعرف معاه ولا لاء حولو يهربو من القصر بس معرفوش بسبب الطلسم وانا اتاكدت انهم مش بشر وبدات بتعزبهم لحد معرفت انهم من الشياطين بس المشكله أن في حاجه لازم حضرتك تعرفه
انا/ قول
جسار / الافضل تسمعهاا منهم
انا/ خليهم يتكلمو
وطلع من الاثنين صوت مخيف وقال
الصوت/ انت متقدرش تؤذينا عشان علتك معانا وعند اكسوديس ملك الشياطين واحنا من خدامه
انا/ وخطفتو عيلتي امتي
الصوت/ اعرف لوحدك يا هه ملك ملوك الجاان المشكله انك ملك مخلوقات ضعيفه قوي ومتستحقش حتي تعيش
انا/ العرافه
العرافه/ تحت امرك مولاي
انا/ عرفيهم هما بيتكلمو معي مين
العرافه/ امرك
وبدات تقرا من كتب وكل ما تقرا جزاء من اجسام الكائنات دي يدوب وينزل زي الميه واصواتهم تبقا مرعبه حرفيا من كتر الوجع
الصوت/ خليها توقف وهنقول علي كل حاجه
انا/ قول
الصوت / خطفناهم بعد حدثه اخوك بعد ما فاق بيوم وانت سافرت عشان تبدا في خطتك وهما من غير حمايه قدرنا نخطفهم
انا/ وهما فين دلوقتي
الصوت/ في ...............
يا ترا عيلتي فين واي الي هيحصل عشان اعرف ارجعهم وازاي هرجعهم وهل هقدر ارجعهم من غير اذا ولا لاء دا الي عنعرفه في الجزاء الجاااي ولثاني مرا اسف جدا علي التاؤخير بس بجد و**** العظيم مفحوت في الاقامه والامتحنات والتقديم وحورات كتيرر نيكك كدا اشفكو الحزاء الثالث يلااا سلاااام .... قبل مقفل طبعاا انا مبسوط جدا ان فيه كتاب كبار رجعو ثاني زي حماد فتحي واحمد صقر وكتاب طلعت جامده نيك زي لولب و الشوكي واكيد المنافسه هتبقي كبيره قوي في المنتدي بس يا ريت محدش يقارني بيهم عشان انا اقلهم واضعفهم فبلاش القي حد يوقلي كبر الاجزاء زي احمد صقر او القيصر او زود احداث زي لولب يا جماعه دول ناس متمرسه في المجال ف مينفعش تقارني بيهم
####$$##########$######################$$
الجزء الثالث
قبل مبداء اسف علي التاخير و**** دي اول حاجه ثاني حاجه وحشتوني جدا ثالث حاجه اقراو الاثنين الي فوق كويس ويلا بينا نبدا
انا/ قول
الصوت / خطفناهم بعد حدثه اخوك بعد ما فاق بيوم وانت سافرت عشان تبدا في خطتك وهما من غير حمايه قدرنا نخطفهم
انا/ وهما فين دلوقتي
الصوت/ في ...............
بدايه الجزء الثالث
الصوت / في قصر البارون
انا/ واي الي دخل قصر البارون في الموضوع
الصوت / قصر البارون
انا/ واي الي دخل قصر البارون في الموضوع
الصوت/ ههههههه حقاا يا هه ملك ملوك الجان
في الوقت دا سمعت صوت في ودني بيقول قصر البارون هو أحد قصور مصر الأثرية ذات الطراز المعماري الخاص. شيده المليونير البلجيكي البارون ويستخدم الان في طقوس عباده اكسوديس او لوسيفر(الشطان) ويجد به العديد من الكهنه والجوكر وبه الكثير من اتباع لوسيفر .....
انا/ اخرص يا خنزير ولا تحب اخلي العرافه تكمل
الصوت/ لا ارجوك ارجوك لا
في الوقت دا استدعيت مازن
انا/ انا لازم اهاجم قصر البارون عيلتي جوه ولازم أخرجها
مازن/ القصر البارون خطر جدا انت كدا رايح ل اكسوديس في بيته ووصت اتباع من البشر والشياطين
انا/ مقدميش حل ثاني اهلي جوه
مازن/ تمام انا هبعتلك يوري ابني بجيش يبقا معاك
انا/ تمام يا مازن اونا هحضر جيوشي ونهجم بالثلاث جيوش
مازن/ تمام وانا هبلغ يوري انك القائد
واختفي مازن وانا استدعيت جسار
انا/ جسار تحضر اكبر عدد ممكن من الجنود النهارده وتجهزه لحد ما اطلبهم منك
جسار/ امرك مولاي
واختفي وبعد كدا حضرت الناصور
انا/ الناصور تحضر ابكر عدد ممكن من جنود وجنود الممالك المعاديه للشياطين مفهوم
الناصور/ امرك مولاي
واستدعيت الملك الابيض
انا/ الملك الابيض انا محتاج اكبر عدد من الجنود عشان ههجم علي الشياطين النهارده
الملك الابيض/ امرك مولاي
وبالفعل اختفي وانا كلمت ميشو
انا/ اهلا يا ميشو
ميشو/ الي معتش بيسال وسيبني لوحدي اضرب الجنود
انا/ معلش يا حبيب اخوك بقولك اي
ميشو/ اؤمر يا خوي
انا/ تحضرلي اكبر عدد من الجنود في اسرع وقت مفهوم
ميشو/ اعتبره حصل
وبالفعل الساعه ٤.٥ الفجر كنت مدي التمام للكل ومجهز الجنود سواء من البشر او الجن وهاجم علي قصر البارون بس المفجئه ان لقيت اكسوديس محضر جنوده وجزاء كبير من جنودي ريحله الي هوا احاا يعني وجسار سبني وانضم لجنود اكسوديس
انا/ انت مجنون يا جسار انت عامل معايا عهد الدم
وفجئه لقيت جسار اتحول لبنت جمده نيك وقالت
البنت/ انت كنت عامل معي اخويا الملك جسار عهد الدم قبل مقتله مش انا بس لما عرفت انك هتحارب اكسوديس فكرت اقف معاك ولا معاه بس الصراحع لقيت كدا كدا هوا اقوي فقولت ابقي معاااه
انا/ ههههه كنت متوقع
ولسه مخلصتش الكلمه ولقيت الصدمه علي وجوه كل الي موجودين وشافو الي مكنوش عمره يشفوه او يتخيلو اني وصلتله اصلاا شافو............لو عيزين تعرفو شافو اي استنوني في الجزاء الجااي
خلاص ياعم بهزر مش هقول كدا هكمل واجب اهو عشان الناس الي بتشتكي من صغر الاجزاء
شافو ملك الواد داخل بجيش جرار وهنا جيوش اكسوديس اترعبو حرفياا وبدات الحرب وقدرنا نسيطر علي كل حاجه بس المشكله ان اكسوديس وعيلته هربو في اخر الحرب الانه مكنش هيقدر يقف قدام ملك الوادي لوحده مبالك بقا بملك الوادي ويوري ابن مازن الخديوي فكان حرفيا هيتفشخو وبالفعل اقدرت اخد البنت الي خنتني اسيره وبنته لاقيس اكسوديس وهوا قدر يهرب بباقي العيله بس الغريب اني مكنتش لقي اهلي ووجهت الكلام لي لاقيس بنت اكسوديس
انا/ انطقي عيلتي فين
لاقيس/ ههه يجب عليك ان تجدهم بمفردك يا ملك ملوك الجان
انا/ عراااافه
العرافه/ امرك مولاي ملك ملوك الجان
انا/ نطقيهاا ههه
وبالفعل العرافه بدات تقرا كلام من كتبهاا وتقلي في صفح لحد ما لقيت اجزاء من جسم لاقيس بتنقطع لحد ما تموت وترجع ثاني ودا كان في منتهاا العزاب تخيل تتقطع لحد الموت وبعد كدا ترجع ثاني هنا لقيت لاقيس قالت
لاقيس/ ارجوووك ارحمني وانا هبقي خدمتك
انا/ وقفي يا عرافه وتعالي عيزك
العرافه/ تحت امرك مولاي
والبفعل العرافه وقفت وجت علي جنب
انا/ الشياطين بينطبق عليهم عهد الدم
العرافه/لا مولاي عهد الدم بينطبق علي شعوب صينه العهد انما الشياطين شعب متمرد
انا/ طب والحل انا عايز لاقيس خدمتي
العرافه/ يبقا لازم تؤخذ جزاء من باطن رحمهاا لو اتمردد مش هيبقا في اصعب من المكان دا في الالم والتعزيب
انا/ طب وهنجيب الجزاء دا ازاي
لقيت ملك الوادي داخل عليا قوال
ملك الوادي/ في مشكله معاك يا رايق ولا اي
انا/ محتاج اجيب جزء من رحم لاقيس ومش عارف ازاي
ملك الوادي / بسيطه وفجئه عينه قلبت احمر وتهجت
وفي ثاني كان جنب لاقيس وهيا بتموت من الالم وهوا بيجيب جزاء من الرحم في دوفره وبالفعل قدر يجيبه
ملك الوادي/ خدي يا رايق اي خدمه
انا/ تشكر يا رايق
وبالفعل حطيت الجزاء في الخاتم معي جزاء من دمهاا وامرتهاا تقول مكان اهلي فين
لاقيس/ معرفش
بعد ما قالت كدا لقيت الخاتم توهج وبقاا لونه كله احمر وهيا وقعه علي الارض وبتسرخ من الالم وبتبوس رجلي اوقف بس المشكله اني مش عارف اوقف ازاي لان دي اول مرا اعمل كدا ومكنتش اعرف ان من خصائص الخاتم انه يعزب كمان وفي الثانيه دي سمعت صوت في دماغي بيقول اؤمر الخاتم ان يقف اؤمر الخاتم ان يقف وبالفعل امرته ان يقف وفي ثانيه وقف ولونه رجع طبيعي من ثاني وهناا لاقيس قالت
لاقيس / انت عملت العهد وانا من دلوقتي تحت امر مولاي
وبالفعل نزلتني لقيت اهلي مربوطين في مكان تحت وحلتهم وحشه جدا اول ما فتحت الباب لقيت احمد بيهجم عليا بس الغريب اني كنت شايف العصايه سلو موشن وهيا نزله علياا فقدرت امسكهاا واول ما شفني رمي العصايه واترمي في حضني وقال
احمد/ فكرتك نستناا يا خوي فكرتك نستني فقولت اتصرف انا حتي لو هموت
انا/ اسف يا حبيب اخوك بس هما كانو عملين الخطه صح قوي
وهنا قامت ياسمين وام احمد من نومهم واول ما شفوني اترمو في حضني ويعيطو وبالفعل قدرت اهديهم واخدهم معايا البيت وسبتهم يرتاحو ونزلت المكتب واول ما وصلت لقيت مازن قدامي
مازن/ كنت عارف بالخيانه وكنت مجهز جيش عشان اعرف اسيطر علي للوضع انما الي مكنتش عرفه انتي ازاي وصلت لملك الوادي
انا/ اقولك يا سيدي ( واقولكم انتو كمان ) فلاش باك
بعد ما امرت الملك الابيض يجمع جيش شويه ولقيته راجع وقال ان جساار مات ودي اخته ومتنكره فيه وانهاا اتفقت معي الشياطين وان كدا مقدمناش غير طريقه واحده
الملك الابيض/ معتش قدمنا غير طريقه واحده
انا/ وهيا اي اننا لجاء لاعظم ما انجبته البشريه صاحب القوه المفرطه صاحب الاساطير العائد من الموت قاهر الاعداء حامي العهد ملك الوادي
انا/ اوف دي شرخت منك خالص وانا اي الي يخلي ملك الوادي بعظمته يسعدني
الملك الابيض/ الأن اكسوديس دوميه في ايد ادهم جندي من جنود الظلام بمعني اصح ف هوا ميقدرش يعمل حاجه غير باذن من ادهم نفسه
انا/ طب واي علاقه دا بملك الوادي
الملك الابيض/ لا ليه علاقه قويه كمان
انا/ واي هياا
الملك الابيض/ ان ملك الوادي العدو الرئيسي للظلام ومعني انه يضربلهم رائيس عين السراج في مصر والجندي الخفي ف دا هتبقي ضربه توجهم وخاصه انه عايز ينتقم منهم بعد موضوع نجلاء
انا/ تمام يلا بينا نروحله
وبالفعل ركبت عربيتي ورحت لبيت علي الطحاوي ملك الوادي ووصلت عنده بس الغريب ان وانا علي الباب لقيته صوت في دماغي بيقول
الصوت/ مرحب بيك يا ملك ملوك الجان كنت انتظر زيارت
انا/ طب مين في دماغي طيب
الصوت/ ههه انا القوه المفرطه انا الخير المنتصر دائما علي الشر انا قوه النور التي تمحي كل ظلاام انا ملك الوادي .. تقدر تدخل ب امان يا ملك ملوك الجان..
وبالفعل دخلت وعرضت عليه وهوا وافق .... عوده من الفلاش باك
ولسه بتكلم معاا ماذن لقيت عمار بيزعق وفي هجوم علي البيت وضرب ناار كتير ...... وهنا نهايه الجزاء الثالث اشوفكو الجزاء الجاي... وان عارف اني بنزل كل فتره بس و**** غظب عني .. اشفكو علي خير الجزاء الجاي .. واه انا استاذنت من لي لوب ( الزئب ) قبل منزل حاجه انا اكيد مش هتعدي عليه وانزل حاجه من غير اذنه طبعاا ... وشرف ليا ذكر اسم (الذئب في قصتي طبعا))
الجزء الرابع
وحشتني يا جدع عاملين اي يا ريقين اتمناا تكونو بخير واسف على التاخير و**** بس و*** مسحول سحله ميعلم بيهاا الي ربناا ومعلش هتستحملوني كمان كام يوم بس ويلاا بينا نبداء وقفنا الجزاء الي فات عند
ولسه بتكلم معاا ماذن لقيت عمار بيزعق وفي هجوم علي البيت وضرب ناار كتير ..
.............
ضرب نار في كل مكان ورجاله كتير بتقع في المكان وخلاص كلناا هنموت لحد ما لقيت مازن سقف ب ايده وكل الي كانو موجودين في المكان بقو في اعداد الموتي ومسبش منهم غير القائد الي رجلتي راحت جبته ونزلو فيه ضرب لحد ما اتكلم وقال الشخص
الشخص / انا هتكلم بس توعدوني انكو تحموني من الشخص الي بعتني
انا/ اتكلم وهحميك ولو من مين
الشخص / انا اسمي محمود قاتل محترف من السودان وجيت هناا ب اوامر من الموساد الاسرائيلي عشان اصفي كل الموجودين هناا
انا/ ومين الي مسؤول عنك في الموساد ومين الي سهلك الدخول وجبت السلاح دا كله منين
محمود / الضابط الي مسؤول عني اسمه دنيال وهوا جاي مصر كمان كام يوم اما انا دخلت ازاي ف انا الموساد بعتلي جوازات سفر فرنسيه ودخلنا بيهاا البلد اما السلاح فدا واخده من واحد اسمه راضي وهوا كان المسؤول عن كل المعلومات عنكو وبالفعل جبلي كل حاجه كنت محتجلها عشان انفز الهجوم دا وهوا حاليا منتظر في سياره علي بعد 10 كيلو عشان يؤمن خروجنا من هنا
انا/ عمااار
عماار/ امرك يا فارس باشا
انا/ تاخد الكلب دا ترميه في البدروم وتطلع تجيب العرص الي هوا هيقولك عليه
عمار/ حصل يا باشا
بس الغريب ان لقيت ايه ( القاتله الي كانت وخده امر بقتلي من الدرك ويب ) ماسكه سلاح وكانت بتضرب معي رجلتي وبتحاول بكل قوتهاا انهاا تصد الهجوم لدرجه انهاا واخده طلقه في كتفهاا وطلقه في رجليهاا اول ما شوفت كدا جريت عليهاا وشلتهاا واخدتهاا في عربيه وطلعت بيهاا علي المستشفي بتعتي وبالفعل خرجو الرصاصتين والحمد *** كانو بعيد عن مناطق الخطورة بس اغمي عليهاا عشان نزفت كتير وبالفعل بعد ما اخدت الدم والمحاليل فاقت لقتني قدمهاا راحت نطه في حضني ومعيطه
انا/ انتي بتعملي كدا ليه انا عزبتك كتير كنت هقتلك
ايه/ عارفه بس الفتره الي عشت معاكو فيهاا حسيت انكو عيلتي بجد وكان لازم احميكو حتي لو بحياتي انا طول عمري حاجه رخيصه ملهاش لزمه حتي الي كنت بسمع منه كلمه حلوه كان بيسمعهالي عشاان ينكني وبس( ودي حقيقه علي فكره مفيش حد بيحب بيطلب صور عريانه و نودز من حبيبته دا كدب باسم الحب الحب اجمل وانقي من القازورات دي وانا بقول كدا عشان البنات الي لسه طالعه ومن كلمتين تعمل كل الي هوا عوزه واه عارف ان اهلك مش فهمينك وانهم لسه شيفينك عيله بس دا طبيعي جدا ولازم نتاقلم علي كدا نؤقلم ان مهما كبرنا هتفضل اهلينا بتخاف علينا كؤننا لسه عيال صغيره وعارف انه بيسمعك وبتبقي فرحانه معاه بس صدقيني لو طال منك الي هوا عايزه هتلقي معملتيه اتغيرت الان محدش بيحب الانسان الرخيص ) انماا وانا معاكو حسيت اني بنادمه بجد ناس حبيني بجد خيفين عليا بجد وسمحني انا هفضل احميكو بعمري حتي لو انت مش عايز
انا/ بس تقومي بالسلامه وليناا كلام ثاني يا قلبي
ايه/ بتقول اي قولهاا ثاني كدا ونبي
انا/ في اي يابنت المجانين قولت اي انا تقومي بالسلامه
ايه/ لا مش دي الي بعدهاا
انا/ اه لينا كلام ثاني
ايه/ بطل غلاسه يا غلس وقول الكلمه الي قولتهاا في الاخر
انا/ ماشي يا قليي
وسبتهاا وطلعت كلمت عمار وامرت عمار
انا/ عمار تجيب رجاله تحرص الدور الثالث الس فيه ايه وتجيب الرجاله العايشه تتعالج هنااا
عمار/ حصل يا باشا والكلب راضي في البدروم تحت
انا/ تمام بقولك اي هوا مفيش رجاله اقوي من كدا في الجحيم
عمار/ يا باشا دول ولا حاجه جنب الرجاله الي في الجحيم احنا عندنا كتايب بتطلع تموت بس قبل متموت بتموت بلد كمله
انا/ تمان تجيب منهم ثلاث كتايب بكرا واجيب كتبتين مستواهم كويس
عمار/ اعتبره حصل يا باشا
انا/ واه كنت هنساا تجيب كتيبه تدخل سريع عشان هحتجهم قريب
عمار/ تمام يا باشا كله عيبقا هناا النهارده
وقفلت معي عمار وركبت عربيتي وطلعت علي الفيلاا ونزلت لتحت وشوفت اخر واحد ممكن اشوفه راضي طلع ابو خطيبه احمد( صحبي الي خني في السلسله الاوله ) اهلاان طايل باشا لا بقا طايل مين راضي بيه
طايل/ فاارس انت اي جابك هنا
انا/ انا البوص الي تعبكو يا خولات
طايل/ احاا انت ملك ملوك الجان الي تاعب معظم مخابرات العالم وراسك محطوط عليهاا ١٠٠ مليار دولار ههه و**** يا جدع لو كنت اعرف كدا كنت جبتهاا في علبه هدايه
انا/ هنشوف دلوقتي .. تحب تتكلم بالزوق ولا اخلي رجلتي ينطقوك
طايل/ احاا يا زمن حتت العيل الي كان بيلعب معي بنتي بقا بيهدد
انا/ تصدق فكره اي رايك اجبهاا العب معاها قدامك
طايل/ و*** ادبحك انحرك قدام العالم كله
انا/ عماااار
عمار/ امرك يا باشا
انا/ نطق البغل وتعرف كل حاجه عن الخروف الي جاي مصر قريب
عمار/ امرك
وبعد كدا نزلت روحت للشركات عشان اطمن علي الشغل وكان الشغل تمام وكله ماشي زي الساعه لحد ما وصلني خبر مصدم وهوا ارتفاع مبالغ في شراء اسهم شركتناا وبسرعه سحب جميع اسهم الشركه من البرصه ودا لسسب هتعرفوه بعدين وبعد كدا طلعت اطمن علي ايه واول ما وصلت لقتهاا نطتت في حضني زي الطفله الي شافت ابوهاا وبتعيط
انا/ اي بس بتعيطي ليه حد زعلك في حاجه
ايه/ انخ انخ ان انت الي زعلتني
انا/وانا اقدر برضو يا قمري
ايه / مجتش تشوفني طول اليوم ليه
انا/ عارف اني غلطان في حقك بس و**** ورايا هم ما يتلم وشكل الصهينه اتحركو وبيردو علي اخر ضربه ضربتهلهم
وهنا ايه. وشهاا اتحول ك انهاا افتكرت حاجه وقالت
ايه/ اسفه بس انا كان فيه حاجه مقولتهاش ليك لما كنت بتعزبني
انا/ ايه هيا بقاا
وراحت غرزه حقنه في رقبتي وقالت
ايه/ اني منهم
وهنا بدات اغيب عن الوعي ولقيت رجاله داخله من الشباك وشلوني واخر حاجه افتكرتهاا اني ركبت طياره هيلي كوبتر وبعد كدا غبت عن الوعي ( ودي نصيحه متامنش لي اي حد بسهوله ومش كل واحد يطبتلك علي طيزك تحبه الان الكل مش ادم ولا الكل حواء كل واحد بيطبتت عليك عشان مصلحته الشخصية مش اكتر انت مجرد اداه لا اكثر ولا اقل) وفقت بعد وقت **** واعلم قديه بس اول ما فوقت شوفت ايه قدامي وهنا قلبي كان بيتنحر بسكينه تلمه اسمهاا الحب وتقولي ليه وحبتهاا امتي اقولك حبتهاا لما كانت عيزه تموت عشاني او دا الي كنت فكره وهنا تقطع تفكري وتقول
ايه/ كنت مفكره انك اذكي من كدا مهو مش معقول توقع مساعده اقوي جهاز مخابرات في العالم وتبقا بالسزاجه دي
انا/ اقوي جهاز مخابرات ههههههه لا بجد ضحكتيني يابنتي ميبقاش زبي في طيزك وتقولي انك انتي الي بتنيكي لا يا حلوه احنا فشخنكو اي نعم مبنزرعش كتير بس الي بنزرعه بيعمل الدور صح قوي ومفيش مغفل منكو بيكشفه واه بصي في سعتك كدا وقوليلي الساعه كام كدا
ايه/ ليه يعني وراك معااد
انا/ حاجه زي كدا
ايه / هههه طب الساعه ٢ الي خمسه يا سيدي
انا/ بجد كان نفسي اقعد معاكي اطول من كدا بس يخساره مقدمناش غير خمس دقائق
وهنا لقيت قوات من التدخل السريع دخله عليا
انا/ البهايم وصلو بدري خمس دقائق كنت عايز العب معاها شويه بس علي العموم سهله خدو الجسه وخدو الجسس الي برا وعيزهم في مصر في اسرع وقت طبعا انت دلوقتي مش فاهم تعال افهمك يا زوز عشان انت حبيبي بس فلاش باك
بعد ما سحبت كل الاسهم من البرصه بدات احقق في الموضوع ولقيت حاجه غريبه ان الموساد بيعمل كل دا عشان العميله بتعته وهنا جالي صدمه طب ازاي وانا مسلمهاا للمخابرات المصرية والمخابرات اعلنت عن القبض عليهاا وهنا كلمت علي
انا/ اهلاا بالي نسيني
علي/ انا برضو الي نسيك يا واطي
انا/ المهم يا علوه عايز اقعد معي الصيد الاخير باي ثمن
علي/ بس كدا عشر دقائق وتكون في المكتب عندي هتلقيهاا
وبالفعل روحت ولقتهاا وبعد ضغط ابن حرام اعترفت ان المثلث كان ناقص ضلع وايه كانت قصده اني اشوفهاا وهيا بتحط الحقنه وان الحقنه مكنتش سم ولا حاجه بس دس خطه من الموساد عشان تدخل جوا بيتي وان كدا مقدمهاش غير خطوه واحده وانهاا تاخدني علي إسرائيل واكيد الخطوه قريب قوي والي عرفته ان رائيس الوزراء الي هيشرف بنفسه علي التحقق معايا وعشان كدا روحتلهاا عشان تنفز باقي خطتهاا واجيب الصيد الثمين دا مصر والباقي انتو عرفينه
عوده من الفلاش
بعد ما رجعت مصر لقيت مازن داخل عليا ووشه كله غضب
مازن/ الشياطين اتحركو وخطفو......
لو حبين تعرفو تخطفو مين وهنعمل اي عشان يرجع استنوني في الجزاء الجااااي واسف لثاني مرا علي التاخير بس استحملوني الكام يوم الي فضلين وهيبقاا كل شي بخير ويلاا سلااام واشوف وشكو علي خير في فصل جديد من اطوار التغير لنضج التفكير وتحديد الهويه......
الجزء الخامس
ياهلااا بالي وحشني فشخ و**** واسف جدا جدا علي التؤخير بس انت عارف يا زوز غظب عني بجد يلا بقا عشان انا متحمس للجزاء الجديد ونرجع نعمل عظمه زي زمان ....
............
بعد ما رجعت مصر لقيت مازن داخل عليا ووشه كله غضب
مازن/ الشياطين اتحركو وخطفو.
.....
مازن/ الشياطين اتحركو وخطفو اهم عضو لينا في كل جهاز مخابرات في العالم ودا مش كويس خالص معني كدا ان جماعه اوزوريس في خطر كبير الان احنا كدا فقدنا كل عين لينا هناك ولازم نتحرك دلوقتي
انا/ حاضر متقلقش كل شئ معمول حسابه
وهنا استدعيت الناصور
انا/ عيزك تعرفلي مكان اكسوديس الجديد في اقرب وقت وتعرف رجلتنا فين
الناصور / خمس دقائق وكل المعلومات تبقي عندك يا ملك
خرج الناصور واتكلمت معي مازن
انا/ كدا في حاجه غلط ازاي الشياطين عرفو مكان الناس دي معني كدا ان فيه جوانا خاين
مازن/ عندك حق ويويله لو طلع الي في دماغي صح هوريه النجوم قي عز الظهر
وهنا حضر الناصور وقال
الناصور /مولاي الشياطين في معبد القدس في الكيان المزعوم
انا/ كدا الحوار احلو قوي يعني الكيان المزعوم بيلعب معانا طيب كويس قوي حضرلي جيشك يا ناصور وانصرف
وبعد انصراف الناصور قولت لمازن
انا/ انت لازم تبقا معانا مينفعش نخش هناك من غيرك
مازان/ اكيد هبقا معاكو وكلم كمان ملك الوادي اكيد هيبقا مكسب لينا
ولسه مكملش الكلمه لقي ملك الوادي في وشه
ملك الوادي/ اكيد يا خوي انا معاكو ومش هسبكو
وبعد الاتفاق علي الخطه فكرت ولقيت أن الصهينه ديما جبنا اشمعنا النهارده بقو يعادو الناس علني طول عمرهم بيضربو من تحت لتحت وهنا كلمت علي
انا/ يا مراحب بالي وحشني
علي/ دا انا هحيكك اربع شهور متكلمنيش يا واطي ولا حتي تنزل جزاء
انا/ معلش و**** يا خوي اسف المهم الصيد الاخير خلصت معاه ولا
علي/ اه خلصنا معاه
انا/ طب أنا عايز اقعد معاه دلوقتي عشان في حاجه في دماغي لو طلعت صح هنروح في دهيا كلنا
علي/ هبعتلك عنوان وخمس دقائق وهتيجي تلاقي الكل هنا
وبالفعل بعد ربع ساعه كنت عند علي وبعد السلامات والحورات دي جبلي رايس الوزراء وهنا اتاكد أن الحوار فيه خدعه كبيره مش دا الي انا جبته
وهنا قولت ل علي يسطاا مش دا الي انا جبته
لقيته رفع في وشي السلاح مرا وحده وقال
علي/ معلش يا خوي بس ١٠٠مليار دولار مش شويه برضو علي راسك انا كنت هرجعلهم رايس الوزراء بس دلوقي انتي الي جيت برجلك
انا/ تصدق طلعت غبي يابني انا عمري ما هكون بالسزاجه دي
ومره واحده غاز مسيل انتشر في المكان كله والكل وقع مغمي عليه الا انا طبعا وهنا دخل مازن الخديوي
وقال طلع عندك حق في كل حاجه ودلوقي لازم ندي الصهاينة درس مينسهوش أبدا
طبعا عايز تفهم يا زوز طيب تعال فلاش باك
بعد ما فكرت في كدا قولت هوا اذاي لحد دلوقي إسرائيل مؤعلنتش عن اخطتاف رايس الوزراء طب ازاي مصر حتي مقلتش انه عندها لا كدا فيه حاجه مش مظبوطه وبدأت اجمع الخيوط وهنا اكتشفت أن مفيش غير علي الي فضل مكانه متخطفش طب احاا يعني هما عرفه الكل الي علي مهو معنا كدا انهم حولو يجندوهم ولما رفضو خطفوهم طب مهو معني كدا ان علي قبل وبقا معاهم وهنا الخيوط كلها اتجمعت وكلمت مازن ورسيته علي الحوار وان هيبقا فيه فخ منصوب لينا هناك ولازم نوقع الجاسوس الاول .... عوده من الفلاش
وبعد ما مسكت علي قر بكل حاجه وهنا جيت لرئيس الوزراء وعرفت ان عملئنا كلهم ماتو والي في معبد القدس ودا كان كمين والمشرف عليه هوا. رايس الموساد بنفسه وبصراحه يا زوز الصيد ثمين للغايه ولازم من المخاطره وهنا حضرنا الجيش وجهزنا كل حاجه وصربنا ليهم معاد غير المعاد الي هنروح فيه والمفاجأة انه في النفس المعاد بدأت الكتائب الفلسطينيه الضرب وهنا كانت المفجئه للصهينه فكانو مشتتين عشان كدا قدرنا نخش ونجيب الكلب ونطلع باقل الخسائر لا وكمان جبنا اكسوديس بس يا ترا الحياه سهله كدا وكل الي بنخطط ليه بيمشي اكيد لا وهنا ظهر الادهم واعوانه ودي كانت مفاجأة للكل بس معي ظهور الادهم حسينا بكيان غريب وهنا ملك الوادي ضحك وقال
ملك الوادي/ مش بس انت الي دماغك المظات وبتفكر يا ملك ملوك الجان ....... وحصل ... طب لو حبين تعرفو حصل اي ومين الكيان الغريب الي ظهر وازاي ملك الوادي ظبط كل حاجه صح استنوني في جزاء جديد .... سلام يا جدع
وحشتوووووني فشخ يا جدعان معلش و**** عارف انهاا مش حلوه اني افتح ثلاث قصص ومكملهومش بس و**** غظب عني كنت فاقد الشغف وتعبان وقرفان ومكنش فس حاجه تشجع في المنتدي بس المهم عايز تشجيع عشان باذن **** هحاول اخلص القصه دي في اجازه راس السنه ومن غير رغي كتير يلا نبدا
وهنا ظهر الادهم واعوانه ودي كانت مفاجأة للكل بس معي ظهور الادهم حسينا بكيان غريب وهنا ملك الوادي ضحك وقال
ملك الوادي/ مش بس انت الي دماغك المظات وبتفكر يا ملك ملوك الجان .
الجزاء السادس
وهناا ظهر علي اليتيم ودا كان مفاجئه للكل وخاصه الادهم واعوانه وهناا نقدر نقول ان الكفه بقت معدوله او بمعني اصح مالت لصالحناا سيكه وهناا اتكلم علي وقال
علي/ يا هلاا مكنتش اعرف ان الصيد ثمين للدرجه دي يا ملك الوادي بس بجد حاجه حلوه
ملك الوادي/ اي خدمه ياعم حاجه فاخر زي ما قولتلك اهو
ومرا واحده لقيت علي هجم علي جيس الادهم وخطفه من وسطهم ورجع بيه عند جيوشناا ودا زرع الرعب و الفتنه في جيش اكسوديس واعوان الادهم ومرا واحده لقيت ماذن طلع سيف وطير بيه رقيه الادهم وتم يضحك راح علي باصص ل مازن وقاله
علي/ لي كدا بس يا اخي كنت سبته نتسلي بيه شويه طول و**** هتوحشني يا ادهم وضحك
هناا انا فوقت من الصدمه الي كنت فيهم وبصراحه مكنتش لوحدي فيهاا يا زوز دا كل الي كانو موجودين كانو مصدومين من الي بيحصل وخاصه اكسوديس وهناا انا نطقت وقولت
انا/ طب اي هنفضل هناا طول اليوم وبصيت للناصور وقولتله
انا/ متهجم ياعم يلاا وتخلصناا رد الناصور
الناصور/ امرك يا ملك ملوك الجان
وهناا الناصور هجم برجلته وقضي علي جيش اكسوديس واعوان الادهم وكل شئ بكل زي الفول ورجعنا ثاني مصر ومعانا رايس الموساد الاسرائيلي واكسوديس وهناا ماذن قطع ايد ورجل اكسوديس وسابه( ودي كانت اكبر غلطه وهنعرف لي في الاحداث) وبعد ما قضيناا علي الشياطين بدات ارجع اشوف شغلي من ثاني بس المرا دي كان غير كانت الهدف روسياا ثاني اكبر اقتصاد وثاني اكبر دوله من حيث المساحه وثاني اكبر جيش واكبر ترسانه نواويه في العالم حاجه لو بقت تحت ايدناا يبقاا كسم العظمه بس الصعب ان بوتن مش سهل وعمره ما هيوافق بكدا وهناا كان الحل اننا نضعفه طب ازاي اكيد عن طريق المافيا الروسيه ودي كانت السكه الوحيده اننا نسيطر علي روسياا ومن هناا بدات الدعم المادي الجبار ل المافيا وبدا يبقاا ليناا صوت واحده واحده في الدوله لحد ما قدرناا نعمل لوبي ودا كان مكون من وزراء ومستشارين وصحافين واعلامين روس مرموقين في الدوله وبداناا نوقع مبين روسياا والغرب مهو عمرك ما هتعرف تسيطر علي الشعب غير قي الحرب واحده واحده قدرناا نوقع روسياا في حرب اوكرانياا ومن هناا كانت فرصتناا بدانا نسحب الدعم من المافيا ووقفناا ضخ دولارات في البلد لحد ما قدرناا نشل الاقتصاد وهناا بوتن طلب يقابلني عشان نلاقي حل وطبعاا كان مستحيل اني اقبله في روسيا ف قابلته في جنوب افريقيا دوله تحت ايديناا واقدر اسيطر عليه لو فكر يعمل حاجه وهناا جمعت جيوش الجن كلهااا وبدأت اجهز نفسي لحد ما لقيت الملك الابيض داخل بسرعه علياا وبيقولي
الملك الابيض/ احزر يا ملك احزررررررر
وهناا نهاي الجزاء السادس و عارف ان الجزاء ممكن يكون قصير ومفهوش جنس بس الجزاء الجاي هبقاا اطعمه بالجنس وهكبره عن كدا واسف مرا ثانيه علي التأخير يا جدع ولو حابب تعرف ليه الملك الابيض قال كدا واي الي هيحصل في مقابله بوتن استناني في الجزاء الجاي يلااا سلمووووزه اشوفك الجزاء الجاي سلاام
هلاا باللي وحشني فشخ عامل اي يازوز اتمني تكون بخير المهم يلاا بيناا نبداء من غيري رغي
الملك الابيض/ احزر يا ملك احزررررررر.
الجزاء السابع...
انا/ في اي انطق
الملك الابيض/ في اخبار مش ظريفه خالص
انا/ اي هياا الاخبار اشجيني
الملك الابيض/ بوتن مش هيقبلك النهارده بس باعتلك ملك او لوكا
انا/ ومين بقاا ملك الي عاملناا عليهاا حوار دي
الملك الابيض/ ملك دي من اخطر دراعات بوتن في الشرق الاوسط ومش هينفع خالص تقابلهاا قبل ما تعرف عنهاا كل حاجه وتشفلهاا دخله عشان دي لو كسبتهاا يبقاا اخدت بوتن علي حجرك
انا/ اممم تمام اجمعلي كل المعلومات عن ملك دي ولما نشوف اخرتهاا معاها
وهنا كلمت اليتيم عشان اكيد عنده معلومات عن لوكا دي
انا/ حبيبي الي وحشني
اليتيم/ عشان كدا بتسال يا عرص
انا/ طب و**** واحشني ياعم
اليتيم/ و**** وانت اكتر يا حبيب اخوك
انا/ بقولك اي عايزك في خدمه
اليتيم/ تحت امرك
انا/ تعرف اي عن ملك او لوكا
اليتيم / احاا وانت وصلت لملك إذي انت عارف دا معناه اي معني كدا ان بوتن حطك في دماغه ولتبقاا معاه لتبقي عليه ولوكاا دا الفراز ست بنت متناكه شخصيتهاا قويه فشخ ومحدش عارفلها ملكه أو سكه وكل الي نعرفه انهاا هتتعبك بس علي ما اعتقد انك لو قدرت تنكهاا او علي الاقل تحببها فيك هتبقاا انت اول واحد يعمل دا وطبعاا انت استاذ دخلات
انا/ طب بقولك اي ممعكش صوره ليهاا
اليتيم/ اصبر هبعتهالك
انا/ تسلملي يا حبيب اخوك
وقفلت معي اليتيم واستدعيت الناصور
انا/ عايزك تعرفلي لوكاا دي فين دلوقتي
الناصور/ امرك ياملك
وانصرف الناصور وهنا ظهر الملك إلابيض
الملك الابيض/جبتلك كل حاجه عن لوكا يا مولاي
انا/ قول الي عندك
وبالفعل الملك الابيض قال كل الكلام الي قاله اليتيم بس زياده حاجه صغيره انهاا بتحب العنف وعشان شخصيتهاا قويه وكل الي حوليهاا بيعملوهاا بخوف مش قادره تحب حد فيهم او تسلمه جسمهاا
ومنهاا اتبرطت كل الخيوط في دماغي وعرفت هعمل اي معي لوكا وانا بفكر كان حضر الناصور
الناصور/ يسمحلي مولاي. اني اتكلم
انا/ اتكلم
الناصور/ الشخص المراد موجود في شرم الشيخ
وهناا قررت اني اروح شرم وبالفعل جهزت نفسي ونزلت شرم الشيخ وقصدت اني ادخل نفس الفندق واخد اوضه قريبه من اوضتهاا وثاني يوم وأنا خارج من الاوضه وماشي في الطرقه عملت نفسي بتكلم في الفون وخبط في كتفها ومن غير ما اديهاا اي اهتمام قولتلهاا اسف ومشيت وهناا فهمت لي الكل هايج عليهاا بصراحه بطه بنت متناكه حاجه تتاكل اكل طولهاا حوالي 155 سنتي وجسمهاا كرفي بس الكرفي الي علي حق وشعرهاا كيرلي ومزود جمالها جمال وعيونهاا عسلي حاجه من الاخر توقف الزب وبعد ما سبتهاا نزلت عشان افطر وهنا لقتهاا بتخبط علي كتفي وانا قاعد بفطر وبتقول
لوكا/ علي فكره دي قله ذوق انك تخبطني وتوقع حجتي ومتهتمش حتي انك تقف وتعتزر
وانا هناا نزلت النضاره وبصبت في عنيهاا وقولتهاا
انا/ اممم والمفروض بقاا كنت نزلت شيلت الحاجه معاكي وعيني تيجي في عينك ونحب بعض من اول نظره صح هههه اي شغل المراهقين دا
وخبط ايد علي ايد وسايبهاا وماشي راحت واقفه قدامي وقالت انا مش بكلمك ازاي تسيبني وتمشي انت مش عارف انا مين واقدر اعمل فيك اي
انا روحت زاققها براحه كدا وقولتلهاا
انا/ العبي بعيد يا شاطره
ومشيت وهناا هياا دمها انحرق وكلمت حد يجبلي رجاله عشان ازاي واحد زي يهين ملك هانم الي رؤساء دول بيعملولها الف حساب وحساب وهنا الناصور بلغني بالي هيحصل وبالفعل وانا راجع من بار الفندق بليل طلع علياا اربع بوابات مش بنؤدمين وهياا طلعت من وسطهم عامله زي العضله الي واقعه منهم ( اسف يا لوكا بهزر انتي عارفه انك حبيبتي ) وقالت
لوكا/ انا بقاا هعرفك الشاطره دي هتعمل فيك اي
انا/ فكرك شويه الهواء دول هيعرفو يعملو حاجه
وهناا روحت رازع الي قدامي بي الرجل موقعه علي ضهره وضارب الثاني ثلاث بونيات والتالث رزعت دماغه في الحيط والرابع رزعته روسيه في الثانيه كان فرفر وهناا بتكلم وانا بنهج
انا/ ب بعد كداا ابقي اختاري رجلتك كويس اهخ اهخ
وسبتهاا ومشيت وهناا بالفعل دخلت دماغهاا وبعد الموقف دا ب اربع ايام لقتهاا بتعوم وهناا كانت فرصتي وكلمت الناصور عن طريق التخاطر وبلغته انه يسحب ملك لتحت وبالفعل دا الي حصل وهناا انا نزلت جري وطلعتهاا من الماء وتميت اعملهاا في تنفس صناعي لحد ما فاقت وهناا فاقت وانا شفايفي علي شفايفهاا بس اول ما لحظت انهاا فتحت روحت واخدهااا في بوسه بنت حرام وسبتهاا وقومت وانا بقوم وطيت علي ودنهاا وقولتلهاا
انا/ علي فكره شفايفك طعمهم حلو قوي
ورحت ضاحك وطالع واضتي وبعدهاا بربع ساعه لقيتهاا بتخبط علي الاوضه واول ما فتحت لقتهاا بتقول
لوكا/ علي فكره انت حيوان وزباله ازاي تبوسني
وهناا انا سحبتهاا من قدام الباب وقفله وزنقتهاا ورا الباب وقولتلهاا
انا/ انتي زعلتي عشان بوستك اومال لما انيكك هتعملي لي
وهناا هيااا رفعت ايديهاا عشان تضربناا وقبل ما تضرب روحت ماسك ايديهاا الاثنين وزانقهاا ورا الباب ونازل فيهاا بوس واول ما حسيت انهاا خلااص ساحت روحت زاققهاا علي السرير ونايم فوقيهاا ونازل بوس في وشهاا كله وبضغط بايدي علي حلمات بزهاا عشان تهيج اكتر ونزلت واحده واحده لحد ما وصلت لصدرهاا ورحت قاطع الفوستان الي كانت لبساه وقطعت حماله صدرهاا ونزلت رضاعه من حلمه واضغط علي الثانيه مبين صوابعي وهياا كل الي بتقوله اه براحه اه اممم ونزلت في جسمهاا بوست لحد ما وصلت للكنز كسهاا ولقيت كسهال لونه وردي و رحته جامده وهناا جبت الاندر بتعهاا علي جنب وبدات الحس في كسهااا وهناا هياا قالت
لوكا/كسي لا يا حيوان
انا/ انا حيوان يا قحيه طب اناا هعرفك الحيوان دا هيعمل فيكي اي
وهناا روحت قالع البوكسر وهاجم علي جسمهاا وقبل ما اسمع منهاا اي كلمه روحت حاشر زبي في كسهاا بس احااا دي ديقه نيك ولسه مستوعبتش لقيت خاجه سخنه بتنزل علي بضاني ببص لقيته ددمم بكارتهاا وهنااا..... نهايه الجزء السابع
يا ترا لوكاا هتعمل اي واي الي هيحصل وهعمل اي معي بوتن دا الي هنعرفه في الجزاء الثاني يلاا اشوفك بخير يا زوز سلااام ....