ا
ابيقور
عنتيل زائر
المقدمة
الاول اعرفكو علي نفسي انا احمد عندي 21 سنة القصة دي من وحي الخيال و اتمنا تعجبكم
بتدور احداث القصة في منطقه شعبية في القاهرة وبتتكلم عن شاب اسمو احمد أو ميدو وحريم منطقتو احمد شاب في أولي طب اسنان وصف احمد (شاب قمحي طولو 175 وزن 72 معضل شويا لان احمد شاب رياضي و بيحب الكرة طول زبو 18 وعرض صبعين)
الجزء الأول
تبدأ القصة لما طلعت نتيجة احمد و كان جايب 98٪ و طلعت ظغريت من بيت احمد و اهل الشارع جم يبركو و كان من ضمنهم ام صابر و بنتها كانو بيحبو احمد اوي عشان جدع مع كل الناس و معروف بي احتراموو مع الكل بس محدش يعرف أن احمد برا المنطقة خربها و جت ام صابر وصف ام صابر (واحدة عندها ٥٢ سنة بس تشوفها زبك يضرب تعضيم سلام لي جسمها عبارة عن جسم مش مليان ولا رفيع جسم زي ما بيقول الكتاب عليها جوز بزاز بحجم البطيخة ترضع منطقة كاملة و طيزها من كبرهم تحس انها مضلضة علي الي وراها هيا ست كبيرا بس شلق)
ام صابر:الف مبروك يا احمد
احمد : **** يبارك فيكي
بنات ام صابر مش هزكر اسميهم عشان لسا الدرهم جيا هقول عليهم بنت ١و٢
بنت ١ : الف مبروك يا احمد
احمد :**يبارك فيكي اومال طاطا عمل اي
طاطا دا صاحب احمد من وهما صغيرين
بنت ١: راح يجيب النتيجة
احمد:انشاء**" خير
بنت١: متخفش صحبك مش دحيح زيك
بنت ٢: مخلاص بقا رغي خلينا نبارك لي الواد
احمد:** يبارك فيكي
ام صابر :هتدخل اي يا احمد
احمد:طب اسنان
ام صابر : اخيران المنطقة الوسخة دي هطلع حد عدل
احمد: شوفتي بقا
سعتها دخل طاطا صاحب احمد
احمد:عمالت اي ياض
طاطا: اناااااااا
احمد:اخلص يا عم
بنت ١ ام طاطا: نزلت علي قفه اخلص ياض
طاطا : جبت ٨٩٪ انت جبت كم
احمد:الف مبروك يا خويا انا جبت 98
طاطا و هوا زعلان : يعني مش هنبقا مع بعض
احمد :ما انت لو تفكك من البت الشمال دي وكنت تذاكر كنت جبت اكتر مني بس اقول اي عيل عرص
طاطا : ما خلاص ياعم
وعدا اليوم عادي من ناس تيجي تبارك و تمشي و تفريق شرباط
تاني يوم احمد جاي من الجامعة بعد ما قدم وهوا ماشي لقي ام صابر شيلة حجات كتير احمد راح ريحلها وقال
احمد: هاتي عنيك يا خالتي
ام صابر : *** يخليك يا احمد وبعدين الف مرا اقولك قولي يا فاتن
احمد: ماشي يا فوفا
فاتن :ايوا كدا
وصلو البيت و طلعت البيت دا مكون من تالت اضوار الاول لي احمد ابن ام صابر التاني لي صابر التالت لي فوفا
طلعو وفوفا قالت تعال ادخل يا احمد اقعد اغير و اجليك هيا دخلت وأحمد طلع الفون وكلم صاحبو هشام قنديل
احمد : اي يا ابو قنديل
هشام : الي منفضلنا ما ليك حق طالع التالت علي المحافظة
احمد : فكك من الكلام دا عمالت اي
هشام : كلو تمام فاضل انت بس تيجي
احمد: اشطا
احمد لسا بيكلم هشام وهنا تدخل فوفا لبسة حتت عباية بيتي مقسمة جسمها و وسعة من عند صدرها و ماسكة من عند طيزها و راحت موطية بي صدرها عشان تحط العصير لي احمد وصدرها كلو كان باين و سعتها زب احمد وقف وعامل خيمة في البطلون و فوفا ضحكت وقالت ولا وبقيت راجل يا احمد
احمد: سعتها بقي في نص هدومو وقال الصرحة هوا دا الطبيعي لما القي المنظر دا قدامي و بيشاور علي صدرها
فوفا: ضحكت ضحكة بنت وسخة وقالت دا بس الي عجبك
احمد: لا هوا كل حاجة الصرحة
فوفا: راحت ماسكة زب احمد
احمد: راح متكهرب و وقف وقال مينفعش الي بيحصل دا و انا اسف و راح مشي
فوفا ضحكت ضحكة خبيثة وقالت: بعد الي شفتو دا مش هسيبك انا بقالي اكتر من ١٠ سنين محدش لمستي وانت تيجي تهيجني و مشيت راحت فوفا المطبخ و فتحت شنطة جيبها بتاعت خضار و طلعت خيارة و قعدت تحطها في كسها لغيت أما جابت شهوتها
عند احمد راح البيت طمن اهو و قالهم صحوني علي الساعة ٧ عشان رايح مشاور
في مكان في روسيا ٥ أشخاص بعدين مع بعض
شخص ١: ازاي يعني المعلومات دي تداخد بسهولة دي
شخص ٢:الي قدرنا نوصلو أن الي عمل كدا من افريقيا بس في اني بلد مش قادرين نحدد
شخص ٤:وليه مش قادرين نحدد
شخص٣: عشان الي عمل كدا كان مخترق قمر صناعي مش سستم
شخص ٥: في طريقة نقدر نحدد الي عمل كدا بس في مخطرا
شخص ١: نفز المهم الي عمل كدا يجيلي حي
نرجع عند احمد امو بتصحي اصحي يا احمد يلا
احمد: الساعة كم
امو: الساعة خمسة
احمد: حاضر حضريلي أكل
امو :ماشي
احمد صحي وكل و اتحرك علي صحبو هشام
هشام :اي ياعم اسبوع بي حالو
احمد: خلاص يا عرص
هشام: تسلم يا رايق
احمد: عمالت اي
هشام : كلو جاهز كنا واقفين عليك
احمد: تمام كدا احنا متقدمين عليهم
هشام: هتعمل اي بعد كدا
احمد: اتقل الي جاي احلي
هشام :تمام المهم الجمعة متجمعين
احمد: تمام يلا بينا
هشام واحد دخلو اوضة فيها ٣اشخاص هما محمد و نور و هدير
احمد: عاملين اي يا عالم يا وسخة
نور : نفسي تلم ام لسانك دا مرا
هدير : ازي ابنتي دا ما بيصدق يشفونا عشان يهزقنها
محمد: مهو بيمسك نفسو قدام الناس
هشام : خلصتو صداع
هدير : بتبص لي هشام ايوا (هدير دي عندها ٢١ سنة و عينيها من هشام و الجحش مش واخد بالو و هيا حتا عود فرنساوي لون بشرتها ابيض و عليها بزاز واسط و طيز ملبن )
هشام : مفيش حد فيهم عاقل غيرك
هدير : وشها احمر و قالت ما انا عرفة
احمد : طيب خلاص كدا بقا عشان نشوف الي بنعملو
كلهم في نفس الوقت : تمام
احمد : احنا دلوتي خدنا معلومات من جهاز المخابرات الروسية لزمن تسلمها لي المخابرات المصرية في اسرع وقت
هشام : وليه المصري ما نديه لي امريكا
احمد: بيضحك بي خبث هتعرف بعدين
هشام و محمد: " يستر
احمد: انتو من سيعت ما عرفتوني شفتو عني بعمل حاجة من غير ما اخططلها
كلهم : الصرحة لا
نور : بتبص لي احمد بتقول انت الوحيد الي بتاخد بالك منننا كلنا
كلهم : حصل
نور في نفسها: اي الغباء دا هوا مش حاسس بيا ليه كل شويا المح ليه و هوا حمار بس بحبو
&نروح فلاش باك سريع كدا من تالت سنين كدا&
احمد كان زهقان و سعتها قاعد علي اللابتوب بتاعو و قال عاوز اتعلم حاجة جديدة سعتها افتكر واحد من صاحبو قالو علي الدرك ويب
احمد راح فاتح الدرك ويب و قعد يتعلم عن الهكر و محدش منو اكتر من سنة ونص و كان مخترف
و سعتها لي حد بيكلمو و الشخص دا هشام
هشام : هلا بي الصقر الحارح
احمد: مين معيا
هشام: انا واحد كدا عاوز اتعرف عليك عادي ولا اي
احمد في نفسو انا المفروض ما اقمنش لي حد بس عادي و راح قايل اه عادي يا برو
هشام : اشطا
و هشام وأحمد اتصحبو و قعدو يخترقو كذا شخصية معروفة
و في مرا احمد :قال لي هشام في واحد عاوز اخترق حسابو و الشخص دا عايش في حياة وسخة
هشام : معاك يا صحبي
احمد : اشطا
هشام : بس مين دا
احمد : دا عز الديب
هشام و الصدمة بينا عليه : انت اتجننت ملقتش غير الديب
احمد : الرجال دا قطع عيش ابويا و ابويا سعتها جتلو حالة نفسا و مات
هشام : طلما كدا معاك يا صحبي
هشام و احمد قعدو يلعبو و قدرو يخترقو الفون بتاعو و الاجهزه بتعتو
هشام :اي يا عم دا اهبل اوي
احمد: هوا كدا نجس
هشام :بس انت جاحد عمالت اكونت فيك و دخالت كلمتو علي اساس بنت
احمد : اتقل بس
هشام : اشطا
احمد: سلام دلوتي
هشام : ماشي بس خالي بالك من نفسك
احمد: متخفش
هشام قفل و احمد قعد يراقب عز الديب عشان يوقعو و سعتها جات اللحظة المنتظرة عز الديب كان بيتكلم في الفون مع واحد عز عمالت اي
الواحد: كلو تمام يا عز بس خالي بالك دي صفقة العمر بي رقم
عز: عارف دي لو تمت عقب علي وش الدنيا
الواحد: يا عز خد حظرك عشان دي بي ٣ مليار
عز : عارف و مامن
احمد سعتها ضحك و قال جتلي
راح احمد باعت التسجيل لي الأمن الوطني
سعتها ظابط رايح جاري لي واحد اسمو سيد
الظابط اللحق يا سيد باشة
سيد : في اي اخلص
الظابط : التسجيل دا جالي اتبعت من رقم مجهول بيقول اجهزو و اول ما اعرف جديد هبعت لكو بس خليكو جهزين عشان الصفقة قريبا
سيد : كدا عز الديب هيقع
سيد:بس معرفتش مين الي عمل كدا
الظابط : لا يا فندم
سيد: تمام كلم حازم باشة و بلغو يجهز
احمد : فضل يومين متابع عز لغيت أما جت مكلمة لي عز : تمام التنفيذ النهاردة الساعة ٢ هبعتلك الموقع
احمد اخيران يا عز
عز بعت الموقع و احمد خد التسجيل و الموقع بعتهم
الظابط : الحق يا سيد باشا
سيد : اي تاني
الظابط : الموقع جي و التنفيذ الساعة ٢
سيد : بلغ حازم فروان
الظابط : حاضر
عند عز الديب : بيسلم صفقة السلاح و سعتها لقي طلقة في رجلو
الرجالة كلها قعدت تضرب نار علي الحكومة
وفي وسط ضرب النار عز هرب و ساب الصفقة
عند سيد: تمام اوي كدا عز الديب نهيتو قربت
عز : ازي دا يحصل
سعتها مكلمة جتلو من شخص هنعرفو قدام
عز : اسف يا باشا بس الحكومة كبست علينا
شخص : الفون بتاعك متراقب يا عز و هوا دلوتي سمعنا
عز: انت لو سمعنا اعرف أن انت ميت خلاص
احمد قاعد دا كلو و سامع
هشام رن علي احمد بيقلو عمالت اي انت عوزو
احمد: انت سمعت الي سمعتو هشام : اه سمعت
احمد: العمل اي دلوتي انا مش عارف اعمل اي
هشام :هبعتلك عربية تخدك
احمد: ازي و منين
هشام :متقلقش توصل بس و افهمك كل حاجة
.........يتابع ......
كدا يخلص الجزاء الاول
اسف انا عارف ان الجزء دا مفهوش سكس كتير بس لسا الي احلي
الاول ابدا بشكر الناس الي علقت و ساعدوني احسن القصة
نبدا الجزا التاني ياااااا بينا
الجزء الثاني
خلص الجزء الاول لما هشام قال لي احمد هيبعت عربية تخده سعتها احمد بدأ يقلق و يقول لي نفسو شكلي حطيط نفسي في موضوع كبير
سعتها وصل عند هشام ولقي واحد لابس شرط و نشرت و واقف و احمد نزل
هشام : خش في حضن عمك ياض ايوا يا احمد انا عمك الصغير و هتعرف كل حاجة بس بعد ما نخلص المشكلة دي
احمد : هوا انا عندي عم خول كدا
هشام : ماشي يا عرص يلا ادخل
احمد و هشام دخلو و احمد لقي ٥ أشخاص
الاول جدو اسمو عارف و دا مش هيظهر كتير معانا
جدو : اعلان بي الغالي ولد الغالي وحضنو وقال زي ابوك طول عمرك
احمد: وانت كمان فيك شبه من ايوا
و الشخص التاني تبقا ستو اسمها حنان : سيب الواد ياخد نفسو تعال يا قلب ستك وحشني اخر مرا شفتك كان عندك سنة
احمد: وانتي مكنتيش بتيجي ليه طلما مجتش ليه عشان تشوفيني دا كلو
ستو : كل دا عشان نحميك انت و امك
الشخص التالت يبقا عم احمد الكبير اسمو كيلاني (دا ليه دور مهم بس الجزء الجاي ) و قال تعال في حضن عمك ياض
احمد: حضنو وقال انا مش فاهم حاجه في اي
عمو كيلاني : قال هتعرف كل حاجة بس في وقتها
و الشخص الرابع تبقا مرات عمو كيلاني اسمها انجي : قالت عامل اي يا احمد و امك الوطية الي مش بتسال عاملة اي
احمد: متغلتيش في امي
انجي : ياض امك دي تبقا بنت خالتي
احمد: برضو متغلتيش
انجي : حمش يولد
و الشخص الخامس : يبقا محمد ابن عم احمد ( ايوا الي ظهر في الجزء الاول)
محمد: يااا اخيران بقي ليا ابن عم و اخ صح ولا اي يا ابن عمي
احمد : صح يا حبيب اخوك
هشام : خلاص سيبو الواد عشان شكلو تاه مننا
احمد: انا عاوز افهم كل حاجة
جدو : هتعرف في اقرب وقت
ستو : اطلع انت بس رايح شويا وانزل اتعشا
احمد: حاضر يا ستي
هشام خد احمد و طلعو علي الاوضة و سابو ونزل
احمد دخل الاوضة الي كانت في حجم شقتهم ولقي شاشة كبيرا و كمبيوتر شخصي و سرير يكفي ٤ أشخاص و راح فارد جسمو علي السرير وقال هوا اي الي بيحصل دا انا مش فاهم اي حاجة و ليه علتي ظهرت مرا واحدة و راح رايح في النوم
تحت عند هشام و امو و أبوه وأخوه
هشام: احمد لازم يفهم كل حاجة
أبوه : ودا الي هيحصل و لازمن يجهز الاول
امو : لو حصل اي حاجة لي الواد انا مش هسمحكو دا انا ما صدقت شفتو و حسيت اني شيفة محمود
اخوه : متقلقيش يا امي احنا معاه لغيت أما يجهز و ياخد حق أبوه
هشام : بس نخلص من المشكلة الاول
تروح عند احمد صحي علي ايد حد بتحسس علي شعرو صحي لقي ستو في وشو
احمد: مساء الخير يا ستي
ستو : يااا اخيران سمعتها منك كان نفسي اسمعها من زمان بس متقوليش يا ستي تاني انا اسمي حنان
احمد: ضحك وقال ماشي يا حنون
ستو: ايوا كدا اتعدل و انزل يلا عشان تتعشي
احمد: حاضر هاخد دش وانزل
ستو : انا جبت هدوم ليك هتلقيها في الدولاب
احمد حاضر
احمد خد دش ونزل لقي الكل متجمع علي الكل جدو قال: تعال اقعد مكان ابوك علي ايدي اليمين
احمد: حاضر يا جدي
هشام : ايوا يا عم
جدو : اسكت يا خول
احمد : يعني مش انا بس الي يقول كدا
هشام : دا هوا انا الي طلعت علي المسرح
احمد: ايوا واسكت بدل ما تطلع علي الفضائيات
ستو : ملكش بيه ياض خد يا قلب ستك صباع المحشي دا انا أما عرفت انك جاي عمالت الاكل كلو لوحدي عشانك
احمد: شكران يا ستي
بعد ما خلصو اكل
احمد: طيب انا عاوز اعرف اي الي حصل لي ابويا
كيلاني : هتعرف كلو في وقتو يا احمد اخلص من المشكلة دي الاول يلا يا هشام خد احمد و روح خلص وتعال
هشام خد احمد و مشيو هشام انت رايح فين ياض احمد مش هنمشي هشام كل حاجة موجودة هنا هشام خد احمد و نزل البدرون و داس علي خشبة فتحت بأب اسنسير و نزلو الدور الرابع ( هتعرف كل دوى اي عملو بس في الجزء الجاي )
هشام وأحمد طلعو من الاسنير و دخلو اوضة متجهزا علي اعلي مستوي ولقي ٣ أشخاص هما نور و هدير و محمد ابن عمو (ايوا الي ظهرو في الجزء الاول)
هشام : عمالتو اي
سعتها : نور قالت هوا دا ابن محمود الأسطورة
احمد لي هشام : محمود الأسطورة
هشام:هقولك كل حاجة بس بعد ما نخلص
احمد بس ازي انت عرفت عني دا كلو
هشام: احنا الي سهلنا عليك دخول الدرك ويب
احمد: وليه دا كلو و عشان اي
هشام : عشان ترجع إلي اتخد من ابوك و تخد حقو من الي غدر بيه
احمد: غدر بيه ازي
هشام: الي احنا فيه دا كلو خير ابوك ايوا ابوك متستغربش هوا كان دماغ و قدر يكبر شركة جدك وبقيت من أكبر الشركات في الشرق الأوسط و لينا شغال في مجلات كتير بس بعد ما غدرو بي ابوك مبقاش احنا الي بنحكم في دا كلو هتعرف دا كلو بس أما نخلص المشكلة
احمد: طيب هنعمل اي دلوتي
هشام: عمالتو اي
نور : عرفتهم أن الي عمل كدا يبقا احمد محمود العارف
هدير : ادناهم موقع فيك عشان يرحو عليه
محمد: اول أما يوصلو الرجالة هتخلص عليهم
هشام : تمام اوي
احمد : بس انا عندي فكره احسن و مش هنخسر حد فيها
هشام: اي هيا
احمد: احنا نسلم عز لي الأمن الوطني و اكيد الناس الي ورا عز مش هيسبو لما هيخلصو منو أو يهربو و اعتقد هيخلصو منو احسن
هشام تمام اوي
عند عز الديب جالو تلفون من شخص
عز : ايوا
شخص : الي عمل كدا يبقا احمد محمود العارف
عز : اي و ازي و محمود معندوش عيال
شخص : اكيد اول أما عرف موت أبوه اختفي
عز : طيب هنعمل اي
شخص : هوا لوحد دا الي عرفتو
عز : لزمن نخلص منو زي ما خلصنا من أبوه
شخص : ايوا و هوا بيعمل كل دا من مكان في أكتوبر. هبعتلك الموقع
عز : تمام هجمع الرجالة و اروح اخلص عليه
شخص : لزمن دا الي يحصل
عند سيد باشة ظابط الأمن الوطني
دخل عليه الظابط و بيقول الحق يا سيد باشة
سيد : في اي
الظابظ : نفس الشخص بعت لينا موقع بيقول هتلقو عز هناك
سيد : مستني اي بلغ حازم حالان
الظابط : حصل و هوا في الطريق و خد معاه اكتر من ٢٠ عربية بي الرجالة
سيد كويس اوي
سيد مع نفسو بيقول مين الي عاوز يوقع عز لي الدرجة دي
سعتها كان عز الديب خد رجلتو و اتحرك علي الموقع بتاع احمد
و وصل ولقي لابتوب و فتحو لقي فديو متسجل و احمد بيقول اخرتك علي ايدي يا عز
سعتها عز ضرب طلقة في الجهاز و كالم الشخص و قال
عز : طلع ناصح زي أبوه
شخص : طيب خالي بالك لحسن يكون كمين
في نفس الوقت دا دخل عليه حازم باشة و بدو ضرب النار لغيت أما قبضو عليه وكل دا احمد و هشام شيفينو من كاميرا موبيل متساب هناك
عند سيد باشة ظابط قالو حصل يا سيد باشة
سيد كويس اوي عرفتو بقا مين الي بيبعت لينا كل دا الظابط : لا يا باشة معرفناش
سيد : ازي متعرفش انت عندك احسن ستستم ازي متعرفش مين الي بعت الموقع بتاع عز
الظابط : احنا لسا شغالين علي الموضع دا
نرجع تاني عند احمد و هشام
هشام : هوا دا ابن اخويا
احمد: بس الناس الي ورا عز مش هيسكتو
هشام دلوتي لزمن تعرف كل حاجة
...............يتابع .......
و كدا يبقا خلص الجزء الثاني
الجزء التالت
وقفنا المراه الي فاتت لما هشام قال لي احمد دلوتي لزمن تعرف كل حاجة سعتها هشام خد احمد و طلع فوق بس هنا كانت الصدمة
احمد لقي امو موجودة معاه و كان واقف مصدوم وبيقول
احمد: انتي جيتي هنا ازي
ام احمد: فكرني هتضحك عليا بكلمتين و عدين انا الي مربياك
احمد: طيب انتي عرفتي توصلييلي ازي
ام احمد: جد و عمك كيلاني كل شويا يكلموني و يطمنو علييك و بيبعتوو فلوس كل اول شهر عشان نصرف منها
احمد : ما انا عاوز اعرف كل حاجة بقا
جدو: تعال معيا يبني
احمد راح مع جدو و وصلو المكتب
جدو : بص يا احمد انا بديت حياتي واحدة علي قاد حالو و خالفت ابوك و عمامك و بدأت اشوف مستقبلي و ابوك اول أما كبر و مسك الشغل لقيتو بيقول احنا لزمن تتوسع يا حاجة انا حلمي يبقا لينا شركة في كل بلد و واحدة واحدة بدأت الشركات بتعتنا اكتر و تظهر و سعتها لقيت ابوك بيقول انو عشان يحقق حلم لزمن يكون ليه دهر و اتعرف علي واحد (اسمو ماهر ) و ماهر دا كان الدراع اليمين لي زعيم المافيا الروسي و شويا شويا ابوك دخل في تجارة السلاح و المخدرات لغيت أما بقي لينا اسم بتعملو الف حساب لغيت أما زعيم المافيا الروسي جمع ماهر و ابوك و قعد معاهم و قلهم
زعيم : انا هتنحي عن الكرسي بتاعي ليك يا محمود
محمود: بس انا مش عوزو
زعيم : دا أمر مش طلب يا محمود وعشان تعرف اخترتك لية و مخترتش ماهر مع انو الأقدم لان انت بتعمل حساب الي جاي قدام انا ماهر مش بيبص قدامو و لزمن يغلط و الغلطة بتعتو لو قعد علي الكرسي دا هيضيع كل حاجة
ماهر : بس انا عندي خبرا احسن منو
زعيم: بس محمود قدر بعيدك بي ذكاو و قدر يبقا عندو نفس خبرتك في وقت قصير
محمود: بس دا حمل عليا
زعيم : انا عارف اخترت مين و واسق فيك
الزعيم خلص كلام و ماهر كان بيتق شرار و مش ناوي علي خير
و قعدو تالت سنين لغيت أما ابوك مسك مفيا الشرق الأوسط و قال لي ماهر انت هتبقا معيا وهتمسك مكاني في روسيا و في يوم ابوك كان صحي بليل و رايح الحمام سمع صوت واحدة من الشغلات بتقول هوا نام تعال و افتح الباب و سعتها ابوك استنا لغيت أما تخلص المملكة و دخل عليها و قلها مين الي جاي دا و نزل ضرب فيها لغيت أما قالت دا يبقا حببها الي جبها تشتغل هنا و ابوك قال جاء يعمل اي قالت يخلص عليك عشان ناخد ال ٦ مليون ابوك راح قلها اول أما يجي تفتحي ولو لقيت اي حركة منيك هموتك
ابوك سعتها خلة الشغالة تفتح الباب لي خطبها و ضربو علي دماغو و ضرب الشغالة أغمي عليها سعتها ابوك رن عليا أنا و عمك كيلاني و رحتلو و قالي مفيش غيركو اسق فيهم و لزمن نعمل حساب لي كل خطوة نعملها من دلوتي
انا : طيب هتعمل اي يا محمود يبني
محمود : الاول يبا نعرف مين الي ورا دا كلو و نشوف هنعمل اي
كيلاني : هما فين دول
محمود : تحت في البدرون
نزلت انا وعمك و ابوك و بعد ما خلصنا و عرفنا الي طلب من الواد يخلص من ابوك كانت الصدمة هنا طلع ماهر عاوز يخلص من ابوك عشان ياخد كل حاجة ليه
سعتها ابوك قال سيبوني عشان عاوز افكر لوحدة و ابوك فكر انو لزمن يخلص من ماهر بس مش دلوتي لزمن يامنا احنا الاول و كتب كل الشركات بي اسمي و فتاح حساب في سويسرا و حط في مبلغ و قال دا لي وقت الضيق بس
و قال مش نخلص من ماهر دلوتي لزمن اخليه يغلط الاول و عديت سنتين و جي عمك كيلاني يقول لي ابوك انو عاوز يتجوز و لزمن يجي معاه و راحت انا وتبوك و امك وطلبنا ايد مرات عمك انجي و في يوم الفرح لقيت ابوك مركز مع واحدة جنب العروسة طول الفرح ايوا امك يا احمد رحتلو وقلت نفسي افرح بيك يبني وتجيب عيال و يقولي يا جدو ابوك قال دا الي هيحصل و راح لي امك و قعدو يتعرفو و هيا قالت ( ام احمد اسمها اميرة وصف أميرا هيا حتا كدا بيضا الطول ١٧٥ الوزن ٧٠ و كانت عليها بزاز زي بزاز ميا ميا خليفة و نفس الطيز )
اميرة : انا أميرة بنت خالت العروسة انت بقا مين
ابوك : انا اخو العريس
اميرة : طيب انت بقا عاوز اي
ابوك : الصرحة انتي عجبتني
أميرة : متعدل نفسك يا جدع انت ولا اعدلك
ابوك : أنصدم من رد فعله و قال انا مش بلعب بي بنات الناس رايدك في الحلال
اميرة : و اشمعنا انا يعيني
ابوك : مش عارف بس الصرحة من سيعت أما شوفتك و انا مش عارف مالي اي الي حصل
اميرة : وشها احمر وراحت مشيا وخلص الفرح عدا اسبوعين و ابوك مش معنا علي الكوكب بي سبب امك و راح لي مرات عمك و قالها
ابوك : هيا بنت خالتك دي متجوزة
مرات عمك: تقصد اميرة
ابوك : هيا اسمها أميرا
مرات عمك : أنه انت شكلك وقعت يا معلم
ابوك : الصراحة اه و عاوز اتجوز ها
مرات عمك : سيب الموضع عليا
ابوك : اشطا
و مرات عمك قعدت تظبط خروجات لغيت أما ابوك قال لي امك
ابوك : خديلي معاد مع الحاجة عشان هاجي نطلب ايدك
امك: وشها احمر و مشيت
مرات عمك : متهدا كدا اتقل كسفت البت
ابوك : عاوز اخلص بسرعة
امك راحت و حكت كل حاجة لي امها و ابوها و قالو طلما رايد الحلال يتفضل البيت مفتوح
امك رنت علي ابوك
امك: الو
ابوك: مين
امك يعني مش عارف صوتي
ابوك: الصرحة مش مصدق ودني
امك : بابا بيقولك البيت مفتوح في اي وقت و راحت قفلة السكة في وشو
بعد كم يوم امك و ابوك اتجوزو بس في السر مفيش غسل أهل امكك و احنا بس و امك كانت زعلانة
و ابوك قلها علي كل حاجة و هيا سمحتو عشان كان خايف عليكو و راحو سكنو في منطقة شعبيا الي انت اتولدت فيها
وبعد تالت سنين ماهر كان عامل اجنماع و الكل لتجمع وقال في الاجتماع
ماهر : بص يا محمود انا عاوز ابقا لي وحدي تحي تاخد اني و تسيب انس
ابوك: مش هسيب حاجة
ماهر : كدا انت بتعلن الحرب
ابوك: انت ملكش الحق تتكلم انا ممسكك مكاني مش اكتر فاهم
راح ماهر ضرب طلقة جت في ايدك ابوك و عمك كيلاني كان هناك و ضرب ماهر في بطنو و خد ابوك و نزل مصر و بعد ما طلع الرصاصة قال لزمن اتفعوو التمن و راح ليا وقال
ابوك : عاوز حراسة من الصعيد يا ايوا تبقا عندك و عند أميرا
انا : اعتبرو حصل
ابوك : دلوتي في كم حاجة عاوز اعملها هقلكو عليها و ميحصل غير الي هقولو
انا: قول
ابوك: عاوز كيلاني يمسك الشركات و بدرها و يعمل علاقات مع راجال اعمال و حكومة من جميع أنحاء العالم عشان هنحتجهم و انا هلعب انا وماهر قلنا تمام
وعدا ١٤ سنة ما بين ابوك و ماهر و ليغت أما قدر يخلص عليه و المحامي جي وقال محمود باشا ساب معيا الوصية بتعتو
انا : افتحها
المحامي : بس هوا طالب حضرتك و امو و اخواتو و مراتو و مرات اخوه بس الي تعرفوها
انا : ساعة و كلو يبقا موجود و كلمت امك تحت و المحامي طلع CD و شغلو و ظهر في
ابوك :و قال
طلما بتشوفو الفديو دا يبقا حصل ليا حاجة انا عارف ان انتو زعلانين عليا بس مش عاوز اشوف دمعة واحد فيكو تاني وانتي يا أميرا عاوز احمد يطلع راحل و تقفي معاه و الحساب الي معاك يا ابويا هنديه لي احمد بي في الوقت المناسب انا لحظت في احمد ابني انو بيتعلم بسرعة و ذكي و دا حاجة حلوة و هيقدر يبجب حقي و ياحفظ عليكو عوز تخلو بلكو منو و عنكو عليه عشان هوا دماغو مش دماغ * أو تفكير * لا دا واحد تفكير واحد في سني و علمو كل حاجة هكر و فنون دفاع عن النفس و سلاح و كل حاجة
وانت يا كيلاني خد بالك من ابن اخوك و مرات اخوك و متعملش حاجة لغيت أما تشوف احمد و متخفش دماغو اوسخ من دماغي ودا كل الي حصل يا احمد يبني لغيت أما أنت قاعد قدامي
احمد: بس ليه ابويا يسيب عليا الحمل دا
حدي : عشان هوا واثق فيك و عارف ابنة
احمد: هرجع حق ابويا يا جدي بس الاول تجهز و متخفش مش هسيب حد فيهم بس لزمن اختفي و ارجع زي الاول عشان محدش يشك فيا و ابدا التدريب بس هشام هوا الي هيبقا معيا علي اساس صحبي و نجهز كل حاجة
جدي : تمام و خد دا خاتم ابوك البسو و دا فيزا فيها ٥٠ مليون اسحب زي ما انت عاوز
احمد: ماشي يا جدي
وهنا احمد قاعد مع نفسو وبيقول هجيب حقق يا ابويا
وهنا يخلص الجزء الثالث
الجزء الرابع
يلاااااا بيناااا يا برووووو
وقفنا في الجزء الي فات لما احمد قال لذمن اخد حقق يا ابويا
و قال لي جدو
احمد: انا عاوز ابدا يا جدي
جدو : بس دا مش سهل علي واحد في سنك دا
احمد: متخفش يا جدي و ثق فيا
جدو : يبني انا واثق فيك بس خايف عليك التدريبات دي صعبة عليك
احمد : متخفش يا جدي هشرفك و لزمن اجهز عشان لما اتم العشرين (20) هيلدا الجد
بعد اذنك يا جدي هروح لي امي
جدو : سامح امك يبني هيا كانت خيفة عليك
احمد: مقدرش ازعل منها دي امي الي شلتني و علمتني كل حاجة
جدو : تمام بكرا هنبدا كل حاجة
احمد: تممم. امشي انا
احمد مشي من عند جدو و راح علي امو و راح نزل يعيط في حضنها
احمد: اسف يا امي لو في يوم زعلتك اسف لو شديد معاكي في مرا
ام احمد: مقدرش ازعل من يا اهبل انت حتا مني
احمد: بس انتي شلتي كتير اوي يا امي و انا خلاص هعوضيك علي كل دا
ام احمد: يخليك ليا يا قلب امك
اسف يا جدعان مش هقدر اكمل الجزء دا عشان مش شايف قدامي و صاحي من الساعة ٦ الصبح وعد مني الجزء الجاي هيبقا كبير و في أحداث جامدة جدا و اسف كمان مرا و هحاول علي قد ما اقدر ا نزل في أقرب و قت
الجزء الخامس
و حابب اعتذر علي الجزء الي فات بس هعوضها في الجزء دا
يلااااااااااا بينا
وقفنا المراه الي فاتت لما احمد كان بيكلم امو وهنا احمد راح قائم و راح يقعد مع نفسو عشان يفكر يعمل اي في( ماهر ) احمد في نفسو انا لازم اجهز نفسي و في نفس الوقت أبقا مختفي عن الأنظار عشان محدش ياخد بالو مني ولازم نكون سبقنهم بي خطوة و دا اول حاجة لازم اعملها اني أتحسس عليهم أو احط حد ينقل ليا كل المعلومات المهمة بتعتهم و يروح احمد لي هشام ويقول
احمد: عامل اي يا اتش
هشام : طلما قولت اتش يبقا عاوز حاجة
احمد: ديمان هرشني
هشام : خير
احمد: احنا نعرف اي عن ماهر
هشام : دقيقة و اجبلك كل الورق الي معنا عن ماهر
احمد: تمام اوي
هشام راح جاب ملف فيه كل حاجة عن ماهر و قال
هشام : ابوك هوا الي مجهز الملف دا كانو حاسس ان في حاجة هتحصل و هنتحتجو
احمد: و فيه اي الملف دا
هشام : في كل الناس الي مع ماهر و هما ناس كبيرا من حول العالم و فيهم الي بيكره ماهر و عاوز يوقعو و هما ناس كبيرا برضو و في جواب مكتوب فيه لي احمد ابني لما يحين الوقت
احمد : جواب ليا انا اه هاتو
هشام : خد
احمد: حلو اوي ابويا سهلي كل حاجة
هشام : مش فاهم
احمد: انا كنت عاوز اعرف كل حاجة عن ماهر عشان اعرف هحط حد ينقل المعلومات ولا نراقب الفون و النظام
هشام: و دلوتي
احمد: ابويا حاطط واحدة في المواسسا بتاعت ماهر و كان بينقل ليه اخبرو اول بي اول و سيبلي رقم و بيقول اول ما تحتجو رن عليه
هشام : طيب مستني اي. رن انجز
احمد: مش دلوتي الاول عوزين نجهز نفسينا و ندرب علي الهككينج عشان عاوز اتاكد من الراجل دا الاول عشان ممكن بعد موت ابويا يكون بعنا لي ماهر
هشام : عندك حق بس لازم تعرف أن ابوك طلما قال كدا يبقا الراجل دا موثوق منو
احمد: مش عاوز اغلط غلطة ابويا وحد يموت او اموت انا
هشام: انا معاك في كل حاجة
احمد: طيب يلا بينا عشان بكرا هنتنفخ
هشام : انت مش انا
احمد: دا عندها انا اتفات تدمع جدي علي الفريق كلو و في كرت هسيبو لي الضرورة و انت حتا مش هتعرفو
هشام : خخخخخخخخخ يسطا انت الي لازم تستعد مش احنا احنا جاهزين من بدري
احمد: اكيد التدريب الي هخدو مش نفس الي ختو و دا هيكؤن اوسخ منو عشان كدا عاوز تكونو جاهزين
هشام : تمم ماشي هبلغ الناس
احمد: تمام هقوم انا
هشام : ماشي
بعد ما احمد مشي و هشام راح بلغ باقي الناس نروح بقا عند الشخص الي كان بيكلم عز
شخص:ازي حتت عيل زي دا يعمل في عز كدا اكيد في حاجة مش صح وليه يعمل كدا دا اكيد عرف موضوع أبوه لازم اكلم ماهر
شخص : الوو عامل اي يا ماهر
ماهر : عامل اي يا حسين يا خويا
ايوا الي كان بيساعد عز حسين اهو ماهر
ماهر: هوا في حاجة ولا اي. اول مرا ترن عليا علي الرقم الشخصي
حسين:.......
ماهر : حد من عيالك حصلو حاجة
حسين : لا بس في خبر مش حلو
ماهر : خير في اي
حسين : احمد ابن محمود العارف ظهر و خالي عز الديب ينقبض عليه
ماهر: بتقول اين مين
حسين : أن محمود العارف
ماهر: بس محمود مش متجوز وانا حاطط جسسوس عندهم في البيت
حسين : هوا دا الي قدرت اوصلو
ماهر : طيب اقفل هتصرف انا
حسين : تمم
ماهر : بس الاول لازم تخلص من عز عشان ميفتحش بقو
حسين : حصل يا خويا انا بعتلو ناس تخلص عليه
ماهر : تمم و انت هدي اللعب لغيت أما اتكد و نبدا
حسين : اشطا
ماهر قفل مع حسين و قال لي نفسو ممكن يكون محمود سيعت فرح اخو اتجوز هوا كمان لازم اتاكد عشان كدا الموضوع هيبقا خطر عليا
رن ماهر علي واحد في مصر و قالو
ماهر : عامل اي يا حج ياسر
ياسر : تمام يا ماهر باشة
ماهر : عاوز اتاكد من حاجة
ياسر : خليني اخمن انا
ماهر : اتفضل
ياسر : انت عاوز تعرف مين الي عمل كدا مع عز صح و انا فعلا بعد الي حصل اتحركت و عرفت أن الي عمل كدا الأمن الوطني و حطو علي الجهاز صورا لي محمود العارف صوا ليه مع عيل صغير عشان تعرف ان دا ابن محمود بس كل دا فيك دا ظابط جديد و حابب يوقع حسين اخوك
ماهر: طول عمرك فاهم كل حاجة شكرا ليك يا معلم ياسر
ياسر : واحد يا معلم ماهر
وبعد ما ماهر قفل نلقي ان ياسر قاعد مع كيلاني العارف و بقول
ياسر : أن****** اقدر اساعد اكتر من كدا و اخيران هنرجع حق محمود
كيلاني : و لسا لما الواد يتدرب
ياسر : سيب الموضع دا عليا
كيلاني : ازي
ياسر : انت نسيت انا و محمود كنا ازي مع بعض ولا اي
كيلاني : لا بس انت كبرت يا ياسر
ياسر : بس يا خول انا كنت يجهز لي اليوم دا من سيعت موت محمود
كيلاني : ازي يعني يتجهز
ياسر : جمعت افضل هكرز في العالم و افضل دكتور و أفضل مدري و افضل جسوس
كيلاني : و ازي دا كلو عمالتو
ياسر : دول بقا سر محمود العارف هوا الي مدربهم عشان يدربو ابنو و كل حاجة هما كانو عرفنها عشان كانو بيرقبو علي طول
كيلاني : هما فين دول
ياسر : ذياد موجود و دا مختص الهكينج
محسن ودا مختص الطب و ماهر في كل حاجة
و اللواء فرج دا لواء في الجيش و هوا دلوتي بيضرب الفرقة ٧٧٧ بتاعت الجيش ( هتقولي ليه فرقة ٧٧٧ هقول عشان سمعت عنها بلاوي و عملت انجازات كتير + عاوز افخم في الشخص دا )
أما مكس دا افضل جسوس. لي امريكا و هوا دا بقا الي هيخلي احمد ابن محمود يتخطي حدود عشان دا ماهر اتبناه من وقت و سابو في امريكا و كان بيعتبرو ابنو و ماهر كلفو أن يبقا من افضل الجواسيس في أمريكا لغيت أما يجي الوقت الي يحتجو فيه
كيلاني : دا محمود اخويا مجهز كل حاجة
ياسر : انت نسيت اخوك ولا اي مش بيعمل حاجة غير أما يبقا مخطط ليها لي عشر سنين قدام
كيلاني : حصل وهما فين دلوتي
ياسر : بلغتهم اول أما ذياد بلغني بي الي عملو احمد
كيلاني : وأحمد عاوز يبدأ بكرا
ياسر : تمام بكرا تجيبو ليا الساعة عشرة بليل
كيلاني : تمام
ياسر : اتفضل انت عشان حسين اهو ماهر داخل علينا
كيلاني : تمام
ياسر : اهلا بي اخو حبيبي
حسين : عمالت اي يا ياسر
ياسر : متخفش بعت واحد يخلص عليه
حسين: طيب و الواد دا
ياسر : دا طلع حوار معمول علي اخوك عشان يقلق و مبعرفش يتصرف و يخلصو منو
حسين : طيب كويس
نروح عند احمد و هوا مش عارف ينام من كتر التفكير لغيت أما حس بي صداع جامد و قعد يصرخ و صوتو وصل لغيت تحت و كل العيلة طلعت جري عليه و لقيو وقع مغمي عليه خدو و راحو المستشفى و محمد بلغ أبوه كيلاني
محمد: اللحق يا بابا احمد قعد يصرخ و اغمي عليه
كيلاني : تمم انا جاي
راح كيلاني مكان ياسر و قال
كيلاني : الحق يا ياسر احمد تعب و اغمي عليه ابعت محسن بسرعة
ياسر : طيب هيرحلك حالا
ياسر اتصل علي محسن و بلغو و محسن من كتر ما هوا ماهر في مجال الطب كان مسموح ليه الصلاحية الكاملة في اي مستشفي و راح لي احمد المستشفي و كشف عليه و لقي مفيش اي حاجة بس هوا اغمي ليه و هنستني لغيت أما يفوق بس هما ميعرفوش الي حصل لي احمد
و احمد في الوقت دا صحي بس مش في الواقع لا صحي في عقلو الباطن ولقي مخلوق غريب قدامو وقال
احمد: انت مين و عاوز مني اي
المخلوق : متخفش يا احمد انا مش هدرك بي اي حاجة
احمد: وانا اي ضمني
المخلوق : عشان انت لو مت انا هموت
احمد: ازي دا
المخلوق : هتعرف في الوقت المناسب
وراح حاطط ايدو علي رأس احمد و احمد راح فاق في المستشفى و الرويا كانت مش واضحة و شويا و بيبص لقي امو و ستو و جدو نيمن امو نيما علي الكرسي و مسكا ايدو و ستو علي الكرسي التاني و جدو علي الكنبا
احمد حول يشيل ايدو من تحت امو بس هيا صحيت و قالت
ام احمد: كدا يحمد عاوز تسبني و تمشي
احمد: وانا اقدر اسيب الجميل دا لي واحدة
ام احمد: تصدق أن انت عيل خول احنا في اي ولا افي اي
ستو : ملكيش دع ا بي الواد يا بت
احمد: شيفا يا ستي بدلعها عشان متزعلش و هيا دبش علي طول
راحت ام احمد خبطه في صدرو قعد يحك
احمد: برحة يمي مش عارف ليه صدري وجعني اوي
ام احمد: دمعت معلش غصب عني
احمد: انتي لو موتيني علي قلبي زي العسل
ام احمد: يبني اتهد مش بحب المحن دا
تسو و جدو قعدو يضحكو
جدو : دلوتي عرفت انتي ليه مش كنتي بتيجي اكيد الواد دا مطلع عينك
ام احمد: مطلع عيني ش يا عمي
احمد: بس متنكريش كل دا علي قلبك زي العسل
ام احمد: طبعن وهوا في ام تقدر تزعل من ابنها
احمد طيب انا عاوز اروح
جدو دقيقة انده الدكتور
و جي محسن و كشف علي احمد و عمل فوحصات و قال
محسن هوا التحليل بتقول مفيش اي حاجة بس انا هكتب علي كم دول كدا و تريح اسبوع في البيت عشان نطمن عليك
جدو : ماشي يا دكتور
و احمد كل دا كان سرحان في الي شافو دا و كان محتار دا حقيقي ولا حلم سعتها المخلوق اتكلم و قال لا دا مش حلم يا احمد انت روح و نام و انا هقولك كل حاجة بس انت ريح نفسك
احمد : انت فين أصلن
المخلوق : انا جواك و التعب الي حسيت بيه دا كنت بشيل الحاجز عشان حان الوقت الي تعرف كل حاجة فيه انت روح بس و انا افهمك كل حاجة ( طبعن كل الكلام دا بنهم بس في عقل احمد عشان متهوش مني )
احمد بيقول لي جدو يلا يا جدي انا عاوز اروح بس هروح علي الشارع مش هروح القصر
جدو: وليه كدا يا احمد عاوز تسبني تاني
احمد : لا يا جدي عشان ملفتش الإنتباه ليا لغيت أما تخلص التدريب
جدو : ولد ابوك بتعمل حساب لي قدام
احمد روح و نام و حلم بي المخلوق
احمد: فهمني بقا كل حاجة
المخلوق: تمام انا اسمي زيس مخلوق توفيلي جاي من الفضاء الخارجي انا كنت حاكم مجرة مجاورة ليكو بس كنت في زيارة في مرا و رجعت لقيت المجارة بتعتي مدمرا و الي دمرها يبقا عمي و عيالو و دار القتال لغيت ما قتالت اتنين من ولاد عمي و هوا راح غدر بيا من ضهري و قدرت أعرب و نزلت علي كوكب المريخ و اغمي عليا لي اكتر من 700 سنة و فقت عمالت منشأ مخفيا هناك و لقيت في مرا مركبة فضائية علي المريخ فا قولت اشوف ريحة فين و ممكن القي مصتديف ليا قوي و ذكي و سعتها وصلت كوكب الارض و دخلت جسم واحد من العاملين هناك و قعدت اكتر من 7 سنين اتنقل من دا لي دا لغيت ما في مرا لقيت ابوك و كان ذكي و دخلت جسم و قالت ليه علي كل حاجة و هوا قالي انو عندو ابن عندو 9 سنين و هوا لسا صغير و هيجي عليه الوقت و هيبقا شب انت تسعدو و هوا يسعدك و تبقو واحد بس بي شرط من هتعمل حاجة لغيت أما بعد اموت و يعرف هوا و انا قولت وليه مش تكون أنت قال انا دلوتي عندي 42 وصحتي في النازل و شويا و هموت انا ابني لسا صغير و انا عاوز تحميه و انت تسعدو لو حصل ليا حاجة و انا وفقت و فهمت ابوك اني عندي في مجرتي كانت متطورا اكتر من كدا من نحيت السلاح و طرق السفر و التعليم و الطب و هنا عندكو حجات قديما و انا عاوز اعرفها و هوا قال إن انت من وانت صغير عندك موهبة و سابق سنك و انا جواك لحظت كدا برضو عشان كدا هديك كل خبرتي و الطاقة الي عندي و المعرفة عشان اسعدك و بعد كدا انت تسعدي قولت اي
احمد : طيب ليه يعني انا
زيس : قدرك كدا يا احمد
احمد: و انا موافق بس بي شرط
زيس : اي هوا
احمد: انا الي اتحكم
زيس : تمم هديك عقد الدم بس بعد ما اسعدك تخد تسعدني اخد حقي
احمد: تمام
زيس جرح نفسو و جرح احمد و حطو ايدهم في ايد بعض و تمت العقد
..........يتابع ..............
وهنا يخلص الجزء الخامس
معلش يا خواتي. كنت عاوز اكمل باقي الجزء بس وصلت الشغل و كل يوم الصبح هنزل جزء
و ياريت لو في اي تعليق او ملاحظة قلولي عليها
سلاااااام
الي إلقاء في الجزء السادس
الجزء السادس
اسف علي التأخير يا شباب + في ناس بتقول أن العنوان ملوش دعوا بي القصة بس احب اوضح ان كل دا في الفلاش باك لسا الاحداث الجيا هتبقا أكثر تشويقان
يلاااااا بينا يا برو
وقفنا المراه الي فاتت لما زيس عمل عقد الدم مع احمد و زيس قال لي احمد
زيس : لازم تعرف اني مش هديك اكتر منة ٥٪ من قوتي و دا عشان جسمك لسا مش هتتحمل قوتي و كمان في الأوقات الحرجة هندمج معاك بي شكل كامل عشان اقدر اسعدك
احمد: طيب طلما انت قوي كدا ازي خسرت المجراة بتعتك و ليه جيت هنا
زيس : عشان القي مضيف قوي عشان اقدر اهزم عمي لان عمي بيحكم الكون ال ٣ و ابويا الكون ال ١ و عمتي الكون ال ٢ و دا الي احنا فيه
احمد بيقاطع زيس و يقول : طيب ليه هنا مرحتش عن ابوك ليه
زيس : عشان ابويا مش ممكن يدخل في اي معارك عشان هوا زعيم الأكوان و الي بيمسك المنصب دا ممنوع عليه التدخل غير لما يكون فيه خطر بيهدد الأكوان
احمد: واي الي بيهدد الأكوان
زيس : لما يجي الوقت المناسب و عشان تجهز بسرعة هنقل ليك كل المعرفة و العلم و فنون القتال الي عندي عشان تتطور بسرعة + القوة بتعتي مش هستخدم منها غير الي قراءه الافكار و الانتقال و القوة الجسدية
احمد: وانت عندك قدرات قد اي
زيس : اهم قدرة عندي انت الي هتكتشفها مع الوقت
احمد: ودا ازي
زيس : انت بضان اوي و بتسال كتير
احمد : خخخخخخ احا انت بقيت مصري ١٠٠٪
زيس : اكيد ما انا جوا واحد مصري لازم اطبع
احمد: هههه ضحكتني
زيس : تمم يلا عشان انقل ليك كل حاجة
احمد : تمام
زيس حط أيده علي رأس احمد ينقل القوة و المعرفة و الفنون القتالية و احمد من كتر المعرفة او القوة قعد يصرخ لغيت ما اغمي عليه
زيس جوا عقل احمد
زيس : انت فرفور اوي
احمد: خخخخخ فرفور اي دا انا حاسس دماغي هتفرقع
زيس : تمم بس خالي بالك أن انت لازم تدرب مع الناس الي تبع ابوك عشان تطور من نفسك
احمد: ما انت نقلت ليا كل حاجة هحتجهم في اي
زيس : كدا انت متعجبنيش انت لازم تخفي القوة بتعتك و تطلعها في الوقت المناسب بس و دا يا اما تحمي حد أو هتموت
احمد: تمام يعني لازم اعيش حياتي عادي بس انا برضو لازم اضرب علي القوة بتعتك
زيس : خلص التدريب بتاعك و انا هبدا معاك
احمد: تمام
زيس : يلا فوق عشان امك هتموت عليك
احمد: ازي طيب
زيس : انت طلعت غبي
احمد: شكرا
زيس : يلا غور
احمد صحي لقي امو عمالة تعيط و سعتها دخل هشام و رايح يشيل احمد راح احمد فتح عينو و قال
احمد: اي يا عم متنزل ايدك انت هتشيل مراتك
هشام : تصدق انت عيل خول
احمد: قديمة
ام احمد: تضربو علي صدرو و تقول متعملش كدا تاني يبني انت لو جرالك حاجة هروح فيها
احمد: بعد الشر عليكي يا جميل
ام احمد: هموت و اعرف جايب كميت السبات الانفعالي دا منين
احمد: يا من عنديك أو من محمود هوا انا هجيبو من برا
هشام : طيب هتعمل اي دلوتي
احمد: هنرجع الحارة
هشام: تمام خالي بالك من نفسك
احمد و امو ركبو العربية و راحو الحارة و علي أول الحارة أما نزل احمد لقي قدامو حب حياتو و هيا اسمها رنا بس هوا مش عارف يتكلم معها ازي أو يجيها ازي (وصف رنا هيا عندها ١٦ سنة بس الي يشوفها يقول ٢٥ طول ١٦٥ و وزنها ٧٣ بنت بيضاء اللون و شعرها بني فاتح و عينها عسلي و بزازها وسط و طيزها اكبر حاجة فيها و كسها احمر )
احمد وقف مبلم فيها و امو عمالة تنده عليه وتقول احمد يبني احمد
احمد مفقش غير و في قفا نازل عليه من صاديق عمره طاطا
احمد : مش هتبطل كسم هزارك
طاطا . في اي مانع اصل امك بقلها اكتر من ربع ساعة بتكلمك وانت سرحان في الموزه
ام احمد: مزة مين بقا هيا
طاطا : عرفة
راح احمد قاطعو
احمد: عرفة درس مستر ابرهيم هيا هناك
وهيا سبتهم و مشيت
احمد: متخف كسم عبط يا عم انت عارف ان امي مش بتحب ام رنا و علي طول خناق مع بعض
طاطا : طيب والي يخليك تكلم رنا
احمد بجد ازي دا
طاطا : فاكر البت الي بتمشي معها علي طول
احمد: اه
طاطا : انا ارتبط بيها
احمد: امتا دا
طاطا: اول انبرح بعد الدرس
احمد: طيب هتعمل اي
طاطا : هيا هتبدا معنا من بكرا مراجعات
احمد: انا راشق معاك
طاطا : بس انت لازم تلفت الأنظار عشان هيا تعجب بيك
احمد: من النحية دي متقلقش
احمد ماشي عشان يطلع البيت يلقي ام صابر و حريم عيلها و بنتها في الشارع بيهزرو و مع ناس من الشارع
مرات احمد اخو صابر بتقول : يا بت اهدي شويا دا صوتك انبرح كان جايب اخر الحارة
جرتها : دا كانت تحويشا ٤ شهور. و مكنتش قادرة
مرات احمد: انا كان هاين عليا انك علي البلكونة و اتنك معاكي ( طبعن انت بتقول ازي هتنط الحارة ديقة و الشبابيك قدام بعضها )
ام صابر : مخلاص يا لبوة منيك ليها
سعتها لحظو اني واقف مستني أحد فيهم يوسع و انا زبي كان هيطقع البطلون و هيا لحظت كدا
انا : عدوني يا جماعة في اي
مرات احمد: اهلا احمد عامل اي
احمد: تمام
احمد سبعا ومشي. و راح دخل الحمام بسرعة و قعد يضرب عشرة و راح نايم وصحي علي التلفون و هوا بيرن و كان هشام
هشام : اي يا عم كل دا نوم
احمد : هيا الساعة كم يا عم البضان
هشام : الساعة ٧ ونص الصبح
احمد: خخخخخخخ حد يصحي حد في الوقت دا
هشام : يلا انجز عشان هنبدا تدريب النهاردة قدامك ٣٠ دقيقة و تبقا في العنوان لي عندك علي الوتس
احمد: تمام
احمد خد دش و لبس و راح العنوان لقي
ياسر
محسن
و اللواء فرج
مكس
و هشام قال يلا نبدا
.....................يتابع ............
و هنا يخلص الجزء السادس و الي اللقاء في الجزء السابع و دا هيتاخر شويا عشان دا اهم جزء و هيكون طويل و هينزل يوم الاربع الساعة ١٠ الصبح
اسف علي التأخير يا شباب
يلا اااااااا نبدا الجزء السابع
وقفنا المراه الي فاتت لما هشام خد احمد و راح مكان في الصحراء و لقيو ( ذياد مختص في الهكينج & محسن و دا مختص في الطب و اصغر دكتور في العالم & اللواء فراج دا ضرفة باب بي معنا الكلمة &و مكس و دا افضل جسوس لي امريكا و الي هتخد بعبوص قدام شويا )
هشام عرف كل الناس لي احمد و احمد قال
احمد بيبص لي محسن و بيقول : هوا مش انت الدكتور الي أما فوقت
محسن : ايوا يا احمد و انا الي هكون مكلف بي تدريبك عشان تبقا قادر علي علاج اي حد مصاب قدامك + عشان برضو لما تدخل طب تبقا عارف تعمل اي
احمد: طيب و زي ما هشام قال علي عم فراج انت دلوتي لواء ازي ادرب معاك
فرج: احنا هنضرب في مكنين اول في معسكرات تدريب الجيش و تاني حاجة دا لما تبقا جاهز
احمد : تمام يعني انت يا عم فرج هدربني علي القوة البدنية و اسلوب القتال بتاع القوات الخاصة طيب دور مكس اي
مكس : انا هدربك برضو علي القتال بس بي طرق مختلفة و هعلمك كل الي اتعلمتوو عشان ابقا جسوس من الدرجة الأولى
احمد: تمام و كدا ذياد هيعلمني عن الهكر بس انا عارف عن الهكر هتعلم اي
ذياد : طيب قولي انت تعرف تعمل اي
احمد: انت الي قولي الاول اهم حاجة عملتها اي
ذياد : اخترقت سيستم المخابرات الأمريكية و خت منهم معلومات مهمة و بعتها
و سرقت من إسرائيل اكتر من ٣ مليار و وزعتهم علي دار الايتام في فلسطين
احمد: لا كدا انا ١٪ جنيك
هشام : دلوتي انت عرفت كل حاجة هسيبك و امشي و كل يوم الصبح الساعة ٧هاجي اخدك و بليل الساعة ٢ هاجي اروحك بس الايام الي هتدرب فيها في المعسكر مش هتروح البيت
احمد: تمام هنبدا امتا
فرج : هتبدا معيا انا و لمدة سنة كاملة و بعد كدا مع مكس سنة و السنة الاخيرا ٦ شهور محسن و ٦ شهور ذياد
بس علي الكلام الي سمعتو عنك اتوقع تخلص بسرعة
احمد: متقلقش هتتشرف ان انا تلميذك
وفعلا احمد بدا تدريب و مع فرج و كان اول اسبوع كلو عبارة عن انو يقوي جسمو و بعد كدا بدا التدريب الشاق و هوا ان فرج خد احمد و قالو هتقعد دلوتي في المعسكر التدريبي دا بتاع الفرقة ٧٧٧
احمد: انا هدرب معاهم
فرج : ايوا بس انت هتدرب اكتر منهم عشان مش في وقت
احمد: تمام و فعلان احمد بدا تدريب علي كل أساليب الجيش و خصوصا تدريب القوات الخاصة وكان عبارة عن فنون الدفاع عن النفس و اساليب القتال و السلاح بي جميع انواعو و قعد مع فرج شهر ونص في الصحراء عشان يتعود علي تقلبات الطقس و درجات الحراره العاليه و التكييف مع البيئة المحيطة بيه و قعد يكلو من اكل الصحراء عبارة عن افاعي و ذئاب و تعالب و فعلان احمد خلص في زمن قياسي تديب القوات الخاصة بعد ما بعد عن البيت لمدا ٥ شهور عشان يتدرب في المعسكر و روح البيت بتاعو ونزل من العربية ودخل الشارع و احمد راح لي صديق الطفوله طاطا و راح شدو من قفاه و اهل الحارة جريو و راه احمد في اي يا جماعة هوا دا الترحيب بيا بعد ما كنت شغال برا
طاطا : الصوت دا مش غريب عليا
احمد كان سعتها يا حماعة بسببب التدريب بقي حاجة تاني طول وبقي لون بشرته قمحي و طول و حسمو بي مرسوم و معضل لي درجة ان صديق عمره معرفهوش
طاطا : خخخخخخخخ يا احمد انت الي عمل فيك كدا هوا الي بيشتغل برا بيرجع جتا كدا
احمد: يبني مش كنت شغال في مدرب في الجم
طاطا : بس برضو مش كدا دا انت تلقيق كنت بتفرم نفسك
احمد: مش اوي ههههههه
طاطا :ماشي يا عم
احمدمعلش يا جماعة كنت بهزر معاه
كل دا و حريم الحارة مش مصدقة ان احمد بقي في الجسم دا
رنا البت الي بيحبها احمد بتقول لي عيل فس الشارع مين دا الس واقف مع طاطا
الواد : دا احمد ابن عم محمود الي بيتو علي اول الشارع
رنا بدهشا بتقول اي دا بجد و تقول لي نفسها يعني الواد الي طول عمري بحبو و نفسي فيه يحلو اوي كدا دا بقي مززززز اوي انا لازم اخد خطوا بقا انا مبقتش قادرة
عند احمد طلع لي امو الي اول ما شفتو قالت
ام احمد : اقمر يبني عاوز مين
احمد: في اي يا ست الكل مش عرفة ابنيك
ام احمد : تعال يا اين الكلب كنت عرفة انو انت بس حبيت اعمل هبلة عليك
احمد: عليا برضو
ام احمد: بتقول حاجة
احمد: وانا اقدر برضو يا ست الكل المهم عاملة اكل اي
ام احمد: محشي و فراخ
احمد: احبيك وانتي ريقة
احمد كل وخلص و قال لي امو معلش يا ست الكل هوا اسبوع و هرجع تاني
ام احمد : طيب متقعد شويا كمان عوزا اشبع منك
احمد: معلش هيا الفطرا دي بس و هتقولي يلا غور من قدامي
ام احمد قعدت تضحك و خلصو اكل ونام و تاني يوم احمد راح عند بيت جدو و قعد يهزر و يتكلم مع ستو و جدو و بعد كدا روح تاني يوم صحي علي مكلمة جتلو من طاطا
احمد: عاوز اي يا عم كسمك حد يصحي حد الساعة ٧ الصبح
طاطا : خخخخخخخ يا عم انزل نروح ام الدرس عشان تلم ام المنهج كلو عشان نتخلص و كمان رنا في نفس الدرس
احمد: ما تقول كدا من بدري يا معرص
طاطا: ليه عرصت عليك و علي امك
احمد: ماشي يا كسمك اما انزلك
قام احمد و خد دش و نزل لي طاطا الي كان قاعد عند ستو ام صابر احمد دخل ولقي الصويط وبيقول الحقو حرامي و كانت الي بتصوت مرات خال طاطا لغيت انا طاطا خرج و قعد يضحك وقال دا احمد يا مرات خالي احمد : ولهي خليتني قطعت الخلف
مرات خال طاطا : ايدا انا شكلك اتغير يا احمد و بقيت راجل
ام صابر : لا وبقيت عريس يا واد
طاطا : طيب يلا بقا عشان منتاخرش علي ام الدرس
احمد: هوا درس اي صح
طاطا : انجليزي و احسن حاجة ان انت قرد في الانجليزي
احمد : عند مين بقا
طاطا : ميس فاطمه
احمد: دي جديد
طاطا : اه
احمد: تمام يلا
احمد و طاطا راحو الدرس وكل الناس كانت بتبص علي احمد عشان الي يشفو يقول عندو ٢٣ او٢٥
وصلو السنتر و اول اما دخلو لقيو الميس و بتقول لي احمد
الميس : انت اخو محمد (ودا اسم طاطا الحقيقي)
احمد : هوا محمد صحبي و اخويا
ميس : طيب حضرتك جاي ليه
احمد: جاي اخد درس و الم المنهج الي فاتني
ميس : هوا انت احمد الي بيقول عليه محمد
احمد : اه انا احمد يا ميس
ميس : الي يشوفك بقول عندك ٢٣ سنة هههههههه
احمد: لا انا عندي ١٨ سنة
ميس : طيب اتفضل ادخل عشان نبدأ
احمد راح وبيبص لقي رنا و صحبتها هدير و ولد اسمو سيد ( هيتفشخ من احمد)و ولد اسمو حسين
احمد هوا و طاطا و بدا الدرس و طول الدرس رنا عمالة تبص علي احمد و احمد لما يبص عليها تلف لي الميس و ال ميس سالت احمد و جاوب و كل ما تسالو يجاوب ال ميس لي احمد : ما انت كويس اهو يا احمد
احمد: معلش ما لازم أراجع علي الي عرفو
ال ميس : تمام يا احمد تقدر تؤرح خلاص
الكل قام ومشي و راح احمد وطاطا وقفين لغيت ما البنات خرجت رنا بتقول لي هدير بصي يا هدير عامل ازي مز اوي يعني قبل ما يسافر قمر و وبعد ما جي من السفر بقي قمرين وبصت علي احمد وضحكت و راحت ماشية و احمد مشي وراها عشان هما في نفس المنطقة و احمد و هوا ماشي لقي في حد عمال يعاكس رنا و هدير
الواد : الي الجمال دا كلو بقوليك اي ما تجيي واديكي الي انتي عوزاه
هدير : طيب امشي بدل ما الم عليك الشارع كلو
الواد: طيب ليه بس كدا ما انا خلو معاكو
رنا : امشي بدل ما تزعل
الواد مسك ايد رنا : وقال انا عاوز ازعل
راح احمد مسك ايد الواد وقال انا الي هزعلك يا كسمك و راح ضرب بي الرجل في بطن الواد و بعد كدا بي البوكس في وشو راحو صحاب الواد اول ما شافو احمد بيضرب صحابهم راحو عليه كانو ٣ طاطا مسك واحد ونزل فيه ضرب و احمد مسك الاتنين التانين و ونزل فيهم ضرب لغيت ما احمد لقي في ناس كتير تشيلو من عليهم من ضمن الناس دي كان مكس و راح قال لي احمد
مكس : اتقل عشان متكشفش نفسك و اهدا
احمد راح بص لي مكس و قال ماشي و راح بص لي الواد وقال لو شفت كسمك واقف هنا تاني هنيكك
العيال جريو و احمد وقف هوا وي طاطا بصو علي البنات لقيو رنا عمالة تعيط احمد راح وقلها
احمد: مش عاوز اشوف دمعتك تاني عشان انتي غلية عليا
رنا : سمعت الكلام دا و وشها قلب احمر و بصت في الارض
هدير : شكرا اوي يا احمد احنا مش عارفين لو انت مجتش كانو عاملو فينا اي
احمد : اهم حاجة ان انتو بخير و بيبص لي رنا
رنا : شكرا جدا يا احمد
احمد: مفيش شكر انا عمالت اي مفروض اي راجل يعملو
رنا : بس انت ليه مش كنت بتيجي من اول الترم يا احمد
احمد: عشان كنت مسافر في شغل و هرجع تاني يوم الجمعة
رنا وشها بان عليه انها زعلت ازل ما احمد قال كدا و قالت تمام
هدير : راحت قالت لي طاطا بقولك اي يا محمد
طاطا : اي
هدير : ممكن رقمك عشان اضيفك في الجروب
طاطا : ماشي اكتبي 011
بعد ما خلصو و مشيو واحمد وصل رنا لغيت البيت و اتاكد انها طلعت راح مروح ونام وصحي علي امو وهيا بتقلو تعال اتعشا يا احمد
احمد كل و نزل راح الجيم عشان يدرب و رجع نام تاني
وصحي تاني يوم لقي في رسايل كتيرا علي الوتس
فتح الوتس لقي في جروب طاكا ضيفو فيه و الي كانو في الجروب رنا و هدير و طاطا و بنت اسمها نورهان
احمد: اي كل الرسايل دي
طاطا : اهو صحي
فضلو يتكلمو طول اليوم و في الشات بتاع الجروب احمد قعد يتعرف علي رنا اكتر و فضلو يومين يتكلمون في الجروب لغيت اما احمد لقي رنا باعتا خاص بتقول انت مسافر بكرا
احمد فرح و قال : اه بكرا الساعة ٢ بليل
رنا : طيب ممكن اشوفك بكرا
احمد: تمام فين
رنا : اي حتا
احمد: خلاص ننزل وسط البلد
رنا : تمام بعد الدرس ننزل سلام
احمد بقي يطير
من كتر الفرحة اخيرا البت الي بيحبها هيشوفها وقعد يقلب في الشات لغيت ما نام وصحي تاني يوم علي الساعة ١ ونص وكان الدرس بتاع رنا يخلص ٣ قام طلع هدوم و دخل خد دوش و تشيك و امو دخلت عليه غريبة مالك كدا حاسة ان انت هطير من الفرحة احمد عادي يا ست الكل بس رايح مشوار مهم اما اجي هقوليك كل حاجة ام احمد تمام
احمد لبس ونزل و راح قدام السنتر لغيت ما طلعت رنا و هدير و هدير مشيت واحمد خد رنا و راح واسط البلد
احمد: اهو يا رنا اتقبلنا في اي
رنا : الصرحة يا احمد ومن غير لف و دوران انا بقالي اكتر من ٣ سنين معجبة بيك و اول اما اتعرفت عليك اعجبت بيك اكتر و حبيتك وراحت قايمة عشان تمشي راح احمد مسك ايديها
وقال : وانا مكان يا رنا بحبيك وكل ما اشوفيك في الشارع او تعدي من قدامي ببقا طاير من الفرحة
رنا وشها قلب احمر و مبقتش عرفة تقول اي
احمد : طيب تشربي اي
رنا : اي حاجة
احمد : شاور و جالتو بنت
البنت : اقمر يا فندم
احمد: هاتي واحد فرولة و واحد مانجو
البت مشيت و رنا قالت لي احمد
رنا : انت ازي تعرف اني بحب الفراولة
احمد: انا اعرف حجات كتير عنيك انتي مش عرفها
و جت البت و نزلت الطلبات و مشيت واحمد شرب العصير هوا و رنا و قيم يحاسب لقي البت بتقول الحاسب ادفع ي فندم
احمد: مين الي دفع الحساب
البت : الاستاذة الي هناك
احمد : تمم. وراح رايح لي الاستاذه وقال
احمد: مين حضرتك
هيا : واحدة معجبة
احمد: بس انا معرفكيش
هيا : مش لازم تعرفني
احمد: لا شكرا و دي فلوس المشريب و راح مشي لقي رنا قلبة وشها
احمد: في اي ماليك
رنا : مين دي يا استاذ
احمد: معرفهاش
رنا : لا *""" المفروض اصدق
احمد: ****" معرفها و بعدين هوا انتي بتغيري يا جميل
رنا : اه بغير ولو عرفت ان انت كلمت بت او حتا بصتلها هموتك انت وهيا ماشي
احمد: ماشي طيب يلا نروح سيما
رنا : لا
احمد: خالي باليك انا مش هرجع غير بعد سنة او اقل
رنا : ليه سنة دا انا مصدقت اكلمك تروح تسبني ولا انت في حد تاني في حياتك
احمد: لا مفيش حد و بعدين دا شغل يا حبيبتي و عشان كدا عاوز قبل ما امشي نخرج شويا يلا بينا سيما
رنا : ماشي
احمد و رنا راحو السينما و اتفرج علي فلم رومنسي و سعتها احمد مسك ايد رنا و رنا بصت ليه و وشها احمر واتكسفت و بعد ما خلصو الفلم مشي و روح رنا وقلها
احمد: اول ما تطلعي كلميني و اي حتا تخرجي تتصلي عليا ولو مردتش ابعتي واتس
رنا شوها احمر : حاضر
رنا اول ما طلعت و بصت لي احمد ومشي و طلع لي امو عشان يجهز الشنطة و حكا ليها كل حاجة حصلت مع رنا و ان هوا اول ما يدخل الكلية هيخطبها و اتعشا معها و راح نازل و راح لي المكان الس كان متفق عليه مع مكس و جالو مكس و قالو يلا بينا و خدو و راح معاه مكان مهجور في الصحرا و قعد يدرب علي نقاط الموت الي بتبقا في الجيم و نقاط الشللل و القتال و ازي يصنع سلاح من معدات بسيطا و خدو معاه كذا مهمة و احمد كان خلص التدريب في ٦ شهور و رجع تاني و سعتها بدات امتحانات تانية ثانوي و نجح و رجع تاني التدريب و كان في فترة التدريب بيكلم رنا و و امو و بعد كدا بدا التدريب مع محسن عشان يعرف ازي يحلل الشخص الي قدامو عندو اي و عيان و اي الاعراض الي عندو من مجرد النظر عليه و ازي يعالج الجراح و خلص في ٤ شهور بسبب التدريب المستمر في المستشفيات و في البلاد الي فيها حروب
و بعدها نزل امتحن امتحانات نص السنة بتاعت تالتة ثانوي و رجع تاني التدريب مع ذياد و قعدو سعتها يسرق من رجال الأعمال و يوزع علي الناس و يفضح سياسيين وخلص في زمن قياسي في ٤٥ يوم بس و سعتها تجمعوا كلهم عشان يقيمون احمد و كل واحد قال ليه علي اختبار عشان يعملو الاول فرج قال ان في معسكر في سينا فيه ارهابين عاوز في ظرف ١٥ دقيقة يبقا طالع بي راس كل واحد بس يدخل عليهم بي السكينة بس و فعلا احمد راح و في ظرف ٩ دقيق كان مخلص المهمة و راح المهمة بتاعت مكس و كانت ان هوا يجيب ملفات مهمة في مكتب احد الوزراء في ظرف ٢٤ ساعة و كان الوزير دا وزير الخارجية الأمريكي و احمد خلال ٥ سعات كان جايب الورق و ورق ناس مهمين في امريكية و رجع و راح لي محسن الي وده سوريا يعالج الناس هناك لوحده و كان عددهم ٥٠ واحد في ٤ سعات و محسن يتأكد عليهم وفعلا خلص و راح لي ذياد و خاله يهكر مواقع الانترنت كلها في ظرف ١٥ دقيقة و نجح في كل الاختبارات و جي اليوم المنتظر التجمع العارف و ياسر و كيلاني و هشام و محسن و ذياد و مكس و جابر و احمد
العارف : اي الاخبار يا جماعة
كل احمد خلص التدريب في زمن قياسي و نجح في جميع الاختبارات
ياسر : دلوتي انت جاهز يا احمد
احمد : انا اخلص امتحانات الثانويه و هبدا سعتها و اول حاجة عاوز ان ذياد يدرب هشام و محمد و نور و هدير عشان يبقا معاية تيم وخلص الاجتماع و احمد بدا الامتحانات و اخر يوم امتحانات بدا هوا و التيم في اول عاملية وهيا تهكير سستم المخابرات الروسية و خد معلوات عن ماهر و كل الشغل و معلومات مهمة و ادا كم مهمة لي التيم و روح البيت و ظهرت النتيجة و احمد نجح و هنا يخلص الفلاش باك
ايوا يا صحبي من نص الجزء الاول لغيت دلوتي فلاش باك و هتبدا الاحدث تاخد مجرا تاني بداية من الجزء الجاي و عاوز اعرف الجزء دا قصير ولا تمام كدا
...........يتابع ........
و الي اللقاء في الجزء الثامن
اسف على التاخير يا شباب
يلاااااا نبدا الجزء الثامن
وقفنا المراه الي فاتت لما خلصنا الفلاش باك عند احمد لما دخل يوشف التيم بتاعو عملو اي
احمد :عمالتو اي
هشام: تمم يا كبير زي ما انت قولت خدنا معلومات عن ماهر و كم معلومة عن الناس الي هنا في مصر و الشرق الأوسط من سستم المخابرات الروسية
محمد: دلوتي الخطوا الجيا اي
احمد: لازم نتعاون مع الامن الوطني
نور : وليه الامن الوطني
احمد: عشان نقدر نتحرك براحتنا و مش الامن الوطني بس لا لازم نتواصل مع رئيس الجمهورية عشان ناخد كل الصلاحيات
هدير : بس دا فيه مختارة علينا
احمد: متقلقيش طول ما انا هنا
هشام : هنعمل اي دلوتي
احمد: هروح لي وحدي الامن الوطني
هشام: انت اتجننت
احمد: متخفش انا مستعد لي كل حاجة و كمان عاوزك في موضوع
هشام : تمم
احمد خد هشام و راح بيه الصحراء
احمد: السر دا لو طلع هتزعل مني
هشام بي قلق : اي هوا للسر دا
احمد: انا عندي قدرات خاصة و عاوز انك تعرفها عشان هتكون دراعي اليمين
هشام : تمام
احمد : زيس اظهر
زيس : انت متاكد يا احمد
احمد: اه متاكد
زيس . تمام
احمد: هشام اضربني بي النار في راسي
هشام: اي انت ممكن تموت فيها
احمد: اسمع الكلام وانت تفهم كل حاجة
هشام : بلاش
احمد: مش بحب اعيد الكلام
هشام: تمام
هشام مسك المسادس وضرب احمد بس سعتها ظهر زيس وهوا محاوط جسم احمد بي الكامل بي اللون الاسود و الرصاصة معملتش اي حاجة
احمد: انا معيا قوة و كرت عمر اي حد ممكن يتخيلها
هشام: بي اندهش ازي دا و اي الي علي جسمك دا
احمد: دي قوة ابويا كان سيبها جويا
هشام: حلو اوي دلوتي نقدر نعمل كل حاجة بس افهم الاول دا حصل ازي
احمد : تمام
احمد حكي لي هشام كل حاجة و هشام قال : بس دي مخاطرة
احمد : لازم اوفي بي وعدي و متقلقش عليا
هشام: تمام
احمد: دلوتي هتروح المقر الجديد الي ياسر هيقولك عليه و تاخد التيم
هشام: تمام وانت تعمل اي
احمد: هروح الامن الوطني
هشام : تمام يا احمد بس خالي بالك من نفسك
احمد: متخفش عليا يا اتش
احمد اختفي من قدام هشام وظهر قدام مبني الامن الوطني
احمد بيقول لي شخص
احمد: عاوز اقابل رئيس القطاع
العسكري : وانت عاوز منو اي
احمد: قلوو الي بعتلك موقع عز الديب بس
العسكري اتكلم في الجهاز و جي ظابط و اسمو حكيم
حكيم : انت مين و عرفت منين موضوع عز الديب
احمد: هتعرف كل حاجة لما ادخل لي الي مشغلك
حكيم بي نبرا حادة : انت مجنون انت مش عارف بتكلم مين
احمد: لا محصليش الشرف ويلا شوف شغلك
حكيم: راح رفع السلاح علي احمد
احمد: انت متاكد من الي بتعملو
حكيم : اه ومش هتقابل حد غير اما اعرف مين الي بعتلك
احمد: امك الي بعتاني
حكيم : امي مين يا ابن المتناكة و رايح يدوس علي الزينات سعتها طلع سيد باشة و رفع ايد حكيم
سيد : انت اتجننت اي الي انت بتعملو دا يا حضرت الظابط
حيكم : دا يا فندم بيقول انو الي بعت الموقع بتاع عز الديب و لما اتكلمت معاه قل ادبو
سيد: انت مين ومين الي بعتك
احمد: طيب هنتكلم هنا و الناس بتتفرج علينا
سيد: تعال معيا
احمد: تمام
سيد خد احمد و طلعو و دخلو اوضة
احمد: انا عاوز منك تجمع جميع الناس الي انت تثق
فيهم دلوتي
سيد : مش لما افهم انت مين وعاوز اي
احمد: تمام اتفضل
احمد ادا لي سيد فلاشة
سيد : شغل الفلاشة و لقي المخطط بتاع هجوم علي عز الديب و معلومات في غاية الأهمية و قال
سيد: وانت قدرت تجمع دا كلو ليه و جاي دلوتي عشان اي
احمد: اجمع بس الناس عشان اتكلم مرا واحدة
سيد: تمم
سيد جمع تالت اشخاص
الشخص الاول كان : حكيم و هوا مسئول المعلومات
تاني شخص : حازم و دا مسؤول التدخل
تالت شخص : كان منار مسول عن قطاع الهكر
سيد : دول احسن ناس عندي و بثق فيهم
احمد: تمام يا باشة
اعرفك بي نفسي الاول انا احمد محمود العارف
سيد: انت ابن محمود العارف صاحب شركات العارف الي مات
احمد: اه
سيد: بس هوا معندوش عيال
احمد : هحكي كل حاجة بس لو الكلام دا طلع برا هنبقا في خطر
سيد : تمام
احمد حكي لي سيد كل حاجة معدا تدريبو و موضوع زيس
سيد: وانت جاي عشان اي بقا و المعلومات دي خطيرا جدا
احمد: انا جاي عشان حاجتين
اول حاجة ان نخلص من الناس الي في مصر تبع ماهر و اخد الصلاحيات عشان اقدر اعمل الي عوزو
تاني حاجة : عشان اخد حق ابويا و ارجع ملكي
سيد: بس دا مستحيل
احمد: متقلقش انا مجهز كل حاجة و كمان عاوز اقابل رئيس الجمهورية و ورئيس الأركان
سيد: بس عشان اي دا كلو
احمد: هتعرف كل حاجة لما اقبلهم
سيد: تمام
احمد: انا امشي دلوتي عشان ملفتش الإنتباه
سيد: تمام بس لازم احط عليك حراسة
احمد: متقلقش عليا
سيد: طيب
احمد: دا رقمي و العنوان بتاعي عشان اما تخلص كل حاجة تكلمني
سيد: تمم
احمد قام وخرج و سيد امر حازم انو يرقبو
حازم خرج ورا احمد و احمد خد بالو منو و طلع برا المبني و عدا الشارع و اختفي حازم مصدوم و مش مستوعب هوا راح فين
و رجع بلغ سيد وقالو ان اول اما احمد خرج و عدا الشارع اختفي
سيد : ارجعلي كل الكاميرا و شوف راح فين رجعو الكاميرا و مش مصدقين الي شفو احمد فعلان اختفي من قدامهم
سيد: الواد دا وراه لغز كبير حازم روح اجمعلي كل المعلومات عن الواد دا
حازم تمام يا باشة
احمد سعتها ظهر في الاوضة بتعتو و اتكلم مع زيس
احمد: زيس انا عاوز ابدا في التدريب بتاعك
زيس : انت متاكد يا احمد
احمد: اه متاكد عشان الي احنا داخلين عليه دا مش موضوع سهل انت بتعادي مافيا و روسيا يعني اتنين ليهم سلطة كبيرا في العالم دا
زيس تمم هنبدا تدريب من الشهر الجاي تكون اتفقت مع رئيس الجمهورية و ورئيس الأركان
احمد: تمام
احمد طلع لي امو و قال
احمد: اي يا ست الكل فين الاكل انا جعان
ام احمد: علي النار يا حبيب امك
احمد: تمام انا نازل اشوف رنا يكون خلص
ام احمد: تمام وخالي بالك منها البت بتحبك بجد و كانت بتيجي كل يوم وانت في الشغل
احمد:: عارف يا امي و انا فعلان بحبها و قبل ما اسافر هخطبها
ام احمد: اخيران هشوفك
عريس
احمد مشي ونزل الشارع ولقي رنا وقفا عند البقال ورحلها
احمد: اول مرا اشوف القمر بيطلع الصبح
رنا بي كسوف : خلاص بقا احنا في الشارع لم نفسك
احمد: اعمل اي طيب ما انتي وحشاني
رنا : هوا مش انا كنت معاك انبراح في الكافية يبني
احمد: حتا وانتي قدامي بتوحشيني
البقال : اي يا عصافير الحب احنا هنا
رنا اتكسفت و خدت الحاجة ومشيت
احمد: اي يا عم محمود مش كدا
محمود: يبني انت في الشارع و في حتا بنت وسخه وممكن حد يقول عليها كلام وحش
احمد: متقلقش كلها اربع ايام و هخطبها
محمود : يتمم على خير
احمد: شكرا يا عم محمود متعرفش عم كامل ابو رنا فين
محمود هوا لسا معدي هتلقي علي القهوا
احمد: تمم سلام
احمد ساب محمود البقال و راح علي القهوا و قال لي ابو رنا
احمد: عم كامل عوزك بعد اذنك
كامل : تعال يا دكتور
احمد: شكرا يا كبير
كامل : عاوز اي يا احمد
احمد: الصرحة انا بحب رنا بنتك و جاي عشان اخد معاد و اجيب اهلي و اخطبها
كامل : دا انت تنور يا دكتور
احمد: شكرا يا عم وكامل
كامل : انا اجازتي يوم الخميس تعال تنور
احمد: تمم هجيب اهلي و اجي الخميس سلام
كامل : سلام
احمد راح بلغ امو و امو قعدت تزغرط
احمد: هروح لي جدي عشان اقلو و اجي عشان عاوزه يكون معايا
ام احمد: تمام با احمد و كفايا لغيت كدا احنا لازم نرجع كل حاجة
احمد: اه يا امي لازم الناس تعرف احنا مين و انا ابن مين
احمد راح عند جدو وقال
احمد: عامل اي يا عارف
جدو : عارف حاف كدا يا عرص
احمد: في اي يا كبير بدلعك
جدو : اي في حاجة ولا اي
احمد: اه بس جمع الكل الاول
جدو : تمام
الكل اتجمع
احمد: انا بحب واحدة و اتكلمت مع ابوها و خد معاد يوم الخميس و عاوز كل الناس تعرف انا ابن مين و علتي مين و اتشرف بيكو
جدو : الف الف مبروك يا حبيب قلبي يتمم على خير
ستو زغرطط و قالت: جي اليوم الي اشوفك فيه عريس مبروك يا قلب ستك
احمد: **" يخليكي يا ستي
كيلاني: الف مبروك يا ابن اخويا
هشام: اخويا هيخطب يا ناس الف مبروك يا قلب اخوك
محمد: مبروك يا خويا
مرات عمو : مبروك يا حمادة عقبال محمد
احمد:**"" يبارك فيكو يا جماعة و قبال هشام و محمد
احمد : همشي انا عشان اروح انام سلام
الكل : سلام
احمد مشي و راح نام
عند بيت رنا
كامل : رنا هاتي اميك وتعالي
رنا: حاضر يا بابا
جابت امها و راحو لي ابوها
ام رنا: خير يا كامل في حاجة
كامل : كل خير احمد جي و خد معاد عشان يجي يخطب رنا
ام رنا : وانت قلت اي
كامل : قولت ليه ييجي ينور يوم الخميس
ام رنا : هوا احمد راجل و محترم و في كلية طب بس لازم نعرف بيشتغل اي
كامل : هتكلم معاه و كمان هوا اكيد بعد ما يخلص الكلية يتعين دكتور
بس انتي يا رنا موفقة
بص لي رنا لقوها وشها احمر و بصت في الارض وقالت
رنا : انا واحمد بنحب بعض
راحت جريت علي الاوضة
كامل : علي بركة ****
ام رنا : شوف بنت الوسخة وشها احمر ازي
كامل : الي يشوفك تتكلمي كدا ميشوفيك لما جيت اتقدملك
ام رنا : خلاص بقا يا راجل
دلوتي لازم نجهز عشان لما يجو وانت كلم اخواتك و ابوك
كامل : دا الي هيحصل امسكي دول ٥٠٠٠ جنيه جهزي الحاجة
ام رنا : تمام
تاني يوم احمد صحي و نزل الشارع بس حس ان في حد بيرقبو و مشي شويا و دخل القهوة و قعد و بعد كدا دخل الحمام واختفي منو و ظهر جنب الشخص الي بيرقبو و طلع حازم
احمد: منور المنطقة يا حازم باشا
حازم اتصدم ازي عرف انو بيرقبو و ازي جي جنبو و هوا لسا داخل الحمام
حازم وعلمات الصدمة عليه : انت مش لسا داخل الحمام
احمد: انت متعرفنيش و انت دلوتي عرفت اني مش بكذب عليكو و بلغ سيد باشة اني مستني مكلمة منو
حازم : تمم هروح ابلغو سلام
عند سيد باشة دخل عليه حازم
حازم حكي كل حاجة لي سيد وان احمد فعلان مصري و مش بيكدب و هوا عايش في العنوان من عشرين سنة و بيروح لي اهل ابوه القصر
سيد: دلوتي لازم اخد معاد مع الرئيس
حازم : فعلا عشان المضوع طلع بجد
حكيم دخل عليهم
حكيم : سيد باشة فعلا كل المعلومات الي جبها صح و الاماكن
سيد: لازم يبقا معانا في اقرب وقط هروح اخد معاد سلام
سيد اتحرك علي القصر الرئاسي و حكي كل حاجة لي رئيس الجمهورية و ورئيس الأركان و هما وفقو انهم يقبلو
سيد : تمم يا باشة هكلمو و اخلي يجي
سيد : رن علي احمد
سيد: احمد معايا
احمد: كنت مستني مكالمتك يا سيد باشا ها عمالت اي
سيد: تمم تقدر تيجي بكرا
احمد: خليها الجمعة عشان بكرا هخطب
سيد: تمام
احمد: سلام
عدا اليوم عادي و احمد روح و نام و صحي تاني يوم
احمد: اي يا ست الكل جهزه
ام احمد::اه جهزه
احمد: تمام يجي جدي و ندخل مع بعض
في نفس الوقت دخلت سبع عربيات الشارع ونزل منها (عارف و حنان و هشام و كيلاني و محمد و ام محمد)
احمد نزل هوا امو و قابل جدو و باس ايدو و قال
احمد: اي العربيات دي كلها
جدو : عشان يعرفو انت مين و مين علتك
احمد: تمام يلا بينا
احمد مشي هوا و جدو و ستو و عمامو و امو و مرات عمو و محمد
ام صابر : في اي يا ام احمد مين دول
ام احمد: دول اهل احمد جم عشان احمد هيخطب رنا بنت كامل
ام صابر زغرطط و قالت: الف مبروك يا احمد
احمد: ** يبارك فيكي
كل الشارع قعد يزغرط
راح ابو رنا و امها و اهلهم طلعو عشان يشوف ايه كل الزغريط دي
لقيو احمد و اهلو بي موكب العربيات الي وراهم و داخلين البيت
جد رنا : هوا مش العريس من نفس المنطقة امال مين دول
كامل : معرفش يا حج
و راحو يستقبلون اهل احمد
كامل : اهلااا بيكو يا جماعة
احمد: اعرفك يا عم كامل دول اهل ابويا جدي العارف صاحب شركات العارف
و دا عمي كيلاني و دا عمي هشام و دي ستي و دي مرات عمي و دا ابن عمي محمد
ابو كامل : انت من بيت العارف بتاع شركة المقاولات
عارف جد احمد: اه انا صاحب الشركات
و دا ابن ابني محمود *** يرحمو و احنا هنا عشان نطلب ايد بنتك رنا لي ابن ابني و ابني احمد قلتلو اي
كامل : احنا لينا الشرف ان احنا نناسب ناس زيكو
ابو كامل : بس الاول نعرف احمد ليه كل دا منعرفش اهلو
احمد: عشان ابويا كان عاوز يعتمد علي نفسو مش علي فلوس حد
جد رنا : تمم يبني نقرا الفاتحه
الحريم زغرطوو و هما خلصو
كيلاني : طيب مش هنشوف العروسة
كامل : طبعن تعالي يا رنا
رنا دخلت و سلمت علي الكل راح احمد وقف و مسك اديها و باس قلب اديها وقال
احمد: دلوتي انتي بتعتي بس و كمان اي القمر دا كلو
رنا وشها احمر و راحت علي ام احمد و قعدت جنبها
ام احمد: ينفع كدا تكسف البت
احمد: انا معملتش حاجة انا قولت الحقيقة
و قعدو يضحكو و يهزرو
وخلص اليوم و تاني يوم احمد صحي و رن علي سيد باشة وقال
احمد: اجي امتا يا سيد باشة
سيد: هبعت عربية تخدك
احمد: تمم
احمد نزل ركب العربية
و راح علي القصر الرئاسي
و دخل و لقي رئيس الجمهورية و ورئيس الأركان و رئيس المخابرات (الي هوا سيد تمم )
رئيس الجمهورية : سيد قلي علي كل حاجة و في حجات انت قولت هتقول عليها لما نتجمع
احمد: ايوا الي قالو دا لازم تكونو انتو بس الي تعرفوه
رئيس الأركان : تمم في اي بقا
احمد: الي قدرت اصلو مواقع التنظيمات التكفيرية و مين الي بيمولها و مين البلاد الي تتجسس علينا
سيد: تمم
احمد::حكي كلةحاجة ليهم
رئيس الجمهورية : انت متاكد من الكلام دا
احمد: لو مش متاكد مش هاجي قدامك دلوتي
رئيس الأركان : وانت عاوز مننا اي دلوتي
احمد:: عاوز الصلاحيات عشان اقدر اخلص منهم و اخد حق ابويا
سيد: طيب وانت هتقدر تعمل اي
احمد: ممكن يا سيد باشة تضرب عليا نار
سيد: انت مجنون انت هتموت
احمد: اضرب بس
رئيس الجمهورية : نفذ يا سيد اكيد مش يخاطر بي نفسو
سيد قام و ضرب نار علي جسم احمد و محصلوش حاجة سيد و رئيس الجمهورية و ورئيس الأركان مصدومين ازي دا
احمد: انا عندي القدرا اعمل حجات كتير و جاي اخد الصلاحيات عشان اقدر اساعد بلدي و اخد حقي قلتوو اي
الكل : ليك كل الصلاحيات
احمد: تمم دلوتي انا عاوز من الجيش يبني المكان الي في المخطط دا
و عاوز المعدات دي امشي دلوتي و هشفكوو بعد شهرين سلام
الكل : سلام
..........يتابع........
هنا يخلص الجزء الثامن الي اللقاء في الجزء التاسع
اسف علي التاخير يا شباب يلاااااا بيناااا نبدا
الجزء التاسع
وقفنا المرا الي فاتت لما احمد اتفق مع رئيس الجمهورية و ورئيس الأركان علي المكان الي في المخطط و المعدات
نبداااا
احمد بعد ما ساب رئيس الجمهورية و ورئيس الأركان اتكلم مع زيس
احمد:دلوتي احنا خلاصنا كل حاجة هنبدا امتا
زيس : تمم بس الاول اعرف ان في اختبار لو اجتزت الاختبار هديك الصالحية الكاملة في قوتي و كمان في كم حاجة لازم تعرفها
احمد:تمام اي هوا الاختبار دا
زيس : لازم عشان تعدي الاختبار دا يبقا عندك الإرادة و القوة و العزيمة والإصرار عشان تحقق كل دا
احمد:تمم ماشي بس دا كلو موجود
زيس : انت لما عرفت ان عز الديب عرف ان انتا بتتجسس عليه خفت و عزيمتك قلت ودا مش كويس
احمد: ما انا الاول كنت حاسس اني ضعيف لكن دلوتي انا واثق من نفسي و اقدر اقف في وش اي حد و احمي الي بخاف عليهم
زيس : تمم وانا فعلان كنت مستني منك الرد دا عشان كنت عارف ان دا ردك و لازم تعرف دلوتي قصتي كاملة قبل ما تبدا اي تدريب عشان تعرف انت داخل علي اي
احمد: تمام
نروح فلاش باك في ماضي زيس
قبل ما يتولد زيس جدو جمع ابوه و عمو و عمتو
جد زيس : انا شوفت رؤيا ان في حد من نسلي يوحد الابعاد الاربعة و ابعد المظلم و يرجع زي الاول كل الابعاد تحت حكم واحد و سيظهر علي ظهر الشخص دا اول اما يتحد مع المضيف المناسب علامة النجم علي كتفه و هيكون الاقوي حتا اقوي مني انا عشان كدا عاوز من كل شخص فيكو يجمع جيش و يروح يحتل بعد من الابعاد الثلاثة
الاخرين
وفعلان ابويا جمع جيش و استولى على البعد الثاني و عمتي البعد الثالث و عمي البعد الرابع و البعد الخمس دا يبقا تحت حكم اخو جدي و حصلت معارك كتير ما ابين الابعاد الاربعة و البعد المظلم و بسبب ان عمي خان ابويا و عمتي تدخل جدي و حصلت معركة مبين اقوي اتنين في الابعاد و تدمر جزء كبير من الابعاد و في ابعاد لغيت دلوتي متضررة من المعركة لغيت ما ظهر ساحر الابعاد و انهي القتال
الساحر: و امر جدي و اخوه انهم يدخلوا في حالة ثبات لمدة ٥٠٠مليار سنة و امر ان ابويا يكون محل جدي و يمسك حكم الابعاد الاربعة و عمي اتنفا و راح البعد المظلم و قبل ما جدي يدخل الثبات
جدي: امر ابويا و عمتي انهم يحققون الرؤيا بتعتو
ابويا : تمام يا ولدي بس احنا نعمل اي وقت ما يظهر
جدي: هوا عارف طريقه كويس هيعمل اي
وفعلا بعد ما جدي دخل في الثبات ابويا اتجوز
و ابويا خلف ٤
اخويا الكبير مياينز
اخويا ماريوس
اختي ناف
و انا زيس
وعمتي اتجوزت و خلفت ٢
الاول زاموس
و التانية حب حياتي مريت
و عمي برضو اتجوز من ٣ وخلف منهم و عندو ١٢
و يوم اما اتولدت ظهر ساحر الابعاد وقال لي ابويا
الساحر: هذا الطفل له مستقبل شاق وطويل و اختفي
و سعتها ابويا بدا تدريب لي الجيش و لينا و الاخص ليا وكنت بتعلم بسرعة و حفظت معلومات كتير و اكتسبت قدرات اكتر من ولدي عشان كدا ابويا امرني ان اخفي الموضوع دا عن اخواتي بس في نفس الوقت عند عمي في البعد المظلم
عمي : في اي ليه ظهرتي دلوتي يا ايتها العارفة
العارفة : لقد ظهر المنشود و هوا الي سوف يقضي عليك انت و نسلك و حاكم البعد المظلم أيضاً
عمي : مين هوا الشخص دا
العارفة : الشخص دا ابن اخوك زيس
عمي : في اي نصيحة
العارفة : اقضي عليه قبل ما يكتشف قوته
عمي: تمم
كنت سعتها متجوز من حبيبتي و كانت حامل و ولدي امر اني يبقا ليا كون بتاعي احكم عليه
و رحت انا و مراتي وبعد ٣ سنين لقيت عمي يهجم علي الكون بتاعي و كانت احدا قدرات زوجتي الانتقال فا امرتها تهرب لي البعد بتاع امها لغيت ما اخلص عليه و هيا مشيت و انا بدات قتال مع عمي وقدرت اقتل ٣ من عيال عمي بس وانا بقتل واحد من عياله غدر بيا و ضربني من ظهري هوا و عياله و بسبب اني عند قدره الانتقال وقبل اخر هجوم وبسبب ان الهجوم قوي عمل وكبير هما مشفونيش وانا بهرب و صحيت علي المريخ و سعتها قولت لازم عشان ما ابقا قوي اشوف مضيف تاني و سعتها قب ابوك وانت عارف الباقي
احمد:.......
زيس انت ساكت ليه
احمد: دا انت حكيتك حكاية وانا فاكر اني الي حياتي غريبة عشان مرا واحدة يطلع عندي قوة و اهل و فلوس وانت طلعت حياتك اوسخ مني
زيس : يعني تكمل معيا ولا
احمد: انا اديتك كلمتي وانا عمري ما قولت كلمة و رجعت فيها عشان كدا انا معاك وانت سعتنا كتير
زيس: تمم دلوتي اقدر اقولك ان كل قوتي تحت امرك دلوتي هعمل معاك عقد الروح هربت روحي بي روح عشان نبقا شخص واحد و كيان واحد وانت هتكون المتحكم و وقت اما القي في خطر عليك وانت مش واخد بالك هتحكك في جسمك
احمد: تمم موفق
زيس عمل عقد الروح مع احمد واحمد اغمي عليه و صحي بعد اسبوع كامل
احمد: اي الي حصل
زيس : عملنا عقد الروح وانت اغمي عليك لمدة اسبوع
احمد: تمام دلوتي اي الي بعد كدا
زيس : هنروح مكان ادربك فيه عشان الكوكب يبقا في امان
احمد : يلااا بينا
........... يتبع........
اسف علي التاخير يا شباب معلش كان عندي فرح اخواتي عقبال عندكو +الجزء الجاي اخر جزء و هينزل يوم الجمعة الساعة ١٢ بليل
الجزء العاشر
وقفنا المرا الي فاتت لما زيس حكة لي احمد عن الماضي بتاعو
احمد: تمم يا زيس انا معاك حتا لو فيها موتي بس الاول لازم ادرب عشان نفهم بعض
زيس : متقلقش طلما عملنا عقد الروح كل حاجة بنفكر فيها و اي حاجة عاوز تعملها و المهارات هتبقا واحدة
احمد: تمام بس هنبدا امتا وفين
زيس : هنبدا دلوتي بس مش علي الكوكب دا
احمد: اومال فين
زيس : في المريخ
احمد: طيب ازي هنروح
زيس: انت شكلك هتبقا غبي و تتعبني
احمد: اي يا عم مش كدا
زيس : انت نسيت الانتقال
احمد: اه معلش
زيس : متخفش هتعرف تتنفس هناك عشان انت دلوتي جميع أعضاء جسمك بقت تقدر تتكيف علي اي وضع و منيعة من اي سم
احمد: كويس
زيس خد احمد و انتقل لي كوكب المريخ
احمد: طيب دلوتي وصلنا هنعمل اي
زيس : دقيقة اشوف المقر الي عمالتو فين
احمد: مقر اي دا
زيس: لما نزلت هنا عمالت مقر متطور عشان اجمع المعلومات و اعيش فيه
احمد: اشطا طيب هوا فين
زيس: دقيقة
زيس شاور بي ايدو الارض الي واقفين عليها اهتزت و طلع من تحت الارض مبني كبير مكون من ٣ ادوار بس علي مساحة كبيرة
احمد: انت الي عمالت دا كلو لي وحدك
زيس : اه انا عندي معلومات و معرفة كبيرا انت لسا متعرفش عنها حاجة غير التكنولوجيا الحديثة الي عندنا
احمد: انا كل مرا اندهش عن المرا الي قبلها
زيس : هتفضل هنا يلا ندخل
احمد: يلا
احمد و زيس وقفو قدام الباب و افتفتح ودخل لقي المقر فيه تكنولوجيا عليا و ذكاء اصطناعي
زيس : تفعيل عينة الحمض النووي
نزل جهاز من السقف و خد عينة من احمد عشان يقدر يتحكم في المقر
زيس : دلوتي انت تقدر تتحكم في المقر
احمد: تمام
زيس : ناف
احمد: مين ناف دي
زيس: دا اسم الذكاء الاصطناعي بتاع المقر
احمد: تمم
ناف : اهلا بي عودتك سيدي
زيس : جهزي مركز التدريب علي المستوي ماكس
ناف : تم تجهيز الغرفة
احمد: ليه المستوى مكس
زيس : عشان تقدر تخلص بسرعة + الغرفة دي لما تقعد فيها سنة يبقا شهر كامل برا الغرفة
احمد: دا حلو عشان نقدر ناخد وقتنا
زيس : مظبوط عشان نخلص بسرعة و نرجع كوكب الارض تاني
احمد: تمام يلا نبدا
زيس : الاول خد البس اللبس دا
احمد: لبس اي دا
زيس: دا لبس عشان نتابع مدا تقدمك في التدريب و الطاقة بتاعتك
احمد: تمم
احمد لبس اللبس بتاعو ودخل الغرفة و كانت غرفة اول اما تدخلها تحسها في حجم كوكب كامل
زيس : تفعيل التدريب
وبدا التدريب احمد و زيس
ولقيو الغرفة طلع منها مخلوقات فضائية من جميع الاجناس و جميع انوع القوة و الذكاء و المهارات عشان يقتلون معاهم
زيس : دول جميع الاجناس الي في جميع الابعاد كل بعد هتحارب الاجناس بتعتها عشان تعود علي القوة بتعتك
احمد: تممم
وبدا اول قتال و احمد و زيس كانو بيحربو اجناس البعد الاول و قعد القتال في الغرفة شهر كامل ما يعادل اسبوعين من الوقت الحقيقي و القوة الي اكتسبها احمد و زيس هيا
القوة : قوة الطبيعة (الارض _ الرياح _ الماء_ النار ) و قوة الجاذبية و قوة قرأ الافكار و بوابات الانتقال الاني
زيس : احنا كدا خلصنا البعد الاول يا احمد
احمد: طيب احنا مستوي القوة بتعنا قد اي
زيس: لسا يا احنا عوزين نطور عشان نقدر نصد اي هجوم من اي جنس
احمد: تمام يلا نبدا في البعد التاني
زيس : تفعيل محكاة البعد الثاني
بدا تدريب احمد و زيس علي البعد التاني و خد منهم تالت اسابيع القوة المكتسبة
القوة : الهجوم المضاد
احمد : الي بعدو يا زيس انا مش عاوز اخرج قبل ما اخلص
زيس : تفعيل البعد الثالث
بدا تدريب احمد و زيس
وخلص في تالت اسابيع
القوة المكتسبة : السرعة
نروح عند بيت العارف
العارف : احمد مختفي فين يا هشام دا كلو
هشام: هوا قالي هروح ادرب و اجي يكون كل حاجة جهزة
العارف : انا مش مطمئن لي الي احمد بيعملو
هشام: متخفش علي ابن ابنك انت متعرفوش كويس زي
عند بيت احمد
رنا : احمد مش بيكلمني يا ماما هوا كل دا فين و امتحانات نص السنة هتبدا
ام احمد: متقلقيش عليه
رنا : ازي مقلقش انا مبقتش اقدر ابعد عنو
ام احمد: ***" يخليكو لي بعض
في الامن الوطني
سيد : اي اخبار المشروع الي احمد قال عليه يا حكيم
حكيم : خلاص فاضل حجات بسيطا
حازم : بس احمد مش باين من سيعت الاجتماع
سيد: هوا قال اول اما تجهزو هيجي
نرجع تاني المقر كان احمد خلص تدريب البعد الرابع
القوة المكتسبة : الجسم المنيع
زيس : كدا احنا خلصنا التدريب يا احمد
احمد: بس انت قولت خمس ابعاد
زيس : معنديش معلومات عن البعد الخامس يا احمد
احمد: تمام يلا عشان نستريح شويا
احمد و زيس خرجو من الغرفة
زيس : بص لي نفسك في المرايا يا احمد
احمد بص في المرايا و اتصدم من تغير جسمو الي اصبح كلو عبارة عن كتلة عضلات
احمد: انا جسمي اتغير اوي يا زيس و كمان مش عاوز التغير دا يبان لما ارجع
زيس : انت لازم تعمل تامل عشان تقدر تتحكم في مستوي القوة بعتك
احمد: تمم هبدا دلوتي
الفترا دي كان احمد عمال يتامل و مش عارف يعمل اي حاجة لغيت اما زيس قال
زيس: وزع القوة علي جميع جسمك با احمد و اشعر بيها عشان تقدر تتحكم فيها
احمد: وانت جاي تقولي دلوتي
زيس : كنت عاوز اشوف هتعرف لي وحدك ولا اي
احمد: كسم بضانك
احمد قعد شهرين كامل يتامل لغيت اما قدر يتحكم في القوة بتعتو
زيس: دلوتي انت جاهز لي اي حاجة
احمد: تمام يلا نرجع
احمد اختفي وظهر في الصحراء
في مقر جمعية ناسا الفضائية
دكتور :في حاجة غريبة ظهرت علي كوكب المريخ يا فندم
شخص : اي الي ظهر
دكتور : في مبني ظهر و دي الصور بتعتو و بعد كدا اختفي تاني
شخص : خالي الكلام دا سري محدش يعرف عنو غير انا وانت لغيت اما ابلغ الرئيس
دكتور : تمم
احمد بعد ما ظهر في الصحراء كلم هشام
احمد: اي يا اتش
هشام : انت فين يبني اي كل الغيبة دي كنت فين
احمد : كنت بدرب علي القوة بتعتي و خلصت تعال خدني من المكان بتاع المرا الي فاتت
هشام : تمم جاي في الطريق
هشام راح لي البيت وقال
هشام : احمد لسا متصل عليا وانا رايح اجيبو
كيلاني : مستني اي روح بسرعة
العارف: خد معاك حرس
هشام: تمام
اتحرك هشام و راح لي احمد
احمد: اي يا عم كل العربيات دي
هشام : أوامر جدك
احمد: تمم يلا بينا
هشام: تمم بس رن علي رنا عشان هيا قلقنا عليك اوي
احمد: لا خليها مفاجاه
هشام: تمم
احمد و هشام اتحركو علي القصر و هناك قابل جدو العارف و عمو كيلاني و ابن عمو محمد ستو و مرات عمو
احمد اول اما دخل لقي شبشب بيتحدف عليه
احمد: يعني بدل اما تخديني بي الحضن تحدفي شبشب عليا ونعمة الجدة
ستو : عشان انت ابن وسخه كل دا ومش بتسال عليا
احمد: معلش الفون فصل مفيش اي مصدر كهرباء في المكان الي كنت فيه
جدو : خلاص بقا ابت انتي سيبي الواد برحتو تعال في حضن جدك
احمد: شفتي هوا دا الكلام هههههههه
الكل ضحك
كيلاني : كنت فين بقا
احمد: اتعشي و اخدك انت وجدي احكي كل حاجة ليكو
احمد سلم علي الكل راح زيس قال
زيس : انا نفسي في المحشي بتاع ستك حلو اوي
احمد: ههههه وانا برضو
احمد: عاملة اكل اي يا ستي
ستو: محشي و فراخ مشويه و الكوارع و مونبار
احمد: حلو اوي
زيس : اي الكوارع و المونبار دا
احمد: هناكل و تعرف
ستو جهزت الاكل و قعد يأكل
زيس : يا الاكل دا حلو اوي يا احمد
احمد: ما انا عارف
زيس : كسم بضانك
بعد ما خلصو الاكل احمد خد جدو و عمو و محمد و هشام و نزلوا الدور الرابع
احمد : دلوتي الكلام الي انتو هتسمعوو ميخرجش برا
الكل : تمم
احمد: هشام اضربني بي النار
العارف: انت اتجننت ياض ممكن تموت
هشام ضحك وقال : متخفش يا حج انا كنت فاكر كدا بس شوف الي هيحصل
هشام ضرب طلقة في راس احمد بس الطلقة معملتش اي حاجة
العارف بي اندهاش : ازي دا انا مش فاهم حاجة
كيلاني : انت اي الي عملتو يا احمد
احمد :هتعرفوو كل حاجة دلوتي
احمد حكي كل حاجة لي جدو و عمو و ابن عمو
جدو : دلوتي انت بعد ما تخلص يا احمد هتروح مع زيس بس ازي دا
احمد: متخفش مجهز كل حاجة يا جدي
كيلاني : دلوتي هتعمل ي يا احمد
احمد: مستني الجيش يخلص الي طلبتو عشان
كيلاني و جدو : جيش اي انت عمالت اي يا احمد
احمد: انا روحت لي الامن الوطني و كلمت واحد اسمو سيد و عمل اجتماع مع رئيس الجمهورية و ورئيس الأركان و طلبت منهم كم حاجة و هما وفقو
هشام : طيب يا جماعه سيبو احمد يروح لي امو و خطبته عشان يطنوو عليه
جدو : روح لي امك يبني
احمد: حاضر يا جدي سلام
الكل : سلام
احمد خد العربية و اتحرك علي بيتو اول اما وصل الشارع الكل عمال يبص علي العربية النضيفة الي دخلت المنطقة
و اول اما احمد نزل منها لقي قفا نازل علي قفاه
احمد: يلعن كسمك يا طاطا متخف كسم هزارك دا
طاطا : وحشني يا عرص
طاطا خد احمد بي الحضن
سلم عليه و طلع و خبط علي الباب
ام احمد: اهدا يالي بتخبط الدنيا مش هطير
اول اما فتحت شافت احمد راحت وخده ببي الحضن و قعدت تعيط
احمد: هوا انا اجي عشان تعيطي اروح امشي
ام احمد: تصدق انت ابن كلب
احمد: عارفعشان اسيب العسل دا لي وحدو
ام احمد: مش تبطل بكش خالص
احمد: لو مدلعتش فيكي ادلع مين
ام احمد: دلع خطبتك الي من سيعت اما مشيت وهيا مش مبطلة عياط
احمد: متقلقيش هعمل ليها مفاجأة
ام احمد: **** يخليكو لي بعض
تعال ادخل احطلك اكل احمد لا كلت عند ستي
ام احمد: عيل واطي
احمد: اعمل اي اول اما شفتني رمت عليا شبشب
ام احمد ضحكت: احسن تستاهل
احمد: هدخل انام عشان تعبان
ام احمد: ماشي
احمد دخل الاوضة وكلم زيس
احمد: زيس انا عاوز اخلي المقر الي في المريخ في منو واحد هنا بس صغير
زيس : سهلة
احمد: تمم هوا اقدر اتحكم في المقر من هنا
زيس : اه تقدر بس ليه
احمد: عشان هنتاجوو قدام بس هيا فيها اسلحة
زيس : اه فيها اسلحة مطورة
احمد: تمم
احمد: ناف ابدي تصنيع اسلحة و لبس واقي و شريحة ترتبط بي الحمض النووي عشان محدش يستخدم السلاح و اللبس غير الي معنا و ميئزيش حد تبعنا لو حد غدر بينا
ناف : تمم سوف يكون كل شئ جاهز خلال اسبوع
احمد: تمام
احمد نام وصحي علي التلفون بيرن من طاطا
احمد: عاوز اي علي الصبح الساعة ٦ يا كسمك
طاطا : انا غلطان عشان بصحيك عشان انت مرحتش الجامعة من اول السنة
احمد: تصدق نسيت موضع الجامعة هلبس وانزل
احمد قفل مع طاطا و اتصل علي هشام
احمد: بقولك اي انا رايح الجامعة دلوتي عاوز ادخل دخلة اعمل قلق
هشام: جدك جبلك عربية جديدة هتعجبك و مخلصلك كم ورق عشان يسهل عليك اي حاجة
احمد: اشطا قدامك قد اي
هشام : انا جاهز انت تعال بس علي القصر و خد الحاجة
احمد : تمم مسافة السكة
احمد قام خد دش و فتح الدولاب و خد طقم جديد و برفان و نزل لي طاطا بيقول
طاطا : اي يا عم كسمك كل دا
احمد: معلش كنت بكلم عمي يجهز حاجة
طاطا : يجهز اي
احمد: تعال نشوف لسا معرفش حاجة
طاطا : ازي يعني
احمد: هوا قال ان جدي مجهز كل حاجة
احمد و طاطا ركب العربية و اتحرك علي القصر لقي هشام واقف قدام القصر
هشام : اي يا عم كل دا
احمد: معلش منا ما جهزت
هشام : بص لي طاطا وقال اي مش هتعرفنا
احمد: دا صحبي و اكتر من اخويا طاطا
هشام : اتشرفت بيك يا طاطا انا هشام عم احمد
طاطا : الشرف ليا
هشام : تعال يلا خد الهدية
احمد: يلا
هشام خد طاطا و احمد و راح الجراش و فتح لقي في عربية متغطية
هشام : اتفضل اعم شيل الغطاء من علي العربية
احمد شال الغطاء من العربية ولقي عربية (GTR)
لونها اسود في احمر
احمد: خخخخخخ هيا دي الهدايا ولا بلاش
طاطا : احا يسطا دي (GTR)
هشام : جدك سالني علي احسن عربية و شيك قلتلو علي دي و خد الرخصة دي رخصة دبلوماسية عشان محدش يوقفك و دي فيزا عشان تسحب اي مبلغ
احمد: اشطا عاوز حاجة هتاخر
هشام : هوا طاطا معاك في الجامعة
احمد: اه معيا بس انتساب
هشام : تمم
احمد ركب العربية هوا وي طاطا و طارو علي الطريق و قف قدام بوبا الجامعة وجي فرد امن الجامعة لي احمد وقال
الامن : مينفعش تدخل بي العربية
احمد: انا هدخل زي ما انا عاوز
الامن : مينفعش الي بيدخل الجامعة لازم يبقا معاه ترخيص
احمد نزل من العربية و وقف قدام الامن
احمد: انا قولت هدخل
الناس اتلمت علي الصوت وجي رئيس امن الجامعة
رئيس الامن : خير في اي
فرد امن: عاوز يدخل بي العربية
رئيس امن الجامعة : اسف مينفعش فعلا دخل
احمد: ازي ما في عربيات جوا
رئيس امن الجامعة : معاك ترخيص عبور
احمد: لا بس معيا دي
احمد طلع الرخصة الدبلوماسية
رئيس امن الجامعة : بص وقال اسف يا باشا تقدر تدخل اتفضل
اه نسيت اوصف احمد بعد التدريب (احمد طول بقي ١٨٧ و جسم رياضي و معضل و البشره قمحي و عينو عسلي )
احمد دخل العربية و راح داخل الجامعة وسط انظار جميع الطلاب و نزل و قعد في الكافتيريا هوا وي طاطا
طاطا : لي عمالت كدا مع فرض الامن
احمد: عشان يبقا دخولي ملفت الانظار
طاطا : طيب انت عرفت انتي في مدرج كام و عليك اي
احمد: لا لسا معرفش
طاطا : طيب تعال
طاطا خد احمد و راح شاف الكشف لقي احمد عليه محاضره كمان نص ساعة و وصلو لي المدرج
طاطا : انا عليا محاضره نخلص ونتقابل في الكافتيريا
احمد: تمم اشطا
احمد دخل المدرج و قعد في النص جنب بنت و ولد
البت و دي اسمها منة وصف منة( طول ١٧٥ وزن ٧٠ لون بشرتها ابيض لون عنيها ازرق و طيزها لا هيا كبيرا ولا صغيرا وسط صدرها كبير و مخلي كل اما تمشي يتهزو )
منة : انت اول مرا تيجي صح
احمد: اه اول مرا انتي عرفتي منين
منة : عشان اول مرا اشوفك النهاردة
احمد: كان عندي شغل خلصت وجيت
منة : تمم انا منة وانت
احمد: انا احمد اتشرفت بي معرفتك
جي الولد وقال : انت بقا الي عمالت مشكلة عند البوابه
احمد: دا سوء تفاهم
الواد : انا مهند
احمد: انا احمد
وصف شكل مهند (مهند طول ١٨٥ و جسمو عادي بشرتو بيضا عينو سودا )
مهند : اهدو بقا عشان دكتور حسين دخل
منة : دا دكتور رخم
احمد: ليه دا كلو
منة : دكتور شايف نفسه عشان ابوه يبقا رئيس الجامعة و مدلع و مش بيدخل حد وراه و بيهزق في الكل
احمد: **" يستر
الدكتور حسين بدا المحاضره
وهوا بيتكلم لقي احمد و منة بيتكلموو راح رايح ليهم
حسين : اتنين لمون هنا لي عصافير الحب
احمد: في اي يا دكتور
حسين: من سيعت اما بدات المحاضرة وانت شغال انت و الهانم ضحك و هزار
احمد: انا كنت بسالها علي الي فتني عشان ابقا متابع مع حضرتك عشان اول يوم ليا
حسين : ميخصنيش يلا انت وهيا من هنا اطلع برا
احمد: في اي دكتور انا عمالت اي
حسين: انت هتتكلم معيا اندهوو الامن يرمو الحيوان دا برا
احمد: طيب ليه الغلط
حسين : مسمعش صوتك يا حيوان
احمد: يا دكتور انا بتكلم معاك بي احترام
حسين : هتعمل اي يعمي بروح امك هتكلم ابوك
احمد: الزم حدودك بدل ما تزعل
حسين: تزعل مين يا صرصار حد ينده الامن يرمو. برا
احمد: انا مش هتحرك و الي عند الي جابك اعملو
حسين راح ضارب احمد بي القلم راح احمد ضارب حسين في منخيرو كسرها و نزل ددمم و الطلاب حجزو ما بنهم
حسين انا هوديك في دهيا و هفصلك يا ابن الكلب
احمد: الي عندك اعملو
جي الامن وخد احمد عند عميد الكلية
عميد كلية : اي الي انت عمالتو دا انت تعرف دا ابن مين و حتا لو تعرف ازي تمد ايدك علي الدكتور بتاعك
احمد: هوا الي بدا و ضربني بي القلم و غلط فيا
واحمد بيتكلم مع العميد دخل عليه رئيس الجامعة الدكتور كريم
كريم : انت بقا الي ضربت ابني
احمد: اه عشان محترمش نفسو و مد ايدو عليا
كريم : يمد ايدو عليك و علي الي يخلفوك انت مين عشان تدرب ابني
احمد: هوا ابن حضرتك
كريم : اه ابني يلا يا دكتور افصل الحيوان دا و الحكومة جيا تخدو
سعتها حسين دخل وقال لا لازم اضربو زي ما ضربني
احمد: تمم متزعلش انت وهوا من الي هيحصل ليكو انا لغيت دلوتي محترم نفسي بس باين ان الاحترام مش بيجي معاكو احمد طلع الفون بتاعو ورن علي سيد باشة
سيد : الو مين معيا
احمد: عامل اي يا سيد باشة انا احمد العارف
سيد: تمم يا احمد انت مختفي فين
احمد: مش وقته انا معيا مشكلة في الجامعة ولو محلتش المشكلة هتصرف انا
سيد : لا ملكش دعوا خمس دقائق و المشكلة هتخلص
كريم : كلم الي تكلمو انت خلاص هتتفصل و تتحبس
احمد: سامع يا سيد باشا
سيد: تمم اقفل دلوتي
احمد قفل مع سيد و وقف قدام حسين و كريم
حسين هنشوف هتعمل اي بي كسمك
احمد: هتشوف دلوتي
مفيش خمس دقائق و الباب خبط و دخل سكرتير وزير التعليم العالي و سكرتير رئيس الجمهورية
اول اما كريم شاف سكرتير وزير التعليم العالي وقف
كريم : اهلا يا فندم
السكرتير : فين احمد محمود العارف
احمد: انا
السكرتير : اسف يا فندم علي التاخر بس كنت مستني سكرتير رئيس الجمهورية
كريم اول اما سمع كدا هوا وحسين وشهم اصفر
كريم : ليه كلو دا يا فندم
سكرتير : انت متتكلمش خالص دا رئيس الجمهورية هوا الي مكلم المكتب وانت وابنك تحولين علي التحقيق
احمد: لا انا عاوز هما الاتنين يتاسفو قدام المدرج كلو و حسين اضربو قدمهم
السكرتير : تمم الي تمر بيه
سكرتير رئيس الجمهورية : بعد اذنك بعد ما تخلص حضرت الرئيس عاوزك
احمد: لا مش فاضي هجيلو يوم الخميس
السكرتير : تمم همشي انا و سكرتير وزير التعليم العالي مع حضرتك
احمد: تمم
كريم و حسين اول اما شافو احمد بيتكلم كدا مع السكرتير بتاع رئيس الجمهورية كانو هيعملوها علي نفسهم
احمد و حسين و كريم و سكرتير وزير التعليم العالي راحو المدرج
عميد كلية : بعد اذنك يا دكتور دقيقة هنتكلم مع الطلاب
الكل بص علي احمد و مندهش ومش فهمين حاجة
منة : احمد خلاص اتفصل
سكرتير وزير التعليم العالي عرف نفسو وقال : دلوتي دكتور كريم و حسين هيتاسفو لي احمد اتفضل منك ليه
كريم : اسف يا استاذ احمد
حسين : اسف يا استاذ احمد
احمد: تمم بس لسا حاجة راح ضارب حسين بي القلم قدام كل الطلاب
الكل مندهش و مش فهين حاجة
عميد الكلية : تقدر تتفضل علي محضرتك دلوتي يا احمد
احمد: تمم يا دكتور
حسين و كريم مشيو و رسهم في الارض
احمد طلع وقعد مع منة و مهند
منة : انت ازي عمالت كدا
احمد: مبحبش حد يغلط فيا وفي اهلي انا كنت بكلمو بي احترام و هوا محترمش نفسو
مهند : دا اول مرا اشوف دكتور حسين و دكتور كريم كدا دا انت فشختهم في افكرهم
احمد: عادي بقا خلينا في المحاضرة
بعد ما احمد خلص المحاضرة و طلع علي الكافتيريا لقي طاطا راح قاعد معاه هوا و منة و مهند
طاطا : اي يا عم كل دا وبعدين ما تعرفنا
احمد: دي منة و دا مهند
طاطا : اتشرفت يا جماعه
منة و مهند: واحنا كمان
طاطا: اتاخرت ليه
منة : مفيش دكتور حسين ضرب احمد و احمد كسرلو منخيرو
طاطا : هوا انت الي عمالت كدا في دكتور حسين و دكتور كريم
احمد: اه عشان مبحبش حد يشوف نفسه عليا
احمد و طاطا و منة و مهند قعدو شويا واقمو يمشو
مهند : يلا عوزين حاجة
احمد: لا تسلم
هوا مشين احمد راح عند العربية و ركبها
منة و مهند : هيا دي عربيتك
احمد: اه
منة : شكلها حلو اوي
احمد: شكرا
احمد مشي هوا وي طاطا و روحو احمد ركن العربيه في الجراش و راح البيت و نام تاني يوم احمد وطاطا
طاطا : انت رايح فين مش طريق الكلية دا
احمد: هروح اعمل مفاجاه لي رنا
طاطا : اشطا
احمد و طاطا وصلو عند الكلية بتعت رنا و احمد طلع الرخصة لي الامن و دخل و راح لي عميد الكلية
احمد: بعد اذنك يا دكتور انا خطبتي هنا ولسا جي من سفر و عاوز اعمل ليها مفاجأة
دكتور : تمم يا احمد سكرتير وزير التعليم العالي كلمني اتفضل معيا
احمد مشي مع العميد و كان جايب بوكيه ورد كبير احمر و دخل المدرج الي فيه رنا مع العميد
العميد : فين الطالبة رنا محمد
رنا : انا يا دكتور
العميد: تعالي هنا
رنا نزلت جنب العميد و هيا مش فهما حاجة وكان ضهرها لي الباب و احمد دخل و وقف ورها
رنا : في اي يا دكتور
العميد : الصرحة مش انا الي عوزيك الي عوزيك واقف وراكي
رنا لفت لقيت احمد ماسك بوكيه الورد و نزل علي نص ركبة وقال
احمد: وحشتيني اسف عشان مكنتش بطمنك عليا
رنا كان وشها احمر ورحت معيطا و حضنت احمد و راحت بصت ليه وضربت احمد بي القلم و قالت
رنا : دا عشان كل الوقت مكلمتنيش و راحت حضنت احمد
احمد: ماشي يا ستي خدي بوكيه الورد و خلصي المحاضرات انا مستني في الكافتيريا
رنا مسحت دمعها وقال
رنا : حاضر بس لو طلعت ملقتكش هتزعل مني
احمد: ماشي
احمد خرج و رنا طلعت قعدت مع صحبها
هدير : يلا يا ستي اهو جي حبيب القلب و هتنسينا
رنا: بطلي رخامة بقا
هدير : ماشي
امنية صحبت رنا: هوا دا احمد خطيبك
رنا : اه هوا
امنية : دا مز اوي
رنا : احترمي نفسيك ملكيش دعوا بيه
احمد بعد ما طلع قعد علي الكافتيريا و قعد مع طاطا شويا لغيت اما رنا تخلص
رنا خلصت وهيا ريحة الكافتيريا لقيت واحد بيرخم عليها اسمو محسن
محسن: اي يا جميل مش ناوي تحن علينا
رنا : احترم نفسك وابعد عني انت كل شويا ترخم عليا
هدير : يبني مش هيا قالت ليك انها مخطوبا ابعد عنها
محسن : حتا لو مخطوبا اي حاجة تعجبني بخدها
رنا : طيب لم نفسك بدل ما ازعلك و راحت مشيت هيا و امنية و هدير
رنا : محدش يتكلم قدام احمد عشان ميعملش مصيبة
هدير و امنية : ماشي
رنا وصلت الكافتيريا و قعدت مع احمد
احمد: اي يا بنتي كل دا
رنا :معلش كنت بصور حاجة
رنا واحمد قعدو يهزرو ويضحكو والكل مبسوط
عند محسن
واحد : اي يا معلم ابت كرفتلك تاني
محسن : متخفش انت عرفني اي حاجة عوزها بخدها
صحبو : عرفين
واحد صاحب محسن جي وقال لي محسن : شوفت البت الي انت عاوز تشقتها خطيبها جي و عملها مفاجأة في قلب المدرج وهوا معها في الكافتيريا
نسيت اوصف محسن ( طول ١٩٠ بشرته بيضا جسم عامل زي جسم بيج رامي )
محسن : يعني هيا معاه دلوتي
صحبو : اه في الكافتيريا
محسن : طيب يلا نعمل عليه نمرا ممكن تسيبو بعد كدا
صحابو : يلا
عند احمد و رنا و طاطا و هدير و امنية دخل عليهم محسن هوا وي ٣ صاحبو
محسن : هوا دا رميو الي مش عوزا تكلميني عشانوو
احمد: انت مين يبني انت
محسن : واحد معجب بي العسل دا وراح مسك ايد رنا
رنا : انت عبيط اي الي انت بتعملو دا وبعدين انت كل شويا عاوز تتهزق
احمد مسك ايد محسن وشلها من علي رنا
احمد: ايدك بدل ما تزعل و روح العب بعيد يا حبيبي
محسن : هتعمل اي يعني يا كسمك
احمد راح ضارب محسن بي الدماغ في وشو راح واقع
احمد: طاطا اي حد يجي جنب البنات ادفنو و سيب دول عليا
طاطا : تمم
رنا : تمم اي روح معاه
طاطا : اهدي و اتفرجي
صاحب محسن راحوو يضربو احمد احمد راح ضارب واحد بي الرجل في بضانو و التاني بي البوكس في وشو و التالت لو دراعو محسن رايح يضرب احمد راح خابط محسن في صحبو و مسك محسن من ايدو وقال
احمد: دي ايدك الي مسكت بيها خطبتي راح كسرهالو
و ادالو بي الرجل في وشو اغمي عليه و قال
احمد: اي حد يجيي جنب واحده من دول ميلمش غير نفسو
و خد رنا ومشي
رنا : اي الي انت عملتو دا
احمد: يعني عوزا اشوف واحد ماسك ايدك و اسكت دا كويس اني مخلتش ابو وامو يزعلو عليه
رنا : انت بتغيري يا بيضا
احمد: اه بغير يا روح اميك انتي بتعتي وبس فهما يعني اي بتعتي
رنا وشها احمر : اه عرفة بس انت نفختو
احمد: عيب عليكي احنا جمدين برضو
رنا : عشان كدا طاطا قال اتفرجي
احمد: اه
احمد خد رنا و اتفسحو شويا و وصلها البيت وقلها
احمد: اطلعي و طمنيني عليكي
رنا : حاضر باي
احمد: رنا
رنا : اي
احمد: بحبيك
رنا سمعت كدا وطلعت تجري
واحمد قعد يضحك علي شكلها و طلع البيت قعد مع امو شويا و راح نايم
ام احمد جت تصحي احمد قوم يا احمد تلفونك مبطلش رن
احمد: هيا الساعة كم
ام احمد : ٨ الصبح
احمد: مين الي بيرن
ام احمد: رنا ورنت اكتر من ١٥ مرا
احمد قام بسرعة و اتصل عليها
رنا و صوتها باين عليها انها بتعيط : الحقني يا احمد
احمد: في اي ماليك
رنا : محسن جايب ابوه وانا معهم عند العميد
احمد: خليكي عنيدك وانا جاي
احمد رن علي هشام وقال
احمد: هشام عوزك تجيب رجالة وتجيلي عند كلية رنا دلوتي
هشام : تمم جيلك
احمد: قام من علي السرير بسرعة ولبس ونزل ركب العربية وصل عند الكلية كان هشام واقف و معاه اكتر من ٧ عربيات فيها رجالة و كسرو بوابا الجامعة و دخلو كل الكلية مش عارفة في احمد نزل هوا وهشام و الرجالة و دخلو الكلية و راحو عند العميد احمد لقي هدير بتعيط
احمد:في اي يا هدير
هدير : ابو محسن جي و خد رنا عند العميد
احمد تعالي معيا و راح هوا وهشام و هدير و الرجالة عند مكتب العميد لقي هناك حراس من الجيش اول اما شافو احمد و الرجالة رفعو عليهم السلاح
احمد: محدش يضرب حاجة انا داخل انا وهدير و هشام
احمد دخل لقي محسن مجبس ايدو و قاعد قدام واحد لابس لبس جيش
رنا اول اما شافت احمد جريت عليه
احمد: متخفيش انا هنا
رنا : .....
احمد بص علي وش رنا وشاف ايد حد معلما علي وشها
احمد: مين الي ضربيك
رنا :.....
الرجل الي قدام محسن قال : انا الضربتها زي ما هيحصل فيك دلوتي
احمد راح مقعد رنا و هدير و قعد قدام الراجل وحط رجل علي رجل وقال
احمد: انت عارف عشان ابنك مسك ايدها عمالت فيه اي اومال الي ضربها
ابو محسن و اسمو هاني : انا عاوز اشوف راح منادي علي الحرس الي معاه و دخلو و رجالة احمد دخلت بقي مكتب العميد ملاين من كتر الناس
هاني : دا انت مش جاي لوحدك بس انت مش هتقدر تعمل حاجة معنا عشان لو جيت جنب اي حد هيبقا تعادي علي سلطات
احمد : هههه ما انا مش هعمل حاجة بس دا هعمل حجات وطلع التلفون ورن علي رئيس الأركان
رئيس الأركان : الوو مين معيا
احمد: معاك احمد العارف يا باشا
رئيس الأركان : خير يا احمد
احمد: في واحد هنا لابس ميري و رتبا و مش راضي اجي جنبو
رئيس الأركان : انا جاي بنفسي متعملش اي حاجة
احمد: تمم
هاني : هههه مفيش اي حد هيعرف يجي جنبي حتا وزير الخارجية
احمد؛ مين قال اني كلمت وزير الخارجية
هاني : اديني قاعد و هنشوف اخرجو برا
احمد: اخرجو يا رجالة
مفيش ربع ساعة و لقيو عسكري بيفتح الباب و رئيس الأركان داخل اول اما شافوو هاني وقف انتباه
رئيس الأركان : خير يا احمد باشة
احمد: مفيش ابن الشخص المحترم كنت قاعد انبرح مع خطبتي في الكافتيريا جي يشد ايد خطبتي وطلع كان بيرخم عليها رحت ضربتو و مشيت صحيت علي مكلمة من خطبتي وجيت لقيت الاستاذ ضربها وانت عارف ممكن اعمل اي
هاني : يا فندم دا محلصش
رئيس الأركان : انت تسكت انت متحول علي التحقيق و مرفود من شغلك و مفيش اي معاش
هاني : ليه كدا يا باشا كل دا عشان حتت عيل وانا جاي اخد حق ابني
رئيس الأركان : العيال دا يبقا احمد محمود العارف الي امر بي المشروع الي شغلين عليه و بي امر من رئيس الجمهورية انت هتتحبس
هاني مصدوم من الي بيحصل قدامو
رئيس الأركان: مرضي كدا يا احمد باشا
احمد: لا
رئيس الأركان: اومال عاوز اي
احمد: رنا تديلو القلم
رئيس الأركان: تمم
احمد: خدي حقيق يا رنا
رنا جت قدام هاني راحت مدياه قلم خالي ودنو تصفر و اديت محسن قلم هوا كمان و تفت عليهم
رئيس الأركان: خدهم يبني
جي عسكري وخد هاني و محسن و مشي
رئيس الأركان: همشي انا اشوفك يوك الخميش
احمد: تمم
احمد خد رنا و خرجو وكل الكلية مصدومة من الي حصل عشان احمد خارج هوا و رنا و هاني ومحسن خرجين في اديهم الكلابشات
رنا : انا مش فهما انت اي جبت رئيس الأركان
احمد:؛دا صحبي
و خدها في حضنو
........يتابع ......
الي اللقاء في الجزء الحادي عشر و الاخير
اسف علي التأخير يا شباب دا اخر جزء في السلسلة الأولي استنو السلسلة التانية هتبقا في العيد يلا عشان مطولش عليكو نبدا
الجزء الحادي عشر والأخير
يلاااااا بينا
وقفنا الجزء الي فات لما احمد راح الكلية لي رنا و رئيس الأركان جي و احمد خد رنا ومشيو
احمد روح رنا البيت الي كان باين عليها الانهيار بسبب المشكلة و احمد طلع معها و ام رنا اول اما شافت رنا اتخضت
ام رنا : في اي يا رنا
رنا : مفيش يا ماما الدكتور زعقلي قدام صحابي وانا قعدت اعيط و هدير رنت علي احمد جي خدني
ام رنا : ماشي مع اني مش مصدقه
احمد: لا متخفيش هيا كانت مشكلة مع الدكتور عندها و انا حلتها
ام رنا : **** يخليكو لي بعض
احمد قعد مع رنا يتكلمو مع بعض و قال
احمد: خلاص بقا مش الموضوع خلص
رنا: اه بس انا خيفة اوي يا احمد
احمد: متخفيش طول ما انت معاكي
رنا : انا طول ما انت موجود ببقا مطمنا
احمد خد رنا في حضنو و رنا رحت سندا رسها علي صدرو راح احمد مديها بوسة علي خدها رنا راحت بعدت عنو وجريت علي الاوضة احمد قعد يضحك علي شكلها و راح نازل
نروح عند رئيس الجمهورية
سيد : دلوتي احنا لازم نؤمن المكان و الاجتماع عشان محدش يعرف احنا ناوين علي اي
الرئيس : اعمل كل الامور اللازمة
سيد : تمم كدا بكرا لازم اديلو التمام علي كل حاجة
الرئيس : اكيد
سيد: تمم
عند احمد
احمد بعد ما نزل من عند رنا طلع علي البيت و قال لي امو انو هوا عاوز يعمل الفرح في اقرب وقت
ام احمد: طيب دي حاجة ترجع ليك انت و عروستك
احمد: يعني انتي موفقة هنعمل في اقرب وقت
ام احمد: كل دا عشان عايزة اشوفك احسن عريس و افرح بيك
ام باس راس امو ونزل الشارع لقي ام صابر تنده عليه
احمد: خير يا ستي
ام صابر: ياض مش قولت الف مرا متقوليش كدا
احمد: حاضر بس في اي
ام صابر : تعال عوزا اقلك علي حاجة
زيس : بقولك اي اطلع معها
احمد: ليه يعني
زيس: نفسي اجرب الجنس بتاع البشر
احمد: بس
زيس قطع كلامو وقال
زيس: ياعم نجرب مش هنخسر حاجة
احمد: تمم
احمد طلع مع ام صابر الشقة
احمد: اي الموضوع الي عايزاني فيه
ام صابر : تشرب ايه الاول
احمد: لا شكرا
ام صابر: ازي مينفعش
احمد: اي حاجة موجودة
ام صابر دخلت المطبخ وطلعت بي اتنين عصير و سابت احمد و دخلت الاوضة و خرجت لبسة قميص نوم احمر لفوق الركبة مبين كل جسمها
احمد: اي الي انتي لابسة دا
ام صابر: الجو حر وانا بقعد كدا في بيتي في حاجة
احمد: لا بس اي الي انتي عايزاني فيه
ام صابر: اشرب بس الاول وبعد كدا نتكلم
احمد شرب العصير
وام صابر قعدت تتكلم في اي موضوع ملوش لازمة
كان سعتها احمد بقي بيجيب مياه من كل حتا
ام صابر: اي مالك بتشر
عرق كدا ليه
احمد كان سعتها مش مركز هيا بتقول اي كان زبو عامل خيمة في البنطلون و عمال يبص علي جسم ام صابر
ام صابر لحظت كدا ورحت قالت لي احمد الجو بقي حر اقلع التيشيرت عشان تاخد راحتك احمد قلع و بان جسمو من فوق عضلاته وام صابر اول اما شافت كدا عضت علي شفتها وقعدت تحسس علي غضلات احمد و احمد ما صدق راح وخدها في بوسة سخنة و سعتها عاملو الواحد التمام ( اسف بس في المشاهد الجنسية انا مش بعرف اكتب كويس )
واحد وهوا نايم علي طيز ام صابر بعد النيكة السخنة قلها
احمد: انتي كنتي بتقولي تجيبي توحة و وردة تنكهم معايا
ام صابر: اه عشان اجوزهم مش بيعرفو يعملو حاجة اخرهم ٣ دقائق لو قلتلهم هيجيو تحت زبك انت فشخت كسي و طيزي اول مرا انزل كتير كدا
احمد: تمم هشوف و اقوليك
و دخل خد دش و عملو واحد كمان و احمد نزل راح البيت و ريح شويا و التلفون رن علي الساعة ١٠ و كانت رنا
احمد: اي يا حب
رنا : اي يا حب الحب بقولك اي انا عوزا اخرج
احمد : خلاص اجهزي وانا هلبس واجي اخديك
رنا :انا لبسة اصلان
احمد: ممم ماشي ما انتي عرفة اني مقدرش ارفض طلب ليك يا جميل
رنا : ما انا عرفة
احمد لبس ونزل الشارع و راح عند بيت رنا وخد رنا و راح علي الروضه في المنيل و قعدو في كافيه
احمد: اي بقا يا ستي هنفضل ساكتين
رنا : و**** انت بارد انا بحب اسرح في عنيك اما ببص فيها بحس بي الامان
احمد: انا اما ببقا معاكي بحس براحة و فرحة و عاوز افوت اي فرصة معاكي يا احلي حاجة حصلت في حياتي بقوليك اي يا رنا
رنا : اي يا قلبي
احمد: بفكر اقدم الفرح اخليه بعد اسبوع
رنا : ياريت انا اصلان مستنية ابقا انا ونت مع بعض انا لغيت دلوتي مش مصدقة اني هكون معاك
احمد: تمام خلاص بلغي ابوكي و امك بي الكلام دا
و قعدو مع بعض شويا و قامو ركبو مركب في النيل و بعد كدا روحو
عند بيت رنا
رنا اول اما دخلت قالت لي ابوه و امها امها عوزهم في حاجة
ابو رنا : خير يا رنا
رنا : كل خير يا بابا هوا احمد بس قالي عاوز يقدم معاد الفرح يخليه كمان اسبوع
ابو رنا : دا حاجة ترجع ليكي انتي وخطيبك
رنا : انا موفقة يا بابا
ابو رنا : خلاص هبلغ جديك و اعزم الناس
و ام رنا قعدت تظغرط و احمد بلغ امو في نفس الوقت و رن علي رنا و اتاكد منها هيا عاملت اي و هيا قالت كلو تمام
احمد سعتها راح نايم وصحي الصبح و رن علي سيد باشة
احمد: صباح الخير يا سيد باشة
سيد : اي يا احمد المعاد الساعة ٤ و هبعتلك لوكيشن
احمد: تمم سلام
احمد قام لابس و فطر مع امو ونزل ركب العربية و راح لي جدو و قالو علي موضوع الفرح و جدو قالو متقلقش من حاجة هظبط كل حاجة دا انت ابن الغالي
احمد خد هشام و طلع برا و قال
احمدد: احنا كمان شويا هنروح مشوار تمم بس خليك معيا ماشي
هشام: تمم
احمد: عمالت اي في الي طلبتو منك
هشام : كلو تمم لقينا صغرة في السيستم و قدرنا نبقا لينا صلاحيات زينا زيهم علي النظام كلو
احمد: كويس اوي
هشام : بس ليه يعني أمريكا
احمد: عشان حاسس بي ان ليها يد في الموضوع
هشام : تمم ماشي هوا المشوار امتا
احمد: اتقل يبعت لوكيشن و نروح
وفعلا سيد بعت لوكيشن لي احمد و راح هوا وهشام
المكان الي رحو كان في وسط الصحراء معزول عن اي مدينه او منطقة سكنية و كان واقف علي البوابة سيد عشان يستقبل احمد و هشام
سيد: اهلا يا هشام
هشام : اهلا بي حضرتك
هشام واقف مش فاهم حاجة و احمد واقف و هيموت علي نفسو من الضحك
احمد: دا يا هشام رئيس المخابرات المصرية سيد باشا
هشام : اه اهلا يا باشا عشان كدا عرفت اسمي
سيد ضحك وقال : تفضلو من هنا
سيد دخل احمد و هشام و دخلو المبني و راحو ورا سيد الي دخل مكتب و قعد هوا و هشام و احمد وراح دايس علي زرار و المكتب نزل بيهم وصلو الدور السابع تحت الارض
سيد : دا كان المخطط بتاعك صح يا احمد
احمد: بظبط يا سيد باشا بس عجبتني حركة المكتب دي
سيد : في مدخلين في المبني كلو ينزلوا علي تحت واحد من المكتب زي ما نزلنا و التاني ورا السلم بس مفيش حد يعرفو غير كم شخص بس
احمد : كويس جدا
هشام : بس ليه دا كلو يعني
سيد : معرفش بس دي تعليمات احمد قبل ما يسافر
احمد: اما ننزل هتعرفو كل حاجة
سيد و هشام : تمم
احمد نزل هوا و سيد و هشام لي الدور السابع و دخلو اوضة لقيو فيها رئيس الجمهورية و ورئيس الأركان
هشام واقف مندهش
احمد: اهلا بيكو يا سادة
الكل : اهلا بيك يا احمد
هشام : انا مش فاهم حاجه خالص
الكل ضحك و احمد قال : هتفهم دلوتي
احمد: ناف
ناف : نعم سيدي
احمد: ابعتي اربع بدل عشان هنروح المقر الرئيسي الي في المريخ
الكل اول ما سمعو اسم المريخ اتصدمو
هشام : ازي يا احمد
سيد : دا مفيش حد عرف يتاقلم في المريخ
رئيس الجمهورية : اكيد طلما قولت كدا يبقا انت مجهز كل حاجة
احمد: اكيد
سعتها ظهرت قدامهم اربع بدل لونها اسود في رصاصي
احمد: دي بدل بتقيس مستوى الصحة و مقاومة لي الرصاص و تتأقلم مع اي مناخ يعني نزلت البحر مش محتاج تلبس خوذة او أنبوب اكسجين عشان البدلة تحقن جسمك مادة بتخليك تعرف تتنفس و تتأقلم مع اي مناخ بارد حر اي مناخ في الكون
سيد : دا شئ عظيم جدا
رئيس الأركان: طيب البدل دس في منها تاني
احمد: البسو بس و اما نروح هتعرفو كل حاجة
وفعلا الكل لبس البدلة و مسكو ايد احمد و اختفوا وظهر في المريخ سعتها احمد امر ناف انها تظهر المقر وظهر قدام الكل مبني كبير و دخلو سعتها احمد قال
احمد: ناف
ظهر صوت
ناف: نعم سيدي
احمد: جهازي عرض لي الاسلحة و البدل
ناف : حاضر
و احمد خد الجماعة و دخلو اوضة وظهر قدامهم شاشة و ظهرت في الشاشة مدرعات و طيارات و قاذف صواريخ و حملت طائرات جويا و بحريا
و اسلحة الالي
رئيس الجمهورية: طيب يا احمد الاسلحة دي لو ظهرت مرا واحدة هيحصل مشاكل في العالم
احمد: متقلقش يا باشا انا عامل حساب كل حاجة
من فطرا اول ما عرفت موضوع زيس و المعرفة و الاسلحة وانا مجهز كل حاجة و عمالت شركا تصنيع اسلحة و بتبيع لي امريكا و روسيا و الدول العظمة
عشان اول اما تتعاقد مع الشركة الاسلحة دي تجيلك
رئيس الأركان: انت فعلان مجهز كل حاجة بس ليه دا كلو
سعتها هشام قال
هشام: عشان احمد عاوز يحمينا قبل ما يمشي
سيد: بس انت كدا بتخاطر مش ممكن حد يغدر و يبيع الاسلحة
احمد: ما في ميزا في الاسلحة دي يعني الاسلحة الثقيلة مش تقدر تصوب علي مكان في مصر من غير امر و عينا حمض نووي من أشخاص معينين
و الاسلحة الخفيفة مش محدش يقدر يفعلها غير الناس الي وخدين منهم الحمض النووي و ولو حد منهم غدر بي زميله مش هيقدر يعمل حاجة عشان هوا طول ما لابس البدلة السلاح مش هيضرب عليه و يظهر سعتها ان في حد حاول يغدر و تعرفو بيانات ال شخص الي غدر
الكل : تمم
رئيس الأركان : طيب و المبني الي تحت الارض فيدتو اي
احمد: هخالي مقر فرعي من المقر الرئيسي عشان محدش يعرف عنو اي حاجة و ناف هتبقا متصلة بيه
و هندرب ناس من فرقة ٧٧٧ و القوات الخاصة و ناس كفؤ
عشان يستخدمون الاسلحة و البدل
سيد: تمم هنبدا امتا
احمد: دلوتي انا هربط وعي ناف بي المقر الرئيسي و المقر الفرعي و هابدا في تطوير المقر عشان محدش يقدر يخترقو
الكل تمم
احمد: ناف
ناف : نعم سيدي
احمد: ابدي الخطة
ناف : جاري التنفيذ
سعتها احمد مسك ايد الكل و اختفي و ظهر برا المقر الفرعي و ظهر قدامهم اربع اعمدة محوطا المكان و طلع منها ضوء قوي و بعد ما الضوء اختفي ظهر المبني علي شكلو الجديد
احمد: ناف الصورة الضوئية
و ظهر حولين المبني صورة لي شكلة القديم
سيد: طيب ليه رجعت الشكل القديم
احمد: عشان منلفتش العين لغيت اما نخلص
رئيس الجمهورية: طيب و الخطوا الجيا اي بقا
احمد: عوزك تعمل موتمر صحفي وتعلن عن انطلاق ٥ اقمار صناعية في الفضاء تبع مصر و اعلان التعاقد مع شركة الاسلحة
رئيس الأركان: طيب وليه الاقمار الصناعيه دي
احمد: دي هنقدر من خلالها نحمي اي حد يخترق سستم المخابرات و ياخد اي معلومات مهمة و تخترق بيها اي نظام حماية و سستم
هشام : طيب دا كلو تمم وبعد كدا هتعمل اي
احمد: اول اما يظهر مصنع أسلحة قوي كدا في الشرق الأوسط اكيد رئيس المافيا هيجي عشان يعمل ديل معاه و سعتها يبقا جي لي قاده
هشام : دماغ سم
احمد: دلوتي عاوز ناس من الجيش و الفرق الي أمرت بيها و انا هجيب الناس الي هدربهم
رئيس الأركان: سيب الموضع دا عليا
رئيس الجمهورية: و سيب موضع الورق و الترخيص عليا
احمد : تمم
احمد سابهم و خد هشام و راح عند جدو و هشام حكا كل حاجة لي ابوه و اخوه
العارف : عفارم عليك ولد ابوك صحيح
كيلاني : طيب هتعمل اي بعد كدا
احمد: مش هعمل حاجة لغيت اما يخلصو الاول و بعد كدا ابدا اخد حقي و مش هيموت كدا لا دا عزبه هوا الي هيطفي ناري
هشام : تمم خلاص في الفطرا دي تتجوز عشان بعد كدا مش هتفضي
احمد: مهو دا الي هيحصل
احمد ساب جدو و عمامة و راح البيت و قال لي امو ان الفرح هيبقا يوم الحد الجاي يعني بعد يومين
و نزل راح لي ابو رنا و قالو علي معاد الفرح و هوا مجهز كل حاجة هوا عليه بس يعزم الناس و فعلا ابو رنا وافق و قالو هامشي عشان يلحق يعزم
و احمد كلم رنا و قلها و خدها عشان تنقي الفستان بتاعها و اختار الفرح يتعمل في القصر و فعلا بعد يومين كان الفرح اتعمل و الاخبار عمالة تزيع ظهور نجل محمود العارف بعد غايب و جي الفرح ناس كتير منهم رجال اعمال و رئيس الجمهورية و ورئيس الأركان و مشاهير و في الفرح احمد وقف في نص الفرح و قعد يغني لي رنا و راح و خدها في حضنو وغنا ليها اغنية احمد سعد عليكي عيون
و الفرح عدا علي خير و احمد خد عرستو و راحو الفيلا بتاعته
احمد: اخيرا بقيتي ملكي
رنا وشها احمر من الكسوف
واحمد قال : لا مش وقت كسوف دا انا مستني اليوم
رنا : خلاص بقا يا احمد انا اصلا مش مصدقة ان احنا مع بعض حسا اني بحلم
احمد : لا مش بتحلمي اسيبك انا هروح اخد دش في الاوضة التانية لغيت اما تغيري
و فعلا احمد راح الاوضة التانية و خد دوش ولبس وقعد و هوا قاعد زيس قالو
زيس: انا حاسس حضور حد من بني جنسي هنا يا احمد علي الكوكب
احمد: ازي انا خفي قوتنا
زيس : معرفش بس هوا بيتجه لي هنا بسرعة كبيرة
احمد: طيب اعرف مين دا الي جاي
زيس : معرفش بس في حاجه غريبه مع الشخص دا
احمد: غريبة ازي
زيس : حاسس بي طاقة مراتي معاه
احمد: طيب استنا لغيت اما يجي
وفعلا مفيش تالت دقائق و الشخص دا وصل و كان وراه واحدة
زيس : انت مين
مرات زيس : نسيت طاقة ابنك و مراتك
زيس : عمري ما انسا قوتك ولا حبي ليكي بس قوة ابني اختلفت اوي و بقي قوي
مرات زيس: فعلا عشان من وقت ما اختفيت انا بدات ادرب ابنك عشان ينتقم ليك و فعلان كبر و بقي قوي و راح يقاتل عمك و عياله و قتل اتنين من ولاد عمك (خالو بالكو ان زيس قتل اتنين و ابنو اتنين من سبعة ابناء عشان هنتاج دا في السلسلة التانية)
وجي عشان يواجه عمك و كدا انو يخسر و خلال المعركة دي اكتسب مهارة روية المستقبل و شافك و عرف انت فين و قالي وقال ان احنا نستني عشان ميحصلش تغير في المستقبل و جينا دلوتي عشان دا الي ابنك شافو في المستقبل
زيس: كبرت يا موفان
موفان: وحشتني كتير يا ولدي
زيس: انت اكتر بس خالي بالك انا لازم اختبر قوتك ماشي
موفان : اكيد
احمد: اهلا بيكو انا احمد
موفان و مرات زيس : ازي دا انت مش متحكم في المضيف
زيس: لا احنا عملين عقد الروح
مرات زيس : بس دا فيه مخاطرة
زيس: متخفيش انا مع المضيف دا من وهوا *** و هوا كويس و يعتمد عليه
سعتها رنا ندهت علي احمد و احمد قال ليها انو جاي و سعتها موفان قال
يا ولدي انا شوفت امي بتعمل عقد الروح مع مرات احمد رنا عشان هيا هتكون حلقة الوصل بين هنا و العالم الخارجي عشان في اشياء كثيره ستحدث في المستقبل وانا مش هقدر اقول اكتر من كدا
احمد: تمم انا موفق عشان دا فعلا كنت بفكر فيه
زيس: وانتي موفقة يا مورويلا
مورويلا: اه موفقة
احمد : خلاص امشي انت دلوتي يا موفان و انا هتعمل المطلوب عشان محدش يحس بي اختفاء امك
موفان :تمم
وفعلا موفان مشي و احمد راح لي رنا و لقيها لبسة قميص نوم ابيض فوق الركبة و اندر فتلة ابيض و برا بيضا
احمد: اي الجمال دا كلو و راح ناطت علي السرير
وقال : بصي يا رنا قبل ما نبدا اي حاجة عوزيك تعرفي مكم حاجة ولو وفقتي يبقا نكمل لو مش موفقة احنا لسا في الاول
رنا: ليه بتقول كدا
احمد: عشان الي تعرفيه دلوتي ممكن يغيرك من نحيتي
رنا : انا عمري ما ابعد عنك
احمد: طيب اسمعي كدا و احكمي
و سعتها احمد حكي لي رنا موضوع ابوه و زيس و قال ليها
احمد: قولتي اي
رنا : انا مش مصدقة اصلان موضوع زيس دا
احمد: سهلة امسكي السلاح دا و اضربيني بيه
رنا : لا مقدرش
احمد: متخفيش عليا
رنا بدات تعيط وتقول لي احمد مقدرش اشوفك تعبان او اعمل حاجة تئزيك
احمد: انا مش قولت مبحبش اشوف دمعتك دي
رنا مسحت دمعها و قالت تمم اهو
احمد: يلا اضربي
وفعلا رنا ضربت احمد و قدر يصد الرصاصة و محصلوش حاجة
وسعتها رنا قالت
رنا : ازي دا
احمد: صدقتي دلوتي
رنا : اه
واحمد نده علي مورويلا وقال لي رنا هيا دي مرات زيس انتي موفقة تعملي معها العقد
رنا : طلما انا جنبك اعمل اي حاجة
احمد: عاوز كلام مفيد
رنا : اه موفقة
و فعلا مورويلا سابت المضيف بتعها و عمالت عقد الروح مع رنا و سعتها جسم رنا اتغير وبقي مثير عن الاول
راح احمد و زبس مصفرين و احمد : قال يلا بينا يا عروسه
رنا و مورويلا : يلا
احمد مسك ايد رنا و بسها و راح مقرب من رنا و خدها في بوسة رومنسيه قعدت اكتر من ٧ دقايق و راح قلها بحبيك وراح بيسها تاني و سعتها قعد يحسس علي صدرها و يقفش فيها و راح مقلع رنا قميص النوم و و البارة و نزل يمص حلمت صدرها و قعد يمص حلمت صدرها اليمين و ماسك الحلمة الشمال و رنا راحت في مكان تاني من كتر المتعة و قعد كدا حوالي ٥ دقايق و راح منزل ايدو علي كسها لقيها مبلول و راح منيم رنا علي السرير و نزل يلحس كس رنا و اول ما لمس كس رنا رنا راحت اتنفضت و نزلت ميتها بي كمية كبيرة عشان هيا اول مرا و احمد قعد يلحس لغيت اما نزلت مرتين و سعتها احمد قال تعالي مصي بقا
رنا : انا معرفش
احمد انزلي بس علي الارض و راح قلع البوكسر و ظهر سعتها زبو الي بقي ٢٣ و عرض ٣ صوابع و اول اما رنا شفتو قالت ازي دا هيدخل فيا
احمد : متخفيش هوا في الاول بس وبعد كدا هتتمتعي و رنا قالت طيب اعمل اي احمد قلها تمص زبو زي المصاصة و الايس كريم و فعلا كانت اول مرا تعمل كدا عشان سننها عمالة تحك في زب احمد لغيت اما احمد قال ليها تنام علي ظهرها علي السرير و راح بل زبو من عسل كس رنا و راح بدا يدخل زبو و رنا بتتوجع و احمد بدا يدخل زبو براحة لغيت اما لقي رنا تنتفض و مسكت في ظهرو وبص علي زبو لقي زبو عليه ددمم راح ماسح زبو وقال لي رنا مبروك يا مدام
رنا انا حسا بي وجع من تحت اوي
احمد راح شايل رنا و دخل بيها الحمام و حطها في البانيو و ملاه مياه و حط مطهر عشان الجرح و قعدت شويا و راح وخدها عاملو الواحد التمام و ناموا و جنب بعض و الصبح احمد صاحي لقي رنا صحيا وبتبص ليه
احمد: اي الصباح العسل دا
رنا : دا احلي صباح في حياتي
و احمد ورنا عملو واحد كمان و خدو دوش و نزلوا فطرو و بعد كدا خد شهر كامل فسح و خروجات و بعدها احمد قال
احمد: بصي يا رنا دلوتي انا هبدا اعمل كل حاجة و انتي لازم تبدائي تدريب عشان ابقا مطمن عليكي وفعلا رنا راحت المقر الرئيسي و امر ناف انها بدا تدريب من اول مستوي لغيت الرابع بس
و احمد رجع و لقي هشام بيقول
هشام: كل حاجة جهزت و فاضل ان انت تطلع عشان تعلن ان شركة الاسلحة دي بتعتك
احمد: تمم يلا
وفعلا احمد اعلان عن الشركة
و خلال ايام لقي السكرتيرة دخلت عليه و بتقول في واحد عاوز يقابل حضرتك برا
احمد: مين
السكرتيرة : اتفضل الكرت بتاعو
احمد اول اما شاف الكرت فرح عشان دا كرت حسين اخو ماهر و هوا دا الي كان عوزو
احمد: خلية يتفضل
و سعتها حسين دخل و قال لي احمد
حسين : اكيد انت تعرفني كويس
احمد: اكيد ازي دا انت و اخوك ليكو عندي حساب قديم و حان الأوان عشان نقفلو
حسين : ههههه خوفتني انت مفكر عشان بقيت بتصنع اسلحة لي كم دولة هتقف قدمنا
احمد بصلو وضحك : بكرا نشوف
حسين: انا جاي عشان اعرض عليك عرض
احمد: اي هوا
حسين : تشتغل معنا جنب شغلك مع الدول و دا هيرجع عليك بي الخير كتير
احمد: لا شكرا عشان انا هنهي الشغل بتعكو خالص
حسين: انت كدا لازم تخاف علي نفسك عشان الي بيرفض اي عرض يا اما يفلس او يموت
احمد: احب اشوف نورت
حسين: انت بتضرني
احمد: يلا من غير متروض
حسين خرج و هوا بيغلي و كلم ماهر و بلغو بي كل حاجة و ماهر امر حسين انو يخطف امو و مراتو
وفعلا في ناس هجمت علي الفيلا و خدت ام احمد و مراتو و رنا بلغت احمد بي التخاطر و احمد قال ليها روحي معاهم ولو في خطر علي امي اتعملي
و سعتها احمد بدا يتحرك و راح المقر الفرعي و قال لي سيد ان الخطة بدات وسيد قال : كلو جاهز و فعلا الناس الي انت بعتها ناس كويسه و انجزو في التدريب مع الشباب
احمد: تمم اجهز عشان هنصفي كلو بكرا
و احمد راح لي هشام وقالو جي الوقت الي يرجع الحق لي صاحبو
سعتها تلفون احمد رن ولقي النمرا بريفت نمبر و رد وقال
احمد: الو
ماهر : اهلا بي ابن الغالي
احمد: مين معيا
ماهر : انا عمك ياسر
احمد: عاوز اي اظن ان ردي وصل ليك
ماهر : بس انا ردي موصلش انا حبيت اقولك ان مراتك و امك تحت ايدي
احمد: تقدر تعمل حاجة اعملها
ماهر : يعني انت مش خايف عليهم
احمد: لا انا خايف علي الي معاهم عشان لو حد جي جنبهم هيموت
ماهر: هبعتلك حسين بي الورق تتنزل علي ٧٥ ٪ من أسهم الشركة
احمد راح قافل في وشو السكة رجع علي الشركة و حسين جالو وقالو امضي و راح حاطط رجل علي رجل سعتها احمد مسك الورق قطعو و طلع ورق من درج المكتب وقال لي حسين انت الي تمضي مش انا
حسين : انا انت عبيط امك و مراتك تحت ايدينا
احمد : وانت عيالك و مراتك تحت ايدي
سعتها حسين طلع الفون من جيبو وفتح الميك و ياسر قالو
ماهر: انت الي جبتو لي نفسك كدا كدا هنعرف نوصل ليهم اما انت مش هتعرف
احمد: مش هعرف ليه
ماهر : عشان انت لسا حتت عيل و زمان عيل حسين راجعين دلوتي
احمد: اه تقصد عشان الشرائح الي الي مزروعة في. ايديهم
سعتها ياسر اتبرجل : شرايح. اي
احمد: الشرائح دي وطلع الشرائح لي حسين وحسين قالو
حسين : حاضر همضي اهو
ماهر : اوعا تمضي يا حسين
انت ناسي ان مراتو و امو تحت ادينا
احمد: مظنش كدا
سعتها واحد دخل علي ياسر وقال
ان ام احمد و مراتو هربو
ياسر : ازي دا
الشخص : روحت لقيت كل الرجالة الي مقطوع راسو و الي مقصوم نصين
ماهر : ومين الي عمل كدا
الشخص : لما رجعنا الكاميرا طلعت مرات احمد
و سعتها كان حسين واحمد سميعن كل حاجة
واحمد قعد يضحك و حسين راح قافل في وش يا
ماهر مضي علي تنزل بكل املكو لي صالح احمد
راح احمد قالو دا اول حاجة تاني حاجة بقا حق ابويا
حسين : ما انت خت كل حاجة ليا اهو عاوز مني اي تاني
احمد : عاوز حياتك
راح احمد خالع راس حسين و حطها في بوكس و بعها لي ماهر الي اتصدم و قعد يقول هخد حقق يا خويا
احمد توصل مع رنا و اطمن عليها و رجع يشوف هيعمل اي و كلم الجاسوس بتاعو في المافيا و حدد الاماكن بتعت المافيا في مصر و راح لي سيد و قال
احمد: عاوز كل الفرق تتوزع علي الامكان دي في سينا و مصر و عاوز اتنين معيا بس عشان هنسافر روسيا
وفعلا سيد وزع المهام علي الرجالة و قدر يصفي الخلية بتعت المافيا في مصر و الارهاب و نروح لي احمد وصل روسيا و كان سعتها الرئيس الروسي عرف احمد جي ليه من رئيس مصر و قالو ان ليه جميع الصلاحيات و واحمد وزع اماكن المخازن بتعت الاسلحة و للمخدرات و راح هوا لي ماهر
عند ماهر في البيت
ماهر انت بتقول اي ازي المخزن في مصر و هنا يحصل عليهم هجوم و البضاعة تتصدر و تتسرق
وبعديها بي خمس دقائق جالو خبر ان ابنو اختطاف و مفيش عشر دقايق لقي خبر ان حسابات البنوك بتعتو انسرقت و راح مرا واحدة لقي الباب يتكسر و احمد داخل منو و ماسك راس ابن ماهر و بيجر فيه
ماهر : انت مش خت كل حاجة سيب ابني
احمد: لا انا لسا مخدتش حق ابويا راح احمد قاطع دماغ ابن ماهر و رماها قدامو و ماهر انهار علي ابنو و مسك المسدس و ضرب احمد بي النار بس احمد محصلوش حاجة راح
راح احمد ضارب ماهر علي راسو اغمي عليه و احمد خدو و رجع مصر وصل عند قصر جدو و دخل و رمي ماهر تحت رجل جدو
احمد : زي ما وعتك اهو تحت رجلك
العارف : اخيران هاخد حقق يا محمود
ماهر: السماح يا حج كانت وزا شيطان
العارف : انت الشيطان نفسو
كيلاني راح مطلع سيف و قطع ايد ماهر
كيلاني دي الايد الي خانت اخويا
العارف خد السيف و قطع ايدو التانية و دي الي دفعت فلوس عشان قتل ابني
انا رحت اشدد رجلو الاتنين قطعهم
احمد: احب اشوفك مسخ كدا طول حياتك
ستو راحت فقعة عين ماهر الشمال
وقالت كدا احنا خدنا حقنا ولازم تعيش الي زول و القهر الي عشناه احمد متخلهوش يموت انا عوزه يعيش كدا
احمد: الي انتي عوزه
وفعلا احمد وقف نزيف ماهر و راح رماه في البضرون
وهما واقفين رنا مرا واحدة اغمي عليها واحمد خدها و راحو المستشفى واحمد كلم زيس
احمد: في اي يا زيس هوا مش مفروض مراتك بتعالج اي مرض برضو
زيس: ايوا بس انا مش فاهم حاجة
الدكتور خرج واحمد جري عليه
احمد: خير يا دكتور مراتي ملها
الدكتور : مبروك المدام حامل
احمد سمع الخبر قعد يتنطط و يلف بي الدكتور و راح دخل لي رنا وقال ليها
احمد: *"""" علي السلام يا جميل
رنا : **"" يسلمك
احمد: اخيران هتيجي عروسة شبهيك
رنا : لا انا عوزا ولد شبهك
و قعدو يتكلمون و سعتها العيلة دخلت و و بركت لي احمد و رنا و بعديها رنا روحت واحمد رجع تاني شغلو لغيت اما ناف كلمتو
ناف: سيد في مركبة فضائية تهبط بي القرب من المقر الرئيسي في المريخ
احمد: اتحركو بدري بس عادي
احمد: انا جاي طلعي علم مصر علي المقر
احمد قفل مع ناف وكلم رئيس الجمهورية و سيد
وقال
احمد: بداو يتحركو زي ما توقعت دلوتي احنا لازم نبقا الدولة العظمة
الرئيس: تمم هبدا انا اتحرك
سيد: وانا هبدا نشر السلاح الجديد
احمد: تمم سلام
احمد اخيرا جي دوركم
........يتابع ..........
هنا يخلص الجزء الحادي عشر و الاخير من السلسلة الأولي لو عوزين تعرفو اي الي هيحصل و مين الي كان احمد مستنيه انتظروا السلسلة التانية هتكون اول يوم العيد اتمنا تكون السلسلة الاولي نالت اعجابكم سلااااااام
الي اللقاء في السلسلة التانية
الاول اعرفكو علي نفسي انا احمد عندي 21 سنة القصة دي من وحي الخيال و اتمنا تعجبكم
بتدور احداث القصة في منطقه شعبية في القاهرة وبتتكلم عن شاب اسمو احمد أو ميدو وحريم منطقتو احمد شاب في أولي طب اسنان وصف احمد (شاب قمحي طولو 175 وزن 72 معضل شويا لان احمد شاب رياضي و بيحب الكرة طول زبو 18 وعرض صبعين)
الجزء الأول
تبدأ القصة لما طلعت نتيجة احمد و كان جايب 98٪ و طلعت ظغريت من بيت احمد و اهل الشارع جم يبركو و كان من ضمنهم ام صابر و بنتها كانو بيحبو احمد اوي عشان جدع مع كل الناس و معروف بي احتراموو مع الكل بس محدش يعرف أن احمد برا المنطقة خربها و جت ام صابر وصف ام صابر (واحدة عندها ٥٢ سنة بس تشوفها زبك يضرب تعضيم سلام لي جسمها عبارة عن جسم مش مليان ولا رفيع جسم زي ما بيقول الكتاب عليها جوز بزاز بحجم البطيخة ترضع منطقة كاملة و طيزها من كبرهم تحس انها مضلضة علي الي وراها هيا ست كبيرا بس شلق)
ام صابر:الف مبروك يا احمد
احمد : **** يبارك فيكي
بنات ام صابر مش هزكر اسميهم عشان لسا الدرهم جيا هقول عليهم بنت ١و٢
بنت ١ : الف مبروك يا احمد
احمد :**يبارك فيكي اومال طاطا عمل اي
طاطا دا صاحب احمد من وهما صغيرين
بنت ١: راح يجيب النتيجة
احمد:انشاء**" خير
بنت١: متخفش صحبك مش دحيح زيك
بنت ٢: مخلاص بقا رغي خلينا نبارك لي الواد
احمد:** يبارك فيكي
ام صابر :هتدخل اي يا احمد
احمد:طب اسنان
ام صابر : اخيران المنطقة الوسخة دي هطلع حد عدل
احمد: شوفتي بقا
سعتها دخل طاطا صاحب احمد
احمد:عمالت اي ياض
طاطا: اناااااااا
احمد:اخلص يا عم
بنت ١ ام طاطا: نزلت علي قفه اخلص ياض
طاطا : جبت ٨٩٪ انت جبت كم
احمد:الف مبروك يا خويا انا جبت 98
طاطا و هوا زعلان : يعني مش هنبقا مع بعض
احمد :ما انت لو تفكك من البت الشمال دي وكنت تذاكر كنت جبت اكتر مني بس اقول اي عيل عرص
طاطا : ما خلاص ياعم
وعدا اليوم عادي من ناس تيجي تبارك و تمشي و تفريق شرباط
تاني يوم احمد جاي من الجامعة بعد ما قدم وهوا ماشي لقي ام صابر شيلة حجات كتير احمد راح ريحلها وقال
احمد: هاتي عنيك يا خالتي
ام صابر : *** يخليك يا احمد وبعدين الف مرا اقولك قولي يا فاتن
احمد: ماشي يا فوفا
فاتن :ايوا كدا
وصلو البيت و طلعت البيت دا مكون من تالت اضوار الاول لي احمد ابن ام صابر التاني لي صابر التالت لي فوفا
طلعو وفوفا قالت تعال ادخل يا احمد اقعد اغير و اجليك هيا دخلت وأحمد طلع الفون وكلم صاحبو هشام قنديل
احمد : اي يا ابو قنديل
هشام : الي منفضلنا ما ليك حق طالع التالت علي المحافظة
احمد : فكك من الكلام دا عمالت اي
هشام : كلو تمام فاضل انت بس تيجي
احمد: اشطا
احمد لسا بيكلم هشام وهنا تدخل فوفا لبسة حتت عباية بيتي مقسمة جسمها و وسعة من عند صدرها و ماسكة من عند طيزها و راحت موطية بي صدرها عشان تحط العصير لي احمد وصدرها كلو كان باين و سعتها زب احمد وقف وعامل خيمة في البطلون و فوفا ضحكت وقالت ولا وبقيت راجل يا احمد
احمد: سعتها بقي في نص هدومو وقال الصرحة هوا دا الطبيعي لما القي المنظر دا قدامي و بيشاور علي صدرها
فوفا: ضحكت ضحكة بنت وسخة وقالت دا بس الي عجبك
احمد: لا هوا كل حاجة الصرحة
فوفا: راحت ماسكة زب احمد
احمد: راح متكهرب و وقف وقال مينفعش الي بيحصل دا و انا اسف و راح مشي
فوفا ضحكت ضحكة خبيثة وقالت: بعد الي شفتو دا مش هسيبك انا بقالي اكتر من ١٠ سنين محدش لمستي وانت تيجي تهيجني و مشيت راحت فوفا المطبخ و فتحت شنطة جيبها بتاعت خضار و طلعت خيارة و قعدت تحطها في كسها لغيت أما جابت شهوتها
عند احمد راح البيت طمن اهو و قالهم صحوني علي الساعة ٧ عشان رايح مشاور
في مكان في روسيا ٥ أشخاص بعدين مع بعض
شخص ١: ازاي يعني المعلومات دي تداخد بسهولة دي
شخص ٢:الي قدرنا نوصلو أن الي عمل كدا من افريقيا بس في اني بلد مش قادرين نحدد
شخص ٤:وليه مش قادرين نحدد
شخص٣: عشان الي عمل كدا كان مخترق قمر صناعي مش سستم
شخص ٥: في طريقة نقدر نحدد الي عمل كدا بس في مخطرا
شخص ١: نفز المهم الي عمل كدا يجيلي حي
نرجع عند احمد امو بتصحي اصحي يا احمد يلا
احمد: الساعة كم
امو: الساعة خمسة
احمد: حاضر حضريلي أكل
امو :ماشي
احمد صحي وكل و اتحرك علي صحبو هشام
هشام :اي ياعم اسبوع بي حالو
احمد: خلاص يا عرص
هشام: تسلم يا رايق
احمد: عمالت اي
هشام : كلو جاهز كنا واقفين عليك
احمد: تمام كدا احنا متقدمين عليهم
هشام: هتعمل اي بعد كدا
احمد: اتقل الي جاي احلي
هشام :تمام المهم الجمعة متجمعين
احمد: تمام يلا بينا
هشام واحد دخلو اوضة فيها ٣اشخاص هما محمد و نور و هدير
احمد: عاملين اي يا عالم يا وسخة
نور : نفسي تلم ام لسانك دا مرا
هدير : ازي ابنتي دا ما بيصدق يشفونا عشان يهزقنها
محمد: مهو بيمسك نفسو قدام الناس
هشام : خلصتو صداع
هدير : بتبص لي هشام ايوا (هدير دي عندها ٢١ سنة و عينيها من هشام و الجحش مش واخد بالو و هيا حتا عود فرنساوي لون بشرتها ابيض و عليها بزاز واسط و طيز ملبن )
هشام : مفيش حد فيهم عاقل غيرك
هدير : وشها احمر و قالت ما انا عرفة
احمد : طيب خلاص كدا بقا عشان نشوف الي بنعملو
كلهم في نفس الوقت : تمام
احمد : احنا دلوتي خدنا معلومات من جهاز المخابرات الروسية لزمن تسلمها لي المخابرات المصرية في اسرع وقت
هشام : وليه المصري ما نديه لي امريكا
احمد: بيضحك بي خبث هتعرف بعدين
هشام و محمد: " يستر
احمد: انتو من سيعت ما عرفتوني شفتو عني بعمل حاجة من غير ما اخططلها
كلهم : الصرحة لا
نور : بتبص لي احمد بتقول انت الوحيد الي بتاخد بالك منننا كلنا
كلهم : حصل
نور في نفسها: اي الغباء دا هوا مش حاسس بيا ليه كل شويا المح ليه و هوا حمار بس بحبو
&نروح فلاش باك سريع كدا من تالت سنين كدا&
احمد كان زهقان و سعتها قاعد علي اللابتوب بتاعو و قال عاوز اتعلم حاجة جديدة سعتها افتكر واحد من صاحبو قالو علي الدرك ويب
احمد راح فاتح الدرك ويب و قعد يتعلم عن الهكر و محدش منو اكتر من سنة ونص و كان مخترف
و سعتها لي حد بيكلمو و الشخص دا هشام
هشام : هلا بي الصقر الحارح
احمد: مين معيا
هشام: انا واحد كدا عاوز اتعرف عليك عادي ولا اي
احمد في نفسو انا المفروض ما اقمنش لي حد بس عادي و راح قايل اه عادي يا برو
هشام : اشطا
و هشام وأحمد اتصحبو و قعدو يخترقو كذا شخصية معروفة
و في مرا احمد :قال لي هشام في واحد عاوز اخترق حسابو و الشخص دا عايش في حياة وسخة
هشام : معاك يا صحبي
احمد : اشطا
هشام : بس مين دا
احمد : دا عز الديب
هشام و الصدمة بينا عليه : انت اتجننت ملقتش غير الديب
احمد : الرجال دا قطع عيش ابويا و ابويا سعتها جتلو حالة نفسا و مات
هشام : طلما كدا معاك يا صحبي
هشام و احمد قعدو يلعبو و قدرو يخترقو الفون بتاعو و الاجهزه بتعتو
هشام :اي يا عم دا اهبل اوي
احمد: هوا كدا نجس
هشام :بس انت جاحد عمالت اكونت فيك و دخالت كلمتو علي اساس بنت
احمد : اتقل بس
هشام : اشطا
احمد: سلام دلوتي
هشام : ماشي بس خالي بالك من نفسك
احمد: متخفش
هشام قفل و احمد قعد يراقب عز الديب عشان يوقعو و سعتها جات اللحظة المنتظرة عز الديب كان بيتكلم في الفون مع واحد عز عمالت اي
الواحد: كلو تمام يا عز بس خالي بالك دي صفقة العمر بي رقم
عز: عارف دي لو تمت عقب علي وش الدنيا
الواحد: يا عز خد حظرك عشان دي بي ٣ مليار
عز : عارف و مامن
احمد سعتها ضحك و قال جتلي
راح احمد باعت التسجيل لي الأمن الوطني
سعتها ظابط رايح جاري لي واحد اسمو سيد
الظابط اللحق يا سيد باشة
سيد : في اي اخلص
الظابط : التسجيل دا جالي اتبعت من رقم مجهول بيقول اجهزو و اول ما اعرف جديد هبعت لكو بس خليكو جهزين عشان الصفقة قريبا
سيد : كدا عز الديب هيقع
سيد:بس معرفتش مين الي عمل كدا
الظابط : لا يا فندم
سيد: تمام كلم حازم باشة و بلغو يجهز
احمد : فضل يومين متابع عز لغيت أما جت مكلمة لي عز : تمام التنفيذ النهاردة الساعة ٢ هبعتلك الموقع
احمد اخيران يا عز
عز بعت الموقع و احمد خد التسجيل و الموقع بعتهم
الظابط : الحق يا سيد باشا
سيد : اي تاني
الظابط : الموقع جي و التنفيذ الساعة ٢
سيد : بلغ حازم فروان
الظابط : حاضر
عند عز الديب : بيسلم صفقة السلاح و سعتها لقي طلقة في رجلو
الرجالة كلها قعدت تضرب نار علي الحكومة
وفي وسط ضرب النار عز هرب و ساب الصفقة
عند سيد: تمام اوي كدا عز الديب نهيتو قربت
عز : ازي دا يحصل
سعتها مكلمة جتلو من شخص هنعرفو قدام
عز : اسف يا باشا بس الحكومة كبست علينا
شخص : الفون بتاعك متراقب يا عز و هوا دلوتي سمعنا
عز: انت لو سمعنا اعرف أن انت ميت خلاص
احمد قاعد دا كلو و سامع
هشام رن علي احمد بيقلو عمالت اي انت عوزو
احمد: انت سمعت الي سمعتو هشام : اه سمعت
احمد: العمل اي دلوتي انا مش عارف اعمل اي
هشام :هبعتلك عربية تخدك
احمد: ازي و منين
هشام :متقلقش توصل بس و افهمك كل حاجة
.........يتابع ......
كدا يخلص الجزاء الاول
اسف انا عارف ان الجزء دا مفهوش سكس كتير بس لسا الي احلي
الاول ابدا بشكر الناس الي علقت و ساعدوني احسن القصة
نبدا الجزا التاني ياااااا بينا
الجزء الثاني
خلص الجزء الاول لما هشام قال لي احمد هيبعت عربية تخده سعتها احمد بدأ يقلق و يقول لي نفسو شكلي حطيط نفسي في موضوع كبير
سعتها وصل عند هشام ولقي واحد لابس شرط و نشرت و واقف و احمد نزل
هشام : خش في حضن عمك ياض ايوا يا احمد انا عمك الصغير و هتعرف كل حاجة بس بعد ما نخلص المشكلة دي
احمد : هوا انا عندي عم خول كدا
هشام : ماشي يا عرص يلا ادخل
احمد و هشام دخلو و احمد لقي ٥ أشخاص
الاول جدو اسمو عارف و دا مش هيظهر كتير معانا
جدو : اعلان بي الغالي ولد الغالي وحضنو وقال زي ابوك طول عمرك
احمد: وانت كمان فيك شبه من ايوا
و الشخص التاني تبقا ستو اسمها حنان : سيب الواد ياخد نفسو تعال يا قلب ستك وحشني اخر مرا شفتك كان عندك سنة
احمد: وانتي مكنتيش بتيجي ليه طلما مجتش ليه عشان تشوفيني دا كلو
ستو : كل دا عشان نحميك انت و امك
الشخص التالت يبقا عم احمد الكبير اسمو كيلاني (دا ليه دور مهم بس الجزء الجاي ) و قال تعال في حضن عمك ياض
احمد: حضنو وقال انا مش فاهم حاجه في اي
عمو كيلاني : قال هتعرف كل حاجة بس في وقتها
و الشخص الرابع تبقا مرات عمو كيلاني اسمها انجي : قالت عامل اي يا احمد و امك الوطية الي مش بتسال عاملة اي
احمد: متغلتيش في امي
انجي : ياض امك دي تبقا بنت خالتي
احمد: برضو متغلتيش
انجي : حمش يولد
و الشخص الخامس : يبقا محمد ابن عم احمد ( ايوا الي ظهر في الجزء الاول)
محمد: يااا اخيران بقي ليا ابن عم و اخ صح ولا اي يا ابن عمي
احمد : صح يا حبيب اخوك
هشام : خلاص سيبو الواد عشان شكلو تاه مننا
احمد: انا عاوز افهم كل حاجة
جدو : هتعرف في اقرب وقت
ستو : اطلع انت بس رايح شويا وانزل اتعشا
احمد: حاضر يا ستي
هشام خد احمد و طلعو علي الاوضة و سابو ونزل
احمد دخل الاوضة الي كانت في حجم شقتهم ولقي شاشة كبيرا و كمبيوتر شخصي و سرير يكفي ٤ أشخاص و راح فارد جسمو علي السرير وقال هوا اي الي بيحصل دا انا مش فاهم اي حاجة و ليه علتي ظهرت مرا واحدة و راح رايح في النوم
تحت عند هشام و امو و أبوه وأخوه
هشام: احمد لازم يفهم كل حاجة
أبوه : ودا الي هيحصل و لازمن يجهز الاول
امو : لو حصل اي حاجة لي الواد انا مش هسمحكو دا انا ما صدقت شفتو و حسيت اني شيفة محمود
اخوه : متقلقيش يا امي احنا معاه لغيت أما يجهز و ياخد حق أبوه
هشام : بس نخلص من المشكلة الاول
تروح عند احمد صحي علي ايد حد بتحسس علي شعرو صحي لقي ستو في وشو
احمد: مساء الخير يا ستي
ستو : يااا اخيران سمعتها منك كان نفسي اسمعها من زمان بس متقوليش يا ستي تاني انا اسمي حنان
احمد: ضحك وقال ماشي يا حنون
ستو: ايوا كدا اتعدل و انزل يلا عشان تتعشي
احمد: حاضر هاخد دش وانزل
ستو : انا جبت هدوم ليك هتلقيها في الدولاب
احمد حاضر
احمد خد دش ونزل لقي الكل متجمع علي الكل جدو قال: تعال اقعد مكان ابوك علي ايدي اليمين
احمد: حاضر يا جدي
هشام : ايوا يا عم
جدو : اسكت يا خول
احمد : يعني مش انا بس الي يقول كدا
هشام : دا هوا انا الي طلعت علي المسرح
احمد: ايوا واسكت بدل ما تطلع علي الفضائيات
ستو : ملكش بيه ياض خد يا قلب ستك صباع المحشي دا انا أما عرفت انك جاي عمالت الاكل كلو لوحدي عشانك
احمد: شكران يا ستي
بعد ما خلصو اكل
احمد: طيب انا عاوز اعرف اي الي حصل لي ابويا
كيلاني : هتعرف كلو في وقتو يا احمد اخلص من المشكلة دي الاول يلا يا هشام خد احمد و روح خلص وتعال
هشام خد احمد و مشيو هشام انت رايح فين ياض احمد مش هنمشي هشام كل حاجة موجودة هنا هشام خد احمد و نزل البدرون و داس علي خشبة فتحت بأب اسنسير و نزلو الدور الرابع ( هتعرف كل دوى اي عملو بس في الجزء الجاي )
هشام وأحمد طلعو من الاسنير و دخلو اوضة متجهزا علي اعلي مستوي ولقي ٣ أشخاص هما نور و هدير و محمد ابن عمو (ايوا الي ظهرو في الجزء الاول)
هشام : عمالتو اي
سعتها : نور قالت هوا دا ابن محمود الأسطورة
احمد لي هشام : محمود الأسطورة
هشام:هقولك كل حاجة بس بعد ما نخلص
احمد بس ازي انت عرفت عني دا كلو
هشام: احنا الي سهلنا عليك دخول الدرك ويب
احمد: وليه دا كلو و عشان اي
هشام : عشان ترجع إلي اتخد من ابوك و تخد حقو من الي غدر بيه
احمد: غدر بيه ازي
هشام: الي احنا فيه دا كلو خير ابوك ايوا ابوك متستغربش هوا كان دماغ و قدر يكبر شركة جدك وبقيت من أكبر الشركات في الشرق الأوسط و لينا شغال في مجلات كتير بس بعد ما غدرو بي ابوك مبقاش احنا الي بنحكم في دا كلو هتعرف دا كلو بس أما نخلص المشكلة
احمد: طيب هنعمل اي دلوتي
هشام: عمالتو اي
نور : عرفتهم أن الي عمل كدا يبقا احمد محمود العارف
هدير : ادناهم موقع فيك عشان يرحو عليه
محمد: اول أما يوصلو الرجالة هتخلص عليهم
هشام : تمام اوي
احمد : بس انا عندي فكره احسن و مش هنخسر حد فيها
هشام: اي هيا
احمد: احنا نسلم عز لي الأمن الوطني و اكيد الناس الي ورا عز مش هيسبو لما هيخلصو منو أو يهربو و اعتقد هيخلصو منو احسن
هشام تمام اوي
عند عز الديب جالو تلفون من شخص
عز : ايوا
شخص : الي عمل كدا يبقا احمد محمود العارف
عز : اي و ازي و محمود معندوش عيال
شخص : اكيد اول أما عرف موت أبوه اختفي
عز : طيب هنعمل اي
شخص : هوا لوحد دا الي عرفتو
عز : لزمن نخلص منو زي ما خلصنا من أبوه
شخص : ايوا و هوا بيعمل كل دا من مكان في أكتوبر. هبعتلك الموقع
عز : تمام هجمع الرجالة و اروح اخلص عليه
شخص : لزمن دا الي يحصل
عند سيد باشة ظابط الأمن الوطني
دخل عليه الظابط و بيقول الحق يا سيد باشة
سيد : في اي
الظابظ : نفس الشخص بعت لينا موقع بيقول هتلقو عز هناك
سيد : مستني اي بلغ حازم حالان
الظابط : حصل و هوا في الطريق و خد معاه اكتر من ٢٠ عربية بي الرجالة
سيد كويس اوي
سيد مع نفسو بيقول مين الي عاوز يوقع عز لي الدرجة دي
سعتها كان عز الديب خد رجلتو و اتحرك علي الموقع بتاع احمد
و وصل ولقي لابتوب و فتحو لقي فديو متسجل و احمد بيقول اخرتك علي ايدي يا عز
سعتها عز ضرب طلقة في الجهاز و كالم الشخص و قال
عز : طلع ناصح زي أبوه
شخص : طيب خالي بالك لحسن يكون كمين
في نفس الوقت دا دخل عليه حازم باشة و بدو ضرب النار لغيت أما قبضو عليه وكل دا احمد و هشام شيفينو من كاميرا موبيل متساب هناك
عند سيد باشة ظابط قالو حصل يا سيد باشة
سيد كويس اوي عرفتو بقا مين الي بيبعت لينا كل دا الظابط : لا يا باشة معرفناش
سيد : ازي متعرفش انت عندك احسن ستستم ازي متعرفش مين الي بعت الموقع بتاع عز
الظابط : احنا لسا شغالين علي الموضع دا
نرجع تاني عند احمد و هشام
هشام : هوا دا ابن اخويا
احمد: بس الناس الي ورا عز مش هيسكتو
هشام دلوتي لزمن تعرف كل حاجة
...............يتابع .......
و كدا يبقا خلص الجزء الثاني
الجزء التالت
وقفنا المراه الي فاتت لما هشام قال لي احمد دلوتي لزمن تعرف كل حاجة سعتها هشام خد احمد و طلع فوق بس هنا كانت الصدمة
احمد لقي امو موجودة معاه و كان واقف مصدوم وبيقول
احمد: انتي جيتي هنا ازي
ام احمد: فكرني هتضحك عليا بكلمتين و عدين انا الي مربياك
احمد: طيب انتي عرفتي توصلييلي ازي
ام احمد: جد و عمك كيلاني كل شويا يكلموني و يطمنو علييك و بيبعتوو فلوس كل اول شهر عشان نصرف منها
احمد : ما انا عاوز اعرف كل حاجة بقا
جدو: تعال معيا يبني
احمد راح مع جدو و وصلو المكتب
جدو : بص يا احمد انا بديت حياتي واحدة علي قاد حالو و خالفت ابوك و عمامك و بدأت اشوف مستقبلي و ابوك اول أما كبر و مسك الشغل لقيتو بيقول احنا لزمن تتوسع يا حاجة انا حلمي يبقا لينا شركة في كل بلد و واحدة واحدة بدأت الشركات بتعتنا اكتر و تظهر و سعتها لقيت ابوك بيقول انو عشان يحقق حلم لزمن يكون ليه دهر و اتعرف علي واحد (اسمو ماهر ) و ماهر دا كان الدراع اليمين لي زعيم المافيا الروسي و شويا شويا ابوك دخل في تجارة السلاح و المخدرات لغيت أما بقي لينا اسم بتعملو الف حساب لغيت أما زعيم المافيا الروسي جمع ماهر و ابوك و قعد معاهم و قلهم
زعيم : انا هتنحي عن الكرسي بتاعي ليك يا محمود
محمود: بس انا مش عوزو
زعيم : دا أمر مش طلب يا محمود وعشان تعرف اخترتك لية و مخترتش ماهر مع انو الأقدم لان انت بتعمل حساب الي جاي قدام انا ماهر مش بيبص قدامو و لزمن يغلط و الغلطة بتعتو لو قعد علي الكرسي دا هيضيع كل حاجة
ماهر : بس انا عندي خبرا احسن منو
زعيم: بس محمود قدر بعيدك بي ذكاو و قدر يبقا عندو نفس خبرتك في وقت قصير
محمود: بس دا حمل عليا
زعيم : انا عارف اخترت مين و واسق فيك
الزعيم خلص كلام و ماهر كان بيتق شرار و مش ناوي علي خير
و قعدو تالت سنين لغيت أما ابوك مسك مفيا الشرق الأوسط و قال لي ماهر انت هتبقا معيا وهتمسك مكاني في روسيا و في يوم ابوك كان صحي بليل و رايح الحمام سمع صوت واحدة من الشغلات بتقول هوا نام تعال و افتح الباب و سعتها ابوك استنا لغيت أما تخلص المملكة و دخل عليها و قلها مين الي جاي دا و نزل ضرب فيها لغيت أما قالت دا يبقا حببها الي جبها تشتغل هنا و ابوك قال جاء يعمل اي قالت يخلص عليك عشان ناخد ال ٦ مليون ابوك راح قلها اول أما يجي تفتحي ولو لقيت اي حركة منيك هموتك
ابوك سعتها خلة الشغالة تفتح الباب لي خطبها و ضربو علي دماغو و ضرب الشغالة أغمي عليها سعتها ابوك رن عليا أنا و عمك كيلاني و رحتلو و قالي مفيش غيركو اسق فيهم و لزمن نعمل حساب لي كل خطوة نعملها من دلوتي
انا : طيب هتعمل اي يا محمود يبني
محمود : الاول يبا نعرف مين الي ورا دا كلو و نشوف هنعمل اي
كيلاني : هما فين دول
محمود : تحت في البدرون
نزلت انا وعمك و ابوك و بعد ما خلصنا و عرفنا الي طلب من الواد يخلص من ابوك كانت الصدمة هنا طلع ماهر عاوز يخلص من ابوك عشان ياخد كل حاجة ليه
سعتها ابوك قال سيبوني عشان عاوز افكر لوحدة و ابوك فكر انو لزمن يخلص من ماهر بس مش دلوتي لزمن يامنا احنا الاول و كتب كل الشركات بي اسمي و فتاح حساب في سويسرا و حط في مبلغ و قال دا لي وقت الضيق بس
و قال مش نخلص من ماهر دلوتي لزمن اخليه يغلط الاول و عديت سنتين و جي عمك كيلاني يقول لي ابوك انو عاوز يتجوز و لزمن يجي معاه و راحت انا وتبوك و امك وطلبنا ايد مرات عمك انجي و في يوم الفرح لقيت ابوك مركز مع واحدة جنب العروسة طول الفرح ايوا امك يا احمد رحتلو وقلت نفسي افرح بيك يبني وتجيب عيال و يقولي يا جدو ابوك قال دا الي هيحصل و راح لي امك و قعدو يتعرفو و هيا قالت ( ام احمد اسمها اميرة وصف أميرا هيا حتا كدا بيضا الطول ١٧٥ الوزن ٧٠ و كانت عليها بزاز زي بزاز ميا ميا خليفة و نفس الطيز )
اميرة : انا أميرة بنت خالت العروسة انت بقا مين
ابوك : انا اخو العريس
اميرة : طيب انت بقا عاوز اي
ابوك : الصرحة انتي عجبتني
أميرة : متعدل نفسك يا جدع انت ولا اعدلك
ابوك : أنصدم من رد فعله و قال انا مش بلعب بي بنات الناس رايدك في الحلال
اميرة : و اشمعنا انا يعيني
ابوك : مش عارف بس الصرحة من سيعت أما شوفتك و انا مش عارف مالي اي الي حصل
اميرة : وشها احمر وراحت مشيا وخلص الفرح عدا اسبوعين و ابوك مش معنا علي الكوكب بي سبب امك و راح لي مرات عمك و قالها
ابوك : هيا بنت خالتك دي متجوزة
مرات عمك: تقصد اميرة
ابوك : هيا اسمها أميرا
مرات عمك : أنه انت شكلك وقعت يا معلم
ابوك : الصراحة اه و عاوز اتجوز ها
مرات عمك : سيب الموضع عليا
ابوك : اشطا
و مرات عمك قعدت تظبط خروجات لغيت أما ابوك قال لي امك
ابوك : خديلي معاد مع الحاجة عشان هاجي نطلب ايدك
امك: وشها احمر و مشيت
مرات عمك : متهدا كدا اتقل كسفت البت
ابوك : عاوز اخلص بسرعة
امك راحت و حكت كل حاجة لي امها و ابوها و قالو طلما رايد الحلال يتفضل البيت مفتوح
امك رنت علي ابوك
امك: الو
ابوك: مين
امك يعني مش عارف صوتي
ابوك: الصرحة مش مصدق ودني
امك : بابا بيقولك البيت مفتوح في اي وقت و راحت قفلة السكة في وشو
بعد كم يوم امك و ابوك اتجوزو بس في السر مفيش غسل أهل امكك و احنا بس و امك كانت زعلانة
و ابوك قلها علي كل حاجة و هيا سمحتو عشان كان خايف عليكو و راحو سكنو في منطقة شعبيا الي انت اتولدت فيها
وبعد تالت سنين ماهر كان عامل اجنماع و الكل لتجمع وقال في الاجتماع
ماهر : بص يا محمود انا عاوز ابقا لي وحدي تحي تاخد اني و تسيب انس
ابوك: مش هسيب حاجة
ماهر : كدا انت بتعلن الحرب
ابوك: انت ملكش الحق تتكلم انا ممسكك مكاني مش اكتر فاهم
راح ماهر ضرب طلقة جت في ايدك ابوك و عمك كيلاني كان هناك و ضرب ماهر في بطنو و خد ابوك و نزل مصر و بعد ما طلع الرصاصة قال لزمن اتفعوو التمن و راح ليا وقال
ابوك : عاوز حراسة من الصعيد يا ايوا تبقا عندك و عند أميرا
انا : اعتبرو حصل
ابوك : دلوتي في كم حاجة عاوز اعملها هقلكو عليها و ميحصل غير الي هقولو
انا: قول
ابوك: عاوز كيلاني يمسك الشركات و بدرها و يعمل علاقات مع راجال اعمال و حكومة من جميع أنحاء العالم عشان هنحتجهم و انا هلعب انا وماهر قلنا تمام
وعدا ١٤ سنة ما بين ابوك و ماهر و ليغت أما قدر يخلص عليه و المحامي جي وقال محمود باشا ساب معيا الوصية بتعتو
انا : افتحها
المحامي : بس هوا طالب حضرتك و امو و اخواتو و مراتو و مرات اخوه بس الي تعرفوها
انا : ساعة و كلو يبقا موجود و كلمت امك تحت و المحامي طلع CD و شغلو و ظهر في
ابوك :و قال
طلما بتشوفو الفديو دا يبقا حصل ليا حاجة انا عارف ان انتو زعلانين عليا بس مش عاوز اشوف دمعة واحد فيكو تاني وانتي يا أميرا عاوز احمد يطلع راحل و تقفي معاه و الحساب الي معاك يا ابويا هنديه لي احمد بي في الوقت المناسب انا لحظت في احمد ابني انو بيتعلم بسرعة و ذكي و دا حاجة حلوة و هيقدر يبجب حقي و ياحفظ عليكو عوز تخلو بلكو منو و عنكو عليه عشان هوا دماغو مش دماغ * أو تفكير * لا دا واحد تفكير واحد في سني و علمو كل حاجة هكر و فنون دفاع عن النفس و سلاح و كل حاجة
وانت يا كيلاني خد بالك من ابن اخوك و مرات اخوك و متعملش حاجة لغيت أما تشوف احمد و متخفش دماغو اوسخ من دماغي ودا كل الي حصل يا احمد يبني لغيت أما أنت قاعد قدامي
احمد: بس ليه ابويا يسيب عليا الحمل دا
حدي : عشان هوا واثق فيك و عارف ابنة
احمد: هرجع حق ابويا يا جدي بس الاول تجهز و متخفش مش هسيب حد فيهم بس لزمن اختفي و ارجع زي الاول عشان محدش يشك فيا و ابدا التدريب بس هشام هوا الي هيبقا معيا علي اساس صحبي و نجهز كل حاجة
جدي : تمام و خد دا خاتم ابوك البسو و دا فيزا فيها ٥٠ مليون اسحب زي ما انت عاوز
احمد: ماشي يا جدي
وهنا احمد قاعد مع نفسو وبيقول هجيب حقق يا ابويا
وهنا يخلص الجزء الثالث
الجزء الرابع
يلاااااا بيناااا يا برووووو
وقفنا في الجزء الي فات لما احمد قال لذمن اخد حقق يا ابويا
و قال لي جدو
احمد: انا عاوز ابدا يا جدي
جدو : بس دا مش سهل علي واحد في سنك دا
احمد: متخفش يا جدي و ثق فيا
جدو : يبني انا واثق فيك بس خايف عليك التدريبات دي صعبة عليك
احمد : متخفش يا جدي هشرفك و لزمن اجهز عشان لما اتم العشرين (20) هيلدا الجد
بعد اذنك يا جدي هروح لي امي
جدو : سامح امك يبني هيا كانت خيفة عليك
احمد: مقدرش ازعل منها دي امي الي شلتني و علمتني كل حاجة
جدو : تمام بكرا هنبدا كل حاجة
احمد: تممم. امشي انا
احمد مشي من عند جدو و راح علي امو و راح نزل يعيط في حضنها
احمد: اسف يا امي لو في يوم زعلتك اسف لو شديد معاكي في مرا
ام احمد: مقدرش ازعل من يا اهبل انت حتا مني
احمد: بس انتي شلتي كتير اوي يا امي و انا خلاص هعوضيك علي كل دا
ام احمد: يخليك ليا يا قلب امك
اسف يا جدعان مش هقدر اكمل الجزء دا عشان مش شايف قدامي و صاحي من الساعة ٦ الصبح وعد مني الجزء الجاي هيبقا كبير و في أحداث جامدة جدا و اسف كمان مرا و هحاول علي قد ما اقدر ا نزل في أقرب و قت
الجزء الخامس
و حابب اعتذر علي الجزء الي فات بس هعوضها في الجزء دا
يلااااااااااا بينا
وقفنا المراه الي فاتت لما احمد كان بيكلم امو وهنا احمد راح قائم و راح يقعد مع نفسو عشان يفكر يعمل اي في( ماهر ) احمد في نفسو انا لازم اجهز نفسي و في نفس الوقت أبقا مختفي عن الأنظار عشان محدش ياخد بالو مني ولازم نكون سبقنهم بي خطوة و دا اول حاجة لازم اعملها اني أتحسس عليهم أو احط حد ينقل ليا كل المعلومات المهمة بتعتهم و يروح احمد لي هشام ويقول
احمد: عامل اي يا اتش
هشام : طلما قولت اتش يبقا عاوز حاجة
احمد: ديمان هرشني
هشام : خير
احمد: احنا نعرف اي عن ماهر
هشام : دقيقة و اجبلك كل الورق الي معنا عن ماهر
احمد: تمام اوي
هشام راح جاب ملف فيه كل حاجة عن ماهر و قال
هشام : ابوك هوا الي مجهز الملف دا كانو حاسس ان في حاجة هتحصل و هنتحتجو
احمد: و فيه اي الملف دا
هشام : في كل الناس الي مع ماهر و هما ناس كبيرا من حول العالم و فيهم الي بيكره ماهر و عاوز يوقعو و هما ناس كبيرا برضو و في جواب مكتوب فيه لي احمد ابني لما يحين الوقت
احمد : جواب ليا انا اه هاتو
هشام : خد
احمد: حلو اوي ابويا سهلي كل حاجة
هشام : مش فاهم
احمد: انا كنت عاوز اعرف كل حاجة عن ماهر عشان اعرف هحط حد ينقل المعلومات ولا نراقب الفون و النظام
هشام: و دلوتي
احمد: ابويا حاطط واحدة في المواسسا بتاعت ماهر و كان بينقل ليه اخبرو اول بي اول و سيبلي رقم و بيقول اول ما تحتجو رن عليه
هشام : طيب مستني اي. رن انجز
احمد: مش دلوتي الاول عوزين نجهز نفسينا و ندرب علي الهككينج عشان عاوز اتاكد من الراجل دا الاول عشان ممكن بعد موت ابويا يكون بعنا لي ماهر
هشام : عندك حق بس لازم تعرف أن ابوك طلما قال كدا يبقا الراجل دا موثوق منو
احمد: مش عاوز اغلط غلطة ابويا وحد يموت او اموت انا
هشام: انا معاك في كل حاجة
احمد: طيب يلا بينا عشان بكرا هنتنفخ
هشام : انت مش انا
احمد: دا عندها انا اتفات تدمع جدي علي الفريق كلو و في كرت هسيبو لي الضرورة و انت حتا مش هتعرفو
هشام : خخخخخخخخخ يسطا انت الي لازم تستعد مش احنا احنا جاهزين من بدري
احمد: اكيد التدريب الي هخدو مش نفس الي ختو و دا هيكؤن اوسخ منو عشان كدا عاوز تكونو جاهزين
هشام : تمم ماشي هبلغ الناس
احمد: تمام هقوم انا
هشام : ماشي
بعد ما احمد مشي و هشام راح بلغ باقي الناس نروح بقا عند الشخص الي كان بيكلم عز
شخص:ازي حتت عيل زي دا يعمل في عز كدا اكيد في حاجة مش صح وليه يعمل كدا دا اكيد عرف موضوع أبوه لازم اكلم ماهر
شخص : الوو عامل اي يا ماهر
ماهر : عامل اي يا حسين يا خويا
ايوا الي كان بيساعد عز حسين اهو ماهر
ماهر: هوا في حاجة ولا اي. اول مرا ترن عليا علي الرقم الشخصي
حسين:.......
ماهر : حد من عيالك حصلو حاجة
حسين : لا بس في خبر مش حلو
ماهر : خير في اي
حسين : احمد ابن محمود العارف ظهر و خالي عز الديب ينقبض عليه
ماهر: بتقول اين مين
حسين : أن محمود العارف
ماهر: بس محمود مش متجوز وانا حاطط جسسوس عندهم في البيت
حسين : هوا دا الي قدرت اوصلو
ماهر : طيب اقفل هتصرف انا
حسين : تمم
ماهر : بس الاول لازم تخلص من عز عشان ميفتحش بقو
حسين : حصل يا خويا انا بعتلو ناس تخلص عليه
ماهر : تمم و انت هدي اللعب لغيت أما اتكد و نبدا
حسين : اشطا
ماهر قفل مع حسين و قال لي نفسو ممكن يكون محمود سيعت فرح اخو اتجوز هوا كمان لازم اتاكد عشان كدا الموضوع هيبقا خطر عليا
رن ماهر علي واحد في مصر و قالو
ماهر : عامل اي يا حج ياسر
ياسر : تمام يا ماهر باشة
ماهر : عاوز اتاكد من حاجة
ياسر : خليني اخمن انا
ماهر : اتفضل
ياسر : انت عاوز تعرف مين الي عمل كدا مع عز صح و انا فعلا بعد الي حصل اتحركت و عرفت أن الي عمل كدا الأمن الوطني و حطو علي الجهاز صورا لي محمود العارف صوا ليه مع عيل صغير عشان تعرف ان دا ابن محمود بس كل دا فيك دا ظابط جديد و حابب يوقع حسين اخوك
ماهر: طول عمرك فاهم كل حاجة شكرا ليك يا معلم ياسر
ياسر : واحد يا معلم ماهر
وبعد ما ماهر قفل نلقي ان ياسر قاعد مع كيلاني العارف و بقول
ياسر : أن****** اقدر اساعد اكتر من كدا و اخيران هنرجع حق محمود
كيلاني : و لسا لما الواد يتدرب
ياسر : سيب الموضع دا عليا
كيلاني : ازي
ياسر : انت نسيت انا و محمود كنا ازي مع بعض ولا اي
كيلاني : لا بس انت كبرت يا ياسر
ياسر : بس يا خول انا كنت يجهز لي اليوم دا من سيعت موت محمود
كيلاني : ازي يعني يتجهز
ياسر : جمعت افضل هكرز في العالم و افضل دكتور و أفضل مدري و افضل جسوس
كيلاني : و ازي دا كلو عمالتو
ياسر : دول بقا سر محمود العارف هوا الي مدربهم عشان يدربو ابنو و كل حاجة هما كانو عرفنها عشان كانو بيرقبو علي طول
كيلاني : هما فين دول
ياسر : ذياد موجود و دا مختص الهكينج
محسن ودا مختص الطب و ماهر في كل حاجة
و اللواء فرج دا لواء في الجيش و هوا دلوتي بيضرب الفرقة ٧٧٧ بتاعت الجيش ( هتقولي ليه فرقة ٧٧٧ هقول عشان سمعت عنها بلاوي و عملت انجازات كتير + عاوز افخم في الشخص دا )
أما مكس دا افضل جسوس. لي امريكا و هوا دا بقا الي هيخلي احمد ابن محمود يتخطي حدود عشان دا ماهر اتبناه من وقت و سابو في امريكا و كان بيعتبرو ابنو و ماهر كلفو أن يبقا من افضل الجواسيس في أمريكا لغيت أما يجي الوقت الي يحتجو فيه
كيلاني : دا محمود اخويا مجهز كل حاجة
ياسر : انت نسيت اخوك ولا اي مش بيعمل حاجة غير أما يبقا مخطط ليها لي عشر سنين قدام
كيلاني : حصل وهما فين دلوتي
ياسر : بلغتهم اول أما ذياد بلغني بي الي عملو احمد
كيلاني : وأحمد عاوز يبدأ بكرا
ياسر : تمام بكرا تجيبو ليا الساعة عشرة بليل
كيلاني : تمام
ياسر : اتفضل انت عشان حسين اهو ماهر داخل علينا
كيلاني : تمام
ياسر : اهلا بي اخو حبيبي
حسين : عمالت اي يا ياسر
ياسر : متخفش بعت واحد يخلص عليه
حسين: طيب و الواد دا
ياسر : دا طلع حوار معمول علي اخوك عشان يقلق و مبعرفش يتصرف و يخلصو منو
حسين : طيب كويس
نروح عند احمد و هوا مش عارف ينام من كتر التفكير لغيت أما حس بي صداع جامد و قعد يصرخ و صوتو وصل لغيت تحت و كل العيلة طلعت جري عليه و لقيو وقع مغمي عليه خدو و راحو المستشفى و محمد بلغ أبوه كيلاني
محمد: اللحق يا بابا احمد قعد يصرخ و اغمي عليه
كيلاني : تمم انا جاي
راح كيلاني مكان ياسر و قال
كيلاني : الحق يا ياسر احمد تعب و اغمي عليه ابعت محسن بسرعة
ياسر : طيب هيرحلك حالا
ياسر اتصل علي محسن و بلغو و محسن من كتر ما هوا ماهر في مجال الطب كان مسموح ليه الصلاحية الكاملة في اي مستشفي و راح لي احمد المستشفي و كشف عليه و لقي مفيش اي حاجة بس هوا اغمي ليه و هنستني لغيت أما يفوق بس هما ميعرفوش الي حصل لي احمد
و احمد في الوقت دا صحي بس مش في الواقع لا صحي في عقلو الباطن ولقي مخلوق غريب قدامو وقال
احمد: انت مين و عاوز مني اي
المخلوق : متخفش يا احمد انا مش هدرك بي اي حاجة
احمد: وانا اي ضمني
المخلوق : عشان انت لو مت انا هموت
احمد: ازي دا
المخلوق : هتعرف في الوقت المناسب
وراح حاطط ايدو علي رأس احمد و احمد راح فاق في المستشفى و الرويا كانت مش واضحة و شويا و بيبص لقي امو و ستو و جدو نيمن امو نيما علي الكرسي و مسكا ايدو و ستو علي الكرسي التاني و جدو علي الكنبا
احمد حول يشيل ايدو من تحت امو بس هيا صحيت و قالت
ام احمد: كدا يحمد عاوز تسبني و تمشي
احمد: وانا اقدر اسيب الجميل دا لي واحدة
ام احمد: تصدق أن انت عيل خول احنا في اي ولا افي اي
ستو : ملكيش دع ا بي الواد يا بت
احمد: شيفا يا ستي بدلعها عشان متزعلش و هيا دبش علي طول
راحت ام احمد خبطه في صدرو قعد يحك
احمد: برحة يمي مش عارف ليه صدري وجعني اوي
ام احمد: دمعت معلش غصب عني
احمد: انتي لو موتيني علي قلبي زي العسل
ام احمد: يبني اتهد مش بحب المحن دا
تسو و جدو قعدو يضحكو
جدو : دلوتي عرفت انتي ليه مش كنتي بتيجي اكيد الواد دا مطلع عينك
ام احمد: مطلع عيني ش يا عمي
احمد: بس متنكريش كل دا علي قلبك زي العسل
ام احمد: طبعن وهوا في ام تقدر تزعل من ابنها
احمد طيب انا عاوز اروح
جدو دقيقة انده الدكتور
و جي محسن و كشف علي احمد و عمل فوحصات و قال
محسن هوا التحليل بتقول مفيش اي حاجة بس انا هكتب علي كم دول كدا و تريح اسبوع في البيت عشان نطمن عليك
جدو : ماشي يا دكتور
و احمد كل دا كان سرحان في الي شافو دا و كان محتار دا حقيقي ولا حلم سعتها المخلوق اتكلم و قال لا دا مش حلم يا احمد انت روح و نام و انا هقولك كل حاجة بس انت ريح نفسك
احمد : انت فين أصلن
المخلوق : انا جواك و التعب الي حسيت بيه دا كنت بشيل الحاجز عشان حان الوقت الي تعرف كل حاجة فيه انت روح بس و انا افهمك كل حاجة ( طبعن كل الكلام دا بنهم بس في عقل احمد عشان متهوش مني )
احمد بيقول لي جدو يلا يا جدي انا عاوز اروح بس هروح علي الشارع مش هروح القصر
جدو: وليه كدا يا احمد عاوز تسبني تاني
احمد : لا يا جدي عشان ملفتش الإنتباه ليا لغيت أما تخلص التدريب
جدو : ولد ابوك بتعمل حساب لي قدام
احمد روح و نام و حلم بي المخلوق
احمد: فهمني بقا كل حاجة
المخلوق: تمام انا اسمي زيس مخلوق توفيلي جاي من الفضاء الخارجي انا كنت حاكم مجرة مجاورة ليكو بس كنت في زيارة في مرا و رجعت لقيت المجارة بتعتي مدمرا و الي دمرها يبقا عمي و عيالو و دار القتال لغيت ما قتالت اتنين من ولاد عمي و هوا راح غدر بيا من ضهري و قدرت أعرب و نزلت علي كوكب المريخ و اغمي عليا لي اكتر من 700 سنة و فقت عمالت منشأ مخفيا هناك و لقيت في مرا مركبة فضائية علي المريخ فا قولت اشوف ريحة فين و ممكن القي مصتديف ليا قوي و ذكي و سعتها وصلت كوكب الارض و دخلت جسم واحد من العاملين هناك و قعدت اكتر من 7 سنين اتنقل من دا لي دا لغيت ما في مرا لقيت ابوك و كان ذكي و دخلت جسم و قالت ليه علي كل حاجة و هوا قالي انو عندو ابن عندو 9 سنين و هوا لسا صغير و هيجي عليه الوقت و هيبقا شب انت تسعدو و هوا يسعدك و تبقو واحد بس بي شرط من هتعمل حاجة لغيت أما بعد اموت و يعرف هوا و انا قولت وليه مش تكون أنت قال انا دلوتي عندي 42 وصحتي في النازل و شويا و هموت انا ابني لسا صغير و انا عاوز تحميه و انت تسعدو لو حصل ليا حاجة و انا وفقت و فهمت ابوك اني عندي في مجرتي كانت متطورا اكتر من كدا من نحيت السلاح و طرق السفر و التعليم و الطب و هنا عندكو حجات قديما و انا عاوز اعرفها و هوا قال إن انت من وانت صغير عندك موهبة و سابق سنك و انا جواك لحظت كدا برضو عشان كدا هديك كل خبرتي و الطاقة الي عندي و المعرفة عشان اسعدك و بعد كدا انت تسعدي قولت اي
احمد : طيب ليه يعني انا
زيس : قدرك كدا يا احمد
احمد: و انا موافق بس بي شرط
زيس : اي هوا
احمد: انا الي اتحكم
زيس : تمم هديك عقد الدم بس بعد ما اسعدك تخد تسعدني اخد حقي
احمد: تمام
زيس جرح نفسو و جرح احمد و حطو ايدهم في ايد بعض و تمت العقد
..........يتابع ..............
وهنا يخلص الجزء الخامس
معلش يا خواتي. كنت عاوز اكمل باقي الجزء بس وصلت الشغل و كل يوم الصبح هنزل جزء
و ياريت لو في اي تعليق او ملاحظة قلولي عليها
سلاااااام
الي إلقاء في الجزء السادس
الجزء السادس
اسف علي التأخير يا شباب + في ناس بتقول أن العنوان ملوش دعوا بي القصة بس احب اوضح ان كل دا في الفلاش باك لسا الاحداث الجيا هتبقا أكثر تشويقان
يلاااااا بينا يا برو
وقفنا المراه الي فاتت لما زيس عمل عقد الدم مع احمد و زيس قال لي احمد
زيس : لازم تعرف اني مش هديك اكتر منة ٥٪ من قوتي و دا عشان جسمك لسا مش هتتحمل قوتي و كمان في الأوقات الحرجة هندمج معاك بي شكل كامل عشان اقدر اسعدك
احمد: طيب طلما انت قوي كدا ازي خسرت المجراة بتعتك و ليه جيت هنا
زيس : عشان القي مضيف قوي عشان اقدر اهزم عمي لان عمي بيحكم الكون ال ٣ و ابويا الكون ال ١ و عمتي الكون ال ٢ و دا الي احنا فيه
احمد بيقاطع زيس و يقول : طيب ليه هنا مرحتش عن ابوك ليه
زيس : عشان ابويا مش ممكن يدخل في اي معارك عشان هوا زعيم الأكوان و الي بيمسك المنصب دا ممنوع عليه التدخل غير لما يكون فيه خطر بيهدد الأكوان
احمد: واي الي بيهدد الأكوان
زيس : لما يجي الوقت المناسب و عشان تجهز بسرعة هنقل ليك كل المعرفة و العلم و فنون القتال الي عندي عشان تتطور بسرعة + القوة بتعتي مش هستخدم منها غير الي قراءه الافكار و الانتقال و القوة الجسدية
احمد: وانت عندك قدرات قد اي
زيس : اهم قدرة عندي انت الي هتكتشفها مع الوقت
احمد: ودا ازي
زيس : انت بضان اوي و بتسال كتير
احمد : خخخخخخ احا انت بقيت مصري ١٠٠٪
زيس : اكيد ما انا جوا واحد مصري لازم اطبع
احمد: هههه ضحكتني
زيس : تمم يلا عشان انقل ليك كل حاجة
احمد : تمام
زيس حط أيده علي رأس احمد ينقل القوة و المعرفة و الفنون القتالية و احمد من كتر المعرفة او القوة قعد يصرخ لغيت ما اغمي عليه
زيس جوا عقل احمد
زيس : انت فرفور اوي
احمد: خخخخخ فرفور اي دا انا حاسس دماغي هتفرقع
زيس : تمم بس خالي بالك أن انت لازم تدرب مع الناس الي تبع ابوك عشان تطور من نفسك
احمد: ما انت نقلت ليا كل حاجة هحتجهم في اي
زيس : كدا انت متعجبنيش انت لازم تخفي القوة بتعتك و تطلعها في الوقت المناسب بس و دا يا اما تحمي حد أو هتموت
احمد: تمام يعني لازم اعيش حياتي عادي بس انا برضو لازم اضرب علي القوة بتعتك
زيس : خلص التدريب بتاعك و انا هبدا معاك
احمد: تمام
زيس : يلا فوق عشان امك هتموت عليك
احمد: ازي طيب
زيس : انت طلعت غبي
احمد: شكرا
زيس : يلا غور
احمد صحي لقي امو عمالة تعيط و سعتها دخل هشام و رايح يشيل احمد راح احمد فتح عينو و قال
احمد: اي يا عم متنزل ايدك انت هتشيل مراتك
هشام : تصدق انت عيل خول
احمد: قديمة
ام احمد: تضربو علي صدرو و تقول متعملش كدا تاني يبني انت لو جرالك حاجة هروح فيها
احمد: بعد الشر عليكي يا جميل
ام احمد: هموت و اعرف جايب كميت السبات الانفعالي دا منين
احمد: يا من عنديك أو من محمود هوا انا هجيبو من برا
هشام : طيب هتعمل اي دلوتي
احمد: هنرجع الحارة
هشام: تمام خالي بالك من نفسك
احمد و امو ركبو العربية و راحو الحارة و علي أول الحارة أما نزل احمد لقي قدامو حب حياتو و هيا اسمها رنا بس هوا مش عارف يتكلم معها ازي أو يجيها ازي (وصف رنا هيا عندها ١٦ سنة بس الي يشوفها يقول ٢٥ طول ١٦٥ و وزنها ٧٣ بنت بيضاء اللون و شعرها بني فاتح و عينها عسلي و بزازها وسط و طيزها اكبر حاجة فيها و كسها احمر )
احمد وقف مبلم فيها و امو عمالة تنده عليه وتقول احمد يبني احمد
احمد مفقش غير و في قفا نازل عليه من صاديق عمره طاطا
احمد : مش هتبطل كسم هزارك
طاطا . في اي مانع اصل امك بقلها اكتر من ربع ساعة بتكلمك وانت سرحان في الموزه
ام احمد: مزة مين بقا هيا
طاطا : عرفة
راح احمد قاطعو
احمد: عرفة درس مستر ابرهيم هيا هناك
وهيا سبتهم و مشيت
احمد: متخف كسم عبط يا عم انت عارف ان امي مش بتحب ام رنا و علي طول خناق مع بعض
طاطا : طيب والي يخليك تكلم رنا
احمد بجد ازي دا
طاطا : فاكر البت الي بتمشي معها علي طول
احمد: اه
طاطا : انا ارتبط بيها
احمد: امتا دا
طاطا: اول انبرح بعد الدرس
احمد: طيب هتعمل اي
طاطا : هيا هتبدا معنا من بكرا مراجعات
احمد: انا راشق معاك
طاطا : بس انت لازم تلفت الأنظار عشان هيا تعجب بيك
احمد: من النحية دي متقلقش
احمد ماشي عشان يطلع البيت يلقي ام صابر و حريم عيلها و بنتها في الشارع بيهزرو و مع ناس من الشارع
مرات احمد اخو صابر بتقول : يا بت اهدي شويا دا صوتك انبرح كان جايب اخر الحارة
جرتها : دا كانت تحويشا ٤ شهور. و مكنتش قادرة
مرات احمد: انا كان هاين عليا انك علي البلكونة و اتنك معاكي ( طبعن انت بتقول ازي هتنط الحارة ديقة و الشبابيك قدام بعضها )
ام صابر : مخلاص يا لبوة منيك ليها
سعتها لحظو اني واقف مستني أحد فيهم يوسع و انا زبي كان هيطقع البطلون و هيا لحظت كدا
انا : عدوني يا جماعة في اي
مرات احمد: اهلا احمد عامل اي
احمد: تمام
احمد سبعا ومشي. و راح دخل الحمام بسرعة و قعد يضرب عشرة و راح نايم وصحي علي التلفون و هوا بيرن و كان هشام
هشام : اي يا عم كل دا نوم
احمد : هيا الساعة كم يا عم البضان
هشام : الساعة ٧ ونص الصبح
احمد: خخخخخخخ حد يصحي حد في الوقت دا
هشام : يلا انجز عشان هنبدا تدريب النهاردة قدامك ٣٠ دقيقة و تبقا في العنوان لي عندك علي الوتس
احمد: تمام
احمد خد دش و لبس و راح العنوان لقي
ياسر
محسن
و اللواء فرج
مكس
و هشام قال يلا نبدا
.....................يتابع ............
و هنا يخلص الجزء السادس و الي اللقاء في الجزء السابع و دا هيتاخر شويا عشان دا اهم جزء و هيكون طويل و هينزل يوم الاربع الساعة ١٠ الصبح
اسف علي التأخير يا شباب
يلا اااااااا نبدا الجزء السابع
وقفنا المراه الي فاتت لما هشام خد احمد و راح مكان في الصحراء و لقيو ( ذياد مختص في الهكينج & محسن و دا مختص في الطب و اصغر دكتور في العالم & اللواء فراج دا ضرفة باب بي معنا الكلمة &و مكس و دا افضل جسوس لي امريكا و الي هتخد بعبوص قدام شويا )
هشام عرف كل الناس لي احمد و احمد قال
احمد بيبص لي محسن و بيقول : هوا مش انت الدكتور الي أما فوقت
محسن : ايوا يا احمد و انا الي هكون مكلف بي تدريبك عشان تبقا قادر علي علاج اي حد مصاب قدامك + عشان برضو لما تدخل طب تبقا عارف تعمل اي
احمد: طيب و زي ما هشام قال علي عم فراج انت دلوتي لواء ازي ادرب معاك
فرج: احنا هنضرب في مكنين اول في معسكرات تدريب الجيش و تاني حاجة دا لما تبقا جاهز
احمد : تمام يعني انت يا عم فرج هدربني علي القوة البدنية و اسلوب القتال بتاع القوات الخاصة طيب دور مكس اي
مكس : انا هدربك برضو علي القتال بس بي طرق مختلفة و هعلمك كل الي اتعلمتوو عشان ابقا جسوس من الدرجة الأولى
احمد: تمام و كدا ذياد هيعلمني عن الهكر بس انا عارف عن الهكر هتعلم اي
ذياد : طيب قولي انت تعرف تعمل اي
احمد: انت الي قولي الاول اهم حاجة عملتها اي
ذياد : اخترقت سيستم المخابرات الأمريكية و خت منهم معلومات مهمة و بعتها
و سرقت من إسرائيل اكتر من ٣ مليار و وزعتهم علي دار الايتام في فلسطين
احمد: لا كدا انا ١٪ جنيك
هشام : دلوتي انت عرفت كل حاجة هسيبك و امشي و كل يوم الصبح الساعة ٧هاجي اخدك و بليل الساعة ٢ هاجي اروحك بس الايام الي هتدرب فيها في المعسكر مش هتروح البيت
احمد: تمام هنبدا امتا
فرج : هتبدا معيا انا و لمدة سنة كاملة و بعد كدا مع مكس سنة و السنة الاخيرا ٦ شهور محسن و ٦ شهور ذياد
بس علي الكلام الي سمعتو عنك اتوقع تخلص بسرعة
احمد: متقلقش هتتشرف ان انا تلميذك
وفعلا احمد بدا تدريب و مع فرج و كان اول اسبوع كلو عبارة عن انو يقوي جسمو و بعد كدا بدا التدريب الشاق و هوا ان فرج خد احمد و قالو هتقعد دلوتي في المعسكر التدريبي دا بتاع الفرقة ٧٧٧
احمد: انا هدرب معاهم
فرج : ايوا بس انت هتدرب اكتر منهم عشان مش في وقت
احمد: تمام و فعلان احمد بدا تدريب علي كل أساليب الجيش و خصوصا تدريب القوات الخاصة وكان عبارة عن فنون الدفاع عن النفس و اساليب القتال و السلاح بي جميع انواعو و قعد مع فرج شهر ونص في الصحراء عشان يتعود علي تقلبات الطقس و درجات الحراره العاليه و التكييف مع البيئة المحيطة بيه و قعد يكلو من اكل الصحراء عبارة عن افاعي و ذئاب و تعالب و فعلان احمد خلص في زمن قياسي تديب القوات الخاصة بعد ما بعد عن البيت لمدا ٥ شهور عشان يتدرب في المعسكر و روح البيت بتاعو ونزل من العربية ودخل الشارع و احمد راح لي صديق الطفوله طاطا و راح شدو من قفاه و اهل الحارة جريو و راه احمد في اي يا جماعة هوا دا الترحيب بيا بعد ما كنت شغال برا
طاطا : الصوت دا مش غريب عليا
احمد كان سعتها يا حماعة بسببب التدريب بقي حاجة تاني طول وبقي لون بشرته قمحي و طول و حسمو بي مرسوم و معضل لي درجة ان صديق عمره معرفهوش
طاطا : خخخخخخخخ يا احمد انت الي عمل فيك كدا هوا الي بيشتغل برا بيرجع جتا كدا
احمد: يبني مش كنت شغال في مدرب في الجم
طاطا : بس برضو مش كدا دا انت تلقيق كنت بتفرم نفسك
احمد: مش اوي ههههههه
طاطا :ماشي يا عم
احمدمعلش يا جماعة كنت بهزر معاه
كل دا و حريم الحارة مش مصدقة ان احمد بقي في الجسم دا
رنا البت الي بيحبها احمد بتقول لي عيل فس الشارع مين دا الس واقف مع طاطا
الواد : دا احمد ابن عم محمود الي بيتو علي اول الشارع
رنا بدهشا بتقول اي دا بجد و تقول لي نفسها يعني الواد الي طول عمري بحبو و نفسي فيه يحلو اوي كدا دا بقي مززززز اوي انا لازم اخد خطوا بقا انا مبقتش قادرة
عند احمد طلع لي امو الي اول ما شفتو قالت
ام احمد : اقمر يبني عاوز مين
احمد: في اي يا ست الكل مش عرفة ابنيك
ام احمد : تعال يا اين الكلب كنت عرفة انو انت بس حبيت اعمل هبلة عليك
احمد: عليا برضو
ام احمد: بتقول حاجة
احمد: وانا اقدر برضو يا ست الكل المهم عاملة اكل اي
ام احمد: محشي و فراخ
احمد: احبيك وانتي ريقة
احمد كل وخلص و قال لي امو معلش يا ست الكل هوا اسبوع و هرجع تاني
ام احمد : طيب متقعد شويا كمان عوزا اشبع منك
احمد: معلش هيا الفطرا دي بس و هتقولي يلا غور من قدامي
ام احمد قعدت تضحك و خلصو اكل ونام و تاني يوم احمد راح عند بيت جدو و قعد يهزر و يتكلم مع ستو و جدو و بعد كدا روح تاني يوم صحي علي مكلمة جتلو من طاطا
احمد: عاوز اي يا عم كسمك حد يصحي حد الساعة ٧ الصبح
طاطا : خخخخخخخ يا عم انزل نروح ام الدرس عشان تلم ام المنهج كلو عشان نتخلص و كمان رنا في نفس الدرس
احمد: ما تقول كدا من بدري يا معرص
طاطا: ليه عرصت عليك و علي امك
احمد: ماشي يا كسمك اما انزلك
قام احمد و خد دش و نزل لي طاطا الي كان قاعد عند ستو ام صابر احمد دخل ولقي الصويط وبيقول الحقو حرامي و كانت الي بتصوت مرات خال طاطا لغيت انا طاطا خرج و قعد يضحك وقال دا احمد يا مرات خالي احمد : ولهي خليتني قطعت الخلف
مرات خال طاطا : ايدا انا شكلك اتغير يا احمد و بقيت راجل
ام صابر : لا وبقيت عريس يا واد
طاطا : طيب يلا بقا عشان منتاخرش علي ام الدرس
احمد: هوا درس اي صح
طاطا : انجليزي و احسن حاجة ان انت قرد في الانجليزي
احمد : عند مين بقا
طاطا : ميس فاطمه
احمد: دي جديد
طاطا : اه
احمد: تمام يلا
احمد و طاطا راحو الدرس وكل الناس كانت بتبص علي احمد عشان الي يشفو يقول عندو ٢٣ او٢٥
وصلو السنتر و اول اما دخلو لقيو الميس و بتقول لي احمد
الميس : انت اخو محمد (ودا اسم طاطا الحقيقي)
احمد : هوا محمد صحبي و اخويا
ميس : طيب حضرتك جاي ليه
احمد: جاي اخد درس و الم المنهج الي فاتني
ميس : هوا انت احمد الي بيقول عليه محمد
احمد : اه انا احمد يا ميس
ميس : الي يشوفك بقول عندك ٢٣ سنة هههههههه
احمد: لا انا عندي ١٨ سنة
ميس : طيب اتفضل ادخل عشان نبدأ
احمد راح وبيبص لقي رنا و صحبتها هدير و ولد اسمو سيد ( هيتفشخ من احمد)و ولد اسمو حسين
احمد هوا و طاطا و بدا الدرس و طول الدرس رنا عمالة تبص علي احمد و احمد لما يبص عليها تلف لي الميس و ال ميس سالت احمد و جاوب و كل ما تسالو يجاوب ال ميس لي احمد : ما انت كويس اهو يا احمد
احمد: معلش ما لازم أراجع علي الي عرفو
ال ميس : تمام يا احمد تقدر تؤرح خلاص
الكل قام ومشي و راح احمد وطاطا وقفين لغيت ما البنات خرجت رنا بتقول لي هدير بصي يا هدير عامل ازي مز اوي يعني قبل ما يسافر قمر و وبعد ما جي من السفر بقي قمرين وبصت علي احمد وضحكت و راحت ماشية و احمد مشي وراها عشان هما في نفس المنطقة و احمد و هوا ماشي لقي في حد عمال يعاكس رنا و هدير
الواد : الي الجمال دا كلو بقوليك اي ما تجيي واديكي الي انتي عوزاه
هدير : طيب امشي بدل ما الم عليك الشارع كلو
الواد: طيب ليه بس كدا ما انا خلو معاكو
رنا : امشي بدل ما تزعل
الواد مسك ايد رنا : وقال انا عاوز ازعل
راح احمد مسك ايد الواد وقال انا الي هزعلك يا كسمك و راح ضرب بي الرجل في بطن الواد و بعد كدا بي البوكس في وشو راحو صحاب الواد اول ما شافو احمد بيضرب صحابهم راحو عليه كانو ٣ طاطا مسك واحد ونزل فيه ضرب و احمد مسك الاتنين التانين و ونزل فيهم ضرب لغيت ما احمد لقي في ناس كتير تشيلو من عليهم من ضمن الناس دي كان مكس و راح قال لي احمد
مكس : اتقل عشان متكشفش نفسك و اهدا
احمد راح بص لي مكس و قال ماشي و راح بص لي الواد وقال لو شفت كسمك واقف هنا تاني هنيكك
العيال جريو و احمد وقف هوا وي طاطا بصو علي البنات لقيو رنا عمالة تعيط احمد راح وقلها
احمد: مش عاوز اشوف دمعتك تاني عشان انتي غلية عليا
رنا : سمعت الكلام دا و وشها قلب احمر و بصت في الارض
هدير : شكرا اوي يا احمد احنا مش عارفين لو انت مجتش كانو عاملو فينا اي
احمد : اهم حاجة ان انتو بخير و بيبص لي رنا
رنا : شكرا جدا يا احمد
احمد: مفيش شكر انا عمالت اي مفروض اي راجل يعملو
رنا : بس انت ليه مش كنت بتيجي من اول الترم يا احمد
احمد: عشان كنت مسافر في شغل و هرجع تاني يوم الجمعة
رنا وشها بان عليه انها زعلت ازل ما احمد قال كدا و قالت تمام
هدير : راحت قالت لي طاطا بقولك اي يا محمد
طاطا : اي
هدير : ممكن رقمك عشان اضيفك في الجروب
طاطا : ماشي اكتبي 011
بعد ما خلصو و مشيو واحمد وصل رنا لغيت البيت و اتاكد انها طلعت راح مروح ونام وصحي علي امو وهيا بتقلو تعال اتعشا يا احمد
احمد كل و نزل راح الجيم عشان يدرب و رجع نام تاني
وصحي تاني يوم لقي في رسايل كتيرا علي الوتس
فتح الوتس لقي في جروب طاكا ضيفو فيه و الي كانو في الجروب رنا و هدير و طاطا و بنت اسمها نورهان
احمد: اي كل الرسايل دي
طاطا : اهو صحي
فضلو يتكلمو طول اليوم و في الشات بتاع الجروب احمد قعد يتعرف علي رنا اكتر و فضلو يومين يتكلمون في الجروب لغيت اما احمد لقي رنا باعتا خاص بتقول انت مسافر بكرا
احمد فرح و قال : اه بكرا الساعة ٢ بليل
رنا : طيب ممكن اشوفك بكرا
احمد: تمام فين
رنا : اي حتا
احمد: خلاص ننزل وسط البلد
رنا : تمام بعد الدرس ننزل سلام
احمد بقي يطير
من كتر الفرحة اخيرا البت الي بيحبها هيشوفها وقعد يقلب في الشات لغيت ما نام وصحي تاني يوم علي الساعة ١ ونص وكان الدرس بتاع رنا يخلص ٣ قام طلع هدوم و دخل خد دوش و تشيك و امو دخلت عليه غريبة مالك كدا حاسة ان انت هطير من الفرحة احمد عادي يا ست الكل بس رايح مشوار مهم اما اجي هقوليك كل حاجة ام احمد تمام
احمد لبس ونزل و راح قدام السنتر لغيت ما طلعت رنا و هدير و هدير مشيت واحمد خد رنا و راح واسط البلد
احمد: اهو يا رنا اتقبلنا في اي
رنا : الصرحة يا احمد ومن غير لف و دوران انا بقالي اكتر من ٣ سنين معجبة بيك و اول اما اتعرفت عليك اعجبت بيك اكتر و حبيتك وراحت قايمة عشان تمشي راح احمد مسك ايديها
وقال : وانا مكان يا رنا بحبيك وكل ما اشوفيك في الشارع او تعدي من قدامي ببقا طاير من الفرحة
رنا وشها قلب احمر و مبقتش عرفة تقول اي
احمد : طيب تشربي اي
رنا : اي حاجة
احمد : شاور و جالتو بنت
البنت : اقمر يا فندم
احمد: هاتي واحد فرولة و واحد مانجو
البت مشيت و رنا قالت لي احمد
رنا : انت ازي تعرف اني بحب الفراولة
احمد: انا اعرف حجات كتير عنيك انتي مش عرفها
و جت البت و نزلت الطلبات و مشيت واحمد شرب العصير هوا و رنا و قيم يحاسب لقي البت بتقول الحاسب ادفع ي فندم
احمد: مين الي دفع الحساب
البت : الاستاذة الي هناك
احمد : تمم. وراح رايح لي الاستاذه وقال
احمد: مين حضرتك
هيا : واحدة معجبة
احمد: بس انا معرفكيش
هيا : مش لازم تعرفني
احمد: لا شكرا و دي فلوس المشريب و راح مشي لقي رنا قلبة وشها
احمد: في اي ماليك
رنا : مين دي يا استاذ
احمد: معرفهاش
رنا : لا *""" المفروض اصدق
احمد: ****" معرفها و بعدين هوا انتي بتغيري يا جميل
رنا : اه بغير ولو عرفت ان انت كلمت بت او حتا بصتلها هموتك انت وهيا ماشي
احمد: ماشي طيب يلا نروح سيما
رنا : لا
احمد: خالي باليك انا مش هرجع غير بعد سنة او اقل
رنا : ليه سنة دا انا مصدقت اكلمك تروح تسبني ولا انت في حد تاني في حياتك
احمد: لا مفيش حد و بعدين دا شغل يا حبيبتي و عشان كدا عاوز قبل ما امشي نخرج شويا يلا بينا سيما
رنا : ماشي
احمد و رنا راحو السينما و اتفرج علي فلم رومنسي و سعتها احمد مسك ايد رنا و رنا بصت ليه و وشها احمر واتكسفت و بعد ما خلصو الفلم مشي و روح رنا وقلها
احمد: اول ما تطلعي كلميني و اي حتا تخرجي تتصلي عليا ولو مردتش ابعتي واتس
رنا شوها احمر : حاضر
رنا اول ما طلعت و بصت لي احمد ومشي و طلع لي امو عشان يجهز الشنطة و حكا ليها كل حاجة حصلت مع رنا و ان هوا اول ما يدخل الكلية هيخطبها و اتعشا معها و راح نازل و راح لي المكان الس كان متفق عليه مع مكس و جالو مكس و قالو يلا بينا و خدو و راح معاه مكان مهجور في الصحرا و قعد يدرب علي نقاط الموت الي بتبقا في الجيم و نقاط الشللل و القتال و ازي يصنع سلاح من معدات بسيطا و خدو معاه كذا مهمة و احمد كان خلص التدريب في ٦ شهور و رجع تاني و سعتها بدات امتحانات تانية ثانوي و نجح و رجع تاني التدريب و كان في فترة التدريب بيكلم رنا و و امو و بعد كدا بدا التدريب مع محسن عشان يعرف ازي يحلل الشخص الي قدامو عندو اي و عيان و اي الاعراض الي عندو من مجرد النظر عليه و ازي يعالج الجراح و خلص في ٤ شهور بسبب التدريب المستمر في المستشفيات و في البلاد الي فيها حروب
و بعدها نزل امتحن امتحانات نص السنة بتاعت تالتة ثانوي و رجع تاني التدريب مع ذياد و قعدو سعتها يسرق من رجال الأعمال و يوزع علي الناس و يفضح سياسيين وخلص في زمن قياسي في ٤٥ يوم بس و سعتها تجمعوا كلهم عشان يقيمون احمد و كل واحد قال ليه علي اختبار عشان يعملو الاول فرج قال ان في معسكر في سينا فيه ارهابين عاوز في ظرف ١٥ دقيقة يبقا طالع بي راس كل واحد بس يدخل عليهم بي السكينة بس و فعلا احمد راح و في ظرف ٩ دقيق كان مخلص المهمة و راح المهمة بتاعت مكس و كانت ان هوا يجيب ملفات مهمة في مكتب احد الوزراء في ظرف ٢٤ ساعة و كان الوزير دا وزير الخارجية الأمريكي و احمد خلال ٥ سعات كان جايب الورق و ورق ناس مهمين في امريكية و رجع و راح لي محسن الي وده سوريا يعالج الناس هناك لوحده و كان عددهم ٥٠ واحد في ٤ سعات و محسن يتأكد عليهم وفعلا خلص و راح لي ذياد و خاله يهكر مواقع الانترنت كلها في ظرف ١٥ دقيقة و نجح في كل الاختبارات و جي اليوم المنتظر التجمع العارف و ياسر و كيلاني و هشام و محسن و ذياد و مكس و جابر و احمد
العارف : اي الاخبار يا جماعة
كل احمد خلص التدريب في زمن قياسي و نجح في جميع الاختبارات
ياسر : دلوتي انت جاهز يا احمد
احمد : انا اخلص امتحانات الثانويه و هبدا سعتها و اول حاجة عاوز ان ذياد يدرب هشام و محمد و نور و هدير عشان يبقا معاية تيم وخلص الاجتماع و احمد بدا الامتحانات و اخر يوم امتحانات بدا هوا و التيم في اول عاملية وهيا تهكير سستم المخابرات الروسية و خد معلوات عن ماهر و كل الشغل و معلومات مهمة و ادا كم مهمة لي التيم و روح البيت و ظهرت النتيجة و احمد نجح و هنا يخلص الفلاش باك
ايوا يا صحبي من نص الجزء الاول لغيت دلوتي فلاش باك و هتبدا الاحدث تاخد مجرا تاني بداية من الجزء الجاي و عاوز اعرف الجزء دا قصير ولا تمام كدا
...........يتابع ........
و الي اللقاء في الجزء الثامن
اسف على التاخير يا شباب
يلاااااا نبدا الجزء الثامن
وقفنا المراه الي فاتت لما خلصنا الفلاش باك عند احمد لما دخل يوشف التيم بتاعو عملو اي
احمد :عمالتو اي
هشام: تمم يا كبير زي ما انت قولت خدنا معلومات عن ماهر و كم معلومة عن الناس الي هنا في مصر و الشرق الأوسط من سستم المخابرات الروسية
محمد: دلوتي الخطوا الجيا اي
احمد: لازم نتعاون مع الامن الوطني
نور : وليه الامن الوطني
احمد: عشان نقدر نتحرك براحتنا و مش الامن الوطني بس لا لازم نتواصل مع رئيس الجمهورية عشان ناخد كل الصلاحيات
هدير : بس دا فيه مختارة علينا
احمد: متقلقيش طول ما انا هنا
هشام : هنعمل اي دلوتي
احمد: هروح لي وحدي الامن الوطني
هشام: انت اتجننت
احمد: متخفش انا مستعد لي كل حاجة و كمان عاوزك في موضوع
هشام : تمم
احمد خد هشام و راح بيه الصحراء
احمد: السر دا لو طلع هتزعل مني
هشام بي قلق : اي هوا للسر دا
احمد: انا عندي قدرات خاصة و عاوز انك تعرفها عشان هتكون دراعي اليمين
هشام : تمام
احمد : زيس اظهر
زيس : انت متاكد يا احمد
احمد: اه متاكد
زيس . تمام
احمد: هشام اضربني بي النار في راسي
هشام: اي انت ممكن تموت فيها
احمد: اسمع الكلام وانت تفهم كل حاجة
هشام : بلاش
احمد: مش بحب اعيد الكلام
هشام: تمام
هشام مسك المسادس وضرب احمد بس سعتها ظهر زيس وهوا محاوط جسم احمد بي الكامل بي اللون الاسود و الرصاصة معملتش اي حاجة
احمد: انا معيا قوة و كرت عمر اي حد ممكن يتخيلها
هشام: بي اندهش ازي دا و اي الي علي جسمك دا
احمد: دي قوة ابويا كان سيبها جويا
هشام: حلو اوي دلوتي نقدر نعمل كل حاجة بس افهم الاول دا حصل ازي
احمد : تمام
احمد حكي لي هشام كل حاجة و هشام قال : بس دي مخاطرة
احمد : لازم اوفي بي وعدي و متقلقش عليا
هشام: تمام
احمد: دلوتي هتروح المقر الجديد الي ياسر هيقولك عليه و تاخد التيم
هشام: تمام وانت تعمل اي
احمد: هروح الامن الوطني
هشام : تمام يا احمد بس خالي بالك من نفسك
احمد: متخفش عليا يا اتش
احمد اختفي من قدام هشام وظهر قدام مبني الامن الوطني
احمد بيقول لي شخص
احمد: عاوز اقابل رئيس القطاع
العسكري : وانت عاوز منو اي
احمد: قلوو الي بعتلك موقع عز الديب بس
العسكري اتكلم في الجهاز و جي ظابط و اسمو حكيم
حكيم : انت مين و عرفت منين موضوع عز الديب
احمد: هتعرف كل حاجة لما ادخل لي الي مشغلك
حكيم بي نبرا حادة : انت مجنون انت مش عارف بتكلم مين
احمد: لا محصليش الشرف ويلا شوف شغلك
حكيم: راح رفع السلاح علي احمد
احمد: انت متاكد من الي بتعملو
حكيم : اه ومش هتقابل حد غير اما اعرف مين الي بعتلك
احمد: امك الي بعتاني
حكيم : امي مين يا ابن المتناكة و رايح يدوس علي الزينات سعتها طلع سيد باشة و رفع ايد حكيم
سيد : انت اتجننت اي الي انت بتعملو دا يا حضرت الظابط
حيكم : دا يا فندم بيقول انو الي بعت الموقع بتاع عز الديب و لما اتكلمت معاه قل ادبو
سيد: انت مين ومين الي بعتك
احمد: طيب هنتكلم هنا و الناس بتتفرج علينا
سيد: تعال معيا
احمد: تمام
سيد خد احمد و طلعو و دخلو اوضة
احمد: انا عاوز منك تجمع جميع الناس الي انت تثق
فيهم دلوتي
سيد : مش لما افهم انت مين وعاوز اي
احمد: تمام اتفضل
احمد ادا لي سيد فلاشة
سيد : شغل الفلاشة و لقي المخطط بتاع هجوم علي عز الديب و معلومات في غاية الأهمية و قال
سيد: وانت قدرت تجمع دا كلو ليه و جاي دلوتي عشان اي
احمد: اجمع بس الناس عشان اتكلم مرا واحدة
سيد: تمم
سيد جمع تالت اشخاص
الشخص الاول كان : حكيم و هوا مسئول المعلومات
تاني شخص : حازم و دا مسؤول التدخل
تالت شخص : كان منار مسول عن قطاع الهكر
سيد : دول احسن ناس عندي و بثق فيهم
احمد: تمام يا باشة
اعرفك بي نفسي الاول انا احمد محمود العارف
سيد: انت ابن محمود العارف صاحب شركات العارف الي مات
احمد: اه
سيد: بس هوا معندوش عيال
احمد : هحكي كل حاجة بس لو الكلام دا طلع برا هنبقا في خطر
سيد : تمام
احمد حكي لي سيد كل حاجة معدا تدريبو و موضوع زيس
سيد: وانت جاي عشان اي بقا و المعلومات دي خطيرا جدا
احمد: انا جاي عشان حاجتين
اول حاجة ان نخلص من الناس الي في مصر تبع ماهر و اخد الصلاحيات عشان اقدر اعمل الي عوزو
تاني حاجة : عشان اخد حق ابويا و ارجع ملكي
سيد: بس دا مستحيل
احمد: متقلقش انا مجهز كل حاجة و كمان عاوز اقابل رئيس الجمهورية و ورئيس الأركان
سيد: بس عشان اي دا كلو
احمد: هتعرف كل حاجة لما اقبلهم
سيد: تمام
احمد: انا امشي دلوتي عشان ملفتش الإنتباه
سيد: تمام بس لازم احط عليك حراسة
احمد: متقلقش عليا
سيد: طيب
احمد: دا رقمي و العنوان بتاعي عشان اما تخلص كل حاجة تكلمني
سيد: تمم
احمد قام وخرج و سيد امر حازم انو يرقبو
حازم خرج ورا احمد و احمد خد بالو منو و طلع برا المبني و عدا الشارع و اختفي حازم مصدوم و مش مستوعب هوا راح فين
و رجع بلغ سيد وقالو ان اول اما احمد خرج و عدا الشارع اختفي
سيد : ارجعلي كل الكاميرا و شوف راح فين رجعو الكاميرا و مش مصدقين الي شفو احمد فعلان اختفي من قدامهم
سيد: الواد دا وراه لغز كبير حازم روح اجمعلي كل المعلومات عن الواد دا
حازم تمام يا باشة
احمد سعتها ظهر في الاوضة بتعتو و اتكلم مع زيس
احمد: زيس انا عاوز ابدا في التدريب بتاعك
زيس : انت متاكد يا احمد
احمد: اه متاكد عشان الي احنا داخلين عليه دا مش موضوع سهل انت بتعادي مافيا و روسيا يعني اتنين ليهم سلطة كبيرا في العالم دا
زيس تمم هنبدا تدريب من الشهر الجاي تكون اتفقت مع رئيس الجمهورية و ورئيس الأركان
احمد: تمام
احمد طلع لي امو و قال
احمد: اي يا ست الكل فين الاكل انا جعان
ام احمد: علي النار يا حبيب امك
احمد: تمام انا نازل اشوف رنا يكون خلص
ام احمد: تمام وخالي بالك منها البت بتحبك بجد و كانت بتيجي كل يوم وانت في الشغل
احمد:: عارف يا امي و انا فعلان بحبها و قبل ما اسافر هخطبها
ام احمد: اخيران هشوفك
عريس
احمد مشي ونزل الشارع ولقي رنا وقفا عند البقال ورحلها
احمد: اول مرا اشوف القمر بيطلع الصبح
رنا بي كسوف : خلاص بقا احنا في الشارع لم نفسك
احمد: اعمل اي طيب ما انتي وحشاني
رنا : هوا مش انا كنت معاك انبراح في الكافية يبني
احمد: حتا وانتي قدامي بتوحشيني
البقال : اي يا عصافير الحب احنا هنا
رنا اتكسفت و خدت الحاجة ومشيت
احمد: اي يا عم محمود مش كدا
محمود: يبني انت في الشارع و في حتا بنت وسخه وممكن حد يقول عليها كلام وحش
احمد: متقلقش كلها اربع ايام و هخطبها
محمود : يتمم على خير
احمد: شكرا يا عم محمود متعرفش عم كامل ابو رنا فين
محمود هوا لسا معدي هتلقي علي القهوا
احمد: تمم سلام
احمد ساب محمود البقال و راح علي القهوا و قال لي ابو رنا
احمد: عم كامل عوزك بعد اذنك
كامل : تعال يا دكتور
احمد: شكرا يا كبير
كامل : عاوز اي يا احمد
احمد: الصرحة انا بحب رنا بنتك و جاي عشان اخد معاد و اجيب اهلي و اخطبها
كامل : دا انت تنور يا دكتور
احمد: شكرا يا عم وكامل
كامل : انا اجازتي يوم الخميس تعال تنور
احمد: تمم هجيب اهلي و اجي الخميس سلام
كامل : سلام
احمد راح بلغ امو و امو قعدت تزغرط
احمد: هروح لي جدي عشان اقلو و اجي عشان عاوزه يكون معايا
ام احمد: تمام با احمد و كفايا لغيت كدا احنا لازم نرجع كل حاجة
احمد: اه يا امي لازم الناس تعرف احنا مين و انا ابن مين
احمد راح عند جدو وقال
احمد: عامل اي يا عارف
جدو : عارف حاف كدا يا عرص
احمد: في اي يا كبير بدلعك
جدو : اي في حاجة ولا اي
احمد: اه بس جمع الكل الاول
جدو : تمام
الكل اتجمع
احمد: انا بحب واحدة و اتكلمت مع ابوها و خد معاد يوم الخميس و عاوز كل الناس تعرف انا ابن مين و علتي مين و اتشرف بيكو
جدو : الف الف مبروك يا حبيب قلبي يتمم على خير
ستو زغرطط و قالت: جي اليوم الي اشوفك فيه عريس مبروك يا قلب ستك
احمد: **" يخليكي يا ستي
كيلاني: الف مبروك يا ابن اخويا
هشام: اخويا هيخطب يا ناس الف مبروك يا قلب اخوك
محمد: مبروك يا خويا
مرات عمو : مبروك يا حمادة عقبال محمد
احمد:**"" يبارك فيكو يا جماعة و قبال هشام و محمد
احمد : همشي انا عشان اروح انام سلام
الكل : سلام
احمد مشي و راح نام
عند بيت رنا
كامل : رنا هاتي اميك وتعالي
رنا: حاضر يا بابا
جابت امها و راحو لي ابوها
ام رنا: خير يا كامل في حاجة
كامل : كل خير احمد جي و خد معاد عشان يجي يخطب رنا
ام رنا : وانت قلت اي
كامل : قولت ليه ييجي ينور يوم الخميس
ام رنا : هوا احمد راجل و محترم و في كلية طب بس لازم نعرف بيشتغل اي
كامل : هتكلم معاه و كمان هوا اكيد بعد ما يخلص الكلية يتعين دكتور
بس انتي يا رنا موفقة
بص لي رنا لقوها وشها احمر و بصت في الارض وقالت
رنا : انا واحمد بنحب بعض
راحت جريت علي الاوضة
كامل : علي بركة ****
ام رنا : شوف بنت الوسخة وشها احمر ازي
كامل : الي يشوفك تتكلمي كدا ميشوفيك لما جيت اتقدملك
ام رنا : خلاص بقا يا راجل
دلوتي لازم نجهز عشان لما يجو وانت كلم اخواتك و ابوك
كامل : دا الي هيحصل امسكي دول ٥٠٠٠ جنيه جهزي الحاجة
ام رنا : تمام
تاني يوم احمد صحي و نزل الشارع بس حس ان في حد بيرقبو و مشي شويا و دخل القهوة و قعد و بعد كدا دخل الحمام واختفي منو و ظهر جنب الشخص الي بيرقبو و طلع حازم
احمد: منور المنطقة يا حازم باشا
حازم اتصدم ازي عرف انو بيرقبو و ازي جي جنبو و هوا لسا داخل الحمام
حازم وعلمات الصدمة عليه : انت مش لسا داخل الحمام
احمد: انت متعرفنيش و انت دلوتي عرفت اني مش بكذب عليكو و بلغ سيد باشة اني مستني مكلمة منو
حازم : تمم هروح ابلغو سلام
عند سيد باشة دخل عليه حازم
حازم حكي كل حاجة لي سيد وان احمد فعلان مصري و مش بيكدب و هوا عايش في العنوان من عشرين سنة و بيروح لي اهل ابوه القصر
سيد: دلوتي لازم اخد معاد مع الرئيس
حازم : فعلا عشان المضوع طلع بجد
حكيم دخل عليهم
حكيم : سيد باشة فعلا كل المعلومات الي جبها صح و الاماكن
سيد: لازم يبقا معانا في اقرب وقط هروح اخد معاد سلام
سيد اتحرك علي القصر الرئاسي و حكي كل حاجة لي رئيس الجمهورية و ورئيس الأركان و هما وفقو انهم يقبلو
سيد : تمم يا باشة هكلمو و اخلي يجي
سيد : رن علي احمد
سيد: احمد معايا
احمد: كنت مستني مكالمتك يا سيد باشا ها عمالت اي
سيد: تمم تقدر تيجي بكرا
احمد: خليها الجمعة عشان بكرا هخطب
سيد: تمام
احمد: سلام
عدا اليوم عادي و احمد روح و نام و صحي تاني يوم
احمد: اي يا ست الكل جهزه
ام احمد::اه جهزه
احمد: تمام يجي جدي و ندخل مع بعض
في نفس الوقت دخلت سبع عربيات الشارع ونزل منها (عارف و حنان و هشام و كيلاني و محمد و ام محمد)
احمد نزل هوا امو و قابل جدو و باس ايدو و قال
احمد: اي العربيات دي كلها
جدو : عشان يعرفو انت مين و مين علتك
احمد: تمام يلا بينا
احمد مشي هوا و جدو و ستو و عمامو و امو و مرات عمو و محمد
ام صابر : في اي يا ام احمد مين دول
ام احمد: دول اهل احمد جم عشان احمد هيخطب رنا بنت كامل
ام صابر زغرطط و قالت: الف مبروك يا احمد
احمد: ** يبارك فيكي
كل الشارع قعد يزغرط
راح ابو رنا و امها و اهلهم طلعو عشان يشوف ايه كل الزغريط دي
لقيو احمد و اهلو بي موكب العربيات الي وراهم و داخلين البيت
جد رنا : هوا مش العريس من نفس المنطقة امال مين دول
كامل : معرفش يا حج
و راحو يستقبلون اهل احمد
كامل : اهلااا بيكو يا جماعة
احمد: اعرفك يا عم كامل دول اهل ابويا جدي العارف صاحب شركات العارف
و دا عمي كيلاني و دا عمي هشام و دي ستي و دي مرات عمي و دا ابن عمي محمد
ابو كامل : انت من بيت العارف بتاع شركة المقاولات
عارف جد احمد: اه انا صاحب الشركات
و دا ابن ابني محمود *** يرحمو و احنا هنا عشان نطلب ايد بنتك رنا لي ابن ابني و ابني احمد قلتلو اي
كامل : احنا لينا الشرف ان احنا نناسب ناس زيكو
ابو كامل : بس الاول نعرف احمد ليه كل دا منعرفش اهلو
احمد: عشان ابويا كان عاوز يعتمد علي نفسو مش علي فلوس حد
جد رنا : تمم يبني نقرا الفاتحه
الحريم زغرطوو و هما خلصو
كيلاني : طيب مش هنشوف العروسة
كامل : طبعن تعالي يا رنا
رنا دخلت و سلمت علي الكل راح احمد وقف و مسك اديها و باس قلب اديها وقال
احمد: دلوتي انتي بتعتي بس و كمان اي القمر دا كلو
رنا وشها احمر و راحت علي ام احمد و قعدت جنبها
ام احمد: ينفع كدا تكسف البت
احمد: انا معملتش حاجة انا قولت الحقيقة
و قعدو يضحكو و يهزرو
وخلص اليوم و تاني يوم احمد صحي و رن علي سيد باشة وقال
احمد: اجي امتا يا سيد باشة
سيد: هبعت عربية تخدك
احمد: تمم
احمد نزل ركب العربية
و راح علي القصر الرئاسي
و دخل و لقي رئيس الجمهورية و ورئيس الأركان و رئيس المخابرات (الي هوا سيد تمم )
رئيس الجمهورية : سيد قلي علي كل حاجة و في حجات انت قولت هتقول عليها لما نتجمع
احمد: ايوا الي قالو دا لازم تكونو انتو بس الي تعرفوه
رئيس الأركان : تمم في اي بقا
احمد: الي قدرت اصلو مواقع التنظيمات التكفيرية و مين الي بيمولها و مين البلاد الي تتجسس علينا
سيد: تمم
احمد::حكي كلةحاجة ليهم
رئيس الجمهورية : انت متاكد من الكلام دا
احمد: لو مش متاكد مش هاجي قدامك دلوتي
رئيس الأركان : وانت عاوز مننا اي دلوتي
احمد:: عاوز الصلاحيات عشان اقدر اخلص منهم و اخد حق ابويا
سيد: طيب وانت هتقدر تعمل اي
احمد: ممكن يا سيد باشة تضرب عليا نار
سيد: انت مجنون انت هتموت
احمد: اضرب بس
رئيس الجمهورية : نفذ يا سيد اكيد مش يخاطر بي نفسو
سيد قام و ضرب نار علي جسم احمد و محصلوش حاجة سيد و رئيس الجمهورية و ورئيس الأركان مصدومين ازي دا
احمد: انا عندي القدرا اعمل حجات كتير و جاي اخد الصلاحيات عشان اقدر اساعد بلدي و اخد حقي قلتوو اي
الكل : ليك كل الصلاحيات
احمد: تمم دلوتي انا عاوز من الجيش يبني المكان الي في المخطط دا
و عاوز المعدات دي امشي دلوتي و هشفكوو بعد شهرين سلام
الكل : سلام
..........يتابع........
هنا يخلص الجزء الثامن الي اللقاء في الجزء التاسع
اسف علي التاخير يا شباب يلاااااا بيناااا نبدا
الجزء التاسع
وقفنا المرا الي فاتت لما احمد اتفق مع رئيس الجمهورية و ورئيس الأركان علي المكان الي في المخطط و المعدات
نبداااا
احمد بعد ما ساب رئيس الجمهورية و ورئيس الأركان اتكلم مع زيس
احمد:دلوتي احنا خلاصنا كل حاجة هنبدا امتا
زيس : تمم بس الاول اعرف ان في اختبار لو اجتزت الاختبار هديك الصالحية الكاملة في قوتي و كمان في كم حاجة لازم تعرفها
احمد:تمام اي هوا الاختبار دا
زيس : لازم عشان تعدي الاختبار دا يبقا عندك الإرادة و القوة و العزيمة والإصرار عشان تحقق كل دا
احمد:تمم ماشي بس دا كلو موجود
زيس : انت لما عرفت ان عز الديب عرف ان انتا بتتجسس عليه خفت و عزيمتك قلت ودا مش كويس
احمد: ما انا الاول كنت حاسس اني ضعيف لكن دلوتي انا واثق من نفسي و اقدر اقف في وش اي حد و احمي الي بخاف عليهم
زيس : تمم وانا فعلان كنت مستني منك الرد دا عشان كنت عارف ان دا ردك و لازم تعرف دلوتي قصتي كاملة قبل ما تبدا اي تدريب عشان تعرف انت داخل علي اي
احمد: تمام
نروح فلاش باك في ماضي زيس
قبل ما يتولد زيس جدو جمع ابوه و عمو و عمتو
جد زيس : انا شوفت رؤيا ان في حد من نسلي يوحد الابعاد الاربعة و ابعد المظلم و يرجع زي الاول كل الابعاد تحت حكم واحد و سيظهر علي ظهر الشخص دا اول اما يتحد مع المضيف المناسب علامة النجم علي كتفه و هيكون الاقوي حتا اقوي مني انا عشان كدا عاوز من كل شخص فيكو يجمع جيش و يروح يحتل بعد من الابعاد الثلاثة
الاخرين
وفعلان ابويا جمع جيش و استولى على البعد الثاني و عمتي البعد الثالث و عمي البعد الرابع و البعد الخمس دا يبقا تحت حكم اخو جدي و حصلت معارك كتير ما ابين الابعاد الاربعة و البعد المظلم و بسبب ان عمي خان ابويا و عمتي تدخل جدي و حصلت معركة مبين اقوي اتنين في الابعاد و تدمر جزء كبير من الابعاد و في ابعاد لغيت دلوتي متضررة من المعركة لغيت ما ظهر ساحر الابعاد و انهي القتال
الساحر: و امر جدي و اخوه انهم يدخلوا في حالة ثبات لمدة ٥٠٠مليار سنة و امر ان ابويا يكون محل جدي و يمسك حكم الابعاد الاربعة و عمي اتنفا و راح البعد المظلم و قبل ما جدي يدخل الثبات
جدي: امر ابويا و عمتي انهم يحققون الرؤيا بتعتو
ابويا : تمام يا ولدي بس احنا نعمل اي وقت ما يظهر
جدي: هوا عارف طريقه كويس هيعمل اي
وفعلا بعد ما جدي دخل في الثبات ابويا اتجوز
و ابويا خلف ٤
اخويا الكبير مياينز
اخويا ماريوس
اختي ناف
و انا زيس
وعمتي اتجوزت و خلفت ٢
الاول زاموس
و التانية حب حياتي مريت
و عمي برضو اتجوز من ٣ وخلف منهم و عندو ١٢
و يوم اما اتولدت ظهر ساحر الابعاد وقال لي ابويا
الساحر: هذا الطفل له مستقبل شاق وطويل و اختفي
و سعتها ابويا بدا تدريب لي الجيش و لينا و الاخص ليا وكنت بتعلم بسرعة و حفظت معلومات كتير و اكتسبت قدرات اكتر من ولدي عشان كدا ابويا امرني ان اخفي الموضوع دا عن اخواتي بس في نفس الوقت عند عمي في البعد المظلم
عمي : في اي ليه ظهرتي دلوتي يا ايتها العارفة
العارفة : لقد ظهر المنشود و هوا الي سوف يقضي عليك انت و نسلك و حاكم البعد المظلم أيضاً
عمي : مين هوا الشخص دا
العارفة : الشخص دا ابن اخوك زيس
عمي : في اي نصيحة
العارفة : اقضي عليه قبل ما يكتشف قوته
عمي: تمم
كنت سعتها متجوز من حبيبتي و كانت حامل و ولدي امر اني يبقا ليا كون بتاعي احكم عليه
و رحت انا و مراتي وبعد ٣ سنين لقيت عمي يهجم علي الكون بتاعي و كانت احدا قدرات زوجتي الانتقال فا امرتها تهرب لي البعد بتاع امها لغيت ما اخلص عليه و هيا مشيت و انا بدات قتال مع عمي وقدرت اقتل ٣ من عيال عمي بس وانا بقتل واحد من عياله غدر بيا و ضربني من ظهري هوا و عياله و بسبب اني عند قدره الانتقال وقبل اخر هجوم وبسبب ان الهجوم قوي عمل وكبير هما مشفونيش وانا بهرب و صحيت علي المريخ و سعتها قولت لازم عشان ما ابقا قوي اشوف مضيف تاني و سعتها قب ابوك وانت عارف الباقي
احمد:.......
زيس انت ساكت ليه
احمد: دا انت حكيتك حكاية وانا فاكر اني الي حياتي غريبة عشان مرا واحدة يطلع عندي قوة و اهل و فلوس وانت طلعت حياتك اوسخ مني
زيس : يعني تكمل معيا ولا
احمد: انا اديتك كلمتي وانا عمري ما قولت كلمة و رجعت فيها عشان كدا انا معاك وانت سعتنا كتير
زيس: تمم دلوتي اقدر اقولك ان كل قوتي تحت امرك دلوتي هعمل معاك عقد الروح هربت روحي بي روح عشان نبقا شخص واحد و كيان واحد وانت هتكون المتحكم و وقت اما القي في خطر عليك وانت مش واخد بالك هتحكك في جسمك
احمد: تمم موفق
زيس عمل عقد الروح مع احمد واحمد اغمي عليه و صحي بعد اسبوع كامل
احمد: اي الي حصل
زيس : عملنا عقد الروح وانت اغمي عليك لمدة اسبوع
احمد: تمام دلوتي اي الي بعد كدا
زيس : هنروح مكان ادربك فيه عشان الكوكب يبقا في امان
احمد : يلااا بينا
........... يتبع........
اسف علي التاخير يا شباب معلش كان عندي فرح اخواتي عقبال عندكو +الجزء الجاي اخر جزء و هينزل يوم الجمعة الساعة ١٢ بليل
الجزء العاشر
وقفنا المرا الي فاتت لما زيس حكة لي احمد عن الماضي بتاعو
احمد: تمم يا زيس انا معاك حتا لو فيها موتي بس الاول لازم ادرب عشان نفهم بعض
زيس : متقلقش طلما عملنا عقد الروح كل حاجة بنفكر فيها و اي حاجة عاوز تعملها و المهارات هتبقا واحدة
احمد: تمام بس هنبدا امتا وفين
زيس : هنبدا دلوتي بس مش علي الكوكب دا
احمد: اومال فين
زيس : في المريخ
احمد: طيب ازي هنروح
زيس: انت شكلك هتبقا غبي و تتعبني
احمد: اي يا عم مش كدا
زيس : انت نسيت الانتقال
احمد: اه معلش
زيس : متخفش هتعرف تتنفس هناك عشان انت دلوتي جميع أعضاء جسمك بقت تقدر تتكيف علي اي وضع و منيعة من اي سم
احمد: كويس
زيس خد احمد و انتقل لي كوكب المريخ
احمد: طيب دلوتي وصلنا هنعمل اي
زيس : دقيقة اشوف المقر الي عمالتو فين
احمد: مقر اي دا
زيس: لما نزلت هنا عمالت مقر متطور عشان اجمع المعلومات و اعيش فيه
احمد: اشطا طيب هوا فين
زيس: دقيقة
زيس شاور بي ايدو الارض الي واقفين عليها اهتزت و طلع من تحت الارض مبني كبير مكون من ٣ ادوار بس علي مساحة كبيرة
احمد: انت الي عمالت دا كلو لي وحدك
زيس : اه انا عندي معلومات و معرفة كبيرا انت لسا متعرفش عنها حاجة غير التكنولوجيا الحديثة الي عندنا
احمد: انا كل مرا اندهش عن المرا الي قبلها
زيس : هتفضل هنا يلا ندخل
احمد: يلا
احمد و زيس وقفو قدام الباب و افتفتح ودخل لقي المقر فيه تكنولوجيا عليا و ذكاء اصطناعي
زيس : تفعيل عينة الحمض النووي
نزل جهاز من السقف و خد عينة من احمد عشان يقدر يتحكم في المقر
زيس : دلوتي انت تقدر تتحكم في المقر
احمد: تمام
زيس : ناف
احمد: مين ناف دي
زيس: دا اسم الذكاء الاصطناعي بتاع المقر
احمد: تمم
ناف : اهلا بي عودتك سيدي
زيس : جهزي مركز التدريب علي المستوي ماكس
ناف : تم تجهيز الغرفة
احمد: ليه المستوى مكس
زيس : عشان تقدر تخلص بسرعة + الغرفة دي لما تقعد فيها سنة يبقا شهر كامل برا الغرفة
احمد: دا حلو عشان نقدر ناخد وقتنا
زيس : مظبوط عشان نخلص بسرعة و نرجع كوكب الارض تاني
احمد: تمام يلا نبدا
زيس : الاول خد البس اللبس دا
احمد: لبس اي دا
زيس: دا لبس عشان نتابع مدا تقدمك في التدريب و الطاقة بتاعتك
احمد: تمم
احمد لبس اللبس بتاعو ودخل الغرفة و كانت غرفة اول اما تدخلها تحسها في حجم كوكب كامل
زيس : تفعيل التدريب
وبدا التدريب احمد و زيس
ولقيو الغرفة طلع منها مخلوقات فضائية من جميع الاجناس و جميع انوع القوة و الذكاء و المهارات عشان يقتلون معاهم
زيس : دول جميع الاجناس الي في جميع الابعاد كل بعد هتحارب الاجناس بتعتها عشان تعود علي القوة بتعتك
احمد: تممم
وبدا اول قتال و احمد و زيس كانو بيحربو اجناس البعد الاول و قعد القتال في الغرفة شهر كامل ما يعادل اسبوعين من الوقت الحقيقي و القوة الي اكتسبها احمد و زيس هيا
القوة : قوة الطبيعة (الارض _ الرياح _ الماء_ النار ) و قوة الجاذبية و قوة قرأ الافكار و بوابات الانتقال الاني
زيس : احنا كدا خلصنا البعد الاول يا احمد
احمد: طيب احنا مستوي القوة بتعنا قد اي
زيس: لسا يا احنا عوزين نطور عشان نقدر نصد اي هجوم من اي جنس
احمد: تمام يلا نبدا في البعد التاني
زيس : تفعيل محكاة البعد الثاني
بدا تدريب احمد و زيس علي البعد التاني و خد منهم تالت اسابيع القوة المكتسبة
القوة : الهجوم المضاد
احمد : الي بعدو يا زيس انا مش عاوز اخرج قبل ما اخلص
زيس : تفعيل البعد الثالث
بدا تدريب احمد و زيس
وخلص في تالت اسابيع
القوة المكتسبة : السرعة
نروح عند بيت العارف
العارف : احمد مختفي فين يا هشام دا كلو
هشام: هوا قالي هروح ادرب و اجي يكون كل حاجة جهزة
العارف : انا مش مطمئن لي الي احمد بيعملو
هشام: متخفش علي ابن ابنك انت متعرفوش كويس زي
عند بيت احمد
رنا : احمد مش بيكلمني يا ماما هوا كل دا فين و امتحانات نص السنة هتبدا
ام احمد: متقلقيش عليه
رنا : ازي مقلقش انا مبقتش اقدر ابعد عنو
ام احمد: ***" يخليكو لي بعض
في الامن الوطني
سيد : اي اخبار المشروع الي احمد قال عليه يا حكيم
حكيم : خلاص فاضل حجات بسيطا
حازم : بس احمد مش باين من سيعت الاجتماع
سيد: هوا قال اول اما تجهزو هيجي
نرجع تاني المقر كان احمد خلص تدريب البعد الرابع
القوة المكتسبة : الجسم المنيع
زيس : كدا احنا خلصنا التدريب يا احمد
احمد: بس انت قولت خمس ابعاد
زيس : معنديش معلومات عن البعد الخامس يا احمد
احمد: تمام يلا عشان نستريح شويا
احمد و زيس خرجو من الغرفة
زيس : بص لي نفسك في المرايا يا احمد
احمد بص في المرايا و اتصدم من تغير جسمو الي اصبح كلو عبارة عن كتلة عضلات
احمد: انا جسمي اتغير اوي يا زيس و كمان مش عاوز التغير دا يبان لما ارجع
زيس : انت لازم تعمل تامل عشان تقدر تتحكم في مستوي القوة بعتك
احمد: تمم هبدا دلوتي
الفترا دي كان احمد عمال يتامل و مش عارف يعمل اي حاجة لغيت اما زيس قال
زيس: وزع القوة علي جميع جسمك با احمد و اشعر بيها عشان تقدر تتحكم فيها
احمد: وانت جاي تقولي دلوتي
زيس : كنت عاوز اشوف هتعرف لي وحدك ولا اي
احمد: كسم بضانك
احمد قعد شهرين كامل يتامل لغيت اما قدر يتحكم في القوة بتعتو
زيس: دلوتي انت جاهز لي اي حاجة
احمد: تمام يلا نرجع
احمد اختفي وظهر في الصحراء
في مقر جمعية ناسا الفضائية
دكتور :في حاجة غريبة ظهرت علي كوكب المريخ يا فندم
شخص : اي الي ظهر
دكتور : في مبني ظهر و دي الصور بتعتو و بعد كدا اختفي تاني
شخص : خالي الكلام دا سري محدش يعرف عنو غير انا وانت لغيت اما ابلغ الرئيس
دكتور : تمم
احمد بعد ما ظهر في الصحراء كلم هشام
احمد: اي يا اتش
هشام : انت فين يبني اي كل الغيبة دي كنت فين
احمد : كنت بدرب علي القوة بتعتي و خلصت تعال خدني من المكان بتاع المرا الي فاتت
هشام : تمم جاي في الطريق
هشام راح لي البيت وقال
هشام : احمد لسا متصل عليا وانا رايح اجيبو
كيلاني : مستني اي روح بسرعة
العارف: خد معاك حرس
هشام: تمام
اتحرك هشام و راح لي احمد
احمد: اي يا عم كل العربيات دي
هشام : أوامر جدك
احمد: تمم يلا بينا
هشام: تمم بس رن علي رنا عشان هيا قلقنا عليك اوي
احمد: لا خليها مفاجاه
هشام: تمم
احمد و هشام اتحركو علي القصر و هناك قابل جدو العارف و عمو كيلاني و ابن عمو محمد ستو و مرات عمو
احمد اول اما دخل لقي شبشب بيتحدف عليه
احمد: يعني بدل اما تخديني بي الحضن تحدفي شبشب عليا ونعمة الجدة
ستو : عشان انت ابن وسخه كل دا ومش بتسال عليا
احمد: معلش الفون فصل مفيش اي مصدر كهرباء في المكان الي كنت فيه
جدو : خلاص بقا ابت انتي سيبي الواد برحتو تعال في حضن جدك
احمد: شفتي هوا دا الكلام هههههههه
الكل ضحك
كيلاني : كنت فين بقا
احمد: اتعشي و اخدك انت وجدي احكي كل حاجة ليكو
احمد سلم علي الكل راح زيس قال
زيس : انا نفسي في المحشي بتاع ستك حلو اوي
احمد: ههههه وانا برضو
احمد: عاملة اكل اي يا ستي
ستو: محشي و فراخ مشويه و الكوارع و مونبار
احمد: حلو اوي
زيس : اي الكوارع و المونبار دا
احمد: هناكل و تعرف
ستو جهزت الاكل و قعد يأكل
زيس : يا الاكل دا حلو اوي يا احمد
احمد: ما انا عارف
زيس : كسم بضانك
بعد ما خلصو الاكل احمد خد جدو و عمو و محمد و هشام و نزلوا الدور الرابع
احمد : دلوتي الكلام الي انتو هتسمعوو ميخرجش برا
الكل : تمم
احمد: هشام اضربني بي النار
العارف: انت اتجننت ياض ممكن تموت
هشام ضحك وقال : متخفش يا حج انا كنت فاكر كدا بس شوف الي هيحصل
هشام ضرب طلقة في راس احمد بس الطلقة معملتش اي حاجة
العارف بي اندهاش : ازي دا انا مش فاهم حاجة
كيلاني : انت اي الي عملتو يا احمد
احمد :هتعرفوو كل حاجة دلوتي
احمد حكي كل حاجة لي جدو و عمو و ابن عمو
جدو : دلوتي انت بعد ما تخلص يا احمد هتروح مع زيس بس ازي دا
احمد: متخفش مجهز كل حاجة يا جدي
كيلاني : دلوتي هتعمل ي يا احمد
احمد: مستني الجيش يخلص الي طلبتو عشان
كيلاني و جدو : جيش اي انت عمالت اي يا احمد
احمد: انا روحت لي الامن الوطني و كلمت واحد اسمو سيد و عمل اجتماع مع رئيس الجمهورية و ورئيس الأركان و طلبت منهم كم حاجة و هما وفقو
هشام : طيب يا جماعه سيبو احمد يروح لي امو و خطبته عشان يطنوو عليه
جدو : روح لي امك يبني
احمد: حاضر يا جدي سلام
الكل : سلام
احمد خد العربية و اتحرك علي بيتو اول اما وصل الشارع الكل عمال يبص علي العربية النضيفة الي دخلت المنطقة
و اول اما احمد نزل منها لقي قفا نازل علي قفاه
احمد: يلعن كسمك يا طاطا متخف كسم هزارك دا
طاطا : وحشني يا عرص
طاطا خد احمد بي الحضن
سلم عليه و طلع و خبط علي الباب
ام احمد: اهدا يالي بتخبط الدنيا مش هطير
اول اما فتحت شافت احمد راحت وخده ببي الحضن و قعدت تعيط
احمد: هوا انا اجي عشان تعيطي اروح امشي
ام احمد: تصدق انت ابن كلب
احمد: عارفعشان اسيب العسل دا لي وحدو
ام احمد: مش تبطل بكش خالص
احمد: لو مدلعتش فيكي ادلع مين
ام احمد: دلع خطبتك الي من سيعت اما مشيت وهيا مش مبطلة عياط
احمد: متقلقيش هعمل ليها مفاجأة
ام احمد: **** يخليكو لي بعض
تعال ادخل احطلك اكل احمد لا كلت عند ستي
ام احمد: عيل واطي
احمد: اعمل اي اول اما شفتني رمت عليا شبشب
ام احمد ضحكت: احسن تستاهل
احمد: هدخل انام عشان تعبان
ام احمد: ماشي
احمد دخل الاوضة وكلم زيس
احمد: زيس انا عاوز اخلي المقر الي في المريخ في منو واحد هنا بس صغير
زيس : سهلة
احمد: تمم هوا اقدر اتحكم في المقر من هنا
زيس : اه تقدر بس ليه
احمد: عشان هنتاجوو قدام بس هيا فيها اسلحة
زيس : اه فيها اسلحة مطورة
احمد: تمم
احمد: ناف ابدي تصنيع اسلحة و لبس واقي و شريحة ترتبط بي الحمض النووي عشان محدش يستخدم السلاح و اللبس غير الي معنا و ميئزيش حد تبعنا لو حد غدر بينا
ناف : تمم سوف يكون كل شئ جاهز خلال اسبوع
احمد: تمام
احمد نام وصحي علي التلفون بيرن من طاطا
احمد: عاوز اي علي الصبح الساعة ٦ يا كسمك
طاطا : انا غلطان عشان بصحيك عشان انت مرحتش الجامعة من اول السنة
احمد: تصدق نسيت موضع الجامعة هلبس وانزل
احمد قفل مع طاطا و اتصل علي هشام
احمد: بقولك اي انا رايح الجامعة دلوتي عاوز ادخل دخلة اعمل قلق
هشام: جدك جبلك عربية جديدة هتعجبك و مخلصلك كم ورق عشان يسهل عليك اي حاجة
احمد: اشطا قدامك قد اي
هشام : انا جاهز انت تعال بس علي القصر و خد الحاجة
احمد : تمم مسافة السكة
احمد قام خد دش و فتح الدولاب و خد طقم جديد و برفان و نزل لي طاطا بيقول
طاطا : اي يا عم كسمك كل دا
احمد: معلش كنت بكلم عمي يجهز حاجة
طاطا : يجهز اي
احمد: تعال نشوف لسا معرفش حاجة
طاطا : ازي يعني
احمد: هوا قال ان جدي مجهز كل حاجة
احمد و طاطا ركب العربية و اتحرك علي القصر لقي هشام واقف قدام القصر
هشام : اي يا عم كل دا
احمد: معلش منا ما جهزت
هشام : بص لي طاطا وقال اي مش هتعرفنا
احمد: دا صحبي و اكتر من اخويا طاطا
هشام : اتشرفت بيك يا طاطا انا هشام عم احمد
طاطا : الشرف ليا
هشام : تعال يلا خد الهدية
احمد: يلا
هشام خد طاطا و احمد و راح الجراش و فتح لقي في عربية متغطية
هشام : اتفضل اعم شيل الغطاء من علي العربية
احمد شال الغطاء من العربية ولقي عربية (GTR)
لونها اسود في احمر
احمد: خخخخخخ هيا دي الهدايا ولا بلاش
طاطا : احا يسطا دي (GTR)
هشام : جدك سالني علي احسن عربية و شيك قلتلو علي دي و خد الرخصة دي رخصة دبلوماسية عشان محدش يوقفك و دي فيزا عشان تسحب اي مبلغ
احمد: اشطا عاوز حاجة هتاخر
هشام : هوا طاطا معاك في الجامعة
احمد: اه معيا بس انتساب
هشام : تمم
احمد ركب العربية هوا وي طاطا و طارو علي الطريق و قف قدام بوبا الجامعة وجي فرد امن الجامعة لي احمد وقال
الامن : مينفعش تدخل بي العربية
احمد: انا هدخل زي ما انا عاوز
الامن : مينفعش الي بيدخل الجامعة لازم يبقا معاه ترخيص
احمد نزل من العربية و وقف قدام الامن
احمد: انا قولت هدخل
الناس اتلمت علي الصوت وجي رئيس امن الجامعة
رئيس الامن : خير في اي
فرد امن: عاوز يدخل بي العربية
رئيس امن الجامعة : اسف مينفعش فعلا دخل
احمد: ازي ما في عربيات جوا
رئيس امن الجامعة : معاك ترخيص عبور
احمد: لا بس معيا دي
احمد طلع الرخصة الدبلوماسية
رئيس امن الجامعة : بص وقال اسف يا باشا تقدر تدخل اتفضل
اه نسيت اوصف احمد بعد التدريب (احمد طول بقي ١٨٧ و جسم رياضي و معضل و البشره قمحي و عينو عسلي )
احمد دخل العربية و راح داخل الجامعة وسط انظار جميع الطلاب و نزل و قعد في الكافتيريا هوا وي طاطا
طاطا : لي عمالت كدا مع فرض الامن
احمد: عشان يبقا دخولي ملفت الانظار
طاطا : طيب انت عرفت انتي في مدرج كام و عليك اي
احمد: لا لسا معرفش
طاطا : طيب تعال
طاطا خد احمد و راح شاف الكشف لقي احمد عليه محاضره كمان نص ساعة و وصلو لي المدرج
طاطا : انا عليا محاضره نخلص ونتقابل في الكافتيريا
احمد: تمم اشطا
احمد دخل المدرج و قعد في النص جنب بنت و ولد
البت و دي اسمها منة وصف منة( طول ١٧٥ وزن ٧٠ لون بشرتها ابيض لون عنيها ازرق و طيزها لا هيا كبيرا ولا صغيرا وسط صدرها كبير و مخلي كل اما تمشي يتهزو )
منة : انت اول مرا تيجي صح
احمد: اه اول مرا انتي عرفتي منين
منة : عشان اول مرا اشوفك النهاردة
احمد: كان عندي شغل خلصت وجيت
منة : تمم انا منة وانت
احمد: انا احمد اتشرفت بي معرفتك
جي الولد وقال : انت بقا الي عمالت مشكلة عند البوابه
احمد: دا سوء تفاهم
الواد : انا مهند
احمد: انا احمد
وصف شكل مهند (مهند طول ١٨٥ و جسمو عادي بشرتو بيضا عينو سودا )
مهند : اهدو بقا عشان دكتور حسين دخل
منة : دا دكتور رخم
احمد: ليه دا كلو
منة : دكتور شايف نفسه عشان ابوه يبقا رئيس الجامعة و مدلع و مش بيدخل حد وراه و بيهزق في الكل
احمد: **" يستر
الدكتور حسين بدا المحاضره
وهوا بيتكلم لقي احمد و منة بيتكلموو راح رايح ليهم
حسين : اتنين لمون هنا لي عصافير الحب
احمد: في اي يا دكتور
حسين: من سيعت اما بدات المحاضرة وانت شغال انت و الهانم ضحك و هزار
احمد: انا كنت بسالها علي الي فتني عشان ابقا متابع مع حضرتك عشان اول يوم ليا
حسين : ميخصنيش يلا انت وهيا من هنا اطلع برا
احمد: في اي دكتور انا عمالت اي
حسين: انت هتتكلم معيا اندهوو الامن يرمو الحيوان دا برا
احمد: طيب ليه الغلط
حسين : مسمعش صوتك يا حيوان
احمد: يا دكتور انا بتكلم معاك بي احترام
حسين : هتعمل اي يعمي بروح امك هتكلم ابوك
احمد: الزم حدودك بدل ما تزعل
حسين: تزعل مين يا صرصار حد ينده الامن يرمو. برا
احمد: انا مش هتحرك و الي عند الي جابك اعملو
حسين راح ضارب احمد بي القلم راح احمد ضارب حسين في منخيرو كسرها و نزل ددمم و الطلاب حجزو ما بنهم
حسين انا هوديك في دهيا و هفصلك يا ابن الكلب
احمد: الي عندك اعملو
جي الامن وخد احمد عند عميد الكلية
عميد كلية : اي الي انت عمالتو دا انت تعرف دا ابن مين و حتا لو تعرف ازي تمد ايدك علي الدكتور بتاعك
احمد: هوا الي بدا و ضربني بي القلم و غلط فيا
واحمد بيتكلم مع العميد دخل عليه رئيس الجامعة الدكتور كريم
كريم : انت بقا الي ضربت ابني
احمد: اه عشان محترمش نفسو و مد ايدو عليا
كريم : يمد ايدو عليك و علي الي يخلفوك انت مين عشان تدرب ابني
احمد: هوا ابن حضرتك
كريم : اه ابني يلا يا دكتور افصل الحيوان دا و الحكومة جيا تخدو
سعتها حسين دخل وقال لا لازم اضربو زي ما ضربني
احمد: تمم متزعلش انت وهوا من الي هيحصل ليكو انا لغيت دلوتي محترم نفسي بس باين ان الاحترام مش بيجي معاكو احمد طلع الفون بتاعو ورن علي سيد باشة
سيد : الو مين معيا
احمد: عامل اي يا سيد باشة انا احمد العارف
سيد: تمم يا احمد انت مختفي فين
احمد: مش وقته انا معيا مشكلة في الجامعة ولو محلتش المشكلة هتصرف انا
سيد : لا ملكش دعوا خمس دقائق و المشكلة هتخلص
كريم : كلم الي تكلمو انت خلاص هتتفصل و تتحبس
احمد: سامع يا سيد باشا
سيد: تمم اقفل دلوتي
احمد قفل مع سيد و وقف قدام حسين و كريم
حسين هنشوف هتعمل اي بي كسمك
احمد: هتشوف دلوتي
مفيش خمس دقائق و الباب خبط و دخل سكرتير وزير التعليم العالي و سكرتير رئيس الجمهورية
اول اما كريم شاف سكرتير وزير التعليم العالي وقف
كريم : اهلا يا فندم
السكرتير : فين احمد محمود العارف
احمد: انا
السكرتير : اسف يا فندم علي التاخر بس كنت مستني سكرتير رئيس الجمهورية
كريم اول اما سمع كدا هوا وحسين وشهم اصفر
كريم : ليه كلو دا يا فندم
سكرتير : انت متتكلمش خالص دا رئيس الجمهورية هوا الي مكلم المكتب وانت وابنك تحولين علي التحقيق
احمد: لا انا عاوز هما الاتنين يتاسفو قدام المدرج كلو و حسين اضربو قدمهم
السكرتير : تمم الي تمر بيه
سكرتير رئيس الجمهورية : بعد اذنك بعد ما تخلص حضرت الرئيس عاوزك
احمد: لا مش فاضي هجيلو يوم الخميس
السكرتير : تمم همشي انا و سكرتير وزير التعليم العالي مع حضرتك
احمد: تمم
كريم و حسين اول اما شافو احمد بيتكلم كدا مع السكرتير بتاع رئيس الجمهورية كانو هيعملوها علي نفسهم
احمد و حسين و كريم و سكرتير وزير التعليم العالي راحو المدرج
عميد كلية : بعد اذنك يا دكتور دقيقة هنتكلم مع الطلاب
الكل بص علي احمد و مندهش ومش فهمين حاجة
منة : احمد خلاص اتفصل
سكرتير وزير التعليم العالي عرف نفسو وقال : دلوتي دكتور كريم و حسين هيتاسفو لي احمد اتفضل منك ليه
كريم : اسف يا استاذ احمد
حسين : اسف يا استاذ احمد
احمد: تمم بس لسا حاجة راح ضارب حسين بي القلم قدام كل الطلاب
الكل مندهش و مش فهين حاجة
عميد الكلية : تقدر تتفضل علي محضرتك دلوتي يا احمد
احمد: تمم يا دكتور
حسين و كريم مشيو و رسهم في الارض
احمد طلع وقعد مع منة و مهند
منة : انت ازي عمالت كدا
احمد: مبحبش حد يغلط فيا وفي اهلي انا كنت بكلمو بي احترام و هوا محترمش نفسو
مهند : دا اول مرا اشوف دكتور حسين و دكتور كريم كدا دا انت فشختهم في افكرهم
احمد: عادي بقا خلينا في المحاضرة
بعد ما احمد خلص المحاضرة و طلع علي الكافتيريا لقي طاطا راح قاعد معاه هوا و منة و مهند
طاطا : اي يا عم كل دا وبعدين ما تعرفنا
احمد: دي منة و دا مهند
طاطا : اتشرفت يا جماعه
منة و مهند: واحنا كمان
طاطا: اتاخرت ليه
منة : مفيش دكتور حسين ضرب احمد و احمد كسرلو منخيرو
طاطا : هوا انت الي عمالت كدا في دكتور حسين و دكتور كريم
احمد: اه عشان مبحبش حد يشوف نفسه عليا
احمد و طاطا و منة و مهند قعدو شويا واقمو يمشو
مهند : يلا عوزين حاجة
احمد: لا تسلم
هوا مشين احمد راح عند العربية و ركبها
منة و مهند : هيا دي عربيتك
احمد: اه
منة : شكلها حلو اوي
احمد: شكرا
احمد مشي هوا وي طاطا و روحو احمد ركن العربيه في الجراش و راح البيت و نام تاني يوم احمد وطاطا
طاطا : انت رايح فين مش طريق الكلية دا
احمد: هروح اعمل مفاجاه لي رنا
طاطا : اشطا
احمد و طاطا وصلو عند الكلية بتعت رنا و احمد طلع الرخصة لي الامن و دخل و راح لي عميد الكلية
احمد: بعد اذنك يا دكتور انا خطبتي هنا ولسا جي من سفر و عاوز اعمل ليها مفاجأة
دكتور : تمم يا احمد سكرتير وزير التعليم العالي كلمني اتفضل معيا
احمد مشي مع العميد و كان جايب بوكيه ورد كبير احمر و دخل المدرج الي فيه رنا مع العميد
العميد : فين الطالبة رنا محمد
رنا : انا يا دكتور
العميد: تعالي هنا
رنا نزلت جنب العميد و هيا مش فهما حاجة وكان ضهرها لي الباب و احمد دخل و وقف ورها
رنا : في اي يا دكتور
العميد : الصرحة مش انا الي عوزيك الي عوزيك واقف وراكي
رنا لفت لقيت احمد ماسك بوكيه الورد و نزل علي نص ركبة وقال
احمد: وحشتيني اسف عشان مكنتش بطمنك عليا
رنا كان وشها احمر ورحت معيطا و حضنت احمد و راحت بصت ليه وضربت احمد بي القلم و قالت
رنا : دا عشان كل الوقت مكلمتنيش و راحت حضنت احمد
احمد: ماشي يا ستي خدي بوكيه الورد و خلصي المحاضرات انا مستني في الكافتيريا
رنا مسحت دمعها وقال
رنا : حاضر بس لو طلعت ملقتكش هتزعل مني
احمد: ماشي
احمد خرج و رنا طلعت قعدت مع صحبها
هدير : يلا يا ستي اهو جي حبيب القلب و هتنسينا
رنا: بطلي رخامة بقا
هدير : ماشي
امنية صحبت رنا: هوا دا احمد خطيبك
رنا : اه هوا
امنية : دا مز اوي
رنا : احترمي نفسيك ملكيش دعوا بيه
احمد بعد ما طلع قعد علي الكافتيريا و قعد مع طاطا شويا لغيت اما رنا تخلص
رنا خلصت وهيا ريحة الكافتيريا لقيت واحد بيرخم عليها اسمو محسن
محسن: اي يا جميل مش ناوي تحن علينا
رنا : احترم نفسك وابعد عني انت كل شويا ترخم عليا
هدير : يبني مش هيا قالت ليك انها مخطوبا ابعد عنها
محسن : حتا لو مخطوبا اي حاجة تعجبني بخدها
رنا : طيب لم نفسك بدل ما ازعلك و راحت مشيت هيا و امنية و هدير
رنا : محدش يتكلم قدام احمد عشان ميعملش مصيبة
هدير و امنية : ماشي
رنا وصلت الكافتيريا و قعدت مع احمد
احمد: اي يا بنتي كل دا
رنا :معلش كنت بصور حاجة
رنا واحمد قعدو يهزرو ويضحكو والكل مبسوط
عند محسن
واحد : اي يا معلم ابت كرفتلك تاني
محسن : متخفش انت عرفني اي حاجة عوزها بخدها
صحبو : عرفين
واحد صاحب محسن جي وقال لي محسن : شوفت البت الي انت عاوز تشقتها خطيبها جي و عملها مفاجأة في قلب المدرج وهوا معها في الكافتيريا
نسيت اوصف محسن ( طول ١٩٠ بشرته بيضا جسم عامل زي جسم بيج رامي )
محسن : يعني هيا معاه دلوتي
صحبو : اه في الكافتيريا
محسن : طيب يلا نعمل عليه نمرا ممكن تسيبو بعد كدا
صحابو : يلا
عند احمد و رنا و طاطا و هدير و امنية دخل عليهم محسن هوا وي ٣ صاحبو
محسن : هوا دا رميو الي مش عوزا تكلميني عشانوو
احمد: انت مين يبني انت
محسن : واحد معجب بي العسل دا وراح مسك ايد رنا
رنا : انت عبيط اي الي انت بتعملو دا وبعدين انت كل شويا عاوز تتهزق
احمد مسك ايد محسن وشلها من علي رنا
احمد: ايدك بدل ما تزعل و روح العب بعيد يا حبيبي
محسن : هتعمل اي يعني يا كسمك
احمد راح ضارب محسن بي الدماغ في وشو راح واقع
احمد: طاطا اي حد يجي جنب البنات ادفنو و سيب دول عليا
طاطا : تمم
رنا : تمم اي روح معاه
طاطا : اهدي و اتفرجي
صاحب محسن راحوو يضربو احمد احمد راح ضارب واحد بي الرجل في بضانو و التاني بي البوكس في وشو و التالت لو دراعو محسن رايح يضرب احمد راح خابط محسن في صحبو و مسك محسن من ايدو وقال
احمد: دي ايدك الي مسكت بيها خطبتي راح كسرهالو
و ادالو بي الرجل في وشو اغمي عليه و قال
احمد: اي حد يجيي جنب واحده من دول ميلمش غير نفسو
و خد رنا ومشي
رنا : اي الي انت عملتو دا
احمد: يعني عوزا اشوف واحد ماسك ايدك و اسكت دا كويس اني مخلتش ابو وامو يزعلو عليه
رنا : انت بتغيري يا بيضا
احمد: اه بغير يا روح اميك انتي بتعتي وبس فهما يعني اي بتعتي
رنا وشها احمر : اه عرفة بس انت نفختو
احمد: عيب عليكي احنا جمدين برضو
رنا : عشان كدا طاطا قال اتفرجي
احمد: اه
احمد خد رنا و اتفسحو شويا و وصلها البيت وقلها
احمد: اطلعي و طمنيني عليكي
رنا : حاضر باي
احمد: رنا
رنا : اي
احمد: بحبيك
رنا سمعت كدا وطلعت تجري
واحمد قعد يضحك علي شكلها و طلع البيت قعد مع امو شويا و راح نايم
ام احمد جت تصحي احمد قوم يا احمد تلفونك مبطلش رن
احمد: هيا الساعة كم
ام احمد : ٨ الصبح
احمد: مين الي بيرن
ام احمد: رنا ورنت اكتر من ١٥ مرا
احمد قام بسرعة و اتصل عليها
رنا و صوتها باين عليها انها بتعيط : الحقني يا احمد
احمد: في اي ماليك
رنا : محسن جايب ابوه وانا معهم عند العميد
احمد: خليكي عنيدك وانا جاي
احمد رن علي هشام وقال
احمد: هشام عوزك تجيب رجالة وتجيلي عند كلية رنا دلوتي
هشام : تمم جيلك
احمد: قام من علي السرير بسرعة ولبس ونزل ركب العربية وصل عند الكلية كان هشام واقف و معاه اكتر من ٧ عربيات فيها رجالة و كسرو بوابا الجامعة و دخلو كل الكلية مش عارفة في احمد نزل هوا وهشام و الرجالة و دخلو الكلية و راحو عند العميد احمد لقي هدير بتعيط
احمد:في اي يا هدير
هدير : ابو محسن جي و خد رنا عند العميد
احمد تعالي معيا و راح هوا وهشام و هدير و الرجالة عند مكتب العميد لقي هناك حراس من الجيش اول اما شافو احمد و الرجالة رفعو عليهم السلاح
احمد: محدش يضرب حاجة انا داخل انا وهدير و هشام
احمد دخل لقي محسن مجبس ايدو و قاعد قدام واحد لابس لبس جيش
رنا اول اما شافت احمد جريت عليه
احمد: متخفيش انا هنا
رنا : .....
احمد بص علي وش رنا وشاف ايد حد معلما علي وشها
احمد: مين الي ضربيك
رنا :.....
الرجل الي قدام محسن قال : انا الضربتها زي ما هيحصل فيك دلوتي
احمد راح مقعد رنا و هدير و قعد قدام الراجل وحط رجل علي رجل وقال
احمد: انت عارف عشان ابنك مسك ايدها عمالت فيه اي اومال الي ضربها
ابو محسن و اسمو هاني : انا عاوز اشوف راح منادي علي الحرس الي معاه و دخلو و رجالة احمد دخلت بقي مكتب العميد ملاين من كتر الناس
هاني : دا انت مش جاي لوحدك بس انت مش هتقدر تعمل حاجة معنا عشان لو جيت جنب اي حد هيبقا تعادي علي سلطات
احمد : هههه ما انا مش هعمل حاجة بس دا هعمل حجات وطلع التلفون ورن علي رئيس الأركان
رئيس الأركان : الوو مين معيا
احمد: معاك احمد العارف يا باشا
رئيس الأركان : خير يا احمد
احمد: في واحد هنا لابس ميري و رتبا و مش راضي اجي جنبو
رئيس الأركان : انا جاي بنفسي متعملش اي حاجة
احمد: تمم
هاني : هههه مفيش اي حد هيعرف يجي جنبي حتا وزير الخارجية
احمد؛ مين قال اني كلمت وزير الخارجية
هاني : اديني قاعد و هنشوف اخرجو برا
احمد: اخرجو يا رجالة
مفيش ربع ساعة و لقيو عسكري بيفتح الباب و رئيس الأركان داخل اول اما شافوو هاني وقف انتباه
رئيس الأركان : خير يا احمد باشة
احمد: مفيش ابن الشخص المحترم كنت قاعد انبرح مع خطبتي في الكافتيريا جي يشد ايد خطبتي وطلع كان بيرخم عليها رحت ضربتو و مشيت صحيت علي مكلمة من خطبتي وجيت لقيت الاستاذ ضربها وانت عارف ممكن اعمل اي
هاني : يا فندم دا محلصش
رئيس الأركان : انت تسكت انت متحول علي التحقيق و مرفود من شغلك و مفيش اي معاش
هاني : ليه كدا يا باشا كل دا عشان حتت عيل وانا جاي اخد حق ابني
رئيس الأركان : العيال دا يبقا احمد محمود العارف الي امر بي المشروع الي شغلين عليه و بي امر من رئيس الجمهورية انت هتتحبس
هاني مصدوم من الي بيحصل قدامو
رئيس الأركان: مرضي كدا يا احمد باشا
احمد: لا
رئيس الأركان: اومال عاوز اي
احمد: رنا تديلو القلم
رئيس الأركان: تمم
احمد: خدي حقيق يا رنا
رنا جت قدام هاني راحت مدياه قلم خالي ودنو تصفر و اديت محسن قلم هوا كمان و تفت عليهم
رئيس الأركان: خدهم يبني
جي عسكري وخد هاني و محسن و مشي
رئيس الأركان: همشي انا اشوفك يوك الخميش
احمد: تمم
احمد خد رنا و خرجو وكل الكلية مصدومة من الي حصل عشان احمد خارج هوا و رنا و هاني ومحسن خرجين في اديهم الكلابشات
رنا : انا مش فهما انت اي جبت رئيس الأركان
احمد:؛دا صحبي
و خدها في حضنو
........يتابع ......
الي اللقاء في الجزء الحادي عشر و الاخير
اسف علي التأخير يا شباب دا اخر جزء في السلسلة الأولي استنو السلسلة التانية هتبقا في العيد يلا عشان مطولش عليكو نبدا
الجزء الحادي عشر والأخير
يلاااااا بينا
وقفنا الجزء الي فات لما احمد راح الكلية لي رنا و رئيس الأركان جي و احمد خد رنا ومشيو
احمد روح رنا البيت الي كان باين عليها الانهيار بسبب المشكلة و احمد طلع معها و ام رنا اول اما شافت رنا اتخضت
ام رنا : في اي يا رنا
رنا : مفيش يا ماما الدكتور زعقلي قدام صحابي وانا قعدت اعيط و هدير رنت علي احمد جي خدني
ام رنا : ماشي مع اني مش مصدقه
احمد: لا متخفيش هيا كانت مشكلة مع الدكتور عندها و انا حلتها
ام رنا : **** يخليكو لي بعض
احمد قعد مع رنا يتكلمو مع بعض و قال
احمد: خلاص بقا مش الموضوع خلص
رنا: اه بس انا خيفة اوي يا احمد
احمد: متخفيش طول ما انت معاكي
رنا : انا طول ما انت موجود ببقا مطمنا
احمد خد رنا في حضنو و رنا رحت سندا رسها علي صدرو راح احمد مديها بوسة علي خدها رنا راحت بعدت عنو وجريت علي الاوضة احمد قعد يضحك علي شكلها و راح نازل
نروح عند رئيس الجمهورية
سيد : دلوتي احنا لازم نؤمن المكان و الاجتماع عشان محدش يعرف احنا ناوين علي اي
الرئيس : اعمل كل الامور اللازمة
سيد : تمم كدا بكرا لازم اديلو التمام علي كل حاجة
الرئيس : اكيد
سيد: تمم
عند احمد
احمد بعد ما نزل من عند رنا طلع علي البيت و قال لي امو انو هوا عاوز يعمل الفرح في اقرب وقت
ام احمد: طيب دي حاجة ترجع ليك انت و عروستك
احمد: يعني انتي موفقة هنعمل في اقرب وقت
ام احمد: كل دا عشان عايزة اشوفك احسن عريس و افرح بيك
ام باس راس امو ونزل الشارع لقي ام صابر تنده عليه
احمد: خير يا ستي
ام صابر: ياض مش قولت الف مرا متقوليش كدا
احمد: حاضر بس في اي
ام صابر : تعال عوزا اقلك علي حاجة
زيس : بقولك اي اطلع معها
احمد: ليه يعني
زيس: نفسي اجرب الجنس بتاع البشر
احمد: بس
زيس قطع كلامو وقال
زيس: ياعم نجرب مش هنخسر حاجة
احمد: تمم
احمد طلع مع ام صابر الشقة
احمد: اي الموضوع الي عايزاني فيه
ام صابر : تشرب ايه الاول
احمد: لا شكرا
ام صابر: ازي مينفعش
احمد: اي حاجة موجودة
ام صابر دخلت المطبخ وطلعت بي اتنين عصير و سابت احمد و دخلت الاوضة و خرجت لبسة قميص نوم احمر لفوق الركبة مبين كل جسمها
احمد: اي الي انتي لابسة دا
ام صابر: الجو حر وانا بقعد كدا في بيتي في حاجة
احمد: لا بس اي الي انتي عايزاني فيه
ام صابر: اشرب بس الاول وبعد كدا نتكلم
احمد شرب العصير
وام صابر قعدت تتكلم في اي موضوع ملوش لازمة
كان سعتها احمد بقي بيجيب مياه من كل حتا
ام صابر: اي مالك بتشر
عرق كدا ليه
احمد كان سعتها مش مركز هيا بتقول اي كان زبو عامل خيمة في البنطلون و عمال يبص علي جسم ام صابر
ام صابر لحظت كدا ورحت قالت لي احمد الجو بقي حر اقلع التيشيرت عشان تاخد راحتك احمد قلع و بان جسمو من فوق عضلاته وام صابر اول اما شافت كدا عضت علي شفتها وقعدت تحسس علي غضلات احمد و احمد ما صدق راح وخدها في بوسة سخنة و سعتها عاملو الواحد التمام ( اسف بس في المشاهد الجنسية انا مش بعرف اكتب كويس )
واحد وهوا نايم علي طيز ام صابر بعد النيكة السخنة قلها
احمد: انتي كنتي بتقولي تجيبي توحة و وردة تنكهم معايا
ام صابر: اه عشان اجوزهم مش بيعرفو يعملو حاجة اخرهم ٣ دقائق لو قلتلهم هيجيو تحت زبك انت فشخت كسي و طيزي اول مرا انزل كتير كدا
احمد: تمم هشوف و اقوليك
و دخل خد دش و عملو واحد كمان و احمد نزل راح البيت و ريح شويا و التلفون رن علي الساعة ١٠ و كانت رنا
احمد: اي يا حب
رنا : اي يا حب الحب بقولك اي انا عوزا اخرج
احمد : خلاص اجهزي وانا هلبس واجي اخديك
رنا :انا لبسة اصلان
احمد: ممم ماشي ما انتي عرفة اني مقدرش ارفض طلب ليك يا جميل
رنا : ما انا عرفة
احمد لبس ونزل الشارع و راح عند بيت رنا وخد رنا و راح علي الروضه في المنيل و قعدو في كافيه
احمد: اي بقا يا ستي هنفضل ساكتين
رنا : و**** انت بارد انا بحب اسرح في عنيك اما ببص فيها بحس بي الامان
احمد: انا اما ببقا معاكي بحس براحة و فرحة و عاوز افوت اي فرصة معاكي يا احلي حاجة حصلت في حياتي بقوليك اي يا رنا
رنا : اي يا قلبي
احمد: بفكر اقدم الفرح اخليه بعد اسبوع
رنا : ياريت انا اصلان مستنية ابقا انا ونت مع بعض انا لغيت دلوتي مش مصدقة اني هكون معاك
احمد: تمام خلاص بلغي ابوكي و امك بي الكلام دا
و قعدو مع بعض شويا و قامو ركبو مركب في النيل و بعد كدا روحو
عند بيت رنا
رنا اول اما دخلت قالت لي ابوه و امها امها عوزهم في حاجة
ابو رنا : خير يا رنا
رنا : كل خير يا بابا هوا احمد بس قالي عاوز يقدم معاد الفرح يخليه كمان اسبوع
ابو رنا : دا حاجة ترجع ليكي انتي وخطيبك
رنا : انا موفقة يا بابا
ابو رنا : خلاص هبلغ جديك و اعزم الناس
و ام رنا قعدت تظغرط و احمد بلغ امو في نفس الوقت و رن علي رنا و اتاكد منها هيا عاملت اي و هيا قالت كلو تمام
احمد سعتها راح نايم وصحي الصبح و رن علي سيد باشة
احمد: صباح الخير يا سيد باشة
سيد : اي يا احمد المعاد الساعة ٤ و هبعتلك لوكيشن
احمد: تمم سلام
احمد قام لابس و فطر مع امو ونزل ركب العربية و راح لي جدو و قالو علي موضوع الفرح و جدو قالو متقلقش من حاجة هظبط كل حاجة دا انت ابن الغالي
احمد خد هشام و طلع برا و قال
احمدد: احنا كمان شويا هنروح مشوار تمم بس خليك معيا ماشي
هشام: تمم
احمد: عمالت اي في الي طلبتو منك
هشام : كلو تمم لقينا صغرة في السيستم و قدرنا نبقا لينا صلاحيات زينا زيهم علي النظام كلو
احمد: كويس اوي
هشام : بس ليه يعني أمريكا
احمد: عشان حاسس بي ان ليها يد في الموضوع
هشام : تمم ماشي هوا المشوار امتا
احمد: اتقل يبعت لوكيشن و نروح
وفعلا سيد بعت لوكيشن لي احمد و راح هوا وهشام
المكان الي رحو كان في وسط الصحراء معزول عن اي مدينه او منطقة سكنية و كان واقف علي البوابة سيد عشان يستقبل احمد و هشام
سيد: اهلا يا هشام
هشام : اهلا بي حضرتك
هشام واقف مش فاهم حاجة و احمد واقف و هيموت علي نفسو من الضحك
احمد: دا يا هشام رئيس المخابرات المصرية سيد باشا
هشام : اه اهلا يا باشا عشان كدا عرفت اسمي
سيد ضحك وقال : تفضلو من هنا
سيد دخل احمد و هشام و دخلو المبني و راحو ورا سيد الي دخل مكتب و قعد هوا و هشام و احمد وراح دايس علي زرار و المكتب نزل بيهم وصلو الدور السابع تحت الارض
سيد : دا كان المخطط بتاعك صح يا احمد
احمد: بظبط يا سيد باشا بس عجبتني حركة المكتب دي
سيد : في مدخلين في المبني كلو ينزلوا علي تحت واحد من المكتب زي ما نزلنا و التاني ورا السلم بس مفيش حد يعرفو غير كم شخص بس
احمد : كويس جدا
هشام : بس ليه دا كلو يعني
سيد : معرفش بس دي تعليمات احمد قبل ما يسافر
احمد: اما ننزل هتعرفو كل حاجة
سيد و هشام : تمم
احمد نزل هوا و سيد و هشام لي الدور السابع و دخلو اوضة لقيو فيها رئيس الجمهورية و ورئيس الأركان
هشام واقف مندهش
احمد: اهلا بيكو يا سادة
الكل : اهلا بيك يا احمد
هشام : انا مش فاهم حاجه خالص
الكل ضحك و احمد قال : هتفهم دلوتي
احمد: ناف
ناف : نعم سيدي
احمد: ابعتي اربع بدل عشان هنروح المقر الرئيسي الي في المريخ
الكل اول ما سمعو اسم المريخ اتصدمو
هشام : ازي يا احمد
سيد : دا مفيش حد عرف يتاقلم في المريخ
رئيس الجمهورية : اكيد طلما قولت كدا يبقا انت مجهز كل حاجة
احمد: اكيد
سعتها ظهرت قدامهم اربع بدل لونها اسود في رصاصي
احمد: دي بدل بتقيس مستوى الصحة و مقاومة لي الرصاص و تتأقلم مع اي مناخ يعني نزلت البحر مش محتاج تلبس خوذة او أنبوب اكسجين عشان البدلة تحقن جسمك مادة بتخليك تعرف تتنفس و تتأقلم مع اي مناخ بارد حر اي مناخ في الكون
سيد : دا شئ عظيم جدا
رئيس الأركان: طيب البدل دس في منها تاني
احمد: البسو بس و اما نروح هتعرفو كل حاجة
وفعلا الكل لبس البدلة و مسكو ايد احمد و اختفوا وظهر في المريخ سعتها احمد امر ناف انها تظهر المقر وظهر قدام الكل مبني كبير و دخلو سعتها احمد قال
احمد: ناف
ظهر صوت
ناف: نعم سيدي
احمد: جهازي عرض لي الاسلحة و البدل
ناف : حاضر
و احمد خد الجماعة و دخلو اوضة وظهر قدامهم شاشة و ظهرت في الشاشة مدرعات و طيارات و قاذف صواريخ و حملت طائرات جويا و بحريا
و اسلحة الالي
رئيس الجمهورية: طيب يا احمد الاسلحة دي لو ظهرت مرا واحدة هيحصل مشاكل في العالم
احمد: متقلقش يا باشا انا عامل حساب كل حاجة
من فطرا اول ما عرفت موضوع زيس و المعرفة و الاسلحة وانا مجهز كل حاجة و عمالت شركا تصنيع اسلحة و بتبيع لي امريكا و روسيا و الدول العظمة
عشان اول اما تتعاقد مع الشركة الاسلحة دي تجيلك
رئيس الأركان: انت فعلان مجهز كل حاجة بس ليه دا كلو
سعتها هشام قال
هشام: عشان احمد عاوز يحمينا قبل ما يمشي
سيد: بس انت كدا بتخاطر مش ممكن حد يغدر و يبيع الاسلحة
احمد: ما في ميزا في الاسلحة دي يعني الاسلحة الثقيلة مش تقدر تصوب علي مكان في مصر من غير امر و عينا حمض نووي من أشخاص معينين
و الاسلحة الخفيفة مش محدش يقدر يفعلها غير الناس الي وخدين منهم الحمض النووي و ولو حد منهم غدر بي زميله مش هيقدر يعمل حاجة عشان هوا طول ما لابس البدلة السلاح مش هيضرب عليه و يظهر سعتها ان في حد حاول يغدر و تعرفو بيانات ال شخص الي غدر
الكل : تمم
رئيس الأركان : طيب و المبني الي تحت الارض فيدتو اي
احمد: هخالي مقر فرعي من المقر الرئيسي عشان محدش يعرف عنو اي حاجة و ناف هتبقا متصلة بيه
و هندرب ناس من فرقة ٧٧٧ و القوات الخاصة و ناس كفؤ
عشان يستخدمون الاسلحة و البدل
سيد: تمم هنبدا امتا
احمد: دلوتي انا هربط وعي ناف بي المقر الرئيسي و المقر الفرعي و هابدا في تطوير المقر عشان محدش يقدر يخترقو
الكل تمم
احمد: ناف
ناف : نعم سيدي
احمد: ابدي الخطة
ناف : جاري التنفيذ
سعتها احمد مسك ايد الكل و اختفي و ظهر برا المقر الفرعي و ظهر قدامهم اربع اعمدة محوطا المكان و طلع منها ضوء قوي و بعد ما الضوء اختفي ظهر المبني علي شكلو الجديد
احمد: ناف الصورة الضوئية
و ظهر حولين المبني صورة لي شكلة القديم
سيد: طيب ليه رجعت الشكل القديم
احمد: عشان منلفتش العين لغيت اما نخلص
رئيس الجمهورية: طيب و الخطوا الجيا اي بقا
احمد: عوزك تعمل موتمر صحفي وتعلن عن انطلاق ٥ اقمار صناعية في الفضاء تبع مصر و اعلان التعاقد مع شركة الاسلحة
رئيس الأركان: طيب وليه الاقمار الصناعيه دي
احمد: دي هنقدر من خلالها نحمي اي حد يخترق سستم المخابرات و ياخد اي معلومات مهمة و تخترق بيها اي نظام حماية و سستم
هشام : طيب دا كلو تمم وبعد كدا هتعمل اي
احمد: اول اما يظهر مصنع أسلحة قوي كدا في الشرق الأوسط اكيد رئيس المافيا هيجي عشان يعمل ديل معاه و سعتها يبقا جي لي قاده
هشام : دماغ سم
احمد: دلوتي عاوز ناس من الجيش و الفرق الي أمرت بيها و انا هجيب الناس الي هدربهم
رئيس الأركان: سيب الموضع دا عليا
رئيس الجمهورية: و سيب موضع الورق و الترخيص عليا
احمد : تمم
احمد سابهم و خد هشام و راح عند جدو و هشام حكا كل حاجة لي ابوه و اخوه
العارف : عفارم عليك ولد ابوك صحيح
كيلاني : طيب هتعمل اي بعد كدا
احمد: مش هعمل حاجة لغيت اما يخلصو الاول و بعد كدا ابدا اخد حقي و مش هيموت كدا لا دا عزبه هوا الي هيطفي ناري
هشام : تمم خلاص في الفطرا دي تتجوز عشان بعد كدا مش هتفضي
احمد: مهو دا الي هيحصل
احمد ساب جدو و عمامة و راح البيت و قال لي امو ان الفرح هيبقا يوم الحد الجاي يعني بعد يومين
و نزل راح لي ابو رنا و قالو علي معاد الفرح و هوا مجهز كل حاجة هوا عليه بس يعزم الناس و فعلا ابو رنا وافق و قالو هامشي عشان يلحق يعزم
و احمد كلم رنا و قلها و خدها عشان تنقي الفستان بتاعها و اختار الفرح يتعمل في القصر و فعلا بعد يومين كان الفرح اتعمل و الاخبار عمالة تزيع ظهور نجل محمود العارف بعد غايب و جي الفرح ناس كتير منهم رجال اعمال و رئيس الجمهورية و ورئيس الأركان و مشاهير و في الفرح احمد وقف في نص الفرح و قعد يغني لي رنا و راح و خدها في حضنو وغنا ليها اغنية احمد سعد عليكي عيون
و الفرح عدا علي خير و احمد خد عرستو و راحو الفيلا بتاعته
احمد: اخيرا بقيتي ملكي
رنا وشها احمر من الكسوف
واحمد قال : لا مش وقت كسوف دا انا مستني اليوم
رنا : خلاص بقا يا احمد انا اصلا مش مصدقة ان احنا مع بعض حسا اني بحلم
احمد : لا مش بتحلمي اسيبك انا هروح اخد دش في الاوضة التانية لغيت اما تغيري
و فعلا احمد راح الاوضة التانية و خد دوش ولبس وقعد و هوا قاعد زيس قالو
زيس: انا حاسس حضور حد من بني جنسي هنا يا احمد علي الكوكب
احمد: ازي انا خفي قوتنا
زيس : معرفش بس هوا بيتجه لي هنا بسرعة كبيرة
احمد: طيب اعرف مين دا الي جاي
زيس : معرفش بس في حاجه غريبه مع الشخص دا
احمد: غريبة ازي
زيس : حاسس بي طاقة مراتي معاه
احمد: طيب استنا لغيت اما يجي
وفعلا مفيش تالت دقائق و الشخص دا وصل و كان وراه واحدة
زيس : انت مين
مرات زيس : نسيت طاقة ابنك و مراتك
زيس : عمري ما انسا قوتك ولا حبي ليكي بس قوة ابني اختلفت اوي و بقي قوي
مرات زيس: فعلا عشان من وقت ما اختفيت انا بدات ادرب ابنك عشان ينتقم ليك و فعلان كبر و بقي قوي و راح يقاتل عمك و عياله و قتل اتنين من ولاد عمك (خالو بالكو ان زيس قتل اتنين و ابنو اتنين من سبعة ابناء عشان هنتاج دا في السلسلة التانية)
وجي عشان يواجه عمك و كدا انو يخسر و خلال المعركة دي اكتسب مهارة روية المستقبل و شافك و عرف انت فين و قالي وقال ان احنا نستني عشان ميحصلش تغير في المستقبل و جينا دلوتي عشان دا الي ابنك شافو في المستقبل
زيس: كبرت يا موفان
موفان: وحشتني كتير يا ولدي
زيس: انت اكتر بس خالي بالك انا لازم اختبر قوتك ماشي
موفان : اكيد
احمد: اهلا بيكو انا احمد
موفان و مرات زيس : ازي دا انت مش متحكم في المضيف
زيس: لا احنا عملين عقد الروح
مرات زيس : بس دا فيه مخاطرة
زيس: متخفيش انا مع المضيف دا من وهوا *** و هوا كويس و يعتمد عليه
سعتها رنا ندهت علي احمد و احمد قال ليها انو جاي و سعتها موفان قال
يا ولدي انا شوفت امي بتعمل عقد الروح مع مرات احمد رنا عشان هيا هتكون حلقة الوصل بين هنا و العالم الخارجي عشان في اشياء كثيره ستحدث في المستقبل وانا مش هقدر اقول اكتر من كدا
احمد: تمم انا موفق عشان دا فعلا كنت بفكر فيه
زيس: وانتي موفقة يا مورويلا
مورويلا: اه موفقة
احمد : خلاص امشي انت دلوتي يا موفان و انا هتعمل المطلوب عشان محدش يحس بي اختفاء امك
موفان :تمم
وفعلا موفان مشي و احمد راح لي رنا و لقيها لبسة قميص نوم ابيض فوق الركبة و اندر فتلة ابيض و برا بيضا
احمد: اي الجمال دا كلو و راح ناطت علي السرير
وقال : بصي يا رنا قبل ما نبدا اي حاجة عوزيك تعرفي مكم حاجة ولو وفقتي يبقا نكمل لو مش موفقة احنا لسا في الاول
رنا: ليه بتقول كدا
احمد: عشان الي تعرفيه دلوتي ممكن يغيرك من نحيتي
رنا : انا عمري ما ابعد عنك
احمد: طيب اسمعي كدا و احكمي
و سعتها احمد حكي لي رنا موضوع ابوه و زيس و قال ليها
احمد: قولتي اي
رنا : انا مش مصدقة اصلان موضوع زيس دا
احمد: سهلة امسكي السلاح دا و اضربيني بيه
رنا : لا مقدرش
احمد: متخفيش عليا
رنا بدات تعيط وتقول لي احمد مقدرش اشوفك تعبان او اعمل حاجة تئزيك
احمد: انا مش قولت مبحبش اشوف دمعتك دي
رنا مسحت دمعها و قالت تمم اهو
احمد: يلا اضربي
وفعلا رنا ضربت احمد و قدر يصد الرصاصة و محصلوش حاجة
وسعتها رنا قالت
رنا : ازي دا
احمد: صدقتي دلوتي
رنا : اه
واحمد نده علي مورويلا وقال لي رنا هيا دي مرات زيس انتي موفقة تعملي معها العقد
رنا : طلما انا جنبك اعمل اي حاجة
احمد: عاوز كلام مفيد
رنا : اه موفقة
و فعلا مورويلا سابت المضيف بتعها و عمالت عقد الروح مع رنا و سعتها جسم رنا اتغير وبقي مثير عن الاول
راح احمد و زبس مصفرين و احمد : قال يلا بينا يا عروسه
رنا و مورويلا : يلا
احمد مسك ايد رنا و بسها و راح مقرب من رنا و خدها في بوسة رومنسيه قعدت اكتر من ٧ دقايق و راح قلها بحبيك وراح بيسها تاني و سعتها قعد يحسس علي صدرها و يقفش فيها و راح مقلع رنا قميص النوم و و البارة و نزل يمص حلمت صدرها و قعد يمص حلمت صدرها اليمين و ماسك الحلمة الشمال و رنا راحت في مكان تاني من كتر المتعة و قعد كدا حوالي ٥ دقايق و راح منزل ايدو علي كسها لقيها مبلول و راح منيم رنا علي السرير و نزل يلحس كس رنا و اول ما لمس كس رنا رنا راحت اتنفضت و نزلت ميتها بي كمية كبيرة عشان هيا اول مرا و احمد قعد يلحس لغيت اما نزلت مرتين و سعتها احمد قال تعالي مصي بقا
رنا : انا معرفش
احمد انزلي بس علي الارض و راح قلع البوكسر و ظهر سعتها زبو الي بقي ٢٣ و عرض ٣ صوابع و اول اما رنا شفتو قالت ازي دا هيدخل فيا
احمد : متخفيش هوا في الاول بس وبعد كدا هتتمتعي و رنا قالت طيب اعمل اي احمد قلها تمص زبو زي المصاصة و الايس كريم و فعلا كانت اول مرا تعمل كدا عشان سننها عمالة تحك في زب احمد لغيت اما احمد قال ليها تنام علي ظهرها علي السرير و راح بل زبو من عسل كس رنا و راح بدا يدخل زبو و رنا بتتوجع و احمد بدا يدخل زبو براحة لغيت اما لقي رنا تنتفض و مسكت في ظهرو وبص علي زبو لقي زبو عليه ددمم راح ماسح زبو وقال لي رنا مبروك يا مدام
رنا انا حسا بي وجع من تحت اوي
احمد راح شايل رنا و دخل بيها الحمام و حطها في البانيو و ملاه مياه و حط مطهر عشان الجرح و قعدت شويا و راح وخدها عاملو الواحد التمام و ناموا و جنب بعض و الصبح احمد صاحي لقي رنا صحيا وبتبص ليه
احمد: اي الصباح العسل دا
رنا : دا احلي صباح في حياتي
و احمد ورنا عملو واحد كمان و خدو دوش و نزلوا فطرو و بعد كدا خد شهر كامل فسح و خروجات و بعدها احمد قال
احمد: بصي يا رنا دلوتي انا هبدا اعمل كل حاجة و انتي لازم تبدائي تدريب عشان ابقا مطمن عليكي وفعلا رنا راحت المقر الرئيسي و امر ناف انها بدا تدريب من اول مستوي لغيت الرابع بس
و احمد رجع و لقي هشام بيقول
هشام: كل حاجة جهزت و فاضل ان انت تطلع عشان تعلن ان شركة الاسلحة دي بتعتك
احمد: تمم يلا
وفعلا احمد اعلان عن الشركة
و خلال ايام لقي السكرتيرة دخلت عليه و بتقول في واحد عاوز يقابل حضرتك برا
احمد: مين
السكرتيرة : اتفضل الكرت بتاعو
احمد اول اما شاف الكرت فرح عشان دا كرت حسين اخو ماهر و هوا دا الي كان عوزو
احمد: خلية يتفضل
و سعتها حسين دخل و قال لي احمد
حسين : اكيد انت تعرفني كويس
احمد: اكيد ازي دا انت و اخوك ليكو عندي حساب قديم و حان الأوان عشان نقفلو
حسين : ههههه خوفتني انت مفكر عشان بقيت بتصنع اسلحة لي كم دولة هتقف قدمنا
احمد بصلو وضحك : بكرا نشوف
حسين: انا جاي عشان اعرض عليك عرض
احمد: اي هوا
حسين : تشتغل معنا جنب شغلك مع الدول و دا هيرجع عليك بي الخير كتير
احمد: لا شكرا عشان انا هنهي الشغل بتعكو خالص
حسين: انت كدا لازم تخاف علي نفسك عشان الي بيرفض اي عرض يا اما يفلس او يموت
احمد: احب اشوف نورت
حسين: انت بتضرني
احمد: يلا من غير متروض
حسين خرج و هوا بيغلي و كلم ماهر و بلغو بي كل حاجة و ماهر امر حسين انو يخطف امو و مراتو
وفعلا في ناس هجمت علي الفيلا و خدت ام احمد و مراتو و رنا بلغت احمد بي التخاطر و احمد قال ليها روحي معاهم ولو في خطر علي امي اتعملي
و سعتها احمد بدا يتحرك و راح المقر الفرعي و قال لي سيد ان الخطة بدات وسيد قال : كلو جاهز و فعلا الناس الي انت بعتها ناس كويسه و انجزو في التدريب مع الشباب
احمد: تمم اجهز عشان هنصفي كلو بكرا
و احمد راح لي هشام وقالو جي الوقت الي يرجع الحق لي صاحبو
سعتها تلفون احمد رن ولقي النمرا بريفت نمبر و رد وقال
احمد: الو
ماهر : اهلا بي ابن الغالي
احمد: مين معيا
ماهر : انا عمك ياسر
احمد: عاوز اي اظن ان ردي وصل ليك
ماهر : بس انا ردي موصلش انا حبيت اقولك ان مراتك و امك تحت ايدي
احمد: تقدر تعمل حاجة اعملها
ماهر : يعني انت مش خايف عليهم
احمد: لا انا خايف علي الي معاهم عشان لو حد جي جنبهم هيموت
ماهر: هبعتلك حسين بي الورق تتنزل علي ٧٥ ٪ من أسهم الشركة
احمد راح قافل في وشو السكة رجع علي الشركة و حسين جالو وقالو امضي و راح حاطط رجل علي رجل سعتها احمد مسك الورق قطعو و طلع ورق من درج المكتب وقال لي حسين انت الي تمضي مش انا
حسين : انا انت عبيط امك و مراتك تحت ايدينا
احمد : وانت عيالك و مراتك تحت ايدي
سعتها حسين طلع الفون من جيبو وفتح الميك و ياسر قالو
ماهر: انت الي جبتو لي نفسك كدا كدا هنعرف نوصل ليهم اما انت مش هتعرف
احمد: مش هعرف ليه
ماهر : عشان انت لسا حتت عيل و زمان عيل حسين راجعين دلوتي
احمد: اه تقصد عشان الشرائح الي الي مزروعة في. ايديهم
سعتها ياسر اتبرجل : شرايح. اي
احمد: الشرائح دي وطلع الشرائح لي حسين وحسين قالو
حسين : حاضر همضي اهو
ماهر : اوعا تمضي يا حسين
انت ناسي ان مراتو و امو تحت ادينا
احمد: مظنش كدا
سعتها واحد دخل علي ياسر وقال
ان ام احمد و مراتو هربو
ياسر : ازي دا
الشخص : روحت لقيت كل الرجالة الي مقطوع راسو و الي مقصوم نصين
ماهر : ومين الي عمل كدا
الشخص : لما رجعنا الكاميرا طلعت مرات احمد
و سعتها كان حسين واحمد سميعن كل حاجة
واحمد قعد يضحك و حسين راح قافل في وش يا
ماهر مضي علي تنزل بكل املكو لي صالح احمد
راح احمد قالو دا اول حاجة تاني حاجة بقا حق ابويا
حسين : ما انت خت كل حاجة ليا اهو عاوز مني اي تاني
احمد : عاوز حياتك
راح احمد خالع راس حسين و حطها في بوكس و بعها لي ماهر الي اتصدم و قعد يقول هخد حقق يا خويا
احمد توصل مع رنا و اطمن عليها و رجع يشوف هيعمل اي و كلم الجاسوس بتاعو في المافيا و حدد الاماكن بتعت المافيا في مصر و راح لي سيد و قال
احمد: عاوز كل الفرق تتوزع علي الامكان دي في سينا و مصر و عاوز اتنين معيا بس عشان هنسافر روسيا
وفعلا سيد وزع المهام علي الرجالة و قدر يصفي الخلية بتعت المافيا في مصر و الارهاب و نروح لي احمد وصل روسيا و كان سعتها الرئيس الروسي عرف احمد جي ليه من رئيس مصر و قالو ان ليه جميع الصلاحيات و واحمد وزع اماكن المخازن بتعت الاسلحة و للمخدرات و راح هوا لي ماهر
عند ماهر في البيت
ماهر انت بتقول اي ازي المخزن في مصر و هنا يحصل عليهم هجوم و البضاعة تتصدر و تتسرق
وبعديها بي خمس دقائق جالو خبر ان ابنو اختطاف و مفيش عشر دقايق لقي خبر ان حسابات البنوك بتعتو انسرقت و راح مرا واحدة لقي الباب يتكسر و احمد داخل منو و ماسك راس ابن ماهر و بيجر فيه
ماهر : انت مش خت كل حاجة سيب ابني
احمد: لا انا لسا مخدتش حق ابويا راح احمد قاطع دماغ ابن ماهر و رماها قدامو و ماهر انهار علي ابنو و مسك المسدس و ضرب احمد بي النار بس احمد محصلوش حاجة راح
راح احمد ضارب ماهر علي راسو اغمي عليه و احمد خدو و رجع مصر وصل عند قصر جدو و دخل و رمي ماهر تحت رجل جدو
احمد : زي ما وعتك اهو تحت رجلك
العارف : اخيران هاخد حقق يا محمود
ماهر: السماح يا حج كانت وزا شيطان
العارف : انت الشيطان نفسو
كيلاني راح مطلع سيف و قطع ايد ماهر
كيلاني دي الايد الي خانت اخويا
العارف خد السيف و قطع ايدو التانية و دي الي دفعت فلوس عشان قتل ابني
انا رحت اشدد رجلو الاتنين قطعهم
احمد: احب اشوفك مسخ كدا طول حياتك
ستو راحت فقعة عين ماهر الشمال
وقالت كدا احنا خدنا حقنا ولازم تعيش الي زول و القهر الي عشناه احمد متخلهوش يموت انا عوزه يعيش كدا
احمد: الي انتي عوزه
وفعلا احمد وقف نزيف ماهر و راح رماه في البضرون
وهما واقفين رنا مرا واحدة اغمي عليها واحمد خدها و راحو المستشفى واحمد كلم زيس
احمد: في اي يا زيس هوا مش مفروض مراتك بتعالج اي مرض برضو
زيس: ايوا بس انا مش فاهم حاجة
الدكتور خرج واحمد جري عليه
احمد: خير يا دكتور مراتي ملها
الدكتور : مبروك المدام حامل
احمد سمع الخبر قعد يتنطط و يلف بي الدكتور و راح دخل لي رنا وقال ليها
احمد: *"""" علي السلام يا جميل
رنا : **"" يسلمك
احمد: اخيران هتيجي عروسة شبهيك
رنا : لا انا عوزا ولد شبهك
و قعدو يتكلمون و سعتها العيلة دخلت و و بركت لي احمد و رنا و بعديها رنا روحت واحمد رجع تاني شغلو لغيت اما ناف كلمتو
ناف: سيد في مركبة فضائية تهبط بي القرب من المقر الرئيسي في المريخ
احمد: اتحركو بدري بس عادي
احمد: انا جاي طلعي علم مصر علي المقر
احمد قفل مع ناف وكلم رئيس الجمهورية و سيد
وقال
احمد: بداو يتحركو زي ما توقعت دلوتي احنا لازم نبقا الدولة العظمة
الرئيس: تمم هبدا انا اتحرك
سيد: وانا هبدا نشر السلاح الجديد
احمد: تمم سلام
احمد اخيرا جي دوركم
........يتابع ..........
هنا يخلص الجزء الحادي عشر و الاخير من السلسلة الأولي لو عوزين تعرفو اي الي هيحصل و مين الي كان احمد مستنيه انتظروا السلسلة التانية هتكون اول يوم العيد اتمنا تكون السلسلة الاولي نالت اعجابكم سلااااااام
الي اللقاء في السلسلة التانية