ا
ابيقور
عنتيل زائر
ازيكم ي شباب اخباركم اي انا رعد .. بصراحة دي اول مرة ليا اشارك بقصة وكدا ف اكيد الاحداث مش هتكون جامده من اول جزء وبتاع لا لازم نهدي شوية وكل جزء هياخد وقته وهيبقي جزء كبير نسبيا مش زي معظم الى بيبتدوا .. تاني حاجة بقي القصة هتبقي ٩٠ ٪ احداث و ١٠٪ جنس ، ف موعدكش بصراحة لاني مش داخل اكتب جنس انا جتلى فكرة حبيت اكتبها ومش مستمر يعني ، على حسب ممكن لو حبيت الجو وجتلى افكار جديدة اكمل ، وطبعا في ناس كتير هنا تعرفني ك اصدقاء سواء كتاب كبار او اعضاء اخواتي ف اتمني تقولو رأيكم ف الاحداث ، ولو في انتقاد يبقي انتقاد بناء فل يخواتي .. يلا طولت عليكم ف المقدمة دي اسيبكم مع القصة.
جندي : حول حول ي سيادة القائد الكتيبة بتاعتنا ادمرت في المنطقة الجنوبية مبقاش فاضل غيري احنا ضعنا ي قائد
رعد : اثبت ي مسعد انتو رجالة الرجالة متهابش الموت حارب لآخر نفس فيك متموتش غير وانت واخد معاك ارواحهم شعارنا اي مسعد ؟
مسعد : اذا كان من الموت بد فمن العار انت تموت جبانا
رعد : عاش عليك يوحش دلوقتي الاحداثيات بتاعة الموقع اي
مسعد : عند المركز الى في المنطقة الجنوبيه ي قائد
رعد : متقوليش ي قائد دلوقت اسمع حاول تشغلهم اكتر وقت ممكن لعند ما اوصلك انا جنبك كنت ف المهمة بتاعة المنطقة الشرقية وخلصنا على المركز هناك وجاي عليك .. ١٠ دقايق بالظبط واكون عندك
صاروخ من مدفعية يصطدم بالكمين ، طااااااااااااااااخ .. صوت صفير طويل جدا
رعد : مسعاااااااااااااااااااااد
يأتي شخص ويلتقط الهاتف من على ارض المعركة و يسمع صوت المتصل الذي عرفه من اول لحظة ثم يضحك ضحكة شريرة بصوت عالى ويقول
شخص: رعد باشا وحشتني يراجل و**** هههههههههههههههههههههه
رعد بصدمه : على
علي : ايوة علي الي انت عذبته وطردته وخليت الكل يهينه ورميته خارج المنطقة الوسطي لكلاب السكك وهو ملوش لا ضهر ولا سند
رعد بجمود : الكلب الخاين ميتعاملش غير كدا
علي : ههههه مهو واضح الكلب بقي فين وبيعمل اي ف فرقتك
رعد : انت متسواش رباط جزمة واحد من الابطال الى ماتو بسببك دول ف الجنة وهنفضل فاكرينهم لكن انت كلب ولا تسوي الى يبيع قضية بلدهم يستاهل اننا ندوس عليه بأوسخ جزمة
علي بإنفعال : هتفضل عايشلي فيها دور القائد والمناضل الى عاوز ينقذ بلده انت اي ياخي خلاص استسلم للقدر العدو اخد ٧٥٪ من مساحة البلد مسابش لينا غير المنطقة الوسطي الى لحسن حظنا اجدادنا كانو بانينها بسور ضخم مستحيل يتحطم لولا كدا كان زماننا خدم وعبيد عندهم .
رعد ببرود : اسمع يعلي دي آخر مرة هحذرك فيهم ارجع لرشدك والا و*** ما هسمي عليك ، وبالنسبة للقضية في دي قضية كل واحد بيحب وطنه ومخلص ليه مستحيل نسيب بلدنا ورا ضهرنا زيك يكلب . و العرص الى انت بتتبعه دا صدقني نهايتك انت وهو هتكون علي ايدي .. سلام ي كلب منصور
يقفل رعد الفون وهو متعصب جدا ومش طايق نفسه وقعد يفتكر من ١٠ سنين قبل ما كل دا يبدأ
( وصف رعد ف الوقت دا كان عنده ٢٦ سنه ، الطول ١٩١ الوزن ٨٧ ، رياضي فشخ فوق ما تتصور ودا هنعرف سببه من احداث القصة والجسم كتلة عضلية بتتحرك ، الشكل لون الشعر اسود كالفحم لون العين فضي بس نظره حادة جدا )
هنرجع فلاش باك داخل الفلاش باك اصحي معايا وهنفضل ف الفلاش باك دا شوية .
( وصف رعد ف الفترة دي ، ٢ ثانوي ١٧ سنة الطول ١٨٥ الوزن ٧٥ الكل وسيم لون الشعر اسود وراثة عن امه ، لون العين فضي ، وراثه عن ابوه وجده ، الجسم رياضي نوعا ما لانه كان بيروح جيم )
تبدأ احداث الفلاش باك ب
اصحاا يبني بلاش كسل انهارده مش قولت صحيني عشان وراك بحث هتوديه المدرسه قوم يلا الساعة بقت ٩ ..
هنا عزيزي القاريء انا نطيت من على السرير
انا بصدمه : اي بتقولي كام , اخدت الفون من ع المكتب جمب السرير لقيت الساعة لسه ٦ ونص
وطبعا عزيزي القاريء عادة كل ام ف انا هنا ابتسمت ورحت صبحت عليها
انا ب ابتسامة : صباح الخير ي اجمل واحن ام ف الدنيا كدا تطربيني الطربة دي اهون عليكي
امي بحنان : لا بس انت عارف اني مبعرفش اصحيك غير كدا وباستني على خدي
انا : طيب الفطار جاهز ؟
امي : ايوه وكوباية النيسكافية بتاعتك الى معرفش انت مدمنه كدا لي
انا بهيام : النيسكافية النيسكافيه دا عشق يوليه اخخ علي النيسكافيه وحلاوة التيسكافيه وريحة النيسكافية مع نظرة حمدي الوزير .
امي : ضربتني على كتفي ، يلا يولا بطلع لكاعة هتتأخر كدا
انا بضحك : النيسكافيه دا حب حياتي ي امي . حاضر يا حبيبتي مش عاوزة حاجة اجبهالك وانا جاي ؟
امي : كتر خيرك يبني ، ومتنساش تعدي علي مدرسة اختك تشوف المدرس الى هي بتقول انه هانها وزعلها قدام زمايلها دا
انا اتعصبت والدم غلي ف عروقي : من غير ما تقولي ي امي انا هوريه ابن المرا دا
امي بخوف : لا يبني احنا مش عاوزين مشاكل انت عارف ملناش سند
انا بضيق : اومال انا موجود لي ي امي انا موجود عشان اكون سندكم واحميكم لو معملتش كدا مين هيعمل ؟
امي : مقصدش يبني بس انت عارف من بعد ما والدك اتوفي هو واختك الصغيرة وانا مش حمل خساير تاني وخايفة يحصلك حاجة لا قدر الل'ه هموت فيها
انا بحنيه : بعد الشر عليكي ي امي صدقيني انا بحبكم انتي وياسمين جدا مليش غيركم ف الدنيا و متخافيش من اي حاجة طول ما انا موجود والي يضايقكم عرفوني بس ومتخافيش من اي حاجة الى بيخاف ف الزمن دا الكل بيدوس عليه وانا عاوز ادوس مش اتداس ي امي " وانا حاطت كف ايدي علي خدها ونظرة حنينه ف عينيها "
امي بدموع ودخلت ف حضني : معرفش لي راح وسابنا وحشوني اوي ي رعد وحشوني .
انا : بس بس متعيطيش ي امي امسحي دموعك هما ف مكان احسن دلوقت
تسريعا للأحداث بنت القحبة البيض دي عشان بضنتني وانا بكتبها بس غصب عني لازم اكتبها عشان تعرفوا نظام العيلة اي وانها بتتكون من ( رعد " ٢ ثانوي " ، ياسمين" ٢ اعدادي"، الام اماني " ٣٧ سنة " العرص الي بيقول ايوة هينيك امه احب اقولك لا يخول مفيش محارم هنا )
المهم نزلت روحت المدرسه عشان اقدم البحث بتاعي " للي ميعرفش حاليا في بتاع تقديم ابحاث لجميع الفئات التعليمية ف كل المدارس المهم يعني "
دخلت المدرسه سلمت علي البواب
انا : ازيك يعم طلعت اخبارك اي
عم طلعت: اهلا رعد اي يبني فينك محدش عاد بيشوفك لي
انا : يعم طلعت هو حد يطيق يقعد ف المدرسه بنت القحبه دي انا لولا انت وشوية المدرسين الى الواحد يحب يتكلم معاهم مكنتش عتبتها وكان زماني بعت البحث مع اي حد تاني انا جاي مخصوص عشان اسلم عليكم
عم طلعت : و**** ي رعد انت عارف اني انا ظروفي ع قد حالى ومتجوزتش وانا دلوقتي داخل ف ال ٥٢ اهو بس كل ما اشوفك بعتبرك ابني وبحبك اكتر و**** من معاملتك .
انا : عم طلعت انا بعرف الناس من وشها انا لما بصيت ليك عرفت انك راجل طيب و غلبان ف عشان كدا اتعاملت معاك انما بنت المرا الوسخة مدرسه الوطنيه وعلم النفس دي مبطيقتش سحنة امها
عم طلعت بضحك جامد : هههههههههههههههههههههه اموت واعرف مش بتطيقها لي يبني ولو ان الحق هي يتقال هي صاروخ ورجالة المدرسة كلها يتمنوا رضاها
انا : ماهو عشان كدا مش بطيقها لان المدرسة كلها شايلين بتاعهم على كتفهم وماشيين يريلوا عليها هي بقي شافت نفسها الملكة اليزابيث ورافعة مناخيرها ف السما وبتعامل الناس علي انهم حشرات بنت القحبة .
عم طلعت : قطعة سيرتها اسكت اهي جت اهي بتيجي ع السيرة دي ولا اي
انا : كسمها ، احا صحيح انا نسيت المفروض اني اسلم البحث ليها
" بتسلم البحث ل رائد الفصل بتاعك وهي الرائد بتاعنا "
روحتلها وانا مصطنع ابتسامة صفرا كدا
انا : صباح الخير ي مس بسمة
بسمة ورافعة مناخيرها : صباح الزفت عليك فين البحث بتاعك يزفت مش قايلين لكم تجيبوه من اسبوع فات متأخر لي كل دا .
بيني وبينك انا مركزتش ف اي كلمه من إلى هي قالتهم لاني بصراحة الى كان بيحصل يسيب للأعصاب
تعالو معايا اوصفلكم عشان تتخيلوا المشهد
" شعر اسود حرير قصير لعند الرقبه و عيون عسلي " بعشق اللون العسلي " و صدر قد المانجايه اطري من حياتي بيتهز مع اي حركة ، وطيز قد البطيخه بتترج حرفيا من اقل لمسة .. و بشرة لونها ابيض من حياتي بس ابيض محمر إلى بيبقي سكسي فشخ دا "
وهنا عزيزي من كمية الانفعال بتاعها خدوها احمرت فشخ و جسمها كله كان بيترج لانها بتشوح بايديها وانا اعصابي كلها سابت
الا عصب واحد واظن انتو عارفينه ، طبعا وهو في غيره الى رافع راسه دايما وقلما نزلها الواد دا لي مستقبل باهر ، طبعا اظن انتو عارفين بتكلم عن مين ، حنكش طبعا عمل خيمة ف البنطلون وفضح امنا ، هي شافت المنظر دا و اتكسفت فشخ وقامت لافة وشها اللمة التانيه .. وانا عزيزي رجعت للواقع تاني وفوقت من احلامي وافتكرت اني قد اي مش بطيقها و اني جاي اسلم بحث وفي مدرسة و حنكش نام تاني .. وروحت قايل
انا : احم احم مس بسمة انا اسف بس كان عندي ظروف خارجة عن ارادتي ومقدرتش اجي الاسبوع الى فات خالص " ولا ظروف ولا حاجة يزوز كنت بصيع والعب كورة مع صحابي " ف بتمني انك تقبلي اعتذاري والبحث بتاعي قدام مكتب حضرتك اهو
مس بسمة بكسوف : اا ا ايوه ايوه تمام ولا يهمك يرعد
انا كنت هتجنن يسطا كسم الحياة هو في كدا البت جامدة فشخ والكسوف زود حلاوتها اكتر .
عشان متهورش واغتصبها ف مكتبها قمت واخد بعضي وقولت
انا : استأذنك ي مس عاوزه حاجة مني ؟
بسمه : لا شكرا تقدر تروح
انا خدت بعضي طيارة وروحت لمكتب الاخصائية الاجتماعية الى انا بحبها فشخ .
نزلت تحت ولسه جاي اخبط ع الباب صمت صوت عياط مكتوم وشحتفه
ف فتحت الباب بسرعة لقيتها قاعدة ضامة نفسها ع المكتب و بتعيط جريت بسرعة ليها ، و قولتلها
انا : اي ي سمسم مالك بتعيطي لي
اسماء : " اسماء تبقي عمتي اصلا " اول ما شافتني لقيتها زي ما تكون غريق ولقت طوق نجاة قامت حضناني بسرعة
اسماء وهي بتتشحتف ومش مجمعة كلمة : اا ه ال ك لب عز ت اغ تص ني
انا : اهدي اهدي وروقي بس الاول كدا ، جبتلها كوباية ماية وشربتها وبعد دقيقتين هديت
قولتلها : احكيلي بق مالك اي الى مخلي منظرك كدا
قامت معيطه تاني
قولتلها : يادي النيلة اي سمسم بقولك احكي مش عيطي
اسماء : مش عارفه مش عارفه
( وصف اسماء : اسماء تبقي عمتي اخت ابويا علي طول ١٦٥ سم ٨٦ كجم ، اسماء شعرها لونو بني بس ***** بتلبس طرحه وزوقها حلو ف البس محتشم بس جميل ، المهم جسمها عود فرنساوي بزاز متوسطه قد الرمانه طيز انما اي حكاية بحلم بيها كل ليلة " شكلي هلغي المحارم ولا اي .. )
انا لمحت انها مش لابسه طرحه
لمحت أن هدومها متبهدلة ف شكيت ان يكون حصل معاها حاجة ، قولتلها : سمسم هو في حد لمسك ؟؟
لقيتها دمعت وعيونها لسه هتبكي .
قولتلها : مين الحيوان الى عمل كدا ؟؟
خافت ومرضتش ترد
قولتلها : متخافيش صدقيني هجبلك حقك وضميتها علي صدري وطبطت عليها وهي قصيرة وبزازها كلها داخلة ف صدري بس عشان متعصب مهيجتش عليها ولا حاجة .
قالتلي : انت عارف ان الزفت عزت كان ايجا يتقدملي واحنا صغيرين قبل كدا بس بابا رفضه لانه حس انه مش تمام .
قولتلها ايوة
قالتلى : من بعدها وهو مبطلش يضايقني و قعد يحاول يقرب مني بس انا كنت بصده ، وبالصدفة اتنقل معانا هنا ف المدرسة وبقي كل يوم يعدي عليا لما اكون لوحدي ويقعد يضايقني ويقول كلام مش كويس بس انا كنت بهدده واقوله لو مبعدتش هبلغ اهلى وهما يتصرفوا معاك . ، اوقات كان بيخاف ويمشي واوقات يتمادي ف الكلام ويقولي هتقوليلهم اي هتقوليلهم عزت عاوز ينيكني ؟ هههههههههههههههههههههه .. بصراحة كنت بخاف ل يعملها بجد بس هو كان بيمشي ، انهارده لقيته داخل عليا وانت عارف ان المدرسة مبقاش فيها طلاب لان امتحانات العملى قربت وكله بيغيب ، واوضتي ف اخر المدرسة اصلا مع ان المفروض كانت جمب المدير ف نص المدرسة بس بيظبطوا فيها حاجات ف نقلو المكتب هنا ، المهم لقيته داخل عليا وبيضايق فيا زي كل يوم ، انا فكرته انه عادي وهيمشي زي كل مره ف معطيتهوش اهتمام وكملت شغلي ، هو اتعصب وقام جاري عليت وموقعني على الارض وركب فوقي وبدأ يقلععني الطرحه و الجاكيت الجينز و البادي وقعد يبوس فيا وانا بصوت بس هو كاتم بقي ببقه وبيبوس بنهم و قعد يقفش ف بزازي ب ايد ويبعبص ف كسي ب ايد و انا بدأت تأوهات الم ل هيجان لان انا عندي ٣٨ سنة ولسة متجوزتش ومحدش لمسني قبل كدا ، بس شهوتي غلبتني و مقدرتش اسيطر على نفسي و هو خلعني هدومي و فضل ينيك فيا وفتحني و بعد ما خلص قعد يضحك ويقول الى كنت عاوز ادفع فيه مليون جنيه اخدته ببلاش .
وقام تافف عليا وماشي ، انا هنا فوقت واتصدمت واستوعبت الموقف وقد اي انا رخيصه واني استسلمت ليه لمجرد انه لعب شوية ف كسي ، وليست هدومي وسترت نفسي ونسيت البس الطرحة وقعدت اعيط لغاية ما انت جيت ودخلت عليا ..
انا الدم غلي في عروقي فعلا وكنت عاوز افشخ الى اسمه عزت دا ( وصف عزت راجل معرص حشاش معرفش ازاي مدرس عربي بيقعد يتحرش بالبنات الى عنده ف السنتر يحط ايده علي كتفهم يقف وراه علي اساس بيشرح يحسس علي طيازهم كدا يعني ، طوله ١٧٢ وزنه ٦٠ رفيع شكله مش حلو قوي محدش بيطيقه لانه شمام )
المهم انا طبطبت عليها وقولتلها لا انتي مش رخيصة ولا حاجة وانك زيك زي اي ست لها اهتمامات ومطالب ورغبات و انتي بالذات دونا عنهم لانك ف مرحلة قمة الشهوة وبتاع وانتي اشرف من ناس كتير اوعي تفكري التفكير دا و خدتها ف حضني وهي قعدت تعيط ولمحت طيزها مقلوظه ف الجيبه بس قولت هبقي انا والعرص عزت دا عليها ، ف كبرت دماغي وحاولت انيم حنكش وقولتلها البسي طرحتك وروحي غسلي وشك و تعالى معايا .
راحت تغسل وشها وتظبط هدومها وحطت مكياجها وكانت قمر حرفيا ب ام العيون الفضي دي ..
واخدتها بعربيتها " واد صحبي ابوه عنده عربية كان بيعلمني عليها ف الاجازة وبقيت بعرف اسوق " وسوقتها لقتها بتبصلي بإنبهار الي هو اي دا انت بتعرف تسوق .
ضحكت وقولتلها : ايوة بعرف اسوق اتعلمت ف الاجازة
اسماء : طب وهتودينا على فين يعم فان ديزل
انا : هخرجك من المود شوية هنروح اي مطعم بعدين اخدك افسحك
بالفعل روحنا عند مطعم انا بحب اروحه ف المنصورة بتاع حلويات
وطلبت اتنين ام علي وبليلة ( لمؤخذه لأي واحد اسمه علي هنا )
واخدتها وروحنا ع كورنيش النيل وكان الجو هناك جميل جدا بحب اقعد فيه مع نفسي .
وقعدنا على كبوت العربية واكلنا واحنا بنتفرج ع المراكب الى ف النيل .
ولقيتها ابتسمت كدا
قولتلها: شوفتي الدنيا نورت ازاي لما ابتسمتي اوعي تغيري الابتسامة دي من علي وشك يقمر
اسماء بضحك : يولا يبكاش انت شايف اني حلوة فعلا
انا : ع فكرة انا معرفش غير الحلوين انتي ما اخدتيش بالك ولا اي ؟
اسماء بضحك : هههههههههههههههههههههه انت متعرفش غيري اصلا
انا: يااااه ع الكسفة الى انت فيها يحازم بق كدا يسمسم
اسماء : بهزر معاك يحبيبي وقامت بيساني علي خدي
وبعدين لقيتها زعلت تاني كدا
قولتلها : اي مالك
قالتلي عزت
قولتلها: ماله
اسماء: اكيد هيفضل يضايقني تاني كل شوية وممكن يجي يعمل كدا تاني انهارده .
انا : لا متقلقيش من الموضوع دا نهائي اوعدك انه هيجي ويتأسفلك انهارده بليل .
اسماء : ازاي يعني
انا : سيبي الموضوع دا ومتشيليش همه خالص يمزتي
اسماء : قامت حضناني وقايلالي متحرمش منك يرعد
حضنتها انا كمان وطبطبت عليها
وتخيل معي عزيزي القارئ الموقف دا " اتنين قاعدين على كبوت عربية مرسيدس بنز سي كلاس - كابروليه لونها اسود قاطم ، وحاضنين بعض قدام كورنيش على النيل .
اظن انت عرفت حنكش عمل اي
ف عشان انا مش عاوز القصة يكون فيها جنس كتير ف هنتخطي الموقف دا وكانه لم يكن
( خناق مع الكاتب و حنكش )
حنكش : خخخخخ احا نتخطي اي يعم انت انا عاوز انيك
الكاتب : انت بترفع صوتك عليا ؟ تصدق جالي سيناريو دلوقت الغي كل الحوار دا واخليك مخصي وبتتناك
حنكش : العفو يكبير بس انت عارف يعني سن المراهقة وعاوزين اي خرم بقي وانت فاهم
الكاتب : يولا انا شايلك للتقيله خليك تقيل كدا يرضيك شباب المنتدي يقولو اي الكاتب الخول الى شايل زبه علي كتفه دا وماشي ينيك ف خلق **** ؟
حنكش : لا طبعا ميرضنيش
الكاتب : يبقي تسمع الكلام وتخليك ماشي ورايا وانا هروق عليك لكن ترفع صوتك عليا قسما عظما اقلبك عجلة واخلي شخصيات القصة كلهم يركبوك رجالة ونسوان واجيب شخصية غيرك خلصانة ؟
حنكش بإمتعاض : وهو احنا نقدر نقولك حاجة **** ع الظالم
الكاتب : ايوا كدا ناس تخاف متختشيش .
عودة من الحوار ابن المتناكة دا بس كنت حابب الطف الجو شوية
بعد ما ركبنا انا واسماء العربية وروحتني البيت وهي روحت بيتها
اتصلت علي واحد صاحبي من ايام الابتدائي .
انا : الو اي يعرص فينك برن عليك من الصبح مبتردش
كمال : خخخ فين دا يخول دا انا الي رانن عليك ٧ مرات
انا : مكملتهمش ١٠ ليه وحطهم ف طيزك ههههههه ( محدش يشتم يشباب انا اسف )
كمال : انا هسيب بتوع المنتدي يردو عليك يا بن البضينه
رعد : هعديها المرادي بس سيرة الام لو جت تاني هنزعل انت عارف كدا كويس
كمال بتوتر : اي ي رعد انا بهزر معاك يسطا
انا : مش مشكلتنا دلوقت المهم كنت عاوزك ف حوار كدا
كمال : رقبتي سدادة يخويا
انا : تعرف عزت بتاع العربي
كمال : ومين ميعرفش الخول دا بس ليه هو عمل حاجة ؟
انا : اه حوار كدا مع حد يخصني بس مش دا الى انا عاوزه منك
كمال : لو ضايقك ف حاجة ف انا معايا الى يخليه يلحس رجليك
انا بهزار : اي يسطا هتقولي معاك فديوهات وهو بيتناك ولا اي
كمال : اه و**** فعلا معايا فديوهات ليه وهو بيتناك
انا بصدمه : خخخ احا انت بتتكلم جد
كمال : اه و****
انا : عملتها ازاي دي
كمال : يسطا انت عارف ان عزت دا صاحب عمي محمود من وهما صغيرين وعلاقتهم ببعض غريبة ف كنت قاعد ف مره ولقيت عمي بيتصل عليا ويقولي
فلاش باك : علي لسان كمال
عمي محمود : الو
انا : ايوه يعمي اخبارك اي
عمي محمود : تمام وانت
انا : بخير
عمي : بقولك اي كنت عاوزك ف خدمة صغيرة كدا
كمال : رقبتي سدادة يعمي
عمي : ودا العشم يكيمو
عمي : كنت عاوزك تيجي تشوف برنامج معين مش شغال على الكمبيوتر ليه ..
( نسيت اعرفكم ان كمال مهتم بالكمبيوتر وكدا ، لا مش هاكر يخول يلي بتقول عارفين وهيطلع بيخترق اجهزة الكوكب كله بضغطة زرار .. لا هو بس مجرد أنه بيفهم فيه وبيقدر يحل المشاكل والحاجات دي عادي). المهم
قولتله دلوقت ؟
.. قالي ايوه هتلاقي مرات عمك هناك، المهم روحت وخبط ع الباب .
فتحتلي مرات عمي
مرات عمي: اتفضل يكيمو تعالى عامل اي
انا : بخير دامك بخير
مرات عمي : حبيبي تسلم ، تعالى اتفضل الكمبيوتر جوا اهو
انا: دخلت جوا وهي وريتلي البرنامج دا وطلع برنامج معين كدا بتاع تشغيل فديوهات لويندوز ٧ ف بسيط يعني ظبطه والدنيا تمام وخدت لفه ف الكمبيوتر وفتحت هارد ال D بتاع ملفات الجهاز بس لقيت ملف غريب دا مش مكانه اصلا لان هنا ملفات الجهاز بس ف بصراحة خدني الفضول وفتحته لان مساحته كانت كبيره فشخ ودا الى شدني من الاول عشان الهارد بتاع ملفات النظام دا مساحته بتبقي صغيرة اصلا وكان مليان ف عشان كدا دورت فيه ولقيت الملف دا فتحته ولقيت الفيديوهات دي رفعتهم على السحابة وروحت نزلتهم على الكمبيوتر بتاعي وبس يسيدي .
عودة من الفلاش باك بتاع كمال .
انا : يابن اللعيبة دا انت وفرت عليا حاجات كتيرة فشخ
كمال :مش هتقولي بقي اي الحوار دا
انا : هقولك بليل ف السنتر بتاعه ، صحيح عاوزك تشوفلنا معاد ندخل اخر حصة ليه انهارده ف السنتر
كمال : خلصانة الاسيستنت صحبي اصلا ومش هقولنا لا
انا : و**** يبني مش عارف اودي جمايلك دي فين
كمال : متزعلنيش منك انت عارف ان احنا خوات
انا حبيبي : يلا اشوفك بليل
كمال : الا صحيح انت هتعمل اي معاه متبعتله الفديوهات وقوله على الى انت عاوزه من غير ما تروحله وخلاص
انا ابتسمت ابتسامة شر وخبث كدا وقولتله : هتعرف انا هعمل اي هتعرف
نزل الستارة يبني عشان انا ايدي وجعتني
سلام يشباب استنوني ف الجزء الجاي وبليل هقولكم معاد نزول الاجزاء .. وعاوز رأيكم ومتستعجلوش لان دي مقدمة للقصة بس عشان اوصلكم الفكرة .. و احداث القصة الاصلية لسة مبدأتش .. بس لو في حاجة ف اسلوب السرد عاوزني اغيرها ولو حد عنده نصيحة يقولي ..
وعاوزكم تتوقعوا اي موضوع اخته وهيعمل اي مع عزت ويتري اي الل هيحصل
يلا انجووووووووووووووووي
اهلا يشباب رجعنا من جديد
الطموح الطموح يشباب هو اساس كل حاجة ف حياتنا ، لازم تبقي طموح وعندك عزيمة وارادة حتي لو انت مش اقوي حد ف الدنيا بس صدقني وقت ما يبقي عندك طموح وعزيمة وارادة هتخلق لنفسك فرص وتوصل لحاجات انت مكنتش تتوقع انك ممكن توصلها ف يوم من الايام ، عندك مثال منتخب المغرب .. تخيل كام مره المغرب لعبت ف كاس العالم وكانت تطلع من دوري المجموعات تخيل بقي السنادي لما بقي عندهم عزيمة وارادة وصدقوا ف امكانياتهم وصلوا لمكان محدش كان ممكن يتوقع انهم يوصلوله ف احلامهم حتي ووصلوا للمربع الذهبي .. اكبر دليل على ان الاحدي والعزيمة بيصنعوا المعجزات ..
خليك طموح للأفضل وصدقني هتوصل لمكان مكنتش تتوقع توصله .
الجزء التاني
وقفنا المرة الي فاتت عند لما اتفقت مع كمال انه يستناني بليل عند سنتر عزت مدرس العربي .
بليل
رحت بليل كان اخر معاد للحصه ف السنتر الساعة ٦ ..
المهم كمال كلم الاسيستنت صاحبه وشافلنا مكان جوا ..ودخلنا قعدنا جوا بس ف الاخر ..
و قعدنا مستنين لما الساعة جت ٦ وربع هو دخل
وكان نظام القاعدة ان الصالة متقسمة نصين يعني في كنب للصبيان كدا ورا بعضه قصاده كنب للبنات وفي ف النص نا بينهم طرقه صغيره بتاع متر كدا ..
هو دخل و بدء يسأل كانت حصة مراجعة ف المهم رجع ورا عندنا وانا قولت ف سري العب هتغمز ولا اي
وفعلا اخد باله مننا وقالنا انتو جداد ولا اي قولتله ايوة
ف قالي اسمك اي
انا : رعد عثمان سعفان
ف لقيته برق كدا وقالي بصدمه : انت من عيلة آل سعفان ؟
قولتله ببرود : ايوة
قام ضاحك وقالي : من ريحة الحبايب
انا : انت تعرف عيلتي ؟
عزت: عز المعرفة دا انتو ف القلب يراجل
انا ف سري : ان ما فشخت كسمك بس لا دا هيبقي مكافئة ليك انا هخليك تموت كل يوم من القهر يكسمك
انا : يخليك ي مستر
عزت : وانت مين يشاطر ( يقصد كمال )
كمال : كمال محمد خيال
عزت برق تاني اوسخ من الاول : عمك محمود خيال ؟
كمال بإبتسامة خبث : ايوة عمي
عزت بتوتر حاول يخبيه : طيب طيب ، وراح يكمل اسئلة
وكان طول م هو بيسأل مبيسألش غير بنات والبنت الى كانت تغلط كان يضربها ب ايده او يقرصها و كان بيتعمد يتحرش بالبنات برده وهو بيسأل ..
ف انا هديت نفسي لغاية ما خلص الحصة الدرس كله مشي وفضلت انا وكمال
قومت رايح وانا معدي من جمب مكتبه والكرسي الى قاعد عليه مكعبله برجلي قام طاااخ مروزع ع الارض ..
عزت وهو بيقوم من ع الأرض ومترفز : انت يحيوان انت ازاي تعمل كدا
انا ببراءة ******* : اسف يمستر مكنتش اقصد ، بعدين كشرت مره واحده وقولتله كسمك
عزت بغضب : انا هربيك يكسمك وجاي يضربني بالبوكس ف وشي بس تفاديتها بسهولة خالص وحطيت رجلي قدامه قام متشقلب تاني ..
نزلت لمستواه ومسكته من لياقة قميصه وفتحت بقه وتفيت فيه وقولتله ان شوفتك قربت من اسماء سعفان تاني ورحمة ابويا لاخليك تتمني الموت فاهم " وعنيا كلها اتحولت للون احمر وفيها سواد وكان شكلها مرعب فشخ وصوت غليظ "
هو عملها على نفسه وبيقول برعب : انت ميييين
انا بإبتسامة شر ونظرة انتصار وصوت غليظ : انا عملك الاسود انا الموت انا سافل علوي حكم العالم السفلي ويظهر حواليا هالة سودا فشخ زادت الموقف رعب وهو اغمي عليه ..
ببص لكمال اتلاقيته بيبصلي برعب وميت ف جلده
فوقت وبعدين استغربت نفسي مش انا الى كنت بتكلم مين دا حسيت ان ف حاجة جوايا هي الى كانت بتتحكم فيا مش انا ..
روحت جري لكمال وهديته وخدته ومشينا .
وكمال كان معاه عربية ابوه برا وخدتها انا وسوقت لانه كان بيرتعش من الخوف اصلا .. وروحنا لكرنيش النيل وركنت هناك ونزلنا قعدنا كان الجو بليل جامد وقعدنا ساكتين ٥ دقايق كدا بعدين كمال قال
كمال : انت مين يصحبي انا مبقتش اعرفك انت مش رعد صاحب عمري الى انا اعرفه
انا بلغبطة وحزن : صدقني يكمال انا مبقتش فاهم حاجة حاسس ان ف حاجة غريبة جوايا وبيتكررلي كوابيس وبشوف حاجات زي رؤية للمستقبل وان في ناس بتهجم علينا والبلد بيحصل عليها غزو والناس بتموت وبيحصل خراب وصواريخ ونار ف كل مكان .. وبعد كل دا بيخرج كيان اسود كامل السواد عيونه لونها احمر اكنها جمر من النار ووشه متشقق وظاهر من جواه اكنها حمم بركانيه وبيتكلم بصوت غليظ ويقولي ..
الكيان : جاهز يا صاحب الكرامة جاهز ايها المقاتل المناضل جاهز يا وريثيييي
انا برعب : اا انت مي مين
الكيان بضحكة شريرة : انا هو انت ، وصوته بيزيد غلاظه ورعب : انا سافل علوي حكم العالم السفلي انا الموت انا العمل الاسود لكل ظالم استعد يا مقاتل استعد يا رعدددد
وبصحي مخضوض كل يوم من نفس الحلم
كمال : اهدي يصحبي اهدي مكنتش اعرف انك مخبي كل دا جواك
انا : مش مهم بقي يصحبي هنشوف الايام مخبيالنا ايه المهم عاوزك بكرة حوار بردوا ف مدرسة الاعدادي مدرس ابن شرموطة اختي بتقول انه ضربها واهنها قدام صحابها
كمال : اشطا يغالي كلمني الصبح وهاجي معاك
انا : تمام يسطا ، تعالي روحني بقي
كمال: يلا بينا
روحت وبعدين رحت فردت جسمي علي السرير وبعد ساعتين على الساعة ٩ ونص كدا لقيت اسماء بتتصل عليا افتكرت موضوعها ورديت عليها
انا : الو ايوه ياسمسم معلش بقي نسيت اكلمك وبالنسبة لحوار عزت دا ف اعتبريه خلص خلاص
اسماء: انا كنت برن عليك عشان كدا اصلا ، دا جالى ووشه مخطوف خالص و نزل باس رجلي وطلب السماح وقالي ابوس ايدك هعمل اي حاجة بس تبعدني ابن اخوكي عني ، انت عملت فيه اي بالظبط ؟
انا : " افتكرت الموضوع وقولت يدينمي مش هنخلص " مش مهم بقي يا سمسم المهم انه معدش هيقرب منك .. ولو في معاكي اي مشكله متخافيش وانا في اي وقت هخدمك صدقيني . يا سمسم
اسماء : متحرمش منك يحبيبي هو انا صحيتك ولا حاجة ؟ صوتك شكله نعسان كدا
انا: لا عادي ي سمسم كنت مريح شوية كدا اليوم طويل
اسماء: خلاص هسيبك تريح شوية وابقي عدي عليا بكرة عزماك ع الغدا
انا : هو انا اطول اكل من الايدين الى زي العسل دول
اسماء : يواد يا بكاش هستناك هاا
انا : حاضر هعدي عليكي بكرة متقلقيش
اسماء : تمام ماشي سلام يحبيبي
انا : مع السلامة يروحي
________________________
قفلت مع اسماء وقعدت ابص للسقف وافكر ف الحلم الى بيجيلي من اول ما دخلت ٣ اعدادي وكان السبب موت ابويا واختي افتكر اليوم دا
فلاش باك
كنا رايحين كلنا اجازة ف الصيف نصيف في مرسي مطروح
واحنا ماشيين على الطريق الصحراوي والدي كان مشغل اغاني وكلنا مهيصين و نظام القاعدة كان راكب عربية جيب شيك شوية .. و هو سايق واختي جمبه و انا وامي و ياسمين قاعدين ورا والكل مبسوط فجأة والدي مياخدش باله من منعطف والعربية تفلت منه ويفقد السيطرة عليها وتقوم مقلوبه كذا قلبه ووشها الى قدام اطبق واختي ماتت هي ووالدي من الحادثه وانا وامي وياسمين كانت مجرد إصابات عادية ..
فتحت الباب ونزلت من العربية وانا ماشي بعرج من الاصابة الى ف رجلي ازاز العربية كان دخل فيها ..
اتصلت علي الإسعاف وبعتلهم الموقع ، وقعدت اصرخ واحاول افتح الباب بس نزفت كتير ومش لا افتحه والعربيه مقلوبه و فجأة الدنيا اسودت ف عيني واغمي عليا ..
فوقت بعد فترة لقيتني ف مكان كله ابيض وف قدامي كيان اسود فشخ عيونه حمرا كانها جمر من نار و وش متشقق وباين من جوا ك ان ف حمم بركانيه جوا واتكلم بصوت غليظ يرعب : هتفضل ضعيف كدا ونايم مكانك
انا : انا خسرت كل حاجة
الكيان : انت لسة مبدأتش حياتك لسه قدرك مجاش لسه في ناس محتاجاك قوم وحارب عشان تحميهم تحمي اهلك وناسك و تحمي بلدك ،
انا بحزن : ازاي انا ضعيف
الكيان بصرخة وصوت غليظ ورعب غير طبيعي : انا مخترتكش عشان تكون ضعيف لنا اخترتك عشان تكون الاقوي انت هتكون اول سافل علوي يحكم العالم السفلي انت وريثييييييي و دي كانت اخر كلمة سمعتها قبل ما اصحي مفزوع والاقي نفسي مرمي على سرير في المستشفي
ولابس طقم العيانين الازرق دا ..
قومت وانا حاسس بصداع وحرارة رهيبة ف دماغي ودماغي ورجلي ملفوفين بشاش ..
لقيت واحدة جاي جري عليا وبتقول
الممرضة : المريض غرفة ٦٠٧ فاق من الغيبوبة نادي الدكتور بسرعة
انا بعدم استفهام : مريض اي وغرفة ٦٠٧ اي انا دخلت المستشفي امتي؟
الممرضة : حمد **** على السلامة يا استاذ رعد حضرتك انت ف غيبوبة من ٥ شهور تقريبا وانهارده فوقت ..
انا قومت ولقيت نفسي عضم علي جلد حرفيا لاني كنت عايش علي محاليل مكنتش باكل ف مفيش غزاء للخلايا ..
اخدت فترة تعافيت فيها وروحت جيم وبدأت انظم جسمي ودا بسبب الذاكرة العضلي (muscle memory)
وانها بتحفظ المستوي الى عضلات الجسم وصلته وبترجعك بسرعة للي كنت عليه .. المهم بعد مرور ٦ شهور كنت راجعت فيها منهج ٣ اعدادي وامتحنت ولاني مكنتش مذاكر كويس ف مجبتش مجموع كويس بس كويس أنه يدخلني الثانوي العام .. قدمت اوراقي للثانوي العام وبدأت اروح اتمرن كيك بوكسنج و جيم مع بعض وكان جسمي نشف وبقي احسن من الاول ووشي ازداد وسامة ومع عيوني الفضي وشعري الاسود كان شكلي جميل والبنات كانو هيموتوا عليا وبيترموا تحت رجليا (بهزر ينجم متركزش اوي )
المهم يعني عدت سنة اولي ثانوي وبدأنا تانيه ثانوي وكانت الحياة تمام والدنيا بيس ..ووصلنا لغاية ما انا قاعد على السرير وبفكر ف المشوار دا كله ..
نرجع من الفلاش باك
صحيت الصبح كالعادة علي امي
امي : اصحي يبني يلا الساعة ...
انا : ٩ يا امي ٩ عارف .. خلاص بقي ي امي مش كل مره
امي : هههههههههههههههههههههه ماشي يرخم
انا : الدنيا كلها بتبقي راضية عني لما اشوف ضحكتك دي اوعي تحرمينا منها
امي : حبيبي **** يخليك ليا
امي : عملت اي ف موضوع اختك يرعد
انا : و**** رايح دلوقت اهو هفطر واروح هناك
امي : بدون مشاكل زي ما قولتلك يرعد عشان خاطري
انا: حاضر ي امي متقلقيش
فطرت واتصلت علي كمال يجيلي وكلمت اختي
تجهز عشان نروح المدرسه بتاعتها ..
وصل كمال وركب معاه ومشينا روحنا للمدرسة كانت بعيدة شوية ف اخدنا طريق ربع ساعة كدا
وصلنا المدرسة ودخلنا البواب قالنا رايحين فين وشاف ياسمين معانا
ياسمين : دا اخويا ومنا عاا
انا بقاطعها : انا قولتلك اتكلمي ؟
ياسمين بكسوف : قالتلي لا ولفت وشها اللمة التانيه
انا بلهجة حادة : طالما في راجل يبقي الحرمه متتكلمش وراجلها موجود اخر مره هقولهالك
انا بوجه كلامي للبواب : السلام عليكم يحج كنا عاوزين مدير المدرسة بس في موضوع كدا ..
البواب : اتفضلوا اتفضلوا
وصلنا لمكتب المدير
البواب: استاذ اشرف في ناس عاوزه حضرتك
المدير : خليهم يتفضلوا طبعا
دخلنا المكتب وقعدنا والمدير شاف ياسمين قالها ازيك يا ياسمين
ياسمين : الحمد *** ي استاذ
المدير : مش تعرفينا ؟
انا: اخوها
المدير : اهلا وسهلا اقدر اخدمكم ف اي ؟
انا: ياسمين بتقول كان ف استاذ هنا ضايقها و اهانها قدام زمايلها ف كنت جاي اشوف الموضوع دا
المدير : و**** يا ابني انا معرفش حاجة عن الموضوع دا ، هو دا حصل يا ياسمين ؟
ياسمين هزت راسها ب ايوة
المدير : اسمه اي ياسمين
ياسمين : استاذ منير
المدير وشه كشر كدا وقال : لا زودها اوي استاذ زفت دا كل يوم مشكله بسببه أنا شكلي هقدم فيه شكوي وافصله نهائي من الوزارة
انا بهدوء : لا ممكن بس تجيبه هنا وانا هتصرف مفيش مشكله
المدير : تمام ثواني ، يا عطيه عطيه
البواب ( عطيه) : اؤمري ي بيه
المدير : لو سمحت روح انده منير وتعالي
عطيه : حاضر يا بيه
راح جاب منير وايجا ومنير اول ما شاف ياسمين ارتبك
وقالها بإبتسامة صفرا ازيك يا ياسمين عامله اي .. ياسمين بصتله بغضب كدا
وانا قولت : مش بخير يا استاذ منير بتقول انك مضايقها
منير ببراءة : انا ي ياسمين دا ياسمين دي اشطر تلميذة عندي
ياسمين: ايوة ضايقتني و حاولت تـ
وقامت ساكتة ومرضيتش تكمل واحرجت .. اخدتها ف جمب كدا وقولتلها احكيلي انا ..
ياسمين بكسوف : كنت قاعدة وهو حاول يضايقني ويتحرش بيا ولما شتمته شتمني وضايقني واهاني قدام صحابي ..
رجعت انا وهي ليهم وقولتلهم استاذ مدحت ممكن تسيبني مع استاذ منير شوية لوحدنا ؟
المدير استغرب وقال : احنا ممكن نحل الموضوع بشكل ودي وصدقني حقك هيجيلك وهيتفصل من الوزارة يسبب انه كل يوم مشكله
انا بنفي : لالالالا استاذ منير عاقل وهيتناقش معايا وهيفهم انا عاوز اي
المدير : تمام يا ابني خد راحتك ولما تخلص ناديني .
طلع المدير والبواب وكمال وياسمين كانت واقفة قولتلها اطلعي عشان مينفعش تشوف الي جاي ..
اول ما طلعو قمت رازع منير بوكس ف وشه قام مقلوب ع الكنبه الى وراه ومناخيره بتجيب ف ددمم . .
قولتله : دي عشان اتجرأت انك تلمسها ،
ورزعته بوكس تاني ف وشه وقولتله : ودي عشان الخولنة بتاعتك وانك بتتحرش بالبنات
و بعدين عنيا قلب مره واحدة والكيان الى جوايا بقي هو الي متحكم وبدأت اتكلم بصوته الغليظ : دا مجرد تحذير بسيط ان شوفتك قربت من اي بنت تاني ورحمة ابويا هخليك تتمني الموت وهتموت ف اليوم الف مره ف جلدك ومش هتطوله وصرخت صرخة ترعب اتخنها شنب وقولتله فاهم
منير برعب : اا انت مين
انا بعظمة و خبث وابتسامة شر : انا عملك الاسود انا الموت انا سافل علوي حكم العالم السفليييييي وضحكه خبيثه بصوت يرعب ..
منير بعدها مقدرش يستحمل وقعد يصرخ ولقيت الباب بيتفتح .. رجعت لطبيعتي و المدير وكمال وياسمين والبواب دخلوا جري ومنير اول ما دخلوا اغمي عليه .
المدير بإستغراب وخوف : اي الل حصل هو كان بيصرخ لي
كمال بصلي وانا ابتسمت ليه وهو حط كف ايده اي وشه كدا لانه فهم انا عملت اي .
انا قولت : مفيش هو بس كان مرهق شوية ومفيش داعي انه يترفع عليه شكوه هيجي بكره يعتذرلك بنفسه اول ما يفوق متقلقش وجيبو شوية ميه فوقوه وشربوه ميه بسكر ..
المدير بإستغراب : اي اللي حصل لكل دا يبني
انا بإبتسامة وحطيت ايدي على كتفه : متقلقش يعمي
المدير : طيب ي ابني انا موجود لو احتجت اي حاجة
انا : معرفش ليه ارتحتلك
المدير : وانا كمان
انا ابتسمت
المدير : قولتلي اسمك اي ؟
انا : رعد ، رعد عثمان سعفان
المدير ابتسم : من شابه اباه فما ظلم ، عمك مدحت
انا بإستغراب : انت تعرف والدي ؟
مدحت بدمعة فعنيه : ابوك كان صحبي وزميل دراسة
انا : **** يرحمه
استأذن انا بقي
المدير : **** يوفقك ولو احتجت اي حاجة انا موجود
انا بإبتسامة: اكيد يعمي
خدت ياسمين وكمال ومشينا
خليت كمال يوصل ياسمين وانا معاه وبعدين قولتله يوصلني عند اسماء و دخلت خبط ع الباب .. لقيتها فتحتلى بعبايه بيتي بس مجسمه عليها وباين شق بزازها ( بيني وبينك انا قولت فيها نيكة بس معرفش الكاتب مخبيلنا اي )
اتصال ما بين الكاتب وحنكش
حنكش : اي يغالي اخيرا رضيت عننا
الكاتب : بصراحة بعد مل الاحداث دي مينفعش الجزء يعدي من غير نيكة وبعدين الناس هيفتكروك بسكلته واد ف ٢ ثانوي ولسة مشوفتش كس حتي ياخي عيب و****
حنكش : ايوه يمدلعنيييييييييييي
الكاتب : بس بقول نستني لما القصة تتنقل المحاارم يعم انت نسيت ان اسماء عمتك
حنكش : لا ابوس ايدك انت مش شايف الى انا شايفه البزاز دي مقدرش اسيبها من غير ما اقطعها ، ولا الطيز يدينمييييي الطيز دي حواااار انا عاوز ادفن وشي ما بينهم طول حياتي هموت واركبهم يسطا حرام عليك معندكش خوات
الكاتب: حظك اني دمعتي قريبة وقلبي رهيف ابسط يعم عشان خاطرك هدلعك ، بس هترفع راسنا ولا هتبقي بطة ؟
حنكش : لافيني كس وعد الدقايق ( زي لافيني سلاح وعد الجثث ، افيه ابن متناكة بضان بس ماشي )
الكاتب : يلا يعم ارفع راسنا بقي بس متتعودش دي اخر مره هتنيك فيها مش هتنيك غير بعد الجزء السادس
حنكش : يعم خلينا ف دلوقت نبقي نوشف بعدين
الكاتب : احا انت خدت اكتر من وقتك غور يكسمك يلا ورايا لحداث اكتبها ضيعت افكاري بكسم النيكة بتاعتك )
فتحتلى الباب وشق بزازها باين من العباية وطيزها مقلوظة وحاطه برفيوم ريحته جنان و مكياج خفيف مخليها جميله فشخ وعامله شعرها كحكاية .. بيني وبينك انا حنكش وقف تعظيما لهذا الجسد الي مرسوم برسمة فنان .. وقولتلها
انا : اي الحلاوة والجمال والرقة دي اي الرضا دا كله
اسماء بكسوف : اتلم بقي يولا يابكاش ولم عنيك الى هتاكلني بيها دي
انا اتكسفت لاني فعلا كنت مركز فشخ مع شق بزازها وطيزها : فا قولت منا الى انا شايفه دا مقدرش عليه بصراحة اياك اليوم يعدي علي خير ومتهورش عليكي بما اننا اتنين والشيطان تالتنا
اسماء بضحك جامد : هههههههههههههههههههههه و**** كبرت يواد وبقيت راجل
انا : كان عندك شك ولا اي يمزه ؟ لو عندك اجي اكدلك
اسماء : ودي هتعملها ازاى دي ان شاء **** ؟
انا قومت باصص علي طيزها وبزازها وبصيتلها بصة حمدي الوزير
قامت هي منفجرة ف الضحك وقالت : اما اروح اجهز الغدا يولا
وطلعت جري علي المطبخ وهزة طيزها الملبن وهي بتجري طيرت اخر برج ف عقلي وجريت وراها ع المطبخ ولزقت فيها وهي بتعمل الاكل .. وشميت ريحة البرفيوم روحت ف حتة تانية ..
اسماء : يولا انت لازق فيا كدا لي هو انا هطير
انا : انا مش قادر اسيبك لحظة واحدة يروحي و بصراحة ريحة البرفيوم دي تجنن قولت اجي اساعدك وبالمرة اشمه
اسماء قامت ضاحكه وقايله : مهو باين ان البرفيوم هو الى مجننك
قومت انا قايلها قصدك اي
قالتلى : صاحبك بيقول رأي تاني
بصيت علي مكان ما بتبص لقيت زبي عامل خيمه وداخل بين فرادي طيازها
بيني وبينكم اتكسفت فشخ بس حاولت اداري كسوفي قومت حاضنها من ورا ف زبي دخلت اكتر وهي شهقت ونفسها بدأ يعلي
وانا عمال انفخ ف رقبتها وامص فيها وقومت طالع اعض ف ودانها وامصها وزبي راشق بين طيازها وطلعت قفشت ف بزازها الى قد الرمانة وقعدت ادعك فيهم من فوق العباية الى هي مش لابسه تحتها حاجة وهي ساحت خالص
قالتلى : تعالى جوا عشان نبقي براحتنا مش هنا
قولتلها : العب دا انتي كنتي ناوية بقي
قامت ضاحكة وطالعة جري
ان كيدهن عظيم فعلا
مكدبتش خبر وطرت وراها وقمت زاققها ع السرير ونازل بوس ف شفايفها وكل حتة ف وشها ونزلت لحس ف رقبتها ومص وطلعت بز اليمين من العباية وقعدت امص قيه وانا بدعك ف البز التاني من فوق العباية وقومت مطلع البز الشمال وقعدت امص فيه وادعك في التاني وقعدت ابدل مص بين الاتنين وأيدي تحت مش مبطلة لعب ف كسها وهي عماله تجيب ف عسلها وغرقت الدنيا
قومت ضامم البزين على بعض والحلمتين مع بعض وقعدت امصهم الاتنين ورفعت العباية لغاية بزازها بقي نصها الى تحت مكشوف نزلت ع سوتها قعدت امص فيه وهي تتلوي من الشهوة ونزلت واحدة واحدة ابوس فخادها وطلعت حوالين كسها قعدت ابوس فيه وانص الزنبور بتاعها والبظر و هي ماسكه راسي
اسماء : ابوس ايديك دخلو
انا وانا مكمل مص : هو اي
اسماء : اااه زب زبك ااااااه
انا مكمل مص واسماء
كل الى عليها
اسماء: اااااااه ااااااه نيكني نيكني ااااااه لسانك بيفشخ كسي اااااه لسانك حلو اوووي كمل اممم ااااااه دخلو بقي ارحمني
وانا مكدبتش خبر وطلعت زبي ( ١٦ سم بس عريض شوية ) وقعدت افرشلها وهي توحوح
اسماء : ابوس ايديك ارحمني بقا اااااه كسي ولع طفيه ابوس ايديك نيكنيييي
وقمت مدخل زبي واحدة واحدة ف كسها لغاية اما دخل نصه وهي شهقت وقعدت ابوس فيها وادعك ف بزازها عشان تندمج معايا
وقعدت ازق نفسي لغاية ما زبي دخل كله وفضلت انيك فيها نيك رومانسى براحة لغاية ربع ساعة كنت هجيب قولتلها هجيب قالتلى هاتهم ف كسيييي
جبتهم ف كسها وهي كانت اجبت ٣ مرات لانها من النوع الى بيحب الرومانسي والعنف بردوا
بعد ما جبت قعدت العب ف جسمها شوية لغاية ما زبي قام تاني
اسماء بتشهق : يلهوي انت لسة مشبعتش
انا : قمت ضاربها سبانك على طيزها وقولت احا انا مبنامش الليل بسبب دي
ايسماء : ضحكت بشرمطة وقالت ودي هتموت وتركبها يحبيي
وبالفعل قعدت ادعك ف بزازها وامص شفايفها و ابعبص ف طيزها
انا : عندك مساعد نيك الطيز ولا اي عشان زبي ميعوركيش
اسماء: ايوه هتلاقي زيت على التسريحة هاتو
رحت جبت الزيت ورجعت دهنت صوابعي ودهنت خرمهاا ودبأت ادخل صباع ف طيزها وسايب صباع ف كسها عمال العبص في.طيزها وكسها ف نفس الوقت عشان تنسي الوجع
دخلت صباع وطيزها اتعودت عليه وقعدت ادخل ف صباع تاني وزودت سرعة الدعك ف كسها لغاية ما دخل صباعين ودخلت ٣ صوابع عشان طيزها توسع اكتر قعدت تتألم بس بعد شوية كانت بتستمتع وقالتلى دخل زبك بق
مكدبتش خبر وقمت مطلع زبي ودهنته زيت ودهنت خرمها وقعدت ادخله واحدة واحدة وكانت طيزها ساخنة فشخ كنت هنطر لبني اول دخلته بس هديت نفسي وفضلت ادخله واحدة واحدة
اسماء : اااااااه فشختني يمفتري براحة طيزي
انا : براحة اي طيزك دي محدش يشبع منها وبعدين انا لسة عملت حاجة دا يدوب دخل ربعه
اسماء : ااااه نيك جامد نييييك اهههه افشخنييييي انا شرموطة نيكني افشخني شرمطني انا شرموطتك اسماء
انا سمع الكلام دا وزبي كان دخل كلها وبدأت ارزع ف طيزها وهي بتعيط بس بعدين بدأت تتعود وتقول
اسماء: ايوه يدكرييي افشخني شرمطني انا الشرموطة بتاعك زبك مليني ااااااه لنا كنت تايهة عنك فين انا مش هسيبك الا اما اخلص لبنك كله ف طيزي وكسي
انا : ولبني كله ليكي يشرموطه مش هعتقك خديي
وقعدت ارزع وانا راكبت على طيزها حرفيا لمدة ١٠ دقايق وكنت قربت اجيب
انا : هجيييييب
اسماء : طلعه عاوزاهم ف بقي عاوزه ادوق لبنك
طلعت زبي من طيزها وقعدت تمص فيه لغاية ما نزلت كميات مهولة ف بقها وهي بلعتهم كلهم
بعد المعركة دي الاوضة ريحتها كلها لبن وعسل مع بعض وانا حاضنها من ضهرها وزبي مابين فرادي طيازها
انا : بحبك يا روحي
اسماء : وانا بعشقك
فضلنا قاعدين كدا شوية وهي قامت تغسل وانا كمان وحضرت الغدا واتغدينا و كله تمام عشان نعوض المجهود من المعركة الى حصلت دي
وخلصت وقعدت معاها نتفرج ع افلام شوية
لعند ما الساعة جت ٦ قولتلها استأذن انا بقي عشان متأخرش علي الجماعة وبوستها ف بقها
اسماء : مع السلامة ياروحي
نزلت من عند اسماء و وانا نازل اتصدمت حرفيا ودي كانت نقطة التحول ف قصتنا
المشهد الجنسي دا بعتذر انه كان طويل بس تقريبا دا اخر مشهد جنسي هكتبه والمشهد الجاي هيكون ع الاقل بعد ٤ اجزاء
تفتكروا اي اللى انا شوفته وتتوقعوا اي الى هيحصل الجزء الجاي
يلا يشباب انجووووووووووووووووي
الجزء الثالث
وقفنا المرة الى فاتت لما كنت نازل من عند اسماء ولقيت شيء صدمني .....
بعد ما كنت خلاص نزلت من الشقة ووصلت لآخر الشارع لقيت عربية نزلت قدام شقة اسماء ونزل منها ٤ تيران ومعاهم عزت
انا اول ما شوفتهم جريت بسرعة واتصلت على البوليس و بعتلهم الموقع وكنت وصلت عند الشقة وانا طالع على السلالم سمعت صوت صويت ، الصوت دا عارفه كويس ، طلعت جري ع السلالم بأقصي سرعتي وكنت وصلت لقيت باب الشقة مفتوح واسماء واقفة بتعيط ، وعزت ماسكها من شعرها وحاطت سكينة ع رقبتها ، واربع تيران واقفين جمبه
عزت : اخيرا الخول وصل كنت مستنيك
اسماء بعياط : الحقني ي رعد ، وعمالة تعيط
انا : انت اي الى رجعك تاني انا مش قولتلك ورحمة ابويا لو رجعت تاني هتبقي بموتك
عزت بضحك : هههههههههههههههههه تموت مين يخول ، انت فاكر ان خول زيك هيخوفني دا انا هنيكها قدامك و بعد ما اخلص هخليك زيها ، وقام ضاربها بالقلم وقعت ع الارض ونزل مسكها من شعرها
انا هنا اتعصبت ومبقتش شايف قدامي ولقيت الاربع تيران دول مسكوني
، و عزت رايح يقطع هدوم اسماء
طار اخر برج من عقلي وبقيت شايف الدنيا كلها سودا ...
مفوقتش غير علي صوت ضرب نار بعد ما عزت اخد مسدس من الاربع تيران الى مرمين على الارض و راسهم مقطوعة وفوقت لقيت اسماء مرمية بين ايدي وسايحة في دمها ، وعزت واقف ماسك المسدس وبيبصلي برعب ..
انا : اسماااااااااااااااااااااااااااااء
وعزت رمي المسدس وطلع يجري بس وهو طالع لقي البوليس ايجا ومسكوه علي الباب ،
انا : اسعاااااف اسعاااف بسرعة
الظابط : اهدي يبني وبعدين ايه الى حصل هنا دا
انا : مش وقته الكلام دا اطلبوا الاسعاف بسرعة
الظابط: لا احنا هنوديها وانت هتيجي معانا ع القسم
انا : هوديها بعدين اجي معاكم ف اي مكان انت عاوزه ، وسيبته ومشيت لقيته شدني من دراعي جامد ، في اللحظة دي اتحولت واتكلمت بصوت الكيان وقولت
انا بصوت مرعب وحاد : قولت هوديها وبعدين اجي معاك
الظابط تقريبا عملها ع نفسه وكانت الاسعاف وصلت دخلتها وركبت معاهم ووصلنا المستشفي ودخلت العمليات بسرعة وبعد ربع الساعة الدكتور طلع وقالنا
الدكتور : البقاء *** يجماعة الحالة خسرت ددمم كتير واتأخرتم في نقلها
انا بعصبية ومسكت الدكتور من لياقة هدومه : ازاااي انت بتقول اييييي انا هقتلك
الدكتور قعد يحاول يفلت مني والامن بتوع المستشفي شالوني عنه
الدكتور: اهدي يبني انا مقدر صدمتك بس لازم تتقبل شد حيلك يبني ، وطبطب عليا ودخل عشان ينزلو الجثه المشرحه
______________________
وسط منا قاعد وحاطت راسي بين ايديا لقيت امي و احتي جايين جري وبيعيطوا وانا حضنتهم وقعدت اهدي فيهم
انا بوش خالي من اي تعابير : البقاء *** ي امي شدي حيلك
امي بدموع وعمالة تبكي : احنا عملنا اي لكل دا يبني لي كل دا لي مش عارف نعيش بسلام لي ، وقعدت تبكي
انا بنفس الوش : دي سنة الحياة ي امي واكيد هما ف مكان احسن بس مفيش عزا هيتاخد غير لما احاسب الى عمل كدا
صوت جاي من بعيد وتحس فيه الهيبة : ومين قالك اننا هنعمل عزا ، طبعا حق بنتنا لازم نجيبه
انا اتلفت بسرعة وشوق للصوت دا
انا بدموع : جدي ، انا تعبت اوي يجدي
جدي بحزم : انشف يلا انا مخلفتش نسوان لما انت تبكي وتعيط زي النسوان كدا امال امك واختك يعملوا اي لما يشوفوك كدا ، انت راجل من ضهر راجل ، مفيش مشكله انك تبكي وانك تزعل ، بس المشكلة ف انك تعمل كدا قدام حد ، اوعي يبني تظهر ضعفك لأي حد ف الدنيا دي الضعيف بيتداس عليه يبني ، واظن انك مش حابب حد يدوس عليك
انا بحزم : طبعا يجدي ، فين الواد
عزت : اخدوه على القسم ف التحقيق وكدا كدا الحكم صدر من قبل ما يتحاكم فيها اعدام
انا : محدش هيقتله غيري انا هخليه يتمني الموت ومش هيطوله ، قولتهاله قبل كدا بس هو فكرني عيل وبيقول كلام وخلاص ، هوريه العيل دا يقدر يعمل اي
قطع كلامنا دا راجل كبير بهيبة اتضح انه الرائد بتاع قسم الشرطه ومعاه الظابط الى كان ف الشقة : يونس باشا منور ، بعد اذنك بس الباشا الصغير مطلوب للتحقيق ف الجريمة الى حصلت
جدي : طيب تقدروا تروحوا واحنا هنحصلكم
الرائد : بس ياباشا...ا
جدي بحزم : انت نسيت نفسك ولا اي ي فؤاد مش حفيد يونس سعفان إلى يلبس كلبشات ويتاخد ف بوكس على اخر الزمن
فؤاد بإمتعاض : العفو يبااشا مقصدش بس..ا
جدي : تقصد ولا متقصدش روح وانا حصلك !
مشي فؤاد وفضلت انا و جدي لوحدنا
انا : اسف يجدي اني سببتلكم المشاكل دي كلها
جدي : اسف اي ياض انت عبيط انت نسيت انا مين ولا اي
( وصف جدي : يونس سعفان " كبير العيلة" وهتعرفوا العيلة دي اساسها اي بعدين في الأجزاء الجاية .. رجل يمتاز بالطول والشدة ورجاحة العقل والنظر الحاد ، الطول ١٩٥ الوزن 91 كجم ، بنية عضلية تمتاز بالضخامة
ووجه غزا الشيب معظم رأسه .. العين باللون الفضي ، " معظم العائلة لونها فضي نسبة الي جدي " عقيد متقاعد في الجيش )
انا بكسوف : العفو يجدي مقصدش
جدي بضحك : طب يلا نروح نخلص الموضوع دا بس الاول وبعدين نبقي نتكلم عشان عاوزك ف موضوع بعدين
انا : موضوع اي دا يجدي
جدي : قولتلك بعدين يلا
وسابني ومشي راح يركب عربيته واتفاجئت بتيران واقفة وماسكة سلاح Mk4 نسخة معدلة
انا : مين دول يجدي ؟
جدي : دي حراسة خاصة بيا مينفعش امشي من غيرها
انا بضحك: ايوة بق يعم مافيا ومستهدف دوليا بقي وكدا
جدي بوجه خالي من التعابير : الحكاية اكبر من كدا لسة اوانك مجاش وهترف كل حاجة بعدين انت الوريث وريث ميليدوس !
انا هنا نزل الكلام عليا زي الصعقة .. ثانية واحدة ميليدوس؟! .. ميليدوس دا يبقيي ينهار اسود ، طب ازاي جدي عرف ، الظاهر ان جدي وراه اسرار كبيرة ومش عارف الحياة مخبيالي اي
فوقت من سرحاني وجدي بيقول
جدي : يلا انزل وصلنا
نزلنا ودخلنا القسم جوا ولقيت عزت متكلبش وقاعد مرمي ف الحبس بصيتله بغضب وكره الدنيا والآخرة وهو اترعب وكش ف نفسه كدا
جدي: ازيك ي رفعت عاش من شافك يجدع
رفعت ( مدير القسم) : قام اخده بالحضن وقاله و**** زمان يا يونس وحشتني ايامك وخدمتنا مع بعض ف الحرب
جدي بتأثر : يلا اهي ايام وراحت بس حفرت حاجات جوانا مستحيل تتمحي
رفعت بضحك : الشبل الصغير كبر قبل اوانه شكله كدا
جدي بنظرة فخر ليا : عيلتنا كلها اسود بينولدو رجالة
رفعت ميت من الضحك : لا مهو واضح كلكم بتبدئوا المسيرة بقضية قتل شكلها استمارة وبتسلموها لبعضكم ولا اي
جدي : عيلتنا كلها مشوارها ددمم وهينتهي بالدم عهد قديم بس منقتلش غير الى يستاهل
رفعت : اتكتب علينا الشقي وغلب من صغرنا يصحبي كافحنا و حاولنا نربي رجالة تفوت ف الحيط لأجل المصيبة الي جاية بس لسة خايف قلقان ان الريح تكون شديدة والخيام الى بنحاول ننصبها طول السنين دي متقدرش عليها وتطير
جدي : لا ما خلاص لقينا الوتد الى هيثبت جذورها ف الارض ويقف ف وش الريح وترضخله
رفعت : وياتري مين الوتد دا يا يونس
جدي بصلي وقام مغير نظره لرفعت تاني : كل شيء بأوانه ي رفعت ، صحيح الشغل بتاع الجماعة برا مش عاجبنا و صقر مش شايف شغله في مراكز التدريب هنا لي
رفعت : و**** انا كلمت مراد وقالي ان الشحنة الى المفروض تيجي من برا حصلت مشاكل عليها ومقدروش ينقلوها من المينا لان شرطة تيكساس وقفتها بحجة التفتيش
جدي : ازاي الكلام دا البضاعة متفتشه قبل كدا وواخدين الاذن بصلاحية العبور ودخولها المينا كمان
رفعت بتوتر : بصراحة كدا جون بقاله فترة عمال يلعب بديلة وبيخربلنا ف الشغل
جدي بغضب وخبط ع الطرابيزه : ابن الكلب دا انا حذرته قبل كدا ميقفش ف طريقي لكن هو مصمم يمشي ورا منصور ، انا هوريهم الكللابب
( وحده وحده معاايا يصحبي عشان حاسك توهت مني ، اولا حوار جدي و رفعت دول ف جدي ورفعت من نفس العيلة وولاد عم ، ثانيا جون ومنصور دول يبقوا زي عصابة او منظمة بس زي ما تقول كدا شغالين ف كل حاجة شمال ، عبيد رقيق ابيض، مخدرات ، سلاح ، اي حاجة سودا تتخليها ، و جدي ورفعت وعليتنا ف صراع مع عيلة منصور والي هي عيلة الغازي ، وهنفهم مع بعض في احداث القصة حوار مراكز التدريب دا ونظام العيلة الى ظهرت فجأة دي وكانت فين )
انا وبقي مفتوح ومش فاهم اي حاجة : جدي انا مش فاهم اي حاجة شحنة اي وجون مين وصقر مين ومنصور مين ومراكز تدريب اي ، انتو بتقولو اي
جدي : قولتلك كله باوانه وانت اوانك لسة مجاش
انا بضيق : هو كل ما اسألك تقولي كله ب اوانه
جدي : ولد احترم نفسك مش معني اني بكلمك عادي تنسي نفسك لا فوق واعرف انت بتتكلم ازاي
انا : لا ما اهو انا مش هفضل قاعد زي العبيط كدا ومش فاهم اي حاجى بتتقال، انا عمري ما كنت ولا هكون تباع لحد واذا كنت هقعد ف مكان ف لازم افهم واعرف اي الى بيحصل مش زي الاطرش ف الزفة ، ومع احترامي لحضرتك بس متعودتش علي اني ابقي مغفل
جدي : صدقني يبني الجهل نعمة
انا : الجهل بيضيع شعوب يجدي
جدي : بس في حاجات انك تحون متعرفش عنها حاجة احسن بكتير
انا : العمي عن حاجة وحشة مبيمنعش انها تحصل وسواء كنت شايفها او لا ف هي كدا كدا بتحصل بس الفرق بقي انك وانت اعمي مش هقدر تعمل حاجة ولا توقفها لكن لما تكون شايفها تقدر تتعامل وتوقفها . ف الجهل موت بالبطيء يجدي مش نعمة ولا حاجة .
رفعت بيسقف : برافو برافو كبرت يواد وبقيت تعرف تتكلم
انا: كلنا عندنا جوانب من شخصيتنا يعمي مبتطلعش غير ف الظروف المناسبة .. المهم انا عاوز افهم وارسي علي كل حاجة لان من الواضح انكم مخبين مصايب وراكم ومش خير ابدا
جدي بخبث : متأكد انك عاوز تعرف
انا بوش خالي من التعابير : اكتر مما تتصور
جدي : طب اسمع بقي ي سيدي
الحكاية بدأت ___________________
بهزر بهزر يشباب
الحكاية بدأت من سنين بعيدة جدا كان في ملك كبير حكم العالم دا كلة واتجوز واحدة من جواريه كانت جميلة جدا و مغرية ، وخلفت اتنين توأم واحد منهم كان هادي وذكي وطيب جدا والتاني كان خبيث جدا ومخادع ، لدرجة ان ومن هو *** كان يروح لأخوه التوأم ويضربه ويفضل يعيط وامه تيجي تشوفه تحسب ان اخوه هو الى ضربه تقوم معاقباه ، المهم عدت الايام والأميرين كبروا وكل واحد فيهم ابدي مهاراته في الفروسية و المبارزة وركوب الخيل والرماية والإدارة وغيرهم ، لكن الامير الطيب كان عنده رحمه وقلب حنين على الشعب ودا كان بيحصل من تصرفاته والناس لاحظت كدا وحتي الملك ، لكن الامير التاني كان خبيث جدا كإن خبث الجن والانس والشياطين اجتمعوا ف هيئة الامير دي وكان كل همه نفسه وبس .. وكان في مرة من المرات حصل حرب بين المملكة بتاعة الاميرين على مملكة تانية معروفة بقوتها وعظمتها وان جيوشها لا تقهر .. لكن كل من الاميرين ابدي شجاعة خارقة وقدروا أنهم يوصلوا لملك الجيش ف قلب معسكره ويختطفوه وجابوه اسير تحت رجلين الملك و كان الأمير الطيب في سفرية ف مملكة تانية جمبهم ولقي بنت وحبها و بقي كل يوم يراقبها وهي حبته وراح عاش معاهم ف المملكة بتاعتهم واتفاجأ ب انها بنت الملك بتاع المملكة ، ف حب يروح يطلبها من الملك بس قال يقول للملك ابوه الاول عشان تبقي زواج رسمي ، المهم ان الاخبار دي وصلت للملك الخبيث وجاتله فكرة خبيثة جدا ، وهي أنه عارف ان اخوه بيحب الأميرة والاميرة كمان بتحبه فراح قال للملك بسرعة انه بيحب بنت وعاوز يتقدملها ف الملك فرح جدا وبعت خطاب بيطلب فيه ايد الاميرة لإبنه ولما الامير الطيب سمع الكلام دا انصدم ، ولكن الاميرة كانت مفكره ان الملك عاوز يخطبها لابنه وفكرت أنه الامير الطيب الى هي بتحبه ، ف وافقت وبعدين يوم الخطبة اتصدمت ب ان الامير دا مش الامير الى هي بتحبه وانه اخوه .. وقفت وقالت لا واعترضت على الزواج والامير الطيب ظهر واندهش لانه كان مفكر ان هي كانت موافقه على اخوه وخدعته لكن لما عرف الحقيقه وقف معاها واخدها والملك طرده من المملكة .. وبعد سنين طويله كانو عاشوا ف قرية من القري والملكة كانت حامل وصلهم خبر ان الملك مات ف الامير الطيب راح عشان يحضر مراسم دفن ابوه ولكن الأمير الخبيث حبسه وقعد يعذب فيه ووراه كل انواع العذاب ومكتفاش بكدا لا جاب مراته واغتصبها قدامه وهي حامل وف يوم من الايام كان في مساعد للملك بيحب الامير الصغير قام هربه وفك اسره وقاله اهرب بس الامير الطيب قاله لا سيبني هنا بس لو عاوز تخدمني بجد خد مراتي واهرب عشان الطفل دا هو الى هياخد حقي .. وبالفعل المساعد اخد مرات الامير الطيب وهرب والامير الطيب هنا لما شاف اخوه كان بيحمل غضب وكره عظيمين كا انهم جمر من جهنم والامير الخبيث اترعب اما شافه .. وفجأة الدنيا كلها غيمت وحصل انفجار كبير وظهر كيانين مرعبين جدا من كل من الامير الطيب والامير الخبيث
( وصف كيان الامير الطيب : الاسم ميليدوس "كيان شديد السواد عيونه لونها احمر اكنها جمر من نار ووشه متشقق وظاهر من جواه اكنها حمم بركانيه وحواليه حالة سودا مرعبة )
(وصف كيان الامير الخبيث : الاسم ميراديس " كيان اسود حالك السواد كليا وعيونه سوداء باهته وله نظره مرعبة )
ميليدوس : لي عملت كدا كنت بعتبرك اخويا وكنت دائما بحبك لكن انت من واحنا صغيرين وانت تكرهني مع اني دايما كنت بعاملك حلو
ميراديس ضحكة تدوي في ارجاء الغرفه : هههههههههههههههههه اخوات اه اومال مش اخوات ، طب تصدق وما ليك عليا حلفان انا كنت حاسس بالقرف وانا عايش وسطكم كنت كل يوم اتمني اني اقتلكم كلكم عشان اخد الحكم لنفسي ، انتو شوية حشرات اخدتكم وسيلة عشان اوصل للحكم مش اكتر ولما بقيتم ملكمش لزمة فعصتكم .. اه بالنسبة لأمك مستغرب انها كل الفترة دي مكلمتكش صح .. هههههههههههههههههههههه لانها ماتت يحمار ، اتفنتت ف تعذيبها ذيك بالظبط بدأت بخلع ضوافرها و بعدين قطع صوابعها وتخليع في شعرها و علقتها زي الدبايح من رجليها وقطعت شراينها وسبت دمها يتصفي لغاية ما ماتت ورميتها للأسود جوا ، هههههههههههههههههههههه
ميليدوس بزمجرة و صرخة مدوية : انت ملة اهلك اي يلا عملتلك اي هي لكل دا بقي تقابل الحنان للى كانت بتديهولك بكل دا انت مستحيل تكون عندك ذرة رحمة ف قلبك انت حيوان لا انا بعتذر للحيوان انت بذرة اتحط فيها خبث مخلوقات الدنيا كلها جن وانس وشياطين
ميراديس بنفس الضحكة : هههههههههههههههههههههه متزعلش اوي كدا شوية وهتحصلها ابقي سلملي عليها
ميليدوس ظهر ف ايده سيف من الجمر وهجم بيه بسرعة خارقة علي ميراديس قطع دراعه ، ميراديس صرخ صرخة مرعبة وظهر في ايده سيف اسود وحواليه هالة سودا ودراعه رجع تاني . وهجم على ميليدوس واشتغلوا رزع في بعض وكان الغرف الى فيها كلها اتدمرت لان لما ااسيفين يخبطوا ف بعض كان بيحصل انفجار طاقة كبير ودمر الدمار ..
ميليدوس وقف وهو بينهج وميراديس كمان والاتنين باصين لبعض نظرة كره وغضب
ميليدوس رفع ايده للسما وفجأة بدأت طاقة تنتقل من السيف لجسمه و النار زادت بطريقة غبية فشخ وقوته زادت جدا وسرعته وميراديس نفسه الشيء
ميليدوس : هي هتبقي النهاية بس ليا انا وانت
ميراديس بإبتسامة : متفرحش اوي كدا ارواحنا هتتورث علي مدي الاجيال احفادي واحفادك وهنتقابل ف كل عالم وهتفضا مستمرة الى مالا نهاية
ميليدوس : توء توء ازعل كدا انت نسيت ان هيجي من نسلي الى يقضي علي نسلك ولا اي لا كدا ازعل يا رورو ذاكرتك بقت ضعيفه مبتاكلش كاجو ولا اي يولا ؟
ميراديس : هههههههههههههههههههههه ، بصراحه مفيش حاجة احلى من طعم كس مراتك ، نتاية انما اي جمل يابا الحج
ميليدوس اتعصب فشخ وقوته زادت بغباء
ميليدوس : انا هورييييييييك
وانطلق الاتنين ليصطدم السيفان ببعضهما البعض ويحدثان انفجار مهول وبعضها يختفي الكيانان وتنتهي قصتهم ولكن توالت السنين وظهر وريثاها في كل عصر ولكن ينتهي القتال بإختفائها كل مره
____________________
صوت شخير طوييييييل
خناق بين الكاتب والشخصية
الكاتب : خخخخخخخ احا فوق يكسمك مين دا الي ينام انا بقالي ساعة بكتب ف كسم المشهد دا
الشخصية : يعم منتا عايشلي ف فيلم الف ليلة وليلة وامير طيب وامير وشرير وحوار
الكاتب : المهم مغذي مش مهم الوسيلة
الشخصية : يعم كسمك فصلتني من احلى نومة
الكاتب : لا احا فوق كدا يحليتها وصحصح معايا عشان داخلين علي شغل تقيل ورجالة المنتدي عاوزين شغل نضيف ، انت نسيت اني ممكن اخليك مخصي وبتتناك واجيب شخصية غيرك ولا اي
الشخصية : وعلي اي يعم الطيب احسن ، وقفنا لعند فين
الكاتب : وانطلق الاثنان لصطدمان
الشخصية : انت بتكتب بالعربية الفصحي ليه يعم جو البضان دا
الكاتب : اتكلم بأدب يولد دنا بيه ابن بيه
الشخصية : ياخي كسم بضان اهلك انا ماشي
الكاتب : و**** لاجيبك بلبوص
_____________________
عودة من الحوار دا بس اتعودوا بقي كل جزء هيبقي في خناقة
انا : ياااااااه دا حوار كبير فشخ
جدي : اظن دلوقت عرفت ليه بقولك انت الوريث
انا : تقصد أن انا ابقي ميليدوس!
جدي : بالظبط كدا
انا : طب اوماال فين ميراديس ؟
جدي : لسه لعند دلوقتي مظهرش بس انا كنت متابعك وخدت بالي من الي عملته عند عزت ف السنتر و في المدرسة مع منير وعرفت ان انت الوريث كنت شاكك فيك بس لما شوفتك اتأكدت
انا : طب اي حكاية ميليدوس وميراديس دول وليه دائما ميليدوس بيقول انا العمل الاسود لكل ظالم انا الموت انا سافل علوي حكم العالم السفلي
جدي : ميليدوس وميراديس دول اساطير قديمة وارواح ملعونة بس ميليدوس للخير وميراديس للشر .. ميليدوس دايما كان بيحب الخير للناس و ميراديس كان بيعمل العكس ودايما ميليدوس كان بيقف ف وشه ، وبسبب كدا حكم العالم السفلي ولكنه مش منهم لا هو روح ملعونه ف عشان كدا بقي اول سافل علوي حكم العالم السفلي
انا فاتح بقي : شكلنا داخلين على حوارات كبيرة وشغل اكشن
جدي : بالظبط كدا شد حيلك بقي عشان الي فات تسخين والي جاي **** المعين
انا : طب واي حوارات مراكز التدريب دي ومين صقر
جدي : لا دي بقي الكاتب يبقي يقولهالكم المرة الجاية عشان ايديه وجعته من الكتابة وعنده دور برد مبهدله
انا : خلصانة يابا رعد يعمل ما بداله
الكاتب : حبيبي يولا
انا : طب اي مفيش حاجة كدا ولا كدا ضمنا تحت جناحك بقي العملية ناشفة
الكاتب : يلا يخول من هنا البيت دا طاهر وهيفضل طول عمره طاهر
يلا يشباب عاوز ارائكم
منسيتش عزت بس لسه هنعرف هنعمل اي بعدين
يلا انجووووووووووووووووي
الحب ، الحب دا شيء مجهول مغامرة لازم تفقد فيها حاجة بس في المقابل تكتسب حاجة ، جايز الي تفتقده يكون غالي بس صدقني الى هتكسبه هيكون اغلي ، مثال فقدت ثقتك ، اكتسبت انتصارك في كل حاجة وتركيزك ، بعض الخسارات بتحصل عشان تكشف عن أشياء جوانا ، ومش معني انك اتحرمت من حاجة تبقي لانك متستحقهاش ، لا ابدا ، المريض احنا بنمنع عنه اشهي انواع الاكل زي الاسماك و اللحوم وغيرهم من الأكل الجميل لمجرد ان احنا عاوزينه يتحسن ، الطفل والده بيعطيه الحقنه والطفل بيفكر انه والده عاوز يأذيه بس ميعرفش أن والده عاوز يبقي احسن .. اتمني تكون فكرتي وصلت
_____________________
الجزء الرابع " السر "؟
وقفنا المرة الي فاتت لما رعد قابل جده و عم رفعت مدير القسم و عرف حكاية ميليدوس وميراديس وانه بقي وريث ميليدوس و انه الموضوع اكبر من مجرد خلافات بسيطة وادرك ان حياته هتتغير ١٨٠ درجة مش ضروري للأحسن بس الي هو عارفه انها مش هتبقي سهلة وداخل علي فترة جديده محتاجة كل تركيزه والواضح ان القدر مخبيله حاجات كتيرة
بينا نشوف بطلنا هيكون قد المسؤولية والتحمل انه يقدر يشيل عيلته ويواجه الخطر الى بيهدده ويقف في وش الى عاوزين يدمروهم ولا اي .. دا الى هنعرفه ف الاحداث الجايه .
انا : مقولتليش بردوا يجدي انا حاسس ان عيلتنا اكبر من مجرد عيلة عادية
جدي بغموض : فعلا عيلتنا مش مجرد عيلة عادية احنا عيلتنا بتمتد ف العالم كله ، فرنسا و سوريا و روسيا و مصر لكن مركز العيلة هنا في مصر و الزعيم بتاع العيلة الحالى هو انا وانت الوريث بتاعي ..
انا : طب انا مش فاهم اي حكاية مراكز التدريب والشغل بتاعكم دا
جدي : بص يا سيدي انا زي ما قولتلك عيلتنا كبيرة جدا وجذورها بتمتد ف العالم كله تقريبا و كل بلد بيحكمها نائب للزعيم و لكن طبعا كلهم تحت حكم الزعيم و بيستشيروه في كل حاجة بتحصل و لكن احنا شغالين ف الدرا الحكومات بتتعامل معانا بس مش بشكل مباشر
انا : يدينميييي احا اي كل دا ، دا انا مكنتش عايش فعلا ، بس بردوا مقولتليش اي حوار مراكز التدريب
جدي بخبث : متبقاش غشيم وتقاطعني اتقل تاخد حاجة نضيفة
انا : كمل يجدي كمل " ابو تقل ددمم امك " ه
جدي : بتقول حاجة ياض
انا: لا يجدي ابدا بقول الجو حر جدا
جدي : بحسب ، المهم يا سيدي زي ما قولتلك عيلتنا ممتدة ولينا في كل بلد ناس ، و كل بلد من دول زي ما قولتلك في واحد بيحكم فرع العيلة هناك بس كلهم بيندرجوا تحت راية الزعيم الى هو انا ، و زي ما قولتلك احنا في صراع دائم مع منظمة تانية الى هي المنافس لينا ودول الزعيم بتاعهم منصور الغازي ، اكيد طبعا مس محتاج اقولك ان العيلة دي تبقي عيلة الغازي " شرحتلكم مين منصور الغازي " المهم بقي يسيدي ان احنا بينا حرب سواء سياسية واقتصادية او دبلوماسية او حتي حرب عسكرية ف بيبقي في مراكز تدريب بتبقي موجوده في كل فرع في العيلة وبتبقي لافراد العيلة بس وبتبقي شاملة كل انواع للرياضيات والعلوم وكل انواع الكتب ، وبيبقي في تدريبات سواء على الفنون القتالية دفاع عن النفس ، من الآخر مكان كامل متكامل يطلع وحوش ، والى بيشرف على المراكز دول هما اربع مراكز ف العالم
المركز الاول في مصر : موجود في الصحرا الغربية واحة الفرافرة " المشرف عليه هو عمك صقر " وصف المركز .. " المركز بيبقي عبارة عن مبني كبير في طابقين فوق الارض و ٧ طوابق تحت الارض بيترتب بالترتيب
1A 2A 1B 2B 1Z 7X
اول طابق دا بيبقي مخصص للأفراد الى لسه داخلين بيستقبلهم المدربين وهناك بتختار انت حابب تخصص في " سباحة ، رماية ركوب خيل ، جامباز ، سكواش ، بالبلدي كدا اب رياضة "
وبعدها لما بتختار الرياضة الى انت عاوزها بتطلع الطابق التاني الى يبقي مقسم لجميع انواع الرياضات وبتختار القسم الى انت اخترته بالفعل وهناك بقي بيبقوا مسؤولين عن انك تبقي ممتاز ف الرياضة دي ودا لان احنا بيبقي كل سنة بنشارك بشباب من العيلة المصنفين ك افضل ناس ف اي رياضة ف المسابقات العالمية لان زي ما قولتلك حرب بينا وبين الغازي على فرض السيطرة ..
المهم بقي نيجي للسر كله الطوابق الى تحت الارض دي
على حسب كل طابق بتتصنف صعوبته وخطورته
الصعوبة بتدرج ك التالى A,B دول بيبقوا اماكن تدريب خاصة بالفنون القتالية وبتبقي خاصة بكل انواع التدريبات الطاقة وغيرها وبتتقسم على حسب قوتك لو قوتك عادية بتبقي في المستوي A وبتاخد تدريبات المستوي دا وبتقدر تطور من نفسك لغاية ما توصل مستوي B و بعد ما توصل لمستوي B بتبدء تدخل في المستوي الاول منه
1B وبعد ما تخلص المستوي دا بتدخل للمستوي 2B
والمستوي دا تقريبا لو وصلتله تبقي خارق
نيجي بقي ل ليفل الوحش وال عظمة كلها المستويين
1Z , 7X
1Z دا مستوي خاص بمقاتلين النخبة الى هما الى مفيش منهم اتنين زي ما بيقولو وهناك بتشوف اوسخ انواع التدريب من قتالات تحت الماية وفي درجة حرارة منخفضة جدا وبردوا في درجة حراراة مرتفعة من الآخر بتتدرب على القتال في كل الظروف القاسية الممكنة ومقاتلين النخبة دول هما ( صقر " كاظم " ليلي " سيف " هند )
وصف صقر : رجل يبان من اول نظرة انه صارم لديه وجه لا تدري اذا كان يعرف للضحك لون ام لا لديه ندبة تمتد من حاجبه الى تحت عينه " الطول ١٩٨ " الوزن 93 كجم " كتلة عضلية متحركه " السن ٣١ سنة (
وصف كاظم : في الحقيقة كاظم وصقر اخوات ومع بعض دايما لدرجة ان الناس بتعتبرهم توأم ثنائي الرعب زي ما بيقولو وكاظم نفس وصف صقر بخلاف ان الندبة على عينه اليمين " السن ٢٩ سنة (
وصف ليلي : ك ان الجمال تجسد في شكل انسية ، عيون رصاصية اللون , شعر احمر ناري يمتاز بالطول و تربطه دايما ك ذيل حصان ، الطول ١٧٥ سم ، الوزن ٨٧ كجم ، الجسد ممشوق تكاد تقسم انك لم تري نسائن من قبل " كفاية وصف ي عزيزي عشان عيب اوي لما اضربهم علي شخصية من وحي خيالي "
وصف سيف : سيف يمتاز بالعقل والذكاء و القدرة علي تحليل مهارات الخصم ووضع خطط محكمة لذلك هو قائد استراتيجي مخصرم وهو قائد فرقة النخبة " الطول ١٧٥ الوزن ٦٩ كجم " نحيل لكنه يمتاز بالخفة والمرونة وجسد ممشوق بالعضلات )
وصف هند : فتاة بشوشة ابيض من الثلج شعر وكأنه خصل ذهبية تنساب علي كتفيها عيون وكأنها البحر ف صفائه ، قوام ممشوق كعود فرنساوي ، الطول ١٨١ الوزن ٨٧ كجم (
وبعد ما وصفنا أعضاء فريق النخبة نيجي لوصف الطابق
7X الطابق دا مع انه بيتبني ف كل مراكز التدريب حوالين العالم الا انه لعند الآن محدش يقدر يدخله غير شخص واحد الا وهو " الوريث طبعا "
الطابق دا حرفيا جهنم على الارض حتي اعضاء فريق النخبة بجبروتهم ميقدروش يكملوا دقيقتين تدريب فيه ودا بسبب كمية الحاجات الى مزود بيها المكان دا من اسلحة بتهاجمك و لهب ورماح و اسهم وصدمات .. وبتمتاز انها بتشتغل ببصمة الصوت يعني مثال ( فاير تتطلع نار كدا يعني )
والمكان دا هيكون من نصيب صاحبنا وبكل قصتنا انهارده ولكن لسه بدري علي انه يقدر يدخله لسه هيدهل اول طابقين وبعدين ينزل بقي ف الطوابق الى تحت الارض مرحله مرحله ..
انا وبقي مفتوح علي اخره ومصدوم : خخخخخ احا يدينمي اي دا كله
جدي : جهز نفسك بق بطل واستعد عشان الى جاي مفيش فيه هزار
انا : طبعا يجدي بس الاول نخلص من موضوع عمتي و الكلب عزت دا ونعمل عزا
جدي : يلا بينا
قومنا انا وجدي واخدنا عزت معانا وروحنا مخزن خاص بجدي ف الصحرا وربط عزت هناك ف كرسي و كان نايم رشيت عليه جردل ميه متلج
عزت بخضه : ححححح انا فين
انا بنظره ترعب وصوت الكيان : ارض الجحيم
واشتغلت تعزييب ف كسمه من اول كسر عضم وتخليع ضوافر وسلخ ف جلد " الناس الى بتقرف لمؤخذه يشباب بس دا ابن متناكة لازم نطلع عين امه دا قتل الغالية " المهم بعد حفلت تعزييب وكنت طبعا حقنته بحقن ادرينالين عشان ميغماش عليه من الوجع خليت جدي يجبله دكتور عشان يداويه
وانا ماشي انا وجدي وببص لعزت وهو باصصلي برعب وميت من التعب : قولتهالك قبل كدا انك لو قربت هخليك تتمني الموت ومش هتطوله وانت اخترت
سبت عزت ومشينا انا وجدي وعرفني علي العيله ف المنصورة
" هتقولي وهو في حد ميعرفش عيلته ، هقولك ايوه ابويا كان منفصل عن الكل معادا اسماء بحكم ان مدرستها في نفس بلدي " المهم عرفني علي العيلة وكانت بتتكون من "
عيلة ابويا " بتتكون من جدي ( يونس ) جدتي ( نورا ) عمي ( صقر "مراته اسمها ليلي وهي صاحبته ف فرقة النخبة وعندهم *** اسمه ليث عنده سنتين، ايوه صقر بتاع فرقة النخبة " ) عمتي ( اسماء " ماتت" ) عمتي (نهي" 39 عندها بنتين وولد " الكبيره ندي ٢ ثانوي والصغيره مريم ٦ ابتدائي " والولد لسه في ٣ ابتدائي اسمه محمد ) وعمي (شريف " اصغر اعمامي بس عرص اوي ف نفسه ومبلعتهوش من اول ما دخلت )
وصف شريف " راجل خمورجي بتاع نسوان وجدي دايما بيهزقه ومش عاجبه حاله لكن لما لقاه مش مظبوط وجابه من كذا قضية امر صقر ب انه يوديه مركز التدريب ويشرف عليه بنفسه " الطول ١٨٩ الوزن ٧٨ " شخصية عيل اوي ودايما بيتخانق مع دبان وشه ، السن ٢٥ (
كدا عرفنا ان جدي كان عنده ٥ اولاد ، ٣ شباب،وبنتين ، الشباب مات منهم واحد الى هو كان اكبرهم ابويا ، و البنات ماتت منهم واحده كانت الكبيره بعد ابويا ونهي وهي اسماء
دلوقتي فاضل هرتبهم من الكبير للصغير ، نهي " صقر " شريف
عايشين بأولادهم مع جدي في القصر
نيجي لوصف القصر .. قصر كبييير فشخ مبني على الطراز العثماني يظهرلك مدي قدم وعظمة المكان و اساساته وجدرانه الثابته الى الزمان عمره ما قدر يغيرها ، ندخل جوا القصر نلاقي حديقة كبيرة فشخ بيزنها أشجار وورد زهرته لونها بنفسجي و احمر وفي ممر طويل لغاية ما توصل لبوابة كبيرة فشخ واقف عليها حارسين طول الواحد منهم مش اقل من ٢ متر ، وبتدخل من البوابة دي تلاقي القصر بعظمته وحلاوته الي متقلش شيء عن حلاوة شكله من برا بس الى زاد الدهشة ان الارض عبارة عن سيراميك بيظهر فيه اللون الأحمر الناري ولما ينزل عليه نور بيعكسوا على هيئة نار كان مظهر دهشني وصدمني الصراحة ، القصر بيتكون من ٣ طوابق كل طابق فين جناحين الطابق الاول خاص بجدي وجدتي ليهم جناح خاص بيهم والطابق والجناح التاني الى قصادهم كان بتاع ابويا و الطابق التاني فيه جناح واحد لصقر ومراته والتاني لنهي وعيالها وجوزها " جوز نهي محمود" شغال محاسب في شركة جدي وماسك الشغل هناك "
والطابق الاخير للعرص الخمورجي شريف و الجناح التاني محدش بيسكن فيه لأنه كان بتاع اسماء .
وفي طابق تحت الأرد زي سرداب سري كدا بس مش مسموح لحد غير صقر وجدي انه ينزلوه والى ينزل بدون اذنهم يتعاقب ..
اظن انكن كونتوا صورة واضحه عن شكل القصر عموما نيجي بقي ندخل في الاحداث عشان كسم التخيل بتاع القصر والتخيل بتاع مركز التدريب فضلت اكتر من ٥ ساعات لغاية ما دماغي فرقعت
بعد ما دخلت القصر مع جدي لقيت نسوان العيلة كلهم لابسين اسود وقاعدين يعيطوا بس بدون صوت و عمي صقر واقف هو وشريف و انا دخلت عليهم انا وجدي
جدي : تعالو سلموا علي رعد و كل واحده تروح تحضر الغدا عشان في ضيوف جايين يلا
انا واقف مش فاهم حاجة ولقيت ست كبيرة بطاية كدا جايه عليا وبتحضني وبتعيط عرفت بعدين انها ستي
ستي بدموع : وحشاني يا ابن للغالي لي يبني الغيبة دي
انا : معلش يا ستي اظن ان كدا كان احسن للكل وبعدين منا رجعت اهو ..
انا : صحيح يجدي عاوز اروح اجيب امي وياسمين مينفعش اسيبهم هناك
جدي : اتطمن انا بعت عربية تجيبهم وزمانهم ف الطريق اهو
المهم كملت تسليم علي الناس منهم نهي و بناتها و بصراحة البت ندي بنتها دي عجبتني فشخ " عيون واسعة و ... احا لا كفاية عليكم كدا دي هتبقي مرات البطل )
المهم بعد فقرة للترحيب والسلامات الى بضنتني انا ك كاتب وانا بكتبها مخليتش من ان الخول شريف حاول يستخف دمه بردوا بس انا كبرت دماغي وجدي هزئه .. وبعدين نزلنا نصبنا الصوان والعزا اتعمل بعد الدفنة والجنازة طبعا و كل واحد روح واليوم خلص واتغدينا
واحنا قاعدين ع السفرة بنتغدي
جدي : فكرة في كل الى قولتهولك يا رعد
رعد : بصراحة يجدي انا دماغي حاسس انها هتنفجر من كمية المعلومات دي
جدي : دي تراث عيلتنا ي رعد ومش اي حد ف العيلة يعرفة المهم شد حيلك انت بس ومن بكرة هتروح مع صقر المركز في الفرافرة .. عشان تظبط نفسك وتكتشف مهاراتك
رعد : طب صحيح يجدي انتو لي عاملين المركز بعيد فشخ في قلب الصحراء كدا
جدي : يذكي مهو مستحيل مبني يكون بالنظام دا والحكومة تشوفه وتسيبه عادي احنا بنيناه ف قلب الصحرا لان الحكومة مش هتقدر تطوله هناك فهمت يا اذكي خواتك
انا : فهمت فهمت يجدي ,طب اي حوار الطاقة وقدراتك ومهاراتك مش فاهم حاجة
جدي : الموضوع كبير يرعد وانت هتكتشف دا بنفسك وانت بتدرب بس هديك معلومات بسيطة كدا عن الموضوع دا , الطاقة دي ي رعد يا ابني دي حاجة موجودة بداخل كل واحد مننا بس بقدرات متفاوته في الى طاقة بتخليه عنده قدرة النار وفي الي بيبقي عنده قدرة الميه و البرق و التلج و الارض وغيرها .. بس للأسف كمية قليلة جدا من المحاربين الي بيقدروا يوصلوا بطاقتهم انهم يتحكموا ف العناصر دي ودول مفيش منهم في العالم غير ١٠ ، ٥ منهم موجودين عندنا بالفعل وهما فرقة النخبة
صقر و ليلي وكاظم بيتحكموا في النار
هند بتتحكم في التلج ، سيف مبيتحكمش في اي عنصر ولكن عندة ذكاء رهيب ودي في حد ذاتها تعتبر اقوي من اي عنصر وهو بالفعل اقوي واحد في فريق النخبة لكن طبعا مش اقوي واحد ف ال ١٠ ولسة في ناس مجهولين الهوية ..
انا بقي مفتوح كالعادة : احا يجدي تتحكم ف التلج تطلع تلج ونار من ايدك وكدا ولا اي مش فاهم
جدي ميت من الضحك : هههههههههههههههههههههه مش قولتلك لسة بدري عليك ، يا بني الموضوع كبير متحاولش تجهد نفسك انت الوريث وخدها واحده واحده وافهم الدنيا وبعدين نشوف
شريف متعصب : احا مين دا الى يبقي الوريث مبقاش غير دا ويبقي الوريث دا جربوع افعصه ، وكان جاي يجري عليا ويضربني بالبوكس بس انا مسكت معصم ايده جامد وهو قعد يصوت زي النسوان ، وبعدين بحركه سريعة قمت مشقلبه ومرقده ع الارض ونزلت همست ف ودانه
انا بهمس مخيف : صدقني مش هتحب انك تعرف انا مين ، هششش بلاش انا وبوسته على خده وهو باصص برعب ليا ( المشهد دا عجبني فشخ , البوسة اخويه يولاد احنا رجالة اوووي )
قومت عملت نفسي بنضف هدومي و بنظرة عدم لا مبالاة
انا بعدم مبالاة : في اوضتي يا جدي
جدي : جناحك هناك اهو يا ابني وامك واختك جناحهم فوق
انا : لا هييجوا معايا يلا ي امي
جدي : يبني ما الاوض كتير اهي
انا : يلا امي قولت
دخلت انا وامي الجناح وكان كبير فشخ الجناح كان قد الفيلا بتاعتي اصلا .. وكان في ٤ اوض وريسبشن كبير و مطبخ امريكي و حمام كبير بردوا بخلاف ان في حمام في كل غرفة ، و السرير كان كبير فشخ ياخد ٧ افراد جمب بعض .. انا دخلت الشنط بتاعتي وبتاعة اختي وامي وهما قعدوا يظبطوا الدنيا و يرصوا الهدوم وكدا وانا قعدت اتفرج ع التلفزيون " هتقولي عمتك لسة ميته وبتتفرج ع التلفزيون ازاى ، هقولك انا بضان ملكش دعوة "
المهم امي جت تقولي عيب كدا ي ابني اقفل التلفزيون وبتاع .. شاورتلها ب ايدي تيجي وبعدين قولتلها : هششش تعالي تعالي
واخدتها ف حضني و ياسمين بصتلي بغيرة كدا قولتلها وانتي كمان .. ومفوقتش غير والشمس طالعه و ستي بتنادي علينا قومت براحه من غير ما اصحيهم وظبط نومتهم على الكنبه و غسلت وشي وغيرت هدومي وسرحت شعري واستنيت نص ساعة كدا وصحيتهم قولتلهم يصحوا ويغسلوا وشهم ويفوقوا عشان ننزل نفطر تحت
نزلنا فطرنا وجدي قاعد على راس السفرة كدا وكان في كرسي علي يمينه فاضي والكرسي الي ع الشماال عمي صقر كان قاعد عليه .. جت اختي امي قعدوا جمبي و عمي ونهي وولادهم كانو قصادنا طبعا كنت شايف نظرة كره وحقد في وش عمي بس عملت نفسي من بنها وفضلت باصص للطبق بتاعي وعمال باكل
جدي : الا قولي ي رعد جاهز يلا عشان تروح مع عمك صقر
انا : نروح فين يجدي
جدي : مركز التدريب يبني انت كبرت ومينفعش اكتر من كدا
انا: مش حاسس انه لسه بدري خصوصا ان احنا منعرفش اذا كان ميراديس ظهر اول لا
جدي : ما دي المشكله يبني احنا مينفعش نسيب كل حاجة للصدفة ومنعرفش اذا كان ميراديس طور من نفسه وقوته مع الجماعة بتوعة ولا اي بالظبط احنا منعرفش هو مين وخايف نستهون بيه ونندم ف الآخر
انا بغموض : انت تعرف اي هي قوتي اصلا يجدي
جدي بتوتر : لا معرفش بس الواضح انك مخبي علينا حاجات كتير
انا بغموض اكتر : كل حاجة ف وقتها ي جدي ، وكملت اكل ف الطبق وقومت غسلت ايدي وطلعت اقعد ف الجنينه برا شوية ..
لقيت صوت انعم من حياتي جاي من ورايا
بنت مكسوفه فشخ : احم الشاي ي رعد
انا زي البقف فضلت متنح فيها
البنت وشها بقي طمطمايه من الكسوف ، فوقت من سراحني وقولت ف سري : يخربيت جمال امك
انا : اه شكرا ي ندي اتفضلي اقعدي
ندي : شكرا بس ورايا مذاكرة فترة امتحانات
انا : اقعدي مجتش من ٥ دقايق هدردرش معاكي شوية ولا احنا مش قد المقام
ندي بكسوف : لا طبعا بس
انا : قوليلي يندي انتي ف سنة كام
ندي: تانية ثانوي
انا : اووو زميلتي مع انه ميبانش عليكي انك لسه صغيرة كدا
ندي بكسوف : تقصد اي
انا بهيام : طيبة قلبك اكبر من كدا بكتير
ندي وشها احمر " البنت علي نياتها يزوز متعرفش ان الولا رعد عرص ويقصد حاجة تانيه ": شكرا دا من ذوقك
انا : طب ابقي شوفيلي صرفة معاكي ف السناتر عشان انا نقلت من منطقتي و معرفش سناتر هنا ..
ندي : اوك طبعا مفيش مشكله هحجزلك معايا ف كل السناتر الى بروحها
انا : طب وعلي كدا رافعة راسنا اوماال ولا مش ف دماغك
ندي : تقصد اي بالكلام دا
انا : يعني بنت زيك جمال و مال و عايشة ف جنة اي حد يحلم بيها مظنش انها تكون مهتمة بتعليمها
ندي بعصبية : مين قالك الكلام دا بالعكس انا طول فترة دراستي كنت بطلع الاولي علي دفعتي ودا لسبب اني عند حلم وعايزه احققه ومش فارق معايا العز دا كله
انا : واي هو حلمك يست ندي
ندي : حلمي اني ابقي عالمة واكتشف دوا لمرض الكانسر
انا : اووو حلم جميل جدا ، بالتوفيق ليكي يبنت عمتي اشوفك بعدين بقي عشان رايح مع عمي صقر دلوقت
صقر : يلا بينا ينجم
انا بإستغراب : نجم ؟ ، متأكد انك عمي
صقر بملل : يلا بينا يبضان كفاية كسم طول الطريق مش ناقص
انا بضحك : طيب يلا بينا يعم الشبح
رحنا انا وصقر ركبنا في عربيه جيب عشان تمشي ف الصحرا و اخدنا الطريق الصحراوي دا كله لمدة ٩ ساعات وف الآخر وصلنا عند مركز التدريب بس كانت الساعة ٧ بليل ف قعدنا اتعشينا و بعدين قعدنا استريحنا شوية
صقر : تيجي نبدأ دلوقت ولا تعبان
انا بخبث : مش ابن عثمان سعفان الى يتعب
صقر بضحك : طب بلا بينا يعم البطل واستحمل بقي استلقي وعدك
انا : يلا بينا
دخلنا الطابق الاول وبدأت اجرب كل الرياضات الي ذكرتها فوق " هزعل و**** ينجم لو نسيت وصف المركز انا طلع ديك امي عشان اطلع التصميم والتخيل دا "
و فالآخر رسيت علي اني اخترت mma وبعدين طلعت الطابق التاني و بدأت اتعلم اساسياتها و فضلت اتمرن فترة من الوقت هناك وطلع عين اهلى صقر كان فاشخني وكل يوم انزل وشي وارم وفضلنا بتاع اسبوع علي الحال دا لغاية ما في يوم كان في قتال بيني وبين صقر
صقر : متأكد انك عاوزني استخدم معاك كل قوتي ؟
انا بلا مبالاة : ايوة
عينك ما تشوف الا النور بعد ما خلصت كلمتي لقيت بوكس من صقر طيرني لآخر الحلبة نزلت ع ركبي وانا بتف ددمم
انا بخبث : حلو مش وحش
صقر بضحك : هههههههههههههههههههههه هو انت لسة وشفت حاجة انا لسة بسخن بس
انا بخبث : انا لسة مسخنتش اصلا
صقر جري ليا وحاول يخبطني بوكس تاني ف وشي بس انا تفاديتها بس لقيت رجل مقابلاني ف وشي كان ضربني ببطن رجله بعد ما كان عداني وانا من الخبطه رغم انها تبان ضعيفة بس حرفيا انا اترزعت ع الارض وهو نزل فوق وثبت دراعاتي بركبه ونزل بوكسات ف وشي .. انا وشي مبقاش فيه حته سليمة و فجأة ودني بقت تصفر و الدنيا اسودت ف عيني وحسيت اني اتعزلت عن العالم الخارجي ولقيت نفسي واقف ف مكان لونه اسود وبدأت اسمع صوت زمجرة وحوش حواليا وفجأة لقيت تعابين لونها اسود و عقارب جايين نحيتي وبعدها لقيت وحوش و الحاجات الى كنت بخاف منها وانا صغير زي الديابه و الاسود و غيرها ولقيت ابويا واقف هو وعمتي بعيد عني وباصين ليا بقرف وعمال يتردد ف ودني انت ضعيف انت جبان مقدرتش تحمي حد ازاى هتحمي عيلتك وانت مقدرتش حتي تحمي نفسك انت متستحقش تعيش انت جبان فاشل فاشل فاشل ، والصوت عمال يتردد ف دماغي مع صوت زمجرة الوحوش والتعابين والعقارب لقيت نفسي دمااااغي حاسس ان فيها حرارة عالية فشخ وهتفرقع صرخت صرخة حسيت اني الأرض تحتي بتتهز من شدتها و بدء جسمي كله يتلون باللون الأسود وعيني كانت جمر من نار واترسمت علي وشي ابتسامة صغيرة خبيثه فشخ وبدأت اقتل ف كل الوحوش دي كلها ولما خلصت روحت لابويا وعمتي
انا : بعتذر اني مقدرتش احميكم بس دا مش معناه اني مقدرش احمي الباقيين ، اذا كنت ف وقتكم ضعيف ف انا هبقي اقوي عشان احمي حيلتي بعتذر ي والدي بعتذر ي عمتي وبوست راسهم وهما اختفوا و انا رجعت ل هيئتي بس الغريب اني لقيت ميليدوس ظهر قدامي ..
انا بهدوء : لي جيت انقذتني
ميليدوس بنفس الهدوء : لان انا وانت واحد وكان لازم تتخلص من مخاوفك لانها كانت هتطاردك طول حياتك ومش هتقدر تخلص منها
انا بهدوء شديد : طيب وهنعمل اي ف الى جاي
ميليدوس : ميراديس خلاص بدء يتحرك وخد بالك عشان هو بقي اقوي من آخر مرة شوفته فيها الظاهر ان الجماعة اكتشفوه بدري بس كانوا مخبيين خبر وجوده وهو اظهر قوته الى انا عارفها طبعا وتتبعت الطاقة بتاعته و وصلت له
انا : وياتري مين هو وريث ميراديس
ميليدوس بخبث : دي تعرفها لوحدك لما تقابله
انا : طب دلوقتي اي النظام لما نطلع
ميليدوس: دلوقت هتصحي مش هتعمل حاجة وهتلاقي صقر لسة بيضرب فيك مش هتعمل اي رد فعل وهتسيبه يضربك لعند ما يغمي عليك وبعدين هتفوق وترجع تتدرب تاني و انت دلوقتي بقي معاك كل قوتي ف الهيئة العادية لان روحي اندمجت مع روحك بس لما تتحول لهيئة ميليدوس قوتك هتبقي اضعاف القوة بتاعتي بس متتحولش غير ف الضرورة واظن انك مش هتحتاج تتحول غير قصاد ميراديس ، اخويا قوي جدا اوعي تستهان بيه
انا : غريب بتقول عليه اخوك لسه ازاى
ميليدوس بحزن : مهما كان بردوا ف الدم بيحن وهنفضل ف الآخر اخوات غصب عنه ، صدقني انا كنت بدافع عنه كتير جدا وكنت بتمناله الخير ومهما يسيء ليا كنت بسامحه وبحميه من غضب ابويا وكنت بشفعله دايما ، لكن هو قلبه وروحه اتغلفوا بالكره والحقد ومبقاش ياحكم ف تصرفاته جايز يتهدي ف يوم من الايام ولغاية ما اليوم دا يجي هفضل مستنيه
انا : يااااه دا انت طلعت طيب فشخ بجدع ، بس انت بتقول اني دلوقت بقي معايا قوتك ؟
ميليدوس: اه من غير ما تتحول كمان ودا بسبب ان ارواحنا اندمجت زي ما قولتلك
انا : يعني انا دلوقت بقيت ف مستوي فرقة النخبة بتاعتي سيف ؟
ميليدوس بضحك : مستوي فرقة نخبة اي يبني دول بالنسبالي حشرات
انا : طب ثانيه واحده انا لما كنت بتعصب جامد زي مثلا لما كنت عند عزت ومنير كنت بلاقي نفسي ف الهيئة بتاعتك بدون ما اكون عاوز اتحول
ميليدوس : ايوه يبني انا وانت شخص واحد من يوم ما اتولدت وانا مربوط بيك بس ف المواقف دي كنت انا الى بتحكم ف جسمك وانت كنت بتبقي متابع بس متقدرش تتكلم
انا بهدوء: طب مش عاوزها تتكرر لأن مبحبش يكون حد متحكم فيا
ميليدوس بضحك : خلاص يعم متتقمصش اوي كدا مش هتحكم فيك
انا : انا مش بطلب دا امر سلام
وفوقت من الحلم الغريب دا ولا معرفش انا كنت فين اصلا ولقيت صقر لسه مكمل
_______________________________
استووووووب
خناق بين الكاتب والشخصية
الشخصية : بقي انت يكسمك عاوز تقنعني اني مكملتش ٥ ، ٦ ثواني هناك وانت بقالك سنة عمال تحكي
الكاتب : تصدق انك عيل خول وناكر الجميل ، بقي انا يخول اعمل منك شخصية وكاريزما واديك قوة متحلمش بيها وفوق كل دا هجوزك مزة تقول للقمر قوم وانا اقعد مكانه وف الآخر تيجي تقولي كدا ، انا قولت اخصيك محدش سمع كلامي
الشخصية : ينجم متبقاش قفوش كدا الكلام اخد وعطي يراجل
الكاتب : غور يلا يعرص بدل ما اخصيك بجد غور
_______________________________
عملت نفسي اغمي عليا وصقر اخدني وجاب دكتور يشوفني والدكتور عمل الجروح الى ف وشي وظبط الأداء وبعدين انا كنت تعبت بصراحة وانا عامل نفسي مغمي عليا ف لقيت نفسي نمت فعلا وصحيت بليل علي صقر
صقر بضحك : هههههههههههههههههههههه وعملي نفسك بروسلي وبتقولي استخدم كل قوتك ، وانا يدوب لسه بلعب معاك ، يراجل دا انا لو جبت محمد ابن اختي هيروقك
انا بخبث : اتقل تاخد حاجة نضيفه
صقر بحزم : يلا اجهز وحصلني علي تحت مفيش هزار دلوقت بدأنا ف الجد
انا : هغير هدومي واحصلك
وبالفعل بدأنا تدريب انا وصقر وكلمت ندي انها تلغي التسجيل لأني مطول هنا وفضلت شهر كامل ادرب ف الطوابق الى تحت الارض وكنت خلصت كل المراحل A , B ودخلت في المرحلة Z بتاعة فريق النخبة وكلهم كانو مذهولين من التطور السريع دا
سيف : الواد دا مش طبيعي يشباب حاسس انه في حاجة غريبة
هند : فعلا دا خلص اول ٤ طوابق وكانه كان بيلعب مع ان احنا فضلنا سنين لعند ما وصلنا لطابق Z
كاظم : علي فكرة رعد مخبي حاجة عننا دي مش قوته اصلا دا يدوب بيلعب فعلا زي ما قالت هند
ليلي : مكبرين الموضوع فعلا يشباب وهو مستواه عادي جدا و اضعف مني بكتير كمان
سيف بحزم : ليلي مش معني ان انتي العنقاء وعندك قوة اللهب تبقي تستخفي من التانين اكبر غلط ف حياتك هو الغرور الغرور بينزل صاحبه من سابع سما ل سابع ارض ، انك تستهين بخصمك دا اكبر غلط ممكن تغلطه ف حياتك لا ببساطة عمرك ما هتقدر تتوقع هو ممكن يعمل اي ، متخافش من الى عامل نفسه جامد ، لا خاف من الى مبينلك ضعفه ، ورعد مبينلنا ضعفه و اننا اقوي منه بس انا حاسس انه فعلا قوته كبيره جدا وهاجي افكركم بكلامي دا بعدين .. بينا نركز بقي يشباب عشان نشوف هيعمل اي ف المستوي Z
فعلا انا كنت دخلت المستوي بتاع فريق النخبة وسمعت كل كلامهم وابتسمت ل سيف وهو استغرب اني ببتسم له " اصحي معايا ي زوز قدرة من قدرات ميليدوس الى لسه هنكتشفها ف الاحداث "
وبدأت تدريب ف المستوي و خلصت التدريب بتاعه في اقل من يومين .. وهما كانو قاعدين مصدومين حرفيا وبيشدوا ف شعرهم ، الوحيد الى كان قاعد هادي ومبتسم هو صقر و سيف
بس كان لسه ف تحدي اخير لكل مستوي وهو انك لما تخلص المستوي بيبقي في زي اوضة كدا بيبقي فيها وحوش ولازم تقتل الوحوش دي كلها او تفضل اكتر وقت ممكن هناك .. واكتر حد فضل ف الغرفة دي كان سيف ومكملش اكتر من ٥ ساعات ..
دخلت الغرفة واول ما دخلت كانت الغرفة كلها ضلمت انا بدأت اوزع طاقة وامدد المجال بتاعها على الغرفة كلها وحسيت بالبصمة الحرارية بكل الكائنات الى موجوده والهالة بتاعتهم كانت قوية فعلا .. وفجأة لقيت الجو برد جدا و حيوانات كتيرة بدأت تهجم عليا طلعت سيف ميليدوس وفضلت اقطع فيهم واحد ورا التاني و و انا بضرب ف وحش بالسيف لقيت وحش قوي فشخ تاني نط من ورايا وعاوز يضربني بمخلبه ف ضهري انا وجهت كف ايدي نحيته لقيت كرة من نار ظهرت وقامت خبطاه فحمته .. انا استغربت فشخ وخفيت السيف بتاعي وبدئت احاول استخدم العناصر .. جرب افكر ف النار دي وفجأة لقيت شعلة صغيرة عند قلبي كدا فضلت احاول اكبرها لغاية ما فعلا لقيتها وصلت لكل جسمي وفتحت عيني لقيتني حاسس بقوة كبيرة فشخ وقعدت اضرب كور نار عاى الوحوش دي كلها وفكرت ف اذا كان عندي قدرة تاني او لا نزلت علي الأرص وحاولت اتخيل اي حاجة تخص الأرض فعلا لقيت زي صخرة كدا قدامي ف ارض فاضية فضلت مركز لغاية ما لقيت الصخرة دي اتحولت لكرسي وفوقت لقيت فعلا في صخرة كدا قدامي واكتشفت ان انا عندي التحكم ف عنصرين ودي غريبة فشخ لان جدي مقالش ليا ان ف حد بيتحكم ف عنصرين وبردوا حاولت اجرب التلج لقيت نفسي قدام بحيرة مية كبيرة و وفضلت مركز فشخ لقيت البحيرة دي اتجمدت وبعدين ذوبتها تاني وبدئت احاول اتحكم ف المية نفسها لقيتني فعلا قدرت اعمل رماح من الميه لما فوقت من كل دا كنت حابب اكمل بقية العناصر بس فجأة لقيتني فوقت من الحلم دا بسبب خبطه شديدة فشخ رمتني ف آخر الغرفة .. ببص لقيت شخص غريب اول مره اشوفه ولقيت فرقة النخبة نزلت من دور المراقبة تحت ف الغرفة وواخدين وضع استعداد ومتوترين فشخ وبيعرقوا .
الشخص ب خبث : هه اغبياء ، الضحايا زادوا ٥
وعملت هجمه بس الغريب انها كانت طاقه سودا وفرقة النخبة كلهم اغمي عليهم
وقام باصصلي بخبث و قال : و**** زمان يراجل تعبت امي وانا مستنيك ، يؤسفني انك مش هتكمل معانا ، سلام ي لولو
وعمل هجمه كبيرة فشخ عليا وظهر سيف ف ايده وطار بأقصي سرعة ناحيتي بس حصل شيء مكنتش متوقعه
حصل ____________________
كفاية عليكم اوي كدا يشباب يلا توقعاتكم اي الى حصل ومين الشخص دا مع اني اديتلكم طرف خيط عشان تعرفوه
ومستني رأيكم
يلا انجووووووووووووووووي
الجزء الخامس " اول مواجهة "؟
وقفنا المرة الي فاتت لما شخص غريب اول مره اشوفه اقتحم غرفة التدريب وظهر فجأة فيها وفريق النخبة اشتبك معاه بس اغمي عليهم كلهم من هجمة واحدة بس و بعد كدا عمل هجوم وهجم بالسيف بتاعه وانا اتحولت لهيئة ميليدوس وطرت ناحيته وعملت هجوم بردوا
بس فجأة لقيت جدي ظهر ف المكان وكان هيئته غريبه فشخ جسمه كله عبارة عن خطوط ابيض ف دهبي وعينيه لونها دهبي ووقف الهجمتين بتوعنا
جدي بغضب : انتو اتجننتوا ازاى تعملوا كدا
وهجم علي الشخص دا وفضلوا يحاربوا ف بعض وجدي طلع سيف دهبي ومقبضه ابيض وحواليه هالة دهبي و فضلوا يحاربوا بعض بالسيوف و المكان كان في ضغط رهيب رغم انهم مستخدموش نص قوتهم .. وقف الشخص القتال وقال :
الشخص بخبث : يونس طلعت زي ما بيقولو عليك فعلا بس تفتكر هتقدر تقف قصادي بعد كدا
جدي بهدوء : جسار روح بهدوء ومن غير شوشرة عشان معادنا لسه مجاش ولا انت ولا الى باعتك تقدروا تمسوا شعرة من حد تبعي وابعت سلامي لمنصور وقوله يجهز نفسه عشان روحه هتتاخد قريب
جسار بخبث : ماشي يا يونس همشي المرادي بس صدقني المره الجايه مش همشي وغير روحكم معايا
اختفي جسار
________________________________
عندي انا وجدي
انا : هواي الى حصل دا
جدي : جسار من عيلة الغازي و واحد من رجالة منصور
انا : بس دا لسة صغير قدي تقريبا
جدي : ايوة وبالرغم من كدا قوي جدا
انا بخبث : طبيعي يبقي قوي مش وريث ميراديس
جدي بتوتر : انت عرفت ازاي
انا بخبث : عيب عليك يجدي لما تستهين بذكائي السيف الى هو كان ماسكه دا نفس السيف بتاع ميراديس لما كان بيحارب ميليدوس وشوفت الاحداث دي ف ذكرياتي وكل الحروب الى كانت ما بينهم .
جدي بحزن : للأسف كدا شكلها هتبقي اصعب من كل مرة وواحد منكم هيموت
انا بثقة : متقلقش عليا يجدي حفيدك راجل وقد المسؤولية و صدقني مش هخيب ثقتك فيا
جدي : خير يبني خير هروح انا اخد الشباب الى راقدين ع الارض دول يتعالجوا
انا بضحك : ومصدعين دماغ ابويا فرقة النخبة فرقة النخبة يلا يعم
_______________________
عند شركة الغازي
منصور الغازي قاعد متوتر و داخل عليه جسار متعصب
منصور : اي الي حصل يا جسار
جسار بغضب : كنت لسة هشتبك معاه ف قتال بس يونس سعفان ظهر ف آخر لحظة ووقف قصادي وقالي روح وبلغ منصور سلامي وقوله ان روحه هتتاخد قريب
منصور بضحك : هههههههههههههههههههههه يااااه يونس و**** زمان يراجل وحشتني ايامنا و القتالات معاه قول للزمان ارجع يزمان
جسار بإستغراب : بس مكنتش اتصور ان يونس يبقي بالقوة دي يجدي
منصور : يونس يبني دا محدش لعند دلوقتي يعرفش اي سر قوته دي و محدش يعرف اي حدودها ، يونس ذكي ذكي جدا كمان عمره ما استخدم قوته كلها ، يبان انه شخص عادي بس ف القتالات بيقلب وحش حرفيا محدش يقدر يقف قدامه
جسار : ورعد كمان باين انه عرف كل حاجة بس لما كنت واقف قصاده لمحت ف عينه نظره مقدرتش افسرها بس اكيد دي مش خوف دي نظرة الصياد لفريسته معرفش مين فينا الى كان جاي يصطاد التاني
منصور بحيرة وغموض : رعد دا يبني اول وريث يجي من نسل عيلة يونس بعد اكتر من ١٠٠٠ سنة بس رعد مختلف عن الباقيين من صغره وانا مراقبه وشايف انه شخصيته شخصية قائد من صغر سنة ، معرفش ليه خايف منه ، جسار اسمع احنا مش ضامنين قوة رعد تكون وصلت ل فين عاوزك تشدد على نفسك ف التدريبات اكتر من كدا زود قوتك على قد ما تقدر عشان شكلها قربت وواحد منكم انتو الاتنين هيموت زي ما اجدادنا قالو .
جسار : حاضر يجدي
منصور : وخد الملف دا وديه ل عمك جون وقوله يجهز عشان شحنة السلاح الى جاية من امريكا يروح يستلمها وقوله اني مبسوط منه ف آخر عملية لما وقف شحنة الادوية بتاعة يونس في ميناء تيكساس
جسار : حاضر يجدي اي اوامر تانيه
منصور : لا روح انت
بعد ما جسار مشي ومنصور قاعد لوحده على المكتب وسرحان
منصور بغموض : ياتري ياتري بتفكر ازاى يرعد
________________________
عند قصر جدي
عمتي نهي كانت قاعدة هي وولادها مريم و محمد و ليث وجدتي و امي وياسمين
عمتي نهي بخبث : الا قوليلي ي اماني ي اختي انتو هتفضلوا قاعدين هنا كتير
امي : اشمعنا
عمتي : اصلي شايفاكم جايين وجايبين شنطكم وهدومكم وكل حاجاتكم زي ما تكونوا هتستقروا هنا
اماني : لا عادي احنا جينا بناء على طلب عمي يونس وهو الى اصر ان احنا نيجي وقولتله لا بس هو رفض النقاش لكن لو مضايقينكم نقدر نمشي عادي
نهي بإبتسامة صفرا : لا وعلي اي اقعدوا كلوا واشربوا اصرفوا من فلوس ابويا براحتكم محدش قالكم حاجة
امي بعصبية : انت بتتكلمي كدا لي
عمتي : حيلك حيلك حيلك " شرشحتلها ي عزيزي " دا انا اغسلك وانشرك " شرشحة شرشحة يعني مش كلام " جرا اي يبت متعقلي كدا
جدتي قامت رازعاها حتة *** قلم
جدتي وهي متعصبة: جرا اي يوسخة مالك عمالة شغالة من الصبح ومش عامله احترام ليا وانا قاعد مش معني اني سكتلك مره تسوقي فيها لااا انسي البيت دا بيتي ويخص الي يخصني ومرات ابني تخصني ، وديني وما اعبد ان شوفتك بصيتي ليها بصة متعجبهاش لاكون رمياكي برا البيت انتي وجوزك وعيالك سيبك من الخصلة الوسخة الى فيكي دي سمعتيني
عمتي بتعيط : بتضربيني عشانها يما
جدتي بحزم : دي بنتي زي ما انتي بنتي والي يبص لحد من ولادي اكسر عضمة يلا غوري
طلعت عمتي تعيط ودخلت جناحها في دخلتي انا وجدي و عمي صقر وشريف
انا : هو اي الي حصل وعمتي بتعيط لي
امي : مفيش حاجة ي حبيبي يلا بينا نتعشي تلاقيك ما اكلتش من الصبح
انا : فعلا عصافير بطني بتصوصو جعان فشخ طابخين اي طب
جدتي : مكرونة بشاميل ورقاق عارفاك بتحبهم ي لئيم
طلعت جري ع المطبخ مستنتهمش يجيبوا العشا
جدتي : يخربيتك رايح فين خد يولا استني نجيب الأكل
انا وانا حاطت حتة مكرونه ف بقي و ماسك رقاق ف ايدي : تشجس ينيخثح
جدتي ميتة من الضحك : شيل البتاعة من بقك وبعدين اتكلم ي اهبل
انا بعد ما بلعت : استني اي يولية دي مكرونة بشاميل ورقاق
" انا من عشاق البشاميل والرقاق باللحمة "
الكل قعد يضحك وبعدين لميت نفسي شوية ورحت قعدت ع السفرة والاكل ايجا وملقيتش عمتي نزلت .. ف استغربت وقولت .
انا : اوماال عمتي فين
جدتي : كل كل متشغلش بالك
انا مستغرب : هو حصل حاجة ؟
جدتي : قولتلك كل مفيش حاجة متشغلش بالك
انا سبت المعلقة وطلعت جناح عمتي وخبط ع الباب محدش بيرد وسامع صوت عياط والباب مفتوح ، ف دخلت جوا ولقيتها قاعدة تعيط
انا بحنان : مالك ي نونا بتعيطي لي
عمتي بعدت عني وسكتت
انا: اوبااا دا الموضوع كبير متخافيش مني احكيلي انا زي ابنك
ساكتة بردوا ومبتتكلمش
قومت قفلت الباب بتاع الشقة ورجعت ليها تاتي " لا مش هنيكها يعزيزي بس عشان نبقي براحتنا "
انا ضميتها ليا وملست علي شعرها بحنان وقولت : قولتلك متخافيش مني اعتبريني زي ابنك وقوليلي اي الي مزعلك
عمتي بدموع : علي اساس انك متعرفش وجاي تشمت فيا
انا بإستغراب اشمت فيكي ؟ اي الكلام دا ي نونا
عمتي بدموع : اكدب اكدب
انا : لا بتكلم جد و**** موضوع اي دا
عمتي : اني انا وامك اتخانقنا وستك ضربتني قدامها وقالتلي اطلعي فوق
انا بعدم استيعاب : انتي وامي اتخانقتوا ؟
مردتش عليا وعماله تتشحتف
انا : اهدي اهدي روقي متخافيش قولتلك زي ابنك وكل حاجة هتتحل
نهي حكتلي الي حصل كله وانا اتضايقت منها الصراحة انها كلمت امي بالاسلوب دا بس حاولت اهديها ومبينتش ليها كدا وقولتلها
انا : طيب انتي لي قولتي كدا هي امي عملتلك حاجة او ضايقتك ؟
نهي بدموع : انا مفكره انها جايه عاوزه تكوش علي كل حاجة و تعيش ف ملك ابويا وتضحك علينا
انا بضحك : هههههههههههههههههههههه اي دا كله ي نونا بالعكس خالص وبعدين ماهو كدا كدا عايشه ف ملك جوزها زيك بالظبط ولا اي وبعدين دي امي ست مفيش اطيب منها صدقيني متزعليش منها وعشان خاطرك يستي انا هصالحكم على بعض مبسوطة
لسة بتعيط
انا بهزار : مش عيب العيون الحلوة دي تعيط كدا وتتبهدل
نهي خبطتني علي صدري براحه وقالت وهي بتضحك : بس يواد يبكاش
انا بضحك : اي العسل دا يناس قومي قومي بدل ما اتهور واعمل حاجة غلط
قامت غسلت وشها ونزلت واما مأنكش ايديها وقعدتها جمبي ع السفرة
جدتي : اي الهنا دا كله يحلاوة يحلاوة عملتلك اي البت دي يواد عشان دا كله
انا بضحك : نونا دي قمر العيلة و**** بس انتو الي مش واخدين بالكم
نهي اتكسفت والكل قعد يضحك وخلصنا عشي وقضينا سهرة عائلية لطيفة وكنت محروم من الجو العائلي دا وصالحة امي ونهي مع بعض وبقوا احسن من الاخوات و طلعنا كل واحد اوضته عشان ينام بس واحنا قاعدين لاحظت ان ندي مش موجودة ف قولت لعمتي
انا : اي دا اوماال هي ندي فين صحيح مشوفتهاش
عمتي : اه ماهي عليها امتحانات الفترة دي قاعدة بتذاكر في اوضتها
انا بإستنكار : يعني هو الى بيذاكر بيحبس نفسه ٢٤ ساعة ف اوضته بعدين دي ٢ ثانوي مش ٣
عمتي : معرفش و**** يبني بس هي بتقول انها عاوزة تذاكر ومش عاوزه تطلع برا دي حتي رفضت تروح سنتر الفيزياء انهارده وقالت هتذاكر ف البيت
انا : طيب انا هروح اشوفها كدا
عمتي : اوك تعالى وذاكر معاها لو حابب تلاقيك ناسي المذاكرة والمنهج بتاعك كله اصلا
انا بضحك: هههههههههههههههههههههه حصل و**** ي نونا
مشيت عمتي قدامي ع السلم وفي حاجات عمالة تترج بس انا عملت نفسي من بنها
وصلنا الجناح وعمتي راحة المطبخ
عمتي : هروح اعملكم عصير فريش عشان تصحصحوا شوية
انا : تمام هروح انا ل ندي
روحت عند اوضة ندي بعد ما عمتي قالتلي عليها وخبطت ع الباب هي فتحت وهي بتحسب امها بس لما لقيتني اتكسفت فشخ ودا لأنها كانت لابسه طقم بيتي لونه ازرق ماسك علي جسمها ومبين كل تفاصيله وسايبه شعرها
" انسي يسطا مرات البطل مش هتتناك غير لما يتجوز "
وطبعا الجزء مش هيعدي بدون خناقة بين الكاتب وحنكش
استوووووووووووووووب
_________________________
حنكش : خخخخخ احا يعم هو كل مرة كدا طب لما انت مش هتخلينا انيك بتكتب السيناريوهات دي لي م الاول
الكاتب : انت يلا مش قولتلك قبل كدا مترفعش صوتك هليا شكلك مبتحرمش " مع نظرة حمدي الوزير "
حنكش بهزار : يسطا ما انت الى جبلة مبتحسش وعمال تعمل مشاهد احضان و طياز بتتهز و البت فتحالك ولابسة طقم اي حد هيشوفها هينط عليها وعاوزني متكلمش ازاي يعم
الكاتب : ما دا تأديبا ليك وبعدين اتقل انا شايلك حاجة رايقة فالسلسة التانية
حنكش بضيق : يادي ام السلسلة التانية الى فلقت دماغ اهلنا بيها يعم عاوز انيييييييك يعاااااالم
الكاتب : يلا يخول امشي من هنا كل مره بتضيع الاحداث من دمااغي يلا يخول
حنكش بنظره مبضونه : **** ع الظالم
__________________________
اظن انكم اتعودتم ع الحوار دا نرجع لقصتنا
فتحت ندي الباب وقامت قفلاه بسرعه وهي مكسوفه فشخ
بيني وبينك حنكش كان فضح امي جريت بسرعة ع الحمام ضربت عشرة ورجعت تاني كان نام ولقيت ندي فاتحة الباب ولابسه طرحه وهدوم واسعة شوية
انا بكسوف : احم احم ااا اسف على الموقف البايخ دا
ندي بكسوف فشخ ووشها احمر : لا انا الى اسفه اني فتحت بدون ما اسأل مين ع الباب بس توقعت امي او حد من العيلة
انا بضيق مصطنع : حضرتك وهو انا مش من العيلة ولا اي ان شاء ****
ندي بسرعة : لا لا لا مقصدش بس اا
انا انفجرت ف الضحك
ندي بعصبية ***** ووشها احمر : انت علي فكرة عيل رخم بتضحك علي اي
انا لسه بضحك : علي فكرة شكلك حلو اووي وانتي متعصبة ووشك احمر كدا
ندي اتكسفت وبصت الناحية التانية وبعدين فاقت وقالت
ندي : كنت عاوز اي صحيح
انا : اي مش حابه وجودي اقوم امشي ولا اي
ندي : بطل رخامة بق يعم كنت عاوز اي
انا : مفيش بسأل امك ندي فين عشان مشوفتكيش من الصبح قالتلي قاعدة ف اوضتها بتذاكر ومطلعتش للسنتر حتي
ندي اتوترت وقالت : ايوة ايوة ما عشان الامتحانات ومش فاضية بذاكر وكدا
انا بشك : ندي في حاجة ؟
ندي بتوتر حاولت تداريه : اا لا لا هيكون ف اي يعني
انا : اممم طيب اشربي العصير وتعالي نذاكر شوية
شربنا العصير الي كانت نهي جابته وقعدنا نذاكر بس ملاحظ انها كل فترة تتوه وتسرح
انا : يووووه دا انتي مش معايا خالص مالك يبنتي
ندي بتعب : رعد معلش بس حاسه اني تعبانه ممكن نكمل بكره
انا : ندي متأكدة أن مفيش حاجة ؟
ندي: ايوة يا سيف تصبح علي خير
انا : عالعموم هتلاقيني جمبك دايما ف متخافيش من حاجة , وانتي من اهلي ي ندي
وسيبتها وطلعت جري وهي اتكسفت وقفلت الباب ، " بحب انا مواقف ******* دي "
__________________________
الصبح
صحيت و غسلت وشي و شربت كوباية النيسكافية بتاعتي الي بقالي كتير مشربتهوش من اول ما نقلت هنا كنت حاسس ب شعور المدمن الى ما اخدش جرعته وبعدين اخدها راحة بنت متتاكة
وبعدين لقيت جدي بيقولي
جدي : تعالا يرعد معايا ف مشوار عاوزك
انا : علي فين العزم
جدي : هاخد معايا الشركة بتاعتنا عشان تشوف النظام ماشي ازاي مش هتفضل بعيد عنها طول حياتك وهتيجي ف يوم وتمسكها ف لازم تكون قد المسؤولية دي
انا : بصراحة يجدي حاسس ان مسؤلياتي كترت ومبقتش قادر استحمل الضغط دا كله
جدي : لا اتقل كدا انت قدامك شغل طويل وسنين كتيرة وهتشوف وتقابل حاجات اصعب من كدا بكتير لازم تتحمل و تعرف كل حاجة وبالمناسبة هبعتك المكتبه بتاعة المركز تقرأ فيها هناك عن الكتب خاصة بعلم النفس والفلسفة و التجارة واللغات الاجنبيه لازم تكون شخصية علميه وسياسية وتجارية واقتصادية لازم تكون عندك دراية بكل المجالات ي رعد لان شركتنا مش شغالة ف مجال واحد شركتنا شغاله ف كل حاجة وانت ف يوم من الايام هتبقي رئيس الشركة وزعيم العشيرة كلها ف لازم تكون جاهز
انا : و**** يجدي مش عارف اقول اي بس خير خير
جدي : خير يبني يلا بينا عشان منتأخرش
__________________________
في مركز التدريب
قاعدين فريق النخبة كلهم عندهم جروح بس سطحية لان الهجمة كان الغرض انهم يفقدوا الوعي م اكتر وقاعدين متضايقين وبيتكلموا بعد ما راقبوا تسجيل الكاميرات وشافوا الى حصل بعد ما هما اغمي عليهم
سيف: مين الشخص الي ظهر فجأة دا
صقر : معرفش بس قوته مرعبة
هند : بس ازاي عمي يونس قدر يحاربه ويقف قصاده كدا
ليلي : فعلا عمي يونس ازاي قوي كدا واي التحول بتاعه دا انا اول مره اشوفه بالشكل دا
كاظم مبتسم : عمي يونس وراه اسرار كتير جدا متتعبوش نفسكم وتدروا وراه لانكم مش هتلاقوا حاجة
سيف متبتسم : بس انا مستغرب حاجة ، مش واخدين بالكم ان احنا ما اخدناش ف ايده ثانيه واحده ومجرد هجمه منه خلانا اغمي علينا لكن لما ايجا يهجم علي رعد استخدم هجمه اقوي من الى استخدمها علي ب ١٠٠٠ مرة ومكتفاش ب كدا لا دا طلع سيفه وهجم بيه كمان تفتكروا دا معناه اي
صقر ابتسامة فاشخة بقه : يا بن اللعيبة
ليلي مش فاهمه حاجة : ما تفهمونا في اي
كاظم مبتسم هو كمان: الورثاء
هند بصدمه : اي رعد هو الوريث
ليلي مصدومة : ازاى الكلام دا اكيد لا
سيف : ليلي معرفش اي السبب الى مخليكي مش طايقه رعد بالطريقة دي بس دا مش هيمنع كونه الوريث فعلا ل ميليدوس وميراديس تقريبا هو الشخص الى ظهر دا وزي ما جدي قال دا جسار حفيد منصور وف نفس سن رعد وعنده الهالة والسيف بتوع ميراديس والى كل المحاربين عارفينهم من القصص والاساطير وبما انه هجم على رعد يبقي رعد فعلا هو ميليدوس .. الحرب شكلها قربت قوي
صقر الابتسامة لسه فاشخه بقه : عارف انك ذكي بس متوقعتش انها للدرجة دي
سيف بحزم : مش وقته الكلام دا احنا شكلنا اهملنا تدريبا بجد وافتكرنا ان احنا وصلنا للقمة بس اتضح اننا لسه ف القاع والي جسار عمله دا كان زي الصحوة والقلم الى خلانا نفوق من غفوتنا .. من النهاردة هتبقي في تدريبات مكثفة مستحيل نقدر نساعد ف الحرب واحنا بالضعف دا يلا كل واحد ينزل معسكر تدريب مغلق وهنتقابل بعد شهر ..
صقر : طب ومين هيمسك شغل العيلة
سيف : انا همسك الشغل هنا وعمي هيمسك شغل الشركة هو ورعد
ليلي : هو رعد نزل الشركة ؟
سيف : ايوة جدي كلمني الصبح وقالي انه اخد رعد معاه يعرفه نظام الشغل وهيبعته المكتبه هنا
صقر : تمام ي قائد
سيف : انصرفوا يلا كل واحد يشوف تدريبه
مشيو كلهم واتبقي سيف لوحده
سيف بغموض: ياتري الايام مخبيالنا اي تاني و مين اللي هيفوز ف الحرب دي انت ولا جسار يا رعد
________________________
في قصر جدي
الحريم كلهم قاعدين
نهي : اي يا ندي مش هتروحي السنتر انهارده كمان
ندي متوترة : لا هروح ياماما
نهي بحنان : مالك يبنتي تعبانة ؟
ندي بتمثل انها طبيعية : لا يا امي بس مجرد ارهاق وصداع عادي هاخد حاجة للصداع وامشي
نهي : لو تعبانه خليكي مش مهم انهارده
ندي : لا عادي يا ماما مفيش حاجة استأذن انا
وخرجت مريم من البيت ركبت ف عربية تبع القصر وصلتها لغاية اول الشارع بتاع السنتر وبعدين طلبت من ااسواق يروح ويجيلها بعد ساعة
مشيت مريم ف الشارع بتاع السنتر لغاية ما وصلت ليه ودخلت سلمت ع الاسيستنت صاحبتها ودخلت حضرت الحصة بس قاعدة خايفة فشخ ومتوترة خلصت الحصة وهي حاسه ان بعد كل دقيقة بتعدي روحها بتتسحب منها وطلعت من السنتر بتسرع خطوتها عاوزه تبعد بسرعة زي ما يكون خايفة حد يشوفها وفجأة وهي ماشية لقت ايد بتتحط علي كتفها وبتسحبها ف شارع جانبي
ولد : اي ي مزه مجتيش الحصة الى فاتت ليت فضلت مستنيكي طول اليوم
ندي بخوف : عمار صدقني لو مبعدتش عني هخلي بابا وجدوا يتصرفوا معاك
عمار بضحك : ههههههههههه توء توء توء لي بس كدا يا ندوشا يرضيكي وبعدين انا بحبك وراح يقرب منها عشان يبوسها ف بقها قامت خبطاه بالرجل ف بيوضه وطلعت تجري منه
عمار وهو متعصب وماسك بيوضه : هاتولي الشرموطة دي
كان معاه ٤ تيران ٢ منهم طلعوا جري وراها ف الشارع الضيق ومسكوها وجابوها وهي عماله ترفص مفيش فايده مش قادره تفلت منهم ، واحد منهم قام مديها حقنه مخدر واغمي عليها و لسه رايحين يحطوها ف العربية لقوني ظهرت قدامهم
انا ببرود : هات البنت وروح من سكات احسنلك
عمار بضحك : وانت بقي سوبر مان الى جاي تنقذها من الاشرار الى هما احنا يروح امك
انا بنفس البرود : لا بس لو مسلمتهاش من سكات هقتلك
و قمت بسرعة ضارب الاربع جاردات ف اماكن ف المفاصل بتسبب شلل مؤقت وهما كلهم وقعوا وعمار واقف هيموت من الغيظ ولقيته هجم عليا بكور نار ", عمار واحد من ضمن ١٠ الى بيتحكموا ف العناصر ويبقي ابن منصور الغازي "
انا طلعت سور من الصخر يحميني وبعدين حطيت ندي ف مكان بعيد ورجعت ليه تاني وبدأ القتال بيني وبينه
عمار بغضب : صدقني هدفعك تمن الي عملته دا غالي
انا ببرود : اعلي ما في خيلك خليه يركبك
وبدء القتال ما بينا وعمار فضل يعمل كرات من نار ويرميها عليا وانا مش عاوز اهاجم كل دا مجرد اني بتفادي ضرباته بس ب اني بطلع كور ميه واصد بيها او جدار من الصخر لعند ما هو تعب من المواجهة البعيدة و قرر انه يقاتل من قريب وهجم عليا بسرعة فشخ بس بالنسبالي كان بطيء استنيته لعند ما قرب مني وهو مكون كرة نار ف ايده ورحت متشقلب فوقه وخبطه ف منطقة ف الرقبة اغمي عليه
انا بعد ما شلته على ايدي ورميته ف شنطة العربية وببرود : قولتلك سلمها من سكات احسنلك مسمعتش كلامي استلقي وعدك بقي
اخدت العربية الى هو كان جاي بيها وحطيته ف الشنطه وركبت ندي جمبي بس لسه مغمي عليها وطلعت على قصر جدي ..
دخلت القصر وانا شايل ندي علي ايدي واول ما دخلت امها قعدت تصوت
وتقول : في اي بنتي حصلها اي
انا بعصبية : هشششش اي روتر خلاص اسكتي جيبي شوية مية بسكر او اي عصير و ازازة ريحه
جابت ازازة الريحة و المية بسكر شممتها الريحة فاقت شوية وبعدين شربتها المية بسكر وفضلت ٥ دقايق كدا وبعدين فاقت
ندي وهي ماسكة دماغها : اااه صداع هيفرتك دماغي هو اي الى حصل ؟ وانا جيت هنا ازاى
انا : اهدي اهدي وارتاحي دلوقت متشغليش دماغك بحاجة دلوقتي اهم حااجة ترتاحي
ندي بدموع : رعد كانو عاوزين يـ
انا بقاطعها وبحط صبعي علي شفايفها : هششش قولت ارتاحي بس وهنتكلم بعدين وخدتها دخلتها الجناح بتاعها ورجعت تحت تاني كان جدي وصل
جدي : اي الموضوع اي الى حصل يا رعد
انا : حصل ... "حكيتله كل حاجة حصلت بس مقولتلوش ان الولد معايا ف العربية "
جدي بعصبية : ابن الكلب مجبتهمش معاك وانا طلعت عينهم ليه
انا بهدوء : الموضوع مش مستاهل كل دا على فكرة لانه خلص
جدي بعصبية : انت اتجننت خلص اي دي بنتي ازاي تسيبهم
انا بهدوء : اولا هي بنت عمتي يعني ف مقام اختي ثانيا طول ما انا موجود محدش هيقدر يقربلها ثالثا دا الموضوع الى كنت عاوزك فيه اصلا
جدي : موضوع اي
انا : تعالي معايا برا
طلعت انا وجدي وفتحتله شنطة العربية
جدي مصدوم : دا دا عمار الغازي اي الي جابه هنا
انا بهدوء : ماهو دا الكلب الي كان عاوز يخطفها
جدي متعصب : دا انا هشرب من دمه ودم الى خلفوه
انا : جدييي اهدي يجدي لو كنت عاوز اقتله كنت قتلته انما انا سايب هنا لغرض تاني
جدي : اي هو الغرض
انا بغموض : هتعرف ف وقته
جدي: بس صحيح انت قولتلي انك عرفت مكان ندي بس مقولتليش ازاي
انا بخبث : ما دا حصل لما : ـ
فلاش باك
انا وندي قاعدين نذاكر بس طول ما احنا قاعدين شايفها عماله بتسرح ومش مركزه خالص
انا : يوووه دا انتي مش معايا خالص مالك يا ندي
ندي : مفيش حاجة و****
انا حطيت جهاز تتبع نانو متر مبيظهرش اصلا ف كوباية العصير بتاعتها
انا : طب اشربي العصير اشربي
عودة من الفلاش باك
انا : وبس يسيدي وفضلت مستنيها لما خرجت وشوفت موقعها وعلى ما وصلت لقيتها متخدره وحصل الى حصل بقي
جدي بذهول : يابن اللعيبه بقي كل دا يطلع منك انت
انا : عيب عليك يعم انت شايفنا واقفين علي عربية فول ( مع احترامي طبعا للناس الطيبة دي )
جدي : مالهم بتوع الفول ياض
انا: احسن ناس يجدي هو نقدر نعيش من غيرهم ( انا عن نفسي شخصيا كل يوم بطلع على عربية الفول ف البلد واكل ٦ سندوتشات ولا حاجة بالذات لو فول بالزبدة والزيت الحار عظمة )
جدي بهزار : ايوة كدا اتظبط
انا : سلام بقي اطلع اريح شوية
جدي : سلام وانا هروح الشركة اشوف الدنيا ماشية ازاي
انا : تمام
_________________________________
عند فرقة النخبة ف التدريب
سيف كان قاعد بيراقبهم و بيديهم تعليمات و كاظم و ليلي و صقر كانو ف غرفة تدريب خاصة بفئة مقاتلين النار وهند كانت ف غرفة تدريب خاصة بمقاتلين الجليد
عند ليلي و كاظم و صقر كانو قاعدين بيتدبوا تحت درجة حرارة عالية وحمم بركانية حرفيا بيكونوا منها هجمات ونازلين رزع ف بعض وصقر فاشخهم
صقر بملل : مستواكم بقي ضعيف جدا علي فكرة
كاظم وليلي بغيظ : انت الى جبته لنفسكم
وفجأة ليلي لطائر عنقاء كبيره من اللهب وله مخالب كبيرة وسريع جدا وكاظم جسمه كله بقي من النار وقوته زادت فشخ وبقوا يهاجموا صقر ف هجوم مشترك ليلي من الجو و كاظم من الارض وصقر كان اتفشخ حرفيا ولعند ما حس انه خلاص هيخسر قال : مكنتش حابب ان يحصل فيكم كدا بس استحملوا بقي
وفجأة صقر وقف ف نص الغرفة وجسمه لترفع من ع الأرض ولون جسمه كله اتغير للآحمر الدموي وشعره كله بقي احمر و عيونه نار والندبه الي على عينه الشمال بقي ك انها خط من بركان ومولعه فشخ
صقر بنظرة خبيثة جدا : استحمل بقي انت وهي
وف اقل من ثانيه كان طاير ل ليلي وهي ف هيئة العنقاء حاولت تلف نفسها و تضربه بالنار وبمخلبها ولكن هو كان اسرع منها بكتير فشخ وتفادي ضربت النار والمخلب وقام رازعها بوكس ف رقبتها التحول اتلغي على طول و وقعت قام ماسكها بين ايديه ونزل ع الارض براحه وحطها برا الغرفة وقفلها وراح طاير براحة لعند ما بقي قصاد كاظم وقال بخبث : استخدم كل قوتك ي كاظم كدا مش هينفع
كاظم بخبث : من عينيا يخويا
وعينك ما تشوف الا النور نزلو دعك ف بعض انت متشوفش ايديهم وهما بيتحركوا اصلا وفضلوا يضرب ف بعض سواء بدنية او بالطاقة والنار وكان بيحصل شرارة كبيرة من تصادمهم ببعض و ف الآخر كل واحد منهم عمل هجمة كبيرة ودخلوا بيها ف بعض ونتج عن ذلك ان ببساطة المكان كله اتدمر بس كانت الغرفة محميه ف الى برا الغرفة متأثرش و الاتنين اغمي عليها
سيف بصدمه : يولاد المجانين اي الى انتو عملتوه دا **** يخربيتكم ونزل راح عندهم بسرعة لقاهم متخرشمين ع الآخر ومحدش قادر يحرك اي ولا رجل خدهم وداهم المركز الطبي و معاهم ليلي بس ليلي مكنش عندها اصابات لأن صقر خلاها يغمي عليها بس مش اكتر .. لكن صقر وكاظم كانو متبهدلين
سيف: الو يعمي حصل كذا كذا
جدي بغموض وخبث : علي فكرة ي سيف دا جزء من قوتهم دي مش قوتهم كلها لو استخدموا قوتهم كلها كان المكان كله اتدمر وحمايتك دي مكنتش هتأثر بحاجة
سيف مصدوم : ازاى يعني يعمي مبيستخدموش قوتهم كلها
جدي بغموض : تفتكر ليه سموهم ثنائي الرعب ياسيف
سيف بإستغراب : معرفش لي سموهم يعمي ؟
جدي بخبث : لأن اي مهمة بيروحوها بتبقي ارض الجحيم والرعب لأي شخص تفتكر اتنين زي دول دي هتكون حدود قوتهم
سيف بدء يفهم : صح تصدق عندك حق
جدي : اقفل ي سيف متقلقش عليهم هما متعودين
سيف : تمام يعمي اسف اني ازعجتك
جدي : ولا يهمك سلام
سيف : سلام يعمي
سيف وهو قاعد مع نفسه : الظاهر ان اللعبة بقت اكبر بكتير وفي اسرار كتيرة ياتري الدنيا مخبيالنا اي تاني
_______________________
في قصر جدي
كنت قاعد ف الحديقة بتاعة القصر نايم علي ضهري وسط الورد والزرع وحاسس بهدوء وراحه رهيبة بس فجأة قلقت وحاسس ان في حاجة غلط هتحصل وفجأة وانا قاعد لقيت دوشه كتير برا القصر وبعدين سكتت مرة واحد ولقيت فجأة امتي بتصوت وتقول : رعد الحقنيييي
رحت لقيت ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تفتكروا اي الي حصل يشباب واي الي هيحصل الجزء الجاي
توقعاتكم ومتنسوش تكتبوا رأيكم ف الكومنتات مدلعكم اخر دلع اهو
يلا انجووووووووووووووووي
الجزء السادس
وقفنا المرة الي فاتت لما حسيت بحركة غريبة برة القصة ولقيت امي بتصوت وبتنده عليا
جريت بسرعة اتلاقيت مجموعة ملثمين بس واضح انهم اقوياء جدا مثبتين العيلة كلها ومقعدينهم علي ركبهم و لقيت كبيرهم او الي توقعت انه كبيرهم كان ماسك امي واتكلم وقال
الكبير بغضب : من غير شوشرة كتير عمار فين
انا ببرود : عمار مين
الكبير بتعصب اكتر : انت هتهرج يروح امك عمار فين اخلص بدل ما اطيرلك رقابيهم كلهم
انا ببرود : ششش نصيحة مني اتحرك وامشي طول ما انت قادر تمشي
الكبير : صراحة واحد ف موقفك مش ف صالحة انه يقول الكلام الى بتقوله دا خالص
انا بهدوء : لآخر مره بقولك امشي طول ما انت قادر تمشي
الكبير بضحك فشخ وكل الى معاه بيضحكوا : طب ورينا هتعمل اي يعم النينحا
مكملش كلامه وكنت مطلع سيفي و قاطع راسهم هو والى معاه كلهم
انا والدم بيطرطش علي الأرض وبرجع سيفي تاني وبلا مبالاة : اغبية كلكم اغبية محدش بيسمع الكلام
وجهت كلامي لواحد منهم كان واقف بيرتعش : روح قول للي باعتك صدقني لو طولته مش هرحمه واوعي يفكر انه بشوية الهلافيت الى هوا باعته دول هيقدر يعمل حاجة دول شوية حشرات افعصهم " ودوست علي وش الكبير
بتاعهم وفعصته برجلي " يلا غور ورميته برا القصر وهو ركب العربية وطار
طبعا اهلي كلهم كانوا منهارين من العياط وانا مفييش خلق اني ادايد واسايس كلمت جدي وهو ايجا وقولتله الى حصل
انا : دخلو ازاى دول امال الحرص الى ع الباب دول لزمته اي
جدي : معرفش الظاهر اني استهونت فعلا في الحتة دي
انا بجدية : جدي مفيش وقت للنسبية والاحتمالات والندم احنا لازم نغير طقم الحراسة دا كله الحرب فتيلها اشتعل و كلها مسألة وقت والقنبلة تنفجر بس وقت ما تنفجر هتدمر كل حاجة ف طريقها و وقت ما تنفجر لازم نكون ضامنين ان العيلة مش هتبقي ف طريقها من انهارده الطقم دا كله يتغير و
تجيب فرقة النخبة شخصيا تحرس القصر
جدي : لا احنا الى هنروحلهم الأرض هناك محصنة ف الفرافرة وكلها تبعنا ومحدش يقدر يدخلها
انا بضحك : ههههههه بأمارة ما جسار دخلها ولا اكن ف حد موجود اصلا
جدي : طب ما انت بتقول اهو جسار ظهر ف المكان مش اقتحمه وبعدين ما على يدك لما ظهر انا اتصديت عليه وانت كمان موجود علي العموم انا كنت
عامل حساب اللحظة دي ومتقلقش ف قصر تاني نسخة من القصر دا هناك جمب مركز التدريب اظن ان دا هيبقي احسن وءأمن مليون مره من هنا
انا : عندك حق فعلا يلا بينا نظبط الدنيا وبلغهم بالموضوع دا
جدي راح قالهم وكله جهز شنطته وجاهزين للسفر وركبنا كلنا العربيات انا و امي وياسمين وندي ف عربية و جدي وستي وعمتي نهي و ولادها ف عربية ومعاهم ليث " طبعا عربية يجب "
" الي بيسأل عن صقر و ليلي ف هزعل لو انت متعرفش هما فين " كسم الايموجي دا يلا نكمل
المهم اخدنا الطريق ٩ ساعات كاملين ع الصحراوي ووصلنا هناك القصر كان بعيد بحوالي ١ كيلوا عن مركز التدريب والغريب اني لقيت عبارة عن مدينة كاملة محاطة بصور ضخم فشخ عينيك متقدرش تجيب اخره ومستحيل ان صواريخ الدنيا دي كلها تقدر تخدشه حتي " ايوة يعزيزي بدأنا ف الجد "
استغربت من السور دا وقولت ل جدي
انا بدهشة : اي السور دا يجدي
جدي والإبتسامة فاشخة بقه : كنز اجدادنا
انا لسه مش مستوعب عظمة السور دا فعلا
والغريب اني لما دخلت لقيت ان المدينة دي كبيرة فشخ وتحسها معزولة عن العالم الخارجي اصلا بتكتفي بذاتها ف كل حاجة وبتعتمد على ارضها سواء ف الميه او الكهرباء وموجود محطات توليد كهرباء ومياة وزراعة و ورش حديد ونجارة ومصانع ادوية ومعالم ومباحث ومستشفيات ومدارس حرفيا مدينة كاملة متكاملة
انا وبقي مفتوح ع الآخر : خخخ احاا يدينمييي اي دا يجدي
جدي والإبتسامة والعظمة فاشخين بقه : دا بقي مشروع عمري الى بقالي سنين حياتها كلها بصنع فيه ، اجدادنا وفرولنا الحماية وطلبوا مننا نعمر الأرض وطول ما احنا عايشين كنا جيل بيسلم الجيل الى بعده تراثنا ولغاية ما بقت زي ما انت شايف كدا ، اعظم مدينة على وجه الأرض و في مدن تانية عنده الشمالية والجنوبية و الشرقية وكذلك الغربية .. بس دي القلب
النابض ليهم كلهم ولو كلهم وقعوا دي مستحيل تقع
انا : حقيقي انا مش مستوعب عظمة المدينة دي لسه انا حاسس اني بحلم
جدي بحزم : لا مش بتحلم يرعد المدينة دي هتكون حصنح وقلعتك هيجي يوم والبلد كلها هتقع و المدن كلها بردوا هتقع بس طول ما انت موجود داخل المدينة دي عمر ما حد يقدر يقربلك حافظ عليها بإيدك وسنانك يرعد انا همشي ف يوم من الايام وانت هتكمل بعدي عاوز اموت واانا مطمن اني سايب ورايا راجل يبني اوعدني انك تحمي ارضك وعيلتك اوعدني
انا بحزن : بعد الشر عليك يجدي متقولش كدا واوعدك اني هبقي قد ثقتك الغالية فيا
جدي بإبتسامة : الموت مش شر يبني الموت عمره ابدا ما كان شر الموت دا سنة الحياة لازم نموت عشان غيرنا يعيش ويعمل الى احنا مقدرناش نعمل واحنا عايشين هي دي سنة الحياة
انا : عندك حق يجدي
جدي : يلا اطلع ارتاح انت من السفر والصبح نبقي نكمل كلامنا
انا : تصبح علي خير يجدي
جدي : وانت من اهل الخير
طلعت جناحي ودخلت اوضتي ونمت ف سباات عميق " انا ك كاتب بكتب وانا بتاوب و**** يشباب هموت وانام "
________________________
في قصر منصور الغازي
منصور الغازي قاعد يكسر ف كل حاجة قدامه وواقف معاه جسار وشخص تاني عمال يترعش
منصور بعصبية : ازاي ازاي مقدرتوش عليه كلكم ازاى
جسار بهدوء : جدي انت ناسي هو يبقي مين ولا مين دول الي يقدروا عليه
منصور قعد وحاطت راسه بين ايديه : طب وهنعمل اي هنفضل سايبين عمار عنده كدا
جسار : عمار كلب ويستاهل لو عليا كنت انا الى قتلته ب ايدي لانه راجل وسخ لكن مهما كان ف هو عمي ومسمحش ل حد غريب انه يهينه او يهين اي حد يخصني ، شوية كدا وصدقني انا الى هروح اجيبه بنفسي
منصور : انا تعبت تعبت اوي وحاسس ان موتي قرب
جسار : بعد الشر عليك يجدي اصلب طولك احنا منقدرش نعيش من غيرك
منصور : معرفش اذا كنت هعيش للوقت الى هشهد فيه حربك انت و رعد ولا لا بس اوعدني يبني انك ترفع راسنا كلنا
جسار بخبث : اوعدك يجدي انك هتفرح بيا اوعي حتي وانت ف تربتك ، اووي اوي كمان
جسار لف ل الراجل الى واقف بيترعش وطلع سيفه وف ثانيه كان فاصل
راسه عن جسمه وقال : للأسف محسوب علينا مقاتل تفو
جسار : هستأذن انا يجدي هروح الشركة اشوف النظام هناك عشان افهم الدنيا
منصور : اذنك معاك يبني وابعتلي جون عاوزه ف موضوع
جسار : موضوع اي يا جدي
منصور بعصبية : وانت مالك قولتلك عاوزه ف موضوع يبقي بيني وبينه بتسأل ليه انت
جسار وهو لافف ضهره وماشي و متضايق : انا اسف يجدي
مشي جسار راح الشركة
ومنصور قاعد نفس القاعدة وحاطت راسه بين ايديه : شكلها قربت فعلا بس لازم اعمل كل الى اقدر عليه عشان انتصر هوريك ي يونس وهبيد نسلك كله هوريك
_______________________
عند مركز التدريب
سيف قاعد ف المركز الطبي مع الفرقة بعد ما فاقت وهند كانت كمان مصابة وهي ف الغرفة بسبب انها اتدربت ف مستوي عالي والوحوش كانت اقوي من الطبيعي وحصلها إصابات بس مش خطيرة اوعي لكن اغمي عليها هي كمان
الفرقة بعد ما فاقت
صقر بضحك : ههههه يخرب عقلكم يشباب انا مستمتعتش بقتال زي دا من زمان فشخ
كاظم بضحك : هههههه وانا كمان
ليلي بغيظ : واضح يخويا واضح انا مكملتش ف ايده ثانيه
سيف بضحك : مش انتي الى عملتي نفسك ١٠٠ راجل ف بعض و مفيش منك اتنين واتحولتي للعنقاء بتاعتك استحملي بقي
ليلي حاطه ايديها علي قفاها : ايده تقيله اوي
صقر رزعها قفا بس براحة : مخلاص بقي يبت
ليلي : ايييي طب و**** لاوريك
وطلعوا يجروا ورا بعض ف الاوضه
هند ميته من الضحك : يخرب عقلكم شكلكم يضحك اووي ههههه
سيف عمال يبص لهند بهيام وهي عماله تضحك وم واخد باله من حاجة حواليه ، كاظم نغزه بكوعه وقال مع غمزة : اي يعم الحبيب خليك معانا هنا
سيف بتوتر : اا احم احم لا مفيش
بعدين افتكر انه هو القائد استعاد الى باقي من شخصيته وقال
سيف بصوت واثق و حازم : كفاية يشباب اظن ان انتم كدا بقيتوا احسن دلوقتي وعندي ليكم خبر مهم
صقر : اي هو الخبر
سيف : من شوية حصل هجوم علي قصر عمي
هند بصدمه : اي انت بتقول اي حد حصله حاجة ؟ وهما كويسين دلوقت ولا اي
سيف : اهدووو سيبوني اخلص كلامي , المهم حصل هجوم علي القصر لكن رعد قدر يتصدي ليه " ظهرت معالم الراحة علي وشوشهم " لكن الخبر الأهم ان جدي نقل ف القصر الى ف المدينة هنا
صقر بتوتر : دا معناه ان خلاص الحرب قربت
سيف : للأسف شكلها كدا ، المهم ان عمي كلمني وقالي انه عاوزنا احنا فرقة النخبة شخصيا نكون المسئولين عن حراسة القصر
ليلي مبضونة : يدينمي اي البضان دا يعم
سيف بحزم : ليلي احترمي نفسك دي اوامر ولازم ننفذها وغير كدا ف دي عيلتنا ولازم نفديها بروحنا و لحد آخر نفس فينا هنفضل ندافع عنها ، يلا يشباب كلامي خلص كل واحد يطلع يرتاح ويجهز عشان هننتقل الى القصر بكره الصبح
الكل طلع اوضتهم وفضل سيف لوحده ف الاوضه
سيف قاعد سرحان وبيكلم نفسه : الحرب شكلها قربت اووي بجد ياتري هتقدر تحمينا وتفوز وهتكون قد المسؤلية ولا الدنيا مخبيالك اي يرعد
__________________________
في مكان ما مجهول يدخل شخص يسلم ملف لرجل يجلس علي عرش ويقرأ الملف ثم يبتسم ابتاسمة خبيثه يتبعها ضحكة شريرة
ويقول : نهايتك قربت من قبل ما تبتدي ي وريث
__________________________
الصبح
في قصر جدي
صحيت الصبح وكنت حاسس اني ميت من كتر النوم ، قومت غسلت وشي واخدت دوش وغيرت هدوم النوم ولبست هدوم تانيه وعملتلي كوباية نيسكافية " بحب الواقفة ف المطبخ الصبح بدري كدا وشغل فيروز او الست يديني ع العظمة يجدعان "
وطلعت البلكونة
بتاعة الجناح بتاعي " انا نقلت ف الطابق التالت "؟
وواقف سرحان مع نفسي وصوت العصافير والشجر قصادي والهوا عمال يخبط ف وشي والجو بديع والدنيا ربيع فجأة لقيت حد بيقولي
ندي : رعد بتعمل اي هنا
انا مخضوض : يخربيتك خضتيني مبراحة شوية
ندي ميتة من الضحك وبتحاول تكتم ضحكتها وشكلها عسل فشخ : ههه اسفه اسفه ههه بس شكلك يضحك اوي
انا : اي خدمة يعم طالما القمر دا يضحك يبقي فداه اي حاجة
ندي اتكسفت وحاولت تغير الموضوع: صحيح انت صاحي بدري لي
انا : عادي انا طبعي بصحي بدري اصلا كل يوم , صوت من جوا " يكدااب بأمارة ما كل يوم بقولك الساعة ٩ واصحيك بالعافية "
انا : حبيبتي ي اما حبيبتي ، بوجه كلامي لندي شايفه حب الام يبنتي
ندي ميته من الضحك
انا : اضحكي اضحكي محدش واخد منها حاجة .
وكملت شرب ف كوباية النيسكافية وباصص وسرحان ف الحديقة تحت
ندي : رعد مالك
انا بفوق : لا لا مفيش ، قوليلي انتي اي حكاية عمار دا
ندي بتوتر : مفيش دا شخص وسخ بقاله فترة بيحاول يتقرب مني وانا بصده وآخر مره روحت فيها حاول يتعدي عليا ولكن هربت منه ومن وقتها وانا خايفة اروح السنتر والمره الي فاتت دي كنت بمشي بسرعة على اساس ميشفنيش لكنه شافني وحصل الي حصل ، بس صحيح هما بيقولو انك انت الى انقذتني وجبتني هنا ، ازاي وصلتلي اصلا
انا بضحك : هههه يستي فاكره لما كنا قاعدين انا وانتي بتذاكر مع بعض
ندي : ايوه
انا : حصل " حكيتلها الى حكيته مع جدي "ـ
ندي فاتحة بقها : يا بن ال**
انا : لا دنا بيه ابن بيه ، بعدين ما انتي الي كنتي شكلك فاضحك اووي وقاعدة متوترة ومش واعية لحاجة وكل ما اسألك تقوليلي لا مفيش مفيش مكنش قدامي غير الحل دا
ندي مكسوفه : ما انا كنت خايفه اقول ل حد
انا بحنان وحاطت ايدي ع خدها " البلكونتين لازقين ف بعض يزوز " : اوعي تخافي من عيلتك يندي عيلتك دول هما درعك وحمايتك لما تخاف من الى بيحميك ازاى هتقدر تعيش ، اوعي تخافي يندي واي مشكلة مهما كانت صغيرة روحي احكي لوالدك او جدك ، ولو محدش فيهم سمعك تعاليلي انا احكيلي مشاكلك مهما كانت صغيرة صدقيني لو مشغول هفضي نفسي ليكي مخصوص وهسمعك ، انا دايما هسمعك لو كل الى حواليكي زهقوا انا هفضل عمري مزهق .
ندي نزلت دمعة وبعدين حضنتني وف ثانية اتكسفت وطلعت تجري ع الاوضة
انا : ههههههههههه يا بنت المجانين
صوت جاي عليا : بتحبها
انا وباصص على المكان الى ندي دخلت فيه : مش عارف و**** يا امي بس برتاح معاها
امي : اوعي يبني تعلقها بيك وف الاخر تسيبها وتمشي اصعب حاجة ف الدنيا هي كسرة القلب يبني
انا ادورت لامي وحضنتها لاني حسيت بيها : متقلقيش يا امي مش انا الى اعمل كدا
بوست راسها : يلا عشان ننزل نفطر
نزلنا تحت لقيتهم كلهم قاعدين ع السفرة قعدت جمب جدي ع اليمين وامي واختي جمبي
جدي : صباح الخير
انا : صباح النور
جدي : شايفك فايق انهارده يعني خير ****
انا : و**** انتو عالم غريبة لا كدا نافع ولا كدا نافع ، وبعدين اي شايفك فايق انهارده دي ما انا ع طول كدا
جدي : لا ف حاجة غريبة فيك وشك منور غير العادة يعني
انا : ااااه اصلي كنت واقف مع الشمس ف عشان كدا تلاقي وشي نور
ندي اتكسفت وبصت ف طبقها وعملت نفسها من بنها
انا واحنا بناكل : الا صحيح يجدي هو ف مطاعم هنا
جدي : يبني دي دولة جوا دولة متكاملة من مجاميعه اي حاجة تخطر ع بالك هتلاقيها هنا
انا : شكلك تعبت جامد يجدي
جدي : كله يهون عشان خاطركم
انا : طيب اذا كان كدا انا هخرج انا وندي شوية نفك كدا وبعدين هبقي اعدي عليك ف الشركة بعد ما نخلص
ندي برقت وجدي ضحك وقال : تمام مفيش مشكله بس خلي بالك منها وشوفلك عربية من برا وخد كارت الفيزا دا عشان تصرف منه
انا بضحك : اخلى بالي منها اي ي جدي عيب عليك وبعدين البلد بتاعتنا
الكل ضحك وكملوا اكل وغسلنا و طلعت اخدت عربية من عربيات جدي مرسيدس شكلها فخم شوية وطلعنا انا وندي نلف بالعربية ف البلد نستكشفها وفعلا اتصدمت لان زي ما جدي قال فيها كل حاجة حرفيا قعدنا نلف لغاية ما زهقنا وبعدين روحت لمطعم كان باين انه شيك فشخ كان قدامه مكنة ATM روحت حطيت الفيزا وعملت استعلام عن الرصيد لقيت في مبلغ كبير فعلا
انكشتها ودخلنا المطعم وروحنا لأبعد طرابيزه ف المكان وكان المكان جميل وهادي فشخ والمعاملة كانت جامده بصراحه بعد فترة الجرسون ايجا وقال
الجرسون : طلابتكم يفندم
انا : ممكن تسيب المينيو واحنا هنختار
الجرسون : تمام مفيش مشكلة المينيو اهي ولما تختار اضرب الجرس الى تحت الطرابيزه وهاجب اخد اوردر حضرتك
انا : اوك
وفعلا فتحت المينيو لقيت اقل وجبة هتقطم رقبتي حمدت **** ان جدي اداني الفيزا لاني مكنش معايا ف جيبي غير ٤ الاف جنيه ، واقل وجبة هناك بيهم ف كنت هغسل الاطباق شكلي
وبالفعل هي طلبت استيك وانا طلبت فراخ و نزل معاهم بطاطس وحبشتكنات وقعدنا ناكل وبعدين طلبنا تحلية وكانت كوكتيل فواكه بس جامد فشخ
والمبلغ الكلى كان ١٢ الف وشوية
دفعتهم وبعدين اخدتها وقعدنا نتمشي شوية بالعربية وبعدين ركنت العربية ف جراج خاص و روحت انا وهي ل منطقة كانت زي نهر كدا وفي استراحة
قدامه كدا عبارة عن كرسي كبير ل ٣ اشخاص وله مظله . قعدت وخدتها ف حضني وقعدت املس ع شعرها وهي مغمضة عينيها وساكته
ندي : سيف انا خايفة
انا : خايفة من اي بالظبط
ندي : مش عارف بس حاسه ان ف حاجة غلط من اول عمار لغاية الهجوم الى ع القصر وغير ان قبل ما انت تيجي كان بيحصل حاجات كتيرة غريبة وجدي دايما يقول متقلقوش دول مجرد ااعداء للشركة بيحاولو انهم يهددوه لكن متخافوش
انا : طيب ما هما فعلا اعداء وبيهددوه وانتي موجودة جوا القصر محمية خايفة ليه بقي
ندي : سيف انا مش عاوزه اعيش حياتي كلها زي الفار الى قاعد ف الجحر وخايف يطلع لان القط متربصله وواقف برا الجحر مستنيه ، انا حاسه ان ف حاجة غلط ، سيف هو اي الموضوع بالظبط
انا : اتنهدت : بصي ف حاجات من الأفضل ان هي تفضل سر لكن انتي من حقك انك تعرفي لانك ف يوم من الايام هتعرفي بس صدقيني لما تعرفي الحقيقة ، حقيقة المكان والعالم الى انتي عايشة فيه كل احلامك الوردية دي هتتنسف وهيقابلك الواقع الزبالة و الكابوس حرفيا ، انا مش عاوز احكيلك لاني خايف انك تدخلي ف الحكاية كدا ، مع اني عارف انك دلوقت او بعدين مصيرك تدخلي ، ف انك تدخلي دلوقت احسن من انك تلاقي نفسك فيها وانتي مش فاهمة حاجة ف يوم من الايام ، بصي ياستي الحكاية هي .. " حكيت ليها كل حاجة عن العيلة وعني بإختصار "
ندي فاتحه بقها من الدهشة ومش مصدقه : انت عاوز تقنعني ان دا موجود فعلا
انا : مش مصدقه اي بالظبط
ندي : حوار ميراديس وميليدوس و مقاتلين العناصر والحرب والجو دا كله
انا : طب بصي كدا ، وشاورت ب ايدي ع المايه اتحكمت فيها وكونك مركب صغيرة كدا وبعدين جمدتها وضربت فيها كرة نار قام سايحه تاني
ندي فاتحة بقها اكتر من الاول : دا دا بجدد
انا ميت م الضحك : ايوة يستي بجد واعملي حسابك انتي كمان هتروحي مركز التدريب عشان تتعلمي كل حاجة
ندي : يعني انا هقدر اتحكم ف المية والنار والتلج وكل دا
انا : لا لا لا خالص بصي هفهمك كل واحد مننا جواه طاقة بيتولد بيها والطاقة دي بتبقي مش مفعلة ف دور مركز التدريب هنا هو انه بيدربك على أنواع الطاقة وازاى تتحكم فيها وهكذا ولكن كل واحد بيبقي يقدر يتحكم ف عنصر واحد بس لكن انا وشخص تاني بس الي نقدر نتحكم ف كل العناصر
ندي بغيرة ***** : اشمعنا انتو بس
انا بضحك : هههههههههههه لان احنا الورثاء
لوت بوظها وربعت ايديها زي ******* وبعدين اخدتها ف حضني تاني
ندي : رعد
انا : عيون وقلب رعد
ندي : انت بتحبني ؟
انا : دا بناء علي تعريف معني الحب بالنسبالك
ندي : مش فاهمة
انا : اقصدك انتي اي معني الحب بالنسبالك
ندي : راجل يخاف عليا يصوني يكون حضن دافي اترمي فيه وقت ما مصايب الدنيا تكون عليا راجل اعتمد عليه ويكون سند ليا و يقدر انه يحميني ويحمي اهله .. وفوق كل دا احس معاه بالامان
انا ب إبتسامة كبيرة فشخ : يبقي بحبك ي ندي
شفايفنا بتقرب من بعضها ودخلوا ف معركة انت بصدران يعلوان ويهبطان والاثنان يلهثان ولكن سرعان ما استفاق رعد وطرد وساوس الشيطان
انا : لا مينفعش انتي بالذات لا
ندي بكسوف : انا اسفة بس انا بحبك ومعرفش ازاي عملت كدا ، وبعدين عيطت
انا : بتعيطي لي بس
ندي بدموع وشحتفه : لانك اكيد دلوقت بقيت شايفني واحدة رخيصة
انا بضحك : صدقيني انتي لو واحدة رخيصة مكنتش قعدت معاكي القعدة دي
وحضنتها وطبطبت عليها " معرفش انا حضنت كام واحدة وطبطبت عليها لغاية دلوقت و**** "
اهدي اهدي اوعي تفكري التفكير دا تاني انا مردتش اعمل حاجة ف دا لسبب اني بحبك وعاوز اتجوزك ودا هيكون بعد الجواز مش دلوقتي فهمتي يا هبلة ؟
ندي مسحت دموعها وضحكت ضحكة خفيفة : يعني انت مش شايفني رخيصة
انا وانا بمسح الى باقي من دموعها : نا لو شايفك حاجة ف شايف ان انتي اغلي حاجة شوفتها ف حياتي وبوستها علي خدها ، يلا بينا نكمل الفسحة عشان متأخرش علي جدي ويعلقني هههه
ندي : لسة هنتفسح فين بعد كل دا
انا : قومي بس عندي ليكي مفاجأة حلوة
" مش محتاجة كلام اكيد عشان اخرجها من الحالة دي وديتها الملاهي ولعبنا كل الالعاب من اول المرجيحه لغاية قطر الموت "
بعد ما كنا نايمين ع الأرض من الفرهدة والتعب
ندي بتاخد نفسها بالعافية : انا ملعبتش كدا قبل كدا ف حياتي
انا : ابسط يعم بس متتعودش علي كدا ها
ندي اتقلبت على بطنها وخبطتني علي صدري ب ايدها : بس يرخم
انا : اااه يبنتي بقي ايدك تقيلة
ندي بضحك : احسن تستاهل
انا اتعدلت وهي قامت وقومت اجري وراها : طب استحملي بق
وقعدنا نجري ورا بعض لعند ما مسكتها وهي قعدت تضحك وروحتها القصر وبعدين انتقلت ل الشركة بقدرة ميليدوس ودخلت الشركة والأمن وقفني
وريتهم الكارنيه بتاعي " ودا عبارة عن كارنية خاص بموظفين الشركة جدي كان عملهولى "
والحارس لما شاف الاسم فال
الحارس : رعد باشا احنا بس انت عارف التعليمات محدش بيدخل غير بيه
انا : ولا يهمك يغالي دا شغلك
الحارس : صباحك فل يباشا
انا : بلاش بااشا دي دا انا من دور عيالك يعني
الحارس : العفو يباشا اقصد ي رعد
ضحكتله وقولتله : صباح النور يا بدر
طلعت فوق الشركة وسلمت ع الموظفين لأني اول مرة ادخل الشركة " يوم ما جدي اخدني معاه كنت سبته ف نص الطريق وروحت ل ندي مكنتش روحت لسه "
وكل الموظفين مستغربين ان ازاى ولد مكملش ١٧ سنة يمسك شغل الشركة
بس انا عملت نفسي من بنها وكملت مشي لغاية ما وصلت اوضة المدير الى هو جدي وكلمت السكرتيرة
انا : عاوز ادخل للأستاذ يونس
السكرتيرة : حضرتك هو ف اجتماع مع رئيس قسم المحاسبة و ال HTR اقوله مين حضرتك
انا: قوليله رعد بس
السكرتيرة مستغربة وبتبص بصة غريبة كدا : تمام
رفعت السماعة
السكرتيرة: الوو .. عارفه ان حضرتك ف اجتماع مهم .. طب .. واحد برا عاوزك .. قولتله انك ف اجتماع مهم ومش فاضي .. قالي قوليله رعد .. طيب طيب هدخلهولك اهو
قفلت التليفون وهي مستغربة اكتر
السكرتيرة : هو انت مين بالظبط انا لما كلمته كان مستعجل ومكنش فاضي يكلمني ولما بيكون ف اجتماع مع الاتنين دول محدش بيبقي مسموحله يدخل لكن مجرد ما قولتله اسمك قولي دخليه بسرعة ممكن اعرف انت تبقي
مين ؟
انا ابتسمت ابتسامة خبيثة وقولتلها : رعد ، اسمي رعد افتكري الاسم دا كويسه يا .. قولتلي اسمك اي
السكرتيرة : حسناء
انا بغمزة : اسم علي مسمي ، افتكري الاسم دا كويس يحسناء
وسبتها ودخلت المكتب ولقيتهم التلاته قاعدين ورئيس قسم المحاسبة قاعد متوتر وكلهم باين عليهم الضيق
انا : اي يشباب متجمعين ف الخير اي الموضوع
جدي: اقعد يا رعد اقعد
قعدت وبعدين بدئوا يكملوا نقاش ولكن انا طول ما هما بيتكلموا ملاحظ ان رئيس قسم المحاسبة متوتر بردوا
مسكت الاوراق الى كانت ع المكتب وبصيت فيهم وشوية ارقام كدا وعملت حسبة بسيطة ابتسمت
جدي : هي اي المشكله بالظبط
انا : سرقة
جدي : ازاى سرقة
انا : المفروض ان احنا عندنا مزرعة مواشي كبيرة حبتين فيها ٥٠٠ بقرة و ٤٠٠ خاروف والإنتاج بتاعهم ف السنة بيبقي المتوسط ٣٠٠ بقرة و ١٥٠ خاروف مولودين ولكن السنادي مع ان الإنتاج هو هو لكن في المجمل او العام ان الربح من بيع الجلد او الصوف واللبن واللحمة بيبقي ٨ مليون وشوية لكن السنة دي والى فاتت كان ف انخفاض جامد والسنة الى قبلهم كان ف نسبة ربح وصلت ل ٣ اضعاف والى عمل كدا لعبها صح على المدي البعيد بحيث انه يبان يحاول يقلل نسبة الخساير بس محسبش حساب ان مش الورق واحده هو الى بيتاخد عليه مع ان النسبة ثابته بصيت ل رئيس قسم المحاسبة بخبث وقولتله : تفتكر اللعب فين يا استاذ سامح
رئيس قسم المحاسبة (سامح) بتوتر : م معرفش الاوراق بتاعتي قدامك سليمة اهي
انا بضحك : اظن ان فهمت يجدي اتعامل انت بق
جدي بعصبية : لي كدا يسامح لي دي اخرتها جوزتك بنتي وسكنتك ف بيتي ف كمان واخرتها تسرقني تسرق وتعض الايد الي اتمدتلك يسامح
سامح بحزن : انا اسف يعمي انا فعلا غلط اتمني تسامحوني
انا : هنسامحك لما تصلح غلط ، مش تصلح غلط ب انك ترجع الفلوس توء توء لا ابدا الى انت سرقتهم دول شوية فكة جدي مزعلش لانك سرقت فلوس هو زعل لانك سرقته هو فاهم ، لو عاوز تصلح غلطك فعلا اثبت انك تستحق مكانك هديك فرصة تانية علي ضمانتي بس صدقني لو كشفتك تاني متفكرش اني هسلمك للبوليس والشغل دا لا ، وعيني اتحولت للون الاحمر صدقني هخليك تعيش اوسخ ايام حياتك ..
سامح بخوف : حاضر حاضر اوعدكم اني هصلح غلطتي
انا : يلا يجدي تعالا فرجني ع الشركة هههههههه
جدي حدفني بملف قدامه : وقالي يلا يا ابن الكلب قوم من هنا هو انا الداده الى جايبهالك امك يلا يلا
مشيت انا ورئيس ال HTR معايا نلف ف الشركة ويعرفني النظام ويعرفني علي الموظفين وكدا
انا : صحيح بقالي ساعة بلف معاك ومعرفتش اسمك
ال HTR ب إبتسامة : حسام
انا بنفس الابتسامة : اتشرفت يحسام
حسام : لما قالولي عنك انك شاب لسه ١٦ سنة اتوقعت انك *** بتاع بابا وماما ومتوقعتش انك تبقي ذكي كدا
انا : منلفش وندور علي بعض ي حسام خليني دغري انت عارف ان الملف الي جوا دا اي حد يقدر يطلع الغلطات الي فيه بسهولة جدا ، وجدي قاصد انه يجبني ف الوقت دا مخصوص وانتو عاملين اجتماع عشان يشوف اذا كنت هقدر اطلع الغلط او لا ، وانا حبيت امشي على هواكم وعملت الى انتو عاوزينه اوعي تفكر انكم ضاحكين عليا ولا حاجة توء انا عارف كل حاجة بس بطنش بمزاجي
حسام بيسقف : لا لا عجبتني فعلا
انا : مش يلا بينا بقي من فقرة المدح دي ونشوف شغلنا
حسام : يلا بينا
مشينا انا وحسام وقعدنا نشوف شغل الشركة والمشاكل ونحلها
___________________________________
عند شركة الغازي
منصور : لازم الضربة دي تبقي في مقتل مش لازم شحنة الادوية دي تطلع برا ميناء تيكساس بأي تمن فاهم ي جون
جون : فاهم يا بابا ومتقلقش كل حاجة تحت سيطرتنا ومستحيل يقدروا يخرجوا من الميناء بيها سليمة
منصور : تفتكر يونس ورعد هيقدروا يعملوا حاجة ف الموضوع دا
جون : مفتكرش بس ممكن يلعبوا بي بنود العقد بينهم وبين الطرف للى هما واخدين منه الشحنة بس مفتكرش انهم هيفكروا ف كدا
منصور : انت غبي يبني مين دا الى مش هيفكر ف كدا انت متعرفش يونس دا يبقي مين دا مية من تحت تبن وحفيده النسخة الاوسخ منه ، **** يستر بس وتعدي زي ما احنا مخطتين لها
جون : خير يبابا هروح اشوف انا ملف المناقصة بتاعة السويس
منصور : المناقصة دي لسة مخلصتش
جون : الجماعة الى احنا هنتعاقد معاهم كانو معصلجين شوية بس قدرنا نلعب عليهم وشوية وهتبقي بتاعتنا
منصور : هههههه وادي تاني ضربة ل يونس اما وريتك يا يونس الكلب
جون بيضحك هو كمان : كل حاجة لصالحنا يبابا متقلقش
منصور : طب ابعتلي جسار عاوزه
جون : تمام يابابا
ومشي جون وايجا جسار
جسار : خير يجدي سمعت انك عاوزني
منصور : عملت اي ف موضوع عمك
جسار: خلاص حددت مكانه وهو ف مخزن موجود ف واحة الفرافرة عند يونس وقررت هروح انا وفرفة من معايا هناك نقتحم المكان ونجيبة
منصور : بالسهولة دي تفتكر هيخليك تاخده
جسار بخبث : صدقني لو ف بق الأسد هجيبه بردوا
منصور : طيب اعمل الى انت عاوزه بس المهم عمار يرجع يا جسار
جسار : من عيوني يجدي
ومشي جسار مع فرقة من معاه متجهين للمخزن بتاع يونس بس ميعرفوش اي الى مستنيهم هناك
_____________________________
عند فرقة النخبة
ليلي : تفتكروا لي جدي قالنا نحرس المخزن الي ورا القصر وكلف حماية القصر ل سعد
سيف : اوعي تتغري ف سعد ، سعد دا تاني اقوي واحد بعد جدي وكفيل يقوم بينا كلنا واكيد جدي حطنا هنا لانه حس ان في خطر ع المخزن دا
هند : صحيح هو مين الي جوا دا
كاظم : دا عمار منصور الغازي الابن المدلل ل منصور الغازي ميفرقش حاجة عن شريف ، لمؤخذه ي صقر
صقر : ولا يهمك يصحبي وفعلا شريف ضاع خالص بس والدي لحقه و خلاني موصي علي تدريبه وحاليا سايبه يتفشخ في المستوي 2B
سيف : اووو هو وصل ل 2B
هند : شكله بدء يتغير بس **** يكون تغير كويس
صقر: ان شاء ****
سيف : اي الصوت الى برا دا؟
ليلي : صقرررر حاااااسب
يلا مستني رأيكم
يلا انجووووووووووووووووي يولااااااد
الجزء السابع
ليلي : صقر حاااااسب
ف الوقت دا كان جسار وفرقته وصلو للمخزن وجسار كان هجم على صقر بالسيف بتاعه و لكن صقر هرب ف آخر لحظة لكن اتجرح جرح سطحي ف بطنه و كاظم و ليلي وهند وسيف هجمو على باقي الفرقة
وقعدوا يرزعوا ف بعض و جسار و صقر واقفين قصاد بعض وبعد فترة كان فرقة النخبة خلصت علي فرقة جسار كلها والي كانت مكونة من ١٠ مقاتلين ولكن اقل كفاءة بكتير من فرقة النخبة ، بعد ما خلصوا عليهم واتفضل جسار ، وفرقة النخبة واقفين الخمسة جمب بعض ف وضع استعداد
جسار بخبث : جاهزين لموتكم
صقر ببرود : لو هنموت ف اطمن هناخد روحك معانا
جسار بلا مبالاة : هه اغبيه
اول ما جسار خلص كلامه كان طلع سيفه واختفي وظهر وسطهم ف ثانيه ونزلو ضرب ف بعض ف الوقت دا كان قوة فرقة النخبة زادت فشخ عن اخر مرة حصل قتال بينهم فيها واطورت مهاراتهم وكل واحد بقي معاه سيف كمان وجسار نازل طحن فيهم وهما مش قادرين يهاجموا او مش لاقيين ثغرة يهاجموا منها دفاعه قوي وهجومه اقوي بكتير ..
بعد فترة من الدفاع ومش قادرين يهاجموا وهجماتهم مش جايبه نتيجه
سيف بتعب : دفاعه قوي جدا مستحيل نقدر نخترقه وحتي لو اخترقناه هجامتنا مستحيل تأثر فيه ، شباب احنا لو فضلنا كدا ف كدا احنا بنكتب نهايتنا ب ايدينا لازم نطلب دعم فورا
وبالفعل بعتوا رساله ل جدي ورعد
والقتال كان ما زال مستمر بينهم و قواهم قربت تخلص وبقوا بادوب بيدافعوا
جسار بملل : كنت مفكر لما قالولى ان ف حراسة على المخزن ان هيكون في قتال حماسي وكنت متحمس جدا لكن لقيت شوية حشرات ملهمش اي لازمة ، بدأت احس بملل ، اتصرفوا والا هقتلكم
انا ظهرت هناك
انا : حبيب قلبي واحشني يغالي
جسار وعنيه بتلمع : هو دا الى انا كنت مستنيه ، تعالي ف حضن اخوك يفواز
ومن مقدمات كل واحد طلع سيفه ونزلنا دعك ف بعض بالسيوف وحرفيا من اول هجمه بينا واصطدام السيوف المخزن كله اتدمر
انا بوجه كلامي ل سيف : سيف امشوا انتو عشان لو فضلتوا هنا هتموتوا وخدوا الواد دا معاكم " شاورت على عمار " ـ
جسار طار ناحيتهم وكان عاوز يهجم عليهم وياخد عمار لكني اختفيت وظهرت عنده وقولتله
انا ب ابتسامة خبيثه : قتالك معايا انا يغالي
ورزعته بوكس ف وشه طار لآخر المكان
جسار بيتف ددمم : لا حلو تعالي بقي
وطرنا انا وهو ف اتجاه بعض و بقينا بنتقاتل بالبوكسات و الرجل
جسار خبطني رجل ف بطني انا صوت من الالم وقام رازعني بوكس لفوق تحت دقني طرت فوق وبعدين قام نازل على دماغي ب كعب رجله اترزعت ف الارض وعملت حفرة كبيرة
انا وهدومي كلها متقطعة : انت الى جبته ل نفسك
وعملت كرة من النار ودمجتها مع كورة من التلج واتحكمت ف الارض وطلع منها صخر ثبته و هجمت عليه بالكرة المدموجة ويادوب وصلتله كنت انا وصلت عنده بعد ما طار من قوة الهجمة و نزلت فوقه رزع بوكسات وضرب بالرجل و رزعته رجل اترزع ف الارض وعمل حفره كبيرة بردوا ونزلت فوقه هجمات نار وتلج وارض وهو عمال يحاول يدافع ، وبعدين وقفت
انا بخبث : اوعي تفكر ان انت اقوي انا بس كنت سايبلك بمزاجي
جسار بيوزن نفسه وبيقف وبيتكلم بغموض : فعلا استقليت بيك لكن الايام بينا ي رعد ونشوف مين الى هيضحك ف الآخر
انا ببرود : انا الى بحدد مصيري بايدي مبسيبش الايام تحددها
جسار بهدوء : صدقني هندمك
انا بنفس البرود : وريني شطارتك , وبالنسبة لعمار ف انا موافق انك تاخده بس بشرط
جسار بغيظ : اي هو
انا : مناقصة السويس والشحنة الى محجوزة في ميناء تيكساس
جسار بعصبية : انت بتحلم مستحيل اتنازل عنهم
انا ببرود وسايبه وماشي : روح لمنصور قوله لكن غير كدا متحلمش انك تشوفه تاني ، سلام
وسيبته ومشيت روحت للفرقة ، وجسار اختفي وراح القصر
_____________________________
عند فرقة النخبة
سيف : تفتكر رعد هيقدر عليه
صقر : رعد قوي جدا تقريبا نفس قوة جسار او يمكن اقوي كمان
ليلي بحقد : مش عارف انتو مفخمين فيه ليه وقولتلكم انه عادي ويمكن احنا اقوي منه كمان، وهتتأكدوا دلوقت لما تلاقوه ميت هناك هه
انا : نفسي اعرف انا عملتلك اي عشاان تكرهيني كدا
ليلي بتوتر : وانا هكرهك لي يعني كنت مين عشان اهتم بيك اصلا
تجاهلتها اكنها مش موجوده ووجهت كلامي ل سيف وصقر : اخباركم اي يشباب حد عنده اصابات خطيرة ؟
سيف : لا كله تمام بصراحة انت جيت ف آخر لحظة لو مكنتش ظهرت كان زمانا ف عداد الموتي دلوقت
رعد ابتسمت : البركة ف هند ، عمار فين
صقر : حطناه ف الاوضة الى جوا
انا : تمام اكلوه وشربوه ولما يخلص وديه ياصقر السرداب الى ف قصر جدي " هزعل يا زوز لو مش فاكره "ـ
صقر : تمام
انا : هروح انا القصر اريح شويه عشان تعبان
سيف : تمام يغالي
بصيت ل ليلي وانا ماشي بصه لا مبالاة كدا لقيتها لفت وشها اللمة التانية
انا وانا باصص لها : سلام
ومشيت رحت القصر
سيف بحده : ليلي لحد امتي هتفضلي كدا
ليلي بكره : عايزني اتعامل ازاى مع الى دمر حياة خالي
" ايوة يزوز عزت يبقي خالها "
هند بحده : ليلي خالك وسخ ويستاهل الى يجراله لكن اسلوبك دا مينفعش واحمدي **** انه رعد معملش حاجة وتجاهلك
ليلي : مش قادر ي هند مش قادره مهما كان دا خالي ب
صقر ببرود : خالك غلط ودا عقابه وصدقيني لو رعد رحمه ف انا الى مش هرحمه ، اي نعم انا جوزك ، لكن عيلتي خط احمر ي ليلي ، وغير صوته لنبرة تهديد : لآخر مره بحذرك ي ليلي اياكي تجيبي سيرة الموضوع دا تاني فاهمة
ليلي بصت اللمة التانية ومردتش
صقر علي صوته سيكا : فاهمة !
ليلي متضايقه : فاهمة
" ملبن اوي البت ليلي ومزه ف نفسها لكن بنت متناكة بضان "
سيف : خلاص يجماعة نفضها سيرة ، هند كنت عاوزك ف موضوع
هند : خير موضوع اي
سيف محرج : بعد اذنكم يشباب ، تعالي
كاظم غمزله وبصوت واطي قاله : ايوه يعم محدش قدك
سيف بصوت واطي : **** يخربيتك اقعد انبر لغاية ما هروح في داهية **** يستر
صوت من جوا الاوضه : سييف انت اتأخرت لي
سيف بسرعة : حاضر يروحي جاي
انفجرو ف الضحك كاظم و صقر وسيف طلع جري ع الاوضه
عند سيف و هند
سيف : لعند امتي هنفضل كدا ي هند
هند : سيف ارجوك افهمني ، انا قولتلك قبل.كدا ان مليون بنت تتمناك لكن انا منفعكش ، للأسف انا بعتبرك اخ وصديق ليا مش شايفاك غير كدا ، لكن ك زوج وحبيب ، ف لا مش قادرة اتخيلك ك زوج ليا ، اوعي تفتكر ان دا ل عيب فيك لا سمح **** ، لا ابدا ، كل الحكاية أنه قلبي مختاركش ، ومحدش له تحكم ف قلبه ، قلوبنا تنبض حبا لمن ارادت ولا سلطان لنا عليها ، انا اسفة اني خونت ثقتك فيا واسفة ليك اني خليتك تحس الشعور دا ، اسفة جدا كمان ، واتمني انك تتخطي
مسح سيف بسرعة دمعة كانت هتنزل من عينيه و قال بصوت مشبع بالحزن ولكنه حاول يبان قوي : الي تشوفيه يا هند !
ضبط
" كسم الموقف دا لسه حاصل معايا من اسبوعين "
خرجت هند وسيف قعد يدمع ف صمت ولكن بعد فترة مسح دموعه وتقبل الوضع و غسل وشه وطلع ليهم برا
___________________________
في قصر منصور الغازي
دخل جسار وهو مفشوخ حرفيا و ماشي يترنح جري عليه حراس القصر عشان يسندوه
جسار بيصرخ فيهم : ابعدوا معجزتش ولا ضعفت لسه عشان تسندوني
وزقهم وقام واقع هوا
حارس منهم راح سنده بالعافية وجسار عمال يشتم فيه
الحارس بهدوء : ياباشا مادي مهمتنا اصلا ومحدش قال ان انت ضعيف او عاجز هو مجرد شده وهترجع زي الاول واحسن كمان
عالج الحارس كرامة جسار وكبرياء وسكت جسار ودخل القصر والحارس سنده لغاية ما وصلو ل كنبه ف صالة القصر نيمه عليها وراح طلب دكتور عشان يعالجه و كلم منصور الغازي
جا منصور الغازي والدكتور بيخلص وماشي
منصور مخضوض : خير اي الى حصل انت لما كلمتني ف الفون مفهمتش حاجة جسار ماله
جسار بهدوء : اتفضل ي احمد وصل الدكتور الاول
راح احمد ( الحارس ) وصل الدكتور
منصور بهدوء : خير اي الى دشملك كدا
جسار بهدوء : مين غيره
منصور بغيظ مكتوم : هه وعملتلى فيها سبع ولو في بق الاسد هجيبه وانت مقدرتش تلمسه حتي
جسار بهدوء : مين قال اني مقدرتش المسه الفكرة بس ف اني استهنت بقوة خصمي واتغريت ف نفسي ودا الطبيعي انه يحصل
منصور بغضب : انا مالى ومالك انا ليا ان ابني يرجع
جسار بهدوء : بقي انا نايم مش لايح اتحرك وكان ممكن اموت وان كل الى هامك ابنك ومش ابنك ، لو على ابنك ف كدا كدا مش هيلمسوه عارف لي ، لانهم هيساوموك بيه ، لو بتحبه فعلا زي ما انت بتبين كدا ، وافق على عرضهم بقي
منصور بإستغراب : يساوموني وعرضهم ، اتغيرت لملامح صدمة : اوعي تكون تقصد انه ...
جسار بهدوء : ايوة بالظبط ، يسلموك ابنك ف مقابل انك تسلمهم مناقصة السويس والشحنة المحجوزة
منصور بغضب فشخ : مستحييييل ، مستحيل لا ، الكلب قدر يلعبها صح انا هوريه وديني ما انا سايبه
جسار بهدوء : كلامك دا ولا هيودي ولا هيجيب ، لأن ببساطة انا وانت عارفين انك مستحيل تقدر تعملهم حاجة ، مقدامكش غير ان انت توافق وتدور على مكان تاني تضربه منه
منصور حاطت دماغه بين ايديه وبصوت مخنوق : تعبت سنين عشان اللحظات دي وببساطة كدا اسلمهالهم ، صعبة صعبة قوي يبني
جسار بخبث : ومين قال ان احنا هنسلمهالهم فعلا احنا هنعمل ..............
منصور بفرح وبقه مفشوخ : دماغك ابوسها يولا اي الدماغ دي دا انت ابليس يعتزل المهنة ويجي ياخد دروس عندك
جسار بغموض : ولسه الى جاي صدقني يجدي
_________________________________
في مكان مجهول
يدخل شخص علي رجل جالس علي عرش ويخبره بسر ما ف يضحك الرجل بشده ويقول : ههههههه قدرت تقف ف وشهم وتكسب الجولة دي بس تفتكر هتقدر تكمل الماتش ، الماتش بدء يسخن والمشاهدة من بعيد معدتش ممتعة الظاهر اني هسخن انا كمان وانزل الملعب
الشخص: تفتكر انه مستاهل انك تنزله مخصوص جلالتك
الرجل بغموض : اكبر غلطة ممكن تعملها ف حياتك هي انك تقلل من شان خصمك وتتغر ف قوتك ، انت شوفت بنفسك أما جسار اتغر ف قوته حصل اي
الشخص : شوفت جلالتك
الرجل بغموض وخبث : ورعد مش الشخص الى ممكن تستهون بيه ابدا ، اجهز يلا عشان هننزل الملعب قريب اوي ......
الشخص : حاضر جلالتك بالإذن
الرجل : روح
مشي الشخص والرجل فضل قاعد ع العرش
الرجل بخبث : جهز نفسك عشان هتستلقي اول ضربة وممكن تكون القشة الى هتكسر ضهر البعير
__________________________________
في شركة جدي
سيف كان قاعد مع جدي و بيحكيله الي حصل في المخزن
جدي : انا لما هند بعتتلي الرسالة ليا انا ورعد سيبت رعد يتحرك كنت عاوز اشوف اذا كان هيقدر فعلا يحميكم و يتصرف صح ولا لا بس طلع قدها ومخيبش ظني فيه
سيف : وخد التقيلة بقي يعمي ، رعد وافق انه يسلمهم عمار
جدي اتعصب: يسلمهم عمار ازاى يعني هو عبيط
سيف بهدوء : اهدي يجدي سيبني اخلص كلامي ، انا قولتلك انه وافق يسلمهم عمار بس اداله خازوق هيطلع من نافوخهم ، قالهم موافق اني اسلمهولكم بس بشرط
جدي : اي هو الشرط
سيف بإبتسامة : انهم يتنازلو عن مناقصة السويس ويسلمولنا شحنة الادوية المحجوزة في المينا
جدي بضحك : ههههههههههههههه عملها الجاحد منصور زمانه بيشد ف شعره وبيشاكل ف دبان وشه دلوقت
السكرتيرة دخلت عليه وقالتله : اسفه اني قاطعت حضراتكم ، بس في شخص بره بيقول انه عاوز يقابلك وانت مهتم بالمقابلة دي
جدي بإستغراب : اسمه اي
السكرتيرة : منصور الغازي ، بس ثواني هو مش دا المنافس بتاعنا
جدي بضحك : اه هو ، ههههه استني نص ساعة كدا وبعدين دخليه
السكرتيرة : تحت امرك
خرجت السكرتيرة وجدي قعد يضحك
سيف بإستغراب : مش فاهم لي قولتلها كدا يعمي
جدي : ياض افهم متبقاش غشيم هو فاكر انه لما يجي لينا مخصوص ان احنا هنكون ميتين عليه عشان خاطر ان ايدينا تحت ضرسه ، ف لازم تتقل وتوريه انه مش فارق معاك اصلا ، وان هو لو سلملنا الشحنه و المناقصة ف دا غصب عنه ، وبيني وبينك حبيت اشوفه وهو قاعد متغاظ كدا هههههههههههههههههههههه شوف وشه احمر ازاي
سيف : ههههه فهمت يعمي فهمت
عدت النص الساعة والسكرتيرة قالت لمنصور انه يقدر يدخل
منصور بغضب : ممكن افهم اي الحركة الى ملهاش لازمة الى عملتها دي
جدي بهدوء : منصووور متنساش نفسك انت ف شركتي وفي مكتبي ولولا الملامة كنت دفنتك مكانك اوعي تنسي نفسك فاهم ، وانا اعمل الى انا عاوزه انا حر انت الى جاي وعاوزني مش انا !
منصور عدل الكرفتة بتاعته ونفخ هوا وقعد على كرسي قدام مكتب جدي
منصور بيحاول يتعامل بهدوء : ما علينا من الفصل البايخ دا ، سكة و دغري عمار يلزمني
جدي ببرود : اظن الشروط وصلتك
منصور : ولو موافقتش
جدي بنفس البرود : يبقي انسي ان ليك ابن
منصور اتعصب جامد بس حاول يهدي نفسه : موافق ، بس انت الى اخترت وصدقني هندمك
جدي بنفس البرود وبيفتح دراعاته بطريقة استعراضية : يا مرحب مستنيك ، شرفت يا منصور تقدر تتفضل وبيشاور ع الباب
منصور بعصبية : بتطردني يا يونس
جدي : لسه مطردتكش لحد دلوقت لكن صدقني لو ممشيتش هيبقي في كلام تاني ، صحيح يسيف ابقي خلي العمال يطهروا الشركة من النجاسه الى حلت عليها
منصور اتعصب ع الآخر و قفل جاكت البدلة وخرج بخطواب سريعة يجر الباقي من كرامته خلفه ههه
جدي بضحك : هههه ولسه يا كلب هتشوف الى هيجرالك
سيف : بصراحة يجدي معرفش هو ازاي سكت ع الكلام الى انت قولته دا
جدي بهدوء : الى ايديه محطوطه جوا بق الأسد ميقدرش يقوله لا يا سيف غصب عنه لازم يوافق
سيف بغموض : تفتكر هيسلمنا الحاجات الى طلبتها بالسهولة وهو بقاله سنين بسحاول يخربها عليك
جدي بهدوء : منصور كلب وديله نجس وعارف انه مستحيل يسلمهالنا بالبساطة دي عاوزكم تفتحوا عينيكم كويس وبالمناسبة اعمل اجتماع عاجل لكل الحكام بتوع فروع العيلة في كل دول العالم خلال اسبوع هنا ف مصر
سيف: خير يجدي
جدي : الحرب قربت جدا ولازم نكون جاهزين ونسبقهم بخطوة جايز ف اي لحظة نلاقيها بتدق ع بابنا
سيف : تمام يجدي ، هروح اتواصل مع كل مراكز التدريب يكثفوا التدريبات وابلغ القادة كلهم بميعاد الاجتماع الى انت طلبته
جدي : تمام اتفضل
مشي سيف وفضل جدي
جدي : لطفك ****
_____________________________
في مركز التدريب
كان موجود صقر وهند وليلي وكاظم قاعدين يتدربوا مع بعض
في غرفة مخصصه للقتالات
صقر وليلي مع بعض في فريق وكاظم و هند مع بعض في فريق وبيقاتلوا بعض
كاظم وصقر كانو بيقاتلوا بعض و هند وليلي مع بعض
كاظم جري ع صقر بسرعة ورزعه بوكس ف دقنه ولف دورة كاملة ورزعه رجل ف بطنه طار ولزق ف جدار الغرفة ، صقر مكملش ثانيه و كان عند كاظم ورازعه ٣ بوكسات واحد ف دقنه واتنين ف بطنه و الرابع كان رجل طيرته لآخر المكان . وقف كاظم وهو بيبص ل صقر بنظرة جنون
صقر بهدوء : اعقل ف ناس معانا لما نكون لوحدنا
كاظم عمال ينهج : مش قادر امنع نفسي ، معلش بقي ي اخويا
واتحول التحول الى فات ف آخر مواجهة ما بينهم ورمي كورة نار على صقر وف ثانية كان ظاهر عنده ونزلو رزع ف بعض لكن صقر مرضاش يتحول عشان ممكن وهما بيتقاتلوا ميحسوش بنفسهم واي حد هيتدخل لو مكنش اقوي منهم هيموت فورا .. قعد صقر يتفشخ من كاظم ومش راضي يتحول لغاية ما أتضايق
صقر بغضب : انت الي جبته لنفسكككككككك
واتحول وقوته زادت اضعاف قوته ونزل رزع ف كاظم انتهي ب انه كاظم مرمي ف الأرض وجسمه كله متشلفط
كاظم ببتسامة جنون وبقه بينزل ددمم : ايوه كدا يوديع
عند هند و ليلي قبل ما يحصل القتال دا ب عشر دقايق
ليلي كانت بتهاجم هند بهجمات نار وهند كانت بتدافع وتصد الكور دي بكور تلج زيها وبدئوا يتقالتوا بدنيا وبردوا كانت هند عمالة تدافع ومحدش منهم عارف يضرب التاني
ليلي بملل : لا بقي كدا مش نافع استحملي بقا
اتحولت اهيئة العنقاء وطلعت نار من بقها على هند وهند عملت كرة تلج عملاقه عشان تقدر تصد هي فعلا صدت الهجمة لكن لقت ضربة من مخلب العنقاء طيرها لآخر الغرفة وهي بتنزف
هند بملامح غضب تدريجيا : مكنتش حابه كدا بس انتي الي اختارتييييب
وفجأة هند ظهر حواليها هالة بيضااا فشخ وجسمها كله لتغير وبقي ابيض ف ازرق وعيونها بقت زرقا فشخ اكتر ماهي وشعرها اتحول من الدهبي للأبيض وفيه خصل زرقا وقوتها زادت فشخ ..
ونزلت رزع هي والعنقاء ف بعض لكن الافضلية هنا كانت ل هند الى كانت اقوي من العنقاء بكتير ..
طارت هند للعنقاء و عملت عليها هجمات كتير العنقاء تفادتهم كلها ولكن ظهرت عندها هند بإبتسامة خبيثه وبسرعة : كنت حابه اننا نطول اكتر من كدا لكن بدأت احس بملل معلش بقي
واول ما خلصت كلامها اتبعته ببوكس ف رقبة العنقاء التحول اتلغي والعنقاء فقدت الوعي
هند وهي شايلة ليلي بهدوء : عندك قوة عظيمة لكن للأسف غرورك مقيدها لازم تتخلصي من غروروك وتبطلي تستضعفي اخصامك عشان تحرريها
بعد ما انتهي القتال دا كان قتال كاظم وصقر لسة باديء و هند خدت ليلي وطلعت غرفة المراقبة تشوف القتال من هناك وهي بتبص ل كاظم بهيام
كاظم بعد ما صقر فشخه حرفيا قوته زادت وصقر حس بيه وهو بيزودها
صقر بهدوء : كاظم اهدي دا مجرد تدريب احنا مش اعداء متتهورش وتنسي نفسك عشان متندمش احنا صحاب ودا مجرد تدريب مش اكتر فهمتني
قبل ما صقر ينهي كلامه كان كاظم ظهر قدامه وصقر ملحقش يشوفه اصلا ورازعه بوكس ف صدره من الجمب كسره ضلعين
صقر وقاعد يتلوي من الوجع وبغضب : كاظظمممم
كاظم بنفس ابتسامة الجنون : عيوونن كاظممم
صقر بغضب : الظاهر ان مفيش فايده انا هوريك تعالي
ونزلوا رزع ف بعض ادي الى تكسير ٦ اضلاع من صقر و ٤ ل كاظم
صقر بتعب وعمال يتف ددمم : احا لا مش هتعلم عليا خدد
ورزعه بوكس ف صدره كسره ضلعين كمان : اشطاا كدا خالصين نادي حد ينجدنا بقي ، وناموا الاتنين ف الأرض
هند بصدمه وبتتفرج عليهم : يولاد المجانين حد يعمل كدا
كاظم : ابوس ايديكي مش وقته كلمي حد يجي يعالجنا ولا عاجبك احنا الاتنين مرمين ع الأرض كدا
هند بكسوف : لا مش قصدي بس...
صقر بوجع : ااااه ي هند اخلصي ابوس ايديكيييي
كاظم : انشف ياااض مالك بتتلوي زي الحريم كدا ليهههههههه يلا يا هند بسرعة مش قادر
صقر : مش قادر اي ياض انا بدأت اشك فيييككككك يا هنددددد
هندت ماتت على نفسها من الضحك : شكلكم مسخرة قوي احسن تستاهلوا ، ثواني هروح اجيب حد يعالجكم ولو انكم بعملتكم دي معرفش هيصلح فيكم اي ، **** رزقني بفرقة مجانين .
صقر : يا بنت ال....
مشيت هند وفضل كاظم وصقر نايمين ع الأرض
صقر بوجع : منك *** يخول كان لازم يعني تبدأ م الاول
كاظم بوجع هو كمان : ااااه ما انت كمان يعرص مشوفتش انت عملت اي
صقر : وديني ما هسيبك بس اتقل عليا افوق بس م الى انا فيه
كاظم : يعني انا الى هسيبك اتقل انت كمان
جت هند ومعاها دكتور عالجلهم الكسور وجسمهم كله ملفوش بشاش ومتجبس
هند ميته من الضحكه : ههههههه شكلكم يضحككك اووييييي
صقر : عاجبك كدا ي سي زفت بقينا تحفيلة الفرقة دلوقت
ليلي دخلت عليهم وشافتهم فتحت بقها
صقر بيشاورلها تسكت : ابوس ايديكي اسكتي مش ناقصة اتفضلي ، منك *** ي كاظم اشوف فيك يوم
ليلي مش فاهمه حاجة : هو اي دا اي الى حصل ، دا انت اكن قطر دايس علي وشك انت وهو حصل اي
هند لسه بتضحك : اقعدي اقعدي هههه ، دا انتي فاتك نص عمرك " ووريتها الى حصل من الكاميرات"
ليلي قعدت تضحك مع هند وتنكش ف صقر وكاظم
صقر : بتعملي كدا عشان مش هقدر اقوملك يعني اتقلي عليا انتي كمان اما افوق وديني لاربيكي انتي وكاظم
كاظم : وانا كمان
صقر : انت كمان اي
كاظم : هربيك انت وهندددد
هند طلعت لسانها وطلعت تجري
_____________________
في قصر جدي
كنت صحيت من شوية وقاعد ف الجنينه
انا وندي وقاعدين بنضحك ونهزر على مرجيحه ف الجنينه وفجأة جالى تليفون من جدي
انا وملامح الصدمة و المفاجأة على وشي : بتقول اي ..............
يتبع........
رأيكم يشباب ومعلش انا تعبان شوية و ورايا مذاكرة عشان فترة امتحاناتي قدامها اسبوعين بالكتير ٢ ثانوي وكدا ف الجزء الجاي هيبقي يوم الجمعة
يلا انجووووووووووووووووي
الجزء الثامن
وقفنا المرة الى فاتت لما جالى تلفون من جدي ..
انا بصدمه : ايييييه
جدي : بقولك جهز نفسك عشان في اجتماع للعيلة وهقدمك ليهم .. و اياك ثم اياك تعمل مشاكل ف الاجتماع دا فاهم .
انا ببراءة : انا ياجدي انا دا انا مسالم جدا ، بعدين بخبث : هشررررفك
جدي : يستر ، المهم جهز نفسك يلا كلها اسبوعين
انا : تمام
قفلت مع جدي وندي كلمتني
ندي : في حاجة ولا اي شايفاك مصدوم كدا
انا : لا مفيش جدي كان بيقولي علي موضوع كدا
ندي : اوماال اتصدمت لي بقي
انا بضحك : عادي ، مكنتش متوقع انها هتبقي بدري كدا
ندي وهي بصالي ومبتسمه : ايوة هي اي بردوا
اخدتها ف حضني وقعدت املس علي شعرها : ياستي في اجتماع للعيلة هنا ف مصر ، والاجتماع دا مهم ، والمفروض اني انا ولي العهد زي مبيقولو ، وبس
ندي مندهشة : بجد
انا بضحك : جد الجد كمان ههه
واحنا قاعدين
صوت جاي من بعيد : يحلاوة يحلاوة اي دا ياض انت وهي
ندي متوترة وخدودها لون الطماطم : اا انا انا اا
امي بعصبية مصطنعة : يلا يبت انجري جواا يلا
ندي مكدبتش خبر وطارت على جوا
انا بخوف مصطنع بردوا : استني بس استني بس افهمك
امي بخبث : تفهمني اي ها
انا بنفس الخوف المصطنع : انا اناا
امي مسكتني من شعري وبعدين قعدت جمبي وخدتني ف حضنها : مش قولتلك بلاش تعلقها بيك يواد لي بتعمل كدا
انا : مش عارف بس حاسس اني بحبها ي امي وبرتاح بوجودها
امي : طب ونهايتها اي
انا : خير ي امي خير
امي : *** يوفقك يبني
انا حضنتها : ادعيلي ي امي ادعيلي
وسبتها ودخلت ل ندي
انا بصوت عالي : نديييي ، نديييييي
عمتي : اي يبني مالك بالع ضفدعة ، اهدي شوية
انا بضحك : لمؤخذه يعمتي ، اومال ندي فين
عمتي : معرفش يخويا اي اصله دا لقيتها طالعة تجري ع اوضتها وقفلت الباب ووشها طماطم ، هو اي الي حصل
انا وانا طالع ع السلم بجري : لا مفيش حاجة متقلقيش
عمتي: يستر
طلع ع السلم ودخلت الجناح وخبطت ع الباب وندي قالت مين
انا بحزن: اخص عليكي مش عارفه انا مين
ندي بشهقة : انت اي الى جابك انزل يلا انزل
انا وبمثل اني ماشي : انا غلطان اني كنت عاوز اخرج مع ندي اختي حبيبتي شوية ، بس شكلها مش عاوزه ، نروح ل منه بقي حظها
ندي فتحت الباب ف ثانية وبعصبية ***** : نعمممم مين منه دي ياروح طنط الى هي امك يعني
انا بضحك : بتغيري عليا ي نونا
ندي بتعمل نفسها عبيطه : اغير؟ وعليك كمان ، لا يخويا مبغيرش بس انا خايفة عليك من بنات اليومين دول
قرصتها من خدها وقولت : هعديها المرادي ، ها جايه ولا اروح لمنه
ندي وشها بقي طماطم من العصبية : و**** لو شوفتك معاها هقطعك حتت انت وهي ، استناني هنا اوعي تنزل ف حتة لغاية ما اغير هدومي وجاية
انا : طب ما ادخل معاكي بالمرة اغيرلك
ندي مكسوفة فشخ : انت قليل الادب على فكرة
طلعت تجري ضربتها اسبانك قامت مسوطة وطالعه تجري ، انا بضحك : حلاوتك يوعدي
ندي من ورا الباب : سمعاك يسافل بطل قلة ادب
انا ببراءة: انا ي نونا دا انا مفيش اطيب مني
ندي عماله تضحك : دا انت ميه من تحت تبن
انا : اخلصي بقا عاوزين نخلص ام المشوار دا
ندي: حاضر خمسه وجايه اهو
طبعا فضلت مستني نص ساعة كاملة
الباب اتفتح
انا بعصبية : اي دا ي استاذه هما دول ال خمس دق.....
طبعا مكملتش كلامي من الى انا شوفته كانت لابسه فستانلونه روز ولابسه تاج لونه دهبي و حاطه مكياج خفيف وطرحه لون الفستان و الفستان اكمامه طويله وهو طويل ومفتوح لعند السمانه كدا
انا فاتح بقي : يدييين امييي اي دا انتي مين فين ندي بنت عمتي
ندي مكسوفه وشها طماطم وزود حلاوته : بس بقا الاه ويلا ننزل عشان مش نتأخر
انا : احا ننزل فين ، احنا لو طلعنا برا القصر البلد كلها هتبص عليكي
ندي بلوية بوظ ***** ومربعة ايديها وقعدت ع الكنبه وباصة للأرض : يعني مش هنخرج
انا شديت ايديها وانكشتها وابتسمت : تعالي ، نهارنا فل شكلي هعمل خناقات بعدد شعر راسي بسبب حلاوة امك دي ، متجيبي بوسة
ندي ضربتني ف كتفي : بطل سفالة بقي
انا بضحك : انا يبنتي دا انا غلباااان
ندي بضحك: ما هو واضح
انا : احا اي دا انا نسيت اغير هدومي
ندي : مالها هدومك مهي حلوة اهي
انا : حلوة اي يولية الناس يبصوا علينا يقولو مين الجربوع الى ماشي معاها دا لا طبعا، استنيني خمس دقايق وجاي
نزلت ف ثانيه غيرت هدومي ولبست منطلون اسود و قميص ابيض وفوقه جاكيت جلد اسود و جزمة سودا ( من عشاق اللون الاسود لون جامد فشخ )
وسرحت شعري وظبط الاداء وحطيت برفاني الخاص ، ونزلت تحت ليها
ندي بصفارة اعجاب : اي دا لالالا ، دا انا شكلي انا الي هتخانق مش انت ، اي الحلاوة دي يولا متجيب بوسه
انا مكدبتش خبر وجريت اخد البوسه
ندي بتجري مني : اوعي يعم اوعي انا بهزر اي دا انت ما بتصدق ولا اي
انا ميت م الضحك : الاه وانا مالى يا لمبي مش انت الى قولت ههههههه
ندي : هههه طب يلا بقي عشان منتأخرش
انا : يلا بينا
وخرجنا انا وهي نلف شوية ف المدينة و بعدين روحنا نفس المطعم بتاع المره الى فاتت
ندي : ياااه المدينة دي جميلة اوي فعلا
انا وانا ماسك شوكة وسكينة وباكل استيك : ممم جدا
ندي : بطل طفاسة يواد مبطلتش اكل من ساعة ما جينا
انا : الأكل طعمه حلو جدا
صوت جاي من ورانا : فعلا عندك المطعم دا من احسن المطاعم ف العالم مش ف مصر بس
انا بمسح ايدي وبوقي بمنديل وهما متوسخوش اصلا وببصله بنظرة بارده : افندم
الراجل : اي دا يا رعد متعرفنيش انا سمعت عنك كتير جدا
انا ببرود : وانا مسمعتش عنك اصلا
الراجل استفز بس حاول يداري دا ويتكلم بهدوء : انا ابقي ابراهيم مسؤول التدريب ل فرع العيلة في روسيا
انا بنفس البرود : نورت
ابراهيم : الواضح ان وجودي غير مرحب فيه
انا : لا مش كدا بس انت دخلتك تضايق لأن انت داخل حتي بدون ما تستأذن ومراعيتش وجود حرمة معايا
ابراهيم : مش دي ندي بنت نهي بنت عمي
انا ببرود : ايوه
ابراهيم ابتسامة فاشخة بقه و رايح يسلم عليها : ازيك يا ندي
انا وانا بمسك ايده وبسلم عليه انا : هي الحمد *** تمام انت كويس ؟
ابراهيم بقي ف نص هدومه : انا بخير
انا ببرود ونظره رخمه : شرفت يا ابراهيم
ابراهيم وهو بيلم كرامته وماشي محرج : الشرف ليا اكيد هنتقابل مره تانية
انا : مستنيك
مشي ابراهيم
ندي بعصبية خفيفة : عيب كدا علي فكرة انت احرجت الراجل
انا: كسمه ما يولع ، الفكرة ف انه انا مبحبش حد يعمل كدا ، اولا دخل يتكلم وقطع خلوتنا بدون ما يستأذن ثانيا انا مش خروف عشان اخليه يسلم عليكي وانا واقف يعني
ندي : بس دا قريبنا
انا بنفس البرود : وحياتك لو عمك نفسه اقطع ايده قبل ما يلمسك
ندي : انت غريب قوي علي فكرة
انا : جايز توشفيه تحكم جايز تشوفيه جهل ، لكن انا شايف ان الراجل لازم يكون غيور على اهله وان الست مينفعش تكون متاحة لأي حد غير جوزها وأطفالها وابوها وأخوها بس ، لكن عمها و خالها والشغل دا لا كسمهم الكلام دا ميجيش معايا سكة
ندي بكسوف : انت عصبي جدا على فكرة
انا ببرود: مبحبش حد يلمس حاجة تخصني ، وانتي تخصيني ، يلا عشان نروح
اتكسفت ندي ومشيت معايا روحت حاسبت وانكشتها واتمشينا شويه وروحنا ل نفس المكان الى عند النهر بتاع المرة الى فاتت ..
ندي وهي نايمه ف حضني : رعد
انا بملس ع شعرها : عيون وقلب رعد
ندي : تفتكر هيجي يوم وتبعد عني
انا : انا واحد حياتي كلها ضلمة ف ضلمة ، لكن انتي النور الى نور حياتي ، ومفتكرش في حد ممكن يبعد عن النور الى بينور حياته
ندي : يعني بتحبني ومش هتسيبني
انا بحضنها : ايوة يستي بحبك ومش هسيبك
ندي بتبصلي بعيون بريئة : توعدني
انا بوست خدها وقلت : اوعدك اني طول ما انا عايش مش هسيبك
ندي حضنتني جامد : وانا كمان
بوست راسها وقعدنا شوية وبعدين طلبت عربية من القصر جت وروحتها وطلعت ع الشركة ل جدي ..
_____________________
في الشركة عند جدي
جدي قاعد ف المكتب وانا دخلت عليه
جدي : نورت
انا : دا نورك ، ها اي الاخبار
جدي : منصور كان هنا و " حكالي الى حصل "
انا ميت م الضحك: يستاهل ابن المرا لا ولسه
جدي : تفتكر هيعمل اي وهل هيسلم الشحنة بالبساطة دي
انا : بص هو بالنسبة للمناقصة ف هو مش هيقدر يعمل فيها حاجة اما بقي الشحنه ف جايز يعمل حاجات ابسطها انه بزرع فيها اي حاجة تفسد الادوية او حتي يهجم علي الشحنه ف نص البحر حاجات كتير ، ف احنا عشان نضمن ان الشحنه توصل سليمة هنعمل ..........
جدي بضحك : يا ابن اللعيبة بس تفتكر هيوافق
انا بخبث : الى ايده محطوطه ف بق الأسد ميقدرش يرفض
جدي : لا جامد كبرت يواد
انا : لازم يجدي ، الحياة دي لازم تكون خبيث فيها لانك لو م اكلتش هتتاكل ، وطبعا محدش هيعوز يتاكل
جدي : بالنسبة لحوار الاجتماع دا جهز نفسك لاني زي ما قولتلك كمان اسبوع ..
انا : صحيح تعرف ابراهيم مسؤول مركز التدريب ف روسيا؟
جدي : ايوة ابراهيم محترم و راجل وقوي جدا ، بس خير حصل حاجة
انا : بصراحة حصل " حكيتله الى حصل '
جدي : ولو انك مكنش ينفع تعمل كدا بس هو الى غلط ، عادي عادي حصل خير سوء تفاهم هيتصلح ابراهيم مش غ دماغه حاجة من دي هو اجتماعي شويتين ، متقلقش هعرفك عليهم ف الاجتماع
انا بخبث : وماله نستني
جدي : رعد انا بحذرك للمره المليون اوعي تعمل حاجة كدا ولا كدا
انا ببراءة: انا غلبان يجدي هعمل اي يعني
جدي حط ايده على راسه وقعد يهزها : **** يستر
انا قعدت اضحك ..
________________________
في شركه منصور الغازي
منصور قاعد ودخل عليه جسار وابنه جون
منصور : ها يشباب اي الجديد
جون : انا عرفت من الجاسوس بتاعنا انه يونس بيخطط ل إجتماع للعيلة كمان اسبوع هنا ف مصر
منصور : هاايل انا عاوز الاجتماع دا يتنقل ليا كله بالحرف الواحد
جون : اعتبره حصل
منصور : هاا وانت يا جسار
جسار متوتر شوية : بصراحة يجدي الخطة بتاعتنا ممكن تفشل ف حالة واحدة
منصور متعصب : يعني اي يعني
جسار: احنا كنا مخطتين اننا نزرع حاجات ف الشحنه واول ما نستلم.عمار بعدها ب يوم الشحنه تفسد وتبوظ صح
منصور : ايوه دي كانت الخطة بس اي المشكلة فيها
جسار: المشكله بقي انهم يكونوا فكروا نفس تفكيرنا وجابوا أجهزة للكشف عن المواد دي
منصور : طيب نروح للإحتمال التاني وهو اننا نهاجمهم ف نص البحر
جسار : ما دي المشكلة الاكبر ، انه هيرفض يسلمك عمار غير لما الشحنة تتحط ف المخازن بتاعته وتوصل كلها سليمة ..
منصور متعصب فشخ : يعني ايييي لا انا مش هقبل اني اخسر قدامه
جسار بهدوء : اهدي يجدي مش معني انه كسب اول جوله يبقي كسب الحرب ، الحرب لسه شغاله
منصور بيحاول يهدي نفسه : ماشي يا يونس الكلب ماشي انا هوريك ، جون
جون : نعم يا بابا
منصور : زي ما قولتلك عاوز كل حاجة تحصل ف الاجتماع دا تتنقلي بالحرف الواحد فهمت
جون : فهمت يابابا متقلقش انا هنبه عليه
منصور بخبث : يا انا يا انت يا يونس الكلب وصدقني هندمك
______________________
بعد اسبوع
كانت الشحنه اتسلمت و مسلمناش عمار ليهم غير لما اطمنا ان الشحنة سليمة ومفيش فيها اي حاجة
و كانت القاعة الى هيتعمل فيها اجتماع القادة و المسؤولين بتوع مراكز التدريب لفروع العيلة ف روسيا و فرنسا و سوريا و البرازيل جاهزة
وبدأت الناس تيجي من كل الدول لغاية ما القاعة اتملت ومكنتش بتدخل غير بكارنيه معين معمول لأفراد العيلة بس و كان كل اتنين واخدين بعض (لا بيتناقشوا عادي يسطا دماغك متروحش بعيد ) وبيتكلموا ويضحكوا مع بعض لغاية بعد نص ساعة كدا
صقر بيخبط ع كاس : سكوووووووت
الكل سكت وبصوا ناحية صقر
وقتها كنت دخلت انا وجدي ولابس بدلة سودا شيك فشخ بدون كارفات عشان بتخنق منها
جدي اخد المايك وقال: اهلا بيكم شرفتونا ونورتونا ، بس للأسف احنا مش جايين هنا عشان نضحك ونهزر ونلعب ، لا وقت الهزار واللعب خلص ، ال جاي دلوقت كله جد و خطر ، طبعا كلكم عارفين أن احنا عيلتنا ف حرب مع عيلة الغازي من سنيييييييين طويلة ، وطبعا عارفين احنا لي بنينا مراكز التدريب ، واي هي مسؤوليتها ، بس انا جمعتكم انهارده عشان حاجتين الحاجة الاولي هي ، اني اقولكم اننا لازم نكثف التدريب جدا لأن الفترة الجاية مش كويسه والظاهر ان الحرب قربت ، والحاجة التانية هي اني هعلن عن الوريث و الزعيم من بعدي وهو حفيدي رعد، وشاور عليا
حصل دوشة كبيرة وهمهمات واصوات ناس معتؤضة ع القرار
انا اخدت المايك من جدي : سكوووووووت
الكل سكت
انا : ممكن اعرف مين معترض ع القرار
واحد من الناس بيتكلم برازيلي : ازاي يعني *** يحكمنا ويبقي الزعيم هي سايبة ولا اي
واحد تاني بيتكلم عربي : يا لوكا دا قرار الزعيم وطبعا اكيد اختياره دا عن ثقة وواثق ف قدرات رعد والا مكنش اختاره
لوكا : بس بردوا ي علي مهما كان دا ***
انا : طيب ممكن اعرف اي بالظبط الى مش عاجبك فيا مثلا مع انك متعرفنيش اصلا
لوكا بتكبر : الزعيم لازم يبقي قوي عشان يحمي العشيرة لكن انت مجرد *** تقدر تقولي هتحمينا ازاى ؟
انا بهدوء: حد تاني موافق استاذ لوكا ف رأيه
حوالي ١٥ واحد رفعه ايديهم
لوكا بص حواليه وقال بغرور: قولتلك محدش مؤيد للقرار دا
انا بهدوء خالص : استاذ لوكا ملاحظ ان ١٥ من اصل ٢٠٠ بس الى رفعوا ايديهم ؟ ، بس ايا يكن ف هعالج رأيكم دا حالا وتقدر تشوف فعلا إذا كنت ضعيف ومش هقدر احميكم او لا
لوكا بتكبر : ودا هتعمله ازاى بق
انا بهدوء خالص : كدا اهو
وطلعت السيف بتاعي وكنت ف ثانيه قدام لوكا و السيف علي رقبته
انا بهدوء وبرود: ها لسه عند كلامك يا استاذ لوكا
لوكا بعصبية وغضب : انت اخدتني ع خوانه لكن لو انا وانت ف مواجهة حقيقة صدقني هدفنك
انا طلعت على المنصة تاني ومسكت المايك: طيب استاذ لوكا مش هزعلك وهندخل ف مواجهة حقيقية بس مش انا وانت لا ، انا ضدكم انتو ال ١٦
لوكا بتكبر وغرور : انت عبيط يبني انت هتموت قبل ما تتحرك
انا بخبث: جرب حظك
جدي اخد المايك : طيب يشباب تعالو القاعة التانية المخصصه للقتال عشان نشوف الحوار دا
روحنا القاعة التانيه وانا خلعت جاكيت البدلة وفكيت اول زرارين من القميص وتنيت الاكمام وطرقعت رقبتي : استعنا ع الشقا ب****
لقيت لوكا بيهجم عليا ب سيف و ال ١٥ التانين واقفين يتفرجوا .
انا وانا ماسك لوكا من راسه ب ايدي ورميته ف آخر الصالة : بصراحة منصحكمش انكم تفضلوا واقفين كدا
هما اول ما شافوا كدا كلهم هجموا عليا ، في الى هجم عليا بسيوف و الى هجم عليا ب عناصر سواء تلج او ارض او نار
انا مبستم بجنون فشخ : ايوه كدا
وبدأت استخدم العناصر كلها مع بتوع النار استخدم تلج ومع بتوع التلج استخدم نار ومع بتوع الأرض استخدم الهوا وساعات اوحد الهجمات وطبعا ف نفس الوقت بهجم على بالسيف بتاعي
بعد اقل من نص ساعة كانوا كلهم مرمين ع الأرض مش لايحين يتحركوا و انا واقف عمال اتاوب : اي الملل دا يشباب فكرتكم اقوي من كدا ، اي يعم لوكا صحابك دول مالهم خيخه كدا لي
لوكا واقف متعصب فشخ : انا هوريك
لوكا اتحول للتحول بتاعه وقوته زادت فشخ و جسمه كله بقي حواليه نار وبالذات ف ايده ورجله
انا مبتسم فشخ : ما من بدري يغالي لازم تستني
ولقيته ف ثانيه ظهر عندي ورزعني رجل ف بطني وبوكس ف وشي
انا بمسح الدم الى نازل من بقي : لا حلو استحمل بقي
ظهرت قدامه ورزعته رجل ف دقنه قام طاير فوق وبعدين ظهرت وراجل وضربته بالكوع ف ضهره هو صوت من الألم وبعدين ظهرت قدامه ورزعنه رجل ف وشه فقد الوعي
انا وانا بقفل زرار القميص وبلبس الجاكيت بتاع البدله وبقفل الزرار بتاعها : ها حد لسه عند كلام تاني
كلهم سكتوا
انا : السكوت علامة الرضا ، كملوا الحفلة يشباب
كله راح يقف مع الى كان واقف معاه والبوفيه بيوزع اكل وعصير والدنيا هايصه
وانا روحت ل عمي شريف وصقر وجدي
شريف : لا جامد يواد
انا : اقل ما عندي
شريف بخبث : هيبقي في قتال بيني وبينك قريب
انا : منصحكش بصراحة بس انت حر
صقر : عاش عليك يوحش
انا : حبيبي يعمي تسلم
جدي : خليتهم كلهم يخرصوا عاش عليك
انا : حفيدك بقي هطلع لمين
جدي بضحك : يواد يبكاش
واحنا قاعدين نهزر ونتكلم لقينا في اتنين داخلين علينا
علي : مساء الخير يجماعة
جدي : مساء النور ، اخبارك يعلي نورت
على : نورك يعمي
جدي بيكلمني : دا يبقي علي ابن عمك من سوريا مسؤول التدريب هناك ، وشاور على الراجل الكبير الى جمبه ودا عمك ياسين ابو على قائد فرع العيلة في سوريا
انا ببتسامة : شرفتونا يجماعة اتمني تكون السهرة عجباكم
ياسين بإبتسامة : بصراحة لما قالولي عنك كنت متوقع ان انت مش قد المسؤولية ولسة صغير بس ب الى انا شوفته برا دا غيرت رأيي تماما
انا بإبتسامة : اتمني اكون عند حسن ظن حضرتك يعمي وشرفتنا انت وعلي باشا
علي : دا نورك يغالي ، صحيح كنت عاوز اكلمك ف موضوع كدا
انا : خير يغالي
علي : كنت عاوز افتح مركز تدريب تاني هنا والفرع الى ف سوريا هيمسكه اخويا
انا : تمام مفيش مشاكل ممكن انت تمسك التدريب بتاع المركز بتاعنا لأن صقر وفرقة النخبة مبقاش عندهم وقت
علي : طيب تمام مفيش مشاكل ، وعندي طلب تاني
انا : اي هو
علي بخبث وباصص علي صقر : كنت حابب اعمل قتال معاه
انا : تقصد عمي صقر ؟
علي : امم اه
انا : دا شيء يخصه هو ، موافق يعمي ؟
صقر بلا مبالاة : اي حاجة ادينا هنتسلي شوية
علي بخبث : هنتسلي جدا
جدي : اوك تعالو القاعة التانيه
رحنا القاعة التانيه ونزل على وصقر
على : ها تحب اتغابي عليك ولا بالهداوة
صقر ببرود : هات اخرك
علي : اولي متقدرش عليه
صقر : الى بيعمل مبيقولش والى بيقول مبيعملش
وطار على صقر رزعه بالكوع ف وشه وبالرجل ف بطنه ، بخبث : يابن عمي
علي اتعصب وقام مسح الدم الى على وشه ونزلو رزع ف بعض وصقر كان بيصد بس لغاية ما بدأ يزهق قام ماسك ايدين على وناطت وراه ولافف ايديه حوالين رقبته ونازل بيه ع الأرض وعلي عمال يخبط بإيديه على ايدين صقر وصقر خانقه لغاية ما وشه ازرق وخبط ٣ خبطات علامة الاستسلام قام صقر فاكك ايده وقام يظبط هدومه : مش عيب يا بن عمي تخسر بالطريقة الدي يخسارة مسم
على كان واقف ف نص هدومه حرفيا لانه كان مفكر ان صقر ضعيف وكان عاوز يكسر عينه وصقر فهم كدا من طريقته ف حب انه يديله درس وكسبه بالطريقة المهينه دي
انا حاولت الطف الجو شوية ف قولت : عاش عليك ي علي وعاش عليك ي صقر تتعوض المره الجاية ، تقدروا تكملوا السهرة يشباب
واحنا قاعدين نتكلم ونضحك ونهزر ومبسوطين فجأة ظهر اخر شخص كنت اتوقعه
شخص بضحك وخبث : متجمعين ف الخير دايما يولاد سعفاان ههههه
يتبع ...............
انا بعتذر عن التاخير يشباب بس للأسف غيرت الفون بتاعي وكنت ناسي حسابي وقعدت مدة على ما قدرت ارجعه وافتكره ، ودا الجزء الى انا كنت كتبته وفي جزء تاني هينزل بكره .. وبعتذر عن التأخير
يلا انجووووووووووووووووي
جندي : حول حول ي سيادة القائد الكتيبة بتاعتنا ادمرت في المنطقة الجنوبية مبقاش فاضل غيري احنا ضعنا ي قائد
رعد : اثبت ي مسعد انتو رجالة الرجالة متهابش الموت حارب لآخر نفس فيك متموتش غير وانت واخد معاك ارواحهم شعارنا اي مسعد ؟
مسعد : اذا كان من الموت بد فمن العار انت تموت جبانا
رعد : عاش عليك يوحش دلوقتي الاحداثيات بتاعة الموقع اي
مسعد : عند المركز الى في المنطقة الجنوبيه ي قائد
رعد : متقوليش ي قائد دلوقت اسمع حاول تشغلهم اكتر وقت ممكن لعند ما اوصلك انا جنبك كنت ف المهمة بتاعة المنطقة الشرقية وخلصنا على المركز هناك وجاي عليك .. ١٠ دقايق بالظبط واكون عندك
صاروخ من مدفعية يصطدم بالكمين ، طااااااااااااااااخ .. صوت صفير طويل جدا
رعد : مسعاااااااااااااااااااااد
يأتي شخص ويلتقط الهاتف من على ارض المعركة و يسمع صوت المتصل الذي عرفه من اول لحظة ثم يضحك ضحكة شريرة بصوت عالى ويقول
شخص: رعد باشا وحشتني يراجل و**** هههههههههههههههههههههه
رعد بصدمه : على
علي : ايوة علي الي انت عذبته وطردته وخليت الكل يهينه ورميته خارج المنطقة الوسطي لكلاب السكك وهو ملوش لا ضهر ولا سند
رعد بجمود : الكلب الخاين ميتعاملش غير كدا
علي : ههههه مهو واضح الكلب بقي فين وبيعمل اي ف فرقتك
رعد : انت متسواش رباط جزمة واحد من الابطال الى ماتو بسببك دول ف الجنة وهنفضل فاكرينهم لكن انت كلب ولا تسوي الى يبيع قضية بلدهم يستاهل اننا ندوس عليه بأوسخ جزمة
علي بإنفعال : هتفضل عايشلي فيها دور القائد والمناضل الى عاوز ينقذ بلده انت اي ياخي خلاص استسلم للقدر العدو اخد ٧٥٪ من مساحة البلد مسابش لينا غير المنطقة الوسطي الى لحسن حظنا اجدادنا كانو بانينها بسور ضخم مستحيل يتحطم لولا كدا كان زماننا خدم وعبيد عندهم .
رعد ببرود : اسمع يعلي دي آخر مرة هحذرك فيهم ارجع لرشدك والا و*** ما هسمي عليك ، وبالنسبة للقضية في دي قضية كل واحد بيحب وطنه ومخلص ليه مستحيل نسيب بلدنا ورا ضهرنا زيك يكلب . و العرص الى انت بتتبعه دا صدقني نهايتك انت وهو هتكون علي ايدي .. سلام ي كلب منصور
يقفل رعد الفون وهو متعصب جدا ومش طايق نفسه وقعد يفتكر من ١٠ سنين قبل ما كل دا يبدأ
( وصف رعد ف الوقت دا كان عنده ٢٦ سنه ، الطول ١٩١ الوزن ٨٧ ، رياضي فشخ فوق ما تتصور ودا هنعرف سببه من احداث القصة والجسم كتلة عضلية بتتحرك ، الشكل لون الشعر اسود كالفحم لون العين فضي بس نظره حادة جدا )
هنرجع فلاش باك داخل الفلاش باك اصحي معايا وهنفضل ف الفلاش باك دا شوية .
( وصف رعد ف الفترة دي ، ٢ ثانوي ١٧ سنة الطول ١٨٥ الوزن ٧٥ الكل وسيم لون الشعر اسود وراثة عن امه ، لون العين فضي ، وراثه عن ابوه وجده ، الجسم رياضي نوعا ما لانه كان بيروح جيم )
تبدأ احداث الفلاش باك ب
اصحاا يبني بلاش كسل انهارده مش قولت صحيني عشان وراك بحث هتوديه المدرسه قوم يلا الساعة بقت ٩ ..
هنا عزيزي القاريء انا نطيت من على السرير
انا بصدمه : اي بتقولي كام , اخدت الفون من ع المكتب جمب السرير لقيت الساعة لسه ٦ ونص
وطبعا عزيزي القاريء عادة كل ام ف انا هنا ابتسمت ورحت صبحت عليها
انا ب ابتسامة : صباح الخير ي اجمل واحن ام ف الدنيا كدا تطربيني الطربة دي اهون عليكي
امي بحنان : لا بس انت عارف اني مبعرفش اصحيك غير كدا وباستني على خدي
انا : طيب الفطار جاهز ؟
امي : ايوه وكوباية النيسكافية بتاعتك الى معرفش انت مدمنه كدا لي
انا بهيام : النيسكافية النيسكافيه دا عشق يوليه اخخ علي النيسكافيه وحلاوة التيسكافيه وريحة النيسكافية مع نظرة حمدي الوزير .
امي : ضربتني على كتفي ، يلا يولا بطلع لكاعة هتتأخر كدا
انا بضحك : النيسكافيه دا حب حياتي ي امي . حاضر يا حبيبتي مش عاوزة حاجة اجبهالك وانا جاي ؟
امي : كتر خيرك يبني ، ومتنساش تعدي علي مدرسة اختك تشوف المدرس الى هي بتقول انه هانها وزعلها قدام زمايلها دا
انا اتعصبت والدم غلي ف عروقي : من غير ما تقولي ي امي انا هوريه ابن المرا دا
امي بخوف : لا يبني احنا مش عاوزين مشاكل انت عارف ملناش سند
انا بضيق : اومال انا موجود لي ي امي انا موجود عشان اكون سندكم واحميكم لو معملتش كدا مين هيعمل ؟
امي : مقصدش يبني بس انت عارف من بعد ما والدك اتوفي هو واختك الصغيرة وانا مش حمل خساير تاني وخايفة يحصلك حاجة لا قدر الل'ه هموت فيها
انا بحنيه : بعد الشر عليكي ي امي صدقيني انا بحبكم انتي وياسمين جدا مليش غيركم ف الدنيا و متخافيش من اي حاجة طول ما انا موجود والي يضايقكم عرفوني بس ومتخافيش من اي حاجة الى بيخاف ف الزمن دا الكل بيدوس عليه وانا عاوز ادوس مش اتداس ي امي " وانا حاطت كف ايدي علي خدها ونظرة حنينه ف عينيها "
امي بدموع ودخلت ف حضني : معرفش لي راح وسابنا وحشوني اوي ي رعد وحشوني .
انا : بس بس متعيطيش ي امي امسحي دموعك هما ف مكان احسن دلوقت
تسريعا للأحداث بنت القحبة البيض دي عشان بضنتني وانا بكتبها بس غصب عني لازم اكتبها عشان تعرفوا نظام العيلة اي وانها بتتكون من ( رعد " ٢ ثانوي " ، ياسمين" ٢ اعدادي"، الام اماني " ٣٧ سنة " العرص الي بيقول ايوة هينيك امه احب اقولك لا يخول مفيش محارم هنا )
المهم نزلت روحت المدرسه عشان اقدم البحث بتاعي " للي ميعرفش حاليا في بتاع تقديم ابحاث لجميع الفئات التعليمية ف كل المدارس المهم يعني "
دخلت المدرسه سلمت علي البواب
انا : ازيك يعم طلعت اخبارك اي
عم طلعت: اهلا رعد اي يبني فينك محدش عاد بيشوفك لي
انا : يعم طلعت هو حد يطيق يقعد ف المدرسه بنت القحبه دي انا لولا انت وشوية المدرسين الى الواحد يحب يتكلم معاهم مكنتش عتبتها وكان زماني بعت البحث مع اي حد تاني انا جاي مخصوص عشان اسلم عليكم
عم طلعت : و**** ي رعد انت عارف اني انا ظروفي ع قد حالى ومتجوزتش وانا دلوقتي داخل ف ال ٥٢ اهو بس كل ما اشوفك بعتبرك ابني وبحبك اكتر و**** من معاملتك .
انا : عم طلعت انا بعرف الناس من وشها انا لما بصيت ليك عرفت انك راجل طيب و غلبان ف عشان كدا اتعاملت معاك انما بنت المرا الوسخة مدرسه الوطنيه وعلم النفس دي مبطيقتش سحنة امها
عم طلعت بضحك جامد : هههههههههههههههههههههه اموت واعرف مش بتطيقها لي يبني ولو ان الحق هي يتقال هي صاروخ ورجالة المدرسة كلها يتمنوا رضاها
انا : ماهو عشان كدا مش بطيقها لان المدرسة كلها شايلين بتاعهم على كتفهم وماشيين يريلوا عليها هي بقي شافت نفسها الملكة اليزابيث ورافعة مناخيرها ف السما وبتعامل الناس علي انهم حشرات بنت القحبة .
عم طلعت : قطعة سيرتها اسكت اهي جت اهي بتيجي ع السيرة دي ولا اي
انا : كسمها ، احا صحيح انا نسيت المفروض اني اسلم البحث ليها
" بتسلم البحث ل رائد الفصل بتاعك وهي الرائد بتاعنا "
روحتلها وانا مصطنع ابتسامة صفرا كدا
انا : صباح الخير ي مس بسمة
بسمة ورافعة مناخيرها : صباح الزفت عليك فين البحث بتاعك يزفت مش قايلين لكم تجيبوه من اسبوع فات متأخر لي كل دا .
بيني وبينك انا مركزتش ف اي كلمه من إلى هي قالتهم لاني بصراحة الى كان بيحصل يسيب للأعصاب
تعالو معايا اوصفلكم عشان تتخيلوا المشهد
" شعر اسود حرير قصير لعند الرقبه و عيون عسلي " بعشق اللون العسلي " و صدر قد المانجايه اطري من حياتي بيتهز مع اي حركة ، وطيز قد البطيخه بتترج حرفيا من اقل لمسة .. و بشرة لونها ابيض من حياتي بس ابيض محمر إلى بيبقي سكسي فشخ دا "
وهنا عزيزي من كمية الانفعال بتاعها خدوها احمرت فشخ و جسمها كله كان بيترج لانها بتشوح بايديها وانا اعصابي كلها سابت
الا عصب واحد واظن انتو عارفينه ، طبعا وهو في غيره الى رافع راسه دايما وقلما نزلها الواد دا لي مستقبل باهر ، طبعا اظن انتو عارفين بتكلم عن مين ، حنكش طبعا عمل خيمة ف البنطلون وفضح امنا ، هي شافت المنظر دا و اتكسفت فشخ وقامت لافة وشها اللمة التانيه .. وانا عزيزي رجعت للواقع تاني وفوقت من احلامي وافتكرت اني قد اي مش بطيقها و اني جاي اسلم بحث وفي مدرسة و حنكش نام تاني .. وروحت قايل
انا : احم احم مس بسمة انا اسف بس كان عندي ظروف خارجة عن ارادتي ومقدرتش اجي الاسبوع الى فات خالص " ولا ظروف ولا حاجة يزوز كنت بصيع والعب كورة مع صحابي " ف بتمني انك تقبلي اعتذاري والبحث بتاعي قدام مكتب حضرتك اهو
مس بسمة بكسوف : اا ا ايوه ايوه تمام ولا يهمك يرعد
انا كنت هتجنن يسطا كسم الحياة هو في كدا البت جامدة فشخ والكسوف زود حلاوتها اكتر .
عشان متهورش واغتصبها ف مكتبها قمت واخد بعضي وقولت
انا : استأذنك ي مس عاوزه حاجة مني ؟
بسمه : لا شكرا تقدر تروح
انا خدت بعضي طيارة وروحت لمكتب الاخصائية الاجتماعية الى انا بحبها فشخ .
نزلت تحت ولسه جاي اخبط ع الباب صمت صوت عياط مكتوم وشحتفه
ف فتحت الباب بسرعة لقيتها قاعدة ضامة نفسها ع المكتب و بتعيط جريت بسرعة ليها ، و قولتلها
انا : اي ي سمسم مالك بتعيطي لي
اسماء : " اسماء تبقي عمتي اصلا " اول ما شافتني لقيتها زي ما تكون غريق ولقت طوق نجاة قامت حضناني بسرعة
اسماء وهي بتتشحتف ومش مجمعة كلمة : اا ه ال ك لب عز ت اغ تص ني
انا : اهدي اهدي وروقي بس الاول كدا ، جبتلها كوباية ماية وشربتها وبعد دقيقتين هديت
قولتلها : احكيلي بق مالك اي الى مخلي منظرك كدا
قامت معيطه تاني
قولتلها : يادي النيلة اي سمسم بقولك احكي مش عيطي
اسماء : مش عارفه مش عارفه
( وصف اسماء : اسماء تبقي عمتي اخت ابويا علي طول ١٦٥ سم ٨٦ كجم ، اسماء شعرها لونو بني بس ***** بتلبس طرحه وزوقها حلو ف البس محتشم بس جميل ، المهم جسمها عود فرنساوي بزاز متوسطه قد الرمانه طيز انما اي حكاية بحلم بيها كل ليلة " شكلي هلغي المحارم ولا اي .. )
انا لمحت انها مش لابسه طرحه
لمحت أن هدومها متبهدلة ف شكيت ان يكون حصل معاها حاجة ، قولتلها : سمسم هو في حد لمسك ؟؟
لقيتها دمعت وعيونها لسه هتبكي .
قولتلها : مين الحيوان الى عمل كدا ؟؟
خافت ومرضتش ترد
قولتلها : متخافيش صدقيني هجبلك حقك وضميتها علي صدري وطبطت عليها وهي قصيرة وبزازها كلها داخلة ف صدري بس عشان متعصب مهيجتش عليها ولا حاجة .
قالتلي : انت عارف ان الزفت عزت كان ايجا يتقدملي واحنا صغيرين قبل كدا بس بابا رفضه لانه حس انه مش تمام .
قولتلها ايوة
قالتلى : من بعدها وهو مبطلش يضايقني و قعد يحاول يقرب مني بس انا كنت بصده ، وبالصدفة اتنقل معانا هنا ف المدرسة وبقي كل يوم يعدي عليا لما اكون لوحدي ويقعد يضايقني ويقول كلام مش كويس بس انا كنت بهدده واقوله لو مبعدتش هبلغ اهلى وهما يتصرفوا معاك . ، اوقات كان بيخاف ويمشي واوقات يتمادي ف الكلام ويقولي هتقوليلهم اي هتقوليلهم عزت عاوز ينيكني ؟ هههههههههههههههههههههه .. بصراحة كنت بخاف ل يعملها بجد بس هو كان بيمشي ، انهارده لقيته داخل عليا وانت عارف ان المدرسة مبقاش فيها طلاب لان امتحانات العملى قربت وكله بيغيب ، واوضتي ف اخر المدرسة اصلا مع ان المفروض كانت جمب المدير ف نص المدرسة بس بيظبطوا فيها حاجات ف نقلو المكتب هنا ، المهم لقيته داخل عليا وبيضايق فيا زي كل يوم ، انا فكرته انه عادي وهيمشي زي كل مره ف معطيتهوش اهتمام وكملت شغلي ، هو اتعصب وقام جاري عليت وموقعني على الارض وركب فوقي وبدأ يقلععني الطرحه و الجاكيت الجينز و البادي وقعد يبوس فيا وانا بصوت بس هو كاتم بقي ببقه وبيبوس بنهم و قعد يقفش ف بزازي ب ايد ويبعبص ف كسي ب ايد و انا بدأت تأوهات الم ل هيجان لان انا عندي ٣٨ سنة ولسة متجوزتش ومحدش لمسني قبل كدا ، بس شهوتي غلبتني و مقدرتش اسيطر على نفسي و هو خلعني هدومي و فضل ينيك فيا وفتحني و بعد ما خلص قعد يضحك ويقول الى كنت عاوز ادفع فيه مليون جنيه اخدته ببلاش .
وقام تافف عليا وماشي ، انا هنا فوقت واتصدمت واستوعبت الموقف وقد اي انا رخيصه واني استسلمت ليه لمجرد انه لعب شوية ف كسي ، وليست هدومي وسترت نفسي ونسيت البس الطرحة وقعدت اعيط لغاية ما انت جيت ودخلت عليا ..
انا الدم غلي في عروقي فعلا وكنت عاوز افشخ الى اسمه عزت دا ( وصف عزت راجل معرص حشاش معرفش ازاي مدرس عربي بيقعد يتحرش بالبنات الى عنده ف السنتر يحط ايده علي كتفهم يقف وراه علي اساس بيشرح يحسس علي طيازهم كدا يعني ، طوله ١٧٢ وزنه ٦٠ رفيع شكله مش حلو قوي محدش بيطيقه لانه شمام )
المهم انا طبطبت عليها وقولتلها لا انتي مش رخيصة ولا حاجة وانك زيك زي اي ست لها اهتمامات ومطالب ورغبات و انتي بالذات دونا عنهم لانك ف مرحلة قمة الشهوة وبتاع وانتي اشرف من ناس كتير اوعي تفكري التفكير دا و خدتها ف حضني وهي قعدت تعيط ولمحت طيزها مقلوظه ف الجيبه بس قولت هبقي انا والعرص عزت دا عليها ، ف كبرت دماغي وحاولت انيم حنكش وقولتلها البسي طرحتك وروحي غسلي وشك و تعالى معايا .
راحت تغسل وشها وتظبط هدومها وحطت مكياجها وكانت قمر حرفيا ب ام العيون الفضي دي ..
واخدتها بعربيتها " واد صحبي ابوه عنده عربية كان بيعلمني عليها ف الاجازة وبقيت بعرف اسوق " وسوقتها لقتها بتبصلي بإنبهار الي هو اي دا انت بتعرف تسوق .
ضحكت وقولتلها : ايوة بعرف اسوق اتعلمت ف الاجازة
اسماء : طب وهتودينا على فين يعم فان ديزل
انا : هخرجك من المود شوية هنروح اي مطعم بعدين اخدك افسحك
بالفعل روحنا عند مطعم انا بحب اروحه ف المنصورة بتاع حلويات
وطلبت اتنين ام علي وبليلة ( لمؤخذه لأي واحد اسمه علي هنا )
واخدتها وروحنا ع كورنيش النيل وكان الجو هناك جميل جدا بحب اقعد فيه مع نفسي .
وقعدنا على كبوت العربية واكلنا واحنا بنتفرج ع المراكب الى ف النيل .
ولقيتها ابتسمت كدا
قولتلها: شوفتي الدنيا نورت ازاي لما ابتسمتي اوعي تغيري الابتسامة دي من علي وشك يقمر
اسماء بضحك : يولا يبكاش انت شايف اني حلوة فعلا
انا : ع فكرة انا معرفش غير الحلوين انتي ما اخدتيش بالك ولا اي ؟
اسماء بضحك : هههههههههههههههههههههه انت متعرفش غيري اصلا
انا: يااااه ع الكسفة الى انت فيها يحازم بق كدا يسمسم
اسماء : بهزر معاك يحبيبي وقامت بيساني علي خدي
وبعدين لقيتها زعلت تاني كدا
قولتلها : اي مالك
قالتلي عزت
قولتلها: ماله
اسماء: اكيد هيفضل يضايقني تاني كل شوية وممكن يجي يعمل كدا تاني انهارده .
انا : لا متقلقيش من الموضوع دا نهائي اوعدك انه هيجي ويتأسفلك انهارده بليل .
اسماء : ازاي يعني
انا : سيبي الموضوع دا ومتشيليش همه خالص يمزتي
اسماء : قامت حضناني وقايلالي متحرمش منك يرعد
حضنتها انا كمان وطبطبت عليها
وتخيل معي عزيزي القارئ الموقف دا " اتنين قاعدين على كبوت عربية مرسيدس بنز سي كلاس - كابروليه لونها اسود قاطم ، وحاضنين بعض قدام كورنيش على النيل .
اظن انت عرفت حنكش عمل اي
ف عشان انا مش عاوز القصة يكون فيها جنس كتير ف هنتخطي الموقف دا وكانه لم يكن
( خناق مع الكاتب و حنكش )
حنكش : خخخخخ احا نتخطي اي يعم انت انا عاوز انيك
الكاتب : انت بترفع صوتك عليا ؟ تصدق جالي سيناريو دلوقت الغي كل الحوار دا واخليك مخصي وبتتناك
حنكش : العفو يكبير بس انت عارف يعني سن المراهقة وعاوزين اي خرم بقي وانت فاهم
الكاتب : يولا انا شايلك للتقيله خليك تقيل كدا يرضيك شباب المنتدي يقولو اي الكاتب الخول الى شايل زبه علي كتفه دا وماشي ينيك ف خلق **** ؟
حنكش : لا طبعا ميرضنيش
الكاتب : يبقي تسمع الكلام وتخليك ماشي ورايا وانا هروق عليك لكن ترفع صوتك عليا قسما عظما اقلبك عجلة واخلي شخصيات القصة كلهم يركبوك رجالة ونسوان واجيب شخصية غيرك خلصانة ؟
حنكش بإمتعاض : وهو احنا نقدر نقولك حاجة **** ع الظالم
الكاتب : ايوا كدا ناس تخاف متختشيش .
عودة من الحوار ابن المتناكة دا بس كنت حابب الطف الجو شوية
بعد ما ركبنا انا واسماء العربية وروحتني البيت وهي روحت بيتها
اتصلت علي واحد صاحبي من ايام الابتدائي .
انا : الو اي يعرص فينك برن عليك من الصبح مبتردش
كمال : خخخ فين دا يخول دا انا الي رانن عليك ٧ مرات
انا : مكملتهمش ١٠ ليه وحطهم ف طيزك ههههههه ( محدش يشتم يشباب انا اسف )
كمال : انا هسيب بتوع المنتدي يردو عليك يا بن البضينه
رعد : هعديها المرادي بس سيرة الام لو جت تاني هنزعل انت عارف كدا كويس
كمال بتوتر : اي ي رعد انا بهزر معاك يسطا
انا : مش مشكلتنا دلوقت المهم كنت عاوزك ف حوار كدا
كمال : رقبتي سدادة يخويا
انا : تعرف عزت بتاع العربي
كمال : ومين ميعرفش الخول دا بس ليه هو عمل حاجة ؟
انا : اه حوار كدا مع حد يخصني بس مش دا الى انا عاوزه منك
كمال : لو ضايقك ف حاجة ف انا معايا الى يخليه يلحس رجليك
انا بهزار : اي يسطا هتقولي معاك فديوهات وهو بيتناك ولا اي
كمال : اه و**** فعلا معايا فديوهات ليه وهو بيتناك
انا بصدمه : خخخ احا انت بتتكلم جد
كمال : اه و****
انا : عملتها ازاي دي
كمال : يسطا انت عارف ان عزت دا صاحب عمي محمود من وهما صغيرين وعلاقتهم ببعض غريبة ف كنت قاعد ف مره ولقيت عمي بيتصل عليا ويقولي
فلاش باك : علي لسان كمال
عمي محمود : الو
انا : ايوه يعمي اخبارك اي
عمي محمود : تمام وانت
انا : بخير
عمي : بقولك اي كنت عاوزك ف خدمة صغيرة كدا
كمال : رقبتي سدادة يعمي
عمي : ودا العشم يكيمو
عمي : كنت عاوزك تيجي تشوف برنامج معين مش شغال على الكمبيوتر ليه ..
( نسيت اعرفكم ان كمال مهتم بالكمبيوتر وكدا ، لا مش هاكر يخول يلي بتقول عارفين وهيطلع بيخترق اجهزة الكوكب كله بضغطة زرار .. لا هو بس مجرد أنه بيفهم فيه وبيقدر يحل المشاكل والحاجات دي عادي). المهم
قولتله دلوقت ؟
.. قالي ايوه هتلاقي مرات عمك هناك، المهم روحت وخبط ع الباب .
فتحتلي مرات عمي
مرات عمي: اتفضل يكيمو تعالى عامل اي
انا : بخير دامك بخير
مرات عمي : حبيبي تسلم ، تعالى اتفضل الكمبيوتر جوا اهو
انا: دخلت جوا وهي وريتلي البرنامج دا وطلع برنامج معين كدا بتاع تشغيل فديوهات لويندوز ٧ ف بسيط يعني ظبطه والدنيا تمام وخدت لفه ف الكمبيوتر وفتحت هارد ال D بتاع ملفات الجهاز بس لقيت ملف غريب دا مش مكانه اصلا لان هنا ملفات الجهاز بس ف بصراحة خدني الفضول وفتحته لان مساحته كانت كبيره فشخ ودا الى شدني من الاول عشان الهارد بتاع ملفات النظام دا مساحته بتبقي صغيرة اصلا وكان مليان ف عشان كدا دورت فيه ولقيت الملف دا فتحته ولقيت الفيديوهات دي رفعتهم على السحابة وروحت نزلتهم على الكمبيوتر بتاعي وبس يسيدي .
عودة من الفلاش باك بتاع كمال .
انا : يابن اللعيبة دا انت وفرت عليا حاجات كتيرة فشخ
كمال :مش هتقولي بقي اي الحوار دا
انا : هقولك بليل ف السنتر بتاعه ، صحيح عاوزك تشوفلنا معاد ندخل اخر حصة ليه انهارده ف السنتر
كمال : خلصانة الاسيستنت صحبي اصلا ومش هقولنا لا
انا : و**** يبني مش عارف اودي جمايلك دي فين
كمال : متزعلنيش منك انت عارف ان احنا خوات
انا حبيبي : يلا اشوفك بليل
كمال : الا صحيح انت هتعمل اي معاه متبعتله الفديوهات وقوله على الى انت عاوزه من غير ما تروحله وخلاص
انا ابتسمت ابتسامة شر وخبث كدا وقولتله : هتعرف انا هعمل اي هتعرف
نزل الستارة يبني عشان انا ايدي وجعتني
سلام يشباب استنوني ف الجزء الجاي وبليل هقولكم معاد نزول الاجزاء .. وعاوز رأيكم ومتستعجلوش لان دي مقدمة للقصة بس عشان اوصلكم الفكرة .. و احداث القصة الاصلية لسة مبدأتش .. بس لو في حاجة ف اسلوب السرد عاوزني اغيرها ولو حد عنده نصيحة يقولي ..
وعاوزكم تتوقعوا اي موضوع اخته وهيعمل اي مع عزت ويتري اي الل هيحصل
يلا انجووووووووووووووووي
اهلا يشباب رجعنا من جديد
الطموح الطموح يشباب هو اساس كل حاجة ف حياتنا ، لازم تبقي طموح وعندك عزيمة وارادة حتي لو انت مش اقوي حد ف الدنيا بس صدقني وقت ما يبقي عندك طموح وعزيمة وارادة هتخلق لنفسك فرص وتوصل لحاجات انت مكنتش تتوقع انك ممكن توصلها ف يوم من الايام ، عندك مثال منتخب المغرب .. تخيل كام مره المغرب لعبت ف كاس العالم وكانت تطلع من دوري المجموعات تخيل بقي السنادي لما بقي عندهم عزيمة وارادة وصدقوا ف امكانياتهم وصلوا لمكان محدش كان ممكن يتوقع انهم يوصلوله ف احلامهم حتي ووصلوا للمربع الذهبي .. اكبر دليل على ان الاحدي والعزيمة بيصنعوا المعجزات ..
خليك طموح للأفضل وصدقني هتوصل لمكان مكنتش تتوقع توصله .
الجزء التاني
وقفنا المرة الي فاتت عند لما اتفقت مع كمال انه يستناني بليل عند سنتر عزت مدرس العربي .
بليل
رحت بليل كان اخر معاد للحصه ف السنتر الساعة ٦ ..
المهم كمال كلم الاسيستنت صاحبه وشافلنا مكان جوا ..ودخلنا قعدنا جوا بس ف الاخر ..
و قعدنا مستنين لما الساعة جت ٦ وربع هو دخل
وكان نظام القاعدة ان الصالة متقسمة نصين يعني في كنب للصبيان كدا ورا بعضه قصاده كنب للبنات وفي ف النص نا بينهم طرقه صغيره بتاع متر كدا ..
هو دخل و بدء يسأل كانت حصة مراجعة ف المهم رجع ورا عندنا وانا قولت ف سري العب هتغمز ولا اي
وفعلا اخد باله مننا وقالنا انتو جداد ولا اي قولتله ايوة
ف قالي اسمك اي
انا : رعد عثمان سعفان
ف لقيته برق كدا وقالي بصدمه : انت من عيلة آل سعفان ؟
قولتله ببرود : ايوة
قام ضاحك وقالي : من ريحة الحبايب
انا : انت تعرف عيلتي ؟
عزت: عز المعرفة دا انتو ف القلب يراجل
انا ف سري : ان ما فشخت كسمك بس لا دا هيبقي مكافئة ليك انا هخليك تموت كل يوم من القهر يكسمك
انا : يخليك ي مستر
عزت : وانت مين يشاطر ( يقصد كمال )
كمال : كمال محمد خيال
عزت برق تاني اوسخ من الاول : عمك محمود خيال ؟
كمال بإبتسامة خبث : ايوة عمي
عزت بتوتر حاول يخبيه : طيب طيب ، وراح يكمل اسئلة
وكان طول م هو بيسأل مبيسألش غير بنات والبنت الى كانت تغلط كان يضربها ب ايده او يقرصها و كان بيتعمد يتحرش بالبنات برده وهو بيسأل ..
ف انا هديت نفسي لغاية ما خلص الحصة الدرس كله مشي وفضلت انا وكمال
قومت رايح وانا معدي من جمب مكتبه والكرسي الى قاعد عليه مكعبله برجلي قام طاااخ مروزع ع الارض ..
عزت وهو بيقوم من ع الأرض ومترفز : انت يحيوان انت ازاي تعمل كدا
انا ببراءة ******* : اسف يمستر مكنتش اقصد ، بعدين كشرت مره واحده وقولتله كسمك
عزت بغضب : انا هربيك يكسمك وجاي يضربني بالبوكس ف وشي بس تفاديتها بسهولة خالص وحطيت رجلي قدامه قام متشقلب تاني ..
نزلت لمستواه ومسكته من لياقة قميصه وفتحت بقه وتفيت فيه وقولتله ان شوفتك قربت من اسماء سعفان تاني ورحمة ابويا لاخليك تتمني الموت فاهم " وعنيا كلها اتحولت للون احمر وفيها سواد وكان شكلها مرعب فشخ وصوت غليظ "
هو عملها على نفسه وبيقول برعب : انت ميييين
انا بإبتسامة شر ونظرة انتصار وصوت غليظ : انا عملك الاسود انا الموت انا سافل علوي حكم العالم السفلي ويظهر حواليا هالة سودا فشخ زادت الموقف رعب وهو اغمي عليه ..
ببص لكمال اتلاقيته بيبصلي برعب وميت ف جلده
فوقت وبعدين استغربت نفسي مش انا الى كنت بتكلم مين دا حسيت ان ف حاجة جوايا هي الى كانت بتتحكم فيا مش انا ..
روحت جري لكمال وهديته وخدته ومشينا .
وكمال كان معاه عربية ابوه برا وخدتها انا وسوقت لانه كان بيرتعش من الخوف اصلا .. وروحنا لكرنيش النيل وركنت هناك ونزلنا قعدنا كان الجو بليل جامد وقعدنا ساكتين ٥ دقايق كدا بعدين كمال قال
كمال : انت مين يصحبي انا مبقتش اعرفك انت مش رعد صاحب عمري الى انا اعرفه
انا بلغبطة وحزن : صدقني يكمال انا مبقتش فاهم حاجة حاسس ان ف حاجة غريبة جوايا وبيتكررلي كوابيس وبشوف حاجات زي رؤية للمستقبل وان في ناس بتهجم علينا والبلد بيحصل عليها غزو والناس بتموت وبيحصل خراب وصواريخ ونار ف كل مكان .. وبعد كل دا بيخرج كيان اسود كامل السواد عيونه لونها احمر اكنها جمر من النار ووشه متشقق وظاهر من جواه اكنها حمم بركانيه وبيتكلم بصوت غليظ ويقولي ..
الكيان : جاهز يا صاحب الكرامة جاهز ايها المقاتل المناضل جاهز يا وريثيييي
انا برعب : اا انت مي مين
الكيان بضحكة شريرة : انا هو انت ، وصوته بيزيد غلاظه ورعب : انا سافل علوي حكم العالم السفلي انا الموت انا العمل الاسود لكل ظالم استعد يا مقاتل استعد يا رعدددد
وبصحي مخضوض كل يوم من نفس الحلم
كمال : اهدي يصحبي اهدي مكنتش اعرف انك مخبي كل دا جواك
انا : مش مهم بقي يصحبي هنشوف الايام مخبيالنا ايه المهم عاوزك بكرة حوار بردوا ف مدرسة الاعدادي مدرس ابن شرموطة اختي بتقول انه ضربها واهنها قدام صحابها
كمال : اشطا يغالي كلمني الصبح وهاجي معاك
انا : تمام يسطا ، تعالي روحني بقي
كمال: يلا بينا
روحت وبعدين رحت فردت جسمي علي السرير وبعد ساعتين على الساعة ٩ ونص كدا لقيت اسماء بتتصل عليا افتكرت موضوعها ورديت عليها
انا : الو ايوه ياسمسم معلش بقي نسيت اكلمك وبالنسبة لحوار عزت دا ف اعتبريه خلص خلاص
اسماء: انا كنت برن عليك عشان كدا اصلا ، دا جالى ووشه مخطوف خالص و نزل باس رجلي وطلب السماح وقالي ابوس ايدك هعمل اي حاجة بس تبعدني ابن اخوكي عني ، انت عملت فيه اي بالظبط ؟
انا : " افتكرت الموضوع وقولت يدينمي مش هنخلص " مش مهم بقي يا سمسم المهم انه معدش هيقرب منك .. ولو في معاكي اي مشكله متخافيش وانا في اي وقت هخدمك صدقيني . يا سمسم
اسماء : متحرمش منك يحبيبي هو انا صحيتك ولا حاجة ؟ صوتك شكله نعسان كدا
انا: لا عادي ي سمسم كنت مريح شوية كدا اليوم طويل
اسماء: خلاص هسيبك تريح شوية وابقي عدي عليا بكرة عزماك ع الغدا
انا : هو انا اطول اكل من الايدين الى زي العسل دول
اسماء : يواد يا بكاش هستناك هاا
انا : حاضر هعدي عليكي بكرة متقلقيش
اسماء : تمام ماشي سلام يحبيبي
انا : مع السلامة يروحي
________________________
قفلت مع اسماء وقعدت ابص للسقف وافكر ف الحلم الى بيجيلي من اول ما دخلت ٣ اعدادي وكان السبب موت ابويا واختي افتكر اليوم دا
فلاش باك
كنا رايحين كلنا اجازة ف الصيف نصيف في مرسي مطروح
واحنا ماشيين على الطريق الصحراوي والدي كان مشغل اغاني وكلنا مهيصين و نظام القاعدة كان راكب عربية جيب شيك شوية .. و هو سايق واختي جمبه و انا وامي و ياسمين قاعدين ورا والكل مبسوط فجأة والدي مياخدش باله من منعطف والعربية تفلت منه ويفقد السيطرة عليها وتقوم مقلوبه كذا قلبه ووشها الى قدام اطبق واختي ماتت هي ووالدي من الحادثه وانا وامي وياسمين كانت مجرد إصابات عادية ..
فتحت الباب ونزلت من العربية وانا ماشي بعرج من الاصابة الى ف رجلي ازاز العربية كان دخل فيها ..
اتصلت علي الإسعاف وبعتلهم الموقع ، وقعدت اصرخ واحاول افتح الباب بس نزفت كتير ومش لا افتحه والعربيه مقلوبه و فجأة الدنيا اسودت ف عيني واغمي عليا ..
فوقت بعد فترة لقيتني ف مكان كله ابيض وف قدامي كيان اسود فشخ عيونه حمرا كانها جمر من نار و وش متشقق وباين من جوا ك ان ف حمم بركانيه جوا واتكلم بصوت غليظ يرعب : هتفضل ضعيف كدا ونايم مكانك
انا : انا خسرت كل حاجة
الكيان : انت لسة مبدأتش حياتك لسه قدرك مجاش لسه في ناس محتاجاك قوم وحارب عشان تحميهم تحمي اهلك وناسك و تحمي بلدك ،
انا بحزن : ازاي انا ضعيف
الكيان بصرخة وصوت غليظ ورعب غير طبيعي : انا مخترتكش عشان تكون ضعيف لنا اخترتك عشان تكون الاقوي انت هتكون اول سافل علوي يحكم العالم السفلي انت وريثييييييي و دي كانت اخر كلمة سمعتها قبل ما اصحي مفزوع والاقي نفسي مرمي على سرير في المستشفي
ولابس طقم العيانين الازرق دا ..
قومت وانا حاسس بصداع وحرارة رهيبة ف دماغي ودماغي ورجلي ملفوفين بشاش ..
لقيت واحدة جاي جري عليا وبتقول
الممرضة : المريض غرفة ٦٠٧ فاق من الغيبوبة نادي الدكتور بسرعة
انا بعدم استفهام : مريض اي وغرفة ٦٠٧ اي انا دخلت المستشفي امتي؟
الممرضة : حمد **** على السلامة يا استاذ رعد حضرتك انت ف غيبوبة من ٥ شهور تقريبا وانهارده فوقت ..
انا قومت ولقيت نفسي عضم علي جلد حرفيا لاني كنت عايش علي محاليل مكنتش باكل ف مفيش غزاء للخلايا ..
اخدت فترة تعافيت فيها وروحت جيم وبدأت انظم جسمي ودا بسبب الذاكرة العضلي (muscle memory)
وانها بتحفظ المستوي الى عضلات الجسم وصلته وبترجعك بسرعة للي كنت عليه .. المهم بعد مرور ٦ شهور كنت راجعت فيها منهج ٣ اعدادي وامتحنت ولاني مكنتش مذاكر كويس ف مجبتش مجموع كويس بس كويس أنه يدخلني الثانوي العام .. قدمت اوراقي للثانوي العام وبدأت اروح اتمرن كيك بوكسنج و جيم مع بعض وكان جسمي نشف وبقي احسن من الاول ووشي ازداد وسامة ومع عيوني الفضي وشعري الاسود كان شكلي جميل والبنات كانو هيموتوا عليا وبيترموا تحت رجليا (بهزر ينجم متركزش اوي )
المهم يعني عدت سنة اولي ثانوي وبدأنا تانيه ثانوي وكانت الحياة تمام والدنيا بيس ..ووصلنا لغاية ما انا قاعد على السرير وبفكر ف المشوار دا كله ..
نرجع من الفلاش باك
صحيت الصبح كالعادة علي امي
امي : اصحي يبني يلا الساعة ...
انا : ٩ يا امي ٩ عارف .. خلاص بقي ي امي مش كل مره
امي : هههههههههههههههههههههه ماشي يرخم
انا : الدنيا كلها بتبقي راضية عني لما اشوف ضحكتك دي اوعي تحرمينا منها
امي : حبيبي **** يخليك ليا
امي : عملت اي ف موضوع اختك يرعد
انا : و**** رايح دلوقت اهو هفطر واروح هناك
امي : بدون مشاكل زي ما قولتلك يرعد عشان خاطري
انا: حاضر ي امي متقلقيش
فطرت واتصلت علي كمال يجيلي وكلمت اختي
تجهز عشان نروح المدرسه بتاعتها ..
وصل كمال وركب معاه ومشينا روحنا للمدرسة كانت بعيدة شوية ف اخدنا طريق ربع ساعة كدا
وصلنا المدرسة ودخلنا البواب قالنا رايحين فين وشاف ياسمين معانا
ياسمين : دا اخويا ومنا عاا
انا بقاطعها : انا قولتلك اتكلمي ؟
ياسمين بكسوف : قالتلي لا ولفت وشها اللمة التانيه
انا بلهجة حادة : طالما في راجل يبقي الحرمه متتكلمش وراجلها موجود اخر مره هقولهالك
انا بوجه كلامي للبواب : السلام عليكم يحج كنا عاوزين مدير المدرسة بس في موضوع كدا ..
البواب : اتفضلوا اتفضلوا
وصلنا لمكتب المدير
البواب: استاذ اشرف في ناس عاوزه حضرتك
المدير : خليهم يتفضلوا طبعا
دخلنا المكتب وقعدنا والمدير شاف ياسمين قالها ازيك يا ياسمين
ياسمين : الحمد *** ي استاذ
المدير : مش تعرفينا ؟
انا: اخوها
المدير : اهلا وسهلا اقدر اخدمكم ف اي ؟
انا: ياسمين بتقول كان ف استاذ هنا ضايقها و اهانها قدام زمايلها ف كنت جاي اشوف الموضوع دا
المدير : و**** يا ابني انا معرفش حاجة عن الموضوع دا ، هو دا حصل يا ياسمين ؟
ياسمين هزت راسها ب ايوة
المدير : اسمه اي ياسمين
ياسمين : استاذ منير
المدير وشه كشر كدا وقال : لا زودها اوي استاذ زفت دا كل يوم مشكله بسببه أنا شكلي هقدم فيه شكوي وافصله نهائي من الوزارة
انا بهدوء : لا ممكن بس تجيبه هنا وانا هتصرف مفيش مشكله
المدير : تمام ثواني ، يا عطيه عطيه
البواب ( عطيه) : اؤمري ي بيه
المدير : لو سمحت روح انده منير وتعالي
عطيه : حاضر يا بيه
راح جاب منير وايجا ومنير اول ما شاف ياسمين ارتبك
وقالها بإبتسامة صفرا ازيك يا ياسمين عامله اي .. ياسمين بصتله بغضب كدا
وانا قولت : مش بخير يا استاذ منير بتقول انك مضايقها
منير ببراءة : انا ي ياسمين دا ياسمين دي اشطر تلميذة عندي
ياسمين: ايوة ضايقتني و حاولت تـ
وقامت ساكتة ومرضيتش تكمل واحرجت .. اخدتها ف جمب كدا وقولتلها احكيلي انا ..
ياسمين بكسوف : كنت قاعدة وهو حاول يضايقني ويتحرش بيا ولما شتمته شتمني وضايقني واهاني قدام صحابي ..
رجعت انا وهي ليهم وقولتلهم استاذ مدحت ممكن تسيبني مع استاذ منير شوية لوحدنا ؟
المدير استغرب وقال : احنا ممكن نحل الموضوع بشكل ودي وصدقني حقك هيجيلك وهيتفصل من الوزارة يسبب انه كل يوم مشكله
انا بنفي : لالالالا استاذ منير عاقل وهيتناقش معايا وهيفهم انا عاوز اي
المدير : تمام يا ابني خد راحتك ولما تخلص ناديني .
طلع المدير والبواب وكمال وياسمين كانت واقفة قولتلها اطلعي عشان مينفعش تشوف الي جاي ..
اول ما طلعو قمت رازع منير بوكس ف وشه قام مقلوب ع الكنبه الى وراه ومناخيره بتجيب ف ددمم . .
قولتله : دي عشان اتجرأت انك تلمسها ،
ورزعته بوكس تاني ف وشه وقولتله : ودي عشان الخولنة بتاعتك وانك بتتحرش بالبنات
و بعدين عنيا قلب مره واحدة والكيان الى جوايا بقي هو الي متحكم وبدأت اتكلم بصوته الغليظ : دا مجرد تحذير بسيط ان شوفتك قربت من اي بنت تاني ورحمة ابويا هخليك تتمني الموت وهتموت ف اليوم الف مره ف جلدك ومش هتطوله وصرخت صرخة ترعب اتخنها شنب وقولتله فاهم
منير برعب : اا انت مين
انا بعظمة و خبث وابتسامة شر : انا عملك الاسود انا الموت انا سافل علوي حكم العالم السفليييييي وضحكه خبيثه بصوت يرعب ..
منير بعدها مقدرش يستحمل وقعد يصرخ ولقيت الباب بيتفتح .. رجعت لطبيعتي و المدير وكمال وياسمين والبواب دخلوا جري ومنير اول ما دخلوا اغمي عليه .
المدير بإستغراب وخوف : اي الل حصل هو كان بيصرخ لي
كمال بصلي وانا ابتسمت ليه وهو حط كف ايده اي وشه كدا لانه فهم انا عملت اي .
انا قولت : مفيش هو بس كان مرهق شوية ومفيش داعي انه يترفع عليه شكوه هيجي بكره يعتذرلك بنفسه اول ما يفوق متقلقش وجيبو شوية ميه فوقوه وشربوه ميه بسكر ..
المدير بإستغراب : اي اللي حصل لكل دا يبني
انا بإبتسامة وحطيت ايدي على كتفه : متقلقش يعمي
المدير : طيب ي ابني انا موجود لو احتجت اي حاجة
انا : معرفش ليه ارتحتلك
المدير : وانا كمان
انا ابتسمت
المدير : قولتلي اسمك اي ؟
انا : رعد ، رعد عثمان سعفان
المدير ابتسم : من شابه اباه فما ظلم ، عمك مدحت
انا بإستغراب : انت تعرف والدي ؟
مدحت بدمعة فعنيه : ابوك كان صحبي وزميل دراسة
انا : **** يرحمه
استأذن انا بقي
المدير : **** يوفقك ولو احتجت اي حاجة انا موجود
انا بإبتسامة: اكيد يعمي
خدت ياسمين وكمال ومشينا
خليت كمال يوصل ياسمين وانا معاه وبعدين قولتله يوصلني عند اسماء و دخلت خبط ع الباب .. لقيتها فتحتلى بعبايه بيتي بس مجسمه عليها وباين شق بزازها ( بيني وبينك انا قولت فيها نيكة بس معرفش الكاتب مخبيلنا اي )
اتصال ما بين الكاتب وحنكش
حنكش : اي يغالي اخيرا رضيت عننا
الكاتب : بصراحة بعد مل الاحداث دي مينفعش الجزء يعدي من غير نيكة وبعدين الناس هيفتكروك بسكلته واد ف ٢ ثانوي ولسة مشوفتش كس حتي ياخي عيب و****
حنكش : ايوه يمدلعنيييييييييييي
الكاتب : بس بقول نستني لما القصة تتنقل المحاارم يعم انت نسيت ان اسماء عمتك
حنكش : لا ابوس ايدك انت مش شايف الى انا شايفه البزاز دي مقدرش اسيبها من غير ما اقطعها ، ولا الطيز يدينمييييي الطيز دي حواااار انا عاوز ادفن وشي ما بينهم طول حياتي هموت واركبهم يسطا حرام عليك معندكش خوات
الكاتب: حظك اني دمعتي قريبة وقلبي رهيف ابسط يعم عشان خاطرك هدلعك ، بس هترفع راسنا ولا هتبقي بطة ؟
حنكش : لافيني كس وعد الدقايق ( زي لافيني سلاح وعد الجثث ، افيه ابن متناكة بضان بس ماشي )
الكاتب : يلا يعم ارفع راسنا بقي بس متتعودش دي اخر مره هتنيك فيها مش هتنيك غير بعد الجزء السادس
حنكش : يعم خلينا ف دلوقت نبقي نوشف بعدين
الكاتب : احا انت خدت اكتر من وقتك غور يكسمك يلا ورايا لحداث اكتبها ضيعت افكاري بكسم النيكة بتاعتك )
فتحتلى الباب وشق بزازها باين من العباية وطيزها مقلوظة وحاطه برفيوم ريحته جنان و مكياج خفيف مخليها جميله فشخ وعامله شعرها كحكاية .. بيني وبينك انا حنكش وقف تعظيما لهذا الجسد الي مرسوم برسمة فنان .. وقولتلها
انا : اي الحلاوة والجمال والرقة دي اي الرضا دا كله
اسماء بكسوف : اتلم بقي يولا يابكاش ولم عنيك الى هتاكلني بيها دي
انا اتكسفت لاني فعلا كنت مركز فشخ مع شق بزازها وطيزها : فا قولت منا الى انا شايفه دا مقدرش عليه بصراحة اياك اليوم يعدي علي خير ومتهورش عليكي بما اننا اتنين والشيطان تالتنا
اسماء بضحك جامد : هههههههههههههههههههههه و**** كبرت يواد وبقيت راجل
انا : كان عندك شك ولا اي يمزه ؟ لو عندك اجي اكدلك
اسماء : ودي هتعملها ازاى دي ان شاء **** ؟
انا قومت باصص علي طيزها وبزازها وبصيتلها بصة حمدي الوزير
قامت هي منفجرة ف الضحك وقالت : اما اروح اجهز الغدا يولا
وطلعت جري علي المطبخ وهزة طيزها الملبن وهي بتجري طيرت اخر برج ف عقلي وجريت وراها ع المطبخ ولزقت فيها وهي بتعمل الاكل .. وشميت ريحة البرفيوم روحت ف حتة تانية ..
اسماء : يولا انت لازق فيا كدا لي هو انا هطير
انا : انا مش قادر اسيبك لحظة واحدة يروحي و بصراحة ريحة البرفيوم دي تجنن قولت اجي اساعدك وبالمرة اشمه
اسماء قامت ضاحكه وقايله : مهو باين ان البرفيوم هو الى مجننك
قومت انا قايلها قصدك اي
قالتلى : صاحبك بيقول رأي تاني
بصيت علي مكان ما بتبص لقيت زبي عامل خيمه وداخل بين فرادي طيازها
بيني وبينكم اتكسفت فشخ بس حاولت اداري كسوفي قومت حاضنها من ورا ف زبي دخلت اكتر وهي شهقت ونفسها بدأ يعلي
وانا عمال انفخ ف رقبتها وامص فيها وقومت طالع اعض ف ودانها وامصها وزبي راشق بين طيازها وطلعت قفشت ف بزازها الى قد الرمانة وقعدت ادعك فيهم من فوق العباية الى هي مش لابسه تحتها حاجة وهي ساحت خالص
قالتلى : تعالى جوا عشان نبقي براحتنا مش هنا
قولتلها : العب دا انتي كنتي ناوية بقي
قامت ضاحكة وطالعة جري
ان كيدهن عظيم فعلا
مكدبتش خبر وطرت وراها وقمت زاققها ع السرير ونازل بوس ف شفايفها وكل حتة ف وشها ونزلت لحس ف رقبتها ومص وطلعت بز اليمين من العباية وقعدت امص قيه وانا بدعك ف البز التاني من فوق العباية وقومت مطلع البز الشمال وقعدت امص فيه وادعك في التاني وقعدت ابدل مص بين الاتنين وأيدي تحت مش مبطلة لعب ف كسها وهي عماله تجيب ف عسلها وغرقت الدنيا
قومت ضامم البزين على بعض والحلمتين مع بعض وقعدت امصهم الاتنين ورفعت العباية لغاية بزازها بقي نصها الى تحت مكشوف نزلت ع سوتها قعدت امص فيه وهي تتلوي من الشهوة ونزلت واحدة واحدة ابوس فخادها وطلعت حوالين كسها قعدت ابوس فيه وانص الزنبور بتاعها والبظر و هي ماسكه راسي
اسماء : ابوس ايديك دخلو
انا وانا مكمل مص : هو اي
اسماء : اااه زب زبك ااااااه
انا مكمل مص واسماء
كل الى عليها
اسماء: اااااااه ااااااه نيكني نيكني ااااااه لسانك بيفشخ كسي اااااه لسانك حلو اوووي كمل اممم ااااااه دخلو بقي ارحمني
وانا مكدبتش خبر وطلعت زبي ( ١٦ سم بس عريض شوية ) وقعدت افرشلها وهي توحوح
اسماء : ابوس ايديك ارحمني بقا اااااه كسي ولع طفيه ابوس ايديك نيكنيييي
وقمت مدخل زبي واحدة واحدة ف كسها لغاية اما دخل نصه وهي شهقت وقعدت ابوس فيها وادعك ف بزازها عشان تندمج معايا
وقعدت ازق نفسي لغاية ما زبي دخل كله وفضلت انيك فيها نيك رومانسى براحة لغاية ربع ساعة كنت هجيب قولتلها هجيب قالتلى هاتهم ف كسيييي
جبتهم ف كسها وهي كانت اجبت ٣ مرات لانها من النوع الى بيحب الرومانسي والعنف بردوا
بعد ما جبت قعدت العب ف جسمها شوية لغاية ما زبي قام تاني
اسماء بتشهق : يلهوي انت لسة مشبعتش
انا : قمت ضاربها سبانك على طيزها وقولت احا انا مبنامش الليل بسبب دي
ايسماء : ضحكت بشرمطة وقالت ودي هتموت وتركبها يحبيي
وبالفعل قعدت ادعك ف بزازها وامص شفايفها و ابعبص ف طيزها
انا : عندك مساعد نيك الطيز ولا اي عشان زبي ميعوركيش
اسماء: ايوه هتلاقي زيت على التسريحة هاتو
رحت جبت الزيت ورجعت دهنت صوابعي ودهنت خرمهاا ودبأت ادخل صباع ف طيزها وسايب صباع ف كسها عمال العبص في.طيزها وكسها ف نفس الوقت عشان تنسي الوجع
دخلت صباع وطيزها اتعودت عليه وقعدت ادخل ف صباع تاني وزودت سرعة الدعك ف كسها لغاية ما دخل صباعين ودخلت ٣ صوابع عشان طيزها توسع اكتر قعدت تتألم بس بعد شوية كانت بتستمتع وقالتلى دخل زبك بق
مكدبتش خبر وقمت مطلع زبي ودهنته زيت ودهنت خرمها وقعدت ادخله واحدة واحدة وكانت طيزها ساخنة فشخ كنت هنطر لبني اول دخلته بس هديت نفسي وفضلت ادخله واحدة واحدة
اسماء : اااااااه فشختني يمفتري براحة طيزي
انا : براحة اي طيزك دي محدش يشبع منها وبعدين انا لسة عملت حاجة دا يدوب دخل ربعه
اسماء : ااااه نيك جامد نييييك اهههه افشخنييييي انا شرموطة نيكني افشخني شرمطني انا شرموطتك اسماء
انا سمع الكلام دا وزبي كان دخل كلها وبدأت ارزع ف طيزها وهي بتعيط بس بعدين بدأت تتعود وتقول
اسماء: ايوه يدكرييي افشخني شرمطني انا الشرموطة بتاعك زبك مليني ااااااه لنا كنت تايهة عنك فين انا مش هسيبك الا اما اخلص لبنك كله ف طيزي وكسي
انا : ولبني كله ليكي يشرموطه مش هعتقك خديي
وقعدت ارزع وانا راكبت على طيزها حرفيا لمدة ١٠ دقايق وكنت قربت اجيب
انا : هجيييييب
اسماء : طلعه عاوزاهم ف بقي عاوزه ادوق لبنك
طلعت زبي من طيزها وقعدت تمص فيه لغاية ما نزلت كميات مهولة ف بقها وهي بلعتهم كلهم
بعد المعركة دي الاوضة ريحتها كلها لبن وعسل مع بعض وانا حاضنها من ضهرها وزبي مابين فرادي طيازها
انا : بحبك يا روحي
اسماء : وانا بعشقك
فضلنا قاعدين كدا شوية وهي قامت تغسل وانا كمان وحضرت الغدا واتغدينا و كله تمام عشان نعوض المجهود من المعركة الى حصلت دي
وخلصت وقعدت معاها نتفرج ع افلام شوية
لعند ما الساعة جت ٦ قولتلها استأذن انا بقي عشان متأخرش علي الجماعة وبوستها ف بقها
اسماء : مع السلامة ياروحي
نزلت من عند اسماء و وانا نازل اتصدمت حرفيا ودي كانت نقطة التحول ف قصتنا
المشهد الجنسي دا بعتذر انه كان طويل بس تقريبا دا اخر مشهد جنسي هكتبه والمشهد الجاي هيكون ع الاقل بعد ٤ اجزاء
تفتكروا اي اللى انا شوفته وتتوقعوا اي الى هيحصل الجزء الجاي
يلا يشباب انجووووووووووووووووي
الجزء الثالث
وقفنا المرة الى فاتت لما كنت نازل من عند اسماء ولقيت شيء صدمني .....
بعد ما كنت خلاص نزلت من الشقة ووصلت لآخر الشارع لقيت عربية نزلت قدام شقة اسماء ونزل منها ٤ تيران ومعاهم عزت
انا اول ما شوفتهم جريت بسرعة واتصلت على البوليس و بعتلهم الموقع وكنت وصلت عند الشقة وانا طالع على السلالم سمعت صوت صويت ، الصوت دا عارفه كويس ، طلعت جري ع السلالم بأقصي سرعتي وكنت وصلت لقيت باب الشقة مفتوح واسماء واقفة بتعيط ، وعزت ماسكها من شعرها وحاطت سكينة ع رقبتها ، واربع تيران واقفين جمبه
عزت : اخيرا الخول وصل كنت مستنيك
اسماء بعياط : الحقني ي رعد ، وعمالة تعيط
انا : انت اي الى رجعك تاني انا مش قولتلك ورحمة ابويا لو رجعت تاني هتبقي بموتك
عزت بضحك : هههههههههههههههههه تموت مين يخول ، انت فاكر ان خول زيك هيخوفني دا انا هنيكها قدامك و بعد ما اخلص هخليك زيها ، وقام ضاربها بالقلم وقعت ع الارض ونزل مسكها من شعرها
انا هنا اتعصبت ومبقتش شايف قدامي ولقيت الاربع تيران دول مسكوني
، و عزت رايح يقطع هدوم اسماء
طار اخر برج من عقلي وبقيت شايف الدنيا كلها سودا ...
مفوقتش غير علي صوت ضرب نار بعد ما عزت اخد مسدس من الاربع تيران الى مرمين على الارض و راسهم مقطوعة وفوقت لقيت اسماء مرمية بين ايدي وسايحة في دمها ، وعزت واقف ماسك المسدس وبيبصلي برعب ..
انا : اسماااااااااااااااااااااااااااااء
وعزت رمي المسدس وطلع يجري بس وهو طالع لقي البوليس ايجا ومسكوه علي الباب ،
انا : اسعاااااف اسعاااف بسرعة
الظابط : اهدي يبني وبعدين ايه الى حصل هنا دا
انا : مش وقته الكلام دا اطلبوا الاسعاف بسرعة
الظابط: لا احنا هنوديها وانت هتيجي معانا ع القسم
انا : هوديها بعدين اجي معاكم ف اي مكان انت عاوزه ، وسيبته ومشيت لقيته شدني من دراعي جامد ، في اللحظة دي اتحولت واتكلمت بصوت الكيان وقولت
انا بصوت مرعب وحاد : قولت هوديها وبعدين اجي معاك
الظابط تقريبا عملها ع نفسه وكانت الاسعاف وصلت دخلتها وركبت معاهم ووصلنا المستشفي ودخلت العمليات بسرعة وبعد ربع الساعة الدكتور طلع وقالنا
الدكتور : البقاء *** يجماعة الحالة خسرت ددمم كتير واتأخرتم في نقلها
انا بعصبية ومسكت الدكتور من لياقة هدومه : ازاااي انت بتقول اييييي انا هقتلك
الدكتور قعد يحاول يفلت مني والامن بتوع المستشفي شالوني عنه
الدكتور: اهدي يبني انا مقدر صدمتك بس لازم تتقبل شد حيلك يبني ، وطبطب عليا ودخل عشان ينزلو الجثه المشرحه
______________________
وسط منا قاعد وحاطت راسي بين ايديا لقيت امي و احتي جايين جري وبيعيطوا وانا حضنتهم وقعدت اهدي فيهم
انا بوش خالي من اي تعابير : البقاء *** ي امي شدي حيلك
امي بدموع وعمالة تبكي : احنا عملنا اي لكل دا يبني لي كل دا لي مش عارف نعيش بسلام لي ، وقعدت تبكي
انا بنفس الوش : دي سنة الحياة ي امي واكيد هما ف مكان احسن بس مفيش عزا هيتاخد غير لما احاسب الى عمل كدا
صوت جاي من بعيد وتحس فيه الهيبة : ومين قالك اننا هنعمل عزا ، طبعا حق بنتنا لازم نجيبه
انا اتلفت بسرعة وشوق للصوت دا
انا بدموع : جدي ، انا تعبت اوي يجدي
جدي بحزم : انشف يلا انا مخلفتش نسوان لما انت تبكي وتعيط زي النسوان كدا امال امك واختك يعملوا اي لما يشوفوك كدا ، انت راجل من ضهر راجل ، مفيش مشكله انك تبكي وانك تزعل ، بس المشكلة ف انك تعمل كدا قدام حد ، اوعي يبني تظهر ضعفك لأي حد ف الدنيا دي الضعيف بيتداس عليه يبني ، واظن انك مش حابب حد يدوس عليك
انا بحزم : طبعا يجدي ، فين الواد
عزت : اخدوه على القسم ف التحقيق وكدا كدا الحكم صدر من قبل ما يتحاكم فيها اعدام
انا : محدش هيقتله غيري انا هخليه يتمني الموت ومش هيطوله ، قولتهاله قبل كدا بس هو فكرني عيل وبيقول كلام وخلاص ، هوريه العيل دا يقدر يعمل اي
قطع كلامنا دا راجل كبير بهيبة اتضح انه الرائد بتاع قسم الشرطه ومعاه الظابط الى كان ف الشقة : يونس باشا منور ، بعد اذنك بس الباشا الصغير مطلوب للتحقيق ف الجريمة الى حصلت
جدي : طيب تقدروا تروحوا واحنا هنحصلكم
الرائد : بس ياباشا...ا
جدي بحزم : انت نسيت نفسك ولا اي ي فؤاد مش حفيد يونس سعفان إلى يلبس كلبشات ويتاخد ف بوكس على اخر الزمن
فؤاد بإمتعاض : العفو يبااشا مقصدش بس..ا
جدي : تقصد ولا متقصدش روح وانا حصلك !
مشي فؤاد وفضلت انا و جدي لوحدنا
انا : اسف يجدي اني سببتلكم المشاكل دي كلها
جدي : اسف اي ياض انت عبيط انت نسيت انا مين ولا اي
( وصف جدي : يونس سعفان " كبير العيلة" وهتعرفوا العيلة دي اساسها اي بعدين في الأجزاء الجاية .. رجل يمتاز بالطول والشدة ورجاحة العقل والنظر الحاد ، الطول ١٩٥ الوزن 91 كجم ، بنية عضلية تمتاز بالضخامة
ووجه غزا الشيب معظم رأسه .. العين باللون الفضي ، " معظم العائلة لونها فضي نسبة الي جدي " عقيد متقاعد في الجيش )
انا بكسوف : العفو يجدي مقصدش
جدي بضحك : طب يلا نروح نخلص الموضوع دا بس الاول وبعدين نبقي نتكلم عشان عاوزك ف موضوع بعدين
انا : موضوع اي دا يجدي
جدي : قولتلك بعدين يلا
وسابني ومشي راح يركب عربيته واتفاجئت بتيران واقفة وماسكة سلاح Mk4 نسخة معدلة
انا : مين دول يجدي ؟
جدي : دي حراسة خاصة بيا مينفعش امشي من غيرها
انا بضحك: ايوة بق يعم مافيا ومستهدف دوليا بقي وكدا
جدي بوجه خالي من التعابير : الحكاية اكبر من كدا لسة اوانك مجاش وهترف كل حاجة بعدين انت الوريث وريث ميليدوس !
انا هنا نزل الكلام عليا زي الصعقة .. ثانية واحدة ميليدوس؟! .. ميليدوس دا يبقيي ينهار اسود ، طب ازاي جدي عرف ، الظاهر ان جدي وراه اسرار كبيرة ومش عارف الحياة مخبيالي اي
فوقت من سرحاني وجدي بيقول
جدي : يلا انزل وصلنا
نزلنا ودخلنا القسم جوا ولقيت عزت متكلبش وقاعد مرمي ف الحبس بصيتله بغضب وكره الدنيا والآخرة وهو اترعب وكش ف نفسه كدا
جدي: ازيك ي رفعت عاش من شافك يجدع
رفعت ( مدير القسم) : قام اخده بالحضن وقاله و**** زمان يا يونس وحشتني ايامك وخدمتنا مع بعض ف الحرب
جدي بتأثر : يلا اهي ايام وراحت بس حفرت حاجات جوانا مستحيل تتمحي
رفعت بضحك : الشبل الصغير كبر قبل اوانه شكله كدا
جدي بنظرة فخر ليا : عيلتنا كلها اسود بينولدو رجالة
رفعت ميت من الضحك : لا مهو واضح كلكم بتبدئوا المسيرة بقضية قتل شكلها استمارة وبتسلموها لبعضكم ولا اي
جدي : عيلتنا كلها مشوارها ددمم وهينتهي بالدم عهد قديم بس منقتلش غير الى يستاهل
رفعت : اتكتب علينا الشقي وغلب من صغرنا يصحبي كافحنا و حاولنا نربي رجالة تفوت ف الحيط لأجل المصيبة الي جاية بس لسة خايف قلقان ان الريح تكون شديدة والخيام الى بنحاول ننصبها طول السنين دي متقدرش عليها وتطير
جدي : لا ما خلاص لقينا الوتد الى هيثبت جذورها ف الارض ويقف ف وش الريح وترضخله
رفعت : وياتري مين الوتد دا يا يونس
جدي بصلي وقام مغير نظره لرفعت تاني : كل شيء بأوانه ي رفعت ، صحيح الشغل بتاع الجماعة برا مش عاجبنا و صقر مش شايف شغله في مراكز التدريب هنا لي
رفعت : و**** انا كلمت مراد وقالي ان الشحنة الى المفروض تيجي من برا حصلت مشاكل عليها ومقدروش ينقلوها من المينا لان شرطة تيكساس وقفتها بحجة التفتيش
جدي : ازاي الكلام دا البضاعة متفتشه قبل كدا وواخدين الاذن بصلاحية العبور ودخولها المينا كمان
رفعت بتوتر : بصراحة كدا جون بقاله فترة عمال يلعب بديلة وبيخربلنا ف الشغل
جدي بغضب وخبط ع الطرابيزه : ابن الكلب دا انا حذرته قبل كدا ميقفش ف طريقي لكن هو مصمم يمشي ورا منصور ، انا هوريهم الكللابب
( وحده وحده معاايا يصحبي عشان حاسك توهت مني ، اولا حوار جدي و رفعت دول ف جدي ورفعت من نفس العيلة وولاد عم ، ثانيا جون ومنصور دول يبقوا زي عصابة او منظمة بس زي ما تقول كدا شغالين ف كل حاجة شمال ، عبيد رقيق ابيض، مخدرات ، سلاح ، اي حاجة سودا تتخليها ، و جدي ورفعت وعليتنا ف صراع مع عيلة منصور والي هي عيلة الغازي ، وهنفهم مع بعض في احداث القصة حوار مراكز التدريب دا ونظام العيلة الى ظهرت فجأة دي وكانت فين )
انا وبقي مفتوح ومش فاهم اي حاجة : جدي انا مش فاهم اي حاجة شحنة اي وجون مين وصقر مين ومنصور مين ومراكز تدريب اي ، انتو بتقولو اي
جدي : قولتلك كله باوانه وانت اوانك لسة مجاش
انا بضيق : هو كل ما اسألك تقولي كله ب اوانه
جدي : ولد احترم نفسك مش معني اني بكلمك عادي تنسي نفسك لا فوق واعرف انت بتتكلم ازاي
انا : لا ما اهو انا مش هفضل قاعد زي العبيط كدا ومش فاهم اي حاجى بتتقال، انا عمري ما كنت ولا هكون تباع لحد واذا كنت هقعد ف مكان ف لازم افهم واعرف اي الى بيحصل مش زي الاطرش ف الزفة ، ومع احترامي لحضرتك بس متعودتش علي اني ابقي مغفل
جدي : صدقني يبني الجهل نعمة
انا : الجهل بيضيع شعوب يجدي
جدي : بس في حاجات انك تحون متعرفش عنها حاجة احسن بكتير
انا : العمي عن حاجة وحشة مبيمنعش انها تحصل وسواء كنت شايفها او لا ف هي كدا كدا بتحصل بس الفرق بقي انك وانت اعمي مش هقدر تعمل حاجة ولا توقفها لكن لما تكون شايفها تقدر تتعامل وتوقفها . ف الجهل موت بالبطيء يجدي مش نعمة ولا حاجة .
رفعت بيسقف : برافو برافو كبرت يواد وبقيت تعرف تتكلم
انا: كلنا عندنا جوانب من شخصيتنا يعمي مبتطلعش غير ف الظروف المناسبة .. المهم انا عاوز افهم وارسي علي كل حاجة لان من الواضح انكم مخبين مصايب وراكم ومش خير ابدا
جدي بخبث : متأكد انك عاوز تعرف
انا بوش خالي من التعابير : اكتر مما تتصور
جدي : طب اسمع بقي ي سيدي
الحكاية بدأت ___________________
بهزر بهزر يشباب
الحكاية بدأت من سنين بعيدة جدا كان في ملك كبير حكم العالم دا كلة واتجوز واحدة من جواريه كانت جميلة جدا و مغرية ، وخلفت اتنين توأم واحد منهم كان هادي وذكي وطيب جدا والتاني كان خبيث جدا ومخادع ، لدرجة ان ومن هو *** كان يروح لأخوه التوأم ويضربه ويفضل يعيط وامه تيجي تشوفه تحسب ان اخوه هو الى ضربه تقوم معاقباه ، المهم عدت الايام والأميرين كبروا وكل واحد فيهم ابدي مهاراته في الفروسية و المبارزة وركوب الخيل والرماية والإدارة وغيرهم ، لكن الامير الطيب كان عنده رحمه وقلب حنين على الشعب ودا كان بيحصل من تصرفاته والناس لاحظت كدا وحتي الملك ، لكن الامير التاني كان خبيث جدا كإن خبث الجن والانس والشياطين اجتمعوا ف هيئة الامير دي وكان كل همه نفسه وبس .. وكان في مرة من المرات حصل حرب بين المملكة بتاعة الاميرين على مملكة تانية معروفة بقوتها وعظمتها وان جيوشها لا تقهر .. لكن كل من الاميرين ابدي شجاعة خارقة وقدروا أنهم يوصلوا لملك الجيش ف قلب معسكره ويختطفوه وجابوه اسير تحت رجلين الملك و كان الأمير الطيب في سفرية ف مملكة تانية جمبهم ولقي بنت وحبها و بقي كل يوم يراقبها وهي حبته وراح عاش معاهم ف المملكة بتاعتهم واتفاجأ ب انها بنت الملك بتاع المملكة ، ف حب يروح يطلبها من الملك بس قال يقول للملك ابوه الاول عشان تبقي زواج رسمي ، المهم ان الاخبار دي وصلت للملك الخبيث وجاتله فكرة خبيثة جدا ، وهي أنه عارف ان اخوه بيحب الأميرة والاميرة كمان بتحبه فراح قال للملك بسرعة انه بيحب بنت وعاوز يتقدملها ف الملك فرح جدا وبعت خطاب بيطلب فيه ايد الاميرة لإبنه ولما الامير الطيب سمع الكلام دا انصدم ، ولكن الاميرة كانت مفكره ان الملك عاوز يخطبها لابنه وفكرت أنه الامير الطيب الى هي بتحبه ، ف وافقت وبعدين يوم الخطبة اتصدمت ب ان الامير دا مش الامير الى هي بتحبه وانه اخوه .. وقفت وقالت لا واعترضت على الزواج والامير الطيب ظهر واندهش لانه كان مفكر ان هي كانت موافقه على اخوه وخدعته لكن لما عرف الحقيقه وقف معاها واخدها والملك طرده من المملكة .. وبعد سنين طويله كانو عاشوا ف قرية من القري والملكة كانت حامل وصلهم خبر ان الملك مات ف الامير الطيب راح عشان يحضر مراسم دفن ابوه ولكن الأمير الخبيث حبسه وقعد يعذب فيه ووراه كل انواع العذاب ومكتفاش بكدا لا جاب مراته واغتصبها قدامه وهي حامل وف يوم من الايام كان في مساعد للملك بيحب الامير الصغير قام هربه وفك اسره وقاله اهرب بس الامير الطيب قاله لا سيبني هنا بس لو عاوز تخدمني بجد خد مراتي واهرب عشان الطفل دا هو الى هياخد حقي .. وبالفعل المساعد اخد مرات الامير الطيب وهرب والامير الطيب هنا لما شاف اخوه كان بيحمل غضب وكره عظيمين كا انهم جمر من جهنم والامير الخبيث اترعب اما شافه .. وفجأة الدنيا كلها غيمت وحصل انفجار كبير وظهر كيانين مرعبين جدا من كل من الامير الطيب والامير الخبيث
( وصف كيان الامير الطيب : الاسم ميليدوس "كيان شديد السواد عيونه لونها احمر اكنها جمر من نار ووشه متشقق وظاهر من جواه اكنها حمم بركانيه وحواليه حالة سودا مرعبة )
(وصف كيان الامير الخبيث : الاسم ميراديس " كيان اسود حالك السواد كليا وعيونه سوداء باهته وله نظره مرعبة )
ميليدوس : لي عملت كدا كنت بعتبرك اخويا وكنت دائما بحبك لكن انت من واحنا صغيرين وانت تكرهني مع اني دايما كنت بعاملك حلو
ميراديس ضحكة تدوي في ارجاء الغرفه : هههههههههههههههههه اخوات اه اومال مش اخوات ، طب تصدق وما ليك عليا حلفان انا كنت حاسس بالقرف وانا عايش وسطكم كنت كل يوم اتمني اني اقتلكم كلكم عشان اخد الحكم لنفسي ، انتو شوية حشرات اخدتكم وسيلة عشان اوصل للحكم مش اكتر ولما بقيتم ملكمش لزمة فعصتكم .. اه بالنسبة لأمك مستغرب انها كل الفترة دي مكلمتكش صح .. هههههههههههههههههههههه لانها ماتت يحمار ، اتفنتت ف تعذيبها ذيك بالظبط بدأت بخلع ضوافرها و بعدين قطع صوابعها وتخليع في شعرها و علقتها زي الدبايح من رجليها وقطعت شراينها وسبت دمها يتصفي لغاية ما ماتت ورميتها للأسود جوا ، هههههههههههههههههههههه
ميليدوس بزمجرة و صرخة مدوية : انت ملة اهلك اي يلا عملتلك اي هي لكل دا بقي تقابل الحنان للى كانت بتديهولك بكل دا انت مستحيل تكون عندك ذرة رحمة ف قلبك انت حيوان لا انا بعتذر للحيوان انت بذرة اتحط فيها خبث مخلوقات الدنيا كلها جن وانس وشياطين
ميراديس بنفس الضحكة : هههههههههههههههههههههه متزعلش اوي كدا شوية وهتحصلها ابقي سلملي عليها
ميليدوس ظهر ف ايده سيف من الجمر وهجم بيه بسرعة خارقة علي ميراديس قطع دراعه ، ميراديس صرخ صرخة مرعبة وظهر في ايده سيف اسود وحواليه هالة سودا ودراعه رجع تاني . وهجم على ميليدوس واشتغلوا رزع في بعض وكان الغرف الى فيها كلها اتدمرت لان لما ااسيفين يخبطوا ف بعض كان بيحصل انفجار طاقة كبير ودمر الدمار ..
ميليدوس وقف وهو بينهج وميراديس كمان والاتنين باصين لبعض نظرة كره وغضب
ميليدوس رفع ايده للسما وفجأة بدأت طاقة تنتقل من السيف لجسمه و النار زادت بطريقة غبية فشخ وقوته زادت جدا وسرعته وميراديس نفسه الشيء
ميليدوس : هي هتبقي النهاية بس ليا انا وانت
ميراديس بإبتسامة : متفرحش اوي كدا ارواحنا هتتورث علي مدي الاجيال احفادي واحفادك وهنتقابل ف كل عالم وهتفضا مستمرة الى مالا نهاية
ميليدوس : توء توء ازعل كدا انت نسيت ان هيجي من نسلي الى يقضي علي نسلك ولا اي لا كدا ازعل يا رورو ذاكرتك بقت ضعيفه مبتاكلش كاجو ولا اي يولا ؟
ميراديس : هههههههههههههههههههههه ، بصراحه مفيش حاجة احلى من طعم كس مراتك ، نتاية انما اي جمل يابا الحج
ميليدوس اتعصب فشخ وقوته زادت بغباء
ميليدوس : انا هورييييييييك
وانطلق الاتنين ليصطدم السيفان ببعضهما البعض ويحدثان انفجار مهول وبعضها يختفي الكيانان وتنتهي قصتهم ولكن توالت السنين وظهر وريثاها في كل عصر ولكن ينتهي القتال بإختفائها كل مره
____________________
صوت شخير طوييييييل
خناق بين الكاتب والشخصية
الكاتب : خخخخخخخ احا فوق يكسمك مين دا الي ينام انا بقالي ساعة بكتب ف كسم المشهد دا
الشخصية : يعم منتا عايشلي ف فيلم الف ليلة وليلة وامير طيب وامير وشرير وحوار
الكاتب : المهم مغذي مش مهم الوسيلة
الشخصية : يعم كسمك فصلتني من احلى نومة
الكاتب : لا احا فوق كدا يحليتها وصحصح معايا عشان داخلين علي شغل تقيل ورجالة المنتدي عاوزين شغل نضيف ، انت نسيت اني ممكن اخليك مخصي وبتتناك واجيب شخصية غيرك ولا اي
الشخصية : وعلي اي يعم الطيب احسن ، وقفنا لعند فين
الكاتب : وانطلق الاثنان لصطدمان
الشخصية : انت بتكتب بالعربية الفصحي ليه يعم جو البضان دا
الكاتب : اتكلم بأدب يولد دنا بيه ابن بيه
الشخصية : ياخي كسم بضان اهلك انا ماشي
الكاتب : و**** لاجيبك بلبوص
_____________________
عودة من الحوار دا بس اتعودوا بقي كل جزء هيبقي في خناقة
انا : ياااااااه دا حوار كبير فشخ
جدي : اظن دلوقت عرفت ليه بقولك انت الوريث
انا : تقصد أن انا ابقي ميليدوس!
جدي : بالظبط كدا
انا : طب اوماال فين ميراديس ؟
جدي : لسه لعند دلوقتي مظهرش بس انا كنت متابعك وخدت بالي من الي عملته عند عزت ف السنتر و في المدرسة مع منير وعرفت ان انت الوريث كنت شاكك فيك بس لما شوفتك اتأكدت
انا : طب اي حكاية ميليدوس وميراديس دول وليه دائما ميليدوس بيقول انا العمل الاسود لكل ظالم انا الموت انا سافل علوي حكم العالم السفلي
جدي : ميليدوس وميراديس دول اساطير قديمة وارواح ملعونة بس ميليدوس للخير وميراديس للشر .. ميليدوس دايما كان بيحب الخير للناس و ميراديس كان بيعمل العكس ودايما ميليدوس كان بيقف ف وشه ، وبسبب كدا حكم العالم السفلي ولكنه مش منهم لا هو روح ملعونه ف عشان كدا بقي اول سافل علوي حكم العالم السفلي
انا فاتح بقي : شكلنا داخلين على حوارات كبيرة وشغل اكشن
جدي : بالظبط كدا شد حيلك بقي عشان الي فات تسخين والي جاي **** المعين
انا : طب واي حوارات مراكز التدريب دي ومين صقر
جدي : لا دي بقي الكاتب يبقي يقولهالكم المرة الجاية عشان ايديه وجعته من الكتابة وعنده دور برد مبهدله
انا : خلصانة يابا رعد يعمل ما بداله
الكاتب : حبيبي يولا
انا : طب اي مفيش حاجة كدا ولا كدا ضمنا تحت جناحك بقي العملية ناشفة
الكاتب : يلا يخول من هنا البيت دا طاهر وهيفضل طول عمره طاهر
يلا يشباب عاوز ارائكم
منسيتش عزت بس لسه هنعرف هنعمل اي بعدين
يلا انجووووووووووووووووي
الحب ، الحب دا شيء مجهول مغامرة لازم تفقد فيها حاجة بس في المقابل تكتسب حاجة ، جايز الي تفتقده يكون غالي بس صدقني الى هتكسبه هيكون اغلي ، مثال فقدت ثقتك ، اكتسبت انتصارك في كل حاجة وتركيزك ، بعض الخسارات بتحصل عشان تكشف عن أشياء جوانا ، ومش معني انك اتحرمت من حاجة تبقي لانك متستحقهاش ، لا ابدا ، المريض احنا بنمنع عنه اشهي انواع الاكل زي الاسماك و اللحوم وغيرهم من الأكل الجميل لمجرد ان احنا عاوزينه يتحسن ، الطفل والده بيعطيه الحقنه والطفل بيفكر انه والده عاوز يأذيه بس ميعرفش أن والده عاوز يبقي احسن .. اتمني تكون فكرتي وصلت
_____________________
الجزء الرابع " السر "؟
وقفنا المرة الي فاتت لما رعد قابل جده و عم رفعت مدير القسم و عرف حكاية ميليدوس وميراديس وانه بقي وريث ميليدوس و انه الموضوع اكبر من مجرد خلافات بسيطة وادرك ان حياته هتتغير ١٨٠ درجة مش ضروري للأحسن بس الي هو عارفه انها مش هتبقي سهلة وداخل علي فترة جديده محتاجة كل تركيزه والواضح ان القدر مخبيله حاجات كتيرة
بينا نشوف بطلنا هيكون قد المسؤولية والتحمل انه يقدر يشيل عيلته ويواجه الخطر الى بيهدده ويقف في وش الى عاوزين يدمروهم ولا اي .. دا الى هنعرفه ف الاحداث الجايه .
انا : مقولتليش بردوا يجدي انا حاسس ان عيلتنا اكبر من مجرد عيلة عادية
جدي بغموض : فعلا عيلتنا مش مجرد عيلة عادية احنا عيلتنا بتمتد ف العالم كله ، فرنسا و سوريا و روسيا و مصر لكن مركز العيلة هنا في مصر و الزعيم بتاع العيلة الحالى هو انا وانت الوريث بتاعي ..
انا : طب انا مش فاهم اي حكاية مراكز التدريب والشغل بتاعكم دا
جدي : بص يا سيدي انا زي ما قولتلك عيلتنا كبيرة جدا وجذورها بتمتد ف العالم كله تقريبا و كل بلد بيحكمها نائب للزعيم و لكن طبعا كلهم تحت حكم الزعيم و بيستشيروه في كل حاجة بتحصل و لكن احنا شغالين ف الدرا الحكومات بتتعامل معانا بس مش بشكل مباشر
انا : يدينميييي احا اي كل دا ، دا انا مكنتش عايش فعلا ، بس بردوا مقولتليش اي حوار مراكز التدريب
جدي بخبث : متبقاش غشيم وتقاطعني اتقل تاخد حاجة نضيفة
انا : كمل يجدي كمل " ابو تقل ددمم امك " ه
جدي : بتقول حاجة ياض
انا: لا يجدي ابدا بقول الجو حر جدا
جدي : بحسب ، المهم يا سيدي زي ما قولتلك عيلتنا ممتدة ولينا في كل بلد ناس ، و كل بلد من دول زي ما قولتلك في واحد بيحكم فرع العيلة هناك بس كلهم بيندرجوا تحت راية الزعيم الى هو انا ، و زي ما قولتلك احنا في صراع دائم مع منظمة تانية الى هي المنافس لينا ودول الزعيم بتاعهم منصور الغازي ، اكيد طبعا مس محتاج اقولك ان العيلة دي تبقي عيلة الغازي " شرحتلكم مين منصور الغازي " المهم بقي يسيدي ان احنا بينا حرب سواء سياسية واقتصادية او دبلوماسية او حتي حرب عسكرية ف بيبقي في مراكز تدريب بتبقي موجوده في كل فرع في العيلة وبتبقي لافراد العيلة بس وبتبقي شاملة كل انواع للرياضيات والعلوم وكل انواع الكتب ، وبيبقي في تدريبات سواء على الفنون القتالية دفاع عن النفس ، من الآخر مكان كامل متكامل يطلع وحوش ، والى بيشرف على المراكز دول هما اربع مراكز ف العالم
المركز الاول في مصر : موجود في الصحرا الغربية واحة الفرافرة " المشرف عليه هو عمك صقر " وصف المركز .. " المركز بيبقي عبارة عن مبني كبير في طابقين فوق الارض و ٧ طوابق تحت الارض بيترتب بالترتيب
1A 2A 1B 2B 1Z 7X
اول طابق دا بيبقي مخصص للأفراد الى لسه داخلين بيستقبلهم المدربين وهناك بتختار انت حابب تخصص في " سباحة ، رماية ركوب خيل ، جامباز ، سكواش ، بالبلدي كدا اب رياضة "
وبعدها لما بتختار الرياضة الى انت عاوزها بتطلع الطابق التاني الى يبقي مقسم لجميع انواع الرياضات وبتختار القسم الى انت اخترته بالفعل وهناك بقي بيبقوا مسؤولين عن انك تبقي ممتاز ف الرياضة دي ودا لان احنا بيبقي كل سنة بنشارك بشباب من العيلة المصنفين ك افضل ناس ف اي رياضة ف المسابقات العالمية لان زي ما قولتلك حرب بينا وبين الغازي على فرض السيطرة ..
المهم بقي نيجي للسر كله الطوابق الى تحت الارض دي
على حسب كل طابق بتتصنف صعوبته وخطورته
الصعوبة بتدرج ك التالى A,B دول بيبقوا اماكن تدريب خاصة بالفنون القتالية وبتبقي خاصة بكل انواع التدريبات الطاقة وغيرها وبتتقسم على حسب قوتك لو قوتك عادية بتبقي في المستوي A وبتاخد تدريبات المستوي دا وبتقدر تطور من نفسك لغاية ما توصل مستوي B و بعد ما توصل لمستوي B بتبدء تدخل في المستوي الاول منه
1B وبعد ما تخلص المستوي دا بتدخل للمستوي 2B
والمستوي دا تقريبا لو وصلتله تبقي خارق
نيجي بقي ل ليفل الوحش وال عظمة كلها المستويين
1Z , 7X
1Z دا مستوي خاص بمقاتلين النخبة الى هما الى مفيش منهم اتنين زي ما بيقولو وهناك بتشوف اوسخ انواع التدريب من قتالات تحت الماية وفي درجة حرارة منخفضة جدا وبردوا في درجة حراراة مرتفعة من الآخر بتتدرب على القتال في كل الظروف القاسية الممكنة ومقاتلين النخبة دول هما ( صقر " كاظم " ليلي " سيف " هند )
وصف صقر : رجل يبان من اول نظرة انه صارم لديه وجه لا تدري اذا كان يعرف للضحك لون ام لا لديه ندبة تمتد من حاجبه الى تحت عينه " الطول ١٩٨ " الوزن 93 كجم " كتلة عضلية متحركه " السن ٣١ سنة (
وصف كاظم : في الحقيقة كاظم وصقر اخوات ومع بعض دايما لدرجة ان الناس بتعتبرهم توأم ثنائي الرعب زي ما بيقولو وكاظم نفس وصف صقر بخلاف ان الندبة على عينه اليمين " السن ٢٩ سنة (
وصف ليلي : ك ان الجمال تجسد في شكل انسية ، عيون رصاصية اللون , شعر احمر ناري يمتاز بالطول و تربطه دايما ك ذيل حصان ، الطول ١٧٥ سم ، الوزن ٨٧ كجم ، الجسد ممشوق تكاد تقسم انك لم تري نسائن من قبل " كفاية وصف ي عزيزي عشان عيب اوي لما اضربهم علي شخصية من وحي خيالي "
وصف سيف : سيف يمتاز بالعقل والذكاء و القدرة علي تحليل مهارات الخصم ووضع خطط محكمة لذلك هو قائد استراتيجي مخصرم وهو قائد فرقة النخبة " الطول ١٧٥ الوزن ٦٩ كجم " نحيل لكنه يمتاز بالخفة والمرونة وجسد ممشوق بالعضلات )
وصف هند : فتاة بشوشة ابيض من الثلج شعر وكأنه خصل ذهبية تنساب علي كتفيها عيون وكأنها البحر ف صفائه ، قوام ممشوق كعود فرنساوي ، الطول ١٨١ الوزن ٨٧ كجم (
وبعد ما وصفنا أعضاء فريق النخبة نيجي لوصف الطابق
7X الطابق دا مع انه بيتبني ف كل مراكز التدريب حوالين العالم الا انه لعند الآن محدش يقدر يدخله غير شخص واحد الا وهو " الوريث طبعا "
الطابق دا حرفيا جهنم على الارض حتي اعضاء فريق النخبة بجبروتهم ميقدروش يكملوا دقيقتين تدريب فيه ودا بسبب كمية الحاجات الى مزود بيها المكان دا من اسلحة بتهاجمك و لهب ورماح و اسهم وصدمات .. وبتمتاز انها بتشتغل ببصمة الصوت يعني مثال ( فاير تتطلع نار كدا يعني )
والمكان دا هيكون من نصيب صاحبنا وبكل قصتنا انهارده ولكن لسه بدري علي انه يقدر يدخله لسه هيدهل اول طابقين وبعدين ينزل بقي ف الطوابق الى تحت الارض مرحله مرحله ..
انا وبقي مفتوح علي اخره ومصدوم : خخخخخ احا يدينمي اي دا كله
جدي : جهز نفسك بق بطل واستعد عشان الى جاي مفيش فيه هزار
انا : طبعا يجدي بس الاول نخلص من موضوع عمتي و الكلب عزت دا ونعمل عزا
جدي : يلا بينا
قومنا انا وجدي واخدنا عزت معانا وروحنا مخزن خاص بجدي ف الصحرا وربط عزت هناك ف كرسي و كان نايم رشيت عليه جردل ميه متلج
عزت بخضه : ححححح انا فين
انا بنظره ترعب وصوت الكيان : ارض الجحيم
واشتغلت تعزييب ف كسمه من اول كسر عضم وتخليع ضوافر وسلخ ف جلد " الناس الى بتقرف لمؤخذه يشباب بس دا ابن متناكة لازم نطلع عين امه دا قتل الغالية " المهم بعد حفلت تعزييب وكنت طبعا حقنته بحقن ادرينالين عشان ميغماش عليه من الوجع خليت جدي يجبله دكتور عشان يداويه
وانا ماشي انا وجدي وببص لعزت وهو باصصلي برعب وميت من التعب : قولتهالك قبل كدا انك لو قربت هخليك تتمني الموت ومش هتطوله وانت اخترت
سبت عزت ومشينا انا وجدي وعرفني علي العيله ف المنصورة
" هتقولي وهو في حد ميعرفش عيلته ، هقولك ايوه ابويا كان منفصل عن الكل معادا اسماء بحكم ان مدرستها في نفس بلدي " المهم عرفني علي العيلة وكانت بتتكون من "
عيلة ابويا " بتتكون من جدي ( يونس ) جدتي ( نورا ) عمي ( صقر "مراته اسمها ليلي وهي صاحبته ف فرقة النخبة وعندهم *** اسمه ليث عنده سنتين، ايوه صقر بتاع فرقة النخبة " ) عمتي ( اسماء " ماتت" ) عمتي (نهي" 39 عندها بنتين وولد " الكبيره ندي ٢ ثانوي والصغيره مريم ٦ ابتدائي " والولد لسه في ٣ ابتدائي اسمه محمد ) وعمي (شريف " اصغر اعمامي بس عرص اوي ف نفسه ومبلعتهوش من اول ما دخلت )
وصف شريف " راجل خمورجي بتاع نسوان وجدي دايما بيهزقه ومش عاجبه حاله لكن لما لقاه مش مظبوط وجابه من كذا قضية امر صقر ب انه يوديه مركز التدريب ويشرف عليه بنفسه " الطول ١٨٩ الوزن ٧٨ " شخصية عيل اوي ودايما بيتخانق مع دبان وشه ، السن ٢٥ (
كدا عرفنا ان جدي كان عنده ٥ اولاد ، ٣ شباب،وبنتين ، الشباب مات منهم واحد الى هو كان اكبرهم ابويا ، و البنات ماتت منهم واحده كانت الكبيره بعد ابويا ونهي وهي اسماء
دلوقتي فاضل هرتبهم من الكبير للصغير ، نهي " صقر " شريف
عايشين بأولادهم مع جدي في القصر
نيجي لوصف القصر .. قصر كبييير فشخ مبني على الطراز العثماني يظهرلك مدي قدم وعظمة المكان و اساساته وجدرانه الثابته الى الزمان عمره ما قدر يغيرها ، ندخل جوا القصر نلاقي حديقة كبيرة فشخ بيزنها أشجار وورد زهرته لونها بنفسجي و احمر وفي ممر طويل لغاية ما توصل لبوابة كبيرة فشخ واقف عليها حارسين طول الواحد منهم مش اقل من ٢ متر ، وبتدخل من البوابة دي تلاقي القصر بعظمته وحلاوته الي متقلش شيء عن حلاوة شكله من برا بس الى زاد الدهشة ان الارض عبارة عن سيراميك بيظهر فيه اللون الأحمر الناري ولما ينزل عليه نور بيعكسوا على هيئة نار كان مظهر دهشني وصدمني الصراحة ، القصر بيتكون من ٣ طوابق كل طابق فين جناحين الطابق الاول خاص بجدي وجدتي ليهم جناح خاص بيهم والطابق والجناح التاني الى قصادهم كان بتاع ابويا و الطابق التاني فيه جناح واحد لصقر ومراته والتاني لنهي وعيالها وجوزها " جوز نهي محمود" شغال محاسب في شركة جدي وماسك الشغل هناك "
والطابق الاخير للعرص الخمورجي شريف و الجناح التاني محدش بيسكن فيه لأنه كان بتاع اسماء .
وفي طابق تحت الأرد زي سرداب سري كدا بس مش مسموح لحد غير صقر وجدي انه ينزلوه والى ينزل بدون اذنهم يتعاقب ..
اظن انكن كونتوا صورة واضحه عن شكل القصر عموما نيجي بقي ندخل في الاحداث عشان كسم التخيل بتاع القصر والتخيل بتاع مركز التدريب فضلت اكتر من ٥ ساعات لغاية ما دماغي فرقعت
بعد ما دخلت القصر مع جدي لقيت نسوان العيلة كلهم لابسين اسود وقاعدين يعيطوا بس بدون صوت و عمي صقر واقف هو وشريف و انا دخلت عليهم انا وجدي
جدي : تعالو سلموا علي رعد و كل واحده تروح تحضر الغدا عشان في ضيوف جايين يلا
انا واقف مش فاهم حاجة ولقيت ست كبيرة بطاية كدا جايه عليا وبتحضني وبتعيط عرفت بعدين انها ستي
ستي بدموع : وحشاني يا ابن للغالي لي يبني الغيبة دي
انا : معلش يا ستي اظن ان كدا كان احسن للكل وبعدين منا رجعت اهو ..
انا : صحيح يجدي عاوز اروح اجيب امي وياسمين مينفعش اسيبهم هناك
جدي : اتطمن انا بعت عربية تجيبهم وزمانهم ف الطريق اهو
المهم كملت تسليم علي الناس منهم نهي و بناتها و بصراحة البت ندي بنتها دي عجبتني فشخ " عيون واسعة و ... احا لا كفاية عليكم كدا دي هتبقي مرات البطل )
المهم بعد فقرة للترحيب والسلامات الى بضنتني انا ك كاتب وانا بكتبها مخليتش من ان الخول شريف حاول يستخف دمه بردوا بس انا كبرت دماغي وجدي هزئه .. وبعدين نزلنا نصبنا الصوان والعزا اتعمل بعد الدفنة والجنازة طبعا و كل واحد روح واليوم خلص واتغدينا
واحنا قاعدين ع السفرة بنتغدي
جدي : فكرة في كل الى قولتهولك يا رعد
رعد : بصراحة يجدي انا دماغي حاسس انها هتنفجر من كمية المعلومات دي
جدي : دي تراث عيلتنا ي رعد ومش اي حد ف العيلة يعرفة المهم شد حيلك انت بس ومن بكرة هتروح مع صقر المركز في الفرافرة .. عشان تظبط نفسك وتكتشف مهاراتك
رعد : طب صحيح يجدي انتو لي عاملين المركز بعيد فشخ في قلب الصحراء كدا
جدي : يذكي مهو مستحيل مبني يكون بالنظام دا والحكومة تشوفه وتسيبه عادي احنا بنيناه ف قلب الصحرا لان الحكومة مش هتقدر تطوله هناك فهمت يا اذكي خواتك
انا : فهمت فهمت يجدي ,طب اي حوار الطاقة وقدراتك ومهاراتك مش فاهم حاجة
جدي : الموضوع كبير يرعد وانت هتكتشف دا بنفسك وانت بتدرب بس هديك معلومات بسيطة كدا عن الموضوع دا , الطاقة دي ي رعد يا ابني دي حاجة موجودة بداخل كل واحد مننا بس بقدرات متفاوته في الى طاقة بتخليه عنده قدرة النار وفي الي بيبقي عنده قدرة الميه و البرق و التلج و الارض وغيرها .. بس للأسف كمية قليلة جدا من المحاربين الي بيقدروا يوصلوا بطاقتهم انهم يتحكموا ف العناصر دي ودول مفيش منهم في العالم غير ١٠ ، ٥ منهم موجودين عندنا بالفعل وهما فرقة النخبة
صقر و ليلي وكاظم بيتحكموا في النار
هند بتتحكم في التلج ، سيف مبيتحكمش في اي عنصر ولكن عندة ذكاء رهيب ودي في حد ذاتها تعتبر اقوي من اي عنصر وهو بالفعل اقوي واحد في فريق النخبة لكن طبعا مش اقوي واحد ف ال ١٠ ولسة في ناس مجهولين الهوية ..
انا بقي مفتوح كالعادة : احا يجدي تتحكم ف التلج تطلع تلج ونار من ايدك وكدا ولا اي مش فاهم
جدي ميت من الضحك : هههههههههههههههههههههه مش قولتلك لسة بدري عليك ، يا بني الموضوع كبير متحاولش تجهد نفسك انت الوريث وخدها واحده واحده وافهم الدنيا وبعدين نشوف
شريف متعصب : احا مين دا الى يبقي الوريث مبقاش غير دا ويبقي الوريث دا جربوع افعصه ، وكان جاي يجري عليا ويضربني بالبوكس بس انا مسكت معصم ايده جامد وهو قعد يصوت زي النسوان ، وبعدين بحركه سريعة قمت مشقلبه ومرقده ع الارض ونزلت همست ف ودانه
انا بهمس مخيف : صدقني مش هتحب انك تعرف انا مين ، هششش بلاش انا وبوسته على خده وهو باصص برعب ليا ( المشهد دا عجبني فشخ , البوسة اخويه يولاد احنا رجالة اوووي )
قومت عملت نفسي بنضف هدومي و بنظرة عدم لا مبالاة
انا بعدم مبالاة : في اوضتي يا جدي
جدي : جناحك هناك اهو يا ابني وامك واختك جناحهم فوق
انا : لا هييجوا معايا يلا ي امي
جدي : يبني ما الاوض كتير اهي
انا : يلا امي قولت
دخلت انا وامي الجناح وكان كبير فشخ الجناح كان قد الفيلا بتاعتي اصلا .. وكان في ٤ اوض وريسبشن كبير و مطبخ امريكي و حمام كبير بردوا بخلاف ان في حمام في كل غرفة ، و السرير كان كبير فشخ ياخد ٧ افراد جمب بعض .. انا دخلت الشنط بتاعتي وبتاعة اختي وامي وهما قعدوا يظبطوا الدنيا و يرصوا الهدوم وكدا وانا قعدت اتفرج ع التلفزيون " هتقولي عمتك لسة ميته وبتتفرج ع التلفزيون ازاى ، هقولك انا بضان ملكش دعوة "
المهم امي جت تقولي عيب كدا ي ابني اقفل التلفزيون وبتاع .. شاورتلها ب ايدي تيجي وبعدين قولتلها : هششش تعالي تعالي
واخدتها ف حضني و ياسمين بصتلي بغيرة كدا قولتلها وانتي كمان .. ومفوقتش غير والشمس طالعه و ستي بتنادي علينا قومت براحه من غير ما اصحيهم وظبط نومتهم على الكنبه و غسلت وشي وغيرت هدومي وسرحت شعري واستنيت نص ساعة كدا وصحيتهم قولتلهم يصحوا ويغسلوا وشهم ويفوقوا عشان ننزل نفطر تحت
نزلنا فطرنا وجدي قاعد على راس السفرة كدا وكان في كرسي علي يمينه فاضي والكرسي الي ع الشماال عمي صقر كان قاعد عليه .. جت اختي امي قعدوا جمبي و عمي ونهي وولادهم كانو قصادنا طبعا كنت شايف نظرة كره وحقد في وش عمي بس عملت نفسي من بنها وفضلت باصص للطبق بتاعي وعمال باكل
جدي : الا قولي ي رعد جاهز يلا عشان تروح مع عمك صقر
انا : نروح فين يجدي
جدي : مركز التدريب يبني انت كبرت ومينفعش اكتر من كدا
انا: مش حاسس انه لسه بدري خصوصا ان احنا منعرفش اذا كان ميراديس ظهر اول لا
جدي : ما دي المشكله يبني احنا مينفعش نسيب كل حاجة للصدفة ومنعرفش اذا كان ميراديس طور من نفسه وقوته مع الجماعة بتوعة ولا اي بالظبط احنا منعرفش هو مين وخايف نستهون بيه ونندم ف الآخر
انا بغموض : انت تعرف اي هي قوتي اصلا يجدي
جدي بتوتر : لا معرفش بس الواضح انك مخبي علينا حاجات كتير
انا بغموض اكتر : كل حاجة ف وقتها ي جدي ، وكملت اكل ف الطبق وقومت غسلت ايدي وطلعت اقعد ف الجنينه برا شوية ..
لقيت صوت انعم من حياتي جاي من ورايا
بنت مكسوفه فشخ : احم الشاي ي رعد
انا زي البقف فضلت متنح فيها
البنت وشها بقي طمطمايه من الكسوف ، فوقت من سراحني وقولت ف سري : يخربيت جمال امك
انا : اه شكرا ي ندي اتفضلي اقعدي
ندي : شكرا بس ورايا مذاكرة فترة امتحانات
انا : اقعدي مجتش من ٥ دقايق هدردرش معاكي شوية ولا احنا مش قد المقام
ندي بكسوف : لا طبعا بس
انا : قوليلي يندي انتي ف سنة كام
ندي: تانية ثانوي
انا : اووو زميلتي مع انه ميبانش عليكي انك لسه صغيرة كدا
ندي بكسوف : تقصد اي
انا بهيام : طيبة قلبك اكبر من كدا بكتير
ندي وشها احمر " البنت علي نياتها يزوز متعرفش ان الولا رعد عرص ويقصد حاجة تانيه ": شكرا دا من ذوقك
انا : طب ابقي شوفيلي صرفة معاكي ف السناتر عشان انا نقلت من منطقتي و معرفش سناتر هنا ..
ندي : اوك طبعا مفيش مشكله هحجزلك معايا ف كل السناتر الى بروحها
انا : طب وعلي كدا رافعة راسنا اوماال ولا مش ف دماغك
ندي : تقصد اي بالكلام دا
انا : يعني بنت زيك جمال و مال و عايشة ف جنة اي حد يحلم بيها مظنش انها تكون مهتمة بتعليمها
ندي بعصبية : مين قالك الكلام دا بالعكس انا طول فترة دراستي كنت بطلع الاولي علي دفعتي ودا لسبب اني عند حلم وعايزه احققه ومش فارق معايا العز دا كله
انا : واي هو حلمك يست ندي
ندي : حلمي اني ابقي عالمة واكتشف دوا لمرض الكانسر
انا : اووو حلم جميل جدا ، بالتوفيق ليكي يبنت عمتي اشوفك بعدين بقي عشان رايح مع عمي صقر دلوقت
صقر : يلا بينا ينجم
انا بإستغراب : نجم ؟ ، متأكد انك عمي
صقر بملل : يلا بينا يبضان كفاية كسم طول الطريق مش ناقص
انا بضحك : طيب يلا بينا يعم الشبح
رحنا انا وصقر ركبنا في عربيه جيب عشان تمشي ف الصحرا و اخدنا الطريق الصحراوي دا كله لمدة ٩ ساعات وف الآخر وصلنا عند مركز التدريب بس كانت الساعة ٧ بليل ف قعدنا اتعشينا و بعدين قعدنا استريحنا شوية
صقر : تيجي نبدأ دلوقت ولا تعبان
انا بخبث : مش ابن عثمان سعفان الى يتعب
صقر بضحك : طب بلا بينا يعم البطل واستحمل بقي استلقي وعدك
انا : يلا بينا
دخلنا الطابق الاول وبدأت اجرب كل الرياضات الي ذكرتها فوق " هزعل و**** ينجم لو نسيت وصف المركز انا طلع ديك امي عشان اطلع التصميم والتخيل دا "
و فالآخر رسيت علي اني اخترت mma وبعدين طلعت الطابق التاني و بدأت اتعلم اساسياتها و فضلت اتمرن فترة من الوقت هناك وطلع عين اهلى صقر كان فاشخني وكل يوم انزل وشي وارم وفضلنا بتاع اسبوع علي الحال دا لغاية ما في يوم كان في قتال بيني وبين صقر
صقر : متأكد انك عاوزني استخدم معاك كل قوتي ؟
انا بلا مبالاة : ايوة
عينك ما تشوف الا النور بعد ما خلصت كلمتي لقيت بوكس من صقر طيرني لآخر الحلبة نزلت ع ركبي وانا بتف ددمم
انا بخبث : حلو مش وحش
صقر بضحك : هههههههههههههههههههههه هو انت لسة وشفت حاجة انا لسة بسخن بس
انا بخبث : انا لسة مسخنتش اصلا
صقر جري ليا وحاول يخبطني بوكس تاني ف وشي بس انا تفاديتها بس لقيت رجل مقابلاني ف وشي كان ضربني ببطن رجله بعد ما كان عداني وانا من الخبطه رغم انها تبان ضعيفة بس حرفيا انا اترزعت ع الارض وهو نزل فوق وثبت دراعاتي بركبه ونزل بوكسات ف وشي .. انا وشي مبقاش فيه حته سليمة و فجأة ودني بقت تصفر و الدنيا اسودت ف عيني وحسيت اني اتعزلت عن العالم الخارجي ولقيت نفسي واقف ف مكان لونه اسود وبدأت اسمع صوت زمجرة وحوش حواليا وفجأة لقيت تعابين لونها اسود و عقارب جايين نحيتي وبعدها لقيت وحوش و الحاجات الى كنت بخاف منها وانا صغير زي الديابه و الاسود و غيرها ولقيت ابويا واقف هو وعمتي بعيد عني وباصين ليا بقرف وعمال يتردد ف ودني انت ضعيف انت جبان مقدرتش تحمي حد ازاى هتحمي عيلتك وانت مقدرتش حتي تحمي نفسك انت متستحقش تعيش انت جبان فاشل فاشل فاشل ، والصوت عمال يتردد ف دماغي مع صوت زمجرة الوحوش والتعابين والعقارب لقيت نفسي دمااااغي حاسس ان فيها حرارة عالية فشخ وهتفرقع صرخت صرخة حسيت اني الأرض تحتي بتتهز من شدتها و بدء جسمي كله يتلون باللون الأسود وعيني كانت جمر من نار واترسمت علي وشي ابتسامة صغيرة خبيثه فشخ وبدأت اقتل ف كل الوحوش دي كلها ولما خلصت روحت لابويا وعمتي
انا : بعتذر اني مقدرتش احميكم بس دا مش معناه اني مقدرش احمي الباقيين ، اذا كنت ف وقتكم ضعيف ف انا هبقي اقوي عشان احمي حيلتي بعتذر ي والدي بعتذر ي عمتي وبوست راسهم وهما اختفوا و انا رجعت ل هيئتي بس الغريب اني لقيت ميليدوس ظهر قدامي ..
انا بهدوء : لي جيت انقذتني
ميليدوس بنفس الهدوء : لان انا وانت واحد وكان لازم تتخلص من مخاوفك لانها كانت هتطاردك طول حياتك ومش هتقدر تخلص منها
انا بهدوء شديد : طيب وهنعمل اي ف الى جاي
ميليدوس : ميراديس خلاص بدء يتحرك وخد بالك عشان هو بقي اقوي من آخر مرة شوفته فيها الظاهر ان الجماعة اكتشفوه بدري بس كانوا مخبيين خبر وجوده وهو اظهر قوته الى انا عارفها طبعا وتتبعت الطاقة بتاعته و وصلت له
انا : وياتري مين هو وريث ميراديس
ميليدوس بخبث : دي تعرفها لوحدك لما تقابله
انا : طب دلوقتي اي النظام لما نطلع
ميليدوس: دلوقت هتصحي مش هتعمل حاجة وهتلاقي صقر لسة بيضرب فيك مش هتعمل اي رد فعل وهتسيبه يضربك لعند ما يغمي عليك وبعدين هتفوق وترجع تتدرب تاني و انت دلوقتي بقي معاك كل قوتي ف الهيئة العادية لان روحي اندمجت مع روحك بس لما تتحول لهيئة ميليدوس قوتك هتبقي اضعاف القوة بتاعتي بس متتحولش غير ف الضرورة واظن انك مش هتحتاج تتحول غير قصاد ميراديس ، اخويا قوي جدا اوعي تستهان بيه
انا : غريب بتقول عليه اخوك لسه ازاى
ميليدوس بحزن : مهما كان بردوا ف الدم بيحن وهنفضل ف الآخر اخوات غصب عنه ، صدقني انا كنت بدافع عنه كتير جدا وكنت بتمناله الخير ومهما يسيء ليا كنت بسامحه وبحميه من غضب ابويا وكنت بشفعله دايما ، لكن هو قلبه وروحه اتغلفوا بالكره والحقد ومبقاش ياحكم ف تصرفاته جايز يتهدي ف يوم من الايام ولغاية ما اليوم دا يجي هفضل مستنيه
انا : يااااه دا انت طلعت طيب فشخ بجدع ، بس انت بتقول اني دلوقت بقي معايا قوتك ؟
ميليدوس: اه من غير ما تتحول كمان ودا بسبب ان ارواحنا اندمجت زي ما قولتلك
انا : يعني انا دلوقت بقيت ف مستوي فرقة النخبة بتاعتي سيف ؟
ميليدوس بضحك : مستوي فرقة نخبة اي يبني دول بالنسبالي حشرات
انا : طب ثانيه واحده انا لما كنت بتعصب جامد زي مثلا لما كنت عند عزت ومنير كنت بلاقي نفسي ف الهيئة بتاعتك بدون ما اكون عاوز اتحول
ميليدوس : ايوه يبني انا وانت شخص واحد من يوم ما اتولدت وانا مربوط بيك بس ف المواقف دي كنت انا الى بتحكم ف جسمك وانت كنت بتبقي متابع بس متقدرش تتكلم
انا بهدوء: طب مش عاوزها تتكرر لأن مبحبش يكون حد متحكم فيا
ميليدوس بضحك : خلاص يعم متتقمصش اوي كدا مش هتحكم فيك
انا : انا مش بطلب دا امر سلام
وفوقت من الحلم الغريب دا ولا معرفش انا كنت فين اصلا ولقيت صقر لسه مكمل
_______________________________
استووووووب
خناق بين الكاتب والشخصية
الشخصية : بقي انت يكسمك عاوز تقنعني اني مكملتش ٥ ، ٦ ثواني هناك وانت بقالك سنة عمال تحكي
الكاتب : تصدق انك عيل خول وناكر الجميل ، بقي انا يخول اعمل منك شخصية وكاريزما واديك قوة متحلمش بيها وفوق كل دا هجوزك مزة تقول للقمر قوم وانا اقعد مكانه وف الآخر تيجي تقولي كدا ، انا قولت اخصيك محدش سمع كلامي
الشخصية : ينجم متبقاش قفوش كدا الكلام اخد وعطي يراجل
الكاتب : غور يلا يعرص بدل ما اخصيك بجد غور
_______________________________
عملت نفسي اغمي عليا وصقر اخدني وجاب دكتور يشوفني والدكتور عمل الجروح الى ف وشي وظبط الأداء وبعدين انا كنت تعبت بصراحة وانا عامل نفسي مغمي عليا ف لقيت نفسي نمت فعلا وصحيت بليل علي صقر
صقر بضحك : هههههههههههههههههههههه وعملي نفسك بروسلي وبتقولي استخدم كل قوتك ، وانا يدوب لسه بلعب معاك ، يراجل دا انا لو جبت محمد ابن اختي هيروقك
انا بخبث : اتقل تاخد حاجة نضيفه
صقر بحزم : يلا اجهز وحصلني علي تحت مفيش هزار دلوقت بدأنا ف الجد
انا : هغير هدومي واحصلك
وبالفعل بدأنا تدريب انا وصقر وكلمت ندي انها تلغي التسجيل لأني مطول هنا وفضلت شهر كامل ادرب ف الطوابق الى تحت الارض وكنت خلصت كل المراحل A , B ودخلت في المرحلة Z بتاعة فريق النخبة وكلهم كانو مذهولين من التطور السريع دا
سيف : الواد دا مش طبيعي يشباب حاسس انه في حاجة غريبة
هند : فعلا دا خلص اول ٤ طوابق وكانه كان بيلعب مع ان احنا فضلنا سنين لعند ما وصلنا لطابق Z
كاظم : علي فكرة رعد مخبي حاجة عننا دي مش قوته اصلا دا يدوب بيلعب فعلا زي ما قالت هند
ليلي : مكبرين الموضوع فعلا يشباب وهو مستواه عادي جدا و اضعف مني بكتير كمان
سيف بحزم : ليلي مش معني ان انتي العنقاء وعندك قوة اللهب تبقي تستخفي من التانين اكبر غلط ف حياتك هو الغرور الغرور بينزل صاحبه من سابع سما ل سابع ارض ، انك تستهين بخصمك دا اكبر غلط ممكن تغلطه ف حياتك لا ببساطة عمرك ما هتقدر تتوقع هو ممكن يعمل اي ، متخافش من الى عامل نفسه جامد ، لا خاف من الى مبينلك ضعفه ، ورعد مبينلنا ضعفه و اننا اقوي منه بس انا حاسس انه فعلا قوته كبيره جدا وهاجي افكركم بكلامي دا بعدين .. بينا نركز بقي يشباب عشان نشوف هيعمل اي ف المستوي Z
فعلا انا كنت دخلت المستوي بتاع فريق النخبة وسمعت كل كلامهم وابتسمت ل سيف وهو استغرب اني ببتسم له " اصحي معايا ي زوز قدرة من قدرات ميليدوس الى لسه هنكتشفها ف الاحداث "
وبدأت تدريب ف المستوي و خلصت التدريب بتاعه في اقل من يومين .. وهما كانو قاعدين مصدومين حرفيا وبيشدوا ف شعرهم ، الوحيد الى كان قاعد هادي ومبتسم هو صقر و سيف
بس كان لسه ف تحدي اخير لكل مستوي وهو انك لما تخلص المستوي بيبقي في زي اوضة كدا بيبقي فيها وحوش ولازم تقتل الوحوش دي كلها او تفضل اكتر وقت ممكن هناك .. واكتر حد فضل ف الغرفة دي كان سيف ومكملش اكتر من ٥ ساعات ..
دخلت الغرفة واول ما دخلت كانت الغرفة كلها ضلمت انا بدأت اوزع طاقة وامدد المجال بتاعها على الغرفة كلها وحسيت بالبصمة الحرارية بكل الكائنات الى موجوده والهالة بتاعتهم كانت قوية فعلا .. وفجأة لقيت الجو برد جدا و حيوانات كتيرة بدأت تهجم عليا طلعت سيف ميليدوس وفضلت اقطع فيهم واحد ورا التاني و و انا بضرب ف وحش بالسيف لقيت وحش قوي فشخ تاني نط من ورايا وعاوز يضربني بمخلبه ف ضهري انا وجهت كف ايدي نحيته لقيت كرة من نار ظهرت وقامت خبطاه فحمته .. انا استغربت فشخ وخفيت السيف بتاعي وبدئت احاول استخدم العناصر .. جرب افكر ف النار دي وفجأة لقيت شعلة صغيرة عند قلبي كدا فضلت احاول اكبرها لغاية ما فعلا لقيتها وصلت لكل جسمي وفتحت عيني لقيتني حاسس بقوة كبيرة فشخ وقعدت اضرب كور نار عاى الوحوش دي كلها وفكرت ف اذا كان عندي قدرة تاني او لا نزلت علي الأرص وحاولت اتخيل اي حاجة تخص الأرض فعلا لقيت زي صخرة كدا قدامي ف ارض فاضية فضلت مركز لغاية ما لقيت الصخرة دي اتحولت لكرسي وفوقت لقيت فعلا في صخرة كدا قدامي واكتشفت ان انا عندي التحكم ف عنصرين ودي غريبة فشخ لان جدي مقالش ليا ان ف حد بيتحكم ف عنصرين وبردوا حاولت اجرب التلج لقيت نفسي قدام بحيرة مية كبيرة و وفضلت مركز فشخ لقيت البحيرة دي اتجمدت وبعدين ذوبتها تاني وبدئت احاول اتحكم ف المية نفسها لقيتني فعلا قدرت اعمل رماح من الميه لما فوقت من كل دا كنت حابب اكمل بقية العناصر بس فجأة لقيتني فوقت من الحلم دا بسبب خبطه شديدة فشخ رمتني ف آخر الغرفة .. ببص لقيت شخص غريب اول مره اشوفه ولقيت فرقة النخبة نزلت من دور المراقبة تحت ف الغرفة وواخدين وضع استعداد ومتوترين فشخ وبيعرقوا .
الشخص ب خبث : هه اغبياء ، الضحايا زادوا ٥
وعملت هجمه بس الغريب انها كانت طاقه سودا وفرقة النخبة كلهم اغمي عليهم
وقام باصصلي بخبث و قال : و**** زمان يراجل تعبت امي وانا مستنيك ، يؤسفني انك مش هتكمل معانا ، سلام ي لولو
وعمل هجمه كبيرة فشخ عليا وظهر سيف ف ايده وطار بأقصي سرعة ناحيتي بس حصل شيء مكنتش متوقعه
حصل ____________________
كفاية عليكم اوي كدا يشباب يلا توقعاتكم اي الى حصل ومين الشخص دا مع اني اديتلكم طرف خيط عشان تعرفوه
ومستني رأيكم
يلا انجووووووووووووووووي
الجزء الخامس " اول مواجهة "؟
وقفنا المرة الي فاتت لما شخص غريب اول مره اشوفه اقتحم غرفة التدريب وظهر فجأة فيها وفريق النخبة اشتبك معاه بس اغمي عليهم كلهم من هجمة واحدة بس و بعد كدا عمل هجوم وهجم بالسيف بتاعه وانا اتحولت لهيئة ميليدوس وطرت ناحيته وعملت هجوم بردوا
بس فجأة لقيت جدي ظهر ف المكان وكان هيئته غريبه فشخ جسمه كله عبارة عن خطوط ابيض ف دهبي وعينيه لونها دهبي ووقف الهجمتين بتوعنا
جدي بغضب : انتو اتجننتوا ازاى تعملوا كدا
وهجم علي الشخص دا وفضلوا يحاربوا ف بعض وجدي طلع سيف دهبي ومقبضه ابيض وحواليه هالة دهبي و فضلوا يحاربوا بعض بالسيوف و المكان كان في ضغط رهيب رغم انهم مستخدموش نص قوتهم .. وقف الشخص القتال وقال :
الشخص بخبث : يونس طلعت زي ما بيقولو عليك فعلا بس تفتكر هتقدر تقف قصادي بعد كدا
جدي بهدوء : جسار روح بهدوء ومن غير شوشرة عشان معادنا لسه مجاش ولا انت ولا الى باعتك تقدروا تمسوا شعرة من حد تبعي وابعت سلامي لمنصور وقوله يجهز نفسه عشان روحه هتتاخد قريب
جسار بخبث : ماشي يا يونس همشي المرادي بس صدقني المره الجايه مش همشي وغير روحكم معايا
اختفي جسار
________________________________
عندي انا وجدي
انا : هواي الى حصل دا
جدي : جسار من عيلة الغازي و واحد من رجالة منصور
انا : بس دا لسة صغير قدي تقريبا
جدي : ايوة وبالرغم من كدا قوي جدا
انا بخبث : طبيعي يبقي قوي مش وريث ميراديس
جدي بتوتر : انت عرفت ازاي
انا بخبث : عيب عليك يجدي لما تستهين بذكائي السيف الى هو كان ماسكه دا نفس السيف بتاع ميراديس لما كان بيحارب ميليدوس وشوفت الاحداث دي ف ذكرياتي وكل الحروب الى كانت ما بينهم .
جدي بحزن : للأسف كدا شكلها هتبقي اصعب من كل مرة وواحد منكم هيموت
انا بثقة : متقلقش عليا يجدي حفيدك راجل وقد المسؤولية و صدقني مش هخيب ثقتك فيا
جدي : خير يبني خير هروح انا اخد الشباب الى راقدين ع الارض دول يتعالجوا
انا بضحك : ومصدعين دماغ ابويا فرقة النخبة فرقة النخبة يلا يعم
_______________________
عند شركة الغازي
منصور الغازي قاعد متوتر و داخل عليه جسار متعصب
منصور : اي الي حصل يا جسار
جسار بغضب : كنت لسة هشتبك معاه ف قتال بس يونس سعفان ظهر ف آخر لحظة ووقف قصادي وقالي روح وبلغ منصور سلامي وقوله ان روحه هتتاخد قريب
منصور بضحك : هههههههههههههههههههههه يااااه يونس و**** زمان يراجل وحشتني ايامنا و القتالات معاه قول للزمان ارجع يزمان
جسار بإستغراب : بس مكنتش اتصور ان يونس يبقي بالقوة دي يجدي
منصور : يونس يبني دا محدش لعند دلوقتي يعرفش اي سر قوته دي و محدش يعرف اي حدودها ، يونس ذكي ذكي جدا كمان عمره ما استخدم قوته كلها ، يبان انه شخص عادي بس ف القتالات بيقلب وحش حرفيا محدش يقدر يقف قدامه
جسار : ورعد كمان باين انه عرف كل حاجة بس لما كنت واقف قصاده لمحت ف عينه نظره مقدرتش افسرها بس اكيد دي مش خوف دي نظرة الصياد لفريسته معرفش مين فينا الى كان جاي يصطاد التاني
منصور بحيرة وغموض : رعد دا يبني اول وريث يجي من نسل عيلة يونس بعد اكتر من ١٠٠٠ سنة بس رعد مختلف عن الباقيين من صغره وانا مراقبه وشايف انه شخصيته شخصية قائد من صغر سنة ، معرفش ليه خايف منه ، جسار اسمع احنا مش ضامنين قوة رعد تكون وصلت ل فين عاوزك تشدد على نفسك ف التدريبات اكتر من كدا زود قوتك على قد ما تقدر عشان شكلها قربت وواحد منكم انتو الاتنين هيموت زي ما اجدادنا قالو .
جسار : حاضر يجدي
منصور : وخد الملف دا وديه ل عمك جون وقوله يجهز عشان شحنة السلاح الى جاية من امريكا يروح يستلمها وقوله اني مبسوط منه ف آخر عملية لما وقف شحنة الادوية بتاعة يونس في ميناء تيكساس
جسار : حاضر يجدي اي اوامر تانيه
منصور : لا روح انت
بعد ما جسار مشي ومنصور قاعد لوحده على المكتب وسرحان
منصور بغموض : ياتري ياتري بتفكر ازاى يرعد
________________________
عند قصر جدي
عمتي نهي كانت قاعدة هي وولادها مريم و محمد و ليث وجدتي و امي وياسمين
عمتي نهي بخبث : الا قوليلي ي اماني ي اختي انتو هتفضلوا قاعدين هنا كتير
امي : اشمعنا
عمتي : اصلي شايفاكم جايين وجايبين شنطكم وهدومكم وكل حاجاتكم زي ما تكونوا هتستقروا هنا
اماني : لا عادي احنا جينا بناء على طلب عمي يونس وهو الى اصر ان احنا نيجي وقولتله لا بس هو رفض النقاش لكن لو مضايقينكم نقدر نمشي عادي
نهي بإبتسامة صفرا : لا وعلي اي اقعدوا كلوا واشربوا اصرفوا من فلوس ابويا براحتكم محدش قالكم حاجة
امي بعصبية : انت بتتكلمي كدا لي
عمتي : حيلك حيلك حيلك " شرشحتلها ي عزيزي " دا انا اغسلك وانشرك " شرشحة شرشحة يعني مش كلام " جرا اي يبت متعقلي كدا
جدتي قامت رازعاها حتة *** قلم
جدتي وهي متعصبة: جرا اي يوسخة مالك عمالة شغالة من الصبح ومش عامله احترام ليا وانا قاعد مش معني اني سكتلك مره تسوقي فيها لااا انسي البيت دا بيتي ويخص الي يخصني ومرات ابني تخصني ، وديني وما اعبد ان شوفتك بصيتي ليها بصة متعجبهاش لاكون رمياكي برا البيت انتي وجوزك وعيالك سيبك من الخصلة الوسخة الى فيكي دي سمعتيني
عمتي بتعيط : بتضربيني عشانها يما
جدتي بحزم : دي بنتي زي ما انتي بنتي والي يبص لحد من ولادي اكسر عضمة يلا غوري
طلعت عمتي تعيط ودخلت جناحها في دخلتي انا وجدي و عمي صقر وشريف
انا : هو اي الي حصل وعمتي بتعيط لي
امي : مفيش حاجة ي حبيبي يلا بينا نتعشي تلاقيك ما اكلتش من الصبح
انا : فعلا عصافير بطني بتصوصو جعان فشخ طابخين اي طب
جدتي : مكرونة بشاميل ورقاق عارفاك بتحبهم ي لئيم
طلعت جري ع المطبخ مستنتهمش يجيبوا العشا
جدتي : يخربيتك رايح فين خد يولا استني نجيب الأكل
انا وانا حاطت حتة مكرونه ف بقي و ماسك رقاق ف ايدي : تشجس ينيخثح
جدتي ميتة من الضحك : شيل البتاعة من بقك وبعدين اتكلم ي اهبل
انا بعد ما بلعت : استني اي يولية دي مكرونة بشاميل ورقاق
" انا من عشاق البشاميل والرقاق باللحمة "
الكل قعد يضحك وبعدين لميت نفسي شوية ورحت قعدت ع السفرة والاكل ايجا وملقيتش عمتي نزلت .. ف استغربت وقولت .
انا : اوماال عمتي فين
جدتي : كل كل متشغلش بالك
انا مستغرب : هو حصل حاجة ؟
جدتي : قولتلك كل مفيش حاجة متشغلش بالك
انا سبت المعلقة وطلعت جناح عمتي وخبط ع الباب محدش بيرد وسامع صوت عياط والباب مفتوح ، ف دخلت جوا ولقيتها قاعدة تعيط
انا بحنان : مالك ي نونا بتعيطي لي
عمتي بعدت عني وسكتت
انا: اوبااا دا الموضوع كبير متخافيش مني احكيلي انا زي ابنك
ساكتة بردوا ومبتتكلمش
قومت قفلت الباب بتاع الشقة ورجعت ليها تاتي " لا مش هنيكها يعزيزي بس عشان نبقي براحتنا "
انا ضميتها ليا وملست علي شعرها بحنان وقولت : قولتلك متخافيش مني اعتبريني زي ابنك وقوليلي اي الي مزعلك
عمتي بدموع : علي اساس انك متعرفش وجاي تشمت فيا
انا بإستغراب اشمت فيكي ؟ اي الكلام دا ي نونا
عمتي بدموع : اكدب اكدب
انا : لا بتكلم جد و**** موضوع اي دا
عمتي : اني انا وامك اتخانقنا وستك ضربتني قدامها وقالتلي اطلعي فوق
انا بعدم استيعاب : انتي وامي اتخانقتوا ؟
مردتش عليا وعماله تتشحتف
انا : اهدي اهدي روقي متخافيش قولتلك زي ابنك وكل حاجة هتتحل
نهي حكتلي الي حصل كله وانا اتضايقت منها الصراحة انها كلمت امي بالاسلوب دا بس حاولت اهديها ومبينتش ليها كدا وقولتلها
انا : طيب انتي لي قولتي كدا هي امي عملتلك حاجة او ضايقتك ؟
نهي بدموع : انا مفكره انها جايه عاوزه تكوش علي كل حاجة و تعيش ف ملك ابويا وتضحك علينا
انا بضحك : هههههههههههههههههههههه اي دا كله ي نونا بالعكس خالص وبعدين ماهو كدا كدا عايشه ف ملك جوزها زيك بالظبط ولا اي وبعدين دي امي ست مفيش اطيب منها صدقيني متزعليش منها وعشان خاطرك يستي انا هصالحكم على بعض مبسوطة
لسة بتعيط
انا بهزار : مش عيب العيون الحلوة دي تعيط كدا وتتبهدل
نهي خبطتني علي صدري براحه وقالت وهي بتضحك : بس يواد يبكاش
انا بضحك : اي العسل دا يناس قومي قومي بدل ما اتهور واعمل حاجة غلط
قامت غسلت وشها ونزلت واما مأنكش ايديها وقعدتها جمبي ع السفرة
جدتي : اي الهنا دا كله يحلاوة يحلاوة عملتلك اي البت دي يواد عشان دا كله
انا بضحك : نونا دي قمر العيلة و**** بس انتو الي مش واخدين بالكم
نهي اتكسفت والكل قعد يضحك وخلصنا عشي وقضينا سهرة عائلية لطيفة وكنت محروم من الجو العائلي دا وصالحة امي ونهي مع بعض وبقوا احسن من الاخوات و طلعنا كل واحد اوضته عشان ينام بس واحنا قاعدين لاحظت ان ندي مش موجودة ف قولت لعمتي
انا : اي دا اوماال هي ندي فين صحيح مشوفتهاش
عمتي : اه ماهي عليها امتحانات الفترة دي قاعدة بتذاكر في اوضتها
انا بإستنكار : يعني هو الى بيذاكر بيحبس نفسه ٢٤ ساعة ف اوضته بعدين دي ٢ ثانوي مش ٣
عمتي : معرفش و**** يبني بس هي بتقول انها عاوزة تذاكر ومش عاوزه تطلع برا دي حتي رفضت تروح سنتر الفيزياء انهارده وقالت هتذاكر ف البيت
انا : طيب انا هروح اشوفها كدا
عمتي : اوك تعالى وذاكر معاها لو حابب تلاقيك ناسي المذاكرة والمنهج بتاعك كله اصلا
انا بضحك: هههههههههههههههههههههه حصل و**** ي نونا
مشيت عمتي قدامي ع السلم وفي حاجات عمالة تترج بس انا عملت نفسي من بنها
وصلنا الجناح وعمتي راحة المطبخ
عمتي : هروح اعملكم عصير فريش عشان تصحصحوا شوية
انا : تمام هروح انا ل ندي
روحت عند اوضة ندي بعد ما عمتي قالتلي عليها وخبطت ع الباب هي فتحت وهي بتحسب امها بس لما لقيتني اتكسفت فشخ ودا لأنها كانت لابسه طقم بيتي لونه ازرق ماسك علي جسمها ومبين كل تفاصيله وسايبه شعرها
" انسي يسطا مرات البطل مش هتتناك غير لما يتجوز "
وطبعا الجزء مش هيعدي بدون خناقة بين الكاتب وحنكش
استوووووووووووووووب
_________________________
حنكش : خخخخخ احا يعم هو كل مرة كدا طب لما انت مش هتخلينا انيك بتكتب السيناريوهات دي لي م الاول
الكاتب : انت يلا مش قولتلك قبل كدا مترفعش صوتك هليا شكلك مبتحرمش " مع نظرة حمدي الوزير "
حنكش بهزار : يسطا ما انت الى جبلة مبتحسش وعمال تعمل مشاهد احضان و طياز بتتهز و البت فتحالك ولابسة طقم اي حد هيشوفها هينط عليها وعاوزني متكلمش ازاي يعم
الكاتب : ما دا تأديبا ليك وبعدين اتقل انا شايلك حاجة رايقة فالسلسة التانية
حنكش بضيق : يادي ام السلسلة التانية الى فلقت دماغ اهلنا بيها يعم عاوز انيييييييك يعاااااالم
الكاتب : يلا يخول امشي من هنا كل مره بتضيع الاحداث من دمااغي يلا يخول
حنكش بنظره مبضونه : **** ع الظالم
__________________________
اظن انكم اتعودتم ع الحوار دا نرجع لقصتنا
فتحت ندي الباب وقامت قفلاه بسرعه وهي مكسوفه فشخ
بيني وبينك حنكش كان فضح امي جريت بسرعة ع الحمام ضربت عشرة ورجعت تاني كان نام ولقيت ندي فاتحة الباب ولابسه طرحه وهدوم واسعة شوية
انا بكسوف : احم احم ااا اسف على الموقف البايخ دا
ندي بكسوف فشخ ووشها احمر : لا انا الى اسفه اني فتحت بدون ما اسأل مين ع الباب بس توقعت امي او حد من العيلة
انا بضيق مصطنع : حضرتك وهو انا مش من العيلة ولا اي ان شاء ****
ندي بسرعة : لا لا لا مقصدش بس اا
انا انفجرت ف الضحك
ندي بعصبية ***** ووشها احمر : انت علي فكرة عيل رخم بتضحك علي اي
انا لسه بضحك : علي فكرة شكلك حلو اووي وانتي متعصبة ووشك احمر كدا
ندي اتكسفت وبصت الناحية التانية وبعدين فاقت وقالت
ندي : كنت عاوز اي صحيح
انا : اي مش حابه وجودي اقوم امشي ولا اي
ندي : بطل رخامة بق يعم كنت عاوز اي
انا : مفيش بسأل امك ندي فين عشان مشوفتكيش من الصبح قالتلي قاعدة ف اوضتها بتذاكر ومطلعتش للسنتر حتي
ندي اتوترت وقالت : ايوة ايوة ما عشان الامتحانات ومش فاضية بذاكر وكدا
انا بشك : ندي في حاجة ؟
ندي بتوتر حاولت تداريه : اا لا لا هيكون ف اي يعني
انا : اممم طيب اشربي العصير وتعالي نذاكر شوية
شربنا العصير الي كانت نهي جابته وقعدنا نذاكر بس ملاحظ انها كل فترة تتوه وتسرح
انا : يووووه دا انتي مش معايا خالص مالك يبنتي
ندي بتعب : رعد معلش بس حاسه اني تعبانه ممكن نكمل بكره
انا : ندي متأكدة أن مفيش حاجة ؟
ندي: ايوة يا سيف تصبح علي خير
انا : عالعموم هتلاقيني جمبك دايما ف متخافيش من حاجة , وانتي من اهلي ي ندي
وسيبتها وطلعت جري وهي اتكسفت وقفلت الباب ، " بحب انا مواقف ******* دي "
__________________________
الصبح
صحيت و غسلت وشي و شربت كوباية النيسكافية بتاعتي الي بقالي كتير مشربتهوش من اول ما نقلت هنا كنت حاسس ب شعور المدمن الى ما اخدش جرعته وبعدين اخدها راحة بنت متتاكة
وبعدين لقيت جدي بيقولي
جدي : تعالا يرعد معايا ف مشوار عاوزك
انا : علي فين العزم
جدي : هاخد معايا الشركة بتاعتنا عشان تشوف النظام ماشي ازاي مش هتفضل بعيد عنها طول حياتك وهتيجي ف يوم وتمسكها ف لازم تكون قد المسؤولية دي
انا : بصراحة يجدي حاسس ان مسؤلياتي كترت ومبقتش قادر استحمل الضغط دا كله
جدي : لا اتقل كدا انت قدامك شغل طويل وسنين كتيرة وهتشوف وتقابل حاجات اصعب من كدا بكتير لازم تتحمل و تعرف كل حاجة وبالمناسبة هبعتك المكتبه بتاعة المركز تقرأ فيها هناك عن الكتب خاصة بعلم النفس والفلسفة و التجارة واللغات الاجنبيه لازم تكون شخصية علميه وسياسية وتجارية واقتصادية لازم تكون عندك دراية بكل المجالات ي رعد لان شركتنا مش شغالة ف مجال واحد شركتنا شغاله ف كل حاجة وانت ف يوم من الايام هتبقي رئيس الشركة وزعيم العشيرة كلها ف لازم تكون جاهز
انا : و**** يجدي مش عارف اقول اي بس خير خير
جدي : خير يبني يلا بينا عشان منتأخرش
__________________________
في مركز التدريب
قاعدين فريق النخبة كلهم عندهم جروح بس سطحية لان الهجمة كان الغرض انهم يفقدوا الوعي م اكتر وقاعدين متضايقين وبيتكلموا بعد ما راقبوا تسجيل الكاميرات وشافوا الى حصل بعد ما هما اغمي عليهم
سيف: مين الشخص الي ظهر فجأة دا
صقر : معرفش بس قوته مرعبة
هند : بس ازاي عمي يونس قدر يحاربه ويقف قصاده كدا
ليلي : فعلا عمي يونس ازاي قوي كدا واي التحول بتاعه دا انا اول مره اشوفه بالشكل دا
كاظم مبتسم : عمي يونس وراه اسرار كتير جدا متتعبوش نفسكم وتدروا وراه لانكم مش هتلاقوا حاجة
سيف متبتسم : بس انا مستغرب حاجة ، مش واخدين بالكم ان احنا ما اخدناش ف ايده ثانيه واحده ومجرد هجمه منه خلانا اغمي علينا لكن لما ايجا يهجم علي رعد استخدم هجمه اقوي من الى استخدمها علي ب ١٠٠٠ مرة ومكتفاش ب كدا لا دا طلع سيفه وهجم بيه كمان تفتكروا دا معناه اي
صقر ابتسامة فاشخة بقه : يا بن اللعيبة
ليلي مش فاهمه حاجة : ما تفهمونا في اي
كاظم مبتسم هو كمان: الورثاء
هند بصدمه : اي رعد هو الوريث
ليلي مصدومة : ازاى الكلام دا اكيد لا
سيف : ليلي معرفش اي السبب الى مخليكي مش طايقه رعد بالطريقة دي بس دا مش هيمنع كونه الوريث فعلا ل ميليدوس وميراديس تقريبا هو الشخص الى ظهر دا وزي ما جدي قال دا جسار حفيد منصور وف نفس سن رعد وعنده الهالة والسيف بتوع ميراديس والى كل المحاربين عارفينهم من القصص والاساطير وبما انه هجم على رعد يبقي رعد فعلا هو ميليدوس .. الحرب شكلها قربت قوي
صقر الابتسامة لسه فاشخه بقه : عارف انك ذكي بس متوقعتش انها للدرجة دي
سيف بحزم : مش وقته الكلام دا احنا شكلنا اهملنا تدريبا بجد وافتكرنا ان احنا وصلنا للقمة بس اتضح اننا لسه ف القاع والي جسار عمله دا كان زي الصحوة والقلم الى خلانا نفوق من غفوتنا .. من النهاردة هتبقي في تدريبات مكثفة مستحيل نقدر نساعد ف الحرب واحنا بالضعف دا يلا كل واحد ينزل معسكر تدريب مغلق وهنتقابل بعد شهر ..
صقر : طب ومين هيمسك شغل العيلة
سيف : انا همسك الشغل هنا وعمي هيمسك شغل الشركة هو ورعد
ليلي : هو رعد نزل الشركة ؟
سيف : ايوة جدي كلمني الصبح وقالي انه اخد رعد معاه يعرفه نظام الشغل وهيبعته المكتبه هنا
صقر : تمام ي قائد
سيف : انصرفوا يلا كل واحد يشوف تدريبه
مشيو كلهم واتبقي سيف لوحده
سيف بغموض: ياتري الايام مخبيالنا اي تاني و مين اللي هيفوز ف الحرب دي انت ولا جسار يا رعد
________________________
في قصر جدي
الحريم كلهم قاعدين
نهي : اي يا ندي مش هتروحي السنتر انهارده كمان
ندي متوترة : لا هروح ياماما
نهي بحنان : مالك يبنتي تعبانة ؟
ندي بتمثل انها طبيعية : لا يا امي بس مجرد ارهاق وصداع عادي هاخد حاجة للصداع وامشي
نهي : لو تعبانه خليكي مش مهم انهارده
ندي : لا عادي يا ماما مفيش حاجة استأذن انا
وخرجت مريم من البيت ركبت ف عربية تبع القصر وصلتها لغاية اول الشارع بتاع السنتر وبعدين طلبت من ااسواق يروح ويجيلها بعد ساعة
مشيت مريم ف الشارع بتاع السنتر لغاية ما وصلت ليه ودخلت سلمت ع الاسيستنت صاحبتها ودخلت حضرت الحصة بس قاعدة خايفة فشخ ومتوترة خلصت الحصة وهي حاسه ان بعد كل دقيقة بتعدي روحها بتتسحب منها وطلعت من السنتر بتسرع خطوتها عاوزه تبعد بسرعة زي ما يكون خايفة حد يشوفها وفجأة وهي ماشية لقت ايد بتتحط علي كتفها وبتسحبها ف شارع جانبي
ولد : اي ي مزه مجتيش الحصة الى فاتت ليت فضلت مستنيكي طول اليوم
ندي بخوف : عمار صدقني لو مبعدتش عني هخلي بابا وجدوا يتصرفوا معاك
عمار بضحك : ههههههههههه توء توء توء لي بس كدا يا ندوشا يرضيكي وبعدين انا بحبك وراح يقرب منها عشان يبوسها ف بقها قامت خبطاه بالرجل ف بيوضه وطلعت تجري منه
عمار وهو متعصب وماسك بيوضه : هاتولي الشرموطة دي
كان معاه ٤ تيران ٢ منهم طلعوا جري وراها ف الشارع الضيق ومسكوها وجابوها وهي عماله ترفص مفيش فايده مش قادره تفلت منهم ، واحد منهم قام مديها حقنه مخدر واغمي عليها و لسه رايحين يحطوها ف العربية لقوني ظهرت قدامهم
انا ببرود : هات البنت وروح من سكات احسنلك
عمار بضحك : وانت بقي سوبر مان الى جاي تنقذها من الاشرار الى هما احنا يروح امك
انا بنفس البرود : لا بس لو مسلمتهاش من سكات هقتلك
و قمت بسرعة ضارب الاربع جاردات ف اماكن ف المفاصل بتسبب شلل مؤقت وهما كلهم وقعوا وعمار واقف هيموت من الغيظ ولقيته هجم عليا بكور نار ", عمار واحد من ضمن ١٠ الى بيتحكموا ف العناصر ويبقي ابن منصور الغازي "
انا طلعت سور من الصخر يحميني وبعدين حطيت ندي ف مكان بعيد ورجعت ليه تاني وبدأ القتال بيني وبينه
عمار بغضب : صدقني هدفعك تمن الي عملته دا غالي
انا ببرود : اعلي ما في خيلك خليه يركبك
وبدء القتال ما بينا وعمار فضل يعمل كرات من نار ويرميها عليا وانا مش عاوز اهاجم كل دا مجرد اني بتفادي ضرباته بس ب اني بطلع كور ميه واصد بيها او جدار من الصخر لعند ما هو تعب من المواجهة البعيدة و قرر انه يقاتل من قريب وهجم عليا بسرعة فشخ بس بالنسبالي كان بطيء استنيته لعند ما قرب مني وهو مكون كرة نار ف ايده ورحت متشقلب فوقه وخبطه ف منطقة ف الرقبة اغمي عليه
انا بعد ما شلته على ايدي ورميته ف شنطة العربية وببرود : قولتلك سلمها من سكات احسنلك مسمعتش كلامي استلقي وعدك بقي
اخدت العربية الى هو كان جاي بيها وحطيته ف الشنطه وركبت ندي جمبي بس لسه مغمي عليها وطلعت على قصر جدي ..
دخلت القصر وانا شايل ندي علي ايدي واول ما دخلت امها قعدت تصوت
وتقول : في اي بنتي حصلها اي
انا بعصبية : هشششش اي روتر خلاص اسكتي جيبي شوية مية بسكر او اي عصير و ازازة ريحه
جابت ازازة الريحة و المية بسكر شممتها الريحة فاقت شوية وبعدين شربتها المية بسكر وفضلت ٥ دقايق كدا وبعدين فاقت
ندي وهي ماسكة دماغها : اااه صداع هيفرتك دماغي هو اي الى حصل ؟ وانا جيت هنا ازاى
انا : اهدي اهدي وارتاحي دلوقت متشغليش دماغك بحاجة دلوقتي اهم حااجة ترتاحي
ندي بدموع : رعد كانو عاوزين يـ
انا بقاطعها وبحط صبعي علي شفايفها : هششش قولت ارتاحي بس وهنتكلم بعدين وخدتها دخلتها الجناح بتاعها ورجعت تحت تاني كان جدي وصل
جدي : اي الموضوع اي الى حصل يا رعد
انا : حصل ... "حكيتله كل حاجة حصلت بس مقولتلوش ان الولد معايا ف العربية "
جدي بعصبية : ابن الكلب مجبتهمش معاك وانا طلعت عينهم ليه
انا بهدوء : الموضوع مش مستاهل كل دا على فكرة لانه خلص
جدي بعصبية : انت اتجننت خلص اي دي بنتي ازاي تسيبهم
انا بهدوء : اولا هي بنت عمتي يعني ف مقام اختي ثانيا طول ما انا موجود محدش هيقدر يقربلها ثالثا دا الموضوع الى كنت عاوزك فيه اصلا
جدي : موضوع اي
انا : تعالي معايا برا
طلعت انا وجدي وفتحتله شنطة العربية
جدي مصدوم : دا دا عمار الغازي اي الي جابه هنا
انا بهدوء : ماهو دا الكلب الي كان عاوز يخطفها
جدي متعصب : دا انا هشرب من دمه ودم الى خلفوه
انا : جدييي اهدي يجدي لو كنت عاوز اقتله كنت قتلته انما انا سايب هنا لغرض تاني
جدي : اي هو الغرض
انا بغموض : هتعرف ف وقته
جدي: بس صحيح انت قولتلي انك عرفت مكان ندي بس مقولتليش ازاي
انا بخبث : ما دا حصل لما : ـ
فلاش باك
انا وندي قاعدين نذاكر بس طول ما احنا قاعدين شايفها عماله بتسرح ومش مركزه خالص
انا : يوووه دا انتي مش معايا خالص مالك يا ندي
ندي : مفيش حاجة و****
انا حطيت جهاز تتبع نانو متر مبيظهرش اصلا ف كوباية العصير بتاعتها
انا : طب اشربي العصير اشربي
عودة من الفلاش باك
انا : وبس يسيدي وفضلت مستنيها لما خرجت وشوفت موقعها وعلى ما وصلت لقيتها متخدره وحصل الى حصل بقي
جدي بذهول : يابن اللعيبه بقي كل دا يطلع منك انت
انا : عيب عليك يعم انت شايفنا واقفين علي عربية فول ( مع احترامي طبعا للناس الطيبة دي )
جدي : مالهم بتوع الفول ياض
انا: احسن ناس يجدي هو نقدر نعيش من غيرهم ( انا عن نفسي شخصيا كل يوم بطلع على عربية الفول ف البلد واكل ٦ سندوتشات ولا حاجة بالذات لو فول بالزبدة والزيت الحار عظمة )
جدي بهزار : ايوة كدا اتظبط
انا : سلام بقي اطلع اريح شوية
جدي : سلام وانا هروح الشركة اشوف الدنيا ماشية ازاي
انا : تمام
_________________________________
عند فرقة النخبة ف التدريب
سيف كان قاعد بيراقبهم و بيديهم تعليمات و كاظم و ليلي و صقر كانو ف غرفة تدريب خاصة بفئة مقاتلين النار وهند كانت ف غرفة تدريب خاصة بمقاتلين الجليد
عند ليلي و كاظم و صقر كانو قاعدين بيتدبوا تحت درجة حرارة عالية وحمم بركانية حرفيا بيكونوا منها هجمات ونازلين رزع ف بعض وصقر فاشخهم
صقر بملل : مستواكم بقي ضعيف جدا علي فكرة
كاظم وليلي بغيظ : انت الى جبته لنفسكم
وفجأة ليلي لطائر عنقاء كبيره من اللهب وله مخالب كبيرة وسريع جدا وكاظم جسمه كله بقي من النار وقوته زادت فشخ وبقوا يهاجموا صقر ف هجوم مشترك ليلي من الجو و كاظم من الارض وصقر كان اتفشخ حرفيا ولعند ما حس انه خلاص هيخسر قال : مكنتش حابب ان يحصل فيكم كدا بس استحملوا بقي
وفجأة صقر وقف ف نص الغرفة وجسمه لترفع من ع الأرض ولون جسمه كله اتغير للآحمر الدموي وشعره كله بقي احمر و عيونه نار والندبه الي على عينه الشمال بقي ك انها خط من بركان ومولعه فشخ
صقر بنظرة خبيثة جدا : استحمل بقي انت وهي
وف اقل من ثانيه كان طاير ل ليلي وهي ف هيئة العنقاء حاولت تلف نفسها و تضربه بالنار وبمخلبها ولكن هو كان اسرع منها بكتير فشخ وتفادي ضربت النار والمخلب وقام رازعها بوكس ف رقبتها التحول اتلغي على طول و وقعت قام ماسكها بين ايديه ونزل ع الارض براحه وحطها برا الغرفة وقفلها وراح طاير براحة لعند ما بقي قصاد كاظم وقال بخبث : استخدم كل قوتك ي كاظم كدا مش هينفع
كاظم بخبث : من عينيا يخويا
وعينك ما تشوف الا النور نزلو دعك ف بعض انت متشوفش ايديهم وهما بيتحركوا اصلا وفضلوا يضرب ف بعض سواء بدنية او بالطاقة والنار وكان بيحصل شرارة كبيرة من تصادمهم ببعض و ف الآخر كل واحد منهم عمل هجمة كبيرة ودخلوا بيها ف بعض ونتج عن ذلك ان ببساطة المكان كله اتدمر بس كانت الغرفة محميه ف الى برا الغرفة متأثرش و الاتنين اغمي عليها
سيف بصدمه : يولاد المجانين اي الى انتو عملتوه دا **** يخربيتكم ونزل راح عندهم بسرعة لقاهم متخرشمين ع الآخر ومحدش قادر يحرك اي ولا رجل خدهم وداهم المركز الطبي و معاهم ليلي بس ليلي مكنش عندها اصابات لأن صقر خلاها يغمي عليها بس مش اكتر .. لكن صقر وكاظم كانو متبهدلين
سيف: الو يعمي حصل كذا كذا
جدي بغموض وخبث : علي فكرة ي سيف دا جزء من قوتهم دي مش قوتهم كلها لو استخدموا قوتهم كلها كان المكان كله اتدمر وحمايتك دي مكنتش هتأثر بحاجة
سيف مصدوم : ازاى يعني يعمي مبيستخدموش قوتهم كلها
جدي بغموض : تفتكر ليه سموهم ثنائي الرعب ياسيف
سيف بإستغراب : معرفش لي سموهم يعمي ؟
جدي بخبث : لأن اي مهمة بيروحوها بتبقي ارض الجحيم والرعب لأي شخص تفتكر اتنين زي دول دي هتكون حدود قوتهم
سيف بدء يفهم : صح تصدق عندك حق
جدي : اقفل ي سيف متقلقش عليهم هما متعودين
سيف : تمام يعمي اسف اني ازعجتك
جدي : ولا يهمك سلام
سيف : سلام يعمي
سيف وهو قاعد مع نفسه : الظاهر ان اللعبة بقت اكبر بكتير وفي اسرار كتيرة ياتري الدنيا مخبيالنا اي تاني
_______________________
في قصر جدي
كنت قاعد ف الحديقة بتاعة القصر نايم علي ضهري وسط الورد والزرع وحاسس بهدوء وراحه رهيبة بس فجأة قلقت وحاسس ان في حاجة غلط هتحصل وفجأة وانا قاعد لقيت دوشه كتير برا القصر وبعدين سكتت مرة واحد ولقيت فجأة امتي بتصوت وتقول : رعد الحقنيييي
رحت لقيت ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تفتكروا اي الي حصل يشباب واي الي هيحصل الجزء الجاي
توقعاتكم ومتنسوش تكتبوا رأيكم ف الكومنتات مدلعكم اخر دلع اهو
يلا انجووووووووووووووووي
الجزء السادس
وقفنا المرة الي فاتت لما حسيت بحركة غريبة برة القصة ولقيت امي بتصوت وبتنده عليا
جريت بسرعة اتلاقيت مجموعة ملثمين بس واضح انهم اقوياء جدا مثبتين العيلة كلها ومقعدينهم علي ركبهم و لقيت كبيرهم او الي توقعت انه كبيرهم كان ماسك امي واتكلم وقال
الكبير بغضب : من غير شوشرة كتير عمار فين
انا ببرود : عمار مين
الكبير بتعصب اكتر : انت هتهرج يروح امك عمار فين اخلص بدل ما اطيرلك رقابيهم كلهم
انا ببرود : ششش نصيحة مني اتحرك وامشي طول ما انت قادر تمشي
الكبير : صراحة واحد ف موقفك مش ف صالحة انه يقول الكلام الى بتقوله دا خالص
انا بهدوء : لآخر مره بقولك امشي طول ما انت قادر تمشي
الكبير بضحك فشخ وكل الى معاه بيضحكوا : طب ورينا هتعمل اي يعم النينحا
مكملش كلامه وكنت مطلع سيفي و قاطع راسهم هو والى معاه كلهم
انا والدم بيطرطش علي الأرض وبرجع سيفي تاني وبلا مبالاة : اغبية كلكم اغبية محدش بيسمع الكلام
وجهت كلامي لواحد منهم كان واقف بيرتعش : روح قول للي باعتك صدقني لو طولته مش هرحمه واوعي يفكر انه بشوية الهلافيت الى هوا باعته دول هيقدر يعمل حاجة دول شوية حشرات افعصهم " ودوست علي وش الكبير
بتاعهم وفعصته برجلي " يلا غور ورميته برا القصر وهو ركب العربية وطار
طبعا اهلي كلهم كانوا منهارين من العياط وانا مفييش خلق اني ادايد واسايس كلمت جدي وهو ايجا وقولتله الى حصل
انا : دخلو ازاى دول امال الحرص الى ع الباب دول لزمته اي
جدي : معرفش الظاهر اني استهونت فعلا في الحتة دي
انا بجدية : جدي مفيش وقت للنسبية والاحتمالات والندم احنا لازم نغير طقم الحراسة دا كله الحرب فتيلها اشتعل و كلها مسألة وقت والقنبلة تنفجر بس وقت ما تنفجر هتدمر كل حاجة ف طريقها و وقت ما تنفجر لازم نكون ضامنين ان العيلة مش هتبقي ف طريقها من انهارده الطقم دا كله يتغير و
تجيب فرقة النخبة شخصيا تحرس القصر
جدي : لا احنا الى هنروحلهم الأرض هناك محصنة ف الفرافرة وكلها تبعنا ومحدش يقدر يدخلها
انا بضحك : ههههههه بأمارة ما جسار دخلها ولا اكن ف حد موجود اصلا
جدي : طب ما انت بتقول اهو جسار ظهر ف المكان مش اقتحمه وبعدين ما على يدك لما ظهر انا اتصديت عليه وانت كمان موجود علي العموم انا كنت
عامل حساب اللحظة دي ومتقلقش ف قصر تاني نسخة من القصر دا هناك جمب مركز التدريب اظن ان دا هيبقي احسن وءأمن مليون مره من هنا
انا : عندك حق فعلا يلا بينا نظبط الدنيا وبلغهم بالموضوع دا
جدي راح قالهم وكله جهز شنطته وجاهزين للسفر وركبنا كلنا العربيات انا و امي وياسمين وندي ف عربية و جدي وستي وعمتي نهي و ولادها ف عربية ومعاهم ليث " طبعا عربية يجب "
" الي بيسأل عن صقر و ليلي ف هزعل لو انت متعرفش هما فين " كسم الايموجي دا يلا نكمل
المهم اخدنا الطريق ٩ ساعات كاملين ع الصحراوي ووصلنا هناك القصر كان بعيد بحوالي ١ كيلوا عن مركز التدريب والغريب اني لقيت عبارة عن مدينة كاملة محاطة بصور ضخم فشخ عينيك متقدرش تجيب اخره ومستحيل ان صواريخ الدنيا دي كلها تقدر تخدشه حتي " ايوة يعزيزي بدأنا ف الجد "
استغربت من السور دا وقولت ل جدي
انا بدهشة : اي السور دا يجدي
جدي والإبتسامة فاشخة بقه : كنز اجدادنا
انا لسه مش مستوعب عظمة السور دا فعلا
والغريب اني لما دخلت لقيت ان المدينة دي كبيرة فشخ وتحسها معزولة عن العالم الخارجي اصلا بتكتفي بذاتها ف كل حاجة وبتعتمد على ارضها سواء ف الميه او الكهرباء وموجود محطات توليد كهرباء ومياة وزراعة و ورش حديد ونجارة ومصانع ادوية ومعالم ومباحث ومستشفيات ومدارس حرفيا مدينة كاملة متكاملة
انا وبقي مفتوح ع الآخر : خخخ احاا يدينمييي اي دا يجدي
جدي والإبتسامة والعظمة فاشخين بقه : دا بقي مشروع عمري الى بقالي سنين حياتها كلها بصنع فيه ، اجدادنا وفرولنا الحماية وطلبوا مننا نعمر الأرض وطول ما احنا عايشين كنا جيل بيسلم الجيل الى بعده تراثنا ولغاية ما بقت زي ما انت شايف كدا ، اعظم مدينة على وجه الأرض و في مدن تانية عنده الشمالية والجنوبية و الشرقية وكذلك الغربية .. بس دي القلب
النابض ليهم كلهم ولو كلهم وقعوا دي مستحيل تقع
انا : حقيقي انا مش مستوعب عظمة المدينة دي لسه انا حاسس اني بحلم
جدي بحزم : لا مش بتحلم يرعد المدينة دي هتكون حصنح وقلعتك هيجي يوم والبلد كلها هتقع و المدن كلها بردوا هتقع بس طول ما انت موجود داخل المدينة دي عمر ما حد يقدر يقربلك حافظ عليها بإيدك وسنانك يرعد انا همشي ف يوم من الايام وانت هتكمل بعدي عاوز اموت واانا مطمن اني سايب ورايا راجل يبني اوعدني انك تحمي ارضك وعيلتك اوعدني
انا بحزن : بعد الشر عليك يجدي متقولش كدا واوعدك اني هبقي قد ثقتك الغالية فيا
جدي بإبتسامة : الموت مش شر يبني الموت عمره ابدا ما كان شر الموت دا سنة الحياة لازم نموت عشان غيرنا يعيش ويعمل الى احنا مقدرناش نعمل واحنا عايشين هي دي سنة الحياة
انا : عندك حق يجدي
جدي : يلا اطلع ارتاح انت من السفر والصبح نبقي نكمل كلامنا
انا : تصبح علي خير يجدي
جدي : وانت من اهل الخير
طلعت جناحي ودخلت اوضتي ونمت ف سباات عميق " انا ك كاتب بكتب وانا بتاوب و**** يشباب هموت وانام "
________________________
في قصر منصور الغازي
منصور الغازي قاعد يكسر ف كل حاجة قدامه وواقف معاه جسار وشخص تاني عمال يترعش
منصور بعصبية : ازاي ازاي مقدرتوش عليه كلكم ازاى
جسار بهدوء : جدي انت ناسي هو يبقي مين ولا مين دول الي يقدروا عليه
منصور قعد وحاطت راسه بين ايديه : طب وهنعمل اي هنفضل سايبين عمار عنده كدا
جسار : عمار كلب ويستاهل لو عليا كنت انا الى قتلته ب ايدي لانه راجل وسخ لكن مهما كان ف هو عمي ومسمحش ل حد غريب انه يهينه او يهين اي حد يخصني ، شوية كدا وصدقني انا الى هروح اجيبه بنفسي
منصور : انا تعبت تعبت اوي وحاسس ان موتي قرب
جسار : بعد الشر عليك يجدي اصلب طولك احنا منقدرش نعيش من غيرك
منصور : معرفش اذا كنت هعيش للوقت الى هشهد فيه حربك انت و رعد ولا لا بس اوعدني يبني انك ترفع راسنا كلنا
جسار بخبث : اوعدك يجدي انك هتفرح بيا اوعي حتي وانت ف تربتك ، اووي اوي كمان
جسار لف ل الراجل الى واقف بيترعش وطلع سيفه وف ثانيه كان فاصل
راسه عن جسمه وقال : للأسف محسوب علينا مقاتل تفو
جسار : هستأذن انا يجدي هروح الشركة اشوف النظام هناك عشان افهم الدنيا
منصور : اذنك معاك يبني وابعتلي جون عاوزه ف موضوع
جسار : موضوع اي يا جدي
منصور بعصبية : وانت مالك قولتلك عاوزه ف موضوع يبقي بيني وبينه بتسأل ليه انت
جسار وهو لافف ضهره وماشي و متضايق : انا اسف يجدي
مشي جسار راح الشركة
ومنصور قاعد نفس القاعدة وحاطت راسه بين ايديه : شكلها قربت فعلا بس لازم اعمل كل الى اقدر عليه عشان انتصر هوريك ي يونس وهبيد نسلك كله هوريك
_______________________
عند مركز التدريب
سيف قاعد ف المركز الطبي مع الفرقة بعد ما فاقت وهند كانت كمان مصابة وهي ف الغرفة بسبب انها اتدربت ف مستوي عالي والوحوش كانت اقوي من الطبيعي وحصلها إصابات بس مش خطيرة اوعي لكن اغمي عليها هي كمان
الفرقة بعد ما فاقت
صقر بضحك : ههههه يخرب عقلكم يشباب انا مستمتعتش بقتال زي دا من زمان فشخ
كاظم بضحك : هههههه وانا كمان
ليلي بغيظ : واضح يخويا واضح انا مكملتش ف ايده ثانيه
سيف بضحك : مش انتي الى عملتي نفسك ١٠٠ راجل ف بعض و مفيش منك اتنين واتحولتي للعنقاء بتاعتك استحملي بقي
ليلي حاطه ايديها علي قفاها : ايده تقيله اوي
صقر رزعها قفا بس براحة : مخلاص بقي يبت
ليلي : ايييي طب و**** لاوريك
وطلعوا يجروا ورا بعض ف الاوضه
هند ميته من الضحك : يخرب عقلكم شكلكم يضحك اووي ههههه
سيف عمال يبص لهند بهيام وهي عماله تضحك وم واخد باله من حاجة حواليه ، كاظم نغزه بكوعه وقال مع غمزة : اي يعم الحبيب خليك معانا هنا
سيف بتوتر : اا احم احم لا مفيش
بعدين افتكر انه هو القائد استعاد الى باقي من شخصيته وقال
سيف بصوت واثق و حازم : كفاية يشباب اظن ان انتم كدا بقيتوا احسن دلوقتي وعندي ليكم خبر مهم
صقر : اي هو الخبر
سيف : من شوية حصل هجوم علي قصر عمي
هند بصدمه : اي انت بتقول اي حد حصله حاجة ؟ وهما كويسين دلوقت ولا اي
سيف : اهدووو سيبوني اخلص كلامي , المهم حصل هجوم علي القصر لكن رعد قدر يتصدي ليه " ظهرت معالم الراحة علي وشوشهم " لكن الخبر الأهم ان جدي نقل ف القصر الى ف المدينة هنا
صقر بتوتر : دا معناه ان خلاص الحرب قربت
سيف : للأسف شكلها كدا ، المهم ان عمي كلمني وقالي انه عاوزنا احنا فرقة النخبة شخصيا نكون المسئولين عن حراسة القصر
ليلي مبضونة : يدينمي اي البضان دا يعم
سيف بحزم : ليلي احترمي نفسك دي اوامر ولازم ننفذها وغير كدا ف دي عيلتنا ولازم نفديها بروحنا و لحد آخر نفس فينا هنفضل ندافع عنها ، يلا يشباب كلامي خلص كل واحد يطلع يرتاح ويجهز عشان هننتقل الى القصر بكره الصبح
الكل طلع اوضتهم وفضل سيف لوحده ف الاوضه
سيف قاعد سرحان وبيكلم نفسه : الحرب شكلها قربت اووي بجد ياتري هتقدر تحمينا وتفوز وهتكون قد المسؤلية ولا الدنيا مخبيالك اي يرعد
__________________________
في مكان ما مجهول يدخل شخص يسلم ملف لرجل يجلس علي عرش ويقرأ الملف ثم يبتسم ابتاسمة خبيثه يتبعها ضحكة شريرة
ويقول : نهايتك قربت من قبل ما تبتدي ي وريث
__________________________
الصبح
في قصر جدي
صحيت الصبح وكنت حاسس اني ميت من كتر النوم ، قومت غسلت وشي واخدت دوش وغيرت هدوم النوم ولبست هدوم تانيه وعملتلي كوباية نيسكافية " بحب الواقفة ف المطبخ الصبح بدري كدا وشغل فيروز او الست يديني ع العظمة يجدعان "
وطلعت البلكونة
بتاعة الجناح بتاعي " انا نقلت ف الطابق التالت "؟
وواقف سرحان مع نفسي وصوت العصافير والشجر قصادي والهوا عمال يخبط ف وشي والجو بديع والدنيا ربيع فجأة لقيت حد بيقولي
ندي : رعد بتعمل اي هنا
انا مخضوض : يخربيتك خضتيني مبراحة شوية
ندي ميتة من الضحك وبتحاول تكتم ضحكتها وشكلها عسل فشخ : ههه اسفه اسفه ههه بس شكلك يضحك اوي
انا : اي خدمة يعم طالما القمر دا يضحك يبقي فداه اي حاجة
ندي اتكسفت وحاولت تغير الموضوع: صحيح انت صاحي بدري لي
انا : عادي انا طبعي بصحي بدري اصلا كل يوم , صوت من جوا " يكدااب بأمارة ما كل يوم بقولك الساعة ٩ واصحيك بالعافية "
انا : حبيبتي ي اما حبيبتي ، بوجه كلامي لندي شايفه حب الام يبنتي
ندي ميته من الضحك
انا : اضحكي اضحكي محدش واخد منها حاجة .
وكملت شرب ف كوباية النيسكافية وباصص وسرحان ف الحديقة تحت
ندي : رعد مالك
انا بفوق : لا لا مفيش ، قوليلي انتي اي حكاية عمار دا
ندي بتوتر : مفيش دا شخص وسخ بقاله فترة بيحاول يتقرب مني وانا بصده وآخر مره روحت فيها حاول يتعدي عليا ولكن هربت منه ومن وقتها وانا خايفة اروح السنتر والمره الي فاتت دي كنت بمشي بسرعة على اساس ميشفنيش لكنه شافني وحصل الي حصل ، بس صحيح هما بيقولو انك انت الى انقذتني وجبتني هنا ، ازاي وصلتلي اصلا
انا بضحك : هههه يستي فاكره لما كنا قاعدين انا وانتي بتذاكر مع بعض
ندي : ايوه
انا : حصل " حكيتلها الى حكيته مع جدي "ـ
ندي فاتحة بقها : يا بن ال**
انا : لا دنا بيه ابن بيه ، بعدين ما انتي الي كنتي شكلك فاضحك اووي وقاعدة متوترة ومش واعية لحاجة وكل ما اسألك تقوليلي لا مفيش مفيش مكنش قدامي غير الحل دا
ندي مكسوفه : ما انا كنت خايفه اقول ل حد
انا بحنان وحاطت ايدي ع خدها " البلكونتين لازقين ف بعض يزوز " : اوعي تخافي من عيلتك يندي عيلتك دول هما درعك وحمايتك لما تخاف من الى بيحميك ازاى هتقدر تعيش ، اوعي تخافي يندي واي مشكلة مهما كانت صغيرة روحي احكي لوالدك او جدك ، ولو محدش فيهم سمعك تعاليلي انا احكيلي مشاكلك مهما كانت صغيرة صدقيني لو مشغول هفضي نفسي ليكي مخصوص وهسمعك ، انا دايما هسمعك لو كل الى حواليكي زهقوا انا هفضل عمري مزهق .
ندي نزلت دمعة وبعدين حضنتني وف ثانية اتكسفت وطلعت تجري ع الاوضة
انا : ههههههههههه يا بنت المجانين
صوت جاي عليا : بتحبها
انا وباصص على المكان الى ندي دخلت فيه : مش عارف و**** يا امي بس برتاح معاها
امي : اوعي يبني تعلقها بيك وف الاخر تسيبها وتمشي اصعب حاجة ف الدنيا هي كسرة القلب يبني
انا ادورت لامي وحضنتها لاني حسيت بيها : متقلقيش يا امي مش انا الى اعمل كدا
بوست راسها : يلا عشان ننزل نفطر
نزلنا تحت لقيتهم كلهم قاعدين ع السفرة قعدت جمب جدي ع اليمين وامي واختي جمبي
جدي : صباح الخير
انا : صباح النور
جدي : شايفك فايق انهارده يعني خير ****
انا : و**** انتو عالم غريبة لا كدا نافع ولا كدا نافع ، وبعدين اي شايفك فايق انهارده دي ما انا ع طول كدا
جدي : لا ف حاجة غريبة فيك وشك منور غير العادة يعني
انا : ااااه اصلي كنت واقف مع الشمس ف عشان كدا تلاقي وشي نور
ندي اتكسفت وبصت ف طبقها وعملت نفسها من بنها
انا واحنا بناكل : الا صحيح يجدي هو ف مطاعم هنا
جدي : يبني دي دولة جوا دولة متكاملة من مجاميعه اي حاجة تخطر ع بالك هتلاقيها هنا
انا : شكلك تعبت جامد يجدي
جدي : كله يهون عشان خاطركم
انا : طيب اذا كان كدا انا هخرج انا وندي شوية نفك كدا وبعدين هبقي اعدي عليك ف الشركة بعد ما نخلص
ندي برقت وجدي ضحك وقال : تمام مفيش مشكله بس خلي بالك منها وشوفلك عربية من برا وخد كارت الفيزا دا عشان تصرف منه
انا بضحك : اخلى بالي منها اي ي جدي عيب عليك وبعدين البلد بتاعتنا
الكل ضحك وكملوا اكل وغسلنا و طلعت اخدت عربية من عربيات جدي مرسيدس شكلها فخم شوية وطلعنا انا وندي نلف بالعربية ف البلد نستكشفها وفعلا اتصدمت لان زي ما جدي قال فيها كل حاجة حرفيا قعدنا نلف لغاية ما زهقنا وبعدين روحت لمطعم كان باين انه شيك فشخ كان قدامه مكنة ATM روحت حطيت الفيزا وعملت استعلام عن الرصيد لقيت في مبلغ كبير فعلا
انكشتها ودخلنا المطعم وروحنا لأبعد طرابيزه ف المكان وكان المكان جميل وهادي فشخ والمعاملة كانت جامده بصراحه بعد فترة الجرسون ايجا وقال
الجرسون : طلابتكم يفندم
انا : ممكن تسيب المينيو واحنا هنختار
الجرسون : تمام مفيش مشكلة المينيو اهي ولما تختار اضرب الجرس الى تحت الطرابيزه وهاجب اخد اوردر حضرتك
انا : اوك
وفعلا فتحت المينيو لقيت اقل وجبة هتقطم رقبتي حمدت **** ان جدي اداني الفيزا لاني مكنش معايا ف جيبي غير ٤ الاف جنيه ، واقل وجبة هناك بيهم ف كنت هغسل الاطباق شكلي
وبالفعل هي طلبت استيك وانا طلبت فراخ و نزل معاهم بطاطس وحبشتكنات وقعدنا ناكل وبعدين طلبنا تحلية وكانت كوكتيل فواكه بس جامد فشخ
والمبلغ الكلى كان ١٢ الف وشوية
دفعتهم وبعدين اخدتها وقعدنا نتمشي شوية بالعربية وبعدين ركنت العربية ف جراج خاص و روحت انا وهي ل منطقة كانت زي نهر كدا وفي استراحة
قدامه كدا عبارة عن كرسي كبير ل ٣ اشخاص وله مظله . قعدت وخدتها ف حضني وقعدت املس ع شعرها وهي مغمضة عينيها وساكته
ندي : سيف انا خايفة
انا : خايفة من اي بالظبط
ندي : مش عارف بس حاسه ان ف حاجة غلط من اول عمار لغاية الهجوم الى ع القصر وغير ان قبل ما انت تيجي كان بيحصل حاجات كتيرة غريبة وجدي دايما يقول متقلقوش دول مجرد ااعداء للشركة بيحاولو انهم يهددوه لكن متخافوش
انا : طيب ما هما فعلا اعداء وبيهددوه وانتي موجودة جوا القصر محمية خايفة ليه بقي
ندي : سيف انا مش عاوزه اعيش حياتي كلها زي الفار الى قاعد ف الجحر وخايف يطلع لان القط متربصله وواقف برا الجحر مستنيه ، انا حاسه ان ف حاجة غلط ، سيف هو اي الموضوع بالظبط
انا : اتنهدت : بصي ف حاجات من الأفضل ان هي تفضل سر لكن انتي من حقك انك تعرفي لانك ف يوم من الايام هتعرفي بس صدقيني لما تعرفي الحقيقة ، حقيقة المكان والعالم الى انتي عايشة فيه كل احلامك الوردية دي هتتنسف وهيقابلك الواقع الزبالة و الكابوس حرفيا ، انا مش عاوز احكيلك لاني خايف انك تدخلي ف الحكاية كدا ، مع اني عارف انك دلوقت او بعدين مصيرك تدخلي ، ف انك تدخلي دلوقت احسن من انك تلاقي نفسك فيها وانتي مش فاهمة حاجة ف يوم من الايام ، بصي ياستي الحكاية هي .. " حكيت ليها كل حاجة عن العيلة وعني بإختصار "
ندي فاتحه بقها من الدهشة ومش مصدقه : انت عاوز تقنعني ان دا موجود فعلا
انا : مش مصدقه اي بالظبط
ندي : حوار ميراديس وميليدوس و مقاتلين العناصر والحرب والجو دا كله
انا : طب بصي كدا ، وشاورت ب ايدي ع المايه اتحكمت فيها وكونك مركب صغيرة كدا وبعدين جمدتها وضربت فيها كرة نار قام سايحه تاني
ندي فاتحة بقها اكتر من الاول : دا دا بجدد
انا ميت م الضحك : ايوة يستي بجد واعملي حسابك انتي كمان هتروحي مركز التدريب عشان تتعلمي كل حاجة
ندي : يعني انا هقدر اتحكم ف المية والنار والتلج وكل دا
انا : لا لا لا خالص بصي هفهمك كل واحد مننا جواه طاقة بيتولد بيها والطاقة دي بتبقي مش مفعلة ف دور مركز التدريب هنا هو انه بيدربك على أنواع الطاقة وازاى تتحكم فيها وهكذا ولكن كل واحد بيبقي يقدر يتحكم ف عنصر واحد بس لكن انا وشخص تاني بس الي نقدر نتحكم ف كل العناصر
ندي بغيرة ***** : اشمعنا انتو بس
انا بضحك : هههههههههههه لان احنا الورثاء
لوت بوظها وربعت ايديها زي ******* وبعدين اخدتها ف حضني تاني
ندي : رعد
انا : عيون وقلب رعد
ندي : انت بتحبني ؟
انا : دا بناء علي تعريف معني الحب بالنسبالك
ندي : مش فاهمة
انا : اقصدك انتي اي معني الحب بالنسبالك
ندي : راجل يخاف عليا يصوني يكون حضن دافي اترمي فيه وقت ما مصايب الدنيا تكون عليا راجل اعتمد عليه ويكون سند ليا و يقدر انه يحميني ويحمي اهله .. وفوق كل دا احس معاه بالامان
انا ب إبتسامة كبيرة فشخ : يبقي بحبك ي ندي
شفايفنا بتقرب من بعضها ودخلوا ف معركة انت بصدران يعلوان ويهبطان والاثنان يلهثان ولكن سرعان ما استفاق رعد وطرد وساوس الشيطان
انا : لا مينفعش انتي بالذات لا
ندي بكسوف : انا اسفة بس انا بحبك ومعرفش ازاي عملت كدا ، وبعدين عيطت
انا : بتعيطي لي بس
ندي بدموع وشحتفه : لانك اكيد دلوقت بقيت شايفني واحدة رخيصة
انا بضحك : صدقيني انتي لو واحدة رخيصة مكنتش قعدت معاكي القعدة دي
وحضنتها وطبطبت عليها " معرفش انا حضنت كام واحدة وطبطبت عليها لغاية دلوقت و**** "
اهدي اهدي اوعي تفكري التفكير دا تاني انا مردتش اعمل حاجة ف دا لسبب اني بحبك وعاوز اتجوزك ودا هيكون بعد الجواز مش دلوقتي فهمتي يا هبلة ؟
ندي مسحت دموعها وضحكت ضحكة خفيفة : يعني انت مش شايفني رخيصة
انا وانا بمسح الى باقي من دموعها : نا لو شايفك حاجة ف شايف ان انتي اغلي حاجة شوفتها ف حياتي وبوستها علي خدها ، يلا بينا نكمل الفسحة عشان متأخرش علي جدي ويعلقني هههه
ندي : لسة هنتفسح فين بعد كل دا
انا : قومي بس عندي ليكي مفاجأة حلوة
" مش محتاجة كلام اكيد عشان اخرجها من الحالة دي وديتها الملاهي ولعبنا كل الالعاب من اول المرجيحه لغاية قطر الموت "
بعد ما كنا نايمين ع الأرض من الفرهدة والتعب
ندي بتاخد نفسها بالعافية : انا ملعبتش كدا قبل كدا ف حياتي
انا : ابسط يعم بس متتعودش علي كدا ها
ندي اتقلبت على بطنها وخبطتني علي صدري ب ايدها : بس يرخم
انا : اااه يبنتي بقي ايدك تقيلة
ندي بضحك : احسن تستاهل
انا اتعدلت وهي قامت وقومت اجري وراها : طب استحملي بق
وقعدنا نجري ورا بعض لعند ما مسكتها وهي قعدت تضحك وروحتها القصر وبعدين انتقلت ل الشركة بقدرة ميليدوس ودخلت الشركة والأمن وقفني
وريتهم الكارنيه بتاعي " ودا عبارة عن كارنية خاص بموظفين الشركة جدي كان عملهولى "
والحارس لما شاف الاسم فال
الحارس : رعد باشا احنا بس انت عارف التعليمات محدش بيدخل غير بيه
انا : ولا يهمك يغالي دا شغلك
الحارس : صباحك فل يباشا
انا : بلاش بااشا دي دا انا من دور عيالك يعني
الحارس : العفو يباشا اقصد ي رعد
ضحكتله وقولتله : صباح النور يا بدر
طلعت فوق الشركة وسلمت ع الموظفين لأني اول مرة ادخل الشركة " يوم ما جدي اخدني معاه كنت سبته ف نص الطريق وروحت ل ندي مكنتش روحت لسه "
وكل الموظفين مستغربين ان ازاى ولد مكملش ١٧ سنة يمسك شغل الشركة
بس انا عملت نفسي من بنها وكملت مشي لغاية ما وصلت اوضة المدير الى هو جدي وكلمت السكرتيرة
انا : عاوز ادخل للأستاذ يونس
السكرتيرة : حضرتك هو ف اجتماع مع رئيس قسم المحاسبة و ال HTR اقوله مين حضرتك
انا: قوليله رعد بس
السكرتيرة مستغربة وبتبص بصة غريبة كدا : تمام
رفعت السماعة
السكرتيرة: الوو .. عارفه ان حضرتك ف اجتماع مهم .. طب .. واحد برا عاوزك .. قولتله انك ف اجتماع مهم ومش فاضي .. قالي قوليله رعد .. طيب طيب هدخلهولك اهو
قفلت التليفون وهي مستغربة اكتر
السكرتيرة : هو انت مين بالظبط انا لما كلمته كان مستعجل ومكنش فاضي يكلمني ولما بيكون ف اجتماع مع الاتنين دول محدش بيبقي مسموحله يدخل لكن مجرد ما قولتله اسمك قولي دخليه بسرعة ممكن اعرف انت تبقي
مين ؟
انا ابتسمت ابتسامة خبيثة وقولتلها : رعد ، اسمي رعد افتكري الاسم دا كويسه يا .. قولتلي اسمك اي
السكرتيرة : حسناء
انا بغمزة : اسم علي مسمي ، افتكري الاسم دا كويس يحسناء
وسبتها ودخلت المكتب ولقيتهم التلاته قاعدين ورئيس قسم المحاسبة قاعد متوتر وكلهم باين عليهم الضيق
انا : اي يشباب متجمعين ف الخير اي الموضوع
جدي: اقعد يا رعد اقعد
قعدت وبعدين بدئوا يكملوا نقاش ولكن انا طول ما هما بيتكلموا ملاحظ ان رئيس قسم المحاسبة متوتر بردوا
مسكت الاوراق الى كانت ع المكتب وبصيت فيهم وشوية ارقام كدا وعملت حسبة بسيطة ابتسمت
جدي : هي اي المشكله بالظبط
انا : سرقة
جدي : ازاى سرقة
انا : المفروض ان احنا عندنا مزرعة مواشي كبيرة حبتين فيها ٥٠٠ بقرة و ٤٠٠ خاروف والإنتاج بتاعهم ف السنة بيبقي المتوسط ٣٠٠ بقرة و ١٥٠ خاروف مولودين ولكن السنادي مع ان الإنتاج هو هو لكن في المجمل او العام ان الربح من بيع الجلد او الصوف واللبن واللحمة بيبقي ٨ مليون وشوية لكن السنة دي والى فاتت كان ف انخفاض جامد والسنة الى قبلهم كان ف نسبة ربح وصلت ل ٣ اضعاف والى عمل كدا لعبها صح على المدي البعيد بحيث انه يبان يحاول يقلل نسبة الخساير بس محسبش حساب ان مش الورق واحده هو الى بيتاخد عليه مع ان النسبة ثابته بصيت ل رئيس قسم المحاسبة بخبث وقولتله : تفتكر اللعب فين يا استاذ سامح
رئيس قسم المحاسبة (سامح) بتوتر : م معرفش الاوراق بتاعتي قدامك سليمة اهي
انا بضحك : اظن ان فهمت يجدي اتعامل انت بق
جدي بعصبية : لي كدا يسامح لي دي اخرتها جوزتك بنتي وسكنتك ف بيتي ف كمان واخرتها تسرقني تسرق وتعض الايد الي اتمدتلك يسامح
سامح بحزن : انا اسف يعمي انا فعلا غلط اتمني تسامحوني
انا : هنسامحك لما تصلح غلط ، مش تصلح غلط ب انك ترجع الفلوس توء توء لا ابدا الى انت سرقتهم دول شوية فكة جدي مزعلش لانك سرقت فلوس هو زعل لانك سرقته هو فاهم ، لو عاوز تصلح غلطك فعلا اثبت انك تستحق مكانك هديك فرصة تانية علي ضمانتي بس صدقني لو كشفتك تاني متفكرش اني هسلمك للبوليس والشغل دا لا ، وعيني اتحولت للون الاحمر صدقني هخليك تعيش اوسخ ايام حياتك ..
سامح بخوف : حاضر حاضر اوعدكم اني هصلح غلطتي
انا : يلا يجدي تعالا فرجني ع الشركة هههههههه
جدي حدفني بملف قدامه : وقالي يلا يا ابن الكلب قوم من هنا هو انا الداده الى جايبهالك امك يلا يلا
مشيت انا ورئيس ال HTR معايا نلف ف الشركة ويعرفني النظام ويعرفني علي الموظفين وكدا
انا : صحيح بقالي ساعة بلف معاك ومعرفتش اسمك
ال HTR ب إبتسامة : حسام
انا بنفس الابتسامة : اتشرفت يحسام
حسام : لما قالولي عنك انك شاب لسه ١٦ سنة اتوقعت انك *** بتاع بابا وماما ومتوقعتش انك تبقي ذكي كدا
انا : منلفش وندور علي بعض ي حسام خليني دغري انت عارف ان الملف الي جوا دا اي حد يقدر يطلع الغلطات الي فيه بسهولة جدا ، وجدي قاصد انه يجبني ف الوقت دا مخصوص وانتو عاملين اجتماع عشان يشوف اذا كنت هقدر اطلع الغلط او لا ، وانا حبيت امشي على هواكم وعملت الى انتو عاوزينه اوعي تفكر انكم ضاحكين عليا ولا حاجة توء انا عارف كل حاجة بس بطنش بمزاجي
حسام بيسقف : لا لا عجبتني فعلا
انا : مش يلا بينا بقي من فقرة المدح دي ونشوف شغلنا
حسام : يلا بينا
مشينا انا وحسام وقعدنا نشوف شغل الشركة والمشاكل ونحلها
___________________________________
عند شركة الغازي
منصور : لازم الضربة دي تبقي في مقتل مش لازم شحنة الادوية دي تطلع برا ميناء تيكساس بأي تمن فاهم ي جون
جون : فاهم يا بابا ومتقلقش كل حاجة تحت سيطرتنا ومستحيل يقدروا يخرجوا من الميناء بيها سليمة
منصور : تفتكر يونس ورعد هيقدروا يعملوا حاجة ف الموضوع دا
جون : مفتكرش بس ممكن يلعبوا بي بنود العقد بينهم وبين الطرف للى هما واخدين منه الشحنة بس مفتكرش انهم هيفكروا ف كدا
منصور : انت غبي يبني مين دا الى مش هيفكر ف كدا انت متعرفش يونس دا يبقي مين دا مية من تحت تبن وحفيده النسخة الاوسخ منه ، **** يستر بس وتعدي زي ما احنا مخطتين لها
جون : خير يبابا هروح اشوف انا ملف المناقصة بتاعة السويس
منصور : المناقصة دي لسة مخلصتش
جون : الجماعة الى احنا هنتعاقد معاهم كانو معصلجين شوية بس قدرنا نلعب عليهم وشوية وهتبقي بتاعتنا
منصور : هههههه وادي تاني ضربة ل يونس اما وريتك يا يونس الكلب
جون بيضحك هو كمان : كل حاجة لصالحنا يبابا متقلقش
منصور : طب ابعتلي جسار عاوزه
جون : تمام يابابا
ومشي جون وايجا جسار
جسار : خير يجدي سمعت انك عاوزني
منصور : عملت اي ف موضوع عمك
جسار: خلاص حددت مكانه وهو ف مخزن موجود ف واحة الفرافرة عند يونس وقررت هروح انا وفرفة من معايا هناك نقتحم المكان ونجيبة
منصور : بالسهولة دي تفتكر هيخليك تاخده
جسار بخبث : صدقني لو ف بق الأسد هجيبه بردوا
منصور : طيب اعمل الى انت عاوزه بس المهم عمار يرجع يا جسار
جسار : من عيوني يجدي
ومشي جسار مع فرقة من معاه متجهين للمخزن بتاع يونس بس ميعرفوش اي الى مستنيهم هناك
_____________________________
عند فرقة النخبة
ليلي : تفتكروا لي جدي قالنا نحرس المخزن الي ورا القصر وكلف حماية القصر ل سعد
سيف : اوعي تتغري ف سعد ، سعد دا تاني اقوي واحد بعد جدي وكفيل يقوم بينا كلنا واكيد جدي حطنا هنا لانه حس ان في خطر ع المخزن دا
هند : صحيح هو مين الي جوا دا
كاظم : دا عمار منصور الغازي الابن المدلل ل منصور الغازي ميفرقش حاجة عن شريف ، لمؤخذه ي صقر
صقر : ولا يهمك يصحبي وفعلا شريف ضاع خالص بس والدي لحقه و خلاني موصي علي تدريبه وحاليا سايبه يتفشخ في المستوي 2B
سيف : اووو هو وصل ل 2B
هند : شكله بدء يتغير بس **** يكون تغير كويس
صقر: ان شاء ****
سيف : اي الصوت الى برا دا؟
ليلي : صقرررر حاااااسب
يلا مستني رأيكم
يلا انجووووووووووووووووي يولااااااد
الجزء السابع
ليلي : صقر حاااااسب
ف الوقت دا كان جسار وفرقته وصلو للمخزن وجسار كان هجم على صقر بالسيف بتاعه و لكن صقر هرب ف آخر لحظة لكن اتجرح جرح سطحي ف بطنه و كاظم و ليلي وهند وسيف هجمو على باقي الفرقة
وقعدوا يرزعوا ف بعض و جسار و صقر واقفين قصاد بعض وبعد فترة كان فرقة النخبة خلصت علي فرقة جسار كلها والي كانت مكونة من ١٠ مقاتلين ولكن اقل كفاءة بكتير من فرقة النخبة ، بعد ما خلصوا عليهم واتفضل جسار ، وفرقة النخبة واقفين الخمسة جمب بعض ف وضع استعداد
جسار بخبث : جاهزين لموتكم
صقر ببرود : لو هنموت ف اطمن هناخد روحك معانا
جسار بلا مبالاة : هه اغبيه
اول ما جسار خلص كلامه كان طلع سيفه واختفي وظهر وسطهم ف ثانيه ونزلو ضرب ف بعض ف الوقت دا كان قوة فرقة النخبة زادت فشخ عن اخر مرة حصل قتال بينهم فيها واطورت مهاراتهم وكل واحد بقي معاه سيف كمان وجسار نازل طحن فيهم وهما مش قادرين يهاجموا او مش لاقيين ثغرة يهاجموا منها دفاعه قوي وهجومه اقوي بكتير ..
بعد فترة من الدفاع ومش قادرين يهاجموا وهجماتهم مش جايبه نتيجه
سيف بتعب : دفاعه قوي جدا مستحيل نقدر نخترقه وحتي لو اخترقناه هجامتنا مستحيل تأثر فيه ، شباب احنا لو فضلنا كدا ف كدا احنا بنكتب نهايتنا ب ايدينا لازم نطلب دعم فورا
وبالفعل بعتوا رساله ل جدي ورعد
والقتال كان ما زال مستمر بينهم و قواهم قربت تخلص وبقوا بادوب بيدافعوا
جسار بملل : كنت مفكر لما قالولى ان ف حراسة على المخزن ان هيكون في قتال حماسي وكنت متحمس جدا لكن لقيت شوية حشرات ملهمش اي لازمة ، بدأت احس بملل ، اتصرفوا والا هقتلكم
انا ظهرت هناك
انا : حبيب قلبي واحشني يغالي
جسار وعنيه بتلمع : هو دا الى انا كنت مستنيه ، تعالي ف حضن اخوك يفواز
ومن مقدمات كل واحد طلع سيفه ونزلنا دعك ف بعض بالسيوف وحرفيا من اول هجمه بينا واصطدام السيوف المخزن كله اتدمر
انا بوجه كلامي ل سيف : سيف امشوا انتو عشان لو فضلتوا هنا هتموتوا وخدوا الواد دا معاكم " شاورت على عمار " ـ
جسار طار ناحيتهم وكان عاوز يهجم عليهم وياخد عمار لكني اختفيت وظهرت عنده وقولتله
انا ب ابتسامة خبيثه : قتالك معايا انا يغالي
ورزعته بوكس ف وشه طار لآخر المكان
جسار بيتف ددمم : لا حلو تعالي بقي
وطرنا انا وهو ف اتجاه بعض و بقينا بنتقاتل بالبوكسات و الرجل
جسار خبطني رجل ف بطني انا صوت من الالم وقام رازعني بوكس لفوق تحت دقني طرت فوق وبعدين قام نازل على دماغي ب كعب رجله اترزعت ف الارض وعملت حفرة كبيرة
انا وهدومي كلها متقطعة : انت الى جبته ل نفسك
وعملت كرة من النار ودمجتها مع كورة من التلج واتحكمت ف الارض وطلع منها صخر ثبته و هجمت عليه بالكرة المدموجة ويادوب وصلتله كنت انا وصلت عنده بعد ما طار من قوة الهجمة و نزلت فوقه رزع بوكسات وضرب بالرجل و رزعته رجل اترزع ف الارض وعمل حفره كبيرة بردوا ونزلت فوقه هجمات نار وتلج وارض وهو عمال يحاول يدافع ، وبعدين وقفت
انا بخبث : اوعي تفكر ان انت اقوي انا بس كنت سايبلك بمزاجي
جسار بيوزن نفسه وبيقف وبيتكلم بغموض : فعلا استقليت بيك لكن الايام بينا ي رعد ونشوف مين الى هيضحك ف الآخر
انا ببرود : انا الى بحدد مصيري بايدي مبسيبش الايام تحددها
جسار بهدوء : صدقني هندمك
انا بنفس البرود : وريني شطارتك , وبالنسبة لعمار ف انا موافق انك تاخده بس بشرط
جسار بغيظ : اي هو
انا : مناقصة السويس والشحنة الى محجوزة في ميناء تيكساس
جسار بعصبية : انت بتحلم مستحيل اتنازل عنهم
انا ببرود وسايبه وماشي : روح لمنصور قوله لكن غير كدا متحلمش انك تشوفه تاني ، سلام
وسيبته ومشيت روحت للفرقة ، وجسار اختفي وراح القصر
_____________________________
عند فرقة النخبة
سيف : تفتكر رعد هيقدر عليه
صقر : رعد قوي جدا تقريبا نفس قوة جسار او يمكن اقوي كمان
ليلي بحقد : مش عارف انتو مفخمين فيه ليه وقولتلكم انه عادي ويمكن احنا اقوي منه كمان، وهتتأكدوا دلوقت لما تلاقوه ميت هناك هه
انا : نفسي اعرف انا عملتلك اي عشاان تكرهيني كدا
ليلي بتوتر : وانا هكرهك لي يعني كنت مين عشان اهتم بيك اصلا
تجاهلتها اكنها مش موجوده ووجهت كلامي ل سيف وصقر : اخباركم اي يشباب حد عنده اصابات خطيرة ؟
سيف : لا كله تمام بصراحة انت جيت ف آخر لحظة لو مكنتش ظهرت كان زمانا ف عداد الموتي دلوقت
رعد ابتسمت : البركة ف هند ، عمار فين
صقر : حطناه ف الاوضة الى جوا
انا : تمام اكلوه وشربوه ولما يخلص وديه ياصقر السرداب الى ف قصر جدي " هزعل يا زوز لو مش فاكره "ـ
صقر : تمام
انا : هروح انا القصر اريح شويه عشان تعبان
سيف : تمام يغالي
بصيت ل ليلي وانا ماشي بصه لا مبالاة كدا لقيتها لفت وشها اللمة التانية
انا وانا باصص لها : سلام
ومشيت رحت القصر
سيف بحده : ليلي لحد امتي هتفضلي كدا
ليلي بكره : عايزني اتعامل ازاى مع الى دمر حياة خالي
" ايوة يزوز عزت يبقي خالها "
هند بحده : ليلي خالك وسخ ويستاهل الى يجراله لكن اسلوبك دا مينفعش واحمدي **** انه رعد معملش حاجة وتجاهلك
ليلي : مش قادر ي هند مش قادره مهما كان دا خالي ب
صقر ببرود : خالك غلط ودا عقابه وصدقيني لو رعد رحمه ف انا الى مش هرحمه ، اي نعم انا جوزك ، لكن عيلتي خط احمر ي ليلي ، وغير صوته لنبرة تهديد : لآخر مره بحذرك ي ليلي اياكي تجيبي سيرة الموضوع دا تاني فاهمة
ليلي بصت اللمة التانية ومردتش
صقر علي صوته سيكا : فاهمة !
ليلي متضايقه : فاهمة
" ملبن اوي البت ليلي ومزه ف نفسها لكن بنت متناكة بضان "
سيف : خلاص يجماعة نفضها سيرة ، هند كنت عاوزك ف موضوع
هند : خير موضوع اي
سيف محرج : بعد اذنكم يشباب ، تعالي
كاظم غمزله وبصوت واطي قاله : ايوه يعم محدش قدك
سيف بصوت واطي : **** يخربيتك اقعد انبر لغاية ما هروح في داهية **** يستر
صوت من جوا الاوضه : سييف انت اتأخرت لي
سيف بسرعة : حاضر يروحي جاي
انفجرو ف الضحك كاظم و صقر وسيف طلع جري ع الاوضه
عند سيف و هند
سيف : لعند امتي هنفضل كدا ي هند
هند : سيف ارجوك افهمني ، انا قولتلك قبل.كدا ان مليون بنت تتمناك لكن انا منفعكش ، للأسف انا بعتبرك اخ وصديق ليا مش شايفاك غير كدا ، لكن ك زوج وحبيب ، ف لا مش قادرة اتخيلك ك زوج ليا ، اوعي تفتكر ان دا ل عيب فيك لا سمح **** ، لا ابدا ، كل الحكاية أنه قلبي مختاركش ، ومحدش له تحكم ف قلبه ، قلوبنا تنبض حبا لمن ارادت ولا سلطان لنا عليها ، انا اسفة اني خونت ثقتك فيا واسفة ليك اني خليتك تحس الشعور دا ، اسفة جدا كمان ، واتمني انك تتخطي
مسح سيف بسرعة دمعة كانت هتنزل من عينيه و قال بصوت مشبع بالحزن ولكنه حاول يبان قوي : الي تشوفيه يا هند !
ضبط
" كسم الموقف دا لسه حاصل معايا من اسبوعين "
خرجت هند وسيف قعد يدمع ف صمت ولكن بعد فترة مسح دموعه وتقبل الوضع و غسل وشه وطلع ليهم برا
___________________________
في قصر منصور الغازي
دخل جسار وهو مفشوخ حرفيا و ماشي يترنح جري عليه حراس القصر عشان يسندوه
جسار بيصرخ فيهم : ابعدوا معجزتش ولا ضعفت لسه عشان تسندوني
وزقهم وقام واقع هوا
حارس منهم راح سنده بالعافية وجسار عمال يشتم فيه
الحارس بهدوء : ياباشا مادي مهمتنا اصلا ومحدش قال ان انت ضعيف او عاجز هو مجرد شده وهترجع زي الاول واحسن كمان
عالج الحارس كرامة جسار وكبرياء وسكت جسار ودخل القصر والحارس سنده لغاية ما وصلو ل كنبه ف صالة القصر نيمه عليها وراح طلب دكتور عشان يعالجه و كلم منصور الغازي
جا منصور الغازي والدكتور بيخلص وماشي
منصور مخضوض : خير اي الى حصل انت لما كلمتني ف الفون مفهمتش حاجة جسار ماله
جسار بهدوء : اتفضل ي احمد وصل الدكتور الاول
راح احمد ( الحارس ) وصل الدكتور
منصور بهدوء : خير اي الى دشملك كدا
جسار بهدوء : مين غيره
منصور بغيظ مكتوم : هه وعملتلى فيها سبع ولو في بق الاسد هجيبه وانت مقدرتش تلمسه حتي
جسار بهدوء : مين قال اني مقدرتش المسه الفكرة بس ف اني استهنت بقوة خصمي واتغريت ف نفسي ودا الطبيعي انه يحصل
منصور بغضب : انا مالى ومالك انا ليا ان ابني يرجع
جسار بهدوء : بقي انا نايم مش لايح اتحرك وكان ممكن اموت وان كل الى هامك ابنك ومش ابنك ، لو على ابنك ف كدا كدا مش هيلمسوه عارف لي ، لانهم هيساوموك بيه ، لو بتحبه فعلا زي ما انت بتبين كدا ، وافق على عرضهم بقي
منصور بإستغراب : يساوموني وعرضهم ، اتغيرت لملامح صدمة : اوعي تكون تقصد انه ...
جسار بهدوء : ايوة بالظبط ، يسلموك ابنك ف مقابل انك تسلمهم مناقصة السويس والشحنة المحجوزة
منصور بغضب فشخ : مستحييييل ، مستحيل لا ، الكلب قدر يلعبها صح انا هوريه وديني ما انا سايبه
جسار بهدوء : كلامك دا ولا هيودي ولا هيجيب ، لأن ببساطة انا وانت عارفين انك مستحيل تقدر تعملهم حاجة ، مقدامكش غير ان انت توافق وتدور على مكان تاني تضربه منه
منصور حاطت دماغه بين ايديه وبصوت مخنوق : تعبت سنين عشان اللحظات دي وببساطة كدا اسلمهالهم ، صعبة صعبة قوي يبني
جسار بخبث : ومين قال ان احنا هنسلمهالهم فعلا احنا هنعمل ..............
منصور بفرح وبقه مفشوخ : دماغك ابوسها يولا اي الدماغ دي دا انت ابليس يعتزل المهنة ويجي ياخد دروس عندك
جسار بغموض : ولسه الى جاي صدقني يجدي
_________________________________
في مكان مجهول
يدخل شخص علي رجل جالس علي عرش ويخبره بسر ما ف يضحك الرجل بشده ويقول : ههههههه قدرت تقف ف وشهم وتكسب الجولة دي بس تفتكر هتقدر تكمل الماتش ، الماتش بدء يسخن والمشاهدة من بعيد معدتش ممتعة الظاهر اني هسخن انا كمان وانزل الملعب
الشخص: تفتكر انه مستاهل انك تنزله مخصوص جلالتك
الرجل بغموض : اكبر غلطة ممكن تعملها ف حياتك هي انك تقلل من شان خصمك وتتغر ف قوتك ، انت شوفت بنفسك أما جسار اتغر ف قوته حصل اي
الشخص : شوفت جلالتك
الرجل بغموض وخبث : ورعد مش الشخص الى ممكن تستهون بيه ابدا ، اجهز يلا عشان هننزل الملعب قريب اوي ......
الشخص : حاضر جلالتك بالإذن
الرجل : روح
مشي الشخص والرجل فضل قاعد ع العرش
الرجل بخبث : جهز نفسك عشان هتستلقي اول ضربة وممكن تكون القشة الى هتكسر ضهر البعير
__________________________________
في شركة جدي
سيف كان قاعد مع جدي و بيحكيله الي حصل في المخزن
جدي : انا لما هند بعتتلي الرسالة ليا انا ورعد سيبت رعد يتحرك كنت عاوز اشوف اذا كان هيقدر فعلا يحميكم و يتصرف صح ولا لا بس طلع قدها ومخيبش ظني فيه
سيف : وخد التقيلة بقي يعمي ، رعد وافق انه يسلمهم عمار
جدي اتعصب: يسلمهم عمار ازاى يعني هو عبيط
سيف بهدوء : اهدي يجدي سيبني اخلص كلامي ، انا قولتلك انه وافق يسلمهم عمار بس اداله خازوق هيطلع من نافوخهم ، قالهم موافق اني اسلمهولكم بس بشرط
جدي : اي هو الشرط
سيف بإبتسامة : انهم يتنازلو عن مناقصة السويس ويسلمولنا شحنة الادوية المحجوزة في المينا
جدي بضحك : ههههههههههههههه عملها الجاحد منصور زمانه بيشد ف شعره وبيشاكل ف دبان وشه دلوقت
السكرتيرة دخلت عليه وقالتله : اسفه اني قاطعت حضراتكم ، بس في شخص بره بيقول انه عاوز يقابلك وانت مهتم بالمقابلة دي
جدي بإستغراب : اسمه اي
السكرتيرة : منصور الغازي ، بس ثواني هو مش دا المنافس بتاعنا
جدي بضحك : اه هو ، ههههه استني نص ساعة كدا وبعدين دخليه
السكرتيرة : تحت امرك
خرجت السكرتيرة وجدي قعد يضحك
سيف بإستغراب : مش فاهم لي قولتلها كدا يعمي
جدي : ياض افهم متبقاش غشيم هو فاكر انه لما يجي لينا مخصوص ان احنا هنكون ميتين عليه عشان خاطر ان ايدينا تحت ضرسه ، ف لازم تتقل وتوريه انه مش فارق معاك اصلا ، وان هو لو سلملنا الشحنه و المناقصة ف دا غصب عنه ، وبيني وبينك حبيت اشوفه وهو قاعد متغاظ كدا هههههههههههههههههههههه شوف وشه احمر ازاي
سيف : ههههه فهمت يعمي فهمت
عدت النص الساعة والسكرتيرة قالت لمنصور انه يقدر يدخل
منصور بغضب : ممكن افهم اي الحركة الى ملهاش لازمة الى عملتها دي
جدي بهدوء : منصووور متنساش نفسك انت ف شركتي وفي مكتبي ولولا الملامة كنت دفنتك مكانك اوعي تنسي نفسك فاهم ، وانا اعمل الى انا عاوزه انا حر انت الى جاي وعاوزني مش انا !
منصور عدل الكرفتة بتاعته ونفخ هوا وقعد على كرسي قدام مكتب جدي
منصور بيحاول يتعامل بهدوء : ما علينا من الفصل البايخ دا ، سكة و دغري عمار يلزمني
جدي ببرود : اظن الشروط وصلتك
منصور : ولو موافقتش
جدي بنفس البرود : يبقي انسي ان ليك ابن
منصور اتعصب جامد بس حاول يهدي نفسه : موافق ، بس انت الى اخترت وصدقني هندمك
جدي بنفس البرود وبيفتح دراعاته بطريقة استعراضية : يا مرحب مستنيك ، شرفت يا منصور تقدر تتفضل وبيشاور ع الباب
منصور بعصبية : بتطردني يا يونس
جدي : لسه مطردتكش لحد دلوقت لكن صدقني لو ممشيتش هيبقي في كلام تاني ، صحيح يسيف ابقي خلي العمال يطهروا الشركة من النجاسه الى حلت عليها
منصور اتعصب ع الآخر و قفل جاكت البدلة وخرج بخطواب سريعة يجر الباقي من كرامته خلفه ههه
جدي بضحك : هههه ولسه يا كلب هتشوف الى هيجرالك
سيف : بصراحة يجدي معرفش هو ازاي سكت ع الكلام الى انت قولته دا
جدي بهدوء : الى ايديه محطوطه جوا بق الأسد ميقدرش يقوله لا يا سيف غصب عنه لازم يوافق
سيف بغموض : تفتكر هيسلمنا الحاجات الى طلبتها بالسهولة وهو بقاله سنين بسحاول يخربها عليك
جدي بهدوء : منصور كلب وديله نجس وعارف انه مستحيل يسلمهالنا بالبساطة دي عاوزكم تفتحوا عينيكم كويس وبالمناسبة اعمل اجتماع عاجل لكل الحكام بتوع فروع العيلة في كل دول العالم خلال اسبوع هنا ف مصر
سيف: خير يجدي
جدي : الحرب قربت جدا ولازم نكون جاهزين ونسبقهم بخطوة جايز ف اي لحظة نلاقيها بتدق ع بابنا
سيف : تمام يجدي ، هروح اتواصل مع كل مراكز التدريب يكثفوا التدريبات وابلغ القادة كلهم بميعاد الاجتماع الى انت طلبته
جدي : تمام اتفضل
مشي سيف وفضل جدي
جدي : لطفك ****
_____________________________
في مركز التدريب
كان موجود صقر وهند وليلي وكاظم قاعدين يتدربوا مع بعض
في غرفة مخصصه للقتالات
صقر وليلي مع بعض في فريق وكاظم و هند مع بعض في فريق وبيقاتلوا بعض
كاظم وصقر كانو بيقاتلوا بعض و هند وليلي مع بعض
كاظم جري ع صقر بسرعة ورزعه بوكس ف دقنه ولف دورة كاملة ورزعه رجل ف بطنه طار ولزق ف جدار الغرفة ، صقر مكملش ثانيه و كان عند كاظم ورازعه ٣ بوكسات واحد ف دقنه واتنين ف بطنه و الرابع كان رجل طيرته لآخر المكان . وقف كاظم وهو بيبص ل صقر بنظرة جنون
صقر بهدوء : اعقل ف ناس معانا لما نكون لوحدنا
كاظم عمال ينهج : مش قادر امنع نفسي ، معلش بقي ي اخويا
واتحول التحول الى فات ف آخر مواجهة ما بينهم ورمي كورة نار على صقر وف ثانية كان ظاهر عنده ونزلو رزع ف بعض لكن صقر مرضاش يتحول عشان ممكن وهما بيتقاتلوا ميحسوش بنفسهم واي حد هيتدخل لو مكنش اقوي منهم هيموت فورا .. قعد صقر يتفشخ من كاظم ومش راضي يتحول لغاية ما أتضايق
صقر بغضب : انت الي جبته لنفسكككككككك
واتحول وقوته زادت اضعاف قوته ونزل رزع ف كاظم انتهي ب انه كاظم مرمي ف الأرض وجسمه كله متشلفط
كاظم ببتسامة جنون وبقه بينزل ددمم : ايوه كدا يوديع
عند هند و ليلي قبل ما يحصل القتال دا ب عشر دقايق
ليلي كانت بتهاجم هند بهجمات نار وهند كانت بتدافع وتصد الكور دي بكور تلج زيها وبدئوا يتقالتوا بدنيا وبردوا كانت هند عمالة تدافع ومحدش منهم عارف يضرب التاني
ليلي بملل : لا بقي كدا مش نافع استحملي بقا
اتحولت اهيئة العنقاء وطلعت نار من بقها على هند وهند عملت كرة تلج عملاقه عشان تقدر تصد هي فعلا صدت الهجمة لكن لقت ضربة من مخلب العنقاء طيرها لآخر الغرفة وهي بتنزف
هند بملامح غضب تدريجيا : مكنتش حابه كدا بس انتي الي اختارتييييب
وفجأة هند ظهر حواليها هالة بيضااا فشخ وجسمها كله لتغير وبقي ابيض ف ازرق وعيونها بقت زرقا فشخ اكتر ماهي وشعرها اتحول من الدهبي للأبيض وفيه خصل زرقا وقوتها زادت فشخ ..
ونزلت رزع هي والعنقاء ف بعض لكن الافضلية هنا كانت ل هند الى كانت اقوي من العنقاء بكتير ..
طارت هند للعنقاء و عملت عليها هجمات كتير العنقاء تفادتهم كلها ولكن ظهرت عندها هند بإبتسامة خبيثه وبسرعة : كنت حابه اننا نطول اكتر من كدا لكن بدأت احس بملل معلش بقي
واول ما خلصت كلامها اتبعته ببوكس ف رقبة العنقاء التحول اتلغي والعنقاء فقدت الوعي
هند وهي شايلة ليلي بهدوء : عندك قوة عظيمة لكن للأسف غرورك مقيدها لازم تتخلصي من غروروك وتبطلي تستضعفي اخصامك عشان تحرريها
بعد ما انتهي القتال دا كان قتال كاظم وصقر لسة باديء و هند خدت ليلي وطلعت غرفة المراقبة تشوف القتال من هناك وهي بتبص ل كاظم بهيام
كاظم بعد ما صقر فشخه حرفيا قوته زادت وصقر حس بيه وهو بيزودها
صقر بهدوء : كاظم اهدي دا مجرد تدريب احنا مش اعداء متتهورش وتنسي نفسك عشان متندمش احنا صحاب ودا مجرد تدريب مش اكتر فهمتني
قبل ما صقر ينهي كلامه كان كاظم ظهر قدامه وصقر ملحقش يشوفه اصلا ورازعه بوكس ف صدره من الجمب كسره ضلعين
صقر وقاعد يتلوي من الوجع وبغضب : كاظظمممم
كاظم بنفس ابتسامة الجنون : عيوونن كاظممم
صقر بغضب : الظاهر ان مفيش فايده انا هوريك تعالي
ونزلوا رزع ف بعض ادي الى تكسير ٦ اضلاع من صقر و ٤ ل كاظم
صقر بتعب وعمال يتف ددمم : احا لا مش هتعلم عليا خدد
ورزعه بوكس ف صدره كسره ضلعين كمان : اشطاا كدا خالصين نادي حد ينجدنا بقي ، وناموا الاتنين ف الأرض
هند بصدمه وبتتفرج عليهم : يولاد المجانين حد يعمل كدا
كاظم : ابوس ايديكي مش وقته كلمي حد يجي يعالجنا ولا عاجبك احنا الاتنين مرمين ع الأرض كدا
هند بكسوف : لا مش قصدي بس...
صقر بوجع : ااااه ي هند اخلصي ابوس ايديكيييي
كاظم : انشف ياااض مالك بتتلوي زي الحريم كدا ليهههههههه يلا يا هند بسرعة مش قادر
صقر : مش قادر اي ياض انا بدأت اشك فيييككككك يا هنددددد
هندت ماتت على نفسها من الضحك : شكلكم مسخرة قوي احسن تستاهلوا ، ثواني هروح اجيب حد يعالجكم ولو انكم بعملتكم دي معرفش هيصلح فيكم اي ، **** رزقني بفرقة مجانين .
صقر : يا بنت ال....
مشيت هند وفضل كاظم وصقر نايمين ع الأرض
صقر بوجع : منك *** يخول كان لازم يعني تبدأ م الاول
كاظم بوجع هو كمان : ااااه ما انت كمان يعرص مشوفتش انت عملت اي
صقر : وديني ما هسيبك بس اتقل عليا افوق بس م الى انا فيه
كاظم : يعني انا الى هسيبك اتقل انت كمان
جت هند ومعاها دكتور عالجلهم الكسور وجسمهم كله ملفوش بشاش ومتجبس
هند ميته من الضحكه : ههههههه شكلكم يضحككك اووييييي
صقر : عاجبك كدا ي سي زفت بقينا تحفيلة الفرقة دلوقت
ليلي دخلت عليهم وشافتهم فتحت بقها
صقر بيشاورلها تسكت : ابوس ايديكي اسكتي مش ناقصة اتفضلي ، منك *** ي كاظم اشوف فيك يوم
ليلي مش فاهمه حاجة : هو اي دا اي الى حصل ، دا انت اكن قطر دايس علي وشك انت وهو حصل اي
هند لسه بتضحك : اقعدي اقعدي هههه ، دا انتي فاتك نص عمرك " ووريتها الى حصل من الكاميرات"
ليلي قعدت تضحك مع هند وتنكش ف صقر وكاظم
صقر : بتعملي كدا عشان مش هقدر اقوملك يعني اتقلي عليا انتي كمان اما افوق وديني لاربيكي انتي وكاظم
كاظم : وانا كمان
صقر : انت كمان اي
كاظم : هربيك انت وهندددد
هند طلعت لسانها وطلعت تجري
_____________________
في قصر جدي
كنت صحيت من شوية وقاعد ف الجنينه
انا وندي وقاعدين بنضحك ونهزر على مرجيحه ف الجنينه وفجأة جالى تليفون من جدي
انا وملامح الصدمة و المفاجأة على وشي : بتقول اي ..............
يتبع........
رأيكم يشباب ومعلش انا تعبان شوية و ورايا مذاكرة عشان فترة امتحاناتي قدامها اسبوعين بالكتير ٢ ثانوي وكدا ف الجزء الجاي هيبقي يوم الجمعة
يلا انجووووووووووووووووي
الجزء الثامن
وقفنا المرة الى فاتت لما جالى تلفون من جدي ..
انا بصدمه : ايييييه
جدي : بقولك جهز نفسك عشان في اجتماع للعيلة وهقدمك ليهم .. و اياك ثم اياك تعمل مشاكل ف الاجتماع دا فاهم .
انا ببراءة : انا ياجدي انا دا انا مسالم جدا ، بعدين بخبث : هشررررفك
جدي : يستر ، المهم جهز نفسك يلا كلها اسبوعين
انا : تمام
قفلت مع جدي وندي كلمتني
ندي : في حاجة ولا اي شايفاك مصدوم كدا
انا : لا مفيش جدي كان بيقولي علي موضوع كدا
ندي : اوماال اتصدمت لي بقي
انا بضحك : عادي ، مكنتش متوقع انها هتبقي بدري كدا
ندي وهي بصالي ومبتسمه : ايوة هي اي بردوا
اخدتها ف حضني وقعدت املس علي شعرها : ياستي في اجتماع للعيلة هنا ف مصر ، والاجتماع دا مهم ، والمفروض اني انا ولي العهد زي مبيقولو ، وبس
ندي مندهشة : بجد
انا بضحك : جد الجد كمان ههه
واحنا قاعدين
صوت جاي من بعيد : يحلاوة يحلاوة اي دا ياض انت وهي
ندي متوترة وخدودها لون الطماطم : اا انا انا اا
امي بعصبية مصطنعة : يلا يبت انجري جواا يلا
ندي مكدبتش خبر وطارت على جوا
انا بخوف مصطنع بردوا : استني بس استني بس افهمك
امي بخبث : تفهمني اي ها
انا بنفس الخوف المصطنع : انا اناا
امي مسكتني من شعري وبعدين قعدت جمبي وخدتني ف حضنها : مش قولتلك بلاش تعلقها بيك يواد لي بتعمل كدا
انا : مش عارف بس حاسس اني بحبها ي امي وبرتاح بوجودها
امي : طب ونهايتها اي
انا : خير ي امي خير
امي : *** يوفقك يبني
انا حضنتها : ادعيلي ي امي ادعيلي
وسبتها ودخلت ل ندي
انا بصوت عالي : نديييي ، نديييييي
عمتي : اي يبني مالك بالع ضفدعة ، اهدي شوية
انا بضحك : لمؤخذه يعمتي ، اومال ندي فين
عمتي : معرفش يخويا اي اصله دا لقيتها طالعة تجري ع اوضتها وقفلت الباب ووشها طماطم ، هو اي الي حصل
انا وانا طالع ع السلم بجري : لا مفيش حاجة متقلقيش
عمتي: يستر
طلع ع السلم ودخلت الجناح وخبطت ع الباب وندي قالت مين
انا بحزن: اخص عليكي مش عارفه انا مين
ندي بشهقة : انت اي الى جابك انزل يلا انزل
انا وبمثل اني ماشي : انا غلطان اني كنت عاوز اخرج مع ندي اختي حبيبتي شوية ، بس شكلها مش عاوزه ، نروح ل منه بقي حظها
ندي فتحت الباب ف ثانية وبعصبية ***** : نعمممم مين منه دي ياروح طنط الى هي امك يعني
انا بضحك : بتغيري عليا ي نونا
ندي بتعمل نفسها عبيطه : اغير؟ وعليك كمان ، لا يخويا مبغيرش بس انا خايفة عليك من بنات اليومين دول
قرصتها من خدها وقولت : هعديها المرادي ، ها جايه ولا اروح لمنه
ندي وشها بقي طماطم من العصبية : و**** لو شوفتك معاها هقطعك حتت انت وهي ، استناني هنا اوعي تنزل ف حتة لغاية ما اغير هدومي وجاية
انا : طب ما ادخل معاكي بالمرة اغيرلك
ندي مكسوفة فشخ : انت قليل الادب على فكرة
طلعت تجري ضربتها اسبانك قامت مسوطة وطالعه تجري ، انا بضحك : حلاوتك يوعدي
ندي من ورا الباب : سمعاك يسافل بطل قلة ادب
انا ببراءة: انا ي نونا دا انا مفيش اطيب مني
ندي عماله تضحك : دا انت ميه من تحت تبن
انا : اخلصي بقا عاوزين نخلص ام المشوار دا
ندي: حاضر خمسه وجايه اهو
طبعا فضلت مستني نص ساعة كاملة
الباب اتفتح
انا بعصبية : اي دا ي استاذه هما دول ال خمس دق.....
طبعا مكملتش كلامي من الى انا شوفته كانت لابسه فستانلونه روز ولابسه تاج لونه دهبي و حاطه مكياج خفيف وطرحه لون الفستان و الفستان اكمامه طويله وهو طويل ومفتوح لعند السمانه كدا
انا فاتح بقي : يدييين امييي اي دا انتي مين فين ندي بنت عمتي
ندي مكسوفه وشها طماطم وزود حلاوته : بس بقا الاه ويلا ننزل عشان مش نتأخر
انا : احا ننزل فين ، احنا لو طلعنا برا القصر البلد كلها هتبص عليكي
ندي بلوية بوظ ***** ومربعة ايديها وقعدت ع الكنبه وباصة للأرض : يعني مش هنخرج
انا شديت ايديها وانكشتها وابتسمت : تعالي ، نهارنا فل شكلي هعمل خناقات بعدد شعر راسي بسبب حلاوة امك دي ، متجيبي بوسة
ندي ضربتني ف كتفي : بطل سفالة بقي
انا بضحك : انا يبنتي دا انا غلباااان
ندي بضحك: ما هو واضح
انا : احا اي دا انا نسيت اغير هدومي
ندي : مالها هدومك مهي حلوة اهي
انا : حلوة اي يولية الناس يبصوا علينا يقولو مين الجربوع الى ماشي معاها دا لا طبعا، استنيني خمس دقايق وجاي
نزلت ف ثانيه غيرت هدومي ولبست منطلون اسود و قميص ابيض وفوقه جاكيت جلد اسود و جزمة سودا ( من عشاق اللون الاسود لون جامد فشخ )
وسرحت شعري وظبط الاداء وحطيت برفاني الخاص ، ونزلت تحت ليها
ندي بصفارة اعجاب : اي دا لالالا ، دا انا شكلي انا الي هتخانق مش انت ، اي الحلاوة دي يولا متجيب بوسه
انا مكدبتش خبر وجريت اخد البوسه
ندي بتجري مني : اوعي يعم اوعي انا بهزر اي دا انت ما بتصدق ولا اي
انا ميت م الضحك : الاه وانا مالى يا لمبي مش انت الى قولت ههههههه
ندي : هههه طب يلا بقي عشان منتأخرش
انا : يلا بينا
وخرجنا انا وهي نلف شوية ف المدينة و بعدين روحنا نفس المطعم بتاع المره الى فاتت
ندي : ياااه المدينة دي جميلة اوي فعلا
انا وانا ماسك شوكة وسكينة وباكل استيك : ممم جدا
ندي : بطل طفاسة يواد مبطلتش اكل من ساعة ما جينا
انا : الأكل طعمه حلو جدا
صوت جاي من ورانا : فعلا عندك المطعم دا من احسن المطاعم ف العالم مش ف مصر بس
انا بمسح ايدي وبوقي بمنديل وهما متوسخوش اصلا وببصله بنظرة بارده : افندم
الراجل : اي دا يا رعد متعرفنيش انا سمعت عنك كتير جدا
انا ببرود : وانا مسمعتش عنك اصلا
الراجل استفز بس حاول يداري دا ويتكلم بهدوء : انا ابقي ابراهيم مسؤول التدريب ل فرع العيلة في روسيا
انا بنفس البرود : نورت
ابراهيم : الواضح ان وجودي غير مرحب فيه
انا : لا مش كدا بس انت دخلتك تضايق لأن انت داخل حتي بدون ما تستأذن ومراعيتش وجود حرمة معايا
ابراهيم : مش دي ندي بنت نهي بنت عمي
انا ببرود : ايوه
ابراهيم ابتسامة فاشخة بقه و رايح يسلم عليها : ازيك يا ندي
انا وانا بمسك ايده وبسلم عليه انا : هي الحمد *** تمام انت كويس ؟
ابراهيم بقي ف نص هدومه : انا بخير
انا ببرود ونظره رخمه : شرفت يا ابراهيم
ابراهيم وهو بيلم كرامته وماشي محرج : الشرف ليا اكيد هنتقابل مره تانية
انا : مستنيك
مشي ابراهيم
ندي بعصبية خفيفة : عيب كدا علي فكرة انت احرجت الراجل
انا: كسمه ما يولع ، الفكرة ف انه انا مبحبش حد يعمل كدا ، اولا دخل يتكلم وقطع خلوتنا بدون ما يستأذن ثانيا انا مش خروف عشان اخليه يسلم عليكي وانا واقف يعني
ندي : بس دا قريبنا
انا بنفس البرود : وحياتك لو عمك نفسه اقطع ايده قبل ما يلمسك
ندي : انت غريب قوي علي فكرة
انا : جايز توشفيه تحكم جايز تشوفيه جهل ، لكن انا شايف ان الراجل لازم يكون غيور على اهله وان الست مينفعش تكون متاحة لأي حد غير جوزها وأطفالها وابوها وأخوها بس ، لكن عمها و خالها والشغل دا لا كسمهم الكلام دا ميجيش معايا سكة
ندي بكسوف : انت عصبي جدا على فكرة
انا ببرود: مبحبش حد يلمس حاجة تخصني ، وانتي تخصيني ، يلا عشان نروح
اتكسفت ندي ومشيت معايا روحت حاسبت وانكشتها واتمشينا شويه وروحنا ل نفس المكان الى عند النهر بتاع المرة الى فاتت ..
ندي وهي نايمه ف حضني : رعد
انا بملس ع شعرها : عيون وقلب رعد
ندي : تفتكر هيجي يوم وتبعد عني
انا : انا واحد حياتي كلها ضلمة ف ضلمة ، لكن انتي النور الى نور حياتي ، ومفتكرش في حد ممكن يبعد عن النور الى بينور حياته
ندي : يعني بتحبني ومش هتسيبني
انا بحضنها : ايوة يستي بحبك ومش هسيبك
ندي بتبصلي بعيون بريئة : توعدني
انا بوست خدها وقلت : اوعدك اني طول ما انا عايش مش هسيبك
ندي حضنتني جامد : وانا كمان
بوست راسها وقعدنا شوية وبعدين طلبت عربية من القصر جت وروحتها وطلعت ع الشركة ل جدي ..
_____________________
في الشركة عند جدي
جدي قاعد ف المكتب وانا دخلت عليه
جدي : نورت
انا : دا نورك ، ها اي الاخبار
جدي : منصور كان هنا و " حكالي الى حصل "
انا ميت م الضحك: يستاهل ابن المرا لا ولسه
جدي : تفتكر هيعمل اي وهل هيسلم الشحنة بالبساطة دي
انا : بص هو بالنسبة للمناقصة ف هو مش هيقدر يعمل فيها حاجة اما بقي الشحنه ف جايز يعمل حاجات ابسطها انه بزرع فيها اي حاجة تفسد الادوية او حتي يهجم علي الشحنه ف نص البحر حاجات كتير ، ف احنا عشان نضمن ان الشحنه توصل سليمة هنعمل ..........
جدي بضحك : يا ابن اللعيبة بس تفتكر هيوافق
انا بخبث : الى ايده محطوطه ف بق الأسد ميقدرش يرفض
جدي : لا جامد كبرت يواد
انا : لازم يجدي ، الحياة دي لازم تكون خبيث فيها لانك لو م اكلتش هتتاكل ، وطبعا محدش هيعوز يتاكل
جدي : بالنسبة لحوار الاجتماع دا جهز نفسك لاني زي ما قولتلك كمان اسبوع ..
انا : صحيح تعرف ابراهيم مسؤول مركز التدريب ف روسيا؟
جدي : ايوة ابراهيم محترم و راجل وقوي جدا ، بس خير حصل حاجة
انا : بصراحة حصل " حكيتله الى حصل '
جدي : ولو انك مكنش ينفع تعمل كدا بس هو الى غلط ، عادي عادي حصل خير سوء تفاهم هيتصلح ابراهيم مش غ دماغه حاجة من دي هو اجتماعي شويتين ، متقلقش هعرفك عليهم ف الاجتماع
انا بخبث : وماله نستني
جدي : رعد انا بحذرك للمره المليون اوعي تعمل حاجة كدا ولا كدا
انا ببراءة: انا غلبان يجدي هعمل اي يعني
جدي حط ايده على راسه وقعد يهزها : **** يستر
انا قعدت اضحك ..
________________________
في شركه منصور الغازي
منصور قاعد ودخل عليه جسار وابنه جون
منصور : ها يشباب اي الجديد
جون : انا عرفت من الجاسوس بتاعنا انه يونس بيخطط ل إجتماع للعيلة كمان اسبوع هنا ف مصر
منصور : هاايل انا عاوز الاجتماع دا يتنقل ليا كله بالحرف الواحد
جون : اعتبره حصل
منصور : هاا وانت يا جسار
جسار متوتر شوية : بصراحة يجدي الخطة بتاعتنا ممكن تفشل ف حالة واحدة
منصور متعصب : يعني اي يعني
جسار: احنا كنا مخطتين اننا نزرع حاجات ف الشحنه واول ما نستلم.عمار بعدها ب يوم الشحنه تفسد وتبوظ صح
منصور : ايوه دي كانت الخطة بس اي المشكلة فيها
جسار: المشكله بقي انهم يكونوا فكروا نفس تفكيرنا وجابوا أجهزة للكشف عن المواد دي
منصور : طيب نروح للإحتمال التاني وهو اننا نهاجمهم ف نص البحر
جسار : ما دي المشكلة الاكبر ، انه هيرفض يسلمك عمار غير لما الشحنة تتحط ف المخازن بتاعته وتوصل كلها سليمة ..
منصور متعصب فشخ : يعني ايييي لا انا مش هقبل اني اخسر قدامه
جسار بهدوء : اهدي يجدي مش معني انه كسب اول جوله يبقي كسب الحرب ، الحرب لسه شغاله
منصور بيحاول يهدي نفسه : ماشي يا يونس الكلب ماشي انا هوريك ، جون
جون : نعم يا بابا
منصور : زي ما قولتلك عاوز كل حاجة تحصل ف الاجتماع دا تتنقلي بالحرف الواحد فهمت
جون : فهمت يابابا متقلقش انا هنبه عليه
منصور بخبث : يا انا يا انت يا يونس الكلب وصدقني هندمك
______________________
بعد اسبوع
كانت الشحنه اتسلمت و مسلمناش عمار ليهم غير لما اطمنا ان الشحنة سليمة ومفيش فيها اي حاجة
و كانت القاعة الى هيتعمل فيها اجتماع القادة و المسؤولين بتوع مراكز التدريب لفروع العيلة ف روسيا و فرنسا و سوريا و البرازيل جاهزة
وبدأت الناس تيجي من كل الدول لغاية ما القاعة اتملت ومكنتش بتدخل غير بكارنيه معين معمول لأفراد العيلة بس و كان كل اتنين واخدين بعض (لا بيتناقشوا عادي يسطا دماغك متروحش بعيد ) وبيتكلموا ويضحكوا مع بعض لغاية بعد نص ساعة كدا
صقر بيخبط ع كاس : سكوووووووت
الكل سكت وبصوا ناحية صقر
وقتها كنت دخلت انا وجدي ولابس بدلة سودا شيك فشخ بدون كارفات عشان بتخنق منها
جدي اخد المايك وقال: اهلا بيكم شرفتونا ونورتونا ، بس للأسف احنا مش جايين هنا عشان نضحك ونهزر ونلعب ، لا وقت الهزار واللعب خلص ، ال جاي دلوقت كله جد و خطر ، طبعا كلكم عارفين أن احنا عيلتنا ف حرب مع عيلة الغازي من سنيييييييين طويلة ، وطبعا عارفين احنا لي بنينا مراكز التدريب ، واي هي مسؤوليتها ، بس انا جمعتكم انهارده عشان حاجتين الحاجة الاولي هي ، اني اقولكم اننا لازم نكثف التدريب جدا لأن الفترة الجاية مش كويسه والظاهر ان الحرب قربت ، والحاجة التانية هي اني هعلن عن الوريث و الزعيم من بعدي وهو حفيدي رعد، وشاور عليا
حصل دوشة كبيرة وهمهمات واصوات ناس معتؤضة ع القرار
انا اخدت المايك من جدي : سكوووووووت
الكل سكت
انا : ممكن اعرف مين معترض ع القرار
واحد من الناس بيتكلم برازيلي : ازاي يعني *** يحكمنا ويبقي الزعيم هي سايبة ولا اي
واحد تاني بيتكلم عربي : يا لوكا دا قرار الزعيم وطبعا اكيد اختياره دا عن ثقة وواثق ف قدرات رعد والا مكنش اختاره
لوكا : بس بردوا ي علي مهما كان دا ***
انا : طيب ممكن اعرف اي بالظبط الى مش عاجبك فيا مثلا مع انك متعرفنيش اصلا
لوكا بتكبر : الزعيم لازم يبقي قوي عشان يحمي العشيرة لكن انت مجرد *** تقدر تقولي هتحمينا ازاى ؟
انا بهدوء: حد تاني موافق استاذ لوكا ف رأيه
حوالي ١٥ واحد رفعه ايديهم
لوكا بص حواليه وقال بغرور: قولتلك محدش مؤيد للقرار دا
انا بهدوء خالص : استاذ لوكا ملاحظ ان ١٥ من اصل ٢٠٠ بس الى رفعوا ايديهم ؟ ، بس ايا يكن ف هعالج رأيكم دا حالا وتقدر تشوف فعلا إذا كنت ضعيف ومش هقدر احميكم او لا
لوكا بتكبر : ودا هتعمله ازاى بق
انا بهدوء خالص : كدا اهو
وطلعت السيف بتاعي وكنت ف ثانيه قدام لوكا و السيف علي رقبته
انا بهدوء وبرود: ها لسه عند كلامك يا استاذ لوكا
لوكا بعصبية وغضب : انت اخدتني ع خوانه لكن لو انا وانت ف مواجهة حقيقة صدقني هدفنك
انا طلعت على المنصة تاني ومسكت المايك: طيب استاذ لوكا مش هزعلك وهندخل ف مواجهة حقيقية بس مش انا وانت لا ، انا ضدكم انتو ال ١٦
لوكا بتكبر وغرور : انت عبيط يبني انت هتموت قبل ما تتحرك
انا بخبث: جرب حظك
جدي اخد المايك : طيب يشباب تعالو القاعة التانية المخصصه للقتال عشان نشوف الحوار دا
روحنا القاعة التانيه وانا خلعت جاكيت البدلة وفكيت اول زرارين من القميص وتنيت الاكمام وطرقعت رقبتي : استعنا ع الشقا ب****
لقيت لوكا بيهجم عليا ب سيف و ال ١٥ التانين واقفين يتفرجوا .
انا وانا ماسك لوكا من راسه ب ايدي ورميته ف آخر الصالة : بصراحة منصحكمش انكم تفضلوا واقفين كدا
هما اول ما شافوا كدا كلهم هجموا عليا ، في الى هجم عليا بسيوف و الى هجم عليا ب عناصر سواء تلج او ارض او نار
انا مبستم بجنون فشخ : ايوه كدا
وبدأت استخدم العناصر كلها مع بتوع النار استخدم تلج ومع بتوع التلج استخدم نار ومع بتوع الأرض استخدم الهوا وساعات اوحد الهجمات وطبعا ف نفس الوقت بهجم على بالسيف بتاعي
بعد اقل من نص ساعة كانوا كلهم مرمين ع الأرض مش لايحين يتحركوا و انا واقف عمال اتاوب : اي الملل دا يشباب فكرتكم اقوي من كدا ، اي يعم لوكا صحابك دول مالهم خيخه كدا لي
لوكا واقف متعصب فشخ : انا هوريك
لوكا اتحول للتحول بتاعه وقوته زادت فشخ و جسمه كله بقي حواليه نار وبالذات ف ايده ورجله
انا مبتسم فشخ : ما من بدري يغالي لازم تستني
ولقيته ف ثانيه ظهر عندي ورزعني رجل ف بطني وبوكس ف وشي
انا بمسح الدم الى نازل من بقي : لا حلو استحمل بقي
ظهرت قدامه ورزعته رجل ف دقنه قام طاير فوق وبعدين ظهرت وراجل وضربته بالكوع ف ضهره هو صوت من الألم وبعدين ظهرت قدامه ورزعنه رجل ف وشه فقد الوعي
انا وانا بقفل زرار القميص وبلبس الجاكيت بتاع البدله وبقفل الزرار بتاعها : ها حد لسه عند كلام تاني
كلهم سكتوا
انا : السكوت علامة الرضا ، كملوا الحفلة يشباب
كله راح يقف مع الى كان واقف معاه والبوفيه بيوزع اكل وعصير والدنيا هايصه
وانا روحت ل عمي شريف وصقر وجدي
شريف : لا جامد يواد
انا : اقل ما عندي
شريف بخبث : هيبقي في قتال بيني وبينك قريب
انا : منصحكش بصراحة بس انت حر
صقر : عاش عليك يوحش
انا : حبيبي يعمي تسلم
جدي : خليتهم كلهم يخرصوا عاش عليك
انا : حفيدك بقي هطلع لمين
جدي بضحك : يواد يبكاش
واحنا قاعدين نهزر ونتكلم لقينا في اتنين داخلين علينا
علي : مساء الخير يجماعة
جدي : مساء النور ، اخبارك يعلي نورت
على : نورك يعمي
جدي بيكلمني : دا يبقي علي ابن عمك من سوريا مسؤول التدريب هناك ، وشاور على الراجل الكبير الى جمبه ودا عمك ياسين ابو على قائد فرع العيلة في سوريا
انا ببتسامة : شرفتونا يجماعة اتمني تكون السهرة عجباكم
ياسين بإبتسامة : بصراحة لما قالولي عنك كنت متوقع ان انت مش قد المسؤولية ولسة صغير بس ب الى انا شوفته برا دا غيرت رأيي تماما
انا بإبتسامة : اتمني اكون عند حسن ظن حضرتك يعمي وشرفتنا انت وعلي باشا
علي : دا نورك يغالي ، صحيح كنت عاوز اكلمك ف موضوع كدا
انا : خير يغالي
علي : كنت عاوز افتح مركز تدريب تاني هنا والفرع الى ف سوريا هيمسكه اخويا
انا : تمام مفيش مشاكل ممكن انت تمسك التدريب بتاع المركز بتاعنا لأن صقر وفرقة النخبة مبقاش عندهم وقت
علي : طيب تمام مفيش مشاكل ، وعندي طلب تاني
انا : اي هو
علي بخبث وباصص علي صقر : كنت حابب اعمل قتال معاه
انا : تقصد عمي صقر ؟
علي : امم اه
انا : دا شيء يخصه هو ، موافق يعمي ؟
صقر بلا مبالاة : اي حاجة ادينا هنتسلي شوية
علي بخبث : هنتسلي جدا
جدي : اوك تعالو القاعة التانيه
رحنا القاعة التانيه ونزل على وصقر
على : ها تحب اتغابي عليك ولا بالهداوة
صقر ببرود : هات اخرك
علي : اولي متقدرش عليه
صقر : الى بيعمل مبيقولش والى بيقول مبيعملش
وطار على صقر رزعه بالكوع ف وشه وبالرجل ف بطنه ، بخبث : يابن عمي
علي اتعصب وقام مسح الدم الى على وشه ونزلو رزع ف بعض وصقر كان بيصد بس لغاية ما بدأ يزهق قام ماسك ايدين على وناطت وراه ولافف ايديه حوالين رقبته ونازل بيه ع الأرض وعلي عمال يخبط بإيديه على ايدين صقر وصقر خانقه لغاية ما وشه ازرق وخبط ٣ خبطات علامة الاستسلام قام صقر فاكك ايده وقام يظبط هدومه : مش عيب يا بن عمي تخسر بالطريقة الدي يخسارة مسم
على كان واقف ف نص هدومه حرفيا لانه كان مفكر ان صقر ضعيف وكان عاوز يكسر عينه وصقر فهم كدا من طريقته ف حب انه يديله درس وكسبه بالطريقة المهينه دي
انا حاولت الطف الجو شوية ف قولت : عاش عليك ي علي وعاش عليك ي صقر تتعوض المره الجاية ، تقدروا تكملوا السهرة يشباب
واحنا قاعدين نتكلم ونضحك ونهزر ومبسوطين فجأة ظهر اخر شخص كنت اتوقعه
شخص بضحك وخبث : متجمعين ف الخير دايما يولاد سعفاان ههههه
يتبع ...............
انا بعتذر عن التاخير يشباب بس للأسف غيرت الفون بتاعي وكنت ناسي حسابي وقعدت مدة على ما قدرت ارجعه وافتكره ، ودا الجزء الى انا كنت كتبته وفي جزء تاني هينزل بكره .. وبعتذر عن التأخير
يلا انجووووووووووووووووي